Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV haalt opvolger van Angeliño op huurbasis naar Eindhoven

Laatste update:

Toni Lato wordt de opvolger van Angeliño bij PSV. Een woordvoerder van Tondra Consulting, het makelaarskantoor van de linksback van Valencia, heeft in gesprek met het Eindhovens Dagblad bevestigd dat de Spanjaard aankomend seizoen op huurbasis in het Philips Stadion zal spelen. De Telegraaf weet toe te voegen dat Lato zich inmiddels al bij zijn nieuwe ploeggenoten in Verbier, waar PSV is neergestreken voor een trainingskamp, heeft gevoegd.

Lato wordt in Eindhoven de opvolger van Angeliño, die in zijn eerste seizoen bij PSV zoveel indruk maakte dat Manchester City een eerder overeengekomen terugkoopoptie besloot te lichten. De club van trainer Mark van Bommel moest zodoende op zoek naar een opvolger en verschillende namen passeerden in de afgelopen weken de revue.

De nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen kwam uiteindelijk bij Lato uit en het was in eerste instantie de bedoeling van PSV om de 21-jarige verdediger definitief van Valencia over te nemen, met een terugkoopoptie voor de Spanjaarden. Vanwege het potentieel dat los Che nog altijd in Lato zien verdween die optie uiteindelijk echter van tafel en bleek een huurovereenkomst de best haalbare deal voor PSV.

Lato is naar verluidt eerder op de donderdag medisch gekeurd door zijn nieuwe werkgever en heeft zich inmiddels bij zijn nieuwe ploeggenoten gevoegd. De viervoudig international van Jong Spanje is voor PSV de derde nieuwe aanwinst voor het aankomende seizoen. Eerder werden Ibrahim Afellay en Robbin Ruiter al transfervrij ingelijfd, terwijl er vijftien miljoen euro werd overgemaakt naar RB Leipzig voor Bruma.

De beste oplossing voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

eindelijk. nu doorduwen naar nog 2 verdedigers

4 juli 2019 om 23:47

Lekker opleiden voor Valencia! Nee dat is echt topbeleid!!

4 juli 2019 om 23:54

Of anders? Klagen dat er over 3 weken geen verdediger op maat staat en dan daarop afgeven? Nu de focus op het binnen halen van een toekomstige opvolger die er volgend jaar kan staan.

5 juli 2019 om 00:09

Wie zegt dat deze jongen er gelijk staat? Dit is een 21-jarige jongen die in een ander land terecht komt, de taal niet machtig is én door valencia niet goed genoeg geacht wordt. Welke garantie tot een succes geeft dat dan? Psv heeft gewoon geen schaduwlijst en dat is heel kwalijk. Dit is toch gewoon slecht werk? Opleiden voor een ander, daar wordt je positie echt niet beter door.

5 juli 2019 om 00:18

Welke Nederlandse aankoop binnen budget staat er gelijk op CL niveau? Vertel mij dat dan eens. Bij Valencia loopt Gaya rond die echt wel een tandje hoger is dan de gemiddelde LB. Dat deze jongen daar geen speelminuten krijgt is echt niet vreemd. Valencia ziet in hem de opvolger en wil hem op dit moment niet kwijt. Algemeen bekend is dat PSV spelers sowieso langdurig scout alvorens ze in de selectie op te nemen.

5 juli 2019 om 00:22

Vreemd land en pas 21 jaar oke, maar niet goed genoeg geacht door Valencia? Er word juist heel veel verwacht van Lato en hij heeft al meer dan genoeg minuten mogen maken in La Liga. Het probleem voor Lato is vooral dat hij met Gaya 1 v/d betere backs ter wereld voor zich heeft staan en tevens iemand die geen enkele intentie heeft om te vertrekken.

5 juli 2019 om 00:25

De taal niet machtig? Dat kan maar ik ga er van uit dat v Bommel een aardig woordje Spaans kan.

5 juli 2019 om 00:33

Het is op welke manier dan ook bevorderlijk als een Nederlandse club Spaans als voertaal bezigt. Zeker niet als je net de goede weg in hebt geslagen wat betreft jeugdopleiding.

5 juli 2019 om 00:37

Waarom ga je daar vanuit? Hij heeft een klein jaartje bij barcelona gespeeld. Dat is al 13 jaar geleden. De kans is dus vrij groot dat het weinige wat je in een jaar leert, al helemaal kwijt bent.

5 juli 2019 om 01:00

Sorry allen, ik blijf het een domme
zet vinden. Ik denk gewoon dat je er op achteruit gaat ten opzichte van angelino en dat terwijl dit ook gewoon geld kost. deze jongen heeft nog niks bewezen, maar mocht het wel een succes worden, dan verkoopt valencia voor je aan een andere club. Zo wordt het gat met Ajax alleen maar groter. Ajax verkoopt taglifico namelijk voor 20-25 mln na dit seizoen.
Ik denk dat nederlandse clubs echt wel spelers kunnen kopen, waardoor je er op termijn ook iets aan overhoudt. Met of zonder lato, ik denk dat CL halen heel moeilijk wordt en dat je achter ajax 2e wordt. Dan lijkt mij iets verder kijken dan dit seizoen zinvoller
Dan korte termijn oplossingen.

5 juli 2019 om 01:55

Gaat van Bommel lekker iedere dag een uurtje of 10 oer dag met hem optrekken dan ?

5 juli 2019 om 08:00

Genoeg spaans talige spelers bij PSV hoor. Dat zal het probleem niet zijn. Maar natuurlijk zal het even wennen zijn voor hem.

5 juli 2019 om 08:03

Welke betere alternatieven zijn er dan voor ongeveer 5 miljoen?

5 juli 2019 om 08:23

Tagliafico, stond er gelijk. Had Ajax al moeten hebben tijdens de voorrondes. En van wat ik ervan gezien heb in de voorbereiding lijkt Martinez er ook gelijk te staan. Met alle respect, maar het is echt geen onmogelijke positie om in te vullen, met betaalbare goede spelers. PSV had er zelfs viergever kunnen neerzetten en 2 nieuwe CV's halen. Dit huren is gewoon niets, tenzij ze een koopoptie hebben afgedwongen.

6 juli 2019 om 08:37

Helemaal met jou eens! Dit is nou een klassieke vorm van mega wanbeleid. Geloof me maar over een jaar heeft die kneus de Jong nog geen fatsoenlijke speler gevonden.

Serieus? Mag hopen dat valencia alle kosten voor haar rekening neemt...

Ben geen fan van huren. Al vond ik van ginkel in het verleden uiteindelijk geen probleem.

4 juli 2019 om 23:48

Alex is ook prima uitgepakt.

5 juli 2019 om 05:23

Alex was dan ook niet gehuurd. Al was het vrijwel hetzelfde scenario. Alex was eigendom van PSV dankzij het geld van Chelsea. Chelsea had een symbolische afkoopclausule van 1 euro in het contract staan tijdens de overname naar Psv. Maar betaalde uiteindelijk volgens mij 3 (?) miljoen aan PSV voor het opleiden

5 juli 2019 om 08:15

"ben geen fan van huren. Al vond ik van ginkel in het verleden uiteindelijk geen probleem."

Guardado werd in eerste instantie ook gehuurd. Pakte uiteindelijk ook best goed uit.

Heel heel jammer dit. Heb je voor Angelino nog netto ruim 5 miljoen overgehouden. Nu kan hij zo weg zijn, als hij zich ontwikkeld tot super back.

5 juli 2019 om 00:48

Alternatief leek kopen met waardeloze terugkoopoptie. Dan lijkt me huren nog minder stom. Maar blijft onbegrijpelijk dat ze hier na Angelini weer aan beginnen.

Zal vast een goeie back zijn maar je moet toch wel ergens op de wereld een back kunnen vinden die je wel kan kopen.

4 juli 2019 om 23:57

Hoogstwaarschijnlijk wel. Je moet er wel eentje hebben die aan het scoutingsprofiel van PSV voldoet en binnen het budget valt. Ik denk ook dat de tijdsdruk hier een grote rol heeft gespeeld. Over minder dan 3 weken moet er een ingespeelde selectie klaarstaan voor het tweeluik tegen Basel en in mindere mate de Johan Cruyff Schaal. Door Lato te huren weet in je in ieder geval zeker dat hij er over 3 weken staat.

5 juli 2019 om 00:51

@Mateja, het is inderdaad zo dat er over een paar een LB moet staan, maar ze hadden natuurlijk wel meer tijd dan een paar weken. PSV had, gelet op zijn ontwikkeling, er rekening mee moeten houden dat City Angelino terug zou halen. Als ze hierop hadden geanticipeerd, had je een paar maanden gehad in plaats van een paar weken. Nu ga je iemand opleiden voor een andere club. En als deze LB volgend jaar een succes blijkt te zijn, gaat hij weer weg. Zonder winst voor PSV.

5 juli 2019 om 00:01

Snap die negativiteit niet, dit is voor eredivisie begrippen een top back en ze besparen geld in de zoektocht naar een centrale verdediger. Klinkt als een goede deal

5 juli 2019 om 00:22

Ik denk dat PSV met de verkoop van Angelino en De Jong echt wel een goeie LB en CV kan kopen, en anders hadden ze de totaal overbodige (op dit moment) Bruma niet moeten kopen en zich eerst op de verdediging moeten richten. We hebben het hier ook over de backpositie, de makkelijkste positie om spelers voor te vinden zou je toch zeggen.

Met de gigantische financiã«le voorsprong van Ajax moet je gewoon zoveel mogelijk waarde op het veld hebben wil je ooit nog op financieel gebied aanhaken.

5 juli 2019 om 00:35

Korte termijn redenatie. Als je huurt gooi je altijd geld weg. Dat is zo met een huis maar ook met een voetballer. Vooral spelers in die leeftijdscategorie worden doorgaans bij Nederlandse topclubs alleen maar meer waard dus je moet gewoon lekker investeren dan wel opleiden zodat je er over een paar jaar met winst die spelers kan verkopen. Huren is een teken van zwakte mijns inziens.

5 juli 2019 om 00:38

@lighttown.

Dit is juist het moment om te investeren in goede talenten. Stel je haalt drie spelers van 12-15 miljoen dan hoeft er maar 1 echt te slagen die je voor het meervoud kan verkopen. Dan heb je de kosten van de overige 2 er al uit. Ik ben blij als ik de vergelijking met Ajax maak dat ze liever een aankoop van Rond de 15 miljoen doen dan bijv een aankoop van 6 miljoen, puur omdat de spelers van rond de 12 miljoen over het algemeen ook meer zekerheid bieden dat ze slagen. Zodra ze in Europa slagen kun je er echt veel meer uit halen

5 juli 2019 om 01:18

Je moet iets verder kijken dan alleen de verkoopprijs. Als hij helpt dat PSV ver komt in Europa en misschien kampioen wordt dan verdiend PSV ook erg veel geld. Daar is hij dan mede verantwoordelijk voor.
Je kunt ook zeggen dat dit juist wel lange termijn visie is. Ik ken de jeugd van PSV niet maar misschien hebben ze een jongen voor die positie die erg dicht tegen het eerst aanzit. Nu haal je geen speler binnen die het eigen talent de komende jaren i nde weg zit.

5 juli 2019 om 08:25

@myvision
Ook huren kan geld opleveren. Als je met huren spelers kunt halen die je anders niet zou kunnen halen en je hierdoor beter wordt kan het ook weer geld opleveren (o.a. europees voetbal). Daarnaast kan het zijn dat je juist een tijdelijke oplossing nodig hebt omdat er bijvoorbeeld jeugd aan zit te komen. In zo'n geval is huren ook een goede optie.
Neem als mooi voorbeeld van Ginkel. Mede door van Ginkel heeft PSV titels gepakt en hierdoor CL gespeeld. Huren heeft ze in dit geval meer gebracht dan gekost.

5 juli 2019 om 05:28

Ik gok dat PSV nu meteen doorschakeld naar die Gloster van Hannover als back-up. Die jongen is 19. Moet 1 miljoen kosten en speelt in jong-Amerika blijkbaar erg goed. Theunissen laat redelijk wat zien en ik gok dat PSV eropm vertrouwd dat na komend seizoen Lato vervangen kan worden door Theunissen/gloster.

Maar dit is wel een kleine aanname.

Mag nu wel hopen dat PSV flink investeert in 2 PSV-waardige centrale verdedigers.... het liefst Lyanco en Van drongelen. Maar Reyes zou ik ook nog wel oké vinden

5 juli 2019 om 08:05

Genoeg backs te vinden die PSV kan kopen. De vraag is dan wel of ze wat toevoegen aan de selectie voor die 5 miljoen.

Jammer dat altijd huren van spelers, er worden in zulke situaties er maar 1 beter van en dat is de speler zelf. Triest dat psv het zo aan moet pakken helaas

4 juli 2019 om 23:32

Niet helemaal mee eens. Huren brengt voor een club minder risico met zich mee en als de speler heel goed rendeert heb je er op het veld gewoon wat aan en kan je bijv. Mede hierdoor ook CL miljoenen mee veilig stellen. Psv heeft jarenlang 'gratis' gebruik kunnen maken van Van ginkel. Deze speler heeft ze veel gebracht. Is nu zwaar geblesseerd en had ze nu minder opgeleverd als dat ze hem toentertijd gekocht zouden hebben. Mensen gaan wel eens voorbij aan get feit dat kopen risico met zich meebrengt. Kopen is niet altijd beter. Zie romero bijv.

4 juli 2019 om 23:41

Ja ik vind het echt een korte termijn visie. PSV bouwt met huren van spelers en het aankopen met creatieve constructies geen kapitaal op. Ik vind dit wel jammer en voor het langste termijn ook schadelijk voor de club. Je genereert nauwelijks geld dat je weer kan herinversteren. Dat zie je dus goed terug in deze transferperiode. Het team is nog steeds niet compleet, omdat er gewoon geen geld is. Sta je over 2 weken met een half ingespeeld team tegen Basel. Vooral centraal is het gewoon nog problematisch.

4 juli 2019 om 23:50

Er loopt oprecht kapitaal rond bij psv in de vorm van bijv. bergwijn en Lozano. En te veel huren is schadelijk. Ben ik met je eens, maar als de huur van een speler het verschil wel of geen CL kan betekenen, vind ik dit geen slechte optie.

4 juli 2019 om 23:59

Bergwijn is de enige. Lozano is ook via zo'n constructie gehaald dat een groot gedeelte van de winst niet voor PSV is. Tja het verschil of je wel of geen CL haalt ben ik met je eens, maar vorig seizoen hebben zij ook champions league gehaald, maar heeft nu ook geen geld om spelers te halen? Ik blijf huren van spelers gewoon jammer vinden en PSV zit nu dus in de situatie dat zij moeten huren, want er is blijkbaar geen geld. Slechte situatie lijkt mij.

5 juli 2019 om 00:03

Dit is toch geen situatie waarin Nederlandse budgetten voor transfers een rol speelt? Dit heeft puur met tijdsdruk te maken. Lato was de beoogde aankoop maar Valencia wil niet verkopen omdat zij in hem de opvolger van Gaya zien. Je hebt 3 weken, en geen betere directe aankoop volgens het profiel. Dan huur je, jammer maar helaas. Ik ben ook geen fan, maar snap goed dat ze voor deze optie kiezen.

5 juli 2019 om 00:10

Gaya is wel pas 22, dus lijkt me niet dat ze hem als opvolger zien, behalve als hij weg gaat natuurlijk, dan heb je wel gelijk. Ik zie hem echter niet zo 123 weg gaan

5 juli 2019 om 00:20

Gaya staat nadrukkelijk in de belangstelling van meerdere clubs. Valencia verdiend de credits in deze dat ze deze jongen binnen hebben weten te houden met het oog op een mogelijk vertrek van Gaya in de toekomst

5 juli 2019 om 00:26

@kleinegeneraa7: vooropgesteld ben ik geen fan van huren, maar ik ken veel voorbeelden dat het wel goed is uitgepakt en ik denk dat dit er 1 van kan zijn. Nu bijv. 10m neerleggen voor een back kan achteraf ook weer bestempeld worden als paniekaankoop. Voorbeelden uit het verleden waar creatieve inkoop weleenswaar niet geresulteerd heeft in hoog kapitaal, maar wel kapitaal op het veld heeft geleverd zijn bijv; guardado, moreno, Alex, van ginkel, angelino etc. En dan hebben die gekke Mexicanen ook nog eens als uithangbord gefungeerd in Mexico. Denk dat enige nuance wel op zijn plek is en niet elk verhuur of creatieve inkoop te bestempelen als slecht of dom. En uiteraard hoop ik dat psv wel gewoon die geniale aankopen doet en de kassa's rinkelen aan het eind van het seizoen, maar ja... Oh ja, wil nog even meegeven dat je fijn en respectvol met goede argumenten reageert. Dat mis ik hier nog wel eens haha

5 juli 2019 om 01:52

Hoezo geen geld? Psv heeft 30-40 miljoen binnengeharkt met de cl? En nu ook weer 15 miljoen van de Jong. Met 45-55 miljoen kan je naast B(r?)uma nog twee top verdedigers en een top linksback kopen.

5 juli 2019 om 03:11

Hou er rekening mee dat je voor een goede bedrijfsvoering veel geld nodig hebt. Denk aan lonen van al het personeel, huur stadion, trainingsfaciliteiten etc. Dit krijg je echt niet allemaal betaald van sponsorinkomsten, CL en tv gelden. Daarnaast als je 15 miljoen binnen krijgt, zal dat vaak niet in 1 keer zo netto overgemaakt worden. Dat wordt vaak in termijnen betaald. Komt nog belasting bij, commissies, afdracht vorige club('s) etc. Het is wat complexer dan je nu doet voorkomen

5 juli 2019 om 06:34

Denk dat het eerder realistisch is dat je van de 55 mil ongeveer 20-25 kan investeren. Bruma er af en wat verkopen er op.. ik ben bang dat ze nog zeker 1 speler moeten verkopen voor ze het centrum echt een boost kunnen geven.

5 juli 2019 om 08:07

Van dat CL geld gaat ook belasting en premies voor de spelers af. Je houdt minder over.

5 juli 2019 om 08:18

"jammer dat altijd huren van spelers, er worden in zulke situaties er maar 1 beter van en dat is de speler zelf."

Niet mee eens.

Door te huren heeft PSV gebruik kunnen maken van spelers als Van Ginkel en Ruiz, die destijds gewoon onhaalbaar waren als definitieve versterkingen. Door te huren kon PSV probleemloos en zonder verlies te leiden een tegenvallende speler als Berg retour afzender sturen. En Guardado werd in eerste instantie ook op huurbasis gehaald, waarna PSV helemaal vooraan in de rij stond om hem definitief over te nemen.

Huurbasis... Dat wist ik niet. Kan aan mij liggen. Haha. Geen slimme zet van PSV.

5 juli 2019 om 08:20

"huurbasis... Dat wist ik niet. Kan aan mij liggen. Haha."

Het was een paar dagen geleden ook nog de bedoeling dat PSV hem zou kopen. Valencia heeft zich bedacht.

Jammer dat altijd huren van spelers, er worden in zulke situaties er maar 1 beter van en dat is de speler zelf. Triest dat psv het zo aan moet pakken helaas

4 juli 2019 om 23:54

Niet helemaal eens met je. Als PSV een goed seizoen draait, mede door Lato, dan heeft hij zijn waarde toch indirect bewezen? Inderdaad, hij levert PSV op de transfermarkt geen rode cent op. Maar wellicht komen we, puur hypothetisch gezien, wel in de 8e finale van de CL. Dan wordt PSV er toch ook beter van?

En het is niet de speler alleen die er beter van wordt, de club PSV is toch ook geholpen met een linksback? De selectie wordt sterker.

Edit: Typo

5 juli 2019 om 08:09

De huur van van Ginkel heeft PSV geen windeieren gelgd lijkt me. Dat pakte erg goed uit.

Pff wat een faalactie. Heb je toch helemaal niks aan. Eerst nog een mogelijk kleine winst, nu helemaal niks. Meer een opleidings jaartje voor Valencia's eigen speler. Nou wauw, zuur. Andere kant als er geen alternatief is dan is natuurlijk Lato een heerlijke back up om Angelino op te vangen.

4 juli 2019 om 23:32

Het seizoen begint al zo, ik begrijp wel dat PSV deze keuze heeft gemaakt.

4 juli 2019 om 23:35

Met 3 weken voorrondes CL. Geen tijd om nog te gaan zoeken naar andere keuzes. Jammer dat Valencia de deal veranderde maar kwalificeren staat voorop nu.

4 juli 2019 om 23:42

Kijk naar het grote plaatje. Natuurlijk kun je met een makkelijke oplossing komen en een matige back aantrekken. Dan schiet je niks op en ben je een paar miljoen verder. Daarnaast heeft PSV geen twee maanden de tijd om eens rustig met een back te gaan onderhandelen (die dan ook nog moet willen komen), want over krap 3 weken moeten we alweer aan de bak. Nu heb je een jaar de tijd om door te scouten. Overigens wil PSV nog Chris Gloster, een talent van Hannover aantrekken. Dat kan al de opvolger worden als die het goed doet bij Jong Psv. Bijkomend voordeel is dat er nu extra geld beschikbaar blijft om een goede CV aan te trekken.

4 juli 2019 om 23:53

Ja, maar psv zou nooit spelers voor een andere club moeten opleiden zonder er zelf knaken aan over te houden. Met deze back is plaatsing niet gegarandeerd hoor. De eerste ronde komen ze misschien nog wel door, maar dan moet je nog twee rondes. Ik vind dat nederlandse
Clubs creatiever moeten worden dan dit. Dit zegt echter ook dat PSV geen schaduwlijst heeft en er dus eigenlijk niks voor handen is voor ze.

4 juli 2019 om 23:57

Uitspraken doen over schaduwlijstjes enzovoorts is zinloos, dat weten jij en ik niet evenals of eventuele doelwitten haalbaar bleken. Wellicht dat PSV nog doorzoekt of achter de schermen nog andere backs op het oog heeft? Dat talent is er al eentje van, maar wellicht zijn er meer. De prioriteit was om een LB aan te trekken voor het seizoen begint. Als het dan zo moet, dan moet het maar zo. Natuurlijk is er geen garantie dat hij slaagt, maar je hebt in ieder geval een volwaardige speler.

5 juli 2019 om 00:15

Hoe weet je dat dit dé LB is? Hij heeft +/- 40 wedstrijden meegedaan in drie jaar, waarvan 270 minuten afgelopen jaar. Ik vraag me oprecht af of psv hier sterker van wordt

5 juli 2019 om 08:11

Een goede LB voor 5 miljoen is zeldzaam, zowel in Nederland als in het buitenland. Maar als jij namen hebt, graag.

5 juli 2019 om 08:22

"heb je toch helemaal niks aan."

Natuurlijk is het zeker geen ideale oplossing. Maar er is in elk geval eindelijk weer een verdediger binnen, je kunt het zoeken naar een definitieve nieuwe linksback weer een jaartje voor je uitschuiven en je houdt de transfersom die aanvankelijk voor hem betaald zou worden nog even op zak.

Elftal begint weer aardig vorm te krijgen. Nu nog een CV en dan hopen dat Lozano en Bergwijn blijven. Dat middenveld moet nu echt gaan lopen anders wordt het weer een zwaar seizoen.

Jammer dat het op huurbasis is maar is helaas niet anders.

4 juli 2019 om 23:33

Voor op het middenveld zijn er genoeg opties om het anders in te vullen. Giro kan daar prima spelen, Mauro en Ramselaar zijn er ook nog. Die deden het onder Cocu niet onaardig.

4 juli 2019 om 23:44

Ramselaar is toch echt te licht bevonden hoor. Ook onder Cocu was het niks.. Mauro is nog afwachten idd. Rosario moet gewoon stappen maken nu want die laat het te vaak afweten.

6 juli 2019 om 12:28

Ramselaar is niet minder dan de andere middenvelders van Psv.

Snap echt niet dat een topclub als PSV spelers gaat huren, neem desnoods eens een gokje en kijk net als Ajax eens in Zuid Amerika voor goedkope talenten die je dan voor meer kan door verkopen. Niet altijd een garantie voor succes maar hier heb je helemaal niks aan.

4 juli 2019 om 23:32

Probleem is dat er direct iemand klaar moet staan en niet de tijd heeft om te rijpen. CL staat voor de deur en die moet gehaald worden. Lato is toch een veel belovende speler. Ben ook geen fan van huren maar inkomsten uit de CL zijn toch heel belangrijk

4 juli 2019 om 23:55

Deze speler is ook jong en Valencia acht hem nog niet goed genoeg. Valencia is ook CL niveau, net als PSV. Wie zegt dat Lato er wel direct staat?

4 juli 2019 om 23:58

Nouja, Valencia heeft daar Gaya rondlopen die wel overduidelijk CL niveau is. Dat hij zo'n speler niet de basis uit speelt is begrijpelijk, maar betekend niet dat hij dat zelf niet aan kan.

5 juli 2019 om 00:17

Klopt, maar hij komt dis ook niet in de buurt van dag niveau. 270 minuten gespeeld, dat is nou niet echt een aantal waarvan je zegt, hij zit dicht tegen de basis aan.

5 juli 2019 om 00:49

Het zegt ook niet dat hij het wel aan kan. Hopelijk van wel, zodat psv de CL kan bereiken.

5 juli 2019 om 08:26

"snap echt niet dat een topclub als PSV spelers gaat huren, neem desnoods eens een gokje en kijk net als Ajax eens in Zuid Amerika voor goedkope talenten die je dan voor meer kan door verkopen."

Ajax heeft 7 miljoen voor Martinez en 9 miljoen voor Magallan betaald. Dat vind ik geen "goedkope talenten" meer. Ajax is dan wel rijk genoeg om een gokje te wagen met zulke bedragen, maar voor PSV is dat gewoon veel geld.

Huren? Kom op man. Dacht dat ze van de terugkoopclausule van Angelino iets hadden geleerd. Zo bouw je geen kapitaal op.

4 juli 2019 om 23:34

Kopen? Kom op man. Dacht dat ze van die zeperd bij Romero wel iets hadden geleerd. Zo bouw je geen kapitaal op.

5 juli 2019 om 13:06

Romero is mislukt idd, daarin heb je gelijk... maar om daar dan je verdere beleid op aan te passen niet meer te kopen is natuurlijk grote onzin. Ondernemen is ook af en toe verlies pakken als iets verkeerd uitpakt. Daarnaast moet je denk ik naar je scouting kijken als je een flater zoals Romero binnenhaalt voor een grote zak geld.

4 juli 2019 om 23:45

Wat valt daar aan te leren dan? PSV heeft geen grote pot geld en heeft nu 100% winst gemaakt in een jaar terwijl ze de beste linksback van de competitie in huis hadden. Is toch een prima oplossing om je budget te spreiden? Bovendien zien jonge buitenlandse spelers ook hoe je je hier kan ontwikkelen en maak je ook naam voor jezelf.

5 juli 2019 om 00:15

*Gedeeld beste linksback 😉

Verder ben ik het met je eens. De Angelino-deal was misschien niet optimaal, maar je hebt toch een jaar een toplinksback gehad. Als het nu weer zo uitpakt is het helemaal prima voor PSV.

5 juli 2019 om 08:13

Gedeelde....? Nee zelfs dat niet, goede back, maar Tagliafico is verder. Die heeft een heel seizoen redelijk tot goed gespeeld, Angelino heb ik de tweede seizoenshelft nauwelijks meer gezien.
Maar goed, daar ging het niet om. Ik vind huren gezien de korte tijd tot aan voorronde cl helemaal niet zo gek. Ik denk dat je de hele selectie financieel moet bekijken. Sommigen zullen daarbij wel en sommigen niet of minder verkoopwaarde hebben.

5 juli 2019 om 08:13

Je hebt gelijk. Kijk naar van Ginkel, leverde behalve een landskampioenschap helemaal niets op. Weggegooid geld!

5 juli 2019 om 13:10

Uitzonderingen zijn er altijd.....

5 juli 2019 om 08:28

"zo bouw je geen kapitaal op."

Kapitaal opbouwen is mooi, maar eerste prioriteit is nu dat er snel een goed elftal op het veld staat. PSV moet over 2,5 week al aan de bak tegen Basel.

5 juli 2019 om 13:08

Klopt, maar het is een combinatie van beide denk ik.... als ze willen aanhaken moet je toch ook echt naar de toekomst kijken. Ondnaks dat is het natuurlijk absoluut zo dat er op korte termijn kwaliteit op het veld moet staan.

5 juli 2019 om 13:29

"als ze willen aanhaken moet je toch ook echt naar de toekomst kijken."

Doet PSV ook wel. Lato is nu de enige gehuurde speler, verder zitten er alleen maar eigen spelers in de selectie, waarvan het overgrote merendeel nog meerdere jaren onder contract staat.

Dat is voor nu een goed alternatief met het oog op de Champions league kwalificatie over minder dan 3 weken.
Een vervanger van het kaliber Angelino koop je niet even snel. Lato zal ook te duur zijn en dit is de beste oplossing. Een Spaanse back van Valencia kan alleen maar meevallen. Een speler die er direct staat.

Blijkbaar was Lato alleen maar binnen te halen met een huurperiode, want PSV had hem echt wel gekocht indien dat daadwerkelijk een optie was. Huren is op zich geen probleem indien het daadwerkelijk een kwaliteitsimpuls is, zoals van Ginkel of Odegaard dat waren de afgelopen jaren.

Ik vind het wel prima. Doorgaans levert een back van psv toch geen 15m+ op, dus die doorverkoopwaarde mag er wmb wel een seizoentje bij inschieten. Moeten ze wel dat talentje uit Duitsland halen waar ze achteraan zaten zodat die het evt over kan nemen. Het geld dat bespaard wordt kan nu mooi aan een cv besteed worden. Op die positie verwacht ik, met een dikke kans om teleurgesteld te worden, wel vuurwerk.

5 juli 2019 om 00:59

Als ze 4,5 miljoen voor Angelino hadden neergelegd een jaar geleden, had PSV zeker weten meer dan 15 miljoen voor hem gekregen bij een verkoop. Ik denk zelfs 20 miljoen.

5 juli 2019 om 01:48

Klopt, daarom liet ik het bij "doorgaans", en zei ik niet "nooit". Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat je met linksbacks doorgaans geen klappers haalt op de transfermarkt. En dan met name in vergelijking met aanvallers. Dus daar kan je wel een huurspeler hebben. Zeker als dat betekent dat je extra budget hebt voor die broodnodige centrale verdediger.

In ieder geval fijn dat de LB positie is opgevuld nu. Maar wel jammer dat het hier om een huurconstructie gaat. Hopelijk gaat PSV mede door Lato een goed seizoen draaien, dan heeft hij financieel gezien nog enigzins wat in het laatje gebracht, symbolisch gezien.

Nu doorpakken voor 1, het liefst 2, centrale verdediger(s) en dan zie ik het seizoen weer positief in.

Jammer dat het op huurbasis is, maar volgens mij is dit een groot talent. Nog meer investeren in de verdediging en dan zijn we zo goed als klaar!

Dan zullen er maar weinig alternatieven over zijn... Of Valencia neemt alle kosten op zich waardoor er sowieso ruimte over blijft voor de aankoop van een nieuwe LB of een directe verdedigende versterking. Ik ben geen fan van huurconstructies, zeker niet als Nederlandse ploeg waar je het moet hebben van opleiden en verkopen met winst.

Wat een flater zeg, opleiden voor Valencia...
Ze hadden toch wel een fatsoenlijke kunnen kopen zeker!?

4 juli 2019 om 23:55

Goede linksbacks zijn schaars. Bij een Champions League finalist liep Rose, bij kampioen City liep op een gegeven moment een middenvelder die wisselspeler was bij PSV, bij Dortmund liep een rechtsback. 2 jaar geleden hadden we Brenet lopen en vorig jaar was de stand-in van Angelino een speler die nog niet de helft van Manolev was. Er zijn echt geen betaalbare alternatieven van het niveau Lato en je wil toch een groep hebben die prijzen kan pakken en Europees wat klaar kan spelen.

5 juli 2019 om 08:15

Noem even een paar namen die beschikbaar zijn voor Psv? De meeste clubs hebben problemen op LB en jij schudt er zo een aantal uit je mouw!

Blij mee. Nu snel die Amerikaan binnenhalen en hem klaarstomen voor de toekomst. Natuurlijk is huren niet ideaal maar waar vind je een back van het kalibel Lato die je voor een redelijke prijs kan kopen? Nu ben je voorzien van een linksback en kan je de aandacht (en het transferbudget) verplaatsen naar andere spelers. Mits er daadwerkelijk nog een jonge linksback bijkomt ben ik hier tevreden over. Lato is geen speler die je voor een habbekrats kan ophalen gezien Valencia in hem de opvolger ziet van Gaya. Nu nog doorpakken op andere posities en voorbereiden op Basel.

5 juli 2019 om 00:06

Een back van het kaliber Lato. Ik vraag me af hoevaak je hem aan het werk hebt gezien? PSV weet al een jaar dat Angelino terug is te halen met een terugkoopclausule en dan hoor je direct een lijstje kandidaten klaar te hebben staan. Je hebt daar een jaar de tijd voor gehad! Nu zijn ze een jongen die volop vlieguren nodig heeft gaan opleiden voor Valencia. Geen restwaarde en weinig creatiefs aan. Terwijl ondertussen Ajax al weet dat Tagliafico een jaartje langer blijft maar voor het gemak een uitstekende linksback uit Argentinië haalt om alvast op een vertrek in te spelen. Die linksback was btw niet onbetaalbaar voor PSV. Als fan begin ik behoorlijk te balen van wat de scouting voortbrengt en de trage gang van zaken.

5 juli 2019 om 01:04

Eens hiermee. Lato heeft welgeteld
270 minuten gespeeld afgelopen seizoen. Wie zegt dat hij goed genoeg is? Zo nee dan is het echt kansloos. Hij moet een directe versterking zijn.

Persoonlijk denk ik een slimme zet. PSV heeft de CL inkomsten nodig om enigzins aan te haken bij Ajax en in Europa proberen te stunten in te CL. Ik zelf acht deze jongen ook goed genoeg om die positie direct in te vullen. Maar wie ben ik . PSV start ook alweer snel aan de voorrondes en vandaar dat ik het wel snap. Daarnaast denk ik dat ze nog wel een zeer goede concurrent voor hem moeten aantrekken. Een talent met waarde. PSV begint zo een toch aardig elftal te krijgen. Ben benieuwd wat er nog gaat komen en wat weggaat.

Het is gewoon heel vervelend dat Jong PSV/PSV-B zo ontzettend ver van het A-niveau weg zitten. Dan heb je ook gewoon geen ruimte om iets te forceren.... Dan blijft huren toch geen slechte optie, zeker met de voorronde Champions League voor de deur...

5 juli 2019 om 00:04

De verschillen zijn heel groot. Verdedigend is het niks, hoewel ik Teze het nog wel zie halen terwijl er voorin echt heel veel talent rondloopt.

5 juli 2019 om 00:05

Vooral in verdedigend opzicht schiet de jeugd te kort bij Psv. Er worden alleen goede en veelbelovende middenvelders en aanvallers zoals Ihaterren, Rosario, Gakpo en Bergwijn opgeleid. Het schort aan goede verdedigers (en keepers). Obispo is nu verhuurd aan Vitesse. Ik ben benieuwd hoe hij zich ontwikkelt komend seizoen.

Ik ben benieuwd waar dit aan ligt, is dit toeval? Of ligt het aan de training bij Psv? Dat laatste lijkt me niet, aangezien er de laatste jaren ontzettend veel is geïnvesteerd in de Herdgang, niet alleen qua faciliteiten maar ook qua staf.

5 juli 2019 om 08:16

Maar denk jij dat ze bij Ajax wel een eredivisie waardige back up hebben voor elke positie in het eerste? Dat is gewoon onmogelijk.

John de Jong is hard op weg om te falen. Je weet verdomme vorig jaar al dat Angelino met een terugkoopoptie is terug te halen. Je hebt dus al een heel jaar de tijd om daarop in te spelen. En wat doe je vervolgens? Opleiden voor Valencia. Je moet je schamen! Contracten die allang verlengd moesten zijn die worden maar niet verlengd en cruciale posities waarvan je allang weet dat je daar versterking nodig hebt zijn geen nog geen vervangers voor. Mijn vertrouwen in de scouting van PSV zakt elk jaar en dat is deze zomer niet anders. Ik hoop van harte dat we CL voetbal halen. Puur vanwege de miljoenen die binnenkomen. Voor de rest verwacht ik echt heel weinig van aankomend seizoen. CL voetbal en het jaar is voor mij al geslaagd.

5 juli 2019 om 00:10

@storing,

Ik vind je wel erg pessimistisch. De transfermarkt is nog jong, er kan nog veel gebeuren.

Wel ben ik het met je eens dat er eerder gehandeld had kunnen worden wat Angelino betrof. Maar wat had je verwacht? Dat PSV al her en der lijntjes zou uitleggen onder het motto 'hey, onze linksback wordt hoogstwaarschijnlijk terug gekocht door Man City, mogen we eventueel jullie LB kopen?' Met andere woorden, het heeft toch geen zin om halve zaken te regelen?

Eens met je dat PSV eerder had moeten handelen wat cruciale positities betreft (centrale verdedigers).

Wat die contracten betreft, het enige contract wat nog niet op orde is, is die van Malen toch? Die heeft Raiola als zaakwaarnemer, dat zegt al genoeg. Bovendien heeft die man het nogal druk met De Ligt en Pogba onder andere, dus het lijkt me niet dat het contract van Donyell prioriteit nr 1. is voor hem.

5 juli 2019 om 00:46

De reden dat ik pessimistisch ben is omdat een club als PSV kapitaal op het veld hoor te hebben. Dat betekent dus dat je niet moet opleiden voor andere clubs want financieel schiet je daar niets tot weinig mee op en het is korte termijn visie. Deze linksback is geen ervaren kracht al a Van Ginkel die zich al bewezen heeft maar eentje die juist volop vlieguren nodig heeft om te ontwikkelen. PSV ontwikkelt hier voor Valencia. Op het moment dat je weet dat Angelino kan vertrekken hoor je dus een geschikte schaduwlijstje te hebben. Net zoals Ajax weet dat Tagliafico dit maar waarschijnlijk volgend jaar gaat vertrekken en in de tussentijd een uitstekende back uit Argentinië hebben gehaald. Eentje die ook voor PSV betaalbaar was. Met de centrale verdediging hetzelfde verhaal. Je weet al lang dat er versterking achterin nodig is maar er word niet snel gehandeld. De zomer is nog lang maar de wedstrijden tegen Basel niet.

Malen heeft een kort contract, Pereiro ook, Aboukhlal ook en wat jeugdspelers ook. Als ik kijk naar aankopen als Luckassen, Ramselaar, Viergever, Behich ben ik ook niet bepaald optimistisch in de kunde van ons scoutingsapparaat. Ik kan mischien hard reageren maar als PSV constant het woordje “topsport” van de daken schreeuwt dan verwacht ik ook flinke prestaties.

5 juli 2019 om 06:47

Ik weet niet De Jong het weet, maar de trainingen zijn al begonnen en Van Bommel moet een elftal opbouwen met straks een belangrijke wedstrijd over 3 weken. Mocht PSV de boot missen, weet je wat voor financiële consequenties dit zal hebben voor PSV? PSV heeft een gok genomen met een onervaren TD en ik hoop niet dat dit straks te merken is op het veld.

5 juli 2019 om 08:19

Jij denkt dat Brands wel een goede LB voor 5 miljoen had gekocht? Goede Lb's liggen niet voor het oprapen.

Lekker wanbeleid weer. Koop eens een speler zonder clausules. Hier hebben we niks aan. Lekker opleiden voor Valencia en het probleem een jaar opschuiven.

Maar hoe wil PSV bij de beste 32 gaan horen als ze al hun spelers gaan huren in plaats van kopen? Je boekt toch als club geen enkele vooruitgang met een speler die gewoon zonder transfersom na 1 of meerdere seizoenen weer vertrekt? Ik snap dat ze het met een vrij klein budget allemaal voor elkaar moeten krijgen, maar ik zou toch proberen om ergens een talentvolle linksback op de kop te tikken. Dan maar een gokje wagen met een investering, in plaats van huren en er gegarandeerd niets aan over houden.

5 juli 2019 om 06:42

Is pas de eerste speler die ze huren.

5 juli 2019 om 06:51

Ookal ben ik het eens met een hoop reacties dat het anders had gemoeten. Als supporter van Ajax zie ik ook wel de verschillen, maar het is soms ook een kwestie van timing en een beetje geluk. Wat als Romero niet geblesseerd was geraakt, klaar had gestaan als vervanger voor een van de buitenspelers en hiernaast de voorhoede voor 100 mil verkocht was. Dan was je spekkoper, vervanging voor de voorhoede heb je in de jeugd al rondlopen (malen, lammers, gakpo) van het geld koop je een nieuwe verdediging voor 30-35 mil en je bent klaar voor de CL. Helaas voor PSV en John de Jong loopt het net even anders en moet je improviseren..

Aan de ene kant is huren altijd zonde . Is het een doorslaand succes verdien je er niks aan , is het niks dan heb je er ook niks aan. Aan de andere kant weet je dat je minimaal 3 nieuwe verdedigers nodig hebt: Angelino en Schwaab zijn weg en Viergever is natuurlijk totaal niet van het niveau dat je nastreeft als PSV. Voor drie spelers heb je niet het budget , dus 1 huren is een optie . In zijn schaduw zou dan een talent zich kunnen ontwikkelen . Ken deze back verder niet , maar vertrouw de PSV scouting wel dat dit een speler is die er direct staat

Volgens mij had psv schulden bij de gemeente, die lato is echt een goed talentje hoor. Jammer dat PSV huurt want zo verdienen ze nooit veel geld.

5 juli 2019 om 08:31

Hoe kom je erbij dat PSV schulden (of in ieder geval achterstanden) bij de gemeente heeft (los van de normale schulden, want elke club heeft schulden).
En ja, het zou mooi zijn als ze geld verdienen, maar het is nog belangrijker om te presteren. Als je presteert verdien je vanzelf geld. Is het niet met transfersommen, dan is het wel met inkomsten uit europees voetbal. Je kunt je afvragen wat belangrijker is. Daarnaast zul je niet op elke speler geld verdienen.

Ik vind dat John de Jong wel gefaald is hierin. Waarom een speler huren? Zet dan desnoods een jeugdspeler in en haal desnoods Pieters terug als backup. Het lijkt wel alsof De Jong geen schaduw lijst heeft. Dit heeft waarschijnlijk wel met zijn onervarenheid te maken. Nee hoor ik ben niet overtuigd van deze man met straks over 3 weken een belangrijke wedstrijd.

5 juli 2019 om 08:21

Een jeugdspeler wegzetten die aan alle kanten voorbij gelopen wordt. En dan zegt het publiek zeker dat het niet erg is? Probleem is dat je voor 5 miljoen geen LB van CL niveau haalt.

Stelletje azijnzeikers.. beter dan een paniek aankoop doen die helemaal mislukt. Je hebt nu de tijd om een heel jaar rustig voor een back voor volgend seizoen te kijken. Rustig te kunnen onderhandelen. Ik vind dit een betere optie dan 15 miljoen neerleggen voor een speler waaraan we ons allemaal gaan irriteren. Als hij dit seizoen zijn meerwaarde bewijst wie zeurt er dan nog? Idd niemand

5 juli 2019 om 08:23

Volledig mee eens. Allemaal mensen die denken het zelf beter te kunnen. Laat ze maar met alternatieven komen voor 5-10 miljoen die beschikbaar zijn en ook naar de ED willen komen.

5 juli 2019 om 08:41

op zich ben ik het wel met je eens dat het beter is dan veel geld neerleggen voor een speler waarvan je het toch ook niet weet.

Maar, de linksback positie is toch al een paar jaar het zorgenkindje van Psv. Nu dachten we eindelijk weer een goede speler te hebben met Angelino en gaat die ook weer na een jaar weg. En wat blijkt, wederom gaat het weer lang duren voordat we daar mogelijk voor een paar jaar een goede vaste speler hebben. Dat stoort wel, PSV heeft blijkbaar niet geleerd van de afgelopen jaren.

Werd ik toen er sprake van was dat ze hem gingen kopen met terugkoopoptie nog belachelijk gemaakt dat ze niet aan een tweede Angelino moesten beginnen.
Is het nu zelfs maar een huurspeler geworden.
Is er helemaal geen geld bij PSV dan om iets te doen?
Vorig jaar wilde ze toch een van HSV kopen, maar die kostte toen ook iets van 5 miljoen wat ze niet hadden.

Ik denk dat het gewoon heel sluw gespeeld is door Valencia. Die wisten vast dat ze deze speler nooit wilden verkopen. Ze hebben PSV eerst lekker gemaakt met mogelijk koop opties, zodat PSV vol voor deze speler wilde gaan. Dan op het laatste aangeven dat het toch alleen huur kan zijn. Het is dan eigenlijk al te laat voor PSV om nog over te schakelen op een andere speler.

Als deze jongen het nu een seizoen super doet, PSV de CL haalt en wellicht zelfs kampioen wordt, dan is er niks mis met de huur. Maar we zullen het zien...

PSV heeft toch een gedegen jeugdopleiding, waarom die jongens niet met en met laten doorstromen, waarom alleen maar spitsen en middenvelders een kans geven?
,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren