Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Ligt: ‘Misschien is dit niet juiste moment om daarheen te gaan’

Laatste update:

Matthijs de Ligt geldt momenteel als een van de meest begeerde centrale verdedigers van Europa en de naam van de jonge verdediger werd in de afgelopen maanden in verband gebracht met clubs als Barcelona, Paris Saint-Germain, Liverpool, Manchester United en Juventus. De aanvoerder van Ajax heeft echter nog altijd geen knoop doorgehakt en verwacht in de komende weken met meer duidelijkheid te kunnen komen.

De Ligt kreeg in de afgelopen dagen van collega-internationals Georginio Wijnaldum en Daley Blind te horen dat hij zijn hart moet volgen: “Ik weet nog steeds niet wat mijn hart precies wil. Ik ben de afgelopen tijd geconcentreerd geweest op mijn spel bij Ajax en bij Oranje. Nu het vakantie is, krijg ik de kans om na te denken en om te beslissen wat ik met mijn toekomst wil doen”, legt hij uit in gesprek met Mundo Deportivo.

“Het belangrijkste voor mij is dat ik ergens terechtkom waar ik belangrijk kan zijn en veel wedstrijden kan spelen”, gaat De Ligt verder. De verdediger werd eerder al nadrukkelijk in verband gebracht met een transfer naar Barcelona, maar zou vanwege de aanwezigheid van Gerard Piqué, Samuel Umtiti en Clément Lenglet inmiddels twijfelen. De jonge stopper is echter niet bang om de concurrentiestrijd aan te gaan: “Natuurlijk hebben ze geweldige verdedigers, maar die concurrentie is niet iets waar ik bang voor ben. Het is logisch en normaal dat er bij een grote club als Barcelona onderlinge concurrentie is.”

PSG en Manchester United zouden hem bovendien betere aanbiedingen hebben gedaan, maar dit geeft niet de doorslag voor het talent: “Nee, geld is het probleem niet. Maar misschien is dit niet het juiste moment om naar Barcelona te gaan. Dat is iets waar ik tijdens mijn vakantie over na moet denken, dat is alles.” De zestienvoudig international van het Nederlands elftal zou bij Barça weer samen kunnen gaan spelen met Frenkie de Jong, terwijl hij ook de kleedkamer kan delen met Lionel Messi. Dit lijkt echter eveneens geen beslissende rol te spelen: “Dat zou natuurlijk mooi zijn, maar ik moet ook kijken wat het beste voor mezelf is.”

Lijkt Barcelona jou de juiste keus voor Matthijs de Ligt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik blijf het zeggen ...
De Ligt zou gewoon nog 2 jaar in NL bij ajax moeten blijven. Ja de eredivisie kan hij makkelijk aan, maar hij kan echt nog wel groeien als verdediger (foutjes eruit) en in de Europese wedstrijden pak t ie ook genoeg leercurve mee.
Verder betaald ie daar zn jeugdclub terug door ze nog 2 jaar aan de jand te nemen ipv 1,5 (!) jaar, wat ik veel te weinig vind.
Over 2 jaar jongens is Matthijs 21 en kan ie nog steeds 15 jaar in het buitenland spelen en daar clubs prijzen laten winnen.
Tegenwoordig kan ajax ook 2 miljoen per jaar betalen dus rijk wordt je sowieso
Ik vind het eerlijk gezegd erg opportunistisch dat hij met raiola in de arm perse weg moet. Eerder hebben we bijv Kluivert emn Seedorf hierover kapot gemaakt, en nu hoor ik weinig...

11 juni 2019 om 12:12

Zelfs nog 2 jaar is aan de magere kant. Hij speelt al wellicht bij zijn droomclub, wordt inderdaad ook hier miljonair, zit in zijn eigen land op een zeer degelijk niveau prijzen te pakken en speelt Europees op het allerhoogste niveau. Beetje gek dat iedereen zo veel op zijn vertrek inzet, en zoals u ook aangeeft is hij op zijn 21ste nog steeds piepjong. Waarom niet nog een jaar of 5 eigenlijk?

11 juni 2019 om 13:35

Komt omdat hij gewoon een extreem talent is en bijna niet uitgedaagd wordt in de Eredivisie.

11 juni 2019 om 18:05

Tom van Weert denkt daar anders over. Desondanks vind ik dat ie gewoon moet gaan, straks raakt ie geblesseerd of uit vorm en komen de droomclubs niet meer.

11 juni 2019 om 21:25

haha kom op dit is toch veel te chauvinistisch, is een wereldtalent die alles wat er te bereiken valt in de eredivisie al heeft bereikt.. Het is heel simpel, als je wilt dat een vis groeit en zijn potentie bereikt zet je hem in een grotere aquarium, dan zal de kans op het bereiken van zijn potentie een stuk hoger liggen en bovendien ook een stuk sneller behaald worden.

11 juni 2019 om 12:13

Alleen ajacieden roepen dit, dit geld overigens ook voor Tadic Neres ziyech vdbeek, al die Ajax fans roepen ja nog een jaartje blijven. Maar stel Ajax draait voor geen meter het komende jaar denk je dat de topclubs nog steeds in de rij staan met zulke bedragen en salarissen? Dit is voor een speler gewoon de ultieme kans om te vertrekken en alles eruit te halen, en Kluivert kan je toch niet vergelijken die is na 2 leuke wedstrijden tegen NAC en NEC weg gegaan, de ligt staat er al 2 jaar.

11 juni 2019 om 13:37

Als je goed genoeg bent komt je uiteindelijk toch wel in de top.

11 juni 2019 om 14:03

In de realiteit gebeurt dat vrijwel niemand.

Ik zou waarschijnlijk ook vertrekken als ik De Ligt was, maar ik denk niet dat hij zich zorgen hoeft te maken of hij wel bij een topclub belandt en stinkend rijk wordt.

11 juni 2019 om 15:27

onzin om vanuit angst te gaan redeneren. Als hij zwaar boven zn niveau geacteerd heeft begrijp ik dat.maar niet golden boy Europees talent vh jaar de ligt?!
En die rotschop? Ruud v Nistelrooij kreeg die ook maar ging een jaar later gewoon fluitend naar Man United, was misschien nog wel beter.
Ik merk dat heel veel mensen hier, meegaan in het verhaal dat Mino Raiola (vaak terecht) bij veel (mindere) spelers heeft afgedraaid.
"ga nu maar, want misschien lukt het nooit meer. Beter geblesseerd met 25 miljoen dan met 2..."
Dat is leuk voor veel spelers (bruyan Roy, Ousasim Bouy)
. Maar een speler van het kaliber de Ligt, met zo een mooie band met de club uit zn jeugd. Daar zou ik tegen willen zeggen: Maak jij nou je cluppie uit mokum nog maar even groter, daar wordt je veel gelukkiger van, de rest van Europa kun je daarna nog 15 jaar blij maken."

11 juni 2019 om 12:13

Je ziet juist hoeveel de ajacieden zicht ontwikkelt hebben dankzij de CL. Als je in een competitie speelt waarbij je gegarandeerd meer wedstrijden op een hoger niveau speelt dan de ED, dan moet hij dat zeker doen, hij is hier natuurlijk klaar voor. Uiteraard zou ik het als fan geweldig vinden als hij nog een jaar blijft, maar vindt het volkomen logisch als hij vertrekt, en hij betaald ajax meer dan genoeg terug met de transfersom wat hij op gaat brengen.

11 juni 2019 om 12:28

De Ligt maakt amper fouten dus ik zie het nut er niet van in om te blijven bij Ajax. Ik zie hem eigenlijk alleen fouten maken als hij voor het Nederlands elftal speelt. Dit heeft naar mijn mening ook vooral te maken met het feit dat hij dan met andere mensen om zich heen staat (het is geen excuus, maar meer een observatie). Hij moet wekelijks tegen betere tegenstanders spelen om door te groeien en dat gaat niet gebeuren tegen Eredivisie tegenstanders en af en toe Europese tegenstanders.

Als Ajacied zie ik hem daarentegen maar al te graag blijven, want het is een geweldige verdediger die op het moment moeilijk één op één is te vervangen. Alhoewel ik Magallan nog de kans wil geven (hij heeft nog maar iets van 160 minuten in het eerste gespeeld), lijkt het mij wel duidelijk dat hij niet hetzelfde zal zijn als Mathijs. Daarnaast acht ik Schuurs en Pierie nog niet ver genoeg in hun ontwikkeling.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee dat hij ons al redelijk snel verlaat. Hij heeft in die korte tijd veel laten zien waarvan ik genoten heb. Daarnaast heeft hij 2,5 jaar voor het eerste gespeeld en niet 1,5. Als jij het specifiek hebt over 'bij de hand' nemen, dan kan ik je wel gelijk geven.

En Raiola, tja... Hij zorgt goed voor zijn clienten als het aankomt op salaris en geld. Als de verhalen kloppen en hij werkelijk hoge sommen voor zichzelf vraagt, dan vind ik het een aparte keus van Mathijs. Alleen heeft De Ligt al vaak genoeg gezegd dat alle verhalen in de media onzin zijn en niet op waarheid zijn gebaseerd.

11 juni 2019 om 13:11

En dan blijf je nog 2 jaar hier, raak je vreselijk geblesseerd en kom je never meer op dit niveau.. Dan heb je hier leuk nog 2,5 miljoen per jaar gepakt terwijl je ergens anders 10+ per jaar had kunnen pakken waardoor je veel meer financiele zekerheid had kunnen hebben.

Ik snap dat het voor de voetbal ervaring, leer proces op een niveau waar je er niet meteen naast staat na een slechte wedstrijd misschien beter is..

Maar niet elke voetballer is een carriere van 15+ jaar gegeven en dus moet je voor jezelf altijd zoveel mogelijk binnen zien te harken

11 juni 2019 om 13:24

De Ligt moet nu niet vier keer per jaar (tegen PSV en Feyenoord) uitgedaagd worden, en hópen op wat Europese wedstrijden (want of Ajax zich plaatst voor de CL is allerminst zeker, laat staan dat die Europese campagne lang duurt). De Ligt is inderdaad nog geen volmaakte verdediger, maar hij is wel op een punt in zijn ontwikkeling waarop hij iedere week uitgedaagd moet worden, óók op trainingen. Het is dus sowieso verstandig om te gaan.

Hij denkt daar prima over na. Hij moet ergens heen gaan waar hij vaak kan spelen, en dat is belangrijker dan geld. En het moet dus een plek zijn waar hij vaak op topniveau moet spelen, en die plek heet nu eenmaal geen Ajax. Misschien als Ajax ver komt in de Champion's League, maar dat is natuurlijk een heel grote gok, en zelfs áls dat lukt heb je nog maar een stuk of tien extra topwedstrijden, in plaats van dat je het hele seizoen in een grote competitie speelt.

11 juni 2019 om 13:30

Hij wordt juist helemaal niets beter van spelen bij Ajax. Ja die CL wedstrijden ja, maar de rest. Kom op zeg. Al die foutjes die nu tot doelpunten lijden, kunnen makkelijk in de eredivisie. Wordt toch wel hersteld. Bewegelijke snelle spitsen. Zitten allemaal in zijn broekzak in de eredivisie. Zelfs de tot supertalent gebombardeerde Isaksen zat in zijn broekzak, heeft die dus niets aan. Deze jongen moet gewoon weg en verder. Wekelijks goede spitsen treffen i.p.v. 1 op de 8 wedstrijden. Dan leert hij omgaan met dat soort momenten en vooral wanneer hij wel en wanneer hij niet de overtreding moet maken. Blind doet dat heel handig, oww mis, dan maar de speler. Heeft die ook niet bij Ajax geleerd.

Luuk de Jong had Matthijs 0 problemen mee. Loriente daarentegen..........

11 juni 2019 om 13:36

Of van Persie op 35jarige leeftijd.
De ligt moet elke week tegen een topspits staan. Lekker in de Engelse competitie gaan spelen. Of bij Juventus waar verdedigen een absolute kunst is.

11 juni 2019 om 14:03

@ Miccoli: Ik heb er persoonlijk wel moeite mee. Zoals ik zeg, ik vind het opportunistisch en voind het veel te vroeg. En ook nog willens en wetens gekozen voor raiola die idd de spelers carierres van zijn spelers maximaliseert obv geld.
Maar als je 35 bent vind je het volgens mij veel mooier dat je Ajax bij de hand hebt genomen en daar 3 a 4 jaar gezorgd hebt voor prijzen. Nog een copa del Rey met Barca en 3 miljoen extra maakt dan ook niet uit.

@jan H: jij redeneert vanuit angst. Altijd een slechte raadgever. Alsof hij extreem toevallig, net in deze 2 jaar, bij Ajax een carriere- eindigende blessure oploopt. Wanneer komt dat nou voor man? Zelfs van Nistelrooij raakte zwaar geblesseerd en bleef nog effe langer bij Psv. Heeft hij daardoor nu zo' n klote carriere gehad??

@ninjakai en Sheperd: jullie staan gewoon recht tegenover wat ik belangrijk vind.
A) Dat uitgeleerd zijn vind ik zon grote onzin. Iedere verdediger, ook de Ligt wordt nog beter in de eredivisie. Zeker in combinatie met Europees voetbal.
En B) nogmaals je hoeft niet vanaf je 19e te maximaliseren. Niet in geld en niet in moeilijkheidsgraad.
Het kan he, dat het ook mooi is als je 35 bent... dat je wat langer successen hebt gevierd met de club uit je eigen stad. Tis niet alsof met een supertalent als de Ligt, die kansen er over 2 jaar niet meer zijn.
Jullie gaan juist volledig mee met de gedachte van deze tijd, de gedachte die raiola aanhangt. Maar dat hoeft niet he, je bent baas over je eigen carriere en het was mooi geweest als matthijs (door iedereen aanbeden, want zo een normale jonge. ) het anders had gedaan dan de eerste de beste geldbeluste jongen uit de achterbuurt die snel snel rijk wil worden.

11 juni 2019 om 16:02

Kijk, als je het persoonlijk gewoon niet fijn vindt om De Ligt te verliezen, dan kan ik dat begrijpen. Ik vond alleen dat jij een fout maakte door te zeggen dat hij nog foutjes laat zien. Ik heb in mijn comment dan ook uitgelegd waarom. Zoals ik al zei: als Ajacied zie ik hem ook graag blijven, maar ik heb er ook geen problemen mee als hij voor zijn ontwikkeling de volgende stap zet. Maar zo'n scenario als jij beschrijft zie ik natuurlijk ook heel graag tot stand komen!

Gewoon een jaartje blijven en dan naar Barca gaan 😃

11 juni 2019 om 12:08

Dacht niet dat ik het ooit zou zeggen over een tiener, maar hij is echt klaar voor de stap. Zie hem letterlijk bij elke club een basisplek afdwingen en slagen. Voor Ajax zou het een waanzinnige boost zijn als hij een jaartje bleef, maar dat hopen we tegen beter weten in. Geloof inderdaad ondanks zijn keuze voor Raiola dat geld niet zijn grote drijfveer is en dat hij zijn besluit niet zal laten afhangen van 10, 12 of 15 miljoen per jaar. Dat gaat hij in geen geval opkrijgen natuurlijk.

11 juni 2019 om 12:13

Maar waarom zou hij die stap nu al moeten maken als het niet om het geld gaat?

11 juni 2019 om 12:26

Om verder te groeien tot wereldtopper. Daarnaast, ik zeg niet dat het hem niet uitmaakt of hij 1,5 (?) miljoen verdient zoals nu of straks ergens 10+ miljoen. Ik zeg dat het me niet zijn grootste drijfveer lijkt.

11 juni 2019 om 12:26

Hij bedoelt dat als de ene club 14 miljoen biedt en de andere 15 miljoen dat hij dan niet per se voor die 15 miljoen kiest.

Daarnaast zijn er genoeg redenen. Betere competitie, betere spelers om zich heen

11 juni 2019 om 12:27

De uitdaging van voetbal op een hoger nivo.

11 juni 2019 om 13:00

Hij is al een wereldtopper. Hij groeit met elke CL-wedstrijd en interland. Tegen Espanyol spelen of tegen Feyenoord maakt denk ik niet zoveel uit. Zijn toppers speelt hij met Ajax ook wel.
Betere competities zijn ook aaneengekocht. Als dit soort toppers hier blijven heb je ook binnen no time een sterkere competitie in Nederland (we onderschatten de eredivisie ook veel te vaak).
Betere spelers om zich heen? Ajax is al twee jaar bewezen wereldtop.
De uitdaging van voetbal op een hoger niveau? Dat kan toch ook over een paar jaar als je het hier wel hebt gezien. Als je zo goed bent als De Ligt, goed betaald krijgt, prijzen pakt en Europese topclubs verslaat zit je al goed en kan die concurrent uit Spanje wel even een paar jaar wachten.

Begrijp me niet verkeerd, ik hoop elk jaar dat Ajax maximaal tweede wordt. Het liefst zie ik ze klop krijgen van meerdere clubs. Maar dit is mijn mening die ik heb over de gehele eredivisie en breder.

11 juni 2019 om 13:32

Espanyol is een middenmotor die meestal ergens rond plek 10-15 eindigt. Feyenoord is top 3. Dat je die 2 vergelijkt zegt al genoeg. Afgelopen seizoen hadden ze ff een uitschieter met plek 7.

11 juni 2019 om 13:59

Zeg dan Feyenoord en Atletico, op papier beide de nummer 3 vd competitie. Voor nl elftal gewoon beter als die gaat voor Ajax beter als die blijft. Uiteraard voor zijn ontwikkeling kan het betrer zijn om naar het buitenland te gaan maar dan wel ergens waar je basis speelt.

11 juni 2019 om 14:25

Ik zie hem niet bij iedere club direct in de basis komen. Bij Barcelona spelen ze met een links- en rechtsbenige CV, uitzonderingen daargelaten, en voor de linkerkant van het centrum hebben ze Lenglet en Umtiti, terwijl rechts Pique zijn basisplaats behoud. Die was afgelopen seizoen ijzersterk. Ook bij Real zie ik hem niet in de basis komen gezien zij Ramos, Varane en Militao hebben. Als De Ligt echt naar Barcelona wilt, doet hij er verstandig aan om nog een jaar te blijven. Kiest hij nu voor de top en dan voor de meeste speeltijd, zal hij uitkomen bij een Juventus of City en als hij van een uitdaging/project houdt: United. Liverpool zet denk ik in op Joe Gomez, aangezien hij home grown is en het ook gewoon uitstekend heeft gedaan.

11 juni 2019 om 14:26

Wat is dat nu weer voor beredenering? Als Feyenoord zou moeten spelen tegen Espanyol, zouden ze hoogstwaarschijnlijk gewoon pakkie krijgen. No offence.

11 juni 2019 om 12:08

Precies! Denk dat Pique dan ook weer aan een afbouwclub of de bank toe is.

11 juni 2019 om 14:27

Heb je hem zien spelen dit seizoen? Het lijkt wel alsof hij in zijn tweede leven als voetballer zit. Hij was dit jaar ijzersterk en De Ligt speelt hem echt niet binnen no-time eruit. Sowieso is Barca een club die lang teert op zulke spelers; een van de redenen waarom Thiago ook nooit echt is doorgebroken.

Ik denk dat Liverpool een mooie club voor De Ligt is. Wat ook weer goed voor het Nederlands elftal is. Daar kunnen De Ligt en Van Dijk een wereldkoppel worden.

11 juni 2019 om 12:08

Liverpool is volgens mij niet echt in de markt voor de Ligt..

11 juni 2019 om 13:17

Vraag me af of Liverpool dat serieus overweegt. Bij Liverpool zou hij voor minimaal 10 miljoen op de loonlijst komen te staan als ik de geruchten moet geloven en dat zou hem in 1 klap bij de grootverdieners plaatsen. Het is zeer logisch dat spelers als Mane, Salah, Firmino en Van Dijk dan ook flink in salaris willen gaan stijgen. Bovendien zullen clubjongens als Gomez en TAA het ook niet zo maar pikken dat zo'n leeftijdsgenoot het 3 voudige van hun gaat verdienen. Hoewel De Ligt een absolute versterking kan zijn voor het elftal, moet je ook na gaan denken over de gevolgen voor het team. Zoveel extra verhogingen kan men niet betalen, ze betalen nu al 263 miljoen pond per jaar aan spelerssalarissen. Enkel Manchester United betaalt meer (296 mil/jaar). Ze laten hiermee City (260), Chelsea (244 (wel met de kanttekening dat het salaris van Hazard wegvalt dus dit eigenlijke bedrag nog bijna 15 mil lager wordt) en Arsenal (223) ver onder zich.

Nuchtere reactie. Hij wil er nu pas mee bezig gaan, want daarvoor was hij bezig met voetballen voor eigen club en land. Nu zal er snel meer duidelijk worden. Wel naar een club waar je direct kan gaan voetballen en daar is hij ook bewust van, hierdoor heeft hij ook de twijfel aan Barca. Topclubs hebben wel vaker een handje om toptalenten te kopen en ze te laten banken om ze er over 2 a 3 jaar in te zetten als er een voncurent stopt/te oud wordt of verkocht wordt. Maar dan sta je als talent wel bijna stil in je ontwikkeling em dat zou erg zonde zijn. Al denk ik niet dat clubs 80 a 90 miljoen gaan betalen voor een bankzitter

Gewoon naar Dortmund gaan en daar de titel pakken. Wat voor baas ben je dan. Geef je Ajax Isak en Dahoud erbij plus eventueel nog wat geld. Win win situatie lijkt me zo.

11 juni 2019 om 12:25

Dortmund kan hem geen eens betalen.

11 juni 2019 om 12:37

Dortmund is op dit moment een stap omlaag....

11 juni 2019 om 12:56

Terug, mand!

BvB is in ALLES een betere club dan Ajax op DIT moment.

11 juni 2019 om 12:57

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben zelf een Ajacied. Maar Dortmund is zeker geen stap omlaag en ook geen stap zijwaarts. Is een stap omhoog, hoewel ik denk dat de Ligt de stap naar de absolute top zeker aankan. Zou een Dortmund een geweldige en bewuste stap zijn, in Duitsland word een verdediger veel meer getest dan in Spanje, daar heb je alleen Real en Athletico eigenlijk ervan uitgaande dat hij naar Barca gaat.

11 juni 2019 om 13:14

Behalve in voetballen Cyberize7x.

11 juni 2019 om 13:22

Ja, in de CL zijn ze niet ver gekomen en tegen de latere finalist (ja, die ene ploeg die ook Ajax versloeg) eruit gekegeld. En dit seizoen was Ajax voetballend erg sterk bezig. Echter, enigidee hoe BvB zich al versterkt heeft? Ajax is Frenkie de Jong al kwijtgeraakt. Kans is groot dat Ziyech en Neres ook vertrekken wordt steeds groter. Afgelopen seizoen was Ajax echt ongekend goed, maar wie geeft je de garantie dat het dit seizoen wederom zal gebeuren. Zelf hoop ik ook dat De Ligt blijft, maar als een club als BvB jou wilt hebben dan is het logisch dat je daar ook zou tekenen. Over 2 wedstrijden ben ik bang dat BvB aankomend seizoen een maatje te groot blijkt voor Ajax. Die zijn bezig om het elftal op dusdanige wijze te versterken dat ze het nu wel tot het einde kunnen volhouden tegen die andere grote club in Duitsland.

11 juni 2019 om 13:33

@myvision

In de afgelopen 10 jaar was Ajax welgeteld 1 seizoen de beter presterende ploeg. Het is echt verbijsterend, die grootheidswaanzin bij sommige supporters. Je hebt als club een fantastisch beleid, een ongekend goede prestatie afgeleverd dit seizoen en een enorme gunfactor opgebouwd en een groep supporters lijkt er alles aan te willen doen om die gunfactor beetje bij beetje weer af te laten brokkelen.

11 juni 2019 om 13:50

Cyber heeft het over dit moment dus dan zijn de afgelopen 10 jaar niet relevant

11 juni 2019 om 14:13

En in de jaren '70 en '90 was Ajax de beste ploeg van de wereld. Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Het enige waar ik Cberize7x eventueel gelijk in ga geven is dat Ajax uit elkaar kan vallen waardoor ze niet meer bij de top horen maar als je naar de huidige teams kijkt is Ajax wel iets verder voetballend gezien.

Wanneer je benoemt dat dit team bij de absolute top hoort, wat ze dus in verschillende competities ook bewijzen, dan gaat dat ten kosten van de gunfactor? Ik garandeer je dat deze groep spelers geen one-day-fly is. Ze zullen allemaal uitspreiden over de Europese top/subtop en aantonen dat het stuk voor stuk topspelers waren. En dat benoem ik nu alvast.

11 juni 2019 om 14:16

Het huidige ajax is gelijkwaardig/beter, maar dit kan volgend seizoen heel anders zijn. We weten tot heden alleen dat de jong ons gaat verlaten. Daarnaast behoort de BL samen met de PD tot de beste competities van europa. Is dus zeker geen stap omlaag. Ookal zou ik dat graag anders zien.

"ik weet nog steeds niet wat mijn hart wilt.." haha Deze jongen weet nu al het spel heel hard te spelen! indrukwekkend hoor.. Hij wilt gewoon de hoogt mogelijk salaris voor zijn diensten, niets mis mee. Het hoor ook gewoon zo, zit in onze cultuur. hard handelen. Het maakt allemaal niet uit waar hij gaat spelen. Hij heeft te veel kwaliteiten om te mislukken. Als hij 26 is kan hij alsnog naar Barca, als hij al multimiljonair is.

11 juni 2019 om 12:23

Is het prettig om zo in je eigen wereld te leven en je eigen interpretatie te geven aan woorden?
Ik overweeg dit ook te gaan doen in de toekomst.

11 juni 2019 om 14:45

@kukelekoki: Leuke sassy opmerking. I er ook een punt die je wilt maken?

@xyzz: Lijkt me sterk. Hij en zijn vader zijn al een hele jaar bezig met een transfer. Niet voor niets is Mino binnen gehaald. Mino haal je niet binnen om als je echt nog niet weet waar heen wilt, Mino haal je erbij als je hard wilt spelen en zoveel mogelijk wilt cashen.

11 juni 2019 om 13:52

Ja of hij spreekt gewoon de waarheid natuurlijk

Die gaat dus gewoon naar Psg.

Rare keuze. PSG houdt hun spelers aan hun contract. Teken je daar 5 jaar. Dan speel je er minimaal 4 seizoenen. Wil je na 1 of 2 seizoenen naar Barca. Dan ben je de sjaak. Dat gaat gewoon niet. Dat laat Nasser niet gebeuren.

Zou dan nog liever voor Man United kiezen. Als je toch zekerheid wil hebben over speelminuten. Speel je ook meteen in de sterkste competitie ter wereld.

11 juni 2019 om 12:10

Waar baseer je die conclusie op dan?

11 juni 2019 om 12:11

Whut? Omdat jij het zegt gaat hij naar PSG en dan ga je hem afkraken op zijn rare keuze? Rare reactie!

Overigens zie ik heb alleen graag naar Barcelona, Liverpool, Bayern of eventueel Juventus gaan want anders kan hij beter nog een jaartje blijven in mijn optiek.

11 juni 2019 om 13:32

@AjaxBaggio wat een kromme redenatie en met jou hebben velen die hier. Waarom MOET hij per se naar Barca? Kan hij zich alleen daar ontwikkelen ofzo? Bij PSG als 19 jarige in de basis staan is ook niet mis, de Franse competitie is veel fysieker en sneller dan de onze. In alles is het een stap vooruit. Nogmaals hij is 19 dus hij makkelijk tot zijn 22ste daar spelen en dan naar een Barca of whatever. Wat is toch de haast en geilheid om alles naar Barca te pushen? Bij Barca is hij 1 van de waar hij bij PSG gegarandeerd speelt. Daar dien je ook naar te kijken, dan kun je wel bij Barca getekend hebben maar dan zit je dan in je Barca trainingspakkie op de bank, wat jij en ik ook kunnen bij wijze van spreken. Men moet eens verder nadenken. Alles is verbetering voor Matthijs, Frankrijk, Engeland, Italie, Duitsland of Spanje. Hij heeft groot gelijk dat het nu misschien NIET verstandig is om naar Barca te gaan.

Stel je voor je bent 19, ligt lekker in je strand stoel in de zon na te denken of je naar juve Barça of PSG wilt voor 10, 12 of 14 miljoen per jaar .. Dan heb je een lekker leven zeg

11 juni 2019 om 12:19

Ja en elke dag van 10 verschillende mensen dezelfde vraag krijgen 'waar ga je naartoe?' lijkt mij voornamelijk heel vermoeiend.

11 juni 2019 om 13:13

Voor dat geld mogen 10 mensen per minuut zulke vragen stellen bij mij.

11 juni 2019 om 12:23

Denk je? Ligt aan de persoonlijkheid van De Ligt, maar kan evengoed erg vermoeiend zijn en stressvol .

11 juni 2019 om 19:09

En je Kan niet eens een biertje drinken. Ja een paar in de vakantie

Eigenlijk zegt die dus dat hij bang is om op de bank terecht te komen bij Barcelona.

En hij liever ergens naar toe zou gaan waar die verzekerd is van een basisplaats (tot op zekere hoogte). En dat hij altijd over 3 of 4 jaar nog naar Barcelona toe kan. Alleen ik zie Barcelona niet over 3 a 4 jaar meer dan 150 miljoen betalen om hem aan te trekken, van een club als Juventus, PSG, Manchester United

11 juni 2019 om 12:16

Nou opzich is er toch niks mis mee met z'n gedachtengang. Ik vind het juist prima dat die op deze manier kijkt naar z'n ontwikkelingen. Dit laat maar weer eens zien dat die vrij volwassen is voor z'n leeftijd.

En mocht Barca dan niet geinteresseerd zijn is het hun probleem.

11 juni 2019 om 12:24

Vind het ook getuigen van weinig zelfvertrouwen als je denkt dat je niet een lenglet uit de basis kan spelen bij Barcelona.

11 juni 2019 om 13:05

Hij wil gewoon niet naar Barça, hoe duidelijk wil je het hebben uit zijn mond. Het wordt Liverpool, juve, psg of de clubs uit Manchester, die allen beter bij de ligt passen

11 juni 2019 om 13:13

@ bocherief

kan je niet meer duidelijkheid halen uit je bronnen?
Wil wel weten waar hij naartoe gaat.
Want voor nu zeg je alsnog, hij kan eindigen in england frankrijk of italiã«.
Dat had ik ook kunnen gokken zonder bronnen

Overigens vind ik het totaal niet erg als de ligt niet naar barca komt. Met umtiti en pique hebben we een goed duo achterin.

11 juni 2019 om 13:39

@bochherief

Het is algemeen bekend dat jij niets met Barcelona hebt en je sowieso hoopt dat hij niet naar Barcelona toe zal komen.

En inderdaad je bent wel erg specifiek als het gaat om de club waar hij naar toe moet gaan om te spelen. Denk dat ik ook wel met die teams op de proppen had kunnen komen met mogelijke bestemming voor De Ligt

11 juni 2019 om 13:50

De Ligt zegt eerst dat hij niet bang is voor concurrentie, en vervolgens dat het wellicht niet het juiste moment is om naar Barcelona te gaan. Ik krijg daardoor sterk het vermoeden dat hij niet zozeer bang is voor Piqué en Lenglet, maar wel voor Valverde. Die man staat erom bekend vast te houden aan zijn lievelingen, geeft jonge talenten amper een kans en is een tactisch onbenul dat geen plan B heeft. Daar zou ik ook niet om zitten te springen als De Ligt zijnde.
Om diezelfde reden ben ik ook huiverig wat Frenkie betreft. Frenkie heeft in de Champions League en Nations League laten zien dat hij het niveau van Barcelona makkelijk aankan, maar ik moet het nog maar zien gebeuren dat Valverde zijn tactiek aanpast om Frenkie aan het ballen te krijgen.

11 juni 2019 om 14:00

@airbags

Schei toch uit. Als die echt zo goed is als iedereen beweerd dat hij is dan speelt hij echt wel Lenglet uit de basis, en Valverde zal zeker weten zijn sterkst mogelijke elftal opstelling gedurende het seizoen. Maar misschien denkt De Ligt gewoon. Pique is de nummer 1 bij Barcelona, en ik ben ook rechtsbenig en Valverde prefereert misschien een linkspoot naast Pique.

Snap overigens niet wat Frankie en De Ligt gemeen hebben Frenkie gaat de concurrentie strijd gewoon aan met de rest van de middenvelders. Ik denk dat hij een toegevoegde waarde zal gaan hebben, net als De Ligt als die komt. Het is geen niveau Eredivisie wat ze dan spelen maar wedstrijden op een hoger niveau week in week uit. Hij zal genoeg aan het spelen toekomen.

Maar ik zou verbaasd zijn mocht hij naar PSG gaan want daar is nu ook niet echt kans op een basisplek met Marquinhos en Thiago Silva achterin.

11 juni 2019 om 14:21

Ik denk dat hij bij elke topclub een basisplaats kan afdwingen, maar je moet inderdaad rekening houden met het feit dat een trainer een lieveling heeft. Dit kan er voor zorgen dat je op de bank zit, zelfs als je beter bent.dit gaat echter alleen op zolang hetgoed gaat. Zodra het iets minder gaat, dan kan een trainer niet blijven volhouden om zijn lieveling in dr basis te houden tov een betere speler.

Zou hem zelf graag in de PL zien bij een van de Manchesters of Tottenham. Denk dat hij daar zijn zwakke punten goed kan verbeteren en een nog completere verdediger kan worden. Lijkt er steeds meer op dat Barca achter het net vist.

Barca is niet de juiste club voor De Ligt, vind ik. Ten eerste speelt hij Pique niet 1 2 uit de basis en het is de vraag of Pique daadwerkelijk vroegtijdig gaat stoppen. Ten tweede vraag ik mij af of Barca De Ligt per se nodig heeft. Je hebt met Pique, Lenglet en Umtiti 3 volwaardige basisspelers. Dan is er ook nog die Todibo die tenminste op mij een goed indruk maakte. Misschien kan Barca zelfs Vermaelen nog een jaartje houden. Ten slotte vind ik houding van het kamp De Ligt/raiola onacceptabel, mogen de berichten kloppen. Pique die een wereldverdediger is en al jaren een basisspeler is, krijgt maar ongeveer 10mil. betaald. Umtiti en Lenglet krijgen de helft daarvan. Hoeveel wil De Ligt dan per direct verdienen? 12-15miljoen?

Trouwens hoeven Ajacieden De Ligt niet onder bescherming te nemen’ ik ben ook een Ajacied, maar wil even vanuit perspectief van Barcelona oordelen.

11 juni 2019 om 12:41

Helemaal met je eens. Barca moet stoppen met jochies meer betalen dan spelers die veel meer hebben betekent voor de club. Als barca zijnde had ik gezegd max 8 mil salaris. Vind je het niet leuk dan doeei. Als Umtiti weer 100% fit is dan heb je gewoon top 5 cv in je team. Pique en Umiti waren een heerlijk duo samen.

11 juni 2019 om 12:52

Prima kortetermijnoplossing, voor een dubbeltje op de eerste rang. Een Pique gaat nog 3-4 jaar mee. De Ligt nog 15 jaar. Dus als je wilt dat De Ligt naar je toe komt nu hij nog enigszins betaalbaar is zodat je de strijd wint met de clubs die hem wel 12 miljoen salaris willen betalen dan moet je dus die vedettes nog beter betalen.

Dit jochie is wel het grootste talent ter wereld. Dus waarom zouden ze Frenkie wel 16 miljoen betalen en Matthijs maar de helft?

11 juni 2019 om 12:59

De Ligt is niet de enige CV op de wereld. Er zijn genoeg spelers die voor minder willen komen. Umtiti is daarnaast 24 jaar dus die kan jaren mee. Tuurlijk is Mathijs een wereldtalent maar vind het te ver gaan om hem meer salaris te bieden dan pique.

11 juni 2019 om 13:00

Dat Frenkie 16 mil gaat verdienen vind ik ook helemaal niet kunnen. 8 mil had ik hem gegeven.

11 juni 2019 om 13:16

Tsja. Maar dan was Frenkie misschien ook wel niet gekomen. Het zijn nou eenmaal grootse talenten.

Begrijp me niet verkeerd. Ik hoop ook dat De Ligt naar Barcelona gaat want dan ga ik daar ook weer met meer liefde naar kijken.

11 juni 2019 om 13:22

@barcalover123

Precies. En het ergste is dat kamp De Ligt volgens veel bronnen niet akkoord gaat met een salaris gelijk aan dat van Frenkie. Hoeveel wilt Raiola nou eruit persen? Ik benadruk nogmaals het feit dat ik niet zeker weet of het allemaal klopt, maar mocht het zo zijn, prima dan. Barca moet in dat geval zijn handen er niet aan vuil maken.

11 juni 2019 om 13:27

@myvidion

Frenkie is een speciale speler. Iemand die perfect in het spelletje van Barca past. Soortgelijke spelers zijn best zeldzaam en de club had echt een versterking op het middenveld nodig. Busi en Rakitic lijken op te zijn. Daartegen is De Ligt niet per se nodig nu. Vandaar dat ik het besluit van de club om koste wat het kost Frenkie te halen, kan begrijpen.

11 juni 2019 om 13:41

Vind het sowieso overdreven dat hij zoveel salaris vraagt om te voetballen bij Barcelona. Leuk dat je 15 kunt verdienen bij een PSG maar daar is de uitdaging echt een stuk minder dan bij Barcelona. Daarnaast weet ik het salaris van Pique niet uit mijn hoofd maar 1 ding is zeker De Ligt is echt nog niet op het level van een Pique of heeft uberhaupt de status om met hem vergeleken te worden.

Ik weet dat het er niet veel eens met mij zullen zijn maar ik zou United een hele goede eerste stap vinden van de Ligt naar het buitenland. United gaat bouwen aan een nieuw team en hij kan de absolute leider van het nieuwe team worden. Dan speelt hij wekelijks tegen topspitsen in Engeland en kan hij als hij 25 is en het zijn droom is nog altijd naar Barca gaan. United gaat met hem en de andere aankopen zeker weten weer richting de top 3 en als ze blijven groeien zoals Liverpool gedaan heeft de laatste jaren ook weer om de titel gaan strijden.

Beetje tegenstrijdige reactie lijkt mij dit. Zeggen dat je ergens terecht wil komen waar je belangrijk kan zijn en veel speeltijd kan krijgen en in dezelfde adem zeggen dat je niet bang bent voor concurrentie. Hoe ik dit interpretteer is dat je eigenlijk zegt, ik wil de nummer 1 keus zijn van de trainer (de concurrentiestrijd al hebben gewonnen) en dan gaan concurreren. Je gaat (als het goed is) naar een topclub en je bent 19, overschatting? Hoge verwachtingen van toekomstige club? Of gewoon onderhandeltactkeken om er het beste uit te halen voor hemzelf? We gaan het zien.

Bij twijfel niet vertrekken, dus blijf maar nog 1 jaar bij Ajax. Volgend seizoen ben je 20 en nog steeds erg jong voor het buitenlandse avontuur. En die grote clubs, Barca, City, Real, Juve, Liverpool, Bayern houden je toch wel in de gaten. #stay-ajax

Lijkt me echt een enorm lastig punt voor hem nu als iedere topclub achter je aan zit en je moet een keuze maken. Bij bijvoorbeeld Liverpool kun je naast Van Dijk spelen en heb je samen met TAA en Robertson echt een wereldverdediging. Aan de andere kant, met de Jong kunnen spelen weer en met Messi. En je kan ook gewoon nog bij Ajax blijven en daar nog jaren de man zijn. Hij moet iig elke wedstrijd basis spelen lijkt me dus nog even bij Ajax blijven en dan Pique opvolgen en dan samen met Umtiti een centrum vormen lijkt me een uitstekende optie. Maar ook die weg kan weer eerst via Liverpool of een andere club. Dus t blijft moeilijk. Ik denk dat hij bij Barca het beste past. Dus gewoon even blijven en dan Barca op t goeie moment lijkt me het beste voor hem

Als je nog niks weet dan blijf je gewoon bij Ajax. Het begint heel irritant te worden met ''ik zal erover nadenken'' Het begint langzamerhand op La dã©cision 2.0 te lijken. Tuurlijk hij is nog 19 jaar oud en het is een grote stap. Die Valverde gaat op een gegeven moment ook weg dus die zal je niet zo vaak zien in je carriã©re. Als je denkt dat je op je 25ste of 26ste nog naar Barca kan dan heb je met mis. Je kan never nooit de toekomst voorspellen.. Waarom geeft hij uberhoud een interview met Mundo Derportivo? Het begint echt grappig te worden.. In Juli begint het nieuwe seizoen dus ik zou echt deze week goed nadenken. Als ik hem was zou ik bij Ajax blijven daar zal hij nog veel andere dingen leren.

Waarom denken mensen dat hij er goed aan doet om bij Ajax te blijven? Ajax zelf is natuurlijk een geweldige club om te spelen, maar de weerstand in de eredivisie zal zijn ontwikkeling niet goed doen. Alleen in Europese duels leert hij, maar dat is te weinig lijkt me om te blijven. In de PL, PD of Serie A heeft hij wekelijks een wedstrijd op hoog niveau. Ben benieuwd wat het gaat worden. De Ligt is zal behoorlijk volwassen voor zijn leeftijd, dus vertrouw erop dat hij de juiste keuze maakt voor zichzelf.

Tja..het blijft lastig maar als je ergens direct in de basis wilt staan en direct 1 van de leiders zal zijn dan lijkt mij Man U toch echt de beste keuze. Daarnaast willen ze daar nu serieus een project opstarten om de club weer groot te maken. De Ligt kan daarin uiteindelijk de absolute leider worden. Hij is Nederland allang ontgroeit. Een jaartje langer zal voor stagnatie gaan zorgen. Bij Barca staat hij niet direct in de basis en hetzelfde geldt ook voor Liverpool, bij PSG speel je in een mindere competitie tov Spanje en Engeland. Wat voor PSG van toepassing is geldt naar mijn idee ook voor Juventus. Ik zit wel met smart op alle reacties te wachten zodra de keuze bekend is. hahahaha

Yess idd Matthijs lijkt mij ook niet het juiste moment om naar Barca te gaan. Eerst Psg en daarna kan Barca je komen halen voor 150 miljoen. Zou voor Ajax top zijn. Voor Mathijs financieel en sportief ook de beste keuze

Gewoon naar United gaan, sowieso basisplek en nog steeds een van de grootste clubs. Hij kan het daar alleen maar goed doen. 2/3 jaar United en dan barca of real

11 juni 2019 om 13:36

Hij gaat niet naar United. Hij heeft namelijk letterlijk gezegd dat hij bij een club wil spelen die CL speelt. En United speelt komend seizoen in de EL.

Ik blijf erbij: Bayern!

PSG is wel een club die er alles aan wil doen om die CL te winnen. De andere clubs hebben die cup met die grote oren al in de vritrine staan.
Als je dan een onderdeel kan zijn van het team die de cup naar Parijs brengt en er staat een hele mooie vergoeding tegen over .....

Voor de genoemde bedragen kan hij beter transfereren, want dit kan zomaar een gevalletje Dolberg worden. Bovendien is hij zo goed nog niet. Te goed voor de nl competitie, maar matig op topniveau.

Naar Barcelona of Psg gaan zou een vergissing zijn. Kan beter nog een jaar blijven, maar doet hij nooit. Kzie hem dan liever ergens in Engeland of duitsland.

Vraag me af waarom iedereen hem zo speciaal vind ? Kheb al veel wedstrijden van hem gezien, is goed maar echt geen 60-70m+ goed. Bij Ajax is hij niet vaak de uitblinker. Hij maakt ook vaker nog foutjes ( komt mss door zn leeftijd ). Zoals in de CL halve finale, en op het WK.
Maargoed we zien het wel

voor de ligt is dit wel een ultieme kans om meteen een stap naar aller hoogste niveau te zetten.
Of hij dat nou in spanje gaat doen of england maakt weinig uit.
Want de reden dat hij nu zo gewild is omdat ajax het enorm goed heeft gedaan in de champions league.

Doet ajax niks volgend jaar in de champions league dan haken een paar clubs misschien meteen af.

Wat ik een mindere keuze zou vinden is als hij naar PSG of juventus gaat.
Met name omdat die competities niet zoveel voorstellen op dit moment.
PSG en juve worden al jaren lang met 2 vingers in de neus kampioen.

United zou opzich ook wel een goede stap zijn, alleen speelt united niet in de champions league

Bij twijfel niet doen. Dat wordt dus geen Barca.
Dan moet ie maar hopen dat Mbappe blijft sn Neymar s normaal gaat doen. Mochten ze een CL winnen dan ben je wel meteen onsterfelijk daar. Kun je daarna verder kijken.

Wat een luxe probleem voor een 19 jarige! Iedereen zou wel willen ruilen met die jongen.

Gewoon naar Engeland gaan en een ontwikkeling maken zoals Van Dijk. Die is daar echt sterker van geworden, al was dat nog met 1 tussenstap. Zou voor De Ligt ook niet verkeerd zijn, hij is ook pas 19!

De Ligt is fysiek sterk maar ik vind dat hij op tactisch/positioneel gebied nog wel wat bij kan leren. Nations League tegen Portugal stapt hij verkeerd in wat het doelpunt van Portugal inleidde. Tegen Spurs had hij moeten tackelen, deed het niet dus einde CL. 2 dure foutieve inschattingen.
Dus nog lekker 1-2 jaar blijven en dan weg.

Ik denk dat het beter is voor De Ligt om nog een seizoen bij Ajax te blijven. Is van grote waarde voor de club en ik denk dat hij zelfs beter kan worden door nog een seizoen te blijven.
Bovendien zou ik naast Barca, Juventus ook een goede stap vinden voor De Ligt. Daar zal hij zeker aan speelminuten komen gezien Chiellini ook steeds ouder wordt en de concurrentie minder groot is dan bij Barca.

Het verbaasd mij dat Valentijn Driessje hier zijn plasje nog niet overheen heeft gedaan.
Normaliter wist hij al lang en breed dat speler en club akkoord waren met elkaar, maar houd zich verdacht rustig en stil omtrent De Ligt, of heb ik wat spectaculaire quotes en voorspellingen gemist van de beste man?

ON: Wat lijkt het mij verdomde moeilijk om de juiste beslissing te nemen wanneer je in de schoenen staat van deze jongen. Laten we voorop stellen dat hij vertrouwen heeft in zijn kunnen en mentaal capabel genoeg is om tegen een stootje te kunnen. Nadenkend over waar hij het beste tot zijn recht komt zowel met speelminuten als in het "juiste" team met de compitabele trainer/spelers die zijn groei ook daadwerkelijk zullen bevorderen.

Men heeft het over de absolute top-top waar hij heen moet gaan zoals Juve & Barca, maar een team als Borussia Dortmund lijkt me ook wel iets voor hem. Jong team in een sterk competitie doen mee aan de CL en strijden om kampioenschap en waar de centrale verdediging naar mijn idee eenvoudiger uit de basis te spelen valt dan een Bayern, barca of juve.

Bij PSG zal hij sowieso basis staan maar dat is qua sportieve uitdaging mogelijk minder aantrekkelijk. Dan zou Engeland een goede stap zijn. City bijv. Man United is in verval en zou ik toch mijden.

Dan heb je Juventus en Barcelona toch grote kanshebbers maar voor de Ligt wel een risico want de kans op zoveel speeltijd als bij Ajax is een stuk kleiner. Dan is Juventus nog de betere keuze gezien chiellini geen heel seizoen speelt en ik de Ligt wel instaat acht Rugani uit de basis te spelen.

Mathijs.....lekker naar Barça gaan......iedere dag alles geven en een Topleven tegemoet zien....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren