Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax bereid meer dan tien miljoen te bieden voor alternatief Steven Bergwijn’

Laatste update:

Ajax wil Steven Bergwijn graag inlijven, maar het is mogelijk dat PSV niet gaat meewerken aan een transfer van de aanvaller naar Amsterdam. Krépin Diatta van Club Brugge geldt bij Ajax als alternatief voor Bergwijn. Volgens Het Laatste Nieuws is Ajax bereid om meer dan tien miljoen euro op tafel te leggen voor de vleugelspits.

Diverse media hebben al melding gemaakt van het scenario dat Ajax zich zeer binnenkort meldt bij PSV inzake Bergwijn. De aanvaller zelf zou volgens onder meer het Eindhovens Dagblad openstaan voor een transfer naar zijn oude club. Mocht de Oranje-international toch niet naar de Johan Cruijff ArenA komen, dan gaat Ajax zich mogelijk melden bij Club Brugge voor Diatta.

De Belgische club houdt al rekening met een uitgaande transfer van Diatta en richt de pijlen nu op Amadou Sagna, aldus Het Nieuwsblad. De buitenspeler van Cayor Foot schitterde onlangs op het WK Onder-20 namens Senegal. Kees Kwakman zag Ajax-doelwit Diatta namens Senegal in actie komen tegen Tanzania (2-0) op de Afrika Cup en is te spreken over de aanvaller.

“Hij speelde als meest aanvallende middenvelder aan de rechterkant, maar dat kwam ook doordat Sadio Mané niet speelde”, aldus Kwakman bij FOX Sports over de twintigjarige Diatta. “Bij Brugge speelt hij aan de linkerkant, hij is rechtsbenig. Hij gaat ook best vaak buitenom met zijn acties en kan het ook redelijk met links.”

Diatta, die nog tot de zomer van 2022 vastligt bij Club Brugge, kwam tot op heden in anderhalf jaar tijd tot 36 duels voor de Belgen, met 2 goals en 5 assists tot gevolg. “Hij heeft Groeneveld eruit gespeeld. Hij was geblesseerd, maar die is er niet meer ingekomen voor hem. Hij is snel, twintig jaar en doet het goed bij Brugge. Hij heeft pas twee goals gemaakt, dus daar moet hij nog een beetje aan werken.”

Zou Krépin Diatta een goede aanwinst zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Lijkt tweede Bandé. Doe maar liever niet een is genoeg. Vast wel iets beters dan dat te krijgen in zuid Amerika.

26 juni 2019 om 08:37

Hoe ontwikkelt die Bandé zich eigenlijk? Lang geblesseerd geweest meen ik, maar hoe heeft hij het bijvoorbeeld bij Jong-Ajax gedaan?

26 juni 2019 om 09:08

Er was een pin in zijn been gezet (jaa zon lelijke breuk was het), hij traint inmiddels weer mee met de groep, maar is nog niet fit genoeg om wedstrijden te spelen. Hij heeft nog geen enkele wedstrijd gespeeld, dus valt nog helemaal niets over te zeggen. Ik heb begrepen dat Ajax ook extra voorzichtig is, want het was een hele nare breuk.

26 juni 2019 om 08:37

Want jij hebt bandé zo vaak zien spelen om er een goed oordeel over te kunnen geven?

26 juni 2019 om 08:42

Die gozer had een dubbele beenbreuk. Is nog steeds fit aan het worden. Heeft serieus 10 minuten gespeeld voor Ajax1.

26 juni 2019 om 09:34

Diatta is een fantastische speler en veel beter dan Bandé. Dat de statistieken van Diatta niet zo goed zijn komt omdat hij bij Brugge in een 3-5-2 heeft gespeeld en daardoor heel laag stond.

Fantastische speler die ze nooit voor 10M laten gaan. Misschien het dubbele.

26 juni 2019 om 12:29

Wil net zeggen, acht hem dus totaal niet haalbaar. Als die onder de 15 weg gaat is Brugge heel raar bezig, is echt een groot talent en nog vrij compleet ook

Ik blijf het echt bezopen vinden mocht Ajax straks een giga bedrag voor Bergwijn betalen, het lijkt me toch dat je in het buitenland voor een miljoentje of vijftien wel iemand kan vinden die minstens zo goed is.

26 juni 2019 om 09:03

Investeert er eens iemand in het Nederlandse voetbal is het weer niet goed.

26 juni 2019 om 09:28

Of PSV er wat mee op zou schieten kan je pas zeggen op 1 september en de rest van de Eredivisie heeft er helemaal niks aan.

26 juni 2019 om 09:40

Wie zegt dat? Kans is groot dat PSV na het verkopen van Bergwijn gewoon Berghuis oppikt bij Feyenoord. Vervolgens kan het zomaar zo zijn dat Feyenoord Kerk en El Khayati oppikt. Voila, zo blijft het geld in de Eredivisie en worden meerdere clubs er beter van.

26 juni 2019 om 10:17

Dat mag ik toch niet hopen, Kerk voegt echt helemaal niks toe aan Feyenoord en El Khayati lijkt me overbodig als je Kokcu vanuit de jeugd krijgt.

26 juni 2019 om 09:43

Ja, zo simpel is het.
Als er voor 15 miljoen een veel betere speler te koop zou zijn (die ook in NL wil voetballen), dan had Ajax die toch al lang gekocht.
Bovendien wil Ajax meer Nederlanders, als ik de berichten goed begrijp. Dan wordt de spoeling erg dun en zul je, zeker als je van de concurrent koopt, flink moeten lappen.

26 juni 2019 om 19:19

@ Uitnistelrooy

Dat van "meer Nederlanders" willen hebben is volgens mij zijn eigen bestaan gaan leiden, en komt volgens mij van de media. Ook zou Bergwijn niet komen er zitten nog genoeg Nederlandse jongens bij Ajax die bij het eerste zitten of daar dicht tegen aan zitten.

Is Dilrosun niks? Ook een Amsterdammer met een ajax verleden. Deed het uitstekend in het begin bij Hertha

26 juni 2019 om 09:03

met je eens

26 juni 2019 om 09:25

21 jaar. In totaal maar 18 profwedstrijden met daarin 2 doelpunten. Dan zie ik liever bergwijn komen.

26 juni 2019 om 09:54

Ik zie het ja, dan inderdaad liever Bergwijn of een ander. Everton viel me erg op bij Brazilië, misschien is dat iets. Of Vargas, Antony, dat soort spelers.

26 juni 2019 om 11:29

Haha Everton van Gremio is echt niet haalbaar voor Ajax helemaal met het toernooi dat bij nu speelt.

26 juni 2019 om 09:47

Van wat ik heb gehoord is dat hij vorig seizoen een paar wedstrijden leuk heeft gespeeld. Hij is toen opgeroepen voor het Nederlands elftal, maar daarna is hij weer snel in de vergetelheid geraakt. Hij heeft ook al sinds November geen volledige wedstrijd meer gespeeld voor Dusseldorf. Sterker nog, hij heeft vanaf eind November tot aan April geen wedstrijd meer gespeeld voor zijn team (ik weet niet of dit door een blessure kwam).

Nee, ik zou deze aankoop niet steunen.

36 duels, 2 goals en 5 asssists. Topstatistieken voor een buitenspeler. Absoluut meer dan 10 miljoen waard , niet meer over nadenken Ajax. Man man man.

26 juni 2019 om 08:46

23 wedstrijden in de JPL. 2 goals en 5 assists. Qua zuivere speeltijd iets meer dan 19 wedstrijden in de JPL. Oftewel 1 op 3 voor een 20 jarige buitenspeler. Er zit wel potentie in denk ik zo. Al heeft Ajax genoeg buitenspelers als je het mij vraagt.

26 juni 2019 om 09:19

Tadic in zn laatste jaar in Engeland...36 wedstrijden, 6 goals, 3 assists.. Topstatistieken, absoluut meer dan 10 miljoen waard, niet meer over nadenken Ajax. Man man man.

26 juni 2019 om 09:34

Is ook echt met elkaar te vergelijken ja. Tadic speelde in de premier league bij een club die toen streed tegen degradatie. Deze speler speelt bij een club die in de belgische competitie speelt en ook nog eens als tweede is geëindigd. Dan mag je van mij als buitenspeler wel betere statistieken overleggen.

26 juni 2019 om 09:57

Eens, wat zeggen die "assists" nou bijvoorbeeld ook..... Als jij er als buitenspeler 100 panklaar legt voor de spits maar hij prikt er maar eentje in dan is jouw moyenne vrij slecht terwijl wanneer je maar 10 kansen creëert en de spits er 10 inlegt dan zijn de statistieken weer perfect zogenaamd.

26 juni 2019 om 09:51

Je moet je ook niet blind staren op statistieken. Natuurlijk zeggen ze wat, maar ook echt niet alles. Het kan zo maar zijn dat hij bij Ajax veel meer gaat scoren of assists gaat geven vanwege een andere tactiek.

Ik weet ook niet hoe hij is gebruikt bij Brugge, want die spelen vaak met een 5-3-2 of 3-5-2 opstelling waar de vleugespelers vaak de hele flank moeten bestrijden. Zo kan een Diatta dus links/rechtsback zijn en tegelijkertijd vleugelaanvaller.

Daarnaast is het een jongen van 20 jaar, dus er zal vast een plan achter zitten.

Maar als ik de verhalen zo hoor is hij tweede keus en wilt Ajax zich eerst volledig richten op de komst van Bergwijn.

26 juni 2019 om 12:32

Ik zou blind 10 miljoen neerleggen voor hem, probleem is dat je hem daar dus nooit voor gaat krijgen. Was in topvorm laatst deel van seizoen en staat te boek als enorm talent daar, dat is de volgende cashcow voor Brugge. Volgend seizoen krijg je Wesley achtige bedragen als hij zijn niveau kan houden. Dan is bij simpelweg te duur voor Ajax.

26 juni 2019 om 14:01

Gewoon nu halen voor 12-20 miljoen. Anders krijgt je weer een Bailey scenario volgend jaar. Het is wel duidelijk dat Ten Hag diepgang op de vleugels wilt komend seizoen, ben dus benieuwd wat de plannen met Tadic zijn. Ik zou het fantastisch vinden als hij de nieuwe spits wordt aangezien ik uitgekeken ben op Dolberg. Wat denk jij dat de grootste veranderingen zullen zijn op tactisch gebied?

Hmm, heb hier toch mijn twijfels over. Niet over zijn kwaliteit aangezien ik hem niet heb zien spelen, maar omdat dit een alternatief is voor Bergwijn.

Bergwijn mag van mij zeker naar Amsterdam komen, al zou het alleen maar zijn om een statement te maken. Ik ben heel erg gecharmeerd van Bergwijn en het is ook nog eens een (amsterdamse) Hollandse jongen. Is jong en er zit flink wat potentie in. Tuurlijk wordt het dan druk in de aanval, maar dat mag van mij wel, maar alleen als het om Bergwijn gaat. Een andere aanvaller hoeft er voor mij niet bij nu.

We (ajax) heeft ook nog Bande waar we nog niets van gezien hebben en die is ook nog jong. Waarom dan denken aan Diatta als je een vergelijkbare speler al eerder gehaald hebt zonder dat hij zich heeft kunnen bewijzen?

Nogmaals, Bergwijn is niet nodig, als Ziyech en Neres blijven, maar dat is een transfer dat ik nog wel zou snappen gezien de redenen die ik eerder opnoemde plus, hij kan op meerdere posities uit de voeten, maar Diatta vind ik dan weer overbodig.

26 juni 2019 om 08:46

Volgens mij anticiperen ze erop dat minimaal 1 maar misschien allebei van Neres en Ziyech vertrekken. Dan heb je wel echt een extra speler nodig nog.

26 juni 2019 om 08:55

Dat denk ik inderdaad ook, ik schreef dit ook met de gedachte dat beide spelers blijven. het is natuurlijk ook goed om vast rond te kijken bij een eventuele vertrek van spelers, maar dan zou ik pas aan deze speler denken wanneer er vergaande gesprekken zijn geweest met Neres en/of Ziyech, maar goed wij en de media weten natuurlijk niet alles. Misschien zijn er al gesprekken geweest met andere clubs over deze heren en dat Ajax daarom nu al rondkijkt.

Anders kan het zomaar een Tadic-Ziyech scenario worden: ervan uitgaan dat Ziyech vertrekt dus daarom maar alvast Tadic halen en uiteindelijk blijft Ziyech nog. Oke dit is uiteindelijk goed uitgepakt omdat beide heren niet meer op 10 speelden, maar dat is allemaal achteraf.

Een middenvelder erbij kan misschien ook geen kwaad.

26 juni 2019 om 09:10

Middenvelders zijn er wel genoeg. Frenkie de Jong is weg, Marin is terug en ook Eiting is weer fit, er zijn achterin extra opties, waardoor Blind op 6 kan, dus zijn heel veel opties mogelijk.

Bergwijn gaat het niet worden.
Ik zie Ajax niet meer dan 20 miljoen betalen voor hem en dat hij de duurste speler ooit gaat worden bij Ajax.
Al met al goede voetballer en zo u bij Ajax perfect passen maar simpelweg te duur dus verder kijken

26 juni 2019 om 11:26

Ik zie Ajax wel tot 25 miljoen gaan. Dan zou er nog een lading aan bonussen bij op komen en kom je uiteindelijk op een (mogelijk) bedrag waar zowel Ajax als PSV tevreden mee is.

Verder heeft Ajax natuurlijk de perfecte vervanger voor Dumfries in de aanbieding. De blanke versie.

Zonder dollen. Buiten dat ik denk dat Kristensen bij PSV veel meer gewaardeerd zou worden (past simpelweg meer bij hun spel dan bij het onze, wat geen schande is), heeft Ajax enkele mooie spelers die eventueel de omgekeerde weg zouden kunnen bewandelen. Had eerder de hoop gevestigd op Sinkgraven door gebrek aan creativiteit in Eindhoven, maar die is inmiddels weg.

26 juni 2019 om 13:09

Haha hou toch op met je Kritsensen. PSV zit echt totaal niet op hem te wachten, ook niet als tweede keus. Daarnaast zie ik Bergwijn ook niet naar Ajax gaan. Zeker niet voor een bedrag onder de 40 miljoen.

26 juni 2019 om 13:44

Kristensen was quasi serieus maar had Dumfries bij Ajax neergezet en hij had waarschijnlijk ook op de bank gezeten. Niet ieder type wordt bij elke club evenveel gewaardeerd/op waarde geschat. Dat bedoel ik.

Dat zijn in 36 wedstrijden geen hele overtuigende cijfers.
Ik denk dat deze berichtgeving een schijnbeweging is en dat straks toch flink betaald wordt voor Bergwijn. Ajax wil hem, Bergwijn wil naar Ajax alleen de prijs is nog een hot item. Ajax zal niet meer dan 20 willen betalen en PSv wil meer maar moet ook de selectie broodnodig versterken terwijl de tijd dringt....

Een maand eerder werden in Zuid Amerika Pavon, Antony en Vargas aan Ajax gelinkt. Is die interesse nu helemaal geluwd ?

26 juni 2019 om 08:56

PSV krijgt al 12 miljoen binnen voor angelino, hiervan kan je Pieters transfervrij inlijven, Diego Reyes kopen (2 miljoen) en nog een top verdediger halen van rond de 10 miljoen (Alvarez). Gezien PSV ook een potje van ik dacht 8 miljoen heeft zonder verkopen tijdens een transferperiode moet dit zeker lukken. Ik ben ervan overtuigd dat als de transfer van angelino wereldkundig wordt gemaakt, dat de balletjes gaan rollen bij PSV. Minder dan 20 miljoen gaat PSV natuurlijk nooit accepteren voor bergwijn, dat moet minstens het dubbele worden.

26 juni 2019 om 09:13

Je snapt wel dat bedragen in de voetballerij niet netto zijn eh. Ik heb ooit een presentatie van Hans Nijland gehad, die vertelde dat je van buitenlanders rond 50% netto overhoudt en bij eigen opleiding 70-80%. Oftewel van die 12 miljoen is dus ongeveer 6 miljoen herinvesteerbaar. En niet de 12 miljoen die jij noemt.

26 juni 2019 om 09:19

Ik zeg dat PSV met het geld wat er overblijft van die 12 miljoen + het jaarlijkse potje van 8 miljoen per transferperiode genoeg geld heeft om alle aankopen te doen die ik noem. Als ze dus zoals jij zegt 6 miljoen overhouden dan heb je 6+8 is 14 en daar kan je de hele achterhoede van voorzien zoals ik laat zien in mijn vorige bericht. Mocht er dan een lozano/bergwijn vertrekken voor een belachelijke groot bedrag heb je malen als vervanger en dan kan je een goede talentvolle linksback kopen en een middenvelder.

26 juni 2019 om 09:40

@voetbalimpact

"je snapt wel dat bedragen in de voetballerij niet netto zijn eh. Ik heb ooit een presentatie van Hans Nijland gehad, die vertelde dat je van buitenlanders rond 50 netto overhoudt en bij eigen opleiding 70-80. Oftewel van die 12 miljoen is dus ongeveer 6 miljoen herinvesteerbaar. En niet de 12 miljoen die jij noemt. "

Is baarlijke nonsens. Hoeveel je over houdt aan de verkoop van een speler, hangt af van de contractvoorwaarden, zoals doorverkooppercentage en bijv. een gedeelte van de transfersom voor de speler. Natuurlijk moet een BVO ook winstbelasting betalen, maar door investeringen fiscaal af te schrijven, kan je die, afhankelijk van de winst, beperken of helemaal voorkomen. Winstbelasting bedraagt ook geen 50 maar 25 procent. Voor spelers die van buitenaf komen, moet meestal een transfersom worden betaald en voor zelf opgeleide spelers heb je alleen opleidingskosten. Als je de aanschafkosten en opleidingskosten van het bedrag dat je ontvangt bij verkoop zou aftrekken, zou je tot die berekening van Nijland uit kunnen komen. Maar waarschijnlijk heeft hij gewoon een voorbeeld gebruikt, hoeveel je uiteindelijk overhoudt, hangt natuurlijk af van de hoogte van de transfersom. Angelino heeft PSV naar verluid 6 miljoen gekost en als je die van het verkoopbedrag aftrekt, blijft inderdaad 6 miljoen over. Maar die 6 miljoen aan transferkosten is vorig jaar al van de begroting afgeboekt, waardoor PSV gewoon 12 miljoen heeft om te investeren. Sterker nog, PSV heef zelfs meer dan 13 miljoen te besteden omdat ook zijn afschrijving van 1,2 miljoen per jaar weg valt doordat hij wordt verkocht. Dat betekent dus ook 1,2 miljoen extra investeringsruimte.

Heeft Ajax niet toevallig ergen in Jong Ajax een vleugelspeler met talent rond rennen?

26 juni 2019 om 09:43

@nicollevan Emm

Zeker wel, Nicholas Kuhn. Technisch zeer begaafd en een behoorlijk scorend vermogen. Alleen nog wat flegmatiek. Al zijn buitenspelers dat meestal.

26 juni 2019 om 10:52

Vind je Kuhn een echte buitenspeler dan? Speelt of speelde toch ook regelmatig op 10? Ik weet het niet met Kuhn, zie hem zeker leuke dingen doen, maar hij doet mij erg denken aan Lucas Andersen. Net niet dus in mijn ogen.

26 juni 2019 om 12:35

Kühn is ook een speler die beter centraal is, speelt daar ook zelf liever. Ook bij Duitse jeugdselecties vaker in de spits en op 10 gespeeld, voelt zich beter op die positie. Is wel een type speler dat ik graag zie spelen maar bij Ajax is hij geen 10.

Bergwijn moet je voor de genoemde bedragen niet halen. Wacht nu gewoon even de ontwikkeling rond Cerny af. Is toch altijd een toptalent geweest die om meerdere redenen niet de laatste stap heeft kunnen zetten. Wellicht laat hij het in de voorbereiding nu wel zien. Indien dat niet het geval is, dan zie ik graag Januzaj komen mocht die haalbaar zijn.

26 juni 2019 om 09:51

@spettersson

"bergwijn moet je voor de genoemde bedragen niet halen. "

Je hebt gelijk. Maar je hoeft je niet druk te maken, dat gaat Ajax ook nooit doen. Ajax heeft het bestedingsplafond voor een enkele speler op een bedrag van rond de 20 miljoen gesteld. Incidenteel is men bereid daar iets overheen te gaan als het om een (voor Nederlandse begrippen) exceptionele speler gaat. Bergwijn is een goede maar geen exceptionele speler, dus ik verwacht niet Ajax bereid is om veel meer dan 20 miljoen op tafel te leggen. PSV heeft zich in een lastig parket gemanoeuvreerd door te verkondigen dat men geen spelers aan Ajax wil verkopen. Alleen al daarom kan de club Bergwijn niet voor een bedrag van 20 a 25 miljoen verkopen zonder gezichtsverlies te leiden. Dat gaat dan ook niet gebeuren en de bedragen die worden genoemd gaat Ajax nooit betalen. Ik denk dat ook buitenlandse clubs dat niet gaan doen omdat er veel goedkopere en gelijkwaardige alternatieven zijn. Ik denk dat Bergwijn gewoon bij PSV blijft en daar wordt PSV ook niet slechter van.

26 juni 2019 om 10:46

PSV raakt Bergwijn en Lozano niet kwijt voor bedragen van 30 milj en wil PSV zich versterken zal het toch een van de twee moeten verkopen , willen ze niet te ver achterop raken bij Ajax maar buitenlandse clubs gaan dat bedrag niet op tafel leggen anders was een van de twee al weggeweest , dus de kans dat Bergwijn naar Ajax gaat is heel groot daar hij zelf graag wil en Ajax ook dus ik denk dat de deal gewoon doorgaat .

26 juni 2019 om 10:58

Scepticus38, ik hoop dat je gelijk hebt. Indien die Bruma nanelijk naar Psv komt, dan zullen ze ook iemand moeten verkopen: of Lozana of Bergwijn of beiden. Psv heeft groot gelijk dat ze de hoofdprijs willen. Als Ajax zijnde denk ik echter dat je bij een latere doorverkoop van Bergwijn, er niet veel winst meer op kunt maken. Daarnaast moet Bergwijn het hebben van zijn snelheid, terwijl bij Ajax juiste de ruimte kleiner zijn omdat we op de helft van de tegenstander voetballen. Of Bergwijn dan uit de verf komt in dit speltype is maar de vraag. Het liefst ziet iedereen natuurlijk Ziyech blijven maar als dat niet mogelijk is moet je iemand hebben met een dribbel, dus Januzaj of mogelijk Bertrand Traore.

Gewoon halen hij zal vast niet slechter zijn dan die overschatte bergwijn. Als Ajax daar zijn geld aan verbrast verklaar ik ze echt voor gek!!!

Groeneveld eruit gespeeld? Hij was 4 maanden geblesseerd en heeft nog steeds betere statistieken dan Diatta. Ajax zou eigenlijk voor Groeneveld gaan, maar ze zijn boos dat hij had geweigerd vorig jaar. Logisch als ze je willen stallen bij FC Groningen terwijl je Champions League kan spelen met Brugge. Daarna scoren in de CL en bij het NL tegen België, helaas geblesseerd daarna. Diatta is geen Ajax-waardige speler. Geen rendement en speelt heel het jaar bagger bij Brugge.

Ik volg het Belgisch voetbal nauwgezet en ik vind de statistieken inderdaad ook niet wauw. Echter heeft hij wel echt potentie en is het een Sadio Mane achtige speler. Pijlsnel, vinning, 1vs1 ijzersterk. De enige reden waarom hij niet zoveel scoort of aangever is , is omdat hij in een 3-5-2 op de flank speelde. Die moest onder Leko de hele flank bestrijken en daar kwam hij iets minder voor doel.

Wie hem wil checken, volg hem op de Can. Ik denk dat hij zelfs scoorde in de openingswedstrijd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren