Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Topclubs sluiten herenakkoord: ‘Wij zijn zeer tevreden met deze uitkomst’

Laatste update:

AZ is erg te spreken over de veranderingen die de Eredivisie CV aangekondigd heeft voor volgend seizoen. Een onderdeel daarvan is het 'herenakkoord', dat inhoudt dat clubs die een jeugdopleiding hebben met een internationale status geen jeugdspelers van elkaar actief zullen benaderen. “Met name dat vinden we een belangrijk punt", aldus algemeen directeur Robert Eenhoorn van AZ.

Behalve AZ hebben ook Ajax, PSV, Feyenoord, FC Utrecht en Vitesse een jeugdopleiding met een internationale status. "Wij zijn zeer tevreden met deze uitkomst", vertelt Eenhoorn. "Deze maatregel zorgt er namelijk voor dat het niveau in Nederland naar een hoger niveau stijgt doordat de onderlinge weerstand toeneemt. Bovendien biedt het kansen aan clubs die willen investeren in hun jeugdopleiding om ook een internationale status te krijgen."

AZ ziet steeds vaker zijn talenten naar andere Nederlandse clubs vertrekken. Zo verkassen Rio Hillen en Kian Fitz-Jim aan het einde van het seizoen naar Ajax, terwijl Justin de Haas de overstap maakt naar PSV. Eenhoorn liet daar eerder zijn frustraties over blijken. "In Engeland is er heel duidelijke regelgeving. Daar kunnen jeugdspelers van de ene Categorie 1-club niet zomaar naar een andere Categorie 1-club. Gebeurt dat tóch, dan staan daar flinke vergoedingen tegenover", zei hij.

Hoewel de Eredivisie CV woensdag meldde dat de veranderingen vanaf komend seizoen al ingaan, is dat volgens de KNVB nog helemaal niet zeker. De voetbalbond liet weten dat het persbericht van de Eredivisie CV wat voorbarig was. "Hier gaat de Eredivisie namelijk niet alleen over", aldus een woordvoerder van de KNVB tegenover het ANP. Aanvankelijk was het de bedoeling dat de veranderingen pas vanaf 2021 in zouden gaan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Blijf dat herenakkoord toch jammer vinden, denk dat dit namelijk niet positief is voor Ajax. Er verdwijnen genoeg talenten naar het buitenland, de opleiding moet ergens vandaan bijgevuld worden.

22 mei 2019 om 18:30

Probeer het herenakkoord dan eens vanuit een niet-Ajax perspectief te bekijken en dan kom je tot de conclusie dat dit een vooruitgang is

22 mei 2019 om 18:44

Er is simpelweg geen goeie reden om dat als Ajax fan te doen. Begrijp me niet verkeerd, als Nl clubs in Europa spelen dan hoop ik dat ze winnen, maar daar eindigt mijn interesse ook wel zo'n beetje.

22 mei 2019 om 18:47

Ik persoonlijk vind het jammer dat je dergelijke zaken enkel vanuit één perspectief bekijkt. Maar het is je goed recht

22 mei 2019 om 18:57

Haha, snap ik, maar met voetbal lijd ik aan een ernstig geval van tunnelvisie😁

22 mei 2019 om 19:45

Kan wel doen of dat alleen iets voor Ajaxsupporters is, maar de meeste supporters denken natuurlijk voornamelijk alleen in het voordeel de eigen club, daarvoor ben je supporter

22 mei 2019 om 19:46

Dit herenakkoord heeft niks met zijn opmerking te maken vind ik over zijn club. Want Ajax zo als hij benoemd en overige clubs uit Nederland zo als hij het ziet en benoemd staan hier buiten met betrekking over de grotere clubs uit het buitenland. Ik snap hem wel maar zijn reactie heeft niks met dit artikel te maken. Lees mijn reactie hier onder op zijn opmerking.

22 mei 2019 om 19:48

Voetbalfan uit groningen wat u bedoeld gaat niet over dit herenakkoord maar over andere regels die er moeten komen.

22 mei 2019 om 18:31

Het Nederlands voetbal bestaat uit meer dan alleen maar Ajax, hoe moeilijk sommige ajacieden dat ook maar willen geloven.

22 mei 2019 om 18:37

@dweyer: Misschien moet ajax is proberen zelf spelers op te leiden ipv bij andere clubs vandaag te halen.

22 mei 2019 om 18:47

Doen we. Onder andere de keeper van zowel Groningen als AZ en als Vermeer op doel staat ook nog de keeper van Feyenoord. Zo is ook de CV van Feyenoord een product uit de jeugdopleiding van Feyenoord. En dan hebben we het verder maar niet over de andere spelers die in de eredivisie rond dartelen en belangrijk zijn bij hun clubs. Dat gekat op Ajax is altijd leuk. Dacht laat ik eens antwoorden met andere namen dan de al 100 keer uitgekauwde.

22 mei 2019 om 18:55

klinkt leuk, maar zo heeft elke club wel spelers opgeleid die bij een andere club in de eredivise staan. Waar het om gaat is dat Ajax continue aan jeugdspelers van andere clubs loopt te trekken. De nieuwe regel is prima, maar ik moet nog maar zien of het gaat helpen.

22 mei 2019 om 19:10

Vind je het gek? Groningen, Heerenveen en Willem2 heeft leidt veel beter op waarop Ajax deze spelers haalt en die kleinere clubs moeten het opvullen het minder goed opgeleide Ajax spelers.

Willem 2 leidt op voor de top, Ajax voor die kleine clubs, zegt wel weer genoeg over de o zo goede opleiding van Ajax.

Spelers van Groningen bij nummer 1 van Duitsland en nummer 3 van Italie, Ajax voor de nummer 12 van Italie of de middenmoot van Nederland. Welke internationale topclub heeft nu nog Ajax jeugdexponenten? Of ga je nu de spelers opnoemen die uit Belgie en Denemarken zijn weggeplukt?

22 mei 2019 om 19:28

Ga nou niet doen alsof Ajax een Groningen leegplukt ofzo. Ik snap best dat een AZ of Utrecht of een ado den haag klaagt want daar worden behoorlijk wat spelers weggeplukt elk jaar maar clubs als Groningen vertrekt misschien 1 speler per 2/3 jaar richting Ajax ofzo.

22 mei 2019 om 19:30

Want de Belgen van Tottenham en Eriksen hebben niet in de Ajax jeugd gezeten en spelen niet de meest prestigieuze finale in Europa? Sorry hoor maar Ajax heeft zat spelers afgeleverd aan de top vanuit de jeugd. Als we het over Nederlandse jongens hebben is Ligt misschien ook een mooi voorbeeld 😉

22 mei 2019 om 19:31

@Suppyourlocal: Robben is van dezelfde generatie als vd Vaart en Sneijder en ik hoop toch niet dat je vindt dat Hateboer een betere speler is dan de Ligt en vd Beek

22 mei 2019 om 19:43

Hahaha. Wow. Willem II en Groningen hebben welgeteld 3 namen en meneer doet gelijk alsof beide clubs voor de top opleiden en het beter doen dan Ajax. Wie wint vaak de prijs voor beste jeugdopleiding? Wie wordt er in Europa en in de wereld geroemd om de manier hoe de club jeugdspelers doorstroomt?

Maar Ajax doet het niet goed hoor. Hou op man.

22 mei 2019 om 20:32

Dat wordt natuurlijk ook gedaan. Het wordt misschien niet handig omschreven, maar zijn punt snap ik wel. Als ajax zelf opleidt maat spelers aan het buitenland verliest, is het lastig om aan te vullen met dit akkoord.

22 mei 2019 om 21:24

@suppyourlocal, hahaha, dat meen je toch niet serieus dat de clubs ut de middenmoot de betere spelers opleiden? Tuurlijk zitten er goede tussen en natuurlijk haalt de top een en ander weg. Maar toevallig zojuist weer een speler die naar Groningen van Ajax, omdat Groningen daarvan beter de kt te worden. En hoeveel gaan er andersom?

22 mei 2019 om 22:21

Er staat in de tekst dat ook PSV een jeudspeler van AZ overneemt. Waarom zeg je daar dan niks over? Of is het dan opeens niet erg?

22 mei 2019 om 18:46

Hypocriet? Nee hoor, ik zeik niet over het feit dat spelers naar het buitenland gaan. Echter, die spelers moeten vervangen worden en als er bij AZ of PSV een betere speler rond loopt dan in bijvoorbeeld Denemarken, dan heb ik liever die betere speler

22 mei 2019 om 18:54

Egoïstisch? Natuurlijk! Wel als het om voetbal gaat. Ik heb het liefst dat Ajax elk jaar alles wint. Maar dom? Tja, dat mag je vinden, maar naar mijn mening is dit gewoon geen goede ontwikkeling voor mijn favoriete club

22 mei 2019 om 20:07

Ga dan ook niet dom mee lullen dat de competitie beter moet worden (als je dat al doet) want het gaat niet op ajax psv en feyenoord maar die 15 andere clubs die moeten beter worden. Betere competitie meer weerstand betere resultaten in europa

22 mei 2019 om 21:27

Dat die clubs niet structureel beter worden heeft vooral te maken met een beperkte opleiding en technische staf. Verreweg de meeste trainers die niet in de absolute top hebben gevoetbald kunnen de benodigde skill’s niet bijbrengen, op een enkele uitzondering daargelaten.

22 mei 2019 om 22:24

Volgens mij doet hij dat ook nergens hoor. Ik zie hem meerdere malen verkondigen dat (het lot van) andere clubs hem weinig doen. Wat zijn goed recht is.

22 mei 2019 om 18:50

Ik vind het juist goed. Kans voor de subtop (az, fcu en vitesse) om eigen jeugd te behouden. Talenten overnemen kan nog steeds maar dan tegen een hogere vergoeding

22 mei 2019 om 19:02

Ik snap ook zeker de beweegredenen van clubs als Utrecht en vooral AZ. Echter snap ik het vanuit het perspectief van Ajax niet zo goed. Niet veel talenten worden bij Ajax door eredivisieclubs weggehaald, andersom gebeurt dat veel vaker. De balans is bij zo'n akkoord voor Ajax dus niet heel positief.

22 mei 2019 om 19:07

Ja daar heb je wel gelijk in. Ik weet niet Hoe vaak het voorkomt, zou handig zijn als ze cijfers erbij hadden gepubliceerd. Weet alleen dat az altijd leeggeroofd worden door vooral Ajax en PSV dacht ik

22 mei 2019 om 19:17

Klopt, AZ raakt veel talenten kwijt. Echter halen ook zij wel weer bij andere clubs talenten op. Zo werkt het nou eenmaal, elke club raakt jeugdspelers kwijt aan grotere clubs. Enige verschil is dat de topclubs in Nederland ze vooral kwijtraken aan buitenlandse clubs.

22 mei 2019 om 19:39

AZ heeft veel jonge jongens vanaf de f- of d-tjes gescout en opgeleid. AZ staat er niet om bekend actief spelers bij andere clubs uit de eredivisie te benaderen. Al zal AZ ook best eens buiten de pot hebben gepist. Echter Ajax staat eind van elk seizoen weer bij AZ aan de boom te schudden. Gelukkig zijn er voldoende talenten die verstandig zijn en echt voor AZ te kiezen. Zoals Stengs en Boadu.

22 mei 2019 om 19:50

AZ heeft geen eens f'jes. Of zoals dat tegenwoordig de onder 9 heet

22 mei 2019 om 19:42

Je moet niet alleen aan 1 club denken kerel. Want de desbetreffende clubs hebben dit niet zo Maar afgesproken. Maar de amateur clubs in Nederland en de grotere clubs in het buitenland zal het misschien het zelfde blijven ondanks dit herenakkoord. Maar ja maar ik vind dat er ook positieve dingen hier naast zijn de 2 laatsten degraderen direct naar de eerstedivisi. En dat houd de ere divisie naar mij sterker. Maar wat jij benoemd over jou club Ajax dat u niet positief vind, dat blijft in mijn ogen het zelfde want de clubs uit het buiten land deden het al. En die doen nu nog steeds het zelfde als ze willen, het heren akkoord gaat over de Nederlandse clubs onder elkaar. Ik snap jou redenatie wel maar wat u zegt heeft niks met dit akkoord te maken denk ik. Want waar u op doelt dan zal de leeftijd omhoog moeten van spelers die in de picture staan van de grote clubs bijvoorbeeld 18 jaar dan zijn Ajax en de andere clubs zeker van hun talenten. Misschien heb ik je verkeerd begrepen maar dit is hoe ik het zie.

22 mei 2019 om 19:47

@dweyer

Quote: "blijf dat herenakkoord toch jammer vinden, denk dat dit namelijk niet positief is voor Ajax. Er verdwijnen genoeg talenten naar het buitenland, de opleiding moet ergens vandaan bijgevuld worden."

Dat herenakkoord stelt in de praktijk niets voor omdat clubs nog steeds elkaars talenten kunnen wegkapen, maar daarvoor dan alleen het dubbele bedrag moeten betalen. Het gaat daarbij in de meeste gevallen om hooguit een paar ton terwijl Ajax nu al miljoenen uitgeeft om talenten uit het buitenland aan zich te binden.

22 mei 2019 om 21:31

Precies als een club met veel geld potentie ziet, dan gaan ze er evengoed voor en halen ze de speler. Het is meer dat clubs de jeugdspelers niet het hoofd op hol brengen en ook de goden net onder de top wegkapen.

23 mei 2019 om 05:19

Ik heb begrepen dat het anders in elkaar zit. Men heeft hogere bedragen afgesproken als men toch spelers bij elkaar weg haalt (factor twee) Dat stukje wil AZ graag overheen lezen dus zullen ze straks steen en been gaan klagen wanneer Ajax een speler oppikt.

Dit lijkt me een goed initiatief. Wat ik me wel afvraag: stel nou dat een jeugdspeler zelf graag van bijvoorbeeld AZ naar Feyenoord wil, omdat hij daar meer perspectief ziet. Geldt die vergoeding dan ook? En hoe controleer je dat, want jeugdspelers hebben toch geen formeel contract?

22 mei 2019 om 18:46

Het herenakkoord gaat er enkel om dat er niet actief jeugdspelers van andere clubs worden benaderd voor een overstap. Mocht een jeugdspeler zelf willen vertrekken is dat nog gewoon mogelijk.

22 mei 2019 om 18:49

Ja precies. Dus dan vraag ik me eigenlijk wel een beetje af of er werkelijk wat gaat veranderen. En ik verwacht dat één van de ploegen binnen 5 jaar een transferverbod krijgt opgelegd wegens het overtreden van de regels

22 mei 2019 om 19:13

Ja in theorie blijft een speler dan bij de club, want waarom zou die zomaar weg gaan zonder aanbod van een andere club? Ik denk echter ook dat ze gewoon alsnog onderling overstappen, maar misschien nu in mindere mate door dit herenakkoord. Laten we het hopen. Een transferverbod is onmogelijk, het is een herenakkoord dus dat is meer op goed vertrouwen en heeft geen consequenties bij overtreden.

23 mei 2019 om 05:20

Het herenakkoord stelt dat als je een speler actief benaderd, je tweemaal de opleidingsvergoeding moet betalen. Dus ook benaderen is gewoon mogelijk, je moet alleen meer betalen.

Komt er toch gewoon op neer dat er nog altijd spelers zullen overstappen en er eigenlijk weinig veranderd? behalve dat er mits er al een contract is er wat meer geld betaald moet worden.

22 mei 2019 om 19:09

Het is een herenakkoord, dus in feite informeel. De clubs zullen niet langer actief elkaars jeugdspelers najagen en verleiden tot transfers, maar die transfers zijn nog steeds mogelijk als een speler zelf weg wil of om andere redenen niet meer bij de huidige club kan blijven.

Vind het onzinnig. Als ik als 15 jarige bij AZ speel en ik ga liever naar Ajax of Feyenoord of waar dan ook moet ik dat toch zelf weten?

22 mei 2019 om 18:53

Dat kan ook gewoon. Het gaat erom dat bijv. Feyenoord niet zelf contact zoekt met de jeugdspelers van bijv. AZ. Als een jeugdspeler zelf weg wilt kan dit natuurlijk.

22 mei 2019 om 19:10

Ok dus als ik naar Ajax wil laat ik me zaakwaarnemer (meesten hebben op die leeftijd al 1 volgens mij) dus ff bellen naar Ajax in de winter met "jo Ajax speler X wil graag bij jullie spelen, hebben jullie intresse?"

Dat mag dus wel? Lekker nuttig dan dat "akkoord".

22 mei 2019 om 19:56

Ja, inderdaad. Of je laat je ouders bellen. Of je buurman. Of je schoolmeester. Het zou raar zijn dat je dat niet mag doen. Het "akkoord" is dan ook meer voor de schijn en zodat clubs niet langs andere clubs kunnen gaan en de spelers kunnrn overhalen.

23 mei 2019 om 12:25

@freshzone

Quote: "ok dus als ik naar Ajax wil laat ik me zaakwaarnemer (meesten hebben op die leeftijd al 1 volgens mij) dus ff bellen naar Ajax in de winter met "jo Ajax speler X wil graag bij jullie spelen, hebben jullie intresse?. Dat mag dus wel? Lekker nuttig dan dat "akkoord".

Een club als Ajax is natuurlijk uitsluitend geinteresseerd in de pareltjes. En die komen meestal uit voor vertegenwoordigende teams en komen daar hun generatiegenootjes van Ajax tegen. En die praten er natuurlijk met elkaar over hoe het er bij Ajax aan toe gaat en door dat in combinatie met de uitstraling van Ajax wordt een jong talentje al snel het hoofd op hol gebracht zonder dat Ajax er iets voor hoeft te doen. En dan zijn er vaak ook nog de ouders die bepaalde plannen hebben met hun kroost. En dan zijn er ook nog de talentendagen van Ajax waarvoor ook talenten zich in kunnen laten schrijven die lid zijn van een andere club. Het zou mij dan ook verbazen als het afgezien van meer inkomsten daadwerkelijk voordeel oplevert voor de clubs waarvoor de afspraken zijn bedoeld..

Ja leuk voor AZ, Utrecht en Vitesse, maar alles daaronder zal nu wel nog weer harder kaalgeplukt worden. Dit riekt naar kartelvorming.

22 mei 2019 om 19:18

Waarschijnlijk wel ja. Het idee er achter is ook dat die clubs gestimuleerd worden om ook een topopleider te worden. Dan sluit je als club als het ware aan bij het herenakkoord (denk ik), omdat het voor het talent dan geen verbetering is mbt de kwaliteit van de opleiding.

22 mei 2019 om 19:56

Dat is gewoon een simpel argument om het allemaal goed te praten. Het grote deel zal die status namelijk nooit krijgen. Ik vind het bijzonder hypocriet om eerst het slachtoffer te spelen om vervolgens een grote groep wel buiten te sluiten. Ze hebben het allemaal over solidariteit en men trapt er nog in ook.

22 mei 2019 om 22:25

Wie zegt dat ik er in trap? Ik benoem het gene wat in het artikel staat.. Wat mij betreft blijft elke bvo gewoon van elkaars talenten af. Is voor iedereen beter en met name voor de talenten zelf, echte toppers komen altijd wel bovendrijven, bij elke bvo.

Zoveel zal er niet veranderen. Wanneer Ajax een speler wil zal het lachend de ‘opleidingsvergoeding’ betalen. Meer dan een paar ton zal dat niet zijn.

22 mei 2019 om 18:51

Jij doet alsof een paar ton Monopoly-geld is. Het kan er concreet wel toe leiden dat een club selectiever wordt in het contracteren van jeugdspelers van andere clubs

22 mei 2019 om 19:02

Aangezien het om 28000 per opleidingsjaar gaat zal het max om 2 ton gaan en dan moet de betreffende speler al 7 jaar bij een andere club hebben gezeten wat amper voorkomt. AZ scout sws wat minder vroeg bv, die beginnen pas bij de onder 11. 2 ton is voor Ajax inderdaad amper iets. Jensen heeft al 3,5 miljoen gekost.

Wat is internationale status? Willem II met Frenkie en Virgil en Groningen met Robben & Hateboer meer goede spelers voortgebracht afgelopen jaren dan die clubs die ik nu zie.

22 mei 2019 om 19:04

Of Heerenveen met Schöne, Ziyech, Sinkgraven, Pierie en Vlap.

Ik ben dan ook wel benieuwd naar die internationale status. En wat nou als er in Nederland een nieuwe club die status krijgt. Valt die club dan automatisch onder dit akkoord?

22 mei 2019 om 19:06

hahahah, Heerenveen ook meer voortgebracht inderdaad, wat heeft Vitesse nou ook voortgebracht? of Utrecht? Ayoub en van wolfswinkel ofzo?

22 mei 2019 om 19:13

Vitesse heeft Propper, Van Ginkel. Zijn wel beter dan hele rijtje uitgezonderd Ziyech

22 mei 2019 om 19:15

Even simpel gezegd; als dit een puntensysteem zou zijn krijg je die voor accommodatie, specialisten, visie, manier van opleiden. (Volgens Goes van Utrecht) terwijl ik zelf meen dat ook innovatie en doorstroom naar profvoetbal meegenomen zal worden maar zou ik op moeten zoeken hoe dit precies in elkaar steekt. Een nieuwe club die de status verwerft zal direct erbij horen lijkt me, zeker ADO Den Haag en Sparta kunnen veel aan die stap hebben.

22 mei 2019 om 19:53

Gewoon een slim trucje om de clubs die in aanmerking komen voor Europees voetbal voort te helpen. Ik vind het nogal hypocriet om het slachtoffertje te spelen als club en vervolgens een groot deel van de clubs buiten de afspraak te houden.

Laat ze lekker naar de concurrent gaan, dan blijven ze tenminste voor Nederland behouden. Anders zullen ze toch wel naar het buitenland vertrekken

En de overige clubs kunnen door AZ gewoon kaalgeplukt worden. Geen heren akkoord voor hun he?

22 mei 2019 om 22:55

Maar de kleinere bvo's plukken toch ook amateurverenigingen kaal? Zo blijft het. Dit hebben deze clubs met elkaar afgesproken, dus laat ze. Wil een andere club ook meedoen, moeten ze om tafel gaan met elkaar

Dus Anderlecht kan vanaf volgend jaar jonge spelers halen bij AZ voor minder dan het Ajax of PSV kost?

22 mei 2019 om 19:52

Zou zomaar kunnen

23 mei 2019 om 05:22

Dat klopt, Ajax moet dubbel betalen als ze zelf de speler benaderen.

Ik vind het allemaal nogal hypocriet. Die clubs kunnen dus wel spelers weg blijven plukken bij andere clubs, maar bij henzelf willen ze het absoluut niet hebben.

22 mei 2019 om 19:54

Sparta en Heerenveen worden nu nog meer leeggezogen dan eerst denk ik.

22 mei 2019 om 20:12

Juist omdat de kleine clubs met dit soort problemen te maken krijgen, is de aansluiting nog slechter. Deze vijf clubs doen nu alsof het niveau nu omhoog gaat, maar in feite helpen ze alleen zichzelf.

22 mei 2019 om 20:15

Dat valt wel mee denk ik in het geval van Heerenveen. Je moet dan die jongens overhalen om in een gastgezin te gaan wonen. Bij het geval van AZ, die wonen soms al in Amsterdam. Zelfde geldt voor Utrecht aangezien hun jeugdopleiding al half amsterdam is. Sparta gaat wel leeggeplukt worden ja, dat ligt wel lekker centraal voor al die clubs op Vitesse na

Wat belangrijker is dan dit herenakkoord is ?? Wat is de invloed van Brexit de komende jaren ?? Kunnen Engelse clubs nog jeugdspelers uit het buitenland aantrekken ??

Dit hele herenakkoord is leuk en aardig, maar heeft geen echte meerwaarde. Als Ajax of PSV komt dan ga je toch wel. Dus de grootste talenten worden nogsteeds weg geplukt. Dat beetje extra geld staat in schraal contrast met wat deze speler zou opleveren na dat laatste beetje opleiding. Het enige wat je voorkomt is dat Ajax en psv 2x nadenken over twijfelgevallen.

22 mei 2019 om 23:00

Precies. Daarbij zullen jonge voetballers wel beter nadenken over waar ze heen willen. Als ze kunnen kiezen voor Ajax of voor AZ zullen ze nu eerder voor Ajax kiezen, want de overstap wordt wat lastiger. NU denken ze dat ze altijd nog gewoon naar Ajax kunnen....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren