Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Toornstra: ‘Een aderlating, een goede speler gaat dan naar een concurrent’

Laatste update:

Feyenoord zag met Tonny Vilhena en Jordy Clasie al twee belangrijke krachten van het afgelopen seizoen vertrekken en ook Steven Berghuis wordt in verband gebracht met een transfer. De aanvaller zou bovenaan het lijstje staan bij PSV om Hirving Lozano of Steven Bergwijn op te volgen, waardoor een binnenlandse transfer lonkt voor de veertienvoudig international van het Nederlands elftal. Jens Toornstra hoopt echter dat het niet zo ver komt.

“Ja, daar heb je het wel over. Maar dat is zijn zaak verder. We hebben het er vooral over hoe hij zich voelt en hij heeft het hier ook hartstikke naar zijn zin. Vandaag heeft hij lekker gevoetbald, was hij goed in de combinatie met een aantal spelers”, reageerde Toornstra na de met 2-1 gewonnen oefenwedstrijd tegen FC Dordrecht.

De middenvelder hoopt dat zijn ploeggenoot volgend seizoen nog gewoon in De Kuip te bewonderen is, aangezien zijn vertrek Feyenoord van een belangrijke speler zou beroven: “Dat zou voor ons een aderlating zijn, dat lijkt me duidelijk. Het is een goede speler die dan naar een concurrent gaat en dat is niet heel goed voor ons.”

“Hij weet wel dat wij willen dat hij blijft. Maar het is zijn keuze, zijn carrière en zijn loopbaan. Zolang hij hier speelt, is het mooi”, ging Toornstra, die niet denkt dat hij zelf ooit de overstap naar een rivaal zou maken, verder. “Dat denk ik niet, maar iedereen is anders.”

Denk jij dat Steven Berghuis volgend seizoen voor PSV speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jordy Clasie gaat naar de concurrent. PSV is niet de concurrent van Feyenoord toch?

7 juli 2019 om 09:08

Feyenoord moet ook gewoon naar boven kijken, niks mis mee. Als derde club kijk je gewoon naar 1 en 2, dat is gewoon gezonde ambitie. Hoe groot het gat ook mag zijn, iedereen start weer op 0.

7 juli 2019 om 09:49

Feyenoord is meer de concurrent van PSV dan AZ van Feyenoord. Maar je kunt het niet laten om even te sneren, prima.

7 juli 2019 om 10:03

Ik zie het anders.

7 juli 2019 om 10:06

Ajax en psv zijn directe concurrenten ,, en lullig maar Feyenoord en az zijn ook meer concurrenten geworden ,, voetbal is veranderd

7 juli 2019 om 10:12

Heeft niets met zien te maken, maar met feiten. Feyenoord loopt in alles veel verder voor op AZ, dan Psv op Feyenoord.

7 juli 2019 om 10:13

Zonder heel flauw te doen. Op dat ene seizoen na dat Feyenoord miraculeus kampioen werd hebben ze qua punten altijd meer verschilt met PSV (en Ajax) dan az. Dus het lijkt mij heel logisch wat gezegd wordt. Dat Feyenoord PSV als concurrent ziet mag natuurlijk. Fortuna mag ook titelaspiraties hebben bijvoorbeeld.

7 juli 2019 om 10:13

Zonder heel flauw te doen. Op dat ene seizoen na dat Feyenoord miraculeus kampioen werd hebben ze qua punten altijd meer verschilt met PSV (en Ajax) dan az. Dus het lijkt mij heel logisch wat gezegd wordt. Dat Feyenoord PSV als concurrent ziet mag natuurlijk. Fortuna mag ook titelaspiraties hebben bijvoorbeeld.

7 juli 2019 om 10:25

Ook zonder heel flauw te doen: vanaf dag 1 aan kop, meeste doelpunten, terecht kampioen.

7 juli 2019 om 10:31

Vergeet ook niet dat Ajax dat seizoen tot het einde Europees speelde. Ook niet echt nadelig geweest.

7 juli 2019 om 10:35

Als je over 36 wedstrijden de meeste punten haalt ben je inderdaad gewoon terecht kampioen. Of Feyenoord de komende jaren weer een rol van betekenis zal spelen is echter een ander verhaal. Zou het mooi vinden voor de rivaliteit, maar denk toch dat het een incident was

7 juli 2019 om 10:37

34.. sorry het is nog vroeg

7 juli 2019 om 10:56

Hoe kun je dat nou zeggen. Feyenoord is laatste 10 jaar 3 keer boven PSV geindigt. In welke wereld ben je dan geen concurrent van elkaar?

7 juli 2019 om 10:57

Wat een stomme smoes. Feyenoord liet gewoon weinig liggen en haalde veel punten. Is het nou echt zo moeilijk de credits te geven aan Feyenoord?

7 juli 2019 om 11:07

De overwinningen van AZ op Feyenoord de afgelopen 10 jaar zijn volgens mij op 3 vingers te tellen. AZ Concurrent? Zagen we vorig seizoen. Een waardeloos Feyenoord eindigt 7 punten boven een AZ.

7 juli 2019 om 11:36

Waarom was dat kampioenschap miraculeus? Kun je dat toelichten? Verder is de begroting van Feyenoord twee keer zo hoog als die van AZ en maar enkele miljoenen lager dan die van psv. Behalve de titel heeft Feyenoord ook nog twee bekers en twee jc schalen gewonnen. En AZ? Dat Feyenoord de afgelopen twee jaar niet optimaal gepresteerd heeft veranderd niets aan de mogelijkheden die club heeft. Mogelijkheden die vrijwel gelijk zijn aan die van psv.

7 juli 2019 om 11:53

Miraculeus?

Gewoon volkomen terecht kampioen geworden in 2017.

7 juli 2019 om 12:27

Kampioenschap was gewoon verdiend dat seizoen waren ze gewoon sterk en constant. Qua concurrenten vons ik ze ook dichter bij PSV en Ajax zitten, misschien dat er inderdaad seizoenen tussen zitten als die van vorig jaar, maar ze zullen in de komende seizoen vast nog wel 2e en/of 1e worden, al ben ik bang dat kampioen worden er een tijdje niet in gaat zitten. Ik moet daarom wel zeggen dat ik het er momenteel voor Feyenoord niet goed uit vond zien, maar wie weet ik dat na het seizoen weer anders, de bal is rond hehe

7 juli 2019 om 12:37

Lekker boeiend wie wie zijn concurrent is, laten we gewoon hopen met ze alle dat Feyenoord EN Az iedereen de mond kan snoeren door gewoon lekker mee te doen want wat is er anders nog leuk aan? Kom op zeg Ajax en PSV lopen vol voor op de rest maar het is toch juist gaaf als het allemaal wat spannender wordt

7 juli 2019 om 15:14

@AadMaat: Hoe jij het ziet doet niet echt ter zake. Je moet kijken naar de feiten. Feyenoord heeft het het afgelopen seizoen laten liggen tegen de kleintjes. Feyenoord heeft van de top 3 de meeste punten gepakt. 1 x met 6-2 van Ajax gewonnen ( kan je van PSV niet zeggen) en 1x met 3-0 verloren. Van PSV wonnen ze met 2- 1 en speelde 1-1( zelfs 30 min met 10 man, want v/b kreeg rood) gelijk. Daarnaast wonnen ze ook de Johan Cruijff schaal van PSV. Feyenoord is dus gewoon een concurrent van PSV. Van AZ won Feyenoord de afgelopen 5 jaar, zowel uit als thuis, voor de competitie en Schakelde ze 2x uit voor de beker, dat mag je geen concurrent noemen.

7 juli 2019 om 18:50

Voor zowel Feyenoord als PSV is het het beste dat Berghuis bij Feyenoord blijft. Berghuis wordt in december alweer 28. Hij zal dus niet meer beter worden dan hij nu is. Heeft weinig restwaarde en is gewoon te duur voor wat hij kan brengen. Voor Feyenoord is het niet interessant hem te verkopen voor minder dan 15 miljoen. Hoewel Feyenoord geld nodig heeft om een fatsoenlijke selectie te kunnen bouwen, gaat dat niet lukken als je ook nog eens je beste speler kwijt raakt en ook daar nog een goede vervanger moet halen.

@preditor. Van de laatste 13 wedstrijden heeft Feyenoord maar 6x van RKC Waalwijk gewonnen. RKC Waalwijk is dus een concurrent van Feyenoord. Natuurlijk is PSV geen concurrent van Feyenoord. Bij PSV is het crisis als je 5x op rij verliest. Bij Feyenoord niet. Sterker, dat gebeurt de laatste jaren regelmatig. Dat AZ onder VD Brom choked in topwedstrijden doet niet af aan de status van AZ. AZ eindigt regelmatig boven of in de buurt van Feyenoord en dus ben je een concurrent. Uiteindelijk geven niet de onderlinge resultaten de doorslag, maar de eindrangschikking.

7 juli 2019 om 10:08

Ik dacht ook dat t over clasie ging. Maar snap t aan de andere kant ook wel. Traditioneel hebben we nog wel een top 3. En de laatste 3 seizoenen zijn allemaal 1x kampioen geworden. Het lijkt er alleen op dat de komende jaren Feyenoord niet meer mee doet

7 juli 2019 om 10:52

Kun je wel lekker populair doen. Feyenoord is de laatste 10 jaar gewoon 3 keer boven PSV geindigt. Dus ja ze zijn concurrent.
Puur provoceren dit, zielig gedrag.

7 juli 2019 om 18:53

Het verleden telt niet. FC Twente is historisch gezien ook een concurrent van AZ. Maar dat zijn ze momenteel niet. Concurrent ben je op basis van het heden, niet van het verleden. Als Heracles de geest krijgt, kan dat ook zo maar een concurrent worden. Je weet niet hoe het gaat lopen. Maar voorlopig zijn de meeste kenners het er over eens dat PSV en Ajax strijden om de titel en Feyenoord en AZ voor plek 3. Dus ben je momenteel geen concurrent van PSV als Feyenoord zijnde in de strijd om de titel. Dat kan echter veranderen in dit seizoen of na dit seizoen. Er wordt door Feyenoordfans te krampachtig gedaan hierover. Feyenoord is een geweldige club met een mooie historie, dat het nu een pas op de plaats moet doen door wanbeleid is pijnlijk, maar doet niks af aan de club Feyenoord. Je bent er niet minder door.

7 juli 2019 om 19:17

Maar wat is het verleden? 3 jaar geleden nog kampioen. Paar goede aankopen en je eindigt weer boven PSV. Er wordt juist door niet Feyenoord supporters heel driftig gedaan om de club naar beneden te praten. Elk seizoen hoor je t weer. AZ en Vitesse gaan Feyenoord voorbij streven. Maar ondertussen 5 prijzen in 5 jaar en dat zijn de feiten.

7 juli 2019 om 11:30

Als Feyenoord een elftal kan samenstellen waarbij ze van de 34 potjes en 29 winnen, zijn ze gewoon kampioen of erg dicht in de buurt. Dat arrogante gedrag. Feyenoord heeft afgelopen jaar een kut jaar gehad. Maar meer gewonnen dan Ajax in 5 jaar. Rot op.

Sympathieke gozer die Toornstra. Hij is de laatste dagen wel veel aan het woord, gaat hij aanvoerder worden?

7 juli 2019 om 09:27

Ik hoop het. Dan krijgen we elke week een interview met hem en daar lach ik me altijd om stuk, omdat hij precies zo praat als purno de purno.

7 juli 2019 om 09:43

Sapperedosio! Daar ken ik die stem van!

daar hoef je je niet druk om te maken. we hebben net de geweldige Narsingh gehaald die ook rechtsbuiten is

7 juli 2019 om 09:14

Haha, feyenoord kan beter een geweldige scouting aantrekken dan dit soort spelers. Dit is gewoon kapitaal vernietiging, omdat de huidige scouting niet rendeert. Fer komt straks ook nog terug, dan weet je zeker dat je de komende jaren weer voor plek 3 speelt. Ik vind het zo jammer dat er bij feyenoord zo weinig creativiteit zit in de scouting/technisch directeur. Er wordt als jaren geen verrassende speler gehaald, waar je lekker winst op kan maken.

7 juli 2019 om 09:17

@stokie10

ik snap het aantrekken van Narsingh wel hoor. hij heeft een Eredivisie verleden, geen restwaarde en hij heeft al 2 jaar geen knikker meer geraakt. die past dus perfect in het scoutingsprofiel van Feyenoord

nee, maar ik ben het volledig met je eens. dit soort transfers gaan ons niet beter maken. het kost je weer tekengeld en een redelijk hoog salaris wat geld is dat je veel beter kan investeren. ik hoor dat de jeugdspelers nog niet van het vereiste niveau zijn maar wie zegt mij dat Narsingh dat wel is? die heeft ook al in tijden niks meer gepresteerd dus wat nou de aanleiding is om zo een speler te halen is mij iig echt een compleet raadsel

7 juli 2019 om 09:35

Ik denk dat ze wat beelden van zijn psv-tijd erbij gepalkt hebben. Van afgelopen seizoen zullen ze sowieso geen beeld gezien hebben, want kan me niet voorstellen dat iemand hem op de tribune aan het filmen was.

7 juli 2019 om 09:39

@stokie10

dat denk ik ook. dit is weer zo een aankoop als Boetius of Clasie. spelers die in een andere competitie compleet zijn geflopt halen in de hoop dat ze in een Feyenoord shirt op miraculeuze wijze weer de sterren van de hemel gaan spelen. het is een beetje als je laatste paar euro in een fruitautomaat gooien en hopen dat je die kast leeg haalt maar met beleid voeren heeft het verder niks te maken

7 juli 2019 om 09:47

Als dat het criterium is mag je Pelle, Elia en Berghuis ook in dat rijtje plaatsen.

7 juli 2019 om 10:23

@ijsmuts

dat waren gokjes die toevallig goed uitpakten maar met beleid of visie had het verder helemaal niks te maken. Berghuis had slechts 1 minder seizoen dus dat kan je dan nog door de vingers zien maar iemand die al 2 jaar of langer niks bijzonders heeft gepresteerd terug halen daar zie ik echt de logica niet van in

nu denkt Feyenoord dat ze structureel kunnen blijven gokken omdat er toevallig een keer een speler is geslaagd maar tegenover deze drie spelers kunnen we ook gokjes als Kazim, Wilshere, Martina, Clasie, Diks en Boetius noemen die geen knikker hebben geraakt en wel allemaal een redelijk hoog salaris hebben gekost. alleen de huur van Clasie heeft ons alleen al 1 miljoen aan salaris gekost

7 juli 2019 om 10:35

Ik zeg niet dat je totaal ongelijk hebt Japie, maar je slaat wel door. Als je Van Geel (terecht) bekritiseert om zijn miskopen, moet je ook zo mans zijn om hem de credits te geven voor aankopen die wel rendeerden. Beetje flauw om die goede aankopen dan weer af te schilderen als gokjes die toevallig goed uitpakten. Je mag wel wat meer nuance plaatsen.

7 juli 2019 om 10:40

Ah, ik wist niet dat er criteria bestonden en dat die grens (voor jou) op 2 jaar lag. Dan zal ik dat in de toekomst proberen te onthouden ok?
Volgens mij getuigt het van beleid dat Stam inschat dat er diepgang en snelheid nodig is op de vleugels... iets waar jij zelf ook al maanden om roeptoetert. Nu ben ik ook niet kapot van Narsingh (volgens mij vrijwel niemand bij Feyenoord), maar ik heb liever een dergelijke speler die transfervrij binnenkomt dan een huurling als Diks of Martina.
Punt is dat jij blijft herhalen dat Feyenoord aan het gokken is. Maar punt is ook dat Feyenoord geen zekerheidjes kan betalen. Zelfs bij een Ajax of PSV is het maar afwachten of een miljoenenaankoop gaat renderen of niet... zelfs bij Barcelona en United blijkt dat het geval te zijn.

7 juli 2019 om 10:42

@hijniet!

het waren toch ook gokjes? als je er vanuit gaat dat een speler die al in tijden niks heeft gepresteerd in een Feyenoord shirt opeens de sterren van de hemel gaat spelen dan moet je anders echt directe familie zijn van Jomanda ofzo

7 juli 2019 om 10:47

@ijsmuts

ik roeptoeter om snelheid en diepgang van een speler die recent nog heeft aangetoond van meerwaarde te kunnen zijn. 2 jaar niks presteren is gewoon een hele lange periode in het voetbal.

we kunnen ook wel een middenvelder met een goede pass in de benen gebruiken maar dat wil niet zeggen dat we Van Hanegem uit zijn pensioen moeten halen omdat hij ooit geweldig heeft gepresteerd op de Nederlandse velden. een club met visie en beleid kijkt naar recente prestaties, niet naar prestaties van een paar jaar terug

Feyenoord kan geen zekerheidjes betalen op dit moment omdat ze jaren hun geld weg hebben gegooid aan onzekerheidjes en spelers zonder restwaarde. dan blijf je aan het dweilen met de kraan open

Ajax heeft weet ik veel hoeveel geld uit spelers als Sanchez en Milik gegenereerd. dat zijn twee spelers die bij elkaar opgeteld 7,5 miljoen hebben gekost en 78 miljoen hebben opgeleverd. je kan dus moeilijk stellen dat die miljoenenaankopen ze niks hebben opgeleverd. dat er dan een paar miskopen tussen zitten voel je dan niet meer, het gaat uiteindelijk om de voltreffers die je er tussen hebt. die bepaald of je balans tussen goede aankopen en slechte aankopen van een goed of slecht niveau is

7 juli 2019 om 10:52

@japie, dus blijf je terugpakken op wat er in het verleden is gebeurd bij elke komende gebeurtenis? Kijk eens naar de toekomst ipv bij elke aankoop of gerucht terug te pakken op het verleden.
Overigens ga ik je nu voor de 10e keer vragen... voordat je voor de 11e keer om sanchez roeptoetert en naderhand zegt; het is maar bij wijze van spreken:
Sanchez stond in de belangstelling van barcelona en basel. Op welke manier had Feyenoord zich daar tussen moeten wringen? Als Feyenoord al de som op tafel kan leggen komen er de volgende zaken om de hoek kijken: speelt de club om de titel? hoeveel salaris wordt er betaalt? speelt de club europees en zo ja, champions league? heeft de club een aansprekende naam? in welke competitie speelt het? hoe groot is de kans volgend jaar in de cl te spelen met dit team?
Je verliest het 6x van ajax op dit gebied... kortom: een sanchez was dus al niet meer haalbaar toen ajax zich meldde, kortom: feyenoord moet sneller reageren en dus met minder budget beter scouten en meer risico nemen als ze in dezelfde vijver willen vissen.
En als jij de miljoenen van clasie, de vrij en indi toeschrijft aan toeval... dan mag milik toch ook in dat rijtje? Ajacieden zijn nu nog over de grond aan het rollen van het lachen om het bedrag dat ze daarvoor kregen... en niet omdat die jongen nou zo excelleerde in de eredivisie.

7 juli 2019 om 11:01

@ijsmuts

niet zo heel vreemd toch? Narsingh is namelijk zo een typische aankoop die we de afgelopen jaren bij Feyenoord altijd zien

ik zeg bovendien nergens dat Sanchez gehaald had moeten worden door Feyenoord. ik probeer alleen aan te geven dat er Nederlandse clubs zijn die hebben aangetoond dat er voor 5 of 6 miljoen wel wat beters te vinden is dan bijvoorbeeld een St.juste, Amrabat of Larsson. die gaan nooit de absolute hoofdprijs opleveren bij een doorverkoop en sportief hebben ze ons ook niet naar een hoger niveau getild

volgens mij legde Milik er zowel bij Ajax en later Napoli aardig wat goals erin. ik ben ook geen fan van hem qua voetballend vermogen maar als spits legt hij er aardig wat in het netje. wij hadden dat dan wel een keer ook met een buitenlandse aankoop als Jorgensen waaraan we geloof ik 18 miljoen konden verdienen maar Van Geel hapte weer heel dom niet toe. nu moeten we al blij zijn als we er nog 6 miljoen voor kunnen krijgen.

de miljoenen van De Vrij en BMI schrijf ik niet toe aan toeval. bovendien hadden die weinig te maken met het aankoopbeleid waar ik kritiek op heb want dit waren spelers uit de eigen jeugdopleiding

7 juli 2019 om 11:02

Ik moet japie hierin gelijk geven. Spelers die al een paar seizoenen niks presteren zijn een gokje. Narsingh vind ik persoonlijk een gok. Ik vond hem bij PSV niet bijzonder, en bij swansea is hij niet beter geworden denk ik. Daarnaast is hij 28 en als hij twee seizoenen leuk balt, is hij niet veel meer waard geworden. Je kan zijn opvolger dus niet bekostigen met het geld wat je van narsingh overhoudt.
Ik vind dat er te weinig beleid achter de aankopen zit. Feyenoord (en ook ajax en psv) zouden eigenlijk 9 vd 10 spelers moeten halen met een leeftijd onder de 25. Het liefst moet de speler in een opbouwende fase van zijn carriere zitten.
Dan heeft een speler restwaarde wanneer hij succesvol is en dat geeft weer mogelijkheden aan verderbouwen.

7 juli 2019 om 11:08

Hou nou eens op met dat ons en wij.
Zielig persoon ben je.

7 juli 2019 om 11:25

@japie:
Je schreeuwde dat vgeel weg moest want dat was de slechtste TD van de eredivisie. Nu troost er een maand zit (zonder voorbereiding) verwacht je direct een ommezwaai en dat Feyenoord op de proppen komt met de nieuwe Kalou of Ono. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren op zo'n korte termijn dus ben ik bang dat we de komende jaren je geroeptoeter nog lang aan moeten horen.
vgeel had natuurlijk Jorgensen moeten verkopen voor 17 miljoen en het transferbeleid is voor verbetering vatbaar... maar jij benadrukt alleen de negatieve dingen en sluit je ogen voor de positieve ontwikkelingen die je structureel uit de weg gaat. Zo richt jij je pijlen op het transferbeleid alsof dat het allerbelangrijkste is binnen een club, terwijl vrijwel een ieder ander in Nederland zal beamen dat de jeugdopleiding dat is met daarnaast een structureel stijgend inkomen/omzet. De omzet stijgt als een malle en in de jeugdcomplexen is een vermogen geinvesteerd. Logisch, want Feyenoord verdient het meeste aan de jeugdspelers die doorbreken dus dat wil je in de toekomst continueren.
En overigens, de hoofdprijs ontvang je vrijwel alleen wanneer je a) al een zak geld tot je beschikking hebt, b) echte topsalarissen kunt betalen c) wat gepresteerd hebt (in Europa). Janssen en Alireza waren wat dat betreft de uitzonderingen van az ipv regelbevestigend.

ik zeg overigens ook nergens dat Larsson voor die 4,5 miljoen de beste aankoop is die je had kunnen doen hoor. Maar het blijft een feit dat het in de vijver waarin Feyenoord moet vissen voor dat bedrag extreem moeilijk is een zekerheidje binnen te halen. Larsson is (vooralsnog) geen miskoop en geen topper dus het kan nog beide kanten op.

7 juli 2019 om 11:50

@japie_krekel
Ik hoor je altijd veel roepen over waardeloze transfers maar ik hoor je nooit over wie we dan wel moeten en vooral kunnen halen, spelers als Haps, St.juste en Larsson zijn spelers waar ook Ajax/psv serieuze belangstelling voor hadden, die kun jij wel ieder bericht keer of keer vrolijk afkraken maar dat is de vijver waar Feyenoord in moet vissen en dat is de nu eenmaal de Eredivisie vijver, wij kunnen nu eenmaal niet miljoenen in onbekende Zuid Amerikaanse pareltjes steken. Je noemt de successen van Ajax maar de flops vergeet je telekens te noemen want die zijn er ook genoeg, zij hebben alleen de finaciele slagkracht om dat te compenseren door meerdere van dat soort gokjes te nemen, die luxe hebben wij gewoon niet.

7 juli 2019 om 12:03

Japie, Nederlandse clubs hebben ook aangetoond dat je voor 5/6 miljoen mindere spelers hebt dan Larsson, Haps en St. Juste. Moeten we je weer uitleggen dat Ajax al een gespekte kas heeft en zich daardoor risico's kan veroorloven? Onder Frank de Boer kochten zij ook geen dure spelers. Cillessen, Schone kwamen ook uit de Eredivisie, hebben die het ook slecht gedaan?

Je hebt een beeld van hoe die speler rendeert in je eigen competitie. Tuurlijk is het altijd nog anders bij Feyenoord dan bij pak hem beet Heerenveen, laten we Larsson als voorbeeld nemen. Bij Heerenveen als momentenvoetballer helemaal het mannetje. Bij Feyenoord staat hij anders in de hierarchie en is er een andere dynamiek, waardoor hij wellicht minder initiatiefrijk is. Toch ben je met hem verzekerd van een bepaald niveau. Het is een relatief veilige aankoop. Dat blijkt ook uit zijn vrij aardige statistieken, waar denk ik nog wel rek in zit. Als je vier miljoen neerlegt voor een Servier, een Chileen of een Ghanees, heb je dezelfde vraagtekens als bij Larsson, maar moet je ook nog eens rekening houden met aanpassingsvermogen. Als je een bescheiden budget heb, ga je dat soort risicofactoren zo veel mogelijk uit de weg. Als Feyenoord geen nieuw trainingscomplex had neergezet en geen aandelen had teruggekocht, dan hadden ze wellicht meer risico op de transfermarkt genomen. Gelukkig hebben ze daar echter wel prioriteit gelegd.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik berichten uit eerdere topics kopieer. Je laat jezelf dagelijks weerleggen, om bij het volgende topic doodleuk hetzelfde te gaan roepen.

7 juli 2019 om 12:58

Hahaha, daar gaat hij weer hoor.. Je valt in herhaling!!!!

7 juli 2019 om 13:16

Maar is het niet zo dat als Feyenoord het geld van twee jaar geleden had geïnvesteerd in een scoutingsapparaat, er aan de toekomst gewerkt was? Ook dit jaar hoor ik veel supporters zeggen (of schrijven) dat Feyenoord het Ajax en PSV moeilijk kan maken. Dat klopt als een bus. Absoluut. Maar met een scoutingsapparaat neem je een tussenjaar, misschien twee, om daarna de weg naar boven te zetten. Dat lijkt mij beter dan het kortetermijndenken.

7 juli 2019 om 13:33

@kyle, het scoutingsapparaat was niet de eerste prio. Dat was het trainingscomplex en het aflossen van de schulden. Daarnaast het verlengen en opwaarderen van contracten zodat Feyenoord weer competitieve salarissen kan betalen en spelers niet meer uit contract liepen. Ja, het 'scoutingsapparaat' kan beter... maar als externe roepen dat daarin geinvesteerd moet worden... terwijl niemand extern een idee heeft hoeveel geld er in zit is roeptoeteren. Je kunt hoogstens aangeven dat je verwacht van een club met de begroting van Feyenoord dat er (op korte) termijn een fatsoenlijk en renderend systeem ontstaat. Teruggrijpen naar het verleden toen het financieel niet mogelijk was en nu gillen dat er maar niets veranderd, terwijl de nieuwe td er net een maand zit is gewoonweg roepen om het roepen.
Het aantrekken van Narsingh is inderdaad korte termijndenken. IN dit geval niet geheel onlogisch denk ik. Of Berghuis gaat naar nummer 10, of Berghuis vertrekt. Dan heb je zo snel mogelijk een rechtsbuiten nodig.
Dat dat geen parel uit het buitenland is met potentiele doorverkoopwaarde kunnen we Troost nog moeilijk kwalijk nemen.

7 juli 2019 om 13:54

Grappig dat mensen daar over beginnen zonder blijkbaar enige kennis van zaken. Er zijn schulden afbetaald, aandelen teruggekocht, nieuw trainingscomplex en men is volop bezig om een nieuwe stadion van de grond te krijgen... En dan zeggen dat er geen langetermijnvisie is... Tuurlijk zie ik ook liever Messi komen dan Narsingh, maar wij vissen in de vijver tussen transfervrij en maximaal 5 miljoen, daar heb je tegenwoordig niet veel voor. Dus in die context is Narsingh een prima (transfervrije) aankoop.. Ik bedoel;noem eens een betere rechtsbuiten op die naar Feyenoord wilt komen EN transfervrij is op te pikken....

7 juli 2019 om 14:18

Precies Ron, het was pas erg geweest als ze Becker hadden gehaald. Narsingh biedt gewoon de nodige diepte en dat is niet verkeerd

7 juli 2019 om 14:19

@ijsmuts

ik verwacht dat je afstapt van een beleid dat ons financieel en uiteindelijk sportief nergens naartoe heeft gebracht en dan is de eerste "aanwinst" die ik zie Narsingh. dan word ik daar idd niet blij van

maar wat is er allemaal voor positiefs te melden dan? we hebben steeds spelers gehaald zonder restwaarde waardoor we amper geld in kas hebben. ipv dat geld dan te bewaren ga je weer een speler zonder restwaarde halen waarvan je niet eens weet of hij uberhaupt wat gaat presteren na 2 jaar waarin hij geen knikker heeft geraakt. dan hoor ik van overmaat tot ramp ook nog Fer genoemd worden. ook precies zo een speler

dat is niet de vijver waaruit we "moeten" vissen. dat is de vijver waaruit we kiezen om te vissen. er zijn duizenden voetballers op de wereld, niet alleen in de Eredivisie en ook niet alleen in Zuid Amerika

7 juli 2019 om 14:21

@ron010

ik ben het grotendeels met je eens behalve dat er onder de 5 miljoen geen groot talent te scouten is met een grote restwaarde. Ajax, PSV en AZ hebben daar namelijk al een paar keer het tegendeel voor bewezen en wel voltreffers gehad binnen die prijsklasse. ja ze hebben een paar miskopen gedaan in die prijsklasse maar niet zoveel miskopen als wij hebben gedaan in diezelfde prijsklasse

7 juli 2019 om 14:24

@bobiku29

Ajax, PSV en AZ hebben een paar keer voltreffers gehad in de prijsklasse die jij noemt. ja ze hadden een paar miskopen in die prijsklasse maar niet zoveel miskopen als Feyenoord in die prijsklasse heeft gedaan. dan kan jij vinden dat Feyenoord geen risico's neemt met die Eredivisie aankopen maar dat weten we dan goed verborgen te houden dat gebrek aan risico want ze hebben tot dusver allemaal niks toegevoegd

en dan allemaal de schuld geven aan Gio dat er niet goed word gevoetbald. nou, ik vind dat eerder volkomen logisch dan vreemd als ik naar het spelersmateriaal kijk

7 juli 2019 om 14:29

Knip en plak je die berichten of typ je ze echt iedere keer opnieuw?

7 juli 2019 om 14:35

@ron, ja... dat doet Japie al maanden. Geen moderator die ingrijpt
@japie, als jij bij een bedrijf onverwacht aan de slag gaat in een nieuwe functie, heb je dan binnen een week een internationaal netwerk opgebouwd of ingeschakeld? maar, ga maar lekker verder met je doorzichtige trollgedrag. Reposten om reacties uit te lokken... het moet maar het grote doel zijn in je leven. Maakt verder niet uit natuurlijk. Met plezier reageer ik, want een beetje lezer prikt heel snel door jouw gedrag heen.

7 juli 2019 om 15:35

@ijsmuts

nee, maar dan kom ik ook niet aanzetten met iemand uit mijn netwerk die er al heel lang niks meer van heeft gebakken

jij mag het reacties uitlokken vinden. ik zie Feyenoord iig steeds verder afzakken en dan mag ik gewoon kritiek hebben op de gang van zaken.

Van Geel was zogenaamd "feitelijk" ook een goede TD volgens mensen zoals jij en @bobiku29 maar sportief en financieel heb ik daar iig weinig van gemerkt. op een incidenteel kampioenschap na is het voornamelijk kommer en kwijl geweest onder zijn bewind. we kunnen blijkbaar nu niet eens iets halen wat niet transfervrij is na zijn geweldige beleid

7 juli 2019 om 15:42

En je gaat maar verder en verder... precies het gedrag van een troll
Tuurlijk mag je kritiek hebben, dat mag iedereen. Alleen je mening onderbouwen met halve waarheden en zaken die niet (volledig) kloppen... zaken die keihard weerlegd kunnen worden... en waar je dan op terug blijft komen zonder aanpassing... tsja, dat is trollgedrag.
Voor vgeel waren we bijna failliet en bungelden we in de middenmoot en waren de faciliteiten vergane glorie en liepen spelers structureel gratis uit contract de deur uit. 4 zaken alleen al die zijn verbeterd. Dan heb ik het nog niet eens over de prijzen. Dan mag jij best aangeven dat er ook zaken zijn die beter hadden gekund, maar als je die alleen benoemt vertel je maar een kwart of half verhaal.

7 juli 2019 om 15:49

@ijsmuts

ik reageer gewoon steeds op jouw reacties omdat ik het er totaal niet mee eens ben.

we zijn tijdens de sanering meer gered door de Vrienden Van Feyenoord en de jeugdopleiding en Louis Van Gaal die deze spelers mee nam naar het WK waardoor ze drie keer zoveel waard werden, dan door Van Geel. Jong Feyenoord vond hij niet nodig in de KKD en een goede scouting vond hij ook niet nodig want hij haalde liever spelers uit zijn eigen netwerk dus op deze twee essentiele takken van een voetbalclub kon hij wel bezuinigen vond hij. om vervolgens 30 miljoen te investeren in zijn eigen ontdekkingen op Studio Sport waarvan alleen Berghuis wat heeft toegevoegd

hij heeft die 18 miljoen voor Jorgensen laten lopen, de enige goede miljoenenaankoop naast Berghuis die hij heeft gedaan maar daar heeft hij dan weer niet van geprofiteerd. vervolgens heeft hij naar eigen zeggen ook 18 miljoen laten lopen voor een doorsnee verdediger als St.juste. verder zijn er veel dure aankopen gedaan die ons sportief en financieel niet vooruit hebben geholpen

dan vind ik niet dat je goed hebt gepresteerd als TD maar blijkbaar vind jij wel dat hij het naar behoren heeft gedaan

7 juli 2019 om 15:52

Welke voltreffers heeft AZ gehad in die prijsklasse? Spelers uit de Eredivisie. En PSV? Noem ze eens op. Jij blijft Sanchez en Milik noemen, en de rest noemt Cassiera, Orejuela, Romero, Gutierrez en Pereiro.

7 juli 2019 om 16:02

@bobiku29

Weghorst, Vincent Janssen en Jahanbaksch die bij elkaar over de 40 miljoen hebben opgeleverd. als die in Nederland scouten weten ze iig de goede spelers eruit te plukken blijkbaar daar. natuurlijk was zo een Johnson ook een miskoop maar wat is een verlies van 3,5 miljoen tegenover een winst van 40 miljoen?

dan noem ik Frenkie De Jong (gratis gehaald en voor 80 miljoen verkocht), Milik (voor 2,5 miljoen gehaald 38 miljoen verkocht), Sanchez (voor 5 miljoen gehaald en voor 40 miljoen verkocht). dat is 153 miljoen winst tegen over 11 miljoen verlies op Cassierra en Orejuela wat nog steeds 142 miljoen euro winst is op de transferbalans van hun aankopen. Tagliafico is voor 4 miljoen gehaald en is sportief duidelijk ook een enorme aanwinst voor Ajax

PSV heeft idd ook wat missers gehad maar had wel weer andere spelers daar tegenover staan die ze aantoonbaar beter hebben gemaakt zoals Lozano, Dumfries en Angelino. met deze spelers zijn ze 1 keer kampioen geworden en hebben ze 1 keer serieus mee gedaan in de strijd om de titel. Pereiro vind ik ook niet echt een miskoop want die is zeker van waarde geweest en heeft vaak een hoog rendement gehaald. Romero en Gutierrez ben ik helemaal met je eens maar die miskopen poetsen ze in 1 keer weg als straks Lozano word verkocht voor een miljoentje of 30 wat hij zeker gaat opleveren. welke aankoop van bij Feyenoord gaat die 25 miljoen (30 miljoen - 5 miljoen na de verkoop van Amrabat) terug verdienen die we 2 jaar geleden hebben uitgegeven?

7 juli 2019 om 16:10

@japie: ik dacht dat de miljoenen voor de Vrij en Indi geen toeval waren? Maar je schrijft ze wel toe aan van Gaal en niet aan van Geel? Dat is makkelijk zeg
Snap je echt niet door alleen te wijzen naar de dingen die niet goed gingen je over het hoofd ziet wat wel goed ging?
Ik ga met plezier door hoor... hoe langer deze discussie duurt hoe duidelijker het voor andere wordt dat je aan het trollen bent op feyenoord-topics.

Bijvoorbeeld; de 3 AZ-spelers die jij opnoemt konden bij az in de luwte spelen. Feyenoord streed in die periode om de titel of deed mee in de champions league. Geen van deze 3 had bij feyenoord in de basis gestaan oen ze binnenkwamen. Wij hadden jorgensen en berghuis op die plek. Die doen niet onder voor deze spelers.

Wederom noem je Sanchez, die voor Feyenoord niet haalbaar was... evenals Tagliafico en de Jong. Betaalbaar qua transfersom wel ja. Niet qua salaris, naam en champions leaguevoetbal. Waarom blijf je die dan als voorbeeld geven?

7 juli 2019 om 16:18

@ijsmuts

wat hebben De Vrij en BMI precies te maken met een aankoopbeleid dat bekritiseerd word?

ik zal Van Geel dan idd de credits geven dat hij het ijzer heeft gesmeed toen het heet was en dat hij goed heeft geprofiteerd van het werk van de jeugdopleiding en Louis Van Gaal

jaja de luwte van AZ. bij Feyenoord kan je blijkbaar ook in de luwte spelen als je op 20 punten achterstand van de koploper eindigt na 30 miljoen te hebben geinvesteerd en mensen zoals jij beschermen nog steeds het "geweldige" aankoopbeleid

daarom noem ik ook de spelers van AZ erbij. dan heb je iets meer voorbeelden dan die spelers van Ajax die volgens jouw informatie onhaalbaar waren, iets wat nooit bewezen is

wij hadden idd Jorgensen en Berghuis op die posities, maar die hadden blijkbaar niet zo veel restwaarde als die spelers van AZ, anders hadden ze ook wel over de 40 miljoen opgeleverd bij elkaar zoals Janssen en Jahanbaksch. bij AZ is het aankoopbeleid blijkbaar ook gericht op de lange termijn en niet alleen op de korte termijn

volgens mij heb ik tot dusver betere voorbeelden en argumenten als jij dus wie is er nou de troll? als je dit aankoopbeleid van Feyenoord niet als falend aankoopbeleid bestempeld kan ik je ook niet helemaal serieus nemen. zeker niet meer na de voorbeelden die ik net noem

7 juli 2019 om 16:25

Kun je me aangeven waar ik het aankoopbeleid in zijn geheel bescherm? Dat doe ik niet, ik breng nuance. Jij kraakt alles volledig af. Dat is nogal doorzichtig.
Prachtig dat AZ zoveel geld heeft verdiend aan die transfers. Fijn voor die club toch? Nu nog even beginnen met presteren en resultaten boeken zodra het ergens om draait. De eerste grote transfer die AZ deed na de inkomsten was direct een mislukking. Prima dat AZ zich richt op de lange termijn, dat doen ze inmiddels al jaren en al jaren zitten ze op plek 4. Als ze door willen pakken zullen ze ook eens naar de korte termijn moeten kijken.
Zelf gaf je gisteren al aan dat de omzet grotendeels bepaalt waar je eindigt op de ranglijst. Nu is die van Feyenoord vele malen hoger en vele malen sterker gegroeid de afgelopen jaren, dus zie ik niet in waarom je je zo'n zorgen maakt dat AZ Feyenoord voorbij gaat streven.

7 juli 2019 om 16:30

@ijsmuts

AZ presteert naar hun middelen gewoon geweldig. natuurlijk zijn ze Feyenoord niet binnen 1 of 2 jaar voorbij maar je ziet vooruitgang daar. die ontwikkeling mis ik bij Feyenoord

het probleem is dat Feyenoord geen geld genereert. als dat nog een paar jaar doorgaat en AZ ontwikkelt zich wel door dan word dat verschil straks erg klein

Feyenoord moet wat gaan ondernemen nu voor de lange termijn. zorg dat Jong Feyenoord alsnog in die KKD terecht komt want dat schijnt nog mogelijk te zijn. zet verder de komende 2 jaar een capabele scouting op poten. dan kunnen we wel weer vooruit kijken maar of ze dat ook echt gaan doen betwijfel ik

7 juli 2019 om 16:55

@japie: feyenoord genereert wel degelijk geld. Kijk maar naar de begroting en het groeiende spelersbudget. Daarmee kun je in de toekomst steeds makkelijker betere salarissen uitbetalen met als gevolg dat je in een andere vijver kunt vissen dan dat je nu doet. Dat gebeurt bij AZ nu niet of veel minder.
Over Jong Feyenoord is iedereen het volgens mij wel eens dat het zeer welkom is dat die in gaan stromen in de Kkd. In eerste instantie was er geen geld, in 2e instantie heeft vgeel de verkeerde keuze gemaakt.

Belangrijke krachten zoals Vilhena en Clasie?? Nou neem me niet kwalijk maar een Clasie als belangrijke kracht te kwalificeren gaat nogal ver. Is het afgelopen seizoen een zeer matige speler gebleken met de kwaliteiten van een KKD speler.

7 juli 2019 om 09:28

Kwaliteiten van een KKD speler? Lachwekkend. Ga eerst eens een aantal wedstrijden van hem bekijken voor je lekker makkelijk achter de bühne aanrent met zulk soort reacties. Clasie heeft geen sterk seizoen gekend maar is nog steeds een erg goede speler en een absolute versterking voor AZ.

7 juli 2019 om 10:07

Superb. Ik weet niet wat voor bril u op had, maar de wedstrijden die ik weliswaar op tv gezien heb van hem is dat van een uitgebluste speler die over het veld sjokt en als kwaliteit tikkie breed voert en de gedachte heeft van een topspeler. Maar we zullen het zien. Arm AZ.

7 juli 2019 om 10:33

@Superb

Zit iedere wedstrijd in de Kuip, heb dit seizoen heel goed op Clasie gelet, buiten 7 wedstrijden tegen de laagvliegers (meerdere Feyenoorders kunnen dit beamen) was hij gewoon slecht. Dus zoals Voetballer2 al schreef, door welke bril keek jij....

7 juli 2019 om 14:37

Dat beaam ik volledig Als Clasie al bovengemiddeld presteerde was dat tegen de kleine ploegen. Zelden dat hij zwaar door de mand viel, maar een huurling moet echt meer toegevoegde waarde hebben dan Clasie nu had.

7 juli 2019 om 11:54

Precies beide spelers gaan we niet missen.

Hallo wat denken die achterlijke brabanders wel niet dat feyenoord een lullig clubje is
Feyenoord is een hele grote club Met een hele grote aanhang Het is zelfs zo groot dat
aanhang gewoon het Legioen als bij naam heeft
Feyenoord doet ook niet onder voor PSV
Feyenoord heeft onder van Bronchorst klote seizoenen gedraaid ook in het kampioens jaar
Tot wij kampioen werden was niet de verdienste van de trainer Trouwens is die trainer van psv zo geweldig Maar die klote club die jullie feyenoord noemen willen jullie wel zijn beste speler ontnemen
Dus daarom gewoon een transfer bedrag tussen de 25-30 miljoen vragen
En psv dat bedrag is Berghuis gewoon waard en dan hebben we het over een minimalen transfer som Maar jullie club kan zelf niet een bedrag boven de 10 miljoen op hoesten bluffers

7 juli 2019 om 10:56

Ik geloof er niet eens in dat PSV interesse heeft in Berghuis. Net als dat ik niet geloof dat Bergwijn naar Ajax gaat. Allemaal onzin die de media de wereld in brengt zodat zij weer lekker de aandacht van iedereen trekken. Dus ik snap niet waar jij je druk om maakt. Berghuis is overigens echt geen 25-30 miljoen waard. Hij was geen eens topscorer, had niet de meeste assists en zijn leeftijd speelt ook mee. Ik als PSV'er zal er zelfs van balen als PSV een dergelijk bedrag uit geeft aan Berghuis. Dat zal de grootste miskoop uit de geschiedenis worden. Er is laatst nog voor meer dan 10 miljoen een buitenspeler gekocht. Trouwens Feyenoord doet zeker onder voor PSV. Feyenoord heeft misschien meer fans maar op sportief vlak is PSV Feyenoord al ver voorbij. Dat ene titeltje in de laatste 20 jaar is niks vergeleken met de 10 titels die PSV in de laatste 20 jaar heeft behaald. Dus je praat echt gewoon onzin.

7 juli 2019 om 11:12

Hoeveel hebben Lozano en Bergwijn er gemaakt of assist gegeven?

7 juli 2019 om 11:16

Wat is het verschil in leeftijd? Hoeveel interlands heeft Berghuis gespeeld? Heeft Berghuis CL gespeeld?

En om antwoord te geven op je vraag heeft Lozano in 30 wedstrijden een totaal van 25 doelpunten waar hij betrokken was en Bergwijn 26 in 33 wedstrijden. Berghuis was bij 24 doelpunten betrokken in 33 wedstrijden. Dus buiten het feit dat de PSV'ers jonger zijn. Zijn zij beide international, hebben zij Europees gespeeld en zijn ze beduidend jonger. Als jij niet wil inzien dat Berghuis niet in de buurt komt van hun waarde zal ik die Feyenoord bril eens afzetten.

7 juli 2019 om 11:26

Afgelopen seizoen in de eredivisie
Lozano: 17 goals, 8 assists
Bergwijn: 14 goals, 12 assists

Berghuis: 12 goals, 12 assists

Neres: 8 goals, 8 assists
Ziyech 16 goals 13 assists

7 juli 2019 om 12:25

PSVeruit030,

Lozano en Bergwijn zijn inderdaad jonger en hebber meer potentie, maar op dit moment verschillen ze niet zo veel in kwaliteit met Berghuis, die de meeste kansen creëert in de Eredivisie. Als Lozano en Bergwijn respectievelijk 50 en 40 miljoen kosten, is het lachwekkend om 20 miljoen voor Berghuis belachelijk te vinden. Zelf duur verkopen en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Berghuis heeft minder restwaarde ja, maar daar heeft Feyenoord niks mee te maken hoor. Ik vind 20 miljoen voor Berghuis gewoon een goed bedrag. En als PSV dat niet vindt, kopen ze hem maar mooi niet. Ook goed. Overigens hebben Bergwijn en Lozano niet een enorme indruk gemaakt in de CL dit jaar, dus vind ik het onzinnig om te zeggen dat ze Europees hebben gespeeld. Moet de prijs dan omhoog, terwijl ze niet veel hebben laten zien? Berghuis hoeft ook niet in de buurt te komen van hun waarde, maar als PSV denkt dat ze hun buitenspelers voor de hoofdprijs kunnen verkopen en Berghuis voor 10 miljoen mogen hebben, dan vind ik dat echt ridicuul

7 juli 2019 om 14:19

Tuurlijk zit er een verschil in waarde in. Maar als ze in Eindhoven denken dat Bergwijn 40/50 miljoen gaat opleveren, moeten wij er minimaal 20 voor Berghuis kunnen krijgen

7 juli 2019 om 15:39

Nee ik vind 20 teveel voor Berghuis. Luuk de Jong heeft zich in de CL laten zien en heeft 28 goals en 6 assists in de Eredivisie. Buiten dat droeg hij verdedigend ook zeker zijn steentje bij. Hij kost 15 miljoen en is maar anderhalf jaar ouder dan Bergwijn. Maar heeft ook meer laten zien dan hem. Dan zal ik het eerder logisch vinden dat Bergwijn rond de 15 zal kosten en zelfs dan wordt hij gematst in waarde.

7 juli 2019 om 15:43

Feyenoord heeft niks te maken met wat PSV voor Luuk de Jong vraagt. Ik snap je vergelijking, maar PSV gunt De Jong ook een stap naar het buitenland. Feyenoord wil Berghuis gewoon behouden en zeker niet aan een concurrent verkopen. PSV mag ook best 15 bieden, maar dan krijgen ze hem niet

7 juli 2019 om 15:51

Ik ben bang dat dit een gevalletje Jorgensen gaat worden. Feyenoord zal een bod van 15 in mijn ogen altijd moeten accepteren voor Berghuis. Ik betwijfel namelijk of hij op sportief vlak van meer waarde kan zijn. Maar nogmaals ik hoop dat PSV Berghuis niet koopt. Heb liever dat er geïnvesteerd word in jonge honden met een grote potentieel. Laten ze eerst ook maar eens investeren in de verdediging want centraal hebben wij gewoon een probleem. Viergever komt gewoon tekort en we moeten het vertrek van Schwaab al opvangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren