Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax hoopt te profiteren en jeugdinternational weg te plukken uit Manchester’

Laatste update:

Noah Ohio keert mogelijk terug naar Nederland. Sky Sports meldt dat de zestienjarige centrumspits een contractaanbieding van Manchester City heeft geweigerd en op weg naar de uitgang is bij the Citizens. Naar verluidt hebben verschillende clubs in Europa het toptalent op de radar staan, waaronder Ajax.

Ohio speelde in de jeugd bij FC Almere, maar verliet de club al op jonge leeftijd om te gaan voetballen bij Manchester United. Een jaar later verkaste hij naar stadsgenoot Manchester City, waar Ohio momenteel zijn wedstrijden afwerkt in de Onder-18. Eerder kwam de jongeling ook uit voor jeugdelftallen van Nederland en Engeland, terwijl hij ook voor Nigeria mag uitkomen.

Volgens Sky Sports heeft Ohio een contractvoorstel van de Engelse topclub naast zich neergelegd. Manchester City wilde het talent voor drie jaar vastleggen, maar naar verluidt heeft Ohio de aanbieding naar de prullenbak verwezen. De kans is aanwezig dat de jeugdinternational de grootmacht na drie seizoenen definitief gaat verlaten.

RB Leipzig heeft momenteel de beste papieren om Ohio in te lijven, zo meldt de Engelse televisiezender. De Duitse club heeft echter veel concurrentie. Bayern München, Olympique Lyon en Borussia Dortmund hebben namelijk ook interesse in de spits. Een terugkeer naar Nederland is ook mogelijk voor de aanvaller, aangezien Ajax eveneens belangstelling zou hebben.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

16 jaar, van Almere naar United, naar City naar nieuwe club. Dit soort jongens kan je beter kwijt dan rijk zijn.

28 mei 2019 om 09:02

Nee, hij bedoelt: 16 jaar en nu al meer bezig met geld dan met zijn ontwikkeling als voetballer. die kun je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn.
Voorbeelden te over.

Maar ja, voor sommigen is geld echt alles.

28 mei 2019 om 09:03

Als club zijnde weet je dat je hem opleidt voor vrijwel niks, want hij verlaat uiteindelijk je club tegen een opleidingsvergoeding. Daarom kan je zo'n jeugdspeler beter zo vroeg mogelijk uit je jeugdopleiding hebben. Je investeert tijd en geld om hem in het eerste te zien of om er geld op te verdienen. Als hij vervolgens tegen een magere opleidingsvergoeding weg gaat heb je het als club voor niks gedaan.

Als speler kan ik het begrijpen dat je kiest voor snel geld, maar een club moet mijn inziens dit soort jongens vermijden.

En dat je denkt dat ik jaloers zou moeten zijn omdat iemand z'n droomauto kan kopen zegt meer over jou denk ik.

28 mei 2019 om 09:05

Waarom zou hij zich in Engeland niet kunnen ontwikkelen? In Nederland gaan spelers ook van Almere naar Ajax toe, of van AZ naar Ajax. Dat vinden we normaal, maar als ze vervolgens voor het buitenland kiezen dan gooit een speler zijn carriere weg. Met alle aankopen die Ajax laatste twee jaar aan het doen is wordt het voor jeugdspelers ook steeds lastiger om aan de bak te komen.

28 mei 2019 om 09:07

Hij kan zich zeker wel ontwikkelen in Engeland, het gaat mij er om dat het al z'n 4e profclub is op z'n 16e. Dan weet je als club dat je iemand binnen haalt die niet loyaal is, dus in de jeugd zou ik hem liever kwijt dan rijk zijn.

28 mei 2019 om 09:08

Het is in ieder geval te voorbarig om dit te zeggen. Wie zegt dat hij nu bij City vertrekt vanwege het geld? Misschien wilt hij juist ergens heen waar zijn toekomstperspectief er beter uit ziet dan dat het nu doet bij City.

Daarnaast kun je het die jonge jongens niet kwalijk nemen dat zij kiezen voor een overstap naar een grote club waar ze ook meer gaan verdienen. Het kan hun enige kans zijn om bij zo'n club te spelen.

Mocht hij talent genoeg hebben, dan zie ik hem graag bij Ajax.

28 mei 2019 om 09:19

Jaloers? Wat voor kinderachtige beschuldiging is dat nou weer, barca1? DVV20's reactie slaat tenminste nog ergens op.

28 mei 2019 om 09:22

Als ie voor het geld zou kiezen zou hij toch juist bij City blijven? Tot nu toe heeft hij niets verdiend want hij mag pas nu zn eerste profcontract gaan tekenen.

28 mei 2019 om 09:38

Lees de reacties van @DVV20 in deze topic eens. Daar ben ik het helemaal mee eens. Natuurlijk mag eenieder kiezen wat hij wil. Ook als dat betekend dat hij voor het geld kiest. Ik zal hem daar niet over veroordelen. Echter zou ik zo’n speler niet zomaar binnen halen. Hij heeft nl. een CV waar uit ik opmaak dat hij niet bepaald honkvast is. Ik vraag mij dan ook af of hij de beste tijd/geld investering voor een club is.

28 mei 2019 om 09:40

Wie zegt dat hij meer met geld bezig is, dan met zijn ontwikkeling als voetballer? Dat is een aanname en vooroordeel.

Misschien verkaste hij van United naar City, omdat de club hem meer aansprak. En wil nu juist weer verkassen, omdat zich beseft dat er bij City nauwelijks spelers het eerste elftal halen. Denkt hij bijvoorbeeld RB Leipzig of Ajax daar meer kans te maken op doorstroom, en waarschijnlijk terecht. Of wellicht gaat hij terug naar Nederland, omdat hij er familiaire banden heeft. En ga zo maar door.

Er kunnen zoveel meer redenen zijn dan enkel geld als drijfveer. Er wordt zo vaak gesuggereerd, dat jonge jongens kiezen voor betere financiële mogelijkheden, maar van FC Almere naar Manchester United en nu kiezen voor een beter sportieve toekomst zijn reële motieven om zich beter te ontwikkelen als voetballer

28 mei 2019 om 09:44

Zeker, hij kan van allerlei redenen hebben om te verkassen. Echter heeft een club niet zo veel aan een jeugdspeler die maar kort bij een club blijft. Ik zou mijn energie liever in een meer “honkvaste” speler steken. Dat weet je natuurlijk nooit zeker, maar bij deze ligt het wel heel erg voor de hand!

28 mei 2019 om 10:02

Nou, niet honkvast is ook weer overdreven. Hij verkaste in 2016 als 13-jarige naar City en heeft er dus drie seizoenen in de jeugd gespeeld. Dat is in zo’n pril voetballeven toch best een behoorlijke periode.

Overigens kwam hij eerst uit voor Oranje O15, stapte daarna over naar Engeland O16, maar besloot daarna toch weer voor Oranje O16 te gaan. Hoort misschien ook een beetje bij de puberale leeftijd, dat wisselvallige denkpatroon en besluiten.

Al met al zou zijn hernieuwde keuze voor Oranje ook een indicatie kunnen zijn, dat hij toch minder met Engeland heeft en hij zich meer Nederlander voelt. Dat zou een terugkeer naar Nederland ook kunnen verklaren. Al blijven dat uiteraard aannames.

28 mei 2019 om 18:06

Hij ging op zijn 12e naar manchester, voor hun 16e hebben ze toch geen contact dus zal dat voor hem financieel geen verschil hebben gemaakt, hooguit dat zijn ouders ergens een relatief goed betaald baantje aangeboden hebben gekregen.

Als hij dan nu RB Leipzig kiest boven City lijkt het me dat dit niet direct een keuze is voor het geld maar eerder voor een club waar je meer kans hebt om door te breken.

28 mei 2019 om 08:40

Waarom, hij mag toch verkassen naar clubs. En geld verdienen, is zijn goed recht. Kan net zo goed een talentje zijn

28 mei 2019 om 09:04

Iedereen mag doen wat hij wil, vanzelfsprekend. Maar als club zijnde wil je geen speler die na 1 of 2 jaar weer weg gaat, het is voor hun een investering en als je er niks op verdient is het een slechte investering geweest.

28 mei 2019 om 16:53

Dan ga je een meerjarig contract aan als club zijnde

28 mei 2019 om 09:00

Hoezo?

Een City wil die jongen 3 jaar vastleggen (eerste profcontract) misschien is het toekomstbeeld gewoon niet ideaal bij city & wil die zich ergens anders ontwikkelen

28 mei 2019 om 09:05

Zou kunnen, maar als je het gedaan hebt voor toekomst perspectief lijkt het me niet dat je eerst naar United gaat, dan naar City en vervolgens ook daar weer weg gaat. Hoe dan ook, als club zie je dat hij op zo'n jonge leeftijd al 4 profclubs achter z'n naam heeft staan, dus weet je wat je in huis haalt.

28 mei 2019 om 14:04

@dvv20, je zet nu wel leuk in allerlei post dat hij op zo jonge leeftijd 4 profclubs achter zijn naam heeft staan. Maar hij ging van FC Almere naar United. Ik herhaal FC Almere. Dat is gewoon een vrij matige amateurclub. Elke bvo is een vooruitgang tov van zo matige amateurclub

28 mei 2019 om 09:43

Ja, echt onbegrijpelijk dat je Manu verkiest boven FC Almere.
En weet jij veel hoe de situatie bij Manu uiteindelijk was?
Afschrijven deze jongen op 16 jarige leeftijd!

28 mei 2019 om 11:31

Heb je mijn reacties gelezen? Er zijn genoeg goede redenen te bedenken waarvoor zo'n speler van Almere naar United gaat, en ook vast wel redenen waarvoor hij van United naar City gaat en ook daar wilt vertrekken. Maar wat de redenen ook zijn, als nieuwe club weet je dat je iemand binnenhaalt die vast wel weer een reden vindt om ergens anders aan de slag te gaan. Op het moment dat ze een volwaardig contract hebben is dot probleem grotendeels verholpen, tot die tijd weet je als club dat je iemand vrijwel gratis opleidt voor een andere club.

28 mei 2019 om 10:38

Helemaal mee eens! Met dit soort wispelturige talenten en hun gevolg weet je een ding zeker: die blijven alleen maar loyaal aan zichzelf en hebben nauwelijks voor ogen wat echt goed voor ze is. Daarnaast is er maar zelden een talent echt beter geworden van een vroegtijdige gang naar een Europese topclub. De kans dat je doorstroomt is nihil en tijdens je vormingsjaren constant je wedstrijdjes op een B-veld spelen op maandagavond of op zijn beste jaar in jaar uit verhuurd te worden aan een ploeg uit de kelder van de competitie brengt je ook geen stap dichterbij het eerste elftal van zo'n club.

Met een sceptische grijns las ik laatst dat niemand minder dan Bobby Adekanye alweer aan zijn vijfde club toe was. Nog maar 20 jaar en het Nederlands-Nigeriaans talent is na Ajax, Barcelona, PSV en Liverpool naar Lazio verkast. Die gaat een gouden toekomst tegemoet bij Wisla Krakow of Rosenborg vrees ik. Ik hoop toch dat zulk soort goudzoekers de komende jaren een voorbeeld neemt aan Frenkie de Jong, Mathijs de Ligt, Steven Bergwijn en Donny van der Beek.

28 mei 2019 om 11:03

Weer lekker makkelijk oordelen. Je kent die jongen zijn thuissituatie toch niet. Logisch da je naar United gaat als je bij Almere speelt. En als er bij United twijfels over hem waren wat ik wel een beetje lees dan is een keus naar City ook niet gek.

28 mei 2019 om 13:32

We hebben het over een jonge knaap van 16 jaar, terwijl een overstap van Almere City naar Manchester United voor de meeste jeugdspelers een droom is. Waarom hij de overstap van United naar City heeft gemaakt weet ik niet, maar dat kan verschillende oorzaken hebben.

Verder kom ik veel Engelse persberichten tegen waarin ze hem bestempelen als een heus wonderkind. Ik kende hem eerlijk gezegd niet, maar dit schijnt een heel erg groot talent te zijn als ik de Engelse media moet geloven en die heb je graag in de ploeg.

28 mei 2019 om 13:49

Hij ging van FC Almere naar Man U, niet van Almere City. Man U was zijn eerste BVO. Vind het geen wonderkind persoonlijk maar kan ook zijn omdat ik redelijk kritisch ben op fysiek dominante aanvallers die vroeg in het jaar geboren zijn.

Wel leuk, is ook paar keer met Engelse jeugdteams op trainingskamp etc geweest maar vaker met Nederlandse volgensmij. Is fysiek sterk maar bij Man U hadden ze twijfels over zijn fysiek door een rugblessure die hij heeft gehad. Is erna naar City gegaan en gaan geluiden dat hij en zijn gezin daar in een huis van de club wonen etc. Nu met 16 wilt hij weg, kent een deel van de Ajaxjongens goed dus misschien maakt Ajax wel kans, zeker nu Hoogewerf vertrekt is er plek voor hem.

28 mei 2019 om 09:41

Maar wat heeft AJAX op de langere termijn aan hem? Ik denk dat je de energie beter in een “honkvaste” speler kunt steken. Dat is niet altijd te voorspellen maar bij deze jongen ligt het wel heel voor de hand.

28 mei 2019 om 10:23

Als hij ervoor zorgt dat andere spelers rondom hem zich beter kunnen ontwikkelen haal je er al genoeg uit, al speelt hij slechts 3 jaar hier. Hij wilt zelf weg dus gaat een vergoeding zijn die goed meevalt, kan je je geen bult op vallen. Is een goede speler, niet typische Ajaxspeler maar alsnog een leuk talent.

28 mei 2019 om 09:52

heb dus net gekeken, het vooruitzicht aan speeltijd kan een probleem zijn. heeft welgeteld 187 minuten gemaakt. veelal als invaller.

misschien dat hij daarom ook wel weg wilt. daarnaast ook zijn beide clubs in manchester nou ook niet echt clubs waar talenten echt de kans krijgt om zichzelf te laten zien.

Ik weet niet wat voor speler het is, maar als er voldoende potentie inzit, zou ik als ajax zijnde wel een kans wagen. helemaal zoals je hierboven zegt dat hoogewerf weg is en er daardoor een plek vrij is.

28 mei 2019 om 10:12

Dit is toch een fabel? United geeft juist best veel kansen aan eigen jeugd, en zelfs de middelmatige helaas.

28 mei 2019 om 10:25

ik ben geen vaste volger van United, maar bij city zijn deze kansen iets minder aanwezig. Er zal een reden geweest zijn waardoor hij van club is geswitched.

28 mei 2019 om 10:26

Hij is nog u16 hè, die 187 minuten zijn in de u18 competitie. Dat is dus een leeftijdscategorie boven zijn leeftijd. Hij krijgt zijn minuten normaal gewoon bij City.

28 mei 2019 om 10:50

City heeft moderene complexen en bieden meer aan ouders. Maar er breekt zeker niet meer door.

28 mei 2019 om 11:00

de U16 kan ik helaas niet vinden, weet jij of hij daar wel voldoende minuten maak?

Echter is het ook wel zo dat ik graag "nederlandse" talenten zie komen bij Ajax. helemaal nu het zicht op een goede toekomst & veel doorstroming een mogelijkheid is. Hopelijk valt er binnenkort geen groot gat met het talent & worden deze op tijd en rustig aan gebracht.

28 mei 2019 om 11:48

Zal vast wel naar Ajax gaan, nummer 1 van de Eredivisie, spelen CL en geven jonge spelers volop kansen

28 mei 2019 om 13:03

Leipzig is over het algemeen tegenwoordig wel verzekerd van de CL, Ajax niet

Is hij echt zo'n groot talent? Weet iemand meer over hem?

16 jaar oud en al voor 3 clubs (waaronder 2 absolute city rivals) en 2 internationale teams gespeeld... zo’n jongen moet je absoluut niet willen. Niks loyaliteit of geduld en zo wispelturig als wat. Hij of zijn entourage natuurlijk, komt op hetzelfde neer. Half goed seizoen bij Ajax en hij gooit zijn kont in de krib voor een financieel aantrekkelijk contract bij leverkusen of iets dergelijks. Toevallig Raiola als manager? 😂

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren