Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gefrustreerde Cillessen opent aanval op Nederlandse media

Laatste update:

Jasper Cillessen reageerde zondagavond als door een adder gebeten toen hij werd geconfronteerd met het winnende doelpunt van Portugal in de finale van de Nations League tegen Nederland (1-0). De doelman van Oranje zag er ogenschijnlijk niet goed uit bij een schot van Goncalo Guedes, maar hij was na afloop in gesprek met FOX Sports absoluut niet van plan om het boetekleed aan te trekken.

Analisten als Ronald de Boer, Hans Kraay junior en Pierre van Hooijdonk vonden allen dat het schot van Guedes houdbaar was, maar Cillessen weigert zich daarbij te voegen. "Ik zag de bal vrij laat, omdat Denzel Dumfries en Daley Blind er nog voor stonden. Ik zag hem laat en dan schiet hij hard", analyseert de doelman van Barcelona. Presentator Pascal Kamperman suggereert dat Cillessen 'in een soort hupje zat'. "Ik heb het nog niet teruggezien, dus daar kan ik geen duidelijkheid over geven", reageert Cillessen.

Cillessen vindt de kritiek op zijn prestaties niet terecht. "Daar zijn we in Nederland heel makkelijk in. Ik heb net ook wat berichten gehad; in de Nederlandse media wordt er natuurlijk een hoop geroepen en daar word ik een beetje moe van", vervolgt hij bitter. "Ik zie hem vrij laat en hij schiet de bal hard. Dat is het enige wat ik op dit moment gezien heb. Maar goed, daar zijn we in Nederland altijd lekker makkelijk in."

"Hetzelfde gebeurde met die penalty van afgelopen week", vertelt Cillessen, refererend aan de kritiek die werd geuit nadat hij donderdag in de wedstrijd tegen Engeland geen antwoord had op een penalty van Marcus Rashford. "Ik zal netjes blijven: daar word ik een beetje moe van. Ik blijf netjes. Ik vind het altijd wel heel makkelijk gezocht, want als je de laatste strafschoppen van Rashford bekijkt, dan is het makkelijk wat er allemaal geroepen is. Daar houd ik niet van."

Vond jij het een fout van Jasper Cillessen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vreemde reactie. Kan je beter wat nederiger opstellen.

10 juni 2019 om 00:17

cillesen leeft in zijn eigen wereld, totaal afgesloten van de buitenwereld daar in nou camp. dan is zelfreflectie niet je beste eigenschap. het zou beter zijn als we deze keeper een tijd niet oproepen voor het nederlands elftal. probeer krul, vorm, zoet of een ander maar.

10 juni 2019 om 00:31

Probeer Krul (Haha nou nou), vorm (Ja hoor nog ff), zoet (nou die andere twee was al erg maar deze slaat helemaal nergens op).. Cillessen heeft een prima wedstrijd gespeelt en geeft feitelijk antwoord. Een fout ja, maar de echte fout ligt meer in de instelling hoe een finale te spelen lijkt het of vooral.hoe tegen Portugal te spelen. Ging van begin niet en Dumfriesje hele wedstrijd zien stuntelen. (Mazraoui toch ook gvd en dank je wel) maar Veltman die wel opgeroepen kan worden had daar ook kunnen staan. Of Promes. NL stond juist hier veel te verdedigend en Babel in finale kon ook net niet meer. Wat was Weghorst basis ipv Babel, VD Beek ipv deRoon, Promes RB lekker geweest. Wijnaldum had offday die had je dan eraf kunnen halen voor Propper. Portugal afbluffen met slagkracht die ze in voorgaande wedstrijden niet zagen. VdDijk en De Ligt speelden prima en achterin was Portugal kwetsbaar toen het er echt doorkwam. Maar de tegengoal had in minuut 20 moeten vallen. Verder verdiende Portugal het over de eerste helft en uiteindelijk ook wedstrijd te winnen ivb met hoe het liep maar zeker niet over het toernooi.

10 juni 2019 om 00:37

Mazraoui en veltman..... 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

10 juni 2019 om 00:42

Elke verdediger op bank van NL, Ake-Aanholt-Hateboer noem maar op heeft meer spelinteligsntie als dit. Dumfries jaagt, verdigend best okay. Slimmigheidjes missen, zit totaal geen verrassing aan vast, grossiert in foute passjes en in het schampen met hoofd van de bal en hem niet vol op de knikker nemen. Als de bal erheen gaat weet je al dat het niks wordt en heeft door motoriek schijn tegen met overtredingen. En je hebt duidelijk Veltman gemist in de CL (niet oproepbaar Maz is bijkans topscorer als linksback voor Ajax in het toernooi)

10 juni 2019 om 00:46

Kan je wel lachen, maar Veltman (en Mazraoui) kan tenminste een bal fatsoenlijk naar een speler met dezelfde kleur spelen. Die Dumfries is zo matig aan de bal..

10 juni 2019 om 00:49

Ja, Veltman. Je weet wel, de RB die in de uitwedstrijd tegen Juventus uitstekend speelde. Hij valt niet zo veel aan, maar verdedigt veel beter. En ach, gelet op de resultaten van het aanvallende spel van Dumfries...

10 juni 2019 om 01:49

Mazra komt toch gewoon uit voor Marokko?

10 juni 2019 om 04:07

Die Jasper waagt het nog te ontkennen ook ... die bal moest ie gewoon hebben, klemvast niet maar wegstoten zeker wel. Hij anticipeerde gewoon niet goed, sjonge jonfe wat anders kon die Portugees dan in die hoek schieten? Dat was écht de enige mogelijkheid die hij had, terugkappen kon niet. Passen kon niet voor versnellen was geen ruimte. Gewoon een matige keeper die Cillesen. Meneer krijgt terecht kritiek en begint meteen te piepen. Als het goed is, is het goed. Is het slecht, is het slecht ... waarom kunnen Van Dijk en Koeman wel toegeven dat vandaag matig was. Ik zeg niet dat een Zoet of Vermeer beter zou doen maar die Jasper fanboys mogen de komende tijd chill blijven. Sommigen plaatsen hem zelfs in de top 10 van Europa LOL geloof je me niet lees maar de topucs over zijn transferwens terug in het VZ archief. Hij moest geen genoegen nemen met 'slechts' Benfica LOL neuh de absolute top alleen blabla bla. Hij liep bij Barca ook vaak te klungelen en nu weer. Het domste wat ie kon doen is het ontkennen.





Hij pakt gewoon never punten voor Oranje: anticipeert slecht, in de lucht matig, geen lijnkeeper met sterke reflexen, bij penalties duikt ie veeeeelste vroeg. 'Hij schoot te hard ...' sjonge jonge. Krul raakt weer in vorm misschien die maar weer kansen geven.

10 juni 2019 om 04:07

Die Jasper waagt het nog te ontkennen ook ... die bal moest ie gewoon hebben, klemvast niet maar wegstoten zeker wel. Hij anticipeerde gewoon niet goed, sjonge jonfe wat anders kon die Portugees dan in die hoek schieten? Dat was écht de enige mogelijkheid die hij had, terugkappen kon niet. Passen kon niet voor versnellen was geen ruimte. Gewoon een matige keeper die Cillesen. Meneer krijgt terecht kritiek en begint meteen te piepen. Als het goed is, is het goed. Is het slecht, is het slecht ... waarom kunnen Van Dijk en Koeman wel toegeven dat vandaag matig was. Ik zeg niet dat een Zoet of Vermeer beter zou doen maar die Jasper fanboys mogen de komende tijd chill blijven. Sommigen plaatsen hem zelfs in de top 10 van Europa LOL geloof je me niet lees maar de topucs over zijn transferwens terug in het VZ archief. Hij moest geen genoegen nemen met 'slechts' Benfica LOL neuh de absolute top alleen blabla bla. Hij liep bij Barca ook vaak te klungelen en nu weer. Het domste wat ie kon doen is het ontkennen.





Hij pakt gewoon never punten voor Oranje: anticipeert slecht, in de lucht matig, geen lijnkeeper met sterke reflexen, bij penalties duikt ie veeeeelste vroeg. 'Hij schoot te hard ...' sjonge jonge. Krul raakt weer in vorm misschien die maar weer kansen geven.

10 juni 2019 om 15:04

Wat een onzin staat hier. Sorry hoor, maar die bal was ook gewoon erg hard. Probleem is: Cillessen zit er gewoon nog zo goed bij (wat al knap is) dat als je de slomo bekijkt, je denkt: die had ie moeten hebben. Maar eerlijk gezegd, toen ik het live zag, vond ik het zo'n hard schot, dat ik het knap vond dat ie er nog aanzat. Dat hierboven mensen Cillessen een matige keeper noemen, is natuurlijk gewoon onzin. Dat is ie niet: feit. Als je een matige keeper bent, dan ga niet van Ajax naar Barcelona. Speel je niet jaren in de basis bij Ajax. Word je niet door elke bondscoach weer, zelfs als je op de bank zit bij Barcelona, als eerste doelman neergezet.

Probleem met veel reacties hier, is dat ze komen van mensen die Cillessen, door zijn periode bij Ajax, nu gewoon een arrogante kwal vinden. Dat is hij totaal niet. Nu wordt hem verweten dat ie niet het boetekleed aantrekt, maar ik kan zoveel andere interviews met hem herinneren dat hij wel het boetekleed aantrekt. Hij is daar juist heel open en eerlijk over. Dat hij zich nu een keer zo uitspreekt (wat hij dus nooit doet), geeft al aan hoe moeilijk die bal was.

10 juni 2019 om 18:35

Helemaal mee eens, zeg al jaren voordat hij vertrok dat hij gewoon een zeer middelmatige keeper is en nooit Ter Stegen eruit zal keepen. Hij maakt nooit wereldreddingen. Ballen die hij tegen houd komen altijd vlak bij hem of recht op hem af. Ter Stegen pakt wel dat soort ballen en dat maakt Cillissen geen topper heel simpel. Kan moeilijk tegen kritiek maar een penalty kan hij ook nooit stoppen. Gewoon een middelmatige keeper die blij mag zijn als hij bij Valencia mag keepen!!!!

10 juni 2019 om 20:41

In de slotfase van het seizoen was Veltman een betere keuze geweest dan Dumfries.

10 juni 2019 om 20:42

Het is een fantastische keeper, maar deze keer stond hij verkeerd opgesteld, en had onvoldoende concentratie.

10 juni 2019 om 00:18

Nee dat hoeft dus niet. De media moet eens achter het team blijven staan, ook in mindere tijden. Dat is ook precies de reden waarom we er niet bij zijn geweest. Voetballers zijn net mensen, die hebben vertrouwen nodig. Ze de grond instampen is voor ons (beste stuurlui staan aan wal) natuurlijk het makkelijkst.

10 juni 2019 om 00:25

Waarom moet de media achter het team blijven staan? Zij moeten de waarheid vertellen. Als het slecht is, is het slecht. De media moet niets gaan verbloemen.

Waarom we er niet bij waren heeft niets te maken met de media. Waarom we er niet bij waren heeft te maken met gebrek aan kwaliteit en ervaring.

10 juni 2019 om 00:26

Hou toch op. Het is geen fanclub, het is de pers. Het is hun taak om kritiek te leveren wanneer dat gepast is.

10 juni 2019 om 00:32

Kritiek geven is iets anders dan ongefundeerd af fikken voor de kijkcijfers zoals ook regelmatig wordt gedaan

10 juni 2019 om 00:40

Nou als je Valentijn Driessen het afgelopen seizoen jegens Ajax zag, dan is dat geen kritiek meer.

10 juni 2019 om 00:48

Maar de kritiek is niet gepast. Verliezen kan altijd, want de bal is rond. Er bestaat geen perfecte wedstrijd. Voetbal is een spel van fouten en zelfs die fouten worden begaan omdat er vooraf ook iets niet goed is gegaan. De pers is in het leven geroepen omdat we iets willen meemaken, ergens bij willen horen. Niet om mensen af te kraken, terwijl ze (zoals in dit geval) die bal zelf ook niet tegen kunnen houden. Niemand is in Cilissen zij situatie geweest. Weinig zicht ? Curve aan de bal ? Snelheid van de bal ? Maar uitleggenaan mensen die het spelletje niet snappen heeft weinig zin. Die zien alleen wanneer je wint en verliest. Onder welke omstandigheden maakt ze geen fluit uit. Niet voor niets dat de zogenaamde voetbalfans altijd belachelijk gemaakt worden bij andere sporten.

10 juni 2019 om 04:19

@NL_Modric onzin ... 24 karaat onzin: de media dient verslag te doen niet meer niet minder. Gewoon objectieve waarnemingen verspreiden... je predikt nu écht Noord-Koreaanse praktijken waar alles verbloemd dient te worden. Niks grond instampen ... hij speelt verdomme bij Barcelona men mag dan toch wel verwachten dat hij een bepaald niveau haalt. Op jouw manier kun je alles doodrelativeren ... 'jij mag niet praten want jij bent geen keeper' is wat jij eigenlijk zegt. Op basis waarvan niet? Ik hoef toch niet zelf keeper te zijn om de criteria van een goede keeper te (h)erkennen. Cillessen is Europese subtop-middenmoot denk aan niveau Everton, Villareal, Lyon, RB Leipzig en ja de Benfica's van deze wereld. Mensen die hem de absolutebtop toe dichten kijken échtbmet drie zonnebrillen op naar zijn wedstrijden.

10 juni 2019 om 09:24

@nl_modric

Dus wat jij wil doen is de media censureren en de persvrijheid in te dijken? Wat doe je hier dan in Nederland? Ga verhuizen naar Noord-Korea of zo. Daar mag je ook geen kritiek geven. Daar verheerlijkt de pers ook alles.

De pers is totaal niet in het leven geroepen om erbij te horen. De pers is in het leven geroepen om verslag uit te brengen zoals het gebeurd is. Ik denk dat je de defnitie van de pers eens moet gaan opzoeken.

En er zijn honderden doelmannen in dezelfde situatie als Cilissen geweest. Cilissen had die bal moeten hebben. De bal raakt hem vol op de hand. Nu lijkt het alsof de bal door een onzichtbare hand word weggeduwd.

10 juni 2019 om 11:10

'weinig zicht ? Curve aan de bal ? Snelheid van de bal ? Maar uitleggenaan mensen die het spelletje niet snappen heeft weinig zin.'

Je hebt gewoon de camera beelden van achter de goal en dan zie je dat Cillessen prima zicht had, niet goed anticipeert en simpelweg verre van optimaal handelt, waardoor dit houdbare schot een goal is geworden.

Ik zie niet zo waarom jij zo veel moeite doet om dit recht te praten. Dat het duidelijk is dat Cillessen hier op zijn best matig handelt betekent niet dat men vindt dat anderen niets te verwijten valt. Er waren de nodige andere spelers die simpelweg matig of slechter speelden, echter hebben we het nu specifiek over Cillessen en zijn handelen bij de goal.

Is het nu zo moeilijk om te erkennen dat 1 van jouw ogenschijnlijk favoriete spelers het in een situatie gewoon slecht heeft gedaan?

10 juni 2019 om 00:21

Hoezo? Was ook geen echte fout. Sterker nog, hij raakte de val nog indanks dat hij hem zeer laat zag en dat hij hard werd ingeschoten. Bij die penalty lag hij inderdaad veel te vroeg.

10 juni 2019 om 00:28

Het was een fout hoor. Hij raakt de bal vol met de hand. Als Cilissen de bal raakt dan dan moet hij die bal verder weg duwen. Guedes kon die bal maar aan één hoek binnen schieten en dat was de hoek waar Cilissen in dook.

10 juni 2019 om 00:38

Precies, daarbij was zijn positie ook niet goed. Hij had verder in de hoek moeten staan omdat de andere hoek afgedekt was door verdedigers.. Plus, die bal ging niet eens dicht langs de paal. Die moet je gewoon hebben, maar zoals de interviewer ook al aangaf, was vooral zijn timing niet goed. Op momenten van scjieten springt hij omhoog en kan hij pas naar een hoek nadat hij weer op de grond komt. Overigens werd zijn zicht ook totaal niet geblokkeerd, was gewoon een vrij zichtveld op de bal

Ze moeten ook gewoon niet zo hard schieten

10 juni 2019 om 00:23

Ik begrijp dat dit sarcastisch is haha. Maar de bal ging wel echt kneiter hard en het was natuurlijk gewoon een verdedigende fout. Beetje makkelijk om Jasper hier de schuld van te geven.

10 juni 2019 om 00:37

Dit keer niet echt geluk ook, lagen twee blocks van Ligt en Dumfries, rakelings gemist

10 juni 2019 om 01:26

Schuld is inderdaad een groot woord, maar een topkeeper pakt deze bal gewoon.
Cillessen staat er in bij gebrek aan beter.
Toopkeepers in NL waren vd Sar, vbreukelen en -verder terug- vbeveren. Jasper is daar ver van verwijderd; iets meer nederigheid zou hem sieren.

10 juni 2019 om 01:42

Spoiler alert: Elke speler staat erin bij gebrek aan beter.

Overigens ben ik het met je eens dat dit gewoon een houdbare bal was.

Jasper, leer gewoon keepen. Bankzitten bij barcelona stelt niks voor. Je hebt verder nog nooit wat laten zien dus houdt gewoom je mond

10 juni 2019 om 00:13

En jij kijkt nooit voetbal dus hou gewoon je mond

10 juni 2019 om 00:15

Hoezo? Hij blinkt toch nooit echt uit. Dat jij je mening baseert op momenten die viral gaan waarop hij een bal rechtop zich afgeschoten krijgt zegt genoeg. Jappie is echt geen wereldtop, het kost nederland te veel punten

10 juni 2019 om 00:19

kerzoep, barcaajax baseert zijn mening op het feit dat cillesen bij barca keept, dan mag je geen kritiek op hun spelers hebben en worden ze eindeloos verdedigd, ook al bakken ze er niks van. cillesen is gewoon een b-keeper, en zou niet meer opgeroepen moeten worden. voor zijn eigen carriere verstandig om een club als betis te kiezen, want van bankzitten wordt hij slechter en slechter.

10 juni 2019 om 00:22

Hij is Nederlands beste keeper, daar is geen twijfel over. Maar we hoeven niet net te doen alsof hij Van Der Sar 2.0 is. Degelijk, niets meer. Maar net als tegen Frankrijk met dat afstandschot van Pogba had hij deze ook moeten hebben. Een topkeeper heeft hem sowieso. Op een ander topic noemde iemand het spaghetti polsen. Nou dat klopt helemaal. Ik heb jarenlang bij PSV Isaksson zien keepen en die had dezelfde slappe handjes. Ook jarenlang international geweest, maar bij gebrek aan beter. Laat daar geen twijfel over bestaan.

10 juni 2019 om 00:22

1 we hebben geen betere keeper. 2. De wedstrijden die hij bij barca keept doet hij gewoon goed.

10 juni 2019 om 00:24

Ik denk ten eerste dat een Barca-supporter meer van Cillissen ziet dan jij. Ten tweede is hij gewoon onze beste keeper. Ik krijg nachtmerries als ik eraan zou denken dat Zoet in het doel zou staan. Die heeft pas echt blunders gemaakt. Daarnaast is het een feit dat als de aanval scoort, iets dat ze hebben nagelaten, niemand het meer over dit doelpunt heeft. Gelet op de vorm van de aanvallers zouden zelfs penalty's geen oplossing hebben geboden.

10 juni 2019 om 00:32

'Ik denk ten eerste dat een Barca-supporter meer van Cillissen ziet dan jij'

Hoe hij wedstrijd na wedstrijd blunders begaat als hij uberhaupt speel minuten krijgt? Want manmanman wat was hij een drama de laatste maanden zeg.

10 juni 2019 om 00:40

Als jij het alleen maar over blunders hebt en niet over zijn reddingen, zegt jouw naam genoeg...

10 juni 2019 om 02:36

@kerzoep: en welke Nederlandse keeper is dan wel wereldtop?

10 juni 2019 om 00:17

Heeft anders een prima WK gespeeld in 2014 en je zult niet bij Barcelona keepen als je het niet kan. Als hij wil zeggen wat hem dwars zit, dan is hij daar toch vrij in? Wie ben jij dan om te zeggen dat hij zijn mond moet houden.

10 juni 2019 om 00:19

Hij mag best zeggen wat hij wil. Maar als hij een beetje logisch nadenkt en zelfreflectie heeft kan hij zich ook wel bedenken dat het er vandaag knullig uit zag. Tel daarbij het penalty moment op waarbij hij engeland een gratis goal gaf

10 juni 2019 om 00:20

busquets, pinto, valdes, bonnano, hesp, bravo, even een rijtje van de b-keepers die het shirt van barca hebben verdedigd.

10 juni 2019 om 00:25

Tja, als jij Valdes en Bravo als b-keepers beschouwd gaan we het nooit eens worden. Als ik jou dan ook zie dat je hier boven zegt dat hij niet meer moet worden opgeroepen snap ik dat ook niet zo goed. Wie wil je dan laten keepen?

10 juni 2019 om 00:26

Bijzonder: ik heb ook uitstekende reddingen van hem gezien, maar daar heb jij het niet over. Zoet zou het nog veel slechter hebben gedaan. Richt je frustraties maar op de aanval. Die was vandaag slechter dan slecht. Om over Dumfries maar te zwijgen.

10 juni 2019 om 00:29

Bijzonder vooral dat jij zeker weet dat Zoet het veel slechter gedaan zou hebben...

10 juni 2019 om 00:39

Ja en Stekelenburg een goed WK in 2010.

10 juni 2019 om 00:41

@HijNiet, dan heb je een slecht geheugen. En dat terwijl je niet zo oud bent. Jammer!

10 juni 2019 om 01:09

Ik kan me inderdaad niet herinneren dat Zoet vanavond heeft gespeeld, maar ik geloof niet dat dat aan mijn geheugen ligt.

10 juni 2019 om 00:34

En jij begrijpt het niet, Hij legt het precies goed uit want wordt belemmerd en hij schiet hard.
Hij keept altijd redelijk tot goed en altijd dat gezeik.
Is gewoon nr 1 keeper van Nederland en een betrouwbare

Lekkere zelfreflectie Jasper. Zou raar zijn als die mensen van de televisie er niks over zouden zeggen. Wellicht de fout bij de Portugese speler neerleggen. Belachelijk dat die zo hard op doel schiet. Gaan wij ook doen de volgende keer.

10 juni 2019 om 00:21

jasper heeft geen sterke ruggengraat, dat merk je terug in het veld, hij heeft een slappe instelling en laat zijn ploeg vaak in de steek. beste zou zijn om hem te passeren voortaan.

10 juni 2019 om 01:29

Ja, laten we Zoet maar op doel gooien, of Krul, of Vorm, want die zijn zo veel beter. Kom op man. Beste keeper die we hebben en je kan ook ff kijken naar de rol van de verdedigers bij dat doelpunt, want die hadden hem ook kunnen voorkomen.

Cillessen hoeft het boetekleed niet te dragen. Dit was een collectief falen en die bal was er vroeg of laat toch wel in gegaan. Was gewoon een prima goal.

10 juni 2019 om 00:36

Het was hard ja maar krijgt de bal vol op de hand. Hij had hem verder naar buiten moeten duwen. Nu lijkt het alsof de bal gewoon dwars door de onzichtbare hand schiet.

Als het zijn vingertoppen waren dan kan het zijn dat de bal nog binnegaat maar dat is hier allerminst het geval.

Op basis van de herhaling krijg je toch sterk de indruk dat Cillessen hier meer had kunnen doen, maar ik zie het ook niet vanuit zijn ooghoek. De frustratie zat er iniedergeval nog goed in na afloop, wat begrijpelijk is.

Hij raakt m toch. Maar ja slap handje...slappe vent

Je had die bal gewoon moeten hebben! Ik vind Jasper ook nooit erg realistisch in zijn commentaar, maar goed dat kan ook aan mij liggen

Jasper, je hebt geen wedstrijdritme! Je wilde koste wat kost reservekeeper blijven voor de naam Barca en t geld terwijl iedere andere topsporter was weggegaan om basis te spelen.
Als je zo doorgaat wordt je eeuwige tweede...

10 juni 2019 om 00:22

Eeuwige tweede met landstitels, cl titels en miljoenen in zn zak. Ik denk dat Cilissen het beter voor elkaar heeft dan een ieder van ons.

10 juni 2019 om 00:39

Dat kan wel zijn maar een speler wilt toch zelf op het veld staan? Als Cilissen eeuwige tweede wilt blijven dan moet hij maar per direkt stoppen met Oranje. Dan heb je toch een gebrek aan ambitie? Wat voor atleet ben je dan.

10 juni 2019 om 01:47

Mee eens Mr Chang

10 juni 2019 om 07:32

Welke CL-titels? Is 2x kampioen geworden en daar had hij precies 0% aandeel in. Nou wat een ambitieloze speler ben je dan. Kampioen worden vanaf de bank, kan genoeg matige keepers opnoemen die hetzelfde hebben gespresteerd..

10 juni 2019 om 09:12

Maar het is toch Koeman die hem selecteert?

Qua katachtige reacties (zit in hem) en het meevoetballen (geleerd bij Ajax) zit het wel goed met Cilissen. In een partij als vandaag heb je behoefte aan een ander soort keeper denk ik. Een heel ander spel........ Fysiek aanwezig zijn.

Als het elftal zo sterk is dat het zijn wil aan de tegenstander kan opleggen dan snap ik Koeman wel. Maar heeft Koeman dan niet door dat Portugal iets anders speelt en kan hij dan daarop niet anticiperen?

10 juni 2019 om 09:40

Ik vond het meevoetballen van Cillesen eigenlijk zeer matig de afgelopen wedstrijden. Regelmatig een foute pass wanneer hij betrokken werd in de opbouw. Dat schoot niet op.

10 juni 2019 om 12:47

Dat meevoetballen van Cillessen is echt niet zo sterk als men doet voorkomen.

Heeft gewoon een heel matige trap en heeft in zijn carrière al diverse keren de bal zo ingeleverd achterin waardoor er gevaarlijke situaties ontstonden.

Lange ballen van hem zijn erg matig. Had op het WK 2014 ook het laagste passing percentage van de keepers van Europese landen. Alleen enkele Afrikaanse keepers deden het nog slechter.

Prima reactie. Of hij houdbaar is of niet, het is altijd makkelijk om je mening, hoe ver die ook gaat, te geven achter je toetsenbord. Hij maakt een fout die een tegendoelpunt kost, maar Depay en Dumfries hebben samen 50+ ballen verspeeld. Hoe wil je dan in hemelsnaam scoren?

Is geloof ik niet de eerste keer dat Jasper getergd reageert. In zijn Ajax tijd werd hij ook een keer gevraagd over zijn zogenaamde strafschoppensyndroom en reageerde ook niet bepaald mild.

10 juni 2019 om 00:21

'Of hij houdbaar is of niet, het is altijd makkelijk om je mening, hoe ver die ook gaat, te geven achter je toetsenbord'

Ene kant heb je gelijk, aan de andere kant geef je vervolgens wel weer achter je toetsenbord je mening over andere spelers... Bovendien is een mening hebben vanaf de zijkant niet zo erg. Iedereen ziet dat dit een fout was, hoeven we niet moeilijk over te doen. Vanaf de zijkant wat roepen is pas erg als het niet onderbouwd is, of alleen maar opportunistisch gelul.

10 juni 2019 om 00:21

Prima reactie? Een reactie uit frustratie is nooit goed. Zeg dan nog gewoon dat je de situatie nog niet hebt teruggezien en er niks niks over zegt. Iedereen ziet zonder bril dat dit een fout is. Tijdens de strafschop ging hij ook veel te snel naar een hoek. In plaats van erkennen dat het misschien zo is gaat hij onterecht in de verdediging. Kritiek hoort er nou eenmaal bij.

Gewoon een houdbare bal voor een keeper van het niveau waar ik Cillessen op schat, kost je gewoon de wedstrijd en dus eeuwig zonde want van dit Portugal hoef je niet te verliezen.

10 juni 2019 om 00:21

In mijn ogen inderdaad ook een makkelijke bal, maar je verdediging begint bij je aanval en die was barslecht. Je kwam al goed weg tegen Engeland, en je gaat hier terecht onderuit tegen Portugal.

Gefrustreerde Orgullo opent de aanval op Cillessen, ga eens houdbare ballen tegen houden. Flapdrol. In plaats van geagiteerd lopen doen tegen de media.

Dumfries vond ook dat hij foutloos heeft gespeeld😂
Tijd voor extra spiegels in de kleedkamer, kunnen ze daar eens goed in kijken.

Gewoon een houdbare bal, voor een keeper op dit niveau. Dus gewoon een fout van de keeper van oranje.

Als Jaspertje nou gewoon eens een keer een penalty weet te stoppen, hoeft hij dat gezeik daarover ook niet iedere keer aan te horen.

10 juni 2019 om 00:21

Hij heeft toch ook eens een penalty gestopt? Of denk je dat hij als hij er weer een stopt zijn gemiddelde gestopte penalties ineens met de helft toeneemt?

Neem je verantwoordelijkheid. Het zal je sieren ! Daarbij, het was ook echt een blunder.

Arrogante kwal....
Maar niet meer opstellen, wat een knuppel...

10 juni 2019 om 01:33

Ja en dan lekker Zoet op doel gooien? Die was waarschijnlijk bij dat schot de verkeerde hoek ingedoken

Ik neem aan dat Koeman en co hier morgen even met hem over gaan zitten. Een speler die zo'n karikatuur van zichzelf maakt is voor het hele team niet goed. Wat een joker.

Ik dacht oprecht dat hij deze bal er gewoon uit kon houden. Ik zag ook wel dat Blind en Dumfries zich voor die bal gooide, maar volgens mij was er nog steeds tijdig zicht op de bal. Hoewel dat natuurlijk moeilijk te beoordelen is vanaf de bank thuis. Ik was van mening dat hij gewoon zijn hand niet goed achter de bal krijgt (lees met te weinig kracht) en dat die bal daarom erin vloog.

Je kunt natuurlijk ook beargumenteren dat het begint met het niet opletten van Oranje achterin, waarna De Ligt uitstapt en waardoor hij de bal mist. Maar ja, dan nog verwacht je eigenlijk dat een bal die niet heel erg goed ingeschoten is gewoon eruit gehouden wordt.

Laten we er ook niet te lang over doorgaan, we hebben terecht verloren.van Portugal. Dan is er altijd een moment waarop het mis gaat en is er aanvallend ook een moment waarvan je denkt ''hadden we nou niet ''. Uiteindelijk kwam Oranje gewoon tekort, tekort aan aanvallende impulsen, tekort aan creativiteit en tekort aan energie. Jammer maar helaas, op naar de volgende EK kwalificatie wedstrijden. In 2020 staat een toernooi op het programma met vele malen meer prestige om te winnen.

De poll geeft voorlopig 50/50 aan. Verdeeldheid is tekenend me dunkt. Ik vond het geen fout van Cillessen. Bal was snoeihard!

Komt een beetje bot over maar ik kan me goed voorstellen dat je op dat moment na zo’n verloren finale ff de mediatraining laat voor wat het is en geen zin hebt in dit soort vragen...

10 juni 2019 om 00:20

Sowieso lekker om voetballers af en toe in hun emotie te zien reageren in plaats van altijd maar die standaard afgezaagde riedeltjes..

Jesper is een beetje teveel in zich zelf gaan geloven. Ook door diezelfde Nederlandse media die hem om 1 of andere reden enorm ophypen. Linken met clubs als Liverpool bijvoorbeeld terwijl zij nooit aan een Jesper Cillesen, tweede keeper van Barca, hebben gedacht en gewoon de eerste keeper van AS Roma hebben gehaald. Dit was ook gewoon overduidelijk houdbaar, want je had hem ook bijna als je als een echte vent erin was gegaan.

Of je erkent gewoon dat je fouten maakt. Ik vond het al een waardeloze keeper, maar zijn persoonlijkheid is geen haar beter. De kritiek is terecht, doe er een keer wat mee. Amateur.

10 juni 2019 om 00:32

Als de aanvallers een keertje een bal erin hadden geschopt, was niemand over dit doelpunt begonnen. Maar de aanval was van het niveau van De Graafschap oid. Om over Dumfries maar te zwijgen. Maar ja, sommigen onder ons richten de frustraties liever op een keeper dan op de drievoudige aanval.

10 juni 2019 om 01:45

Je hebt daarin zeker gelijk Kyle, het verschil is alleen dat een aanvaller een keer een kans kan missen en bij keepers ligt alles onder een vergrootglas.

10 juni 2019 om 01:48

en anderen verdedigen een speler (keeper) alleen maar omdat hij ooit voor zijn eigen club heeft gespeeld.

Zou hij voor PSV of Feyenoord hebben gespeeld, ahd je al deze (nutteloze) moeite nooit gedaan,

10 juni 2019 om 09:14

Wat is er mis met De Graafschap oid? Lekker neerbuigend...... ;

10 juni 2019 om 12:48

@NJ, normaliter reageer jij wat objectiever. Dit valt me wat tegen van je. Ik neem het ook vaak genoeg op voor spelers die niet voor Ajax hebben gespeeld. Maar ach, dit is makkelijk scoren voor jou, helemaal omdat je het niet hoeft te bewijzen.

10 juni 2019 om 12:49

@Tres, mea culpa. Ik had ook NEC kunnen zeggen. Heb geen hekel aan De Graafschap. Ook niet aan NEC btw.

Nog even een dingetje ja: Ook ik vond dat Jasper hem kon hebben...

Even los daarvan: Dit is het probleem met het hele ‘spelers die alles spelen voor hun club worden geselecteerd bij het Nederlands elftal’. Ik doel er al heel lang op dat Kluivert weer bij het Nederlands elftal moet komen spelen. Hoe je het wendt of keer, hij is nodig, aangezien hij een speler is die durft en soms vies kan spelen en makkelijk vallen. Een speler die het de tegenstander verdomd moeilijk kan maken, en die missen we. Het spijt me, maar onze aanval is veel te lief en komt geen gevaar van..

Hoe zit dat met Krul? Net gepromoveerd toch? Keepers kunnen wel wat langer mee. En heeft toch een seizoen vol gespeeld dus mede dankbaar voor promovatie.

Ik heb serieus liever een keeper die elke wedstrijd speelt, en ook nog eens promoveert dan eentje die op de bank zit bij Barca en kijkt alsof ie er totaal geen zin in heeft, de arrogantie straalt ervanaf.

10 juni 2019 om 00:33

Tuurlijk. Die speelt foutloos. Die is bij de nummer 3 van de Eredivisie niet eens onomstreden. Als Bijlow niet geblesseerd was, zat die nog op de bank in Rotterdam.

Blunder wil ik het niet noemen maar het was niet erg sterk, helaas maar hierdoor verlies je de wedstrijd niet want we hbbe maar 1 kans weten te creeeren dat zegt ook wat. Daarnaast is Cillessen een betrouwbare keeper en gwn de beste die we hebben hier moeten we niet telkens een discussie over gaan houden als hij iets doet wat niet sterk is. Dat kan iedereen gebeuren

10 juni 2019 om 00:33

Dat geldt niet voor de mensen die een hekel aan hem hebben. Die zien waarschijnlijk liever Zoet op het doel.

10 juni 2019 om 00:40

Snap ik, maar mensen moeten eens hun clubbril afdoen, als hij voor PSV had gekeept was het de terechte 1e keeper geweest voor die fans.

10 juni 2019 om 00:41

Sorry dat ik het zeg, maar je zit gewoon te zeuren. Dit was gewoon een fout en dat mag best gezegd worden, ook jouw helden zijn niet verheven boven kritiek. Om Zoet er nou bij te slepen terwijl niet eens in Portugal was is ook niet zo sterk. Temeer omdat het beiden prima doelmannen zijn.

10 juni 2019 om 07:44

Oh daar hebben we kyle weer die iedereen die ook maar een beetje kritiek heeft op een (ex) Ajax speler meteen weer zegt dat iemand een hekel heeft aan diegene. Misschien moet je een wat objectiever gaan kijken en gewoon toegeven dat het een fout was

10 juni 2019 om 12:50

Oh, daar hebben we khaltje drogo weer die bij elke speler van Ajax reageert alsof die ooit eens zijn knikkers heeft afgepakt.

En weer die linkerhoek, lijkt me duidelijk dat die hoek niet zijn favoriet is.

Hij was er op tijd bij en had heel zijn hand tegen de bal. Ik ga er toch echt van uit dat je als keeper zijnde er vanuit gaat dat je het red en niet pas kracht erachter zet als je ziet dat de bal richting je hand gaat

Cillesen deed het niet slecht.. het was de ligt z'n fout (alweer)

Ach, een hele grote fout is het ook weer niet. Je verwacht van Cillissen alleen wel iets meer dan wat hij nu deed.

je moet als profvoetballer ook af en toe wel tegen wat terechte kritiek kunnen. zodra de media veren in Jasper zijn kont steekt accepteert hij die maar al te graag dus wees een kerel en accepteer ook de terechte kritiek voor die blunder vandaag. wie weet heeft hij volgende keer weer een paar wereldreddingen en is hij voor de media weer de gevierde man

Onbegrijpelijk dat die in de basis staat terwijl die bij barca op de bank zit.

Ach we hebben toch niet beter dan Cillissen, maar hij is wel gewoon een modale keeper en dat mag best af en toe gezegd worden. Misschien kan die handschoenen met polsspalkjes dragen voortaan.

Ik kan me zijn reactie wel voorstellen . Hij krijgt kritiek omdat hij een penalty niet tegenhield. Wtf????? Dat kan toch alleen in Nederland ...een keeper die kritiek krijgt .....omdat ....hij een penalty niet tegenhield !!!! En dan gaat een houten Klaas die in zijn “carrière “ niet verder kwam dan wat scheenbenen kapot schieten hem , een keeper van Barcelona , uitleggen hoe je een penalty moet stoppen . Ja sorry hoor mag je daar even niet naar hoeven te luisteren naar zo veel bullshit. Cillessen heeft al heel veel interlands gespeeld en daarbij nooit teleurgesteld , ook niet op een wk waar hij uitmuntend keepte. Mag de man iets meer respect hebben en niet door een of andere koekenbakker die nooit verder is gekomen dan de eredivisie en Amerika te kakken worden gezet? Dat gezeik altijd over penalties . Ja dat is niet zijn sterkste kant ...en nu...Cruijff was maar niks want dat was geen uitmuntend kopper ? Deze bal ook. Niet onhoudbaar nee maar nou ook weert niet dat je zegt een blunder. Denk dat we wel eens wat blijer met cilessen mogen zijn want als hij er niet is zakken we qua niveau van keepers heeeeel ver terug. Helemaal terug naar
Het niveau Zoet , en dan wordt je echt niet blij als je die als oranje in je doel moet zetten .

Valentijn zal het vandaag allemaal wel weer weten. Wat dat betreft begrijp ik spelers wel dat ze uit Nederland weg willen en niet snel terugkeren. Het peloton betweters is oneindig groot. In andere landen is er wel degelijk ook sprake van kritiek, maar de manier waarop lijkt wel anders.

Vervelend, maar mannetje. B- keeper. Ga eerst eens ergens in de basis spelen, als ze je ergens willen hebben. Wedstrijden spelen is zo belangrijk.

Om over strafschoppen stoppen maar te zwijgen. Slechtste strafschoppen-stopper ooit! Met afstand.

Hij zegt dat het een lastige bal is omdat Dumfries en Blind het zicht blokkeren, maar toch is hij op tijd bij de bal... Dit excuus is nog slapper dan zijn hand. Hij raakt de bal gewoon niet lekker met zijn hand, kan hij ook gewoon eerlijk toegeven ipv zo'n slap excuus te geven.

We hebben geen betere keeper dus zullen we het met Jasper moeten doen , en er komt ook geen betere aan want wat er nu in de jeugdige teams keept is ook geen top .

Dus Cillessen heeft 2 momenten die niet helemaal lekker zijn maar daar mag de media niks van zeggen?

Arnout108
Voorop gesteld: ik vind dat elke speler, ongeacht zijn positie op het veld tegen kritiek moet kunnen. Alleenvind ik met Cillesen wel dat het altijd makkelijk is om te kijken of de doelman een tegengoal had kunnen voorkomen terwijl er voor hem al van alles mis ging. Kijk nog eens goed hoe onze verdedigers zich lieten uitspelen voor dat schot tot stand kwam. Daar heb ik niemand over gehoord En als Cillesen die bal nou helemaal niet had geraakt dan zou je misschien ook niemand over hem gehoord. Nu kon hij nog net bij de bal, maar onvoldoende om hem te stoppen en wordtt hem die goal exclusief aangevreven. Nogmaals, heeft ons middenveld zich al niet laten overdonderen en werd daarna onze veelgeroemde achterhoede ook niet volledig uit elkaar getikt ?

10 juni 2019 om 12:52

Wat ik me nu afvraag: en wat als hij die bal wel had gestopt? Hadden we dan wel gewonnen? Met deze aanval?

10 juni 2019 om 13:55

Dat weet niemand, maar dat laat niet onverlet dat dit gewoon een keepersfout was. Als Zoet dit was overkomen had je vooraan gestaan om hem dat te verwijten; sterker nog, zelfs nu hij niet eens bij de selectie zat kan je het nog niet laten om hem te bekritiseren. Dit was gewoon een fout van Cillessen, no big deal, maar ik snap niet waarom je je in allerlei bochten probeert te wringen om dat te ontkennen. Het zegt verder ook niks over zijn kwaliteiten, want het blijft natuurlijk een prima doelman. Echter wel eentje die ik graag wat zelfkritischer zou zien.

Heb het al eerder gezegd; Cillissen is niet de juiste keeper voor dit Nl11tal. Daarnaast mag hij toch echt wel zelfkritisch zijn. Hij zag er er toch ook gewoon niet goed uit bij die penalty? En gisteren bij dat (inderdaad harde) schot? Als keeper wordt je op dat soort momenten afgerekend en dat weet hij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren