Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Geel: ‘We kunnen incidenteel boven Feyenoord eindigen’

Laatste update:

Martin van Geel is momenteel druk bezig Willem II naar een hoger niveau te tillen. De nieuwe algemeen directeur was jarenlang bij Feyenoord actief als technisch directeur. De Rotterdammers eindigen steevast boven Willem II, maar Van Geel is van mening dat de Tilburgers in de toekomst 'incidenteel' boven Feyenoord kunnen eindigen.

Van Geel werd maandag gepresenteerd als nieuwe directeur van Willem II. De sportbestuurder heeft de ambitie dat de begroting van de Tilburgers de komende jaren omhoog gaat naar zo'n vijftien miljoen euro. Volgend seizoen zal de begroting 12,5 miljoen euro zijn, maar volgens Van Geel is dat niet genoeg om structureel mee te doen in de play-offs om Europees voetbal.

Van de genoemde 12,5 miljoen euro is 3,8 miljoen euro bestemd voor de spelers en technische staf, zo meldt het Brabants Dagblad. Van Geel wil graag zien dat dit bedrag naar de vijf miljoen gaat. De directeur stelt dat Willem II, met de mogelijkheden die de club nu heeft, incidenteel boven Feyenoord kan eindigen in de Eredivisie.

De sportbestuurder blikt bij zijn presentatie ook even terug op zijn tijd bij Feyenoord. "Ik heb vorige week een afscheidsdiner gehad. Daar ben ik door zes mensen toegesproken. Van de directie, de rvc, oud-rvc-leden. Het was één grote lofzang. Toen ik aan de beurt was heb ik gevraagd waarom we eigenlijk bijeen waren, haha", wordt Van Geel geciteerd door de regionale krant.

Van Geel bespeurde dat er veel negativiteit heerste bij Feyenoord, ondanks alle successen de afgelopen jaren. "Zo van, tijd voor een frisse wind, een schone lei. Toen heb ik bedacht wat er voor mij nog te winnen viel in een negende jaar bij de club en heb ik zelf besloten ermee te stoppen", aldus Van Geel. "Willem II is voor mij een heel mooie nieuwe uitdaging."

Verwacht jij dat Willem II komend seizoen in het linkerrijtje eindigt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dit was dus altijd Van Geel zijn plan. eerste Feyenoord in de sportieve en financiele penarie helpen om er vervolgens met Willem II boven te eindigen

1 juli 2019 om 15:13

Naar mijn weten waren het toch echt andere personen die Feyenoord naar het randje brachten. Zijn de Feyenoorders ineens vergeten dat ze nog niet eens zo lang weer zwarte cijfers schrijven? Het is juist knap dat je zo snel alweer zijn opgekrabbeld.

Verder; schreeuwen de Feyenoorders momenteel niet om het type spelers waar Van Geel het afgelopen seizoen kritiek na kritiek voor kreeg? Jongens als Fer, Janmaat en noem ze allemaal maar op. Spelers die geen kapitaal vertegenwoordigen en waarvan het maar afwachten is hoelang ze nog van waarde kunnen zijn...

1 juli 2019 om 15:20

@sirius

ik weet niet wie dat dan zijn maar ik ben niet een van die mensen die schreeuwt om Fer en Janmaat. ik schreeuw al meer als 6 jaar om een capabel scoutingsapparaat zodat er niet weer zoals 2 jaar terug bijna 30 miljoen verdampt aan spelers die niks aan Feyenoord toevoegen.

er moet weer creatief gescout gaan worden zodat we in de toekomst weer eens wat spelers met winst kunnen verkopen en financieel stappen kunnen maken. die 5/6 miljoen aan middelmatige Eredivisie aankopen uitgeven is een te groot risico gebleken en heeft ons alleen maar ellende opgeleverd

ik kan je mening respecteren zoals ik iedereen zijn mening respecteer, maar ik heb me 8 jaar lang groen en geel zitten ergeren aan het beleid van Van Geel. geen Jong Feyenoord in de Kkd, nooit een aankoop die voor de hoofdprijs weg gaat maar altijd oud spelers zonder restwaarde of middelmatige, voorspelbare Eredivisie aankopen halen. of het nu veel beter word weet ik niet maar Van Geel vond ik als TD ook 3 keer niks.

Van Geel zijn beleid was zo fantasieloos dat de gemiddelde supporter of Studio Sport kijker op voorhand al zijn aankopen kon voorspellen altijd. dat zegt meteen alles over zijn gebrek aan expertise en vakmanschap imo

1 juli 2019 om 15:34

De zwarte cijfers komen van de vrienden van Feyenoord en de lichting spelers die nog uit de jeugdopleiding kwam: eerst de vrij en Wijnaldum en later Karsdorp en Kongolo die gezamenlijk ruim 50 miljoen hebben opgeleverd .Zijn aankoopbeleid is de eerste jaren met een beperkt budget nog zeer verdedigbaar en laten we eerlijk zijn daar zaten enkele voltreffers tussen . De ruim 20 miljoen vorig jaar aan Haps , st Juste . Amrabat , ayoub en Sinestera is erg matig. Maar erger is dat hij de club achterlaat met een totaal verneukt scouting apparaat , een jeugdopleiding die op zijn gat ligt en bovendien niet de mogelijkheden heeft van Ajax , PSV en zelf az en Utrecht , omdat Van Geel de KKD niet nodig vond waardoor beloften nu niet de kans krijgen zich al vroeg op semi-professioneel gebied te testen , maar op zaterdagmiddag spelen tegen 16 jarige amateurspelers . Volgens mij zijn Fer en Janmaat transfervrij dus dan kun je daar geen “miskoop” aan doen. Die oud Feyenoorders bleken bijna allemaal van waarde: el ahmadi, Elia , Kuyt , berghuis en in mindere mate Clasie en Van Persie .. dus das geen gek beleid . Die aankopen van eredivisie spelers voor 3 tot 7 miljoen bleken echter bijna allemaal een mislukking en hebben Feyenoord daarmee een hoop geld Gekost : Bilal; Larsson; amrabat: ayoub ; Haps etcetera .

1 juli 2019 om 15:44

@Sirius

We hebben zeker de nodige ervaring nodig, maar dat heb je met spelers als Bottegin, vd Heide, Toornstra, Berghuis en Jorgensson wel voldoende.

Ik zoek meer naar een duveltje uit een doosje als Guidetti, Jorgensson, Miaichi etc

1 juli 2019 om 16:10

Mag ik je er even aan herinneren dat Ayoub ook transfervrij was? Voor de rest ben ik t met je eens, Martin deed het goed met een bescheiden portemonnee maar als die geld heeft weet die t niet meer

1 juli 2019 om 16:15

Wat heb je aan ervaring als ze geen knikker meer kunnen raken. Heb je vd heijden zien spelen afgelopen seizoen? Hij werd gepasseerd voor van beek....!! Botteghin deed het iets beter, maar die begint ook steeds ouder en blessuregevoeliger te worden.

1 juli 2019 om 16:44

@pprins: ayoub behoort natuurlijk niet tot het rijtje spelers die 3 tot 7 miljoen hebben gekost. Haps is alleen een 'miskoop' vanwege zijn blessures, want indien fit is hij meer dan prima.
Overigens snap ik je redenatie niet dat Feyenoord zwarte cijfers schrijft als gevolg van oude transfers en de vvf. Als je de jaarboeken erop na slaat is Feyenoord de laatste jaren prima zelfstandig de broek ah ophouden met een flink groeiende omzet.

1 juli 2019 om 18:19

Van Geel heeft 40 miljoen uitgegeven aan miskopen. Bovendien zijn Fer en Janmaat gewoon toevoegingen.

2 juli 2019 om 13:50

Toevoegingen waarvoor? Die 2-3 seizoenen waarin ze nog van waarde kunnen zijn, maar verder alleen maar geld gaan kosten? Die gaan namelijk geen transfersommen meer opleveren (althans geen relevante sommen).

Ook vraag ik me af waar ineens de kritiek gebleven is. Het binnenhalen van dat soort spelers is exact hetzelfde beleid waarmee ze al jaren bezig zijn en was Fer niet vervloekt in Rotterdam na z'n overgang richting FC Twente?

2 juli 2019 om 14:12

@pprins

Het is toch helemaal niet relevant wat de reden is waarom je weer zwarte cijfers schrijft? Ik heb in ieder geval niet verkondigd dat de club dat aan Van Geel te danken heeft.

Ik heb het idee dat de supporters veel te veel verwachten en vergeten hoe kort het geleden is dat de club uberhaupt weer zwarte cijfers schrijft. Wat had je dan verwacht; dat alles zomaar even weer makkelijk ging en elke spelers in voltreffer zou zijn?

Verder is het allemaal achteraf-gepraat. Met name Larsson, Ayoub, Haps en Amrabat waren geen vreemde aankopen en weinig Feyenoorders klaagden toen ze kwamen.

1 juli 2019 om 15:17

Ik zie je naam redelijk vaak verschijnen, maar je opmerkingen snijden geen hout.
Veel bla bla, maar verder niets.
Bij veel van je opmerkingen.
Wees realistisch, maar positief.
Feyenoord is een club die heus niet gaat afzakken.
De komende 5 jaar zullen ze heus wel een keer 2e en misschien wel 2 keer 2e worden.
Kampioen worden, dat is niet realistisch, maar je weet nooit.
Alles moet mee zitten.
Verder zie ik ze gewoon vaak 3e worden.
Wilde ik even kwijt, :-).

1 juli 2019 om 15:35

Wees maar trots Martin op de puinhoop die je hebt achtergelaten

1 juli 2019 om 16:28

Ja, net als al die andere Td's die Feyenoord in de afgelopen 50 jaar gehad heeft.... Dit is makkelijk roeptoeteren, vind ik.

Sowieso, alsof van Geel geen ambitie meer mag tonen nu hij vertrokken is.

On topic: het streven is nobel, maar ik vrees veel te hoog gegrepen. Zelfs in de succesjaren van 20 jaar terug met Adriaanse aan het roer eindigde Feyenoord boven Willem II, terwijl WII zelfs een keer 2e werd. Een budget van 15 miljoen lijkt mij veel te weinig, dat zal 25-30 miljoen moeten worden, wil WII enigzins kans maken op een betere klassering dan Feyenoord.

2 juli 2019 om 00:03

Nja, de afgelopen 2 seizoen heeft hij er wel degelijk een puinhoop van gemaakt hoor.

1 juli 2019 om 17:41

Geef de man gewoon de credits die hij verdiend.. onder zijn bewind is Feyenoord opgekrabbeld van een puinhoop naar top 3.. landstitel, bekersucces.. daarna niet succesvol doorgepakt, maar staan er stukken beter voor dan voor zijn komst..

Toch nog wat humor op maandag!!

1 juli 2019 om 15:24

Jep Feyenoord mag blij zijn dat t elk jaar 3de wordt

1 juli 2019 om 17:33

Zei je dat ook toen ze kampioen werden een paar jaar geleden? Terwijl Ajax en PSV toen ook verplicht waren om boven het minder kapitaalsterke Feyenoord te eindigen?

Laten we het even afwachten, als Feyenoord de boel op de rit krijgt en het grootste deel van het seizoen zo kan spelen zoals het tegen Ajax en PSV deed, namelijk hele dominante en terechte overwinningen, kan je doodleuk 300 miljoen op de bank hebben.

Ik vind het af en toe wel te ver gaan, de verwachtingen dat Ajax (en deels Psv) de Eredivisie nu gaat domineren en alle andere clubs kansloos zijn. Dat roepen we al jaaaaaren, maar Feyenoord heeft het de laatste jaren ook verrassend goed gedaan. We doen allemaal alsof Feyenoord een vaste middenmotor is geworden, hou toch op.

1 juli 2019 om 19:28

Rutger.

Jij begrijpt toch ook wel dat stilstand achteruitgang is? Ajax groeit als een tierelier, sportief, financieel en wereldwijd produceert het steeds meer content wat “fans”, lees klanten trekt. Als het zo door gaat is dat echt niet in te halen door Feyenoord. Wellicht een keer toevallig omdat Ajax een druk programma heeft maar structureel is dat uitgesloten.

Voor PSV geld in mindere maten hetzelfde. Daar kan Feyenoord bij lange na niet tegenop. Zowel financieel als sportief als in de jeugdopleiding heeft PSV het allemaal beter voor elkaar momenteel. En ook heeft PSV veel meer exposure als dat Feyenoord heeft. Dat komt door de prestaties van afgelopen jaar.

Feyenoord heeft de kans op aansluiting laten logen. Het kocht een hele partij jongens die niets toevoegen en stopte het geld in spelers in plaats van structurele doeleinden. (Op de vernieuwing van de jeugdopleiding na). Hierdoor is het kleine kansje aan te haken helaas in rook op gegaan. Natuurlijk valt n staat het met de prestaties op het veld maar als het beleid staat zie je dat doorgaans terug op het veld.

Nu weet niemand waar Feyenoord momenteel naartoe wilt. De fans niet en de mensen in heet bestuur ook niet. Hoe zie je die dan nog bij PSV en Ajax aanhaken?

Als laatste wil ik eraan toevoegen dat succes in Nederland in principe je grootste vijand is. Wanneer je als club zijnde succesvol bent zul je altijd je beste spelers zien vertrekken. Dat kan Feyenoord niet opvangen en het heeft ook geen geld om de spelers te behouden zoals Ajax dat nu wel kan. Neem een Ziyech die Sevilla links laat liggen. 100 procent van de spelers van de selectie van Feyenoord zou direct tekenen. Bij Ajax zit dat toch anders.

Als Feyenoord incidenteel kampioen wordt, kan dit ook. Het is natuurlijk grootspraak en zal je echt van die toevalstreffers zoals Isak afgelopen seizoen moeten hebben. Verder zie ik geen enkele speler ervoor zorgen dat Willem II derde wordt.

1 juli 2019 om 14:49

Als Mathijsen er vaker in slaagt om wat van die toptalenten uit Duitse clubs te huren, dan is het zeker mogelijk. Die Mathijsen leverde afgelopen seizoen echt een topprestatie.

1 juli 2019 om 14:50

Als als als, hoe groot is nou die kans? Dit is net zo realistisch als Roda jc de CL ingaat.

1 juli 2019 om 17:00

Het Az met Vincent Janssen was er anders ook wel in geslaagd om boven Feyoord te eindigen. Dat Az was volgens mij ook niks bijzonders en moest het vooral van de doelpunten van een ongekende Janssen hebben. Waarom zou zoiets ook niet bij Willem2 kunnen gebeuren? De kans in natuurlijk niet heel groot, maar als ze zo'n speler als Ishak al vanaf het begin hadden gehad? Vergeet ook niet dat Willem 2 nu ook wel wat geld op het spaarbankje heeft liggen. Dat kan van feyenoord niet worden gezegd.

1 juli 2019 om 17:26

Er zit een plek of 6 tussen? Een Az en Feyenoord strijden elk jaar om plek 3. Het is toch ook raar als een fc Groningen gaat zeggen dat ze Az in willen halen?

1 juli 2019 om 18:20

Dat gebeurt natuurlijk nooit. Nu Van Geel weg is zal Feyenoord weer groeien.

1 juli 2019 om 15:09

Het gat tussen Feyenoord als club tegenover Ajax en PSV is natuurlijk wel vele malen kleiner dan het gat tussen Feyenoord en Willem II als club, zowel qua grootte, prestaties als qua draagvlak. Deze uitspraak van Van Geel is gewoon voor de buhne om de achterban achter zich te krijgen. Dit soort woorden doen het altijd goed bij supporters.

1 juli 2019 om 20:27

De achterban hoeft Van Geel niet achter zich te krijgen dat staan ze al. Martin is mateloos populair bij Willem II en ver uit de meeste supporters zijn geel erg blij met hem al algemeen directeur. Deze uitspraak wordt natuurlijk extreem uitvergroot maar wat hij hier mee bedoelde is dat hij van Willem II een subtopper wil maken dat elk jaar strijd voor europees playoffs. Daar daarbij een keer (dat is incidenteel) boven Feyenoord eindigd als Feyenoord een slecht jaar heeft een Willem II een keer een geweldig jaar heeft. Echter daarvoor moet nog een hoop veranderen wat Van Geel ook zegt (spelers en technische staf budget van 3,8mln moet 5mln worden) echter denk ik dat je er daar nog niet meer komt. Als je structureel in de playoffs wil komen moet je een begroting van 20mln hebben (7mln budget spelers en technische staf). Maar goed eerst maar eens die 15 halen dan kijken we weer verder.

Net zo incidenteel als in '87-'88.

In de huidige tijd? Geen enkel signaal dat ook maar een sprankje hoop geeft dat de woorden van Van Geel werkelijkheid worden.

#De bal is rond.

Hele smerige uitspraak die onnodig is. Feyenoord heeft mede door wanbeleid van deze man geen cent om uit te geven. Ik hoop voor Willem 2 dat hij er geen zooitje van maakt.

1 juli 2019 om 14:50

Toch is iedereen blijkbar lovend over hem lees ik.

1 juli 2019 om 15:08

Nee, je hebt geen cent om uit te geven omdat je pas 2-3 seizoenen weer zwarte cijfers schrijft. Door zijn aankopen was er de afgelopen jaren uberhaupt geld om uit te geven. De uitspraak van Van Geel is wat misplaatst (alsof Willem II kan concurreren met Feyenoord...), maar jouw uitspraak verdient ook de schoonheidsprijs niet.

Ik bedoel: Iedereen liep te klagen over zijn aankoopbeleid het afgelopen jaar, terwijl iedereen nu schreeuwt om Janmaat, Fer en al die andere spelers die geen kapitaal vertegenwoordigen. Exact het soort aankopen die Van Geel ook deed.

1 juli 2019 om 15:18

Nee Janmaat en Fer zijn transfervrij. Daar doe je natuurlijk nooit een miskoop aan . Het gaat om de spelers die toch nig 4-5-6-7 miljoen kosten en daarmee Feyenoord heek veel geld hebben gekost . De Bilals, Larssons , Ayoubs, amrabats. Halsen, sinesteras en dan vergeet ik er een paar . Plus het feit dat het scouting apparaat gekilled is, de blinder is gemaakt om niet aan de KKD mee te doen en de jeugdopleiding er belabberd voor staat .

1 juli 2019 om 18:22

Sirius je roept veel maar zit er telkens naast. Je kunt best spelers halen die geen meerwaarde hebben maar wel een toevoeging zijn zoals Fer en Wijnaldum. Van Geel zijn aankopen zijn zeker 2/3 miskopen van waar meer dan 40 miljoen voor is uitgegeven. Miskopen zonder kwaliteit en restwaarde. Hij tweede jarenlang op Varkenoord en transfervrije spelers die zelf wilde komen.

1 juli 2019 om 18:24

Door zijn aankopen? Wie in hemelsnaam bedoel je dan? Hij verdiende nauwelijks met een aankoop van hem wat. Hij teerde op al die miljoenen van Janmaat, De Vrij, Indi, Wijnaldum, Fer, Clasie waar die geen enkele inbreng in had.

2 juli 2019 om 14:00

@pprins

Dat soort transfervrije spelers zijn nooit goedkoop. Die jongens zullen ongetwijfeld een aardig salaris willen en aangezien ze toch transfervrij zijn, zal Feyenoord dat waarschijnlijk wel gaan betalen.

Verder waren Larsson, Ayoub en Amrabat gewoon logische aankopen. Je kunt van tevoren niet voorspellen dat die jongens het uiteindelijk niet halen. De spelers die jij noemt hebben in totaal zo'n 13,5 miljoen euro gekost samen.

2 juli 2019 om 14:05

@El Fenomeno

"sirius je roept veel maar zit er telkens naast."

En op welke manier zit ik er naast? Hoe denk je aan kapitaal te komen als je telkens eind twintigers - begin dertigers blijft halen die nauwelijks waarde vertegenwoordigen?

Verder: Jarenlang hoor ik bij Feyenoorders (best begrijpelijk) geen positief woord over Leroy Fer. Nu is hij transfervrij en staat wellicht open voor de overstap en ineens draait de opinie 180 graden?

Verder is het nogal makkelijk om van de zijlijn te roepen hoeveel miskopen Van Geel wel niet heeft gedaan, maar wat versta je daaronder? Spelers als Ayoub, Amrabat, Larsson waren vrij logisch en hebben maximaal 4 miljoen euro gekost. Ayoub was zelfs transfervrij.

Dan vraag ik me dus af: Hoe zit ik er naast? Hoe denk je dan in hemelsnaam aan kapitaal te komen?

De man is zo ongelooflijk vol van zichzelf, dat hij elke kans moet aangrijpen om weer eens te benoemen met hoeveel lof anderen over hem spreken. Hij heeft het aardig gedaan bij Feyenoord, maar er zijn ook, toen Feyenoord ineens weer budget had, een boel spelers aangetrokken uit allerlei oorden waar we nog steeds niets van hebben gehoord. Redelijk gedaan dus, wat persoonlijkheid betreft lijkt het me een gigantische engnek.

1 juli 2019 om 14:52

@kalou2005

mee eens. Van Geel neemt alle credits voor de succesvolle sanering in zijn beginperiode bij Feyenoord maar dat kwam voornamelijk door de vrienden van Feyenoord die financieel bijsprongen en de spelers die uit de eigen jeugdopleiding kwamen en door van Gaal mee werden genomen naar het WK waar ze drie keer zoveel waard werden

voor de rest heeft Van Geel alleen spelers zonder restwaarde binnen gehaald en louter miskopen gedaan. alles was gericht op korte termijn succes maar aan de lange termijn is helaas nooit gedacht waardoor Feyenoord nu nog steeds in de problemen zit. er is nooit een capabele scouting door hem neergezet waardoor Feyenoord 2 jaar geleden voor bijna 30 miljoen aan miskopen heeft gedaan en de jeugdspelers worden ook niet veel beter omdat Van Geel een Jong Feyenoord in de KKD niet nodig vond. tel uit je winst

1 juli 2019 om 14:57

Daarbij opgeteld enkele jeugdexponenten zoals Kongolo en Karsdorp die kwamen aanwaaien en een Elia en Berghuis die vergruisd vanuit het buitenland ineens prima bij Feyenoord in het elftal bleken te passen. Het kampioenschap was deels toeval. Uiteraard is dat wel vaker zo bij de club die kampioen wordt, maar vaak ook is het een gevolg van langdurig goed beleid. Daar was in dit geval absoluut geen sprake van.

1 juli 2019 om 15:08

Komop ik ben Ajacied maar zelfs ik erken dat hij uitstekend werk heeft geleverd bij Feyenoord. Beenhakker had de zelfde middelen/hulp van FvF als van Geel. Van Geel heeft 3 spitsen naar feyenoord gehaald waar ze echt wat aan hadden. Dat er veel mislukkelingen zitten tussen zijn aankopen is niet gek. Ook heeft hij de FvF altijd buiten willen sluiten om Feyenoord onafhankelijk te maken. Van Geel is geen wonderdokter maar de enige Nederlandse TD die kan toveren met een lege portemonnee is Tedd van Leeuwen. Wat Overmars doet is ook knap en heel anders dan TD zijn bij Feyenoord, maar ik denk dat ook Overmars het niet veel beter had kunnen doen dan Van Geel.

2 juli 2019 om 00:11

Grotendeels met je eens, maar t gaat vooral om de.afgelopen 2 seizoenen. Die waren namelijk uitermate teleurstellend

1 juli 2019 om 15:00

Goed voorbeeld hiervan is het volhouden dat de JL geen gemiste kans was voor Jong Feyenoord. Als je zo'n groot ego hebt, en/of geen technisch inzicht hebben (zou ook een hoop verklaren), ben je duidelijk te incompetent om een voetbalclub te leiden.

Willem 2 is zo'n ploeg die als ze goed draaien meedoen voor de play-offs maar als het minder gaat ook zomaar moet oppassen om de nacompetitie te ontlopen...

Mooie baan voor van Geel en waarschijnlijk geen verkeerd salaris.

Laat ze de volgende 2 seizoenen de concurentie met Heereveen, Groningen en Utrecht aangaan. Om met AZ en Feyenoord te concureren is op dit moment niet realistisch.

Allemaal leuke woorden voor de buhne, maar met dat soort cijfers eindig je incidenteel hooguit een keer onder Utrecht. Ik mag toch aannemen dat Van Geel ook weet dat een derde of vierde plek de komende jaren absoluut niet realistisch is.

Ze hadden dit seizoen nota bene een selectie die je niet snel ziet bij Willem II en nog eindigden ze gewoon als een middenmoter. Spelers als Isak, Tapia en Crowley zijn al zeldzaam bij een club als Willem II en die voetballen er hooguit 1 seizoen. Dan zijn ze weer vertrokken.

Het valt me sowieso op de laatste jaren dat clubs altijd denken naar het meest positieve scenario en dan merk je al snel dat ze geen antwoord hebben als het allemaal niet zo makkelijk gaat. Meestal raken de clubs eerder in verval dan dat ze de weg structureel naar boven inzetten. Een beleid op objectiviteit en realiteit is naar mijn mening een veel betere aanpak.

Waarom zou je in godsnaam je oude club die je zonder al te beste reputatie hebt verlaten betrekken in zulke grootspraak? Beetje smerig en zo onnodig.

1 juli 2019 om 17:37

Je bedoelt die club waar de supporters hem uitkotsten? Moet je je dan maar poeslief blijven gedragen? Als jij jarenlang als het zwarte schaap wordt gezien zou je ook een dikke vinger opsteken.

Maar je moet deze uitspraken met een korreltje zout nemen; het is puur om de fans even wat op te peppen. Net zoals spelers altijd roepen dat hun nieuwe club de mooiste club van de wereld is (vooral bij Labyad haha).

1 juli 2019 om 18:16

Dat is de omgekeerde wereld zoals je het nu schetst. Hij is wel degelijk voor een flink deel verantwoordelijk voor de malaise daar en krijgt daar logischerwijs kritiek op. Is hij dan het juiste persoon om, het moment dat ie bij een andere club zit, hoog van de toren te blazen en de sneren naar zijn oude club? Lijkt me niet.
Je hebt inderdaad gelijk dat dit soort dingen niet 100% serieus te nemen zijn

1 juli 2019 om 18:25

Hij heeft nooit maar ook één kritische noot over zichzelf gerept, ondanks dat die 40 miljoen aan miskopen heeft uitgegeven.

Van Geel moet minder champagne drinken. In voetbal is alles mogelijk, maar waarom specifiek benoemen dat Willem 2 incidenteel boven Feyenoord kan eindigen? Daar is geen enkele aanwijzing voor. Van Geel was mede verantwoordelijk voor het kampioenschap van Feyenoord, maar door het blijven aantrekken van oudere spelers zonder restwaarde, of spelers waarvan de eredivisie de max. is zit Feyenoord in de huidige situatie. Geen geld of perspectief om structureel mee te doen met het geweld van Ajax en Psv.

1 juli 2019 om 15:22

Er zit heus nog wel restwaarde op een aantal spelers van Feyenoord.
Ik kan er zo 3/4 op dit moment noemen, die nu in de basis spelen.
Verder zitten er een aantal spelers, waar heus nog wel potentie in zit.

1 juli 2019 om 16:21

Vanzelfsprekend, ik zeg toch ook nergens dat er niemand in de huidige selectie restwaarde of potentie heeft? Je kan niet ontkennen dat van Geel voornamelijk spelers heeft gehaald die ervaring hebben in de eredivisie. Spelers als Botteghin, vd Heijden, Haps, Vejinovic. Allen spelers die de eredivisie als plafond hebben en niet veel geld op gaan leveren. Aangevuld met spelers als Kuyt, van Persie, Clasie, Martina (?), jongens die ervaring hebben in het buitenland maar geen restwaarden meer hebben of gehuurd zijn.

In de huidige selectie zie ik ook nauwelijks expotentieel talent. Bij Kokcu heb ik geode hoop dat hij een stabiele speler voor Feyenoord 1 kan worden. Verder vind ik het toch best matig. Misschien dat Summerville of Azarkan zich gaan ontwikkelen tot Feyenoord 1 waardige spelers. Maar spelers als Vente, Wehrmann, Geertruida, Lewis, Hall en in iets mindere mate Malacia gaan Feyenoord niet dichter bij Ajax en PSV brengen.

Bijzonder dat wij hier Martin van Geel horen uitspreken dat je met een spelersbudget van 3,8 miljoen incidenteel boven Feyenoord kan eindigen, dit terwijl we eerder vandaag een Ted van Leeuwen horen balen dat er met zijn spelersbudget van 4,8 miljoen 'geen geld' is en men zich zorgen moet maken. Schijnbaar is dat spelersbudget van de Tukkers zo laag nog niet.

Kijk de eerste schop na is alweer een feit.

Willem II mag ieder seizoen blij zijn als ze in het linker rijtje eindigen en incidenteel meedingen om een EU ticket.
Met Sol en Isak hebben ze beetje boven hun stand geleefd verder is het maar een middelmatig elftal dat dankzij de verdere matigheid van andere Bvo's niet aan het licht komt.

Het Willem II van rond de eeuwwisseling was beter dan deze selectie.

1 juli 2019 om 16:40

Ik denk dat het niet is dat Willem II boven haar stand leeft, maar nu simpelweg een groei probeert te maken.
Ik denk dat Willem II om te groeien juist de stap moet wagen om hoger te mikken wat betreft spelers. Deze ontwikkeling is afgelopen seizoen ingezet door bepaalde huurconstructies met opties tot koop van jonge spelers met potentie.
Sol heeft zich prima ontwikkeld bij Willem II en Isak is (mede dankzij een goed half jaar Willem II) getransfereerd naar Real Sociedad. Ik denk dat andere clubs en spelers dit ook zien en hopelijk kan Willem II hiervan profiteren door meer van zulke spelers (definitief) te contracteren.

1 juli 2019 om 20:54

Ben zelf een support van Vitesse en hoewel huurspelers vaak best leuk zijn is het geen garantie voor een stabiele toekomst.
Willem II zou meer hebben aan een goede jeugdopleiding waaruit ze spelers kunnen laten doorstromen.
Zo'n Frenkie de Jong heb je ook niet ieder jaar ertussen zitten maar de afgelopen 10 jaar heb ik weinig eigen kweek voorbij zien komen in Tilburg.

2 juli 2019 om 19:04

Komt omdat jullie en andere clubs uit nederland deze spelers snel overnemen voor ze in het eerste uit kunnen komen.

2 juli 2019 om 14:08

Het is een domme uitspraak, maar laten we niet doen alsof die schop van 1 kant komt. Het hele jaar kreeg deze man al schop na schop. Het was dus wel te verwachten dat hij ook een keer van zich af zou bijten. Ik zie in Willem II ook gewoon een middenmoter (ook in de toekomst), maar ik vind wel dat men momenteel moeite heeft om objectief te blijven als het Van Geel betreft.

Als hij gelijk heeft in de stelling dat Willem II incidenteel boven Feyenoord kan eindigen geeft hij eigenlijk aan dat zijn laatste maanden bij Feyenoord een mislukking zijn geweest op beleidsmatig gebied. Feyenoord zou zich nimmer zorgen moeten maken om onder een club als Willem II te eindigen. Dat AZ er een keertje boven kan eindigen of heel misschien een andere stabiele subtopper is tot daar aan toe. Maar Willem II wat niet tot de subtop behoort maar op z'n beste bij de brede middenmoot? Nee, dat zou absoluut niet mogen.

Hij blijft op een aantal dossiers gefaald hebben, de beloften die niet in de voetbalpiramide zaten, dat de jeugdopleding verwaarloosd is en het feit dat er een selectie staat die amper serieus kapitaal vertegenwoordigd. De aansluiting richting Ajax en Psv, waar Feyenoord naar toe had kunnen werken na het kampioenschap heeft niet plaats gevonden. In plaats daarvan is het gat na 2017 weer groter geworden.

Natuurlijk, hij heeft het over de gehele linie zeker niet slecht gedaan. Van een situatie met amper geld midden in de subtop heeft Feyenoord de weg naar boven gevonden, heeft zich Europees ook weer laten zien (tegen o.a Sevilla, AS Roma, Man United, Napoli) en heeft nationaal prijzen gepakt. Financieel laat hij de club beter achter dan hij hem aantrof. Daarvoor verdiend hij credits en ik geloof dat hij die echt in die jaren wel gekregen heeft. Maar het lijkt erop dat hij een beetje moeite heeft met het erkennen dat er naast veel goede zaken er ook terechte kritiek is, wat mede de oorzaak is dat zijn vertrek voor een heel deel bij de achterban vooral opluchting veroorzaakt. Want de club moet verder groeien, en het is heel duidelijk geworden de laatste twee jaar dat dit onder Van Geel heel moeilijk geworden zou zijn.

Je kunt ook incidenteel een goede aankoop doen, of nee toch niet! Deze man heeft het zo hard verpest en loopt daarna naar Willem II toe om een uitspraak te doen waardoor elke Feyenoord supporter die hem nog niet haatte dat nu wel doet.

Lekker zo een uitspraak over een club die je niet al te best hebt achtergelaten . Geeft de plaat voor de kop van Martin van Geel goed weer .

Hoor haar nou...

Ik vind dit eigenlijk niet zo'n handige uitspraak van Martin, en dan druk ik mij heel zachtjes uit. Buiten het feit dat hij zichzelf maar wat graag volstopt met veren heeft hij een giga plaat voor zijn kop. Hij bespeurde veel negativiteit ondanks alle successen? Wat zijn successen? Het kampioenschap, dat was een succes! Tot en met het kampioenschap had hij heel goed werk verricht, maar wat gebeurde er daar na? Die negativiteit komt niet zomaar uit de lucht vallen. Van Geel had enkele miljoenen te investeren en wat heeft hij er precies voor teruggehaald? Precies, net niks. Het ene na het andere jeugdtalent wandelt de deur uit, misschien was het eens handig om eens wat eerder in gesprek te gaan met die jongens? Hij geeft Sven van Beek een contractverlenging, op basis waarvan precies? Hij heeft staan schutteren in het team. Ik zie 10x liever Geertruida op zijn plek. Investeer het geld van dat contract van Van Beek maar in een paar goede jeugdtalenten die op zijn positie uit de voeten kunnen, zo'n Sepp van den Berg bijvoorbeeld. Ik kan nog wel even doorgaan, want over Van Geel kan je een heel boek schrijven. Maar als jij spreekt van successen en niet door hebt dat je faliekant hebt gefaald doordat er het afgelopen jaar geen goed team stond, dat ook nog eens kansloos werd uitgeschakeld door Trencin… Dan ben ik maar wat blij dat je weg bent. Verschrikkelijk slecht werk geleverd afgelopen jaar maar daar zal hem niet over horen. Succes met Willem ll, incidenteel boven Feyenoord eindigen zie ik niet gebeuren maar goed, Martin ziet wel meer dingen....

In 2017 nog landskampioen geworden, vervolgens zo'n 54 miljoen verdiend aan de CL, Karsdorp en Kongolo en daarna toch weer "gewoon" 17 en 21 punten onder de kampioen geëindigd. En als je naar de selectie kijkt, dan loopt daar op Berghuis na momenteel ook niemand rond die een interessant bedrag op gaat leveren. Dan heb je het toch niet heel goed gedaan als technisch directeur.

Haha volgens mij zit Martin nog een beetje vol met rancune naar zijn oude werkgever.

Wat veel mensen volgens mij vergeten is dat van Geel is gehaald door Willem II als AD en niet als TD. Als ik zie wat van Geel (met geld) als TD bij Feyenoord heeft gedaan dan snap ik de reacties van sommigen. Ben wat dat betreft ook blij dat Mathijsen de TD blijft (heeft het afgelopen seizoen keurig werk verricht).
Als van Geel niet meer geld uitgeeft dan er binnen komt, kan zorgen voor meer sponsoren (in tegenstelling tot wat de vorige AD heeft bewerkstelligd) èn daarnaast het nieuwe jeugdcomplex vorm gaat geven dan is dat al een hele stap in goede richting.
Wel gewaagde (en m.i. onnodige uitspraken) die nu gedaan worden. Ik zou het al prachtig en meer realistisch vinden als van Geel zou zeggen dat we een vaste subtopper worden (daarmee doel ik op elk seizoen eindigen op plaats 9-10, met hopelijk uitschieters naar boven). Ik denk dat er zeker nog wel groei mogelijk is voor Willem II, ondanks dat er meerdere Bvo's zijn in de regio.

Dit moet Van Geel gewoon niet doen. Dit is zeer rancuneus overkomen, wat totaal niet nodig is. Sterker nog, mocht Willem II komend seizoen laag eindigen of nog erger, dan wordt hij constant aan deze uitspraken herinnerd. Het zou veel krachtiger overkomen als hij het alleen over Willem II heeft en de doelstellingen en andere clubs erbuiten laat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren