Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Uitspraken van boze Lionel Messi wekken woede: ‘Dit is onacceptabel’

Laatste update:

Een oorlog tussen de Argentijnse voetbalbond (AFA) en de Zuid-Amerikaanse bond (CONMEBOL) is aanstaande, zo verzekeren tal van media in Zuid-Amerika. De uitspraken van Lionel Messi na de troostfinale tegen Chili (2-1) in de Arena Corinthians waren tegen het zere been van de CONMEBOL, dat via een officieel statement laat weten afstand te nemen van de uitlatingen van de Argentijnse vedette. “Het is een gebrek aan respect”, zo klinkt het.

Messi werd in de eerste helft met een directe rode kaart van het veld gestuurd na een opstootje met Gary Medel, die ook mocht inrukken, en spuwde na afloop zijn gal. Hij weigerde zelfs zijn bronzen medaille tijdens de ceremonie in ontvangst te nemen. “Ik weigerde omdat ik geen onderdeel wil zijn van de corruptie en dit gebrek aan respect. We hadden meer verdiend dan dit, maar ze wilden ons niet in de finale hebben. De corruptie en de scheidsrechters hebben de mensen niet de kans gegeven om te genieten.”

“Het voetbal is geruïneerd. De waarheid moet gezegd worden.” Na de verloren halve finale tegen gastland Brazilië was Messi afgelopen week al bijzonder kritisch op de arbitrage en verzekerde hij dat Brazilië ‘te veel macht’ heeft. "Ik denk dat ik met rood van het veld ben gestuurd vanwege mijn eerdere uitspraken dit toernooi. Of Brazilië de Copa América zal winnen? Ik twijfel er niet eens aan. Helaas, maar ik denk dat Brazilië vrije doortocht heeft. Ik hoop dat de scheidsrechters en de VAR er echter niets mee te maken hebben en dat Peru een eerlijke kans krijgt om de strijd aan te gaan. Maar ik zie het somber in.”

De CONMEBOL kwam enkele uren na de troostfinale met een verklaring. “In het voetbal win je soms en verlies je soms. Het accepteren en respecteren van een resultaat is fundamenteel op het gebied van Fair Play. Dat geldt ook voor de beslissingen die de arbiters nemen, het zijn menselijke keuzes die altijd beter kunnen. Het is onacceptabel dat op basis van enkele incidenten ongefundeerde uitlatingen worden gedaan, uitspraken die niet op waarheid berusten en de integriteit van de Copa América in twijfel trekken.”

“De uitlatingen zijn een gebrek aan respect jegens de concurrentie, jegens alle voetballers en jegens alle professionals van de CONMEBOL.” De AFA heeft al laten weten dat men de rode kaart van Messi gaat aanvechten en is daarnaast van mening dat Wilson Seneme, hoofd van de scheidsrechterscommissie van de CONMEBOL, moet aftreden.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het moet gezegd sommige beslissingen tegen Argentinië waren ook onacceptabel. Ik heb niet zo heel veel met Messi als hij stoer gaat doen , dat past niet echt bij zijn uiterlijk op de een of andere manier. Maar een beetje recht van spreken heeft hij wel deze Copa ....

7 juli 2019 om 08:46

Past wel zeker bij hem. Hij is al sinds jaar of 3/4 niet meer die gladgeschoren ideale schoonzoon. Speelt ruwer, loopt vaker boos te roepen en te tieren op het veld en vooral het constant vragen om een kaart bij overtredingen is me opgevallen. Verder snap ik zijn punten wel, maar dat neemt niks weg van zijn gedrag en uitspraken.

7 juli 2019 om 09:41

Als je ziet hoeveel bewuste trappen sterspelers zoals Neymar, CR, Mbappé etc om hun oren krijgen dan snap ik dat ze vragen om kaarten en boos worden dat is bij Messi niet anders toch?

7 juli 2019 om 09:48

Nee. Gewoon niet. Om kaarten vragen is uiterst onsportief gedrag. Zou wat mij betreft meteen met rood bestraft moeten worden.

7 juli 2019 om 10:55

Whaha dus je mag wel iemand verrot schoppen maar een kaart vragen is not done..

7 juli 2019 om 11:28

Nee, want als je iemand verrot schopt krijg je ook een kaart.

7 juli 2019 om 12:56

Het verschil is dat wanneer Neymar en Ronaldo dit doen, men gelijk moord en brand schreeuwt omdat het niet door de beugel kan. Nu Messi zich eens laat gaan, springt men gelijk voor hem op de bres en snapt iedereen zijn frustratie. That’s the difference. Als Ronaldo en Neymar dit niet kunnen maken, kan Messi dat ook niet. Zo simpel is het, maar de ware aard van een groot deel van de Voetbalzone leden komt weer bovendrijven, want die zien Messi als een heilig boontje die nooit wat fout kan doen. Overigens trek ik hiermee Messi z’n kwaliteiten niet in twijfel, want het is en blijft natuurlijk een gruwelijk goede voetballer!

7 juli 2019 om 09:26

Heeft iemand wel het filmpje gezien of moet men eerst het Messi brilletje’ afzetten. Ik zie toch echt dat Messi tijdens het rennen de tegenstander van achteren half op zn been trapt. Dat is gewoon Rood! Messi probeert nu het hele gebeuren af te leiden met Messiaanse propaganda. #fail

7 juli 2019 om 09:38

Hij zoekt hem op?! Gaat het wel goed met je? Dit was zeker geen natrappen. Dit was gewoon een opstootje, beiden geel. Rood is alleen in het geval van kopstoten of ellebogen etcetera, die heb ik op ‘het filmpje’ niet gezien. Misschien moet je zelf je brilletje afzetten, want als je dit rood vindt..,

7 juli 2019 om 09:43

Jij ziet net als iedereen dat hij op een lompe manier een bal probeert binnen te houden die hij nooit binnen kan houden. Niemand hier die een trappende beweging ziet... Opstootje beiden geel was meer dan genoeg geweest. Zijn spelers die spelers vaker hebben geslaan en na getrapt en nooit bestraft zijn.

7 juli 2019 om 09:51

Beiden geel was prima en als dan iemand rood had verdiend voor agressief gedrag is het die al jaren doorgesnoven Medel wel.

7 juli 2019 om 10:15

Ik zie Messi wel degelijk trappen naar de achillespees van Medel. Toegegeven, ik moest echt 3 keer kijken voordat ik het zag, maar dit soort natrappen is toch altijd direct rood?
Medel reageert daarna als een idioot en wordt er terecht afgestuurd. Messi geeft ook nog een duw en reageert ingetogen, voor dat zou ik geel geven, maar die trap van Messi (als het echt bewust is, vind het moeilijk beoordelen) dan is rood op zijn plaats.
Ik zie wel in beeld staan dat er var check was. Maar de scheids heeft er niet naar gekeken.

7 juli 2019 om 10:45

Had je het moment gezien dat een speler van Chili Messi expres zo hard mogelijk met zijn voetbalschoen in zijn buik schopt en met geel weg komt. Terwijl er een VAR is. Het lijkt voor mij ook erg op manipulatie vanuit CONMEBOL, maar dat is natuurlijk nooit te bewijzen en dan kun je beter niks zeggen.

7 juli 2019 om 13:04

@FCB_Catalunya: Hij zoekt hem wel degelijk op. Is dat nou echt zo moeilijk om toe te geven? Over natrappen ben ik het overigens niet eens, maar hij zoekt hem wel degelijk. Hij geeft hem een tikkie bij het proberen binnen te houden van de bal, maar Messi wist allang dat hij het niet zou halen. Prima, klein tikkie geven, want hij krijgt er genoeg per wedstrijd. Vervolgens zie je Medel wat zeggen, maar is het toch echt Medel die langs Messi probeert te lopen en Messi zijn schouder/borst er tegenaan zet. Dit zie je overigens heel duidelijk in de slowmotion aan het einde. Gefrustreerd gedrag wat vooral door de fanboys hier weer wordt goedgepraat.

7 juli 2019 om 09:38

Moest er geen VAR zijn geweest, dan kon je zeggen menselijke fouten.
Maar als je de VAR hebt, en je maakt er bewust geen gebruik van, dan zijn dit niet zomaar menselijke fouten, maar bewuste beslissingen

7 juli 2019 om 09:39

Het was inderdaad onacceptabel. Als je een tijdje in Zuid-Amerika hebt gewoond dan weet je ook dat de kans dat hij gelijk heeft enorm groot is. Overal zitten mensen met macht en geld tussen. Als Nederlander is dat niet voor te stellen. Dat moet als voetballer enorm frustrerend zijn.

7 juli 2019 om 09:50

@baradona wat heeft zijn uiterlijk ermee te maken of hij gewoon keihard gelijk heeft of niet? Je baseert je verhaal op of je hem mag of niet, of dat je het 'stoer doen' wat mijn inziens compleet gerechtvaardigd is in dezen, niet bij hem vindt passen. Vervolgens heeft hij slechts 'een beetje recht van spreken', terwijl dit natuurlijk gewoon keihard recht van spreken is. Ongelofelijke taferelen.

Medel staat al sinds jaar en dag bekend als een rat en daagt hem keihard uit. Het feit dat de scheids of niemand van z'n assistenten bij Braziliã« - Argentiniã« de overduidelijke overtreding op Aguero niet zag (wat een totaal andere werdstrijd op had kunnen leveren, zelfs spelers van Braziliã« gaven het toe), was al lachwekkend. Dat ze vervolgens de gewoon beschikbare VAR niet eens raadplegen was ronduit schandalig. Het is om te kotsen, dat corrupte toernooi daar. Dat werelddeel zal altijd doordrongen blijven met corruptie. Al moeten we natuurlijk ook niet gaan denken dat hier in ons lieflijke Nederland nooit wat verdachts gebeurt, het is daar wel extreem.

Ik ben totaal niet van het achteraf zeuren op scheidsrechters, ook niet als iets eenmalig is. Daarnaast heb ik ook niks met enig voetballand in Zuid-Amerika. Maar meermaals zó bizar doorzichtig. Dat maakt het winnen van die prijs wel een tikkeltje minder mooi, vind ik. En ik vind het mooi dat Messi zich hier zo duidelijk tegen uitspreekt, want duidelijker gaan we het nooit meer krijgen.

7 juli 2019 om 10:14

SjonnyvdBeek, eens. Ik moet zeggen dat ik verwacht had dat men hier Messie totaal de grond in zou boren voor die uitspraak en dat het mij nu nog mee valt. Dat stemt mij positief. De corruptie in voetballand is kennelijk groot genoeg om te realiseren dat Messi hier wellicht best een punt heeft. Want zeg nu zelf, deze rode kaart was belachelijk, dat de VAR dit niet corrigeerde is belachelijk. Vorige wedstrijd....belachelijk. Dus tja, ik geloof dat er wel iets aan de hand is. Maar tis lastig te bewijzen. Want onderzoeken naar corruptie zijn bij de FIFA en de EUFA ook vaak genoeg zinloos gebleken.

7 juli 2019 om 13:23

Sjonny: Medel daagt hem uit? Bekijk de beelden nou eens goed en objectief. Messi geeft een tikkie bij zijn poging de bal binnen te houden terwijl hij al lang zag dat hij er niet meer bij kon (lees: niets aan de hand, hoort erbij!), waarna Medel tijdens het omdraaien wat roept. Daarna zie je toch echt overduidelijk Messi zijn schouder/borst tegen Medel aanzetten en niet andersom. Dus het was wel degelijk Messi die hier de stoorzender was en niet Medel. Dat het geen rood was, ben ik volledig eens met je, maar laten we Messi nou ook eens aanspreken op zijn gedrag in plaats van weer een enorm pak veren in zijn reet te douwen. Dat zou bij een andere grootheid namelijk niet gebeurd zijn en dat weet je donders goed.

7 juli 2019 om 14:44

Je zegt het goed. 'geeft een tikkie in een poging de bal binnen te houden'. Dat kan gebeuren in een contactsport. Je wilt zeggen dat de reactie van Medel daardoor gerechtvaardigd is? Die ging tekeer alsof hij een lijntje van 500 meter had opgesnoven, haha.

7 juli 2019 om 11:52

Even los van de beslissingen en rode kaart. Iedereen weet of beseft toch wel dat corruptie in Zuid Amerika (en overal) groot is in het voetbal! Moeten we dan gewoon niet heel blij zijn dat de beste van allemaal, die zich verder zo goed als altijd goed heeft gepresenteerd, hier zo een statement durft te maken en zich duidelijk uitspreekt?

7 juli 2019 om 13:26

Nee, want je gaat een grens over. Je beschuldigt zonder enig bewijs de continentale bond van corruptie. In feite is dat laster en kan de bond Messi gewoon voor het gerecht sleuren. Dus nee, dit is niet goed te praten, ook al valt het ergens te begrijpen. Ik ga er vanuit dat hij ermee wegkomt omdat hij Messi is, maar gebeurt dit in de finale en roept een redelijk onbekende speler van Peru dit, hangt er een dikke schorsing aan vast.

7 juli 2019 om 13:53

Als het tot een rechtszaak zou komen, is het nog maar de vraag of ze het zouden winnen. Er waren wel een aantal dubieuze beslissingen.

8 juli 2019 om 07:53

Als er nooit een grens over gegaan wordt dan zal er ook niks veranderen! Ik hoop dat hij hiermee wegkomt en hoop ook dat hij deze boodschap tot in lengte van jaren blijft verkondigen.

Dit doet me denken aan Marradonna uit 1990 op het WK. Toen was ook de hele wereld tegen Maradonna , een beetje het zelfde als nu met Messi. De geschiedenis herhaalt zich zelf

7 juli 2019 om 08:40

Dat kwam door 'de hand van god' uit '86...

7 juli 2019 om 14:22

Niet alleen dat , maar ook het feit dat toen het WK in Italie werd gehouden en Maradonna net weg was gegaan bij Napoli als ik het me goed herrinner

7 juli 2019 om 09:10

@bossie

de geschiedenis herhaalt zich niet want Messi heeft nog steeds geen grote prijs gewonnen met Argentinie, iets wat Maradona wel heeft gedaan. die liet zijn voeten en in dit geval zijn hand spreken. Messi laat alleen zijn frustraties spreken

7 juli 2019 om 09:40

Zijn voeten of zijn hand..
Messi ook 4 keer CL gewonnen, en 5 keer de goudenbal.
Hoeveel keer Maradonna???
Zo blijf je dus bezig..

7 juli 2019 om 09:41

.japie, jouw comments beginnen ook wel vermoeiend te worden. Op elk topic is het van 'messi moet met zijn voeten spreken'. Dat doet hij toch al 15 jaar? Het gaat over het feit dat hij al dan niet terecht zijn frustraties uit na deze Copa America. Complotten zie ik er overigens niet in, eerder onkunde van de refs. Spijtig wel op zo een groot toernooi in 2019.

7 juli 2019 om 09:46

@flamezzz

bij Barca wel maar in het Argentijnse elftal vind ik hem minder indrukwekkend. het afgelopen WK en deze Copa vond ik hem zelfs belabberd voetballen op die ene wedstrijd tegen Brazilie na dan. dan moet je gewoon je hand in eigen boezem steken en niet zielig gaan zitten doen over de grote boze Fifa die zogenaamd tegen je is

7 juli 2019 om 09:46

Kleine aantekening, door vals te spelen en de volgende toernooien ook nog eens onder invloed van...

7 juli 2019 om 09:47

@kluivert09

daar is Barca idd blij mee maar denk je dat het Argentijnse volk het wat boeit dat hij een Spaanse club aan prijzen helpt? die willen met hun nationale elftal wat winnen.

in Argentinie zal Messi nooit groter zijn als Maradona zolang hij geen grote prijs zoals het WK wint. dat kan je terecht of onterecht vinden maar dat is wel een feit

7 juli 2019 om 09:49

@fcvoetbal23

dat neemt niet weg dat Maradona gewoon wereldkampioen is geworden van zijn land want zover ik weet hebben ze de Argentijnen nooit die prijs afgepakt bij de Fifa. wil Messi in zijn eigen land als de grootste Argentijnse voetballer allertijden worden gezien dan zal hij Argentinie ook moeten helpen aan een grote prijs

7 juli 2019 om 09:51

Dus omdat hij minder speelt mag hij niet klagen als de arbitage duidelijk fouten maakt? Komop... Qua veldspeler is het allemaal minder bij Argentinië maar als je zijn cijfers ziet valt het allemaal wel mee met daarnaast meerdere finales. Voor mij hoeft hij niks te winnen met zijn land. Wat als hij in San Marino geboren was had hij dan ook wat moeten winnen om de beste te zijn? Z'n dooddoener.

7 juli 2019 om 09:54

Maradona speelde in een tijd dat er maar twee buitenlanders bij een club mochten spelen en een club per land de Europcup I in mocht. Dus dat argument van je is echt kolder. Maradona was gewoon een betere voetballer dan Messi. Dat is een feit.

7 juli 2019 om 09:56

Japiekrekel Daarnaast heeft Messi in meerdere finales gestaan met misschien wel het minste Argentijnse elftal ooit qua baland. Naast alle CLs en dergelijke. Als iemand z'n voeten heeft laten spreken en zich verder vaak stil hield was het wel Messi. Die verheerlijking van dat waardeloze voorbeeld Maradona snap ik nooit zo.

Messi is vele malen beter en heeft veel meer gewonnen. Alles al bewezen. Echt hoe kun je dit uit je strot krijgen, haha. Maradona had simpelweg ook veel betere spelers om zich heen. Messi heeft vooral heel veel goede aanvallers om zich heen, maar daarvan kun je er maar 2 tot 4 opstellen, waarbij je met 4 wel extreem kamikazevoetbal zou spelen.

7 juli 2019 om 09:58

@fcvoetbal23

er zit wel een verschil tussen kritiek hebben op een scheidsrechterlijke beslissing of mensen van corruptie beschuldigen natuurlijk

7 juli 2019 om 10:01

@sjonnyvdbeek

ik vond Maradona echt een geweldige speler en in het Argentijnse shirt vele malen indrukwekkender dan Messi. Messi is in clubverband weer een stuk indrukwekkender. Maradona had zijn mindere kanten zoals zijn drugsverslaving die hij niet de baas was.

Messi is dan weer een hele slechte verliezer en iemand die graag om kaarten vraagt. dan kan je beter onsportief dan verslaafd zijn idd maar dat neemt niet weg dat ik Messi ook niet echt sympathiek vind qua gedrag vaak. Maradona vind ik dan verder niet onsympathiek ofzo alleen zijn gedrag is op zijn minst wel erg opvallend en afwijkend te noemen

beiden zijn het geweldige voetballers maar als we het puur over het Argentijnse elftal hebben vind ik niet dat Messi beter is als Maradona. hebben we het over het Europese clubvoetbal dan geef ik je helemaal gelijk

laten we ook niet gaan doen of Messi met een stel koekenbakkers speelt. er zitten toch gewoon een aantal spelers in het Argentijnse elftal die spelen in de Europese top en subtop. het is natuurlijk ook kolder om te zeggen dat als Argentinie een Copa finale haalt dat het puur en alleen door Messi komt maar dat als Argentinie hopeloos faalt Messi totaal geen aandeel heeft in het debacle

7 juli 2019 om 10:08

@ Japie

Barcelona is gewoon een veel betere ploeg dan dit Argentinie. Niet te verwonderen dus dat hij daar meer prijzen pakt. Maar voor zijn land speelt hij vaak even goed. Het valt gewoon minder op omdat zijn ploegmakkers ondermaats zijn, hoewel ze Dybala, Aguero, Higuain ... heten.

Normaal krijgt hij de kritiek dat hij net enkel met zijn voeten spreekt en nooit eens de leider is. Nu zegt hij als kapitein waar het volgens hem op staat en is het ook niet goed.

7 juli 2019 om 10:09

Tuurlijk zit er verschil in, maar dit was overduidelijk niet zo maar een scheidsrechterlijke beslissing, deze regen aan grote fouten ten nadele van argentinie in de 2 afgelopen wedstrijden is gewoon belachelijk. Ik mag toch hopen dat jij dat ook gezien hebt. Ik ben heel blij dat messi hier erg duidelijk is, want heel die conmebol moet gewoon iets aan gedaan worden.

7 juli 2019 om 10:10

@flamezzz

dat vind ik echt te makkelijk. als Argentinie het goed doet ligt het aan Messi, doet Argentinie het slecht ligt het aan iedereen behalve Messi. volgens mij win je nog steeds met zijn alleen en verlies je ook nog steeds met zijn allen.

ik heb Messi ook een penalty zien missen tegen Ijsland bv niet al te lang terug. dat lag dan zeker ook aan Dybala, Aguero en Higuain? Messi faalt gewoon in een Argentinie shirt de afgelopen 2 jaar, net zoals zijn teamgenoten

7 juli 2019 om 10:11

Wakanda. met je eens. Overigens vind ik de 'gouden bal' net zo veel prijs als het winnen van een 'miss verkiezing' En zelf ben ik geneigd om het knapper te vinden om met Napoli in de jaren 80 2 landstitels te pakken dan met Barca een aantal CL titels. Dat Maradonna later het padje af was mede dankzij drugsgebruik doet in mijn ogen niets af aan de fenomenale voetballer die hij eens was.

7 juli 2019 om 10:12

@dennisharkoor...

dat zullen we pas weten als Messi Argentinie naar een WK titel leid

7 juli 2019 om 10:25

@ Japie Krekel. Ik denk dat Argentinië geen wereldkampioen wordt met Messi.

7 juli 2019 om 10:36

@flamezzz

je frustraties de overhand laten nemen en allerlei aantijgingen los laten over zogenaamde corruptie in het nadeel van Argentinie vind ik helemaal niks met leiderschap te maken hebben. een leider neemt het voortouw in het veld en laat zijn voeten spreken. iets wat ik Messi al 2 jaar niet heb zien doen voor Argentinie

7 juli 2019 om 11:04

@japie_krekel Ik vergeet zeker niet dat er op het middenveld ook enkele prima spelers lopen. Voor de subtop. Vergelijk dat eens met een Brazilie, of een Duitsland, of Frankrijk, of over 2 jaar zelfs Nederland, en Spanje.. Dan kun je er niet onderuit dat het in vergelijking tot dat niveau - waar velen Argentinie op inschatten - (vele malen) minder is.

7 juli 2019 om 11:08

Hij schoot eigenhandig Argentinie naar het WK met een hattrick tegen Ecuador. Een afsluiter van een jaar waarin enkel hij scoorde voor de nationale ploeg. Misschien moet je dan wat meer matchen van Argentinie bekijken voor je met zulke praat komt.

7 juli 2019 om 11:13

Een prijs win je niet alleen. Maradonna had in tegenstelling tot wat wel eens beweerd wordt een goed Argentinië om zich heen. George Best heeft ook nooit prijzen gepakt met Wales , maakt hem dat een matig voetballer ?

7 juli 2019 om 13:33

Flamez: 1) Als dit de woorden van de kapitein zijn, toont hij wederom aan geen echte leider te zijn. Hij beschuldigt mensen / een bond van corruptie zonder dat hij daar bewijs voor heeft. Dit is gewoon zijn frustratie die spreekt en maakt hem wederom totaal ongeschikt als leider. Deze uitspraken gingen simpelweg te ver. Zijn medaille niet ophalen en een verwijzing naar de halve finale maken had voldoende geweest voor een statement, maar de razernij bleef doorgaan hier. 2) Mensen vertellen dat ze meer wedstrijden van Argentinie moeten kijken, maar niet door hebben dat Messi dit toernooi gewoon niet goed was.. Pot verwijt de ketel jongen

7 juli 2019 om 14:21

Japie...
Ik heb het alleen over dit moment , dus over het feit dat volgens de speler iedereen tegen hem en zijn team is . Maradonna ,leidde zijn team toen tenminste tot in de finale. Maradonna was de leider van het team, iets wat je niet echt van Messi kan zeggen.

Ik heb het dus niet over de heoveelheid prijzen of dat ik ze als voetballer met elkaar vergelijk......want voor mij blijft 'pluisje' de beste

7 juli 2019 om 14:45

Ja maar @flamezzz, hij had toen minstens 2 hattricks moeten maken natuurlijk! Kom nou zeg.

7 juli 2019 om 14:47

@romanempire010 'zonder dat daar bewijs voor is'? Schiet mij maar lek. Het staat nota bene op film, allemaal.

7 juli 2019 om 14:55

@flamezzz

precies. hij gaf zelf eerst de pass, daarna de voorzet en daarna rondde hij drie keer zijn eigen opgezette aanval af tegen Ecuador

als Argentinie verliest komt het niet door Messi maar door zijn medespelers. als Messi een hattrick scoort en zich met Argentinie plaatst voor het WK hadden zijn medespelers hier verder niks mee te maken.

als hij nou laatst tegen Brazilie in zijn eentje ook zo goed kansen had afgerond had er nu ook niet over corruptie of de scheids geklaagd hoeven te worden

Messi Messi Messi, je wordt met de dag kinderachtiger. Viel me dit seizoen bij Barca al meerdere malen op. En een medaille weigeren is ontzettend respectloos van degene die hem uitdeelt. En ja, rode kaart was makkelijk gegeven maar hij zocht Medel wel op. Pure frustratie dat die bij de Nationale ploeg geen pepernoot raakt...

7 juli 2019 om 08:26

Ik vind het juist niet kinderachtig. Dit is het enige statement wat hij kan maken. Het is daar een grote corrupte bende.

7 juli 2019 om 09:09

Het is toch lachwekkend wat voor woorden hij gebruikt. Corruptie en Brazilië dat zogenaamd te veel macht heeft.. Alleen Messi kan met zulke woorden wegkomen bij sommige simpele zielen. Hij moet zich doodschamen dat hij weer enorm heeft gefaald op een groot toernooi voor Argentinië.

7 juli 2019 om 09:49

Messi had ook een statement kunnen maken na de corrupte wedstrijden tegen Chelsea of PSG , maar toen stond hij zelf te juichen, het is een beetje hypocriet om dan nu zo te reageren.
Het is sowieso moeilijk om Argentijnen hierin serieus te nemen aangezien ze zelf verantwoordelijk waren voor de grootste schande in de sport, namelijk het WK 1978.

7 juli 2019 om 09:53

Klopt want Zuid Amerika koppelen aan corruptie is echt absurd...... Kijk alleen al eens naar de FIFA en een club als PSG.

7 juli 2019 om 10:05

@Berwijn man man, jouw comment is echt precies wat ik hieronder bedoel haha. Wat een simpel niveau. Lekker bashen op de speler met loze feiten. 'Weer gefaald heeft', over de speler die z'n eigen land hoogstpersoonlijk naar een Copa en WK finale heeft geschoten. Maar oh, wat een waardeloze speler omdat hij die finales niet won van simpelweg veel betere teams. Argentinië is niet zo goed als jij en vele anderen denken he. Ze hebben 10 goede aanvallers waarvan er max 3 kunnen spelen. Verder moet jij waarschijnlijk Googlen naar hun verdedigers en doelman, op Tagliafico en Otamendi na. Maar oh, wat heb je je mening al klaarstaan. Even lekker Messi bashen.

7 juli 2019 om 10:06

Verder staat Messi volledig, echt compleet gewoon, in z'n recht in dezen. Als jij denkt dat er geen corruptie in Zuid-Amerika plaatsvindt is dat nog dommer dan je comment.

7 juli 2019 om 10:14

@SjonnyvdBeek, het raakt je hard he als mensen zeggen dat Messi faalt bij Argentinie? Het is toch ook gewoon zo, hij faalt om prijzen te winnen met die ploeg. Waarom zou dat Messi bashen zijn?

Ben het wel met veel mensen eens dat Messi echt een stuk minder sympathiek is geworden de laatste jaren. Steeds meer klagen en zeuren bij of over scheidsrechters. Het tijdperk Messi eindigt zo toch wel een beetje in een mineur en dat is erg jammer.

7 juli 2019 om 10:15

@sjonnyvdbeek

jouw reactie vind ik ook te simpel gesteld. als het goed gaat ligt het aan Messi, gaat het slecht ligt het aan iedereen behalve Messi. dat gaat mij echt veel te ver.

Messi deelt gewoon in de malaise als het slecht gaat, net zoals zijn teamgenoten mede verantwoordelijk zijn voor het succes als het goed gaat

7 juli 2019 om 08:26

Speelde zeker geen toptoernooi. Maar geen pepernoot raken bij de Nationale ploeg en dan toch topscorer aller tijden zijn, 5 finales halen waaronder een wk finale, speler van het wk worden. Creeert een absurd aantal kansen die teamgenoten verprutsen, scoort bijna altijd het hoogste cijfer. Ik kan nog wel even doorgaan. Maar nee hij raakt geen pepernoot. Je weet dat je een hele grote bent als de eisen die gesteld worden aan je prestaties onmenselijk hoog worden.

7 juli 2019 om 08:30

Speler van het WK? Als in 2014? Over corruptie gesproken..

7 juli 2019 om 08:48

Welbekende troostprijs

7 juli 2019 om 08:49

Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Ik vond zelf ook dat Robben het moest zijn, maar speler van het WK wordt je zeker niet als je geen pepernoot raakt.

7 juli 2019 om 08:50

Corruptie en commercie zijn 2 verschillende dingen

7 juli 2019 om 09:26

Maar hier zie je duidelijk dat het elkaar in de hand werkt...

7 juli 2019 om 08:32

haha gezeur over respect. Als je je daar toch druk om moet maken in je leven

7 juli 2019 om 13:37

Dat zou men wel eens moeten gaan doen, want respect is in de hedendaagse maatschappij helaas ver te zoeken.

7 juli 2019 om 08:37

Als je voetbalbond terwijl de VAR aanwezig is de statement maakt: “Dat geldt ook voor de beslissingen die de arbiters nemen, het zijn menselijke keuzes die altijd beter kunnen.“
Dan is dat op zich dubieus. Hele introductie van de VAR is juist om die beslissing zo objectief mogelijk te kunnen onderbouwen.
Als je het beeld van de penalty terugziet. Of van de rode kaart. Dan vraag je je af of er uberhaupt iemand achter die VAR zit?

7 juli 2019 om 09:48

Geen pepernoot raken of niet zijn normale niveau halen. Hij was op het veld bijna elke wedstrijd gewoon de beste speler. Dat hij beter kan, ja waarschijnlijk. Maar geen pepernoot raken is niet realistisch.

Normaal zou ik dit soort opmerkingen ook zeker niet okay vinden, maar ik heb 3 wedstrijden van argentinie gezien waar wonderbaarlijke beslissingen tegen ze genomen werden en 3 wedstrijden van brazilie waar dezelfde wonderbaarlijke beslissingen in hun voordeel werden genomen. En dit is niet het eerste tournooi waarin ik dit zie gebeuren.

Het is niet goed dat hij zich zo uitlaat, maar ik kan me ergens de frustratie ook wel weer begrijpen. Als hij het niet zegt, doet klaarblijkelijk niemand anders het en hoor je er nooit iets over. Netjes en sportief, nee zeker niet. Maar misschien wel een keertje nodig dat het gebeurd.

7 juli 2019 om 10:02

@JeroenKoops kijk je het allemaal überhaupt wel? Ben je verder vergeten dat Messi Argentinië hoogstpersoonlijk naar 2 finales heeft geschoten, waarvan één op een WK als beste speler van het toernooi, én aanvoerder? Ben je vergeten dat hij misschien wel het minst gebalanceerde elftal om zich heen heeft wat Argentinië ooit heeft gehad? Mensen als jij kijken alleen even naar de prijzen die hij uiteindelijk won. Tja, dan is een oordeel snel geveld. Gisteren was schandalig, net als de niet gegeven strafschop tegen Brazilië. Echt ronduit schandalig, pure corruptie. Verder is het grappig dat hier ons landje iedereen maar vanaf z'n zolderkamer zit te oordelen over Rutte, Wilders, Bauder maar ook voetballers als Messi, Promes, etc. Maar ooooooh wee he, oooh wee als die voetballers eens van zich afbijten. Dan is de wereld te klein en had hij z'n voeten moeten laten spreken. Want voetballers zijn geen mensen, die mogen alleen hun voeten laten spreken. Tenenkrommend dit man, het niveau hier soms. Elke reactie die je verwacht van velen hier, staat er ook gewoon letterlijk. Verhaal verdraaien zodat we lekker kunnen bashen op de succesvolle voetballer. Messi staat 1000% in z'n recht in dezen en als jij niet gelooft dat er in Zuid-Amerika corruptie plaatsvindt met dit soort toernooien, tja..

7 juli 2019 om 11:37

Weer een blinde Messi fan. Heel Spanje en alle clubs daar zijn corrupt maar daar hoor ik Messi en jou niet over. Lekker makkelijk. Als Barca straks drie jaar achter elkaar geen kampioen wordt is Real zeker corrupt en Barca niet? Ze kwamen gewoon kwaliteit te kort dit toernooi. En ja, ze hadden de scheids zeker niet mee. Wees een kerel en haal die medaille op en geniet van je vakantie.

7 juli 2019 om 14:43

Haha, ik heb dus helemaal niks met Messi, Barcelona of Argentinië he. Maar lees wat je wilt lezen vriend.

Ik vind dat Messi deze situatie ontzettend opblaast, en er allerlei zaken bijhaalt die niet echt relevant zijn. Is toch niets nieuws dat thuis spelende ploegen vaak bevoordeeld worden? Dat ervaart hij iedere twee weken als hij in Camp Nou speelt. Dat gezegd te hebben, zijn rode kaart was natuurlijk belachelijk, dus groot gelijk dat hij het daar niet mee eens is.

7 juli 2019 om 10:15

Welke zaken zijn bijvoorbeeld niet relevant?

Hij zegt vooral dat:
de ref tegen Brazilie ongelijk had om de var niet te raadplegen bij de penaltyfases.
+
die rode kaart tegen Chili een lachertje was.

Dat zijn toch gewoon objectieve blunders?

Ik heb de Copa niet gevolgd dit jaar, maar als ik de beelden van het opstootje zie, kan ik de verbazing over de rode kaart heel goed begrijpen. Messi steekt geen hand uit en kijkt hooguit boos naar zijn tegenstander...

7 juli 2019 om 08:50

Wanneer je de beelden goed bekijkt dan zie je dat het hele opstootje juist begint bij Messi, die een slaande beweging maakt naar de rug van Medel. Beiden terecht rood zou ik zeggen.

7 juli 2019 om 09:08

Terecht rood ?? Zet je bril op man, als je heel het tornooi hebt gezien dan is dit iets van niks

7 juli 2019 om 09:08

Slaande beweging ?? Een duwtje in de rug en een overdreven reactie van Medel die als een dol gedraaide gek voor Messi gaat staan en twee of drie keer met de borst tegen Messi duwt. Iedereen ziet wat anders tegenwoordig maar objectief ernaar kijken wat de VAR miet doen is er niet bij. Alle twee geel was op zijn plaats geweest maar dit was nooit geen rood. Wbt de wedstrijd tegen Brazilië heeft Messi ook gewoon gelijk , was een overduidelijke overtreding in de 16 meter dus pingel en wss 1-1 maar zelfs de VAR greep niet in om tegen Chili na 5 minuten gewacht te hebben zeggen misschien was daar wel een overtreding en kun je een strafschop geven. Scheids stond er perfect voor maar floot niet dus heeft het waargenomen en de VAR grijpt nu wel in. Snap Messi wel , hier is niet tegen te voetballen.

7 juli 2019 om 09:35

Inderdaad slaande beweging en natrappen van Messi en van die tegenstander een mislukte kopstoot. Terecht rood voor beide. Messi fanboys kunnen en willen het gewoon niet zien.

Blijft toch bijzonder het verschil tussen de Messi bij Barcelona en bij Argentinie. Bij Barcelona hebben ze ook weleens van die wedstrijden gehad waarbij de arbitrage nogal bijzondere beslissingen namen, waardoor Barca verloor (ja, ook wedstrijden waarin Barca door bijzondere beslissingen won). Echter hebben we Messi na afloop van die wedstrijden nooit gehoord over corruptie. Nu bij Argentinie wel. Alsof ie door de druk gekke dingen gaat roepen. Arbitrage speelt altijd een rol en ik zie dit hele toernooi al bijzondere dingen in het voordeel en nadeel van elk land. Als er echt iemand structureel bevoorbeeld zou zijn, waren er wel andere beslissingen genomen door het toernooi heen.

7 juli 2019 om 08:47

Ben het met je eens maar de vraag zal altijd blijven waar de VAR was. Potje aan het schaken of een kopje koffie aan het pakken aan de overkant in het cafe?

7 juli 2019 om 09:59

Omdat ie bij Barcelona betere voetballers om zich heen heeft. En daarnaast voelt hij de druk van Diego. Om echt de beste aller tijden te zijn moet hij net als Diego zijn land prijzen geven ondanks dat de rest niet echt zo heel goed is. Argentinie is zowiezo een beetje een raar voetballand. Twee keer wereldkampioen. Een keer door de beste speler ter wereld ooit die toen op zijn hoogtepunt was en in topvorm. En een keer door een corrupte criminele regering die alles en iedereen omkocht of bedreigde. Voor de rest altijd gefaald.

7 juli 2019 om 10:20

Haha jij doet net of Argentinië een België is. Twee keer wereldkampioen, 14 keer de Copa gewonnen. Komen vaak ver in grote toernooien. Hebben door de jaren heen altijd topspelers. De druk is daar 100x hoger dan in Nederland.

7 juli 2019 om 11:19

Je geeft zelf al antwoord op je vraag. Bij Barca zal de scheidsrechter wel eens tegen hebben gefloten , maar waarschijnlijk vaker nog voor. Als scheidsrechters echter op alle toernooien structureel al tientallen jaren (remember Wilmots!) innhet voordeel van de lievelingetjes van de FIFA fluiten , vind ik het wel dat daar eindelijk eens een serieus statement tegen gemaakt mag worden

Ik reageer alleen op die rode kaart en die was ook belachelijk. Beide hadden gewoon geel moeten hebben. Er zit gewoon veel opgekropte frustratie bij Messi die er nu uit kwam. Zijn kritiek lijkt me soms terecht en soms niet.

7 juli 2019 om 08:45

Ik vind zelfs beide geel belachelijk. Er gebeurt helemaal niets!!! Gewoon een duel waar de aanvaller de bal wil en de verdediger de bal afschermd! Als er dan toch iemand ‘berispt’ moet worden is het Demel. Om zijn arrogante reactie na dit duel!

7 juli 2019 om 09:26

Messi geeft hem toch gewoon een zet mee? Dat is toch compleet onnodig of niet? De bal kon hij namelijk allang niet meer redden dus het was uit frustratie. Maar Messi kan in de ogen van sommigen niets fout doen. Beide geel zou volledig terecht zijn.

7 juli 2019 om 09:29

Lol, en het arrogante, vervelende duwtje van Messi is niets zeker? Medel is op snelheid en krijgt gewoon een volle duw in zijn rug mee van Messi. Dergelijke situaties zijn vaak vervelend uitgevallen waarbij speler tegen de boarding aan klapt. Ben benieuwd wat iedereen dan had geroepen..

7 juli 2019 om 09:40

Weet je nog hoe Milner Messi in Camp Nou tegen de boarding klapte nadat de bal al weg was? Dat was toen zelfs helemaal niks. Houd toch op met die aanstellerij en deze rode kaart goed te praten. Gebeurt dit in Engeland, staan we allemaal te kwijlen dat mannelijk voetbal mooi is..

7 juli 2019 om 13:35

Je verwoord het zelf al duwtje...zetje. De verdediger staat binnen 1 meter al stil. Dus het stelde inderdaad niets voor.

7 juli 2019 om 09:34

Ik vond het overdreven ook, maar toen ik de beelden vaker terugzag trapt Messi tegen de scheenbeen van Medel aan en daarna een duwtje. Niet dat ik er rood voor zou geven, maar misschien ziet de scheidsrechter dat als natrappen ofzo

7 juli 2019 om 13:36

Hij probeert daar de bal te raken, maar Mendel schermt bal goed af.

Ik heb heel weinig gezien van de copa. Maar wel de beelden van zijn rode kaart. En het lijkt mij ronduit belachelijk om daar rood voor te geven. Daar gebeurt echt helemaal niets !!! Als alle beslissingen in de copa zo tege Argentinie zijn gegeven, dan snap ik zijn. Reactie volkomen!!!

Messi moet zich niet zo laten kennen. spreek eens een keer met je voeten. straks gaat hij ook nog zeggen dat die gemiste penalty tegen Ijsland op het afgelopen WK corruptie was van de Fifa of dat al die kansen die Argentinie deze Copa heeft gemist tegen Brazilie door corruptie is van de Fifa.

steek je had eens een keer in eigen boezem en geef toe dat je al 2 toernooien op rij een wanprestatie levert ipv anderen de schuld te geven van je eigen falen. de scheidsrechter was slecht tegen Brazilie maar hoe vaak heeft Messi ook niet de scheids mee gehad bij discutabele momenten? was dat dan ook corruptie van de Fifa volgens hem?

als de Argentijnse bond een beetje ruggengraat heeft schorsen ze Messi een paar wedstrijden voor deze onsportieve en ongepaste uitspraken

Messi mag qua voetbalkwaliteiten groots zijn maar qua gedrag is het een heel klein mannetje die een hele slechte en nare verliezer is. wel blij doen als je teamgenoot Suarez weer eens een penalty versierd uit een schwalbe maar nu het even een keer tegenzit de Fifa van corruptie beschuldigen. erg goedkoop gedrag van Messi dit

7 juli 2019 om 08:54

kregelig jaapken, soms is het beter om niet van onder je steen te kruipen. In jouw geval twijfel ik zelfs of je er niet voorgoed zou blijven onder zitten. Je reageert telkens als een stier op een rode lap eens je het woordje Messi ziet geschreven staan.

7 juli 2019 om 08:59

@fransmanneke

tja, de waarheid mag nooit een keer gezegd worden als het over Messi gaat. als hij goed presteert mag ik hem veren in zijn kont steken maar als hij niet goed presteert of zich misdraagt mag ik niks kritisch over Messi zeggen. ik vind dit kleinzerig gedrag dat niet past bij een voetballer van zijn statuur. elke vorm van zelfkritiek is Messi blijkbaar vreemd

7 juli 2019 om 09:11

Ook over de FIFA mag de waarheid niet gezegd worden , toen Robben duikelde en een strafschop kreeg stond heel Holland te juichen en was het slim maar ohwee als een ander het foet , dan id de wereld te klein.

7 juli 2019 om 09:16

@droadnagel

waarom sprak Messi dan niet deze "waarheid" over de Fifa toen Barcelona zelf een aantal keer flink werd bevoordeeld in de Champions League tegen Chelsea en PSG bv? toen heb ik hem niet horen klagen over corruptie bij de Fifa namelijk

7 juli 2019 om 09:36

Omdat de fifa hier niks mee te maken heeft. De CL hoort bij de uefa en de zuid americaanse cup bij de conmebol

7 juli 2019 om 09:41

Dat was voordat de VARzikn intrede deed , met dit hulpmiddel zouden dat soort praktijken de wereld uit gaan volgens de FIFA maar zelfs op het WK voor vrouwen werkt het niet en word er willekeurig mee om gesprongen. Was de VAR er eerder waten de fouten bij PSG en Chelsea net al die van Real V/s Bayern niet gebeurd en had er niemand wat over kunnen zeggen maar nu HEB je de middelen maar gebruik je ze niet goed

7 juli 2019 om 09:42

@varenak

dus? het principe blijft exact hetzelfde toch? een team word bevoordeeld door de scheids en een ander benadeeld. nu is het team van Messi een keer benadeeld maar dat is vaak ook andersom geweest en toen heb ik Messi niet horen klagen en vond hij het verder allemaal helemaal prima. natuurlijk begrijpelijk maar ga dan nu ook niet als een klein kind dat geen ijslollie krijgt lopen huilen

7 juli 2019 om 09:49

Ten eerste bedoel je de UEFA. En als je bevoordeeld in het voetbal dan ga je daar niet kver "klagen", het is aan de benadeelden en de anti-barca en anti-messi clubleden die (mogen) klagen. Zijn hele carrière wordt Messi eerder benadeelt dan bevoordeelt. Vooral de laatste jaren lijken scheidsrechters in wedstrijden, (oud)-coaches, voetbalkenners en fans zich een beetje tegen Messi te keren. Er zal vast iemamd roepen, dat Messi altijd al een naar mannetje was en blabla, maar de publieke opinie heefr zich dr in gemengd, waardoor er niet meer, voor zover mogelijk) objectief naar het voetballende aspect gekeken wordt. Dit geldt niet alleen voor Messi, maar zeker ook voor C. Ronaldo, Neymar, Suarez, Sergio Ramos en noem maar op. Alsof je niet eens meer kgekannieten van het zien van voetbal, zoals dat "ooit" werd gedaan. Messi is geen heilige, spreekt zich steeds vaker uit in en buiten het veld, over het voetbal. Dat mag hij, dat mag iedereen, het zijn geen robots.

7 juli 2019 om 09:54

@fouadsky

Messi is vaak genoeg bevoordeeld ook maar op Messi mag er geen kritiek zijn. we mogen alleen maar lof over hem uitspreken en hem veren in de kont steken.

iedereen mag zijn mening hebben maar als je al 2 jaar zo slecht presteert in een shirt van Argentinie en je gaat klagen over corruptie bij de Fifa en de grasmatten etc. vind ik je als persoonlijkheid gewoon heel erg klein.

waar is de zelfkritiek voor je eigen falen? waarom heb ik Messi niet horen klagen over de kansen die Argentinie zelf heeft verprutst tegen Brazilie?

ik begrijp het aan de ene kant wel. het is natuurlijk altijd een stuk makkelijker om naar anderen te wijzen dan om zelfkritisch te zijn. voorop gesteld, de scheidsrechters waren idd slecht maar dat waren Messi en Argentinie zelf ook deze Copa

7 juli 2019 om 10:03

De VAR blijft mensenwerk. En hoe vaak had je niet dat er over penalties gedicusieerd werd na het zien van de beelden. Waarom zou dat na de VAR anders zijn? Er zullen altijd twijfelgevallen blijven. Dus hoe wordt de VAR niet goed gebruikt? Geef anders een voorbeeld van het vrouwen WK.

7 juli 2019 om 10:10

Gisteren nog met een zogenaamde handbal van Engeland , Brazilië die een strafschop krijgt terwijl er helemaal niets gebeurt en de VAR niet ingrijpt , grensrechters die vlaggen terwijl de regel is bij twijfel vlaggen als de situatie verandert ,bv net wel of net geen buitenspel niet vlaggen maar afwachten of er een doelkans/punt komt en alsnog vlaggen dan Jan de VAR terug kijken maar vlag je nu fluit de scheids en mag er niet terug gekeken worden

7 juli 2019 om 09:30

Laat de argentijnsebond hem ajb niet schorsen! Dan weet je zeker dat hij nooit meer dat shirt aantrekt... zou eeuwig zonde zijn!

7 juli 2019 om 09:43

Ik vind het beschuldigen van corruptie misschien ook een stap te ver, want Messi was dit toernooi ook bizar slecht. Andere toernooien stak hij overigens wél de hand in eigen boezem trouwens.
Maargoed, je kan niet ontkennen dat de arbitrage dit toernooi ook hele vreemde beslissingen heeft genomen, met de rode kaart vandaag als toppunt. Is dit corruptie? Ik denk het niet. Ik denk dat de scheidsrechters op het Zuid-Amerikaanse continent gewoon doorgaans van een erbarmelijk niveau zijn.

Ik heb het eerder gezegd hier, zeiken op de scheids vind ik echt “not Done”, maar Argentinië en Messi hebben in dit geval helemaal gelijk. Niveau arbitrage is deze copa (eigenlijk eerdere edities ook) echt drama. Prima als de scheids iets niet ziet, maar je verwacht toch zeker wel dat de VAR het dan corrigeert (rest vd wereld ziet het wel), maar nee. Ik krijg door de enorme dwalingen ook echt het idee dat bepaalde landen harder worden bestraft dan anderen.

7 juli 2019 om 09:24

@4ever4ajax

en wat zou volgens jou dan de reden zijn voor de Fifa om Argentinie moedwillig te naaien? ik ben heel benieuwd naar het motief daarvoor namelijk. wat voor baat heeft de Fifa daarbij? "kom, we naaien Messi in de troostfinale die nergens om gaat want daar hebben we wat aan". voor mij klinkt het iig als een hoop gebakken lucht

7 juli 2019 om 09:47

Nouja Japie. Op je eigen reactie hierboven heb ik al gereageerd, corruptie roepen zonder bewijs is iets waar ik mijzelf niet direct aan zou wagen. Maar vergeet niet dat zowel de FIFA als Zuid-Amerika geen Nederland zijn. Corruptie is in Noord-Europese landen cultureel totaal onacceptabel en komt relatief gezien amper voor. Brazilie heeft een president die vandaag nog roept dat kinderarbeid prima is en omkoping is daar schering en inslag. Wij Nederlanders zullen vol onbegrip reageren op zo’n claim, maar als corruptie zo diep in je cultuur verweven is, is dat bruggetje iets sneller geslagen. Nogmaals, ik vind het alsnog sterk.

7 juli 2019 om 10:03

(japie_krekel)

Ik heb de wedstrijd Argentinie-Brazilie helmaal gezien en ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat Brazilie de finale moest spelen aan heel de manier van fluiten kon je dat zien en wie de wedstrijd heeft gezien zal dat ongetwijfeld beamen , en omdat Messie daar publiekelijk op heeft gereageerd moesten ze even laten zien dat ze de grote Messie er uit konden sturen jonge jonge kijk mij eens de baas zijn , ik hou van voetbal hoor en de beste mag van mij winnen maar als er een ploeg is genaaid in de halve final is het Argentinie hoor door a de VAR bewust te negeren en b Brazilie naar de finale helpen .

7 juli 2019 om 10:07

Hahaha Nederland en niet corrupt. Jij bent zeker nog niet zo oud? Nederland is zeker wel corrupt. Je hebt gelijk dat je zegt dat het elders erger is en ik kan me zo voorstellen dat het met de Copa ook zeker zo is (ik volg hem niet) . Maar Argentinie is niet zo'n goed voetballand. Ze winnen vaak door corruptie of de beste voetballer ter wereld maar in de breedte falen ze meestal. Zeker op het WK.

7 juli 2019 om 11:45

Dat voetbal organisaties corrupt zijn is al lang bekend. Hoe kan het anders dat b.v. de Qatar gastland van een WK is? En schandalen zijn sowieso al lang boven water gekomen. Dus voetbal is voor een deel gewoon corrupt. Niks nieuws aan. Dus niet allemaal gebakken lucht.

Het is natuurlijk echter wel de vraag of corruptie ook doorsijpelt tot aan de scheidsrechters. Dat denk ik niet ook. Het was gewoon / een menselijke fout. 100% penalty, maar helaas voor Argentinië. Ik vind het wel erg jammer want ik gun dit Argentinië wel de prijs. Slecht begonnen maar uiteindelijk sterker dan het sterkste team op papier. Dan doe je iets goed. En laten we nou niet doen alsof Messi de slechtste was. Hij is bijna altijd wel de beste op het veld. Maar niet altijd op zijn top.

Messi, waar was je na afloop van barca-psg? De meest schandalige wedstrijd van de afgelopen jaren. Dat was pas doorgestoken kaart en unfair. Oh wacht je was rondjes aan het rennen en aan het juichen. Onderdeel van corruptie? Man man man. Ik heb die wedstrijd tegen brazilie gezien en geloof me brazilie heeft die wedstrijd verdiend gewonnen. Ze zijn eruit gecounterd door brazilie. Messi speelt een heeeeel zwak toernooi en dan eist hij de aandacht op deze manier op, wat een respectloos gedrag jegens de tegenstanders. Ik had altijd veel meer sympathie voor messi ten opzichte van ronaldo. Maar de afgelopen maanden/jaren is ronaldo echt gegroeid en rustig geworden, messi wordt echt vervelend.

Messi is een keer benadeeld in plaats van schandalig geholpen? Onze kleine 'ideale schoonzoon' laat zich weer kennen als het even tegen zit. Snap het wel, zal voor altijd de stempel moeten dragen dat hij buiten Barcelona nooit ergens een prijs heeft weten te winnen. Uiteraard bij een super Barcelona met een uitzonderlijke generatie om hem heen anders komt ie ook niet verder dan wat nationale titels.

Ik denk dat het al genoeg zegt dat de VAR niet ingrijpt toch? Als ze al die beelden zien en het alsnog rood vinden voor beide spelers, is het toch een grote poppenkast?

Lange schorsing krijgen dat hij bij barca niet mag spelen trainer krijgen toch ook straf

Hoe anders zouden de reacties op VZ zijn als Quincy Promes, Memphis Depay of zelf CR7 deze BELACHELIJKE uitspraken zou doen. Wat is er gebeurd met respect voor arbiters? Of telt dat niet meer bij onze goede lieve allemans vriend, Lionel Messi? Ieder andere speler krijgt hier in ieder geval bakken met kritiek voor en een fikse boete.

Wat een slechte verliezer is hij toch.
Ze willen Arg niet in de finale? Aub zeg!
Arg had zich niet eens mogen kwalificeren voor de kwart finale. Raar dat hij dit achterwege laat.
Ja, de rode kaart was imo ook overdreven maar om te zeggen dat dit te maken heeft met corruptie dan ben je een slecht voorbeeld voor dit sport.

Wilde Arg Brazilie verslaan, dan had Messi moeten scoren ipv de paal raken.. evenals Aguero. Het is zo goedkoop en makkelijk om alles op de scheids af te schuiven. Schandalig was de wedstrijd van 2 jaar geleden tegen PSG.

Dit was wssn Messi’s laatste groot toernooi. Zo’n grote voetballer en niks klaar kunnen spelen met Arg. Dat zit hem dwars.

7 juli 2019 om 10:34

Leuk om allemaal oude koeien uit de sloot te halen van zaken uit het verleden waar Messi bij betrokken was. Dat is nu niet relevant. Het gaat om deze situatie. Het is schandalig om Messi hier rood voor te geven. Als je dat niet begrijpt tja dan heeft het weinig zin om discussie met je te voeren. Dit is helemaal niets. Ik had de medaille ook niet aangepakt. Wat een anticlimax dit...

7 juli 2019 om 16:46

Als ikhet niet begrijp? Mijn God, waar heb je je ogen nou zitten? Lees mn alinea aub nog een keer.

Waar staat het dat ik het niet begrijp???

7 juli 2019 om 19:31

Je begrijpt niet dat het niet om niks klaarspelen gaat maar de schandalige arbitrage

Ik heb het moment van de rode kaart nog even gekeken, dat slaat echt helemaal nergens op. Waarom dat niet met geel wordt afgedaan is een raadsel, en dan vooral vanwege de reactie van die Mendel, want die zoekt het eigenlijk op.

Om nu te zeggen dat hij rood krijgt vanwege zijn eerdere uitspraken over corruptie slaat echter ook nergens op. Wat is nu het voordeel voor de bond om hem hier rood voor te geven? Ze staan Al 2-0 voor, het gaat slechts om de 3e plaats ... Denk eerder dat het gewoon een onbekwame scheidsrechter is.

Hmm hij trapt wel degelijk een beetje naar de enkel en achillespees van Medel als de bal over de achterlijn gaat vind ik. Rood vind ik zwaar bestraft maar hij had gewoon nooit in deze situatie moeten komen en dan had de scheids nooit rood kunnen trekken. Medel willen proveceren (wat lukt) was de gok en je hebt er zelf ook mee verloren. Slechte mentaliteit.

Hoe lang mogen mensen ook tegen die scheidsrechter blijven lullen dat vind ik nog hinderlijker en respectlozer. Verwende kinderen zijn het soms zeg.

Ik snap de frustratie wel als je van aan andre planeet wordt gezien maar geen pepernoot raakt bij je land maar kom op he wees een vent en ga niet iedereen lopen de schuld te geven behalve jezelf. Triest hoor.

Messi kan zijn frustratie niet controleerde en gewoon een slechte captain, slechte voorbeeld voor kinderen en jonge voetballer die hem als idool zien.Vergelijken met Maradona in dit discussie is ook geen zin, Maradona was en is de beste voor de Argentijnse volk, ook voor andere die die twee live hebben gezien spelen.Nu is duidelijk ook dat Ronaldo is beter dan Messi, hij wint Europa cup, en vorige maand ook nog Nation Cup,wint heel veel keer Champions League, heel veel keer Balon d'or en niet bang om een nieuw uitdaging met verschillende clubs aan te gaan in plaats alleen bij Barcelona te blijven voetballen.Maar ik ben wel blij dat Virgil van Dijk nu de beste speler gaat worden van 2019.

7 juli 2019 om 11:25

Allereerst had Maradonna een veel beter team om zich heen. Wereldkampioen wordt je nou eenmaal onmogelijk alleen in een teamsport. En Maradonna is een beter voorbeeld voor de jeugd wil je zeggen ?

De discussie hier vergeet het belangrijkst. Het gaat hier niet om de rode kaarten voor Messi en Medel maar de uitspraken van Messi over een corrupte toernooi.
Hij zei letterlijk: We willen geen deel uitmaken van deze corruptie. Dit (toernooi) is geregeld voor Brasil.
Een onaanvaardbare uitspraak voor een voetballer die een deel van zijn prijzenkast dankt aan scheidsrechterlijke dwalingen. Chelsea, Real, PSG om maar een paar te noemen.

Het valt op dat zonder Blatter en Platini de stroom aan prijzen is gaan opdrogen. In Spanje lukte het nog wel maar daar hebben ze nog tot vorige jaar de bescherming van Angel Maria Villar gehad.
Maar als het kwartje zijn kant opvalt dan hoor je hem niet.
Wees dan een vent en blijf weg uit zo'n toernooi.

7 juli 2019 om 11:12

'Hij zei letterlijk: We willen geen deel uitmaken van deze corruptie. Dit (toernooi) is geregeld voor Brasil.'



Nou precies, elke andere voetballer wordt aan de schandpaal genageld als hij of zij dit zegt

Ach , wéér de discussie wie beter is. Messi is buitenaards, zoals ook Maradona kon zijn, maar niet zoveel seizoenen achter elkaar. Ronaldo heeft met minder talent wel veel bereikt, dat moet hem worden nagegeven. Wie beter is , blijft een persoonlijke voorkeur. Voor mij blijft Cruyff de allerbeste die ooit op een voetbalveld heeft rondgelopen.
over de penalty en de uitspraken van Messi. Volkomen logisch en begrijpelijk. Hij liet zich door straatvechter Medel terecht niet op zij zetten, maar had ook geen enkele offensieve/agressieve reactie. Hij ving alleen op. Als Medel een rode kaart krijgt, heeft die niet zoveel te zeggen, maar Messi rood geven is volslagen idioot en belachelijk. Als de VAR dit, tot in den treure , kan herhalen en op een andere mening uitkomt, zit er op z'n minst een luchtje aan.

Maar Messi hoorde we toch ook niet toen Barca na een schandalige optreden van de arbitrage tegen Chelsea doorging na de finale of wat te denken van die wedstrijd tegen PSG? Of die belachelijke rode kaart van van Persie voor het schieten van de bal na een fluitje die hij niet kon horen. Dus Messi moet gewoon accepteren dat het soms tegenzit, heeft vaak genoeg het meegehad.

Die rode kaart voor messi was overdreven maar zijn uitlatingen waren was ook overdreven getuigt van geen respect en daar gaat het er om deze artikel.niet alleen Argentinië wordt benadeeld ieder ploeg wordt benadeeld hij wilt zo de anderen de schuld geven van zijn slechte prestatie want hij weet dat hij terug komt in Argentinië zwaar kritiek gaat krijgen (vind ik trouwens belachelijk) en zo wilt hij de aandacht afleiden

Als hij vind dat het corruptie was moest hij gewoon thuis blijven en helemaal niet spelen .. maar om eerlijk te zijn was hij ook niet aanwezig op dit toernooi dus het beste weer stoppen Messi ??

Het is toch overduidelijk dat huilebalk Messi de bal nooit meer kan raken, maar wel zijn voet voor die van Medel wil zetten en tegelijkertijd met de hand de schouder van Medel naar voren duwt. Hij probeert hem hier gewoon te vloeren, door hem te laten struikelen, zonder bal in de buurt. Vervolgens reageert Medel, maar is het wederom Messi die het laat escaleren wanneer hij zijn schouder in het gezicht van de tegenstander probeert te plaatsen. Vervolgens lijkt wat Medel daarna doet een stuk heftiger, maar eigenlijk zijn dat maar een paar "beukjes". De rode kaart van Messi is niet minder terecht dan die van Medel, als Medel hier rood voor krijgt dan moet Messi dat zeker ook krijgen.

Messi moet sowieso een stoppen met zijn verongelijkte gedrag na elke verloren wedstrijd. Hoe vaak zijn hij en zijn barca al wel niet bevoordeeld, waarna we hem niet hoorden klagen. En bij elk tikje veel toneelspel en het bekende gebaar waarmee hij vraagt om een kaart voor de tegenstander. Natuurlijk kan hij ongelovelijk goed ballen, maar op deze manier krijg ik steeds minder sympathie voor hem. Ik weet niet hoe het komt, maar het lijkt wel alsof dat gedrag automatisch ontstaat bij Barca spelers.

Slechte verliezer. Stop er maar weer lafjes mee. Het ligt nooit aan de heilige Messi.

Beste PSG en Chelsea supporters ! Had PSG gewoon zijn spel gespeeld in Camp Nou en Chelsea zijn kansen afgewerkt op Stamford Bridge, dan moesten jullie nu niet over corruptie praten !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren