Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Hakim Ziyech schlemiel bij beschamende uitschakeling Marokko

Laatste update:

Marokko is vrijdagavond op beschamende wijze uitgeschakeld in de achtste finales van de Afrika Cup. De ploeg van bondscoach Hervé Renard speelde in Caïro een matige wedstrijd tegen het nietige Benin en droop uiteindelijk af na strafschoppen. Na negentig minuten stond er een 1-1 stand op het scorebord en in de aansluitende verlenging wisten beide teams niet meer te scoren, al kwam Benin nog wel met tien man te staan. Hakim Ziyech vertolkte een hoofdrol, door in de zesde minuut van de blessuretijd een strafschop te missen.

Ziyech viel vrijdagavond sowieso op. De middenvelder van Ajax was met name in de eerste helft een paar keer dicht bij de openingstreffer voor Marokko. De Ajacied zag een afstandsschot net voorbij het doel vliegen en vond in een andere situatie doelman Saturnin Allagbe op zijn pad. Younès Belhanda liet een goede mogelijkheid onbenut na goed voorbereidend werk van Nordin Amrabat. Benin beperkte zich tot verdedigen en slaagde in die missie, want zonder kleerscheuren werd het rustsignaal bereikt.

Benin, vooraf gezien als underdog, nam acht minuten na de hervatting brutaal de leiding. Adilehou bleef koel in kansrijke positie en verschalkte Yassine Bounou met een beheerste schuiver in de hoek. De achterstand had snel ongedaan kunnen worden gemaakt door Marokko. Sofiane Boufal wist zich echter geen raad met de vrijheid die hem geboden werd door de defensie van Benin. De aanvaller, afgelopen seizoen door Southampton uitgeleend aan Celta de Vigo, ontving een puntgave voorzet van Amrabat, maar zag zijn kopbal over het doel vliegen.

Ziyech kreeg in het laatste kwartier gezelschap van clubgenoot Noussair Mazraoui. Kort na de entree van de Ajax-verdediger kwam Marokko op gelijke hoogte. Mbark Boussoufa profiteerde van een blunder van Jordan Adeoti en gaf de bal mee aan Youssef En-Nesyri, die vervolgens voor de gelijkmaker zorgde. Allagbe hield Benin vervolgens op de been door een goede vrije trap van Boussoufa onschadelijk te maken. Ver in blessuretijd leek de sluitpost alsnog te worden gepasseerd. Achraf Hakimi werd neergehaald in het strafschopgebied, waarna arbiter Helder Martins de Carvalho naar de stip wees. Ziyech pakte het buitenskansje echter niet uit, want zijn inzet kwam tegen de paal terecht.

Benin moest in de verlenging met tien spelers verder, daar Khaled Adénon zijn tweede gele kaart kreeg voorgehouden. Marokko drong nog meer aan en bracht Faycal Fajr voor de moegestreden Karim El Ahmadi. Aan het einde van de reguliere speeltijd was Oussama Idrissi al ingebracht voor Nordin Amrabat. Boufal was andermaal dicht bij een treffer, maar ook deze inzet ging uiteindelijk in rook op. Ziyech wist kort daarna ook het net niet te vinden, waardoor het nemen van strafschoppen de beslissing moest brengen. Daarin miste Marokko tweemaal, waardoor Benin aan het langste eind trok.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit was echt de slechtste arbitrage die ik ooit heb gezien en dit zeg ik niet uit emotie of iets. 3(!) keer onterecht direct vlaggen voor buitenspel, waarvan een aanval tot een doelpunt leidde voor Marokko. Om over de scheidsrechter maar op te houden, gele kaart geven omdat iemand een trouwring omheeft, Dirar een laatste waarschuwing geven dat zijn sokken over de enkeltape moet en als kers op de taart de rode kaart voor Benin waar zelfs de commentator niet wist waarom deze werd gegeven. Man man man, wat ben ik blij dat de VAR er vanaf de kwartfinale is.

5 juli 2019 om 20:48

Deze scheids was inderdaad wel echt een lachertje. Die man heeft zichzelf compleet belachelijk gemaakt met zijn beslissingen.

5 juli 2019 om 20:52

Als deze scheids nog een wedstrijd mag fluiten, eet ik mn schoen op. DRAMATISCH gefloten

5 juli 2019 om 20:58

Had de wedstrijd totaal niet in de hand en maakte echt wat rare beslissingen met name mbt het geven van kaarten

5 juli 2019 om 22:04

JamesRodriquez

Zou wat zijn als de beste man voor deze wedstrijd al ingepland stond voor een ander.

Eet smakelijk dan maar

5 juli 2019 om 20:50

Inderdaad! Wanvertoning. Er is wel 1 meevaller: Hakim kan nu al lekker met vakantie en zich zo eerder in de voorbereiding. Moet er niet aan denken dat hij nog twee weken actief zou zijn op dat toernooi zeg. Dan komt hij helemaal uitgeblust aan in Amsterdam.

5 juli 2019 om 20:58

Gun een speler die niet voor Nederland uitkomt ook eens wat plezier bij zijn Nationale ploeg man. Eerst zeiken dat de Afrika Cup word gespeeld op een verkeerd moment en nu die word gespeeld in de zomer is het ook niet goed.

5 juli 2019 om 21:08

Ik zou het hem wel gunnen, maar feitelijk is dit een meevaller voor Ajax. Normaliter is het zo: hoe verder de speler komt op nationaal toernooi hoe meer hij waard wordt. Echter heeft hij een clausule in zijn contract dus ook dat speelt geen rol.

5 juli 2019 om 21:09

Dat is wel goed. Maar je kan als supporter van een club het toch een mevallertje vinden als iemand niet te lang actief is met een land waar je niet veel mee hebt?

5 juli 2019 om 21:11

Waarom is dat niet het geval als Nederland speelt dan?

5 juli 2019 om 21:18

Omdat dat een land is waar ik wel veel mee heb 😅 zoals jij waarschijnlijk met Marokko hebt? Is toch iedereen zijn goed recht om subjectief zijn voorkeuren voor zijn club en land te hebben

5 juli 2019 om 21:29

Nou ik heb met veel landen niks, maar ik zou nooit zeiken over een speler die voor zijn land uitkomt al is het tijdens een cl finale.

5 juli 2019 om 21:43

Neem je verlies nou Sharadin. Er wordt niks vreemds gezegd. Ik snap je frustratie, eerlijk waar, ik had het Marokko wel gegund, met al die halve Nederlanders. Keerzijde is dat het voor ons (Ajacieden) een meevaller is met het oog op de voorbereiding. En het is geen zeiken, jammer dat je dat zo opvat.

5 juli 2019 om 22:35

@Sharafdin, zoals Cruyff zou zeggen: "elke nadeel heb zijn voordeel". Maak je niet druk. Natuurlijk vindt hij het erg dat Marokko is uitgeschakeld. Maar hij kan het toch een voordeel vinden dat Ziyech dan wat mee rust heeft? Dat betekent niet dat hij hoopte dat Marokko zou worden uitgeschakeld.

6 juli 2019 om 00:14

Tuurlijk alleen ik vind het gewoon jammer dat ik bij elke topic over Marokko dit soort opmerkingen moet lezen.

5 juli 2019 om 20:51

Een keeper hoort bij een penalty pas van de lijn af te mogen nadat de bal getrapt is. Dat was bij de gestopte pingel niet zo. Scheidsrechters letten daar nooit op...

5 juli 2019 om 21:36

Ze letten heel soms op.. wat dan weer voor verontwaardiging zorgt.. ze zouden rechtlijnig de regel moeten volgen inderdaad!!

5 juli 2019 om 20:52

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ringen mag je gewoon niet dragen. Vroeger mocht je het nog afplakken (zie o.a. bogorde). Echter wist ik niet dat hier feel opstond. Vermoedelijk met het idee dat de veiligheid in geding komt. Is er niet gevraagd om hem af te doen?

5 juli 2019 om 20:59

Het mooie is dit gebeurde direct in de tweede helft. De speler gebaarde nog dat hij het ging aftapen en had de rol tape al in zijn hand waarop de scheids boos gebaarde dat het afmoest. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt toch? En vervolgens nog geel geven ook 😂🤣

5 juli 2019 om 21:06

Je moet begrijpen dat iedereen het zat raakt bij het spel en gedrag van de spelers van Benin

5 juli 2019 om 21:49

Als beroepsvoetballer moet je toch weten dat je geen sieraden mag dragen, heel erg dom en niet daarvoor de scheids de schuld geven!

5 juli 2019 om 21:59

Je mag wel sieraden om hebben, als ze maar afgeplakt zijn. Heb het niet gezien, maar hierboven wordt aangegeven dat die gast de tape al in handen had om de ring af te tapen. Dan is het toch vrij triest om daar geel voor te geven, imo.

Kregen ze een cadeautje met die penalty en rode kaart en winnen ze alsnog niet. Los zand, weinig voetballend vermogen, dit elftal van Marokko is enorm beperkt. Dat ze op het wk aanwezig waren was al een wonder.

5 juli 2019 om 20:47

Je vergeet dat er in de eerste helft een zuivere goal is ontnomen? Penalty was gewoon terecht.

5 juli 2019 om 20:48

Kom op man. Die rode kaart was echt schandalig maar dit is absoluut een penalty. Zie hem net nog in de herhaling. Als je dit geen penalty meer vindt.

5 juli 2019 om 20:49

Hij bedoelt denk ik kado van Benin, want het was echt verschrikkelijk dom wat die verdediger daar deed

5 juli 2019 om 21:00

Zit iets in. Lees ik hem anders

5 juli 2019 om 20:49

Ze hoorden tot de favorieten van de Afrika cup en nu kom jij aan met een wonder?.......verrassingen zijn er altijd..part of football...kunnen alle landen wel over meepraten

Tja de hoop van Marokko was moe na een heel zwaar en lang seizoen. Dit zal hard aankomen in Marokko. Maar het was gewoon niet goed genoeg.

Jammer dit maar marokko kwam gewoon tekort. Die gemiste penalty van ziyech is erg zuur anders was het gewoon kwartfinale. Gefeliciteerd Benin!

5 juli 2019 om 20:50

Marokko kwam tekort? Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken gast maar marokko speelde veel beter en verdiende het zwaar om door te gaan. Dat ze zelf niet goed met de kansen omgaan oke, maar tekort komen?

5 juli 2019 om 20:52

Dit horen we wel heel over het Marokkaans team. Voetbal werkt nou eenmaal niet zo.

5 juli 2019 om 20:53

Als je niet goed omgaat met de kansen kom je daar dus in te kort: afronden.

5 juli 2019 om 22:32

Jaa precies Ziyech moest die pingel gewoon aan Boussoufa of El Nesiry overlaten.

Wat een dramatische pot van Marokko. Had veel meer van deze ploeg verwacht. Wellicht is een nieuwe bondscoach een optie?

Deze had ik niet aan zien komen.

Ziyech kan nu wel van zijn welverdiende vakantie gaan genieten.

Wat een dramatische pot van Marokko. Had veel meer van deze ploeg verwacht. Wellicht is een nieuwe bondscoach een optie?

Jammer voor Ziyech en Mazraoui, maar toch wel lekker dat ze nu eerder terug zijn voor de voorrondes van de CL.

Ik vind 'het nietige Benin' best wel laagdunkend klinken, hoe klein ze ook zijn. Ook al hadden ze tot voor kort nog nooit een wedstrijd gewonnen op de Afrika Cup, ze staan natuurlijk niet voor niets in de achtste finale.

Jammer maar dan komt hij eerder terug naar Amsterdam dus, hopelijk blijft hij dit jaar ook nog bij Ajax en wordt hij belangrijk in de (voorrondes van de) CL Competitie!

Kan Ziyech lekker op vakantie. Met Marokko wordt t toch nooit wat op toernooien. Af en toe een interlandje winnen dat was t wel.

5 juli 2019 om 21:44

Met af en toe een interland je winnen, behaal je niet het WK en de achtste finale (als de arbitrage eerlijk was kwartfinale) van de Afrika Cup.

Als we het niveau van de arbitrage konden uitdrukken in meters, zou Cameron nooit zo diep kunnen duiken. En ziyech zoals zo vaak was hij weer zwaar aan het choken.

5 juli 2019 om 21:04

Zoals zo vaak? Ziyech choked nooit bij Ajax. Zelfs in wedstrijden waarin hij slecht is, is hij belangrijk. Bij Marokko is het niet veel. Snapte ook niet waarom hij de pingel nam, totdat ik de strafschoppen serie zag....

5 juli 2019 om 22:02

Ziyech is een van mijn favoriete spelers en is naar mijn mening de beste Ajacied, maar hij mist wel verdraaid veel kansen hoor..

Hoor al een paar jaar dat Marokko erg goed is en dat er veel talent aankomt, maar dit is alweer de tweede toernooi waarin ze geen indruk kunnen maken. Op het WK is het nog begrijpelijk, aangezien ze in een sterke groep zaten maar Benin moet je met zo'n selectie gewoon oprollen. Al dat ophemelen van Ziyech mag ook wel stoppen, misschien wel de zwakste speler van het toernooi.

5 juli 2019 om 21:13

Er komt ook echt wel wat talent aan het is alleen afwachten hoe die zich ontwikkelen. Hakimi, En-Nesyri, Ait-Bennasser, Harit, Mendyl, Tagnaouti, Dari, Mazraoui, Kiyine, Boujellab zijn allemaal begin 20. Het is wel tijd om afscheid te nemen van Da Costa, el Ahmadi, Boussoufa, Dirar en Amrabat.

5 juli 2019 om 21:16

Klopt, echter het probleem is dat al die spelers waar wij afscheid van moeten nemen volgens jou. Wel de beste waren dit toernooi.

5 juli 2019 om 21:23

Klopt ze waren allemaal belangrijk en hebben Marokko naar het eerste WK sinds 1998 geholpen, maar nu gaat er toegewerkt worden naar het volgende toernooi in 2021. Dan zijn die spelers er allemaal sws niet meer bij gezien hun leeftijd. Dan kan je beter meteen met een jonger elftal aan de slag gaan.

5 juli 2019 om 21:46

Hebben heel matig gespeeld in alle wedstrijden van de Afrika Cup, maar je zit mis wat betreft het WK. Marokko was een van de meest verrassende ploegen, ondanks dat ze maar 1 punt hadden. Ze hebben, zeker tegen Spanje en Portugal, wel een goede indruk achtergelaten.

Ziyech heeft zijn land echt in de steek gelaten, niet alleen vanwege die gemiste penalty maar de hele toernooi. Jammer want de Ziyech van Ajax is voor elke team een meerwaarde maar zodra hij de shirt van Marokko draag, komt hij over als een ongemotiveerde zoutzak die alleen maar voor eigen belang gaat. Helaas voor Marokko, maar als ik het zo zie, zie ik een team die gewoon moeite hebben met de zenuwen onder controle te hebben. Mijn felicitaties gaan uit naar Benin, nog nooit een wedstrijd in de Afrika Cup gewonnen maar alsnog naar de kwartfinale. Verder irriteerde de scheids mij mateloos. Een pietje precies was mij dat zeg.

5 juli 2019 om 20:59

Misschien omdat zijn land Nederland is. Hij heeft destijds volgens mij (mijn mening) puur uit rancune voor Marokko gekozen.

5 juli 2019 om 21:09

Als zijn land Nederland was dan had die niet eens de keuze gehad, waarom denkje dat spelers mogen kiezen voor welk land ze willen spelen. Omdat ze zich vaak niet 100% verbonden en geaccepteerd voelen in het land waar ze geboren zijn of wonen. Nederland is een prachtig land, maar hoe je het wend of keert het blijft altijd en wij en zij verhaal.

5 juli 2019 om 21:09

Als zijn land Nederland was dan had die niet eens de keuze gehad, waarom denkje dat spelers mogen kiezen voor welk land ze willen spelen. Omdat ze zich vaak niet 100% verbonden en geaccepteerd voelen in het land waar ze geboren zijn of wonen. Nederland is een prachtig land, maar hoe je het wend of keert het blijft altijd en wij en zij verhaal.

5 juli 2019 om 21:14

Als Nederland zijn land was, speelde hij wel voor Nederland toch?

5 juli 2019 om 21:52

Als hij toendertijd nie geblesseerd was dan speelde hij nu gewoon voor Nederland hoor.. zat immers bij de selectie toen

5 juli 2019 om 22:04

Sharaf, hij zat destijds al bij de voor selectie van Oranje, maar raakte geblesseerd. Daarna heeft hij niks meer vernomen van de bondscoach, waarna hij de keus voor Marokko heeft gemaakt, uit rancube als je het mij vraagt. 1 telefoontje van de bondscoach en hij had voor NL gespeeld. Leuk betoog, maar feitelijk onjuist, met je niet geaccepteerd voelen. En ze mogen niet kiezen omdat ze zich niet geaccepreerd voelen, ze mogen kiezen omdat ze een dubbele nationaliteit hebben en nog geen interland hebben gespeeld voor 1 van deze landen.

Grootste schande ooit, alweer bestolen zoals altijd door die ******* scheids. 3x Buitenspel gevloten voor niks, 1x onterecht een goal afkeuren. 11 ******* die maar lopen te verdedigen en te trappen.Ik kijk nooit meer totdat ze de VAR gebruiken bij wedstrijden van Marokko. Ziyech beschamend slecht vandaag.

5 juli 2019 om 20:56

Volgens mij zei Amrabat zelf dat de VAR bullshit is, dus wat is het nu? Wel of geen VAR?

5 juli 2019 om 21:00

Ja als de VAR word gebruikt dan is het goed, hij zei dat de VAR bullshit is omdat die juist niet werd gebruikt bij voordeel voor Marokko.

5 juli 2019 om 21:00

WK werd er geen VAR gebruikt en nu weer niet helaas, want letterlijk elke wedstrijd worden we bestolen.

5 juli 2019 om 21:02

Ben je bestolen als je zelf een penalty mist?

5 juli 2019 om 21:04

Nee maar wel als een goal onterecht word afgekeurd...

5 juli 2019 om 21:50

Om maar niets te zeggen over die penalty die we hadden moeten krijgen, maar die OOK werd afgekeurd door buitenspel. Schandalige arbitrage. Afrika Cup is al een corrupte bende. Zonder VAR is het niet eerlijk genoeg.

Dit is toch wel genant met een hoofdletter G zeg. Het nietige Benin met een zwaar, zwaar zwakkere selectie dan Marokko. We kunnen dit toch wel als collectief falen beschrijven. Als je zelf na een rode kaart deze tegenstander niet op de knieen krijgt. Dan die Ziyech nog met z´n penalty, beschamend....

Heel vreemd ook dat de VAR pas vanaf de kwartfinale aanwezig is. Had in meerdere wedstrijden cruciale fouten van de arbitrage kunnen voorkomen. Maar het ontbreekt Marokko gewoon aan scorend vermogen. Er worden genoeg kansen gecreerd, maar als ze niet worden afgemaakt heb je er ook niets aan.

Die penalty had Ziyech ook gewoon aan iemand anders moeten laten. Hij zat totaal niet in de wedstrijd (het hele toernooi eigenlijk al).

5 juli 2019 om 20:58

Amrabat is niet bij met de VAR.

5 juli 2019 om 21:00

Haha ja dat is waar, maar op het WK werd het ook wel heel selectief gebruikt voor mijn gevoel. In ieder geval zouden er dan niet meer onterecht momenten voor buitenspel worden afgefloten. Tegen Zuid-Afrika was het precies hetzelfde verhaal.

5 juli 2019 om 21:03

De VAR kost veel geld. Zal dus wel een financiële reden zijn.

Wat een dramatisch team is Marokko. En een paar hier die zeggen dat ze NL ff oprollen haha

5 juli 2019 om 21:21

Tuurlijk niet misschien 2 jaar geleden maar het Nederlands elftal is op moment een klasse beter!!

5 juli 2019 om 22:31

Dat is precies wat ik bedoel als Marokkaans zijnde. Hou gwn je mond, met domme dingen zeggen. (Ik verwijs naar de mensen die zeggen dat Marokko Nederland wel ff op rolt)

Elke keer weer het zelfde liedje zeg. Ben hier helemaal klaar mee. Altijd choken wanneer het er echt om gaat. Tuurlijk was de abitrage niet best, maar als je elke kans om zeep helpt weet ik het ook niet meer. Sneu voor Ziyech dit. Dit was niet zijn toernooi helaas. Zat elke keer niet in de wedstrijd en schiet die penalty dan nog op de paal. Als je niet in de wedstrijd zit kan je hem beter aan iemand anders over laten, maar goed dat is achteraf gelul. Net zoals de gedachte dat als Hamdallah er wel bij was dat we dan wel meer goal zouden maken. Idrissi schoot die penalty vol overtuiging binnen en dan moet Boufal het weer overtreffen. Schiet die bal gewoon hard en laag in de hoek. Als je een bal hoog wilt schieten moet hij zitten punt. Tot slot moet er ook een bezem door de selectie. Gewoon doorselecteren. Boussoufa is alweer 35 jaar en hij heeft veel betekent en was opzich prima deze Afrika cup, maar je moet naar de toekomst kijken. Dit is namelijk gewoon schandalig om te verliezen van Benin en zeker als zij nog een tijd met 10 man gespeeld hebben. Laat dan maar de toekomst spelen, want we choken toch continu. Het is tijd om de oudjes te vervangen en spelers als Ben nasser, Mazraoui en Harit op te stellen die nog de potentie hebben om beter te worden.

5 juli 2019 om 21:05

Waarom staat die Harit er eigenlijk niet in? Ik dacht dat het wel een groot talent was. Speelt ook bij Schalke

5 juli 2019 om 21:26

Harit schijnt er om disciplinaire redenen niet bij te zijn. Hij is eerder dit seizoen ook bij Schalke om dezelfde reden uit de selectie gezet. Jammer, want aan zijn talent ligt het niet inderdaad. Het seizoen daarvoor was hij nog verkozen tot talent van het jaar in de Bundesliga en werd hij tweede met Schalke.

Marokko heeft eigelijk nooit overtuigd deze Afrika cup en heeft met geluk van Namibië gewonnen en pas in minuut 90 van Z. Afrika maar nooit verwacht nu al naar huis te gaan en Ziyech Tsjaaa, heeft in 4 wedstrijden niks goeds gedaan.

5 juli 2019 om 21:03

GELUK is als je een wedstrijd belabberd speelt en toch wint, Marokko domineerde maar kwam helaas niet tot scoren toe. Ze hebben gewoon verdiend gewonnen van Namibië.

Helaas, maar ik ben niet helemaal geschrokken door de vroege uitschakeling. Het scorend vermogen ontbreekt. Benin is een flutploeg, maar ze zijn fysiek zo sterk en lieten Marokko niet in hun spel komen. Het was helemaal niks, na het tegendoelpunt was er een opleving en als Ziyech die penalty gewoon maakt is het klaar. Ik ga hem niet viseren daarvoor ondanks dat hij een teleurstellend tornooi heeft gespeeld.

Ik heb de lat heel laag gelegd voor het tornooit van start ging voor Marokko, omdat ik niet geloofde dat ze de halve finales ofzo konden bereiken met landen als Egypte, Algerije en Nigeria. Ik zei dat ze de 9 op 9 konden zien als een klein sportieve prestatie want dat was het ook, en dat ze daar best fier op mochten zijn. Maar dan is dit wel weer een blamage voor ze want ze doen zichzelf weer veel tekort. Tegen Benin eruit...

Tjah , het komt er van zag ik aankomen Hervé Renard speelt veel te defensief , Marokko slikt moeilijk als geen goals tegen, scoren zeer moeilijk de laatste 3 jaar , kijk naar Senegal vanaf de eerste minuut druk naar voor .

5 juli 2019 om 21:25

Ik weet niet naar wat jij hebt zitten kijken maar Marokko heeft aanvallend gevoetbald hoor. Tegen elke tegenstander overgewicht gehad maar ze wringen elke kans de nek om.

5 juli 2019 om 21:29

Te afwachtend niet volop op de aanval , al sinds het aanstellen van Renard het geval

5 juli 2019 om 21:59

Dat klopt totaal niet. Marokko had heel veel kansen, veel meer balbezit en veel meer moeten scoren. Alleen dat laatste ontbrak. Wat je zegt over Renard klopt ook voor geen meter. Met verdedigend spel ga je niet eenvoudig naar het WK.

5 juli 2019 om 22:19

Omdat ze nu ook niet het beste materiaal hebben he. Geen echte spits, geen echte linksback en achterin is het ook middelmatig als Benatia niet speelt. Marokko wist donders goed waar het aan begon.

In mijn vorige post zei ik al dat je niet ver komt met vier middenvelders die graag aan de bal willen komen en hun posities daarvoor graag verlaten. Dan roep je het zelf op je af.

Tjah , het komt er van zag ik aankomen Hervé Renard speelt veel te defensief , Marokko slikt moeilijk als geen goals tegen, scoren zeer moeilijk de laatste 3 jaar , kijk naar Senegal vanaf de eerste minuut druk naar voor .

En elke keer zeggen dat ze ver gaan komen op een toernooi want ze hebben zo wereld elftal haha wat een lachertje

5 juli 2019 om 21:24

Wie zei dat dan? De coach? Boussoufa? Ziyech? Benatia?

Denk dat ze heel nuchter waren over hun kansen dit tornooi.

Ziyech kan beter geen toernooien spelen met marokko ,hij verpest daarmee alleen zijn kansen voor een transfer,7 wedstrijden op een toernooi vorig jaar en dit jaar,geen enkel goede wedstrijd gespeeld en de clubs die twijfelde haken gewoon weer af,weer een jaar ajax voor hem en niks meer.......

5 juli 2019 om 21:23

Zijn kwaliteiten staan los van deze wedstrijden, dat zou jij moeten weten als je hem de afgelopen jaren hebt zien voetballen. Ik denk zeker dat hij een mooie transfer kan maken. Konden mensen als jij maar meer herinneren dan de afgelopen weken, dat doen de clubs ongetwijfeld ook.

5 juli 2019 om 21:37

@marieke, klopt helemaal. Hakim Ziyech had van te voren kunnen bedenken dat een keus voor Marokko tot helemaal niets leidt. Alleen tot iets lijdt. Los daarvan ben ik van mening dat elke zichzelf respecterende sporter ten allen tijde hoort te kiezen voor het land waaraan deze zijn sportloopbaan te danken heeft. Je bent namelijk, in het geval van Ziyech, geen goede voetballer omdat je toevallig Marokkaan bent. Maar omdat het land Nederland je alle kansen heeft geboden je tot topvoetballer te ontwikkelen.

5 juli 2019 om 22:02

Dat is bullshit. Ziyech is niet goed omdat Nederland hem kansen geboden heeft. Ziyech is goed door zijn talent en door hard te werken bij de clubs waar hij gespeeld heeft.

Nouja, Ziyech komt niet weg. Arsenal heeft overal al naar alternatieven geïnformeerd en Sevilla wil niet veel betalen. Daar helpt deze Afrika cup ook niet bij.
Marokko wordt altijd enorm gehypt maar presteert weinig, weten we zo langzamerhand ook wel

Leuke spelers Marokko maar het is gewoon geen team nooit geweest en zal het ook nooit worden en weet niet hoe dat komt

Marokko speelden als los zand geen team die voor elkaar vocht als leeuwen alleen tegen Ivoorkust toonde Marokko vechtlust ieder speelde voor zich zelf hoog moed komt voor de val.

Messi van Argentinie is ook niet de Messi van Barcelona. Ik ga ervan uit dat clubs verder kijken dan een eindronde na een zwaar seizoen. Zullen ze ineens de CL vergeten zijn? Gezien de prijs en wat voor speler je ervoor krijgt verwacht ik dat Ziyech wel vertrekt voor het aflopen van de transfermarkt.
Is het overigens iemand duidelijk waarvoor die 2e gele kaart gegeven werd?

5 juli 2019 om 22:06

De scheids zei dat de speler weg moest van de brancard om de hulpverleners hun werk te kunnen laten doen. De speler maakte een gebaar van "ga weg" en luisterde niet. Daarna vond er een woordenwisseling plaats en wilde de speler nog steeds niet weg. Toen kreeg ie z'n tweede geel.

Dit is wel weer een hele lullige manier om eruit te vliegen. Het WK vond ik ze tegen toplanden nog best redelijk meekomen dus ik had echt wel wat van ze verwacht. Valt alleen weer tegen, zoals wel vaker. Onverklaarbaar hoe het steeds maar weer niet lukt. Vraag me trouwens af of clubs dit toernooi echt serieus nemen bij het scouten van Ziyech. Hij heeft net een geweldige CL gespeeld dus zou dit tournooi dan echt zo serieus genomen worden?

5 juli 2019 om 21:34

Jammer voor ziyech. Een topseizoen gedraaid en helaas een gemiste strafschop. Je kan als ploeg niet altijd top zijn of speelden wij zo fantastisch tegen Portugal?

5 juli 2019 om 21:51

Weet even niet wie de wij in deze context is. Marokko op het WK of Nederland in de nations league. Uitgaande van het tweede snap ik je punt. Je kunt inderdaad niet elke wedstrijd top zijn. Al is uitgeschakeld worden door een nietszeggend land iets anders dan een finale verliezen van Portugal.

5 juli 2019 om 22:07

Speelden anders net zo slecht als jouw super goed landje Benin.

Spelers zijn voor het grote gedeelte dertigers. Geen spits (afmaker), geen diepgang in het spel, bijna iedereen wil de bal in de voet. Dit soort voetballers heb je wel nodig die de “vuile meters” maken. Verdedigende tactiek van de coach. Een spits die op een eiland staat. Zet de spelers ook niet op hun natuurlijke plek, waardoor automatismes wegvallen, zie hakimi, Ziyech etc. Je kunt niet met 6 spelverdelers voetballen. Ik zag het al in de groepswedstrijden aankomen. Wordt tijd om door te selecteren, en de ploeg te gaan verjongen. Hoop dat dit een wake up call is voor de bond.

Spelers zijn voor het grote gedeelte dertigers. Geen spits (afmaker), geen diepgang in het spel, bijna iedereen wil de bal in de voet. Dit soort voetballers heb je wel nodig die de “vuile meters” maken. Verdedigende tactiek van de coach. Een spits die op een eiland staat. Zet de spelers ook niet op hun natuurlijke plek, waardoor automatismes wegvallen, zie hakimi, Ziyech etc. Je kunt niet met 6 spelverdelers voetballen. Ik zag het al in de groepswedstrijden aankomen. Wordt tijd om door te selecteren, en de ploeg te gaan verjongen. Hoop dat dit een wake up call is voor de bond.

Matig Marokko, maar ik kan er niet over uitkomen wie slechter was: Benin of de arbitrage? Marokko had de grootste en de meeste kansen en verdiende om te winnen. Maar dat is natuurlijk geen smoesje om het verlies van Benin goed te praten. Arbitrage schandalig. Goal onterecht afgekeurd en een penalty niet gegeven, maar ook in het voordeel van Marokko zijn er een paar opmerkelijke beslissingen gemaakt. Penalty's en Marokko zijn nooit een goede combi geweest, jammer dat het dan zo moet eindigen.

Tja waar moet ik beginnen? De keuze Ziyech geen rust te geven voor Z.Afrika? Het niet oproepen van Harit en gewoon laten vertekken van onze beste spits in z'n prime (Hamdallah)? Ik verwachtte de Afrika Cup in handen totdat ik de wedstrijd tegen Namibië zag. Elke groepswedstrijd gedomineerd, maar we missen gewoon een killer zoals Mane voor Senegal, Riyad voor Algerije en Salah voor Egypte. Ja tuurlijk de arbiter was uitermate zwak, maar het ligt ook aan ons, want ff serieus Benin is een veel zwakkere team met een nog zwakkere selectie, 10 man op het veld en een gemist penalty (neem Ziyech tja weinig kwalijk op de penalty na dan, bleef maar strijden wanneer hij al op 0 zat). Het wil gewoon niet in m'n hoofd komen hoe we overtuigend goed speelden tegen Ivoorkust, Spanje, Portugal (WK) en verliezen van Benin met alle respect. Benatia onze Capitano die niet speelde? Ik neem dit stukje terug als hij niet speelde vanwege een blessure. Ach ja, de oude vedettes mogen vertekken met opgeheven hoofd. Benatia kan nog wel 2 jaar door aangezien ik geen goeie vervanger zie voor hem. Misschien klinkt dit gek en zal het niet werken maar we moeten op één of andere manier Brahim Diaz van Real strikken. Ik zie Hamdallah niet meer komen en En-Nesyri is onze beste spits en hij is niet eens zo heel goed, maar heeft zeker potentie om dat wel te worden.

5 juli 2019 om 23:11

Ja dit is wel zuur zo voor Marokko. Maar Cruyff zei al: het moeilijke aan een makkelijke wedstrijd is een matige tegenstander slecht laten spelen. Met Benin ook zo. Dan ga je zelf opeens slechter spelen. Soms kan je beter een iets sterkere tegenstander loten denk ik dan.

Ziyech; het lijkt altijd zwart of wit. Of hij is geniaal of hij maakt cruciale fouten.
Ik vind het een zeer creatieve speler. Als hij zich minder zou opstellen als
'het mannetje', zou hij zomaar een goede wisselspeler kunnen zijn bij een City.
Alleen heeft hij daar weer niet het karakter voor.

Hij heeft simpelweg te veel zwakke wedstrijden om als basisspeler te gaan spelen bij zo'n club.

Misschien is Ajax nog niet zo slecht voor hem

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren