Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Europa League-zege Chelsea heeft gevolgen voor Ajax en PSV

Laatste update:

De overwinning van Chelsea op Arsenal in de finale van de Europa League heeft gevolgen voor Ajax en PSV met oog op het nieuwe Champions League-seizoen. De zege van the Blues in Baku betekent bovendien goed nieuws voor Olympique Lyon, dat zich als nummer drie van de Ligue 1 nu rechtstreeks heeft geplaatst voor de groepsfase van de Champions League.

De winnaar van de Europa League plaatst zich automatisch voor de groepsfase van het volgende Champions League-seizoen. Omdat Chelsea zich als nummer drie van de Premier League al heeft geplaatst, komt een extra ticket vrij. Deze gaat op basis van de coëfficiëntenranglijst naar de nummer drie van Frankrijk: Olympique Lyon. Wanneer Arsenal de Europa League had gewonnen, had de ploeg van manager Unai Emery zich geplaatst voor de Champions League. Voor the Gunners was de finale in Azerbeidzjan nog de enige kans om zich te plaatsen, aangezien de vijfde plaats in de Premier League niet voldoende was.

Tegenstanders PSV

Omdat Lyon geen voorrondes meer hoeft te spelen in de Champions League, schuiven Medipol Basaksehir en LASK Linz een voorronde door. Zodoende blijft PSV in de tweede voorronde samen met FC Basel, Viktoria Plzen en Olympiacos over. De nummer twee van de Eredivisie en Viktoria Plzen beschikken niet over een geplaatste status, waardoor PSV in deze voorronde komt te spelen tegen FC Basel of Olympiacos. Wanneer Arsenal de Europa League had gewonnen, hadden de Eindhovenaren wél een geplaatste status gehad en waren Basaksehir, LASK Linz en Viktoria Plzen de mogelijke tegenstanders geweest. De loting vindt plaats op 18 juni. De heenwedstrijd in de tweede voorronde wordt gespeeld op 23 of 24 juli, de return staat voor 30 of 31 juli op het programma.

KNVB helpt PSV en verplaatst duel met Ajax om Johan Cruijff Schaal

Om PSV te helpen in de tweede voorronde van de Champions League, heeft de KNVB de strijd om de Johan Cruijff Schaal een dag vervroegd.Lees artikel

In de derde voorronde is een geplaatste status voor PSV niet uitgesloten, maar dan moeten wel Basel en Olympiacos uitgeschakeld worden. Mocht dat het geval zijn, dan zijn Basaksehir, Krasnodar, LASK Linz en Viktoria Plzen de mogelijke opponenten in de derde voorronde. Als PSV erin slaagt de play-offs te bereiken, is de kans op een geplaatste status bijzonder klein. Van FC Porto, Dynamo Kiev, Olympique Lyon, FC Basel, Olympiacos en Club Brugge moeten er liefst vijf afvallen als PSV bij de beste twee clubs behoort. De laatste horde op weg naar de groepsfase zal daarom naar alle waarschijnlijkheid bijzonder zwaar worden.

Pot 2 voor Ajax

Als kampioen van Nederland stroomt Ajax in de derde voorronde van de Champions League in. Door de uitstekende Europese prestaties het afgelopen seizoen, is het team van trainer Erik ten Hag zeker van een geplaatste status in deze ronde. Clubs als FC Kopenhagen, Dynamo Zagreb en Celtic worden daardoor in deze voorronde ontlopen. Een mogelijke tegenstander van de Amsterdammers in de derde voorronde is PAOK Saloniki. Als Ajax de derde voorronde overleeft, is het eveneens zeker van een geplaatste status. Slavia Praag en Young Boys zijn al zeker van een plek in de play-offs, maar of Ajax een van deze clubs kan treffen is afhankelijk van clubs die vanuit de derde voorronde doorstoten.

Omdat Chelsea zich als Europa League-winnaar heeft geplaatst voor de Champions League, wordt het team van manager Maurizio Sarri bij de loting ingedeeld in Pot 1. Op basis van de coëfficiëntenlijst komt Ajax daardoor terecht in Pot 2. Real Madrid, Atlético Madrid, Borussia Dortmund, Napoli, Shakhtar Donetsk en de verliezend Champions League-finalist (Liverpool of Tottenham Hotspur) zitten ook in deze Pot en worden door Ajax ontlopen. Als Arsenal de Europa League had gewonnen, waren de Amsterdammers waarschijnlijk doorgeschoven naar Pot 3, dezelfde Pot die het hoogst haalbare is voor PSV.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dat is dus een flinke tegenvaller voor PSV. Een hete wedstrijd in Griekenland is altijd zeer pittig en FC Basel heeft wel eens in de CL de laatste jaren laten zien dat ze een leuk team hebben. Nu is het al helemaal de absolute noodzaak dat er aankopen worden gedaan.

29 mei 2019 om 23:02

Met name snelle aankopen. Niet te lang wachten en vervangers voor Lozano etc direct klaar hebben staan. Niet dat Lozano weg gaat en je met Gakpo in de basis moet beginnen. Maar ik betwijfel of de Jong sterk is met aankopen. De interesses van PSV die nu doorschemeren voorspellen weinig goeds.. Berghuis, van Drongelen. Het is net alsof het Feyenoord is.

29 mei 2019 om 23:32

Ja het is echt inderdaad huilen met de pet op met de namen die er worden genoemd bij PSV. Ze weten al een half jaar of langer dat Schwaab niet wilt verlengen en ze een extra centrale verdediger of 2 nodig hebben en er staat gewoon niks klaar. Er moet een zuid Amerikaanse slager worden gehaald voor de plek naast de veelal afwachtende Viergever. Gewoon een beer van 2 bij 2 die ingrijpt als het nodig is. Met viergever-van drongelen ga je zeer zeker niet de champions League bereiken.

29 mei 2019 om 23:51

Als ik psv was zou ik die alvares ophalen. Is best een slager en voetballend beter dan schwaab. Als ajacied wil ik een zo sterk mogelijk Psv zien volgend jaar in de CL en competitie.

30 mei 2019 om 09:44

@arsenallz, Om nu reeds vervangers halen voor spelers die nog niet vertrokken zijn, is geld nodig, en dat heeft PSV niet. PSV moet steeds spelers verkopen om nieuwe aan te kunnen trekken. Dit heeft te maken met de begroting, met name het salarisbudget, dat moet kloppen, ook over een aantal seizoenen. Dat is heel vervelend, want het seizoen begint al vroeg.

Overigens is Basel de laatste jaren ver teruggevallen. Young boys, de club van Miralem Sulejmani, is met een enorme voorsprong op Basesl voor het tweede seizoen op rij kampioen van Zwitserland geworden, en Basel heeft niet meer de kwaliteit om zich door de voorrondes CL voor niet-kampoenen heen te knokken. Dat gezegd hebbende blijft het een lastige horde voor Psv; die ploegen zullen elkaar niet veel ontlopen. Plaatsing voor de poulefase is bijna ondoenlijk voor Psv; er zijn slechts 2 tickets en de tegenstand in de eerste van de drie voorrondes is al zwaar.

30 mei 2019 om 11:06

Psv heeft toch ook geld van de CL gehad?

30 mei 2019 om 12:17

Het gaat om de begroting. Als je een begroting hebt van 80 miljoen en de salarissen zitten vol. Kun je, ook al heb je 30 miljoen op de bank staan, niet zomaar een paar aankopen doen met een dik salaris. Dat is onverantwoord voor een bedrijf. Ga je Twente achterna straks.

29 mei 2019 om 23:13

Basel is inmiddels al niet eens meer de nummer 1 van Zwitserland en is wat weggezakt tov 3-4 jaar terug. Van Wolfswinkel 1 van de spelers. Moet voor PSV best een te nemen horde zijn als ze de selectie zelf tijdig op orde hebben.

29 mei 2019 om 23:34

Ah ja ik moet persoonlijk zeggen dat ik de Zwitserse competitie niet op de voet volg . Er staan mij natuurlijk wel nog die wedstrijden in de champions League van x aantal jaar geleden bij waarin ze enorm sterk waren. Het grootste punt is de selectie op orde krijgen inderdaad, maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat totaal niet gebeuren.

29 mei 2019 om 23:25

Valt wel mee hoor, het klinkt indrukwekkender dan het daadwerkelijk is. Zowel Olympiacos als Basel zijn de afgelopen jaren aardig afgezakt. Beide clubs waren 3 jaar geleden nog alleenheersers in hun competities, maar zijn sindsdien geen kampioen meer geworden.

29 mei 2019 om 23:35

Loting voor 3e ronde is dus voor de wedstrijden tegen Basel/Olympiakos. Als ze Krasnodar loten (3e ronde) dan is het de 4e ronde automatisch tegen Porto (of de bedwinger van Porto). Loten ze niet Krasnodar en loot Porto ook geen Krasnodar, dan loten ze voor de playoffs automatisch Dinamo Kiev (of bedwinger Kiev)

30 mei 2019 om 00:02

Psv moet eerst verkopen om veel miljoenen uit te kunnen geven. Hierin zit best wel een probleem. Daardoor kan je niet al vroeg beginnen met aankopen. Wel jammer dat interesses en flirten met spelers blijkbaar ook achterwege blijft. Ben benieuwd naar de reden.

30 mei 2019 om 00:10

Zolang er geen spelers worden verkocht is er geen geld voor dure aankopen. PSV heeft niet de luxe die Ajax vorig seizoen had. Ajax had zoveel geld in kas dat ze de selectie al op orde konden hebben voor aanvang van de voorronde. Bij PSV kun je dat wel vergeten. Die moeten op koopjes jagen in de laatste dagen voor het sluiten van de transfermarkt, wanneer de voorrondewedstrijden al gespeeld zijn. PSV kan geen onverantwoorde risico's nemen. Grote kans dat ze de Champions League niet halen.

30 mei 2019 om 00:30

Wellicht heb ik iets gemist, maar dat is toch onzin? Psv heeft toch ook zo’n 40 miljoen uit de cl gehaald? Dan is er toch meer dan voldoende geld voor een aantal grote aankopen?

30 mei 2019 om 01:11

PSV heeft nog langlopende leningen afgelost moeten worden met een veel lagere begroting als die van Ajax dat schuldvrij is. Om gezond te blijven moet PSV spelers verkopen om nieuwe aan te kunnen trekken en natuurlijk heb je nog een deel van de CL geld maar met de huidige transferprijzen is dat geen vetpot meer.

30 mei 2019 om 10:22

PSV is Ajax aan het volgen en is bezig een potje te maken met spaargeld. Ze hebben het wel maar ben bang dat ze dat niet nu al willen aanspreken.

30 mei 2019 om 10:57

Ja dit wordt een heel moeilijk verhaal voor Psv. Ik zie ze nog geen CL spelen aankomend seizoen.
Voor Ajax lijkt het echter wel gunstig te zijn, CL moet gewoon haalbaar zijn en dan in pot 2 waarmee je veel sterke tegenstanders ontloopt. Zeer gunstig.

Helaas kan dit het gat tussen deze 2 clubs nog verder vergroten. Doordat je voordeel krijgt in bepaalde rondes, is de kans groter dat je er beter doorheen komt. Zo blijven succesvolle ploegen succesvol. Vroeger kon je met een loting iedereen treffen en kon je ook als minder succesvolle ploeg verder komen, dit vond ik eigenlijk wel leuker. Nu is alles opgehangen aan een coefficentenlijst.

30 mei 2019 om 13:43

Ik denk dat je ook niet zit te wachten op Basaksehir. Als PSV ben je het gewoon aan je stand verplicht om deze voorrondes door te komen. Een play-off zal erom gaan spannen! Hopen op wederom 2 Nederlandse clubs in de CL. Zou toch mooi zijn!

Als Ajax zijnde moet je nu doorpakken. In Pot 2 nog wat geluk hebben in de loting, weer overwinteren en ervoor zorgen dat we structureel pot 2 kunnen spelen, waardoor de kans op succes of in ieder geval overwintering groter wordt.

29 mei 2019 om 23:08

Pot 3 zou er zo ongeveer uit gaan zien: Benfica, Kiev/psv, Lyon, Leverkussen, Salzburg, Valencia, Inter en Kopenhagen. Het zal geen makkie worden, maar wel een stuk beter te doen dan pot 3 en dan Real Madrid, Atletico Madrid, Dortmund, Liverpool/Spurs en Napoli uit pot 2.

29 mei 2019 om 23:11

Je moet inderdaad zorgen dat je structureel in pot 2 komt te zitten, maar dat is ook bij overwinteren in de CL volgend jaar nog uiterst onzeker helaas: het jaar 2014/2015 vervalt dan, en dat was een relatief goed jaar. Daarnaast heeft Ajax het gewoon ontzettend laten zitten vorig jaar, dat is echt een litteken. Zelden heeft een top 32 club zo weinig punten gehaald als Ajax vorig jaar.

Maar laten we positief blijven, ik denk dat Ajax echt structureel mee kan doen de komende jaren in de CL op het gebied van overwinteren, zeker als een club als Shakthar dat ook kan.

29 mei 2019 om 23:25

Chelsea en Liverpool vergeten? Beide een jaar geen europees gespeeld dus 0 punten behaald. En dit is nog zo uit het hoofd. Zullen er vast meer zijn.

29 mei 2019 om 23:44

Leverkussen, Valencia en Besiktas hebben inderdaad ook een jaar met geen (of nauwelijks) punten. Wel mee eens dat die 1.500 van Ajax in 17/18 echt een smet is op de afgelopen Europese jaren ja..

29 mei 2019 om 23:48

Daarom zegt hij ook zelden. Van de genoemde top 32 zijn er de afgelopen vijf jaar vijf ploegen geweest die zich niet geplaatst hebben voor Europees voetbal en dus nul punten gescoord hebben. Daarna heeft Ajax samen met Red Bull Salzburg het slechtste Europese seizoen gedraaid met anderhalve punt.

Daarnaast plaatst Ajax zich altijd voor Europees voetbal. Terwijl de top in het buitenland breder is, waardoor een club wel eens buiten de boot kan vallen, zoals Chelsea en Liverpool.

30 mei 2019 om 00:49

Je vergeet Lyon met 1.5p. Maar er zijn er ook veel met maar 5 of 6p. De 2 seizoenen van Ajax met 22 en 27p compenseren prima. 14p gemiddeld is een prima score en goed uitgangspunt om te streven. Dat is 7 EL zeges (dus overwinteren) of in de CL pot 3e worden incl bonus en de laatste 16 EL bereiken. (Minimaal dus)

30 mei 2019 om 01:34

@murica

Ook iets waarbij omstandigheden natuurlijk een rol speelde, maar ik moet je eerlijk zeggen dat het natuurlijk ook een beetje scheef is. In de grotere voetballanden is nationaal hoog genoeg eindigen uiteindelijk al voldoende om je rechtstreeks te plaatsen voor de EL of CL. Dat betekent automatisch al 6 wedstrijden waar je met winst gelijk al 2 punten haalt en een gelijkspel 1 punt. Plus dat je in de CL voor de deelname al louter 4 punten mag bijschrijven. Zo verloor Benfica in 2017-2018 al zijn CL wedstrijden en haalde nog meer punten dan Ajax. Dus een hele objectieve vergelijking is het niet.

Het enige grote voordeel voor Ajax is dat het waardeloze Europese seizoen precies tussen twee geweldige jaren in viel.

30 mei 2019 om 10:09

Plaats je nu eerst maar eens voordat je over potten gaat praten....

30 mei 2019 om 11:09

Dit hele topic gaat over de mogelijke potten waarin PSV en Ajax terecht kunnen komen dus het lijkt me niet zo gek dat mensen hier daarover discussiëren, vind je wel?

30 mei 2019 om 13:09

Maar het artikel gaat over de voorrondepotten, terwijl er hierboven wordt gesproken over de poulefase-potten. Daar geef ik Timba dan ook wel gelijk in.

30 mei 2019 om 13:36

Artikel gaat over beiden. Het gaat evengoed over dat, als Ajax de CL haalt, ze in pot 2 komen. Daar haakt Suarez7 op in, ik zie het probleem niet echt.

Dus positief voor Ajax en negatief voor PSV als ik het correct lees. Ik denk dat het voordeel voor Ajax heel goed is. Pot 2 is uitstekend

29 mei 2019 om 23:04

pot 2 is goed ja alleen zitten topclubs tegenwoordig ook al in pot 3 en 4 helaas.

29 mei 2019 om 23:04

Toppers zitten vooral in Pot 2 natuurlijk

29 mei 2019 om 23:06

Een paar wel ja, maar pot 2 zijn stuk voor stuk grote ploegen, pot 3 (en zeker 4) niet. Het is wel een erg groot voordeel voor Ajax mochten ze in pot 2 belanden hoor, kans op overwintering wordt echt aanzienlijk groter!

29 mei 2019 om 23:20

GloryUnited pot 2 in 2019/2020: Real Madrid, Atletico Madrid, Dortmund, Napoli, Liverpool/Spurs, Shaktar en Ajax. Pot 3 in 2019/2020: Benfica, Kiev/psv, Lyon, Leverkussen, Salzburg, Valencia, Inter en Kopenhagen. Ik denk dat pot 2 wel echt veel gunstiger is als we de CL halen.

30 mei 2019 om 12:49

@zytto ik ontken nergens dat pot 2 gunstiger is.wijs er alleen op dat topploegen tegenwoordig ook in andere potten zitten dan 1 en 2

30 mei 2019 om 01:19

Ik zou het niet zo bijzonder negatief voor PSV willen noemen. Als je nu Olympiakos of Bazel treft dan heb je het wat lastiger dan Linz of Plzen. Maar tegelijk valt met Lyon wel een van de zwaarste ploegen in de voorronde weg die je kan loten. Olympiakos en Bazel zijn niet de ploegen van 5 jaar geleden meer, hun dominantie nationaal is in biede gevallen verbroken de laatste jaren.

Pot 2 is zeker een mooie uitgangspositie, maar zolang je nog altijd niet geplaatst bent heb je er dus nog weinig aan. We zullen ons eerst moeten plaatsen en zelfs daarna hopen dat het een beetje mee valt met de loting. Maar het vergroot de kansen op Europese overwintering (in zowel CL als EL) aanzienlijk, omdat de kans op een goede loting groter is.

Lijkt me niet eens zo ongunstig voor psv. Liever een iets zwaardere 2de ronde tegen Basel en geen Lyon dan een makkelijkere 2de ronde en wel Lyon.

29 mei 2019 om 23:05

De play-offs worden wel erg pittig als die gehaald worden sowieso helaas voor PSV. Qua UEFA punten is de EL misschien wel aantrekkelijker maar financieel gezien zullen ze toch echt graag die CL groepsfase pakken.

29 mei 2019 om 23:14

Ja met een beetje pech moet je straks langs Basel, Kiev en Porto, maarja had Arsenal gewonnen dan had het zomaar Basakeshir, Porto en Lyon kunnen zijn. Ik vind het niet per se heel ongunstig, want Lyon is echt een goede ploeg waar je het meest kansloos tegen was geweest.

29 mei 2019 om 23:27

Zit wat in inderdaad. Laten we hopen dat PSV de selectie op tijd op orde heeft en net zo oerdegelijk aan 19/20 begint als dat ze dit jaar begonnen. Wederom 2 ploegen in de CL zou echt fantastisch zijn!

29 mei 2019 om 23:38

@Zytto, dat kan niet. Ronde 3 is tegen Club Brugge Krasnodar Linz en Basaksehir

29 mei 2019 om 23:41

psv werd ook in 2 jaren kansloos geacht tegen atletico, maar had ze beide keren bij de lurven. lyon is te pakken mits psv georganiseerd staat

30 mei 2019 om 00:32

@bochherief, Je onderschat Lyon denk ik, Depay is er niet voor niks geen vaste basisspeler. Zou bij PSV de absolute vedette zijn.

30 mei 2019 om 00:47

Het klinkt stom en ik zal wel veel kritiek op deze reactie krijgen, maar ik heb het idee dat wij het buitenland ook een beetje overschatten. Gedaan wordt alsof elke buitenlandse speler een wonderspeler is. Ajax en PSV zijn volgens de kenners vaak volledig kansloos. Toch blijkt uit de resultaten van de afgelopen jaren dat dit allemaal wel meevalt.

30 mei 2019 om 00:49

En toch verliest Lyon soms tegen ploegen waar PSV waarschijnlijk niet van zou verliezen. Het moet meezitten, dat zeker waar, maar ik acht PSV niet kansloos.

30 mei 2019 om 01:28

@bochherief

Dat is ook werkelijk het enige seizoen de laatste jaren dat PSV iets in Europa heeft klaargespeeld. Bovendien niet echt relevant voor de selectie van komend seizoen aangezien de laatste spelers die hier bij waren waarschijnlijk zullen vertrekken deze zomer.

30 mei 2019 om 12:26

Depay geen vaste basisspeler? 36 Ligue 1 wedstrijden dit jaar met gemiddeld 76 minuten per wedstrijd. En dat vind jij geen basisspeler. 8 wedstrijden in de CL met gemiddeld 78 minuten per wedstrijd, wat meer wedstrijden kijken voordat je wat roept..

30 mei 2019 om 12:51

@stief
Aan de andere kant verliest PSv met 5-0 van Willem 2. Zie ik Lyon ook niet zo snel doen

Opzich had vorig seizoen ook niemand verwacht dat we de Champions League zouden halen PSV zijnde. Dus dat neem je mee niemand verwacht dat je de groepsfase haalt, maar opzich zou je een Olympiacos of FC Basel wel moeten kunnen verslaan PSV zijnde.

29 mei 2019 om 23:07

Dit seizoen had PSV als landskampioen een makkelijkere route in de voorronde dan komend seizoen. Ik schat een Olympiacos of Basel hoger in dan BATE Borisov.

29 mei 2019 om 23:09

Ja, maar het was Ajax dat goed speelde. PSV speelde 'angstig' defensief voetbal en speelde uiteindelijk weinig klaar. Daarnaast is het team dat er dan staat minder dan wat er toen stond. Lozano gaat weg (die ga je niet makkelijk vervangen), Schwaab is weg, Bergwijn gaat waarschijnlijk weg. Wie willen ze daarvoor terugkopen? Ik heb alleen geruchten gehoord over Berghuis.

29 mei 2019 om 23:16

Huh? PSV moest vorig jaar maar 1 voorronde tegen het met alle respect matige BATE Borisov. Dat is geenszins te vergelijken met dit jaar, nu moeten er 3 tegenstanders verslagen worden, waarvan er met een beetje pech 2 van een aanzienlijk groter kaliber zijn dan die Wit-Russen. Vorig jaar verwachtte ik echt wel dat PSV zich zou plaatsen hoor, best veel mensen wel denk ik toch? Komend seizoen zal het wel echt pittig worden vrees ik..

29 mei 2019 om 23:39

Ronde 3 valt mee want Porto en Kiev worden dan nog vermeden

Zenith Salzburg Kopenhagen

Foutje in de tekst bij PSV. Na Olympaikos of Basel wacht Brugge ipv Plzen

29 mei 2019 om 23:51

Hele tekst klopt dan eigenlijk niet bij PSV. Aangezien de lotingen voor ronde 3 en 4 al ver van te worden worden gedaan. PSV is ongeplaatst, daarna geplaatst en daarna weer ongeplaatst. Staat nu al vast.

30 mei 2019 om 11:25

Volgens mij klopt dat niet hoor. De lotingen kunnen nog helemaal niet gedaan worden omdat de geplaatste en ongeplaatste status van bepaalde ploegen afhankelijk is van wie er door gaat... elke ronde wordt opnieuw geloot, ik als brugge fan las dat wij op 28 juli in de trommel gaan als ik me niet vergis.

31 mei 2019 om 12:25

22 juli is de loting 3e voorronde en PSV speelt 23 juli en 30 juli de 2e voorronde

FC Basel, goede filosofie en vaak goede ploeg. Maar als je daar niet van kan winnen dan moet je rest vh seizoen ook maar bescheiden zijn als ploeg (en NL).

Of je nu in pot 1 of 2 terecht komt maakt denk ik niet zo heel veel uit. In beide potten zitten alleen maar Europese topploegen. Voor PSV is het wel vervelend dat ze in hun eerste wedstrijd tegen Basel of Olympiacos moeten, zijn toch geen gemakkelijke tegenstanders.

29 mei 2019 om 23:28

In pot 1 kom je alleen terecht als kampioen of cup winnaar. Soms met een beetje mazzel als kampioen van top8 land zoals PSV 2 jaar terug

29 mei 2019 om 23:43

De regels zijn iets aangepast toch? Nu zijn het de kampioenen van de top 6 competities + CL winnaar + EL winnaar. Pot 1 is dus normaal gesproken niet haalbaar

29 mei 2019 om 23:48

Als de cupwinnaars ook kampioen worden is top8 land kampioen ook pot 1. Zie PSV 2 jaar (of 3 jaar) terug

Ik vrees dat PSV weinig kans maakt om verder te komen. Het is hopen op EL voetbal. Ajax in pot 2 is wel lekker, die moeten sowieso zien te overwinteren komend seizoen.

Van Feyenoord, AZ en Utrecht verwacht ik niks, die vliegen er waarschijnlijk de eerste ronde meteen uit.

Wat is dit seizoen gigantisch geweest voor Ajax zeg. Als je nu de groepsfase haalt kom je heel waarschijnlijk in een poule terect waar je het tweede beste team bent, behalve als je Valencia, Leverkussen, of Inter loot.
PSV zal het niet makkelijk gaan krijgen, maar Basel en Olympiacos zijn niet meer wat ze 2-3 jaartjes geleden waren. Bij Basel is Van Wolfswinkel een van de sterren, dan weet je genoeg.

30 mei 2019 om 03:08

Basel en Olympiakos zijn vooral thuis erg sterk... zie psv in een 2 Luik vroeg in het seizoen niet door gaan.
Van de 2 heb ik dan t liefst olympiakos

Hier kan toch niets van kloppen?

OL hoeft geen voorronde te spelen, dus schuiven er twee teams door??

"wanneer Arsenal de Europa League had gewonnen, hadden de Eindhovenaren wél een geplaatste status gehad en waren Basaksehir, Lask Linz en Viktoria Plzen"
Nee? Plzen zou dan ook een geplaatste status hebben en geen mogelijke tegenstander zijn?

30 mei 2019 om 09:13

Ik denk omdat er sowieso al ''en doorschuift vanwege de champions league? gezien wie er ook wint, beide ploegne zijn sowieso al geplaatst voor de CL zal dat ticket schuift ook door

30 mei 2019 om 09:55

Uhh ja, want om een voorronde wedstrijd te spelen heb je twee teams nodig 😃
Anders had de tweede voorronde uit 6teams bestaan (waar PSV bij de ‘beste 3’ had gehoord), nu uit maar 4.

Basel of Olympiacos best vervelende tegenstanders, met name als er veel spelers bij psv vertrekken... dan moet je hopen dat de vervangers er al staan.

Wat gebeurd er eigenlijk met het CL ticket van de CL winnaar? Normaal plaatst de CL winnaar zich ook direct, maar spurs en liverpool hebben zich beide ook al geplaatst via de competitie. Of is dat de reden waarom er gezegd wordt dat er 2 teams doorschuiven

30 mei 2019 om 09:58

Die gaat naar de kampioen van land11 op de ranglijst (Oostenrijk, waarom er vorig jaar zo veel gedoe was of NL/Ajax wel of niet Oostenrijk ging inhalen).

De Nederlandse kampioen van aankomend jaar plaatst zich rechtstreeks voor de CL als de CL-winnaar van 19/20 zich ook via de competitie plaatst.

30 mei 2019 om 10:22

heeft dat nog gevolgen voor de voorrondes verder?

30 mei 2019 om 10:36

Ja, eigenlijk zelfde idee als in de niet-kampioenen route. Doordat Oostenrijk (Lyon nu in de PSV-route) direct geplaatst is schuiven voorronde tickets door naar lagere landen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren