Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Telegraaf: Promes tekent voor vijf jaar, presentatie vandaag nog

Laatste update:

De toekomst van Quincy Promes lijkt in Nederland te liggen. Volgens De Telegraaf wordt de aanvaller maandag nog gepresenteerd bij Ajax en tekent hij een vijfjarig contract. Voetbal International meldde eerder op de maandagochtend al dat een akkoord ophanden is. De international van Oranje moet overkomen van Sevilla, dat bereid is om mee te werken aan een vertrek.

De belangstelling van Ajax voor Promes was al enkele weken bekend en is wederzijds. Promes flirt al een tijdje openlijk met Ajax, onder meer via reacties en video's op Instagram. De 27-jarige aanvaller werd geboren in Amsterdam en speelde als tiener enkele jaren in de jeugdopleiding van de club. Zaterdag schreef het Algemeen Dagblad nog dat Ajax er veel aan gelegen is om Steven Bergwijn of Quincy Promes naar Amsterdam te halen. De krant schreef dat de komst van Bergwijn ‘prioriteit’ heeft, terwijl Promes ‘een optie’ werd genoemd.

Inmiddels lijkt Promes echter de meest realistische versterking voor de Amsterdammers. Het is nog onduidelijk hoeveel Ajax moet betalen voor de ex-aanvaller van FC Twente. De 27-jarige Promes heeft een exorbitante afkoopsom van 150 miljoen euro, maar die is vooral bedoeld om clubs af te schrikken. Afgaande op de laatste berichten uit Spanje staat Sevilla in principe open voor een transfer en zal de club uit LaLiga dus niet vasthouden aan de transferclausule. Het contract van de buitenspeler loopt nog vier seizoenen door.

Ajax wil niet te veel afhankelijk worden van buitenlandse spelers. Promes past derhalve perfect in het plaatje van directeur Marc Overmars. De aanwezigheid van Erik ten Hag bij Ajax kan in het voordeel werken met oog op een transfer. Promes en de trainer werkten samen bij Go Ahead Eagles en de Oranje-international liet onlangs nog weten een goede klik te hebben met de coach. De 27-jarige Promes werd in de zomer van vorig jaar voor twintig miljoen euro door Sevilla overgenomen van Spartak Moskou.

Quincy Promes zou een uitstekende aanwinst zijn voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Fantastisch, Nederlands en ervaring. Lekker vroeg ook en niet in de laatste week van Augustus. Ajax lijkt net als vorig jaar er vroeg bij te zijn. Gok dat het bedrag rond de 20 miljoen ligt.

24 juni 2019 om 09:15

Ben benieuwd, zie namelijk nog 123 niet waar die zou moeten spelen. Ik neem aan dat van Ziyech, Neres, en Tadic er teer vertrekken, want bovengenoemde namen zet je natuurlijk niet op de bank voor Promes.

24 juni 2019 om 09:25

Ziyech vertrekt en misschien neres ook wel. En als 1 van die namen een paar wedstrijden matig speelt zitten ze gewoon op de bank hoor. Kijk maar naar de eerste seizoenshelft,

24 juni 2019 om 09:44

Als Neres een slecht toernooi speelt zie ik hem niet zo snel vertrekken hoor

24 juni 2019 om 10:04

Het blijft natuurlijk altijd afwachten, maar persoonlijk verwacht ik dat Neres en Ziyech vertrekken. Voorheen wachtte Ajax altijd met nieuwe spelers aantrekken zodra de andere verkocht waren. Ik ben blij met het oog op de vroege start van kwalificatie voor Europees voetbal dat men nu eerst kan acteren.

24 juni 2019 om 10:38

Promes is gehaald voor de rechterkant. Dat betekend dat Ajax er vanuit gaat dat Ziyech vertrekt. Neres speelt links en staat hier dus los van.

24 juni 2019 om 10:40

Stel ze blijven allemaal: Neres-----Tadic------Promes

----------------------------------------------Ziye...
:O

24 juni 2019 om 09:38

Niet goed genoeg om bij Sevilla links buiten te spelen maar wel bij Ajax!

24 juni 2019 om 09:42

Bij Sevilla was zijn positie niet echt linksbuiten, meer LVV (linkervleugelverdediger) hun speelde naar mijn weten met 3 verdedigers

24 juni 2019 om 09:46

Klopt, Sevilla speelden onder hun trainer Machin ontzettend veel 3-5-2. Een formatie die Promes niet echt goed deed, al had hij zich uiteindelijk nog wel sterk aangepast.

24 juni 2019 om 09:55

Kijk een keer naar een wedstrijd van Sevilla, je zal dan zien dat ze voornamelijk met een tweespitsensysteem spelen. Hij past meer in het systeem van Ajax, in de eredivisie gaat hij daar gewoon vlammen, Europees brengt hij ook de nodige ervaring.

24 juni 2019 om 09:59

Promes bij Twrnte en Spartak zou nu na Tadic, Ziyech, De Ligt en misschien Lozano de beste speler in de Eredivisie zijn. Is gewoon echt een topper met snelheid, actie, creativiteit, werkethiek en scorend vermogen. Daarbij bij Ajax in de jeugd gespeeld en een echte Amsterdammer, dit is een droomaankoop. Gefeliciteerd Ajacieden.

24 juni 2019 om 10:11

Ik schat Bergwijn toch wel hoger in dan Promes en Bergwijn is ook nog is veel jonger dan Promes.

24 juni 2019 om 10:21

Ik absoluut niet. Geen kans dat Bergwijn bijvoorbeeld 2/3 jaar de beste gelijk zou zijn in Rusland. Bergwijn speelde laatst sterk tegen Engeland, maar sinds zijn komst vind ik Promes nogsteeds een niveau hoger.

24 juni 2019 om 10:54

Gelul wie is op die positie de betere ??is meer de concept wat zij spelen.een meer ingesteld aanvallende trainer weet wel raad met zulke buiten spelers

24 juni 2019 om 11:01

Geen kans? Jij begrijpt er weinig van. Promes is een goede speler hoor maar wat hij kan kan Bergwijn ook zeker omdat hij gewoon veel meer talent heeft. Het lijkt mij trouwens ondenkbaar dat Bergwijn ooit in Rusland gaat spelen want daar is hij te talentvol voor. Daarnaast doet iedereen hier nu net alsof de Russische competitie zo veel voorstelt wat natuurlijk ook erg overdreven is. Als hij er nou 30 in zou hebben geschoten ieder seizoen dan zou ik je nog gelijk geven. Maar jij gaat mij niet wijsmaken dat Bergwijn het niet in zich heeft net zoals Promes in Rusland bij ongeveer 20-25 goals betrokken te zijn.

24 juni 2019 om 11:05

Rusland is een stuk minder scorende competitie dan de Eredivisie, nee ik denk niet dat Bergwijn daar de aanvalsleider zou kunnen zijn. Bergwijn heeft een half jaartje in zijn carrière top gespeeld, nee ik zet hem niet naast Promes. Promes was zelfs in Nederland bij Twente al erg goed op best jonge leeftijd ook.

24 juni 2019 om 11:21

Waarschijnlijk nam hij ook nog eens de penalty’s. De statistieken van Bergwijn op Promes zijn leeftijd zijn in ieder geval beter. Je beweert hier wel heel stellig dat Bergwijn niet kan wat Promes kan wat naar mijn mening lariekoek is. Jij zal zelf ook wel zien dat Bergwijn een veel talentvollere voetballer is. Jij gaat mij echt niet wijsmaken dat hij dat niet kan, ik weet nog goed dat die Musa bij VVV speelde ook een aardige speler maar zeker niet beter dan Bergwijn ook hij heeft daar veel gescoord.

24 juni 2019 om 11:34

Nee, ik denk best dat Bergwijn een betere speler wordt, ben ik ook aardig van overtuigd. Maar ik vind hem momenteel zeker geen betere speler dan Promes, echt absoluut niet. Veel talentvol vind ik ook zo overdreven, Bergwijn is geen Sane of Mbappe. Ik denk dat Promes met betere keuzes net niveau Dortmund, Leverkusen, AC Milan, Roma zou kunnen halen. Bergwijn kan op zijn top bij een United/spurs zitten maar ook echt niet hoger dan dat vermoed ik.

24 juni 2019 om 11:53

Jullie weten allemaal toch als je goed genoeg bent de trainer een formatie zoekt waarbij je op je eigen plekkie komt te spelen? Sarabia bewees beter te zijn dan Promes.

24 juni 2019 om 12:06

Echt absoluut niet? Doe nou niet alsof Promes zoveel beter is misschien is hij iets beter maar het ontloopt elkaar nauwelijks iets. Hij zat niet voor niks op de bank voor Bergwijn en Babel de afgelopen wedstrijden bij de nations league. Misschien had hij dat niveau kunnen halen maar Sevilla is een club van een vergelijkbaar niveau en daar heeft hij het ook niet waargemaakt. Toch is het zeker een topaankoop voor Ajax!

24 juni 2019 om 12:33

Sarabia is wellicht beter dan Promes, past misschien beter in het systeem dan Promes. Zou allemaal best kunnen, maar hij speelt daar als wingback redelijk maar klaarblijkelijk wil hij dat niet. Hij is een aanvaller en wil dergelijk gebruikt worden. Vind jij babel beter dan Promes? Ik vind dat Bergwijn op 1 wedstrijd na, enorm tegenvalt in Oranje tot dusver. Ik weet niet of Bergwijn hem dan dus ook echt voorbij is gestreefd of waar het wel aan ligt, verder neem ik internationaal voetbal zelden als maatstaf.

24 juni 2019 om 12:38

@branquinho Wat een onzin. Een trainer past zijn formatie eventueel aan aan zijn dragende spelers. Dus wat je wel kunt stellen is dat Promes zeker geen bepalende speler is geweest voor Sevilla anders had de trainer zoals jij zegt wel zijn systeem omgegooid.

Promes is als back in ieder geval niet goed genoeg voor Sevilla en als Spits wellicht ook niet gezien de concurrentie. Maar mochten ze met vleugelspitsen gaan spelen dan is hij zeker goed genoeg. Maar dan was hij voor ons ook onhaalbaar geweest dus prima zo.

24 juni 2019 om 12:39

Branquinho, Tadic kon er bij Southampton geen klote van en bij Ajax speelt hij Real Madrid van de mat. Oftewel, je opmerking is een beetje dom.

24 juni 2019 om 15:47

Xyzz Weet je wat pas dom is? Denken dat Ajax/tadic nu elke keer zo een prestatie kan neerzetten. Dit gebeurd 1/10 keer en 1 keer in de 22 jaar. Het is iets wat Ajax nodig had want daardoor hebben ze nu wat meer geld maar ga alsjeblieft niet overdrijven.

24 juni 2019 om 10:38

Fantastisch... nou nou. Ik vind het nogal veel geld; 20 miljoen plus voor een jongen die in het Nederlands elftal; niet altijd niveau haalt. Want Sevilla gaat echt geen verlies pakken op Promes.
Verder: Ik begrijp dat ajax bij vertrek van 4,5 spelers uit de basis koste wat koste kwaliteit wil terugkopen. Maar dat zou ik uitgeven aan de as als vervanging van Ziyech, de Ligt en de Jong. prima Buitenspelers met een actie kun je voor veel minder halen bewezen Younes, Traore, Neres de afgelopen jaren./

24 juni 2019 om 12:29

Met de CL, De Jong en De Ligt komt er al 250 miljoen aan geld binnen. Tja dan kan je je ook nog wel een dure buitenspeler veroorloven en hoef je geen Younes voor 3 miljoen op te pikken uit de 2de Bundesliga.

24 juni 2019 om 12:31

Daarnaast was Neres 12 + 3 miljoen (denk dat die 3 miljoen aan bonussen wel gehaald is) en werd Traore na zijn verhuur verkocht voor 15 miljoen door Chelsea. Ik verwacht niet dat promes en veel meer dan 15 miljoen heeft gekost.

24 juni 2019 om 12:41

Ajax doet er goed aan de oude Ajax-manier toe te passen, net als United onder Ferguson en Bayern Munchen al tijden toepast: Voorkeur geven aan nationaal talent. Daarmee stimuleer je de ontwikkeling en doorstroom van binnenlands talent en help je het nationale voetbal verder. Je 'verdient' het uiteindelijk terug.

Dat doe je niet alleen door talent vanuit de jeugd door te laten stromen, maar ook Nederlandse spelers aan te trekken. Het is in Engeland een goede ontwikkeling dat hun Engelse talenten zo overpriced zijn. Daarmee gaan meer clubs de focus leggen op Engels talent ipv buitenlands talent / scouting, omdat ze daarop simpelweg meer verdienen.

On: Ben heel benieuwd wat dit betekent voor de huidige selectie. Het bestuur 'kennende' zijn ze op de hoogte van iemands vertrek(wens). Ziyech vertrekt? En wat zijn de kansen voor Bandé?

24 juni 2019 om 14:47

Promes heeft Sevilla 20 miljoen gekost. Hij heeft nog een contract voor 4 jaar en hoeft van Sevilla niet per se weg. Waarom zou Sevilla dan verlies gaan maken op Promes?

Als Promes naar Ajax komt zal het voor het aankoopbedrag zijn of er is een soepele constructie opgenomen.

24 juni 2019 om 15:06

mark my words, transfersom wordt hoger dan 20 miljoen. Zoals Gloryunited zegt, Sevilla is niet dom...
En waarom zou je meer uitgeven dan nodig? Nlse voetbal competitie is niet gemaakt voor transfers van 20 miljoen of meer. Niet als je niet elk jaar europees overwintert en 4 uit de 5 jaar kampioen wordt./ Leuk dat ze dat willen proberen, maar we weten dat dit gewoon niet haalbaar is.

24 juni 2019 om 15:09

Misschien is er een goed contact gelegd bij de verkoop van Wober. Je ziet dat een goede verstandhouding tussen clubs behoorlijk kan schelen in de onderhandelingen.

24 juni 2019 om 15:26

Op zich vind ik je idee prima :-)

Maar Engelse clubs de focus op Engels talent? Volgens mij is er al enige tijd discussie dat in de BPl (zeker bij de top) talent niet of nauwelijks een kans krijgt.

24 juni 2019 om 10:48

Absolute topaankoop! Dit was jarenlang de beste speler van de Russische competitie, laten we dat niet vergeten. Ook al ben ik Feyenoorder en zie ik met dit soort aankopen het gat naar boven niet bepaald kleiner worden, ik ben blij dat een speler van dit kaliber weer haalbaar is voor een Nederlandse club.

Promes /-20 miljoen >> Bergwijn /- 40 miljoen.

Bergwijn is wellicht al iets beter en heeft meer potentie. Maar ik zou op dit moment nooit 40 miljoen betalen voor een binnenlandse transfer.

Promes is een prima speler die zich al heeft bewezen een betere competitie (rusland). Die moet er in Nederland ook wel minimaal 10 a 15 goals per seizoen maken.

24 juni 2019 om 09:24

Ja in Nederland zal hij wel meekomen en misschien wel uitblinken. Maar daar gaat Ajax hem niet voor kopen neem ik aan. Zeker niet voor dat bedrag.
Ik zie hem tekort komen om Ajax verder te helpen in een CL en het is ook geen leider die met zijn ervaring kan helpen. Naar mijn mening kan je dan beter een jongere buitenspeler met potentie. Mocht dat niet helemaal goed gaan dan heeft hij in ieder geval nog wat financiële waarde.

24 juni 2019 om 09:45

@protukker

"ja in Nederland zal hij wel meekomen en misschien wel uitblinken. Maar daar gaat Ajax hem niet voor kopen neem ik aan. Zeker niet voor dat bedrag. Ik zie hem tekort komen om Ajax verder te helpen in een CL en het is ook geen leider die met zijn ervaring kan helpen. Naar mijn mening kan je dan beter een jongere buitenspeler met potentie. Mocht dat niet helemaal goed gaan dan heeft hij in ieder geval nog wat financiële waarde".

Je argumenten kan ik niet helemaal volgen. Ajax heeft al genoeg leiders, teveel kapiteins op het schip kan leiden tot egotripperij en daar is de club niet mee geholpen. Bovendien is Bergwijn ook niet het prototype van een leider. Ik ben het wel met je eens dat zakelijk gezien Bergwijn wellicht een betere investering zou zijn, al kan het ook bij hem natuurlijk zo zijn dat je het aankoopbedrag nooit meer terug verdient als zijn ontwikkeling stokt. Ajax kan het zich bij de huidige financiele situatie echter permitteren om het sportieve belang boven zakelijk belang te laten prevaleren, dat het de club ook gedaan om Tagliafico te kunnen behouden en gaat men mogelijk ook doen om Neres in Amsterdam te houden. Ajax moet geld verdienen om de selectie op peil te kunnen houden en om de rekeningen te kunnen blijven betalen, maar het is wel een BVO en geen bank met winstoogmerk.

24 juni 2019 om 10:05

Scepticus

Ik doel niet op Bergwijn maar op 1 of 2 buitenspelers van een jaar of 20 met talent/potentie. Ik zou liever 2 keer 10 miljoen uitgeven aan talentvolle spelers dan 20 miljoen voor Promes.

Ik vind Promes een goede speler, begrijp me niet verkeerd. Maar ik denk dat Ajax meer gebaat is bij talentvolle buitenspelers en het geld van Promes beter kunnen investeren in ervaren spelers die Ziyech, De Jong en misschien wel Tadic kunnen vervangen.

24 juni 2019 om 10:08

Dat komt waarschijnlijk omdat hij naar Ajax gaat. Ik heb jou werkelijk waar nog nooit iets positiefs zien zeggen over Ajax of een transfer.

24 juni 2019 om 10:21

Promes in Premier Liga met Spartak. Betrokken bij goals:
23(15g, 8 a)
22 (12g, 10a)
23 (18g, 5a)
18 (13, 5a)

En dit doet hij in een sterke competitie dan de Eredivisie. Bij een dominante ploeg zoals Ajax moet hij zulke cijfers ook wel halen. En als hij dat doet dan is het gewoon een hele goede aanwinst.

24 juni 2019 om 10:43

sterkere competitie? Fysiek misschien, maar veder is het weinig voetbal wat daar gespeeld wordt. En leuk dat je dat soort cijfers haalt in de eredivisie maar je gaat niet het transferrecord met 4 miljoen euro smashen, voor wat goals en assist in de eredivisie. Die maakte Amin Younes voor 2,5 miljoen euro ook.

24 juni 2019 om 11:18

Vapereon,

Kijk mijn reacties even na dan. En kom eens met voorbeelden.
Want jouw reactie slaat werkelijk helemaal nergens op.
Sterker nog: ik zeg dat Ajax in mijn ogen meer gebaat is bij een hele goede middenvelder dan een buitenspeler ala Promes.
Maar goed, waarschijnlijk ben jij er zo een die het schuim in de mondhoeken heeft staan als er ook maar een heel klein beetje kritiek op Ajax is.

24 juni 2019 om 12:01

@ Clarkkent2, de Premier Liga staat al tig jaar boven de Eredivsie. Dat is echt niet omdat wij de betere competitie hebben. Zij presteren gewoon structureel beter in Europa. Het is dat Ajax en PSV ook wel de kar trekken voor Nederland. Zonder deze clubs stelt de Eredivisie helemaal niks voor en behalen we helemaal geen punten in Europa.

24 juni 2019 om 12:52

Russische competitie moet je inderdaad niet onderschatten, lopen veel (overwegend Braziliaanse) spelers in de wereldtop rond die jarenlang in Rusland (en Oekraïne) speelden. Als je kijkt naar het voetballend vermogen van de gemiddelde speler, dan denk ik dat de Eredivisie wel meer brengt.

De cijfers van Promes zeggen mij echter niet veel. In Rusland had hij zeeën van ruimte, omdat daar anders gevoetbald wordt. Daarom kwam hij ook in de spits te staan, beetje Ian Wright stijl: Gewoon 20x per wedstrijd wegsturen met een diepe bal. In de Eredivisie kom je in hele kleine ruimtes te spelen. Dat kan Promes, maar zijn goals/assists tonen geen realistische weergave voor zijn capaciteiten in een competitie als de Eredivisie. Je ziet dat hij het in Spanje en bij NL elftal al een stuk moeilijker heeft. En dat terwijl je in Spanje ook best wat ruimte krijgt.

24 juni 2019 om 09:25

Bergwijn beter hahahahaha laat me niet lachen. Oh wacht dat doe ik al. Breekt tot noch toe alleen potten tegen clubs als Zwolle en NAC. Promes heeft de hele Russische liga aan flarden geschoten. Nu zeg ik niet dat het niveau daar super deluxe veel hoger is maar wel wat. Bergwijn komt net kijken.

24 juni 2019 om 10:19

HAHAHAHHAHAHA, Ufa en Rubin Kazan zijn zeker van een hoog niveau. Was niet eens goed genoeg voor Sevilla laat staan de clubs die geïnteresseerd zijn in Bergwijn. En kom niet met die onzin van dat hij niet in het systeem past van Sevilla want als hij zo veel beter was dan Bergwijn zou hij toch in elk systeem geweldig spelen.

24 juni 2019 om 10:23

En als Bergwijn zo goed was dan was er al lang mee interesse geweest. Promes heeft veel meer ervaring nu in verschillende competities. Ik denk dat hij de eredivisie makkelijk aan kan.

24 juni 2019 om 10:33

Die is er zeker wel alleen is het moeilijk te vinden omdat er per dag 10 berichten komen over wie geïnteresseerd is in De Ligt. En het is ook beter voor Bergwijn om dit jaar bij PSV te blijven om nog meer ervaring te doen. Zodat die naar een club als United kan gaan.

24 juni 2019 om 09:33

@finalvoetbal

"bergwijn is wellicht al iets beter en heeft meer potentie. Maar ik zou op dit moment nooit 40 miljoen betalen voor een binnenlandse transfer."

Bergwijn is ondanks dat Ajax ongetwijfeld verregaande interesse in hem heeft, nooit een reele optie geweest voor Ajax vanwege het prijskaartje dat om zijn nek hangt. Ajax gaat dit jaar een recordomzet maken en een recordwinst boeken en daarover ook een recordbelastingaanslag krijgen. Om iets van die aanslag af te krijgen, kan je je investeringen in de aangifte opvoeren als aftrekpost, maar dan moet je ze wel afschrijven op je begroting. Afschrijven van een transfersom betekent in de praktijk dat je het aankoopbedrag uitgesmeerd over de jaren dat het contract van een speler doorloopt, op je begroting reserveert voor een vervanger. Dat geld kan je derhalve niet gebruiken voor andere uitgaven. Ajax heeft volgens de laatst bekende jaarcijfers al een afschrijfpost van 25 miljoen, terwijl de transfers van Blind en Tadic daar nog niet eens in zijn opgenomen. Ajax heeft dit jaar ook alweer dure aankopen gedaan, waardoor dat bedrag nog verder omhoog zal gaan. Een bedrag van 40 miljoen betekent bij een 5 jarig contract een verhoging van de uitgaven van 8 miljoen per jaar voor de komende 5 jaar. Dat soort risicos kan Ajax zich onmogelijk permitteren met een begroting van 100 miljoen, die in het gunstigste geval kostendekkend is, en zonder de zekerheid dat er CL voetbal gehaald gaat worden en dat er voor veel geld spelers verkocht gaan worden. Een van die risicos is dat je spelers moet gaan verkopen om verlies te voorkomen en dat staat gelijk aan het paard achter de wagen spannen. En dat gaat de RvC van Ajax dan ook nooit toelaten.

24 juni 2019 om 09:45

Sterk stuk!
Helemaal eens, hoewel Ajax opzich wel 5 jaar vooruit kan plannen als de liquiditeit dat toelaat en dan de 40mln verlies incalculeren. Ik zou het alleen niet doen als ik Ajax was.

24 juni 2019 om 09:52

@magikhetwete

"helemaal eens, hoewel Ajax opzich wel 5 jaar vooruit kan plannen als de liquiditeit dat toelaat en dan de 40mln verlies incalculeren. Ik zou het alleen niet doen als ik Ajax was. "

In theorie kan dat inderdaad, maar het gaat Ajax juist zo goed vanwege de uitzonderlijk goede financiele situatie en met de risicos die een dergelijk beleid met zich meebrengen, kan je die situatie gemakkelijk ondergraven. En dat ga je natuurlijk niet doen voor een enkele speler. Zo goed is Bergwijn nu ook weer niet. Plus dat Overmars werknemer is van de NV Ajax en een dergelijk beslissing niet op eigen houtje kan nemen. En de kans dat de RvC daarmee zou instemmen, lijkt me eerlijk gezegd nihil. Overmars heeft onlangs nog uitgesproken dat 20 miljoen de limiet is voor Ajax en gezien de begroting van de club, kan ik daar in meegaan. En dan zijn er ook nog de Ffpregels die een verlies (vooral niet van die omvang) eenvoudigweg niet toestaan. Ajax heeft al de naam dat de club wordt voorgetrokken door de Knvb, waardoor je er vergif op kunt innemen dat de club hard zou worden aangepakt bij dergelijk wanbeleid. Ik ben er echter van overtuig dat de huidige RvC het nooit zover zal laten komen.

24 juni 2019 om 10:07

@ Scepticus

Bergwijn voor 40 miljoen is inderdaad veel te duur en moet je als Ajax zijnde inderdaad niet willen. Ook je stuk met afschrijvingen zit je volledig juist, er mist alleen en klein stukje nuance. De afschrijvingen lopen inderdaad per jaar, de betreffende transferinkomsten zullen ook grotendeels per jaar worden betaald of over meerdere jaren geboekt worden.

Zo zal de transfer van Frenkie de Jong beteken dat Ajax die transfersom
- of in 1x ontvangt en boekt in 5 jaren
- of in 5 jaar ontvangt en het dus met de begroting meegerekent kan worden.

Zo kan Ajax dure spelers op de begroting zetten die gelijk gedekt zijn door binnen komende transfersommen. Waardoor er geen risico is, de FFP word gehonoreerd en Ajax nog steeds financieel uitermate gezond is.

24 juni 2019 om 10:26

@ Scepticus. Een vraagje, als een club uit NL iemand verkoopt voor 80 miljoen. Hoeveel houd een club daar uiteindelijk aan over als de belasting daar van af is?

24 juni 2019 om 10:47

@ Scepticus;

- Bergwijn is ondanks dat Ajax ongetwijfeld verregaande interesse in hem heeft, nooit een reële optie geweest voor Ajax vanwege het prijskaartje dat om zijn nek hangt -

Volgens Mike Verweij is Bergwijn nu de volgende target van Ajax.

Denk zelf dus dat Ajax vol voor Bergwijn gaat als Ajax Neres gaat verkopen.

24 juni 2019 om 15:41

Finalvoetbal

" Volgens Mike Verweij is Bergwijn nu de volgende target van Ajax. Denk zelf dus dat Ajax vol voor Bergwijn gaat als Ajax Neres gaat verkopen. "

Volgens mij gaat niet Verweij maar Overmars over de transferzaken bij Ajax. En die heeft, en ik herhaal het nog maar een keer, uitgesproken dat Ajax niet meer dan 20 mijoen aan 1 speler wil uitgeven. Wat ik me afvraag is waarom jij denkt dat Bergwijn naar Ajax gaat komen: A. Omdat Ajax 40 miljoen voor hem op tafel gaat leggen of B. Omdat PSV met 20 miljoen genoegen neemt?. Ik zie beide namelijk niet gebeuren en ik denk ook niet dat Overmars dat laatste niet inziet.

24 juni 2019 om 15:51

@gunnerfan

" Een vraagje, als een club uit NL iemand verkoopt voor 80 miljoen. Hoeveel houd een club daar uiteindelijk aan over als de belasting daar van af is?"

Een BVO betaalt geen belasting over een investering maar over de totale bedrijfswinst. Die belasting bedraagt 25 procent. Investeringen kan je echter (gedeeltelijk) als aftrekpost op voeren op je belastingaangifte, maar dan moet je ze wel afschrijving opnemen in je begroting. Je zou je winst ook kunstmatig laag kunnen houden door het gehele (winst)bedrag te investeren, dan hoef je uiteraard niet af te schrijven. Dat brengt echter de nodige risicos met zich mee en doet Ajax dus nooit.

24 juni 2019 om 16:27

D-Bergkamp

" Zo zal de transfer van Frenkie de Jong beteken dat Ajax die transfersom
- of in 1x ontvangt en boekt in 5 jaren
- of in 5 jaar ontvangt en het dus met de begroting meegerekent kan worden."

De belastingdienst ziet je aankomen. Stel je voor dat een bedrijf tig miljoen winst maakt en die winst fiscaal over meerdere jaren zou uit mogen spreiden. En daardoor geen belasting behoeft te betalen. Om vervolgens de jaren daarna geen winst te maken of wellicht zelfs failliet te gaan. Dat zou jaarlijks miljarden aan inkomsten schelen.

Een transfer is een zaak tussen twee clubs en hebben niets te maken met het contract dat een zaak is tussen club en speler. De logica dat de betaling van een transfersom paralel zou lopen met de doorlooptijd van een contract, ontgaat me dan ook volkomen. Dat het niet zo is, blijkt ook duidelijk uit de halfjaarcijfers van Ajax. Daarin staat: " Het saldo vergoedingssommen bedraagt € 0,6 miljoen negatief. Dit saldo bestaat uit de afschrijvingen vergoedingssommen van € 18,5 miljoen en uit het resultaat vergoedingssommen van € 17,9 miljoen. Het resultaat vergoedingssommen betreft met name de transfer van Justin Kluivert naar AS Roma".

Ik hoop dat je begrijpt dat als Roma de transfersom van Kluivert zoals jij veronderstelt, in 5 jaren zou betalen, het resultaat vergoedingssommen nooit 17,9 miljoen zou kunnen zijn, aangezien de transfer van Kluivert de enige belangrijke uitgaande transfer van dat seizoen was.

24 juni 2019 om 09:43

Alsjeblieft niet.
Promes prima aankoop; staat voor 15mln op de balans daar dus hopelijk willen ze wat verlies pakken,
Bergwijn staat voor 0 op de balans bij Psv, je wilt je concurrent niet maximaal versterken dus lekker laten zitten hoe jammer ook.

Ajax zwemt niet in het geld; het valt allemaal wel mee ondanks de bijna 90mln uit de CL. Een deel was al uitgegeven aan Tadic, Blind en de contractverlengingen.

Frenkie de Jong levert 'maar' ongeveer 55 mln op. Dan moet je niet blind 60 mln eruit rammen nadat je net 32 mln hebt uitgegeven (magallan 9, Martinez 7, Marin 12, Pierie 4)

24 juni 2019 om 10:28

Dat is twee miljoen per goal exclusief salaris. Koopje!

Ik ga nooit wennen aan de huidige prijzen.

Jammer dat de prioriteit ligt bij een Nederlandse nationaliteit. Promes is een leuke speler, maar vooral net niet. Ondanks dat hij in Rusland goed gepresteerd heeft. Ik zie liever een zuid Amerikaanse samba speler op de flanken; Antony/ Vargas etc

24 juni 2019 om 09:17

Promes die kan ook op links midden spelen op het middenveld . Dus een Zuid-Amerikaanse speler zal altijd nog wel kunnen.

24 juni 2019 om 09:23

Alleen willen ze even dimmen met die zuid amerikanen, er moeten nederlanders komen om een vreemdelingenlegioen tegen te gaan.

24 juni 2019 om 10:08

Natuurlijk gaat hij niet op het middenveld spelen. Het is helemaal geen speler met een goed overzicht of goede passing. Momenteel zou je dan eerder Tadic of Ziyech terugschuiven omdat die gewoon meer creativiteit hebben.

24 juni 2019 om 12:09

@ wilbertus

Het moet om kwaliteit gaan, en ik mag toch hopen dat Ajax daar ook zo over denkt. Volgens mij blijven er nog genoeg Nederlanders over met Blind, van de Beek, Huntelaar, Veltman, Mazraoui, Piri, Scherpen, Lang en nog een trits aan Nederlandse talent.

Het laatste wat we moeten doen is Nederlanders halen omdat het Nederlanders zijn; daar komt nog bij dat Nederlandse voetballers vaak ook de gebruikelijk Nederlandse voetbalkwalen met zich mee brengen. Promes lijkt mij ook een net niet speler, al laat ik mij graag verrassen, maar ook ik zie liever een talentvolle Centraal of Zuid Amerikaan (sosa, Almada) voorop de vleugels.

Wat Bergwijn en PSV betreft houd ik er een dubbel gevoel aan over. In principe ben ik van mening dat Ajax PSV geen 40 miljoen moet geven, je haalt wellicht 1 van hun beste spelers weg; maar geeft ze tegelijkertijd de mogelijkheid om voor een goede vervanger te zorgen. Aan de andere kant een zo sterk mogelijk PSV is ook weer goed zodat er nog wat weerstand in Nederland overblijft, voor de competitie en Europees natuurlijk.

24 juni 2019 om 09:56

Ik denk juist dat hij meer een zekerheidje is dan een Zuid Amerikaanse samba speler. De echt grote Zuid-Amerikaanse samba spelers spelen of al bij een topclub, of staan in de belangstelling van een topclub en zullen niet voor een bedrag van ongeveer 20 miljoen vertrekken.
Sevilla zal vooral geen verlies willen maken, dus rond de 20 miljoen moet voldoende zijn.

Promes is Nederlands, kent de competitie, is bekend met de speelwijze van ten Hag en is wel een speler die grote wedstrijden gewend is.
Dat hij het niet bij Sevilla heeft gered, is geen schande natuurlijk. We moeten niet doen alsof elke speler het niveau van Ronaldo, Messi of Mbappe kan aantikken.
Maar voor de Eredivisie zou hij direct een versterking zijn en een van de beste spelers.
Tadic mocht bijv. weg van Southampton en speelde lang niet meer alle wedstrijden. Sevilla is wel een hoger niveau dan Southampton.

Kan elke positie voorin bekleden, heeft een goed niveau. Top aankoop voor Ajax.
Ben benieuwd wat er van Bandé komt dit seizoen.

24 juni 2019 om 09:19

Bandé is een speler met heel erg veel potentie. Kwa spel ter vergelijken met ousmane dembele, alles op intuitie, bal dicht bij de voet en reageren op het moment dat de verdediger uitstapt. Veel mogelijkheden, maar het kan net zo goed een flop worden, want dit soort spelers zijn vaak erg wisselvallig.

24 juni 2019 om 10:20

Oh bande is er ook nog. Die was ik al weer helemaal vergeten. Toch alsof je nog een nieuwe speler er bij hebt. Ben nog steeds benieuwd naar hem.

24 juni 2019 om 10:32

Is Bande weer trainingsfit? Ik was hem ook helemaal vergeten.

24 juni 2019 om 10:45

Bandé laat via zijn officiële kanalen weten dat hij jullie niet vergeten is!

Haha waarom heeft VZ zijn foto opeens aangepast?

Foto 1: een blije Promes in een oranje shirt.

Na de edit:

Foto 2: een sippe Promes die op de bank bij oranje zit.

24 juni 2019 om 11:58

Hij beseft dat hij Messi niet meer zal tegenkomen en voortaan altijd een paraplu mee moet nemen.

Jammer, nu moet hij op een zaterdagavond in almelo op kunstgras spelen. Had hem graag bij een club in top 5 comp. Willen zien. Kon makkelijk mee met een
Club als Arsenal, Lazio of Leipzig.

24 juni 2019 om 09:36

Leipzig speelt niet met buitenspelers.

24 juni 2019 om 09:39

Hij speelde daar nu toch al? Als 'ie sevilla niet echt aankan, lukt het bij Arsenal ook niet hoor..

24 juni 2019 om 09:42

Komt omdat hij bij Sevilla verkeerd gebruikt wordt, bij Arsenal kan hij de rol van Sanchez overnemen. Soms LB soms spits

24 juni 2019 om 10:33

Hij speelt daar als een back. Onder andere daarom komt hij niet uit de verf, denk ik.

24 juni 2019 om 10:53

Maar hij is gewoon begonnen als aanvaller, maar blijkbaar was hij daarvoor niet goed genoeg, aangezien de trainer aan anderen de voorkeur ging geven en hem maar regelmatig als aanvallende back ging inzetten. Als hij echt goed genoeg was had hij gewoon als aanvaller gespeeld.

Lijkt mij een verstandige aankoop, het zal mij ook niet verbazen dat Ajax voor zowel Promes als Bergwijn gaat! En als vervanger van de Ligt, is Fosu Mensah geen optie?

24 juni 2019 om 09:55

Dan heb je dus Promes, Bergwijn, Bande en Tadic voor de vleugels? Met de mogelijkheid dat ook Neres en/of Ziyech nog blijft?

24 juni 2019 om 10:19

@skede

"dan heb je dus Promes, Bergwijn, Bande en Tadic voor de vleugels? Met de mogelijkheid dat ook Neres en/of Ziyech nog blijft? "

Na het vertrek van De Jong, kan Ajax wel wat creativiteit op het middenveld gebruiken en Tadic en Zyech zijn feitelijk middenvelders. De kans dat Zyech blijft is in theorie mogelijk, maar de kans daarop, niet zo groot als vorig jaar. Omdat hij een geweldig seizoen achter de rug heeft en zich via de CL ook internationaal in de kijker heeft gespeeld, is zijn situatie onvergelijkbaar met die van een jaar geleden. Het is zelfs nog maar afwachten of Ajax Neres kan behouden. Bovendien kijkt men bij Ajax op een andere manier naar samenstelling van de selectie als jij nu doet en houdt nu al rekening met de spelers die er volgend seizoen niet meer zullen zijn. Ajax heeft een lange ervaring met spelers die van buitenaf kwamen en de tijd nodig hadden om zich aan te passen. En de financiele situatie van de club laat het tegenwoordig toe om daar rekening mee te houden en op in te spelen en daar maakt Overmars heel verstandig gebruik van.

24 juni 2019 om 10:22

Het zou denk ik erg onverstandig zijn om Tadic na zo'n seizoen op het middenveld neer te zetten. Zijn scorend vermogen raak je dan deels kwijt. Ik snap verder best dat het ook een kwestie van anticiperen is maar met zoveel basiswaardige buitenspelers krijg je geheid gedonder. Je zult ze toch enig perspectief moeten bieden. Jongens van 20 miljoen zoals Promes kun je niet zomaar op de bank houden.

24 juni 2019 om 10:07

@matzu2

"lijkt mij een verstandige aankoop, het zal mij ook niet verbazen dat Ajax voor zowel Promes als Bergwijn gaat! "

Dat komt omdat je geen kennis van financiele zaken hebt. Ik kan je verzekeren dat Bergwijn sowieso niet naar Ajax gaat komen met een prijskaartje van 40 miljoen om zijn nek en al helemaal niet samen met Promes. In de eerste plaats omdat Ajax niet koopt om het kopen en de vleugels met de komst van Promes meer dan voldoende bezet zijn. Bergwijn was de eerste optie van Ajax en was zakelijk gezien in principe ook de beste optie vanwege zijn leeftijd. Ajax heeft het maximumbedrag dat men voor een speler wil uitgeven echter op een bedrag van rond de 20 miljoen gezet, terwijl voor Bergwijn het dubbele op tafel moet komen. Daarom is nu voor Promes gekozen. Omdat Ajax op spelers afschrijft en een transfer financiele gevolgen voor de begroting heeft voor elk jaar dat het contract van een aangekochte speler doorloopt, kan Ajax zich geen transfersommen van 40 miljoen permitteren op een begroting van 100 miljoen. Veel supporters denken dat het kopen van een speler hetzelfde is als het kopen van een pak melk en je de speler alleen maar in je winkelwagentje hoeft te doen en bij de kassa af te rekenen. En dat is dus niet zo. De aankoop van een speler is een bedrijfsmatige investering en die heeft ook nadat het aankoopbedrag betaald is, financiele en fiscale gevolgen.

24 juni 2019 om 11:09

Beste scepticus, ik zeg ook niet dat Bergwijn daadwerkelijk gehaald wordt, ik zeg alleen dat het mij niet zou verbazen dat Ajax voor zowel Promes als Bergwijn zou gaan, ik zeg niks of iets haalbaar is, dus voortaan eventjes goed lezen wat ik schrijf, maare als je nu een beetje het nieuws volgt, worden de geruchten idd steeds sterker dat Ajax ook nog Bergwijn wilt halen naast Promes, dus ja.........

24 juni 2019 om 11:21

Klinkt allemaal heel erg interessant wat je zegt. Echter krijgt Ajax 200+ miljoen binnen dezr zomer. Over financiele en fiscale gevolgen hoeven ze zich niet meer zo druk te maken.

24 juni 2019 om 15:13

@hoogindeconcen

" Het klinkt allemaal heel interessant wat je zegt, maar éã©n ding klopt niet:
stel dat voor Promes 20 miljoen wordt betaald, dat lijkt me wel aannemelijk, dan heeft Ajax deze zomer al ruim 45 miljoen uitgegeven aan inkomende transfers. En ik kan je vertellen dat daar nog wel wat bij gaat komen, want Promes is niet de laatste aankoop. Als je 45 miljoen kan uitgeven aan inkomende transfers op een begroting van 100 miljoen, dan kan je ook een speler kopen voor 40 miljoen op een begroting van 100 miljoen. "

Natuurlijk kan je ipv 45 miljoen aan 5 spelers te besteden, dat geld ook voor 1 speler op tafel leggen. Alleen kan het niet beiden en heeft Ajax op meerdere positie versterkingen nodig. En dat geld al uit gegeven. De transfersom is sowieso niet het probleem als je kijkt naar het geld dat Ajax met CL deelname en uitgaande transfers heeft opgehaald. Maar de afschrijvingspost wel. Als Tadic, Blind, Zyech en Neres zouden vertrekken, vallen die afschrijvingen weg en zou Ajax ineens wel genoeg ruimte op de begroting hebben om en Promes en Bergwijn aan te trekken.

Je kunt ook gewoon eens de jaarcijfers van Ajax erbij pakken. De club heeft een salarispost van 41,3 miljoen en daarin zijn de salarisverhogingen van o.a. Neres nog niet eens meegenomen. De club betaalt jaarlijks 10 miljoen huur voor de Arena, 10 miljoen aan zaakwaarnemers, 12 miljoen aan de jeugdopleiding en heeft een afschrijvingspost van 25 miljoen. Dat is bij elkaar een uitgavenpost van 98 miljoen. Ik zie daarin geen ruimte om transfers van 40 miljoen met bijkomende afschrijvingen te doen. Als jij dat wel ziet, laat ik me dat graag door jou uitleggen.

Als Ajacied zie ik Promes graag komen en Promes zal gewoon een aankoop uit de categorie Tadic en Blind zijn, terwijl Ajax in mijn ogen sowieso een vleugelaanvaller moet aantrekken deze transferperiode.

Als Promes zijn vorm van bij Spartak Moskou haalt, dan is Promes gewoon een fantastische aanwinst voor Ajax. Dan behoort hij direct tot een van de beste vleugelaanvallers en spelers van de Eredivisie, misschien wel de beste en ergens heb ik al langere tijd het idee dat het van een transfer tussen Ajax en Promes zal komen, aangezien Promes de afgelopen weken best wel op dingen reageert van Ajax en ook zelf dingen post die toch best wel in combinatie staan met Ajax.

Zie opstelling: ik verwacht dat Ziyech ook nog zal vertrekken.

Onana
Mazraoui
Magallán
Blind
Tagliafico
van de Beek
Marin
Vargas
Promes
Tadic
Neres
24 juni 2019 om 10:48

4-2-3-1 is in principe hetzelfde als 4-3-3 met de punt naar voren.

24 juni 2019 om 10:54

Zoals Gerardv aangeeft; 4-2-3-1 is gewoon een soort 4-3-3. Op papier speelt Ajax 4-3-3, maar in praktijk is het meer een 4-2-3-1. Zo spelen de vleugelaanvallers en de nummer 10 op 1 lijn en de controlerende middenvelders staan wat meer naar achter, maar dat is gewoon vrijwel hetzelfde als een 4-3-3 formatie.

24 juni 2019 om 11:44

Ajax speelt ook niet echt 4231 hoor.
Wellicht als Huntelaar speelt, maar met tadic is de spits is het meer een soort 4-2-4-0.

24 juni 2019 om 17:09

@rochester

Ik denk niet dat Ajax met een kaboutercentrum van Magelan en Blind gaat spelen en al helemaal niet dat de club Vargas gaat aantrekken. Het lijkt me logischer dat er nog een centrale verdediger met lengte bij komt en dat Magelan/martinez de plaats van Blind inneemt en Blind naar het middenveld verhuist. Of dat Tadic een linie naar achter verschuift en op de 10 gaat spelen.

Promes is een speler in de categorie Tadic. Misschien net iets minder, maar toch nog een 27-jarige international met de nodige ervaring. Daarnaast kan Promes zowel op de vleugel als in de spits spelen. Mits hij tussen de 20- 25 miljoen kost vind ik het een prima deal. Laten we hopen dat Overmars hem voor 20 miljoen weet te strikken.

hoeveel zou Promes dan moeten kosten?
Vorig jaar is hij gekocht voor 21 miljoen. Denk niet dat Sevilla verlies wilt maken op Promes. Verder helpt een contract van 4 jaar ook niet echt mee. Salaris hoeft voor Ajax geen probleem te zijn. Promes verdient nu 4 miljoen bruto in spanje met 43% belasting is dat 2,28 miljoen netto. Dat zou betekenen dat Ajax bijna 5 miljoen bruto moet uitkeren aan Promes. Of promes moet met minder genoegen nemen.
Zou Promes niet willen wachten wat Lopetegui met hem wilt?

24 juni 2019 om 09:30

Promes gaf een paar weken geleden aan dat hij niet blij is met zijn rol bij Sevilla, aangezien hij daar als een wingback gebruikt wordt en dus de hele vleugel moet bestrijken. Hij wilt nu alleen echt in de aanval spelen, maar daar heeft Sevilla o.a Ben Yedder rondlopen en die zal hij er ook niet zomaar uitspelen.

24 juni 2019 om 09:39

Er is ook een nieuwe trainer aangesteld dus wie weet speekt ie daar geen wingback meer. Dit bericht zit vol speculatie.

Promes vind ik een betere versterking dan Bergwijn.
Bergwijn vind ik een betere investering van Promes.

Beide prima spelers en met de komst van Bergwijn maak je je concurrent weer zwakker.
Misschien als Neres verkocht wordt, moeten ze voor beide opties gaan.
Tadic in de punt en Promes en Bergwijn op de flanken.

24 juni 2019 om 09:38

Je zou je concurrent zwakker maken? Je geeft ze 40 miljoen voor een speler die niet heel veel heeft bewezen. Bedenk eens wat ze van die 40 miljoen kunnen doen..

24 juni 2019 om 10:34

Romero en guttierez kopen....

24 juni 2019 om 11:11

met geld maak je PSV niet per direct sterker.
Je haalt een van hun beste spelers weg...

40 miljoen of niet... niet iedere speler zit te wachten om bij PSV in de eredvisie te spelen op al die kunstgrasvelden.

Daarnaast kan PSV niet ineens een megatopper binnenhalen zonder scheefgroei te creeren in je selectie.

Ajax heeft een van hun beste spelers verkocht (de Jong) en dadelijk ook de Ligt... ondanks het vele geld, maakt het ze voor volgend seizoen alles behalve sterker.

Ondanks dat ik dit een uitstekende versterking zou vinden voor het team, ben ik toch een beetje bang dat Ajax door he succes/geld z'n identiteit aan het verliezen is. Dat Ajax dit seizoen zo ver gekomen is komt natuurlijk ook door Blind en Tadic, twee aankopen, maar slaan ze niet een beetje door door Promes nu te gaan halen? Er is nog niet eens iemand verkocht en loopt er geen speler als Justin Kluivert meer op de Toekomst? Hoop dat in ieder geval Carel Eiting of Gravenberch speelkansen gaan krijgen voor de plek van Frenkie de Jong en dat er niet iemand als Propper wordt gehaald ook.

Kortom Blind en Tadic zijn belangrijk, maar de voornamelijke reden dat Ajax zo goed was afgelopen seizoen waren eigen talenten Frenkie de Jong en De Ligt naar mijn mening. Die plekken moet je vrijhouden voor eigen spelers denk ik.

24 juni 2019 om 09:45

Promes wordt juist aangetrokken om (Nederlandse) identiteit te behouden. Snap je punt maar voorin loopt er op dit moment nog niks dat volgend jaar 40-50wedstrijden kan spelen op niveau. Absoluut mee eens dat ik Eiting volgend jaar graag veel minuten zie maken op het middenveld, maar daar heeft de komst van Promes weinig mee te maken. Die is gewoon ter vervanging van Ziyech en/of Neres

24 juni 2019 om 09:48

Spelers als Gravenberch, Unuvar, Brobbey en misschien ook Taylor zijn de pareltjes van de opleiding, maar zijn helaas nog maar 16-17 jaar oud. Ik heb liever dat Ajax zoveel mogelijk de sterkte en kwaliteit van de selectie intact probeert te houden, aangezien de verwachtingen nu hoger dan ooit zijn na afgelopen seizoen. Spelers als De Jong en De Ligt zijn uniek, die komen eens in de zoveel jaren voorbij en Ajax had geluk dat ze afgelopen seizoen er waren.

Na Promes zou ik de komst van Propper toejuichen, de speler die qua spel nog het meest de leegte van Frenkie kan opvullen.

24 juni 2019 om 09:59

Natuurlijk heb ik je gelijk, maar De Jong en De Ligt kregen ook de kans om zich te ontwikkelen. Bij De Jong duurde dit nog vrij lang imo voordat hij de echt de kans kreeg op t middenveld. Verder was het volgens mij Peter Bosz die talenten gwn voor de leeuwen durfde te gooien wanneer een andere coach dit wrs niet zo snel gedaan zou hebben op die momenten: Dolberg, Kluivert, Onana, De Ligt (die toen nog 16 was haha).

Ik ben er van overtuigd dat je spelers als Gravenberch en Eiting nu de kans geeft dat dat echt zn vruchten weer gaat afwerpen.

24 juni 2019 om 09:54

Dat gebeurt ook wel dat eigen spelers speeltijd gaan krijgen. Alleen zijn ze of nog niet goed genoeg of nog net te jong. En Ajax heeft de weg ingeslagen dat ze weer opgemerkt willen worden in Europa, dat grote clubs niet meer in de handen wrijven als ze naar Ajax moeten in de CL. Dan moet je juist dit soort spelers halen. En dan die jonge jongens rustig inbrengen tot ze goed genoeg zijn om basis te gaan spelen. Kwaliteit is nodig ..... anders blijf je sukkelen zoals we al jaren hebben gedaan

24 juni 2019 om 10:12

@de_tank61

Ziyech of Neres zal gaan vertrekken, dat staat wel aardig vast denk ik. Carel Eiting, Ekkelenkamp, De Wit gaan het alle drie niet redden bij Ajax 1 vanwege diverse redenen. Traore, Noa Lang en Gravenberg zullen kansen gaan krijgen komend jaar. Danilo verwacht ik een verhuur van. Voor Taylor, Brobbey, Unuvar, Timber, Hansen etc komt Ajax 1 nog even te vroeg. Die jongens zijn 16-17 jaar en zullen waarschijnlijk in een beker wedstrijd kansen gaan krijgen.

Ajax heeft een lichting in Jong Ajax zitten waar ze hard mee zullen door selecteren omdat de kwaliteit niet voldoende is om Ajax 1 te halen. Spelers waar vijf jaar geleden nog mee gewerkt zou worden moeten nu het veld gaan ruimen. Het basis niveau is hoger en hoger aan het worden. Daarom moet de jeugdopleiding ook talenten van een hoger en hoger niveau af gaan leveren.

24 juni 2019 om 11:06

Ik dring mn eigen mening ook niet op, het is maar een stelling . Ik vind het gewoon interessant om de meningen hierover te peilen.
Verder is kwaliteit uiteraard belangrijk. Je hebt gelijk dat er de laatste jaren veel talent is doorgebroken uit eigen kweek. Als je Ajax wilt vergelijken met andere clubs ga je mijn punt voorbij, Ajax is een club met een eigen bijzondere identiteit. Ajax moet je vergelijken met Ajax van de jaren daarvoor en daar horen gewoon eigen jeugdspelers bij. Dat de Jong en De ligt konden excelleren door kwaliteit eromheen die ik niet genoemd heb buiten Blind en Tadic om klopt ook zeker, maar juist om dat die twee weer weggaan hoop ik dat dat opgevuld wordt met eigen kweek, die op hun beurt weer dezelfde ontwikkeling kunnen doormaken

Vind het persoonlijk niet een heel bijzondere speler. Maar de combinatie Promes ten Han zou misschien een positief iets kunnen zijn.

24 juni 2019 om 10:45

Vind ik eigenlijk ook. Bovendien twijfel ik een beetje over zijn voorbeeld naar de groep als je ziet hij continu naar buiten treedt (niet zo bescheiden zeg maar..)

Aan de andere kant heb ik ook geen hoge pet op van de verdedigers in Nederland en kan hij veel vertrouwen tanken om Europees daarop te kunnen teren en wat leuks te laten zien.

24 juni 2019 om 10:48

@afcfokke;

voor hem pleit inderdaad dat het algehele niveau in de competitie lager is dus het voor hem makkelijker wordt. Voor hem pleit ook dat hij een klik met ten Hag heeft.

Qua karakter weet ik het niet zo. Qua voetballer vind ik dat hij het overzicht mist. Hij leest het spel niet. Heeft te veel tijd en ruimte nodig. Hij is mij wat te voorspelbaar en ik mis een echte passeeractie. Verder vind ik hem veel te grillig. Hij mist net dat ene beetje extra wat van hem een goede voetballer maakt.

24 juni 2019 om 10:54

Laten we hopen dat hij zo’n Russische vorm pakt, dan hebben we beide ongelijk.

24 juni 2019 om 09:51

Ja dat kan je toch niet vergelijken? Een Wijnaldum bakte er ook een hele tijd niks van in oranje. Seedorf ook steevast minder dan bij zn club. Dit is gewoon een topper die naar Ajax komt. Ervaring en kan zn doelpunten maken. Ajax wil weer vlammen in de CL.

24 juni 2019 om 10:14

Laten we het hopen. Ik ben gewoon Ajacied en wil graag dat elke aankoop een top aankoop is. Voor een buitenspeler vind ik hem te statisch en voorspelbaar. Maar dit kan ook simpelweg iets zeggen over de verwachting die ik van buitenspelers heb.

Stel je hebt een middenveld /voorhoede

Promes Tadic Neres
Ziyech
Vd beek Marin

Promes bij Ajax, op zich is dit een top transfer. Voor Promes zelf even wennen, maar wel de juiste keuze. Ajax goed bezig, nu nog Neres erbij houden. En je heb de sterkste Eredivisie voorhoede. Wat een aanwinst.

Ok top! Maar er moet nu wel zeker nog een speler vertrekken voorin. Neres ga je niet weer laten banken. Tadic niet, promes ook niet en ziyech al helemaal niet dus ik ga er vanuit dat die laatste toch gaat vertrekken. Dat stond al in de planning maar je kan niet nog een keer alvast een speler halen en dat een ziyech dan alsnog blijft. Of Neres gaat nog een stap maken....

Ach ik gun Ajax de transfer wel hoor maar moet wel een beetje lachen over een overgrote deel van de reacties. Promes kon werkelijk nooit iets goed doen. Elke wedstrijd die hij speelde voor Oranje werd hij afgedaan als matige voetballer en nu is het opeens een hele goede aankoop voor Ajax van het kaliber Tadic. Ik lees de gekste dingen over zijn kwaliteiten.

24 juni 2019 om 10:20

Er zijn ook gewoon Ajacieden die het nog steeds een voorspelbare, matige buitenspeler vinden hoor. Ik ben er niet erg gecharmeerd van. Maar goed hoop doet leven hè.

Iedereen gaat er vanuit dat zowel Zyech als neres gaan vertrekken. Daar moet je dus op inspelen. Betekent ook dat wanneer die om wat voor reden niet gebeurt je een luxe probleem hebt. Dat was vorig seizoen door het aanblijven van Zyech ook zo, en dat heeft nu niet bepaald verkeerd uitgepakt. Persoonlijk vindt ik dat je minimaal 3 topspelers voor de flanken nodig hebt.

Helemaal niet neerbuigend bedoeld maar is Promes niet veels te goed voor de eredivisie?
Was meerdere seizoenen topscorder in de Russische competitie (wil niet zeggen dat die competitie moeilijker is, maar zeker wel harder)

Speelt volgens mij helemaal niet zo heel beroerd bij Sevilla, niet altijd basis maar wordt wel gebruikt. Ik moet zeggen echt prima zaken gedaan door Ajax. Ik riep nog (promes naar Ajax? Nooit, in ieder geval niet nu al) maar blijkt het dan toch zo te zijn?

24 juni 2019 om 10:04

Heel simpel: CL voetbal.

Voor de rest komt die jongen natuurlijk uit de regio. Verder ook zijn plek bij NL als hij eens eizoen zou banken bij Sevilla dan zit hij waarschijnlijk nog vaker op de bank bij NL elftal of valt hij af. Bij Sevilla moest hij als LVV spelen bij NL als aanvaller. Wel fijn als je bij je club en nationale team ongeveer dezelfde positie hebt

Daarnaast is afgelopen seizoen natuurlijk de beste promotie, die je voor een club kan genereren. Als hij zijn Spaanse vrienden verteld dat hij naar Ajax gaat dan word dat niet als negatief gezien hoor

24 juni 2019 om 10:44

Helemaal mee eens, maar hij zou ook naar een middenmotor in de PL kunnen gaan ik bedoel maar. Promes is nog helemaal niet klaar en heeft zat groei mogelijkheden en is echt een goede voetballer.

24 juni 2019 om 11:22

Uiteraard, maar ik bedoel ook meer dat Ajax inmiddels aan het uitgroeien is tot een club waar je niet meer heen gaat omdat je aan het einde van je carriã¨re zit.

''is mooi als hij nog 1 seizoen bij die Nederlandse club speelt'' is mooi natuurlijk maar je hebt wel vaak afgedankte voetballers hierdoor.

Nu heb je met de jong en de Ligt natuurlijk extreem veel geluk gehad dat ze zo snel uitgroeide tot absurd goede talenten, en dat Tadic gewoon nog steeds zo briljant is maar wel van Southampton kwam waar hij gewoon in de basis stond, Blind die soms gewoon wedstrijden had bij United nota benen.

Ziyech en Neres passen gewoon perfect in het systeem van Ajax maar dat is vanzelfsprekend.

Wat ik ermee wil zeggen is dat Ajax niet meer voor alleen wissel spelers kan gaan maar ook basis klanten kan gaan omdat Ajax gewoon aan het doorgroeien is als een Europese topclub.

24 juni 2019 om 10:48

Hij is ook te goed voor de Eredivisie, maar Ajax maakt kans op Champions league voetbal en zijn avontuur bij Sevilla loopt niet lekker. Hij maakt een redelijk aantal minuten, maar acteert veelal als back. Z'n situatie is vergelijkbaar met dat van Eljero in z'n periode bij Hsv, nadat hij zijn enkel brak.
Als we Promes als back zouden beoordelen, dan krijgt hij een laag cijfer, maar hij is van nature geen back.

Een vijfjarig contract verbaast mij, maar als hij goed speelt, dan zal hij maximaal twee seizoenen actief zijn in de JC Arena waardoor Ajax weer kan (goed) cashen als ze hem verkopen.

Ik ben blij met deze aankoop!

Ik was vanaf het begin al erg negatief over een eventuele transfer van Bergwijn, prima speler maar niet voor het bedrag dat PSV verlangt. Promes heeft laten zien in het buitenland te kunnen slagen en kan in de aanval op alle posities uit de voeten, spreekt de taal, kent de club, absoluut een prima versterking.

Ben alleen wel benieuwd wat het betekent voor de eventuele concurrentie. Is de interesse zo concreet en gaat Neres of Tadic dan toch vertrekken? Lijkt me dat Ajax toch graag met Huntelaar of Dolberg in de spits wil blijven spelen.

Tadic, Ten Hag, de vertrekkende Schreuder, Promes, Ziyech... Toch een mooie Twente enclave. Wel jammer dat ze achter het net hebben gevist met Marsman :P

Ben ik de enige trouwens die ‘nederlanderschap’ betrekken in de prioriteiten van een transfer vreemd vind? Ik ben niet voor Ajax, maar ik zou liever zien dat voor een dergelijk bedrag een tweede Neres wordt aangetrokken dan dat je zo’n rusteloze hardloper als Promes zonder rendement over de flanken ziet denderen straks. Natuurlijk is heb je geen garanties dat Eiting, Brobbey, Gravenberch en Ekkelenkamp de nieuwe, aaibare gezichten van Ajax worden zoals Van de Beek, Blind, De Ligt en De Jong zijn of waren, maar zeg nou zelf: zouden spelers als Tagliafico, Neres, Schone, Tadic of Onana minder populair zijn als de rest van hun teamgenoten ook uit het buitenland kwamen? Ik vind dat zo’n onzin. Los van de financiele haalbaarheid zou ik het uitstekend vinden als Dumfries achter zich een Duitse keeper weet en naast hem Lyanco en Ãlvarez en evt. nog een Argentijnse ijzervreter of zo. Mij gaat het allereerst om voetballende kwaliteit, niet waar iemand vandaag komt. Met Romario, Ronaldo, Nilis, Kezman, Alex, Gomes, etc. heeft de club toch genoeg buitenlandse publiekslievelingen gehad…?

24 juni 2019 om 10:51

Nou ik moet zeggen. Ergens snap ik het wel. De supporters moeten ook binding houden met de spelers die er staan. Dus spelers uit de jeugdopleiding of in ieder geval Nederlanders is denk ik qua binding wel belangrijk. De tijden dat we een vreemdenlingenlegioen waren is wel een beetje voorbij. Ik snap het dus wel. Ik vind het alleen niet zaligmakend. Voor mij geen reden om veel te veel geld uit te gaan geven (onder voorbehoud als het door zou gaan, wat ik niet geloof) voor een speler van de concurrent. Of een speler halen die het, wat mij betreft, net niet is omdat hij een Nederlander is en international.

24 juni 2019 om 12:31

@ Filip

Zoals "gomes1psv" al schreef blijven er nog genoeg Nederlanders over, Nederlanders halen omdat het Nederlanders zijn vind ik onzin. Het moet ten aller tijde om kwaliteit gaan, welke nationaliteit daar bij past is voor mij persoonlijk minder belangrijk, zolang Ajax attractief voetbal nastreeft, eigen talenten de kans krijgen wanneer ze echt op deur kloppen maakt mij de verhouding Nederlander vs buitenlander niet zoveel uit. Ik heb liever een sterker Ajax met (iets) meer buitenlanders dan een minder Ajax met meer of een meerderheid aan Nederlanders. Quality should be the only name of game.

24 juni 2019 om 10:52

Dat je Promes rendementloos noemt zegt dat je geen flauw idee hebt waar je het over hebt. Kijk z'n stats in Rusland nog een keer na.

24 juni 2019 om 11:08

Kijk zijn stats in Oranje nog eens na: 38 interlands, 7 goals! Nee, prachtig rendement inderdaad. 'kijk zijn stats in Rusland nog een keer na?' Zo lust ik er nog wel een paar. Kezman scoorde bij PSV het ene record na het andere aan diggelen. Raakte daarna geen knikker. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd.

24 juni 2019 om 11:17

Ik vind 38 wedstrijden waarbij een heleboel van de bank een stuk zwakkere graadmeter dan een nationale competitie, absoluut. Of heeft Bergwijn ook geen rendement dan? Kijk Sterling bij City en bij Engeland bijvoorbeeld. Clubvoetbal vind ik persoonlijk een veel betere graadmeter dan interlands. Daar trainen en spelen ze namelijk wekelijks en zijn ze specifiek geselecteerd en gekocht voor die rollen. Niet doe maar met wat je het hebt.

Ik heb het voor je erbij gehaald, Promes heeft 97 goals en 62 assists in 260 wedstrijden in clubvoetbal, dus 150 directe betrokkenheid in 260 wedstrijden (over al zijn clubwedstrijden, dus niet alleen Rusland, ook met Sevilla, Twente, en Gae). Als jij dat rendementloos noemt, laten we het daar mij bij ophouden. Heeft dan weinig zin meer.

24 juni 2019 om 15:24

@ajaxcunian

Je vind z'n gespeelde interlands en z'n rendement daarin geen goede graadmeter, maar een aantal leuke seizoenen in een niet heel bijzondere competitie wel?

Overigens wil ik Promes geen 'rusteloze hardloper zonder rendement' noemen, maar ik snap gomes1psv wel. Promes heeft al meermaals aangetoond niet heel relevant te zijn op een niveau als dat van Oranje en dan heb je het ook moeilijk in de Champions League.

Dan kun je beter voor een speler als Neres gaan. Jong, wellicht iets minder dan Promes op dit moment maar wel met veel meer potentie. Nu haal je een speler die zeer waarschijnlijk op z'n top zit en die top is nou niet bepaald indrukwekkend.

Hmm. Had toch het idee dat die zich had aangepast aan het systeem van Sevilla. Wellicht geen klik met Lopetegui? Of plek voor hem in zijn systeem.

24 juni 2019 om 10:50

Hij speelt veelal als back. Volgens mij doet hij dat enigszins redelijk, maar dat is niet zijn positie en ik weet niet of Lopetegui hem op die plek wilt houden. Als Lopetegui hem niet als links- of rechtsbuiten wilt opstellen, dan kan ik het mij voorstellen dat Promes zijn heil elders gaat zoeken.

24 juni 2019 om 15:16

Je mag er ook vanuit gaan dat ze gewoon veel meer van hem hadden verwacht als ze hem zo makkelijk en al na 1 seizoen laten gaan.

24 juni 2019 om 16:02

Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Als zij oprecht potentie in hem zagen, dan had Sevilla hem wel behouden en / of zou hij op zijn plek spelen.

Wauw... sorry hoor maar als je als ajax een lat aantikt als afgelopem seizoen en dan bergwijn en promes haalt ... ik vind dit geen versterkingen hoor ...

Promes speelt alleen maar goed wanneer we niet kijken .. en bergwijn is een beetje overschat ...

Had van Ajax wel wat stabielere spelers verwacht

24 juni 2019 om 10:58

Erg overdreven reactie. Afgelopen seizoen is voorlopig onevenaarbaar en niet realistisch om weer zo ver in de Champions League te spelen. Dit was het eerste seizoen dat Ziyech en Neres top waren. Tadic was afgeserveerd in Engeland en een wonder dat het zo goed uitpakte. Bergwijn en Promes hebben CL gespeeld en in het Nederlands elftal gespeeld. Je doet ze echt te kort. Bergwijn is nog maar 21. Dat wordt net als Depay een uitstekende speler. Ik ben blij met Promes, maar hoop wel dat de anderen ook blijven. Een breedte selectie heb je nodig als je lang op 3 fronten mee wilt doen.

24 juni 2019 om 15:15

Afgelopen seizoen was een uitzondering. De Jong is al vertrokken, terwijl Ziyech en De Ligt naar alle waarschijnlijkheid ook zullen vertrekken. Verder is het nog maar afwachten of Neres blijft. Spelers als De Jong, Ziyech en De Ligt zijn voor Ajax onhaalbaar in hun huidige niveau. Als je afgelopen seizoen als graadmeter wilt gebruiken, kun je je eigen vermogen in 1 zomer vaarwel zeggen aan transfersommen alleen al.

Mooi voor de breedte van de selectie. Dat zeg ik omdat Ziyech en Neres nog niet weg zijn en die kun je moeilijk gelijk afschrijven. Laat Promes zijn basisplaats maar verdienen om zichzelf eerst te bewijzen met invalbeurten. Net als in het Nederlands elftal viel hij goed in. Ik hoop voor de rest dat er niemand vertrekt bij Ajax. Bijna juli en de voorbereiding gaat beginnen en alles is nog intact. Had ik niet verwacht. Frenkie reken ik niet mee want die had in de winter al een akkoord gesloten natuurlijk.

24 juni 2019 om 11:04

Eerst zien dan geloven. Nog steeds geen feiten en concrete afspraken. Wel 100.000 geruchten op een dag..

24 juni 2019 om 12:15

Dat weet ik, maar ik zeg alleen dat ik niet verwacht had dat er in het begin van de voorbereiding nog niemand vertrokken is. Sinds mei trekken ze al aan de spelers. De Ligt is een eindeloze soap. Er wordt veel over gesproken, maar als je met Matthijs praat weten de kranten meer dan hem. De Ligt geniet van zijn vakantie en is er nog niet uit waar zijn toekomst ligt. Rond met Barca, dan rond met PSG en nu met Juve. Voor hetzelfde geld blijft hij gewoon😂

24 juni 2019 om 15:12

@ajax4xcl

Ik mag toch hopen dat je wel begrijpt dat de transfermarkt nog niet eens officieel geopend is. Het is dus absoluut niet vreemd dat het nog rustig rondom Ziyech is, ook vanwege de Afrika Cup. Ziyech en De Ligt gaan ongetwijfeld vertrekken.

Lekker bezig! Weer een grote naam voor in de Eredivisie!

De Airmiles zijn zeker op dat Overmars nu ook spontaan met het bord op schoot aan het scouten is, oh wacht, die term is alleen toepasbaar op Martin van Geel ...

Meneer alles geel naar Ajax, goede aankoop. Ben benieuwd wie verkocht wordt nu.

Prima aankoop, nu bergwijn nog kopen als Neres voor minstens, zo niet meer voor 45 miljoen wordt verkocht.

Nice! Promes is een toffe gast, kan goed voetballen en is een Nederlander. Ben wel zééér benieuwd wat ie moet gaan kosten.

Beter dan PSV rijker maken. En je haalt wat meer ervaring in huis. Ik juich dit toe!

in Oranje vond iedereen het maar een matige speler en nu hij naar Ajax gaat is het opeens een topper in de dop ik zelf denk dat de waarheid ergens in het midden ligt en ik denk wel dat hij van waarde kan zijn voor Ajax

24 juni 2019 om 15:07

Tja, dat gebeurt altijd als dat soort spelers ineens een dergelijke stap maken. Dan kunnen ze er ineens weer wat van. Promes is voor Ajax wel een goede speler, maar beter gaan hij niet meer worden en hij gaat Ajax ook niet meer direct geld opleveren.

Nu heeft Ajax natuurlijk wel erg veel geld, maar ik zie Promes geen bepalende speler in bijvoorbeeld de Champions League worden. In Oranje hebben we al vaak genoeg gezien dat een dergelijk niveau voor Promes simpelweg te hoog gegrepen is.

24 juni 2019 om 20:17

@sirius

" Nu heeft Ajax natuurlijk wel erg veel geld, maar ik zie Promes geen bepalende speler in bijvoorbeeld de Champions League worden. In Oranje hebben we al vaak genoeg gezien dat een dergelijk niveau voor Promes simpelweg te hoog gegrepen is. "

Was dat ook niet lang het geval met Wijnaldum in Oranje? Uiteindelijk bleek dat niet aan Wijnaldum te liggen, maar aan de invulling van het middenveld. Na de komst van Frenkie de Jong is Wijnaldum helemaal opgebloeid. Bij Ajax komt Promes ook in een ander team te spelen dan bij Oranje. Dus wellicht gaat het bij hem ook zo.

25 juni 2019 om 14:39

Wijnaldum is nota bene basisspeler bij Liverpool. Promes heeft het vooralsnog alleen in Rusland en Nederland laten zien en is als aanvaller niet geslaagd bij Sevilla. Die twee zijn niet met elkaar te vergelijken.

Iedereen was het er ook over eens dat Wijnaldum ondermaats presteerde bij Oranje, simpelweg omdat er meer in het vat zat. Die woorden hoor je over Promes niet en hij word veelal afgeschreven. Je ziet dat Promes het moeilijk heeft als het tempo dermate hoog ligt.

24 juni 2019 om 15:10

We moeten het ook niet gaan overdrijven. Ajax heeft genoeg geld om dergelijke spelers te halen. Tadic was inderdaad een verrassing, maar jongens als Blind en Promes moet je als Ajax zijnde ook wel gewoon kunnen halen, zeker na afgelopen seizoen.

Verder hebben we het betreft Promes natuurlijk wel over een speler die op z'n top zit en hij maakt in Oranje dermate weinig indruk dat ik hem ook niet zomaar structureel belangrijk zie worden in de Champions League.

24 juni 2019 om 15:30

Daar vergis je je denk ik nog best in. Blind en Tadic kwamen op het moment dat Ajax niet eens verzekerd was van Europees voetbal (!), terwijl United dat wel was en Southampton ook in de Premier League actief was. Blind was dan inderdaad wel kind van de club, maar ik weet zeker dat hij zowel financieel gezien als op dat moment ook sportief gezien betere keuzes had dan Ajax.

Dat Ajax tegenwoordig spelers als Promes moet kunnen halen, is denk ik een mooi compliment ten aanzien van de ontwikkeling die Ajax de laatste jaren gemaakt heeft.

25 juni 2019 om 14:37

Het is natuurlijk een compliment dat Ajax tegenwoordig moeiteloos 20 miljoen euro uit kan geven en afgelopen seizoen uitzonderlijk gepresteerd hebben. Daarvoor mag het bestuur en Overmars voorop zich op de borst kloppen.

Echter is Promes natuurlijk geen geweldenaar die normaal gesproken onhaalbaar is. Hij heeft leuke dingen laten zien in de Eredivisie en in Rusland, is te licht bevonden voor Oranje en verloor de concurrentiestrijd met de overige aanvallers bij Sevilla waardoor hij als back geposteerd werd. Dan hebben we het niet bepaald over bijvoorbeeld een Tadic.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren