Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Jackie Groenen knalt Leeuwinnen in vechtwedstrijd naar WK-finale

Laatste update:

Het Nederlands vrouwenelftal heeft woensdagavond geschiedenis geschreven door zich te kwalificeren voor de finale van het WK. In het Parc Olympique Lyonnais had de formatie van bondscoach Sarina Wiegman zeer veel moeite met Zweden, dat vooral via counters en hoekschoppen gevaar stichtte. In extra tijd wist Oranje echter alsnog een zege af te dwingen via Jackie Groenen, die met een heerlijke uithaal haar ploeg naar de finale schoot: 1-0. In de eindstrijd neemt Oranje het op tegen titelhouder Verenigde Staten, die Engeland dinsdag met 1-2 uitschakelde.

Wiegman besloot Shanice van de Sanden voor het eerst dit toernooi te passeren. De aanvalster kent een tegenvallend WK en de roep om Lineth Beerensteyn nam toe. De bondscoach besloot dit keer Van de Sanden te passeren en Beerensteyn een basisplaats te gunnen. In het eerste kwartier was het voor beide ploegen zoeken naar een gaatje in de defensie. Vivianne Miedema kon niet gevaarlijk worden, aangezien haar schot werd geblokkeerd, terwijl Sari van Veenendaal aan de andere kant van het veld kordaat moest optreden bij enkele hachelijke momenten.

De keepster redde ook knap bij een counter van Zweden, maar moest daarna behandeld worden aangezien Sofia Jakobsson op haar hand ging staan. Van Veenendaal verbeet de pijn en vervolgde daarna de wedstrijd. Naarmate de eerste helft vorderde, werd Zweden alsmaar sterker. Van Veenendaal wist zich te onderscheiden door onder meer de poging van Elin Rubensson bij een corner met de voet te keren. Oranje kon de Zweedse doelvrouw Hedvig Lindahl niet testen, waardoor men met een 0-0 tussenstand ging rusten.

Oranje, dat de tweede helft begon met Jill Roord in plaats van de geblesseerde Lieke Martens, mocht na rust Van Veenendaal wederom bedanken. Nadat een fout van Dominique Bloodworth eerst nog onbestraft bleek, moest Van Veenendaal even later bij een corner wel ingrijpen. De keepster kon haar doel knap schoon te houden door een schot van Nilla Fischer via de paal te keren. Even later kreeg Oranje eindelijk een grote kans om de score te openen. De hoekschop van Sherida Spitse belandde bij Miedema, maar de spits kopte via keepster Lindahl op de lat.

Met nog twintig minuten op de klok mocht Van de Sanden invallen voor Beerensteyn, maar ondanks de verwoede pogingen van de aanvalster van Olympique Lyon kon Oranje nauwelijks een vuist maken. Zweden voerde de druk steeds verder op, maar Nederland hield stand. Van de Sanden had in blessuretijd nog een grote kans om alsnog de beslissende treffer te maken, maar Lindahl pareerde knap en zorgde zodoende voor een verlenging in Lyon.

In de extra tijd was het Groenen die de ban brak. De middenveldster brak na een goede aanval van Oranje door en kreeg de tijd om verwoestend uit te halen. Keepster Lindahl kon het strakke schot van Groenen niet stoppen, waardoor de voorsprong een feit was: 1-0. Zweden probeerde vervolgens een gelijkmaker te forceren, maar Van Veenendaal was niet te passeren. Zodoende maakt de ploeg van Wiegman zich op voor de finale tegen de Verenigde Staten. De eindstrijd in Lyon begint zondag om 17.00 uur.

Verwacht jij dat Oranje de WK-finale gaat winnen van de Verenigde Staten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het niveau lag aardig laag. En die commentator toch ook hahahahah. Roept ergens in minuut 78 dat het Oranje team warm begint te draaien, vertelt ie met trots. Minuut 78! Spelers die als een F-16 inkomen. Zogenaamd krijgers op het veld. Hahah dit soort dingen zeggen we nieteens over de mannen. Typisch compensatiegedrag dit. Als het niets is, dan praat je maar alsof het iets is.

Het enige mooie aan deze wedstrijd was het veld. Was echt mooi groen. Verwacht verder dat de USA de finale makkelijk wint.

3 juli 2019 om 23:40

Heerlijke overwinning, niets mis mee. Nou ja, eigenlijk een hele hoop mis mee. Maar goed, je staat in de finale dus wat maakt het uit.

4 juli 2019 om 01:35

Het maakt niks uit voor de mensen die het volgen, maar wat voetbal betreft kun je net zo goed naar zondag 4e klasse kijken. Het is gewoon niet om aan te zien, maar leuk dat het toch zo veel mensen bezig houdt

4 juli 2019 om 05:42

Ach bij de eredivisie springen ook met regelmaat van de klok de tranen in de ogen. Voetbal is voor een groot deel strijd en passie en dat hebben de dames zeker getoond. In tegenstelling tot de lamlendige eredivisie potjes die we met regelmaat krijgen voorgeschoteld.

4 juli 2019 om 08:22

In de eredivisie kunnen wij echter niet mee. Dat niveau is nog steeds relatief torenhoog. Bij de vrouwen heb ik echter het gevoel dat ik gewoon prima mee zou kunnen, en ik heb 6 jaar geen bal geraakt.

4 juli 2019 om 08:37

Als je 6 jaar niet gevoetbald heb zal het flink tegenvallen denk ik. Zeker 90 minuten lang.
Er zijn genoeg mannelijke amateur voetballers die technisch fysiek en op snelheid de dames aan alle kanten voorbij lopen. Dat is natuurlijk niet gek
Er zijn ook genoeg amateur wielrenners die van Vleuten en van der Breggen uit het wiel rijden of amateur tennissers die Bertens alle hoeken van het veld laten zien. Er wordt niet voor niets een opsplitsing gemaakt tussen een mannen en een vrouwen competitie natuurlijk, eigenlijk zou je het ook niet moeten vergelijken..

3 juli 2019 om 23:41

Ben jij ook zo gezellig op feestjes? Natuurlijk is het niveau niet heel hoog maar het enthousiasme is toch prachtig en dit is net zo hard topsport als dat mannenvoetbal dat is...

Jammer dat je alles zo moet downplayen Timmy..

3 juli 2019 om 23:55

Zeg toch helemaal niets over het enthousiasme? Vind het prachtig dat de dames het goed doen. Maar het commentaar was echt hilarisch. Dat mag gezegd worden.

3 juli 2019 om 23:57

Niet hoog is zacht uitgedrukt. Ik heb het gevolgd vanaf de verlenging. Als de bal 4 passes in de ploeg blijft is het veel. En dan hebben we het nog over passes over 3 meter.. Hoogtepunt was toch wel de poging van vd Sande voor de 3-1.

4 juli 2019 om 06:36

Het is niet best maar komop we kijken hier ook met z'n alle naar de eredivisie waar de bal meer dan 3x naar de juiste kleur spelen ook meer uitzondering dan regel is.ðÿ˜‰

4 juli 2019 om 07:39

Los daarvan moet je het helemaal niet met elkaar vergelijken. Idem voor schaatsen, hardlopen, tennis, et cetera. Lekker genieten (of niet) van de prestaties en als je het niets vindt zet je het lekker uit, toch?

4 juli 2019 om 07:55

Het slechtste potje in de eredivisie is echt heel wat beter dan wat ik gister heb gezien. Was echt niet om aan te gluren.

3 juli 2019 om 23:41

Ik vond het verdedigend goed staan, met de keeper als grote uitblinker. Als je dan toch iets wilt roepen... Vertel dan het hele verhaal

3 juli 2019 om 23:55

Zo die van de Sanden die gaat tijdrekken bij de hoekvlag... oh my... ze haalde het niet eens. Het is fantastisch voor die meiden, maar niet te vergelijken met andere sporten als volleybal en hockey waar het technische verschil tussen mannen en vrouwen velen malen kleiner is. Maar eerlijk is eerlijk, ik chauvinistisch genoeg om ze ook hier toe te juichen!

4 juli 2019 om 00:02

Je moet het ook helemaal niet gaan vergelijken met andere sporten. Waarom altijd dat willen optrekken aan andere sporten of aan de mannen? Laat vrouwenvoetbal gewoon lekker vrouwenvoetbal zijn met al haar manco's. Kennelijk zijn "we" er gewoon goed in want die finale haal je niet zomaar.. Zondag hopelijk een spannende finale en het zal mij aan de bips roesten als het kwalitatief weer ruk is, zo lang "we" die finale maar winnen..

4 juli 2019 om 02:12

Aan vrouwenvoetbal wordt extreem veel aandacht geschonken in vergelijking met andere sporten. Leuk voor die meiden dat ze een podium krijgen. Elke sport op dit podium wordt bewonderd en bekritiseerd. In dit geval vooral bekritiseerd. Dat is in mijn ogen terecht, wat het is namelijk niet om aan te gluren. Tegelijkertijd wordt het op elke sociale medium in je strot geduwd, dus mag je best een (negatief) standpunt aannemen.
Tactisch en technisch is het verschrikkelijk, maar het is leuk dat die vrouwen op dit podium met de bijbehorende aandacht mogen acteren. Daar hoort wel kritiek en realisme bij. De mannen worden ook afgezeken, daar hoor je dan weer niemand over. Als het niks is, mag dat best gezegd worden.

Jeroen Elshoff vond ik overigens top! Hij vond het ook helemaal niks maar bleef toch positief. Terwijl elke commentator bij het NL elftal mannen een glas azijn in zn mik heeft zitten

4 juli 2019 om 07:11

Voetbal krijgt sowieso extreem veel aandacht in vergelijking met andere sporten. Zowel bij de mannen als bij de vrouwen.

4 juli 2019 om 08:49

@cordonbleu,

Ik vraag me af of Jeroen Elshof echt negatief zou zijn als de Nederlandse mannen met slecht voetbal en veel passie en strijd de finale van het WK halen? Ik denk eerlijk gezegd dat dat reuze meevalt.

4 juli 2019 om 08:56

"aan vrouwenvoetbal wordt extreem veel aandacht geschonken in vergelijking met andere sporten."

Kwestie van vraag en aanbod. Er hebben gisteren 5 miljoen mensen gekeken, dus blijkbaar is er meer dan genoeg interesse. Dan is de aandacht toch ook niet zo gek?

3 juli 2019 om 23:41

Inderdaad een dramatisch niveau. Ook nul spelgogme. Die Zweedse die zich in de laatste minuut kinderlijk stukloopt ipv die bal voor slingeren of voor een corner gaan. En die kans voor Van de Sanden een paar minuten daarvoor. En dan heb ik alleen de laatste vijf minuten van de verlenging gezien.

3 juli 2019 om 23:45

Ach het gebeurt duizenden keren per seizoen dat een speler zich in de laatste minuten stukloopt in plaats van een bal voor te gooien. Er zijn best wat punten waar je kritiek op kan hebben, maar als je dat als voorbeeld gaat gebruiken sla je de plank volledig mis, want dat gebeurt bij beide seksen regelmatig fout.

3 juli 2019 om 23:45

Hoe kun je spreken over een slecht niveau als je slechts 5 min gekeken heb? Vond dat er bij tijd en wijle prima pasjes in zaten. Schot van Jackie was mooi hoewel gelukkig voor de voeten gevallen en de keepers hebben voor het eerst een echt goede pot gekeept. Al met al positief.

3 juli 2019 om 23:51

Dat geeft de bevoordeeldheid aan. Laatste 5 minuten kijken en dan een hele “stoere†mening roeptoeteren

4 juli 2019 om 00:10

Hahaha. Vijf minuten kijken en dan een mening geven. Het is gewoon lachwekkend.

3 juli 2019 om 23:41

Echt een heel slechte wedstrijd, zeer matig gespeeld van het nl team met als dieptepunt shanice van de sanden, wat was die slecht zeg.. oh ja, ook die zogn blaaskapel kan wat mij betreft bik t vuilnis gezet worden.ze zullen slachtvee zijn voor de usa in de finale

3 juli 2019 om 23:42

Sommige van deze vrouwen zijn ook erg mooi hoor

Was geen beste wedstrijd, maar kop op, we staan gewoon in de finale! En daar moeten gewoon super trots op zijn! Denk alleen dat ze zijn opgewassen tegen the Usa, die een beter team heeft en meer rust heeft gehad. Ook geen schande, want vergeet niet, Nederland is maar een landje met 17 miljoen inwoners en de USA meer dan 300 miljoen inwoners.

3 juli 2019 om 23:42

Ja het is zeker niet goed, het hele wk al niet. Maar dat is nu wel bekend. Ze hebben keihard geknokt met ze allen, en dat is complimenten waard en Groenen vond ik ook buiten die goal om echt ijzersterk spelen. USA is wel van een ander kaliber maar het is toch mooi om in de finale te staan.

4 juli 2019 om 07:35

Het was inderdaad alles behalve goed, maar één ding doen ze wel goed! En dat is het belangrijkste, ze scoren elke wedstrijd vaker dan de tegenstander, en daar gaat het uiteindelijk om.

Maar als ze zondag tegen de VS weer zo spelen als tegen Zweden ben ik bang dat ze niet meer zullen scoren dan de VS. Met zoveel onnodig balverlies, slechte rugdekking, en slordige passes wordt je genadeloos afgestraft.

3 juli 2019 om 23:43

Sluit ik me volledig bij aan. Echt alsof die voetbalsters ongekend hebben gestreden.. voor mij was het net zo veel strijd als een gemiddeld voetbalpotje. Maar och wat zijn ze stoer en hard en sterk! Want ja complimenten voor het vertoonde spel zouden nog misplaatster zijn en we moeten wel pretenderen dat dit echt niet onder doet voor mannenvoetbal.

4 juli 2019 om 00:25

Oh jeetje. Bij jou is dit normaal maar daar kijkt natuurlijk geen hond naar. Je klinkt bijna jaloers dat er wel 2-3 miljoen mensen naar strijdende vrouwen kijken haha.

3 juli 2019 om 23:43

Ik vraag me oprecht af waarom mensen dat altijd zeggen. Als het niet goed genoeg is voor je dan kijk je toch niet? Het was niet de meest sprankelende wedstrijd, maar er werd wel echt gevochten en gestreden. De rest van je opmerking, over dat compensatiegedrag slaat al helemaal kant noch wal, want bij de mannen worden dit soort dingen ook gezegd. Dan praat ik over termen als 'tanks, sloopkogels en kanonnen'. Ik zou zeggen neem nog een slok azijn en ga lekker zondag ver weg van het voetbal zitten als het niet goed genoeg voor je is. Gezien je reactie denk ik dat je beter Fortnite kan gaan spelen dan ;-)
Hopen dat we wereldkampioen worden, is dit ook meteen het sportteam van het jaar wat mij betreft. Sowieso een heerlijk voetbalseizoen met Ajax, Oranje en de Leeuwinnen.

3 juli 2019 om 23:43

Van de Donk verprutste een enorme kans door de bal drie keer verkeerd te raken, zegt die dat de bal niet meewerkte. Als dit bij de mannen was dan zou er gezegd worden dat het een slechte aanname was.

4 juli 2019 om 00:05

Nee bij mannen hoor je nooit dat de bal niet helemaal doet wat de speler in gedachten had..

4 juli 2019 om 00:17

Wat ik wil zeggen is dat ze bij de vrouwen veel te positief zijn in hun commentaar. Je moest Pierre eens horen bij een nations league wedstrijd. Heel anders dan dat geslijm van nu.

4 juli 2019 om 08:19

Dat zegt iedereen wel steeds maar ik vind het commentaar niet heel anders dan bij de gemiddelde mannenwedstrijd, er wordt ook gewoon benoemd wat fout gaat en zit en als je doelt op uitspraken als 'beste voetbalkwaliteiten' of 'ze knokken' dan mis je toch wel perspectief, natuurlijk geven ze commentaar aan de hand van de context namelijk het vrouwen wk in het algemeen waar het niveau dus al lager zit dus als je dan een vergelijking trekt met de prestaties van de dames vind ik het niet héél raar dat hij niet uitzonderlijk negatief is

3 juli 2019 om 23:44

beter laat dan ooit . Niveau is niet al te best maar een overwinning blijft een overwinning. Ik ben een chelsea fan dus leljk winnen is voor mij geen probleem. Ik hoop met heel mijn hart dat de VS ze doent voor mij veel te stoer en zijn nul procent bescheiden. Ik hoop een late winner van Miedema of wat maakt mij uit wie. Nederland begint altijd pas in de laatste kwartier te draaien hopen dan ze dan niet met twee goals achterstaan. En van Sanden gebruik je linkervoet eens dan zou ze zonder twijfel een van de beste speelsters zijn ter wereld.

3 juli 2019 om 23:52

Ach ja, kun je je de Champions League EN Europa League finale nog herinneren? Dat was 2 keer 90 minuten die ik achteraf gezien graag anders had besteed.

Nee, het was een afschuwelijke wedstrijd, maar ondanks dat kun en mag je toch gewoon trots zijn op je land. Nederland was absoluut geen favoriet voor de winst, maar de finale is gehaald. En de bal blijft rond. USA zal de torenhoge favoriet zijn, maar er zijn gekkere dingen gebeurd.

Hoe dan ook: het is gewoon een topprestatie!

3 juli 2019 om 23:56

Com’on! Het is vrouwenvoetbal, terwijl jij 120 minuten lang toch hebt gekeken. Bij schaatsen vergelijk je de tijden van Ireen Wüst toch ook niet met Sven Kramer. Het is gewoon hartstikke goed wat die dames hebben gepresteerd. Nu alleen die finale nog, nu al zin in.

4 juli 2019 om 00:02

Het was een heel knappe overwinning en ze hebben als een vechtmachine gestreden. Er gingen dingen fout en er gingen dingen goed. Maar als de mannen van Oranje deze mentaliteit en teamgeest hadden gehad, hadden ze niet de laatste twee eindtoernooien gemist! Dus respect graag voor onze Leeuwinnen!

4 juli 2019 om 00:06

Gewoon op BBC kijken. Prima commentaar

4 juli 2019 om 00:34

Ik begrijp je wel hoor Timmy. Wedstrijd was echt een foutenfestival. Maar positief was de keepster, vd gragt en Groenen. Ik lachte trouwens ook mijn ballen uit mijn broek toen de commentator zei dat Roord zo goed speelde.. Iedere keer balverlies. Maargoed, voor de wedstrijd had ik je al verteld dat er géén goed voetbal verwacht mag worden. Winnen en niks anders. Voor de finale moeten we hopen dat het geluk nog niet op is. Wellicht dat Nederland binnen een kwartier een goal kan maken en vervolgens vol verdedigen.

4 juli 2019 om 00:07

De commentatoren in Nederland zijn sowieso altijd van een zeer bedenkelijk niveau en er was inderdaad wel sprake van overcompensatie. Maar goed, die commentatoren ben ik inmiddels wel gewend.

Als ik dan naar de zure reacties kijk hier, kan ik overigens ook nog wel snappen dat zo'n commentator de neiging heeft om het wat te overdrijven. Mensen vinden het schijnbaar nog steeds nodig om de wedstrijd te kijken en vervolgens te melden dat ze er allemaal toch erg weinig mee hebben en dat het niet om aan te gluren is. Niet bepaald nuttige informatie.

4 juli 2019 om 06:30

Het niveau lag net zo laag als de CL finale dit jaar...

4 juli 2019 om 10:03

@timmy6161 Mag ik vragen; vergelijk jij het vrouwenvoetbal met het mannenvoetbal of bekijk je het op zichzelf?

Man wat een reclame voor de vrouwen weer, een EK en wk winnen achter elkaar het kan zomaar eens gebeuren. Wat een geweldige prestatie!

3 juli 2019 om 23:42

Zou leuk zijn maar vrees dat ze weinig kans maken tegen de VS. Die zijn conditioneel sterk, hebben een dag extra rust en geen 130 minuten in de benen. Ik vrees voor een 2e plek in de eindrangschikking.

3 juli 2019 om 23:50

Ik denk het eerlijk gezegd ook, maar hoop doet leven. Wie weet wint een Nederlands voetbal elftal een keer een wk finale.

3 juli 2019 om 23:57

Zou leuk zijn. Ik ga er in ieder geval voor zitten..

4 juli 2019 om 00:01

Ach, wat het ook wordt, ze mogen écht wel trots zijn. Ze hebben zondag niets te verliezen en (misschien) alles te winnen.

4 juli 2019 om 00:19

Ik hoop dat de mensen die door deze 'reclame' beïnvloedt zouden moeten worden enkel naar de eindstand kijken want het niveau lag ook vandaag weer behoorlijk laag. Leuk voor de dames en mooi dat ze de finale halen maar ik hoop dat het vrouwenvoetbal de komende jaren toch wat beter gaat worden.

4 juli 2019 om 00:22

Nee Spanje Nederland was prettig om naar te kijken...maar spanning hoort ook bij voetbal.

4 juli 2019 om 00:23

Het wordt ook alleen maar beter, pak een wedstrijd van 4 tot 8 jaar geleden en het verschil is echt al heel groot.

4 juli 2019 om 09:21

Hoe kan dit nou reclame zijn? het was gewoon een zaad wedstrijd. VS Engeland dat was pas reclame

Gefeliciteerd Oranje leeuwinnen. Nu nog de VS verslaan en dan zijn jullie kampioen.

Voetballend dramatisch , maar wel gevochten als leeuwinnen!!!

Petje af Leeuwinnen!

Leuk dat ze naar de Finale zijn, maar denk dat ze geen kans gaan maken al hoop ik het natuurlijk van wel.

USA is veel beter voetballend gezien dus verwacht dan ook dat zij gaan winnen zondag. al hoop ik dat ik het fout heb

3 juli 2019 om 23:44

Het is maar 1 wedstrijd en zo geweldig heeft USA ook niet gespeeld dit toernooi. Het kwartje had voor hen tegen Frankrijk of Engeland ook makkelijk de andere kant op kunnen vallen. Oranje kan het gewoon gaan flikken zondag.

3 juli 2019 om 23:50

Daar heb je gelijk in dat het maar 1 wedstrijd is. Maar USA heeft wel meer ervaring in dit soort wedstrijden dan oranje dat gaat zeker mee spelen bij zo'n wedstrijd.

4 juli 2019 om 00:01

Zo'n WK is ook maar eens in de 4 jaar. Zo'n finale is altijd een wedstrijd op zich, zelfs als je een ervaren ploeg hebt.

4 juli 2019 om 00:02

Perry19, de USA heeft wel de 2 sterkste landen getroffen met Engeland en Frankrijk. Nederland zat in de meest gunstige route. Usa wordt heel moeilijk.

4 juli 2019 om 00:04

Ach, de Leeuwinnen hebben nog nooit een finale op een groot toernooi verloren. 😋

Ja, ik weet het oranje staat in de finale, super, prachtig, fantastisch! Maar kunnen we niet gewoon 10 speelsters opstellen als we met van de Sanden gaan spelen? Ik mag wellicht van de moraalridders hier niet klagen, maar ga het toch doen. Heel oranje was niet om aan te zien, maar wat van de Sanden voor elkaar krijgt vind ik toch wel bijzonder. Die kan gewoon echt helemaal niets met een bal. Kan zij niet gewoon lekker op een atletiekbaan rondjes gaan rennen, voetballen is voor deze mevrouw niet weggelegd.

4 juli 2019 om 00:05

Van Dongen kan er anders ook wat van..

4 juli 2019 om 08:04

Daar doe je mijn atletiekhart een beetje pijn. Bij hardlopen komt een hoop techniek kijken hoor

En nu doen waar we de beste in zijn, finales verliezen.

Haha nee hoor, gefeliciteerd Leeuwinnen! Ik hoop van harte dat ze wereldkampioen worden, maar USA moet wel een hele rotdag hebben.

Nederland overtuigd nog niet dit WK, maar ze winnen wel. Groenen, de keeper en Van de Donk vond ik de beste vandaag van Nederlandse zijde. Hopelijk is Martens weer fit tegen de VS. Ik hoop dat we winnen van die arrogante Amerikanen die zich meer druk maken om Trump dan om het voetbal.

3 juli 2019 om 23:56

Van de Gracht (CV) en Van Lunteren (RB) speelden ook sterk!

4 juli 2019 om 00:06

Heb je helemaal gelijk in! Van Lunteren bleef maar op en neer rennen op de flanken.

4 juli 2019 om 08:09

Ik vreesde aan het einde van de reguliere speeltijd wel even voor Van Lunteren haar knie. Wat een rare beweging maakte zij tijdens de landing van een duel.. Had niet verwacht dat ze door had kunnen spelen..

zwaar onverdied zweden was 100x beter maar dit is voetbal, ik zie amerika wel slopen alleen morgan is al genoeg, zuur voor zweden

3 juli 2019 om 23:43

Ik vond Zweden eigenlijk alleen de eerste helft beter, maar zeker niet 1000x... Nederland had halverwege de 2e helft de overhand

3 juli 2019 om 23:46

Welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan mantequilla? Zweden heeft een keer de paal geraakt en that’s it. Zweden had nota bene 12 of 13 corners waar niets uit gekomen is. Nee hoor, Nederland was de bovenliggende partij en verdiend gewonnen

3 juli 2019 om 23:49

Wauw, zweden beter. Die Zweden met die verongelijkte hoofden heb ik de gehele tweede helft inclusief verlengong achter de feiten aan zien lopen. Eerste helft waren ze iets beter. Statistieken dik in voordeel van Oranje. Maar idd, zweden 100x beter :D

3 juli 2019 om 23:54

Volgens mij is er 1 hier geen fan van Oranje. Verder niet de behoefte om er verder op in te gaan. Ik ga liever af op m'n eigen oordeel en de statistieken...

4 juli 2019 om 08:11

Don't feed the troll. Niemand kan met droge ogen beweren dat Zweden 100% beter was. Ja, ze waren (zeker in de eerste helft) beter v.w.b. het veldspel en Van Veenendaal zat er een paar keer hoognodig bij, maar Nederland heeft het goed opgepakt en (vooral) in de verlenging verdiend de winst afgedwongen..

Damesvoetbal is werkelijk onweerstaanbaar en heeft een enorme magneetwerking op criticasters die geen moment ongelegen laten en geen wedstrijd kunnen overslaan om hun ergernis te etaleren.

3 juli 2019 om 23:48

Lekker toch.. het verbindt ons

4 juli 2019 om 00:01

Aan de andere kant heb je dan weer genoeg mensen die de criticasters dan graag van repliek voorzien. Als we met zijn allen zo graag willen roepen om gelijkheid zullen wij ook gewoon kritisch naar het spelletje moeten kijken. Is Depay matig? Zijn wij kritisch. Laten we dan ook kritisch bij Miedema Spitse of Van de Sande zijn. Die vertroeteling gaat ze echt niet veel verder helpen.

4 juli 2019 om 00:23

Er mag best kritisch gekeken worden. Maar een team consequent bashen dat Europees kampioen is en vervolgens de wk finale haalt. 12 keer oor rij wint; een prestatie nog nooit geëvenaard door een landenteam. Dan wordt het wel even lachwekkend als beweren dat dje Federer maar een matige tennisser is.

4 juli 2019 om 00:28

@dr Mario...maar wij kijken met plezier .....waarom kijken die azijnzeikers na 5 wedstrijden zeiken nog steeds?

4 juli 2019 om 08:25

Maar enige realiteitszin ontbreekt die mensen wel, ze kijken niet in de context van het toernooi, enige wat ik de hele tijd lees is hoe ebarmelijk het niveau is in vergelijking met de mannen... Maar dat is appels met peren vergelijken, kijk als je zegt in vergelijking met Alex Morgan of Rapinoe vind ik dat vd Sanden echt matig is dan snap ik het maar anders is het gewoon kansloos populistisch geneuzel

4 juli 2019 om 22:20

Gezonde en gespierde kritiek is uiteraard wenselijk en aanvaardbaar. Het is echter niet inhoudelijk als mannenvoetbal als benchmark wordt opgevoerd en bashen louter als doel dient. Bovendien geeft het geen pas om ordinair op de man te spelen (pun intended).

Kijk dit is toch wel genieten hoor ik ben zeer benieuwd of ze zich weer zo kunnen presenteren tegen de VS want ze zijn toch mooi uit alle moeilijke momenten gekomen en hebben toch overwonnen, we gaan het zien

Deze vrouwen mogen zich met recht leeuwinnen worden. Wat een strijdlust en een over - mijn-lijk mentaliteit waar je u tegen zegt. Wederom diepe buiging voor deze powervrouwen.

4 juli 2019 om 00:18

Mag je toch wel verwachten van deze profs?

4 juli 2019 om 00:26

Een dergelijke mentaliteit zie ik anders weinig binnen het voetbal in het algemeen. Het is eerder een uitzondering dan een standaard.

4 juli 2019 om 00:29

Waarom doet Real het dan niet?

Die Amerikanen lachen zich rot. Spelen tegen een veel minder team, met een dag minder rust en een verlenging in de benen. Maar toch maar mooi de finale gehaald, dat pakt niemand ze nog af.

3 juli 2019 om 23:46

Hoogmoed komt voor de val! Laar de Amerikaansen de Leeuwinnen lekker onderschatten, hopelijk kunnen we verassend uit de hoek komen...

Van de Donk Groenen en Van Lunteren speelden een geweldige wedstrijd .

3 juli 2019 om 23:44

Van de Donk leverde zowat iedere bal in en bij haar strandde bijna iedere aanval. Geweldig was ze dus niet.

3 juli 2019 om 23:49

Eens, ik vond Van de Donk juist heel matig hoewel ze zich op het einde wel herpakte. Vrouw of the match was wat mij betreft Van Veenendaal. Verder vond ik Van der Gragt ijzersterk. Met name Van de Sanden en Van Dongen matig.

3 juli 2019 om 23:57

Van de donk is het hele wk qua druk zetten en verdedigen prima, maar aanvallend zwak. Die maakt idd veel verkeerde keuzes in het aanvalsspel.

4 juli 2019 om 00:49

V.d. Donk zat wel telkens overal tussen he? Zij geeft de pre assist waaruit gescoord wordt. Ja ze heeft weleens bal verlies, maar veroverd die vaak ook weer zelf. Vandaag vond ik haar in verdedigend opzicht een beest. Samen met vd Gracht en v.Veenendaal de basis gelegd voor deze overwinning.

4 juli 2019 om 07:42

Nou dat zou wat zijn zeg.vd Donk verspeeld zoveel ballen. Het zou raar zijn als ze er dan niet weer achteraan zou gaan. Ze brengt haar elftal in de problemen met dat gemakzuchtige nonchalante spel van haar.

3 juli 2019 om 23:48

Van de Donk maakte best wel wat fouten , maar ging ook voorop in de strijd

4 juli 2019 om 00:00

Qua werklust idd prima, maar ze is een 10 en speelt niet als één

Leuk, knap en onverwacht.. het is veelal heel erg onbegrijpelijk wat ze doen op het veld, maar blijkbaar win je er mee.

Prachtig voor de Leeuwinnen en Groenen. Leuk mens, het is haar gegund om de winnende te maken.

3 juli 2019 om 23:50

Haha, heerlijke reactie! Vat alles samen wat hier gezegd is. Laten we het er op houden dat het knap van de dames is dat ze zo ver zijn gekomen. Chapeau!

4 juli 2019 om 07:46

Het zat ook niet tegen. Ze hebben geluk dat ze aan de goede kant van het speelschema's zaten. Geen Frankrijk, Engeland of Brazilië.

Zo Zweden weet ook weer waar ze staan . Genoten! Nu zondag de yanks nog even afslachten

Niveau is niet veel maarja daar moet je ook niet echt naar kijken, toch leuk dat die vrouwen dit even flikken als je ziet waar ze vandaan komen. Mooi hoe ze Nederland zo goed vertegenwoordigen, mogen trots zijn op de dames!

Wat een vechtlust hebben de meiden. Ontzettend knap. Het voetbal is het hele toernooi niet groot, maar dit is meer dan gewoon geluk. Een team wat voor elkaar wil vechten. Zo leuk voor Groenen die dit zo verdiend. Maar ook van Lunteren, van de Gragt en van Veenendaal met fantastische minuten. Heerlijke overwinning op een Zweeds team wat ook tegenviel. Misschien kan Oranje de Amerikanen in slaap sussen of zo. Wie weet. Dit team heeft wel een gigantisch groot hart.

3 juli 2019 om 23:48

Van Lunteren vind ik echt de topper, die gaat 800x die flank heen en weer en telkens weer beslissende tackle. Wat een strijder!

Men kan wel zeiken, maar als de mannen deze strijdlust consistent tonen en hadden getoond dan hadden we allang een EK zog WK gewonnen..

En het niveau vond ik vanaf de tweede helft gewoon aardig anders. Over het algemeen, ook bij de mannen, valt het niveau soms zwaar tegen. Of willen jullie zeggen dat Engeland in de halve finale Nations League zo goed was, verdediging leverde elke bal in bij wijze van..

3 juli 2019 om 23:52

Verder hoorde ik ook niemand klagen over het niveau tegen Spanje in 2010. Oranje speelde namelijk helemaal niet goed in de finale, maar iedereen heeft het alleen over de redding van Casillas op de kans van Robben. Sommigen grijpen momenteel wel alles aan om kritiek te blijven uiten.

3 juli 2019 om 23:52

Goede reactie. De meiden zijn bereid hun ego in te slikken voor het team. We kunnen terecht heel kritisch zijn op o.a van de Sanden, maar ze had vandaag ook met een lang gezicht op de bank kunnen gaan zitten. Dat doet ze dan niet. Fantastisch om te zien.

4 juli 2019 om 00:04

Precies! Een halve finale WK winnen is gewoon fantastisch. Het was misschien niet altijd even mooi, maar door de getoonde strijd, en de spanning, heb ik een fantastische avond gehad!

4 juli 2019 om 02:27

Evangelista

Als als als... Je maakt jezelf belachelijk. Kom je aangezet met een puur hypothetisch verhaal om je beklaag te doen over de mannen.

Ja ik snap wel dat het op deze manier moet. Het vrouwenvoetbal is niet aantrekkelijk genoeg, dan maar met een hypothetisch verhaaltje de mannen bashen om de vrouwen beter te doen lijken. Hoe laag wil je gaan? Rock bottom?

Trek gewoon je badpak aan en ga naar het strand. Geniet van de mooie dagen.

3 juli 2019 om 23:55

Voor het Nederlands damesvoetbal is dit toernooi een gigantisch succes. Als jonge meiden door deze leeuwinnen gaan voetballen dan worden we misschien in de toekomst nog beter. De sport is aan het groeien. Amerika zal waarschijnlijk een maatje te groot zijn, maar wie weet.

Niet de beste wedstrijd, dan het beste maar bewaren voor de finale. Als het dan niet loopt en je kunt een wedstrijd kantelen en naar je toe slepen, toon je als ploeg aan dat er aan inzet en veerkracht geen gebrek is. Respect voor deze prestatie en nu maar zien hoe lastig ze het de VS kunnen maken!

Echt een wereldprestatie voor de leeuwinnen. Natuurlijk was het net zoals de vorige wedstrijden niet goed, met als dieptepunt het schot in blessuretijd van Van de Sande. Maar zoals ze hebben gestreden en gevochten voor elke meter moet je gewoon respect voor hebben. Het geluk dat ze aan de makkelijke kant van het schema stonden hielp uiteraard ook mee.
De finale zullen ze ongetwijfeld verliezen. De Amerikanen hebben het hele toernooi al laten zien een geoliede machine te zijn. Plus het feit dat ze een dag meer rust hebben en geen verlenging in de benen hebben.

Het is een halve finale dat geen schoonheidsprijs zal winnen, maar dat zal niemand ook boeien als je straks met de beker in de handen staat. Nog een stapje vooruit en je staat met beker in de handen! Zou mooi zijn!

Het is dat het Nederlandse vrouwenelftal meedoet en hier het chauvinisme hoogtij viert. Wat is dat vrouwenvoetbal niet om aan te zien. Ballen over 5 meter die niet aankomen, de bal naar voren rossen zonder gedachte erachter. Buiten het feit om dat die meiden echt wel kunnen voetballen is het tactische en technische gedeelte nog wel aan verbetering toe.

4 juli 2019 om 07:42

Ik sta wekelijks bij de Eagles op de tribune en ik herken het beeld wat jij schetst af en toe wel hoor..

Van der Gragt, in mijn ogen beste vh veld. Wat een hoop weggehaald achterin.

Altijd maar die vergelijkingen met de mannen. Hoelang staat het vrouwenvoetbal nu in de steigers en kijk waar we nu staan. In de finale. Team USA is gewoon een maatje te groot voor dit dames elftal. Laat die dames in Amerika, daar maar in geloven. Misschien kunnen we weer stunten. Nu hopelijk wel met een oranje mars.

Het was niet goed. maar wat heeft Nederland op voetbalgebied zich geweldig laten zien met een finale wk en Ajax in Europa!!! En Dat voor zoon klein landje super.

Zeer goede prestatie. Hoop geen 2010 scenario voor ze, al lijkt het spel van de vrouwen veel op die van de mannen toen. Niet sprankelend af en toe wat geluk een keeper in vorm. Schot Brazilie Stekelenburg red. Nu van Veenendaal. Maar bijzonder effectief en goed collectief. Als wij hadden gewonnen in 2010 kon het niemand een reet schelen hoe dit tot stand was gekomen, maar waren we wel (Althans ik) dronken geworden en hebben we het alleen nog over die titel en wat je al wel niet voor gekkigheid deed na laatste fluitsignaal. Bij de vrouwen heb ik de beleving nog niet. Maar ik kan mij niet druk maken dat ze presteren zonder goed te spelen. Uiteraard zou dat mooi zijn, maar wie praat daar nog over als je niks wint. Dus kappen met zeuren over het spel laten we blij en trots zijn dat een klein land een finale haalt en als we winnen groot feest en lekker boeiend dat het er niet uit zag.

Ik heb me bij vlagen ook geërgerd aan het niveau. Ballen over 4 meter die niet aankomen. Ballen blind naar voren rossen waar er vaak genoeg ruimte ligt om door te voetballen. Zo'n kans als van de sanden kreeg die verprutst wordt. Maar die vechtlust wat in dit team zit vergoed voor mij alles. Groenen, Van de donk, van de gragt voorop maar eigenlijk het hele team.

Toch nog gewonen netjes!
Finale lijkt me toch een stap teveel helaas
Maar wie weet

Ik wil ook een positieve duit in het zakje doen : het was een nette goal.

En dan wat negatiefs.. Dat vd sande met nog 10 minuten te gaan al bij de cornervlag wil gaan staan.. Terecht dat het publiek begon te joelen.

Zoals al gezegd: Slecht voetballen en winnen, alle geluk aan je zijde hebben. Het zijn de ingrediënten om kampioen te worden.

Gewonnen maar daar is alles mee gezegd. Slechte aannames,slechte passies ,knullig balverlies. Danielle van de Donk werkt hard maar is zo nonchalant aan de bal, ze verspeeld er veel. Zelfde geldt voor Bloodworth ,Martens ,Spitse,Roorda. En over vd Sanden !? Lachwekkend

Ach, laten we eerlijk zijn. Als het niet het Nederlands elftal was geweest had niemand gekeken. Ik kijk het omdat ik chauvinistisch genoeg ben, maar ik voel geen spanning, zoals bij de mannen en het niveau is gewoon derde klasse amateurs. Waarom kunnen we daar niet eerlijk over zijn. Ik ben bang dat NL er tegen de Amerikanen hard af zal gaan, ookal hoop ik het natuurlijk niet. Kom op dames, ik hoop dat jullie mijn ongelijk bewijzen!

4 juli 2019 om 00:14

Het is gewoon niet te vergelijken. Qua niveau en historie is de VS verder. En het algemene vrouwenvoetbal loopt nogal achter. Moeten we dat elke keer blijven benoemen?

4 juli 2019 om 09:32

Laten we eerlijk zijn, jouw opmerking slaat helemaal nergens op. De kijkcijfers bewijzen dat ook naar een wedstrijd zonder Nederland veel mensen kijken. Naar VS - Frankrijk bijvoorbeeld keken 1,7 miljoen mensen, waarmee dat het best bekeken programma in Nederland was die dag. De commerciële omroepen hadden die wedstrijdjes maar wat graag gehad.en dat is niet vreemd, want dit is gewoon topsport en een groot evenement. Jammer dat er maar van die verstokte zuurpruimen als jij blijven die maar appels met peren blijven vergelijken.

Zoals de meesten al hebbben aangegeven was het voetbal inderdaad niet best, en moet dat echt een tandje beter de volgende wedstrijd, zeker op het gebied van onnodig balverlies.

Maar wat deze meiden wel goed doen, en daar draait het uiteindelijk om, is elke wedstrijd vaker scoren dan je tegenstander, en daarmee kom je gewoon in de finale.

En ook tegen Amerika ben je niet kansloos, op deze manier. Al zal het minder slordig moeten, want de VS straft dat vermoedelijk wel af.

Hartstikke blij voor die meiden. Nooit opgeven en ook inspiratie voor jonge meiden in NL.
Waarschijnlijk niet opgewassen tegen USA, maar ze staan er toch maar. Zal voor ze duimen

Het niveau was niet geweldig, maar die van Veenendaal speelde een puike wedstrijd. Tenminste een keepster die een bal kan houden, daar kunnen veel landen nog wat van leren.

Proficiat dames, ongelofelijk knap. Eerste helft was lastig maar ze blijven strijden, mooi om te zien!

Nu herstellen en op naar de WK FINALE

-trots-

Heel slechte pot! Die miedema loopt op geen enkele bal, ze gaat geen duel aan en loopt erbij als een diva. Wil de bal in de voeten hebben. De enige die een dikke voldoende haalt is die cv. Wat een bikkel! Echte killersmentaliteit en won elk duel. Zondag acht ik Nederland haast kansloos en zie ik een grote nederlaag tegemoet. De dames van de VS kunnen echt ballen.

4 juli 2019 om 09:10

Grote nederlaag tegen VS zal wel meevallen. Nederland speelt geen mooi voetbal, maar zijn simpelweg heel moeilijk te verslaan door een goede verdediging en keeper. Dat hebben ze tot nu toe wel bewezen. En de VS heeft ook een paar keer maar nipt gewonnen van landen waar Nederland niet voor onder doet. Ik verwacht 'gewoon' een spannende wedstrijd, waarbij de VS wel favoriet is natuurlijk.

Ik wist niet dat 3x 1,5 uur zo snel om kon gaan maat het was een mooi doelpunt in een barslechte wedstrijd. Toch gefeliciteerd dames

De verwachte finale, het beste team van de wereld tegen het beste team van Europa.
Alleen had Zweden recht op een penalty in minuut 68 ergens.
Het is mij echt een groot raadsel waarom dat niet bekeken wordt door de VAR?
De man wordt geraakt en de bal niet, duidelijk voorbeeld van een penalty!
Dan Asslani (de vrouw die zogenaamd de meeste kansen creeert???) heeft ongeveer 150 ballen verprutst en geen enkele bal goed geraakt!!!

Wat is v Veenendaal toch een klasbak van een keepster. Een van de weinige keepsters die ik nog niet op een fout heb kunnen betrappen. Vandaag ook volledig aan haar, en groenen met haar goal uiteraard, te danken dat we naar de finale gaan

Van de Sanden wat ben jij slecht. Al je ballen zijn inlever ballen. Van der Gragt is wel een bikkel. Vander Donk en Groenen in mijn ogen de beste van de ploeg. VS denk ik wel een maatje te groot. Laten we hope op 'n stunt. Go girls!!!

Gefeliciteerd hoor. Op de uitschakeling van Duitsland na eigenlijk geen echte verrassende uitslagen. Waar zijn trouwens al die landen als Egypte, Marokko, Iran, Saudi-Arabie, Turkije, ik voel het zonder een van die teams niet als een volledig wereld kampioenschap.

4 juli 2019 om 08:05

Die zullen zich niet geplaatst hebben. Er deden gewoon 3 teams uit Afrika en 4 uit Azië mee

4 juli 2019 om 08:14

Als de door zoef-de-haas genoemde landen überhaupt al damesteams kunnen afvaardigen. Zou mij niet verbazen als zoef daarop loopt te doelen..

4 juli 2019 om 08:30

Oh ja, denk het ook 🤔

We kunnen uren praten over het niveau. Misschien terecht. Maar ik werd wel gegrepen door de spanning en de intensiteit en vechtlust die de dames toonde. Wat een beleving. Petje af. Ik moet zeggen dat er een paar uitblinkers waren in diverse kwaliteiten. Vechtlust en aanjager Van de Donk en Groenen (ook nog veel techniek en overzicht, draaide wel telkens de zelfde kant op). Die namen het team op sleeptouw. Achterin het meedogenloze verdedigen van Van der Gragt. Van Lunteren, die misschien wat gebrek aan snelheid weet te compenseren met uitstekende tackles. Ik vond Roord echt goed invallen. Wat een rustpunt op het middenveld. Niet de bal blind wegschieten, balbezit en ruimtes herkennen. Er kwam veel meer voetbal in de ploeg. Misschien dat de spanning iets te groot werd gedurende de verlenging, toen werd ze iets onrustiger. Van Veenendaal was zeer bepalend. Klasse reddingen en durven uitkomen op hoge ballen. Mooi die emotie na de wedstrijd. Van Dongen, erg onrustig. Oogde zeer nerveus. Maar wat een gedurfde sliding op het einde. Bleef ook vechten. Miedema is echte een momenten vrouw. Het oogt niet dat je met haar de oorlog wint. Neemt niet de ploeg op sleeptouw en heel eerlijk gezegd ergerde ik mij aan haar. Iedereen werkt zich een slag in de rondte en haar oogt het toch ongemotiveerd (wanneer het in haar ogen niet loopt). Spitse, degelijk. Paar goede onderscheppingen, scherpe vrije trappen. Maar ook zoekende wanneer de ruimtes om haar heen te groot worden. Berenstein was helaas minder bepalend, vond wel dat ze goed begon, maar werd te weinig gebruikt. Misschien had ze uiteindelijk ook wat teveel last. Net als Martens, logisch dat je het met haar probeert. Maar eerlijk is eerlijk, het hele toernooi ondermaats. Begrijp haar wel, koste wat het kost om te spelen. Maar is dus niet fit genoeg. Tegen USA dus banken, tenzij ze echt fit is en niet proberen om te zien hoe het gaat. Niet trainen is niet spelen (behalve bij de kelderklasse). Bloodworth vond ik (op wat nonchalante momenten na) sterk. Won ook veel duels. Van der Sanden, knap dat je niet je kop laat hangen. Ze werkt ook erg hard. Verder zie je wel dat Berenstein (op de snelheid na) in alle facetten beter is. Nu Usa.... Alles geven en dan zien aan het eind van rit maar wat dat heeft opgeleverd. We hebben wel vaker erg verrassende winnaars gezien.

Man man man al dat negatieve gezeik hier....het is weer echt op zijn nederlands....wij moeten tournooien winnen met mooi voetbal en een hoog niveau...alles wat minder is dan deze 2 doelstellingen wordt met de grond gelijk gemaakt. Soms walg ik van het nederlandse publiek/kenners. Het Nederlandse dames voetbal is volop nog in ontwikkeling en lag pak hem beet 8 jaar geleden nog op lichtjaren achterstand op landen zoals Noorwegen, Zweden, Japan, Duitsland, Engeland en de Verenigde staten... geen wonder dat er geen zelfverzekerde uitstraling enz is... het EK winnen was op zich uniek en toen ook nog eens met behoorlijk voetbal. Dat voetbal is nu dit WK idd minder... vraag me af of Foppe de Haan niet een gemis is in de staf...die prikkelde sommige dames door hun de spiegel voor te houden en daarmee hen de zet gaf om het beste uit zichzelf te halen. De ploeg was meer in vorm ook tijdens het EK.

Ja de VS hebben sterkere tegenstanders gehad aan hun kant van het schema, ploegen die meer weerstand boden. Maar de Vernigde staten is het aan hun stand verplicht ook die wedstrijden te winnen als het voetballand bij uitstek op deze aardbol. Een land dat een enorme vrouwelijke voetbalpiramide heeft.

Nederland heeft toch maar even Zweden op zij gezet en Japen de nr3 en nr2 op eerdere WK. Nederland is bezig met een inhaalslag maar heeft nog niet zoveel kwaliteiten in huis als de andere troplanden... maar ze hebben wel een team dat voor elkaar door het vuur gaat, een team dat zijn tekortkomingen compenseert met strijlust en onnederlands maar meer duits vecht en blijft gaan tot aan het laatste fluitsignaal. Daarmee blijf je in de wedstrijd en heb je ook de gelegenheid de overwinning binnen te slepen door een individuele actie/oprisping van een van je toppers. Een team dat niet de vorm heeft kan ondanks alle beren op de weg toch blijkbaar erg ver komen. Ook de druk zit erop na het gewonnen EK en alle aandacht in de aanloop naar het WK heeft dat alleen doen toenemen.

Waren onze hollandse meiden nu bijv te bewonderen in een italiaans tenue dan waren ze ondanks het slechte spel maar met dit resultaat in dat land Heilig verklaard omdat men in dat land begrijpt dat je moet spelen naar de middelen die je hebt en dat alleen het Resultaat telt....winnen... mooi of lelijk...goed of slecht....het maakt allemaal niks uit...winnen daarmee win je titels....en met titels wordt je onsterfelijk.... en de winnaar heeft altijd gelijk.

Nee wij zijn liever de smaakmaker van elk tournooi zoals de nederlandse mannen en dan sterven in schoonheid zonder prijs te winnen...het EK 1988 was echt 1x de uitzondering...met aanvallend voetbal tournooiwiinst. Verder hebben we 3 WK finales verloren. op de tournooien dat Nederland er niet bij was werden we gemist...ja vanwege het mooie voetbal...maar niet vanwege meedoen om de prijzen...want dat lukte toch niet.

Dat de Nederlandse dames maar 90 min verlenging tegen de muur staan tegen de VS en dat de VS er wanhopig en moedeloos van wordt na al dat gebeuk tegen de nederlandse Oranje muur....dat het nederlands elftal 3 of 4 speldeprikjes uit deelt en tegen alle verhouding de winnende 1-0 maakt... want doelpunten scoren is ook een kwaliteit met of zonder goed spel...

Dan sta ik op de salontafel te dansen want dan is er werkelijk iets unieks gepresteerd... eindelijk een WK voetbaltitel door een oranje elftal.... dan heb ik dat in mijn leven toch even mooi meegemaakt.

Verdiend of onverdiend .....whahaha who cares ??? Ik igg niet !!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren