Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sky kijkt jaloers naar ster van Oranje: ‘Wij hebben zo iemand niet in Engeland’

Laatste update:

De overwinning van het Nederlands elftal op Engeland in de halve finale van de Nations League was meer dan verdiend, zo erkennen de analisten van Sky Sports na afloop. Jamie Carragher, Jamie Redknapp en Gary Neville lichten het optreden van Frenkie de Jong uit: een speler met zijn kwaliteiten wordt in Engeland zelden opgeleid, terwijl de ploeg volgens de oud-voetballers wel sterk behoefte heeft aan zo'n type.

Oranje stond bij rust met 0-1 achter in Guimarães, maar dwong een verlenging af en maakte daarin het verschil (3-1). "Nederland was duidelijk de betere ploeg, zelfs in de eerste helft. Ze domineerden Engeland volledig en de overwinning was dik verdiend", vindt Carragher. Collega-analist Redknapp stelt dat Oranje de bal 'overal op het veld' beter bij zich hield dan de Engelsen deden. "We hebben met Fabian Delph, Declan Rice en Ross Barkley drie goede jongens op het middenveld, maar zijn dat spelers die de bal echt bij zich willen houden en één-tweetjes willen doen, zoals de Nederlandse middenvelders doen? Nee, niet echt."

De cijfers voor de ongekend wisselvallige De Ligt en Depay in Guimarães

Voetbalzone gaf Frenkie de Jong een 8,5 voor zijn optreden: het hoogste cijfer van alle spelers van Oranje. Lees artikel

"Dat was een groot probleem voor Engeland. Je hebt middenvelders nodig die de bal juist willen ontvangen in de kleine ruimte", legt Redknapp uit. "Dat was het grote verschil op het veld. Kijk naar De Jong, die de wedstrijd van begin tot eind domineerde. Overal op het veld wilde hij de bal hebben. Wij hebben het moeilijk met het vasthouden van het balbezit. Wij hebben niet zo’n type speler in de Premier League." Carragher is het daarmee eens. Hij moest terugdenken aan de halve finale van het WK 2018, waarin Luka Modric een soortgelijke rol vervulde. "Wij hebben zo'n type niet en we produceren zulke spelers zelden tot nooit."

"Het is moeilijk om onze spelers daarvoor te bekritiseren, want het is gewoon niet hun kwaliteit. Maar op dit niveau maakt het enorm veel uit", voegt de oud-verdediger daaraan toe. Gary Neville vult aan dat het een terugkerend probleem is voor Engeland. "Dit gaat al twintig jaar zo. De ene keer is het Pirlo, de andere keer is het Modric, vanavond is het De Jong”, doelt hij op spelers die Engeland in het verleden pijn deden. “Ik heb gezegd dat Scholes de beste speler was met wie ik ooit speelde, omdat hij iedere wedstrijd controleerde waarin hij speelde. Hij bepaalde twintig jaar lang het tempo van de wedstrijd."

Was Frenkie de Jong de beste man op het veld bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die Jamie redknapp zit wel echt tot z'n kleine teennagel in de kont van Frenkie zeg. Vandaag al 3 artikelen gezien waar hij Frenkie complimenten geeft.

7 juni 2019 om 00:04

Geef hem eens ongelijk, beste speler van het veld! Super mooi dat wij daar van mogen genieten als landgenoten

7 juni 2019 om 00:05

Dat dus, frenkie is opzich een goede voetballer, maar of ie t red bij barca

7 juni 2019 om 10:11

Als je je dat afvraagt zou ik je gaan richten op andere sporten.

7 juni 2019 om 00:06

Wees er nou eens blij mee. Het is vrij lang geleden dat er zo groots over Nederlandse spelers gesproken werd.

7 juni 2019 om 00:13

Ben er zeker blij mee. Ik heb ook nergens gezegd dat ik het irritant vind of wat dan ook, en ik vind frenkie echt een hele goede voetballer. Maar 3 artikelen die eigenlijk over hetzelfde gaan hoeft van mij gewoon echt niet.

7 juni 2019 om 08:01

Dan open je ze niet toch? Zo, dat is dan weer opgelost

7 juni 2019 om 08:15

Tja het punt is dat je niet altijd aan de titel ziet om welke speler het gaat. Ik kan dan soms enige teleurstelling begrijpen als mensen al 2x eerder een gelijkwaardig artikel hebben geopend. Ben trouwens wel blij met buitenlandse lof. Ik ga altijd stelselmatig op zoek naar wat buitenlandse kranten te zeggen hebben over prestaties van Nederlanders. Raar soort van chauvinistisch trekje op zoek naar erkenning van een prestatie die ik niet eens zelf heb geleverd 😬

7 juni 2019 om 09:31

Precies wat T-Star hier zegt. Hoe moet ik van tevoren weten dat Jamie Redknapp, Carragher en Neville het over de Jong hebben?

7 juni 2019 om 00:34

Ja, want hij kan er natuurlijk iets aan doen dat hij 1 interview geeft over de Jong en dat VZ het in 3 verschillende artikelen zet

Als de superlatieven in ons land uitblijven, doen ze dat over de grens wel. Met Frenkie hebben we gewoon in potentie misschien wel de beste middenvelder ter wereld. Vanavond de meeste km gelopen, en lijkt ook steeds slimmer in de verdedigende duels. Pakt ongelofelijk veel ballen af door goed te anticiperen zonder tackles te maken. Dan heb je nog zijn voetballende kwaliteiten. Hoop hem snel in actie te zien bij Barca.

7 juni 2019 om 00:10

Ik kan echt niet wachten op de messi, griezmann (hoop ik) en de jong combi. Ik kan de holy dribbels al zien zeg.. ik denk dat we weer tikkietakka barca kunnen gaan zien.

Meeste km gelopen was te zien nadat hij gewoon bek en bek af was. Vind ik altijd een mooi beeld als spelers bekaf op de grond liggen en gewoon gewisseld moeten worden, dan weetje die heeft alles gegeven.

7 juni 2019 om 00:16

Waarom toch steeds dat in potentie? Hij bewijst het toch al het hele jaar op het hoogste niveau? En nu weer? Hij is dus nu wereldtop, evenals De Ligt waar ik eerder deze week precies deze discussie over had. We kunnen pas over 5 jaar zeggen of het wereldsterren zijn die de top zijn gaan domineren maar in het buitenland heeft men inderdaad allang door dat de wereldsterren in Nederland aanwezig zijn.

7 juni 2019 om 00:24

Inderdaad. De Jong is totaal geen speler die opeens slecht gaat spelen of zich laat verleiden tot geld. Frenkie heeft al 50 wedstrijden of meer erop zitten dit seizoen en laat telkens wereldklasse zien. Zowel EK kwalificatie, Champions League alsmede Nations League. Wat willen mensen nog meer? Dat hij meedraait in een team zoals Barca dat elke wedstrijd met 5-0 wint?

7 juni 2019 om 06:02

Na eerste jaar PSG was Mbappe nog geen wereldtop?

7 juni 2019 om 06:46

Dat was die al toen hij met Monaco uit Man City wegspeelde. Alle respect voor de Jong en de Ligt maar Mbappe is van een andere orde en dat bedoel ik niet als denigrerend naar welke speler dan ook maar bij hem heb je het gevoel dat in de buurt kan komen van de prestaties van Messi en Ronaldo.

7 juni 2019 om 06:56

Je kunt toch niet het niveau/potentie van een aanvaller met een verdediger en middenvelder vergelijken?

7 juni 2019 om 08:05

Op welk hoog niveau een jaar lang? Bij Ajax zat iedereen gewoon in een flow. Als de Jong het al bewijst op het hoogste niveau dan kun je dat over heel Ajax zeggen... laat de Jong het maar bewijzen bij Barcelona met de echte druk. Vergeet niet dat Ajax in de CL mocht en een Barcelona dat moet. Daarom kun je nog niet zeggen dat ze al wereldtop zijn en met name de Ligt die af en toe van die slippertjes heeft, die uiteraard over 5 jaar er niet meer zullen zijn en je dan pas ziet dat het een wereldster is.

7 juni 2019 om 08:08

Wel na een jaar Monaco en schitteren op een WK.... en de Franse competitie is wel iets zwaarder dan de Nederlandse en Mbappe was ook nog eens 18/19. Dat is wel van een andere orde wat hij heeft bewezen tov de Ligt en de Jong.

7 juni 2019 om 08:37

@dneres

"op welk hoog niveau een jaar lang? Bij Ajax zat iedereen gewoon in een flow. Als de Jong het al bewijst op het hoogste niveau dan kun je dat over heel Ajax zeggen... laat de Jong het maar bewijzen bij Barcelona met de echte druk. Vergeet niet dat Ajax in de CL mocht en een Barcelona dat moet. Daarom kun je nog niet zeggen dat ze al wereldtop zijn en met name de Ligt die af en toe van die slippertjes heeft, die uiteraard over 5 jaar er niet meer zullen zijn en je dan pas ziet dat het een wereldster is."

Ik heb zelden iemand zoveel onzin zien uitkramen in zo weinig zinnen. Het feit dat je het hoge niveau dat Ajax het afgelopen seizoen heeft gehaald, in twijfel trekt terwijl iedereen dat met eigen ogen heeft kunnen zien en er maar niet over uitgesproken raakt, is bijna bizar. De veronderstelling dat er bij Ajax minder druk zou zijn dan Barcelona terwijl de meeste spelers van Ajax nog niets hebben gewonnen en voor Barca het omgekeerde geldt, is van hetzelfde laken een pak. De Ligt en De Jong zijn qua leeftijd de talentenstatus nog niet eens ontgroeid, maar leveren het hele seizoen al prestaties af die de definitie wereldtop rechtvaardigen. Ze zijn nog niet van het niveau Messi/ronaldo, maar die zijn van de buitencategorie en presteren al bijna een decennium lang op wereldniveau. Dat is maar voor heel weinig spelers weg gelegd en het zou geen schande als het koppel dat niet zou halen. Als de slippertjes van een speler bepalend zijn voor de definitie wereldtop, bestaat die definitie helemaal niet eens omdat er geen speler bestaat die dat niet af en toe doet.

De foutjes van De Ligt zijn bijna altijd inschattingsfouten en dat is gewoon een kwestie van ervaring. Je ziet De Ligt ondanks zijn jonge leeftijd echter nooit de fratsen uithalen zoals bijvoorbeeld Ramos dat wel eens doet door op het middenveld volkomen onnodig een speler torpederen en een rode kaart pakken. Volgens jouw argumenten zou ook Ramos geen wereldtop zijn en als je dat hardop zou uitspreken, zou je waarschijnlijk vooral hoongelach ten deel vallen. De Ligt en De Jong spelen doorgaans als een speler van wereldklasse en daarom zit of zat vrijwel iedere topclub achter ze aan. Het bewonderenswaardige is dat ze dat niveau halen op zo een jonge leeftijd en bij een club en landenteam dat net bezig is om weer uit het dal te kruipen. Er zit nog onvoorstelbaar veel meer in het vat als ze veel aan spelen toekomen. In plaats van de boel te pamperen zoals men in NL gewoon is, kan je die spelers beter de credits geven die ze verdienen als ze goed spelen en blij zijn dat je landenteam minimaal de komende 10 jaar over dergelijke spelers kan beschikken. Het is typisch Nederlands om spelers als De Ligt en De Jong te pamperen als ze een goede wedstrijd spelen, terwijl als ze het een keer wat minder doen, meteen de botte bijl uit het vet wordt gehaald. Wat dat betreft valt er nog veel te verbeteren aan de Nederlandse topsportcultuur. In het buitenland maalt niemand erom als een speler in de media wordt bewierookt als zijn prestatie dat rechtvaardigt. Het is typisch Nederlands, waar je kop figuurlijk meteen van je romp wordt gescheiden als je die boven het maaiveld uitsteekt, dat mensen zich er aan ergeren als iemand bovengemiddelde aandacht krijgt. Want Nederland houdt van gewoon. Wat dat betreft, is Ajax een on Nederlandse club en dat is misschien ook wel de reden dat men daar zo graag tegen aan schopt.

7 juni 2019 om 09:32

@Scepticus38,

Zo lang bericht en alleen maar onzin! Ik heb al spijt dat ik het heb uitgelezen, maar ik zal wel op je onzin reageren.

Waar trek ik het niveau van Ajax in twijfel? Omdat ze dit jaar in een flow zaten? Dus eigenlijk zeg je dat Ajax elk jaar in staat is om dit te halen? Weet je nog onder Bosz? Toen haalde ze de Europa league finale en het seizoen erop, niet eens kunnen kwalificeren... ik zeg dus niet dat Ajax er niks van kan, maar je moet zelf toegeven dat dit seizoen een niet vanzelf sprekend seizoen is terwijl een Barcelona bijv wel elk jaar minimaal halve finale haalt en daar zullen de kranten en journalisten niet lovend over zijn terwijl ze dat bij Ajax wel zijn. Snap je het verschil of leef je in een wolk dat het voor Ajax elk jaar vanzelf sprekend zal zijn om zo ver te komen? Heel Ajax presteerde goed in de CL, betekent dit dan dat ze allemaal wereldtop zijn op dit moment? En als je echt denkt dat de druk bij Ajax net zo hoog ligt als bij Barcelona dan zou ik voortaan oppassen met roepen dat mensen onzin uitkramen. Dus volgens jou heeft Ajax volgend seizoen dezelfde doelstelling als Barcelona? De kranten raken idd niet uitgesproken over Ajax, waarom niet over Barcelona aangezien ze net zo ver zijn gekomen? Waarom zijn die kranten niet zo lovend over Liverpool die de CL wonnen? Weet je waarom? Van Ajax werd deze prestatie niet verwacht en dat maakte het extra knap en met name het voetbal dus dat laat al verschil in druk zien...

En de fout van de Ligt is inderdaad een inschattingsfout wat hij nog wel vaker zal hebben. Vandaar ook dat ik verwacht dat die over 5 jaar er niet zullen zijn en je dan pas ziet dat het een wereldspeler is...
Het verschil wat je met Ramos maakt vind ik eigenlijk wel typerend over hoe jij weinig begrijpt en onzin praat. Ramos is dus wat aan de wilde kant, zo voetbalt hij zijn hele carriere, maar kijk eens waar hij dat doet... die heeft minder van die slippertjes in de 16 en daarom, nogmaals, zie ik dat over 5 jaar echt verdwijnen en zul je zien dat de Ligt dan veel beter is, of vind je dat wat de Ligt nu laat zien het al is en niet beter zal worden? Interessant...
Welke credits geef ik ze niet dan volgens jou? Dat ik ze nu op dit moment geen wereldspeler vind betekent niet dat ik ze niet goed vind! Sterker nog, de Jong is juist een van mijn favoriete spelers waar ik veel van verwacht alleen ik ben niet zn typische Ajax supporter die hun spelers onnodig 2 keer zo goed wil maken dan dat ze zijn. Hun tijd komt nog wel, maar om te zeggen dat ze nu al wereldspelers zijn gaat te ver. Ik ken spelers die meer lieten zien dan de Jong en de Ligt en die het uiteindelijk bij topclubs niet wisten te redden. Nogmaals, de druk is daar anders, maar alleen volgens jou is dat niet zo en hebben Barcelona en Ajax dezelfde druk....

De Jong speelde weer een zeer sterke wedstrijd. Hij heeft inderdaad de potentie om de beste middenvelder ter wereld te worden. Wel vind ik dat hij soms de bal sneller mag spelen. Zijn dribbels zijn geweldig, maar je hoeft niet letterlijk iedere keer dat je de bal krijgt hem 3-5 seconden bij je te houden. Hierdoor leed hij ook een paar keer (bijna) gevaarlijk balverlies. Iets beter zijn momenten kiezen dus, dan wordt het echt een wereldspeler.

7 juni 2019 om 00:31

Laatst had een analist hier een goede opvatting over (die ik overigens volledig deel), doordat hij soms de bal langer vasthoud en niet het voor de hand liggende doet, komen er andere opties open die gevaarlijker zijn. Je zag een dit vandaag ook een paar keer, toen hij simpele balletjes breed voorkwam en wachtte tot de opening er was. Ik houd ervan.

7 juni 2019 om 01:02

Ik ben het met je eens Perry19, soms loopt De Jong simpelweg te lang met de bal of houdt deze net een seconde te lang bij zich. Ja, wat FCB hierboven zegt klopt ook... doordat hij minder vervelende tikkies breed geeft ontstaan er andere mogelijkheden en verlegt hij het spel soms onverwacht mooi door de as... maar achterin de eigen 16 een bal zo lang bijhouden dat andere afspeelmogelijkheden verdwijnen en dan zelf zo onder druk komen te staan dat je bij wijze van spreken van geluk mag spreken dat de scheidsrechter je een licht gegeven vrije trap meegeeft... nee dat vind ik persoonlijk niet zo chill.

7 juni 2019 om 07:36

Ik snap ook waarom je het vervelend vindt. Zeker in spannende wedstrijden houd je soms je hart vast om die capriolen van hem, maar ik geniet ervan. Het is bij uitstek een Barca voetballer en hij speelt het spelletje waar ik fan van ben geworden en wat ik al een paar jaar mis bij Barca. Met z’n risico gaat het of helemaal mis of geweldig.

7 juni 2019 om 08:42

@perry19

"de Jong speelde weer een zeer sterke wedstrijd. Hij heeft inderdaad de potentie om de beste middenvelder ter wereld te worden. Wel vind ik dat hij soms de bal sneller mag spelen".

Door dat niet te doen, creeert hij ruimte voor zichzelf en voor zijn medespelers en juist dat hij dat doet, maakt hem uniek. Dat moet hij in mijn optiek dus ook gewoon blijven doen.

Wat was hij vandaag weer goed he.. Natuurlijk, dit is al zo vaak uitgelicht.. Maar ik heb me vanavond weer verbaasd, vooral qua onderscheppingen. Het is bijna ongelofelijk hoe hij dit combineert met zo veel spelinzicht. Dit gaat nog een koopje blijken voor Barca, ik knijp in mijn handjes.

Engeland valt ook vanavond weer door de mand. Op het WK lieten ze ook weinig goed voetbal zien, maar wonnen wel veel wedstrijden. Bijna lukte het hun weer om een overwinning weg te kapen, maar deze keer was de VAR er. De overwinning van Oranje was meer dan verdiend.

Niet alleen Frenkie de Jong, maar zelfs het duo van Dijk/de Ligt hadden zo in hun basis gestaan. Het is dan toch heerlijk te lezen hoe positief ze over onze speler(s) kunnen zijn. We hebben het laatste anderhalf jaar echt hele grote stappen gemaakt. Daar mogen we trots op zijn.

De Jong was door het harde werken volledig uitgewoond en ondanks dat Depay niet echt goed in zijn vel zat kon hij ook bepalend zijn dankzij dat harde werken.

7 juni 2019 om 08:28

Zo slecht spelen en toch bij alle goals betrokken van oranje. Best knap

Hoopte dat hij dat huilie huilie af zou leren maar helaas zal dat niet gebeuren want bij Barca zullen ze hem nog meer acteer les geven, qua dat had ik hem liever in Engeland zien spelen, dan hadden ze er een man van gemaakt.

7 juni 2019 om 09:36

De Engelsen waren complete watjes man. Heb je de wedstrijd wel gezien?

7 juni 2019 om 11:09

Gedraagt zich als fan van de concurrentie maar niet als voetballiefhebber.

Denk dat Henderson die rol zou moeten vervullen bij Engeland. Vond hem sterk invallen gisteren: gretig en in dienst van het team.

Jaren niks gehad nu een wereld lichting werd tijd dat ze jaloers zijn op naar een ek of wk titel. Puntje nu nog een goeie voorhoede tis het net niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren