Ajax doet zaken in jeugd van aartsrivaal en verwelkomt nog twee talenten

Dinsdag, 4 juni 2019 om

Ajax heeft zich verzekerd van de diensten van Ar’jany Martha, Steven van der Sloot en Tunahan Tasci. De Amsterdammers laten dinsdagmiddag weten dat de twee eerstgenoemde talenten een driejarig contract hebben getekend bij hun nieuwe club, terwijl Tasci voor twee jaar vastligt.

De vijftienjarige Martha komt over van Sparta Rotterdam en de aanvaller zal zich aankomend seizoen aansluiten bij Ajax Onder-17. De zestienjarige Van der Sloot laat de jeugdopleiding van aartsrivaal Feyenoord achter zich voor een avontuur bij Ajax en meldt zich deze zomer bij de Onder-19 van de club. Om de komst van Van der Sloot was de afgelopen weken nogal wat te doen, daar onder meer Ajax en Feyenoord juist een, in 2020 ingaand, herenakkoord waren overeengekomen om te voorkomen dat de clubs talenten bij elkaar zouden wegkapen.

De zeventienjarige Tasci komt op zijn beurt over van de gedeelde jeugdopleiding van NEC/TOP Oss en de spits zal net als Van der Sloot aansluiten bij Ajax Onder-19. Hoofd jeugdopleiding Saïd Ouaali is tevreden met de zaken die zijn club heeft gedaan: “Ik ben blij dat deze drie talenten voor Ajax hebben gekozen en heet hen van harte welkom. De jeugdopleiding van Ajax heeft uitstekende voorwaarden gecreëerd voor deze spelers om zich verder te ontwikkelen tot profvoetballer.”



Gerelateerd

Meer sportnieuws

75 reacties (laatste reactie door ejens)

Blijf het maar geinig vinden als een een man utd of Chelsea een jeugd speler haalt van de hierboven genoemde clubs men altijd zo negatief is. Beetje hypocriet vind ik.

4 juni 2019 om 17:21

Omdat spelers in Engeland veel minder kansen krijgen en maar zelden doorbreken. Bergwijn naar PSV vond ik bijvoorbeeld prima.

4 juni 2019 om 17:27

Minder kans kan ik inkomen, maar waarom vind jij dan dat buitenlandse clubs af moeten blijven van de Nederlandse talenten? Uiteindelijk kiezen die jongens zelf voor een bepaalde club (en deze jongens kiezen dus voor Ajax). Het blijft gewoon hypocriet dat Ajacieden spelers die die stap maken meteen afbranden in de reacties, maar wel zelf jeugdspelers weghaalt bij zowel binnenlandse als buitenlandse jeugdopleidingen en dit bestempelt als goed beleid. Is gewoon precies hetzelfde en ook bij Ajax zijn er genoeg jeugdspelers die niet doorbreken, nu ergens in het Oostblok voetballen, of ergens op het 2e a 3e niveau.

4 juni 2019 om 17:29

Dat zegt hij toch niet dat buitenlandse clubs van NL spelers af moeten blijven? Waar lees je dat? Hij geeft aan dat je slagingskans zwaar omlaag gaat en dat is gewoon waar.

4 juni 2019 om 17:34

En vervolgens kun als je huurling met een PL-salaris toch in de Eredivisie spelen.

4 juni 2019 om 17:37

Of wat namelijk met bijv Brouwer nu weer op amateur niveau spelen zoals met vele andere. Die 4 die het wel redden kan je ook noemen natuurlijk.

4 juni 2019 om 17:48

Als jij als speler uiteindelijk bij de amateurs eindigt, dan had je het echt nooit gered op het hoogste niveau hoor, welke route je ook had afgelegd. Je hebt dan gewoon gebrek aan talent of je bent mentaal gewoon niet genoeg. Ik weet zeker dat er meer spelers in het betaald voetbal terecht zijn gekomen die vroegtijdig naar bijvoorbeeld Engeland zijn gegaan, dan spelers die als Brouwer zijn geëindigd.

4 juni 2019 om 18:13

Bij Brouwer was het bijna een zekerheidje dat hij uiteindelijk bij de amateurs zou eindigen. Als je als bijna 19 jarige zonder contract rondloopt bij Ajax dan voorspelt dat niet veel goeds. Dat was geen enorm talent dat Ajax geen contract kon aanbieden omdat hij te jong was. Ajax had ruim 2 jaar contractloos laten rondlopen in een tijd waar er 70 contractspelers rondliepen

4 juni 2019 om 18:15

Of net als Achahbar die de wereld aan zijn voeten had liggen in de jeugd maar toen bij Feyenoord bleef omdat het beter zou zijn voor z'n ontwikkeling... Ohnee. Dat voorbeeld past niet in het straatje. Ik snap die jongens wel

4 juni 2019 om 19:28

Zulke spelers heb je ook zeker maar of hij het dan in het buitenland wel waar had gemaakt kun je je dan afvragen.

4 juni 2019 om 17:21

Ik zou hierin wel meenemen dat deze negatieve reacties vooral komen door het minieme aantal jeugdspelers dat in Engeland ook doorbreekt. Uiteindelijk geven clubs negen van de tien keer de voorkeur aan een dure aankoop dan een jeugdspeler. In Nederland kun je zeker stellen dat de nadruk nog altijd in een grotere mate ligt op jeugdspelers.

4 juni 2019 om 17:24

Hi Red_manutd: gaat niet om het feit dat de speler naar Manu of Chelsea gaat maar heel wss zijn glazen ingooit door naar manu of cheslea te gaan aangezien ze daar uiteindelijk minder kans van slagen hebben. Niet omdat Manu of Chelsea de speler overneemt. Dat gebeurd overal alleen gaat de slagingskans in het voetbal drastisch omlaag. Maar dat moeten ze zelf weten natuurlijk.

4 juni 2019 om 17:56

Omdat ze naar ander land gaan.. en bijna altijd alleen maar om meer geld. Daarom is altijd ophef. Hoezo vind je dat hypocriet?

4 juni 2019 om 18:14

Ik vind het dan weer raar om een hele groep mensen met verschillende meningen hypocriet te noemen. Sommige Ajacieden zullen er negatief over zijn als jeugdspelers vertrekken. Ik ben de jochies die liever weg willen het liefst zo snel mogelijk kwijt. Hebben wij een plek in de opleiding vrij voor iemand die wel graag voor Ajax speelt. Maar wie is er dan precies hypocriet?

4 juni 2019 om 18:45

Dan snap je gewoon de essentie niet.

Nog een artikel over dit onderwerp? On: Dit is gewoon zakelijk van Ajax. Zelfs al was dat akkoord ingegaan is elk bedrijf vrij om de grenzen van een akkoord op te zoeken.snap dat ze in Rotterdam niet blij zijn, maar een rattenstreek is veel te overdreven.

Sparta heeft een samenwerkingsverband met Ajax. Lijkt me logisch dat je van NEC naar Ajax wilt. En die van der Sloot wilde zelf graag naar Ajax. Hoezo ratten streek. Daarbij is het heren accoord dat pas in 2020 ingaat erop tegen dat de drie grote clubs of 4. Elkaars spelers niet actief benaderen. Dat is bij veel sloot dus niet het geval

4 juni 2019 om 17:27

Daarbij is het herenakkoord ook gewoon een grap die nergens over gaat. Waarom bijvoorbeeld Utrecht en AZ erbij doen en de rest niet. Is gewoon onzin dat akkoord.

4 juni 2019 om 17:34

Omdat Utrecht en AZ een internationale status hebben qua opleiding.

4 juni 2019 om 17:47

Willem II is de enige opleiding in Nederland met internationale status, Frenkie de Jong en van Dijk voortgebracht.

En als we volgens Ajax standaarden gaan kijken naar de status van een opleiding dat is FC Groningen er ook 1, Suarez, van dijk, Robben, Tadic, Kostic & Reis opgeleid.

Dus snap niet wat AZ en Utrecht beter hebben qua opleiding dan de bovenstaande clubs.

4 juni 2019 om 17:55

Het herenakkoord betekend alleen maar dat men een hogere vergoeding gaat betalen. Dus 35K per opleidingsjaar. Het betekend niet dat Ajax geen spelers meer gaat scouten en indien goed bevonden niet naar Ajax zal gaan halen. Ze betalen alleen meer geld als vergoeding voor de overstap.

4 juni 2019 om 17:56

Omdat die titel iets zegt over de opleiding zelf, niet enkel over het product ervan. Klaarblijkelijk zijn mensen die beoordelen van mening dat de faciliteiten, trainers etc niet naar internationale status zijn. Daar doen enkele succesverhalen niets aan af.

4 juni 2019 om 18:01

@suppyourlocal
Internationale status is gewoon een kwalificatie die de Knvb toekent op basis van bepaalde criteria. Als je wil weten wat die criteria zijn dan kan je daar met een beetje moeite vast achter komen. Maar gezien het niveau van je bericht vrees ik dat dat al te hoog gegrepen is.

4 juni 2019 om 18:03

Als jij die criteria hier nou neerzet dan is dat voor iedereen duidelijk.

4 juni 2019 om 18:10

Klopt, en als jij dat doet ook.

4 juni 2019 om 18:28

*kuch kuch* De Ligt......... En als we echt gaan kijken, weten ze er verdomd weinig van bij Willem II. Zowel de Jong als van Dijk zijn weggegaan zonder ook maar een half seizoen basisspeler te zijn geweest bij Willem II.......

4 juni 2019 om 18:51

Meen je dit? Of probeer je een reactie uit te lokken die ik dan ook plaats.. De opleiding status die door de knvb word uitgegeven en die door een onafhankelijke partij volledig word doorgelicht die bepaald de status, niet 1 of 2 spelers die nu in hrg buitenland spelen. Dat FC Utrecht die status heeft met oa ook AZ is super knap gezien de eisen die gesteld worden door de knvb en MSc bright (de organisatie die de hele club doorlicht) en geloof me, dat is echt een prestatie van niveau.

Ik zou me hier niet zo druk over maken. Uiteindelijk heeft ajax maar 1 onder 19 elftal wat in de spotlights staat. Dan kan je wel 50 jeugdspelers kopen, maar dan krijg je snel teveel spelers die niet spelen. Op die leeftijd kan je je nog prima bij andere clubs doorontwikkelen.

4 juni 2019 om 17:44

Er komen 2 spelers voor o19 bij vooralsnog met Vd Sloot en Tasci, allebei uit '02. Terwijl met King, Maddy, Sint ('01, tweede jaar A komend seizoen) er 3 weg gaan. Uit '02 gaan Beelen, Aksit en Zamani weg. Het is niet vreemd dat er 30+ spelers gaan en komen bij een club. De o19 komend seizoen zal niet te druk worden, dit jaar was het na de winter zelfs onderbezet.

4 juni 2019 om 17:46

Uit '03 vertrekken er 7, logisch dat er daar ook wat bijkwamen weer, zo blijven selecties qua grootte echt wel min of meer zelfde alleen veel mutaties in selectie

4 juni 2019 om 17:57

Zo werkt het niet, bij Ajax werden er weer jeugdspelers weggehaald door Man United en Leipzig deze week. Ajax vult zo haar lichtingen weer aan. Ze krijgen zo dus niet teveel spelers maar blijven op het gewenste aantal zitten.

4 juni 2019 om 18:00

Er gaan zo een 15 spelers weg uit de jeugd van Ajax.

4 juni 2019 om 18:07

Klopt, 13 spelers van '04 tot '01. Enkele mochten blijven, sommige zijn doorgeselecteerd. Veel van die 13 gaan naar andere Nederlandse BVO's.

4 juni 2019 om 18:53

Bijna geen een bvo heeft nog een onder 18 elftal. Psv niet, Utrecht niet, az niet, Feyenoord wel. Maar Ajax heeft daarentegen wel weer een elftal in de KK divisie. Dat zijn zo 20 wedstrijden extra tov de beloftencompetitie. Daarnaast ook wel bijna altijd Youth League wedstrijden erbij. De meeste jongens in de jeugd bovenbouw van Ajax zitten tegen de 50 wedstrijden aan.

Leuk dat Ajax alle talenten van andere clubs vandaan haalt. Een topspeler zien doorbreken bij een kleine club zal niet vaak meer voorkomen. Zou mooi zijn als kleinere clubs hun beste talenten alvast voorbereiden op hun stap naar Ajax zodat ze zich daar makkelijker kunnen aanpassen.

4 juni 2019 om 17:24

Ik denk als Ajax dat niet doet, een andere Nederlandse club het wel doet. Dus uiteindelijk blijf je dat probleem houden. PSV geeft tegenwoordig ook veel meer jeugdspelers de kans en speelt elk jaar om de prijzen. AZ begint zich ook steeds meer de bewijzen als Nederlandse subtopper die een prima jeugdopleiding heeft. Feyenoord blijft natuurlijk qua naam een hele grote club in Nederland.

Dus zelfs zonder de aanwezigheid van Ajax is het erg lastig voor kleinere clubs om hun jeugdspelers te behouden.

4 juni 2019 om 17:29

Wat heeft AZ aan een goede jeugdopleiding als Ajax ze op hun 16de of 17de voor een habbekrats weghaalt? Feyenoord heeft een grote naam in NL maar denk niet dat elke jeugdspeler naar Feyenoord zal gaan als ze daar een aanbieding van krijgen.

4 juni 2019 om 18:06

En diezelfde vraag kan je stellen aan Ajax die talentvolle jeugdspelers ziet vertrekken naar clubs in het buitenland. Het zeer voor de hand liggende antwoord is dat niet alle spelers vertrekken.

4 juni 2019 om 18:57

Ik denk dat het dan wel in een mindere mate gebeurt. AZ en Utrecht verliezen zoveel spelers omdat ze letterlijk in de achtertuin van Ajax zitten. FC Utrecht heeft geloof ik meer Amsterdamse jongens dan uit Utrecht. Vgm halen ze er minimaal 20 ieder jaar uit Amsterdam als het niet meer is. Een PSV zal door de afstand minder snel zo'n jongen kunnen verleiden.

4 juni 2019 om 17:58

Dat zou zeker goed nieuws zijn. Zo werkt Sparta al samen met Ajax. De beste spelers naar Ajax, de gewoon goede eredivisie spelers naar Sparta. Terwijl Ajax op har beurt weer kennis en geld inbrengt om de jeugdopleiding op peil te houden. Een win-win dus.

Alle bvo’s halen spelers weg bij amateur verenigingen hoe noemen we dat dan ? Feyenoord haalt spelers bij ADO , Excelsior , soms Sparta en zo kunnen we doorgaan. Als een club het goed voor elkaar hebt gaan er geen spelers weg 😉. En kun je ergens anders doorgroeien ben je gek als je die kans niet pakt!!

4 juni 2019 om 17:30

Echt een goede vergelijking, een amateurvereniging vind het juist mooi als een speler van hun naar een BVO gaat, en dat gebeurt op 12 jarige leeftijd, zoveel heeft zon amateurclub er niet in geinvesteerd.

4 juni 2019 om 17:37

Vind het wel een goede vergelijking. Chelsea plukt jeugdspelers bij Ajax weg, Ajax bij AZ, AZ bij Nec, NEC bij Kozakkenboys en die weer bij een kleinere amateurclub. Het wegplukken van de beste jeugdspelers gebeurt op elk niveau. Als je veel te goed bent voor NEC is het logisch dat je tussen betere voetballers wilt voetballen bij Ajax.

4 juni 2019 om 18:40

Ik snap dat het niet altijd leuk is als je een talent kwijt raakt, maar het zijn nou eenmaal mensen. Ze hebben zelf, binnen hun mogelijkheden, de keuze de beste school, baan, universiteit, partner, woonplaats etc. net als jij en ik. Het enige dat je er aan kan doen is de omstandigheden creëeren waardoor een talent zelf kiest om te blijven. Verder kan je er zo boos om worden als je wilt, maar een andere troef heb je niet. En vergeet niet dat Ajax jaarlijks vele miljoenen uitgeeft aan de jeugdopleiding om 1 of 2 spelers door te laten breken. De rest is voor een habbekrats weer op halen en daar profiteert vrijwel elke Nederlandse bvo van.

4 juni 2019 om 19:04

Niet alle amateurverenigingen zijn er zo blij mee. Ja de clubs waar ze er grof geld mee verdienen omdat er tientallen daadwerkelijk in het profvoetbal zijn er zeker blij mee en babbelen graag met scouts om er nog meer kwijt te raken.

Maar de Gvvv's van de amateurs balen er gewoon van. Tientallen spelers zijn daar weggeplukt, nooit iets aan verdient, spelers keren ook lang niet altijd terug terwijl de club wel een hoog 1e elftal heeft in de 2e divisie

Laat dat herenakkoord maar zitten. Voor Ajax is het belangrijk om de beste Nederlandse talenten binnen te halen. Dan maar geen herenakkoord.
Ajax heeft goede zaken gedaan. Met grote talenten als Rensch, Gravenbergh,Taylor, Fitz Jim, Hillen, Unuvar, Van der Sloot, Martha, Tasci, Zamani, Rasmussen, Brobbey heeft Ajax grote talenten binnenboord in de leeftijdscategorie 15/16/17 jaar.

4 juni 2019 om 18:00

Zamani is naar Utrecht, ofja, gaat na de zomer voor Utrecht spelen.

4 juni 2019 om 19:13

Maar dan moeten ze wel de kans krijgen. Neem zo'n Gravenberch, die mag dan debuteren (op echt een kansloze manier maar dat is een andere discussie) en nagenoeg de rest van het seizoen laten ze hem links liggen, terwijl Ajax bekend staat om bij bijvoorbeeld een 3 a 4-0 stand nog ff volgas te gaan dmv een invalbeurt en die momenten zijn er dit seizoen echt wel geweest.

4 juni 2019 om 19:26

Ajax staat erom bekend jonge talenten de kans te geven ja maar zoveel 16 jarigen hebben niet de kans gekregen. Enige was Seedorf die echt redelijk wat mocht spelen op zijn 16e. Iemand als de Ligt heeft zelfs op zijn 16e amper in Jong Ajax gespeeld

4 juni 2019 om 21:04

Ik zeg ook niet dat Ajax het helemaal niet doet, maar dit seizoen vond ik het voor Ajax begrippen wel karig. Dan mag je aan het begin van het seizoen debuteren (als 1 van de grootste talenten) om daarna nagenoeg niks meer te spelen, dat vind ik vreemd en jammer. Ik snap ook wel dat zo'n jongen nergens op mag rekenen maar beloon hem en maak hem "hongerig". Maar het lijkt wel alsof Ajax meer de PSV-manier verwerkt en vice versa. Kijk natuurlijk, weet ook ik wel, gaat het om 1 ding en dat zijn prijzen maar dit seizoen (wellicht mindere lichting) hadden er echt meer kansen gegeven kunnen worden.

4 juni 2019 om 21:15

Vind dat Ajax wel veel jeugd de kans heeft gegeven. Mazraoui hele seizoen volop gespeeld. Eiting heeft ook veel gespeeld terwijl die helemaal niet aan het niveau voldoet en niks in Ajax 1 te zoeken heeft. Ekkelenkamp, Lang en de Wit mochten ook af en toe spelen. Alleen Noa Lang had ik wel vaker willen zien en Gravenberch ook wel maar hij is nog echt heel jong. Dat naast jongens die al eerder zijn doorgebroken vind ik het helemaal niet slecht. Die jongens gaan ook steeds eerder weg. Kluivert 1 seizoen, de Ligt en Frenkie 2 seizoenen. Een Gravenberch gaat ook niet lang in Ajax 1 spelen.

5 juni 2019 om 09:55

Als je het zo bekijkt valt het inderdaad nog wel mee. Is inderdaad jammer dat als je een groot talent in de opleiding hebt, je al blij mag zijn als hij 2 jaar lang een basisplek heeft.

Tasci een spits? Tegen Ajax eerder dit jaar een ijzersterke pot als rechtsbuiten. Ook Turks jeugdinternational trouwens maar ook bij Oranje in voorselecties gezeten. Een rechtsbuiten is wel nodig bij o19 met vertrek van Maddy, Sint en vertrek van Zamani naar Utrecht en Hoogewerf naar Man U. Toch 4 spelers die op rechtsbuiten kunnen spelen die volgend seizoen niet beschikbaar zijn voor Ajax. Martha, Rasmussen en Tasci dus als aanvallende versterkingen voor o17 en o19 heel benieuwd om die vaker te zien spelen. Alle 3 wel wat beelden van gezien maar weinig hele wedstrijden.

Dat talent van 17 jaar van Feijenoord komt bij Ajax in onder de 19 te spelen . Ik denk niet dat hij daar bij Feijenoord ook in speelde. Dat is een duidelijk verschil van opleiden tussen deze ploegen. En ik geloof dat het herenakkoord niet verbied om spelers bij elkaar weg te halen , maar dat je een vergoeding moet betalen en een bepaald protocol moet volgen .

4 juni 2019 om 18:08

Hij zou wel moeten, is komend seizoen eerste jaar A, moet dus door naar o19 aangezien er geen o18 is bij zowel Ajax als Feyenoord komend seizoen.

4 juni 2019 om 18:15

Zo wie zo ook al had hij 17 geweest of zelf 16 had de kans groot geweest dat hij daar zou spelen als het zo groot talent was.

Ajax is hot en wordt tegelijk gehaat.. heel Nederland valt over Ajax terwijl de spelers zelf een keuze maken! ik hoor niemand over het feit dat Psv, Feyenoord en ook Az spelers van andere clubs halen.

Tasci heb ik nooit zien spelen. Van wat is hoor is het geen spits maar juist een balvaardige buitenspeler, met heel weinig overzicht. maar goed, daar kan aan gewerkt worden. Spelt voor Turkije Onder 17, dat snap ik wel, voor zijn positie heb je bij Oranje veel concurrentie in de 2002 groep.

Martha heb ik bij Oranje-O16 (?) zien spelel. Gaf volgens mij een assist en een goal, Het zag er allemaal leuk uit, maar hij spelde niet lang genoeg om er echt iets over te kunnen zeggen.

4 juni 2019 om 18:20

Type Mahrez, heel getruct met hele verfijnde dribbel inderdaad. Totaal geen spits imo. Linkspootje met een individuele actie, lopen er weinig rond op Nederlandse velden. Als rechtsbuiten heb je bij Oranje o17 eigenlijk vooral Hansen als concurrent, dezelfde die hij bij Ajax tegen gaat komen. Sluit zodoende niet uit dat die centraal gaat spelen (scoorde laatste seizoen als spits 40x oid, was topscorer van de opleiding toen) of misschien al naar Jong Ajax als rechtsbuiten gaat.

4 juni 2019 om 18:28

Martha had dubbele cijfers in goals en assist, daar lopen er niet veel van rond op de flank. Bij Ajax halen maar 2 spelers dat al paar jaar en dat zijn Hansen en Ünüvar. Dat is puur kijkende naar stats interessant. Hij is die lange buitenspeler van Oranje O16 inderdaad.

4 juni 2019 om 22:08

Als Hansen zijn enige echte concurrent is had hij Oranje wel gehaald denk ik. Zou ook kunnen dat hij nu al voor Turkije wilt spelen. Ik ben benieuwd. toch wel een echt een heel sterke lichting die van 2002.

Ik vindt het prima. Als een speler een beter gevoel bij een bepaalde club heeft of het idee heeft zich daar beter te kunnen ontwikkelen moeten ze gewoon gaan. Tegelijkertijd denk ik dat dit voor de andere clubs ook een sein moet zijn om meer te investeren in de jeugd en het niveau van de jeugd opleidingen omhoog moeten halen. Lijkt me ook beter voor het Nederlandse voetbal. De stap naar een jeugdopleiding naar het buitenland heb ik zelf iets minder mee maar dat is vooral gebaseerd op het feit dat je weinig talenten ziet doorbreken en hetveelal op geld gebaseerd is.

Wat een hoop onzin toch zo een herenakkoord. Sinds mensenheugenis gaan er al spelers van de grote 3 in de jeugd naar mekaar alleen werd daar vroeger geen bericht aan geweid. Als er eem speler tegenwoordig een scheet laat staat het werkelijk overal. In nederland hebben we gelukkig het recht om zelf te bepalen waar je wil spelen. Als een speler van Feyenoord het leuker vind om bij Ajax te spelen dan moet dat kunnen. En als daar compensatie voor nodig is dan moet dat geregeld worden. Herenakkoord pffffff.....

Als het zo door gaat heeft het voor een club als Feyenoord (en de rest van de subtop) geen zin meer een jeugdopleiding te hebben.
De beste jeugdspelers vertrekken naar het buitenland en de spelers die dan nog in aanmerking zouden komen voor het eerste vertrekken naar Ajax en zometeen ook Psv. De vergoedingen die daar tegenover staan dekken niet de kosten die in deze spelers zijn geinvesteerd. En mochten deze spelers het eerste niet halen bij Ajax en PSV mag je deze zometeen voor miljoenen terugkopen.
Dan kan je beter stoppen met opleiden en dat geld gebruiken om spelers te kopen welke je gelijk onder contract kan zetten.
Zou zonde zijn voor het Nederlands voetbal. Minder spelers die opgeleid worden zorgt vanzelf voor mindere kwaliteit en daarmee zakt het Nederlands voetbal steeds verder weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.Ajax1521
2.Vitesse158
3.PSV137
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
N. ÜnüvarAanvaller
E. ten HagUnknown
AntonyAanvaller64
A. OnanaKeeper60
Q. PromesAanvaller61
D. TadićAanvaller64
L. TraoréAanvaller65
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

In de wandelgangen

Woensdag 28 oktober
De naam van Dayot Upamecano staat voor volgende zomer bovenaan het verlanglijstje van Manchester United. Lees verder
X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren