Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Promes haalt uit naar Johan Derksen: ‘Grootste clown in de voetbalwereld’

Laatste update:

Johan Derksen uitte dit weekeinde forse kritiek op Quincy Promes en dat is overduidelijk in het verkeerde keelgat geschoten bij laatstgenoemde. De zomeraanwinst van Ajax heeft zaterdagmiddag via Instagram gereageerd op Derksen en steekt onder meer de draak met diens carrière als voetballer en het ongeluk dat de voetbalanalist eerder dit jaar overkwam.

Ajax telde eerder deze transferperiode maximaal 17,2 miljoen euro neer om Promes over te nemen van Sevilla. "Daar heb ik geen vertrouwen in”, reageerde Derksen dit weekeinde tegenover Veronica Inside op die transfer. “Die jongen heeft het eigenlijk nog nergens waargemaakt, in het Nederlands elftal ook nooit. Hij stond in Spanje niet in de basis. In Rusland (bij Spartak Moskou, red.) schoot hij er nog weleens een in, al zagen we daar zelden beelden van. Maar ik vind Promes geen speler die Ajax beter maakt."

De inhoudelijke kritiek van Derksen is kennelijk volledig verkeerd gevallen bij Promes, die zaterdagmiddag via Instagram hard uithaalt naar de zeventigjarige analist. Promes, 27 jaar, plaatste een drietal Instagram Stories, waarin hij hard uithaalde naar Derksen. "Johan diksnor Derksen is de grootste clown in de voetbalwereld", schreef de aanvaller van Ajax in zijn eerste Instagram Story.

De uitlatingen van Derksen zaten hoog bij Promes, want de international van het Nederlands elftal besloot voor zijn tweede Instagram Story het internet te raadplegen. Promes deelde een printscreen van de Wikipedia-pagina van Derksen en had overduidelijk lol om diens vroegere spelersloopbaan. Derksen diende als verdediger SC Cambuur, BV Veendam, Haarlem, SV Meppen en MVV Maastricht.

Daarmee was Promes echter nog niet uitgeraasd. In zijn derde en laatste Instagram Story deelde hij een foto van een zichtbaar gehavende Derksen, begeleid met de tekst: ‘Ik wens jou wel het beste, meneer Derksen'. Derksen liep in april een zware hersenschudding en lichamelijk letsel op, nadat hij in zjin huis van een trap was gevallen. Overigens heeft Promes alle Instagram Stories inmiddels verwijderd.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
6 juli 2019 om 17:21

@Stormvlam, wat mij betreft heeft Promes volledig gelijk door Derksen een keer aan te pakken op zijn ongenuanceerde, ondoordachte en niet onderbouwde kritiek. Derksen roeptoetert maar wat zonder enige verantwoording af te leggen en kan daarmee mensen breken. Of zijn we Manolev vergeten?

Promes is topscorer en speler van het jaar geworden in Rusland. Speelde in 48 wedstrijden mee bij Sevilla en was de nummer 7 qua minuten in de selectie... de enige die fout zit is Johan Derksen..

6 juli 2019 om 17:24

Ik vind het ten eerste heel dom van Promes om hierop te reageren. Dat heeft hij schijnbaar zelf ook (te laat) ingezien. Ten tweede is die post met Derksen na zijn ongeluk misselijkmakend.

6 juli 2019 om 17:24

Nee, Promes heeft geen gelijk. Promes had hier vooral gewoon boven moeten staan em zich vooral niet moeten laten verleiden tot een persoonlijke aanval als deze. Als die het zo nodig vond om te reageren had dat natuurlijk gewoon fatsoenlijk gemoeten...

6 juli 2019 om 17:24

En uiteindelijk na 1 jaar met verlies doorverkocht door sevilla..... Dat doen zij echt niet omdat die zo goede indruk heeft achtergelaten.

6 juli 2019 om 17:24

Nee, Promes heeft geen gelijk. Promes had hier vooral gewoon boven moeten staan em zich vooral niet moeten laten verleiden tot een persoonlijke aanval als deze. Als die het zo nodig vond om te reageren had dat natuurlijk gewoon fatsoenlijk gemoeten...

6 juli 2019 om 17:25

Manolev was vooral Rene van der Gijp. Ben het met je eens dat Derksen zich weleens ongenuanceerd uitlaat, maar daar mag Promes best bovenstaan. En wat hebben de clubs van Derksen ermee te maken? Alsof je alleen recht van spreken hebt als je beter bent. En dan wat hij zegt over die wonden na een val van de trap.. vooral dat vind ik beschamend. Je kan Derksen best op de hak nemen, maar doe het dan ludiek. Dit is gewoon genant

6 juli 2019 om 17:27

@Stormvlam, Derksen is degene die eens een keer fatsoenlijk en onderbouwd zijn mening moet geven i.p.v. zomaar wat te roepen. Tenslotte opent deze de persoonlijke aanval. Promes mag daar geheel terecht op reageren. Woorden zoals: er boven staan, dat is exact wat mis is. Wanneer iemand je openlijk beledigd en onwaarheden verteld moet je daar niet boven staan. Je moet de betreffende persoon laten weten dat deze mis zit. Het probleem bij het begin aan pakken en niet negeren.

6 juli 2019 om 17:28

d-bergkamp dat jij dit verdedigt is ronduit genant. iemand uitmaken voor diksnor en clown omdat zijn mening je niet aanstaat gaat iedere vorm van beschaving ver te buiten. als promes het niet eens is met de mening van derksen kan hij dat ook gewoon op een normale manier zeggen, dat doet johan namelijk ook, los van het feit of je het er nu mee eens bent of niet

6 juli 2019 om 17:52

Leuk dat Derksen zijn mening geeft, maar meneer mag wel zoals vaker een keer onderzoek doen voordat hij iets zegt. Promes heeft het zogenaamd nergens waargemaakt, maar is toch verkozen tot voetballer van het jaar in Rusland. Dus hoe bedoelt hij nergens waargemaakt? Ook bij Ziyech gaf hij een tijd geleden kritiek na de uitwedstrijd tegen de Spurs in de CL, terwijl de cijfers en statistieken lieten zien dat hij ongelijk had met z'n kritiek.

En Derksen mag voetballers voor alles en nog wat uitmaken, maar wanneer meneer zelf voor diksnor en clown wordt uitgemaakt gaat het opeens allemaal te ver.

Ben het niet eens met de manier waarop Quincy het misschien aanpakt. Had liever dat hij het net als Pantelic deed en die zeiksnor z'n mondje kon snoeren door komend seizoen lekker een paar ballen erin te knallen en belangrijk te worden voor Ajax. Maar Derksen mag ook een keer op z'n plek worden gezet als hij zomaar wat roept.

6 juli 2019 om 17:52

Dan had Promes beter z'n eigen Wikipedia pagina kunnen screenshotten en adhv zijn statistieken laten zien dat de uitspraken van Derksen geen hout snijden. Dit is de reactie van een gast met teveel tijd en te weinig denkvermogen en hij laat zich nogal kennen

6 juli 2019 om 17:55

Hij moet gewoon zijn voeten laten spreken. Er is psychisch iets niet in orde met je als je als publiek persoon zo laat kennen. Je kan toch niet prettig door het leven laveren als elke mening van een ander die je niet zint je zo raakt?

Sowieso heeft wat Johan Derksen ooit als voetballer gepresteerd helemaal niets met zijn huidige functie als voetbalanalyst bij Veronica Insite te maken. Dat maakt deze reactie kompleet misplaatst, maar ik vrees dat dit de meeste mensen ontgaat. Daarnaast spot Johan wekelijks met zijn onbetekenende carriere als profvoetballer, dus hij zit hier echt niet mee.

Hoe dan ook, het lijkt mij zeer verstandig als Promes zijn social media accounts laat beheren door professionals.

6 juli 2019 om 17:55

‘Ten tweede is die post met Derksen na zijn ongeluk misselijkmakend.’

Waarom? Hij wenste hem toch het beste? Niet dat hij weer van de trap zou vallen en z’n nek zou breken.

6 juli 2019 om 18:15

Het is toch wat. Iedereen veroordeeld Promes. Derksen roept allerlei onwaarheden maar daarop reageren mag niet. 'ik had gehoopt dat Promes volwassen was geworden'. Dit zeg je dus over een 26-jarige (hoe oud zijn wij hier allemaal eigenlijk?), die reageert op iemand van 60+. Maar die 26-jarige had dan maar volwassen moeten zijn? Ik zie mensen een beetje in een omgekeerde wereld leven, vanuit hun haat richting Promes. Promes is een clown in de goede zin van het woord, lacht veel, maakt eigen vrienden belachelijk en nu dus ook de almaar ongefundeerd kritiek leverende Derksen. Hij zaagt hem niet doormidden of iets dergelijks.

6 juli 2019 om 18:17

En Derksen vind jij wel fatsoenlijk dan? Die snor doet niks anders als spelers ongefundeerd afzeiken die niet in zijn straatje passen en dan vind ik het bizar dat die spelers niet eens mogen reageren zoner kinderachtig of ontatsoenlijk genoemd te worden.. beetje dubbele standaard

6 juli 2019 om 18:17

@doncoxxx Aldus iemand die lekker vanuit z'n zolderkamer zit te oordelen over iedere speler die te maken heeft met miljoenen volgers en duizenden meningen. Derksen oordeelt uiterst ongefundeerd en ook simpelweg onwaar. Het is gewoon lulkoek wat meneer uitkraamt. En dan moet de 26-jarige Promes dus de volwassene zijn, tegenover iemand van 60+. Juist ja. Verder maakt hij gekscherend Derksen belachelijk met z'n ongeluk, zoals de heren Genee en Gijp dat ook 20x gedaan hebben. Dan is het grappig, maar oh wee als Quincy Promes het doet op een lollige manier; dan is de wereld te klein. 'misselijkmakend!'.

6 juli 2019 om 18:42

Sparta_Praag
Gelijke monniken, gelijke kappen. Derksen verdient het in mijn ogen. Weetje wat echt beschamend was, de manier waarop hij over Van Gaal en zijn vrouw sprak.

6 juli 2019 om 18:47

Ik vind het voornamelijk bizar dat een Derksen onder het mom van journalistiek en het geven van een mening over iedereen ongezouten kritiek spuwt en dat voetballers daar dan maar boven moeten staan.. dan roepen Derksen en zijn volgers ‘dat hoort er nu eenmaal bij’.. het hoort er helemaal niet bij: als een oude over de Hill journalist over iedereen mag roepen, dan mogen de mensen om wie het gaat dat zeker ook..

6 juli 2019 om 19:13

Welnee, is helemaal niet misselijkmakend. Derksen kan hier prima om lachen want dit is voetbalkantine humor en cabaret, om zijn eigen woorden eens te gebruiken.

6 juli 2019 om 19:32

Promes had een witte doktersjas aan moeten trekken en via een filmpje zijn statistieken en prijzen moeten toelichten aan meneer Derksen. En vervolgens de statistieken van meneer Derksen daarnaast moeten leggen. Dan was het ludiek geweest. Nu is het gewoon flauw en kinderachtig van beide kanten. Promes moet gewoon niet reageren en er 20 inschieten bij Ajax komend seizoen. Dan meneer Derksen een stevige hand geven en naar hem glimlachen.

6 juli 2019 om 19:58

@sjonnyvdbeek, Misschien moet jij de eerste alinea van mijn post91 nog een paar maal lezen en (vooral de laatste zin) goed tot je door laten dringen.

6 juli 2019 om 21:46

En die reactie van Promes is het schoolvoorbeeld can nuance, doordachtheid en onderbouwing wel je zeggen?

Derksen "opent de persoonlijke aanval"? Waar heb je het in godsnaam over? De man bekritiseert de voetbalkwaliteiten van Promes alleen maar. Daar kan je het mee eens zijn of niet (ik ben het er zelf ook niet mee eens, ik heb de Russische competitie de laatste jaren een beetje gevolgd) maar dat is toch geenszins een persoonlijke aanval? Wat een lange tenen.

6 juli 2019 om 22:05

Jij reageert met argumenten en dat is precies wat promes niet doet, maar wel had moeten doen. Hij laat door deze reactie zien dat hij een kleine jongen is met een groot ego. Ik zie allemaal reacties dat je best zo op derksen mag reageren, maar dan ben je zelf geen haar beter. Promes maakt het zelfs nog een beetje bonter door eerst te beledigen en dan nog te refereren naar een omgeval die derksen heeft gehad. Erg triest en erg zielig en je zou van een topvoetballer toch wel een beetje ruggengraat kunnen verwachten, want als hij al niet met deze kritiek kan omgaan. Daarbij is het vermelden van de voetbalcarrière niet zo relevant en al helemaal niet handig, want dat zegt niet alles over de kijk die iemand op het spelletje heeft. De carrière van hiddink, van gaal, beenhakker,...was ook niet spectaculair, toch kunnen ze meer zinnige dingen zeggen over voetbal dan promes. Laat hem komend jaar maar eens bewijzen dat hij een topper is, maar denk eigenlijk dat hij al snel langs zijn schoenen zal gaan lopen, nare trekjes gaat laten zien en dat hij reservespeler wordt bij ajax. Misschien moet hij dan ook even de carrière van ten hag op insta zetten...

7 juli 2019 om 00:46

@doncoxxx

Je begint je reactie al "je bent psychisch niet in orde, blablabla". De moordenaar van Anne Faber die is psychisch niet in orde. Dus hoe kunnen we het uberhaupt met jou eens zijn als jij je reactie zo begint?

7 juli 2019 om 03:03

Dat johan een avn zn meningen af doet met dat het hier niet te zien was war hij in Rusland presteerde is net zo zwak. Vraag bij je provider die sport kanalen aan of kijk online naar de samenvattingen herhalingen of wedstrijden. Ik vind niet dat je zo over je heen moet laten lopen. Al helemaal niet door J.D. met zijn mening die vaker veranderd als dat hij een schone onderbroek aan trekt. Bij wijze van sprekwn dan. Ik heb al iets te vaak over spelers gehoord "dat die er niks van kan" en later die alles perfect doet.

7 juli 2019 om 12:44

Hij heeft het weggehaald dat is mooi, maar ook goed dat zijn eerste gevoel zichtbaar is geweest toch?

7 juli 2019 om 13:55

speelde 48 mee bij sevilla ? je bedoeld dat hij bijna 48 keer is ingevallen , zoveel potjes heeft dei daar niet in de basis gestaan

6 juli 2019 om 17:24

Wat moeten we dan van Johan Derksen vinden ? Iedereen praat die mafketel na heel Nederland vindt het allemaal geweldig wat ie zegt. Jullie moeten eens een keer ophouden met dat napraten van die mafkees meer dan de helft van wat hij zegt is regelrecht onzin.

6 juli 2019 om 17:25

Wat een aannamens. Iemand moet helemaal niks en niet iedereen praat hem na.

6 juli 2019 om 17:28

Ach dit is volgens mij niet handig maar past wel bij Derksen. Die wil geen media getrainde spelers maar spelers die zeggen wat ze denken. Wat dat betreft zal Derksen dit wel waarderen toch?

6 juli 2019 om 17:51

Hij geeft een mening. Hij vindt dat en meerdere in Nederland overigens ook. Zou saai zijn hoor als iedereen hetzelfde zou denken. Derksen heeft naar mijn mening gewoon gelijk, tot dat Promes natuurlijk het tegendeel bewijst.

6 juli 2019 om 18:01

Ik zie minstens zoveel mensen reageren als een borderlinertje met schuim op de bek op wat hij zegt als dat men hem napraat. Men is allemaal hypergevoelig en men vindt zichzelf direct slachtoffer(zie Promes) en men vindt dat men dat moet zeggen.

Ik mis geen show meer van Derksen, want het gewoon heerlijk om te zien hoe mensen zich zo laten gaan omdat hij iets vindt waar men het niet mee eens is.

6 juli 2019 om 18:20

Inderdaad want je geniet van het afzeiken van mensen en het omlaag halen van de waarde ervan. Maar als iemand een weerwoord heeft op die demente gek dan is dat gelijk fout en kinderachtig

6 juli 2019 om 18:53

Dit bedoel ik typisch gevalletje ik praat na en lach me rot om zijn show. Het is een “voetbalpraat programma” en geen stand up comedy, 80% gaat over kroketten billen tieten 20% gaat over voetbal nou nee sorry voor mij niet. Ga jij maar lekker “lachen” om die domme dingen die daar worden verteld. Ik sla over jongens.

6 juli 2019 om 19:18

@DonCoXxX, bedoel jij dat als iemand reageert op, in zijn ogen, kwetsende opmerkingen, hij zichzelf een slachtoffer vindt? Dus je moet maar alles slikken wat iemand over je zegt omdat een bepaalde groep mensen dat grappig vindt?

6 juli 2019 om 20:26

@kyle66, elke situatie is anders en je hoeft niet alles te slikken wat men over je heengooit, maar wat hier gebeurt gaat helemaal nergens over, want dit is niet persoonlijk, maar gaat over werk. Het is heel eenvoudig: Derksen is analyst die voor zijn beroep zijn mening geeft over het werk van een profvoetballer, een entertainer. Het is niet persoonlijk, het is niet gemeen en het is geen feit.

Er wordt vaak ontzettend krampachtig gedaan over helemaal niets, ook hier in het draadje, en dat is vrij geestig in mijn optiek*. Ik signaleer dat dit een maatschappelijke norm aan het worden is. Er wordt vaak als reactie uitgehaald naar de ander, vaak met gebruik van 'whataboutism' als argument, om vervolgens in de slachtofferrol te kruipen. Vandaar mijn commentaar.

Overigens heb je in een democratie allerlei middelen om naar te grijpen als er echt over de schreef is gegaan.

*niet de mening van Derksen is grappig, daar zit de humor niet. De humor zit in de reactie van Promes en de in mijn ogen absurde verontwaardiging van veel reaguurders. Er wordt zelfs racisme bijgehaald zie ik hier vlak onder deze post. #knettergek

7 juli 2019 om 03:07

En als derksen dan met pijn en moeite zegt dat ie fout is geweest is het een oprecht persoon. Alleen heb ik dat nog nooit van hem gezien.

6 juli 2019 om 17:58

@stormvlam

"en ik had zo de hoop dat Promes volwassen was geworden..."

Door niet over je heen te laten lopen, toon je juist volwassenheid. Hij zal er echter ongetwijfeld door de afdeling communicatie van Ajax voor op worden aangesproken. Het zal waarschijnlijk bij deze ene keer blijven. Die neemt niemand hem echter meer af en ik gun het hem van harte. Vooral het laatste bericht, kan ik erg waarderen: "ik wens u wel het beste, mijn heer Derksen". Heel erg mooi en subtiel, waar Derksen zelf bij voorkeur de botte bijl hanteert. Ik ben overigens benieuwd hoe Derksen er zich weer uit zal proberen te lullen als Promes het tegen zijn voorspelling in, wel heel goed gaat doen bij Ajax.

6 juli 2019 om 18:05

“Door niet over je heen te laten lopen toon je volwassenheid”. Het is per definitie heel dom om de confrontatie aan te gaan met de media. Die maken gehakt van je als het straks even niet loopt. En zo te lezen is hij daar heel gevoelig voor, dus kan nog leuk worden.

Derksen neemt iedere week iedereen en van alles ongefundeerd op de hak. Manilev, v Peppen, Lamprou en nog heel wat.. die werden/worden wekelijks te kakken gezet maar houden wijselijk hun mond dicht. Maar Promes krijgt een keer kritiek en is meteen boos..

Geloof mij, Ajax is niet zo blij met dit soort uitingen van spelers. Heel onvolwassen vooral.

6 juli 2019 om 18:52

Ach ga toch weg man.. Hij loopt Promes zomaar uit het niets af te zeiken en Promes pakt m terug. Ik vind diksnor de laatste tijd steeds gekker en gekker worden, zal wel zijn leeftijd zijn

6 juli 2019 om 18:56

Als Johan zijn verhaal op constructieve of opbouwende uit te doeken had gedaan, dan had Quincy ook niet zo gereageerd.

Maar wat Johan doet is geen kritiek leveren. Hij laat zijn bek op ordinaire wijze lekken.

Johan is een varken en hij houdt ervan om in de modder te rollen.
Jammer genoeg wist hij Quincy uit de tent te lokken, maar iets zegt mij dat ze bij VI hier op gerekend hadden. Johan kan dit wel hebben. Hij incasseert het zonder problemen op z’n kin (of oogkas).

6 juli 2019 om 19:10

Lepenseur

"het is per definitie heel dom om de confrontatie aan te gaan met de media. Die maken gehakt van je als het straks even niet loopt. En zo te lezen is hij daar heel gevoelig voor, dus kan nog leuk worden. Derksen neemt iedere week iedereen en van alles ongefundeerd op de hak. Manilev, v Peppen, Lamprou en nog heel wat.. die werden/worden wekelijks te kakken gezet maar houden wijselijk hun mond dicht. Maar Promes krijgt een keer kritiek en is meteen boos.. Geloof mij, Ajax is niet zo blij met dit soort uitingen van spelers. Heel onvolwassen vooral."

Om te beginnen is Promes niet de confrontatie aangegaan met de media maar met Johan Derksen. En die als "de media" aanduiden, is een beetje teveel eer gezien zijn vrij afwijkende mening, die doorgaans voornamelijk aan de onderbuik is ontsproten en zelden met argumenten is onderbouwd. Dat de media straks gehakt van hem zullen maken als het even niet loopt, vind ik ook niet zo een sterk argument omdat duidelijk is gebleken dat ze dat zelfs doen als het wel loopt als ze om de een of andere reden de pik op je hebben. Vraag het maar aan Erik ten Hag. En Derksen zaagt Promes al bij zijn enkels af terwijl hij zelfs nog geen wedstrijd gespeeld heeft voor Ajax, dus daar hoeft hij ook niet teveel van te verwachten. Jij vind het van wijsheid getuigen als je je mond houdt terwijl je iedere week op de hak wordt genomen. Dat is je goed recht, maar er zijn natuurlijk ook mensen die anders in elkaar steken en hun gram willen halen als ze volstrekt ongenuanceerd de strontkar over zich uitgestort krijgen. Ik kan me daar persoonlijk wel iets bij voorstellen. Helemaal als het niet om kritiek gaat zoals jij beweert, maar dat iemand gewoon bij de enkels wordt afgezaagd. Ik kan het daarom wel waarderen wat Promes heeft gedaan en zal het zeker niet als "dom" bestempelen. Dat Ajax er niet blij mee zal zijn en hem zal influisteren om het bij deze ene keer te laten, ben ik wel met je eens maar dat heb ik in mijn vorige bijdrage al geventileerd.

6 juli 2019 om 18:04

Vind het juist wel goed van hem. Derksen loopt altijd over iedereen heel veel onzin te roepen. En voetballers moeten dan maar netjes blijven en net doen of er niks is gezegd? Derksen is met Valentijn Driessen de grootste demagoog van de Nederlandse voetbal tv.

6 juli 2019 om 19:18

Ik geef je op een briefje dat Derksen een pedant mannetje is die bol staat van selectieve verontwaardiging.

6 juli 2019 om 18:04

Vind het juist wel goed van hem. Derksen loopt altijd over iedereen heel veel onzin te roepen. En voetballers moeten dan maar netjes blijven en net doen of er niks is gezegd? Derksen is met Valentijn Driessen de grootste demagoog van de Nederlandse voetbal tv.

6 juli 2019 om 18:38

Klopt, en hij liegt ook gewoon heel vaak,vorig jaar zouden Hakim en Dusan een hekel aan mekaar hebben volgens de Heer Derksen,dit had volgens hem te maken met het feit dat Dusan het nr.10 kreeg ,terwijl dat gewoon logisch was want Hakim zou inprinciepe gaan vertrekken,derksen kon het ook aan lichaamstaal van beide Heren zien ,terwijl Derksen dat gewoon verzon of hij had het gehoord van de Heer Driessen en praate die na.
Goed dus dat Promes hem direct van Repliek dient!

6 juli 2019 om 23:27

Een demagoog? Volgens mij zijn Driessen en Derksen juist géén demagogen... Zij zeggen juist helemaal niets om zieltjes te winnen.

6 juli 2019 om 18:53

Nee Derkssen is lekker volwassen.

Derkssen zegt naar mijn idee nooit wat zinnigs. En mag van mijn punt best hard aangepakt worden. Ik bedoel over wie hebben we het? Van Gaal? Cruijff? Nee iemand die nooit verder is gekomen dan de Graafschap. Geef dan lekker personen zoals Bryan Smeets ook een programma omdat ze een "mening" hebben.

In de vele jaren dat Derkssen op tv is. Heb ik hem vrij weinig op goed onderbouwde punten kunnen ontdekken. Deze man is ooit aangewezen bij VI als hoofdredacteur omdat ze niemand beters hadden en mocht toen ooit VI gaan presenteren op tv wat in het begin een totale flop was.

Het is dat Gijp, Genee en Boskamp zijn gaan aanschuiven. Anders was deze man nu ergens gaan lopen verpieteren en mocht hij een colum bijhouden bij een onbelangrijke krant a la Willempie.

6 juli 2019 om 23:35

Haha, sorry, maar jij begrijpt er dus echt helemaal niks van. Derksen is niet naar voren geschoven omdat ze niemand beters hadden. Deze man heeft een enorm talent voor het leiden van een bedrijf, de juiste mensen en informanten aantrekken voor zijn blad, een enorm goede reclame maken en zelf een goed talent voor schrijven. Ook zijn verstand van voetbal ligt op een hoog niveau, tegenwoordig ligt dat wat lager omdat hij gestopt is met het blad, het is soms wat gedateerd. Daarbij is Derksen inderdaad volwassen, er wordt gevraagd om zijn mening, wordt deze eerlijke mening gegeven is het nog niet goed. Promes heeft ook amper een goede wedstrijd gespeeld als de druk er vol op stond en in het Nederlands elftal. Zo realistisch moeten we zijn. Je weet gewoon niets over de kwaliteiten van meneer Derksen, maar dat zal meer aan jouw inzicht en gevoel van management liggen.

6 juli 2019 om 19:38

Maar geef die jongen eens ongelijk. Derksen haalt iedere week richting iemand die het best wel gemaakt heeft, terwijl hij niet eigenlijk niets meer is dan onderdeel van een sportversie van de Story op je televisie. Promes speelde de sterren van de hemel in Rusland, terwijl daar heel veel voetballers door de mand zijn gevallen. In Sevilla deed hij het ook niet onaardig. En kijk waar hij vandaan is gekomen. Derksen omschrijft hem als een soort aanvallende Manolev en daar mag Promes wat mij betreft echt wel een keer op reageren. Ook op die lullige manier waarop Derksen het altijd doet.

Misschien beter gewoon laten gaan, dit ziet een beetje kinderachtig eruit. Al snap ik dat hij zichzelf verdedigt tegen dit soort uitspraken.

6 juli 2019 om 17:20

Verdedigen? Verdedigen doe je met argumentatie en niet dit soort uithalen die op niks zijn gebaseerd.

6 juli 2019 om 17:22

Wanneer de kritiek nergens op gebaseerd is en zelfs onjuist is en niet strookt met de feiten. Dan mag je iemand gerust van repliek dienen. Waarom is niemand kritisch op de compleet inhoudloze en feitelijk incorrecte uitspraken van Derksen?

6 juli 2019 om 17:28

Hij heeft het nog nergens laten zien of wel dan? Neres is beter dan Promes, dus Promes zal Ajax niet beter maken. De kritiek is zeker ergens op gebaseerd. Ajax haalt B-garnituur in huis terwijl ze veel beter kunnen halen of hebben in de jeugd. Promes zijn reactie is tekenend voor de voetballer die hij is, matig.

6 juli 2019 om 17:30

Op niks gebaseerd? Die Wikipedia pagina geeft de feiten weer. Je kunt toch niet ontkennen dat Derksen in de voetballerij NIKS heeft gepresteerd!!

6 juli 2019 om 17:30

De feiten zijn dat die alleen in een gedevalueerde competitie als Rusland het heeft laten zien. Door Sevilla wordt doorverkocht na 1 jaar met verlies en bij oranje erin staat door gebrek aan beter. In het Nederlands elftal laat die voetballend zien dat die het gewoon niet bij kan benen.

6 juli 2019 om 17:31

Dus? Ik heb ook niks gepresteerd in het voetbal en jij waarschijnlijk ook niet veel (tenminste niet in de top gespeeld), maar jij geeft toch ook je mening over spelers?

6 juli 2019 om 17:51

@Jarno11, 4 seizoenen op rij bij 20+ doelpunten betrokken zijn in minder dan 30 wedstrijden is niet niks. Topscorer van de competitie en speler van het jaar van de competitie. Ook niet niks. 48 wedstrijden Sevilla meegedaan en was nummer 7 qua minuten. Ook niet niks. Misschien is hij minder dan Neres/Ziyech, maar dat hij niets gepresteerd heeft is ronduit onzin.

6 juli 2019 om 17:54

In Rusland. Dat zien mensen niet en kan ook niet als vergelijkingsmateriaal dienen. Hij heeft dus nog niets laten zien op het juiste podium. In Oranje faalde hij volkomen, dus zo goed is ie voorlopig niet. Nogmaals we dienen het na 1 seizoen verder te beoordelen. Vooralsnog ga ik mee met Derksen

6 juli 2019 om 17:55

Wel leuk dat volgens jou Rusland een gedevalueerde competitie heeft, maar gewoon op de 6e plaats staat op de UEFA coefficientenlijst. Wat stelt de rest daaronder dan voor?

6 juli 2019 om 18:02

D-Bergkamp, die 1e 2 posts kan ik evt nog inkomen, maar die laatste is gewoon smakeloos en laag bij de grond. Laat Promes zijn voeten maar weer eens spreken, of denk je dat Sevilla niet van hem af wou, ondanks dat hij de nr 7 was qua speeltijd.
Ze maken zelfs verlies op hem! Dat doe je niet zomaar he? Voorkopig heeft hij het alleen echt laten zien in Rusland. Niet in NL, niet in het nationale elftal, blijkbaar ook niet in Spanje, want ze willen alweer van hem af.

6 juli 2019 om 18:51

Coëfficiëntlijst zegt niets maar dan ook niets over het niveau van de competitie zelf. Het geeft aan dat de teams in Europa het aardig hebben gedaan. De rest van de Russische competitie is overigens lachwekkend. Zelfde geldt voor eredivisie trouwens. Rusland en Nederland zijn wat dat betreft vergelijkbaar en derhalve voegt Promes vooralsnog weinig toe.

6 juli 2019 om 18:55

Er is veel geld ja, maar kan me niet herinneren dat een Russische club Europees goed gepresteerd heeft. Naast Zenit, CSKA en Spartak stelt die competitie toch ook niet zoveel voor?

6 juli 2019 om 19:13

Als de competities vergelijkbaar zijn en Promes is hier als vleugelspeler bij 20+ doelpunten betrokken in minder dan 30 wedstrijden. Hoezo stelt hij dan niets voor? Dat is vergelijkbaar met Bergwijn en Neres....

6 juli 2019 om 19:14

Dus de Eredivisie is volgens jou vergelijkbaar met de Russische competitie. De Russische competitie waar Promes gewoon tot beste speler werd verkozen. Maar dan voegt hij volgens jou niks toe aan de Eredivisie?

OK....

6 juli 2019 om 19:20

Seedorf liet ook niets zien in Oranje en is dus volgens jou ook ruk. Messi idem, die presteert ook nooit in het nationale team.

6 juli 2019 om 19:46

@D-Bergkamp,

Het zit je wel erg hoog of niet de aversie tegen Dersken. Derksen is een voetbalanalist. Hem word om zijn mening gevraagd. Daar geeft hij antwoord op wat hij er van vind. Dat andere mensen een andere mening hebben toebedeeld is een ander verhaal. Je ziet wel dat de huidige generatie maar heel erg weinig kritiek kunnen hebben.
Als je heel eerlijk bent komt Promes nou niet vaak in het nieuws met intelligente acties.
Het filmpje dat hij achter het stuur zit om zijn geld te showen,
Vorig december met drank op gepakt.
Ook van deze reactie straalt de inteligentie niet van af

Laat Promes zich hier toch van z'n slechtste kant zien. Moet die gewoon lang zich heen laten glijden en het tegendeel bewijzen op het veld.

Man wat een kansloos gedoe allemaal, een beetje kritiek kun je toch wel hebben na zolang in de voetbalwereld actief te zijn geweest? Je mag wat meneer Derksen zegt altijd wel met een korreltje zout nemen, dat hoeft niet met een bak azijn zoals Promes hier doet.

6 juli 2019 om 17:23

Heb jij dat mooie nieuwe nummer van Arjen Lubach al gehoord?

6 juli 2019 om 17:27

Het probleem met mensen als Derksen is dat ze altijd lukraak dingen roepen. En degenen tegen wie dat gericht is, moeten vooral geen tegenreactie geven. Want als dat niet op de juiste manier gebeurt, is het kinderachtig. En de uitspraken van Derksen ‘moeten met een korreltje zout worden genomen’.
Types als Derksen zouden vaker een flinke dot tegengas moeten krijgen. Hij is hier uiteindelijk degene die ongenuanceerd loopt te blaten. Dat Promes zich misschien anders zou kunnen verdedigen zou niet de focus moeten zijn.

6 juli 2019 om 17:31

Derksen wordt gevraagd naar zijn mening en geeft die. Ik ben het daar mee eens en kan mij ook in harde kritiek op Promes vinden. Ajax begaat mogelijk een fout, maar zeker weten we dat natuurlijk nog niet.

Promes mag daar best op reageren maar heeft geen argumenten. Dat bevestigt de visie van Derksen des te meer. Laat het tegendeel dan zien en niet op zo’n manier.

6 juli 2019 om 18:01

Huh? Geeft Derksen dan wel argumenten? Geeft aan geen enkele wedstrijd van hem in Rusland te hebben gezien. Sevilla kijkt hij ook nooit behalve de samenvattingen. En in Oranje heeft ie mindere en goede wedstrijden gespeeld maar zit toch altijd bij de selectie. Welke argumenten heeft Derksen?

6 juli 2019 om 18:14

@jarno11, vrij bijzonder dat je een onbeargumenteerde mening moet weerleggen met argumenten, omdat het anders zwak is.

6 juli 2019 om 18:55

Het gaat om zijn mening met zijn argumenten daar dient Promes dan op te reageren. Ik vind de argumenten van Derksen sterker. Rusland stelt ook niets voor en Oranje heeft hij niets laten zien. Dat hij er elke keer bijzit geeft overigens helemaal niet aan dat iemand dan dus ook wat gaat toevoegen aan Ajax.

Nogmaals uiteindelijk zou kunnen blijken dat Promes wel wat toevoegd, maar die feiten liggen er nog niet.

Misschien ten overvloede maar een argument is niet direct een feit. Het is waarom jij iets vindt en dat kan je nog sterker maken
met feiten, en die wijzen nu richting het gelijk van Derksen. Dat is echter weer mijn mening.

6 juli 2019 om 22:12

Jarno11, je lult echt een hoop onzin.
Promes heeft halverwege zijn carriere al meer gepresteerd dan Derksen in zijn hele carriere.

Als Derksen zegt: "de russische competitie zie ik niet dus dat telt niet" dan vindt je het een goed argument( is natuurlijk compleet inhoudsloos)
Wanneer Promes er vervolgens feitelijkheden bij haalt met een lijstje prutsploegen waar Derksen daadwerkelijk heeft gespeeld dan noem je het onzin argumenten.
Hoe dan? Serieus! Veel dommer en bevooroordeelder kun je denk ik niet over komen.

Johan Derksen is in deze gewoon dom. Promes van een middelmatige carriere betichten wanneer je zelf letterlijk nog niet in de buurt van dat niveau gekomen bent. Wie en bal kaatst kan hem terug verwachten

6 juli 2019 om 17:33

Dus klinkklare onzin verkopen zoals Derksen doet mag dan wel? Als Derksen nu eens met waarheden komt ipv aandachtsgeile onzin dan heeft die een punt. Nu kreeg hij gewoon een koekje van eigen deeg terug

6 juli 2019 om 18:07

Man stel je niet zo aan, hij geeft zijn mening en denkt het een mindere aankoop is. Manolev en v Peppen werden wekelijks de grond in geboord en de carrière bijna verwoest, dat je daar dan een keer op reageert snap ik dat. Maar zelfs zij bleven erboven staan.

Maar meneer Promes krijgt een keer een mening die hem niet bevalt en is direct over ds rooie. Gewoon een snotneus

6 juli 2019 om 18:52

Wat was er zo onjuist aan de stelling van Derksen dan? Ten eerste is het zijn mening en ten tweede is het ook een gegeven dat Promes heel erg matig presteert in Oranje en dan mag je na zoveel interlands wel concluderen dat hij gewoon niet goed genoeg voor een dergelijk niveau is.

De uitspraken over de Russische competitie waren wellicht wat ongegrond, maar je kunt ook niet stellen dat het zo indrukwekkend is om in Rusland goed te presteren. Promes z'n ego is hier duidelijk aangetast en dat vinden veel spelers tegenwoordig nogal belangrijk.

6 juli 2019 om 19:19

@Sirius, Promes heeft laten zien scorend vermogen te hebben en heeft een indrukwekkende periode in Rusland gehad. In Oranje belangrijke goal tegen Engeland en Duitsland en 2 belangrijke goals tegen Wit Rusland tijdens de kwalificatie. Heeft altijd dreiging en is snel. Heeft ook zeker mindere wedstrijden gespeeld voor Oranje maar wie niet in die tijd met een onsamenhangend Oranje. De voorhoede van Oranje is ook nu nog niet altijd goed dus alleen daar op afgaande is te simpel. Derksen heeft het alleen over Oranje en dat is wel erg summier op een stellige mening te hebben. Heeft hem nog nooit gezien in Rusland en Spanje. Genoeg om eens geen mening te geven en af te wachten hoe hij onder TH presteert.

Een lekkere volwassen reactie zullen we maar zeggen.

6 juli 2019 om 18:06

Nou inderdaad. Laat het gewoon een keer of vijf achter elkaar zien en trek een lange neus naar Derksen.
Maar ik denk in deze ook zelf dat Promes Ajax niet beter maakt. Misschien wordt Promes nu wel de Manolev van Derksen

6 juli 2019 om 19:26

Nee uiteraard niet. Waarom zou ik dat hopen? Ik begrijp gewoon niet dat je hier niet kan zeggen dat je geen vertrouwen in een aankoop hebt, omdat hij mij nog nooit heeft overtuigd

Heel onvolwassen reactie van de 27! jarige Promes. Hier moet je toch boven staan, zeker als ervaren speler.

Ik heb er eerlijk gezegd ook niet veel vertrouwen in , ik heb Promes nog nooit een serie wedstrijden achter elkaar goed zien spelen. Gebrek aan intelligentie zowel op als buiten het veld.

Derksen blijkt iig gelijk te hebben dat Promes niks toevoegt aan het mentale deel bij Ajax. Kansloos

6 juli 2019 om 20:38

Hahahha viswijf. Prachtige naam

Moet wel lachen om het feit dat inhoudelijke kritiek en Johan Derksen in 1 zin staan hier.

6 juli 2019 om 17:59

Precies. Moest ook nog eens controleren of ik het de eerste keer wel goed gelezen had. Zwak stukje journalistiek. Valt me wel enorm tegen van de 27-jarige Promes, dit is niet de mentaliteit die je in huis hoopt te halen met zo'n transfer.

On: Zwakke rant van een mentaal zwakke jongen als reactie op zwakke en niet inhoudelijke uitspraken van een zwakke analist.

Haha Promes toch. Ik snap Derksen wel dat hij Promes geen Ajax speler vindt. Ik namelijk ook niet. Maar ik wens Ajax het beste en dus ook Promes

Iemand met een afwijkende mening gelijk een clown noemen, erg volwassen reactie van deze 27-jarige puber!!

6 juli 2019 om 17:32

Johan derksen zit er zovaak naast en dat vervolgens als de waarheid te verkondigen. Derksen maar een mening hebben maar vaak zijn ze nergens op gebaseerd. In rusland schoot die er wel eens een in... Idd meerder keren topscoorder vd competitie geworden

6 juli 2019 om 18:50

Promes vind Derksen een clown en ik deels die mening. Niet om zijn afwijkende mening maar omdat hij zich vaak als clown gedraagt. Hij noemt het Satire maar dat komt hem vaak uit als ie zich weer clownesk gedraagt.

6 juli 2019 om 21:54

Dat kan, maar Promes vindt hem hier een clown omdat Derksen zijn voetbalkwaliteiten bekritiseerd. Ongeacht of je de menig van Derksen deelt of niet (ik deel hem persoonlijk niet) is dat gewoon een enorm zwaktebod. Tekenend voor de enorme lange tenen van een deel van deze generatie voetballers. Wat is nou het ergste wat Derksen over Promes gezegd heeft? Dat hij hem tekort vindt komen voor Ajax en Oranje? Nou nou, het is wat.

Kinderachtig hoor, zo gevoelig reageren op een meninkje. Laat het gewoon zien op het veld.

Vind wel leuk dat iemand er zo op reageert. Als iemand op tv kritiek mag uiten op een voetballer dan mag diegene het ook op zijn manier doen.

6 juli 2019 om 17:25

Ik ben benieuwd naar de reactie van Derksen haha

Johan Derksen heeft ten minste wel gestudeerd. Kan Promes dat ook zeggen? Om even maar mee te gaan in die infantiele redenering. Natuurlijk is Derksen een aandachtsgeile man, maar komop zeg wat een onvolwassen reactie van Promes. Voetballers kunnen tegenwoordig niks meer hebben. Ik zou zeggen bewijs het tegendeel, want Derksen zat er al vaak genoeg helemaal fout.

6 juli 2019 om 19:26

Als Derksen gestudeerd heeft zal het nooit op hoog niveau zijn geweest gezien zijn gedrag op tv.
Waarom zou Promes niet mogen reageren, moet je dan alles maar laten zeggen?

6 juli 2019 om 20:40

Ach Derksen heeft met succes een aantal decennia een succesvol voetbal blad geleid, dat blad dat in verval raakte toen hij ermee stopte. Zo dom is hij dan niet, toch? Promes daarintegen.... Achter het stuur met wat flappen zwaaien, dronken opgepakt en nu dit weer. Ik weet wel waar ik mijn geld op zou zetten als het aankomt op intellegentie mbt die 2.

Haha, de reactie waarvan je wist dat hij zou komen.
Derksen spreekt over de voetbalkwaliteiten van Promes ( mag je wat van vinden) en Promes speelt vervolgens vol op de man. In het voetbal zou hij rood gekregen hebben. Beter zou het zijn je schouders op te halen en je voeten laten spreken.

6 juli 2019 om 19:14

Precies of kom met feiten waaruit wel blijkt dat je goed bent(mag je ook een mening over hebben verder)

6 juli 2019 om 19:22

Wel een beetje sneu dat Derksen alles uit mag kramen maar als je Derksen terugpakt dan mag dat opeens niet. Rare wereld tegenwoordig.

Promes moet zijn voeten laten spreken! Niet zijn social media

Hoezo mag Derksen allemaal dingen roepen en wanneer Promes daar op reageert is iedereen in rep en roer? Zoals Derksen vrij is om te zeggen wat hij wil, is Promes dat ook. Beide hebben een publieke functie dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen.

6 juli 2019 om 17:56

Derksen is analist en Promes is in dienst van Ajax. Daar zit het verschil. Er is net 17 mil voor je betaald en dan ga je kinderachtige plaatjes op je instragram zetten. Hij zou er boven moeten staan en het gewoon op het veld moeten laten zien

6 juli 2019 om 18:08

Analist of niet, Promes is vrij om te reageren.

6 juli 2019 om 18:34

Juist. Maar plaatjes sturen van na zijn val met daar smileys erbij is ronduit kinderachtig. Ik kan me ook niet voorstellen dat Ajax dit waardeert.

6 juli 2019 om 18:46

Hij had inderdaad op een volwasenere manier kunnen reageren!

6 juli 2019 om 19:27

Hij wenst hem het beste na zijn val. Genee en Gijp hebben wel ergere dingen gezegd na die val en daar werd hartelijk om gelachen. Ik sta versteld van het verdedigen van iemand die zijn geld verdient met het beledigen van mensen.

6 juli 2019 om 19:27

Dat is juist voetbalhumor en cabaret zoals Promes reageert. Zegt Derksen ook altijd. Hij kan er vast om lachen.

Promes is vergif voor Ajax. Dat filmpje van een paar jaar geleden, dat hij z'n vriendin mishandeld en nu dit weer zegt genoeg. Veel plezier ermee voor een paar miljoen per jaar en deze aankoopsom. Derksen heeft mi grotendeels gelijk, dertien in een dozijn en zeker niet een speler die Ajax beter gaat maken.

6 juli 2019 om 19:55

Dat filmpje van een paar jaar geleden was een dolletje met zijn ‘vrienden’. Hij deelde het niet op zijn social media profielen. De enige reden waarom jij het te zien kreeg is omdat het filmpje werd uitgelekt.

En zoals je zelf al zegt ‘het is een paar jaar geleden’. Waarom zou je een oude koe uit de sloot halen? Het is irrelevant.

Dat hij volgens jou zijn vriendin zou hebben mishandeld is een smerige leugen.

Ajax telt miljoenen neer voor een ervaren speler. Maar blijkbaar kan Promes nu de druk al niet aan. Promes bewijst hiermee dat Derksen gelijk heeft in zijn kritiek. Als je al ondersteboven bent van een 70 jarige man, hoe gaat hij dan reageren op 50.000 man in een Champions League wedstrijd? Vermoedelijk hetzelfde als tijdens zijn interlands. Onzichtbaar.

6 juli 2019 om 17:53

Of hetzelfde als in zijn tijd in Rusland waar hij als donkere speler in stadions kwam met meer racisme dan in de rest van Europa. Daar word meneer vrolijk topscorer en speler van het jaar...

Je kunt van Derksen vinden wat je wilt, maar ik mag hem wel. Is tenminste geen slijmerd en heeft gewoon zijn eigen ( soms harde) mening en overal schijt aan !!

6 juli 2019 om 17:50

Die de verkondigd alsof die het allemaal weet. Mensen dezelfde meenong aanpraten, terwijl die er gwn volledig naast zit en nagenoeg niks gecontroleerd heeft. Waardoor supporters anders naar spelers kijken.

Dus Derksen mag wel wat zeggen over Promes, wat in feite nergens op slaat. en als Promes dan terug reageerd mag het niet?
Iets met wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Ik geef Quincy gewoon volkomen gelijk

6 juli 2019 om 17:50

Er zit een verschil tussen 'mogen' en of het verstandig is om te reageren. Natuurlijk staat het hem vrij om te reageren, maar erg professioneel komt het niet over. Waarom zou je uberhaubt op een domme opmerking van Johan Derksen reageren? Daar mag je gewoon bovenstaan en geen aandacht aan schenken.

6 juli 2019 om 17:53

Ajax heeft net 17 mil voor je betaald en dan laat hij zich zo gaan? Daar hoor je boven te staan. Dat begreep hij zelf ook wel want hij verwijderde het vrij snel.

6 juli 2019 om 17:56

Er is nogal een verschil tussen de manier op waarop beide heren zich uiten vind je ook niet??? Je mag zeggen over alles en iedereen wat je wil zolang het maar op een fatsoenlijke manier gebeurt. Clown, diksnor, een foto van een ongeluk.. het getuigt allemaal van weinig respect.

6 juli 2019 om 18:03

Derksen is de laatste persoon die mag klagen over woorden als dikanor en clown.

6 juli 2019 om 18:48

In dit geval gaf Derksen toch op vrij beschaafde wijze zijn mening, Quincy duidelijk niet. Zeker die foto van dat ongeluk, he bah. Als ik Edwin was zou ik even een kopje koffie met hem drinken, zo willen we niet dat Ajax vertegenwoordigd wordt

6 juli 2019 om 18:54

Nee, die foto zal Derksen wel om lachen, is namelijk satire van Promes. Je weet wel, een woord die Derksen vaak gebruikt als ie niet beschaafd is en zich eronderuit wilt lullen.

6 juli 2019 om 19:57

dus iemand een mislukking noemen zoals Derksen deed vind jij normaal? Als er al iemand zonder respect reageerde dan was dat Derksen wel

6 juli 2019 om 21:43

Derksen heeft niks kwalijks over Promes gezegd en dat is nu het grote verschil. Speel je voetbal dan mag je kritiek hebben op iemand zijn voetbal, vooral ondersteund met argumenten.
Wat Promes doet is ondermaats, kinderachtig en walgelijk tegelijk. Als je dit verschil niet ziet dat heb je misschien zelf ook het intellect van een 10 jarigen, even serieus...
Derksen zegt dat hij het nauwelijks laat zien in Oranje en in Spanje niet is geslaagd en daarom weinig vertrouwen heeft in deze jongen. Nou wat erg zeg.
De tegenreactie door zijn loopbaan uit te lachen wat natuurlijk niet sjiek is. Alsof je mensen zou moeten beoordelen op waar ze hebben gespeeld en ze daarom zou moeten uitlachen? Rare gedachte en dan ook nog smakeloos een foto erbij van zijn blauwe oog toen hij bot breuken in zijn gezicht had. Dit is toch niet te geloven dat je dit goed praat.

8 juli 2019 om 17:51

Dus laatdunkend over iemand praten zoals Derksen deed vind jij wel kunnen. Derksen moet gewoon achter de geraniums gaan zitten, daar voegt hij meer toe dan als analist. Derksen geilt op aandacht en daarom praat hij de prestaties van andere omlaag, terwijl die personen meer en op een hoger niveau gespeeld hebben dan hijzelf. Als je dat gedrag van Derksen goed praat dan heb je echt het iq van een pindanootje

Het zou mij niks verbazen als ze bij VI al hadden ingecalculeerd dat Promes hier op zou reageren. Van beide partijen verwacht je in ieder geval geen hoogstaande reacties. Lekker kinderachtig en door naar de volgende speler die door VI onder handen wordt genomen.

Promes heeft gewoon gelijk hier, overigens is de Russische competitie de 6e van de wereld (volgens mij?) en hoef je je daar absoluut niet voor te schamen.

Ik vind Derksen een idioot, die mogen ze van mij zo snel mogelijk van alle soorten media weghalen. Echter is een foto van hem na zijn ongeluk plaatsen walgelijk en ontzettend triest van Promes. Laat zich wel kennen zeg, met zijn zogenaamde volwassen zijn. Geen reactie zou hem sieren, een reactie mag natuurlijk ook maar dit is echt heel laag.

Tja sommige spelers zullen het nooit leren....en dat Promes niet de slimste is weten we al langer. Als je niet tegen een mening kan moet je lekker wat anders gaan doen. Een mening die ik trouwens deel, heb nooit iets in Promes gezien en vind het ook niet veel.

Snap de aankoop ook totaal niet voor dat geld.

Doe dit nou niet Quincy! Dit is weer koren op de molen voor Derksen. Ik snap dat het irritant is om zulke kritiek te horen maar haal gewoon je schouders op. Derksen heeft over alles en iedereen een mening, dat is zijn werk namelijk. Soms is het een goed onderbouwde mening en soms roept hij maar wat, zoals nu. Dan wordt zijn mening gevraagd over iets of iemand waar hij eigenlijk weinig kennis over heeft maar toch wil hij er dan graag iets van vinden. Laat ze toch praten denk ik dan, waar hou je je mee bezig.

Derksen krijgt nu een keer tegen gas van een speler. Prima toch, iedereen roept maar dat ze er boven Moeten staan. Maar Derksen moet ook eens nadenken voordat hij weer iemand gewoon de grond in boort. Prima dat spelers eens terug slaan.

Geen handige actie van Promes, sta hier gewoon lekker boven joh. Had gehoopt dat hij inmiddels toch oud en volwassen genoeg is om iemand als Johan Derksen niet al te serieus te nemen en er vooral niet op te reageren.

Derksen krijgt nu een keer tegen gas van een speler. Prima toch, iedereen roept maar dat ze er boven Moeten staan. Maar Derksen moet ook eens nadenken voordat hij weer iemand gewoon de grond in boort. Prima dat spelers eens terug slaan.

6 juli 2019 om 18:21

Juist beetje triest altijd dat uitdelen maar als er geïncasseerd moet worden beledigd zijn. Het is zo dat de meeste voetballers uren mediatraining erop hebben zitten en dan is het verfrissend als iemand als Promes gewoon eens genadeloos terugslaat

Overigens heeft de voetbalwereld veel meer aan één promes dan aan duizend derksen, zonder mensen als promes zat derksen nu in een sociale huurwoning schultenbrau weg te tikken omdat ie geen sport had om over te klagen

6 juli 2019 om 20:52

Zou je denken? Zonder Derksen zouden in het verleden honderden voetballers niet de aandacht hebben gekregen die ze uiteindelijk hebben gekregen, namelijk via VI! Wat heeft Promes voor het voetbal betekent?

6 juli 2019 om 22:53

Hij speelt het? Derksen duidt het alleen, zonder Derksen was er nog altijd voetbal hoor

Jammer van Promes, hier moet je toch boven staan.
Derksen ventileert zijn mening, lekker laten gaan en komend seizoen zijn ongelijk bewijzen op het veld.

Als er iemand ongenuanceerde kritiek verdient, dan is hij Derksen wel. En als het iemand is die danst naar de pijpen van de kijker, dan mogen we Derksen ook een clown noemen. Het feit dat hij een criticus is, betekent niet dat hij niet een keer aangepakt mag worden. Het is alleen de vraag of het slim is van Promes: dat Promes het al verwijderd heeft, zegt genoeg.

Zeurpieten zeg, beetje Derksen verdedigen. Meeste hopeloze persoon op tv. Promes doet dit gewoon leuk, waarom kan men de humer er niet van inzien? Derksen moet je ook niet serieus nemen, dus leuke grap van Promes. Maar oh dan is het opeens ook niet goed. Pff triest. Derksen moeten ze echt vd buis halen zeg. Clown is het ja.

Een kleuter van 4 zou hier nog volwassener op reageren... Werk aan de winkel voor Erik.

Promes reageert toch inhoudelijk, en de reactie op zijn ongeluk is helemaal niet gek. Hij geeft dat je iemand ook gewoon succes kan wensen, herstel van een ongeluk of een begin van de competitie. Het zal niet voor 't eerst zijn als Derksen over 6 maanden toch moet zeggen dat Promes een aanwinst voor de competitie is. Hij moet gewoon ze mond houden en afwachten, door dit soort rampjournalisten hebben topvoetballers in het buitenland helemaal geen zin om terug naar Nederland te keren.

Nogal onnodig. Derksen geeft z'n mening en concludeert voor zichzelf dat hij in Promes niet direct een aanwinst ziet en daar valt wat voor te zeggen. Dan is zo'n mannetje direct op z'n pik getrapt en vind het dan nodig om iemand uit te maken voor clown.

Niet dat ik een fan ben van Johan Derksen als het op voetbalinhoudelijke zaken aankomt, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen vraagtekens zetten bij Promes. In Oranje is het gewoon niets en bij de meest relevante club waar hij heeft gespeeld werd hij geposteerd als back. Dat zal Promes wellicht niet leuk vinden om te horen of te lezen, maar dat zijn wel de feiten.

Quincy, come on dude. Zo reageren kinderen van 14. Laat jezelf niet zo kennen, ga gewoon lekker ballen en bewijs zijn ongelijk op een volwassen manier. Aangezien zijn post inmiddels is verwijderd gok ik dat hij dit zelf inmiddels ook wel inziet.

Lekker volwassen reactie. Zegt veel over Promes. Iemand geeft zijn mening, dat mag en als hij echt een prof is kan hij daar tegen.

6 juli 2019 om 19:32

En als Derksen een prof is, kan hij hiertegen. Hij weet immers als geen ander hoe het is om iemand de grond in te boren zonder goede argumenten.

6 juli 2019 om 21:09

Derksen heeft niet gezegd dat hij hier niet tegen kan he? Het is voornamelijk de publieke opinie die het een sneue en kinderachtige reactie vindt. Derksen heeft nog niet gereageerd.

6 juli 2019 om 21:29

Ik zeg toch niet dat hij hier niet tegen kan? Dat maak jij ervan. Ik zeg alleen dat wie uitdeelt, ook moet kunnen incasseren. Derksen is een prof, dus die moet dit kunnen incasseren.

Edit: dat jij het een kinderachtige reactie vindt, maakt dat niet tot de publieke opinie. Ik neem aan dat je dat weet.

6 juli 2019 om 22:05

Als iemand in de Nederlandse media heeft laten zien dat hij kan incasseren, is het Derksen wel. Die man krijgt vrijwel op wekelijkse basis het halve land over zich heen. Soms terecht, maar veel vaker is het omdat zijn opmerkingen compleet uit hun verband worden getrokken door een meute die dolgraag iedere vorm van politieke incorrectheid aan wil pakken en hiervoor (bewust) opmerkingen verkeerd interpreteren. Hoe vaak is de man wel niet weggezet als homofoob of racist, terwijl iedereen die het programma regelmatig kijkt en goed naar hem luistert weet dat hij dat allesbehalve is? Hem een beetje kennende moet hij hier om lachen en haalt hij er zijn schouders over op. Waarmee we meteen het hele nut van deze reactie van Promes zien; denkt hij werkelijk dat hij Derksen hiermee de mond snoert of de les leest?

6 juli 2019 om 23:22

Hij kan zeker niet incasseren. Ik heb hem ook heel kinderachtig zien reageren op mensen die kritiek hadden. Trouwens, ik moet zo lachen wanneer mensen de woorden 'politieke incorrectheid' gebruiken om anderen te bashen. Dus als je normen en waarden hebt en niet kan lachen om grapjes over homo's en transgenders ben je opeens politiek correct? En ik maar denken dat het normaal hoort te zijn om die mensen niet belachelijk te maken. Blijkbaar denk jij er anders over.

6 juli 2019 om 23:25

Nou frame je mij alsof ik het normaal vind om mensen belachelijk te maken omwille van hun geaardheid of huidskleur. Dat is helemaal niet wat ik zeg. Het is helemaal aan jou om bepaalde grappen of opmerkingen niet leuk te vinden, maar dat betekent nog niet dat degene die ze maakt per se een onbeschaafde homofoob of racist is. Ik ben van de school dat er veel, heel veel, gezegd mag worden, al ben ik het er tot in mijn haarwortels mee oneens. Juist grappen en humor kunnen hierin uitstekend werken; in mijn ogen is het een teken van ultieme acceptatie als je mensen ook eens op de hak durft te nemen. Dat houdt namelijk in dat je ze ziet als gelijken, je behandelt ze niet met fluwelen handschoen en niet anders dan anderen . En ja, natuurlijk begrijp ik ook dat sommige dingen gevoelig liggen en heb ik (denk ik) een sociale antenne die aanvoelt of het het goede moment en de juiste plaats is om bepaalde opmerkingen te maken. Natuurlijk begrijp ik dat het onfatsoenlijk is om mensen (bewust) te beledigen. Echter heb ik soms het idee dat sommige mensen zich maar al te graag beledigd voelen. Dat is in mijn ogen niet zozeer de fout van degene die de opmerking plaatst, maar het ligt meer aan de lange tenen van de ontvanger. Neem dit geval met Promes: het enige wat Derksen heeft gezegd is dat naar zijn mening Promes geen versterking voor Ajax is. Nou nou, het is allemaal wat.

Overigens heeft Promes natuurlijk ook het recht te reageren zoals hij wel, waarna vervolgens iedereen daarover zijn mening mag geven.

Lekker volwassen gedrag dit... Laat je toch niet zo uit de tent lokken man. Dat Derksen een zeiksnor kan zijn, kan ik best in komen. De ene persoon kan er om lachen, de ander walgt ervan. Maar wanneer iemand kritiek op Promes heeft, gaat meneer reageren op een manier die je nog nier verwacht van een 8-jarige.
Meest verstandige is om niet te reageren, maar als je dan reageert doe het dan met feiten die op je eigen persoontje slaan. Speler van het jaar in Rusland, of het feit dat je toch elke keer, onder verschillende bondscoaches wordt opgeroepen voor het nationale team.

Wat als bijvoorbeeld Promes kritiek uit via twitter op het feit dat Messi zijn Argentinie geen prijs kon bezorgen? Dan zal Messi toch ook niet een screenshot van Promes zijn clubs en goals maken die in schril contrast staan tov de zijne?
Of een Ten Hag die na een wedstrijd verteld dat Promes een belabberde wedstrijd heeft gespeeld, gaat hij dan de carriere van Ten Hag op social media delen?
Sta er toch boven. Verras mij maar met je voeten denk ik dan, ben zeer benieuwd naar zijn komende seizoen.

Promes heeft 100% het gelijk aan zijn zijde. Hij steekt de draak met Derksen. Daar is alle reden toe.

Jonge jonge jonge, je kan ook gewoon zeggen dat je het er niet mee eens bent. Dit vind Johan Derksen alleen maar grappig, net als de rest van Nederland. Wat een klein kind.

Ik hoop dat Promes ooit een Promise zal worden

Ik heb er eerlijk gezegd, net als Johan, een hard hoofd in

Nooit iets gepresteerd buiten Rusland, een wonder dat hij nog steeds voor Oranje geselecteerd wordt, en in mijn ogen belachelijk dat Ajax 17 miljoen voor hem heeft betaald

Maar ik hoop, als Ajacied, dat ik het verkeerd zie

Ik word graag op mijn ongelijk gewezen, jongen doe je best

En hou je sm...... en ga voetballen

Quincy Promes vergeet gemakshalve dat Johan Derksen gewoon een voetbalcabaretier is. Die je, net als elke andere cabaratier niet altijd serieus moet nemen. Promes had, vind ik, beter niet met zijn mond moeten spreken, maar had dat moeten overlaten aan zijn voeten.

In de Tweede Kamer neemt iedereen elkaar de maat en daar doen we steeds minder moeilijk over gek genoeg. In de voetbalsector is het niet veel anders en eerlijk gezegd verwacht ik daarvan ook niet veel anders. Vreemd genoeg zijn de reacties volledig tegengesteld. Een type als Baudet wint zo 20 zetels met kinderachtige en studentikoze ondoordachte opmerkingen, maar een jongen als Promes moet direct bloeden bij het publiek. Ik snap dit niet en het zou toch andersom moeten zijn. Waarom zou je Promes afbranden als je tegelijkertijd Baudet of Derksen steunt?

Wat een hypocrisie.. of ezelsachtig dom.. zeg maar welke van de 2...

Anderen moeten erboven gaan staan??

Maar Derksen mag alles zeggen, zelfs mensen structureel de grond in boren o.v.v. "voetbalkantine praat", terwijl dat niet op gaat omdat er geen voetbalkantine is waar de publieke opinie zo erg wordt beïnvloed.

Promes... Goed gedaan!!! Was in the heat of the moment!!! So what???

Daarna weer weggehaald... Jou keuze.. so what..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren