Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Valverde heeft een contract en deze nederlaag is niet zijn schuld’

Laatste update:

Barcelona maakte tot voor kort nog kans op drie prijzen, maar door de nederlaag tegen Liverpool in de halve finales van de Champions League en de verloren Copa del Rey-finale van zaterdagavond tegen Valencia (1-2) moeten de Catalanen genoegen nemen met ‘slechts’ de landstitel. Onder de achterban van de Spaanse grootmacht klinkt er veel gemor over de werkwijze van trainer Ernesto Valverde, die echter niet lijkt te hoeven vrezen voor zijn baan na de tegenvaller in de beker.

“Ik heb altijd gezegd dat Ernesto een contract heeft voor aankomend seizoen, hij is de trainer. Ik moet er vandaag (zaterdag, red.) ook bij zeggen dat ik niet denk dat deze nederlaag zijn schuld is”, was de reactie van voorzitter Josep Maria Bartomeu tegenover verslaggevers na de verloren finale. “Dit is niet het juiste moment om uit te leggen wat we gaan doen. We moeten de fans bedanken voor hun steun en hen vertellen dat we het seizoen eindigen met een prijs, eentje die erg belangrijk is voor de club.”

“Het mocht niet zo zijn dat we ook de beker wonnen, maar we gaan verder en er zullen altijd veranderingen plaatsvinden. Dit is echter niet het moment om daarover te beginnen. Dit seizoen is niet mislukt. Het was niet opmerkelijk of geweldig, maar het was alsnog een erg goed seizoen omdat het winnen van de landstitel altijd ons doel is. We hebben gevochten in de bekerfinale, we hebben de halve finale van de Champions League gehaald. We proberen altijd kans op prijzen te houden tegen het einde van het seizoen en uiteindelijk hebben we twee wedstrijden verloren.”

Valverde zelf reageerde teleurgesteld na de nederlaag in het Benito Villamarín: “Als je me de keus had gegeven tussen verliezen in de kwartfinale of verliezen in de finale, zou ik de finale hebben gekozen. Als ik tussen de kwartfinales van de Champions League of de halve finales had kunnen kiezen, koos ik de halve finales. Deze wedstrijd was niet hetzelfde als die tegen Liverpool. We mogen blij zijn met de landstitel. We hadden verder doelen die onbereikbaar bleven voor ons. We wilden alles winnen, dat zit in het bloed van een winnaar, maar er moet natuurlijk ook altijd iemand verliezen.”

Vind jij dat Ernesto Valverde de juiste trainer is voor Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Van mij mag je blijven!

26 mei 2019 om 08:19

Lullig doen...ik als Barca fan dan mag hij ook blijven..zorgt in iedergeval dat Real geen Laliga wint.

Weet heel goed hoe hij Real Madrid moet vernederen. Alleen daar in is hij een zekerheid.

26 mei 2019 om 08:45

Dat Real niets gewonnen heeft en vernederd is, heeft Real volledig aan zichzelf te danken. Niet dankzij Barca.

26 mei 2019 om 09:58

En wat was het seizoen daarvoor dan het excuus? Aan het begin van het seizoen was menig Real supporter de spot aan het drijven met Barcelona na het verlies van Neymar, om dan uiteindelijk hun ploeg op een straatlengte afstand te zien eindigen van Barcelona. Laat me raden? Ze konden zich niet "opladen" voor de nationale bekers zeker? Dat is al 5 jaar het excuus.

On topic: ik blijf erbij dat het Valverde het vertrek van Neymar zeer goed heeft opgevangen. Met beduidend minder kwaliteit kon hij toch de double pakken en de verdediging stond als een huis. Helaas is het spelbeeld dit seizoen, met nochtans een sterkere kern, verslechtert en lijken veel spelers uitgeblust. Ik hoop dat Valverde de eer gewoon aan zichzelf houdt en opstapt en zo de haat tegen hem niet verder laat ontwikkelen, want dat verdient hij zeker niet imo. Het doet me ergens wat denken aan het tijdperk toen Guardiola instapte. Hij zorgde toen voor een frisse wind en liet jonge spelers volledig openbloeien. Ik hoop nu eenzelfde verandering te zien. Setien is naar mijn mening de ideale kandidaat en laat hem nu net beschikbaar zijn!

26 mei 2019 om 10:17

Ach real wat real heb gedaan de laatste jaren mag barca over dromen😂

26 mei 2019 om 10:20

Hoop dat valverde nog jaren blijft is toch een top trainer voor barca😂

26 mei 2019 om 12:37

Erro86
Waar is de inhoud precies?

26 mei 2019 om 13:39

@robinozaurus

Inderdaad, dat is altijd de standaardzin van elke Real fan. Die drie verloren Clasicos zijn allemaal te wijten aan Real zelf haha.

26 mei 2019 om 14:33

We winnen de competitie niet door valverde hoor.
Hou daar toch AUB mee op.
Wij winnen de competitie puuur door messi.

Geef dit real madrid messi en zij winnen de competitie iedere jaar.
Het heeft ook maar letterlijk helemaaaaal niks met faalverde te maken

26 mei 2019 om 16:16

3 cl’s op een rij misschien...

27 mei 2019 om 12:17

@erro86 wat Barca in 2009 heeft gedaan mag Real over dromen.

26 mei 2019 om 13:37

Als dat betekent dat ze volgend jaar met 18 punten voor Real eindigen, dan mag ie van mij ook blijven!

Ik was er al bang voor. Dit belachelijke bestuur houdt vast aan de belachelijke trainer. Waar het bestuur de club al jaren kapot aan het maken is buiten het veld (schandalen, transfersoaps, shady deals met twijfelachtige organisaties, falend transferbeleid, ga zo maar door), is Valverde dat de laatste 2 jaar op het veld aan het doen.

Vreselijk verdedigende opstellingen, teveel veiligheid voor de grote namen, gebrek aan tactiek, nooit een plan B, onbegrijpelijke wissels, geen oog voor de jeugd, ga zo maar [door. Noem mij 1 speler die dankzij Valverde beter is geworden? Deze man haalt absoluut niet het uiterste uit de selectie en onder hem staat de groei van alle spelers al 2 jaar stil. Ze hebben niet door enkel Valverde verloren, maar hij speelt zeker een grote rol in dit verlies en in de uitschakeling in de CL. Een trainer kan een wedstrijd niet winnen, maar wel verliezen voor zijn club, en dat heeft hij de afgelopen jaren vaak genoeg gedaan... VALVERDE OUT

26 mei 2019 om 08:45

Er is niets meer over van het Barca waarop ik trots was, spelers worden onder hem ook alleen maar slechter.
Valverde heeft nu al 3x op cruciale momenten gefaald.. Daar is een gezegde over..

26 mei 2019 om 09:57

@fcb_catalunya

Quote: "er is niets meer over van het Barca waarop ik trots was, spelers worden onder hem ook alleen maar slechter."

Dan ben je dus gewoon een successupporter. Een echte supporter blijft altijd achter zijn club staan, in goede en slechte tijden. Bij Barca is er net als Real gewoon sprake van het einde van een tijdperk en daar kan de trainer helemaal niets aan doen. Barca is over het hoogtepunt heen en moet langzaam een stapje terug doen. Dat overkomt elke generatie en het is een klein wonder dat het team het nog zo lang heeft vol gehouden. Barca heeft de voetballiefhebber of je nu voor of tegen de club bent, onvoorstelbaar veel moois gegeven en je moet de club daar als liefhebber gewoon dankbaar voor zijn en je zegeningen tellen dat je dat live hebt mee mogen maken. Jouw reactie vind ik dan ook volstrekt respectloos en schaamteloos ondankbaar.

26 mei 2019 om 09:57

@fcb_catalunya

Quote: "er is niets meer over van het Barca waarop ik trots was, spelers worden onder hem ook alleen maar slechter."

Dan ben je dus gewoon een successupporter. Een echte supporter blijft altijd achter zijn club staan, in goede en slechte tijden. Bij Barca is er net als Real gewoon sprake van het einde van een tijdperk en daar kan de trainer helemaal niets aan doen. Barca is over het hoogtepunt heen en moet langzaam een stapje terug doen. Dat overkomt elke generatie en het is een klein wonder dat het team het nog zo lang heeft vol gehouden. Barca heeft de voetballiefhebber of je nu voor of tegen de club bent, onvoorstelbaar veel moois gegeven en je moet de club daar als liefhebber gewoon dankbaar voor zijn en je zegeningen tellen dat je dat live hebt mee mogen maken. Jouw reactie vind ik dan ook volstrekt respectloos en schaamteloos ondankbaar.

26 mei 2019 om 10:05

Hij zegt niet dat hij niet meer achter de club staat? Dat hij niet zo trots meer is als voorheen op Barca is toch logisch? Of zit je zo diep in het 'échte vs successupporters'-fenomeen?

26 mei 2019 om 10:19

Je had een paar andere quotes kunnen nemen om mij van ‘successupporter’ zijn te betichten, deze zeker niet.
Lees m’n langere reactie hier beneden maar, ik zeg namelijk dat ik het betreur dat de identiteit van de club verloren gaat. Het niet 4-3-3 spelen, het prefereren van spelers als Vidal boven jeugd inpassen in wedstrijden dat het kan, de defensieve mentaliteit. Dat past niet.
Pas liever op met dit soort uitspraken en met de termen die je richting mij gebruikt.

26 mei 2019 om 10:21

Scepticus38 .
Jij kraamt me toch een partijtje onzin uit. Als supporter analyseren en boos zijn omdat ie door heeft wat er mis is noem je niet respectloos of ondankbaar. Iedereen weet dat Valverde hier de grote schuldige is en domme fouten blijft maken. Als een bestuur ook al jaren geen goeie keuzes maakt en er niets aan wil veranderen dan is dat als supporter het ergste wat er is. Zoiets geeft namelijk geen hoop voor toekomstige successen en dat is heel moeilijk. Zeker als Barca supporter die die afgelopen 10 jaar een hoop mooie dingen heeft gezien. Als je nou ff kijkt naar Real dat na 2014 1 jaartje of na een paar maanden hopeloos voetbalde, dan greep het bestuur meestal direct in. 2016 - 2018 3x CL.

26 mei 2019 om 11:07

Oog voor de jeugd, een aantal van jullie denken dat je iniestas aan de lopende band kan produceren in de jeugdopleiding. Daarnaast heeft Valverde 2 titels, 1 beker , 1 bekerfinale, 2 halve finales cl gepakt. Gewoon goede cijfers.

26 mei 2019 om 11:53

Allemaal leuk hoor maar die titels pakte Martino ook. Daarnaast is hij met zijn domme tactiek 2 keer in de cl afgetroefd en wist ie er 90 minuten lang geen antwoord op. Tot slot is het voetbal niet om aan te zien. Waar je nog vroeger na een verloren wedstrijd toch beetje tevreden was met het geweldige spel ben je nu zelf met een overwinnung opgefokt. Het bestuur dat daar zit, het bestuur dat zogenaamd de filosofie van Barça wil versterken, kan toch niet zo iemand aan nemen als Barça coach. Valverde is een coach voor Espanyol of een degradatie kandidaat. Bij barca speel ke gewoon naar de normen van de club in de geest van Cruijff. Cruijff heeft de perfecte fundamenten gelegd voor succesen en het bestuur moet mensen zoeken die volgens dat fundament willen werken. Nee Valverde heeft alles kapot gemaakt. Geen spelers worden beter, saai spel en maar hopen dat messi het doet.. zou zo een landstitel willen om ruilen voor de 2de plaats als we het voetbal kregen wat we graag willen zien

26 mei 2019 om 15:53

waar haal jij 2 halve finales vandaan vrriend?
Hij heeft er maar 1.

En heeft 2 keer een enorme voorsprong weggegeven.

Daarnaast is het spel om niet aan te zien.
Mourinho 2.0

Barca die met 11 man in anfield voor het doel stond.
Ik kon mijn ogen niet geloven.

barca die op anfield geen 3 passes achter elkaar kon geven.

Ik vind het alleen erg voor Messi de rest boeit me geen moer meer.
Het is de schuld van de leden...zij hadden de voorzitter allang moeten weg stemmen en Laporta laten terug keren.
Deden ze niet. Prima nu mogen zij lekker op de blaren zitten.

Als ik Messi was dan zou ik zeggen " Beste Barca fans heel erg bedankt voor alles" en lekker naar premier league gaan.

Wordt weer niks volgende jaar...
Enig wat ik hoop is dat Messi dit kaar de gouden bal wint. Hij is de enige die van de rest een top jaar heeft gedraaid.

Rip.

26 mei 2019 om 12:39

Hoe jammer ik dat ool zou vinden, ik zou dst 100 % begrepen van Messi.

26 mei 2019 om 14:36

Vanaf het moment dat guardiola is gekomen, Is dit het beste periode van barca in haar geschiedenis.

En haar beste speler aller tijden.
Echter halen zij niet het maximale eruit door derde rang trainers zoals tata martino en valverde aan te stellen.
Middenmoot mentaliteit van spelen voor een gelijkspel is walgelijk met het team dat barcelona heeft.
Misschien gaat zelfs coutinho beter spelen onder een andere trainer.

En volgend jaar weer hetzelfde.
Ik ga serieus mijn ziggo abbonement opzeggen als hij trainer blijft.
Niet dat het financieel wat uit maakt.
Maar je ziet overal op social media op barca's pagina #valverdeout staan.

En toch wil het huidge bestuur hun koppen in het zand steken

27 mei 2019 om 12:22

Barcelona moet gewoon net als Fener doen luisteren wat de fans wilt de fans van Fener wouden Ersun yanal en Ali koc heeft ersun gebracht. De bestuursleden van Barca moeten hetzelfde doen door Guardiola gewoon terug te brengen.

Tsja als de voornaamste reden is dat een trainer van Barcelona blijft omdat hij een contract heeft, dan is het toch wel triest gesteld. Zijn defensieve mindset druist direct in tegen de ziel van de club Barcelona. Ook al zou hij de treble hebben gewonnen, dit wil je toch niet zien als Barca supporter? Doodsaaie wedstrijden met de speelstijl van een middenmoter en hopen op een bevlieging van Messi.

26 mei 2019 om 08:30

Als Cruijff dit zou zien...

26 mei 2019 om 10:23

ElMusquito
Gelukkig was Ajax dit seizoen een soort voetbal pleister

Tuurlijk heeft valverde schuld aan de nederlaag van gisteren en de nederlaag tegen liverpool maar valencia is gewoon een goede ploeg hoor, ze zijn ijzersterk begonnen aan de 2de seizoenshelft, dit kon iedereen overkomen maar het lijkt me niet leuk om als manager de constante druk te voelen,ik denk dat dit ook zijn prestaties gaat beinvloeden. Als ik valverde was zou ik zelf opstappen.

Het doet me zo veel pijn om te zien dat er niets meer over is van het Barca waarvan ik fan werd. Zo veel pijn dat een paar personen de club structureel kapot maken en elkaar nog de hand boven het hoofd houden ook.
Cruyff moet zich gisteren om hebben gedraaid in zijn graf, bij het zien van een 4-4-2 met Sergi Roberto als aanvallende winger.
Het maakt me niet uit of we iets winnen, maar speel tenminste mooi aanvallend voetbal. Dat hoort bij Barca, zoals deze Valverde dat to-taal niet hoort.

Met deze man aan het roer kijk ik niet meer naar Barca, nog zo’n troosteloos seizoen met 2 blamages en het weggeven van een ruime voorsprong kan mijn Barca hart niet aan. Bedankt Valverde en Bartomeu, voor het zorgvuldig slopen van de voor mij ooit mooiste club op aarde.

26 mei 2019 om 08:52

Overdrijven is ook een kunst....zucht.

26 mei 2019 om 09:11

Je vindt dus niet dat de naam en alle normen en waarden van Barca te grabbel worden gegooid door het bestuur en deze clown?

26 mei 2019 om 09:48

Nee hoor verre van, ze hebben bijna met 10 punten voorsprong de da liga gewonnen daarbij halve finale cl gespeeld. Kwa prijzen mss een mindere seizoen maar zo slecht was het nu ook weer niet. Als barxa 1 goal zou maken in de terugwedstrijd tegen liverpool en dan was de kans groot dat ze de finale zouden spelen. Daarbij toen ze met 3 0 wonnen tegen liverpool As iedereen lyrisch en 1 maand later spreken ze over een vertrek van valverde. Nogmaals ik zeg dqg valverde schuld heeft maar dan nog, hij word nu met de grond gelijk gemaakt en dat verdiend hij niet.

26 mei 2019 om 10:21

Natuurlijk, er is een prijs gewonnen. Overigens heb ik mij nooit bij de groep die lyrisch was over Valverde geschaard. Mijn probleem zit echt bij zijn mentaliteit en spelopvatting. Barca moet ten alle tijde aanvallend, mooi voetbal spelen, ongeacht het resultaat dat dat oplevert. Ook al hadden we de treble gewonnen, had ik dit gezegd. Aanvallend is het niet sprankelend en dat vind ik vreselijk.

26 mei 2019 om 10:28

Is dit niet ook te weiten aan de dramatische vorm van coutinho en dembele. Daarbij begint suarez ook een dagje ouder te worden en dat zie je ook terug in zijn rendement. Over messi wil ik niet beginnen want die heeft weer es een topseizoen gehad. Mensen moeten beseffen dat dit niet meer de barca is onder pep. En niet ieder trainer hoeft perse aanvallend voetbal te spelen, ieder heeft zo zijn eigen idee en tacktiek. Iedereen wist verdomd goed wat je binnenbracht toen je valverde binnenhaalde.

26 mei 2019 om 11:01

Dat de aankopen hoogst ongelukkig te noemen zijn, is natuurlijk ook een belangrijke factor. Met een blessurevrije Dembele en renderende Coutinho had het veel eenvoudiger geweest. Maar het binnenhalen van Valverde is de grootste fout in jaren, dit is inderdaad niet het Barca onder Pep en niet iedere trainer denkt inderdaad zo, maar die hoeven van mij dan geen trainer van Barca te zijn.
Kijk bijvoorbeeld naar Lucho, aanvallend voetbal, ook Tito en Tata Martino legden aanvallend voetbal op de mat. Valverde maakt van dit Barca een counterploeg.

Valverde: ‘We mogen blij zijn met de landstitel’. Oh my God ff serieus deze man denkt dat hij Espanyol nog aan het coachen is. Gozert dit jaar had je de materialen en capaciteiten om de treble te winnen en je gaat nat. Heeft Valverde naaktfoto’s van Bartomeu ofzo?

26 mei 2019 om 08:59

Volgens mij verwachten jullie te veel! Ja, deze coach is een drama maar elke keer een Treble verwachten is gestoord. De UCL is gewoon heel moeilijk en tegen het Valencia van gister was het niet te doen. Je kunt niet altijd alles winnen.

Volgend jaar weer 200 miljoen tegenaan smijten en door. Gaat Real ook doen.

26 mei 2019 om 09:13

Het is een combinatie van de verwachtingen en de manier waarop. Realistisch is jaarlijks een treble verwachten natuurlijk niet, haalbaar evenmin.
Gisteren was je echter aan je stand verplicht te winnen. De uitschakelingen in de CL zijn echter vooral door de manier waarop, twee jaar achter elkaar een ruime voorsprong weggeven, raar defensief spel dat niet bij Barca past.. dat wringt enorm en hoort niet bij deze club.

26 mei 2019 om 09:13

Het is een combinatie van de verwachtingen en de manier waarop. Realistisch is jaarlijks een treble verwachten natuurlijk niet, haalbaar evenmin.
Gisteren was je echter aan je stand verplicht te winnen. De uitschakelingen in de CL zijn echter vooral door de manier waarop, twee jaar achter elkaar een ruime voorsprong weggeven, raar defensief spel dat niet bij Barca past.. dat wringt enorm en hoort niet bij deze club.

26 mei 2019 om 10:06

Alsof Barça elke keer de treble wint doe normaal. En is belachelijk voor een club als Barcelona dat ze lange tijd geen CL meer hebben gewonnen. CL winnen dwing je zelf altijd terecht af.

26 mei 2019 om 10:23

Ehh? Ik zeg dat het niet realistisch noch haalbaar is om jaarlijks de treble te winnen? Ik doe niets af aan het winnen van een CL en hoe belachelijk het is dat Barca hem zolang niet heeft gewonnen?

Tuurlijk is Valverde blij met de landstitel. Niet zo moeilijk ook, als je Messi in je team hebt die de boel altijd redt tegen de Eibar's, Levante's, en noem ze maar op van deze wereld. Niks mis mee natuurlijk, want zo speler wil ik ook al te graag bij Real, haha. Maar dat is niet genoeg kerel. Iedereen had gedacht en de Barca fans gehoopt dat de treble gepakt zou worden, en als je uiteindelijk alleen La Liga wint. Tja, dan kan je in mijn ogen niet blij zijn. Zo zie je maar wat voor wereldprestatie Real heeft geleverd de laatste 5 jaar door 4 keer de CL te winnen. Ik koester ze nog altijd. Barca was wel droevig gisteren zonder spits. Wanbeleid ten top als je een tweede spits haalt in de winterstop, die je vervolgens geen eens gebruikt, ook wanneer Suarez er niet bij is. Letterlijk alles moest via Messi komen gisteren.

26 mei 2019 om 11:12

Ik zou eerder zeggen: “Zo zie je weer wat voor ongelooflijke wereldprestatie Guardiola en Luis Enrique hebben geleverd door de treble te winnen”. Focussen op drie hoofdprijzen tegelijk is dus blijkbaar verdomde lastig en het is dan ook niet voor niets dat de Treble alleen is weggelegd voor de meest elite clubs van Europa.

On: Tijd voor Valverde om z’n biezen te pakken. Het Roma schandaal was al erg, daarna Liverpool en dit er nog overheen. Genoeg is genoeg.

26 mei 2019 om 14:48

Lijkt me dat de CL titel prolongeren weggelegd is voor slechts 1 elite club dan aangezien niemand dat heeft geflikt behalve Real Madrid.

Op zulke momenten kijk ik met jaloezie naar het bestuur van Real (Perez) omdat zij wel kei- en keihard zijn op zulke momenten. Ancelotti won de dubbel (CL en landstitel), maar draaide het daaropvolgende seizien een belabberd jaar. En guess what ... mocht direct zijn biezen pakken.

In het voetbal is het soms vereist dat deze mate van “hardheid” wordt getoond, maar Bartomeu lijkt hier niks van te willen weten. Steunt jaar op jaar iedere miskoop - zowel op trainers- als spelersvlak - die hij binnen heeft gehaald, i.p.v. (naar de fans te luisteren en) in te zien dat het voetbal onder Valverde beschamend laf is. Zó defensief heb ik Barca in jaren niet zien spelen, om maar te zwijgen over de 4-4-2 waarmee deze trainer ons voorschotelde.

Naast #ValverdeOut, #CoutinhoOut voeg ik graag #BartomeuOut aan toe.

De maat is echt vol ...

Op zulke momenten kijk ik met jaloezie naar het bestuur van Real (Perez) omdat zij wel kei- en keihard zijn op zulke momenten. Ancelotti won de dubbel (CL en landstitel), maar draaide het daaropvolgende seizien een belabberd jaar. En guess what ... mocht direct zijn biezen pakken.

In het voetbal is het soms vereist dat deze mate van “hardheid” wordt getoond, maar Bartomeu lijkt hier niks van te willen weten. Steunt jaar op jaar iedere miskoop - zowel op trainers- als spelersvlak - die hij binnen heeft gehaald, i.p.v. (naar de fans te luisteren en) in te zien dat het voetbal onder Valverde beschamend laf is. Zó defensief heb ik Barca in jaren niet zien spelen, om maar te zwijgen over de 4-4-2 waarmee deze trainer ons voorschotelde.

Naast #ValverdeOut, #CoutinhoOut voeg ik graag #BartomeuOut aan toe.

De maat is echt vol ...

Ik snap ook niet dat Messi het hiermee eens is dat hij aanblijft. Als Messi 1x zegt dat als die Valverde niet weggaat hijzelf weggaat is Valverde de volgende ochtend vertrokken. Maar zelfs Messi lijkt t ook wel prima te vinden met die coach, dat is het vreemde

Ik ben een van de weinige, ik weet het, maar ik vind het chique dat Valverde blijft. We hebben eenmaal nu geen Xavi en Iniesta, dus kunnen we dat tiki-taks spel ook niet spelen. Het bestuur is erin geslaagd Frenkie te contracteren en binnenkort ook hopelijk Matthijs de Ligt. Vooral Frenkie is een aankoop voor het typische Barcelona spel. We gaan langzaam die kant weer op, maar nu kan dat spel simpelweg niet. En ja, we kunnen niet alles winnen. Anfield was een domper, net als Rome vorig jaar. Gisteravond kun je verliezen door de blessures. Wij zijn chique, iedere coach heeft het seizoen afgemaakt bij Barcelona sinds 2003. Daar mogen wij ook trots op zijn en totaal niet jaloers kijken naar het walgelijke voorbeeld uit Madrid, zie Casillas en de vele trainers die helden waren en toch ook slachtoffers werden.

Mooi dat iedereen hier al maanden lang Valverde van her en der de schuld geeft omdat hij de voorkeur heeft voor Vidal dan de golden boy Arthur. Nou gaf hij hem een kans gisteren en was niet om aan te zien. Maar hey daar hoor je niemand over, gewoon een ander excuus zoeken toch.

Oke. Jammer.
Bedankt alle idioten die in 2015 voor bartomeu hebben gestemd omdat messi surez en neymar toen de treble hadden gewonnen.

Volgend jaar wordt weer geen champions league en weer zeeer pijnlijk
Voetbal.
Ik ga mijn ziggo abonnement opzeggen als die valverde trainer blijft.
Ik heb wel wat beters te doen dan naar het inter milan van mourinho kijken.

En die paar brilja te momenten van messi kan je nog altijd terug zien in de highlights.

Ik vind het jammer dat ze niet voor een andere coach gaan, want ik wil meer aanvallend voetbal zien. Dit is niet meer om aan te zien om eerlijk te zijn.

Aan de andere kant siert het club dat ze blijven geloven in een coach en hem de kans geven. Maarja, of dat ook goed is voor de club is iets anders.

Hopelijk krijgen we in juni te horen dat ze toch voor iemand anders kiezen.

Valverde is het probleem niet en een ieder die dat denkt, zit fout. Het probleem zit 'm in het bestuur. Zij zijn degene die doelen stellen. Aan de coach om deze zoveel mogelijk te halen. Heeft twee keer de competitie gewonnen en één keer de beker. Dat zijn meer dan degelijke statistieken.

Het voetbal is niet om aan te zien, er wordt slecht gerouleerd en de jeugd krijgt nagenoeg geen kans. Maar dat ligt toch echt aan de opdrachten die van bovenaf worden gegeven. Als de coach de tijd en ruimte (en zelfs de opdracht) krijgt om meer jeugd te brengen en attractiever voetbal te spelen, kan het zomaar heel anders worden.
Die opdrachten heeft hij niet gekregen. De enige opdracht die Valverde heeft gekregen is: win zoveel mogelijk.

Win je niks of weinig? Dan ben je je baan kwijt. Win je wel? Dan behoud je je baan.
Wat moet Valverde in dat geval doen? Prijzen winnen. En dat heeft ie behoorlijk gedaan. Al is het voor de voetballiefhebber ronduit klote dat we de beste jaren van Messi verloren zien gaan bij zo'n middelmatig team.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren