Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax dreigt Donny van de Beek kwijt te raken aan ‘internationale topclub’’

Laatste update:

Ajax dreigt na Frenkie de Jong en naar alle waarschijnlijkheid Matthijs de Ligt ook Donny van de Beek kwijt te raken. Volgens de dinsdageditie van het Algemeen Dagblad is er ‘een internationale topclub’ voor de 22-jarige middenvelder in de markt. De regerend landskampioen wil Van de Beek echter liever niet verkopen.

Van de Beek staat zelf ook welwillend tegenover een langer verblijf bij Ajax. Indien een club van de buitencategorie echter met een interessant voorstel komt, vooral op sportief gebied, dan kan de middenvelder wellicht overwegen om toch elders aan de slag te gaan. Het dagblad stelt dat Ajax dan vijftig miljoen euro als vraagprijs zal hanteren.

Ajax ziet in Van de Beek een van de bepalende spelers voor de toekomst en wil met de Oranje-international het Nederlandse karakter van de selectie behouden. Het contract van de middenvelder loopt nog drie seizoenen door. In een eerder stadium werden clubs als Paris Saint-Germain, Borussia Dortmund en Real Madrid genoemd.

Ajax versterkte zich voor komend seizoen met Lisandro Martinez, Razvan Marin, Kik Pierie, Kjell Scherpen en Quincy Promes. De club uit Amsterdam maakte maandag ook bekend dat Bruno Varela wederom van Benfica is gehuurd, mét een optie tot koop. Als De Ligt de komende weken zijn vertrek aankondigt, wil Ajax direct doorschakelen met een nieuwe rechter centrale verdediger.

Denk jij dat Donny van de Beek deze zomer bij Ajax vertrekt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee, niet doen. Afwijzen en volgend ik aar mogen de geïnteresseerde clubs terug komen. Wat mij betreft verkopen we deze zomer alleen De Ligt, Frenkie en Ziyech vanuit de basis. Donny wordt (reserve) aanvoerder en het gezicht van dit nieuwe Ajax !!

25 juni 2019 om 07:13

Precies, Neres, Donny, Tagliafico en Onana gewoon aan hun contract houden.
Zijn allemaal spelers die het ook niet erg vinden om nog een jaar bij Ajax te blijven dus laat ze dan ook gewoon blijven. Betaal wat meer salaris wat bij Tagliafico en Onana al is gebeurt en dan moet het geen probleem zijn.

25 juni 2019 om 10:31

Precies! De Ligt en De Jong zijn gewoon echt klaar hier en Ziyech kan je na jaren trouwe dienst ook een stap 'gunnen'. Maar Vd Beek en Neres hebben dit jaar ook nog periodes op de bank gezeten. Laat ze dit jaar het team op sleeptouw nemen en dan zijn zij volgend jaar aan de beurt voor een mooie transfer. Dat is ook best wel goed uit te leggen naar deze spelers.

25 juni 2019 om 11:31

Hahaha hoeveel meer fake nieuws moeten we lezen over deze jongen? Eerst wilde Manu m hebben, Barca, real, Inter, Spurs en nu wordt de club maar niet meer genoemd. En zogenaamd wil Ajax hem niet kwijt en wil hij nog een jaar bij Ajax blijven om grotere talenten in de weg te zitten. Nou voor 10 miljoen is hij verkocht maar helaas zit geen buitenlandse club op de omhooggeschreven Donny te wachten. Als je de toernooien van de laatste weken hebt gezien, waaronder EK onder 21, maar zelfs op de Gold Cup, dan zie je op de nummer 10 positie bij elk land zoveel betere spelers dan Donny. Ben wel blij dat Ajax nu eindelijk doorpakt met echte kwaliteit en van dat Ekkelenkampjes, Eitinkjes, Van de Beekjes jongetjes syndroom afstapt. Die denken dat je een plek bij Ajax verdient omdat je zogenaamd zo een sympathieke nette jongen bent (en dan hoef je verder niet zo goed te zijn). Maar het uitgangspunt moet gewoon zijn dat je een echt goede voetballer bent van internationaal niveau.

25 juni 2019 om 14:08

Is allemaal leuk en aaardig jullie theorie...maar ik vind het logischer dat Neres en vd Beek hun kans willen poakken, dan de ligt met zn 19 als Europees nr 1 talent. Ik bedoel Mathijs kan elk jaar naar de echte top. Donny en Neres alleen dit jaar door het extreme succes in de CL.
Ik geloof dit bericht ook volledig.
Als je speelt zoals Donny speelde in de CL en je bent van Nederlandse komaf , dan willen clubs als Real of City of PSG je voor 50 miljoen altijd wel hebben. Dat is gewoon hoe voetbal werkt. de Next best thing uit Nederland, daar moet je bij zijn. Voor je het weet is het de neiuwe Davids of Seedorf en heb je het gemist.

@skutsjesilen: echt niet eens met je analyse van vd Beek. Ik heb die jongen in de jeugd tegen de allerbeste teams zien spelen en hij speelde ze samen met Appie he-le-maal weg. Donny stond al jaren in de scoutingsboekjes van elke topscout in Europa.
Omdat ie blond was en aanvallende middenvelder ging iedereen m inees vergelijken met Klaassen. Maar elke voetbalkenner weet dat hij veel en veel beter is. Dus zijn prestaties in de CL maar ook de interesse verbaasd mij dus niet.
Eens met Ekkelenkamp, Eiting die net als Robert Schilder en Jan Arie vd Heijden vroeger vooral nette jongens zijn maar verder middelmaat. Maar Donny is hier absoluut niet een voorbeeld van.

25 juni 2019 om 16:05

@clarkkent2 Niet helemaal eens met de inhoud van je reactie (je analyse over de next big thing uit NL en vergelijking met Seedorf - elke scout kan zien dat dat een kansloze vergelijking is. Ook je opmerking over de jeugd enzo ben ik het niet (helemaal) mee eens: Bergwijn was in dat team aanmerkelijk beter dan Donny; en ook in Jong Ajax vond ik Donny wel goed maar verre van de beste). Maar wel respect voor de toon en onderbouwing van je reactie. Tenminste een beetje niveau.

25 juni 2019 om 16:27

@ skjutselen:
bergwijn was een leuke snelle aanvaller, scoorde veel, maar op zn 15e al weg. Donny en Appie die speelden elk middenveld in Europa helemaal zoek. Donny heeft dit seizoen laten zien scorend vermogen, diepgang en dynamiek te hebben tegen de besten en grootsten van Europa. Dan kun je wat hoor.
En wat ik dus bedoel met die vergelijking. Europese topclubs en scouts, die kennen de kracht en historie van de Nederlandse voetbalschool.
Als Ajax dan een keer goed presteert, dan zijn de key spelers in dat team altijd populair. Ook omdat niemand de nieuwe Seedorf, of Davids wil missen. Daarmee bedoel ik dus: niet het nr 1 talent zoals destijds Patje Kuiivert of Bergkamp, maar juist die onwijs goede middenvelder ernaast die ook jarenlang makkelijk in de Europees top meespeelt en daar waardevol is. Dat is Donny, in mijn ogen en in die van de Europees topclub...
Lets see wie er gelijk krijgt

Zo kan ik ook nieuwsartikelen schrijven, neem een willekeurige jonge speler met een goed seizoen achter de rug en schrijf dat een topclub interesse heeft, lekker makkelijk.

25 juni 2019 om 07:41

Dat heeft weinig met voetbalzone te maken maar meer met het gebrek aan journalistieke kunde bij het AD en Telegraaf. Voetbalzone verzamelt/deelt gewoon wat er in andere media wordt geschreven. Als het AD flauwekul schrijft dan deelt Voetbalzone dat

25 juni 2019 om 07:47

Nou de laatste alinea is toch vrijwel hetzelfde als die van het artikel van vandaag over Bergwijn.

25 juni 2019 om 08:41

Heeft alles met voetbalzone te maken. Een voorbeeld: interview van 2 minuten na een wedstrijd wordt over 3 artikelen verspreid. Transfer geruchten van een bepaalde speler worden minimaal 2 artikelen per dag overgeschreven. Het is vooral kwantiteit inplaats van kwaliteit.

25 juni 2019 om 09:15

Dan moet ik het toch voor VZ opnemen, dat een artikel in meerdere stukken wordt geplaatst heeft niets te maken met kwantiteit, maar alles met rechten. Dus eerst weten hoe het zit en dan pas gaan zeuren aub.

25 juni 2019 om 09:24

Ja met advertentierechten.

25 juni 2019 om 11:43

hahaha exact als je kritisch bent over het punt dat er soms bewust fake nieuws staat op VZ (vooral over Donny van de Beek trouwens) wordt je reactie verwijderd terwijl je juist probeert er een serieuze voetbalsite van te maken...

25 juni 2019 om 08:02

Voetbalzone de roddelbladen voor mannen! Vroeger had je hier en daar wel een geruchtje, daarvoor hebben zij in de wandelgangen in het leven geroepen. Overigens stond in de wandelgangen redelijk vaak nog iets betrouwbaars. Maar tegenwoordig kan het gemiddelde roddelblad er niet tegenop. En wij maar zeuren als vrouwen dit interssant vonden, we zijn net zo erg, zo niet erger!

25 juni 2019 om 09:17

Dat heeft dus alles te maken met de reguliere media, die zo verzot zijn op scoops dat elk flintertje nieuws/gerucht als nieuws wordt gebracht.

25 juni 2019 om 09:11

@g0d3nz0n3n

"zo kan ik ook nieuwsartikelen schrijven, neem een willekeurige jonge speler met een goed seizoen achter de rug en schrijf dat een topclub interesse heeft, lekker makkelijk."

Ik hoop dat je niet in de veronderstelling bent dat sites als VZ worden opgericht en onderhouden om jou en mij te plezieren. Dat is namelijk niet zo, er moet gewoon geld verdiend worden om de site in de lucht te kunnen houden. En dat geld moet o.a. worden verdiend door de clicks en dan krijg je wel eens te maken met open deuren of deuren die er helemaal niet zijn, zoals bij berichten als deze. Dat is ook helemaal niet erg omdat het voor de discussie helemaal niet uit maakt of een deur open of dicht is. Bovendien ben je niet verplicht om te reageren als je een artikel niet interessant genoeg vind en kan je het gewoon overslaan. Ik begrijp je irritatie daarom niet helemaal. Dit soort berichten doet ook mij wel eens de wenkbrauwen fronsen, maar daar blijft het bij mij meestal bij. Omdat ik de keuze heb om ze te negeren.

25 juni 2019 om 21:41

Eigenlijk was dit niet gericht aan vz scepticus38 maar meer een opmerking over de huidige tendens in de wereld van de media en bij deze dus de sportkranten.

Meteen doen. Ik vind van de Beek een speler die mee kan gaan in het niveau van het hele team, maar niet iemand die het voortouw neemt. Dus mocht Ajax volgend seizoen Europees niet zo ver komen, wat vrij reëel is, zal van de Beek veel minder op kunnen leveren. Goede speler die zich echt enorm goed ontwikkeld heeft dit jaar, maar dit bedrag ga je er waarschijnlijk nooit meer voor krijgen.

25 juni 2019 om 07:16

Precies dit. En dan misschien Hagi ophalen, die deed het toch erg goed op het WK onder 20.

25 juni 2019 om 07:18

Er staat toch nergens wat die club wil betalen? Ajax wil 50 miljoen maar misschien wil die geïnteresseerde club maar 30 betalen.
Daarnaast ook al komt Ajax maar tot de groepsfase CL al ze daarin wel goed voetbal laten zien en van de Beek valt op dan zal zijn waarde niet veel dalen.

25 juni 2019 om 07:20

Helemaal mee eens!

25 juni 2019 om 07:21

Laten we dan maar iedereen verkopen... stel je voor dat ze minder waard worden...

25 juni 2019 om 07:49

Waarom meteen zn reactie geven? Hij zegt toch niks geks?

25 juni 2019 om 09:21

Zo wil gans het land dat Ajax al zijn spelers verkoopt omdat ze anders misschien minder waard zijn. Of is het zo dat ze te bang zijn voor een Duitsland, Frankrijk of Italië scenario en Ajax het liefste zo zwak mogelijk zien?

25 juni 2019 om 07:27

Ik vond Van de Beek toch onmisbaar de laatste maanden. Van Gaal had gelijk toen hij zei dat je met een speler als Tadic niet veel bereikt zonder een middenvelder met diepgang.

25 juni 2019 om 12:25

Dat zijn gewoon uitspraken die je op verschillende manieren kunt interpreteren. Tadic is multifunctioneel en kan op de flank, als aanvallende middenvelder en als spits spelen. Ook zou hij eventueel in de rol van Schone kunnen spelen, mocht dat nodig zijn.

Je kunt namelijk ook stellen dat Van De Beek dit Ajax nodig had. Ik bedoel; wanneer heb je een type Van De Beek ooit bepalend zien zijn bij een Europese topclub? Ik kan er namelijk geen 1 opnoemen en unieke kwaliteiten heeft hij nou ook weer niet.

25 juni 2019 om 12:39

Dan kan je dat op veel meer spelers verhalen. Dan heeft Messi Barca nodig, want bij Argentinie wil het nog niet helemaal vlotten.

Ik vind dus dat je Van de Beek tekort doet met zulke uitspraken. Een middenvelder die garant staat voor een goaltje of 15 per seizoen, goed in de combinatie is en daarnaast verdedigend zijn mannetje prima staat, was gewoon heel belangrijk in dit Ajax. Wist bij het druk zetten precies zijn rol, werkte zich iedere wedstrijd weer helemaal het zweet uit zijn bilnaad en dook daarnaast iedere keer weer de gaten in die Tadic creeerde.

25 juni 2019 om 07:45

Ik snap helemaal niks van deze manier van denken.
Ajax heeft heel veel geld, geen financiële problemen dus er is geen noodzaak om te verkopen.
Ajax is een voetbalclub die volgens mij als doelstelling heeft om voetbalprijzen te winnen, het liefst met zo mooi voetbal mogelijk en het liefst op zo'n hoog mogelijk niveau.
Ajax heeft op dit moment een ploeg die prijzen wint en heel dicht komt bij de absolute top van Europa. Die ploeg wil je dan toch zo lang mogelijk bij elkaar houden? Dichterbij "het doel" zijn we in decennia niet geweest, waar komt toch die wens vandaan om dat weer helemaal af te breken en opnieuw te beginnen? Tenzij je heel veel aandelen hebt in de club of supporter bent van een andere club, kan ik echt niks bedenken.

Ajax is op dit moment, dankzij het Europese succes, aantrekkelijker dan ooit voor buitenlandse spelers. Ik ben blij te zien dat ze het ijzer proberen te smeden nu het heet is. Heel vaak zie ik dat Ajax "het Bayern van Nederland" moet worden, ik denk dat Ajax het Dortmund van Europa moet worden. De onbetwiste kampioen zullen we nooit worden, daar zijn de financiële mogelijkheden te beperkt voor. Maar met een slim aan- en verkoop beleid, waarbij de echte toppers vertrekken voor heel veel geld en de goede reputatie en volle kas worden gebruikt om de ploeg aan te vullen met grote talenten en zo nu en dan een hele goede speler.

Als het bod hoog genoeg is gewoon doen , optimaal profiteren van het CL effect . Aankomend seizoen word lastig om dat te evenaren, daarnaast is het niet zo dat deze jongen een Wereldwonder op voetbalschoenen is.

25 juni 2019 om 09:47

@ Baradona

Ondanks dat de kans klein is om vorig seizoen te evenaren wilt dat natuurlijk niet zeggen dat we alles maar moeten verkopen, om vervolgens de boel de boel te laten. Afhankelijk van de selectie elk seizoen wil ik wel dat Ajax ten alle tijden het hoogst mogelijke nastreeft, waar de kwart finale Europa League of Champions League overwintering de minimale standaard doelen moeten zijn.

Eerlijk gezegd denk ik dat wij nog wel een keertje in staat zijn om te stunten, niemand zag de Europa League finale en de halve finale Champions League aankomen; en daarbij speelt Ajax ook nog eens in een speelstijl die de meeste Europese clubs nationaal zelden tot nooit tegen komen. Het is al vaak genoeg gebleken wanneer iedereen gewoon doet wat hij moet doen clubs de handenvol aan Ajax kunnen hebben.

Dat is denk ik ook 1 van de redenen dat Ajax met enige regelmaat sinds Jol veraste tegen veel beter geachte tegenstanders. Dat zagen we altijd maar als bonuspunten, maar ook dat kan een standaard zijn om na te streven. Ja we zijn ook uit bij Barcelona (al speelde we toen redelijk, het was meer de domme fouten die ons de das omdeden) en Real Madrid ook goed te kijk gezet, maar de afgelopen jaren dat Ajax in de Champions League speelde hadden we op 1 seizoen na wel steeds een reã«le kans om tweede te worden in de groep. Uiteindelijk werden we alsnog steeds verdienstelijk derde zodat we door konden in de Europa League.

Het feit dat we zo vaak zo dicht bij die tweede plaats waren geeft mij voldoende vertrouwen dat Ajax voor Nederlandse begrippen Europees structureel nog wel een stap(je) kan maken. Dan is er nog het gegeven dat er altijd wel club zijn die Nederlandse clubs zullen onderschatten, en dat kan en moet naar mijn mening ook veel beter uitgebuit worden.

Dat gaan we niet bereiken als we alle sterktehouders verkopen, al weet ik dat de spelers alle macht hebben, maar ik hoop toch echt dat van de Beek gewoon blijft. Het niet verkopen van al je sterkhouders was overigens ook 1 van de zaken die Cruijff anders wilde zien. Ook zag ik hem vorig seizoen redelijk veel communiceren met andere tijdens wedstrijden, waardoor ik het gevoel heb dat hij weleens een goede aanvoerder zou kunnen zijn.

Wat ik hier boven zei, vind ik ook voor Psv; en dat het breder is door te trekken naar andere Nederlandse clubs. Natuurlijk zie ik AZ of Heereven niet zomaar in de Champions League spelen. Over pakem beet de laatste twintig van Europese wedstrijden heb ik te vaak gezien dat Nederlands clubs zelf hun grootste vijand waren. Er zijn zat wedstrijden geweest waarin clubs door alles te geven op een goed resultaat leken af te stevenen, maar het uiteindelijk kinderlijk weg gaven omdat vroeger of later altijd weer die typische domme Nederlandse voetbal kwalen de kop op steken.

-Een tegenstander voor wie in de absolute slot fase gewoon de rode loper krijgt uitgerold om iets te doen.

- Verslappen in de laatste seconden omdat iedereen denkt dat het niet meer fout kan gaan.

- Niet geconcentreerd genoeg zijn bij het nemen en verdedigen van standaard situaties

Het is te vaak voor Nederlands clubs (al geldt dit ook voor Oranje) compleet onnodig fout gegaan (vaak in de dying seconds). Het is een hardnekkig onkruid, maar dit moet toch gewoon uit het Nederlandse voetbal gehaald kunnen worden wanneer clubs dit eens serieus aanpakken. Sinds Nederlandse ploegen uithoudingvermogen en fysieke kracht (wat ook 1 van die structurele kwaaltjes waren) vandaag de dag wel serieus nemen gloort er nog wat hoop. Persoonlijk denk ik dat het hele Nederlandse voetbal nog wel een paar stappen kan maken, en daar zijn geen grote investeringen voor nodig. Men moet alleen nu eens een keer na elke grote voetbal analyse de verbeterpunten (die altijd hetzelfde zijn, en niets met geld te maken hebben) aanpakken.

Volgens mij wil je deze jongen perse behouden, je wilt het Nederlandse karakter behouden dat kan met Donny v/d Beek. Als je hem overweegt te verkopen dan is dat alleen passend als je Carel Eiting als opvolger goed genoeg hebt bevonden. Ik denk dat hij net zo goed kan worden als v/d Beek, maar zou ze er het liefst allebei bij hebben.

25 juni 2019 om 07:24

Ik vind Eiting beter dan Vd Beek. Eiting probeert altijd vooruit te voetballen en dat zie ik graag.

25 juni 2019 om 07:31

Haha Eiting beter dan vd Beek. 2 totaal verschillende spelers. Alles wat Donny heeft ontbreekt bij Eiting. Diepgang, scorend vermogen, drive, etc. Wat Eiting wel heel goed kan is het spel vertragen met zijn gebrekkige handelingsnelheid. Eiting is een mislukte versie van Jordy Clasie.

25 juni 2019 om 07:49

Ik heb nog geen beeld bij Eiting dus vind dat je een beetje overdrijft. Volgens mij kan het een prima speler worden, maar hij is er nog niet. Komt ook net uit een zware blessure dus je weet het nooit misschien wordt het top, misschien flopt die volledig.

Ik laat dat lekker aan de technische staf over, die zien hem nu in de voorbereiding en ik beoordeel wel op basis van wat ik ga zien.

25 juni 2019 om 08:05

Je hebt geen beeld bij Eiting, maar kan zonder dat beeld te hebben wel al vaststellen dat ik overdrijf. Als je geen beeld hebt geef dan geen waarde oordeel over de mening van iemand anders. Aan het begin van vorig seizoen heeft Eiting een serieus aantal minuten gemaakt. Daar hebben we hem allemaal kunnen zien en beoordelen. Tegen de FC Emmens van deze wereld prima meevoetballer, maar zodra het niveau en tempo omhoog gaat bij de tegenstander kan ie niet mee. Leuke speler voor een Eredivisieclub, maar meer ook niet. Zeg maar een beetje zoals Clasie, al had die een hogere piek 5 jaar geleden. Die zie ik Eiting niet halen,

25 juni 2019 om 09:17

Master D

" 2 totaal verschillende spelers. Alles wat Donny heeft ontbreekt bij Eiting."

Briljante logica. Als alles wat Donny heeft, niet zou ontbreken bij Eiting, waren het ook geen totaal verschillende spelers.

25 juni 2019 om 12:19

@master D

Tja, Van De Beek wordt momenteel ook beoordeeld op drie wedstrijden in de Champions League, terwijl hij in de overige wedstrijden niet eens in de buurt kwam van dat niveau. Sorry hoor, maar dan zou ik ook liever even afwachten waar de carriere van Eiting naartoe gaat voor ik een oordeel klaar zou hebben.

Ik bedoel; Van De Beek word getypeerd als een speler met scorend vermogen, maar intussen komt hij nog niet in de buurt van de cijfers van bijvoorbeeld Klaassen. Van De Beek mistte de ene naar de andere 100 kans, vervolgens schiet hij er twee (belangrijke) doelpunten in en ineens heeft hij scorend vermogen.

25 juni 2019 om 07:28

Het is ook maar afwachten hoe Eiting uit die lange blessure komt natuurlijk he. Vond hem de eerste maanden echt heel goed spelen. Zie hem graag weer wat speelminuten krijgen.

25 juni 2019 om 10:11

@ Magikhetwete

Niet dat ik van de Beek nu al kwijt wilt, maar er blijven nog genoeg Nederlanders over voor degene voor wie het aantal Nederlanders in de ploeg belangrijk is. Persoonlijk vind ik het belangrijker dat Ajax ten alle tijde over kwaliteit beschikt, en welke nationaliteit daarbij hoort vind ik echt niet van belang. Ik zie liever een kwalitatief sterk Ajax met meer buitenlanders, dan een Ajax met meer Nederlanders van een lager niveau. De Nederlandse vijver is simpelweg te klein om dit als te structureel doel te hebben, en daarnaast hebben de Nederlandse spelers ook altijd de typische Nederlandse voetbal kwalen in zich.

Donny blijft gewoon, nu laten zien dat hij de man op het middenveld is nu De Jong weg is!

Donny contract voor het leven aanbieden. Probleem wordt, als hij zelf weg wil. Anders nooit verkopen! Hele elftal om hem heen bouwen.

Ik blijf er nog steeds bij dat je deze jongen gelijk moet verkopen als er een mooi bod komt en beide partijen er beter van worden. Ik denk niet dat dit soort mogelijkheden voor beide partijen veel vaker voorbij komen, want ik ben nog steeds van mening dat Van De Beek momenteel meer een hype is en de objectiviteit rondom die jongen de laatste maanden ver te zoeken is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren