Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘PSV hoort eis van vijf miljoen om Nederlander uit Duitsland weg te plukken’

Laatste update:

PSV heeft interesse in Rick van Drongelen, zo meldt onder meer Hamburger Abendblatt. De Eindhovenaren zijn op zoek naar een opvolger van Daniel Schwaab, die vanwege familie-omstandigheden heeft besloten om terug te keren naar Duitsland. Naar verluidt staat de twintigjarige Van Drongelen hoog op het lijstje van PSV.

Hamburger SV, sinds 2017 de werkgever van Van Drongelen, wil de jongeling echter niet voor een habbekrats kwijt. HSV verlangt naar verluidt vijf miljoen euro voor de stopper. Bij een eventuele verkoop zou de Duitse club dan twee miljoen winst maken, aangezien de Nederlander twee jaar geleden voor drie miljoen overkwam van Sparta Rotterdam.

Van Drongelen, die nog tot medio 2022 vastligt in Hamburg, degradeerde in zijn eerste seizoen met Hamburger SV naar het tweede niveau van Duitsland. Afgelopen seizoen eindigde de stopper met zijn ploeg op de vierde plek in de 2. Bundesliga. De jeugdinternational is een vaste kracht bij HSV en heeft reeds 57 wedstrijden gespeeld voor de Duitse club.

Zou Rick van Drongelen een goede aankoop zijn voor PSV?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hmmm is dit nou het niveau wat PSV moet nastreven?? Als ze een beetje willen blijven concurreren met Ajax en CL willen halen zullen ze toch hoger moeten mikken dan dit. Ben totaal niet onder de indruk van deze speler, wel nog jong maarja je hebt ook graag spelers die er snel staan.

29 mei 2019 om 10:42

Ik dacht dat dit wel een erg goede speler was. Laat het ook zien in Duitsland dacht ik. Zou wel een redelijke aankoop zijn lijkt mij.

29 mei 2019 om 10:44

Een doorgroei aankoop lijkt mij. Als je voor 5 miljoen een jonge 2. Bundesliga speler aantrekt kan je er niet helemaal vanuit gaan dat die er meteen gaat staan. Moet dan denk ik nog wel iemand bijkomen om basisspeler Schwaab te vervangen?

29 mei 2019 om 10:46

Ja in de 2de divisie van Duitsland, is wel een verschil met de nummer 2 van de eredivisie die CL wil halen. Als toekomst speler zou het kunnen maar je wilt toch een speler die er gelijk staat. Seizoen begint namelijk al vroeg voor PSV..

29 mei 2019 om 10:55

Nou ja Bundesliga 2, maar niet zo maar bij de eerste de beste club. Basisspeler zijn van HSV betekent toch dat je met een bepaalde druk moet kunnen omgaan. Lijkt me een uitstekende speler voor de (sub)top van de Eredivisie. Bij PSV zou hij waarschijnlijk 2e keus zijn achter Viergever.

29 mei 2019 om 11:00

HSV is tegenwoordig de nummer 4 van die competitie, moet ik daarvan onder de indruk zijn? Ik zeg al als toekomst speler is het prima maar als vervanger van Schwaab is dit gewoon een matige transfer..

29 mei 2019 om 11:01

Hij heeft ook 1 seizoen op het hoogste niveau gespeeld. En daar doet die het ook goed. Lijkt me een prima speler voor de eredivisie.

29 mei 2019 om 11:08

Hij heeft 18 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld en daar deed hij het echt niet zo fantastisch. Degradeerde nota bene. Hoeft niet alleen aan hem te liggen maar de verdediging van HSV dat jaar was echt drama..

29 mei 2019 om 11:11

18 wedstrijden voor een 18/19 jarige is best netjes lijkt mij? Ik heb hem niet zien spelen maar in Nederland was die wel goed.

29 mei 2019 om 11:13

Psv moet geen tweede keus achter Viergever halen, maar versterking halen en Viergever tweede keuze maken.

29 mei 2019 om 11:24

Ik zou Hendrix een keer in de achterhoede zetten. Die geeft sowieso alleen maar ballen die verdedigers zouden moeten geven en is ook begonnen in de verdediging. Viergever ben ik ook niet kapot van.

30 mei 2019 om 08:51

Iedereen doet wel heel denigrerend over de Bundesliga 2. Het niveau is vaak goed, veel talenten en grotere stadia dan in Nederland. Van Drongelem staat bekend als groot talent. Het proberen waard lijkt me, mits er zeker nog 1 topper op de CB positie komt

29 mei 2019 om 10:42

Zou Letschert misschien een goedkope oplossing kunnen zijn? Redelijk ervaren, kent de competitie goed en is een redelijk stabiele verdediger.

29 mei 2019 om 11:38

Hahaha stabiel? Letchert? Die gozer ging onlangs helemaal door het lint in de kleedkamer en heeft zichzelf totaal niet onder controle man! Zei zelfs op de camera dat hij professionele hulp ging zoeken. Mental Timo is totaal niet geschikt voor de druk in de top hoor!

29 mei 2019 om 11:59

@patrpo jij praat de top van de top richting Ajax ... 'iets voor Ajax?' vragen steeds maar naaste concurrent dicht je Letschert toe? LOL ... Letschert is maximaal niveau AZ/Feyenoord.

29 mei 2019 om 12:08

Ik ben altijd wel realistisch naar targets voor clubs, en tenzij je me kan quoten welke top vd top speler ik wel voor Ajax zie spelen, hoor ik dat graag. Maar als PSV met ‘maar’ 5 miljoen euro moet werken, kijk ik naar reeele opties die haalbaar zijn en ook voor PSV willen spelen. Letschert leek me dus zo’n speler.

29 mei 2019 om 12:43

Ik hoef hem niet bij Feyenoord hoor. Ik ben niet kapot van onze centrale verdedigers maar ik denk dat Botteghin, Jan-Arie én Van Beek minstens even goed, zo niet beter dan Letschert zijn.

29 mei 2019 om 12:56

Zwolly, haha ik snap je wel! Dan hoef je net zo goed niets te doen, geen verbetering met de huidige verdedigers.

29 mei 2019 om 10:43

Onzin. Stond in de jeugd altijd te boek als megatalent en is nog altijd pas 20 jaar met inmiddels heel wat bagage. Zou een prima aankoop zijn voor 5(!) miljoen.

29 mei 2019 om 10:54

Ja er zijn wel meer spelers die te boek stonden als megatalent. Het ligt er dus volledig aan of deze jongen voor de basis wordt gehaald of voor de toekomst. Als hij niet voor de basis wordt gehaald kan die zich ook amper ontwikkelen. Ik vind dit geen megatalent en in Europa is dit gewoon niet goed genoeg (op dit moment).

29 mei 2019 om 11:29

Dit is gewoon een prima aankoop hoor. Vaste basisspeler bij HSV en nog steeds heel erg jong.

29 mei 2019 om 11:31

van Drongelen voor 5 miljoen of Kik Pierie voor 5. Het is om het even. Als de Ligt weg gaat is de verdediging van hetzelfde niveau als dat van Psv.

Mazraoui-dumfries
tagliafico - Angelino
blind - viergever
Pierie - van drongelen

29 mei 2019 om 11:50

Inderdaad waar. Al zou Magallan waarschijnlijk de rechter centrale verdediger worden. Hoe zou dat zich verhouden tot de Feyenoord verdediging van komend seizoen?

Haps -BMI/Hoedt - St Juste - Janmaat

29 mei 2019 om 11:55

Er staan twee fouten in jouw aanname. De eerste is dat Pierie niet de vervanger van De Ligt wordt. Waarschijnlijk wordt er nog iemand gehaald en anders wordt dat Magallán. Ik denk het eerste. Ten tweede, als jij Blind en Viergever op hetzelfde niveau stelt, ben je lachwekkend bezig. Ik neem aan dat je dat zelf ook inziet.

29 mei 2019 om 11:56

Het enige nadeel van de verdediging is dat er nu twee linksbenige spelers staan. Afgezien van dat vind ik van Drongelen wel een goede speler. Jong, kan ook uitwijken naar linksback en is sterk in de duels. Voor 5 miljoen denk ik dat je dat moet doen.

29 mei 2019 om 11:57

Dan vind ik de verdedigers van Ajax in zeker 3 vd 4 posities toch echt beter (blind en Tagliafico zonder twijfel, Mazraoui is imo beter dan Dumfries).

29 mei 2019 om 12:00

Mazraoui vind ik dus echt niet beter dan dumfries.

29 mei 2019 om 12:00

ik denk dat Janmaat wel komt maar zie BMI of hoedt niet zo snel komen. wellicht en idee om St. Juste en Botteghin naast elkaar te zetten. Ook zou ik vermeer laten keepen en Bijlow verhuren aan een eredivisieclub. Wellicht wil Groningen een fatsoenlijke keeper ipv eentje die mensen in de trein in elkaar timmert.

29 mei 2019 om 12:04

@kyle66
Magallan heeft nou niet bepaald een sterke indruk achter gelaten. Zeker geen betere dan Pierie heeft gedaan dit jaar. Dus pierie/magallan vs Van drongelen is lood om oud ijzer. Als iemand nog gehaald wordt is het nog steeds een als en dus niet zeker.
Daarnaast is blind op verdedigend niveau van hetzelfde als Viergever. Alleen Blind kan beter voetballen. Tegen een ploeg waar je de betere bent heb je daar wat aan, anders niet. Je kan wel komen met het argument dat Blind een paar wedstrijden in de CL goed gespeeld heeft maar Viergever is net als Blind Europees ook wel eens boven zichzelf uitgestegen in een Ajax tenue

29 mei 2019 om 12:06

@miltonkeynes

Waar is mazraoui beter in dan? Verdedigen kan hij namelijk niet. Dat kan Dumfries veel beter. Daarnaast hebben ze beide een drive naar voren. Alleen mazraoui is in de kleine ruimte wat beter maar dat is niet super belangrijk voor een back.

Daarnaast vind ik Tagliafico niet veel beter dan Angelino. Ze hebben beide andere kwaliteiten. Angelino heeft een betere pass, voorzet en trap. Tagliafico is verdedigend wat beter. Maar in mijn ogen kan je dat tegen elkaar afstrepen.

29 mei 2019 om 12:18

Verschil is wel dat Blind in verdedigend opzicht uitblonk tegen Ronaldo en Benzema waar viergever die wedstrijd gewoon stond te schutteren tegen Burgstaller, maar toevallig scoorde (waar hij in principe niet voor in het veld staat als verdediger, maar ik hem eeuwig dankbaar voor blijf hahahahaha). Overigens vergeet iedereen dat Ajax Lisandro Martinez heeft aangetrokken. Die jongen is 20 jaar, Argentijns international en de Zuid-Amerikaanse voetbalvolgers zijn lyrisch over hem. Ik denk dat dat echt een goede is. Daarnaast lijkt Magallan mij een degelijke speler en als we gaan beoordelen op feyenoord uit dan kunnen Frenkie en De Ligt obv die pot ook beter naar excelsior gaan deze zomer.

29 mei 2019 om 12:24

Mazraoui heeft de beslissende goal tegen Benfica gemaakt, scoorde een belangrijke goal tegen Bayern en is veel handiger aan de bal waardoor hij ook overal op het middenveld kan spelen. Was natuurlijk in de jeugd vooral een middenvelder.

Dumfries is alleen fysiek sterker, maar het zegt denk ik ook genoeg dat Koeman een Tete liever heeft ondanks dat hij weinig speelt. Als Mazraoui beschikbaar was dan denk ik dat Koeman Dumfries helemaal niet meer oproept als Tete en Mazraoui allebei fit zijn.

Ajax heeft met nieuwe aanwinsten Lisandro Martinez en Kik Pierie naast Blind, Tagliafico, Veltman, Magallan, Schuurs, Sinkgraven en Kristensen veel meer mogelijkheden in de defensie.

Bakker gaat naar PSG en Wober gaat definitief naar Sevilla (hij werd gehuurd).

Ajax heeft verdedigend de zaken veel meer op orde. Voorlopig is de Ligt er nog gewoon en met het geld dat hij opbrengt kan er meerdere opvolgers worden aangetrokken.

29 mei 2019 om 12:25

@milton: Ik zou 100x liever een Dumfries hebben dan Mazraoui. Ik vind Dumfries echt vele malen beter. Echter streept Blind aan de andere kant weer Viergever weg. Al met al is het om het even, maar je weet niet wat die nieuwe Argentijn van Ajax kan. Maar het verschil in de achterhoede tussen beide clubs is niet zo groot. Doelman ook niet. Aanval ontloopt elkaar ook niet echt. Het grote verschil tussen Ajax en PSV wordt momenteel keihard op het middenveld gemaakt. En daar moet PSV ook echt wel wat aan doen, of er moet gegokt worden op Guti en Ihattaren die zich stormachtig ontwikkelen gaan

29 mei 2019 om 12:41

@ gloryunited

PSV heeft enkel Sainsbury en Obispo beschikbaar als er iemand wegvalt en voorlopig hebben ze van Drongelen nog helemaal niet binnen terwijl de Ligt nog steeds bij Ajax is. Ik denk dat iedereen wel verwacht dat De ligt zijn transfersom ongeveer hetzelfde zal zijn als die van Frenkie en misschien zelfs iets meer. Schwaab ging transfervrij weg.

Mazraoui, Veltman - Dumfries, ?
De Ligt, Magallan - Sainsbury, ?
Blind, Martinez - Viergever, Obispo
Tagliafico, Sinkgraven - Angeliño, ?

Misschien kan je de vraagtekens voor mij invullen want ik weet het niet en dan heb ik bij Ajax ook nog eens de jeugdinternationals Pierie, Schuurs en Kristensen weggelaten.

Als je het objectief bekijkt kan je onmogelijk stellen dat het gelijkwaardig is. Nogmaals, PSV verdient niks aan Schwaab, hij gaat transfervrij weg. De Ligt levert misschien een nieuw Nederlands record op. Ajax kan van Drongelen bijvoorbeeld ook kopen, voor erbij.

29 mei 2019 om 12:57

Ik wil even snel inhaken op de Mazraoui - Dumfries discussie. Even voor de vorm: ik heb iedere wedstrijd van PSV gezien en zo'n 80% van Ajax. De twee met elkaar vergelijken lijkt me werkelijk een zinloze en tevens eindeloze discussie. Beide spelers hebben andere kwaliteiten. De ene sterk en verdedigend beter, de ander beter in de kleine ruimte.
Als ik dan toch iemand moest kiezen die beter is dan kies ik voor Dumfries. Al is de kans groot dat mijn gekleurde bril daar invloed op heeft!

29 mei 2019 om 13:24

@GloryUnited:Magallan heeft maar 2x gespeeld in Eredivisie waarvan 1x als invaller... Maak jij indruk op nieuwe werkgever na 1,5 dag? Van Drongelen lijkt me prima aankoop voor PSV pas 20 jaar.

29 mei 2019 om 14:18

@zytto34

Argentijns international: Hij heeft 1x helft gespeeld in een oefeninterland tegen Venezuela die 3-1 verloren werd. Technisch gezien is het inderdaad een international maar hem dat toeschrijven als status slaat nergens op. Dan kunenn we ook zeggen dat Nelom een international is. Nelom heeft al 2 interlands gespeeld!

29 mei 2019 om 14:40

Die gozer is nog maar 20 hé. Hoeveel 20-jarige zijn al international van zo'n land? Het zegt best wel wat dat hij er nu al bij zit. Als hij nou 28 was oké, maar op je 20ste al gedebuteerd zijn voor Argentinië zegt best wel wat.

29 mei 2019 om 15:33

@zytto34
Zoveel zegt dat niet hoor. hieronder wat nederlandse spelers die rond dezelfde leeftijd hun 1e interland speelden. Imposant rijtje wel.
Affelay 20
Boetius 19
Bruma 18
Emanuelson 20
Fer 20
maduro 20
Maher 19

Daarnaast staat argentinie 11e op de fifa lijst. Ze zijn tegenwoordig echt niet meer dat topteam van weleer. Romero is daar 1e keeper.

29 mei 2019 om 19:34

@scrumptious

het probleem bij Ajax is alleen wel dat als De Ligt weg gaat je geen enkele lengte meer hebt in je achterhoede. daar moet Ajax wel een lange, fysiek sterke verdediger voor gaan terug halen als hij vertrekt, anders heb je een groot probleem achterin

29 mei 2019 om 13:34

@tilburg013 wat is het niveau wat psv moet nastreven? Geef eens wat voorbeelden?

29 mei 2019 om 15:57

Dit is misschien niet het niveau dat PSV na moet streven maar het is een illusie dat PSV kan blijven concurreren met Ajax.
Ajax haalt de ene na de andere miljoenenaankoop en heeft veel meer (sponsor/transfer/CL)inkomsten dan PSV. PSV moet eerst verkopen voordat het serieuze aankopen kan doen en dan nog kunnen ze lang niet zoveel geld uitgeven als Ajax. PSV moet blij zijn als ze bij het sluiten van de transfermarkt de selectie op niveau hebben. Het is niet ondenkbeeldig dat ze dan al uit de Champions League liggen. Ajax had de selectie al op orde voordat ze aan de voorronden begonnen omdat ze daar ook het geld voor hadden.

29 mei 2019 om 16:13

Ajax kan natuurlijk meer besteden maar dat wat je zegt over een illusie is echt bs. Ajax kan meer betalen een meer kwaliteits spelers halen, echter kun je er maar 11 opstellen, weet je niet hoe een speler zich hier gaat aarden/ontwikkelen, is de competitie te zwak om het verschil in kwaliteit in punten uit te drukken en komt er nu juist bij psv de talenten door die ook voor veel geld verkocht kunnen worden in de toekomst. Het is allemaal koffiedik kijken.

29 mei 2019 om 17:32

Ik zou misschien Wesley Hoedt halen bij PSV. En Alves.

29 mei 2019 om 18:33

In Italië, Frankrijk en Duitsland zie je wat geld doet. Je koopt over het algemeen betere spelers voor 20 miljoen dan voor 5 miljoen.

Ik hoopte dat AZ voor deze jongen of Hoogma zou gaan maar gezien deze prijs snap ik het wel waarom. Zou voor PSV met name een toekomstgerichte speler zijn denk ik en geen directe versterking/verbetering

29 mei 2019 om 10:49

Gezien de transferinkomsten en uitgaven van de afgelopen jaren kan AZ makkelijk die 5 miljoen neerleggen. Echter doen ze dat nooit en blijven ze aankomen met matige spelers als Leon Bergsma om vervolgens te constateren dat ze het gewenste niveau niet hebben. Voor iemand als van Drongelen zou ik zo'n eenmalige investering doen. Je hoeft natuurlijk niet ieder jaar dergelijke bedragen uit te geven.

Prima speler. Iedereen heeft het over 2e bundesliga.. maar heeft toch mooi in de bundesliga ervaring opgedaan!

5 miljoen voor een speler met Bundesliga ervaring is niet duur. Zeker gezien zijn leeftijd. Als ik PSV was zou ik het doen.

Is deze jongen niet linksbenig? Viergever ook meen ik. Is Mark okay met 2 linksbenigen in het centrum?

29 mei 2019 om 12:02

Hoezo? 2 rechtsbenigen gebeurd toch ook vaal genoeg in de top nog wel!

29 mei 2019 om 17:11

Savano, dat klopt wel, maar er zijn ook coaches die dat liever niet hebben, zeker ook een rits Nederlandse coaches. Die willen een rechtspoot op rechts in het centrum en een linkspoot op links. Dus ik herhaal de vraag: Is Mark (van Bommel) okay met twee linksbenigen in het centrum?

Voor 5 miljoen kun je de gok wel wagen. 20 jaar en basisspeler bij een topploeg in de tweede bundesliga, een competitie die zwaarder is dan de Eredivisie. Enige nadeel is dat hij relatief klein is.

29 mei 2019 om 12:02

Prima gok voor 5 miljoen. Daar HSv niet meer bedingt, lijkt het erop dat ze niet in hem geloven of het geld hard nodig hebben...

Is idd vrij klein voor een CV. Ik kan met niet voorstellen dat hij de vervanger van Schwaab wordt. Dit lijkt meer op de concurrent/backup voor Angelino. Of evt. Viergever. En dan mogen we Obispo als het grote talent wel afschrijven....

Lijkt mij een hele mooie prijs voor deze nog jonge verdediger, inmiddels al wat ervaren.

PSV zal Lozano willen lozen en dan 3 of 4 van dit soort aankopen willen doen, niets mis mee denk ik

We hebben allemaal kunnen zien dat PSV-supporters met smart zitten te wachten op 2 centrale verdedigers die er meteen staan. Waar je echt béter van wordt. Het wachten wordt beloond, want John de Jong komt aan met.......... Rick van Drongelen!!??
Is dit onze verlosser?
Hou toch op. Ik hoopte dat we op zouden houden met het geld te verspillen aan pure middelmast. Maar nee hoor. Het toont maar weer aan dat je een gebrek aan ambitie hebt.

29 mei 2019 om 11:03

Wie zegt dat deze jongen direct voor de basis wordt gehaald? Hij is pas 20. Met het oog op de toekomst is verdedigend talent broodnodig, aangezien de grote talenten uit de jeugd allemaal aanvallers zijn.

29 mei 2019 om 11:10

Viergever is ook geen basismateriaal. Als je hem en van Drongelen op de bank houdt (gezien hun kwaliteiten is dat hun plaats) zou PSV nóg 2 cv's moeten halen. Dat gaat niet gebeuren vrees ik. Vorig jaar dachten we ook met de komst van Viergever dat hij gehaald werd voor de bank. Niet dus....
Ik ben iets te vaak teleurgesteld in het aankoopbeleid om niet sceptisch te zijn.

29 mei 2019 om 11:18

Waarom zou PSV dan 5 miljoen euro uitgeven aan iemand voor de toekomst, terwijl er broodnodig twee basiswaardige centrale verdedigers nodig zijn? PSV heeft in Luckassen al een verdediger van het niveau van Drongelen.

29 mei 2019 om 11:28

Ten eerste is Luckassen ruim 3 jaar ouder en ten tweede heeft Luckassen een veel lager niveau dan Van Drongelen. Jullie zijn veel te negatief over Van Drongelen. Die jongen is 20 jaar en heeft al 34 wedstrijden op het tweede niveau van Duitsland (zwaardere competitie dan de Eredivisie) + 18 wedstrijden Bundesliga (op zijn 19e) achter zijn naam staan. Het is een zeer gewaardeerde kracht bij de HSV-supporters. Vergelijk dat eens met Luckassen, die het afgelopen seizoen bij Hertha niet verder is gekomen dan 248 speelminuten. Als Van Drongelen zich op het huidige tempo doorontwikkeld kan PSV hem over een jaar of 3/4 met een flinke winst doorverkopen.

29 mei 2019 om 11:45

Leeftijd zegt mij echt helemaal niks. Ik kijk naar kwaliteit en ik vind ze beide van hetzelfde niveau en dat niveau is voor mij vrij matig. Natuurlijk kan hij zich ontwikkelen tot een goede speler voor PSV, maar op dit moment heeft hij voor mij totaal niet de potentie laten zien dat hij dat niveau gaat halen. Zoals ik hieronder ergens heb beschreven vind ik het een simpele voetballer.

29 mei 2019 om 12:02

Ik vraag me af hoeveel wedstrijden jij de afgelopen twee jaar van Van Drongelen hebt gezien, want obv de wedstrijden die ik gezien heb zou ik hem absoluut niet kwalificeren als vrij matig.

29 mei 2019 om 13:08

Nou ik wil nog weleens online betten op competities als de 2e Bundesliga en ik heb dus het nodige gezien van HSV, Koln en Union Berlin. Ik heb hem daarin gezien en daarin zag ik absoluut niks speciaals in hem.

29 mei 2019 om 11:06

Vertel mij dan welke verdedigers jij verwacht? Boateng en umtiti? Van Drongelen is een prima speler.

29 mei 2019 om 11:18

Dat is flauw. Er zit nog een hele wereld tussen. Ik zie hier comments van: een gokje dat je kunt wagen, is Letchert niks voor PSV......
Hebben die mensen dan geen ambitie? Sorry hoor, maar je kunt toch wel iets creatiever zoeken dan naar middelmaat? PSV staat stil. En ik mis een gebrek aan ambitie binnen PSV om vooruit te willen. Het is pappen en nat houden. Namen die de ronde gaan als Berghuis en deze jongen. Hebben we onze eigen Martin van Geel te pakken? Het uiteindelijke doel is om goed te presteren in Europa. Laten we eerlijk zijn, er is geen spits die wakker ligt van Rick van Drongelen.

29 mei 2019 om 11:20

Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie PSV als verdedigers moet halen. Als je deze speler haalt en dan nog 2 goede verdedigers heb je wel een goede verdediging. Ik vind viergever als back up wel goed maar meer dan dat ook niet.
Heb je hem echt zien spelen? Of beoordeel je hem als middelmaat puur op naam?

29 mei 2019 om 11:11

Heb je die jongen zien voetballen? Kwam in de Bundesliga al goed voor de dag. Kan echt een hele goede verdediger worden en is ook pas 20. Of denk je dat de ligt na PSV komt?

29 mei 2019 om 11:19

Nee dat denkt die waarschijnlijk niet. Maar er zit nog wel een gigantische ruimte tussen van Drongelen en De Ligt. PSV heeft Obispo en Viergever al daarom begrijp ik goed dat mensen liever een rechtsbenige centrale verdediger zien. Daarnaast mag je toch wel een betere verdediger dan Schwaab verwachten en ik denk niet dat hi dat is.

29 mei 2019 om 12:53

Lijkt me een hele goede aankoop. Al veel ervaring in binnen en buitenland op 20 jarige leeftijd. 5 mio is ook acceptabel. Ik zeg doen!

Nou ik word niet echt vrolijk van de namen die ik zie waar PSV mee in verband wordt gebracht. Berghuis laatst en nu van Drongelen. Zijn allebei spelers die goed genoeg zijn voor eredivisie, maar waarmee je in Europees verband weer niet het gewenste niveau zal hebben. Ik heb hem gezien bij een aantal duels in 2e Bundesliga en ik vond het echt een simpele voetballer. Veel tikkies terug en breed en verdedigend vrij timide. Probeer voor mij part dan liever om Rekik, Bruma of Moreno weer terug te halen.

29 mei 2019 om 11:09

Had precies dezelfde mening maar veel mensen hier vinden hem blijkbaar een topper. Vraag me af hoeveel wedstrijden ze hebben gezien want deze jongen is niks speciaals en absoluut geen megatalent..

29 mei 2019 om 14:10

@giodinho7: ik ben het met je eens over van Drongelen, maar om dan daarna te komen met Rekik of Bruma...

Rekik is (momenteel) van een bedenkelijk niveau, maakt elke wedstrijd wel een paar fouten en is alles behalve een stabiele factor. Bruma speelt niet eens bij zijn eigen club (verhuurd aan Schalke), en heeft bij Schalke niet eens een basisplaats, vanwege zijn (ook) bedenkelijke niveau momenteel..

29 mei 2019 om 14:53

Nee, maar ik vond Bruma en Rekik altijd wel een acceptabel niveau halen bij PSV. Ik moet zeggen dat ik Rekik niet hebt gevolgd maar Bruma komt gewoon terug van een blessure waardoor hij niet echt stabiel meer is.

Zo kan je wel zien hoe de financiële verhoudingen liggen tov ajax. Ajax haalt spelers voor de jeugd voor meer dan 5 mil. Psv versterkt de basiself daarmee. Als dat zo door gaat is het klaar met de ed

29 mei 2019 om 12:01

"als dat zo door gaat is het klaar met de ed"

Klaar of is eindelijk de renaissance van de ED in aantocht? We zijn Europees zo ver afgegleden dat onze kampioen voorrondes moet spelen om aan de CL mee te doen. Eindelijk door een goede run van Ajax komt daar volgens mij volgend jaar een einde aan, maar het is gewoon een pure vernedering om dat te hebben meegemaakt. Als Ajax gaat domineren in de Eredivisie, dan juich ik dat als niet-Ajacied alleen maar toe. Laten de andere clubs zich maar achter hun oren krabben hoe ze een hoger niveau aan kunnen tikken om de Amsterdammers te verslaan. Het is tijd dat we gaan proberen om over de Belgische en Portugese clubs heen te klappen op de Uefa coefficientenlijst. Let’s go.

29 mei 2019 om 14:37

ik help het je hopen, maar als we fey nou even nemen. ik zie juist hier een trent ontstaan dat alle top jeugdspelertjes de deur uitlopen omdat ze merken dat er geen geleidelijke weg is om vanuit jong fey in fey 1 te komen. ( ze spelen maar wat oefenpotjes ) speksnijder is al weg , las iets over splinter en zo zijn er nog een paar waar ajax psv en az aan trekt. tegen die tijd dat zij het op de rit hebben.... het hoge niveau halen heeft ook te maken met de faciliteiten die je hebt als club. ajax is alles tip top geregeld die hebben werkelijk alles videoanalyses tot aan voedingsadviezen tot aan specifieke techniek trainers ( wat fey dus niet heeft waardoor er dus spelers weggaan) , maar zo een pec bijvoorbeeld loopt nog te kutten op kunstgras...

29 mei 2019 om 17:01

@iemandniemand

Maar wat je daar terecht opnoemd vindt wel plaats in de cirkel van invloed voor de leiding van Feyenoord om verder in te optimaliseren. Heb jij toevallig ook dat artikel in de NRC gelezen over de jeugdopleiding van Feyenoord? Het klinkt alsof daar mot is in de tent en dat de oude manier van trainen gaat zegevieren. De mensen die er nu zitten zullen terugkaatsen dat de nieuwe manier van trainen juist een gevaar gaat vormen voor het Nederlandse voetbal. Okay, ik vind dat eigenlijk wel leuk. Laten 2 keukens in Nederland het maar doen op hun manier en in de komende jaren zullen we wel zien waar grosso modo de beste talenten vandaan komen (al moet je dat slim bekijken en meten, want er kan net een voetballer met veel natuurlijke aanleg bij de een zitten, die nog beter was geweest bij de ander). Feyenoord heeft net een nieuw trainingscentrum voor het eerste laten bouwen, in september kunnen ze het nieuwe centrum voor de jeugd in gebruik nemen en dan als laatste moeten ze nog met de Kuip aan de gang. Die dingen die je daar opnoemd van voedingsadvies en wat al niet meer, zijn allemaal bereikbaar voor een club als Feyenoord. Dan moet je gewoon keuzes maken in je beleid. Een video analyse systeem is niet onbetaalbaar voor Feyenoord. Of anders maar een keer geen Haps halen en het in een cyclus met jongens als Verdonk en Malacia doen.

En waarom gaan clubs die het beter willen doen dan Ajax niet veel meer kijken of ze met de TU in Delft trainingsmanieren kunnen ontwerpen om hun jeugd nog veel beter te maken? Machines of speciale ruimtes die 1000 ballen vanuit alle hoeken en standen op spelers afvuren zodat ze een fenomenale eerste aanname ontwikkelen. Te duur? Dan betrek je andere clubs erbij. Ik zou graag wat meer innovatie zien. Ajax kwam ook met dat Twin games aanzetten (al zullen die het wellicht ook weer van anderen hebben). Dat is wat concurrentie los kan maken. Mensen die manieren vinden om de ander te verslaan.

Mijn blik is ook altijd Europees of zelfs mondiaal en ik was helemaal blij dat een Nederlandse club weer wat kon neerzetten in de CL. Man wat heb ik dat gemist. Wat betekent de Eredivisie nog als het louter de lamme en de blinde zijn die tegen elkaar spelen en nogmaals: Waarom zou een land als Nederland het niet beter kunnen doen in het clubvoetbal dan Belgie en Portugal? Ik vind het prima als Ajax de rest dwars gaat zitten de komende tijd. Zal iedereen leren om Europees gesproken zo af te zakken.

29 mei 2019 om 12:30

Ja en nee. Van Drongelen heeft mijn inziens meer potentie dan Pierie (hoewel die nog wel 2 jaar 'achter loopt' en beiden kosten zij 5 miljoen. Hier handelt PSV gewoonweg beter dan Ajax, mocht Van Drongelen daadwerkelijk komen.

Ik moet ook nog zien wat de aankopen van Ajax doen gaan verder. Scherpen en Pierie vind ik wat vreemde aankopen. Marin en die Argentijn moeten wel erg sterke aankopen zijn, maar hen heb ik nooit bewust aan het werk gezien.

Wat ik bedoel te zeggen is dat Ajax de slag nu wel moet gaan maken. Financieel is er een goede stap gezet, nu moet er kwaliteit staan. En het is bij mij nog niet een zekerheidje dat het er ook staat volgend seizoen. Maar de transferperiode is natuurlijk nog lang en vooralsnog spelen Zyjech en De Ligt nog 'gewoon' in Amsterdam

29 mei 2019 om 14:29

ik snap wat je hier zegt ,alleen is kik gehaald voor jong hoe gek het ook klinkt, denk dat hij niet veel speeltijd zal krijgen. hij gaat alleen bij het eerste komen als ze per schuurs verkopen(wat gaat gebeuren want hijs niet goed genoeg) of gaan verhuren. zo niet schuift perr op en begint kik daarachter en zal voornamelijk met jong meedoen. Dit is dus wat ik aangeef, ajax haalt de spelers niet voor het eerste maar voor de breedte of voor jong, terwijl psv het echt als versterking haalt... de echte aankopen die het eerste gaan versterken die gaan nog komen. eerst afwachten of de ligt daadwerkelijk weg gaat, evenals ziyech neres of van de beek..

Nu denk ik allereerst dat van Drongelen een prima versterking is met oog op de toekomst, gezien zijn jonge leeftijd heeft hij nog voldoende tijd om te groeien. Echter heeft PSV echt twee centrale verdedigers nodig die er direct staan. Daarna kijken naar de breedte van de selectie lijkt me logischer.... Ik hou mn hart alweer vast voor komende transferwindow, de enkele namen die dan al genoemd worden stemmen nou niet tot tevredenheid. Ik ben benieuwd...

Ik zou Sandler een jaartje huren.

29 mei 2019 om 11:40

Ik hoop juist dat PSV eens klaar is met dat gehuur, daar schieten we echt niets mee op. Al maak ik voor Messi of Ronaldo graag een uitzondering

29 mei 2019 om 13:13

Sandler is hoogstens goed genoeg voor de bank. Moet je niet willen. Daarnaast heb je weinig aan huren.

Tweede Bundesliga is ook weer geen niveau eerste divisie. Die clubs daar bovenin zouden hier linkerrijtje kunnen spelen.

Zal eerder de vervanger van Behich moeten worden dan van Schwaab lijkt mij. Hij kan voor wedstrijdritme gezien leeftijd dan ook in Jong PSV spelen als het nodig is.

Voor de breedte vind ik het niet verkeerd, maar eigenlijk heb je een directe versterking nodig die Viergever juist voor die posities (linksback, links centraal) naar de achtergrond verdringt. Als De Jong dit als directe versterking aanmerkt, vind ik hem weinig creatief. Geef dan Obispo een kans; die jongen is van dezelfde leeftijd.

Als we de geruchten kunnen geloven en Psv voor Berghuis en v Drongelen gaat, hoeft Ajax zich komend seizoen weinig zorgen te maken ;-)

29 mei 2019 om 11:53

Haha mee eens. Berghuis vind ik nog wel een goeie maar Van Drongelen is echt heel matig. weggegooid geld.

29 mei 2019 om 12:50

Rik elfrink heeft de naam van berghuis nooit genoemd. Alleen vi meldt dat via via. En ik geloof nooit dat ze 12 mil voor een speler betalen zonder restwaarde voir doorverkoop

Ik heb Rick van Drongelen na zijn vertrek in 2017 bij Sparta eerlijk gezegd niet meer gevolgd. Maar bij de club van Rotterdam West was hij in het seizoen 2016-2017 gewoon een van de sterkhouders. Als ik zo de huidige foto bekijk heeft van Drongelen de laatste jaren wel wat extra spiermassa gekregen.....

29 mei 2019 om 12:05

En baardgroei.

29 mei 2019 om 17:37

Ik wil Berghuis niet in een PSV shirt zien.

5 miljoen is een koopje, dit zou ik als PSV zijnde altijd doen.

P.s. stond hij bij HSV niet linksback?

Gaat de Jong nu scouting zoals ze bij Feyenoord doen? Mag toch hopen van niet.. Lijkt me niet het niveau wat je na wil streven als je hoge ogen wil gooien.

Ik weet niet hoeveel mensen kennis hebben van de 2e Bundesliga, maar vergis je niet in het niveau. Met clubs als HSV en FC Koln en nog wel meer teams zit je qua kwaliteit toch echt op het niveau linker rijtje eredivisie.

Waar zijn de tijden dat we spelers als Alex in de verdediging en Edison Mendez op het middenveld hadden. Echte kerels die door een muur gingen wanneer nodig. Dit soort karakterspelers maakte toen het verschil met Ajax. PSV lijkt nu op het Ajax van toen, te veel 'broekies' en te weinig kerels. Daar gaat ook van Drongelen geen verschil in maken, al zie ik die meer als toekomstinverstering. Doen voor een christelijk bedrag.

Hoe goed is deze jongen nou eigenlijk? Iedereen roept wat, maar kan iemand vertellen waar zijn niveau nu werkelijk ligt? Zover ik weet wordt deze jongen eigenlijk al sinds zijn vertrek naar Duitsland gevolgd door Psv, waarna ze hem meer dan 60 wedstrijden aan het werk hebben kunnen zien. Lijkt me geen uit te lucht gegrepen keuze eigenlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren