Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Anco Jansen is het zat en legt eis op tafel: ‘Dit kan gewoon niet meer’

Laatste update:

Dinsdag maakte FC Emmen bekend dat Anco Jansen een nieuw contract is aangegaan bij de club uit Drenthe. De middenvelder ligt nu tot medio 2021 vast, terwijl de club de optie heeft om de verbintenis met nog een jaar te verlengen. De veteraan had bij de contractonderhandelingen met FC Emmen wel een belangrijke eis.

Jansen wil namelijk dat het kunstgras in De Oude Meerdijk vervangen gaat worden. "Dat is een belangrijk punt geweest. Kijk, in principe ben ik net als vele andere voetballers liefhebber van echt gras. Ik kan niet in de portemonnee van de club kijken en wil daar niet over oordelen, maar dit veld moet er echt uit. Dat heb ik aangegeven”, laat Jansen weten in gesprek met het Dagblad van het Noorden.

FC Emmen besloot akkoord te gaan met Jansen, die blij is dat er wat aan het speelveld wordt gedaan. "Dit veld kan gewoon niet meer, dat heb ik zelf ondervonden. Het zou eerst gerepareerd worden, maar ik heb min of meer geëist dat het compleet vervangen wordt. Dat gaat gebeuren." Voorzitter Ronald Lubbers liet eerder al weten dat natuurgras voorlopig niet mogelijk is.

“Natuurgras in ons stadion kost circa een miljoen”, stelde Lubbers. “Als we dat zouden doen, zou dat rechtstreeks uit het spelersbudget moeten komen. Het gevolg daarvan was geweest dat we voor komend seizoen een lager spelersbudget zouden hebben dan het afgelopen seizoen. We willen wel heel graag naar gras, laat dat duidelijk zijn. Maar die keuze maken zou op dit moment niet verantwoord zijn.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geweldig van Jansen. Maar wat een gezwets van de voorzitter. Clubs die wel gras hebben, hebben dat miljoen dus wel al op tafel gelegd. Speelveld is letterlijk en figuurlijk totaal ongelijk.

5 juni 2019 om 12:45

Omdat clubs als Emmen nu winkelen en begroten met geld dat overblijft omdat ze kunstgras hebben. Dat is altijd een makkelijk argument om mensen wijs te maken hoe duur natuurgras wel niet is.

5 juni 2019 om 13:02

Ik geloof persoonlijk nooit zo heel veel van die geldkwestie. Ik vind het een vorm van competitievervalsing omdat het een hele andere soort ondergrond. Als je hier dagelijks op traint, dan heb je er ook veel meer profijt van. Zijn niet voor niets clubs die vaak thuis bijna al hun punten pakken, omdat ze dan het kunstgras voordeel niet hebben

5 juni 2019 om 13:08

Eens, straks gaan ze bij Emmen nog met plastic ballen spelen omdat dat goedkoper is dan leren ballen. Als je je geen voetbalveld kunt veroorloven miet je je echt afvragen waarom je aan betaald voetbal wilt meedoen

5 juni 2019 om 13:17

Wat je natuurlijk niet moet vergeten is dat kunstgras wordt toegestaan door de Knvb. Zij geven de vrijbrief aan dit soort toestanden.

5 juni 2019 om 15:35

Uefa en Fifa doe dat, weet niet of Knvb het dan zomaar kan verbieden.

5 juni 2019 om 13:41

Nee, clubs met kunstgrasveld hebben een investering gedaan die gedurende de levensduur wordt afgeschreven. Daar staat tegenover dat ze minder onderhoudskosten hebben. Als het kunstgras nu wordt vervangen door natuurgras dienen ze die investering ineens af te schrijven. Dat is dus kapitaalvernietiging, ook omdat ze een natuurgrasveld moeten onderhouden.

5 juni 2019 om 14:15

Ook zal je trainingsvelden moeten gaan onderhouden. Op een grasveld kan je niet al je teams laten trainen en wedstrijden spelen, dat gaat op kunstgras wel. Dus buiten het onderhoud van je grasveld komen er ook nog eens trainingsvelden bij.

5 juni 2019 om 14:44

Ik heb het gechargeerd opgeschreven en wat je hier zegt, is correct. Wat ik bepleit, is dat Emmen (en andere eredivisieclubs met kunstgras) al jaren profiteren van dit slechte kunstgras door middel van lagere onderhoudskosten en het feit dat ze geen extra velden hoeven aan te leggen en te onderhouden om op te trainen. Die voordelen heb je nu een behoorlijke tijd gehad. Al het geld dat daarmee werd bespaard is waarschijnlijk ook het spelersbudget in gegaan. Andere clubs, die wel met het algemeen belang van het voetbal bezig zijn geweest, hebben een grotere kostenpost gehad om een fatsoenlijk veld (dat lijkt me een voorwaarde om betaald voetbal te mogen spelen) neer te leggen. Dat is het ongelijke speelveld waar ik op doel. Echter is dit door de Knvb altijd toegestaan, wat een grote fout is geweest. Gelukkig is daar nu een consensus over. Het lijkt me vanaf nu niet meer dan redelijk dat Emmen, maar ook andere clubs met kunstgras, eindelijk eens beginnen met een potje voor een echt veld in de toekomst. En dat gaat inderdaad ten koste van bijvoorbeeld het spelers budget, net zoals andere clubs dat hebben gevoeld en met onderhoudskosten nog steeds voelen. Je ziet het afschrijven van het kunstgras als kapitaalsvernietiging, ik zie het als dat het kunstgras letterlijk waardeloos is geworden, omdat het kwalitatief niet meer voldoet.

5 juni 2019 om 14:52

Het aanleggen van kunstgras (of niet) is een bedrijfseconomische overweging. Die overweging is toegestaan door de Knvb zoals je ook aangeeft. Als je als Knvb nu zegt dat we dat niet meer willen moet je ofwel clubs schadeloos stellen ofwel ze een redelijke termijn gunnen om die overstap te maken.

5 juni 2019 om 15:08

Ik ben benieuwd op basis waarvan dit soort velden worden goedgekeurd. In ieder geval niet op basis van de meningen van de spelers die er zelf op voetballen. Als zelfs eigen sterspelers dit veld niet goed genoeg vinden om op te voetballen, dan is er toch iets niet goed gegaan. De Knvb heeft hierin duidelijk gefaald en clubs als Emmen hebben daar gretig (en omdat het nu eenmaal mag ook terecht) gebruik van gemaakt. Volgens mij zou er nu langzamerhand het moreel besef moeten komen dat dit soort velden echt niet meer kunnen (los van het feit of het nu mag of niet). Ik vind een bepaald termijn gunnen om de overstap naar natuurgras te maken redelijk. Schadeloos stellen gaat mij te ver, want dat betekent dus dat andere clubs dat zouden moeten ophoesten die al die jaren wel gekozen hebben voor kwaliteit. Dat lijkt me nog veel onredelijker. Echter zal dit vast gaan gebeuren, omdat de kunstgrasclubs nu eenmaal al meebeslissen over hoe dit op te lossen. En rijke clubs als Ajax, die iets minder op de centjes hoeven te letten, zullen dit dermate graag willen dat er vast een soort bonus komt, mocht een club de overstap maken.

5 juni 2019 om 13:55

Hoezo is het gezwets? Je werkt met een begroting waarin je vervolgens iets 'anders' gaat realiseren wat niet is opgenomen. Dan moet je schuiven en ruimte opnemen uit een ander potje (of een nieuw potje maken).

Stel ik geef je 100 euro en daarvan ga je drie broeken kopen, van vorige week weet je namelijk dat je voor 100 euro drie broeken kan kopen. Sta je vervolgens in de winkel, is 1 broek duurder geworden en kan je in die 100 euro niet drie broeken kopen. Wat doe je dan? Dan moet je of gaan voor twee broeken, of een goedkopere broek kiezen om er toch drie te kunnen kopen.

Een club kan niet zomaar ergens geld vandaan toveren.

5 juni 2019 om 14:55

Ik begrijp dat een club dat geld niet zomaar ergens vandaan kan toveren, echter geeft de voorzitter aan dat dat ten koste gaat van het spelersbudget. In een reactie hierboven bepleit ik dat dit de aanleg en het onderhouden van een fatsoenlijk grasveld voor andere clubs al jaren ten koste gaat van het spelersbudget.

Om jouw voorbeeld aan te houden: Die ene broek die duurder is geworden waardoor je niet alle drie de broeken meer kan kopen, is dermate belangrijk om je werk goed te kunnen doen (bijvoorbeeld als stratenmaker). Die andere twee broeken waren voor in de vrije tijd. Emmen kiest liever voor die twee broeken in de vrije tijd, en een goedkope variant van de werkkleding (het kunstgras). Naar mijn mening liggen de prioriteiten van deze voorzitter dus helemaal verkeerd.

Natuurlijk kun een club als Emmen met weinig middelen niet in één keer dat miljoen op tafel leggen om een goed veld aan te leggen. Mijn reactie was dan ook ietwat gechargeerd. Echter kan de club daar nu wel voor gaan sparen, de inkomsten zijn sinds de toetreding tot de Eredivisie ook toegenomen (anderzijds ook de uitgaven natuurlijk), waardoor dat mogelijk moet zijn. Misschien niet binnen een jaar, maar dat moet toch de intentie zijn. En dat gaat inderdaad ten koste van het spelersbudget. Maar als zelfs je eigen sterspelers aangeven dat dit niet langer kan en blessuregevoelige spelers jouw club mijden, dan ben je als betaald voetbal organisatie niet goed bezig. Ik vind dat het niet kan maken te gaan zeuren dat het ten koste gaat van het spelersbudget, als je net jarenlang ervan geprofiteerd hebt ten opzichte van clubs die wél een fatsoenlijk veld als voorwaarde voor Eredivisievoetbal gesteld hebben.

5 juni 2019 om 15:10

Henk, het moet toch juist nu, binnen een paar weken tot enkele maanden? Anders had Jansen zijn contract niet verlengd...

(ps: een goede arbeider heeft niet 1 broek, je snapt het voorbeeld gelukkig wel).

Weer onmogelijke kunstgras.
Ik zeg ophoepelen met je troep uit de eredivisie.
Hoe heeft dit in godsnaam in het betaalde vietbal kunnen komen.

Ik begrijp niet waarom een grasveld een miljoen euro moet kosten. Weet iemand waarom dit zo duur is? Ik snap daar niks van

5 juni 2019 om 12:04

Zal wel te maken hebben met de accomodatie die aangepast moet worden, omdat de club ook op dat veld traint. Waarschijnlijk trainde ze voordat het kunstgras werd geïntroduceerd op straat?

5 juni 2019 om 12:08

Gaat niet alleen om aanleggen en onderhouden van het veld, maar ook om het aanleggen en onderhouden van een trainingsaccomodatie, met meerdere velden.

Persoonlijk vind ik het een onzinnig argument want alle andere clubs met echt gras geven dat ook al jaren uit, terwijl die ook wel een miljoen extra aan spelersbudget willen hebben.

5 juni 2019 om 12:18

Plus de aanleg en het draaiende houden van de veldverwarming die ook verplicht is.

5 juni 2019 om 12:53

Dit is gewoon een fictief huzarenstukje om geloofwaardig over te komen. Deze clubs gingen over op kunstgras, niet omdat natuurgras onbetaalbaar was, maar omdat er dan meer geld naar zaken als het spelersbudget kon. Nu gebruiken ze dat verschil om te doen alsof het ineens niet te betalen zou zijn, terwijl dat simpelweg niet het geval is.

5 juni 2019 om 12:13

Het kost zoveel mede doordat eerst het oude verwijderd moet worden, dan een aangepaste verwarmingsmat enz enz

5 juni 2019 om 17:53

Ik vind het allemaal ook erg apart en jammer dat clubs van oa Ajax het geld niet willen aannemen voor echt gras
Ik vraag me nu overigens af wat de regels in Europa League zijn wat betreft echt gras, mocht Heracles door de voorrondes komen?

5 juni 2019 om 17:53

Ik vind het allemaal ook erg apart en jammer dat clubs van oa Ajax het geld niet willen aannemen voor echt gras
Ik vraag me nu overigens af wat de regels in Europa League zijn wat betreft echt gras, mocht Heracles door de voorrondes komen?

5 juni 2019 om 18:03

Haha heb je de CL wedstrijden van Young boys dit seizoen gezien

En het seizoen daarna heb je hetzelfde 'probleem' en het seizoen daarna weer. Zo kan je natuurlijk wel bezig blijven. Je spelers zijn lijkt mij het belangrijkste van de club en dan geef je ze niet de optimale vortbalomstandigheden? Het is echt geen kwestie van niet kunnen, maar gewoon van niet willen.

5 juni 2019 om 12:10

Inderdaad, het is gewoon een kwestie van willen. Clubs op kunstgras hebben een groot financieel voordeel. Dat voordeel is veel groter dan het zogenaamde 'competitievervalsing' vanwege andere ondergrond. Allemaal leuk en aardig en begrijpelijk, maar wees gewoon eerlijk. Er zijn zat kleine clubs die het wel willen.

5 juni 2019 om 12:21

Wanneer clubs als Heracles weigeren een grasveld aan te leggen wordt het de hoogste tijd dat kunstgrasclubs de grasclubs financieel gaan compenseren. Grasclubs die jaarlijks wel bereid zijn te betalen voor onderhoud van gras en bijbehorende accomodatie.

5 juni 2019 om 14:28

De knvb moet kunstgras gewoon verbieden. Ben je direct af van die discussie.

5 juni 2019 om 12:16

Ik ben het niet helemaal met je eens in dit geval. Ronald Lubbers, de voorzitter van Emmen, heeft aangegeven te willen overstappen op natuurgras, maar de sportieve prestaties gaan voor. Mocht het Emmen lukken om ook komend seizoen te overleven in de Eredivisie ontstaat er een nieuwe situatie, waarbij de financiën rooskleuriger zijn. Ik begrijp wel dat ze het beetje geld wat er is investeren in spelers. Liever op kunstgras in de Eredivisie dan op echt gras in de KKD

5 juni 2019 om 12:42

Ja en dan komen ze weer op het punt 'hmmm we hebben nu wel meer geld, maar nu kunnen we nog betere/meer spelers kopen, of gaan we voor echt gras?' dan weet ik het antwoord al hoor. Die spelen over 2 seizoenen gewoon nog op kunstgras. Je moet gewoon een keer de knoop doorhakken. Nu moet notabene dat veld eruit omdat het gewoon te slecht is. Dus nu komt er een nieuw kunstgrasveld in (dat kost ook geld) en die gaan ze dan na 1 seizoen weer eruit halen voor een echt grasveld? Dat lijkt mij echt zeer onwaarschijnlijk.

5 juni 2019 om 12:56

En jij denkt serieus dat het volgend seizoen ineens anders is als ze erin blijven? Ook dat geld gaat weer naar het spelersbudget om de selectie wederom aan te sterken. Deze clubs kunnen het natuurgras makkelijk betalen, maar willen gewoon niet om zoveel mogelijk geld naar het spelersbudget te sturen.

5 juni 2019 om 14:30

@DieGelbeReds: als je voor 1 seizoen een nieuwe kunstgrasmat laat aanleggen, ben je duurder uit dan gras. Dus dit kan nooit het argument zijn. Dit zegt hij alleen voor de media, om de discussie voor een jaar de kop in te drukken.

5 juni 2019 om 15:13

Het 'sportieve prestaties gaan voor' argument vind ik helemaal verkeerd. Als een fatsoenlijk veld waar je sterspelers tevreden mee zijn om op te voetballen Niet je prioriteit is, dan heb je echt weinig te zoeken in de Eredivisie. Bij andere clubs is dat de eerste uitgave (bij wijze van spreken).

5 juni 2019 om 15:35

Waar zegt hij dat het maar voor 1 seizoen is?

Wellicht een goed idee om queens gras in Borger te benaderen voor sponsoring. Top gras uit de regio!

Sterker nog.
Competitie verzetten voor ajax,andere opzetten verzinnen ook.
Aantal buitenlanders in selectie ook.
Regels voor leeftijd kkd op maandag ook.
Enz enz
Dan is het niet moeilijk en zeker niet ongewenst om te zeggen geen natuurgras?ok dan geen eredivisie.
Geen natuurgras dan geen prom degr voetbal.
Rommel.
En zoals al aangegeven werd in een eerdere reactie is het een heel slecht argument.
Zelf fey of psv zou wel een mil extra willen om salarissen te betalen.
Maar dan gaan mr van emmen zeggen jaaaa maar dan hebben wij geen eredivisiewaardige selectie meer.
Zeg ik ok mooi zo laatste jaartje emmen dan.
Rommel.
En niet alleen voor comp vervalsing of de spelers.
Voor supporters is zn veld ook biet om aan te gluren.
Dan zou je pirlo ballen zien geven en je eerste reactie zou dan zijn dat die gozer er geen zak van kan

Ik lees reacties als “geweldig” en wat een “goede gast”. Wie is hier nu beleidsbepaler? Een speler die even een seizoen langskomt en die z’n grote bek opentrekt of de voorzitter met lange termijnsvisie? Wat een arrogante actie van Jansen.

5 juni 2019 om 12:53

Hiermee ga je toch voorbij aan de eeuwige discussie over kunstgrsg. Alsof jansen iets nieuws roept.. een club (met alle respect) als de Graafschap had afgelopen jaar een prima verdediger kunnen kopen van het geld dat zijn nu hebben "moeten" steken in het onderhoud van de grasmat en bijbehorende accomodaties. Hoe anders had het seizoen er in dat geval voor de graafschap eruit kunnen zien..

5 juni 2019 om 13:00

@gestrekte-poot

Andere clubs moeten dat ook. FC Twente heeft geen cent op de bank en speelt nog steeds 'gewoon' op natuurgras. Bovendien is de nood voor FC Twente om erin te blijven vele malen groter dan dat van Emmen. Dan is het de omgekeerde wereld dat ploegen die het makkelijker kunnen betalen het weigeren enkel om er extra(!) voordelen uit te halen.

5 juni 2019 om 13:42

Dus Emmen moet maar een miljoen gaan uitgeven omdat FC Twente het ook kan? Ik weet het niet zeker, maar is de begroting van Twente niet nog steeds groter dan die van Emmen? Is het niet zo dat Emmen hier kiest voor sportieve prestaties, zodat ze vermogen op kunnen bouwen door in de Eredivisie te blijven en daarna over te stappen naar echt gras? Of zie je graag dat ze net als Twente met fraude boven hun stand gaan leven en dus ook keihard de boot in gaan? Emmen voert beleid, in dit geval financieel, en op dat gebied heeft Twente even weinig recht van spreken imo.

5 juni 2019 om 13:49

@sirius Het gaat erom dat overstappen naar natuurgras kosten van rond de miljoen met zich meebrengt. O.a. grasveld, veldverwarming, trainingsvelden, etc worden in die kosten meegenomen. Als Emmen nog op natuurgras had gespeeld dan waren de kosten per jaar ook lang niet zoveel. Helaas is er in het verleden de keuze gemaakt, mede door financiele sores, om op kunstgras over te gaan.

5 juni 2019 om 14:05

@sirius. Graag wel alle feiten benoemen. Twente krijgt veel meer geld uit de tv pool. Daar stond laatst een heel duidelijk stuk over in de VI. Nederland behoort bij de 3 onderste landen qua eerlijke verdeling van de TV gelden. Daarom krijgt een Twente bij promotie wel 3x zoveel geld uit de pot als een Emmen. Ook als ze lager eindigen. Zolang je dat niet aanpast zullen clubs dus andere wegen zoeken om te kunnen concurreren.

5 juni 2019 om 14:34

Ik noem de Graafschap maar dit had idd net zo goed Twente kunnen zijn. Het gaat er om dat clubs op kunstgras niet alleen een sportief voordeel hebben maar ook een financieel tov grasclubs.

5 juni 2019 om 12:54

Hoezo arrogant? Hij heeft afgelopen seizoen op dat klote veld gespeeld en neemt in zijn overweging mee dat hij dat niet weer een seizoen wilt. En terecht want het gaat ook om zijn carrière en anders vind ie wel een andere club. Hij had in mijn ogen zelfs natuurgas moeten eisen.

5 juni 2019 om 13:46

Hij mag dit eisen, net als jij dingen kan eisen van je werkgever. In dit geval wil Emmen graag door met Anco en zal hij niet de eerste zijn die geklaagd heeft over het veld. Men ziet in dat het veld vervangen moet worden, dus stemmen ze ermee in om zijn contract te verlengen. Wilde ze niet met hem door of vonden ze het veld prima, hadden ze niet ingestemd en was Jansen mogelijkerwijs vertrokken. Zo werkt het ook bij jou.. Je kan dingen eisen van je werkgever en daarmee zullen ze instemmen als ze je willen houden en het binnen het beleid / de visie past. Als je dit ziet als arrogant, vraag ik me af of je het wel snapt.

5 juni 2019 om 14:44

Uit de Van Dale; betekenis arrogant -- met een te hoge dunk van zichzelf; = verwaand

Wat is arrogant aan deze actie? Hij, en wellicht zijn collega's ook, zijn het kennelijk zat om op kunstgras te spelen. Slim om dit dan in contractonderhandelingen mee te nemen. Nee heb je, ja kun je krijgen...

5 juni 2019 om 15:15

Arrogante actie? Jansen mag toch zelf weten waar hij graag voetbalt? En dat is op een fatsoenlijk veld. Dat lijkt me meer dan een redelijke eis. Als de voorzitter het niet met hem eens is, dan verlengt hij dat contract toch niet en kan Jansen naar een andere club. Even goede vrienden, toch?

5 juni 2019 om 12:49

Heracles, Zwolle VVV volgens mij ADO ook allemaal kunstgras en Emmen en Sparta.

5 juni 2019 om 13:04

VVV Venlo en Sparta schakelen naar natuurgras vanaf het komende seizoen. Heracles zal niet schakelen zolang Ten Cate een grote sponsor is, terwijl ook PEC Zwolle en ADO hebben aangegeven vanaf 2020-2021 weer op natuurgras te spelen.

5 juni 2019 om 13:13

Was er niet een voorstel om Europeese inkomsten af te staan aan clubs om zo over te kunnen stappen naar echt gras en enkel Heracles daarop tegen was ?

Kunstgras moet verboden worden in de ED. Anders vertrek je maar naar de KKD

5 juni 2019 om 13:21

Sparta schakelt niet hoor. 1 dag na de promotie kwam het bericht dat het financieel toch niet haalbaar was blablablabla.

5 juni 2019 om 13:52

Zolang de KNVB niets verplicht, is er geen sprake van competitievervalsing. Emmen is niet verplicht om natuurgras te nemen en kiest er door de beperkte middelen voor om niet jaarlijks 1 miljoen neer te leggen voor een goede grasmat, inclusief onderhoudskosten. RKC vind of natuurgras belangrijker dan prestaties of kan het zich veroorloven. Ander voorbeeld: ik rijd in een elektrische auto omdat het beter schijnt te zijn voor het milieu, maar niet iedereen kan een dure elektrische auto betalen. Is het dan eerlijk om mensen die dit niet rijden te verplichten een dure auto te kopen terwijl ze dit misschien niet kunnen betalen? Dan zou jij het ook niet tof vinden als je ineens 30.000+ moet betalen terwijl je misschien voor de helft al een hele mooie auto hebt.

5 juni 2019 om 15:32

Natuurlijk heb je gelijk, het is geen competitievervalsing omdat het nog gewoon mag, echter wordt hier ook meer een beroep gedaan op het moreel besef. En dat is dat het een prioriteit zou moeten zijn om een veld aan te leggen waar je eigen spelers in ieder geval wel op willen spelen.

Om het voorbeeld van jou te nemen: Emmen is die persoon die wel elk jaar 5 weken op vakantie gaat, het hele jaar door elke vrijdagavond uit eten gaat en daarna naar de schouwburg (oftewel spelers aantrekken), om vervolgens te zeuren dat hij niet een warmtepomp of elektrische auto kan betalen of überhaupt ook maar een poging doet om ervoor te sparen. Natuurlijk zijn er 'personen' (in dit geval dus clubs, maar daar hoort Emmen in de Eredivisie niet bij) die én niet op vakantie kunnen én dus ook niet een elektrische auto kunnen betalen, maar dan is de betreffende club misschien ook niet geschikt om betaald voetbal te spelen.

Ik ben van mening dat alle clubs in dezelfde competitie (scheiding tussen Eredivisie en Kkd) op hetzelfde type gras moeten spelen.
Dus of iedereen op natuurgras; zou in mijn ogen afgedwongen moeten worden in de licentie bepaling om Eredivisie te mogen voetballen. Of iedereen op kunstgras; wat het einde zou betekenen voor onze competitie.

Andere regeling zou kunnen zijn dat iedere wedstrijd gespeeld op kunstgras je 1 saldo punt kost per keer. Op die manier degraderen kunstgras clubs gegarandeerd en worden deze sterk gemotiveerd om over te schakelen naar natuurgras.

5 juni 2019 om 12:58

Misschien moet iedereen eerst gaan afvragen waarom een club is overgestapt op kunstgras voor dat iedereen een mening heeft. Als de topclubs het allemaal zo belangrijk vinden dat ze op gewoon gras spelen laat die dan even dat miljoen overmaken moet toch geen probleem zijn toch?
Maar die champions League miljoenen blijven lekker op de bank staan. Hebben ze nog meer om te graaien.

5 juni 2019 om 13:10

Het is toch lachwekkend dat clubs hun zelf-verdiende geld ter beschikking moeten stellen voor clubs die natuurgras zelf ook kunnen bekostigen? Het is namelijk niet moeilijk om na te gaan waarom clubs zijn afgestapt van natuurgras.

Kunstgras is een stuk goedkoper op de lange termijn waardoor er meer(!) geld overblijft. Dat geld gaat dan (in de meeste gevallen) weer naar het spelersbudget. Het is niet zo dat ze het natuurgras niet kunnen betalen of dat ze er schulden mee opbouwen, maar puur om nog weer extra uitgaven te kunnen doen.

5 juni 2019 om 13:35

De topclubs wilden kunstgras clubs ook compenseren om over te stappen op natuurgras, echter is dit geweigerd door Heracles waardoor de deal is afgeblazen.

5 juni 2019 om 14:14

@sirius en dat mag. Iedereen mag zijn geld uitgeven zoals ze willen. En zolang kunstgras is toegestaan mag daarvoor gekozen worden.

5 juni 2019 om 15:27

Waarom moet bijvoorbeeld een Ajax haar zelf verdiende centen uitgeven aan een andere Bvo?

In het darten zie je Van Gerwen toch ook niet op een ander dartbord gooien dan zijn tegenstander; omdat hij liever een plastic bord heeft dan de originele?

Het gaat erom dat het competitievervalsing is omdat niet alle wedstrijden op dezelfde ondergrond gespeeld worden.

5 juni 2019 om 15:29

@nrvier
Daarom ben ik voorstander dat dit centraal afgesproken wordt. Dan mag er niet meer vrij gekozen worden om op kunstgras te voetballen.

Cement is nog goedkoper dan kunstgras. Kunnen er net zo goed een indoor voetbalplaats van maken met 30.000 stoelen eromheen.

5 juni 2019 om 16:08

Rare vergelijking, kunstgras mag, cement niet.

Het lijkt mij een ged idee om de clubs die het kaspitaal hebben, iedere club die het niet zelf kan betalen, van een echt voetbalveld te voorzien. Op die manier worden de rijkere clubs aantrekkelijker voor een speler om vanuit het buitenland naar toe te komen. Wordt gewoon aantrekkelijk voor goede voetballers door het kunstgras te vervangen en je verdient het altijd terug bij een transfer. Ik weet zeker dat er al veel spelers hebben afgehaakt vanwege al die kunstgrasvelde. Dus Ajax en/- of Psv, vervangen die hap.

5 juni 2019 om 14:50

Dat voorstel is allang gedaan vanuit deze clubs en daar werd ook iets voor terugverwacht. Alle clubs behalve Heracles waren akkoord. Op z'n minst apart dat 1 club een vetorecht heeft in deze...

Wat hebben ze dan gedaan met dat geld van die keeper? Volgens hebben zo noot zoveel gekregen speler in hun hele club geschiedenis.

5 juni 2019 om 13:43

Gedeelte van het geld naar het budget voor de spelersgroep, ander gedeelte dacht ik naar de jeugdopleiding die verder geprofessionaliseerd wordt.

5 juni 2019 om 16:35

Ergo, een andere keuze gemaakt die ze beter uitkwam.

Beste Kingkerrie,

Dat is allemaal makkelijkgezegd, maar een ieder reageert hier op een eis die de voetballer Arno Janssen zelf heeft ingediend bij Emmen. Als hij al geen gedud heeft, mag je het dan wel van de supporters verlangen. Die betalen een kaartje en/- of zitten naar een bal te kijken die anders doet als op gras.
Dat mag een supporter naar jaren toch wel eens zat zijn. Het kunstgrasveld heeft zijn kans al jaren geleden gehad toen Heracles er mee begon, maar is inmiddels allennn maar lachwekkend.

Wat een onzin, nu een nieuwe kunstgrasveld aanleggen die er maar kort in ligt (omdat je straks wel moet overgaan op gras) versus gras, dan is gras gewoon goedkoper (ook voor meerdere velden). Wat een onzin argument van de voorzitter. Kunstgras investeer je voor heel veel seizoenen waardoor je het uiteindelijk ‘verdient’ op de onderhoudskosten. Als die periode kort is, ben je gewoon zelfs duurder uit.

5 juni 2019 om 14:39

Er hoeft niet een heel kunstgrasveld worden aangelegd, alleen het kunstgras wordt vervangen. De rest van de voorzieningen daarvoor liggen er al. Dus valt dat reuze mee.

5 juni 2019 om 14:51

Kunstgras blijft dan nog steeds niet een paar euro vs de miljoen die hij nu aangeeft voor echt gras. Ook al zou het bijvoorbeeld een half miljoen kosten dan (als ik jouw beredenering even aanhoud) dan kost natuurgras niet 1 miljoen, maar 0,5 miljoen extra.

5 juni 2019 om 15:24

Ik ga er vanuit dat het geen half miljoen kost maar meer iets van enkele tonnen en als het nu vervangen wordt, dan blijft het nog wel een tijdje liggen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren