Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona stelt Matthijs de Ligt voor keuze: geld of Lionel Messi’

Laatste update:

De kans dat Matthijs de Ligt volgend seizoen in het blaugrana van Barcelona te bewonderen is, wordt steeds kleiner. Dat beweert althans het Spaanse Sport. Barcelona leek lange tijd de beste papieren te hebben voor het binnenhalen van de felbegeerde Ajax-verdediger, maar kan de geboden salarissen door concurrenten niet betalen. De Catalanen spelen daarom een andere troef uit: het kunnen samenspelen met Lionel Messi.

Direct na het binnenhalen van Frenkie de Jong schakelde Barcelona over naar De Ligt. Al in april bereikte de Spaanse grootmacht een persoonlijk akkoord met de centrumverdediger en diens zaakwaarnemer Mino Raiola. Barça rekende er vervolgens op dat het slechts een kwestie van tijd zou zijn voordat de club ook met Ajax een overeenkomst zou bereiken over de transfer.

Ajax bereikte in de weken die volgden de halve finale van de Champions League, door achtereenvolgens Real Madrid en Juventus uit het miljardenbal te knikkeren. Gesterkt door de successen van de Amsterdammers wilde Raiola vervolgens opnieuw onderhandelen over het salaris van De Ligt bij Barcelona. Ondertussen meldde ook Manchester United zich bij de belangenbehartiger.

In Manchester zou een jaarsalaris van veertien miljoen euro klaarliggen voor De Ligt. Barcelona wenst echter niet zoveel te betalen en weigert opnieuw te onderhandelen met Raiola en De Ligt. De Spaanse landskampioen hoopt dat het kunnen samenspelen met Messi, en De Jong, de verdediger van Ajax uiteindelijk over de streep zal trekken om toch voor Barcelona te kiezen.

Denk jij dat Matthijs de Ligt volgend seizoen voor een andere club dan Barcelona speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Spelen met Messi!......Een (nog) beter salris komt 1 of 2 jaar later wel!

23 mei 2019 om 19:36

Ik zou het persoonlijk onbegrijpelijk vinden als hij een nog beter salaris wil dan Barca wil betalen. Ik neem aan dat je daar ook aardig van kan leven, en De Ligt leek mij nou net geen persoon die puur voor het geld gaat. Maar blijkbaar vergis ik me!

23 mei 2019 om 19:43

Dit. De indruk die ik tot nu toe van hem heb gekregen is dat het een verstandige jongen is die goed doordacht zijn toekomst uitstippelt. Zo’n jongen die voor 1/10e van het geboden salaris ook wel voor Barca wilt spelen. Ik vrees dat hij zich echter niet bezighoudt met de onderhandelingen en alles toevertrouwt aan Raiola en consorten. En dan weet je hoe laat het is...

23 mei 2019 om 19:45

Als die engnek je zaakwaarnemer is hou je van geld. Bovendien is het nu ook sparen voor later. Of dat nou bij Barca is of een andere topclub maakt ook niet zoveel uit

23 mei 2019 om 19:53

Wat is er mis mee om alles eruit te halen qua salaris? Barcelona is de club die het meest uitgeeft aan salarissen. De Ligt is een toptalent en daarvoor moet je gewoon betalen. Raiola is een zakenman die het beste wilt voor zijn client.

23 mei 2019 om 20:38

Dus jij zou niet voor een beter salaris tekenen? De ligt doet gewoon lekker wat hij doet en laar mino in de tussentijd een geweldig salaris voor hem onderhanden

23 mei 2019 om 20:44

Als Barcelona zijnde zou ik nooit zaken doen met Raiola.

23 mei 2019 om 21:24

@DennisHartkoorn
amen! Wat een slang is dat zeg.. kom je tot een akkoord, ga je vervolgens weer opnieuw onderhandelen...

23 mei 2019 om 21:33

Wie zegt dat ze al een akkoord hadden?

23 mei 2019 om 21:45

@DennisHartkoorn Dan blijf je met je Kevin Prince Boatengs en Nelson Semedo's ... shonge jonge sommigen hier zijn echt zo kortzichtig. Waarom zitten zoveel toppers bij Mino? Juist ondat hij niet meteen ja en amen zegt op elk aanbod ... hij haalt het onderste uit de kab voor zijn spelers. Men denkt alleen maar uit onderbuik: als Mino zo'n kwal was waarom is ie dan niet uitgekotst door spelers? Jij wilt alleen zaken doen met menswn die je mag en lief vind zo te lezen ... nou dan ga je niet succesvol worden kan ik je garanderen!

23 mei 2019 om 22:32

Hakim Real,

Lees de tekst voor dat je gaat reageren als een kip zonder kop.

23 mei 2019 om 23:11

Correctie; Raiola is een zakenman die vooral het beste wil voor zijn eigen portemonnee.

23 mei 2019 om 23:33

@Danny-10, misschien bedoelt hij met die vraag dat hij de berichtgeving in twijfel trekt? Was jij bij dat "akkoord"?

24 mei 2019 om 01:35

@ gilau

Inderdaad, daarnaast is Barcelona ook de Ligt zijn droomclub dus ik snap er niets van. Riola zal echt niets doen wat zijn cliënt niet wilt, dus blijkbaar steunt de Ligt shet pelletje nog wat zijn zaakwaarnemer speelt.

24 mei 2019 om 01:39

@ Barcelona203

Maar ik neem aan dat hij niets doet wat tegen de wensen van cliënt in gaat. Barcelona is volgens mij ook de droomclub van de Ligt, maar blijkbaar vind hij het goed dat Raiola het zo hoog speelt.

24 mei 2019 om 09:15

@gilau
Ik vind je gedachte nobel, maar verre van realistisch. Immers, wat Ajax hem aan salaris kan bieden, zou vrijwel iedere VZ-bezoeker genoegen mee nemen en ik neem aan dat "je daar ook aardig van kunt leven". Als je dus zo redeneert, waarom zou hij dan überhaupt naar het buitenland gaan?

24 mei 2019 om 09:28

Dingen lezen en dingen weten is een groot verschil. Ik geloof er echt geen ene hol van dat de Ligt moeilijk doet om het geld, we moeten niet vergeten dat de Ligt PAS 19 jaar is, als een Mino Raiola inpraat op zo'n jongen luisteren ze uiteindelijk toch wel. Die kan goed tegen de Ligt zeggen ''komt goed jonge, ik zorg voor barca en geld'' je weet niet wat er daar achter de schermen gebeuren.

Uiteraard kan ik ook goed bullshit praten en kan het zijn dat de Ligt zichzelf alleen maar 'naait' hiermee. Want bij United wil je ook Zeker niet spelen, daar gaat hij niks beter worden en zwaar kritisch bekeert worden want dan zal hij het enige beetje goede verdedigend kracht zijn.

23 mei 2019 om 19:41

Spelen met Messi is afwachten. Met
piqué, umtiti en lenglet heb je zeker geen vaste basisplaats. Samen trainen komt eerder in de richting. Ik hoop dat Matthijs nog een jaar blijft en nog zo’n constant jaar kan laten zien en uitblinken op het EK, dan kom je echt als een grote meneer binnen. Nu is het nog een runner-up met de nodige ervaring en exceptioneel talent

24 mei 2019 om 08:24

@ajaxfanstef
Inderdaad. Koeman kwam daar in 1988 binnen als Europcaup 1-winnaar met PSV en Europees kampioen met Nederland. Bovendien had Barcelona toen nog nooit een Europacup 1 / Champions League gewonnen. Een heel andere situatie dus. Daarnaast was Cruijff trainer.

23 mei 2019 om 19:43

Ze kunnen hem niet eens een basisplaats verzekeren dus ze kunnen wel zeggen je kan met messi spelen, maar hij moet dan wel eerst nog de strijd winnen met pique, umtiti en lenglet welke ook niet de minsten zijn. Bovendien zou ik ook liever tegen messi dan met messi spelen als verdediger.

23 mei 2019 om 23:36

Zijn die Umtiti en Lenglet dan echt zo goed dat de Ligt ze niet uit de basis kan spelen? Imo heeft Lenglet bij mij niet veel indruk gemaakt in de wedstrijden van Barca in de CL. Umtiti is ook wat wisselvallig. (Competitie wedstrijden niet gezien.)

24 mei 2019 om 00:09

Umtiti is een beest centraal achterin... Top verdediger pur sang!

24 mei 2019 om 21:29

Umtiti heeft ook een kapotte knie, dus die is klaar bij Barcelona.

23 mei 2019 om 19:55

Nu Pep wellicht naar Juve gaat zie ik de Ligt ook daarna toe gaan. Met de Italiaanse contanten van Raoila, en eventuele voor kennis van de man, zou dit al een tijdje het plan kunnen zijn.

23 mei 2019 om 20:04

Heeft iemand enig idee waar ik kan solliciteren als "journalist" van Voetbalzone? Lijkt me wel makkelijk elke dag wat ongefundeerde onzin neer te plaatsen.

On: voor de Ligt zou Barça een goede stap zijn, en spelen met Messi is absoluut een droom!

24 mei 2019 om 00:48

Helemaal mee eens....... Probleem is alleen dat de light gek wordt gemaakt door raiola. En deze man denkt primair aan eigen succes op korte termijn

24 mei 2019 om 05:41

Hoe kom jij er bij dat de Ligt gek wordt gemaakt? Zijn allemaal onderbuikgevoelens... De Ligt speelt bij Ajax dus zal hij zo niet zijn volgens de Ajax supporters. Was het een speler van een andere club geweest, hadden die zelfde mensen hier nu lopen dtoefyoeteren dat De Ligt een geldwolf was.

Blijf lekker nog een jaar bij Ajax en kom volgend jaar na het EK via de voordeur Camp Nou binnen zou ik zeggen. Dit neigt naar een vorm van emotionele chantage naar aanleiding van citaten uit de biografie van Keje Molenaar.

23 mei 2019 om 19:48

Want hij zou nu niet door de voordeur naar binnen komen?

23 mei 2019 om 23:09

Ze zijn tijdelijk bezig met de verbouwing van de hoofdingang, na het ek is die weer toegankelijk

23 mei 2019 om 23:09

Ze zijn tijdelijk bezig met de verbouwing van de hoofdingang, na het ek is die weer toegankelijk

23 mei 2019 om 19:48

Want zou ie via de achterdeur binnenkomen?

24 mei 2019 om 08:20

Ja, enigszins wel. Niet direct voor de fans, hoewel die buiten de CL ‘gewoon’ weer een dubbel zullen kunnen vieren. Maar wel voor het bestuur omdat Barcelona al heel veel geld uitgegeven heeft en men voor De Ligt op dit moment blijkbaar niet ver genoeg kan of wil gaan.

Pak de poen zou ik zeggen...
Manchester united is ook niet slecht.
Toch denk ik dat ie naar Barcelona gaat

Messi is over 2 jaar afgeschreven dus daar hoef je het niet voor te doen. Wel leuk net frenkie naar kom op, Messi mag geen rol spelen hier

23 mei 2019 om 19:55

We moeten de aanwezigheid van Messi inderdaad niet overschatten. Hoeveel C-spelers hebben er met hem gespeeld de afgelopen 12 jaar ?

23 mei 2019 om 20:46

Zoals Messi tegenwoordig speelt kan ie nog wel een jaartje of 5 door. Om met Messi te spelen zou ik persoonlijk wel wat miljoentjes laten liggen. Barcelona lijkt me ook leuker dan Manchester.

23 mei 2019 om 22:32

Tegenwoordig volgen ze een speler 90 minuten lang met de camera en heb Messi gezien in de wedstrijd tegen Liverpool. Als hij de komende jaren blijft wandelen in halve finales, zullen het de komende jaren ook halve finales blijven. Hoe subliem Messi is met de bal aan de voet hoe subliem hij is in het niks doen als de bal niet bij hem in de buurt is. Barca staat gewoon met 10 man op het veld als ze onder druk staan en dan kun je zeggen dat is niet waar, maar tegenwoordig kun je het zelf dus 90 minuten lang bekijken....

5 jaar op dit tempo en ik denk dat steeds meer mensen dit gaan spotten en gaan oordelen als ze het net niet Barcalona is wat ze verwachten.

24 mei 2019 om 00:22

messi wandelen is niks nieuws.

Hij wandelt sinds het eerste jaar van pep guardiola.
Dus ook die 3 keer dat ze de champions league wonnen sinds guardiola.
Probeer je nou indirect te beweren dat de uitschakeling van barcelona aan messi lag?

Daarnaast doet een cristiano ronaldo ook geen verdedigend werk, en toch heeft hij 3 keer achter elkaar de champions league gewonnen.

24 mei 2019 om 00:22

messi wandelen is niks nieuws.

Hij wandelt sinds het eerste jaar van pep guardiola.
Dus ook die 3 keer dat ze de champions league wonnen sinds guardiola.
Probeer je nou indirect te beweren dat de uitschakeling van barcelona aan messi lag?

Daarnaast doet een cristiano ronaldo ook geen verdedigend werk, en toch heeft hij 3 keer achter elkaar de champions league gewonnen.

23 mei 2019 om 21:40

onzin.

Raiola is en blijft een geldwolf !!! 14 miljoen per jaar, waar hebben we het over. Voetbal is Helemaal Kapot.

23 mei 2019 om 20:01

Dat salaris is (mits waar) voor de Ligt, niet voor Raiola. De Ligt heeft Raiola aangesteld om er veel uit te halen, neem ik aan.

23 mei 2019 om 20:24

Ik neem aan dat hoe hoger alle bedragen, hoe meer commissie Raiola krijgt.

23 mei 2019 om 20:35

Volgens mij is dat niet direct gekoppeld aan salarisonderhandelingen, maar overall zal dat waar zijn. Maar wat is je punt?

23 mei 2019 om 20:43

Hier in Spaans kranten sprak men dat Riola zijn personal fee van 14 miljoen euro voor de transfer te gortig vonden om meteen akkoord te gaan.

23 mei 2019 om 21:19

Die artikelen hebben we hier ook gezien en besproken. Nu gaat het over het salaris van de Ligt.
En zo snel schrikt Barca niet van wat commissie. Dat werd bij de Neymar transfer overduidelijk.

Belangrijkste is dat hij zelf minuten maakt en een vaste kracht wordt. Er zijn genoeg die daar heen gaan om met messi te spelen en belanden ze op de bank. Leuk en aardig om samen te trainen maar ook Messi is op leeftijd. De ligt heeft nog minimaal 10 jaren.

Als hij meer geld wil zegt het genoeg over hem dus dat hij beter naar Psg of city ga daar draait het alleen om geld. Barca is een club waar je moet spelen met je hart.

23 mei 2019 om 19:47

Als je kijkt naar hoeveel liefde en passie spelers hebben bij City valt dat reuze mee denk. Daarnaast is Barcelona een van de clubs die het meeste geld uitgeeft aan Salarissen.

23 mei 2019 om 20:03

Lol zeg dat tegen Messi die met regelmaat een verbeterd contract afdwingt. Terecht trouwens, maar toch.

23 mei 2019 om 20:09

Gelukkig krijgen al die spelers van barca betaald in hun bloedgroep....

23 mei 2019 om 21:24

Heeft Barcelona niet de hoogste ''wage bill" van alle clubs?

edit: sorry ze zijn 2e achter Real.

23 mei 2019 om 22:36

United zou ook meer betalen en heeft een net zo grote statuur, misschien nu niet qua spelers en prestaties, maar Barca is ook niet meer de Xavi generatie en de club van talenten.

Met je hart is een sprookje waarin je moet geloven...

Dus Barca gebruikt Messi als lokmiddel, lol. Ik zou eerlijk gezegd voor het geld kiezen. Bovendien is Barca niet meer te vergelijken met het Barca onder Iniesta en Xavi op het middenveld. Het begint echt duidelijk te worden hoe belangrijk zij waren (zoals verwacht) .

Wat ook raar is is dat De Jong 14 miljoen gaat verdienen en De Ligt een aanbod van 10 miljoen heeft. Waarom dit verschil? Leeftijd? Positie op het veld? Ik vind De Ligt een groter talent dan De Jong.

23 mei 2019 om 19:57

Hoe ik het lees kunnen ze (FdJ en mitta) allebei 10miljoen verdienen als vaste salaris met de kans op bonussen van ca 6miljoen.
Maar kan die bij een club als Manu al 14miljoen excl bonussen verdienen.

23 mei 2019 om 19:58

Mathijs lijkt me niet iemanr die voor 14 mil de Europa league in wil toch? Buiten het geld heeft United op dit momemt echt niks te bieden aan spelers. Zou de Ligt nog beter naar city kunnen gaan als die de Engelse compitie zou willen

Haha lekker het geld kiezen dan. Er zijn genoeg andere spelers waarbij je graag in het team zou zitten.

En ik maar denken dat ze het als een soort ruildeal zagen. Lager salaris, maar dan komt Lionel wel één keer per week je ramen lappen.

On: Zou mooi zijn als hij naar Barca gaat. Niet dat ik de club nou zo mooi vind of omdat ik vind dat hij met Messi moet spelen, maar omdat ik denk dat het voor hem, Frenkie en het Nederlands voetbal goed is als hij en de Jong samen blijven. Hoe volwassen hij ook is, zo'n stap is altijd een grote, met een goede vriend naast je zal dat toch sneller lukken

De Jong lijkt me een betere troef dan Messi - we gaan het zien voor 1 september...

14 vs 10 miljoen per jaar? 4 of 5 jarig contract? Dus we hebben het over 16 tot 20 miljoen verschil en dan hebben we het nog niet over tekengeld gehad. Ik zou het persoonlijk pittig vinden om 20 miljoen Euro te laten liggen. Jullie?

23 mei 2019 om 20:01

Ik ook. Maar wij hebben het talent niet en zouden nooit in deze situatie terechtkomen. Wij zouden voor een paar ton al bij Barca willen voetballen. Maar als ik de skills van de Ligt had zou ik dat idd ook niet accepteren.

De Ligt zou wel stom zijn om voor het geld naar United te gaan. Vind hem daar ook geen persoon voor dus zal wel goed komen maar je gaat toch niet naar de nummer 6 van de PL en ook nog EL spelen..

23 mei 2019 om 20:07

4 miljoen (2 miljoen netto) per jaar extra bijv in een trust fund voor je kinderen of familie steken, of aan goede doelen schenken. Stom hoor!

23 mei 2019 om 20:20

@dante
Dit wat jij opnoemt, dat kan natuurlijk niet als hij 10 miljoen verdient hé, of 8 miljoen? Dan komt hij natuurlijk zelf krap bij kas te zitten..

Ik kan niet snappen, dat het tegenwoordig alleen nog maar om de poen draait. Als het nou om 10 of 20 euro zou gaan, zou ik zeggen, oke helemaal gelijk... maar een jaarsalaris van 10 miljoen, waar praten we dan toch in vredesnaam over... Ik verdien niet zoveel en ik neem aan dat jij dat ook niet verdient..

23 mei 2019 om 20:41

Als je toch al 10 miljoen verdient, jij doet net of die een laag salaris heeft en ff kan cashen. Dat opgewaardeerde contract komt vanzelf wel als je goed speelt en veel meer glorie te halen bij Barca. Ook in Spanje wonen i.p.v. het grauwe Manchester. Ik zou t wel weten!

23 mei 2019 om 21:16

Dat doe ik niet. Van die 10 miljoen bruto kun je idd meer dan prima leven en je toekomst veilig stellen. Maar 4 miljoen bruto extra is obsceen feel geld, waarmee je nog meer leuks lunt doen en nog meer mensen helpen.

23 mei 2019 om 21:16

veel xD

23 mei 2019 om 21:16

veel xD

23 mei 2019 om 23:13

Een voetbalcarrière duurt 10 a 15 jaar. Ik vind het zeer begrijpelijk dat het financiële luik zwaar door weegt in deze beslissingen, tenslotte draait het om hoe luxueus jij en je familie de resterende 50 jaar kunnen leven. En je wil nog wat achterlaten voor je kinderen, lijkt me.

Ik zou 14 miljoen in China niet verkiezen boven 12 bij Real Madrid, maar ik zou het financiële luik wel even zwaar laten doorwegen als het sportieve.

23 mei 2019 om 22:41

Ik zie United al even in de 7 magere jaren zitten alleen zie ze straks wel weer omhoog kruipen, waar deligt onderdeel van kan zijn. Barca weet met Messi de Xavi generatie wat te rekken, maar langzaam word het ook minder en gaan ook zei magere jaren krijgen. Elke club maakt het mee en ik denk dat de keus tussen United of Barca daarom niet puur geld als verschil is maar ook of deligt de pl mooier vind, naar de toekomst en zijn kansen kijkt.

Waarom zo moeilijk doen? Je kan 10 miljoen krijgen en bij Barcelona voetballen. Ga dan gewoon. Je contract wordt heus wel een keer opengebroken en opgewaardeerd. Daarnaast, trek je bek open tegen Raiola.

23 mei 2019 om 21:44

Het is een spelletje en Raiola probeert te kijken hoe ver hij kan gaan. Gaat Barcelona een deal van 60-70 miljoen (wat wrss allang rond is na lang onderhandelen) + 10 miljoen p/j laten klappen als het tegenvoorstel 11 miljoen p/j is? Natuurlijk niet, dan zeggen ze meteen ja. Hij zoekt de grens op, kijkt wat hij eruit kan halen, bluft een beetje en uiteindelijk wordt er van beide kanten water bij de wijn gedaan en heeft Raiola het maximale eruit gehaald.

Het probleem van Barca is de verdediging. Dus alle waar voor zijn geld. Andere clubs zijn wel bereid om meer te betalen. De heerschappij van Barca is dalende en Messi begint ook op leeftijd te raken.

Weet iemand hoeveel Mathijs wil? Lijkt me toch dat je sws er op voor uit gaat wat betreft salaris. Ik vind alleen niet dat je hem meteen dikke salaris moet gaan aanbieden. Spelers moeten komen omdat ze graag voor de club WILLEN spelen en niet voor het geld. Als de Ligt een van de best verdiende spelers wil zijn mag hij van mijn apart weg blijven. Geldt trouwens voor iedereen hoor. Vind al nergens op slaan dat er spelers zijn die meer verdienen dan busquets pique. Naast messi moeten dat de 3 best verdiende spelers zijn

23 mei 2019 om 20:16

Het gerucht gaat ook dat ze hem geen basisplaats kunnen garanderen. Als Manchester City en Juventus je meer salaris willen bieden en ook een basisplek dan snap ik wel dat hij twijfelt.

Manchester United moet je op dit moment denk ik wel links laten inderdaad ook al bieden ze meer.

Of samenspelen met Frenkie de Jong

Weet iemand hoeveel Mathijs wil? Lijkt me toch dat je sws er op voor uit gaat wat betreft salaris. Ik vind alleen niet dat je hem meteen dikke salaris moet gaan aanbieden. Spelers moeten komen omdat ze graag voor de club WILLEN spelen en niet voor het geld. Als de Ligt een van de best verdiende spelers wil zijn mag hij van mijn apart weg blijven. Geldt trouwens voor iedereen hoor. Vind al nergens op slaan dat er spelers zijn die meer verdienen dan busquets pique. Naast messi moeten dat de 3 best verdiende spelers zijn

Als De Ligt naar Barca gaat vrees ik dat ziggo de komende jaren alleen maar Barca gaan uitzenden

23 mei 2019 om 19:57

Dan doen ze sws al..?

Laat Barcelona maar bewijzen dat ze hem echt willen hebben. Gelukkig heeft hij Raiola want 'spelen met Messi' is natuurlijk alles behalve tastbaar en absoluut geen reden om een contract te ondertekenen. Matthijs moet daar niet als 'een van de' verdedigers naartoe gaan als hij bij andere topclubs 'de' verdediger kan zijn. De financiële waardering is daarvan een prima barometer.

Tja Juve heeft Ronaldo, City heeft ook zat wereldtoppers en zo hebben alle clubs die interesse hebben in De Ligt dat. Beetje arrogante houding zo van Barca.

We horen al maanden lang dat hij voor barca gaat tekenen. Nu weer dat hij moeilijk doet over een paar miljoen minder. Je kan mij echt wegvegen als morgen bekend wordt gemaakt dat De Ligt voor een jaar bijtekent.

Ik kan het mij niet voorstellen maar zou die slang Raiola echt zoveel invloed uit oefenen op een fatsoenlijke jongen als Matthijs? Of veranderd 3 euro meer echt zo snel iemand persoonlijkheid?

4miljoen per jaar meer met een contract van 5jaar... tel uit je winst!

Plus wat is Barca na messi en suarez? Die kleine en suarez hebben ook niet lang meer... valverde is nou gezegd ooit niet een topcoach.
Dus tja genoeg overwegingen om die 4miljoen minder in twijfel te trekken. En wie kan dat nou juist als beste... juistem die pizzabakker!

Dat heet onderhandelen... Veel mensen snappen het blijkbaar niet

Barcelona doet altijd poeslief als ze de beste spelers van Ajax wilen ophalen maar als Ajax een keer een goede speler wil huren kan het niet of wordt het F-garnituur. Lekker naar Engeland is een veel leukere competitie en beter voor zijn ontwikkeling.

Laat ze dat maar lekker uitvechten. Raiola wil toch zoveel mogelijk eraan verdienen. Het gaat er uiteindelijk wel om dat de geinteresseerde clubs het bedrag willen betalen van wat De Ligt moet kosten en anders maar nog een jaartje Ajax

Het is niet raar dat de meeste nederlanders hem kostte wat kost naar Barca zien vertrekken, gezien de band Cruyff - Barca etc. Maar als er 1 club is die nu geen CV nodig heeft is het Barca wel.. Ze hebben voor de CV positie Pique - Lenglet - Umtiti - Murillo en recent ook nog een hele goeie jonge Franse verdediger Todibo aangetrokken. De Ligt komt daar dus nooit met zekerheid in de basis. Het is wel leuk samen met Frenkie naar de zelfde club te vertrekken maar Barca is nou echt niet de enige club waar die zou passen.. United moet bv opbouwen dus dat is ook een heel goede optie om daar a la Stam uit te groeien tot een clubheld.. Dus snap echt niet waarom hij minder zou moeten accepteren om naar Barca te gaan terwijl Barca alle andere aankopen de volle pond geboden heeft en ook nog Griezmann wil aantrekken.. Lijkt me een gevalletje Real en Mbappe 2 jaren geleden..

23 mei 2019 om 20:37

Umtiti word zeer waarschijnlijk verkocht komt niet meer goed met die knie van hem. Murillo vertrekt, dan houd je alleen Pique, Lenglet en Todibo over en er is dus plaats voor een extra CV dat moet Mathijs de Ligt worden.

23 mei 2019 om 20:49

Waarom laten ze die spelers dan niet eerst vertrekken om zodoende meer financien voor deze transfer ter beschikking te hebben. Trouwens Murillo is in Januari gehaald als ik het goed heb wat dus betekent dat het mis management zou zijn als die nu al zou vertrekken..

23 mei 2019 om 21:01

Murillo is gehuurd met optie tot koop die zal nooit worden gekocht. Umtiti staat op de lijst te worden verkocht aan Juventus volgens mij.

23 mei 2019 om 23:13

Volgens mij is Umtiti nog geblesseerd. Althans , naar mijn weten.

De keuze tussen Man United en Barcelona is toch heel snel gemaakt? Man United is niet meer de club die het is geweest met spelers zoals Lukaku en Lindgard in de voorhoede. Enige voordeel die hij dan misschien heeft is spelen in de Premier League. Maar laten we nou niet doen als of La Liga een simpele competitie is. Maar ik denk dat de keuze snel is gemaakt spelen in Barcelona, met Messi en je maatje Frenkie. Lekker de basis leggen voor het nieuwe Barcelona, hoop dat hij de juiste keuze maakt. Maar Man United lijkt mij buiten de boot te vallen.

Weer eens een 'geweldige' zet van Raiola. Denk weer meer aan zichzelf ipv aan zijn cliã«nt. De Ligt heeft meermaals aangegeven dat hij naar Barca wil. Maar Raiola kan in Spanje zijn zakken niet vullen, dus De Ligt Moet naar Engeland of Juve. Dat die man nog spelers heeft, ik snap het echt niet.

23 mei 2019 om 20:52

Als de Ligt dat gezegd heeft (waar ik nergens gezien heb) dan gaat ie toch gewoon en accepteerd hij wat er geboden wordt hij werkt niet voor Raiola..

24 mei 2019 om 06:07

In de beginfase van de onderhandelingen/geruchten is er toch meermaals in de pers gekomen dat De Ligt zelf zegt dat zijn voorkeur bij Barcelona ligt.

24 mei 2019 om 20:42

Als je de geruchten gelooft dan is het wat anders maar er is nergens een artikel of video waar hij dat zegt..

24 mei 2019 om 02:46

Sorry je kan vinden van hem wat je wil maar het is gewoon een meester zaakwaarnemer. Was dat niet het geval dan zouden spelers nooit met hem willen samenwerken of dan zou de Ligt en hij uit elkaar gaan.

Het belangrijke is dat deze Mino ervoor zorgt dat jij gewild bent en dat jouw waarde op de juiste wijze wordt ingeschat. Wat ervoor zorgt dat niet jij graag naar die club wil maar dat de club zelf jouw heel graag wil. Hij zorgt ervoor dat je met die mentaliteit de onderhandelingen ingaat en daarmee haalt hij het beste resultaat naar boven. Hij weet heus wel dat een Barca de Ligt super graag wil. De wil van de Ligt moet er ook zijn maar wordt wat verdoezeld zodat ze een sterke onderhandelingspositie verkrijgen.

De Ligt bij United lijkt me echt tof. Zou leuk zijn wat mij betreft.

Dit kon je zien aankomen met iemand die Raiola als zaakwaarnemer heeft. Die gaat er gewoon voor zorgen dat je naar de euros kijkt ipv van de beste keuze voor je carriere. Maar goed, ben het wel eens met het bestuur dat je niet moet meegaan in de eisen van de speler/zaakwaarnemer. Als ie voor t geld wilt voetballen laat em dan lekker naar City of PSG gaan, clubs zonder enige historie of wat dan ook, alleen oliedollars. Ik persoonlijk wil en kan gewoon ook niet geloven dat dit De Ligt zijn eisen zijn.

Mooi nog een jaartje Ajax..... daarna kan Barca altij nog..

Haha, als dit echt zo is gegaan dan maakt Barcelona zich hier compleet belachelijk.

Kom maar lekker naar Juventus Matthijs.

Weten jullie nog dat Raiola nog geschorst is, hij houdt niet aan zijn straf lijkt het zo. Dus hij is een erg slimme man, maar met veel kwade bedoelingen dat hij alleen om zichzelf geeft. En ook hij wil veel miljoenen voor zichzelf... Hij is al jaren niet te vertrouwen als zakenman zodat hij met de clubs onderhandelt voor zijn eigen clienten. Ik weet dat de Ligt een heel verstandige jonge man is met zijn eigen keus voor zijn eigen toekomst. Als hij zo eerlijk zou zijn kan hij voorgoed breken met Mino Raiola. Raiola is een echte manipulator in deze verrotte voetbalwereld met heel veel business. Als ik directeur spelerszaken was zou ik nooit hem zaken gaan doen. Dan zou ik maatregelen tegen hem nemen zoals licentie in beslag nemen door Fifa en Uefa.

Zou het echt zonde vinden als hij niet bij Barcelona terecht komt door zijn zaakwaarnemer. Hopelijk gaan nooit meer spelers zaken doen met Raiola.

Clausules inbouwen dam

Van messi leer je niks als voetballer. Die man is te geniaal. Ronaldo daar en tegen daar kan ieder voetballer wat van leren. Zijn arbeidsethos en hoe die omgaat met zn lichaam enz. Dus als ik de ligt was gwn volhouden met mn salaris eis

Van messi leer je niks als voetballer. Die man is te geniaal. Ronaldo daar en tegen daar kan ieder voetballer wat van leren. Zijn arbeidsethos en hoe die omgaat met zn lichaam enz. Dus als ik de ligt was gwn volhouden met mn salaris eis

Van messi leer je niks als voetballer. Die man is te geniaal. Ronaldo daar en tegen daar kan ieder voetballer wat van leren. Zijn arbeidsethos en hoe die omgaat met zn lichaam enz. Dus als ik de ligt was gwn volhouden met mn salaris eis

ik gun mathijs het salaris dat hij wil.
Maar wat ben ik blij dat zij uiteindelijk deze stand hebben genomen.
Als hij puur hier komt omdat barca meer betaalt is het ook beetje raar.

Spelen met Messi is leuk, langer en vaker met je bankpas kunnen spelen is nog leuker Ik haat het om te zeggen, maar Messi kan vandaag of morgen ook iets krijgen (god verhoede het) waardoor hij niet of nauwelijks nog kan spelen, dus die woorden koop je niet zoveel voor. En nog wat anders, ook De Ligt kan over een paar jaar wat krijgen, niet iedereen sluit af op zijn 35e, Dus als er een andere leuke club komt die een flinke bom duiten meer bied, zou ik niet weten waarom hij dat zou moeten weigeren.

Echt een reden om voor Barca te kiezen, maar niet heus. Bij Liverpool kan hij met VVD spelen, bij City met De Bruyne, bij Juve met Ronaldo etc. Genoeg andere clubs waar ook goeie spelers zitten waar je als talent in het team wil spelen.

Barca heeft er zelf voor gezorgd dat spelers voor absolute topsalarissen bij de club willen komen. Moet je spelers maar niet van die achterlijke bedragen geven.

Ieder keer iets anders. Hij gaat gewoon naar Barça

Ieder keer iets anders. Hij gaat gewoon naar Barça

Ieder keer iets anders. Hij gaat gewoon naar Barça

Ieder keer iets anders. Hij gaat gewoon naar Barça

Ieder keer iets anders. Hij gaat gewoon naar Barça

Ik snap die selectieve verontwaardiging nooit zo goed op het moment dat het over salariseisen gaat. Het is nou eenmaal een miljardenbusiness, waarin de spelers de hoofdrolspelers zijn, tuurlijk probeer je er het maximale voor jezelf uit te halen. Die jongen is daarnaast 1 van de grootste verdedigende talenten in zijn leeftijdscategorie, zo niet de grootste, in zijn geval had ik ook Mino in dienst genomen.

Hij moet naar Engeland gaan naar Liverpool samen met van dijk achterin die raiola moeten ze voor het leven verbannen wat een akelige vent is dat maakt spelers helemaal kapot

Zielig zeg... zo'n grote club, die nota bene op een andere lijn druk bezig Griezmann te halen, is te beroerd om niet akkoord te gaan met een jongen die nog voor zijn twintigste een van 's werelds beste verdedigers is. En dan met zo'n lulargument komen. Straks moeten Parc Guel, La Familia Sagrada, Montjuic en Casa Museo Gaudí ook nog in de strijd gegooid worden...

Ze waren al rond dus. Kies lekker voor het geld zou ik zeggen. Je hebt niet voor niets die pizza bakker als je zaakwaarnemer

Wie is Messi dan? Vergane glorie!

Wie is Messi dan? Vergane glorie!

Wie is Messi dan? Vergane glorie!

Ik speel liever met Mikky dan met Messi

De ligt lijkt elke dag meer op Rabiot. Je had een akkoord maar je komt erop terug omdat je meer geld wil zien. Blijf maar weg dan en veel succes nog. En doe Raiola de groeten aan Rabiot zn moeder. Die kunnen het prima met elkaar vinden

Tsja Barca zou hij zeker niet moeten afzeggen, maar moet zeggen hij heeft genoeg keus. Liverpool of Juve zou zeker niet misstaan en ook Bayern niet. En bij alle 3 de teams zie ik hem als basisspeler. Of naast van Dijk of samen met Bonucci of samen met Hummels. Maar tsja Barca kan ne toch eerlijk gezegd niet afzeggen.

Omg wat doet hij nog met die puzzabakker?! Trap hem de laan uit!

Pff als 19 jarige 14 miljoen per jaar verdienen...dat gaat je wel enorm veranderen qua persoon. Ben benieuwd wat Matthijs gaat doen...

De vraag is vooral, waarom Barcelona niet wil concurreren qua salaris. Is het omdat ze het teveel geld vinden voor een bankspeler? Dan zou ik niet naar barca gaan. Barca is toch een van de rijkste clubs ter wereld. Als ze iemand graag willen, dan kunnen ze diegene echt wel betalen.

leuk dat je met Messi mag samen voetballen maar geld lijkt mij toch een stuk interessanter

komisch dat iedereen Raiola weer de schuld geeft overigens. als De Ligt dat salaris niet zelf had gewild had hij allang een andere zaakwaarnemer genomen. deze jongen wil gewoon flink verdienen en dat is zijn goedrecht

Mino is lekker bezig! Mathijs was er allang uit met barca maar toen Ajax de halve finale haalde van de cl rook onze Italiaanse geldwolf meer geld... voornamelijk voor zich zelf maar hij moest ook Mathijs gek maken voor meer salaris want stel het ketst af op raola zn eisen... wat een graftak onze mino... zou karma zijn als Mathijs een blessure zou oplopen bij de nationsleuague waardoor hij bij Ajax revalideert en de tweede seizoenshelft ons weer kampioen maakt...

Als de Ligt de beste verdediger wilt worden moet die juist tegen Messi spelen en hem in z'n broekzak stoppen. Zie liever dat hij in de BPL gaat spelen zodat het echt goed leert verdedigen met oog op z'n ontwikkelingen waardoor het NL elftal gewoon echt 2 rotsblokken achterin hebben.

Maarja, de keuze is aan hem

Liverpool is ook een mooie club voor hem, samen met v Dijk achterin spelen is zeker ook goed voor het Nederlands elftal. We gaan het meemaken waar hij heen gaat.

Denk dat de Ligt een beetje spijt heeft van het feit dat hij Raiola zijn belangen laat behartigen.
De belangen die Raiola namelijk vooral behartigd is die van Raiola.
Dan kun je toch veel beter een Rob Jansen nemen. Niet dan zijn commissie veel lager is, maar die vraagt zover mij bekend is niet zulke astronomische bedragen als Raiola.
Aan de andere kant snap ik ook wel waarom hij dat doet. Die jongen is 19 en weet dat hij in de belangstelling staat van de volledige Europese top en weet dat Raiola een reputatie heeft om de prijs enorm op te kunnen drijven door clubs tegen elkaar uit te spelen.
De interesse in de Ligt van Manchester United en Juventus, terwijl Barcelona de voorkeur lijkt te hebben net als bij de Jong wordt Barcelona door Raiola in de wachtkamer gezet in afwachting tot een financieel veel sterker bod van andere clubs. Dat bod lijkt nu te zijn gekomen van Manchester United en ik denk dat dit het finalebod is van Barcelona. Nu is het aan de Ligt om te beslissen of hij voor het geld naar Manchester wilt gaan of dat hij naar Barcelona vertrekt.
Je kunt dan wel zeggen dat je zou verwachten dat hij niet voor het geld kiest. Maar in 5 jaar 40 miljoen of in 5 jaar 70 miljoen verdienen is toch iets waar ik even over na zou denken.
Als hij nu bij Manchester United tekent betekent dat 30 miljoen meer op je bankrekening. Toch lekker.

De Ligt wilde graag naar Barcelona, maar een hogere salaris leek er ook nog in te zitten. Dat blijkt nu toch niet zo te zijn. Gegokt en verloren. Nu moet hij de prijs daarvoor betalen. Met hangende pootjes een lager salaris betalen zal hij ook niet doen.

Dus nu eerst naar een andere club.
Later misschien voor een nog hogere transfersom en wel het goede salaris en een paar frustrerende jaren alsnog naar Catalonië?

wat een geouwehoer zeg, niemand zit bij die onderhandelingen toch, niemand die er iets van weet.....of het wel of niet is...of die gaat of niet etc etc

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren