Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gerbrands presenteert ambitieus plan PSV: ‘Op weg naar de derde ster’

Laatste update:

PSV wil over 4 jaar bij de beste 32 clubs van Europa horen. Die doelstelling heeft algemeen directeur Toon Gerbrands dinsdag gecommuniceerd tegenover diverse media. Het behalen van de doelstelling is volgens de club cruciaal met oog op de toekomst. “Dat doen wij altijd op onze eigen manier”, aldus de directeur van de nummer twee van het afgelopen Eredivisie-seizoen.

Gerbrands presenteerde dinsdag op De Herdgang de toekomstvisie van PSV: Visie 2030. De Eindhovenaren willen een grotere speler in Europa worden en een plek bij de eerste 32 clubs is gewenst. “Dat heeft te maken met de Champions League tegen die tijd. In 2023 worden er allerlei keuzes gemaakt. Als je dan bij de eerste 32 clubs op de ranglijst zit, heb je grote kans dat je in de Champions League komt.”

Gerbrands merkt dat het verschil tussen Nederlandse en Europese topclubs alleen maar groter wordt. “We hebben ons er al lang bij neergelegd dat we dat verschil niet meer gaan overbruggen. Zelfs als wij ons budget zouden verdubbelen, ben je nog niet in de buurt van de grootste clubs. Die top-16 gaan wij niet aanvallen. Daar onder zitten onze kansen, in de subtop. We moeten proberen daar terecht te gaan komen. Voor een Nederlandse club zou dat mogelijk moeten zijn. We moeten daarvoor wel alle zeilen bijzetten.”

Volgens Gerbrands is PSV al goed op weg in Nederland. “We lopen er niet elke dag mee te koop, maar de helft van de landstitels in de 21ste eeuw zijn door ons gewonnen. Wij moeten als club op weg naar de derde ster op ons shirt. We hebben niet alles met geld kunnen winnen, maar door onze eigen keuzes en ons eigen beleid”, wordt Gerbrands geciteerd door het Eindhovens Dagblad.

Op de coëfficiëntenranglijst van de UEFA is PSV momenteel terug te vinden op de 41ste positie. Om bij de eerste 32 clubs te horen moeten Lazio, Valencia, Fiorentina, Club Brugge, VfL Wolfsburg, Olympiacos, Athletic Club, RSC Anderlecht en CSKA Moskou worden ingehaald. Ajax staat momenteel op de twintigste plaats. Bekijk hier de volledige ranglijst.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoewel ik het niet snel zie gebeuren, hoop ik het van harte. Zou de eredivisie en Nederland goed doen als Psv Ajax achterna kan

18 juni 2019 om 13:41

Ich denk dat PSV samen met Ajax leuk kan meedoen in Europa. Naturlich scheelt het veel als er mee clubs mogen meedoen. Weet iemand waarom PSV in Europa juist zo slecht presteert en Ajax altijd goed, terwijl ze in Niederland gelijk opgaan.

18 juni 2019 om 13:48

Psv heeft vaak een solide elftal wat relatief eenvoudig zijn Nederlandse wedstrijden wint maar Europees tekort komt.
Ajax heeft vaak heel veel talent en potentie waarmee ze Europees kunnen verrassen maar door de wispelturigheid vaak in Nederland tegen puntverlies aanlopen.
Daarom is er nu met Blind en Tadic ervaring gekocht om ook nationaal (net aan) de titel te pakken.
Psv heeft (ik weet het is generaliserend) vaak een solide defensie en middenveld en de creativiteit vooral in de aanval. Ajax heeft meer voetballen vermogen in defensie en creativiteit op het middenveld, maar minder solide. Vandaar de gekke uitslagen als 4-4 tegen Heerenveen en 6-2 tegen feyenoord.

18 juni 2019 om 15:21

Hier sla je de spijker op z'n kop. Psv moet weer proberen spelers a la guardado proberen te halen (naast een focus op de jeugd. Dat is cruciaal om een rol van betekenis te kunnen spelen in Europa. Zou mooi zijn als we op termijn weer 2 plekken hebben die recht geven op (directe) deelname CL.

18 juni 2019 om 15:15

Ambitie moet je hebben en onrealistisch is het niet.

We moeten zeker niet zo maar alles overnemen wat ze in andere landen doen.
Maar bij de eesrte 32 staan 3 Portugese clubs. Natuurlijk zijn Benfica, Porto en Sporting mooie en grote clubs, maar er is geen reden waarom Ajax, PSV en Feyenoord dat niet ook zouden kunnen.

Daarnaast staan er bij de eesrte 32 bijvoorbeeld ook 2 Zwitserse clubs. Natuurlijk helpt het wanneer Red Bull veel geld in een van je clubs stopt. Maar als dat een model is waar je success me kan hebben, dan kun je daar op zijn minst naar kijken.

En we kunnen ons ook best afvragen waarom Belgie bijvoorbeeld al jaren lang boven ons staat op de Uefa club ranking. Dat heet niets te maken met het nationale elftal want al die jongens spelen buiten Belgie.

Dat we de aansluiting bij de grote landen misschien wel definitief kwijt zijn geloof ik best, misschien is dat eigenlijk wel nooit anders geweest. Maar op club niveau moeten we toch de aansluiting met Belgie, Portugal of de Oekranie terug kunnen vinden en dat kan niet alleen door een excellerend Ajax..

18 juni 2019 om 20:55

In welke Zwitserse club stopt Red Bull veel geld dan?

18 juni 2019 om 18:47

Ajax staat momenteel op plek 20 en PSV op plek 41. Daar zit momenteel 21 plekken tussen en die haal je niet zomaar ff in.

Prestaties in Europa zijn dan wenselijk voor Psv. Sinds 2015 heeft PSV behalve Bate Borisov geen enkele Europese tegenstander meer verslagen. In 2016-2017 laatste met twee punten, in 2018-2019 laatste met twee punten en in 2017-2018 in de derde voorronde uitgeschakeld door de nummer vijf van Kroatië. PSV had twee keer een enorm zware groep, maar slechts vier punten in de laatste twaalf Champions League-wedstrijden blijft een enorm zwakke prestatie.

18 juni 2019 om 13:13

Idd. Ik hoop dat zij kunnen blijven meedoen maar kampioen worden in Nl heeft Europees gezien alleen financiële waarde. Om internationaal aanzien te krijgen heb je aansprekende resultaten en het liefst met prikkelend spel, nodig. En dat heeft PSV in haar bestaan, en zeker deze eeuw, te weinig laten zien.

18 juni 2019 om 13:35

Deze eeuw hebben ze anders net als Ajax 1x de halve finale gehaald, 1x de kwartfinale en 1x meer de 8e finale gehaald. De Europese resultaten gaan gewoon met UPS en downs bij Nederlandse clubs. Sluit niet uit dat PSV weer binnen 4 jaar de kwartfinale CL haalt

18 juni 2019 om 14:17

Deze eeuw? Really? Waarom niet de laatste 30 jaar pakken dan hebben ze evenvaak de CL gewonnen. Je moet kijken naar een relevant tijdvak en de concurrentie daarin. Een seizoen, zoals Ajax vorig jaar, is een unicum maar heeft wel duidelijke aanwijsbare redenen beter gezegd 1 duidelijke reden: investering van kapitaal. Je ziet het al jaren dat Ajax meer betaald dan de rest en bij het volgende jaarverslag gaan de cijfers schokkend zijn nu Ajax grootverdieners heeft aangetrokken en 5/6 spelers een dikke upgrade hebben gegeven qua salaris. PSV gaat hetzelfde simpelweg niet kunnen.

De EL finale heeft Ajax vooral met geluk gehaald aangevuld met een aantrekkelijke " alles of niets" speelstijl.

Met creatief beleid alleen kom je er niet. Je zal gewoon daadwerkelijk een paar echte toppers moeten hebben in de 27+ categorie, zoals Tadic en Blind, aangevuld met talenten, die ook nog een jaar minimaal blijven als ze zichzelf " bevestigd" hebben als topper. Ajax kan nu zijn toppers behouden, waardoor ze langer willen blijven. PSV kan dat niet, die kunnen Lozano niet nog een seizoen houden.

De financiële verschillen gaan niet kleiner worden. Voor PSV te hopen dat die talenten voor veel verkocht kunnen worden

18 juni 2019 om 20:10

Ajax word geholpen door de VAR en PSV kent alleen maar tegenslag. Het blijft bij excuses zoeken zonder zelfreflectie

18 juni 2019 om 13:43

@suarez

Er klopt geen bal van wat je zegt.

PSV heeft vanaf 2015 gewonnen van Manchester United, Cska Moscow, en Wolfsburg en daarnaast gelijk gespeeld tegen Altetico Madrid en Tottenham Hotspur. De overige tegentanders in die tijdsperiode waren Barcelona, Internationale, Bayern Munchen en NK Osijek waarvan alleen die laatste een onbegrijpelijk resultaat is.

Ik ben het met je eens dat PSV het Europees gezien beter moet doen (ook als de EL) maar ga aub geen onzin verkondigen.

18 juni 2019 om 13:51

Ik zeg sinds 2015. Ik doelde daarop vanaf het seizoen 2016/2017 als ik niet duidelijk was. Ik zeg ook dat dat PSV terug moet naar de prestaties van 2015. De afgelopen drie Europese seizoenen zijn dit de resultaten:

Tottenham: 2-2 en 2-1 verlies
Barcelona: 2-1 en 4-0 verlies
Inter: 2-1 verlies en 1-1
Rostov: 2-2 en 1-1
NK Osijek: 1-0 verlies en 0-1 verlies
Atletico Madrid: 2-0 en 0-1 verlies
Bayern Munchen: 2-1 en 4-1 verlies.

In de laatste drie jaar heeft PSV in de laatste 16 Europese wedstrijden er slechts twee gewonnen. En dit was tegen éã©n tegenstander, Bate Borisov. Het is opzich begrijpelijk, maar het blijft een schrikbarende statistiek. Het spel van vorig seizoen gaf houvast, maar er zullen toch snel resultaten geboekt moeten worden en het niveau van het seizoen 2015-2016 moet weer bereikt worden.

18 juni 2019 om 14:05

Dan nog. Als je vanaf 2016 kijkt dan vind ik alsnog dat je behoorlijk overdrijft.

Als jij het schrikbarend vind dat PSV niet kan winnen van clubs als FC Bayern Mã£â¼nchen, Atlã£â©tico Madrid, FC Barcelona, Tottenham Hotspur Fc en Internazionale dan snap je er denk ik weinig van.

Alleen de resultaten tegen NK Osijek (2x verloren) en Rostov (2x gelijkspel) waren echt heel slecht verder heeft PSV het helemaal niet zo slecht gedaan als jij nu doet voorkomen.

18 juni 2019 om 14:15

Nee PSV heeft het fantastisch gedaan. Vind Gerbrands een goeie vent, maar dit plan doet me denken aan Chava Iglesias. Misschien kunnen ze Aitor Cardone strikken 😂

18 juni 2019 om 14:19

Panerai hoe denk jij dan ooit verder te komen als je het oke vindt dat je niet van grote clubs kan winnen. Dat je er alleen kan hopen dat je kunt winnen in een zwakke poel. Dat is wat er mis is in Nederland in de topsport de echte wil om te winnen je kapot spelen tot het eind. Nog net dat ene stapje meer zetten ipv exuces te zoeken voor mindere prestatie. Psv deed het niet en met meer overwinnings mentaliteit (dat je vooral ziet bij buitenlandse spelers) hadden ze EL wel gehaald. En hoop dat van Bommel dit wel over kan brengen zonder die domme fratsen.

18 juni 2019 om 14:23

@panerai: ja dat vind ik schrikbarend ja. Als jij tot de beste 32 clubs wil behoren dan zal je tegen dit soort teams minimaal 1x moeten winnen en waarschijnlijk vaker. In ieder geval in thuiswedstrijden. In de top 32 speel je namelijk niet meer tegen Rostov maar speel je tegen de bayerns, tottenham's en inters van deze wereld. Dus als jij niet 1x, zelf niet thuis, weet te winnen van deze teams waarom zou PSV dan tot die top 32 moeten behoren? Dan moet ze oa Valencia voorbij, die winnen de bekerfinale van Barcelona

Dus ja dat is schrikbarend. Als PSV buiten die top 32 vb top 50-60 wil behoren dan is het een ander verhaal maar dat spreken ze hier niet uit.

Volgend jaar verwacht ik van Ajax ook dat ze de volgende ronde CL gaan halen gegeven het feit dat ze in pot 2 komen en de vele investeringen. En dan kan je uit pot 3 ook zomaar een heel goede ploeg tegenkomen daar zal je dan ook van moeten winnen. Anders ben je je plek 20 op die lijst ook niet waard. Er is namelijk altijd wel een excuus waarom het niet lukt. Het argument "poules des doods" heb ik nu iets te vaak gehoord (ook bij Ajax in het verleden)

18 juni 2019 om 14:32

Manodedios

Maak het nou niet zo zwart wit. Ik reageer op iemand die zegt dat hij het letterlijk ''schrikbarend'' vind dat PSV van deze clubs heeft verloren.

Is dat nou werkelijk zo schrikbarend? Deze clubs hebben stuk voor stuk (met uitzondering van die 2) een begroting die 3 a 4x zo groot is als die van Psv. Hoe kan je dan in godsnaam van mening zijn dat als je daar als relatief kleine club van verliest dat het een schrikbarend resultaat is?

Omdat Ajax letterlijk 1 fantastisch seizoen achter de rug heeft in de CL betekend dat nog iet dat dat niveau ineens de maatstaf is. De laatste keer dat een NL club het zo goed deed in de CL was PSV zelf en is notabene 15 jaar geleden. Mensen moeten niet eens doen alsof dat het niveau is waar PSV aan moet voldoen. Ik durf te wedden dat Ajax dat niveau zelf niet eens kan vasthouden de komende jaren, Mensen moeten is even terug naar de realiteit komen.

Nogmaals zo gek is het niet dat je van clubs als Barcelona en Tottenham en Barcelona verliest. Het is eerder een wereldprestatie als je er van wint.

18 juni 2019 om 14:34

Snowy

Dus als PSV het niet ok zou vinden zouden ze ineens wel verder komen? Wat een onzin. Dit heet gewoon realiteitszin. En die ontbreekt bij jou (en bij menig Ajacied tegenwoordig) volledig.

18 juni 2019 om 14:43

Tja onder de streep is het aardig zwart wit. En karig. Misschien vindt jij het allemaal prima, maar PSV had de mogelijkheden tegen Tottenham en Barcelona, maar nop. Denk dat die mentaliteit van dat allemaal maar prima vinden en de realiteit noemen onderdeel is van het probleem. Natuurlijk wil je Ajax erbij betrekken maar wees dan ook realistisch. Niemand in Amsterdam verwacht jaarlijks een halve finale. Maar wel een 3e plek in de poulefase en overwintering in minimaal de Europa League. Ook als de loting tegenzit.

18 juni 2019 om 14:43

@rolo

Prima hoor als je het schrikbarend vind maar dat getuigd alleen maar dat je het kwaliteitsverschil dat samenhangt met de budgetten die enorm verschillen gewoonweg niet begrijpt.

Daarnaast begrijp je de woorden van Toon blijkbaar ook niet. PSV heeft een plan om structureel richting bij de beste 32 te horen. Of dat nog gaat lukken is maar de vraag maar de ambitie is er in ieder geval dus er wordt nergens gesuggereerd dat dit nu al het geval is.

Nogmaals als je dit schrikbarende resultaten vind gezien de financiële en kwaliteitsverschillen dan snap je er naar mijn mening gewoon bijzonder weinig van.

Even voor de duidelijkheid. Meer dan de helft van de clubs waar PSV van verloren heeft de afgelopen waren halve of finalisten van de CL in die periode. En maar roepen dat je het resultaat schrikbarend vind. Lachwekkend!

Verder ben ik het met je eens dat in de CL in principe thuis gewonnen moet worden en dat je anders onmogelijk tevreden kan zijn maar dat hangt natuurlijk ook een klein beetje van de tegenstander af.

18 juni 2019 om 14:50

@manodedios

Waar zeg ik dan dat het prima is? Ik probeer alleen uit te leggen dat als je het theoretisch bekijkt helemaal niet zo vreemd is dat PSV van dit soort clubs verliest en dat het woord ''schrikbarend'' behoorlijk overdreven is.

Als je naar het complete plaatje kijkt en het uiteindelijke resultaat kan je onmogelijk tevreden zijn met een 4e plek in de CL poule maar als je naar de onderlinge prestaties kijkt en het niveau van de meeste tegenstanders (barca, Atletico, Tottenham en Bayern allemaal minimaal halve finalisten in die periode) dan heeft PSV het echt niet ''schikbarend'' slecht gedaan.

18 juni 2019 om 15:09

@Panerai. Laat je niet verleiden door de teletekst supporter. PSV had in de wedstrijden waar ze punten konden pakken zeker wel de goede mentaliteit echter ontbrak het aan scorend vermogen. En de tegenstanders (o.a. fc messi) maakte het wel gelijk af. Niet is vreemd. Tuurlijk hoopte iedereen op meer maar iedereen die realistisch is zal het met je eens zijn...

18 juni 2019 om 15:21

@ Rolo1984

Volgens mij heeft Ajax de poules des doods nooit als excuus gebruikt, ongeacht de tegenstander Ajax gaat altijd van eigen kracht uit. De afgelopen jaren dat Ajax in poules des doods zaten; strijde Ajax gewoon om de tweede plaats maar werd uiteindelijk derde waardoor we nog door konden in de Europa League. Op dat punt vind ik dat wij totaal niet met PSV te vergelijken zijn omdat wij ongeacht de tegenstander altijd wel denken een kans te maken. Waardoor wij zo vaak het predicaat "arrogant" opgeplakt krijgen.

18 juni 2019 om 14:55

Dan moeten we eerst van Luuk de Jong af. Dat maakt het voetbal veel te voorspelbaar. Verder stoppen met aankopen als Viergever, Luckassen, Ramselaar, Thomas. Gooi dat saaie, berekenende spel europees overboord en ga voetballen. Er zijn dus simpel gezegd kwalitatief betere spelers nodig. Dan komt het dus toch weer op geld neer. Met het huidige beleid zowel bestuurlijk als technisch zie ik deze doelstelling niet gehaald worden. Er zal dan veel moeten veranderen. Wat dat dan voor veranderingen zouden moeten zijn, wordt helaas niet vermeld

18 juni 2019 om 16:22

En toch denk ik dat PSV er wel de potentie voor heeft. Ajax lijkt soms wel een alles-of-niets club, het ene seizoen pieken we in Europa, het ander seizoen worden we uitgeschakeld door een Rosenborg. PSV is een stabielere club met een wat realistischere spelwijze. Het is juist die meer fysieke en defensieve spelwijze die PSV het laatste Europese succes opleverde, toen met Atletico Madrid een absolute topclub tot in den treure werd gefrustreerd. Het moet voor een club als PSV mogelijk zijn om structureel de groepsfase van de CL te halen en te overwinteren in Europa.

Misschien ook wel handig om te vermelden hoe PSV dit denkt te gaan bewerkstelligen? Ik neem aan dat dat toch ook wel gepresenteerd is? Of is het een doelstelling en hoe we denken het te bereiken weten wij eigenlijk niet (alleen structureel champions league halen, maar dat kan ik ook nog wel bedenken).

18 juni 2019 om 13:17

Gewoon talenten opleiden en talentvolle spelers verkopen waar PSV al jaren mee bezig is. Hierdoor komt er natuurlijk meer geld binnen. Natuurlijk moet er dan beter gepresteerd worden de komende jaren maar het is niet onhaalbaar als je de top 35 bekijkt.

18 juni 2019 om 13:23

Precies, gewoon puur om de toeschouwers hoop te geven dit. Ome Toon wordt een beetje lachwekkend met zijn boekjes en plannetjes. Beetje populair doen en dingen roepen. Zogenaamd er niet mee te koop lopen met de hoeveelheid titels die je hebt gewonnen, maar het toch steeds aanhalen. Zeggen dat je zogenaamd niet alles met geld hebt kunnen winnen, terwijl geld juist wel de reden is dat ze prijzen hebben gewonnen. Psv deelt al veel langer hogere salarissen uit dan Ajax, maar ze zullen dat niet in de openbaarheid gooien omdat er dan nog meer met scheve blikken naar psv zal worden gekeken. Volgens mij gaat het financieel helemaal niet zo lekker bij psv als dat Toon ons wil doen geloven. En dan roepen dat je plan is dat je bij de beste 32 van Europa wil gaan horen. Poeh poeh, ik denk dat de clubs die boven psv op de UEFA lijst staan die doelstelling niet hebben..

18 juni 2019 om 14:30

Ben het wel met je eens, de beste man wordt een beetje een persiflage. Aanvankelijk vernieuwend en succesvol natuurlijk. Maar inmiddels denk ik dat deze man steeds, zelfs tijdens de zondagse BBQ, met zijn neus in een of ander managementboek zit. En dat iedereen bij PSV tijdens de vergadering op maandag alweer met tegenzin plaatsneemt om aan te horen wat Toontje nu weer voor baanbrekend Amerikaans succesmodel heeft uitgedokterd. Als een heel irritante oom die altijd heel goed weet uit te leggen hoe het werkt, maar eigenlijk niet zoveel nieuws vertelt. Met dat soort theorieën spreek je jezelf op termijn altijd tegen. Herinner me nog dat hij zei dat een nieuwe directeur echte veranderingen in de eerste honderd dagen (+-) moet doorvoeren. Maar in januari dit jaa riep hij alweer over de noodzaak voor kritische veranderingen en nu gaan we het helemaal meemaken. De weg naar de derde ster. Toe maar Toon, misschien wat zelfsturende teams op loslaten? Oh nee daar gelooft hij niet in.

18 juni 2019 om 15:12

@Sjakie. Wat een hoop ongefundeerde aannemens hoor. Beetje zonde van je tijd dat dit je zo bezig houdt terwijl het nergens op gebaseerd is

18 juni 2019 om 16:13

Hij roept niet zomaar wat. Dat is de slappe journalistiek van VZ. Als je verder kijkt dan je neus lang is zou je kunnen lezen waar PSV op het moment in gaat investeren. Daarnaast wordt de jaarrekening ieder jaar gepubliceerd dus daar zou je de conclusies over salarissen e.d. wel uit moeten kunnen trekken, mits Sjakie nog een beetje kan rekenen.

Als ze over 4 jaar bij de beste 32 clubs van Europa willen horen, moet er ook op transfergebied meer aan de bak om nog Europees overeind te blijven. Over een maand spelen ze hun eerste CL-wedstrijden en er staat nog steeds geen fatsoenlijke verdediging. Het is al maanden bekend dat Schwaab weg zou gaan en nog steeds is er niemand gepresenteerd terwijl bijvoorbeeld Ajax al wat nieuwe spelers heeft aangetrokken. Ik weet dat hun financiele middelen wat groter zijn maar PSV weet dat er grote transfersommen binnen gaan kome deze zomer dus dat geld zouden ze alvast kunnen gebruiken. Ook de zoektocht naar een nieuwe linksback wordt erg moeilijk om daar een fatsoenlijke vervanger te halen. Ik vind zelf Ouwejan van AZ wel iemand die PSV moet proberen te halen.

18 juni 2019 om 13:24

@Andres13, PSV zit nu in de situatie van Ajax van 3 a vier jaar geleden. Te weinig vlees op de botten om echt te kunnen investeren, waarbij het risico van het uitblijven van transfers van je grote spelers voor lief genomen kan worden. Die stapjes moeten nu gezet worden, maar daar is ook wat geluk bij nodig. Ajax had de mazzel van kampioen worden, zonder echt investeren, waardoor de CL miljoenen structureel opzij gezet konden worden. En toen ze iets meer investeerde maakten ze vrijwel direct twee grote klappers, waarbij vooral Millik, meer geluk was dan wijsheid. Had je die voor 15 a 20 verkocht, zou iedereen dat goed onderhandeld vinden. Het werd 32. Toen is het balletje langzaam gaan rollen. Met als klap op de vuurpijl afgelopen seizoen. Dat is meer dan alleen goed beleid. Wel moet ik erbij stellen, dat Ajax vanaf het aanstellen van Overmars, voor het eerst in decennia, goed beleid voert. Er zit een gedachte achter en eerst zijn de randvoorwaarde gecreëerd ipv puur gokken op transfers. Wat wel echt een ding is, die stap moet je zetten, met zo min mogelijk grote eredivisie transfers. Breekt je namelijk op. Ajax heeft echt elftallen vol subtop eredivisie spelers aangetrokken en 9 van de 10 keer viel het echt zwaar tegen. Je moet dus heel kieskeurig zijn in het aantrekken van dergelijke spelers. Zie je nu bijvoorbeeld ook bij Feyenoord.

PSV moet dan 7 plaatsen stijgen, dus het is mogelijk, maar dan moet PSV wel beter presteren. Enig lichtpuntje is dat ik 4 teams boven PSV zie staan die het laatste jaar/jaren tegen degradatie hebben gevochten.

18 juni 2019 om 13:43

Als je die stappen wil maken moet je niet alleen kijken naar de clubs die je moet passeren maar ook goed opletten wie er letterlijk in je nek zit te hijgen. Want anders doen die haasje over. Ik heb de namen van de clubs achter psv helaas niet paraat, maar ook die hebben ambities.

18 juni 2019 om 14:12

Ja, klopt, er zitten idd ook clubs in de nek, die in het verleden niet gepresteerd hebben en weer op de goede weg zijn. Zoals bijvoorbeeld Inter. PSV moet gewoon beter presteren in Europa om echt bij beste 32 clubs te komen en blijven.

Als ik psv was zou ik deze spelers verkopen dit jaar:

Lozano 40m
Ramselaar 2m
Lammers 3m met terugkoop optie
Mauro junior 2m
Pereiro 15m

Aankopen

Kongolo
Rick van drongelen
Pedro leon
Marco van ginkel.
En misschien een Spaans talent huren van de 021? Een creatieveling op het middenveld is echt nodig.

Verder iedereen houden vooral luuk, Bergwijn en zoet

18 juni 2019 om 14:38

Heeft de oude club van Lozano niet een absurd hoog doorverkoop percentage? (Dacht 40-50%).
Het verkopen van de spelers die buiten de basis 11 vallen levert ook niet veel op. Financieel is het geen drama bij PSV, maar erg lekker ziet het er ook niet uit.

18 juni 2019 om 16:59

Ik denk juist dat dit het moment is om door te selecteren, en dat dit moment gewoon niet herkend wordt door Psv. Ik weet het, Luuk maakt veel goals maar het maakt het PSV spel ook voorspelbaar. Nog afgezien van zn doelpuntendroogte die hij had, garanties heb je nooit. En dan ook nog een versleten Afellay bij de A-selectie halen, ik vind het allemaal niet van lef en visie getuigen. Maar ik heb graag ongelijk, want ik vind PSV een mooie club en het zou mooi zijn als we volgend seizoen weer een mooie titelstrijd hebben tussen Ajax, PSV en misschien een verrassende outsider.

Het doet me goed om te zien dat ook Psv de stap naar de europese top wil verkleinen. Misschien dat de ambities niet helemaal realistisch zijn maar dat werd ook jaren geleden over Ajax gezegd en kijk dit jaar.

Nederland zou toch eigenlijk ook de nr 6 of 7 competitie van europa moeten zijn achter Frankrijk en misschien portugal. Daar moeten we wel voor gaan vind ik.

18 juni 2019 om 14:38

Dat gaat nooit meer gebeuren. In de competities van Rusland, Portugal, Turkije, Griekenland en Oekraïne gaat veel meer geld om dan in Nederland. Nederland zal blijven concurreren met de kleine competities zoals België, Oostenrijk, Zwitserland en Kroatië voor plaats 10-15.

18 juni 2019 om 14:54

In turkije is anders niet veel geld meer. Oekraïne en Griekenland idem dito

18 juni 2019 om 15:16

Je verwart de economie van het land met financiële situatie van de clubs. Kijk maar eens welke salarissen ze betalen in Turkije, Oekraïne en Griekenland. Dat kunnen Nederlandse clubs echt niet ophoesten (hooguit Ajax voor de topspelers momenteel).

Eerst maar eens zien of ze in Nederland kunnen aanhaken bij Ajax. Psv gaat hun beste spelers verliezen het is nog maar de vraag wat er voor terugkomt. Zonder die spelers en het geluk van afgelopen seizoen worden ze in Nederland niet eens tweede. Dus wat nou top 32, ambities zijn leuk maar moeten wel reëel zijn anders frustreren ze alleen maar en roepen op tot leedvermaak. Ajax heeft nu door hoe ze hun geld moeten besteden, het is een utopie om te denken dat we een herhaling van het afgelopen champions league seizoen krijgen. Maar met gerichte investeringen moet de volgende ronde wel weer haalbaar zijn. Geld wat psv nu nog heeft maar in de toekomst gaan ze de slag missen vrees ik.

Beetje raar als gerbrands stelt dat de afstand tussen Europa en Nederland alleen maar groter is geworden of vlakt hij Ajax gewoon even weg? In de afgelopen 3 jaar een europleague finale en cl halve finale en dat met wat spelers uit eigenopleiding en slim aangekochte spelers met meerwaarde... die derde ster gaat er voor PSV heus wel komen hun aankoop beleid is altijd slim en efficiënt en met de visie die wij in Nederland hebben zou ook PSV tot deze stunts in staat moeten worden geacht.

18 juni 2019 om 18:23

Alleen is 3 jaar helemaal niks. Ja je doet het 2 van de 3 seizoenen leuk, maar hoeveel jaar doe je voor spek en bonen mee? Voor een club als ajax (en ook Psv) die al meer dan 100 jaar bestaan is 2 of 3 jaar niks. Als je dit nu eens een jaar of 5 - 10 volhoudt, dan kun je zeggen dat je echt bent aangehaakt bij de echte topclubs. 3 jaar is eerder een uitzondering dan iets structueels.

18 juni 2019 om 22:00

Kijk naar de plek van Ajax op de Europese ranglijst dat zegt genoeg... denk dat PSV dat verspeeld heeft in die jaren europaluegue waarin ze duidelijk niet gemotiveerd waren en tegen hele slechte ploegen nederlagen opliepen... daar betalen ze nu de tol voor.

18 juni 2019 om 22:38

Zeker heeft PSV het aan zichzelf te danken dat ze niet in die top 32 staan. Maar wat levert die 20ste plaats nu echt op? Je komt in een gunstigere loting? Welke gunstigere loting als een Inter ook gewoon in pot 4 zit. De top in de grote competities is zo breed geworden dat je er toch niet aan ontkomt. Ajax had dit jaar nog een goede loting met Benfica en Aek, maar er is ook ooit geweest dat ze bij City, Real en Dortmund zaten. Als ajax nu een aantal jaar op rij de groepsfase CL overleeft kun je zeggen dat ze aangesloten zijn. Maar 2 keer succes hebben is een incident.

Van plek 41 naar 32 is heel ambitious maar is het realistisch????

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren