Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Tandenknarsend’ FC Twente kan transfer van tiener niet voorkomen

Laatste update:

Tijs Velthuis ruilt FC Twente spoedig in voor AZ. Volgens TC Tubantia en De Telegraaf ontvangt de club uit Enschede een bedrag van anderhalve ton voor de zeventienjarige centrumverdediger, die al geruime tijd interesse van AZ genoot. De Noord-Hollanders willen de onderhandelingen met Velthuis zelf snel afronden.

“We laten hem tandenknarsend gaan", zegt technisch directeur Ted van Leeuwen in gesprek met de regionale krant. “We hebben er alles aan gedaan om hem te behouden.” Het contract van de verdediger liep over een jaar af en een langere samenwerking zag de verdediger naar verluidt niet zitten.

Velthuis, een van de grotere talenten in de academie van FC Twente, speelde afgelopen seizoen in de Onder-19 en trainde de voorbije week mee met de eerste selectie. Velthuis heeft na het akkoord tussen de clubs van FC Twente te horen gekregen dat hij zich niet meer op het trainingsveld hoeft te melden.

FC Twente wees begin deze maand een eerste bod van AZ op Velthuis af, ondanks de wens van de verdediger om in Alkmaar aan de slag te gaan. De club wilde de verdediger, die uitkomt voor Nederland Onder-17, in de voorbereiding vlieguren laten maken in de selectie van Gonzalo García García.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is toch volkomen begrijpelijk dat die jongen naar AZ wil overstappen. Het is een stap hoger en het is nog maar de vraag wat er komend seizoen op het veld staat bij Twente.

20 juni 2019 om 14:30

Volgens mij betwist niemand dat? Twente hoeft toch niet blij te zijn dat hij vertrekt of wel.

20 juni 2019 om 14:31

Dat ligt helemaal aan de ambities van Christian Gonzalez. Heeft vorig jaar naast Peet Bijen gespeeld, en die 2 zijn prima voor het niveau wat Twente zal nastreven dit seizoen. Alleen heeft hij nog een 1-jarig contract bij Sevilla wat hem het liefst wil verkopen, Mexicanen zouden interesse hebben in Chris maar het is de vraag of hij dat ziet zitten. Verder loopt er bij Twente barweinig aan jeugd wat door zal stromen. Velthuis had dus best dichtbij het grote werk kunnen komen aankomend jaar, Ter Avest doorliep eenzelfde traject.

20 juni 2019 om 17:20

Ter Avest debuteerde op een moment waar talenten fouten mochten maken en waar de kans op degradatie nog zeer klein was. In het geval van Velthuis is de situatie heel anders. Ik snap dus wel dat hij denkt bij AZ meer perspectief te hebben. Als je per se niet meer mag degraderen, denk je wel twee keer na voor je een 17-jarige verdediger voor de leeuwen gooit.

20 juni 2019 om 20:42

Je hebt voor de centrale positie inmiddels ook die 22 jarige Pleguezuelo gehaald. Dus jonge verdedigers genoeg bij Twente

20 juni 2019 om 14:32

Het is toch volkomen begrijpelijk dat FC Twente haar grootste talenten graag wil behouden ...

20 juni 2019 om 17:10

Komt het dat daar niks door stroomt wat je hier en daar hoort.heb trouwens weinig jeugd zien debuteren terwijl menige keuken divisie clubs wel hun jongste talenten lieten debuteren zoals ik bij Dordrecht zag met hun jongste van 16 jaar en kleinste op het veld genaamd summervile die zich knap staande hield.hoe kan het dat dit bij een twente niet kon.dit alles maakt spelers angstig om bij een Twente te blijven lijkt het en kiezen eerder nu voor een topsport klimaat.

20 juni 2019 om 14:41

Reageer jij op iemand Dumbell? Dat die reactie verwijdert is of zo?
ik lees namelijk nergens dat er onbegrip heerst bij Twente alleen dat ze er van balen.

20 juni 2019 om 14:45

Dit is inderdaad een begrijpelijke stap. Wel opvallend dat Az vaak verongelijkt reageert als ajax jeugdspelers bij hen weghaalt, maar dat Az precies hetzelfde doet. Nogmaals, heel begrijpelijk maar toch beetje hypocriet natuurlijk..

20 juni 2019 om 15:28

Inderdaad. Als een speler van Twente naar AZ overstapt is het blijkbaar begrijpelijk, maar gebeurt het van AZ naar Ajax is, is het schandalig (terwijl dat ook gewoon een stap vooruit is)

20 juni 2019 om 15:47

Stop nou eens met die beschuldigingen van ‘hypocriet’ gedrag. Feit is dat AZ 1 speler van Twente haalt, terwijl Ajax elke jeugdopleiding uit Nederland leegrooft. Man wat hebben jullie ene bord voor je kop zeg.....

20 juni 2019 om 15:51

Hier wil ik even op aanhaken. Deze jongen heeft al contract. Deze loopt af en AZ betaald gewoon een transfersom. Bij onze 2 talenten, Fitz en Hillen. Zijn Jeugd talenten van 16 jaar die nog geen prof contract hebben getekend. Waar Ajax alvoor deze konden worden getekend bij AZ, ze benaderd zijn, deze gasten het hoofd gek maken met een contract die ze voorleggen voor dat ze überhaupt mogen tekenen. Dat is een hele ander situatie. 😉 Know your facts!

20 juni 2019 om 15:51

Hier wil ik even op aanhaken. Deze jongen heeft al contract. Deze loopt af en AZ betaald gewoon een transfersom. Bij onze 2 talenten, Fitz en Hillen. Zijn Jeugd talenten van 16 jaar die nog geen prof contract hebben getekend. Waar Ajax alvoor deze konden worden getekend bij AZ, ze benaderd zijn, deze gasten het hoofd gek maken met een contract die ze voorleggen voor dat ze überhaupt mogen tekenen. Dat is een hele ander situatie. 😉 Know your facts!

20 juni 2019 om 16:09

Hoezo een andere situatie? Is het niet gewoon slimmer handelen, zodat er geen anderhalve ton betaald hoeft te worden? Erg lullig, that is life..

20 juni 2019 om 16:15

Dat lijkt me toch vrij duidelijk. Jongens van nog geen 16 die geen prof contract hebben, of een talent waar een transfersom voor word betaald zodat er iig word betaald voor het jeugdexponent en dus het iets op levert voor de opleiding van Twente. Dat heren akkoord gaat pas in vanaf 2020. Dus nog even gratis bij een jeugdopleiding concurrent spelers halen op de manier hoe Ajax dat nu heeft gedaan, je niet chique.

20 juni 2019 om 17:29

Eerst even voor de duidelijkheid: Nooit fan van dat herenakkoord geweest en je raakt als club nou eenmaal talenten kwijt aan clubs die het beter doen. Dat is nooit anders geweest. Verder 1 hele simpele conclusie:

Houd AZ zich aan de regels van de Knvb en de wet door het contract van deze jongen af te kopen zoals dat in de voetbalwereld werkt? Ja.

Houd Ajax zich aan de regels van de Knvb en de wet door jongens weg te halen bij clubs terwijl ze nog geen profcontract hebben? Ja.

Je kunt het leuk of niet leuk vinden, maar geen enkele club doet iets dat niet mag. Ik heb echt het idee dat ik de discussie van een stel brugklassers sta te lezen...

20 juni 2019 om 17:40

Nou nou, je voelt je wel een hele grote meneer. Moraal riddetje hoor. Ik zeg nergens dat het niet volgens de regels gaat. Ik heb alleen een mening dat ik het 2 verschillende situaties vindt. En die van Ajax in deze minder of niet chique. That's all.

21 juni 2019 om 18:24

Gaat echt om heel
andere aantallen spelers. Ajax heeft er echt veel weggehaald, Hoe vaak is er überhaupt een speler van Twente naar AZ gegaan? Bovendien; relatie met Ajax is gevoelig, daarom wordt daar sneller kritisch op gereageerd.

Kom op jongens, we gaan weer met zijn alle huilen hoe oneerlijk de wereld wel niet is!

On:
Deze stap valt hem natuurlijk niks kwalijk te nemen, een mooie stap!

Gigantisch balen natuurlijk, had er over 2 jaar zomaar kunnen staan en een flink bedrag op kunnen leveren voor Twente. Deze jongen kan echt wel voetballen. Zal bij AZ wel minder kansen krijgen in de nabije toekomst. Gullit, Weigelt en Bergsma zijn toch al een stukje verder in de ontwikkeling lijkt me. Als ze gaan doorselecteren kan hij wel minuten in de kkd maken, lastige keuze voor een gast van 17.

Snap alleen niet waarom zoveel mensen balen van ‘slechts’ 150k. Is een gast van 17 die niet wil verlengen en nog geen minuut gespeeld heeft, laten we niet vergeten in welke situatie we (nog steeds) zitten. Bovendien kan Ted voor 150k een speler met een marktwaarde van 4 miljoen halen .

20 juni 2019 om 17:10

FC Twente kan niet zomaar jonge verdedigers voor de leeuwen gooien, althans niet meer. Aanvallers en middenvelders kun je wel kansen geven als ze indruk maken, maar bij verdedigers is dat een groter risico. Verder zal het ongetwijfeld ook meespelen dat hij bij AZ meer kan verdienen en dat Jong AZ in de KKD speelt.

Nou uitzwaaien die gozer, wie weet redt hij het in Alkmaar.
Dag dag zwaai zwaai, tis niet anders.

Is toch amper nieuws dit...

Schande, AZ die roven ook alleen maar, ga eens lekker zelf opleiden. Wat heeft opleiden nog voor zin als ze je grootste talenten komen wegroven. Zo kun je een sterkere eredivisie ook vergeten.

Of geldt dit alleen als Ajax een jeugdspeler overneemt...................

20 juni 2019 om 14:49

Waarom moet het in topic over Twente en AZ wederom over Ajax gaan?

20 juni 2019 om 14:58

Vanwege de krokodillentranen die AZ elke keer laat als Ajax een jeugdspeler wegtrekt. Dan janken ze ivm herenakkoord. Echter doen ze zelf hetzelfde. Treurig gewoon. Terecht dat ninjakai dit aanhaalt.

20 juni 2019 om 15:09

Als je dat nu nog niet snapt dan heeft de uitleg ook geen zin @RaulDuke

20 juni 2019 om 15:13

Inderdaad, Fct4ever, typisch weer een gevalletje van 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet'. Ook ik kan geen enkel begrip en respect opbrengen voor de 'rooftocht' die ook AZ houdt bij het aantrekken van talentvolle jeugdspelers van clubs die niet onder de top 4 van de Eredivisie vallen. .

20 juni 2019 om 15:28

@FCT4ever :Was ook het eerste waar ik aan moest denken. Hoef mensen van AZ daar even niet meer over te horen.

20 juni 2019 om 16:31

Nee het verschil is dat Ajax spelers van AZ weghaalt die nog geen contract hebben. AZ haalt nu een speler weg met een contract en dus moeten ze een transfersom betalen. Goed, wat ik er van vind laat ik in het midden, voor beide gevallen valt iets te zeggen. Zoals hierboven beweerd, het is gewoon slimmer om een jeugdspeler eerder weg te halen, want dan hoef je geen transfersom te betalen. Met andere woorden AZ is in dit geval misschien wel te laat geweest.

20 juni 2019 om 17:31

Is er een wet of een regel binnen de Knvb die het verbied om spelers zonder profcontract bij andere clubs weg te halen? Je kunt er van alles van vinden, maar uiteindelijk doen de clubs niets wat niet mag. Zo simpel is het.

20 juni 2019 om 15:33

Als Ajax geen spelers weghaalt bij az hoeft az geen spelers weg te halen bij bv Twente. De rooftocht begint boven in de boom...

20 juni 2019 om 15:44

Rooftocht? Mocht daar sprake van zijn dan moeten clubs daar aangifte van doen bij de politie. Maar volgens mij gaat het gewoon om volledig legale transfers.

20 juni 2019 om 19:21

En de top van die boom eindigt in Engeland

20 juni 2019 om 15:52

@ninjakai dat heeft te maken met de vergoeding.. Lees dit bericht goed en je ziet wat voor een vergoeding AZ aan Twente betaald.. die gaat zelfs nog over het aanstaande herenakkoord heen.

Maar ja, je hebt in in ieder geval wel weer makkelijk proberen te scoren

20 juni 2019 om 16:10

Pff wordt moe van die Calimero's hier. AZ betaald Twente tenminste nog een transfersom omdat hij nog een contract heeft. Bij AZ lopen Fitz en Hillen 'gratis' de deur uit terwijl ze al geruime tijd onderdeel zijn uit de jeugd opleiding. Dat is juist het punt waar wij AZ'ers een beetje boos om zijn t.a.v. Ajax. Ze hebben die jongens al gek gemaakt met beloftes en een contract alvorens AZ ze kon laten tekenen omdat ze nog geen 16 jaar zijn. Heb je daar die die jongens dan geruime tijd voor opgeleid? Dat is het hele punt en dus een hele andere situatie. Dus snap überhaupt niet waarom je likes heb gekregen. Verdiep je eens voordat je lukraak makkelijk wil scoren 😉

20 juni 2019 om 16:35

@thadvstyle die likes komen van mede-calimeros die boos zijn dat mensen het niet eens zijn met de handelswijze van Ajax. Dit wordt sinds kort in elk topic geschreven over een jeugdspeler die een overstap maakt.

Onlangs nog bij een jongen van Ajax die naar Utrecht gaat.. Ze snappen zelf toch ook wel dat die overstap alleen gemaakt wordt omdat er voor hem geen toekomst is bij Ajax.. maar nee, meteen allemaal dit soort opmerkingen

20 juni 2019 om 17:42

Ja dat is wel duidelijk. En het merendeel zal ook wel Ajacied zijn of geen eigen mening.

20 juni 2019 om 22:02

@ninjakai

Niet elke reactie van een Ajacied geldt voor alle Ajacieden, en niet elke reactie van een AZ fan is voor elke AZ fan hetzelfde. Als een jeugd speler van AZ liever voor Ajax gaat ballen, moet hij dat zeker doen. Ik heb liever spelers bij AZ, die onder een AZ dekbed slapen, dan een Ajax dekbed.

Ik bedoel dat niet denigrerend trouwens, je bent fan van een club, ook als speler, of je bent het niet. Iemand die liever voor een andere club voetbalt, moet dat gewoon lekker doen.

Ajax haalt de CV bij AZ en AZ bij Twente. En zo gaat de cirkel rond. Allemaal begrijpelijke overstappen. Ik hoop dat hij het goed gaat doen en er misschien al kan komen als Vlaar met pensioen gaat, hij staat in ieder geval aangeschreven als een groot talent. Nu doorpakken en nog een centrale verdediger halen. Ik zou alleen nu zo snel niet weten wie. Misschien een lijntje uitgooien naar spelers als Letschert en Bruma?

20 juni 2019 om 15:27

En zo wordt Ajax weer kampioen, AZ 3e en horen we het hele seizoen in elke sportshow weer hoe briljant het niveau is in onze competitie. Inderdaad, zo gaat de cirkel rond.

20 juni 2019 om 15:34

Ach kom op, neen je verlies. Ik IND het ook schandalig dat mijn dorpsclub niet kan concurreren met de absolute top, maar dat heeft meer oorzaken dan een jeugdspeler die naar AZ of wie dan ook gaat

20 juni 2019 om 15:37

Waar heb je het over? Het gaat niet over of wij nu niet meer concurreren met een andere club. Het gaat erom dat er elk jaar overal wordt aangegeven dat het niveau in Nederland zo dramatisch is terwijl in elke transfer periode de top overal alle jeugd weg haalt.
Hoe verwacht je dan dat het niveau ooit omhoog gaat?

20 juni 2019 om 15:55

Daarnaast is het wel een hele andere situatie. Deze jongen is al in bezit van een profcontract, waar onze talenten; Hillen en Fitz deze nog niet hadden. Ajax heeft ze gek gemaakd met een aanbieding alvorens ze ook überhaupt maar mogen tekenen. AZ had deze 2 ook gewoon een aanbieding gedaan, alleen als Ajax dan langs komt en een vetter contract aanbeid is het klaar. Hele andere situatie. Dus mensen die zeggen krokodillentranen of whatever, know your facts! Ipv dat Calimero gedrag!

20 juni 2019 om 15:55

Daarnaast is het wel een hele andere situatie. Deze jongen is al in bezit van een profcontract, waar onze talenten; Hillen en Fitz deze nog niet hadden. Ajax heeft ze gek gemaakd met een aanbieding alvorens ze ook überhaupt maar mogen tekenen. AZ had deze 2 ook gewoon een aanbieding gedaan, alleen als Ajax dan langs komt en een vetter contract aanbeid is het klaar. Hele andere situatie. Dus mensen die zeggen krokodillentranen of whatever, know your facts! Ipv dat Calimero gedrag!

20 juni 2019 om 17:38

Bovendien vergeet men het neveneffect en de tegenprestatie, want door die cirkel krijgen andere clubs ook weer de beschikking over spelers die uit een hypermoderne opleiding komen.

Dankzij Ajax hebben 'wij' bijvoorbeeld vrij recent nog kunnen genieten van Elia en Promes, terwijl ook jongens als El Azzouzi, Koppers en Schilder zo hun rol gehad in Enschede. Ik zal ongetwijfeld nog wel wat namen zijn vergeten.

Ik kan echt niets met die selectieve verontwaardiging van sommigen hier. Ze halen een andere club onderuit en doen alsof er regels overtreden worden ten opzichte van hun 'eigen' club...

Rare gewaarwording voor Fc Twente....
Komt er ineens geld bij, ipv dat het eruit gaat.

Ontop:
Snap deze jongen volledig.
Hij kan een stap voorwaarts maken naar een club die een goede visie heeft voor jeugdige spelers en ook laat doorstromen.

Verder:
Ik vind dat het gehele gentlemen's agreement eruit moet.
Of je nu Ajax of PSV hebt die stelen van AZ of Feyenoord of AZ van Twente.
Overal zoeken clubs de beste talenten om een lichting mee te versterken.

Kortom: weg met dat agreement en daarmee ook stoppen met zeuren dat je tegenstand zo zwak is als je overal het kwaliteit weg plukt

20 juni 2019 om 15:22

"rare gewaarwording voor Fc Twente....
Komt er ineens geld bij, ipv dat het eruit gaat."

Emmen doet ook een jaar mee haha. Alleen qua bierverkoop red FC Twente het al bij de inkomsten van jullie.

20 juni 2019 om 15:31

Kinderachtige reactie zeg. Iedereen ziet dat dit met een knipoog is (je hebt wel een plaat voor je kop als je dit serieus meent), maar toch gelijk gepikeerd zijn...

20 juni 2019 om 15:34

Gek he? Weet je wat pas kinderachtig is? Na jaren nog steeds in elk artikel over FC Twente beginnen over het verleden

20 juni 2019 om 15:48

Hahah dat is nummer 1 die hapt!
Stel je aan man!

Weet je hoe wij in Emmen genoemd werden!?
Campingelftal!

Nou, ze hebben mogen zien wat het campingelftal heeft neergezet.

20 juni 2019 om 15:52

Hahaha. Wat leuk dat je moet lachen om je eigen grap !

20 juni 2019 om 16:40

Ja enorm slecht voetbal. Boerenkool met worst voetbal...

20 juni 2019 om 17:05

@jeron

Je lokt zelf een reactie uit om vervolgens te stellen dat iemand zich aanstelt omdat dat ook daadwerkelijk gebeurt. Wat had je dan verwacht toen je dat grapje schreef?! Verder ben ik het met je eens.

20 juni 2019 om 17:33

Hahawat heb jeals emmen supporter ook te verliezen
Na degradatie gaat daar gwn de ajax pyama weer aan.

Zou het niet mogelijk zijn om voor elke speler van 15 jaar of ouder het te verplichten een doorverkooppercentage van bv. 10% op te nemen in het contract wanneer deze transfereert? Dat dit in de regelgeving wordt opgenomen? Dit zou toch voorkomen dat clubs een lange tijd een speler opleiden en op het laatste moment er niks meer aan over houden. Zie hoeveel profijt RKC en Willem II hiervan hebben gehad met Frenkie de Jong (ook al is dit een exceptioneel voorbeeld). Maar zo heb je de grote clubs die blij zijn met een nieuw talent en hou je de kleinere clubs waarvan het talent wordt afgenomen ook tevreden (slaagt het talent niet, is het hun probleem niet meer, en slaagt deze wel dan kan de club er nog een mooi bedrag van meepikken bij een volgende transfer).

20 juni 2019 om 15:32

@spelverdeler, van mij mag het doorverkooppercentage ook best 20% zijn. Zodat het (in mijn ogen) verwerpelijke gedrag van in dit geval AZ minder loont.

20 juni 2019 om 15:50

Mag van mij uiteraard ook 20%, 10% is slechts een voorbeeld

20 juni 2019 om 15:37

Uitstekend idee. Vanaf 12 jaar (ofzo) 5% per opleidingsjaar opbouwen. Dan wordt het misschien ook wat minder interessant om een legbatterijfabriek op te zetten zoals bv Ajax doet.

20 juni 2019 om 15:54

Ook PSV rooft alles leeg meneer de Brabander.....

20 juni 2019 om 15:57

@psvleiden want PSV doet hier zeker absoluut niet aan mee?

Verder vind ik het wel een goed idee, dit geeft de kleinere clubs een betere vergoeding dan het bedrag dat in het herenakkoord genoemd is.

Hmmm oké, wie was het ook alweer die dacht dat hij minimaal een miljoen moest opleveren? Zat er toch goed bij met mijn schatting van 1 a 2 ton.....

20 juni 2019 om 16:41

Wijsneus

Mensen er vertrekt 1 (!) speler van Twente naar AZ. Ajax koopt alle jeugdopleidingen leeg. Dat is toch een heel ander verhaal? Maar snap wel weer dat de Ajacieden in de verdediging schieten, die kunnen niet wachten om het eigen jeugd te noemen.

20 juni 2019 om 17:02

Wat maakt het allemaal in hemelsnaam uit? Als je er als club beter voorstaat, sta je nou eenmaal hoger in de voedselketen. Waar mensen zich wel niet druk om kunnen maken...

Ziet een verblijf in de jeugd van AZ meer zitten dan bij de jeugd van Twente. Ik kan hem geen ongelijk geven, AZ levert de afgelopen seizoenen heel leuke talenten af die ook nog eens een kans krijgen in het 1e elftal.

Bij Twente wordt het elftal onder de 19 kampioen en vertrekt trainer Niek Loohuis vanwege toezeggingen die wederom niet nagekomen worden. Talenten zijn afgelopen seizoen systematisch genegeerd in het 1e elftal.

20 juni 2019 om 16:57

Dat is natuurlijk niet heel vreemd. We hadden nou ook niet bepaald de luxe om talenten voor de leeuwen te gooien. Als dat was gelukt had je hetzelfde resultaat als nu gehad en was je ze ook kwijtgeraakt, als het mislukt was had je nu geen club meer.

Bovendien zijn er inmiddels ook al een aantal goede talenten die wel hebben bijgetekend en inmiddels ook meetrainen met het eerste. Ik kan Pusic veel verwijten, maar dat je 17-jarige spelers in die situatie niet voor de leeuwen wilt gooien, snap ik heel erg goed.

Ach, kwestie van tijd dat wij talenten uit Alkmaar weghalen. Twente heeft het moeilijk de komende jaren, maar is en blijft de nummer 4 van Nederland.

20 juni 2019 om 16:33

Master 1

Je mag volledig zelf weten wat je hier neerkalkt, maar levert die plek 4 ons ook een weer florerende jeugdopleiding, scouting en ronduit harde knaken op?

En we staan mijlenver achter op AZ, laten we maar eens beginnen met overleven komend jaar.

20 juni 2019 om 16:47

Hahahaha man zet die bril van je eens af. Daarnaast heeft Twente nog nooit een veelbelovend talent uit Alkmaar gehaald. Arrogante kwal, jouw cluppie had allang dezelfde afloop moeten hebben als Veendam, Haarlem etc.

20 juni 2019 om 16:53

@krotekoker

Het is inderdaad nogal een arrogante reactie, maar jouw reactie is nou niet bepaald van een hoger niveau. Zolang een club draagvlak heeft, heeft het bestaansrecht. De situaties bij clubs als Veendam, Haarlem e.d. waren anders...

20 juni 2019 om 17:40

@sirius, klopt. Het draagvlak van FC Twente zou wel eens groter kunnen zijn dan dat van AZ. Als je als KKD-club in het seizoen 2018-2019 thuis gemiddeld meer dan 26.000 toeschouwers hebt getrokken dan dwing je absoluut respect af. Als een gerespecteerde Eredivisieclub als AZ er afgelopen seizoen 15.000 heeft gehaald mogen ze de handen dichtknijpen. Je kan dan, als die getallen inderdaad kloppen, rustig stellen dat het voetbal in Tukkerland meer leeft dan in de Zaanstreek. Toch?

Tja, 150.000 euro voor een jong verdedigend talent is zo erg nog niet. Als zo'n jongen eenmaal wil vertrekken is er in de huidige situatie toch geen houden aan. Ik denk niet dat deze jongen in de komende twee jaar veel aan spelen zou zijn toegekomen, want hij speelt op een positie waar je niet zomaar even kunt gokken op een 17-jarige speler. AZ heeft die luxe om hem klaar te stomen waardoor hij wellicht eerder kansen gaat krijgen. Iedere jeugdopleiding raakt weleens een jeugd-international kwijt.

Tja, balen dat er weer een talent vertrekt. Echter liever nu 1,5 ton dan volgend jaar transfervrij de deur uit. Ik had althans ook niet de verwachting dat hij zijn opmaak zou maken in het eerste aankomend jaar.

Niks mis mee dat AZ een talent van Twente wegkaapt maar dan niet meer gaan lopen zeuren dat Ajax het omgekeerde doet bij AZ.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren