Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Waterreus lacht om opmerking Johan Derksen: ‘Die vond het belachelijk’

Laatste update:

Na een wekenlange voorbereiding beginnen de Oranje Leeuwinnen hun WK dinsdagmiddag met een wedstrijd tegen Nieuw-Zeeland. Ronald Waterreus hoopt dat het Nederlands elftal beter voor de dag komt dan de andere ploegen die tot nu toe in actie zijn gekomen. De oud-doelman constateert namelijk dat er ook wat ‘campingelftallen’ meedoen aan het eindtoernooi.

Gastland Frankrijk won vrijdag het openingsduel met Zuid-Korea met 4-0. Waterreus vond de Aziaten zwaar tegenvallen. “Met alle respect voor die dames uit Korea, hoor. Maar met topsport heeft het natuurlijk niets te maken. En zo kun je moeiteloos nog 14 van de 24 ploegen afstrepen”, laat de oud-international weten in zijn column voor De Limburger.

Het valt Waterreus op dat het voetbal niet altijd kritisch wordt benaderd als de wedstrijden worden geanalyseerd op televisie. “Het moet allemaal lief, leuk en gezellig zijn. Ik zou het verhelderend vinden als dit soort zaken ook wordt benoemd op televisie. Dat er gewoon wordt gesteld dat die Koreanen er niks van bakten. Kijkers zijn niet gek namelijk.”

Waterreus ziet wel goede ontwikkelingen in het Nederlandse vrouwenvoetbal. “In die zin moest ik een beetje lachen om die opmerking van mijn collega-mopperkont, die van Veronica Inside (Johan Derksen, red.). Die noemde het 'belachelijk' dat meisjes op jonge leeftijd in jongensteams moeten voetballen bij hun amateurclubs.” Waterreus stelt dat meiden daar veel baat bij hebben. “We zijn Europees kampioen en dat met een groep meiden die grotendeels tussen jongens heeft leren voetballen.”

Ben jij het eens met Ronald Waterreus?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat Johan bedoelde is dat het goed is voor de meisjes om met jongens te voetballen daar worden ze inderdaad voetballend en fysiek beter van maarrrrr worden de jongens er beter van dat in plaats van 3 sterke jongens er 3 meisjes in het team zitten.

11 juni 2019 om 08:56

Precies, Waterreus verdraait de woorden van Derksen nogal.

11 juni 2019 om 09:04

@gerard wanneer die meisjes niet goed genoeg zijn, spelen ze simpelweg niet in het hoogste elftal van hun leeftijdscategorie. Wij speelden met iemand die nu in het dames-profvoetbal zit en zij kon - net als vele mede KNVB-speelsters toen - prima met ons mee tot ongeveer de B1. Daarna ontwikkelden de jongens zich fysiek te snel en moesten zij ook steeds meer selectiewedstrijden spelen en kwamen de eerste dames-afdelingen bij profclubs erdoor.

Maar als zij niet goed genoeg was geweest had ze gewoon in de B2. gespeeld.

11 juni 2019 om 09:18

Dat denk jij Sjonny. De Knvb wil vermenging gaan verplichten. Dat gaat in de hand werken dat er meisjes in hogere elftallen komen om aan de reglementen te voldoen, niet omdat ze nu zoveel talent hebben.

11 juni 2019 om 09:50

Is er dan ook verplicht gemengd douchen? Want dan ben ik uiteraard voor!

11 juni 2019 om 10:36

Als het gaat over gemengd douchen met jonge meisjes (want daar gaat deze discussie nu over) vind ik jouw opmerking best wel eng eigenlijk

11 juni 2019 om 11:20

Berry de moraalridder. Toen jij in groep 6 zat had je stiekem ook wel een crush op het mooiste meisje van de klas. Ik vind jou eigenlijk wel eng, want denk dat Professor Oak geinteresseerd is in meiden als Jenny en Joy en dat het geen pedo is... tenminste, heb Misty of Ash nooit horen klagen.

11 juni 2019 om 09:21

Mensen vergeten dat goede jongens naar BVO's gaan en daar niet met meiden samen zullen spelen. De meiden spelen bij de amateurclubs met jongens het zal dus geen invloed hebben op de ontwikkeling van de toptalenten waar Derksen zo bang voor is.

11 juni 2019 om 09:27

Precies!

En daarbij komt dat als men gemengd speelt bij de amateurs dat het gewoon ingedeeld kan worden op kwaliteit. Het is niet zo dat alle jongens beter zijn dan alle meiden, zeker niet op jonge leeftijden en zo kan je dus sterkere teams samenstellen omdat er simpelweg meer te kiezen is. Daar wordt iedereen beter van.

11 juni 2019 om 10:40

@gerard

Maar de opmerking van Derksen slaat nergens op. Er is namelijk geen tot nauwelijks verschil tussen jongens en meisjes tot ongeveer de pubertijd (jaartje of 12 a 13). Jongens zijn dan niet significant sterker, sneller of technischer.

Als de pubertijd eenmaal zijn intrede doet, dan ga je verschillen zien. Maar dan nog is het maar de vraag of dat zoveel uitmaakt. Unuvar bij Ajax doet stelselmatig mee in elftallen waar zijn tegenstanders twee tot drie jaar ouder zijn. Dat vinden we opeens fantastisch terwijl de tegenstanders fysiek echt vele malen verder zijn. Daar hebben we opeens lak aan zijn medespelers en zijn tegenstanders en geld het principe goed genoeg is oud genoeg. Verander Unuvar in een meisje en opeens vinden we het allemaal niet kunnen.

Hoezo niet? Er is ook zo iets als talent. Unuvar heeft duidelijk gewoon meer talent. Dat zou bij een vrouw toch ook zo kunnen zijn. Je moet het niet tot in het extreme doorzetten, maar een jaartje of 17 a 18 moet kunnen. Het gaat erom of de desbetreffende speelster goed genoeg is. En het is juist beter als ze alle kanten opgebeukt wordt. Dat moet je namelijk compenseren met techniek en laat dat nou net het punt zijn waarom ik echt gruwel van vrouwenvoetbal momenteel. Dat ze minder sterk en snel zijn, begrijp ik volledig. Dat het technisch echt heel erg matig is op heel hoog niveau daarentegen niet.

Laat ze lekker trainen met elkaar, door elkaar. Ik had ergens wel verwacht dat het Nl dames n heren team wat dagen met elkaar hadden doorgebracht.

11 juni 2019 om 09:25

Maar waarom precies? Lagere elftallen prima, maar selecties ook? Juist door betere teamgenoten en tegenstanders ontwikkel je jezelf als voetballer. Voor die meiden natuurlijk hartstikke goed om te trainen met betere spelers, maar voor de jongens is de kanttekening dat ze achter zullen blijven. Dat is het - terechte - punt wat Johan Derksen maakte.

Vanuit het oogpunt van de meiden is het goed, maar de jongens dan?

11 juni 2019 om 09:25

Ook echt dat NL dames en heren met mekaar zouden trainen? Elke plaatstelijke voetbalclub wint van het nederlands dameselftal.

Waterreus gaat volledig voorbij aan het punt dat Johan maakte. Die ontkent namelijk ook niet dat meiden er veel aan hebben om met jongens te voetballen. Echter hebben de getalenteerde jongens er voor hun ontwikkeling zelf weer helemaal niks aan om met meiden te voetballen. Kortom je belemmert de jongens in hun ontwikkeling om de meiden naar een hoger niveau te tillen. Dat vindt Johan een belachelijk idee.

11 juni 2019 om 10:13

Dat is onzin. Bij amateurclubs waar jongens en meisjes in de jeugd bij elkaar spelen hoeven de jongens echt niet veel beter te zijn dan de meisjes. Je hebt alleen over het algemeen meer goede jongens omdat er meer jongens op voetbal gaan over het algemeen.

Alle feministen krijgen er een harde plasser van..

Laat de dames onderling maar uitvechten hoe ze elkaar naar grotere hoogte kunnen stuwen.
Misschien een oefenmeester voor de groep zetten die qua kracht en intensiteit hun oefeningen laat doen op het niveau van de mannen. 1 rondje extra om het veld rennen en dan niet in die huppeldraf maar echte sprint, 10kg extra op de gewichten. Half uur langer fysio training e.d.

Qua techniek kan je niet zoveel trainen. En laat ze anders tegen een mannen elftal voetballen daar leren ze meer van door mixed samen te spelen.

11 juni 2019 om 11:45

Dat gebeurt gelukkig al en vrij veel. Ook is het geen unicum meer dat dames elftallen kampioen worden in competities met jongens. Dit zou je natuurlijk kunnen weten als je je er ook echt in verdiept. Maar ja hè...zitten achter een toetsenbord en dan je mening geven is de norm kom is buiten zou ik zeggen. Ga is kijken bij elftallen in de buurt. Doe is gek!

11 juni 2019 om 12:28

Klopt inderdaad, maar dit gebeurt dan ook op een lager niveau. In de top van de jeugdcompetities (eredivisie, of andere landelijke competities) zal je nooit een vrouwenteam kampioen zien worden. Geeft niet, maar om nou je standpunt kracht te geven door aan te geven dat meisjesteams ook weleens kampioen worden in een gemengde compeititie. Dus gemengde team is goed, als er maar geselecteerd wordt op kwaliteit. Dus jongen of meisje maakt niet uit, de beste worden geselecteerd. Prima lijkt me.

11 juni 2019 om 13:30

@voetbalvlogger.
Ik neem aan dat je het over jeugdelftallen hebt? Daar zie je inderdaad vaak dat de dames zich beter aan de tactiek houden als de jongens die vaak voor de lol beetje hun eigen wedstrijdje spelen.

Echter na mate de leeftijd hoger wordt zie je een verschuiving dat meisjes op snelheid en kracht worden afgetroefd.

Mijn verhaal ging over de hogere divisie.

Stel je voor een middenvelder loopt uit z'n contract bij RKC en kan tekenen bij de dames van Nac. Dan worden die dames er ook sterker van als ze met die gozer trainen toch?

Met hockey zie je toch ook geen gemengde teams??

Volgens mij zijn vooral de kinderen echt fan van de dames. Dan is het ook prima om het gezellig en leuk te brengen op tv als er vooral gezinnen naar kijken.

Ik ben het eens met Waterreus. Derksen deed net of de grote Nederlandse damestalenten samen gingen spelen met de grote mannelijke talenten en dat is niet het geval. Zoals het nu gaat spelen de grote talenten bij de dames mee met de heren talenten bij amateurclubs. In dat geval zie ik het probleem niet aangezien het verschil in kwaliteit daar niet zo groot is. Johan Derksen deed net of de jongetjes gedwongen werden om met minder goede dames te spelen maar dat is dus zeker niet het geval.

Ik heb ook met meiden gevoetbald, sterker zelfs tot en met de A1 jeugd. we hadden zelfs een meiden A1 elftal. en die 2 meiden daarvan speelde op eem gegeven moment vast met ons mee en konden gewoon mee met het niveau. Allebei zitten ze nu bij een BVO opleidingsteam.

Ik kan uit ervaring spreken dat het zelfs voor jongens ook goed is dat er 1 t/m 3 meisjes er tussenlopen.

Ik snap ook werkelijk niet waarom wij mannen en vrouwen voetbal vergelijken. Dit doen we in geen enkele andere tak van sport, behalve het voetbal. Enkele Hockey bij vrouwen en mannen verschillen ook in schotkracht. Zo is de service van Serina Williams ook minder dan de service van Nadal. Ook is de sprint van Schippers minder dan Bolt. Ook is Kromowidjojo ook minder snel dan Phelps. En bij deze sporten zeuren we niet over het verschil of vergelijken we niet.

En besef even dat vrouwenvoetbal ruim 50 jaar achterstand heeft in haar ontwikkeling.

Ik heb ook met meiden gevoetbald, sterker zelfs tot en met de A1 jeugd. we hadden zelfs een meiden A1 elftal. en die 2 meiden daarvan speelde op eem gegeven moment vast met ons mee en konden gewoon mee met het niveau. Allebei zitten ze nu bij een BVO opleidingsteam.

Ik kan uit ervaring spreken dat het zelfs voor jongens ook goed is dat er 1 t/m 3 meisjes er tussenlopen.

Zoals ik mee kreeg is iedereen er mee eens dat als de meisjes langer door spelen met de jongens zij er veel baat bij hebben. Wat ik ook begreep is dat dit dan weer negatief uitpakt voor de jongens, die voelen dat ze zich moeten in houden. Dan komt er een coach van die jeugd elftallen die alleen maar jongens opstelt omdat dat de sterkste opstelling is en die wordt dan bestempeld als een vrouwen hater.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren