Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman: ‘Hij is samen met Piqué de beste verdediger ter wereld’

Laatste update:

Barcelona veroverde onlangs de 26ste landstitel en kan het seizoen nog meer glans geven door de Spaanse beker in de wacht te slepen. Aanstaande zaterdag is Valencia in Sevilla de tegenstander in de finale van de Copa del Rey. Ronald Koeman, die jarenlang bij Barcelona speelde en Valencia korte tijd als trainer onder zijn hoede had, kijkt op verzoek van Marca naar de huidige stand van zaken bij twee van zijn voormalig werkgevers.

Koeman stond elf jaar geleden met de Copa del Rey in zijn handen, maar werd enige tijd later uit zijn functie ontheven. In Valencia en omstreken wordt met enige regelmaat gesproken over de ‘vloek van Koeman’, want sinds 2008 is de prijzenkast niet meer aangevuld. “Het was toen al een onrustige club met de nodige trainerswisselingen. Daarom is er de laatste jaren ook zo weinig succes geweest. Gelukkig hebben ze nu een ervaren trainer (Marcelino, red.) die rust predikt. Dat heeft duidelijk invloed op de prestaties op het veld.”

“Het was gewoon geen goed huwelijk”, zegt de bondscoach van het Nederlands elftal over zijn kortstondige dienstverband in het Mestalla. “De verwachtingen waren hooggespannen, maar helaas waren de resultaten niet om over naar huis te schrijven. Ik wil er liever niet te lang op terugkijken, het is nou eenmaal zo gelopen. Het was niet alleen maar negatief, want ik heb er ook een hoop van geleerd. Elke trainer gaat weleens door zo'n fase in zijn loopbaan.”

Koeman werkte enige jaren later bij Southampton samen met Virgil van Dijk en maakte de opmars van de verdediger van dichtbij mee. “Op dit moment is hij samen met Gerard Piqué de beste centrale verdediger ter wereld.” Bij Oranje is hij getuige van de stormachtige ontwikkeling van Matthijs de Ligt. “Hij heeft een geweldig seizoen achter de rug, en dat allemaal op slechts negentienjarige leeftijd. De halve finale van de Champions League bereiken is niet niks. Het zelfvertrouwen waarmee hij speelt, dat is echt ongelooflijk knap. De prestaties van Ajax zijn erg goed voor het Nederlandse voetbal. Ze hebben een goede mix van jonge talenten en ervaren spelers zoals Daley Blind en Dusan Tadic. Het is een indrukwekkend seizoen geweest.”

Voor Koeman is het begrijpelijk dat Jasper Cillessen na dit seizoen van club wisselt. Van de bank van Barcelona naar een basisplaats bij het geïnteresseerde Benfica is wat hem betreft niet een stap terug. “Hij is een goede doelman die gewoon wekelijks moet spelen. Het grootste probleem is dat zijn concurrent (Marc-André ter Stegen, red.) ook over erg veel kwaliteiten beschikt. Daarom snap ik dat hij nadenkt over een transfer.”

Wie wint de Copa del Rey?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Koemannetje toch Pique de beste centrale verdediger van de wereld. Wat een grap.

21 mei 2019 om 12:01

Pique heeft echt een geweldig seizoen gespeeld..

21 mei 2019 om 12:14

Hij heeft een gied seizoen gedraaid, maar tegen Liverpool...
Nee piqué is zeker niet 1 van de beste ter wereld

21 mei 2019 om 12:16

Pique heeft een geweldig seizoen achter de rug

21 mei 2019 om 12:23

Wie staat dan in je top 3 op dit moment? Voor mij staat Pique daar zeker in.

21 mei 2019 om 12:45

Gattuso,

Pique heeft dit jaar een geweldige jaar gedraaid en dankzij hem en Messi stond Barcelona veilig in de la Liga.

Mensen zo als jij snappen niet van voetbal kwaliteit.

Wie is volgens jou de beste verdediger dan? Van Dijk? Nou van Dijk ging ook zwaar de mist in in Barcelona 2 goals dankzij zijn slecht verdedigen. Is hij dan automatisch slecht.

Messi is ook de aller beste nu van de wereld, maar hij scoorde niet in Liverpool is hij dan op eens niet meer de beste.

Sinds wanneer is 1 wedstrijd bepalend wie de beste is.

Ga leren begrijpen wat voetbal is man.

21 mei 2019 om 12:48

Van Dijk, Ramos en Chiellini vind ik beter nog steeds en dan heb je nog Laporte die een beest van een seizoen heeft gedraaid bij City die toch wel net daar onder zit.

21 mei 2019 om 12:51

@v_watcher

ik vond die Laporte echt extreem slecht hoor tegen de Spurs. die heeft er hoogst persoonlijk voor gezorgd dat City uit het toernooi vloog met fouten die ik een topverdediger normaal niet zie maken, zeker niet twee keer in een wedstrijd

21 mei 2019 om 12:54

@Danny-10

de CL is natuurlijk wel de meest prestigieuze en moeilijke competitie. juist in die wedstrijden word er van spelers verwacht dat ze zich onderscheiden. dat je als speler goed presteert in een competitie waar je rijker en kwalitatief sterker bent dan 90 procent van de andere teams is natuurlijk niet zo heel moeilijk

21 mei 2019 om 13:03

V-Watcher - dan vraag ik mij echt af hoe Ramos moet spelen om niet meer in jouw lijstje voor te komen. Dat je Laporte kiest (en ik ben het eens met die keuze), bevestigd dat je nadrukkelijk naar het huidige seizoen kijkt. In mijn ogen is Pique duidelijk boven Ramos uitgestegen dit seizoen.

Chiellini is ook zo'n usual suspect die altijd genoemd zal worden in zulke lijstjes. In mijn ogen is Koulibaly hem al een tijdje voorbij als beste verdediger van de Serie A. Skriniar komt ook in die buurt. Mijn top 4 zou op het moment bestaan uit Van Dijk, Pique, Koulibaly en Laporte.

Japie_krekel heeft wel gelijk dat Laporte als een amateur speelde tegen Spurs. Maar iemand beoordelen op een wedstrijd slaat ook nergens op natuurlijk.

21 mei 2019 om 13:04

@danny-10
Kan je beter van je zelf zeggen, clown.
Wat ik zeg, hij heeft een goed seizoen.. maakt hem dat de beste ter wereld?? Nee natuurlijk niet
Is maar 1 die niets snapt van voetbal en dan ben jij zelf.
Piqué is altijd gewoon een goede verdediger geweest niets meer, niets minder.
Heb de beste man schouder aan schouder duels zien verliezen van nota bene Robinho.
Op jou vraag van sinds wanneer is 1 wedstrijd bepalend wie de beste is? Sinds wanneer is een seizoen bepalend wie de beste Is??
Messi staat al ruim 10 jaar aan de top, wil je hem er alsjeblieft niet bij halen bij een punt over piqué? Niet gepast.
Wie ik Beter vind? Nou chiellini, ramos, van dijk, Bonucci, skriniar, koulibaly.. zijn allen verdedigend sterker dan piqué.
Dat ie in Spanje het voornamelijk super gedaan heb, komt wellicht ook door de tegenstanders?

21 mei 2019 om 13:09

@gatusso3

kritiek op alles wat met Barca te maken heeft word vaak niet gepruimd in Nederland. als een Guardiola, Messi of een Pique een keer falen mag dat vooral niet benoemd worden. dan was dat pure pech of lag dat aan de minder geliefde ploeggenoten zoals Vidal bv

21 mei 2019 om 13:16

Gelukkig heb jij meer verstand van het spelletje dan Ronald Koeman. Toetsenbord helden allemaal hier.

21 mei 2019 om 13:26

@gjerinho

ik kan weinig met dit soort opmerkingen. een Danny Blind bv selecteerde wel een Anita voor Oranje maar vond Ziyech niet goed genoeg. daar moeten we het dan verder maar mee eens zijn want Blind heeft een trainersdiploma dus wie zijn wij dan om het er niet mee eens te zijn?

vooropgesteld, ik vind Koeman een uitstekende coach maar dat betekend niet dat alles wat hij zegt ook automatisch de waarheid is omdat het zijn mening is

21 mei 2019 om 13:44

Ja want Koeman heeft t voetbal uitgevonden zeker? Zelf ben je net zo een toetsenbord held.
Koeman is een goeie coach, maat zijn bril is wel Catalaans

21 mei 2019 om 13:51

& Japie_krekel.

Ja klopt, zeer vermoeiend, en de meeste denken gelijk dat ze Johan cruijf zijn, iedereen die iets negatiefs zegt over Barcelona heeft gelijk geen verstand van voetbal.
Terwijl dit Barcelona helemaal biet zo denderend is, zeker niet om te zien spelen, als Messi niet mee doet of zijn wedstrijd niet heeft is echt niet eens zo heel best om te zien vior de neutrale toeschouwer.

21 mei 2019 om 14:29

Gjerinho, hoe zou jezelf dan omschrijven?blijkbaar is iemand die een ander mening heeft dan jij een toetsenbord held🤔Mocht jij het nog niet doorhebben, er zijn zoveel trainers,analisten en voetbalfanaten met hun eigen opvattingen!

21 mei 2019 om 14:31

Jepie_krekel

Ik zei het vorig keer. Maar jij snapt niks van.
Een CL wedstrijd is een wedstrijd op zich. Je kan een offday hebben. Een wedstrijd wordt op details beslist.

Van Dijk viel ook door de mand in Barcelona.

Dus als ik jouw mening moet delen dan Lucas Moura nu beter dan Ronaldo en Messi.
Alderweireld beter dan Pique.

Dus volgens jou moet Origi dit jaar boven Ronaldo en Messi eindigen bij de ballon dor verkiezingen o dat hij de finale van de CL heeft gehaald?

Wat een voetbal niveau heb je zeg.
Mag ik je een oprecht vraag stellen? Heb je ooit gevoetbald? Want je kraamt alleen onzin uit.

21 mei 2019 om 14:37

Gatusso3 je zegt sinds wanneer is een seizoen bepalend wie beter is, en dan noem je skriniar....
Vind pique sws dit seizoen beter als ramos, bonucci en chiellini. Ook die speelden niet goed in de CL dus dat is een bullshit argument. Daarnaast zegt ronald koeman op dit moment. Wat betekent, niet over een periode van 5 jaar, maar over een middelgrote periode. Dus ongeveer één seizoen.

21 mei 2019 om 14:50

@tokkie020.
Welke slechte wedstrijd heeft chiellini gespeeld in de cl dan? Ramos welke slechte wedstrijd in de cl?
Ben benieuw welke wedstrijd je gaat noemen.
Ik denk dat Ajax van geluk mag spreken dat die heren er niet bij waren.
Heen wedstrijd tegen Ajax haalde ramos letterlijk alles weg.
Bij skriniar Zie je aan alles dat ie puur verdedigen veel beter is dan piqué, verliest niet een duel, hoe bedoel je 1 seizoen?
Speelt er Nu 2 bij inter en ook bij samp was het een topper, als je dat niet gevolgd heb, geeft niet maar kom dan niet zo dom praten.
Zie zowel chiellini als ramos niet zich zo als een kind worden weg gezet door Wijnaldum als piqué.

21 mei 2019 om 14:53

@Danny-10

het kampioenschap van Ajax vind jij dus een knappere prestatie dan het feit dat ze de halve finale van de CL hebben gehaald? dan vraag ik me eerder af wat jouw voetbalniveau is en vind ik eigenlijk best wel dat jij een hoop onzin uitkraamt

landskampioen worden in een competitie waar je beter en rijker bent als 95 procent van je tegenstanders en waar je je over 38 wedstrijden wel een aantal misstappen kan veroorloven is veel makkelijker dan een CL winnen waarin je constant tegenstanders van een hoog niveau treft en waar elke mindere prestatie je uitschakeling kan betekenen. dat is de maatstaf voor waar je als team staat op dat moment in de internationale top

op CL niveau onderscheiden de mannen zich van de jongens

en nee, Moura is niet beter als Messi op basis van 1 wedstrijd net zoals ik Pique niet de beste vind op basis van een goed seizoen in de Spaanse competitie waarin Barca beter en rijker is dan 95 procent van hun tegenstanders. van de beste verdediger ter wereld verwacht ik meer dan wat ik van hem in de twee wedstrijden tegen Liverpool heb gezien. Messi heeft in die eerste wedstrijd iig laten zien waarom hij word gezien als de beste speler ter wereld maar Pique heb ik zich totaal niet zien onderscheiden in verdedigend opzicht. die speelde beide wedstrijden bar slecht.

in de Primera Division is Pique dit jaar niet zo een sterk team tegengekomen als Liverpool en in deze echte krachtmeting heeft hij gefaald in beide wedstrijden dus voor mij is hij momenteel niet de beste verdediger ter wereld

21 mei 2019 om 14:56

@dannie 10.
Van dijk viel wel iets minder door de mand dan piqué, in Barcelona was ten eerste pique ook niet top, een wonder dat t 3-0 werd, zwaar geflatteerd.
Van dijk heeft een foutje gemaakt, rest was een lucky rebound en een prachtige vrij trap.
In Liverpool dat iets anders, hoe kon Wijnaldum zo vrij in koppen, om maar niet over de corner te spreken.
Heb jij wel gevoetbald? Zo ja, wel op een heel zielig niveau

21 mei 2019 om 15:30

Gattuso,

Hahahahhaha ik lach me dubbel. Aub wat heb je gedronken?
Twee opmerkingen die mij in deuk doen lachen.
1- " Heb de beste man schouder aan schouder duels zien verliezen van nota bene Robinho"

Serieus moet je zo lang terug in de tijd om wat te vinden dat noemen we juist zielig. Pique heeft absoluut minder seizoenen gekend. Maar dit seizoen is hij juist met van Dijk indd de aller beste.

2- "sinds wanneer is een seizoen bepalend wie de beste Is"

Het gaat over dit seizoen en niet over 10 jaar terug. Want van Dijk is nog nooit de beste geweest buiten dit seizoen.

Je mag de beste vinden wat je wilt. Jouw mening is slechts een mening...maar kom niet met onzin uit 15 jaar terug om jouw mening als een feit te doen lijken.
Koeman heeft het over dit jaar en niet over 10 jaar terug.
Lees hele artikel ipv alleen de titel man.

21 mei 2019 om 15:45

@Jepie_krekel,

Je dwaalt weer af van de onderwerp.
Net zei je dat een CL wedstrijd beter is dan hele seizoen in La Liga. Toen ik met Lucas Mura vs Messi krabbel je terug.
PIQUE heeft juist een uitstekend jaar gedraaid. Het kan zijn dat je Barca niet hebt gevolgd. Neem ik je niet kwalijk.
Maar ga geen onzin uitkramen. Barca kwam absoluut top teams tegen in de la liga. Weet je nog hoe Barcelona kapot werd gespeeld toen Pique rust kreeg en Barca met grote cijfers verloor.
1 wedstrijd verliezen in de CL niet zien dat je slecht bent.

Die slechte teams die jij noemde van Laliga verloor Ramos dit jaar ook flink van.

En verdedigers van Juve gingen ook ten onder van Ajax.
Nee mijn voetbalniveau is juist uitstekend. Jouw niveau is juist 0.0 die een CL wedstrijd beter vindt dan hele seizoen. Zelfs een kleine kind van 5 zou je rot uitlachen.

Natuurlijk was het fijna als Ajax de halve finale van CL had gehaald. Maar ondanks dat zij beter waren zijn ze uitgeschakeld.
Wil zeggen dat Tottenham verdedigers de aller beste zijn van de wereld omdat zij de finale hebben gehaald...
Ik geloof Koeman die een trainer, verdediger en meer kennis heeft van voetbal dan jij die alleen maar van uit je zolder wat bullahit verkondigt.

21 mei 2019 om 16:03

Feit blijft dat ie dat soort duels verloor, ik geef t als voorbeeld omdat het wel een heel zielig gezicht was, van zo een jochie een duel verliezen.
Verder als je in een halve finale cl zo slecht speelt als piquã©.. kan je onmogelijk de beste zijn, in Barcelona was ie ook al zwak maar in Liverpool.. echt een Zeak niveau.
Ramos stond/staat er juist in die wedstrijden dat het er op aan komt, piquã© niet.

21 mei 2019 om 16:10

@danny-10

de beste verdediger ter wereld maakt imo het verschil in de wedstrijden tegen de sterkste tegenstanders, de moeilijkste wedstrijden. dat maakt hem dan naar mijn mening de beste omdat hij zichzelf op dat moment onderscheid op het hoogst denkbare niveau, in de wedstrijden waar het er echt om gaat en waar elke misstap exit toernooi betekend.

ik ben verder niet met je eens dat Barca in de Primera Division dit jaar betere tegenstanders is tegen gekomen als Liverpool

ik zeg ook nergens dat Pique verder geen prima verdediger is maar de beste ter wereld vind ik hem niet. dat jij en Koeman dat wel vinden is jullie goedrecht en ik kan die mening respecteren maar dat wil niet zeggen dat andere voetbalcoaches of voetbalfans er niks van snappen als ze een andere mening hebben over wie de beste ter wereld is

21 mei 2019 om 14:07

Wat is dat toch met mensen die niet eens naar een bepaalde competitie kijken, misschien 2 wedstrijden zien van een ploeg gedurende een heel seizoen en toch een mening hebben over een speler? Vrij apart. Pique heeft gewoon een heel goed seizoen gespeeld.

21 mei 2019 om 14:26

Dit seizoen is pique inderdaad de beste. We moeten afleren om spelers op 1 wedstrijd te beoordelen in een seizoen van 50 wedstrijden. Elke verdediger maakt foutjes. Vvd ook 2 maal in de fout tegen barca en de ligt tegen tottenham ook foutje. Pique is niet direct verantwoordelijk voor de goals op anfield maar hij heeft natuurlijk betere wedstrijden gehad. Maar hij was rots in de branding hele seizoen. Is niet zomaar dat barca in 4 classicos, 2 *atm, 3* sevilla, 2 * valencia, 2* psv, 2*tottenham, 2*inter, 2* lyon en 2* manu niet verloor

21 mei 2019 om 20:14

Jij bent type die geen 1 wedstrijd kijkt maar wel zijn mening komt geven. Piqué was dit jaar zo ontzettend belangrijk en ja ook nog de beste centrale verdediger ter wereld. Dus jou reactie is pas een grap.

Haha Pique de beste vd wereld. Vind Ramos en Chiellini toch wel klasse beter hoor.

21 mei 2019 om 12:15

Ja Ramos heeft ook echt een geweldig seizoen achter de rug. Come on man. Pique heeft echt een geweldig seizoen gedraaid. Is op dit moment zeker top 3.

21 mei 2019 om 12:16

Pique heeft dit seizoen allebei die 2 overklast

21 mei 2019 om 16:18

Allebei nog wel. Ramos is overschat maar Chiellini is toch beter.

21 mei 2019 om 12:26

Ik blijf het toch altijd verbazend vinden dat mensen Ramos noemen. Ja hij is een goede verdediger die ook nog eens regelmatig belangrijke goals scoort, maar hij maakt te veel fouten en pakt te veel kaarten om de allerbeste te zijn. De grootste verdedigers verdedigen op de bal in plaats van op de man.

21 mei 2019 om 12:37

Wat een onzin. Soms moet je je ook fysiek laten gelden d.m.v. een overtreding. Ramos kan dat goed, maar gaat soms over de schreef.
Ramos is een topper, Pique en Van Dijk zijn dat ook. Echter Van Dijk is een aantal jaar jonger en ik heb bij hem het idee dat er nog rek in zit. Pique en Ramos zijn m.i. net over hun top heen, maar nog steeds van wereldklasse.

21 mei 2019 om 12:39

Ben het er helemaal mee eens, staat op niet altijd goed gepositioneerd. En Chiellini of Silva heb ik altijd beter gevonden en Piqué en VvD dit jaar ook

21 mei 2019 om 12:57

Als je de meeste rode kaarten pakt, ga je niet af en toe over de schreef. Dan maak je simpelweg teveel fouten.
20 rode en 163 gele kaarten. En dat is alleen voor de competitie.

21 mei 2019 om 14:05

Onzin. Soms is het nodig. Verreweg de beste man op het veld tegen Ajax toen (thuis). Zat overal (net) tussen. Anders had Ajax die ook gewonnen

21 mei 2019 om 14:06

Je hebt een compilatie van al die rode kaarten op Youtube. Sommige kaarten meer dan terecht. Een aantal zijn gegeven puur o.b.v. reputatie.

21 mei 2019 om 18:11

@almogaver

Nee, dat zit gewoon in het spel van Ramos. Was hij pakweg 10 jaar eerder doorgebroken, was zijn spel als doodnormaal bestempeld. Mensen doen net alsof Ramos om de week iemand door midden trapt, wat gewoon absoluut niet waar is. Ramos is al ruim 15 jaar prof. en pakt dus gemiddeld minimaal 1 en maximaal 2 rode kaarten per seizoen. 160 interlands en 3 internationale bekers. Ruim 100 doelpunten. Sorry mijn vriend, daar kan Pique gewoon simpelweg niet aan tippen. Pique is misschien dit jaar beter dan Ramos, maar das ook niet gek aangezien Real de afgelopen 2 jaar een identiteits crisis heeft. Ook verkopen ze gewoon even hun beste speler en hele goede spelers als James & Morata die het zeker niet slecht deden bij Real. Barca had dit seizoen genoeg punten laten liggen als Messi ze niet constant red. Nee, zet een willekeurige top verdediger op de plek van Pique, en Barca zou er niks van merken als team.

21 mei 2019 om 20:24

Gast, schei uit. Hij is net iets beter dan Hierro.
Pique is in verdedigend opzicht i.m.o. al jaren beter dan Sergio Ramos. Maar dat heeft ook meer met stijl te maken. Iedere keer dat Ramos ver vooruit moet dekken, is ie erg kwetsbaar.

21 mei 2019 om 12:55

Ramos, de kaartenpakker. De man die zonder zijn uitstekende en perfect getimede doelpunten bij lange niet de status zou hebben die hij nu heeft.

Sergio Ramos is voor een elite-verdediger behoorlijk beperkt.

21 mei 2019 om 13:34

Ramos is de man die de afgelopen jaren tijdens elke grote CL-wedstrijd opstond. Dan heb ik het niet over zijn goals maar verdedigende kwaliteiten. Hij was een rots in de branding tegen de topteams. Alleen tegen Barca laat
hij het soms afweten.

21 mei 2019 om 14:08

Onzin. De wedstrijd tegen Ajax by far de beste man van het veld.

21 mei 2019 om 13:01

Pique is vaak echt zwaar onderschat. Bij wedstrijden dat hij niet mee doet met Barca valt de hele verdediging uit elkaar.

21 mei 2019 om 13:07

Komt meer omdat de andere verdedigers op umtitti na, gewoon matig is, niet zo raar.
Piqué is goed, maar gewoon simpelweg niet de beste.

Vond Valencia in de hoogtijdagen (2000-2004) een prachtige club. Met mannen als Canizares, Ayala, Mendieta, Aimar, Killy Gonzalez, Vicente en Mista paar heerlijke spelers gehad. Wat later nog werd opgevolgd met een generatie met spelers als Villa, Silva, Mata, Joaquin, Albelda, Jordi Alba etc.

21 mei 2019 om 12:32

Jaaa ik.vond vooral het team met silva, villa, joaquin enz zo'n verschrikkelijk mooi team. Wat was dat een fris team.

21 mei 2019 om 12:33

Toen Jordy Alba nog een linksbuiten was.

21 mei 2019 om 12:57

Vergeet Claudio Lopez niet, schitterende voetballer was dat

Dit heeft hij vast gezegd met een barcelona bril op

21 mei 2019 om 16:19

Tja Koeman hé. Wat had je anders verwacht van hem?

22 mei 2019 om 00:06

Koeman was zelf 1 van de beste verdedigers ter wereld en daarom schat ik zijn oordeel veel hoger in dan die van jou.

Verdedigers uit verschillende competities/teams ranken op een objectieve manier is eigenlijk niet te doen, maar in mijn ogen heeft Pique zijn beste tijd wel gehad en is Virgil hem voorbij.

Dit vind ik wel een belediging voor De Ligt dat je Pique beter noemt.

21 mei 2019 om 12:10

Pique is ook beter dan de Ligt, al heeft de Ligt enorm veel potentie

Pique is nooit absolute wereldtop geweest. Hij heeft altijd spelers als Ramos en Chiellini voor zich moeten dulden. Maar Koeman kan natuurlijk niet objectief zijn.

21 mei 2019 om 12:17

Waarom Koeman Pique noemt heeft vooral te maken over de manier van spelen dat Barcelona speelt en dat is altijd heel ver van je eigen doel af waardoor er grote ruimtes achter de verdediging is. Dat is 1 van de meest moeilijkste manier van verdedigen wat 100 concentratie van je cv verlangt en daarom Ik vind het niet zo gek dat Koeman met deze naam komt, ook hij behoorde in zijn Barcelonatijd tot de wereldtop op die positie en weet dus waarover hij praat.

21 mei 2019 om 14:16

@janta.

Dat was al weer een paar jaar terug hoor..
Spelen laatste jaren tegen grote ploegen met name counter voetbal.
Mensen blijven maat denken dat Barcelona dat fantastische spel speelt, is al tijden niet zo, voor een neutrale toeschouwer is het niet om aan te zien en irriteer je je meer aan t gedrag van barca diva’s.
Koeman had dan beter een verdediger van pakweg een city kunnen noemen, die spelen wel dat spelletje.

21 mei 2019 om 16:36

Dat heeft voornamelijk te maken met hun huidige coach Valverde die de hele filosofie dat Barcelona hanteerde heeft losgelaten. Veel supporters zijn ondanks de titel niet echt blij met hem.

21 mei 2019 om 16:53

Ja is ook zo, maar daarom is de manier waarop piqué verdedigd niet heel bijzonder laatste 2 jaar.
Hoewel ik het spel onder tata en tito ook niet overweldigend naar voren spelend vond gaan.
Dus snap eigenlijk eerlijk gezegd je punt niet dat Koeman piqué noemt mede door het pressie spel.
Word al jaren niet meer gespeeld

21 mei 2019 om 17:17

Ik heb Pique onder Pep wereldpartijen zien spelen dus die jongen kan er echt wel wat van.

21 mei 2019 om 12:36

Benzema, jij bent lekker objectief. Voor het spel dat Barcelona wil spelen is Pique de beste verdediger en daarbij komt dat hij dit seizoen met afstand de beste was. Ramos hebben we allemaal zien schitteren en Chieliline heeft volgens mij nog geen 20 wedstrijden kunnen spelen dit seizoen.

21 mei 2019 om 14:27

@maus123.

Welk spel is dat dan volgens jou? Met veel pressie naar voren op balbezit? Zal je even wakker schudden, spelen ze al jaren niet meer.
Voorheen speelden ze 4-3-3 met de de backs onderhand al vleugel aanvallers.
Tegenwoordig is het rakitic, Vidal en busquets op het middenveld in een 4-4-2, die druk naar voren is ver te zoeken tegenwoordig, als Messi zn dag niet heeft, is het gewoon slecht wat ze op de mat leggen.

21 mei 2019 om 12:38

En jij bent als Real-fan wel objectief?

Bij ploegen als Barcelona en Man City is het nu eenmaal veel moeilijker verdedigen dan bij een Atletico Madrid of Juve. Ik vind Pique een geweldige verdediger en snap Koeman wel.

21 mei 2019 om 12:44

@bon Jovi

waarom is het bij Barca moeilijker verdedigen dan? ik heb Barca tegen Liverpool gezien en die hebben twee wedstrijden alleen maar op de counter gespeeld en belachelijk veel man achter de bal gehouden. ze liepen allemaal op hun eigen helft

21 mei 2019 om 13:04

Dat vind ik een te makkelijk argument om de kwaliteiten van een verdediger in de spotlights te zetten. Ajax speelde dit seizoen ook met veel ruimte achter de verdediging, maar dat maakt Blind natuurlijk niet de beste verdediger ter wereld.

Alle speelstijlen hebben zo hun nadelen en voordelen voor alle posities in het veld. Om dus te stellen dat het voor Pique moeilijker is dan voor Chiellini vind ik echt te makkelijk.

Goh verrassend dat Ronald een Nederlander en een Catalaan noemt, objectiviteit is weer ver te zoeken hier. Zie liever dat onze bondscoach zich afzijdig houdt van dergelijke commentaren.

22 mei 2019 om 00:08

Dus Koeman mag geen mening geven over spelers, dat vind ik nou een rare opmerking.

Hij speelde natuurlijk bij Barca, maar puur kijkend naar alleen dit seizoen (want Ramos is toch echt beter dan hun allen), moet ik zeggen dat ik het wel eens ben met Koeman hoor.
Van Dijk is gewoon op dit moment zowat de beste en wat hij over Pique zegt ben ik het helemaal mee eens ook al heb ik totaal niks met Pique. Maar dit seizoen was die man zo erg goed, naar mijn mening zijn beste seizoen bij Barca.
ik kan er gewoon niet om heen maar Pique speelt echt geweldig.hij is dit seizoen echt meer van waarde vond ik dan ooit.

En ja Cillessen kan idd beter vertrekken, tweede keep bij barca is helemaal niet verkeerd maar kan me voorstellen dat je gewoon lekker onder de lat wilt staan 90 min en dat zit er bij Barca nogsteeds niet i n lijkt het wel.. datterwijl ik hem best rijp er voor acht maar ja blijkbaar Ter Stegehn is hem toch voor.

21 mei 2019 om 12:22

Ach kom op , Ter Stegen is gewoon een paar klasses beter. Denk dat Ter Stegen gewoon top 3 keepers is op het moment

Koeman moet weer punten scoren in Catalonie. Pique is een geweldige verdediger maar echt niet de beste. Van Dijk is dat wel en kan zomaar de Ballondor winnen.

21 mei 2019 om 12:18

Dit seizoen hoort pique toch bij de beste

21 mei 2019 om 12:38

Mwa, toen hem gevraagd werd voor wie hij was in de halve finale zei Koeman voor Liverpool. Denk niet dat hij punten wilt scoren en gewoon heel eerlijk is.

Pique heeft een goed seizoen gedraaid maar is iemand die een goed seizoen draait meteen de beste verdediger van de wereld? daar zet ik wel mijn vraag tekens bij. een Ramos bv was drie keer op rij een cruciale speler de afgelopen jaren bij een Real Madrid dat drie keer op rij de grootste Europese prijs won

21 mei 2019 om 14:31

@ Japie krekel.
Precies dat dus, als een speler een goed seizoen heeft, is het dan gelijk de beste? Hoeveel drama seizoenen heeft piqué wel niet gehad, waar ie duels van de lichtste spitsen verloor?
Ramos is nog steeds een betere verdediger, kan ook gezegd worden van chiellini, koulibaly bijvoorbeeld.

Piqué heeft uitermate een geweldig seizoen gespeeld en ik vind het ook niet raar dat Koeman hem tot één van de beste benoemt samen met Van Dijk. Ergens snap ik het dus wel.

Alleen lees ik hier nu dat Ramos nog steeds beter is?... Misschien in het algemeen ja, maar als het om dit seizoen gaat is Piqué Ramos voorbij gestreeft. Met ramos achterin krijgen ze nog steeds het ene doelpunt na de andere om de oren. Barcelona was dit seizoen stabiel .. in tegenstelling tot Real.

21 mei 2019 om 12:40

Dat zegt natuurlijk niets. Haal Messi weg bij Barcelona en ze krijgen hetzelfde als dit seizoen bij Real Madrid gebeurde. Ik heb niet het idee dat Koeman hier helemaal objectief is. Pique is een goede verdediger met een goed seizoen achter de rug, maar vorig jaar schreef iedereen 'm af en nu is hij ineens weer de beste verdediger ter wereld?!

21 mei 2019 om 12:45

Ben ik niet helemaal met je eens. Ja, real madrid kreeg veel doelpunten tegen dit seizoen (46). Barcelona kreeg dit seizoen echter ook meer goals tegen dan gemiddeld (36). Zelfs Getafe en Valencia kregen minder goals tegen dit seizoen.

21 mei 2019 om 14:33

Als je Messi bij Barcelona weg haalt hadden ze ook minder punten dan ze nu hebben behaalt, is zonder hem zelfs schrijnend om te zien.
Gewoon dom van real om te denken dat het een verstandige keuze is om Ronaldo van de hand te doen.

Op zulke momenten zie je dat 90% van vz werkelijk geen idee hebben van de huidige toestanden in het voetbal.
Wss basseren ze hun mening op die paar potjes fifa die ze spelen...

Ik zie serieus mensen Ramos en Chiellini noemen.
Over het algemeen: totaal mee eens. Maar het afgelopen seizoen? Die 2 bij elkaar opgeteld waren niet eens zo goed als Pique. (Vooropgesteld dat ik Pique totaal niet uit kan staan btw.. )

Dat iemand als Koeman zoiets zegt , toont ook aan dat hij het voetbal dus heel goed en accuraat volgt. Mooi om te zien!

21 mei 2019 om 12:48

ik heb Pique twee keer tegen Liverpool gezien en toen vond ik hem echt niet best spelen maar het zal wel aan mij liggen dan. ik dacht niet toen ik hem toen in actie zag, ik zie nu de beste verdediger ter wereld spelen

21 mei 2019 om 13:11

Japie dus jij hebt pique tegen liverpool gezien. Oke en de rest van het seizoen? De wedstrijden tegen real? Die van La liga? En de rest van de cl campagne?

21 mei 2019 om 13:15

@barcalover123

ik beoordeel spelers op hoe ze zich manifesteren in de wedstrijden waar ze met een zware weerstand te maken hebben en dat is als ze een Europese topclub van hun eigen kaliber treffen. in dat soort wedstrijden onderscheiden de mannen zich van de jongens

dat je goed speelt tegen een Villareal of Espanyol ofzo vind ik geen hele bijzondere prestatie als je het veel beter team hebt. nu Real Madrid een dramatisch seizoen speelde door het vertrek van Ronaldo had Barca verder geen enkele concurrentie in de Primera Division

21 mei 2019 om 13:13

Tsjonge jonge, het lijkt wel of men het geheugen van een goudvis heeft. Deze Pique wordt binnen Catalonië en daarbuiten jaarlijks zwaar bekritiseerd omdat hij simpelweg dramatisch presteert, nu doet hij het een seizoen leuk en is hij weer de beste CV van de wereld. Nee, wat Ramos en Chiellini (en zelfs Godin buiten dit seizoen) de afgelopen seizoenen hebben laten zien spreekt voor zich. Bij het gemis van een van de beide heren blijkt hoe slecht Real Madrid en Juventus zijn dit seizoen, met name het gemis van Chiellini is aanzienlijk (meer dan Ronaldo).

21 mei 2019 om 14:40

@moniqie.

Nou laten we maar beginnen dat jij er helemaal niets van snapt, laat je keer op keer op keer blijken in je comments.
Chiellini heeft veel blessure leed gehad dit seizoen, wedstrijden dat ie speelde was ie echter gewoon solide, zie hem geen duel van Wijnaldum verliezen.
Bij hem word er alleen niet een heel circus van gemaakt als ie goed speelt, doet ie namelijk vrijwel altijd.
Piqué is volgens figuren als jou meteen de beste om dat ie 1 sterk seizoen heeft, waar ie in de wedstrijd waar het erop aankomt gewoon als kleuter te kijk word gezet.
Verder heeft ie meer seizoenen gewoon slecht verdedigt dan goed.
Buiten dat, maakt 1 seizoen je meteen de beste?

Piqué is zeker wel een goeie verdediger maar de beste van de wereld in mijn ogen niet. Weet alleen niet zeker of het er wel helemaal objectief aan toe ging tijdens dat interview. Vind Ramos nog steeds beter en belangrijker en Virgil is ook gewoon een animal, beide mannen schat ik hoger in ondanks het top seizoen wat hij gedraaid heb

Als de meeste mensen die gereageerd hebben nu gewoon eerst het artikel lezen, dan staat er duidelijk dat Koeman het over dit seizoen heft (''op dit moment''. Pique heeft een beter seizoen gedraaid dan Ramos en Chiellini. Je kan een speler niet op 1 wedstrijd beoordelen.

21 mei 2019 om 16:22

Dan nog spoor je niet als je zegt dat je Pique de beste vind. Chiellini is dat (nog steeds). De CL hoef je niet als excuus te geven want Chiellini speelde niet in de kwartfinale. Met Chiellini in de basis dit seizoen slikt Juve gemiddeld 0.3 goals per wedstrijd. Hoeveel zijn dat er met Pique?

Raar dat niemand Koulibaly noemt.. Misschien omdat hij bij Napoli speelt, maar Koulibaly heeft in mijn ogen zeker het niveau van van Dijk en Pique.

21 mei 2019 om 16:18

Iedereen die verstand heeft van verdedigen ziet dat Chiellini, Godin, van Dijk en Koulibaly (ook in die volgorde) de beste verdedigers van de wereld zijn. Helaas kijken velen, en vooral Nederlanders, alleen naar wie er een goede inspeelpass heeft en af en toe een kopgoal maakt uit een corner op een belangrijk moment...

Wat een reacties allemaal over Pique. Lijkt alsof mensen reagen alleen over zijn wedstrijd tegen Liverpool. Die hoort al jaren in het rijtje van beste verdedigers, als je wedstrijden van hem kijkt snapje dat nog. Die gast wordt echt onderschat en ik zeg dkt niet door een paar reacties hier

21 mei 2019 om 13:17

Jaren? Gast, Pique wordt al jaren verguist binnen en buiten Catalonië. Terecht ook, sinds het vertrek van Puyol heb je altijd zijn gebreken gezien. Sindsdien heeft hij welgeteld 2 seizoenen goed gespeeld.

21 mei 2019 om 20:37

Wel knap dat een speler die 8 keer landskampioen geweest is (waaronder een aantal keer als minst gepasseerde defensie), 3 CL's en meerdere Copa's gewonnen heeft, maar 2 goede seizoenen gespeeld heeft. Alle voetballers zijn verschillend en hebben andere kwaliteiten: Piqué heeft zich jarenlang bewezen in een defensie die met een extreem hoge lijn speelt (waardoor hij af en toe 50 meter moest verdedigen). Dat is toch wat anders dan een Godin of Chiellini, die meer teruggetrokken spelen. Ik ontken niet dat die twee verdedigen niet tot kunst hebben verheven, maar de beste jaren zijn er inmiddels af en als je naar dit seizoen kijkt is het niet meer dan logisch dat Koeman Piqué en Van Dijk dusdanig beoordeelt. Af en toe vraag ik me echt af hoe mensen zich zo door emotie of gebrek aan feitenkennis kunnen laten leiden. De manier waarop je generaliseert en dingen verzint passen dan wel weer in de huidige tendens in onze clickbait samenleving, dus zo verrassend werkt je brein ook niet.

21 mei 2019 om 21:29

Ja leuk hoor titels opnoemen, dat is een teamprestatie (en er speel ene Messi), oftewel medespelers kunnen zijn zwakke spel compenseren. Voor de duidelijkheid; een goed seizoen is toch overduidelijk aangegeven in de context van een wereldklasse verdediger, je hoeft geen wereldklasse verdediger te zijn om de La Liga te winnen. Victor Valdes was ook 6x Spaans kampioen en heeft 3x de CL gewonnen maar niemand schaarde hem tot de beste doelmannen ter wereld.
Die hoge lijn verklaart verder ook niet waarom hij zelden zijn niveau haalde toen Puyol op pensioen ging. Het is een top 20 verdediger van de laatste jaren, maar behoort zeker niet tot de beste. Af en toe vraag ik me echt af hoe mensen zich blind kunnen staren op statistieken en niet gewoon kunnen inzien hoe de realiteit eruitziet. De manier waarop jij in dit geval generaliseert en statistieken verbuigt zonder enige vorm van correlatie tussen de beiden passen in de huidige tendens in onze koppige samenleving waar iedereen er op geheid is om gelijk te hebben.

Pique??? Ronald toch, je was zelf ook verdediger en dan weet je als geen andere wie de beste verdedigers van deze tijd zijn grapjas.

Koemand laat soms echt even goed zien waarom hij jarenlang overal flopte als trainer. Wat dit toch weer een domme uitspraak. Pique de beste? sinds de jeugd tot vandaag is Pique nooit de beste verdediger geweest.

Als pique volgens koeman 1 vd beste vd wereld is ben ik ibrahimovic.
Serieus vent!en jij hebt voetbalvisie?
Zet pique bij everton en ze eindigen t seizoen -88 doelpunten

Pique en van Dijk de beste vinden is niet alleen onrealistisch maar ook nog eens zeer respectloos richting Chiellini en Godin, die van verdedigen een kunst maken i.p.v af en toe uit een corner scoren op een belangrijk moment. Triest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren