Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bergwijn: ‘Natuurlijk streelt de interesse mij, daar lieg ik niet over’

Laatste update:

Enkele weken geleden kwamen de eerste geruchten over de belangstelling van Ajax voor Steven Bergwijn naar buiten. PSV reageerde vrijwel meteen resoluut door te stellen dat er geen sprake kon zijn van de verkoop van een dragende speler aan de aartsrivaal, maar dit heeft er nog niet toe geleid dat de rust is weergekeerd. De Oranje-international zou nog altijd in de belangstelling staan van de Amsterdammers, die hem terug willen halen naar de plek waar hij een deel van zijn jeugdopleiding genoot.

“Natuurlijk streelt de interesse van Ajax mij, daarover ga ik niet liegen”, vertelt Berwijn zelf in gesprek met Voetbal International. Hij heeft echter niet het idee dat hij nog unfinished business heeft liggen bij Ajax: “Nee, voor mij speelt dat geen rol meer. Ik lees er nu steeds meer verhalen over, die allemaal zwaar overdreven zijn. Allerlei verschillende versies, maar nooit de juiste.”

“Laat ik het zo dan maar zeggen: op dat moment was het beter dat ik zou vertrekken. In PSV vond ik een hele mooie nieuwe club, die ik heel dankbaar ben.” Onder de achterban van de Eindhovenaren ontstond er ook wat rumoer toen de geruchten over de belangstelling van Ajax naar buiten kwam. Bergwijn heeft hier in de praktijk nog niet veel van gemerkt, al begrijpt hij wel dat de berichten tot wat onvrede hebben geleid: “Ik ben onlangs nog in Eindhoven geweest en dat ging prima. Het is niet zo dat de mensen heel vervelend tegen me doen, of zo.”

“Ik snap het sentiment ook heel goed, natuurlijk. PSV is altijd heel goed voor me geweest, de club heeft me perfect opgevangen toen ik weg moest bij Ajax. Als je dan in de belangstelling staat van de aartsrivaal, begrijp ik dat de supporters op z'n minst niet heel blij zijn.” Bergwijn geeft echter ook aan dat het belangrijk is om professioneel te blijven en dat zijn gevoel voor PSV nooit zal veranderen: “En als ik al vertrek, doe ik dat niet vanwege de club, maar omdat ik denk me ergens anders gewoon beter te kunnen ontwikkelen als voetballer.”

Denk jij dat Steven Bergwijn volgend seizoen nog voor PSV speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Al geloof ik niet dat Ajax deze jongen gaat halen, krijg ik uit de tekst echt het gevoel dat hij graag naar Ajax wil. Hij blijft uiteindelijk vaag en sluit totaal niet uit dat hij een transfer naar Ajax zou kunnen maken.

5 juni 2019 om 07:56

Omdat uitsluiten het domste is wat je kan doen als voetballer. Je weet maar nooit wat de toekomst kan brengen..

5 juni 2019 om 08:06

"don't burn your ships" zeggen ze dan in de Verenigde Staten.

Meer dan logisch dat Ajax interesse heeft in Bergwijn, in potentie misschien we de beste Nederlandse winger van dit moment. Ajax wilt schijnbaar nog een Nederlandse identiteit behouden en dan zou dit de perfecte aankoop zijn. Zou dom zijn van Bergwijn om zo vroeg in de transferperiode al te zeggen: "ah bah, ik hoef echt niet naar Ajax hoor". Voor je het weet is Ajax de enige club die zich meldt deze zomer en dan heb je die kans al gemist. Gezien het enorme salarisverschil tussen PSV en Ajax zou hij zeker voor geld alleen al de stap kunnen maken.

Echter gaat PSV een bedrag vragen (40-50 miljoen) en dat zou zeer onverstandig zijn van Ajax om uit te geven. Gezien hij dat in mijn inzien niet waard is en je hierop ook veel minder winst kan maken. Mocht Ajax de enige partij zijn die zich deze zomer gaat melden in Eindhoven ben ik zeer benieuwd of de woorden van de Jong nog zo hard zijn.

5 juni 2019 om 08:21

Wat zei de Jong dan, lees niet alles nl

5 juni 2019 om 09:07

@almere67: De Jong zei dat Bergwijn niet aan Ajax verkocht zal worden, voor welk bedrag dan ook. Dat is natuurlijk spierballentaal voor de buhne want bij een bepaald bedrag gaat iedere club over stag. Maar ik betwijfel of Ajax in de buurt van Psv's 'over stag moment' wil komen, dat lijkt me niet. Tenzij er een club Neres losweekt voor achterlijk veel geld (dan moet je toch gauw aan een miljoen of 55 - 60 denken denk ik, want Ajax ziet geen enkele noodzaak om hem te verkopen), dan zou Overmars wel eens met die grote zak geld in Eindhoven aan kunnen kloppen om Stevie terug naar Amsterdam te halen.

5 juni 2019 om 09:11

Thanks

'' de aartsrivaal ''. Dat is dan ook echt alleen iets wat in Eindhoven leeft. In Amsterdam is er toch echt maar een echte Aartsrivaal, en die komt niet uit Eindhoven.

5 juni 2019 om 07:45

Ik denk ook niet echt dat aartsrivaal het goede woord is, maar de laatste 10 jaar was het wel vooral ajax tegen psv als het gaat om de titels. Dus denk dat ook vanuit Amsterdam er naar PSV wordt gekeken als: de concurrent?

5 juni 2019 om 07:48

Feyenoord was ooit in de jaren '70 een rivaal, daarna is het toch vooral gegaan tussen Ajax en PSV.

5 juni 2019 om 07:53

Ik denk dat je de woorden 'concurrent' en 'rivaal' door elkaar haalt.

5 juni 2019 om 08:38

Heracles en Twente zijn rivalen.. Ajax en PSV concurrenten.

Rivalen komen meestal uit dezelfde regio, of is vaak 1 grote stad verderop.

5 juni 2019 om 07:53

Ik zie Feyenoord niet meet als een “aartsrivaal.” Meer als een gewone sub topper die klop hoort te krijgen. De rivaliteit waar mensen zo nu en dan over spreken is naar mijn mening ook meer nostalgie. Met oog op de laatste jaren is PSV echt de enige club waar wij als ajacieden naar omkijken.

5 juni 2019 om 07:58

Er is een levensgroot verschil tussen aartsrivaal en concurrent. Al zou Feyenoord degraderen, dat blijft toch de aartsrivaal.

5 juni 2019 om 08:09

Jij kent de Ajax-fans uit het zuiden nog niet. Voor de meeste die ik ken is PSV de rivaal. Feyenoord doet heel vbeel jongere Ajacieden heel weinig.

5 juni 2019 om 08:14

Die zouden zich oprecht diep moeten schamen. PSV komt niet eens in de buurt van Feyenoord.

5 juni 2019 om 08:18

Oneens Mario. Ik zelf voel veel meer rivaliteit met onze ‘vrienden’ uit Eindhoven. Ik ben 20 jaar oud en zoals ik het zie is PSV de grootste rivaal. Ik win liever van PSV dan van Feyenoord.

5 juni 2019 om 08:20

Waarom zouden die zich moeten schamen? Omdat deze jonge fans te laat zijn geboren om de echte strijd tussen Ajax en Feyenoord te zien? Ik kan het me heel goed voorstellen dat voetbalfans van onder de 25 en zeker de tieners, PSV als een grotere rivaal zien van Ajax dan Feyenoord. In de tijd dat zij leven is namelijk maar een ploeg die het Ajax structureel heel erg lastig maakt en dat is Psv.

5 juni 2019 om 08:27

Volgens mij heeft PSV het moeilijker met Feyenoord dan met Ajax... Daarnaast heeft Feyenoord in de onderlinge toppers, de meeste punten gepakt afgelopen jaar. En die jonge guppies.. De rivaliteit tussen Ajax en Feyenoord is meer dan 2 clubs. Het is twee steden.. Het is het lievelingetje van de media tegen het ploeterende / hard werkende club

5 juni 2019 om 08:47

Vandaar die opgefokte ventjes bij een jeugd wedstrijd? Omdat ze tegen zomaar een clubje speelden? Of omdat het toch tegen de aartsrivaal was?

5 juni 2019 om 08:56

@Ajaxf1.

De concurrent dus. Dat is iets anders dan de aartsrivaal. Ik win ook liever van PSV, maar dat heeft vooral te maken met het sportieve. Qua gevoel doet PSV mij echt niets. Zo wint Bayern ook liever van Dortmund dan van 1860 München, maar blijft 1860 toch echt de aartsrivaal.

5 juni 2019 om 09:32

@DR.Mario, zo ervaar ik het dus ook. Ik win heel graag van PSV, maar beschouw ze niet als een aartsrivaal. Dat is en blijft Feyenoord. Dat is een gevoel van vele jaren. Aan de andere kant: ik blijf er wel nuchter onder. Er was een keer een Feyenoord-supporter op tv, die een weekje in Amstelveen moest logeren. Toen ze naar Mediamarkt moest gaan om schoenen te kopen, liep ze achteruit naar de winkel, omdat "ze het verdomde om naar de Arena te kijken". Thuis bij haar waren er tuinkabouters in Feyenoordkleren, posters in de woonkamer, kleden op de grond en ga zo door.

Zo gek ben ik ook weer niet. Ik ga probleemloos naar De Kuip voor een optreden en als Feyenoord in Europa speelt hoop en duim ik dat ze winnen.

Maar er is maar 1 aartsrivaal en dat is Feyenoord.

5 juni 2019 om 09:41

Als je het op die manier bekijkt misschien wel, echter voel ik veel meer "concurrentie" met PSV, ik kom zelf uit Den Bosch en kom uit 1992, merk zelf dat de rivaliteit tussen PSV en Ajax op dit moment groter is in het zuiden dan Feyenoord op het moment.

5 juni 2019 om 11:08

rivaal betekent toch echt een tegenstander die dezelfde doel heeft. En PSV is dat de afgelopen tien jaar toch wel meer dan dat Feyenoord is. En andersom geldt dat ook zo. Ik denk dat de term rivaliteit meer op gevoel zit. En het speelt zeker een rol hoe oud je bent. Woon in hartje Rotterdam zuid, daar hoe je niet met je Ajax tenue te lopen maar vind dat een Rivaliteit op een heel ander niveau dan de betekenis van Rivaliteit. Dat is toch wel PSV vs Ajax betreft het doel.

5 juni 2019 om 08:38

"dat is dan ook echt alleen iets wat in Eindhoven leeft. In Amsterdam is er toch echt maar een echte Aartsrivaal, en die komt niet uit Eindhoven."

Hoe is dat hier relevant? Bergwijn noemt Ajax vanuit PSV-oogpunt de aartsrivaal. En PSV is misschien niet de aartsrivaal van Ajax, maar Ajax is dat wel van Psv.

5 juni 2019 om 08:57

Je beantwoord je eigen vraag. Het is relevant aangezien Bergwijn het aansnijdt.

5 juni 2019 om 09:23

Nee het is relevant omdat je het graag even kwijt wou. Oh kijk in Eindhoven zijn ze met ons bezig maar andersom niet. Eigenlijk is het gewoon een beetje sneu zelfs.

PSV is feitelijk de aartsrivaal, hoe vervelend jij dat mag vinden.

5 juni 2019 om 09:24

Nogmaals: Bergwijn noemt Ajax de aartsrivaal van Psv. En Ajax is ook de aartsrivaal van Psv. Waarom is het dan relevant om te vermelden dat PSV niet de aartsrivaal van Ajax is?

5 juni 2019 om 09:34

Waarom zou het niet relevant zijn? Blijkbaar wordt dat in Amsterdam anders beleefd.

5 juni 2019 om 09:49

"waarom zou het niet relevant zijn? Blijkbaar wordt dat in Amsterdam anders beleefd."

Prima. Ik weet ook wel dat ze in Amsterdam bij het woord "aartsrivaal" eerder aan Feyenoord dan aan PSV denken. En dat zal me echt een zorg zijn.

Maar ik zal het nog maar een keer uitleggen: Ajax is dus wel de aartsrivaal van Psv. En is dat Bergwijn hier zegt. Waarom moet daar dan op gereageerd worden met "maar PSV is niet de aartsrivaal van Ajax, hoor!".

Je kunt best iemand's aartsrivaal zijn zonder dat het wederzijds is.

5 juni 2019 om 10:51

"Je kunt best iemands aartsrivaal zijn zonder dat het wederzijds is". Daar heb je gelijk in. Bergwijn bekijkt het vanuit het standpunt van PSV. Maar desondanks vind ik het niet raar dat er dan wordt opgemerkt dat het niet wederzijds is.

5 juni 2019 om 10:57

De aartsrivaal is en blijft altijd Feyenoord. Dat PSV zich heeft opgewerkt als de grootste concurrent is wat anders wat mij betreft.

5 juni 2019 om 14:08

@nomlimit,

Graag even de feitelijk term van het woord aartsrivaal ontleden en mij dan uitleggen waarom PSV feitelijk de aartsrivaal is. Een beetje stoer woordjes in de mond leggen kunnen wij allemaal.

5 juni 2019 om 10:05

Volgens mij wordt er in dit verhaal ook gekeken vanuit PSV oogpunt. Wat er in Amsterdam leeft is daarom ook totaal niet relevant bij dit verhaal.

5 juni 2019 om 13:55

vroeger waren de wedstrijden tegen Feyenoord de wedstrijden van het jaar. Echter de laatste jaren voelen de wedstrijden tegen PSV toch meer als de écht belangrijke potjes met de bijbehorende spanning. Dat komt enerzijds natuurlijk doordat PSV veel meer een directe concurrent van Ajax is gebleken de laatste jaren, maar anderzijds ook omdat de ‘klassieker’ dood is doordat er al jarenlang geen uitsupporters welkom zijn.

Ik snap Bergwijn niet helemaal , ja Ajax had een fantastisch seizoen, maar de kans op herhaling is relatief klein. Als je dan een volgende stap wil maken dan ga je toch naar een middenmoter in het buitenland? Nu speel je dan weer tegen RKC, Emmen en Zwolle etc. Daarnaast zou ik als Ajax zijnde never nooit 30+ miljoen voor deze jongen betalen, met dat geld maak je PSV juist sterker. En hij is vooral op dreef tegen met alle respect de mindere Goden, als de weerstand toeneemt zie je hem vaak niet meer terug.

5 juni 2019 om 07:50

Maar aan de andere kant gaat Psv dat geld toch wel krijgen.

5 juni 2019 om 07:59

Ja maar aan Ajax vraagt het 30, aan inter bijvoorbeeld 20. Dan geef je ze dus 10 miljoen extra.

5 juni 2019 om 09:03

Je geeft een voorbeeld inderdaad, maar voor 20 gaat die helemaal nergens heen. Buitenlandse clubs zullen toch echt met een bod van tussen de 30 en 40 moeten komen. Denk dat Ajax pas vanaf 40 een klein kansje heeft.

5 juni 2019 om 08:17

Ene J. Cruyff sprak de beroemde woorden : Kampioen worden doe je tegen de "kleintjes" ……., in dat opzicht is Bergwijn dus heel belangrijk . Zowel Ajax als PSV hebben de afgelopen competitie een hoop punten laten liggen tegen die "kleintjes" Ik vind trouwens dat Ajax hem niet moet halen , maar wie ben ik …….?

5 juni 2019 om 08:44

Ajax had 86 punten volgens mij is dat aardig wat dacht ook dat ze 28 keer hadden gewonnen in de eredivisie, ik vind het wel meevallen hoeveel punten ze hebben laten liggen want er zij een hoop lastige uitwedstrijden voor beide ploegen maar ik kan me eerlijk gezegd weinig herinneren waar Ajax echt moeite had. En PSV is gewoon volledig ingestort na de winterstop maar ik had meer het idee dat ze tegen zichzelf aan het voetballen waren

5 juni 2019 om 10:06

Kampioen word je Zeker tegen de kleintjes. Want als feyenoord alle wedstrijden tegen de kleintjes had gewonnen waren ze kampioen

5 juni 2019 om 16:47

en toch is dat onzin. kampioen worden doe je door de meeste punten bij elkaar te harken. tegen wie interesseert niet.

5 juni 2019 om 08:40

Bergwijn gaat nu echt niet naar Ajax. Hij is alleen verstandig genoeg om niet onnodig z'n eigen glazen in te gooien. Je weet immers nooit wat er in de toekomst nog op je pad komt en dan heb je geen zin in gezeik als "hij voelde zich in 2019 te goed voor ons, dan mag hij nu ook lekker wegblijven".

Lijkt me een hele logische reactie. Het zou ook raar zijn als het Ajacieden niet streelt als PSV interesse heeft, zeker als PSV het net als een paar jaar geleden goed doet in de Cl.
Ik vind nog steeds niet dat Ajax hem moet kopen en zeker niet voor meer dan 20 mln. Dus Ajax is kansloos om hem te kopen voor dat bedrag en PSV verrijken met meer dan dat bedrag lijkt me helemaal niks. Ik hoop dat Bergwijn nog een jaartje blijft en dan lekker in het buitenland gaat ballen

5 juni 2019 om 07:55

@magikhetwete, Op dit moment is het voor een Ajax speler niet logisch om de stap naar PSV te maken. Los dat PSV de laatste jaren erg succesvol is geweest zie je toch spelers van Ajax grotere transfers maken over de jaren heen. Voor een speler als Bergwijn kan het dus interessant zijn 1 a 2 jaar bij Ajax te spelen en dan naar een echt grote club te gaan en daar voor de basis te worden gehaald.

5 juni 2019 om 09:12

Ik kijk niet alleen naar dit moment. van Nistelrooij, Robben en Depay zijn naar absolute topclubs gegaan dus ook vanuit PSV kan dat prima.
Het is maar net hoe de wind waait welke club het in NL beter doet, gelukkig op dit moment Ajax maar we zijn nog niet zo sterk (sportief en financieel) dat we spelers van PSV kunnen kopen. Het gat is nog net te klein.

Als Ajax zich komend jaar voor de CL plaatst, overwintert en PSV niet EN Ajax wordt kampioen 2019/2020 dan kan je het risico nemen met dat soort transfers. Daar zijn we nu nog net niet; 1 zwaluw maakt geen zomer.

Daarom Niet kopen. PSV is net te sterk om dat risico te nemen (en ze ook nog een zak geld te geven)

5 juni 2019 om 09:22

Ook al kijk je niet naar het moment, dan zijn de door jou genoemde spelers nog de uitzondering en die zijn er altijd natuurlijk. Wanneer je over de tijdslijn kijkt zie je dat spelers van Ajax over het algemeen naar grotere clubs gaan en meer geld opleveren en met een andere status binnen komen.

Gaat er niet zozeer om dat Ajax perse veel beter is dan Psv, Ajax is in het buitenland bij de topclubs meer en garantie voor goedopgeleide spelers die van toegevoegde waarde zijn in de absolute top.
Of PSV het geld nu van Ajax krijgt of buitenlandse club dat maakt eigenlijk niet uit. Het is een Nederlandse speler, met Amsterdamse roots die mogelijk nog meer geld gaat opleveren.

5 juni 2019 om 09:35

Nou, die 3 spelers zijn maar een voorbeeld hoor. Zo zijn bijvoorbeeld ook Cocu, Affelay & van Bommel allemaal naar Barcelona vetrokken vanuit PSV. Als ik even verder zou spitten zijn er vast nog vele voorbeelden van spelers die deze eeuw vanuit PSV naar een topclub zijn gegaan. Denk als je de spelers die deze eeuw vanuit PSV & Ajax naar topclubs zijn vertrokken naast elkaar zet er echt niet zo'n groot verschil in zit. Wellicht dat de bedragen die er voor betaald zijn wel in het voordeel van Ajax spreken. Maar uiteindelijk is het zo dat als je goed bent je toch wel bij de top terecht komt, en het helpt als je team succes heeft.

5 juni 2019 om 10:01

Het is natuurlijk niet zwart/wit, maar je ziet gewoon een verschil. Een buitenlandse topclub investeert flink en wil natuurlijk zoveel mogelijk zekerheid dat ze waar krijgen voor hun geld. Vanuit dat perspectief heeft Ajax binnen Nederland gewoon de beste track record. De voorbeelden die je noemt zijn best een tijdje geleden...

Heeft zich nu al meerdere keren uitgelaten over een overstap naar Ajax. Maar ook ditmaal houdt hij de deur open. Ik krijg de indruk dat hij best naar Ajax wil.

5 juni 2019 om 07:49

Precies, eigenlijk kan je er net niks mee met wat hij zegt want hij geeft totaal geen duidelijkheid. Maar omdat hij het niet ontkent denk je toch dat hij wel graag wil, alleen het niet zegt omdat hij geen gezeik vanuit PSV wil.. maar goed, dat is mijn interpretatie.

5 juni 2019 om 08:09

Je kan er niets mee? Nou, deze hele deal is lichtelijk absurd omdat PSV veel meer geld zal vragen dan Ajax voor Bergwijn wil geven, dus waarom dit al weken een discussie is, is eigenlijk een raadsel. Wat dat betreft konden we hier halverwege mei ook al niets mee.

Maar door dit interview weten we in elk geval dat er vanuit Bergwijn géén wrok is richting Ajax (dat argument kan dus weer van tafel), en dat hij het eigenlijk best zou zien zitten om weer bij Ajax te spelen.

Niet dat dat een deal tussen PSV en Ajax waarschijnlijker maakt, maar nu weten we in elk geval hoe Bergwijn erin staat. Hij zet hier toch eigenlijk de deur wel open richting Ajax, en praat zelfs over PSV alsof hij verwacht deze zomer naar een andere club te gaan vertrekken. Prima info wat mij betreft.

Hij sluit niets uit en blijft erg vaag over zijn toekomst. PSV wil de hoofdprijs en dat is logisch, verwacht niet dat Ajax 20 miljoen of meer gaat betalen voor Bergwijn. Nu er ook bepalende spelers vertrekken bij Ajax lijkt me een overstap op sportief gebied een beetje appels met peren vergelijken..

Leuk die interesse in Bergwijn. Ajax zal ongetwijfeld ook geïnteresseerd zijn in Sane, Mane en ga zo maar door. Het zelfde probleem is dat zij net zo goed als Bergwijn niet haalbaar zijn. Overigens vind ik (als Feyenoord supporter) Berghuis gewoon een klasse speler en zie ik die gewoon in de basis staan van Ajax. Hier toevallig ook 15 miljoen + voor over?

5 juni 2019 om 09:25

Berghuis is te sloom.

5 juni 2019 om 10:50

Vergeleken met Bergwijn is vrijwel iedereen sloom. Maar Berghuis is volgens mij niet langzamer dan Ziyech of Tadic hoor. Dus dat lijkt me niet echt een argument. Desalniettemin vind ik niet dat Ajax Berghuis moet halen, maar niet omdat hij te sloom is.

Het geld van Neres naar Bergwijn? Prima, kom maar door met die 55 miljoen. Ik breng hem naar Amsterdam

Ik zou als ik Ajax was hem halen maar dan wel ruim onder de 20 miljoen maar PSV wil meer.
Een Tadic, Ziyech en Blind halen de 20 miljoen niet eens en die vind ik meer waard dan een Bergwijn en dan heb ik het niet over het bedrag maar als voetballer.

5 juni 2019 om 08:46

"een Tadic, Ziyech en Blind halen de 20 miljoen niet eens en die vind ik meer waard dan een Bergwijn

Lijkt me toch vrij logisch dat Bergwijn meer zal moeten kosten dan die spelers. Tadic is 30, Blind is 29 en Ziyech had toen hij naar Ajax kwam alleen in de middenmoot van de eredivisie gespeeld.

5 juni 2019 om 09:10

Hoezo is dat logisch omdat ze ouder zijn.
Als we hij leeftijd buiten beschouwing laten dan nog vind ik Tadic, blind en Ziyech meer waard dan Bergwijn.
En Ziyech alleen middenmoot gespeeld ja klopt en wat dacht je van Bergwijn 1ste seizoen heeft goed daarna bagger dus hoezo dan 40 miljoen willen vragen.

5 juni 2019 om 09:39

Maar de financiele waarde van een speler wordt voor een deel bepaald door de leeftijd. Kijk, als Tadic nu 22 zou zijn, maar verder precies hetzelfde zou spelen, dan zou hij toch ook direct 40 miljoen meer waard zijn dan dat hij nu is. Dan heeft hij nog restwaarde, nu niet echt meer, beter dan hij nu is gaat hij zeer waarschijnlijk niet worden.

5 juni 2019 om 09:43

"hoezo is dat logisch omdat ze ouder zijn."

Omdat je voor een speler van 29 wegens de beperkte restwaarde nooit meer de hoofdprijs krijgt. Dat is toch algemeen bekend?

"en Ziyech alleen middenmoot gespeeld ja"

En niveau waarop je speelt bepaalt deels je waarde. Een speler die zich bewijst bij Ajax of PSV is nou eenmaal meer waard dan een speler die zich bewijst bij Groningen of Utrecht.

Dat zijn dingen waar jij het misschien niet mee eens bent, maar zo werkt de markt nou eenmaal.

5 juni 2019 om 10:10

Daar heb je een punt over de financiële waarde door de leeftijd maar dan nog vindt ik hem nog geen 40 of meer waard.
Eerste helft goed vh seizoen daarna drama en dan moet hij zoveel opleveren nee

Het is toch wel duidelijk: Bergwijn staat open voor een overstap naar Ajax, klaar! Hij weet zelf ook heel goed dat de stap naar een buitenlandse topclub 'makkelijker' zal zijn dan via PSV. Je staat gewoonweg meer en sneller in de picture.

5 juni 2019 om 08:49

"hij weet zelf ook heel goed dat de stap naar een buitenlandse topclub 'makkelijker' zal zijn dan via Psv."

Dat is echt onzin. Denk je nou echt dat Barcelona geen interesse zou hebben gehad in Frenkie de Jong als hij niet bij Ajax maar bij PSV had gespeeld?

5 juni 2019 om 09:05

Dat is je grootst mogelijke onzin. Vanaf PSV gaan spelers ook gewoon naar (sub) topclubs toe.

5 juni 2019 om 09:29

"vanaf PSV gaan spelers ook gewoon naar (sub) topclubs toe."

Ik dacht inderdaad dat Wijnaldum, Arias en Mertens toch ook bij best aardige clubjes terecht zijn gekomen.

5 juni 2019 om 09:41

En wat te denken van Cocu, van Bommel en Affelay. Allemaal naar Barcelona deze eeuw. Ik denk zelfs dat er deze eeuw meer spelers van PSV naar Barcelona zijn gegaan dan vanuit Ajax...

Ik sta er vrij pragmatisch in.
Stel dat Ajax Stevie echt wil hebben en ze zijn bereid een "buitenlands" bedrag te betalen (35+), dan moet PSV dat toch gewoon overwegen?
Bergwijn is erg goed, maar lang niet elke wedstrijd. Als hij bijna elke wedstrijd goed zou hebben gespeeld, dan waren de onderhandelingen met een (vrij) grote club nu al afgerond geweest.

Ik geloof er niks van, maar stel dat Ajax die 35+ wil betalen, dan kan PSV daar toch ook weer goede dingen mee doen? Berghuis en een goede Zuid Amerikaan (of 2) kan dan toch gewoon?

Of denk ik er nu te makkelijk over?

5 juni 2019 om 09:42

Mee eens... Het maakt mij ook niets uit als Bergwijn naar Ajax gaat, zolang zij maar het team zijn dat het meeste betaald. Als een ander team meer wil betalen, dan hoop ik uiteraard dat Bergwijn daar heen gaat. En als hij niet weg gaat is het ook goed

5 juni 2019 om 10:42

Precies!
Als hij dan toch weggaat / wil, dan idd naar de hoogste bieder.
Misschien wel naar Roda nu zij een nieuwe investeerder hebben. Hahaha
En inderdaad, nog een jaartje bij de Onzen is ook prima.

5 juni 2019 om 10:23

Ja mee eens hoor. Als Ajax de hoofdprijs wilt betalen, lekker naar Ajax laten gaan. Zou alleen Berghuis niet halen. Vind Malen stukken beter en zou ook gewoon Gakpo de kans geven. Ik vind mentaliteit van Berghuis veel te slecht. Moet je niet willen. Gaat ook geheid voor problemen in de groep zorgen. Liever focussen op twee goede centrale verdedigers. Vervanger van Schwaab, en Viergever kan dan als back up fungeren. Want die is ook niet goed genoeg voor basis materiaal.

5 juni 2019 om 10:47

Ik denk ook dat je met Malen en Gakpo beter af bent, maar je hebt ook venijn ensoms iets over het randje nodig in een ploeg.
Malen en Gakpo zijn brave boys en blijven dat misschien wel terwijl Berghuis dat venijn wel echt heeft en er doorgaans ook controle over heeft.

Maar qua verdedigers ben ik het sowieso helemaal met je eens. Schwaab moet echt vervangen worden en Viergever begon goed, maar zakte nog eerder dan de rest van het elftal weg. Net niet goed genoeg.

Je merkt aan alles dat Bergwijn wel klaar is in de provincie.

Ondanks dat een transfer naar Ajax niet reëel is (te duur en wordt hij daar wel basisspeler), zal hij wel azen op een buitenlandse club.

Voor PSv is het goed dat Ajax interesse heeft dat kan de prijs opvoeren voor andere clubs. Alleen gaan Inter, Spurs en anders clubs wel 30 miljoen voor hem betalen ? Zó goed en bepalend was hij afgelopen seizoen eigenlijk niet....

Ach Bergwijn, als je wilt gaan heb je mijn zegen (mits het een goed bedrag levert). Ik voel de haat niet zo al heb ik het minst met Ajax van alle clubs over de hele wereld. Ik vind wel dat er over en weer ingekocht en verkocht mag worden. En dat er dan gefloten wordt als hij speelt tegen Psv, dan is dat zo.
Maar als ie gaat dan hoop ik wel dat ie flopt bij Ajax (omdat ik Ajax gewoon niet de succes gun en wil dat PSV kampioen wordt, logisch toch)?

Als Neres niet verkocht wordt, heeft Ajax Bergwijn niet nodig. Zo ja direct halen i.v.m. noodzakelijke diepgang in Europese wedstrijden

hallo Ajax kan beter voor Malen gaan want die Rengeit Bergwijn die valt na elke run over zijn eigen benen! Malen is 2klassen beter die kun je met het voetbal wat ajax speelt ( in de 16 ) tegenpartij! beter gebruiken ! Rengeit Bergwijn is goed voor counter voetbal ( psv ) Maar ongeschikt voor Ajax ! mvg ritje

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren