Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Guardiola verlaat Man City en gaat 24 miljoen per seizoen verdienen’

Laatste update:

Josep Guardiola gaat Manchester City inruilen voor Juventus, zo meldt AGI. Het Italiaanse persbureau volgt met de berichtgeving de verhalen van onder meer Radio Sportiva en Onda Cero dat de trainer aan de slag gaat als opvolger van Massimiliano Allegri. Naar verluidt gaat de Spanjaard voor vier seizoenen tekenen in Turijn.

Onlangs deed het gerucht de ronde dat Guardiola heeft onderhandeld met de top van Juventus over een eventueel dienstverband. Volgens AGI is Guardiola akkoord gegaan met een vierjarig contract, waarbij de trainer 24 miljoen euro per seizoen zal toucheren. Op 4 juni zal Guardiola zijn handtekening zetten en tien dagen later zou de coach worden gepresenteerd.

Guardiola, die voor zover bekend tot medio 2021 vastligt bij Manchester City, heeft nog niet gereageerd op de meest recente geruchten. De grootmacht zou graag verder door willen met de manager, zo meldden diverse Engelse media. Naar verluidt kan Guardiola voor vijf jaar tekenen bij the Citizens, waarbij hij in totaal 113 miljoen euro kan verdienen.

Het is de vraag of de recente berichtgeving uit Italië klopt, daar Guardiola eerder heeft aangegeven het erg naar zijn zin te hebben in Engeland. Guardiola won afgelopen seizoen nog de landstitel met de topclub, terwijl men ook beslag wist te leggen op de FA Cup. Guardiola was eerder werkzaam bij Barcelona en Bayern München, waar hij respectievelijk vier en drie jaar actief was als hoofdtrainer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geloof er niets van.

23 mei 2019 om 11:22

6 dagen geleden zei Guardiola tegen een verslaggever: "how many times do I have to say? I'm not going to move to Turin, to Italy". Dat klinkt inderdaad niet alsof hij naar Juve gaat.

23 mei 2019 om 11:42

Om eerlijk te zijn: Hoevaak wordt zoiets niet gezegd als de persoon in kwestie toch wel gaat?

23 mei 2019 om 11:44

Ach, we hebben het hier wel over de voetballerij hè. Het zou niet de eerste keer zijn dat een coach of speler zegt 100% te blijven, en enkele dagen later alsnog naar een andere club vertrekt.

23 mei 2019 om 11:55

Haha dat is zo maar hij heeft het wel meerdere malen keihard ontkend. Ik zie ook eigenlijk nog geen reden voor m om weg te gaan, hij heeft net zn team opgebouwd en kan met nog 1 a 2 aankopen echt een perfect seizoen tegemoet.

23 mei 2019 om 12:58

hij bouwt al jaren aan dat team met honderden miljoenen en toch lukt het niet om europees succes te boeken. Daarnaast is er nog eens een verschil tussen werken bij een traditionele topclub als Barcelona, Bayern of Juve,en werken bij Man City

23 mei 2019 om 13:00

@GloryUnited, precies dit. Pellegrini haalde halve finale CL met een selectie van 450 miljoen. Guardiola heeft daar boven op nog 700 miljoen uitgegeven en is niet verder gekomen dan de kwart finale.

23 mei 2019 om 13:18

@gloryUnited, coaches kijken vaak naar potentie en niet naar verleden. Dat is hoe je moet denken. De voetbalwereld staat bol van de gekkies en conservatievelingen die elke vorm van vernieuwing eng vinden..

In mijn optiek moeten we blij zijn met clubs als Chelsea, PSG en Manchester City. Niet omdat wat ze doen heel likeable is, maar omdat ze vernieuwing en creativiteit afdwingen. Kijk maar naar Engeland. In Engeland maakten Arsenal en Manchester United de dienst uit omdat zij de grootste en de rijkste waren. Nu hebben we een brede top met 6 teams, dat zou niet mogelijk zijn zonder die “plastic clubs” en zonder hun bijdrages aan de nieuwe voetbalwereld. Manchester United en Arsenal zouden anders elke vorm van vernieuwing en aanpassing van de status quo met harde hand neergeslagen hebben!

23 mei 2019 om 14:55

@yoeri
Wat?! Vernieuwing oké, maar creativiteit? Dus het is tegenwoordig creatief als je meer geld te besteden hebt dan de rest? Gezien de huidige voetbalmarkt niet echt creatief te noemen. Als je dan een creatief voorbeeld wil noemen in de EPL de laatste jaren benoem dan Leicester die kampioen werd. Daar sluit je eerste alinea meer op aan. Een zo hoog mogelijke prestatie neerzetten gezien de potentie van de spelers en die vormen naar jouw tactiek, voetbalfilosofie als coach.

Ook kun je kijken naar andere competities hoe media-geld besteed wordt. In de EPL vrij solidair, maar vergelijk daar de eredivisie mee waar (veel minder grote bedragen) bijv. ongelijk verdeeld worden (ajax 10 miljoen, Emmen 2 miljoen). Kijk dat is creatief presteren als je dan als club weerstand weet te bieden aan een topclub (PSV-Emmen 2-2). Of het zich structureel nestelen in de top 5 van AZ. Of nòg beter, Ajax in de CL dit jaar.

23 mei 2019 om 15:11

toch is er bij city veel minder beleving en is de entourage veel minder. Kijk maar eens het verschil in huldiging van City en van Ajax. City heeft weinig echte fans. De entourgae is anders en dat merk je ook als je trainer bent

23 mei 2019 om 15:42

@Dankot, de komst van Abramovich naar Chelsea en de overname van Manchester City heeft Manchester United en Arsenal gedwongen om anders met hun geld om te gaan aangezien zij niet meer het alleenrecht op enorme bankrekeningen hadden. De Invincibles waren een product van de goede scouting en de massa’s geld die Arsenal had, datzelfde geldt voor alle topteams die United gehad heeft. Ja, de klas van ‘92 stond centraal maar werd aangevuld met stuk voor stuk buitenlandse toppers die voor topbedragen kwamen.

23 mei 2019 om 15:49

@glory
Zeker, maar daar kies je als trainer zelf voor. Door naar een dergelijke club te gaan die op een kunstmatige manier geschiedenis probeert te schrijven. Zoals de trainer in kwestie in eerste opzicht ook overkomt als iemand die als eerste prioriteit heeft een zo'n groot mogelijke prijzenkast te hebben. In feite kopen ze succes, plat uitgedrukt. Onder andere een rede waardoor veel voetbalsupporters ze 'plastic' of 'successupporters' gaan noemen. Als je als club een eigen voetbalcultuur hebt opgebouwd decennia lang dan is de beleving veel groter, zeker als je ook nog eens veel minder middelen tot je beschikking hebt.

23 mei 2019 om 16:05

@youri
Het is inderdaad goed dat de hegemonie van de top wordt uitgebreid. Hierdoor gaat volgens mij het gehele niveau van de competitie op vooruit. Dat is alleen maar positief sportief gezien. En op de huidige voet gaat dat inderdaad door nieuwe investeerders die zich mengen in de sport. Vanuit een traditioneel oogpunt op voetbal word ik niet echt warm of koud van de huidige manier waarop dit tot stand wordt gebracht. Kortom het voelt aan als een loterij waarin sommige teams geluk hebben dat een of andere oliemagnaat, bankier of weet ik wat ze uitkiest als speeltje om wat geld in te steken.

Edit: mede daarom vind ik Pep's zijn prestaties bij Barcelona veel mooier. Daar ging ook veel geld mee gemoeid, maar dat was zijn filosofie in 'zijn voetbalcultuur'.

23 mei 2019 om 11:59

Ik zou wel erg benieuwd zijn naar een samenwerking tussen pep en Ronnie.. ik denk niet dat dit waar is maar mocht het wel zo zijn zou het wel heel mooi zijn. Dan heeft hij in elk van de grote 4 gedomineerd.

23 mei 2019 om 12:25

Ach vanmorgen was het nog Pochettino die naar Juve zou gaan... de kranten moeten ook vol.

Na Messi misschien nu met Ronaldo werken. Benieuwd naar wat hij van Ronaldo gaat vinden en wat hij nog kan toevoegen aan Juventus. Voetballend gezien valt er veel te verbeteren, maar waarschijnlijk zal er dan ook flink geïnvesteerd gaan worden.

23 mei 2019 om 12:31

Hey, dat is inderdaad zo! Dat klinkt interessant. Vraag me af hoe het transferbeleid er dan uit gaat zien.

23 mei 2019 om 12:41

Ronaldo en guardiola zijn niet echt fans van elkaar toch?

Ik geloof hier eerlijk gezegd nog helemaal niets van, vind het een raar moment om weg te gaan bij City. De enige mogelijkheid die ik zie is dat City daadwerkelijk een Champions league ban gaat krijgen en dat Guardiola dat al weet.

23 mei 2019 om 11:22

Een Champions league ban? Waarvoor zouden ze die krijgen dan?

23 mei 2019 om 11:29

Voor het te vaak Sané laten banken

Waarschijnlijk voor hun uitgaven de laatste jaren, maar ik heb niet meegekregen dat er daadwerkelijk iets speelt.

23 mei 2019 om 11:30

Vanwege het overtreden van de regel van de FFP.

23 mei 2019 om 11:32

Financiele regels die ze overtreden zouden hebben. Als je er naar zoekt via google kom je gelijk uit bij een BBC artikel:

Uefa investigators want Manchester City to be banned from the Champions League for a season if they are found guilty of breaking financial rules.

However, according to one well-placed source, a final decision is yet to be made by chief investigator Yves Leterme.

Oftewel, is nog een lopend onderzoek en er is officieel nog niets besloten.

23 mei 2019 om 11:51

Ah oké, bedankt voor de info!

Zie het eerlijk gezegd niet gebeuren dat ze een straf krijgen. de Uefa wil gewoon de sterkste teams in de CL hebben en City behoort daar zeker bij. Dat er onderzoek naar wordt gedaan is voor mijn gevoel puur voor de bühne

23 mei 2019 om 12:14

PSV en City hebben jarenlang de FFP overtreden; ze hebben i.i.e. coulance en strafvermindering gehad, maar dat lijkt nu ten einde. Hoewel Uefa officials altijd te paaien zijn, zo is de laatste jaren gebleken. Vooralsnog worden alleen kleine clubs uitgesloten en komen de allerrijksten weg met hun bedrog.

23 mei 2019 om 12:18

Ik ga er vanuit dat je psg bedoeld

23 mei 2019 om 12:41

@kyle66

Quote: "vanwege het overtreden van de regel van de Ffp".

Dat is de zwaarste sanctie en die wordt zelden opgelegd. De meest gangbare straf is een transferverbod van een jaar en/of een fikse boete. PSG wordt bijna ieder jaar onderzocht en heeft nog nooit een dergelijk verbod opgelegd gekregen. Voorlopig zijn het ook niet meer dan speculaties dat er zo een zware straf zal worden uitgesproken en aangezien er in dat geval nog de mogelijkheid tot een beroepsprocedure bestaat, zal die straf pas op zijn vroegst in het seizoen 2021-2022 ingaan.

Zou erg knap zijn als Peppie kampioen kan worden met Juventus. Ik ben benieuwd of het gaat lukken...

23 mei 2019 om 11:26

Vind je? Vind juist dat het knap zou zijn als hij dat niet werd. Begrijp mij niet verkeerd vind het een goeie trainer maar vind niet dat hij het onmogelijke tot nu toe heeft gepresteerd.
Vind wel dat hij steeds heel slim aankopen doet,althans denk hij dat voor het zeggen heeft altijd.

23 mei 2019 om 11:34

Ik neem aan dat hij sarcastisch is..

23 mei 2019 om 11:40

Nee, niet het onmogelijke. Wel iets unieks. Ik ken geen enkele andere trainer die in zoveel competities succesvol is geweest en die ook nergens gefaald heeft. Hij pakt overal titels en gaat overal door de voordeur weg. Daar is hij de enige in.

23 mei 2019 om 11:44

Kampioen worden met Barça, Bayern, City, Juve met die selecties an iedereen wel.

23 mei 2019 om 12:13

Mourinho werd kampioen met Porto, Inter, Chelsea en Real, maar nog knapper de EL en het jaar erna de CL met Porto. Vervolgens nog een keer de CL met Inter en de EL met United. Bij Chelsea zelfs meteen zn 1e 2 seizoenen de titel.
Het is een apart figuur die niet het mooiste voetbal speelt, maar zijn successen zijn groter dan die van Guardiola als je het mij vraagt. Puur naar de moeilijkheidsgraad van de prestaties gekeken.

23 mei 2019 om 12:14

Ja, maar laten we wel even realistisch blijven.

Bij Barca kreeg hij een perfect op elkaar ingespeeld team onder zijn hoede, dat Tikkie-takka tot een kunst had verheven en beschikte over de beste spelers en wereldse beste speler.

Bij Bayern kreeg hij een team vol sterren in een competitie met nagenoeg geen concurrentie.

Bij Mancity krijgt hij wederom een team vol sterren en een waanzinnig budget tot zijn beschikking.

Wat knap is, is dat Renieri Leicester kampioen maakt
Wat knap is, is dat Simoene met Atlectic de titel pakt van Rmadrid en Barca
Wat knap is, is dat Ten Hag met Ajax de halve finale CL haalt

Heb veel respect voor Pep, maar hij heeft niet de moeilijkste opgave gekregen en budgetten.

23 mei 2019 om 12:20

Hij heeft Barca zeker geen ingespeeld team gekregen, daar heeft hij persoonlijk voor gezorgd. Alleen bij Bayern was zijn selectie fantastisch. Met Man.city kreeg hij een team vol sterren, wie hij allemaal heeft weggestuurd en een voetbalmachine van gemaakt heeft. Natuurlijk zijn de prestaties van Ranieri, Simeone en Ten Hag knap, maar wat deze man flikt is natuurlijk ook heel knap.

23 mei 2019 om 13:05

@Karelj, Valdes, Alves, Puyol, Pique, Abidal, Busquets, Xavi, Iniesta, eto’o, Messi, Henry speelden bij zijn aanvang allemaal al in de basis.. geen ingespeeld team?

23 mei 2019 om 13:10

Waar haalt men altijd het fabeltje vandaan dat Guardiola een perfect team van Rijkaard kreeg? Het team was absurd slecht en eindigde op record afstand van Real, de kampioen. Moesten zefs voorronde CL spelen. Zo slecht was dat team. Guardiola had de ballen om sterren als Ronaldinho en Deco de deur te wijzen en vertrouwen te gooien in talenten als Busquets en Piqué. Haalde vervolgens zijn beste aankoop ooit, Dani Alves, gaf Messi meer invloed nu Ronaldinho weg was en voila. Hij maakte van een derdehands Seat Ibiza en spliternieuwe Ferrari FXXK

23 mei 2019 om 13:10

Misschien moet jij de selectie erbij pakken. Pique, Alves, Busquets waren toen geen spelers bij Barcelona. Het niveau die ze onder Guardiola hebben gehaald, hebben ze daarna nooit meer kunnen aantikken. Dus wat jij zegt klopt niet.

23 mei 2019 om 13:14

@jiren helaas willen mensen dat niet inzien. Barcelona had toen wel een leuk elftal, maar wat Guardiola daarna heeft gepresteerd is natuurlijk bizar. Net zoals hij bij Man.city heeft gedaan, heel veel toppers weggestuurd en nieuwe spelers en paar jeugdspelers de kans gegeven.

23 mei 2019 om 14:01

@Bergkamp

Alves, Abidal, Busquets en Pique zaten er nog niet toen Pep de baan kreeg. Iniesta speelde op links ipv op het middenveld en Xavi zou verkocht worden aan Bayern.

Guardiola heeft bij Barcelona het beste team aller tijden neergezet en verdient daar alle credits voor. Dat is een creatie van Pep.

Alles daarna bij Bayern en nu bij City, ja, daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.

23 mei 2019 om 14:18

Alves en Pique zijn gehaald in 2008, toen Guardiola het daar overnam. Xavi en Iniesta werkte eigenlijk helemaal niet samen op het middenveld voor Guardiola kwam en Busquets kwam samen met Pep over van Barca B.

Dus nee, die speelden bij aanvang helemaal niet allemaal in de basis. Sterker nog, 3 van die spelers zaten toen nog niet eens bij het team.

Goede spelers hebben maakt nog geen goed team. Kijk naar het Real van begin 2000, hele goede spelers maar als team liep het niet echt.

Als je een punt wilt maken, zorg dan in elk geval dat je feiten kloppen.

23 mei 2019 om 11:42

Denk ook dat hij met name voor CL winst is aangetrokken. Vraag me nu of er nog spelers met hem meegaan naar Juve van Man City.

23 mei 2019 om 11:49

Ik denk niet dat Juve budget heeft om op dit moment spelers van City te kopen...

23 mei 2019 om 18:55

Die zou er alleen heen gaan om de CL te winnen. Zal wel denken, bij City verwacht men nu elk jaar de landstitel, dus daar kan het alleen maar tegenvallen, terwijl de CL maar niet wil lukken.

Zo, dat had ik niet verwacht zo snel.. had verwacht dat hij nog een poging zou doen om met City de CL te pakken.

Dan krijg je ook nog de vraag qua opvolger, als de grootste trainer je club verlaat, want wie ga je in godsnaam daar neerzetten om hem te vervangen?!

23 mei 2019 om 11:18

Ik neem aan dat Arteta dan het stokje van hem overneemt.

Wauw wat een lijst met clubs is deze man aan het afwerken zeg. Ik zou het geweldig vinden als dit waar is!

23 mei 2019 om 12:06

Maar wat kan deze man nou echt? Hij heeft altijd gewerkt met (veruit) de beste spelers in de competitie. Kijk alleen al naar de bank van City, die worden met het tweede elftal ook minimaal tweede in de PL. Hij is na de beste jaren van Barcelona nooit meer in staat geweest een elftal de CL te laten winnen, waarom? De man heeft altijd gewerkt met het meeste talent, maar is niet in staat om in de aller belangrijkste wedstrijden zijn teams te laten exceleren. Zo verslaat Spurs, met wat mazzel, op inzet City. En daar gaat het de afgelopen jaren vaker fout bij Pep, op talent zijn al zijn teams superieur maar worden op inzet vaak overklast.

23 mei 2019 om 13:14

Je kan toch duidelijk zien dat hij zijn filosofie erin weet te knallen? Barcelona speelde geen tiki-taka onder Rijkaard en wel onder Guardiola (en perfect zelfs). Bayern speelde geen tiki-taka onder Heynckes en wel onder Guardiola. City speelde geen tiki-taka onder Pellegrini en wel onder Guardiola. Hij weet spelers significant beter te maken met jongens als Sterling, Kimmich, Busquets etc. als perfecte voorbeelden. Hij weet teams naar zijn hand te zetten, zijn ideeën uit te drukken op het voetbalveld. Guardiola is voor mij by far de beste coach ter wereld momenteel.


En dan dat gejank om al het geld gespendeerd bij City, ach. Mourinho spendeerde bijna net zoveel en kijk wat het United gebracht heeft. Niks. Liverpool spendeert ook als mad men en wat hebben ze tot nog toe gewonnen? Niks. PSG, idem.

23 mei 2019 om 14:51

Nu overdrijf je het wel heel erg. Sterling was al erg goed toen hij nog bij Liverpool speelde. Iedereen kon wel zien dat die jongen talent had. Ik geloof best dat er spelers zijn die beter onder hem zijn geworden, maar het is vele malen makkelijker voetballen bij Manchester City dan bij een Schalke of een andere ploeg die zelden dominant is.

Verder ben ik zeker geen fan van Mourinho, maar in tegenstelling tot Guardiola heeft Mourinho wel degelijk speciale dingen gedaan. Hij won de Champions League met Porto en met Internazionale die beiden verre van de beste selecties hadden. Dat vind ik veel bijzonderder dan landskampioen worden met de gedoodverfde favoriet.

23 mei 2019 om 15:00

Haha, hij kan het ook nooit goed doen. Hoe hij Barcelona getransformeerd heeft, zal nooit meer iemand lukken en heeft in mijn ogen veel meer waarde dan de CL’s met Inter en Porto waar het 9 van de 10x van geluk afhangt. Iets wat de beste man ook enorm veel had. En leuk dat je alleen op Sterling ingaat. Toegegeven, hij was bij Liverpool inderdaad al een leuke speler, maar alles behalve het beest dat hij nu is. Hij heeft nu overzicht en een eindproduct en koppelt dat aan cijfers. Iets wat hij bij Liverpool niet kon. En zo kan ik eindeloos doorgaan. Nee bedankt. Geef mij maar een trainer die filosofie koppelt aan prijzen, ipv een trainer die prijzen haalt, maar zijn teams altijd de afgrond in werkt het derde jaar.

23 mei 2019 om 14:48

Tja, de man vermijdt de echte uitdagingen wel. Hij gaat telkens naar de alleenheersers die moeiteloos kampioen worden en/of veruit de grootste middelen hebben. Z'n prijzenkast word mooi gevuld, maar het zijn toch grotendeels kampioenschappen die een verplichting zijn en bekers die je ook meestal bij de grote favoriet verwacht.

Begrijp me niet verkeerd; hij heeft een goede voetbalvisie en speelt aantrekkelijk voetbal met z'n ploegen, maar dat mag je ook wel verwachten als je met het beste materiaal ter wereld mag werken. Ik geloof echt wel dat het een vakman is, maar ik kan nou niet zeggen dat hij iets uitzonderlijks gepresteerd heeft tot nog toe.

Ik zeg onzin, hij speelt nu het beste voetbal van Europa terwijl zijn team nog drie duidelijk zwakke plekken heeft. Hij mag nu in de transferperiode weer aankopen doen om die plekken te vullen en de beste voetballende machine van de wereld te maken. Hij geeft daarnaast aan het zich naar zijn zin te hebben.

23 mei 2019 om 11:34

3 zwakke plekken? Linksachter is duidelijk maar verder? Een backup voor Fernandinho maar verder zie ik geen hele duidelijke zwakke plek volgens mij.

23 mei 2019 om 11:43

Linksachter, een backup voor CDM en een CV. Kompany is weg en Stones & Otamendi zijn niet van het juiste niveau of passen niet in de speelstijl. Ik zie Otamendi nog wel vertrekken naar Atletico, dus dan is er absoluut nog een CV nodig.

23 mei 2019 om 11:57

Het zijn er zelfs 5 of 6. Otamendi gaat vertrekken, Kompany gestopt. Dat zijn dan 2 CVs. Mendi kun je niet echt op rekenen, dus je hebt een toplinksback nodig.

Fernandinho is bijna op. En 1 verdedigende middenvelder was al weinig. Bijna alle topclubs hebben op die positie minstens 2 verdedigende middenvelders. Deze grap heeft ze tegen City de uitschakeling in de CL gekost. En bij de eerste blessure van Fer bijna ook de titel. Bijna al hun punten hebben ze zonder hem verloren. Dus je hebt 2 verdedigende middenvelders nodig. Gundogan lijkt namelijk ook niet te willen verlengen. Die zal deze zomer vertrekken waarschijnlijk.

Dat is 5. Daarnaast heeft City geen speler voorin die fysiek iets kan forceren als het moet. City heeft eigenlijk weer een type Dzeko nodig. Zeker als ze, en dat wil pep al 2 jaar (daarom haalde hij Mendy), 3 5 2 willen spelen. Niet altijd, maar je zag dat wanneer Aguero, Mendy en Jesus alle 3 fit waren (en dat is maar zeer zelden het geval geweest) heeft Pep 352 geprobeerd. Dan heb je aan 2 spitsen te weinig. Zeker omdat Jesus en Aguero elkaar redelijk vaak afwisselen met blessures en niet fit zijn.

Dat is 6. En eigenlijk heeft City nog een betrouwbare 2e keeper nodig. Een talent als 3e keeper kan, maar je kunt niet een onbetrouwbare keeper als 2e doelman hebben. Nu ging het goed, maar je wilt zo een kariusgrap niet in een kwartfinale CL.

Naast Kompany, Ota en Gundogan is het handig dat City ook afscheid gaat nemen van Mangala en Delph.

De selectie van City is dus helemaal niet zo compleet zoals die lijkt. Ja op de flanken en aanvallende middenvelders hebben ze genoeg kwaliteit. Maar op 7 andere posities betekent een blessure gewoon veel aan kwaliteit inleveren.

23 mei 2019 om 12:38

City heeft echt niet meer dan 4 spelers nodig. Voor de basis een centrale verdediger, linksback en verdedigende middenvelder en als back-up nog een vierde centrale verdediger.

Fernandinho kun je nog prima als back-up gebruiken voor een verdedigende middenvelder. Eventueel zou je nog een aanvallende middenvelder/buitenspeler kunnen halen, maar dat ligt aan het wel of niet aanblijven van Gundogan, D. Silva en Sane. Als één van die spelers vertrekt heb je nog genoeg spelers over. Bernardo Silva zal naar mijn inschatting vaker vanaf het middenveld gaan spelen en je hebt ook nog Foden rondlopen.

Dat Guardiola 3-5-2 wil spelen slaat ook nergens op, anders zou hij nooit Mahrez halen en haal je bovendien niet het beste uit bijvoorbeeld Sterling. Om als reden te geven dat hij 'daarom Mendy haalde' slaat natuurlijk ook nergens op, aangezien dat gewoon een linksback is.

23 mei 2019 om 12:38

@diegopeladona: Man City heeftin jeugd nog: Claudio Gomes, Eric Garcia en Douglas Luiz rond lopen. Gomes en Luiz kunnen beide op de CDM positie en Garcia is een zeer talentvolle centrale verdediger. 1 CV, 1 linksback en 1 CDM is daarom voldoende.

2e keeper en een fysiek sterke spits als pinchhitter zou ook ideaal zijn, maar niet voor te veel geld.

23 mei 2019 om 13:07

@Etihad, op een selectie van 1,1 miljard zeggen dat deze niet goed genoeg is en er aankopen moeten komen? Lachwekkend!

23 mei 2019 om 14:57

Ik zeg nergens dat ze niet goed genoeg zijn? Ik zeg dat de selectie zwakke plekken heeft. Ze zijn niet compleet genoeg, dat is iets anders dan niet goed genoeg

23 mei 2019 om 15:02

@D-Bergkamp. Jij doet alsof van Man City de enige is met waarde van 1,1 miljard. Die van Juventus, Barcelona, Real Madrid en PSG zijn ook minstens zoveel waard en zij winnen ook niet de CL.

23 mei 2019 om 16:55

Madrid die de CL niet wint? Huh?

Alles leuk en aardig zolang het maar niet Mourinho wordt. Gardiola of Pochettino is mij om het even eerlijk gezegd.

dat zou ik niet netjes vinden van Pep. die sjeiks hebben hem belachelijk veel laten investeren en buiten Engeland heeft hij nog niks gepresteerd met deze selectie. zorg dan eerst dat je ook Europees wat hebt laten zien voor deze club, voordat je vertrekt

ik hoop daarom dat dit een onzin gerucht is

23 mei 2019 om 12:01

Niet netjes? Jij bent ook nooit nlij met wat pep doet he. Hij heeft weet ik veel prijzen gepakt

23 mei 2019 om 12:06

Nogmaals Japie, Pep is niet gestrikt om de CL te winnen. Maar om een visie uit te dragen en de club een voetbalidentiteit te geven. Om een uithangbord te zijn. Om het voor spelers aantrekkelijker te maken om naar City te komen en om te leren groot te denken.

Vanaf dag 1 dat Pep daar zit heeft hij aangegeven dat zijn doelstelling niet het winnen van de CL is. Maarjah.. Jij blijft je maar staren op iets waarvoor hij niet is gestrikt en dus herhalen dat hij heeft gefaald. Even voor de duidelijkheid, je faalt als je jouw eigen doelstellingen niet haalt. Niet wanneer je de doelstellingen niet haalt die ik voor jou leg. In wat voor wereld leef jij? Het punt is, je blijft dat maar herhalen en herhalen totdat je nu kennelijk denkt dat dit de enige echte waarheid is. Als de Ciy directie inclusief Pep en de spelers voor je zouden zitten en zeggen dat CL winst vooraf geen hoofddoel was, ga je het nog niet aannemen.

23 mei 2019 om 12:10

Diego veel respect dat je zo veel moeite doet met japie. Japie heeft een hekel aan alles wat met pep te maken heeft. In zijn ogen kan die niks goed doen.

23 mei 2019 om 13:13

@barcalover123

ik zei dit ook over Allegri en elke andere coach die een belachelijk dure selectie heeft staan en internationaal niks presteert

23 mei 2019 om 13:15

@diegopeladona

raar beleid dan daar. je zet een selectie neer van 1 miljard en voor spek en bonen meedoen in de CL is verder geen probleem, zolang je maar landskampioen word want dat is de doelstelling. dan zou ik in de CL gewoon elke wedstrijd mijn tweede elftal opstellen want die is verder toch niet relevant

ik geloof hier verder weinig van dat de CL die sjeiks niet boeit maar goed, jij zal wel bij die gesprekken zijn geweest

23 mei 2019 om 13:17

Japie besef je dat per seizoen maar 1 coach de cl kan pakken?

23 mei 2019 om 13:56

@Japie
Ik ga dit nog 1x uitleggen. Je hebt duurzaam beleid en snel scoren. City is al jaren aan het opbouwen, zij willen tot de grootsten behoren maar weten dat wat snel komt, snel gaat. Dat hebben ze in het begin ondervonden. Veel spelers kwamen alleen maar om zakken te vullen. City wil niet voor altijd die imago houden, dus ze willen als merk aantrekkelijk zijn.

Zij hebben niet 1x onder Pep gezegd dat ze dit jaar voor de CL winst willen gaan. Sterker nog, waar alle PL topclubs de bekers lieten vallen om voor de Europa bekers te strijden, speelde City alles voor de winst.

Kijk je naar PSG, die zeggen ieder jaar dat ze dit jaar weer voor de CL winsg willen gaan. En iedere speler die ze strikken doen ze dat met overmatige salarissen, en hele hoge bedragen.

City is met Pep juist de andere kant opgegaan. Zij willen dat goede spelers voor het merk City en de club City willen spelen. Is een strategie. Inter had met Moratti en Mourinho een duidelijk doel. Maar voor korte duur, alles offeren voor de CL winst. En daarna? Mourinho gratis weggegeven aan Real, en daarna dr club saneren. En Sneijder zijn salaris niet willen betalen, omdat hij te duur is.

Ik weet niet wat voor opleiding jij hebt gedaan of doet, maar als je iets van management hebt meegekregen dan weet je dat je zeker doelen hebt aan het einde van het seizoen, maar dat je naar die doelen werkt door ze af te fragmenteren, subdoelen te stellen en procesmatig iedere kleine stap uitwerkt. Dat doet Pep voor City. Zij zien dat het precisiewerk is. Wat is het voordeel van het neerzetten van zo een goed organisatiestructuur? Dat wanneer Pep ziek, zwak, misselijk wordt of naar een andere club gaat, de organisatie blijft bestaan. City heeft dan een eigen identiteit en weet hoe ze de lat steeds hoger moet leggen. En als al je processen kloppen, dan kan het niet dat je na een tijd de CL niet wint. Want alle voorwaarden heb je geschept. En nee, niet omdat je geld hebt uitgegeven.

Want je begint weer over 1 miljoen. En dat is gewoon echt vermoeiend. Als jij een speler koopt die normaal 20 miljoen kost, maar wanneer jij aanklopt men dan allemaal 50 miljoen vraagt, puur omdat ze weten dat jij een speler nodig hebt en ook het geld hebt, dan is niet je selectie die je hebt gekocht opeens een miljoen waard, nee er zit gewoon een hoop vacuum tussen de waarde van die spelers en het bedrag wat is betaald. City was na 1 jaar Pep door al haar backs heen. Ze waren allemaal over de 32 en hadden niet de kwaliteiten om de club naar een hoger niveau te tillen. Alle clubs wisten dat City 4 backs moest hebben. Iedereen ging hoog in de boom zitten. Als je dat voor 150 miljoen backs koopt is dat niet omdat die spelers dat waard zijn. En als je dan een Mendy koopt en die na een paar wedstrijden zijn kniebanden scheurt, tel jij nog steeds die 50 miljoen. Maar daar heeft City op het veld niks aan. Je bent echt appart. Het punt is dat je echt geen domme jongen bent, want ik zie je soms wel interessante analyses maken. Maar je hebt iets van een vooringenomenheid, bijna autistisch, wat maakt dat je wat betreft City en Pep gewoon niet bij je logica komt. Je blijft maar one liners herhalen, en als iemand je inhoudelijk alles gaat uitleggen.. Is je reactie 'ik vind dat vreemd of raar'. Dat is mijn hele punt. Je wilt City en Pep jouw doelstellingen opleggen, die zij helemaal niet op die manier nastreven, en als ze de door jouw opgelegde doelstellingen niet halen, hebben zij gefaald. Wat voor grap is dat. Het komische is ook, dat je zelf aangeeft dat je diezelfde doelstelling dus meerdere clubs en trainers oplegt. En wanneer mensen je dan vragen hoe dat dan kan, want er is maar 1 club die de CL in een jaar kan winnen, hebben dan alle andere clubs gefaald.. Blijf je dan een antwoord schuldig. Jij had voor Pep de doelstelling bedacht dat hij de CL moest winnen. En jij zou hem dan meer bejubelen, als hij alleen de Cl had gewonnen en alle andere prijzen niet. Terwijl Pep dus het hele jaar praat over alle andere prijzen en juist over de CL zegt: we zijn nog niet zo ver. Dit is toch raar? Geef even toe, vind je het normaal dat je iemand allemaal op doelen gaat beoordelen die hij niet voor zichzelf heeft gesteld, en dat blijkt ook nergens uit welke uiting van diegen.. Dat hij wel zijn eigen doelen haalt, maar dat jij hem als nog als gefaalde bestempelt. Dit is toch raar? Dit zou jij toch ook appart vinden?

23 mei 2019 om 14:08

@barcalover123

dat besef ik zeker maar nooit verder komen als de kwartfinale is weer het andere uiterste

23 mei 2019 om 14:12

@barcalover
Ik heb Japie echt een jaar laten praten over dit onderwerp, ik vind hem in veel opzichten een redelijke jongen, maar ik snap die allergie van hem jegens Pep en of een City niet. Hij lijkt dan daar allemaal signalen waar die iets mee kan te weg te filteren en reduceert alles tot 1 miljard en CL winst. Als je niet ziet wat voor verandering Pep heeft aangebracht bij City en hoeveel professioneler de club nu qua uitstraling is, en dat ze ook een ander aankoopbeleid hebben dan 4 jaar geleden.. Maar dat hun voetbal veruit het meest verzorgd is over alle linies, dat Pep niets aan toeval overlaat. Als je dat allemaal niet ziet.. Kijk je dan wel voetbal?

De holle argument van Japie dat men geen kritiek duldt op Pep is gewoon onjuist. Ik heb kritiek op Pep, maar wel op de punten waar die dat kritiek verdient. Natuurlijk had City de Spurs moeten hebben, maar het zat de spurs ook mee tijdens de wedstrijden (niet qua blessures) maar bijna al hun goals hadden iets geks nodig, de verdedigers hebben in die 2 wedstrijden meer geblunderd dan in de laatste 14 competitiewedstrijden. Soms is er ook iets van virtue.. Machiavelli had het erover. Iets ongrijpbaars. Want hoe de Spurs die 3 goals tegen Ajax scoorde was ook niet normaal. Bij alle goals waren er momenten waarin spelers anders dan hun gebruikelijke standaard zouden ingrijpen. Maar dat, inclusief een scheidsrechter die nog even een punt wil maken tegen Onana, maakt dat nu een spurs gewoon in de finale staat.

En dat geluk heb je soms even net mee, en soms niet.

23 mei 2019 om 14:18

@diegopeladona

ik zeg toch nergens dat Pep bij City volledig gefaald heeft. zijn prestaties in Engeland zijn meer dan prima alleen internationaal vind ik dat hij gefaald heeft door 3 keer op rij niet de kwartfinale van de CL te overleven

dat je een trainer haalt om de boel te herstructureren en een beleid te bepalen klinkt goed maar wat als zijn opvolger in de toekomst weer een hele andere visie heeft? dan kan heel het roer weer om. tenzij City alleen coaches uit de Cruyff school gaat aanstellen maar hoeveel zijn dat er die in de top werken? ik vind dat idd een raar beleid want een trainer blijft een passant. iemand die de lange termijn bewaakt zou het beleid moeten bepalen imo

verder heb ik niet alleen kritiek op Pep of wie dan ook. ik verwacht van clubs als PSG en Juventus ook dat ze veel meer laten zien als ze dit jaar hebben laten zien in de CL. Allegri en Tuchel hebben dus imo ook gefaald in Europa net zoals Klopp dat had gedaan als hij vroegtijdig zou zijn uitgeschakeld na de grote investeringen afgelopen zomer. PSG faalt ook al een paar jaar op rij imo. leuk dat dan de CL niet de doelstelling is maar ik mag persoonlijk wel vinden dat hij gefaald heeft.

als Overmars dit jaar als doelstelling had om met Ajax 4e in de competitie te eindigen met deze selectie en Ajax was geen kampioen geworden had Ten Hag voor mij ook gewoon gefaald. ik vind altijd dat je prestaties moeten stroken met je uitgaves, niet alleen op nationaal niveau maar ook op internationaal niveau. je hoeft dan niet elk jaar de CL te winnen maar je moet wel een keer verder komen als de kwartfinale met de investeringen die City heeft gedaan

23 mei 2019 om 14:22

Is Cruyff een passant bij Barca? Overigens is dit ook zo een one liner waarin je gelooft.

Het is maar wat je als club wilt? Utd heeft onder Fergusson een identiteit gekregen. Spelers wilden er heen. Arsrnal kreeg onder Wenger een identiteit. Veel mensen droomden ervan om er heen te gaan. City wil een herkenbare speelstijl hebben, en de visie van Pep wordt in alle lagen binnen de club uitgevoerd. De jeugd van City is 1 vd beste van Engeland. Wanneer je dit kunt bereiken heb je een fundament die in de organisatiestructuur, beleid en mnagement doorsringt. Als Pep weggaat, selecteren ze iemand die bij hun identiteit past. Zo kan de volgende voortbouwen op wat Pep heeft neergezet.

Overigens denk ik niet dat hij snel zal vertrekken, al zou de ban voor Citt wel mogelijk een reden kunnen zijnn.

23 mei 2019 om 14:39

Oh en ik moet toch lachen over je eerste alinea. Je geeft btw geen antwoord op de vraag of jij de doelstellingen moet nastreven die anderen voor jou opleggen, of die van jou?

Waarom ik moet lachen is dat je zijn preststies in Engeland 'gewoon prima' vindt. Wat is nou gewoon aan zijn prestaties? Niemand heeft in Engeland in 2 seizoenen zoveel punten gepakt. En niemand heeft eerder alle Engelse prijzen in 1 seizoen gewonnen. En dan zeg jij 'gewoon prima'. En dat in een kwalitstief sterkste Engelse comoetitie ooit. Want die competitie stelde vanaf in de jaren 90 niet veel voor.

En in de CL heeft hij niet gefaald, hij is niet tot de laatste 8 gedrongen. En in de CL zitten er 8 a 10 clubs die redelijk dicht tegen tegen elkaars niveau liggen. Je kunt van ze winnen, maar het is geen schande als je dus in de kwartfinale uitgaat. Kijk even ook naar de selectie van Monaco toen. Extreem getalenteerde groep. Falen zou ik zeggen als Pep steeds in de groeosfase eruit zou vliegen.

23 mei 2019 om 14:41

@diegopeladona

nee, Cruyff was geen passant maar Pep heeft geloof ik nooit langer als 3 of 4 seizoenen bij een club gezeten

23 mei 2019 om 15:26

@hangover96

Real heeft drie keer op rij de CL gewonnen en Liverpool staat nu voor de tweede keer op rij in de finale dus ik geloof nooit zo in toeval of geluk. wedstrijden winnen en je knokken naar de volgende ronde is ook een kwaliteit. dat hebben deze teams aangetoond. geluk dwing je blijkbaar dus ook af. het is geen toeval dat je drie keer op rij zo een toernooi wint, net zoals het geen toeval is dat je drie keer op rij word uitgeschakeld in de kwartfinale

23 mei 2019 om 15:30

@diegopeladona

maar niemand in Engeland heeft ook net zoveel geld mogen investeren als Guardiola. neemt niet weg dat hij het verder gewoon goed gedaan heeft in Engeland natuurlijk

wij hebben beiden dan een andere maatstaf wat betreft de term falen. met de duurste selectie van Europa drie keer op rij stranden in de kwartfinale vind ik persoonlijk een wanprestatie. nogmaals, in Europa. ik zeg nergens dat hij in Engeland gefaald heeft

wat betreft Ferguson heb je gelijk maar gaat Pep ook meer als 10 of 20 jaar bij City blijven? dat is de vraag

23 mei 2019 om 16:24

@hangover96

ik vond dat wel meevallen hoor. die Ulreich van Bayern gaf idd de wedstrijd weg maar dan moet je als Real zijnde die kans nog wel afronden

PSG werd idd genaaid door de scheids maar als PSG die goal van Lukaku tegen United niet zo knullig had weg gegeven en als ze wat zorgvuldiger met hun kansen waren omgesprongen dan had heel die arbitrale dwaling niet eens invloed op de wedstrijd gehad

23 mei 2019 om 18:06

@Japie
Zou jij antwoord willen geven op mijn vragen?

Vraag 1: moet ik iemands falen rekenen op wat die voor zichzelf met zijn club ter. Doel heeft gesteld of wat anderen die niers met de club of met hem te maken hebben diegene als doel hebben gesteld?

Vraag 2: hoe kom je op 1,1 Miljard euro? Althans over welke tijdspanne reken jij dat bedrag?

Vraag 3: is een selectie waard wat die heeft gekost? Of is een selectie waard naar hoeveel een speler waard is? Is TAA bijv 5 miljien waard en is Mangala nog steeds 40 miljoen waard volgens jouw berekening?

Wat is jouw definitie van de duurste selectie?

Bij Real zeg je net, Ulreich gaf de wedstrijd weg (is dat nou geluk of niet) maar ze moesten die kans dan wel nog pakken. Een ronde daarvoor had Buffon een mindere dag, en in de finale hebben ze met Karius en Salah geluk gehad, maar ze moesten die cadeaus dan nog wel uitpakken. Maar jouw conclusie is wel: als je hem 3x op een rij wint dan heb je geen geluk gehad. Kijk jij uitslagen of wedstrijden? Real heeft onder Zidane helemaal niet consistent, soms wel belabberd gespeeld, zelfs in de CL was het niet om aan te zien. Maar ze piekten zo een 10 a 15 wedstrijden per seizoen. Deels competitie, deels in de laatste fase van de CL. Met gemazzel, blunderende keepers, verdedigers en scheidsrechters hebben ze in een belangrijk deel van die wedstrijden de wind mee gekregen.

Het was zo belabberd, dat wanneer Zidane wegging en CR, het allemaal als eennkaartenhuis uit elkaar viel. Want ja, daar waar we het net over hadden (vjsie, processen, basis) was er allemaal niet. Was allemaal extreme talent, gekoppeld aan extreme geluk in net de cruciaalste momenten van het seizoen. Maar wat Real in de meeste deel van het seizoen liet zien was toen al niet om aan te zien. Vandaar ook de terechte opmerking van Hangover, een competitie, daar moet je ve consistenter voor zijn. Die is veel moeilijker om te winnen. En zeker op deze wijze zoals City hem heeft gewonnen. Waar ze eind januari 7 punten achterstonden. En dus van de te spelen 15 wedstrijden er 14 hebben gewonnen. Dat is extreem consistent en knap. Jij keert het om en doet als of Real statistisch consequent presteert. Je goochelt zo met cijfers.

Zou mooi zijn als dit waar is en hij het voetbal van City bij Juve kan overbrengen, maar geloof dit pas als hij zijn handtekening heeft gezet.

De fans zijn er wel aan toe om eindelijk is aanvallend voetbal te zien bij Juve, je weet wel dat Pep nooit langer dan 3/4 jaar bij een club blijft.

Juve Per Sempre!

Dat wordt een fantastisch tandem. Met Guardiola en Pochettino haalt Juve twee van de beste managers binnen! Benieuwd wie in de assistent rol kruipt. Mourinho wordt dan vast de perschef (sarcasm off)

Het is Guardiola dus is het logisch dat hij de beste teams vd wereld coach, maar ik wil hem toch echt een keer een team zien coachen dat elke jaar op 2/3 eindigt. Ben echt benieuwd wat hij van zo een team kan maken. Ik vind hem wel de beste coach vd wereld maar met teams als Bayern, Barca en City is het niet zo heel moeilijk om prijzen te pakken toch?

23 mei 2019 om 11:27

Klopt helemaal. Hij zal het toch is een keer in de CL moeten laten zien.

23 mei 2019 om 11:29

Ik blijf dit lezen en het slaat natuurlijk helemaal nergens op. Hij hoeft niks te bewijzen, waarom zou je dan bij een mindere club met minder spelersmateriaal met een minder budget instappen?

23 mei 2019 om 11:33

Hij wordt toch gezien als de beste coach vd wereld? Begrijp ik ergens ook want hoe hij teams laat voetballen is belachelijk goed. Maar met een budget van 500miljoen kan bijna elke coach wel een leuk team opstellen. Vandaar dat het leuk zou zijn als hij bijv een Arsenal kampioen weet te maken, dan is discussie bijna onmogelijk.

23 mei 2019 om 11:36

Elke trainer kan een leuk team opstellen maar Guardiola doet veel meer dan alleen een leuk team opstellen. Die heeft een ontzettend duidelijke visie en laat zn teams echt op zijn manier voetballen. Maakt spelers duidelijk veel beter. En hij zet niet zomaar een leuk team neer, hij is ongekend dominant in de Premier league, breekt record na record.

23 mei 2019 om 11:36

Guardiola werd in 2008 trainer van Barcelona, jaar ervoor werden ze 3e in de competitie. In zijn eerste jaar heeft hij de competitie gewonnen, hij heeft spelers als Ronaldinho, Deco en Eto'o weggestuurd en spelers als Busquets, Xavi en Iniesta belangrijker gemaakt. In zijn eerste seizoen heeft hij ook de CL gewonnen. Met Man.city was hij zelfs 4e en 3e geworden, en nu heeft hij twee jaar achter elkaar de titel gewonnen. En dit jaar zelfs de treble, wat nog nooit is gebeurd in Engeland. Met teams als Bayern, Barca en City is het natuurlijk moeilijk om prijzen te winnen, de druk is immens bij dat soort clubs.

23 mei 2019 om 13:56

Dat klopt, ik wilde het aanpassen maar het lukte me niet meer. Hij is 3e geworden en heeft daarna gedomineerd in Engeland, voor mij is hij de beste coach ter wereld.

Heeft juventus een beetje geld? Want straks moet guardiola het nog doen met het materiaal dat er is en dan heeft deze 'topcoach' toch een probleem.

Guardiola kiest zijn clubs zorgvuldig uit en blijft er meestal niet langer dan 3 a 4 jaar, waarschijnkijk bang dat de spelers op hem uitgekeken raken. Ik zou Juve in dat kader een prima move vinden, mooie uitdaging om de club eindelijk eens naar CL-succes te loodsen en de 10e scudetto op rij is ook wel een grappig doel. Verder ben je natuurlijk een bevoorrecht mens als je op de valreep nog even mag werken met een van de grootste voetballers aller tijden.

Heeft laatst nog duidelijk aangegeven dat hij niet naar Juventus gaat. Zou bovendien een raar moment zijn om eruit te stappen bij Man City, ik verwacht dat hij eerst nog de Champions League wilt winnen voordat hij weggaat.

Hahah zie je Guardiola nu al met Ronaldo samen in 1 ploeg? Ik weet het niet.. Maar ik denk dat wanneer Pep zou komen er een mega verandering op komst gaat zijn. Ik zie zomaar een stuk of zeven a acht spelers vertrekken en enkele nieuwelingen komen, dat kan niet anders.. Anders dan bij Bayern & City gaat hij daar niet het geld krijgen dat hij wilt en de spelers die hij zomaar wilt. In Italië heeft een manager niet zoveel die inspraak en moeten ze het doen met wat de grotere 'bazen' beslissen qua inkomende transfers.. Maar Pep halen zou een zege zijn voor Paulo Dybala denk ik die dan eindelijk zijn potentie kan waarmaken.

Maar vooralsnog temper ik de verwachtingen en zie ik hem niet komen. Ik denk nog steeds dat het Pocchettino gaat worden en niet Guardiola. Die laatste verdient veel te veel, zal veel te veel nieuwe spelers willen voor zijn spel en ik zie het niet goedkomen tussen hem en Cristiano.

23 mei 2019 om 11:35

Juventus heeft inderdaad ook helemaal geen type spelers voor het voetbal van Guardiola. Veel fysieke spelers die liever afwachten dan druk zetten en kort combinatiespel spelen op de helft van de tegenstander. Er zullen dan minimaal 3 nieuwe aanvallende middenvelders/buitenspelers komen

. Zie dit eerlijk gezegd totaal niet gebeuren, maar wie weet. Zou het wel heel interessant vinden om te volgen hoe het daar gaat omzetten.

Juventus is nu wel heel wanhopig om een Europese prijs te kunnen bemachtigen.pep en Ronaldo samen, dat past qua voetbalvisie totaal niet bij elkaar.

Het is toch wel enigszins te verwachten dat een clubhopper als Guardiola voor de volgende uitdaging gaat?

Zal wel in zijn straatje passen om bij veruit het beste team uit de desbetreffende competitie te kiezen waar die weer makkelijk kampioen kan worden. Met een geweldig Bayern en City heeft die geen CL finale kunnen halen en ik denk dat Juventus beter voor een andere trainer kan gaan in plaats van deze faalhaas die telkens in de CL tactisch wordt overklast door andere trainers.

& volgens Gazetta Dello Sport hebben ze een akkoord met Pochettino?( wandelgangen😂).
Geloof er niks van, City gaat Pep nooit laten gaan

23 mei 2019 om 12:08

Waarom niet? Zo goed is Pep nou ook weer niet....

23 mei 2019 om 12:16

Ik vind hem een topper, maakt spelers echt beter, laat het team fantastisch voetballen, verschillende records gebroken in de BPL.
De CL ja klopt speelde lang geen finale.. maar toch voor mij samen met Klopp de beste

Ik ben altijd benieuwd met dit soort gevallen. Pep, die al jaar en dag Messi de beste noemt, of hij "verplicht" gaat zeggen dat Ronaldo de beste is wanneer hij trainer van Juventus is.

23 mei 2019 om 12:40

Goeie vraag. Maar ik neem toch aan van niet. Pep is een grootheid in de veotbalwereld, die hoeft niet en gaat niet buigen voor Ronaldo

Veel plezier en succes bij Juventus Pep! Nu kan City weer een gooi doen naar de CL

Sow... dat zal een klap zijn voor City.
Onder Pep de afgelopen seizoenen gedomineerd met aanvallend en mooi goed voetbal.
Maar zoals vaker. Scoort Pep slecht in de CL
Dat alleen Messi hem kon geven.
Ik als United fan juich dit natuurijk erg toe.
Al zullen we eerst zelf beter meoten presteren 😂🙈
En zullen de Liverpool fans dit ook zeker toe juichen.

Juventus wil echt voor die CL gaan.
Als ze dat lukken onder Pep betwijfel ik.
Zullen wel wat meer aankopen gedaan moeten worden.

Zoals de Bruyne zei
''you are a shit coach you only win''

Maar ik las toch echt net nog dat Mauricio Pochettino naar Juve zou gaan? Wat wordt het nou? Gaan ze daar met z'n 2e staan?

Ik denk dat Guardiola teleurgesteld is in het aanbod van City voor een nieuw cotract. En dan kan je 24 miljoen per jaar verdienen bij Juve, terwijl city 113 mil voor vijfjarig contract biedt.

Ik hoop dat dit waar is
Zal de weg voor Liverpool makkelijker maken voor prijzen in Engeland

Dan zou Pep als enige trainer in de wereld met Ronaldo én Messi gewerkt hebben.. wat een luxe.. Ben benieuwd hoe Pep Ronaldo zou gaan gebruiken...als het waar is. Zou het wel een vette move vinden om eerlijk te zijn.

23 mei 2019 om 13:30

Ik denk dat hij hem gewoon gaat banken

Gefeliciteerd Liverpool met de landstitel 2019/2020 :D.

Totdat Manchester City of Juventus dit officieel op hun pagina's melden geloof ik er niks van. Hij zei vorige week nog op een persconferentie dat hij niet naar Turijn zou gaan. Zou me trouwens ook verbazen als die naar Juventus gaat ipv een Napoli of een Inter of Ac Milan daarmee kan hij veel meer bewijzen dan bij Juventus (die ieder jaar kampioen wordt).

Het zou wel mooi zijn dat hij met Ronaldo komt te werken mocht hij naar Juventus gaan, dan is het meteen duidelijk dat Ronaldo niet eens in de buurt komt van Messi zijn kwaliteiten.

Gisteren zou Juve een akkoord met de trainer van Tottenham bereikt hebben en vandaag zouden ze ook nog Guardiola gecontracteed hebben. Kennelijk heeft Juve nu twee trainers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren