Real Madrid dendert door en tast diep in de buidel voor Mendy

Woensdag, 12 juni 2019 om

Ferland Mendy speelt vanaf komend seizoen voor Real Madrid. De Spaanse grootmacht meldt via de officiële kanalen dat de 24-jarige linksback overkomt van Olympique Lyon, die nog tot medio 2023 vastlag bij de Franse topclub. Mendy tekent een zesjarig contract bij Real, dat volgens Lyon minimaal 48 miljoen euro betaalt. De transfersom kan middels bonussen oplopen tot maximaal 53 miljoen euro.

De transfer van de linkervleugelverdediger naar de Koninklijke komt niet uit de lucht vallen. De grootmacht was al wekenlang in onderhandeling met Lyon, dat een stugge onderhandelingspartner bleek en de hoofdprijs verlangde. Lyon maakt tientallen miljoenen euro's winst op de back, daar Mendy medio 2017 voor slechts vijf miljoen euro overkwam van Le Havre.

View this post on Instagram

DONE DEAL! Na Rodrygo, Éder Militao, Luka Jovic en Eden Hazard presenteert Real Madrid met Ferland Mendy de vijfde zomeraankoop! De Spaanse grootmacht betaalt minimaal 48 miljoen euro, een bedrag dat via bonussen kan oplopen tot 53 miljoen euro! #realmadrid #mendy #ferlandmendy #transfer #lyon #olympiquelyonnais #donedeal

A post shared by Voetbalzone.nl (@instavoetbalzone) on

De international van Frankrijk moet in het Santiago Bernabéu onder meer de strijd aangaan met Marcelo, die al ruim een decennium de vaste linksback van Real is. De 31-jarige Braziliaan begint echter op leeftijd te komen. Mendy, die in twee jaar tijd tot 79 duels kwam voor Lyon, moet de langdurige vervanger worden van de routinier bij Real.

Mendy is niet de eerste aanwinst die Real deze zomer verwelkomt. Eerder maakte de grootmacht al melding van de inkomende transfers van Eden Hazard, Luka Jovic, Éder Militão en Rodrygo. Deze spelers, die overkomen van Chelsea, Eintracht Frankfurt, FC Porto en Santos, kosten Real respectievelijk minimaal 100, 60, 50 en 45 miljoen euro.

De beide competitiedoelpunten van Real Madrid-target Ferland Mendy
Meer video's

Poll

Een goede aankoop van Real Madrid?


Gerelateerd

205 reacties (laatste reactie door hala madrid!)

Wat een vuurwerk mensen! Real maakt geen grapjes, lekker vroeg erbij allemaal, 55 miljoen is dan ook prima voor deze speler! Vamos!

12 juni 2019 om 20:38

Hoop alleen niet dat Real Madrid uitgewinkeld is Doorgaan!! We hebben een hoop spelers te vervangen.

12 juni 2019 om 20:41

keiharde cash trekt perez uit zn kontzak, bam bam bam, goede aankopen stuk voor stuk, real zal komend seizoen meedoen om de prijzen, la liga wordt weer spannend

12 juni 2019 om 20:42

Alleen nog 1 voor op t middenveld en dan is t wel goed geweest. Wie wil jij allemaal vervangen joh?

12 juni 2019 om 20:57

Varane had een enorm slecht seizoen. Zou iemand willen zien daar achterin die er meteen staat. Ik weet niet of Militao wel zo goed is of het niveau heeft waar Real Madrid naar moet streven. Verder zijn vervangers voor Kroos en Modric nodig.

12 juni 2019 om 21:00

Dit zijn zeker goede aankopen nu maar afwachten, of ze ook daadwerkelijk presteren dat lijkt mij het voornaamste.

12 juni 2019 om 23:30

Geef Varane maar wat vertrouwen, die komt wel weer terug

12 juni 2019 om 20:55

Vuurwerk? Buiten Hazard, zijn het allemaal spelers die zich nog moeten bewijzen.

12 juni 2019 om 21:02

Nou, Jovic heeft zich toch wel al laten gelden in Duitsland en Europa.
Dit zijn gewoon goede spelers die jong en frisheid brengen in het elftal, Real wacht niet dus ja, vuurwerk.

12 juni 2019 om 21:13

Goede, jonge en frisse spelers... Bij Ajax kan dat voldoende zijn, maar bij Real Madrid moet je absolute top zijn. Dat moeten de meeste aankopen nog bewijzen op het niveau waarop Real Madrid wil acteren.

12 juni 2019 om 21:26

Anderzijds heeft Real nog altijd veel wereldtop rondlopen, alleen misten ze de concurrentie. Met dit soort aankopen krijg je dat weer.

12 juni 2019 om 21:27

Aze, wat verwacht je dan? Dat Real zomaar eventjes Oblak, Alba, Kimmich, de Bruyne, Salah, Hazard en Mbappe haalt? Het is geen videogame.

Real doet hier uitstekende zaken, en is midden juni al klaar voor het nieuwe seizoen. Dat was wellicht 1 van de eisen van Zidane. Knap werk. Misschien dat Pogba nog komt als kers op de taart, maar Real heeft ook zonder Pogba/Eriksen weer een sterke, verjongde en hongerige kern klaar staan waarmee ze op alle fronten voor de prijzen kan meestrijden.

12 juni 2019 om 21:32

Je gaat mij niet vertellen dat een gebrek aan concurrentie het probleem was... Zeker niet in aanvallend opzicht..

12 juni 2019 om 21:50

Bon Jovi

Zeg ik ergens dat ik dat verwacht? Ik geef aan dat ik dit niet echt vuurwerk vind. Ja het zijn spelers met potentie, maar het is nog maar de vraag of ze die potentie ook waar gaan maken. Vuurwerk, zou ik het pas noemen als ze drie wereldtoppers ofzo halen.

12 juni 2019 om 22:02

Met Hazard hebben ze de beste speler uit Engeland gehaald, en een top 5 speler wereldwijd. Dat is vuurwerk wat mij betreft. Voeg daar nog enkele toptalenten en misschien zelfs nog Pogba aan toe en dan heb je een hele geslaagde transferzomer. En zelfs al staan de talenten er niet vanaf dag 1, ze zullen tenminste de concurrentiestrijd op training opvoeren want gasten als Marcelo konden best wel een schop onder hun kont gebruiken. Wat mij betreft heeft Zidane dit goed beoordeeld. Zelf had hij natuurlijk ook liever Robertson verwelkomd in plaats van Mendy maar dat is onrealistisch.

12 juni 2019 om 22:14

Hazard beste speler uit Engeland???? Daarom wordt hij genoemd als mogelijke winnaar van de gouden bal of verkozen tot speler van het jaar.... Sterling en Van Dijk staan echt wel hoger aangeschreven..

12 juni 2019 om 22:47

Je begint met 4 vraagtekens en doet alsof ik zeg dat Lex Immers beter dan Maradona is. Wat zeggen die verkiezingen? Xavi Busquets en Iniesta wonnen nooit wat. Boeiend. Voor mij wel het beste middenveld dat ik ooit zag. Overigens is Hazard door de fans wel gewoon verkozen tot Premier League speler van het jaar. Omdat hij gewoon briljant was afgelopen jaar. En hij speelde niet eens in een geoliede machine. Dat Van Dijk bij de spelers en Sterling bij de journalisten won is mooi voor hen en in het geval van van Dijk dik verdiend maar Hazard is toch echt wel 3 klassen beter dan Sterling. Enige reden dat de journalisten Sterling boven hem plaatsen is omdat het nu eenmaal zelf ook Engelsen zijn die graag een landgenoot zien winnen. En ook omdat City kampioen is geworden. Hazard was individueel minstens de evenknie van Sterling. Alleen bereikte hij veel minder als collectief en dat is (bizar genoeg) vaak doorslaggevend in dergelijke individuele verkiezingen.

Wil je een objectief bewijs? Hazard is 28 en 150 miljoen waard op transfermarkt. Sterling is 24 en zou volgens jou dus meer waard moeten zijn omdat hij jonger en beter is maar hij is er slechts 120 miljoen waard. Hoger aangeschreven en 4 (!) vraagtekens, alsjeblieft zeg. Hazard staat 3 trappen hoger en alleen onder Messi, Ronaldo en Neymar.

12 juni 2019 om 22:54

@De Toekomst Door die vier vraagtekens doe je blijken dat Bon Jovi zegt dat een speler van het kaliber Origi de beste van de PL is. Verder is Hazard meermaals verkozen tot beste speler van de PL (dit seizoen ook door de fans) en is hij van de laatste 5 jaar gewoon de beste van heel de PL.

12 juni 2019 om 22:57

Wat dacht je van de gewone man die komt kijken?? Voor wie hebben zij gestemd?? Ik kom voor spelers als Hazard naar het stadion. En vergeet niet dat Chelsea niks was en dat het enige lichtpuntje Hazard was. Zou zijn statistieken er snel bij gaan opzoeken als ik van jou was.

@bon Jovi. Laat ze maar roepen. De jaloezie druipt er van af. Is een Belg en dat zien ze niet graag bij onze noorderburen. Ik heb toevallig hetzelfde punt als jij aangehaald. Het publiek. Ik kom voor spelers als Hazard naar het stadion en voor niks minder. Ach ja, die miljoenen die op hem gestemd hebben zullen allemaal Chelsea fans zijn geweest ðÿ˜

12 juni 2019 om 23:14

Zeg ik ergens dat Sterling beter is of duurder moet zijn dan Hazard? Ik geef alleen aan dat Hazard met zekerheid de beste in de Premier League noemen een uitspraak is die, ook als we naar de vorige twee seizoenen kijken, een discutabele is.. Als jij een publieksprijs zet tegenover de speler van het seizoen volgens aanvoerders, speler van het seizoen volgens journalisten en het niet genoemd worden als mogelijke winnaar van de gouden bal.. Tsja, dan houd het discussiã«ren voor mij op. Zeker als je hem alleen (dus zonder concurrentie van vergelijkbaar niveau) onder Neymar, Messi en Ronaldo zet... Daarna komt op dit moment gewoon een groepje met (als we alleen naar aanvallers kijken) Griezmann, Hazard, Mbappe, Mane, Salah, Kane.. En dan is het maar een kwestie van wie je het vraagt wie na die 3 komt, maar echt zeker geen uitgemaakte zaak..

@toumi, dat het een Belg is, is al helemaal iets waar ik niet mee bezig ben. Als Real Madrid Eriksen haalt en presteert als soort nieuwe Galactico zeg ik precies hetzelfde; absoluut een hele goede speler, maar niet duidelijk een superster als Ronaldo of Kaka was toen die kwamen. Voor jullie is Hazard wat Robben, Van Persie en Sneijder in onze ogen waren; wereldsterren die het verdiende om gedurende hun loopbaan 1 of meerdere keren bij de beste ter wereld hoorde. Maar dat is vaak ook door nationalisme.. Toendertijd waren er echter gewoon nog meer wereldsterren die beter waren dan onze toppers. En bij Hazard is dat idem dito.

13 juni 2019 om 00:26

Je zegt wel min of meer dat Sterling duurder moet zijn dan Hazard. Je begint met 4 vraagtekens, alsof ik de meest ridicule uitspraak ooit doe, en eindigt met van Dijk en Sterling staan toch echt hoger aangeschreven. Daarmee lijk je te impliceren dat hij beduidend beter is. Formuleer het beter als je wat anders bedoelt.

Dat je niet verder wil discussiëren, kan ik mee leven. Ik was al niet geïnteresseerd in een discussie, en zeker niet op die manier. Je kan wel doen alsof je neus bloedt, maar je was toch echt aan het trollen met een sarcastische reactie en 4 vraagtekens terwijl ik keurig en beleefd reageerde. Ga de volgende keer anders gewoon niet meer op me in.

De Spaanse pers is overigens wel gewoon lyrisch. Ronaldo staat uiteraard ver boven de rest, maar Hazard wordt in Spanje als een Galactico beschouwd.

13 juni 2019 om 07:15

Hazard 3 klasses beter dan Sterling? Laat me niet lachen, dat is niet waar.

12 juni 2019 om 22:09

Op Hazard na zijn het voornamelijk spelers voor de breedte zoals Mijatovic ook terecht aangaf. Ik dacht dat Madrid voor de grote jongens ging zoals een Neymar, Mbappe, Mane en Salah. Ik vind het teleurstellend.

12 juni 2019 om 22:21

Mendy zal denk ik basisklant worden. Marcelo zal nog wel vertrekken denk ik. Als daar ook nog Pogba of Eriksen bijkomt, zijn dat drie spelers voor in de basis. Het liefst zie ik nog een rechtsbuiten komen, want ik heb niet het idee dat Vinicius en Rodrygo al klaar zijn voor het echt grote werk; 50+ wedstrijden in een jaar.

12 juni 2019 om 22:27

Valt het op dat alle spelers die Madrid met meer geld net voor de neus van Barca wegkoopt niet slagen bij Madrid. Isco, Ceballos, Theo, Vinicius en Rodrygo. Het zijn spelers die niet helemaal passen bij de speelstijl van Madrid. Vinicius heeft echt veel talent en zou het jammer vinden als hij nu minder of niet aan bod komt door Hazard

12 juni 2019 om 22:35

Die Vincinius doet het toch bizar goed voor z'n leeftijd of ligt dat aan mij?

12 juni 2019 om 22:51

Ik vind hem een groot talent alleen zal hij door de komst van Hazard op het 2e plan komen. Na de komst van Zidane kreeg hij opvallend weinig minuten terwijl hij de revelatie was onder Solari. Ik las onlangs zelfs dat hij mogelijk verhuurd gaat worden.

12 juni 2019 om 23:03

Hij kwam ook terug van een blessure. Denk dat hij nog genoeg kansen gaat krijgen en hopelijk zo goed wordt als zijn potentie doet blijken

13 juni 2019 om 00:25

Wat ziet iedereen steeds in Vinicius? Ik vind het nog steeds een middelmatig talent voor een talent van een topclub.

12 juni 2019 om 23:49

Had liever nog gehoopt op namen zoals Mbappe, Pogba/ Kante dat zijn de echte toppers maar de aankopen die nu zijn gedaan zijn op lange termijn

13 juni 2019 om 00:23

Die gaan problemen krijgen met Financial Fairplay. Ben benieuwd wat nu de straf zal zijn.

13 juni 2019 om 00:34

Die gaan geen problemen krijgen met de Ffp. Real kan zelfs nog 250 miljoen erbovenop gooien.

14 juni 2019 om 00:03

Hmm, nog zoveel? Damn. Naja, dan komt Mbappe ook sowieso.

Heerlijk hoe Real bezig is. Wederom een uitstekende aankoop.

12 juni 2019 om 20:56

Heerlijk? Al ongeveer € 400.000.000,00 geïnvesteerd..... Schandalig!!!

12 juni 2019 om 21:01

het is 100 mil minder en wat is er schandalig aan als concurrenten als utd, city, barca, psg, juve meer uitgeven gemiddeld per jaar?

12 juni 2019 om 21:50

Hoezo schandalig als real de laatste jaren weinig heeft uitgegeven?

12 juni 2019 om 22:19

Het zijn waarschijnlijk bonussen die makkelijk gehaald gaan worden. Dus bijna € 400.000.000,00

12 juni 2019 om 22:25

Inderdaad, echt schandalig. Ze geven al jaren weinig uit in verhouding tot de andere topclubs omdat de kern jaren uitstekend was. Ronaldo is ook nog eens verkocht voor iets meer dan 100 miljoen en dan hebben ze ook nog de CL inkomsten van de afgelopen jaren op kunnen sparen. Tevens zullen er echt nog wel spelers vertrekken en dan voldoet Real prima aan de FFP. Nogmaals, echt een schande inderdaad..

12 juni 2019 om 22:56

Want o.a. Courtois en Vinicius zijn eigen jeugd?

12 juni 2019 om 23:05

Al jaren.... mensen doen alsof Real al 10 jaar amper gveld uitgeeft. Hebben welgeteld twee jaar weinig uitgegeven. En dat mag ook wel als je jaren daarvoor met geld hebt lopen smijten, op een gegeven moment is de selectie dan wel op orde.

13 juni 2019 om 00:27

Ze hebben toch ook een transfer verbod gehad? Hebben ze daarom niet minder uitgegeven en vlak daarvoor meer om optijd nog spelers binnen te hengelen?

13 juni 2019 om 00:55

Real heeft 1 winterperiode een transferban gehad en ze halen sowieso bijna niemand in de winter.

Wat een gezeik hier over bedragen waar je helemaal niks aan kan veranderen. Je moet er maar mee leren omgaan want grote clubs kunnen alleen groot blijven als ze ook wat uitgeven, je kunt niet altijd teren op de jeugd, zie Barca, er loopt bijna niks wat basiself is en bij Real ook niet.

400m, 500m, 1 miljard...het kan me niks schelen, dit is nou eenmaal de werkelijkheid en iedereen doet eraan mee, ook als je hier komt huilen over die bedragen.

Woodward kijk je mee? Zo breng je een club terug naar de top.

12 juni 2019 om 20:43

😂 Kom op man, eerst eens zien spelen. Ik ben zeker geen fan van Woodward, maar dit is wel erg voorbarig, vind je niet?

12 juni 2019 om 20:45

Qua aankopen bedoelt hij denk ik, als je Hazard vergelijkt met de buitenspeler die United van Swansea koopt..

12 juni 2019 om 20:54

Elke club kan wel een Hazard gebruiken, maar Woodward kan er niks aan doen dat Hazard zijn droomclub Real Madrid is. Bij United is het al jaren crisis en bij Real pas 1 jaar een beetje. Dan kan United op dit moment logischerwijs niet zo’n aankopen doen als Real.

12 juni 2019 om 22:32

Maar United doet al jaren wazige aankopen. Sinds Ferguson weg is, is het gewoon absolute chaos op dat gebied. Ze hebben al zoveel geld dom weggegooid, waaronder de ca. 300 miljoen die Van Gaal te besteden had. Met de juiste mensen op de juiste plek en een trainer met een frisse, aanvallende visie, zijn de mogelijkheden gigantisch bij United. Ik zie zelf graag Oblak komen mocht De Gea niet willen verlengen en Semedo mocht Wan-Bissaka te duur blijken. Centraal kan je inzetten op Koulibaly en eventueel nog Ruben Dias. Die kan dan mooi rouleren met Lindelof. Op het middenveld zou ik Bruno Fernandes graag zien. Dan hoeft niet alle creativiteit meer van Pogba te komen. Tot slot een rechtsbuiten, waarbij Sancho toch wel je droom target moet zijn. Neres zou van mij overigens ook mogen, gezien hij de stijgende lijn bij Brazilie rustig doortrekt. Dan heb je een vrij jong maar toch al behoorlijk ervaren team wat je dan de aankomende jaren nog kan gaan aanvullen.

13 juni 2019 om 00:37

Er zijn inderdaad veel verkeerde aankopen geweest. Je hebt ook wel een Di Maria en Falcao gehad waarvan toch veel verwacht werd, en terecht. Goede aankopen op zich, die alleen niet positief uitgepakt hebben. Woodward heeft veel gefaald, maar de spelers zelf ook. Maar goed, het is dus te verklaren dat United op dit moment niet meer zo makkelijk die grote aankopen kan doen.

12 juni 2019 om 20:44

Is natuurlijk ook makkelijker met CL op zak.

12 juni 2019 om 20:45

Maar met de inkomsten die Man United heeft zou er toch echt betere inkopen gedaan moeten worden

12 juni 2019 om 23:18

Ndombele, Bruno Fernandes, Koulibaly, Wan-Bissaka voor ruim 300 miljoen (net als Real) en ze doen weer mee met Liverpool en City.

13 juni 2019 om 00:18

Misschien wel maar het probleem is wel dat die spelers ook andere opties hebben. Utd is toch minder interessant wanneer er geen cl voetbal is.

13 juni 2019 om 00:29

En er is in de Engelse competitie nou ook niet gelijk de garantie dat je het jaar er op dan wel CL speelt.

12 juni 2019 om 20:45

Niet te vergelijken situaties. Woodward zit in een veel ongunstigere onderhandelingspositie. Zijn club wankelt al jarenlang door structureel wanbeleid, terwijl Real 1 off-season heeft gehad en daarbij speelt Real in tegenstelling tot Utd komend seizoen gewoon CL waardoor het natuurlijk veel aantrekkelijker is voor spelers om daar naartoe te gaan. Tuurlijk is Woodward zelf grotendeels verantwoordelijk voor de situatie waar hij nu in zit, maar dat neemt niet weg dat het voor United nagenoeg onmogelijk is om te doen wat ze op dit moment in Madrid doen.

12 juni 2019 om 20:49

Onmogelijk is niks in het voetbal, zeker niet met het geld wat United te besteden heeft, alleen zoals je aangeeft geven ze het eigenlijk sinds het vertrek van Sir Alex alleen maar verkeerd uit. Wie deed voor Woodward eigenlijk de transferzaken bij United? Hadden toen tenminste een duidelijke visie.

12 juni 2019 om 21:27

SAF zelf vgm

12 juni 2019 om 21:24

Oprecht. Denk soms echt dat ik zijn werk nog beter zou kunnen doen als het voetbalzaken aankomt. Wat een schande is hij toch voor de club. Er moet snel een directeur voetbalzaken komen. Perez doet het daarentegen toch een stuk beter. Real wil niet afzakken dus pakken de zooi al na 1 minder seizoen aan. United's aankopen zit totaal geen idee achter. Real bouwt samen met deze speler aan een mooi nieuw tijdperk. Talenten inkopen met een visie, combineren met ervaren toppers! Netjes.

12 juni 2019 om 21:33

Wat een onzin. De manier om een club naar de top te Helpen is investeren in jeugdopleiding en scouting om jonge onbekende parels te scouten. Niet bekende spelers voor veel geld kopen

12 juni 2019 om 22:19

De top bereiken is volgens mij structureel mee doen om de prijzen. Misschien een verschil in visie, maar in de top meedraaien en blijven meedraaien doe je niet met onbekende pareltjes. Dat doe je met gearriveerde vedettes die het verschil maken in topwedstrijden.

12 juni 2019 om 22:19

Dat was de manier, maar dat werkt niet meer. Arsenal heeft het jaren geprobeerd, werkt niet. Bij de tijd dat die jongens het best zijn, zijn ze klaar om in een opleidingsteam te spelen en verkassen ze naar de top. Je zal toch echt een elftal neer moeten zetten dat meedoet en daarnaast je jonge spelers erbij halen die je op den duur kan inpassen in een goed draaiend elftal.

12 juni 2019 om 22:32

Idd verschil in visie ja. Tagliafico heeft maar 5 miljoen gekocht en die zou er gewoon in staan bij Real. Dit getuigd voor mij meer als een paniekaankoop, de andere clubs geven zoveel uit dan moeten wij dat ook maar doen ipv vertrouwen op een Lange termijn visie met jeugdopleiding en scoutingnetwerken

12 juni 2019 om 22:36

Beide manieren zijn niet de juiste weg naar de top. Alleen gearriveerde vedettes halen niet en alleen maar jeugd en onbekende parels ook niet. Het trucje zit hem in de juiste balans vinden tussen deze twee. Er moeten genoeg gearriveerde vedettes zijn die de kar kunnen trekken en daar rondom hoort talent te spelen. Spelers die jong, gretig en leergierig zijn, maar wel al mee kunnen op het niveau. Zie het succes van Ajax: de juiste balans, goede visie en verzorgde/aanvallende spelopvatting.

12 juni 2019 om 22:46

Je hebt helemaal gelijk maar mijn punt was dat zoveel geld voor een speler geen goede investering is. Voor een hazard snap ik dat je de absolute hoofdprijs betaald maar voor een linksback van OL? Dat getuigt voor mij niet van goede visie

12 juni 2019 om 22:31

Lol, met mendy? Sorry maar vindt het echt een B speler van niveau Valencia ofzo. Iedereen die dit een topaankoop vindt heeft het hele jaar deze jongen nooit zien voetballen.

Geweldige aankoop zeg. Waardige opvolger van Marcelo.

12 juni 2019 om 20:49

Prachtige aankoop natuurlijk en een hele slimme investering voor de toekomst. Real is relatief rustig gebleven de laatste jaren en is nu wel van plan om slim het seizoen te beginnen.

12 juni 2019 om 21:45

Het is maar wat je een slimme investering noemt. 50+ miljoen voor een linksback is sws geen goede investering. Met dat geld hadden ze kunnen scouten of in de jeugd kunnen stoppen. Neem bijvoorbeeld Hakimi, die had nu daar kunnen staan.

12 juni 2019 om 22:16

Hou toch op man! Real moet elke keer presteren net als barca,bayern en city. Je vindt 55 mil voor een back veel maar city koop 2 backs voor 160mil. Aanvallende backs zijn de nieuwe aanvallers een type Cafu en R.carlos waren in deze tijden 100 mil per stuk

12 juni 2019 om 22:30

Ja oke leuk voor hun maar dat maakt het voor mij niet een goede investering. Meer een soort paniekaankoop, oh de anderen kopen een linksback voor ... Miljoen nou dan moeten wij dit ook maar gaan doen. Ze hadden Hakimi kunnen houden of vertrouwen tonen in die Rousselion of hoe die ook heet. Kijk naar Tagliafico, 5 miljoen koste die maar, 5! Die zou er gewoon in staan bij Real

12 juni 2019 om 22:38

2 backs voor 160 miljoen. De prijs die city voor die backs heeft betaald, gaat per aankoop van elke andere club volgens mij omhoog. Nu is het 160 voor 2 backs. Benieuwd wat de volgende prijs is.

12 juni 2019 om 22:39

Wanneer Real aan komt kloppen, doen alle clubs op dit moment sowieso 10-15 miljoen bovenop de prijs die ze in gedachten hadden. Ze weten dat Real moet investeren om weer aan te haken, dus waarom niet optimaal profiteren daarvan?

12 juni 2019 om 22:42

Hakimi is rechtsback, dus dat was hem niet geworden. Btw, misschien weet iemand dat hier? Ik zie bij hakimi dat die gewoon nog van real is?

13 juni 2019 om 10:56

Van origine rechtsback, maar bij Dortmund afgelopen meer op links dan op rechts gepositioneerd.

Ongelooflijk wat een geld geeft Real Madrid een geld uit. Wel stuk voor stuk goede aankopen waar je sterker van wordt, al is het altijd afwachten hoe het uitpakt. Benieuwd hoe real het volgend jaar gaat doen

12 juni 2019 om 20:43

jaren hebben ze niks uitgegeven, dus logisch. barca geeft elk jaar 150 mil uit, real doet 300 in 1 jaar

12 juni 2019 om 20:49

Ze zitten nu al boven de 300 en zijn nog niet klaar met kopen. Dat wordt wel veel geld.

12 juni 2019 om 20:50

Vorig jaar gaf real 162 miljoen uit. Barca ongeveer 30 miljoen minder....

12 juni 2019 om 20:59

Ja maar die haalde wel Coutinho in de winter voor 150 miljoen en Real verkocht nog Ronaldo voor 100 miljoen..

12 juni 2019 om 21:32

Petouchi, vermeld dan ook even dat Real Madrid in 15/16, 16/17 en 17/18 in totaal 155,5 miljoen uitgaf en Barcelona in totaal 550,25 miljoen.

Met 18/19 erbij kom je op 318,25 miljoen voor Real en 679,35 miljoen.
Real komt met de huidige transfers uit op +-618 miljoen en Barca op 766,35 miljoen.

En dan ga jij het gooien op "barca heeft 30 mil minder uitgegeven".

Ik weet dat Barca fans dit niet leuk vinden om te lezen, aangezien Real de "koopclub" hoort te zijn.

12 juni 2019 om 22:06

En griezmann 120 miljoen en misschien de ligt minimaal 70. Tel maar uit. Barca is gewoon de koopclub geworden..

12 juni 2019 om 22:24

Dat zijn ze toch eigenlijk altijd stiekem ook al geweest. Van alle grote namen zijn er toch ook ‘maar enkele’ spelers door gedruppeld uit la masia. Rivaldo, Ronaldinho, Figo, Ronaldo, Romario, Hagi enz

12 juni 2019 om 22:55

Simpel rekensommetje. Maar zullen we dan iets verder kijken, want dat is wel zo eerlijk. Barcelona met de seizoenen die jij aangaven: uitgaven 676 miljoen, inkomsten 460 miljoen. Real uitgaven 620 miljoen, inkomsten 313 miljoen. Netto uitgaven van zowel real madrid als van barcelona in de seizoenen 15/16 tm heden 307 miljoen. Dus als we dan toch aan het rekenen zijn, real en barcelona geven netto gezien, over de afgelopen 5 seizoenen precies evenveel geld uit aan spelers.

12 juni 2019 om 23:25

@JDG. Alleen verschilt het salarishuis enorm, dus heeft barca een heel ander pakket erbovenop. Als frenkie al zo veel gaat verdienen dan biedt dat ook een perspectief wat griezman/de ligt zal gaan verdienen.. veel!

13 juni 2019 om 11:53

Waar halen jullie al je die cijfers vandaan?
Zou best kunnen kloppen hoor, maar ik vind het sterk dat Real minder inkomsten zou hebben dan Barca in een periode dat ze 3x de CL finale wonnen.

12 juni 2019 om 20:52

Desondanks mogen we verwachten dat ruim 10 spelers Real Madrid permanent zullen verlaten.
Ik denk dat er wel ruim 200 miljoen naar binnenkomt. Wellicht meer dan dat.

Als ze dat (snel) lukt verwacht ik zelfs dat Pogba of Mbappé mogelijk is. Ik denk dat ze volgend jaar Mbappé maar moeten binnenhalen. Maar als Bale vertrekt zie ik eigenlijk wel beiden komen. 500+ miljoen wordt dan in 1 window betaald. Al verwacht ik meer een huur met verplichte koop voor Mbappé.

Echt serieus een prachtige aankoop, vind dit een heerlijke speler die 55 miljoen zeker waard is. Zoveel zin in volgend seizoen. Welkom Ferland!!!

12 juni 2019 om 22:10

Barca kon deze speler krijgen voor 35 mio want hij zat in de pocket van Abidal. Na de twee wedstrijden tegen elkaar als te licht bevonden en nu 55 waard voor Madrid. Kom op zeg.

12 juni 2019 om 23:27

Op basis van 2 wedstrijden tegen Messi te licht bevonden? You must be kiddin.

Die zijn aardig aan het door selecteren en laten er geen gras over groeien. Je hoort hier weinig geruchten en opeens hebben ze weer een nieuwe speler.

12 juni 2019 om 20:42

Mendy, Hazard en Jovic waren alledrie wel ruim van te voren bekend in de media hoor!

12 juni 2019 om 20:56

Bij al hun aankopen barste het juist van de geruchten.

12 juni 2019 om 21:34

Ze zijn al letterlijk 2 jaar bezig met Hazard en de geruchten rond Jovic gonzen toch ook al maanden.

Tot nu toe lijken het stuk voor stuk goede en noodzakelijke aankopen voor Real. Hopelijk kunnen ze volgend seizoen meedoen om de titel.

Hoppaaaa, nummer 5 alweer. Heerlijke aankoop, goede opvolger van Marcelo. We zijn er vroeg bij dit jaar. Ik hoop nog echt op Pogba en dat we dan in een 2 spitsensysteem gaan spelen met Big Benz en Jovic samen. Een voetballende spits en een snelle killer. Daarachter de op 1 na beste dribbelaar van de wereld in Hazard met een vrije rol. Daarachter Kroos en Pogba en op de cvm Casemiro of misschien zelfs Ndombele.

Heerlijk man. En indien het niet loopt in de wedstrijd kun je het omgooien door een 10 erin te brengen, Hazard naar links te laten uitwijken, spits eraf halen en een van onze gemotiveerde wingers rechtsvoor zetten. Keuze en talent zat met Rodrygo, Vinicius en Brahim Diaz

12 juni 2019 om 22:05

Verschrikkelijk om te merken dat het einde van Marcelo nabij komt. Toch mijn all-time favoriete linksback, samen met Maxwell.

Geen plek voor Modric in jouw ideale team voor komend seizoen?

12 juni 2019 om 23:20

Als Modric blijft zal hij gaan rouleren met Kroos in mijn ideale team. Dus ideaal zou dan een blok zijn van Ndombele, Modric/Kroos en Pogba en daarvoor dan Hazard, Benz & Jovic. Modric wordt ouder en kan niet heel het seizoen meer spelen. Kroos heeft net verlengd en is in zijn prime dus die zal niet weggaan. Maar ook hij wordt middenin het seizoen moe dus rouleren tussen die twee is belangrijk en een luxe indien Modric niet naar Inter zou gaan. Maar samen gaan ze het blok niet meer vormen zoals voorgaande seizoenen.

Ik blijf dit een onnodige aankoop vinden die Zidane per se moest doordrukken, dus ik ben vooral benieuwd wat er met Reguilon gebeurt. Het beste scenario zou zijn verhuren voor 2 jaar a la Hakimi om hem dan terug te hebben met extra ervaring wanneer Marcelo weg is.

Wat een goede transfer periode nu al, verwacht niet nog veel meer aankopen behoudens een middenvelder (hopelijk Ndombele) en wat uitgaande transfers (oa Bale en Ceballos). Wat betreft Mendy, verwacht dat hij gaat rouleren met Marcelo en dan volgend jaar eerste lb zal zijn (Reguilon waarschijnlijk verhuur/verkoop met terugkoop).

Van harte welkom in Madrid! Real is lekker bezig, hoop alleen nog dat de berichtgeving over Mbappe’s vertrekwenst klopt en hij ons komt versterken. Volgens seizoen doen we dan weer mee voor alle prijzen

Perez wat een held😂. Allemaal spelers die paar maanden geleden zo goed als zeker bij Barca kwamen. Mensen die twijfelden of de grote spelers nog wel voor Real bleven kiezen door afgelopen seizoen. Het blijft de allergrootste club ooit en respect Florentino👍dit laat zien hoeveel hij van de club houdt.

12 juni 2019 om 20:51

Hazard bij barca? Nooit sprake van geweest

Jeetje, we blijven gaan! Eerst de presentatie van Jovic, nu de bekendmaking van Mendy en morgen een Galactico presentatie voor Hazard.. Pérez en co zijn heerlijk bezig en laten er geen gras over groeien. Heel erg blij met deze aankoop en een waardige vervanger voor Marcelo. Nu is het wel zaak om te focussen op het vertrek van o.a. Bale, Ceballos, Kovacic, James, Mariano, Mayoral, Vallejo, Vasquez en Nacho (sommigen voor huur). Als er dan nog een middenvelder van het kaliber Pogba/NDombele bijkomt spelen we weer mee voor alle prijzen. Hala Madrid y Nada Mas!

12 juni 2019 om 22:58

Helemaal met je eens. Alleen geef ik de voorkeur aan de komst van Mbappe i.p.v. van een middenvelder. Mocht dat niet lukken dan hoop ook ik dat we dan voor Pogba of NDombele gaan. Op Mbappe kunnen dan volgend zomer alle pijlen worden gericht.

13 juni 2019 om 06:22

MBappe wordt een zeer lastige zaak. Niet onmogelijk qua geldzaken maar de vraag is: laat PSG hem gaan? Ik neem aan dat ze er in Madrid druk mee bezig zijn om te kijken naar mogelijkheden, maar mocht het mission impossible worden vol voor Pogba of plan B NDombele gaan. Dan kunnen inderdaad volgende zomer alle pijlen op MBappe gericht worden. Ik weet zeker dat hij ooit in het witte shirt gaat spelen maar het is een kwestie van tijd en vooral afwachten.

12 juni 2019 om 20:52

Ze hebben nu al ruim 300 miljoen uitgegeven, dus ik mag er toch vanuit gaan dat Mbappe deze zomer niet meer gaat komen. Die zou als ik het goed heb begrepen zo’n 400 miljoen moeten kosten. Als dat uberhaupt al is toegestaan volgens FFP (wat ik betwijfel) ben ik benieuwd of Real van plan is om 700 miljoen in 1 zomer uit te geven.

12 juni 2019 om 21:05

400 miljoen? Hoe kom je erbij? Real gaat Mbappe niet halen dit seizoen maar hij zou geen 400 miljoen kosten.

Verder zou Real geen last hebben van de FFP omdat ze ook vrij veel verdienen en verkopen en vooral na de afgelopen 2-3 jaar waarin Real amper iets uitgaf. Zelfs al zouden ze nu nog 250 miljoen uitgeven voor Mbappe zouden het binnen de FFP vallen.

12 juni 2019 om 21:28

Het schijnt een bod van 280 miljoen te zijn geweest. Wellicht dat het bedrag dat ik ergens had gelezen inclusief bonussen en salaris was, dan zit je waarschijnlijk wat dichter in de buurt van de 400 miljoen. Hoe dan ook verwacht ik ook niet dat ze 600 miljoen in een zomer gaan uitgeven. Dat zou een astronomisch hoog bedrag zijn, zelfs in de huidige markt.

Ik begin een beetje bang te worden voor Real Madrid. Wat een geweldige spelers zijn ze aan het aantrekken. Geweldige spelers voor nu maar vooral voor in de toekomst. Als Barca supporter ben ik lichtelijk jaloers dat wij niet gericht zulke spelers aantrekken. Wij komen met een Vidal en Boateng..

Real maakt geen grappen. Stuk voor stuk mooie aankopen. Ook in deze speler zit een hoop potentie in. Misschien klein beetje onnodig omdat je Reguilon al hebt, maar die zal wel verhuurt worden a la Hakimi. Echt blij om te zien dat Real de selectie zo snel mogelijk in orde wilt hebben, zodat Zizou rustig kan voorbereiding op zijn nieuwe team. Hazard, Jovic, Mendy. Heerlijk. En Militao en Rodrygo ook nog erbij. Wie weet nog een Pogba ook. Damn, krijg meteen het gevoel van 2017 terug. Toen we echt een sterk team hadden met een sterke bank. ❤👑

12 juni 2019 om 21:07

Pfff wat een seizoen was dat 2016/17 voor mij de beste seizoen die ik mee mocht maken als madridista

Dank u Perez dat is pas een ploeg terug naar de top brengen met gerichte aankopen. Allemaal goed op tijd ze kunnen elkaar goed leren kennen tijdens de voorbereiding. Fier op mijn ploeg

12 juni 2019 om 21:20

Haha wat? Dit is ook een heel vergelijkbaar beleid... Vervang die speler van Porto door Lindehof, Mendy door een back als Dalot of Darmian, Jovic door Depay, Rodrygo door Martial, Hazard door Sanchez.. Allemaal gasten die op jonge leeftijd zichzelf aan het bewijzen waren of zich al meerdere jaren bewezen in de Premier League.. Het is maar afwachten hoe zulke transfers uitpakken, bij United duidelijk niet goed.

12 juni 2019 om 23:04

Sanchez speelde al een tijdje slecht dus hij valt niet te vergelijken met Hazard. Verder kun je zo elke transfer natuurlijk naar beneden praten, vervang Frenkie door Fred, enz. Man U is gewoon een echt kerkhof geworden op het vlak van transfers en dat is eerder uitzondering dan regel in die mate. Maar je kunt nu toch niet ontkennen dat dit goede transfers zijn op posities waar Real het nodig had?

Op papier nu 4 linksbacks onder contract. Theo Hernandez Marcelo Mandy Reguillon Theo gaat sowieso weg maar ben toch benieuwd of Madrid gaat kiezen voor Marcelo of Reguillon. De jeugd een kans geven of je tweede aanvoerder verkopen? Al met al een goede aankoop ben erg benieuwd of hij het niveau Madrid gaat halen.

Kan dit uberhaupt allemaal met de FFP? Jovic 60 miljoen, Mendy 55 miljoen, Hazard 100 miljoen en dan heb je ook nog Militao en Rodrygo of tellen die niet mee omdat dat al eerder rond was?

12 juni 2019 om 20:58

ja dit kan met de ffp. real heeft afgelopen jaren weinig gekocht, veel verkocht en goede sponsordeals en prijzengeld gewonnen met al hun cl's. sterker nog, ze kunnen mbappe halen voor 300 mil en dan voldoen ze alsnog aan de ffp.

12 juni 2019 om 21:18

Oke dankjewel!

12 juni 2019 om 21:23

graag gedaan kerel, ik help met alle liefde een barcafan in nood. wordt spannend komend seizoen in la liga, zal aankomen op de laatste wedstrijd denk ik.

12 juni 2019 om 21:42

Weinig gekocht en veel gekocht valt vies tegen hoor, niet zomaar wat roepen. Vanaf 12/13 (zomaar een seizoen gekoezen) hebben ze voor 574,85 miljoen verkocht, maar voor 883,25 ingekocht. Dat is toch een flinke negatieve balans.

Over de sponsordeals en prijzengelden durf ik niet te zeggen, maar al met al zullen ze natuurlijk wel winst hebben gemaakt sinds seizoen 12/13.

12 juni 2019 om 22:05

Bruh pak even rustig de berekeningen vanaf 2015 dan zal je andere cijfers zien. En tel daarnaast alle prijzengeld erbij op en noem maar op. En Real zal nog genoeg spelers verkopen deze zomer wat ook zo'n 200mil + zal moeten gaan opleveren. Oftewel geen stress.

Zou iemand even de spelers op een rijtje kunnen zetten die Real Madrid deze transferperiode nu allemaal heeft gekocht met een beoogde opstelling? Ben onderhand het overzicht kwijt..

12 juni 2019 om 21:18

We hebben tot nu Hazard, Militao, Rodrygo, Jovic en Mendy gekocht. Ik ga er vanuit dat er nog meer gaan komen. Rodrygo gaat rustig gebracht worden. Hij kan genoeg Copa wedstrijden spelen. Militao is gehaald met het oog op de toekomst als Ramos met pensioen gaat. Varane is nog weleens geblesseerd en Nacho, met alle respect, kan echt niet meer. Mendy gaat Marcelo overnemen en misschien dat Zidane zal rouleren. Als Marcelo weer draken van wedstrijden gaat spelen zal hij klaarstaan. Zidane wilt overigens een twee spitsensysteem gaan uitproberen volgens verschillende media. Dat zou betekenen dat je frontlinie Jovic - Benzema en Hazard in een vrije rol wordt. In een 4-3-3 zal Vinicius een belangrijke rol op de rechterflank kunnen vervullen en daarnaast hebben we dan Asensio nog. Isco is op de markt momenteel en zal bij een goed bod mogen vertrekken. Genoeg opties dus, maar ik denk dat een twee spitsensysteem ook wel mooie dingen kan opleveren.

Ik heb mij al jaren verheugd op t tijdperk weer zonder CR, het is aangebroken.
Dit is eindelijk een zeer duidelijke visie ook al heeft het imo langer geduurt dan gewenst .
Maar het werd ook tijd dat bepaalde plekken zwaar werden aangepakt. En met name de gehele achterste linie.
Het is veel te mager met een Varane die imo na zijn 20e nogsteeds zelfde fouten maakt en haast niet (zichtbaar imo) gegroeid is, en Ramos , we weten allemaal hij moet weg dat gaat niet nog 3jr duren ofzo gelukkig wel contract verengd ik vind dat echt cruciaal! en Marcelo, die ook gauw weg zal moeten. En defence is al jaar en dag zwakste linie van Real. Varane vind ik mag best blijven alleen het is mij al lang duidelijk hij leid niet en Real heeft toch echt iemand dan naast Varane nodig die wel leid.

Het is tijd dat Ramos en Marcelo de achterste (nieuwe!) linie keihard aanpakken en dingen leren voor ze vertrekken.een heel seizoen met Mendy en co opschieten zal hopelijk later vruchten afwerpen.
En ik vind nogsteeds dat Real Courtois moet verkopen maar het ziet er naar uit dat hij zal blijven. Dat ik eerder zei Varane leid niet? Zelfde met Courtois, hij is veel te passief tov zijn spelers.
Ik zal me dan ook nog vaak aan hem ergeren Lol. Blijf het zeggen nee een slechte keeper vind ik hem niet maar hij bewijst me keer op keer dat Real hem nooit had moeten halen, t was gewoon paniek, wat ze overigens ook deden door bijv die spaanse bondscoach te contracteren..pure paniek en onnodig als je net 4x cl hebt gewonnen in 5jr.
Maar goed, deze aankoop is een hele mooie keus en hij was zeer gewild.
Het blijft uiteraard de vraag hoe t allemaal zal lopen maar goed de aankoop ansich, ik begrijp t wel.
Om eerlijk te zijn ik begrijp alle aankopen van de afgelopen 2-3 seizoen (transferperiodes) van Real helemaal ik had het persoonlijk alleen in een eerder stadium willen zien.
dat ze dat niet deden heeft ze ook de kop gekost in Cl.
Maar ja t nieuw tijdperk is begonnen het belooft volgensmij wel wat leuks.

Wat een daadkracht en alagvaardigheid van Real. Heerlijk gehandeld.

Ben ik de enige die nog niet onder de indruk is van het transferbeleid van Real Madrid? Ik moet nog maar eens zien of Mendy, Jovic, Rodrygo en die verdediger van Porto het waar gaan maken. Spelers die zich nog niet bewezen hebben in de Champions League of echt hebben laten gelden op een eindtoernooi met hun land. Ik zie geen aanleiding om aan te nemen dat zij er volgend seizoen direct staan en het verschil gaan maken en als dat je niet lukt in je eerste jaar bij zo'n grote club, kan het ook ineens weer je laatste jaar zijn. Kortom, je moet daar absolute top zijn, anders wordt het al snel een heel lastig verhaal..

12 juni 2019 om 22:50

Ben het gedeeltelijk met je eens. Ik ben namelijk ook niet geheel overtuigd van enkele aankopen maar dit komt meer omdat ik de spelers niet in actie heb gezien. Grootste vraagteken is voor mij deze Mendy, die heb ik helemaal niet aan het werk gezien. Danillo heb ik wel enkele wedstrijden gezien in de CL en hij stak er met kop en schouders uit in de verdediging, prima gepresteerd met Porto in de Champions League, uiteindelijk wel door Liverpool uitgeschakeld. Jovic heeft goed gepresteerd bij Frankfurt maar of hij Benzema uit de basis zal spelen? Rodrygo is een jongen met veel talent maar moet daardoor nog veel vlieguren maken gok ik. Ben in iedergeval blij dat Zidane wat meer gretigere spelers/opties er bij heeft gekregen met deze spelers en hopelijk zorgt dit ervoor dat er wat teweeg brengt binnen de selectie.

Geweldige speler, geweldige aankoop.

Real geeft flink geld uit! En terecht ook! De selectie is toe aan een grote beurt en er worden jonge spelers aangetrokken die weer jarenlang mee kunnen. Ik kan niet wachten totdat La Liga weer begint. Wordt hopelijk een spannende strijd tussen Barca en Real dit seizoen. Met Hazard, Jovic, Militao, Rodrygo en nu Mendy ben ik wel benieuwd naar de volgende aankoop.

12 juni 2019 om 21:40

Spelers waarmee ze jarenlang door kunnen? Haha, lijkt mij erg naïef. Real Madrid haalt jaarlijks meerdere van zulke spelers en op dat niveau zijn er al helemaal weinig spelers die het jarenlang vol kunnen houden.

12 juni 2019 om 21:48

Pardon? Spelers die het niet jarenlang vol houden?

Sergio Ramos
Marcelo
Carvajal
Kroos
Modric
Isco
Benzema

Zat spelers op te noemen die al jaren op het hoogste niveau (niet enkel Real) meedraaien. Mendy, Jovic en Militão kunnen jaren mee. Hazard wat minder lang, maar die moet toch zeker 4/5 jaar voluit mee kunnen. Rodrygo ook, maar hem ken ik niet echt en daarom weet ik niet hoe goed hij is.

12 juni 2019 om 22:09

Ja, en hoeveel spelers heeft Real Madrid in die periode gehaald? Jij noemt echt de uitzonderingen... Vanaf die periode kan ik alleen al uit mijn hoofd een leger spelers noemen die dat niet is gelukt bij Real Madrid; Robben, Sneijder, Drenthe, Van der Vaart, Huntelaar, Coatrou (helemaal verkeerd geschreven, bedoel Portugese linksback), James, Kaka, Bale, Ceballos of zo, Isco, Lucas Silva, Mariano Diaz, Callejon, Higiuan, Ozil, Danilo, Kovacic...

12 juni 2019 om 22:09

En Isco is dus juist een speler die zich daar niet jarenlang heeft bewezen hahah...

De overdreven positieve reacties in dit topic verbazen mij. Blijkbaar ben ik de enige die niet iedere wedstrijd van Lyon integraal bekijkt, want ik zou echt totaal niet in kunnen schatten of deze jongen het prijskaartje van 48 miljoen waard is, veel geld voor een linksback. Idem overigens voor Luka Jovic en Militao.

Er is geen woord aan gelogen toen ze het hadden over het de selectie renoveren. Hazard (100), Jovic (60), Miltao (50), Mendy (48) en Rodrygo (45) halen en dan is nog maar de vraag of Real echt klaar is, want ik geloof dat ze nog een middenvelder erbij wilde halen (pogba of Eriksen).

Dit is wel grondig doorpakken in ieder geval, ik ben wel benieuwd welke spelers gaan plaats maken want tegenover zulke uitgaven moet je in het kader van FFP ook inkomsten kunnen overleggen. Gelukkig zijn er nog genoeg ''overbodige'' spelers bij Real die een kapitaal vertegenwoordigen.

Al 300 miljoen uitgegeven .... dat is serieus vee geld. Iets zegt mij dat ze ze nog niet klaar zijn. Opzich goed dat ze werken aan een schoonmaak met spelers die zeker nog een aantal jaar op topniveau kunnen voetballen. Sterker nog, velen zitten nog lang niet aan hun top!

Real Madrid is on fire! Ik zou, als Real zijnde, alleen nog Ndombele en Néves halen. Zij kunnen dan Casemiro en Kroos vervangen, die toch echt bij die 'verzadigde' groep horen. Een 4-2-3-1 met Jovic in de punt, Hazard en Rodrygo op de flanken, James of Asensio op 10 en een blok Ndombele - Néves. Achterin Mendy - Ramos - Varane - Odriozola. Pfoee haast onoverwinnelijk zou dat zijn! Wel zaak dat Zidane er een team van gaat smeden, maar het zijn allen jonge gretige spelers die dolgraag in het magisch witte shirt willen spelen.

13 juni 2019 om 09:20

Vergeet je doodleuk Modric? Die ndo nog wat, en neves hebben niks te zoeken bij Real, evenals James. Gewoon lekker modric en kroos/casemiro.

Wow ze tonen wel daadkracht bij Real zeg. 300 miljoen eruit, 5 nieuwe spelers, en ze zijn nog niet eens klaar. Zo doe je dat dus. Knal Mbappé er nog even achteraan, en Eriksen, dan ben je wel klaar. Er kan ook makkelijk voor 300 miljoen verkocht worden, dus het kan er nog wel bij. Navas, Hernandez, Nacho, Bale, Dani Ceballos, Kovacic, James Rodriguez, Oscar Rodriguez, Lucas Vázquez, Borja Mayoral, Raul de Tomas, Odegaard, Benzema zou ik dan allemaal weg doen, dat moet bij elkaar zelfs voorzichtig geschat wel 300 miljoen opleveren)

Allemaal hele goede aankopen, maar ik vind dat Real nog steeds geen glans heeft zoals ze dat hadden met Ronaldo. Ze moeten gewoon nog 1 topper halen die op dit moment helemaal opgehyped wordt zodat hij Real mee kan nemen in dat momentum, zoals Barca heeft gedaan met Frenkie de Jong.

13 juni 2019 om 01:14

Van die categorie spelers heeft Real er nu wel genoeg gehaald met Militao, Mendy, Jovic en Rodrygo.

Er zou nog minimaal 1 Galactico bij moeten komen. Dan zou Pogba het meest ideaal zijn omdat hij het best presteert met toppers om zich heen, zoals bij Frankrijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Real Madrid

4235 fans
Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Barcelona8754
4.Valencia6116
5.Getafe5913
Voor de complete stand: LaLiga
SpelersPositieW
K. BenzemaAanvaller3621
G. BaleAanvaller298
T. CourtoisDoelman270
Vinícius JúniorAanvaller182
Daniel CarvajalVerdediger241
M. DíazAanvaller133
NachoVerdediger200
Voor de complete selectie: Clubpagina Real Madrid.

In de wandelgangen

Maandag 17 juni
Éver Banega staat voor een overstap naar Galatasaray. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren