Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Snoeiharde kritiek op ‘geldwolf’ De Ligt: ‘Waar ging het mis met Matthijs?'

Laatste update:

Na een lange transfersoap lijkt er binnenkort een einde te komen aan de perikelen rond Matthijs de Ligt. Naar verluidt is Juventus dicht bij de komst van de verdediger van Ajax, die in Turijn een megasalaris kan verwachten. Hugo Borst vindt het onbegrijpelijk dat de Oranje-international voor een lucratief contract bij Juventus lijkt te opteren.

In zijn column in het Algemeen Dagblad noemt Borst De Ligt ‘een geldwolf’. “Als je overal terecht kunt, dan kies je natuurlijk voor een club in de Premier League of voor Barcelona of Real Madrid. In Engeland en Spanje zijn de sterkste voetbalcompetities, de ganse planeet volgt die. In die landen waar de allerbesten spelen kan De Ligt nog een paar procentjes beter worden”, aldus Borst.

“Juve? Boeie! Die club heeft een abonnement op het kampioenschap en weet zelfs met Cristiano Ronaldo de Champions League niet te winnen. Waarom zou De Ligt naar Italië willen?”, vervolgt de journalist, die stelt dat het lichtjaren geleden is dat de Serie A tot de verbeelding sprak. Dat ook Paris Saint-Germain vaak wordt genoemd als bestemming, vindt Borst verwerpelijk.

“Gatver. Een patserige club met een abonnement op het kampioenschap en een vroege uitschakeling in de Champions League, zelfs met Neymar. Frankrijk kan toch nooit het beloofde land zijn voor zo'n verstandig, ambitieus mens?” Borst heeft meegekregen dat diverse media melding maken van de soms exorbitante salariseisen van De Ligt en zaakwaarnemer Mino Raiola.

“Raiola schijnt voor De Ligt een jaarsalaris van veertien miljoen euro netto te eisen. Als het klopt, is dat pervers. (...) Een dezer dagen komt er witte rook. Wordt het echt geen Premier League, geen LaLiga? Niemand begrijpt dat. Waar ging het toch mis met die leuke, verstandige Matthijs? Op welk moment veranderde hij in een geldwolf?”, besluit Borst.

Ben jij het eens met Hugo Borst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Juist bij juve wordt hij beter en niet na 1 seizoen weggezet. Daar staat hij meteen in de basis.

24 juni 2019 om 11:36

Als je inderdaad ergens beter kan worden dan is het bij Juve. Alleen door te kijken naar en te trainen met Chiellini en Bonucci gaat hij stappen maken. Of hij meteen basis is weet ik niet want op dit moment vind ik hem niet zo goed als dat iedereen roept. Vooral tegen beweeglijke spelers is hij heel matig.

En alleen omdat meneer Borst iets roept en omdat de Telegraaf iets online zet wil dat niet zeggen dat het ook meteen waar is he. Beide roepen wel vaker onzinnige dingen. Borst zich beter toeleggen op de zorg want daar heeft hij echt hele goede dingen voor gedaan.

24 juni 2019 om 16:40

En daarnaast iedere dag tegen Ronaldo spelen. Daar wordt je ook wel een slimmere verdediger van.

24 juni 2019 om 16:05

Vind het ook wel een gekke opmerking. Juve is een grote club, hij zal er veel spelen en verdedigend nog wat dingen leren. Serie A is weer in opmars waar veel clubs nieuwe stadions laten bouwen en ook aanvallender gaan spelen. Met Napoli, Inter, As Roma en Milan ook grote affiches en clubs. Na Juve kan De Ligt altijd nog een toptransfer maken naar een Real of Barca. Moet ie daar ook weer wat neerzetten. De jongen is nog geen 20 en Golden Boy. Zijn top ligt niet bij Juve, prima tussenstap.

Wat zegt Borst nou? Volgens verschillende media had de Ligt geen akkoord met Barcelona gevoerd voornamelijk over de rol die hij zou krijgen bij Barcelona. Hij wilt naar een topclub waar de kans op spelen realistisch is en je goed betaalt. Dat maakt hem toch geen geldwolf? Juventus is een prima club, goede keuze Matthijs!

24 juni 2019 om 09:10

Volgens verschillende bronnen wordt ook gerept over de eigen, en het financiële aspect... en dat is niet niks. Verre van de zogenaamd "nuchtere" Ligt

24 juni 2019 om 09:19

Ondertussen zit Matthijs zelf ergens op het strand, voor het eerst sinds 12 maanden 2 weekjes niet met voetbal bezig, terwijl wij hem hier voor vanalles uit zitten te maken. Wat moet het toch leuk om bekend en succesvol te zijn in Nederland.

24 juni 2019 om 09:28

@sjonnyvdbeek

De Ligt wordt door Ajax in zijn salaris ruimschoots gecompenseerd dat er publieke aandacht, positief en negatief, is. Als prof sta je nu eenmaal op een podium daarvoor worden ze ook deels gecompenseerd door salaris.

24 juni 2019 om 09:37

Je denkt toch niet dat hij van die onderhandelingen niets meekrijgt en dat hij zijn eigen mening daar niet over geeft? Nee, Raiola vertegenwoordigt hem precies zoals hij dat wil (en dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij voor Raiola gekozen heeft). Niets mis mee, maar dan mag Borst het beestje ook bij de naam noemen.

24 juni 2019 om 10:38

de zogenaamde "nuchtere" ligt kiest gewoon voor een bepaald leven.
Iedereen heeft het altijd maar over naar welke competitie die moet gaan,maar voetbal is gewoon zn werk he?
Als je voor een club kiest kies je ook voor een stad, een land, een cultuu,r een bepaald leven.

Als ik zou moeten kiezen tussen Engeland,spanje en italie zou ik persoonlijk voor italie kiezen om te willen leven. Misschien heeft hij dat ook. iedereen heeft zn zn voorkeur.dat maakt je nog geen geldwolf.
Goed weer mooie vrouwen lekker eten,je word behaldeld als een god in italie en je gaat als verdeiger naar het land waar ze jouw beroep hebben uitgevonden.

24 juni 2019 om 11:25

Denk dat je voor het weer beter in Barcelona kan zitten dan in Turijn.

Mino is natuurlijk bij alle clubs de beste deal voor deze jongen aan het maken terwijl die lekker op een strand zit. Maak je geen zorgen aldus mono, als je terug komt heb ik 5 super deals voor je klaarliggen en kies je waar je wilt spelen.

24 juni 2019 om 14:29

Nouja daarom zei ik iedereen zijn voorkeur. ik zelf vind barcelona te druk en te veel op de toerist gefocust.daar bij houd ik meer van italiaans eten. maar er zullen ook mensen zijn die zweren bij de franse keuekn en er van dromen aan een frans riviertje te wonen.

24 juni 2019 om 11:06

Haha Barcelona heeft hem gewoon een uitstekend bod gedaan voor een 18 jarige (of 19) vind het niet echt getuigen van zelfvertrouwen als je gaat eisen voor een basisplek. Goed voorbeeld is Lenglet die gewoon heeft gevochten voor zijn basisplaats bij Barcelona, vind het juist raar om ervan uit te gaan dat je als 18 jarige zomaar even een basisplaats eist (want dat doet die eigenlijk) om spelers als Pique en Umtitti die gewoon al veel meer hebben gepresteerd dan hem zomaar even uit de basis te halen. Maargoed wie ben ik misschien droomt Mathijs wel van Juventus, ik hoop 1 dat als die voor Juventus kiest Barcelona nooit meer achter hem aangaat en hem lekker links laat liggen als zijn contract over 4 jaar klaar is. Als Barcelona nu niet goed genoeg is dan ook niet over 4 of 5 jaar.

24 juni 2019 om 11:11

Als hij bij een andere topclub wel het aanbod van een basisplaats krijgt is het helemaal niet gek om dit bij de onderhandelingen bij een andere club te eisen. Is gewoon onderdeel van het onderhandelingsproces. Daarnaast weet Matthijs dondersgoed dat hij niet op de bank moet belanden maar veel moet spelen.

24 juni 2019 om 11:36

Maar Juventus is alles wat Ajax hem niet heeft geleerd dus hij gaat veel nieuwe dingen leren bij Juventus. Verbaas me wel over het feit dat hij voor een team kiest als Juventus, zijn speelstijl is toch meer gericht op aanvallend voetbal ipv puur resultaat voetbal. Sarri zal iets meer aanvallen maar het zit in de genen van veel spelers om op een bepaaldr manier te spelen.

24 juni 2019 om 16:05

Juve wil meer aanvallen. Dus dan heb je wel zo'n speler nodig.

24 juni 2019 om 15:45

Ik heb die column vanmorgen gelezen en ik zou me niet zo druk maken om deze hele matige column, waarin Borst allerlei onlogische conclusies aan elkaar knoopt. Een en al met flink wat bier doordrenkte kroegpraat. De Ligt heeft nota bene niet eens een club gekozen, hij speelt voorlopig nog voor Ajax. Een column is bedoelt om te prikkelen en mensen aan het denken te zetten; Borst maakt zich er dit weekend heel makkelijk vanaf met dit broddelwerk.

Wat die Spaanse flutblaadjes schrijven zou ik me overigens ook niets van aantrekken, want Mathijs is veel te verstandig om een rol op te eisen. Mathijs heeft die bloedhond aan het werk gezet, die vervolgens alle topclubs tegen elkaar uitspeelt om het meeste geld eruit te tillen, terwijl Mathijs zelf koppeltje duikelt in het zwembad met de dochter van Keije Molenaar.

Ach ach, ineens is ook Juve niet goed genoeg. Het is een prima stap, speel een paar jaar in Italie met enkele goede mentoren, en maak daarna de stap naar Spanje/Engeland. Prima toch?

24 juni 2019 om 08:32

Tuurlijk is Juve goed genoeg, maar clubs weigeren omdat je 12 miljoen te weinig vindt op je 19e daar zet ik toch mijn vraagtekens bij.

24 juni 2019 om 08:35

Ja en wie heeft ooit gezegd dat dit de waarheid is?

24 juni 2019 om 08:53

Ja zo kun je alles wel afdoen, past het nieuws niet in het straatje, dan zeg je gewoon, wie heeft ooit gezegd dat dit waarheid is.

24 juni 2019 om 09:09

Dus de media heeft de waarheid in pacht? Ik hoor belachelijke dingen langskomen, mag toch hopen dat je een beetje kunt filteren... Bij onderhandelingen richt je je niet op één aspect, het is een combi van; salaris, contractduur, transferbudget, bonussen, speeltijd, lange termijn visie van club, speelstijl, faciliteiten, etc. Als je het van buitenaf bekijkt, vind ik de keuze al niet gek.

24 juni 2019 om 09:41

Natuurlijk heeft de media niet de waarheid in pacht, maar met Raiola als zaakwaarnemer maakt dit het salaris verhaal wel een stuk geloofwaardiger. Al die dingen je noemt buiten het financiële zullen bij de echte topclubs niet zoveel verschillen, denk dat hij overal wel een 4 of 5 jarig contract kan tekenen, faciliteiten zullen ook niet gek veel verschillen etc.

24 juni 2019 om 11:38

Feit is ook dat als die straks weg wilt bij Juventus het ook lastig gaat worden om weg te komen omdat de salariseisen alleen maar zullen stijgen. Bizar maar zo is het vaak wel.

24 juni 2019 om 11:52

Het is volgensmij vrij normaal dat je mensen pas beoordeelt als de feiten op tafel liggen. Tot dusver heeft hij nog geen contract getekend en zijn de cijfers dus nog niet bekend en dus is dit nu geen waarheid.

24 juni 2019 om 14:29

@wandering

"maar met Raiola", ach hou toch op man. De ligt kan naar elke topclub. Als jij dan ook nog denkt dat de meeste topc;ubs wel ongv hetzelfde betalen, dan kiest die toch juist voor het sportieve? Het enige wat jij doet is gewoon conclusies trekken, nogal triest als je het mij vraagt.

Oneens vwb de keuze vd club. In Italië, het land vd verdediger, kan De Ligt het echte verdedigen verbeteren. Die jongen is 19... 3 seizoenen Juve en die jongen kan op zn 23e als 1 vd beste en meest allrounde verdediger nog alle kanten op.

Waarschijnlijk als de Ligt 20 miljoen per jaar in China had kunnen verdienen had Raiola dat een uitstekende optie gevonden. Alles draait om geld voetbal is van ondergeschikt belang. Juventus is natuurlijk geen klein clubje maar met de status van de Ligt had hij zker naar de top van de PL gekund waarschijnlijk ook voor een prima salaris,....

24 juni 2019 om 14:08

Juventus is een grotere club dan welke topclub in de PL ook, op misschien Liverpool na. Als alles om geld draaide was de Ligt wel naar PSG gegaan, die bieden hem namelijk meer salaris.

24 juni 2019 om 15:11

United vergeet je hierbij denk ik. Momenteel sportief (nog) niet goed, maar zeker de grootste club van Engeland met Liverpool.

24 juni 2019 om 21:24

Misschien heb je gelijk maar de PL is natuurlijk de absolute topcompetitie. De meest bekeken altijd volle stadions en waarschijnlijk ook geen onaardig salaris...

Oja want Juve is zo’n matige club. Zou gewoon de CL kunnen winnen volgend jaar en de serie A is nou ook niet niks. Als hij psg had gekozen, had ik begrepen wat Hugo Borst bedoelde.

24 juni 2019 om 08:48

Volgens mij had juve een grotere voorsprong op nummer 2 dan PSG, maar borst heef wel gelijk. Juve is een goede club naar wel raar als je ook naar de 2 grootste competities terbwereld kan gaan. Kijk hoe van Dijk is gegroeid in engeland, dat zie ik minder in italie gebeuren

24 juni 2019 om 09:08

Dat zegt dan meer over PSG aangezien de concurrentie in de ligue 1 echt veel minder is dan in de serie A. In PL had hij denk ik alleen naar Man U kunnen gaan. Dat is zo'n wespennest nu dus een heel goede keus om daar niet heen te gaan. Zowel Juve, Barca als Real zijn goede keuzes voor hem.

24 juni 2019 om 14:32

@markbakel

Maar van Dijk ging ook niet rechtstreek naar de premier leugue, die heeft lekker bij Celtic paar jaartje rond gelopen. Je kan je overal ontwikkelen. Pogba heeft zich ook bij Juve tot topspeler ontwikkeld, waarom zou Mathijs dat niet bij Juve kunnen doen?

Haha die Hugo. Schotel wie dan ook 14 miljoen voor, en ze worden een geldwolf. Daarnaast is Juventus natuurlijk een prachtige club (naar mijn mening zelfs mooier dan Barcelona).

24 juni 2019 om 08:13

Juventus is een grote familie. Een club met een hart.

24 juni 2019 om 08:47

Dat, en een historische clubs met enkele levende legenden waar hij veel kan leren. Enkele van de beste verdedigers van de laatste decennia en een realistische kans op internationaal succes. Bovendien is Turijn een prachtige stad aan de voet van de Alpen...
En wat betreft die geldkeuze: ik denk dat niemand van ons precies weet hoe zo'n transfer precies geregeld wordt en hoe groot de rol van De Ligt zelf is. Ook Borst lijkt daar niet echt kennis van te hebben aangezien hij het bij argumenten houdt die de gemiddelde voetbalfan ook kan bedenken en die nogal op de oppervlakte liggen.

24 juni 2019 om 09:38

Wat is er zo mooi aan Juve, los van omkoopschandalen en doping? Ik snap die adoratie nooit zo. Serie A is ook geen hol aan. Zou het eeuwig zonde vinden.

24 juni 2019 om 10:43

Mooi is natuurlijk een subjectief begrip, maar Juventus is zonder twijfel een legendarische club met een historie en een prijzenkast waar je u tegen zegt. Het is simpelweg een van de grote traditionele Europese topclubs; in ieder van die clubs zit wel iets bijzonders ('moois', in zekere zin) toch?

24 juni 2019 om 15:09

Dit wordt er altijd bij gehaald. En het is waar, maar dat legendarische wereldtop spelers bij Juve bleven toen ze gedegradeerd werden zegt genoeg over het familie gevoel bij Juve. Ongekende loyaliteit.

25 juni 2019 om 07:07

Ach wat is er mooi aan Ajax? Die zaten tenslotte ook aan de pep middelen zoals amfetamine capsules. Oud spelers hebben zelf beweerd dat se dingen slikte waar van ze niet wisten wat het nou precies was maar wel opgewekt waren enz. Zo kan ik nog meer clubs opnoemen. Trouwens de doping gedoe is nooit bevestigd en zijn concrete bewijzen van. Serie A is een mooie competitie geworden de laatste jaren ondanks Juventus heer en meester is. Zo veel mooie clubs met stuk stuk voor geschiedenis.

25 juni 2019 om 07:10

Juist. Alleen Zlatan pakte zijn koffers maar de trouwe kern met een echte juve hart bleven de club trouw. Wonderkind van Turijn Del Piero, Nedved, Buffon en nog een aantal bleven.

Wat een onzin zeg. Als jij naar verluidt kunt kiezen uit Manchester city/United, Juve, Bayern, Barca of PSG. Dan is Juve sportief samen met Bayern sportief de beste optie vind ik. City wilde naar verluidt niet voldoen aan de vraagprijs van Ajax, United lijkt me logisch. Barca? Daar heb je al Piqué en Umtiti, heb je niet enorm grote kans dat je veel gaat spelen. PSG ja je krijgt lekker betaald maar te weinig weerstand in je competitie. Bayern, heeft Hummels verkocht, Boateng mag weg, kortom, kom je zo in de basis bij een ploeg die hetzelfde als Ajax wilt en kan spelen. Juve, niet tevreden over Bonucci, Chiellini wordt ouder, Barzagli gestopt, grote kans op speeltijd. Daarbij kan je elke dag trainen met Ronaldo in het land waar ze onwijs goed kunnen verdedigen. Ja hij krijgt een lekker salaris, maar dat zal echt niet de main reason zijn om te gaan.
Daarbij is dit vooral ook de persoonlijke mening van Hugo Borst die de premier League en Barcelona gewoonweg aantrekkelijker vind, ja die mening heeft niet iedereen. Maar geldwolf vind ik echt grote onzin.

24 juni 2019 om 08:55

Umtiti speelt zelf nu niet bij Barcelona, lijkt met die kapotte knie van hem ook niet veel verandering in te komen op de korte termijn. Lenglet speelt hij eruit. Basis bij Barcelona lijkt een zekerheid.

24 juni 2019 om 09:21

Eerst was het psg en nu is het Juventus en waarom? Puur vanwege financiële redenen!!!

Ik vond de ligt altijd een nette jongen maar als je clubs gaat afstrepen omdat ze niet voldoen aan de eisen van je zaakwaarnemer kees salarissen bonussen dan ben je zoals Hugo dat zegt een geldwolf!
Ik weet zeker als barca 10% meer zou betalen dan juve dat hij opeens naar barca zou gaan!

Bovendien vind ik de Italiaanse competitie helemaal niks voor hem. Wat moet ie daar leren dan? Die jongen kan al verdedigen als een beest en hij wordt alleen maar sterker. Ga dan lekker naar bayern of barca dan kan je ook je voetballende kwaliteiten verbeteren! Ik heb liever dat de ligt wat technischer wordt en dat hij het middenveld durft in te schuiven etc. Dat zijn puntjes die ik graag verbeterd bij hem zie dan wordt het een hele complete verdediger!
Nu wordt het straks een van dijk die aan de bal eigenlijk veel te lomp is naar mijn beleving..

En de serie a is wel zon rascistische competitie dat ik daar sowieso nooit zou willen spelen!!

24 juni 2019 om 09:35

Wat een onzin. PSG heeft alleen een wereld aanval, Juve een wereld elftal. Dat is al een enorm verschil. En jij gooit nu weet met allerlei eigen meningen, exact hetzelfde wat Borst doet, prima, dat mag, maar het is gewoon onzin om hem een geldwolf te noemen

Kan borst niet lekker ff stoppen met stom lullen . Als hij morgen ergens het dubbele kan verdienen is hij ook pleite. Als ik kan kiezen tussen premier league Spanje of serie a kies ik ook serie a omdat het mijn persoonlijke voorkeur is . Maar omdat iedereen in Nederland loopt te geilen op Barça en de premier league moet Matthijs daar ook maar heen?

Misschien wil De Ligt met Ronaldo spelen en heeft de opmerking na Portugal - Nederland hem over de streep getrokken. Ik geloof de berichtgeving van de afgelopen weken dan ook niet. Er zullen vast delen van waar zijn, maar er gebeurde echt niet elke dag iets. De keuze voor Juve als verdediger is makkelijk uit te leggen. Over het algemeen verdedigen ze toch op een andere manier daar.

Nee, wat dat betreft kies je met een transfer naar Real of Barca nadrukkelijk niet voor het geld maar voor de sportieve uitdaging. -zucht-. "waarom zou de De Ligt naar Italië willen?" Omdat verdedigen in Italië een vak is, een kunst? In Engeland kun je met fysiek al heel ver komen (zie bv. Rio Ferdinand), bij Barcelona sta je alleen jezelf warm te houden omdat 90% van de wedstrijden met 4 doelpunten verschil gewonnen wordt.

24 juni 2019 om 08:16

Insinueer je nu dat Ferdinand alleen zo ver gekomen is omdat hij fysiek sterk was?
Vidic en Ferdinand waren samen een periode het beste CV duo ter wereld. Dat bereik je niet door alleen maar fysiek te zijn. Ferdie was een beest van een verdediger. Snoei hard in duels en altijd op tijd

24 juni 2019 om 09:49

Los van het woordje "alleen" insinueer ik dat ja. Natuurlijk kon Ferninand meer dan alleen lomp en sterk zijn, maar het hielp hem enorm. Snoeihard in duels en altijd op tijd zijn heeft los van timing natuurlijk alles te maken met fysiek.

24 juni 2019 om 10:24

elke centrale verdediger is relatief gezien fysiek sterk. Alleen Ferdinand won zijn meeste duels niet door beuken maar door positionering. Daarnaast was zijn uitstraling ook onoverwinnelijk. Ferdinand zal vast fysiek sterk geweest zijn maar heb zelden het idee gehad dat hij op zijn fysiek leunde. Ik vind van dijk veel hebben van Ferdinands voorkomen. Die is voor een cv ook niet overdreven sterk toch?

24 juni 2019 om 10:50

Ferdinand en Vidic waren goed, maar het beste duo was destijds toch echt Maldini & Nesta. Italië heeft gigantische verdedigers voort gebracht en verdedigen tot een kunst verheven. Snap de keuze van de Ligt dan ook uitstekend.

24 juni 2019 om 10:56

ferdinand en Vidic waren 2007-2009 de beste. Maldini en Nesta waren toch meer 2005-2007 op hun prime?

24 juni 2019 om 20:48

Het zal misschien met mijn persoonlijke voorkeur te maken hebben, maar o wat kan ik genieten van Chiellini bij Juventus. Misschien is Van Dijk nu de betere verdediger, maar de inzet en onverzettelijkheid van Chiellini zijn geweldig. Ik juich het daarom erg toe dat De Ligt van deze meneer 1 of 2 dingen leert.

Hoor hem dan, beetje minachtend doen over Juve nee naar PL zou hem dan zgn geen geldwolf maken, de PL die over genomen is door rijke buitenlanders, nee misschien is de serie A niet zo “ sexy “ als de PL maar nog steeds een mooie competitie met legendarische clubs. Hij had dan zeker voor city moet kiezen waar een rijke sjeik de dienst uit maakt. Juve dat de CL niet wint ja dat kan er zijn ongeveer 6 clubs die daar voor strijden, geen enkele heeft de garantie dat je even de CL wint ook zelfs niet met Ronaldo idd. Hij ziet de Ligt wss ook niet graag spelen met Ronaldo want deze gast is een Ronaldo hater pur sang. Iemand een geldwolf noemen omdat ie naar Juve, het moet niet gekker worden.

24 juni 2019 om 08:29

Als de keuze voor Juventus enkel en alleen gebaseerd zou worden op het salaris, vind ik het begrijpelijk dat hij hem een geldwolf noemt. Maar niemand weet wat er gaat gebeuren. Ik zou het jammer vinden als hij naar een club gaat die elk jaar probleemloos kampioen wordt in een land waar steeds meer racisme is.

Juve stond in de afgelopen 5 jaar tweemal in de CL finale. Daar kan van de Engelse clubs enkel Liverpool aan tippen. Gewoon een uitstekende optie, ook een goede kans op een basisplaats, dat was bij Barcelona toch twijfelachtig. De enige andere reele opties waren bayern, maar daar heb je ook een zogenoemd abonnement op het kampioenschap en die hebben op dit moment geen CL waardige ploeg om te winnen, en Man City. Die laatste zijn echter nooit geheel concreet geworden, wat ik verrassend vind aangezien die echt wel een goede CV zouden kunnen gebruiken.

Lekker bezig Matthijs! Als hij net zo hard gaat trainen als Ronaldo, dan wordt hij echt een monster. Ik ben erg blij dat het geen City of PSG wordt. Ik ga Juve toch ook iets meer volgen komend seizoen.😄

Lachwekkende column. Juventus is 1 van de grootste clubs van Europa en daarmee ook de wereld. Als je tegenwoordig daar ook al niet meer heen mag omdat je anders geldwolf wordt genoemd, dan blijven er heel weinig clubs over waar je wel naar toe mag. Niet de hele wereld hoeft er toch op te geilen om naar Barcelona of de Premier League te gaan?

En het antwoord op een dergelijke vraag is zoals gewoonlijk: Mono Raiola. Een god voor de spelers, een nachtmerrie voor clubs.

Op basis van de titel kon je wel weten dat dit een column van Hugo Borst is. Die schrijft altijd een beetje geforceerd hard heb ik het idee. Wel is het zo dat de Ligt het nu zelf tot zo'n soap laat komen, ook al is raiola z'n zaakwaarnemer. Daar heeft ie ook met z'n volle verstand voor gekozen dus wist hij wat hij kon verwachten. Niet goed voor z'n imago dit getouwtrek en geschuif.

Vind het zo leuk die media, iedereen weet wat het beste is voor Mathijs! Nu is hij weer een geldwolf omdat Hugo Juve geen mooie club vind. Maar eigenlijk weet niemand wat Mathijs echt wil en waarom!

Ben het een deel met hem eens, maar hij praat hier ook een deel voor eigen parochie. Volgens mij is Hugo fan van Barca want als je eerlijk bent is dat ook een slechte optie. Ook in Spanje heb je 50% kans dat je kampioen wordt als je bij Barca of Madrid speelt. Dus is Engeland de enige optie. Maar goed als je naar een club in het rijtje Bayern, Juve, Psg, Barca, Real kunt gaan zit je echt wel goed, welke je ook kiest.

Ik vind het zo grappig dat voetbalminnend Nederland allemaal hun woordje klaar heeft, met dit soort figuren als borst en driessen voorop in de strijd, terwijl De Ligt zelf al een week of twee met vakantie is, geen enkele uitspraak heeft gedaan over zijn toekomst en wat hij precies wil

Een geldwolf ben je als je bij een club waar er dan ook echt nul sportieve ambities zijn, zoals clubs in China of het Midden-Oosten. Bij clubs als PSG en Juve staat ondanks dat ze in een iets zwakkere competitie zitten vergeleken met Spanje en Engeland nog steeds het voetbal voorop. Dus Hugo is weer flink aan het zeiken om het zeiken. De Ligt wilde gewoon garantie op speeltijd, het was al bekend dat bij Barca dat niet gegeven kon worden. Juve geeft dat misschien wel en Raiola heeft dan zijn best gedaan om de best mogelijke contract er uit te halen.

24 juni 2019 om 08:42

Wat is garantie op speeltijd? Denk dat hij eerder Lenglet/Piqué/Umtiti uit de basis speelt dan Chielini of Bonucci. Die zijn natuurlijk wel wat ouder maar kunnen alsnog wel 2 jaar mee. Een tandem met Umtiti zou beestachtig zijn. Of met Van Dijk bij Liverpool? Maar goed ome Raiola heeft anders bepaald. De Ligt schijnt dus uiteindelijk toch niet zo nuchter en bescheiden te zijn als ie overkomt.

Perfect verwoord van Borst. Zonder Raiola had hij allang al bij Barca, Bayern of City gespeeld. Geen man overboord kan over 5 jaar alsnog bij Barca of Real terecht. Dat blijft in mijn optiek toch het hoogst haalbare voor een voetballer.

Geweldige club voor De Ligt. Niet alleen omdat Barzagli gestopt is, maar ook omdat Chiellini straks alweer 35 wordt, Bonucci het moeilijker heeft zonder een hardere verdediger naast zich (een rol die ik De Ligt zie vertolken) en Rugani niet op hetzelfde niveau als De Ligt staat, zijn de kansen op speeltijd bij Juventus aanzienlijk. Verdedigen wordt daar gewaardeerd, dus je hoeft niet direct bang te zijn voor je plekje als er ineens een hype voor een bepaalde (andere) verdediger bestaat. Dat is normaal toch anders in de PL, waar een Man City lekker geld uit blijft geven aan Engelse hypespelers zoals Maguire. Goede verdediger hoor, maar met spelers als Stones, Laporte, Otamendi en Mangala onnodig. Daar heb je straks gewoon 5 verdedigers van grofweg hetzelfde niveau, zelfs na het vertrek van held Kompany.

Wat een gast die Hugo. Hij vergeet even dat het ook gewoon om werk gaat.... Tuurlijk kiest hij voor het beste contact, raar he. Ook de Ligt moet gewoon zijn vaste laste ln beten hoor, en deze zullen wel oplopen. Iets waar hij ook hard voor gewerkt heeft! Daarnaast is Juve geen kleine dame, misschien wel oud maar daar houd het mee op

Ik snap de keuze voor Juve wel.
Daar waar hij ook nog heel veel kan leren van iemand als Chiellini.
Daar waren ook goede spitsen rondlopen waar hij tegen moet spelen.
Ja die club heeft een abonnement voor kampioenschappen. Maar het is een mooie club. Mooi land/stad. Niks mis mee.

Had hem liever bij Man United gezien natuurlijk. Daar waar hij zelfs zonder CL wedstrijden heel veel wedstrijden zal spelen op top niveau teen groeide spitsen/tegenstanders.
Maar juist omdat ze geen CL spelen. En ze zich weer moeten gaan laten zien die echte top club te willen zijn en blijven.

De Ligt, weet dat bijna de hele voetbal wereld hem wilt hebben. Logisch toch, dat hij dan naar een club gaat, die hem ook het meeste gaat betalen. Heeft niets met een geld wolf zijn te maken. Juventus is trouwens een mooie club.

Ik denk dat dit juist met name goed is voor het Nederlands elftal. Nog een paar jaar leren van Chiellini en Bonucci, Hij is nog meer dan jong genoeg om daarna nog een paar jaar in Engeland en in Spanje te spelen.
De geldwolf is Raiola. Ik snap niet waarom die zaakwaarnemers zo veel geld moeten cashen, zo veel hoeven ze toch niet te doen lijkt me.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Ligt enorm bewonder en waardering heb voor zijn kunnen op de leeftijd van een 19 jarige. Maar hij was ooit dat jongetje van FC Abcoude dat aanvoerder werd bij Ajax. En de pers altijd netjes en keurig te woord staat. Een echte gentleman. Maar nu lijkt het toch dat alles hem naar het hoofd is gestegen. De CL en alle aandacht. De grootste clubs die interesse hebben, en dan heeft de pizzabakker uit Haarlem als zaakwaarnemer die je als een slang kan betoveren en mooi kan lullen. Maar alles doet voor eigenbelangen. Matthijs is een goede jongen die alles gelooft van Mino en hem vertrouwt. Maar Mino is een boef. En hij had in het belang van de Ligt moeten denken en hem naar Barça of Man. Utd moeten brengen. Ik heb respect voor Juve en voor de Serie A. Maar deze club past niet bij de Ligt. Sorry, dit is de verkeerde beslissing geweest. Er is toch niets beters om je eerste jaar bij een nieuwe club te starten met een goede vriend en ploeggenoot van Ajax. Ja, ik heb het over de vriendschap tussen Matthijs en Frenkie. Dat was verstandiger geweest.

24 juni 2019 om 10:29

En waarom is dat verstandiger? Vanwege de romantiek van een vriendschap? Wat als Frenkie zometeen wel alles speelt en Matthijs niet omdat hij moet wachten op zijn beurt en kans? Of andersom? Wat denk je dat er met die vriendschap gebeurt? Iedereen roept dat Barca de enige juiste club voor Matthijs is, maar waar is dat op gebaseerd? En so what als Matthijs kiest voor Juve? Dat is toch een prachtige club? En Matthijs kan daar leren van de beste verdedigers in de wereld. Geen slechte keuze. En hij gaat er ook nog fantastisch verdienen...

De media die maken er een heel circus van en daar doet Hugo Borst nu ook aan mee.
Laat die jongen van zijn vakantie genieten en nadenken

Wat een lariekoek van die Borst. Die columnisten krijgen waarschijnlijk per column betaald. Dus ze moeten wat schrijven. Ze geilen allemaal op dat Barcelona. Aardige club hoor. Prima. Maar zo zijn er nog wel een paar. Juventus, City, Real, Bayern, enz. Overigens, wanneer heeft Barcelona voor het laatst de champions league gewonnen?

Als ik alleen naar de landen kijk en niet naar de clubs, dan zou ik het liefst in Italie willen wonen. Denk dat daar de quality of life het hoogste is, Spanje op een goede 2de plek uiteraard.

Ik weet nog wel toen Hugo Borst zelf de keuze had tussen Juve, Man utd en Barca.. Ooh wacht 🤔

Het ligt niet alleen de ligt wat dacht je van zijn zaakwaarnemer die haalt het onderste uit de kan ook voor hem zelf en dan Martijs neerzetten als geldwolf gaat wel heel ver hugo

Haha wat een onzin. Ik heb hier meerdere keren voorbij horen komen dat Juventus een schitterende club voor hem zou zijn om verschillende redenen. Alleen United en PSG werden redelijk collectief neergezet als slechte keuzes. Ook in sportief opzicht is dit een goede stap en hij wordt nu alleen neergezet als geldwolf, omdat Raiola zijn zaakwaarnemer is en onderhandeld over salaris... (wat iedereen mag en zou moeten doen). Beetje stemmingmakerij dit..

Ik had een intelligentere column van 'kenner' Borst verwacht! Er dient niet te staan de Ligt is een geldwolf maar mafioso Raiola, bijgenaamd de geldwolf, manipuleert voetbaljoch van 19 door hem te verkopen aan z'n vriendjes in Italië!!

Ik snap t argument van Juventus word ieder jaar kampioen niet zo goed. Juventus is in dr laatst 10 seizoenen 8 keer kampioen geworden, Barcelona in de laatste 10 seizoenen 7 keer. Waarom wordt dit bij Juventus dan steeds aangehaald en bij Barcelona niet?

24 juni 2019 om 10:55

Omdat men elkaar graag napraat, zonder enige moeite te doen om iets te fact-checken.

Tja Hugo, anders gaat de Ligt toch lekker naar Barça, je weet wel die club die de afgelopen 10 jaar maar liefst 8x kampioen is geworden in Spanje?! Oooh wee als een voetballer niet met de meute meegaat, als zogenaamde romantische voetballiefhebber! Die misplaatste verheerlijking van bijv Barça, waar je als voetballer zogenaamd beter wordt. Ik denk dat het voor de Ligt zelfs beter is om eerst in Italië te beginnen, waar je kan leren van Italiaanse grootmeesters zoals Chiellini en Bonucci. Eerst de kneepjes van het vak leren, om daarna misschien alsnog als een grote meneer naar een andere competitie verhuizen! Ik zeg doen!!!!

24 juni 2019 om 10:23

Ik kan niet anders zeggen dan: 100% eens!

Hij doet nu net alsof Matthijs naar Qatar oid gaat. Hij gaat naar een competitie waar verdedigen hoog in het vaandel staat, en hij hoogstwaarschijnlijk meteen in de basis komt. En die onkostenvergoeding is natuurlijk mooi meegenomen.

Lekker Hugo. Ondertussen zit Matthijs ergens op het strand, even totaal niet meer voetbal bezig.

Voor een verdediger blijft Italië natuurlijk aantrekkelijk. Als je dan qua speeltijd, kans op prijzen, spelen met een van de beste voetballers van de afgelopen 10 jaar, kan leren van topverdedigers dan snap ik de keuze wel. Men moet niet vergeten dat hij aan het einde van z'n contract nog pas 25 is en dan nog alle kanten op kan. Mits hij zich blijft ontwikkelen natuurlijk.

Wat een onzin man juve is gewoon een mooie club en een goeie competitie, wie zou nou nee zeggen tegen zo een hoog salaris.

Ik ben het met Borst eens. Ik vind dit een afbreuk aan zijn karakter. Het ging al mis toen hij die pizzabakker als zaakwaarnemer aanstelde. Die denkt op korte termijn en zal vooral financieel het maximale voor je er uit slepen. Ik denk ook niet dat Juve de juiste stap is in zijn loopbaan. Ja, hij gaat leren om te verdedigen. In een competitie waar de manier van spelen en intensiteit heel anders is dan in Engeland of Spanje. Past ook veel minder in het voetbal wat bij hem past.

24 juni 2019 om 10:44

Nee, jou karakter is lekker. Net als Borst een beetje blèren langs de kant en overal je mening over ventileren terwijl je geen idee hebt wat er tijdens de onderhandelingen is gezegd. Raiolo nog en passant uitmaken voor pizzabakker vind ik ook niet echt getuigen van een goed karakter.

24 juni 2019 om 10:58

@bert;

ach wat goed van je. Op de man spelen.

Maar goed. Ergens heb je (ook al breng je het vrij slecht en onvolwassen in mijn ogen) wel een punt. Ik maak aannames op basis van de berichten die ik krijg. Jazeker maar dat doe jij ook. Jij maakt ook een plaatje van wat jij hoort.

Misschien vind jij vanuit jouw referentiekader en normen en waarden zijn zaakwaarnemer een absolute topper. Misschien denk jij dat Juve de beste club voor hem is en heb jij de aanname dat de andere alternatieven er wellicht helemaal niet waren. Prima. Ook allemaal gebaseerd op aannames.

Dus ja ik heb een mening gebaseerd op wat ik gelezen en gehoord heb. Ja ik vind zijn zaakwaarnemer een engnek die vooral bezig is met korte termijn. Iemand die vooral bezig is met financieel gewin (voor zichzelf en voor de speler) en korte termijn denken. Een man die alleen maar bezig is met onrust creëren en die wat mij betreft iemand is met weinig lange termijn visie.

Dus wanneer De Ligt voor hem kiest vind ik dat armoedig. Dat zijn over het algemeen spelers die op korte termijn denken en vooral centjes willen verdienen. Ik zou persoonlijk visie en ontwikkeling belangrijker vinden. Maar goed deze feedback/kritiek zegt iets over mij. Net zoals dat kritiekloze hosanna wat ik bespeur in heel veel berichten hierboven iets zegt over die mensen.

24 juni 2019 om 11:38

Mijn excuses voor het spelen op de man. Mijn frustratie is vooral gericht aan meneer Borst en niet aan jou. Ik vind het belachelijk dat iemand weer aan de nationale schandpaal wordt genageld voordat het uberhaubt afgerond is. Bovendien, mocht hij naar Juventus gaan, is dat dan zo schandalig? De Ligt wil zo veel mogelijk geld verdienen in een omgeving waarin hij het beste zijn vak kan uitoefenen. En Juventus biedt hem momenteel blijkbaar het beste toekomstperspectief. Wat is daar dan mis mee? Als hij naar Qatar of China zou gaan zou ik het 100% met je eens zijn. Echter is Juventus een van de grootste clubs ter wereld met een traditie van fantastische verdedigers. Waarom zou hij zich daar niet optimaal kunnen ontwikkelen? Ik denk dat Matthijs, z'n omgeving en zelfs Mino Raiola dat beter kunnen beoordelen dan Hugo Borst en alle andere internet helden die elkaar naroepen zonder ook maar enige feitelijke kennis.

24 juni 2019 om 11:55

@bert4eva;

excuses aanvaard. Geen probleem.

Of het zo erg is? Nee absoluut niet. Hij moet sowieso doen waar hij gelukkig van wordt en niet enige vorm van energie spenderen aan mensen die aan de zijlijn staan. Of het de beste stap in zijn ontwikkeling is? Dat denk ik niet. Hij is een meevoetballende verdediger. Kan goed spelen in een hoge lijn. Wanneer hij meer achteruit moet voetballen en er "gebeurt meer om hem heen" dan krijgt hij moeilijkheden. Dan vind ik hem echt kwetsbaar.

Dan kan je vaststellen. Fijn dat hij dan naar Juve gaat. Kan hij dit ontwikkelen. Ik ben echter iemand die liever had dat hij zijn sterke kanten meer ontwikkelt. Ik had hem graag bij een goed voetballend team gezien als City of Barca. Dat heb ik toch minder bij Juve.

Ik hoop voor hem dat dit de juiste keuze is. Italië is sowieso niet verkeerd. Met voetballers als Ronaldo en Chiellini voetballen kon ook minder. Juve is wel een echte familieclub. Dat is allemaal mooi. De competitie en type voetbal is toch wel minder in mijn ogen.

24 juni 2019 om 14:39

Ook ik houd van aanvallend voetbal. En Matthijs volgens mij ook. En zijn nieuwe trainer Sarri staat daar ook om bekend. Het kwam er bij Chelsea niet altijd maar uit maar het was zeker de intentie. Barcelona speelt trouwens sinds de dood van Cruijff en het vetrek van Iniesta helemaal geen verzorgd aanvallend voetbal meer. De tactiek is nu vooral alle ballen op Messi. De tactiek waar Argentinië ook jaren zo succesvol mee is.

24 juni 2019 om 11:23

Wellicht dat hij ook onder de korte termijn visie eisde dat zijn client gegarandeerd speeltijd zal krijgen. En dat om die reden o.a. Barcelona geen optie is voor Mathijs. En hoezo zie je dit als een afbreuk in karakter? Heel het seizoen lang, is die geprijsd om zijn nuchtere karakter en nu sinds zijn Transfer saga is Mathijs een ander persoon geworden op basis van wat roddelkranten en sensatiezoekers schrijven?

Snotverdomme.... stelletje minkukels, die journalisten! Wacht nou gewoon eens even af wat Matthijs gaat doen in plaats van te speculeren en hem een geldwolf te noemen. Jullie blaadjes en websites moeten zeker vol?

Al gaat hij naar Juventus: dan nog zal het geld echt niet zijn enige overweging zijn. Het is zijn toekomst, niet die van al die zielige journalisten die menen te kunnen bepalen waar Matthijs zou moeten gaan spelen. Gaat hij naar Juve? Deal with it! Dan hadden zij blijkbaar het beste verhaal (financieel, sportief en sociaal gezien). Wat een gezeur! Bah!

Zegt Hugo 'hypocriet' Borst. De man die nog geld verdient over de rug van z'n dementerende moeder. Wat een duivelse man is het.

Mensen lullen zoveel, maar wie weet nou hoe ze het gepland hebben. Tuurlijk wil de Ligt wel naar een topclub waar die ook voor het sportieve plaatje naartoe kan. Maar daarnaast proberen ze dus ook financieel alles eruit te halen. En dat gaat tegenwoordig met allerlei spelletjes om maar net de bedragen naar boven te krijgen, en dat kan deze Raiola natuurlijk goed. Dat is toch ook logisch dat ze proberen om ook zo’n goed mogelijk contract te krijgen en zoveel mogelijk eruit proberen te halen, naast het feit dat hij straks gewoon goed op zijn plek zit, want straks zit ie gewoon bij z’n droomclub met een megacontract en dan zijn alle zeurpieten weer stil. Die Borst is gewoon jaloers op welke bedragen de Ligt straks krijgt en geeft hem alvast een trap.

Wie neemt Hugo Borst eigenlijk nig serieus. Vorige week had hij “snoeiharde kritiek “ op damesvoetbal. Maar 2 dagen later zat hij bij studio france tussen 2 dames in en vond hij het allemaal fantastisch . De toetsenbordenheld . Juve is een uitstekende club voor De Ligt. Denk niet dat hij ergens zo veel kan leren over verdedigen dan bij Juve . Niet iedereen krijgt meteen een stijve piemel van Barca of de PL. En ja dat je zaakwaarnemer er een heel
Mooi salaris uitsleept..:.ben je dan een geldwolf .

Waar ging het mis met Mathijs de Ligt? Alsof we het hier hebben over een man met een Gascoigne-carriereverloop! Hou toch op man Borst! Barcelona is van plan Griezmann én Neymar te halen voor duizelingwekkende bedragen, maar voor een jongen die nog vóór zijn 20e een van de beste verdedigers ter wereld is en het beste verdedigend talent dat Nederland ooit gekend heeft wil het niet verder gaan dan 70 miljoen? Voor iets minder verkassen doorsneevoetballers van pakweg Everton of West Ham naar de Engelse top. Dus als Barcelona in deze markt graag zuinig te werk wil gaan, waarom zou De Ligt daar dan in mee moeten?

Het draait hier wel vooral om geld...
Dus wat Hugo zegt kan ik me best in vinden.
Wat jammer is is dat de Ligt de dupe lijkt te worden van zijn inhalige zaakwaarnemer..

Denk dat Juve juist perfect zal zijn voor de Ligt. Die jongen is 19 lekker 3 jaar Juve en breder/sterker worden en echt leren verdedigen van toppers. Dan kan je na 3 jaar als hij 22 is altijd nog naar Engeland of Spanje gaan. Dan ben je waarschijnlijk nog beter geworden en heb je helemaal een naam gemaakt en nog heel wat prijzen aan je cv toegevoegd.

En denk dat Juventus als ze nog bv een Pogba kunnen aantrekken echt wel kandidaat nummer 1 zijn voor de CL winst.

Nou in italie leren verdedigen om vervolgens naar een premier leauge te gaan is beste zet voor hem, en juve kan CL niet winnen met Ronaldo en PSG nie met neymar? Barca ook net met messi dit jaar en real ook dramatisch seizoen

Nou in italie leren verdedigen om vervolgens naar een premier leauge te gaan is beste zet voor hem, en juve kan CL niet winnen met Ronaldo en PSG nie met neymar? Barca ook net met messi dit jaar en real ook dramatisch seizoen

De Ligt zit natuurlijk totaal verkeerd door zelf te beslissen over waar hij gaat spelen en wonen. Een beter salaris verkiezen bij een Europese topclub over een wat lager salaris bij een andere Europese topclub? Foei Matthijs, waar ben je nou mee bezig, jouw leven wordt niet bepaald door jou maar door anderen, waaronder Hugo Borst.

Waar heeft Borst het nou over? Juve is prima club voor hem om te kunnen leren van andere ervaren verdedigers. Verder is de manier van verdedigen in Italie voor De Ligt een prima leerschool. Begrijp werkelijk niks van de woorden van Borst. Komt ook wel zielig over. Barca en Real zijn niet de enige topclubs in Europa.

Juve is gewoon een goede club om heen te gaan. De Serie A is wel weer wat beter aan het worden, en als er maar een paar clubs concreet worden is het denk ik makkelijk kiezen als de ene club veel meer wil betalen en je speeltijdgarantie krijgt. En dan ook nog op de training spelen tegen de meest ervaren en misschien meest complete spits aller tijden, daar leer je ook wel wat van

Juve, City of Real. Anders blijven...

Juve is een mooie club en de nu verouderde defensie moet worden opgeknapt. De Ligt binnenhalen is een uitstekende zet en voor de Ligt z´n groei als voetballer ook. Krijgt een goede mentor erbij en daarnaast heeft Italie toch wel een behoorlijke reputatie van goede verdedigers opleiden.

Wat het geld betreft zeer walgelijk maar dit in het algemeen, Creert een stel egos op en buiten het veld. Veelal voetballers gedragen zich als koningen en met alle tatoes erbij...zucht.

Wat een zielige opmerkingen dat hij voor het geld kiest. Het is al een lange tijd bekend dat Barça hem geen basis plek garantie kan geven. Blijkbaar kan Juventus dat wel waarop ik zijn keus helemaal begrijp. Als hij voor het geld zou kiezen zou hij wel na psg of city gaan.

De beste verdedigers spelen in Italië, niet in Engeland. Van Dijk is het bewijs.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren