Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona en Neymar bereiken akkoord over contract van 120 miljoen’

Laatste update:

Barcelona en Neymar hebben een mondeling akkoord bereikt over de contractvoorwaarden voor een terugkeer van de 27-jarige aanvaller naar Spanje, zo weet Sport te melden. Indien de Catalanen er ook uitkomen met Paris Saint-Germain, zet de Braziliaan in het Camp Nou zijn handtekening onder een vijfjarig contract. Neymar moet wel genoegen nemen met een forse salarisverlaging om terug te kunnen keren bij Barcelona.

Bij PSG krijgt Neymar een slordige 36,8 miljoen euro bijgeschreven op jaarbasis, waarmee hij na Lionel Messi de bestbetaalde voetballer ter wereld is. Barcelona is niet van plan om dit salaris over te nemen en biedt een bedrag van 24 miljoen per jaar. Ondanks dat het een forse achteruitgang betekent, is Neymar zonder onderhandelen akkoord gegaan met de door Barcelona-voorzitter Josep Maria Bartomeu voorgestelde voorwaarden. De aanvaller wil zo graag terugkeren in het Camp Nou, dat hij geen problemen heeft met een lager salaris.

Die bereidheid heeft er ook mee te maken dat Neymar weet dat Barcelona een forse transfersom op tafel zal moeten leggen om hem over te nemen van PSG. De Braziliaanse aanvaller hoopt volgens Sport in Catalonië weer ‘zijn glimlach’ terug te vinden en heeft om die reden een aanbod van Real Madrid naast zich neergelegd. De Koninklijke was bereid om een hoger salaris te bieden dan de aartsrivaal, maar Neymar heeft desondanks zijn zinnen gezet op een terugkeer in het Camp Nou.

Dat Neymar en Barcelona twee jaar geleden op vervelende wijze uit elkaar gingen, vormt geen obstakel meer. De vader van de aanvaller verlangde nog een commissie van 26 miljoen van Barça, een claim die nog altijd openstaat. Neymar is bereid deze claim te laten vallen om een hereniging met Barcelona tot stand te brengen. Daarnaast zou de aanvaller publiekelijk zijn excuses willen aanbieden voor de keuze voor PSG, zo schreef Mundo Deportivo maandag.

Het mondelinge akkoord betekent overigens nog niet dat een nieuwe megatransfer in kannen en kruiken is. Barcelona moet namelijk nog aan de onderhandelingstafel plaatsnemen met PSG en dat belooft een tamelijk gecompliceerde operatie te worden, door de uiterst slechte band tussen beide clubs. Les Parisiens telden twee jaar geleden 222 miljoen neer voor Neymar, die een tot medio 2022 lopend contract ondertekende. Bij PSG zou men nu openstaan voor een vertrek van de aanvaller, maar waarschijnlijk alleen als er een megabedrag op tafel komt.

Zie jij Neymar terugkeren naar Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit vind ik dan toch wel weer een beetje mooi. Soort van 'gerechtigheid' in de battle Voetbal VS Geld.

Nou is Barca natuurlijk niet een arme club en zou ik er voor de helft gaan voetballen..

25 juni 2019 om 09:52

Barcelona moet vreselijk zijn om mee te onderhandelen. Altijd spelers voor 1/3de van hun prijs willen halen en hun hoofd op hol brengen.

En spelers zelf moeten het ook altijd stellen met de helft van het loon dat ze bij andere clubs kunnen krijgen en een 'glimlach'. En als je dat niet wil, zoals De Ligt, dan word je uitgekafferd in de media.

25 juni 2019 om 09:59

@fiodor

Of Barcelona is gewoon zo conservatief als mogelijk als het gaat om de enorme bedragen die andere clubs kunnen bieden. Lijkt me heel verstandig.

25 juni 2019 om 10:22

@afcfokke Barcelona betaalde in 16/17 het meeste aan salaris van alles clubs met 487 miljoen euro. Dit is bijna 100 miljoen meer dan de tweede club op deze ranglijst, namelijk Real Madrid dat in hetzelfde jaar 395 miljoen euro uitgaf aan salarissen. Dat argument kan dus wel van tafel

25 juni 2019 om 10:23

Precies. Zie Dembele.

25 juni 2019 om 09:41

Ik snap dat Barca door het Nederlands verleden heilig wordt verklaard in dit land, maar ze betalen verreweg het meest uit aan salarissen. Het is geen goede doel waar je puur voor het plezier voetbalt.

Barca en PSG zijn de laatste jaren gewoon hetzelfde.

25 juni 2019 om 09:47

Weet ik Goat, maar dit is in ieder geval duidelijk niet een keuze voor het geld. Hij had niets hoeven doen en volgend jaar bijna 2x het salaris van Barca verdiend En bij Real schijnbaar ook een hoger salaris. Daarom vind ik het een mooie keuze.
Overigens ben ik geen fan van al dat soort 'centen-clubs'

25 juni 2019 om 09:55

Het is en blijft Sport, een Catalaanse krant. Ik kan mij niet voorstellen dat Real nu Neymar nog steeds wilt hebben met Hazard en Vinicius aan de linkerkant.

25 juni 2019 om 09:57

Voetbal vs. Geld? Alsof dat Spaanse voetbal zo schoon is. Alleen word dat vaak verdoezeld door de historie van clubs als Barcelona en Real Madrid.

25 juni 2019 om 10:26

Lees mn andere posts even.

Neymar kan op andere plekken veel meer verdienen maar wil naar een plek waar ie zich thuisvoelt.

Tuurlijk gaat die niet 'niets' verdienen, maar hij had bij gelijksoortige clubs meer kunnen verdienen.

Barca hoort natuurlijk bij de clubs van het grote geld, maar de keuze van Neymar is niet op geld gebaseerd! Daar doel ik op.

25 juni 2019 om 11:32

Natuurlijk is zijn keuze gebaseerd op geld, misschien iets minder dan anders , maar het is nu echt niet zo dat hij voor nop gaat spelen. Als iemand 24 mio verdient dan kiest ie nog altijd voor geld. Dat kun je onmogelijk ontkennen!!

25 juni 2019 om 11:37

Geld is Onderdeel van de keuze.

Geld is in deze niet waarop hij zijn keuze maakt want dan zou hij naar Real gaan of blijven bij Psg.
'dat kun je onmogelijk ontkennen!!'

25 juni 2019 om 14:50

Maar je heb het in deze dus over Voetbal vs. Geld (barcelona vs. Psg). Dat het voor Neymar een sportieve overweging is kan ik goed geloven, maar daar had ik het dan ook niet zozeer over. Barcelona is geen haar beter dan Psg.

25 juni 2019 om 10:22

Huh geld VS voetbal? Anders check je ff wat Barca afgelopen 5 jaar heeft uitgegeven op de transfermarkt en hoeveel spelers er precies uit La Masia in het eerste zijn gekomen die afgelopen 5 jaar.

25 juni 2019 om 10:30

zie ff hierboven. ik ben niet op mn achterhoofd gevallen en weet in welk rijtje Barca thuis hoort

Ben zeer benieuwd of psg met een enorm verlies akkoord gaat. Of zal Barça echt 200 miljoen bieden? Neymar is elk geval niet meer te houden zo denk ik.

25 juni 2019 om 09:03

Ze zullen de prijs wel willen drukken. Mochten Dembele en Umtiti of Rakitic die kant op willen, daarnaast zo'n 100/150 miljoen betalen en je bent er wel toch? Zou ik als PSG wel accepteren.

25 juni 2019 om 10:01

PSG zal echt niet zo'n enorm verlies nemen op Neymar. Waarom zouden ze? Neymar is geblesseerd geweest 2 jaar op rij, maar op de momenten dat hij fit was liet hij gewoon een erg hoog niveau zien.

Tsja 12 miljoen voor de Ligt is te veel qua salaris en ze willen niet hoger gaan dan 10 miljoen. Echter kunnen ze daarna wel 24 miljoen per jaar aanbieden aan Neymar.

25 juni 2019 om 09:09

Als Matthijs zich in (het eerste jaar) heeft bewezen bij Barcelona, dan krijgt hij die verhoging vanzelf wel. Daar zorgt Raiola wel voor. En op dit moment is het nog steeds Neymar>de Ligt... Een misplaatste opmerking, tenzij je sarcastisch bezig bent.

25 juni 2019 om 09:10

Joh? De Ligt, die net zijn eigen broek kan verschonen en Neymar, die al 10 jaar in de wereldtop rondloopt.

25 juni 2019 om 09:36

Ronaldo scoorde gwn 2 x tegen de Ligt... hij was m twee x compleet kwijt

25 juni 2019 om 09:38

Iemand die in de broekzak zit en toch meerdere goals maken knap werk.

25 juni 2019 om 09:39

Ze zitten in de broek van De Ligt, was even vergeten dat ze alle drie hebben gescoord tegen ajax er zal wel een gat in ze broek hebben gezeten.

25 juni 2019 om 10:06

@de.theking: Ja, De Ligt met zijn vlekkeloze reputatie. Neymar is altijd een garantie voor drama, vaak geblesseerd en heeft ook nog losse handjes (gaf een supporter een tik). Ik zou toch voor De Ligt gaan, dan hoef je je de komende 10 jaar geen zorgen te maken.

25 juni 2019 om 11:20

Zo zijn jullie de hele tijd bezig.
Neymar ga je beoordelen waar hij heeft gespeeld en de
Ligt ga we beoordelen over hoe hij word gezien...
Lekker makkelijk altijd.
Wat we weten vd ligt is dat hij erg goed was in ned en een aantal wedstrijden in de CL
Dat hij altijd cruciale fouten maakt bij het Nederlands elftal.
Meer weten we nog niet.

25 juni 2019 om 09:14

Het is een principe kwestie. Er lopen spelers daar rond die wereldkampioen zijn en veel meer internationale bekers hebben gewonnen dan de Ligt. Als ie 10 seconden beter had verdedigd tegen tottenham dan had hij die 12 van me gekregen

25 juni 2019 om 09:37

Serieus!? Verdedigers worden over het algemeen minder betaald dan aanvallers, waarom snap ik niet maar is wel een feit. Ook in transfersommen zit hier een gigantisch verschil in. Vergelijk van Dijk met Neymar (80 om 222). Bovendien heeft neymar zich bewezen, de Ligt, hoe groot fan ik ook ben van hem. Heeft het fantastisch gedaan bij Ajax en ja ook internationaal maar is toch andere koek. Vind dat de Ligt bij Oranje nog wel echt stappen moet maken, daar maakt hij nog weleens een foutje

25 juni 2019 om 09:56

Waarom is PSG ordinair? Omdat ze toevallig een eigenaar hebben die jou niet aan staat? Er zijn genoeg clubs waar dubieuze dingen gebeuren, misschien het meest bij Barca.

25 juni 2019 om 10:01

Het is natuurlijk gewoon z'n mening, maar al die geruchten omtrent het niet legitiem omzeilen van de FFP en de belachelijke transfersommen die ondanks die 'geruchten' worden neergeteld, zullen er ongetwijfeld mee te maken hebben.

25 juni 2019 om 10:29

Want Barcelona en Real nemen een speler ook over door hem als ambassadeur in dienst te laten treden bij een land? Een land dat hem dan maar als voorschot op zijn salaris 230 miljoen betaalt? Daarom vind ik PSG niets.

25 juni 2019 om 11:39

Sirius

Niet legitiem?
Juist wel toch? Die hebben gewoon heel slim en sneaky eerst Mbappe gehuurd om hem een jaar later pas officieel te kopen.
Of heb je het over een andere situatie?

25 juni 2019 om 13:27

Gaat om geldinjecties door onlegitieme ‘sponsorcontracten’ etc. Daar loopt overigens een onderzoek naar. Basically mag een eigenaar niet langer ongelimiteerd geld in zijn speelclubje pompen. Dit wordt door psg omzeild door schimmige sponsorconstructies waarbij het geld nog steeds uit de zak van de eigenaar komt

25 juni 2019 om 13:37

Ik vind het een kul regel dat een eigenaar geen geld in de club mag stoppen. Wat is het verschil met een grote sponsor? Is het eerlijk dat de ene club 2 miljoen krijgt voor de naam van een sponsor op de shirt en een andere club 80 miljoen?
Ja er is marktwerking, maar wat is dan het verschil?
Ja de voorzitter van Barcelona stopt geen miljarden in Barca, maar via zijn contacten (sponsoren) komt dat daar toch wel binnen.
En die hebben net zulke schimmige deals achter de schermen.

Veel van die clubs met rijke eigenaren worden koopclubs genoemd, maar dat Zijn alle topclubs sowieso.

En bijvoorbeeld Barcelona en Real hebben de hoogste salaris uitgaven , maar dat vind iedereen ok...

25 juni 2019 om 14:52

@kyle66

Nee, Barcelona en Real Madrid keren naar de Spaanse banken die om de vijf jaar (bijna) failliet gaan en vervolgens weer aan komen kloppen bij de ECB om de schulden te betalen. Dat is naar mijn mening vele malen erger, want dat komt weer uit de portemonnee van de Europese burger.

Coutinho kan de omgekeerde weg bewandelen evenals Rakitic. (met Frenkie en Neymar vang je die plekken weer op). Leg een kleine 100 miljoen bij en dan heeft PSG toch een transferwaarde van dik 250 miljoen te pakken.

Umtiti en Dembele zou ik niet laten gaan.
Je hebt dan alleen Pique en Lenglet als centraal duo en voor in de voorhoede heb je ook geen backup plan.

25 juni 2019 om 10:20

Geen slecht idee als je het mij vraagt. De Jong kan inderdaad de plek van Rakitic overnemen en Neymar die van Coutinho, maar ik zou echt geen 100 miljoen nog bijleggen. Een bedrag van 20/30 miljoen is voldoende. Ik schat Coutinho namelijk nog op 100-110 miljoen en Rakitic moet ook nog wel 50 miljoen kunnen opleveren. In totaal ben je dus ongeveer 180 miljoen kwijt voor Neymar.

Naar mijn mening is dat niet gek. Neymar is totaal niet beter dan de Neymar van 2 jaar terug. Is eerder stil blijven staan in zijn ontwikkeling en heeft veel te kampen gehad met blessuren. Barca met niet al het geld aan Neymar besteden. De spits positie versterken is ook nodig.

25 juni 2019 om 10:27

Ik vond hem wel beter en Neymar is meer dan 180 miljoen waard. Hij is nota bene voor 220 vertrokken en heeft geen clausule. Coutinho is juist absoluut geen 100 miljoen waard, te licht bevonden.

25 juni 2019 om 11:43

Zeker niet als je Coutinho gaat bieden als ruilmiddel. PSG is ook niet perse geã¯nteresseerd in Coutinho, dus ik denk dat je meer uit moet gaan van zo'n 80-90 miljoen voor Coutinho. Rakitic als ruilmiddel met zijn 31 jaar zal wel zo'n 40-45 miljoen moeten zijn. Spelers zijn minder waard in een ruildeal dan als een club daadwerkelijk aanklopt voor zo'n speler.

25 juni 2019 om 11:44

Sorry maar coutinho 100miljoennop basis van wat?

Heeft geen peper noot geraakt. En lag het niet aan de blessures van dembele was die gewoon fulltime bankZitter geworden

25 juni 2019 om 11:52

@marc

Zelfs 80-90 miljoen is al teveel voor Coutinho. Wat heeft hij laten zien? Helemaal niks. Je moet realistisch blijven. Die jongen heeft bijvoorbeeld nooit echt prijzen gewonnen. 60-70 miljoen lijkt me wel max.

25 juni 2019 om 12:11

Als je de prijs van spelers op basis van prijzen pakken bepaald dan zijn die van Arsenal amper 3€ waard

25 juni 2019 om 13:30

Je schat coutinho nog op 110 miljoen terwijl hij nu 18 maanden geen pepernoot meer raakt en rakitic op 50 ondanks een slecht seizoen en zijn vorderende leeftijd. Dan is neymar zeker nog 220 of meer waard gekeken naar kwaliteit, aanzien dat je er mee koopt als club en marketingwaarde. Samen met Pogba, Messi en Ronaldo de meest waardevolle speler ter wereld op dat vlak.

Wow, gaat het er dan daadwerkelijk van komen? Een akkoord tussen club en speler is natuurlijk makkelijker gemaakt dan een akkoord tussen beide clubs. Daar ben ik vooral benieuwd naar... Maar wel nice! Neymar op de linksbuiten positie is wel vele malen beter dan Coutinho. Coutinho hoort simpelweg niet op die positie te staan. Let's go wandelgangen!

Ik ben benieuwd wat PSG voor Neymar wil hebben en wat Barcelona bereid is te betalen, ik verwacht dat daar nog wel eens een onoverbrugbaar verschil in kan zitten. Als Barcelona zou ik niet veel meer dan 100miljoen willen betalen, waar ik me voor kan stellen dat PSG minimaal die 222 miljoen terug wil zien.

Mocht er niet te veel geld gemoeid voor de overgang van Neymar naar Barcelona, dan juich ik zijn komst zeker toe. Een bedrag dat in de buurt komt van de 200 miljoen is absurd. Dat zou ik dus echt een wanbeleid vinden. Barca zal een speler richting Parijs sturen om de prijs te drukken, maar ik zou het echt enorm zonde vinden mocht Dembele in de deal worden betrokken. Dembele heeft zoveel potentie en afgelopen seizoen kwam er zoveel dreiging vanuit zijn kant.

Coutinho verdiend eigenlijk nog wel een 2e seizoen bij Barcelona, maar heeft aan de andere kant ook voldoende kansen gehad. Mocht hij komend seizoen weer prut spelen dan zal hij ook niet veel meer opleveren in 2020. Blijft een risico. Ik ben benieuwd. Al met al denk ik niet dat deze deal doorgaat. Komend seizoen speelt Neymar gewoon bij Psg.

25 juni 2019 om 11:28

Ik ben het compleet met je eerste alinea eens, want Ousmane is gewoon een goede speler en er zit nog zat potentie in. Hij heeft naast een dramatische invalbeurt tegen Liverpool zeker geen slechte dingen laten zien.

Coutinho is een ander geval, want hij past gewoon niet in het systeem. Bij Brazilië zie je ook dat hij als aanvallende middenvelder zoveel meer dreiging laat zien dan als hij bij Barcelona op links staat. Hij mist de snelheid en kan zijn man niet passeren. Centraal staat meestal Messi, dus er is in het systeem van Barcelona geen ruimte voor Coutinho.

25 juni 2019 om 11:45

@yannick.
Als dembele een succes wil worden bij barca dan is het komend seizoen nu of nooit voor hem.
2 jaar lang vol met blessures en discipline problemen.

25 juni 2019 om 11:49

Discipline problemen? Door een keer te laat voor de training te komen spreken we nu van discipline problemen? Die jongen toont bijna geen kattenkwaad dus hier overdrijf je heel zwaar mee.

Dembele heeft nog genoeg tijd om zijn kwaliteiten te laten zien, en de blessure problemen kan hij niet veel aan doen. Dat is een risico die Barcelona neemt door hem te houden, maar dat doen ze ook als Neymar binnengehaald gaat worden. Hij heeft namelijk de afgelopen 2 seizoenen de belangrijkste fase bij zijn club moeten missen door blessures, dus weet niet zo goed waarom je hem dan zou halen als je bang bent voor blessures?

25 juni 2019 om 12:30

Ergens kan ik het toch ook niet helpen om te twijfelen aan zijn mentaliteit. Die absolute drive zie je te weinig in mijn opinie. Uiteraard gaat het ver om die CL uitschakeling op hem af te schuiven, maar zo'n gouden kans moet je gewoon overtuigend binnen knallen, punt andere lijn. Dan is het 4-0 en is het gewoon over and out.

Het talent heeft hij zeker, maar het moet er meer uitkomen. Nu heeft hij op 5 acties vaak 2 goeie en 3 heel slechte.

25 juni 2019 om 14:20

@ yannick
met discipline problemen bedoel ik niet dat hij problemen binnen het elftal veroorzaakt door ruzie te zoeken ofzo. totaal niet.

Maar met zijn mentaliteit.
-hij komt meerdere keren telaat of helemaal niet bij de training puur omdat meneer tot heel laat zit te gamen.
-Ik weet niet of zijn dieeet probleem opgelost is maar dat had hij ook.
- Op het veld vind ik hem nog veel te vaak non chalant hele makkelijke pasjes in de breedtje verpest hij.
- Zijn acties zijn niet zo super overtuigend zoals Laminita5 al aangeeft.

Hij doet af en toe leuke dingen maar komt echt over alsof hij nog 12 jaar oud is in zijn hoofd.

1 seizoen met blessures op de absolute top kan.
2 seizoenen is heel erg jammer.
maar als hij het in de 3e seizoen niet laat zien is het einde verhaal voor hem denk ik bij barca tenminste

Als dit allemaal waar is, wil die neymar wel heel erg graag weg bij PSG. Een salaris verlaging van 36 miljoen naar 24 miljoen is relatief veel.

25 juni 2019 om 12:33

Daar heb je gelijk in, maar het is nog steeds enorm veel geld. Ik kan bovendien begrijpen dat je het op een gegeven moment ook echt belangrijk vind dat je jezelf gelukkig voelt. Of je nou 24 miljoen of 36 miljoen per jaar verdient maakt echt weinig meer uit, je kan alsnog bijna leven zoals je zelf wil en kan je haast alles wel veroorloven.

25 juni 2019 om 13:35

Met zo’n move kom je weer zoveel meer in de belangstelling te staan dat zijn marketinginkomsten nog eens enorm stijgen en hij het verlies wel kan opvangen. Kijk naar cr7, verdient meer dan 100miljoen per jaar, maar 1/4e is door salaris. Bovendien kan je met een beetje ‘boekhoudkundige creativiteit’ er voor zorgen dat je op die marketinginkomsten nauwelijks tot geen belasting betaalt

25 juni 2019 om 14:24

@ realmadrid

ja heb je gelijk in.
Want eerlijk is eerlijk.
Ik ga neymar niet in de franse competitie volgen desondanks dat ik hem geweldig vind.

Goed nieuws, die hebben ze wel gemist de afgelopen jaren buiten Messi is Neymar wel echt een speler die kan opstaan als het niet loopt dat kun je van die andere knapen niet zeggen vind ik. 100 miljoen + Coutinho of Dembele + Lenglet erbij doen lijkt me een goede deal voor beide partijen. Lenglet vind ik toch wel een paar klassen minder dan Umtitti mits ie fit is en zowel Coutinho en Dembele hebben nog te weinig laten zien waar Neymar dit vaak genoeg heeft bewezen.

Zal de hoofdprijs worden en anders No deal. PSG heeft het geld eigenlijk niet nodig en zou hem ook kunnen laten verpieteren bij het tweede elftal puur omdat de Sjeik niet met zich laat sollen. Daarnaast zullen ze geen spelers van Barcelona in een ruildeal willen betrekken omdat niemand daar vrolijk van wordt. Coutinho of Dembele zullen dat zien als degradatie en weigeren mee te werken.

Heeft psg wel toestemmingen gegeven om met de spelers te onderhandelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren