Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord greep al vijf keer mis in jacht op nieuwe technisch directeur’

Laatste update:

Martin van Geel is bezig aan zijn laatste maanden in dienst van Feyenoord, maar de Rotterdammers zijn er vooralsnog niet in geslaagd om een opvolger te vinden voor de scheidend technisch directeur. Verschillende namen passeerden in de afgelopen tijd de revue en De Telegraaf weet te melden dat de club al vijf keer nul op het rekest heeft gekregen van in zijn ogen geschikte kandidaten.

De ochtendkrant noemt KNVB-directeur Nico-Jan Hoogma en technisch directeur Max Huiberts van AZ als de twee ‘grootste namen’ die hebben laten weten geen heil te zien in een overstap naar De Kuip. Alternatieven Joris Mathijsen (technisch directeur van Willem II), Ferry de Haan (algemeen directeur van stadsgenoot Excelsior) en Earnest Stewart (technisch directeur bij de Amerikaanse voetbalbond) zouden eveneens geen haalbare kaart zijn.

Feyenoord bevindt zich daarom in een ‘ronduit zorgelijke’ situatie, doordat er op dit moment niemand is die over het aan- en verkoopbeleid voor volgend seizoen gaat. De selectie van de nummer drie van de Eredivisie heeft behoefte aan vers bloed en bovendien mist de nieuwe trainer Jaap Stam een ‘aanspreekpunt op voetbaltechnisch vlak’.

De Telegraaf stelt verder dat algemeen directeur Jan de Jong eigenlijk helemaal geen afscheid wilde nemen van Van Geel, maar dat er onder druk van de Vrienden van Feyenoord en een deel van de achterban toch werd besloten om een einde te maken aan de samenwerking. De krant schrijft dat de kans nog altijd aanwezig is dat de club met een ‘verrassende naam’ op de proppen komt, maar dat een eventuele opvolger van Van Geel in ieder geval niet tot de gedroomde kandidaten zal behoren.

Vind jij dat Feyenoord er goed aan heeft gedaan om afscheid te nemen van Martin van Geel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat gebeurt er allemaal bij mn cluppie....zorgwekkend en triest tegelijk.

20 mei 2019 om 10:09

De na-weeën van slecht beleid.
Van Geel had geen geld om voldoende te investeren in de selectie waardoor je ieder weekend naar stel prutsers moet kijken die de naam Feyenoord niet waardig zijn.

20 mei 2019 om 11:00

Hij had twee jaar geleden wel geld, maar heeft dat helaas verkeerd besteed. En doordat er geen scouting is, halen ze maar spelers die het goed doen in de Eredivisie. Dat werkt niet.

20 mei 2019 om 12:01

Ik mis voornamelijk een stuk visie en/of beleid (hoe je het ook wilt noemen).

Door de financiële problemen werden er talenten doorgeschoven en dat ging verrassend goed. Dan komt er weer wat geld in het laatje en dan worden er weer oude bekende aangetrokken plus Kuijt en Van Persie die nog 1~2 jaar komen afzwaaien.

Zoals Ajax nu die nieuwe linksback heeft gescout in Argentinië heb ik Feyenoord al jaren niet meer zien doen!
Ze huren ook liever een Clasie i.p.v. Ayoub een kans te geven.

Dat van Geel een miskoop heeft kan gebeuren, dat heet risico nemen maar dat doen ze nu juist niet. Ze gaan voor veilig en voor breedte aankopen waardoor je uiteindelijk volledig afhankelijk bent van Berghuis en er verder geen creativiteit in het elftal zit.

20 mei 2019 om 12:22

Feyenoord probeert te veel en te lang aan te sluiten bij de cultuur van de supporters: werkvoetbal. Ze moeten hun visie bijstellen en een andere koers kiezen en dus een ander type spel en spelers. Het is allemaal leuk met dat havengedoe en mouwopstropers, maar dan krijg je nooit echte voetballers. Als Kuijt al je held is en je maar eens in de twintig jaar een echte voetballer als van Persie aflevert, dan leg je het af tegen de concurrentie. Kijk eens naar AZ, waar ze voetbal boven werken laten prevaleren.
Natuurlijk duurt dat een tijdje, maar Feyenoord moet die weg een keer inslaan en niet meer proberen aan te sluiten bij die oude nostalgie.

Ja je kan ook alleen maar verliezen. De selectie is niet op orde en er is een onervaren trainer aangesteld. Grote kans dat je voor de kerst al een bak met ellende hebt. De betere spelers willen weg en zullen vanwege 2 dramatische seizoenen amper wat opleveren. En de jeugdopleiding is ook jaren een puinhoop geweest maar gelukkig is Brard weer terug om het op poten te zetten, maar dat zal ook tijd kosten.

20 mei 2019 om 07:23

Jeugd is enige hoop.
2 jaar een zwakke lichting. Maar zelfs daar zijn Malacia en Vente uitgekomen bijv.
De -19 is zelfs erg goed en heeft wel wat pareltjes lopen. Je kan niet ieder jaar een geweldige lichting hebben helaas

20 mei 2019 om 07:57

Malacia kan misschien nog een aanwinst zijn als hij zich blijft ontwikkelen maar bij Vente geloof ik er niet in. Maar het was wel gewoon jarenlang een puinhoop bij de jeugdopleiding. Verschillende hoofd jeugdopleidingen gehad en zoals bijv. O19 elk jaar een nieuwe trainer. Maar nu Brad terug is en met het nieuwe complex heb ik wel weer vertrouwen in dat het goed komt.
En de O19 doet het zeker goed als team maar of er na Kökcu nog meer spelers zijn die de stap naar het 1ste kunnen maken weet ik niet.

20 mei 2019 om 12:02

Nu moet Jong Feyenoord nog doorstromen naar de KKD zodat die talenten ook daadwerkelijk ervaring opdoen.

Tja, zal ik dan toch maar mijn sollicitatiebrief opsturen? Is het echt zo lastig om een TD te vinden?

20 mei 2019 om 09:27

wel voor feyenoord, matige selectie waar de beste speler gestopt is.
De selectie is weinig waard, dus veel geld binnen komen lukt niet
Veel geld is er ook niet, maar er zijn wel goede spelers nodig om dichter bij psv en ajax te komen.

Lijkt me geen ideale werksituatie

20 mei 2019 om 12:04

Zonder mezelf te overschatten kan ik het wel beter doen als Van Geel.
Bij gebrek aan scouts ga ik zelf wel scouten en heb voldoende spelers op de korrel die ik volg en beter zie worden.

De selectie is niet bijzonder veel waard maar dat is ook een stukje uitdaging om er dan iets van te maken!
Als ik kijk naar iemand als Ted van Leeuwen; die kan ook met weinig middelen een prima team samenstellen.

Je zou wel gek zijn in dit wespennest te stappen!
Iemand die de club weer gezond heeft gemaakt. Gezorgd voor selecties die 5 prijzen hebben gepakt word uitgekotst door een groot deel van onze aanhang!

Sterker al stonden we thuis 4-0 voor dan nog hoorde je anti van Geel leuzen.

Een nieuw TD gaat het nooit beter doen dan dit. Maar gelukkig hebben we er zat in het stadion die het wel beter kunnen......

Dit zijn de gasten die Feyenoord kapot maken. Met blijven gebruiken van vuurwerk, rellen, en zorgen voor boete na boete. Maar genieten nu zitten we zonder TD!

20 mei 2019 om 07:40

Zo jammer voor Feyenoord dat van Geel weg gaat, echt een perfecte TD voor Feyenoord, maar ja, dat gebeurt als je figuren als Kraay jr een media podium geeft waar zij helemaal los kunnen gaan! Deze vent doet net of hij overal middenin zit bij Feyenoord, walgelijk!!!!!

20 mei 2019 om 07:45

Een perfecte TD voor Feyenoord? Wij zijn een handelshuis hé, hoeveel hebben wou nou verdient nadat wij uit de schulden waren? Als je 0.0 verdient, hoe kun je dan groeien?

20 mei 2019 om 08:39

Hmm. Een selectie die niks meer waard is. Een verloederde jeugdopleiding die niet in de KKD spelen maar tussen de amateurs. Geen scouting apparaat. Slechte relatie met de achterban . Ruzie met Vrienden van Feyenoord . Geen warme band met het bedrijfsleven in de regio . Hmmmm

20 mei 2019 om 07:44

Wannneer je in de schulden zit als club zijnde en geen enkele cent hebt, is Van Geel goed. Hij kan creatief omgaan en kan nog best "goede" sommen krijgen voor spelers. Wanneer je als club zijnde geld hebt, is Van Geel alles behalve een goede TD. Kijk naar de spelers die zijn gekocht toen we wel wat geld hadden. Ook is het netwerk van Van Geel dusdanig klein dat hij alleen in ee ED kijkt (en oud spelers) met een uitzondering daar gelaten (Jørgensen). Feyenoord had na het aflossen van de schulden bij de VVF, afscheid moeten nemen van Van Geel. "Gezorgd voor selecties die 5 prijzen gepakt hebben", dat is zo overtrokken. Ook was hij verantwoordelijk voor de selectie die tegen Trencin in de voorrondes met 5-1 eruit vlogen. Hij heeft goede dingen gedaan, tuurlijk, maar helaas is zijn aankoop beleid en (deels) verkoop beleid (volgens hem 10 miljoen afgewezen op st Juste) om te huilen. Ik zie ook niemand instappen hoor, maar de scouting moet ook omhoog van momenteel (jaren eigenlijk al) is de scouting van AZ, Heerenveen en Groningen een stuk hoger. Er is zoveel mis bij de club...

20 mei 2019 om 07:51

@troy:
Heel anders scouten bij die teams. Zie je toch met de beste spelers van die clubs die het toch moeilijk hebben bij de top 3 dan........
St juste is de laatste echte goede verdediger die we hebben! Ja leten we die in de winterstop effe verkopen! Dit bedoel ik wie verzint het dat dat slecht was?!?!

Mooi heh 5 prijzen is zijn inbreng overtrokken. Maar verantwoordelijk voor 5-1 verlies Trencin was hij wel! Haha
Was een complete off-day had niks met de selectie te maken.

Er loopt hier zat talent rond! Sinds wanneer is het buitenland heilig? Laatste keer dat we dat gingen halen waren we haast failliet met al die tropische verassingen!

Hij heeft het gewoon geweldig gedaan! En geloof me geen nieuwe gaat het beter doen!
Iedere TD heeft ook miskopen ook bij Ajax en bij PSV. Anders zou het wel een hele makkelijke baan zijn! Maar meerendeel waren nog steeds goede aankopen zeker voor het geld wat er uit is gegaan

20 mei 2019 om 08:02

Omdat wij een scouting hebben waar FC Doelpaal ons nog bij uit lacht. Als jij 10 miljoen! Kan vangen voor st Juste, ookal is hij de beste verdediger, dan moet je dat gewoon doen. We speelden nergens meer voor (buiten de beker). Oke, het was Van Geel die ons landskampioen maakte, niet het team dat boven zichzelf uit stak. Tevens is Van Geel verantwoordelijk voor een JC schaal ten koste van Vitesse en PSV na penalties.
En voor de bekers. Tuurlijk heeft elke TD miskopen, dat neem ik hem ook niet kwalijk, wat ik hem wel kwalijk neem is de spelers die hij haalt en er jack shit mee doet. Tuurlijk heeft dat ook met de trainer te maken die ze opstelt, maar kom op. Ik geef ook gewoon toe dat V Geel credits verdient, toen wij in de schulden zaten. Toen we eruit waren, ging al het geld in transfers en hoeveel hebben wij nu op het veld? 0 fucking euro om te verkopen. Geweldig gedaan vind ik ook zwaar overdreven. Goed gedaan in tijden van crisis, niets meer niets minder.

20 mei 2019 om 08:03

@capis, extra: de spelers die moeite hebben bij de top 3, waarom halen wij ze voor miljoenen dan?!

20 mei 2019 om 08:09

@ttoy:
Steek eens 100m over vanaf de Kuip!
Zie je een heel nieuw jeugd complex wat door die inkomsten mogelijk was. Schulden zijn weer verder afbetaald. En alsnog heb je een selectie die makkelijk 3de werd......

De teams die jij noemt halen die gasten nog 2/3 jaar eerder! Dan zijn ze nog niet toe aan een Feyenoord.

Waarom zou je in de winter je beste en ook nog jonge verdediger gaan verkopen?!?! Wat zou daar positief aan zijn? Sportief gaat boven wat centen pakken

20 mei 2019 om 08:24

Voor wat is dat nieuwe complex dan? Scouting is niet alleen het 1e elftal he, ook voor de jeugd. Denk je dat de buitenlandse spelers die pak 'm beet Heerenveen scout, direct in de basis staan? Deze spelers kun je, net als wat Ajax doet, scouten, in het 2e droppen, uitlenen, om ze klaar te stomen voor het eerste en anders verkopen voor een miljoen. Wat ik bedoelde te zeggen met St Juste, is dat Van Geel aangaf een bod van 10 miljoen te hebben ontvangen. In de eerste seizoenshelft speelde St Juste nieteens, die kwam pas na de blessures van Botteghin en Jan-Arie in de basis. Vandaar ook dat Martina gehaald werd. Maar goed, Van Geel heeft het fantastisch gedaan, nieuw jeugdcomplex, geen schulden meer, wat prijzen, en netjes 3e dit seizoen.

20 mei 2019 om 08:02

Blijf jij toch lekker weg uit de Kuip. Zullen je niet missen hoor.

Feyenoord is financieel gezond geworden door een boekhoudkundig trucje. Linksom of rechtsom, er moet nog steeds tientallen miljonen worden terug betaald. Je kan die 5 prijzen wel noemen, maar alleen in het kampioensjaar is er goed voetbal met bijbehorend resultaat laten zien. De andere jaren waren gewoon ontzettend slecht, de beker of Johan Cruijf schaal winnen maakt het seizoen niet beter.

Maar ach, talenten twijfelen bij te tekenen, talenten vertrekken naar Ajax en Psv. Talenten klagen over het gebrek aan doorgroeimogelijkheden. Talenten worden op het 2e plan gezet terwijl er dure, niet toevoegende krachten als Clasie en Martina worden gehuurd. Een jongen als Kokcu zie je nu al meer toevoegen aan Feyenoord dan de miljoenen die zijn gespendeerd aan koekenbakkers als Vejinovic, Tapia en Amrabat.

Dat er geen nieuwe TD wilt instappen ligt niet aan de supporters. Dat er geen nieuwe TD wilt instappen ligt aan het jarenlange wanbeleid van Geel, het verkwanselen van miljoenen, de jeugdopleiding links laten liggen.

Feyenoord werd kampioen, Van Geel had hier hã©t moment moeten pakken om door te pakken. Heeft hij niet gedaan. Tientallen mlijoenen verkwanselt aan matige en dure spelers. Nu zijn we twee seizoenen verder en is Feyenoord terug bij af. Er is geen geld en de selectie bevat weinig spelers die waarde vertegenwoordigen.

Over de waarde van spelers, ga eens kijken hoeveel winst Van Geel heeft gemaakt op de spelers die hij heeft gekocht. Nou, geen rooie cent. Van Geel staat ontzettend negatief qua transfersaldo. Hij wordt puur gered door jongens van Varkenoord. Net het gedeelte waar hij weinig invloed op heeft.

Maar blijf van Geel maar verdedigen hoor, kan je je meteen afvragen wie de club nou écht kapot maakt. Ik ben blij wanneer deze koekenbakker weg is. Tijd voor een grote schoonmaak!

20 mei 2019 om 08:14

@zilvervos:
Hahahaha kijk lekker gelijk agressief!
Jeugd word niet opgesteld!?!
Dat is zijn werk toch niet of wel!
Jeugd breekt niet door dat is ook niet aan een TD.

Een Tapia en ook een Amrabat zijn nog steeds goede spelers.

Plus er waren nu 2 zwakke lichtingen in de jeugd. Wat kan hij daar aan doen?

Hier weet niet eens wat hij doet

20 mei 2019 om 08:24

@capis

Waar ben ik agressief dan? Een TD zijn verantwoordelijkheid is niet of Jeugd doorbreekt, het is wel zijn verantwoordelijkheid om ervoor te zorgen dat alle faciliteiten aanwezig zijn om het doorbreken van jeugd te kunnen optimaliseren.

Het roepen van dat er zwakke lichtingen in de jeugd zijn is te simpel. Kijk nu naar jongens als Kokcu, Bouchatoui, Azarkan, Bannis, Bijlow, Malacia, Nieuwkoop etc etc. Als je jaren geledne had geinvesteerd in een Jong Feyenoord had je daar nu ontzettend veel profijt van gehad.

Maar nee, Van Geel doet het goed. Hou op. Dat je jaarlijks door een AZ bedreigt wordt terwijl je het dubbele budget hebt is echt een schande.

20 mei 2019 om 09:35

Kan je meer vertellen over dat boekhoudkundige trucje? Ik heb de financiele situatie van Feyenoord niet zo gevolgd maar dat klinkt wel interessant.

20 mei 2019 om 10:09

@zilverenvos:
"dat er geen nieuwe TD wilt instappen ligt niet aan de supporters. Dat er geen nieuwe TD wilt instappen ligt aan het jarenlange wanbeleid van Geel, het verkwanselen van miljoenen, de jeugdopleiding links laten liggen. "

Mooi verhaal eigenlijk. Dat vgeel ook de schuld krijgt van zijn gedwongen en abrupte opstappen, onder druk van een Rvc. Dat gaat me te ver. Dat de RvC vgeel weg wil hebben is hun goed recht, maar door de druk zo op te voeren zonder de lange termijn in de gaten te houden is hun fout, niet die van vgeel. Emotiemanagement is dat, nooit een goede raadgever.
Los daarvan klopt je 'aanname' niet dat vgeel verlies heeft gemaakt op het doen van aankopen (als je naar de totalen kijkt).
Als je een logisch rijtje maakt van spelers die gekomen zijn (gratis of tegen een transfersom) en kijkt wat die hebben opgeleverd toen ze de deur uitliepen, dan is dat 10 miljoen winst. Spelers als Berghuis en Larsson uiteraard niet meegerekend, die zitten er nog. (obv gegevens van transfermarkt)
speler- kosten - inkomsten
immers; 0,8; 2,3
singh; 0,6; 0
te vrede; 0; 0,5
janmaat; 0; 6
pelle; 3; 11
bilal; 3,5; 0,4
hahn; 0; 0,5
vejinovic; 3,5; 1,25
kramer; 1,5; 0
gustafsson; 1,5; 1
elia; 0; 1,1
kuyt; 0; 0
kazim; 0; 0
amrabat; 4; 2,5
boetius; 1,5; 3,5
el ahmadi; 0,7; 0

Totalen: 20,6 kosten en 30,0 inkomsten

20 mei 2019 om 11:40

@ijsmuts

Precies. Je mist dus Botteghin, Berghuis, Larsson, Haps, Vermeer, St Juste, Tapia.... De inkomsten wegen langerna niet op tegen de kosten.

Verder kan je kijken welke spelers nou geslaagd zijn bij Feyenoord. Immers? Deels. Singh? Miskoop, Te Vrede? Miskoop. Janmaat? Ja. Pelle? Ja. Bilal? Miskoop. Hahn? Miskoop. Vejinovic? Miskoop. Kramer? Deels. Gustafson? Miskoop. Elia? Ja. Kuyt? Ja. Kazim? Miskoop. Amrabat? Miskoop. Boetius? Miskoop. El Ahmadi? Ja. Berghuis? Ja. Larsson? Miskoop. Haps? Miskoop? Vermeer? Ja. St Juste? Ja. Tapia? Miskoop.

Jammer dat je zegt dat ik een aanname maak, terwijl je zelf een onvolledig lijstje publiceert. Van Geel maakt gewoon flink verlies op zijn aankopen en het zijn vaak nog miskopen ook.

En dan kan je nog je vraagtekens stellen bij sommige aankopen. De zoon van Koeman kwam Pelle tegen op het strand op vakantie. Janmaat is gewoon een speler van de Feyenoord Academy, zelfde geldt voor Boã«tius. Die wordt met winst verkocht maar heeft 0 bijgedragen.

@lucasanderson

De constructie met Vvf. Daar staan we nog tientallen miljoenen in het rood.

Ontzettend veel miskopen.

20 mei 2019 om 11:51

@zilverenvos:
"jammer dat je zegt dat ik een aanname maak, terwijl je zelf een onvolledig lijstje publiceert. Van Geel maakt gewoon flink verlies op zijn aankopen en het zijn vaak nog miskopen ook. "

Nogmaals, jij zegt dat vgeel verlies draait op zijn aankopen. Ik kom hier met feitelijk bewijs dat het niet klopt en nog ontken je dat?

Je kunt niet feitelijk vaststellen wat de waarde is van een berghuis, larsson, stjuste, jorgensen, botteghin, vermeer of haps voordat deze verkocht zijn.

Dat je daarna opeens de discussie een andere kant op draait (of iemand wel of niet geslaagd is) is ook geen sterke onderbouwing. Dat is gewoonweg een subjectieve en andere discussie.

20 mei 2019 om 13:09

@ijsmuts

Van Geel zijn tijd was voorbij dus logisch dat hij dan een keer moet vertrekken. we zitten na 8 jaar Van Geel nog steeds in een slechte situatie. het aankoopbeleid is een drama, de jeugd word niet beter want Van Geel vond Jong Feyenoord in de Jupiler League overbodig en na 8 jaar stond er nog steeds geen capabel scoutigsapparaat. op wat voor basis zou je hem dan nog langer laten aanmodderen?

20 mei 2019 om 13:25

@japie: heb je mijn verhaal wel gelezen of kom je je oude teksten gewoon weer copypasten?
Ik reageer alleen met feitelijke bewijzen dat vgeel zn aankopen geen verlies maar winst hebben opgeleverd. Ik verdedig vgeel zn beleid hier verder niet en keur het ook niet af. Ik keur de manier waarop de RvC de club in de problemen brengt af.

"dat de RvC vgeel weg wil hebben is hun goed recht, maar door de druk zo op te voeren zonder de lange termijn in de gaten te houden is hun fout, niet die van vgeel. Emotiemanagement is dat, nooit een goede raadgever."

20 mei 2019 om 13:54

@ijsmuts

Van Geel bracht Feyenoord ook in de problemen dus dat ze hem vervangen hebben kan ik wel begrijpen. het enige dat weer amateuristisch is gedaan is het feit dat de mogelijke opvolgers van Van Geel al niet waren gepolst naar hun interesse om eventueel bij Feyenoord te komen werken voor zijn vertrek. nu zit je nog steeds zonder TD voor aankomend seizoen

verlies hebben we idd niet gedraaid maar echt dikke winst helaas ook niet. afgelopen seizoen was er niet eens geld om een speler te kopen

23 mei 2019 om 00:47

@ijsmuts,

"totalen: 20,6 kosten en 30,0 inkomsten"

Om die 9.6 mil winst te behalen, heb je wel 16 spelers moeten verkopen, volgens jou lijstje. Dat overtreft een Groningen nog (bij wijs van spreken).

16 spelers moeten verkopen, om 9.6 mil winst te behalen qua speler verkopen is niet Feyenoord waardig. Afgaande op jouw lijstje, is van Geel geen geschikte TD voor Feyenoord (nogmaals, alleen afgaande op jouw lijstje).

20 mei 2019 om 08:30

Dit lijkt mij juist het ideale moment om in te stappen. De bodem van slechte prestaties is toch wel bereikt en Feyenoord zou niet lager moeten kunnen zakken. Bovendien kotst iedereen bij Feyenoord Van Geel zo hard uit dat iedere td met open armen wordt verwelkomd. Daarnaast staat er een hele goede lichting jeugdspelers te wachten op speelminuten dus met 2 gerichte aankopen per jaar moet je als Feyenoord veel beter kunnen presteren. Dat was nou juist het probleem bij Van Geel die liever 24 verdedigende middenvelders haalde dan echt versterkingen op de posities waar dat nodig was.

20 mei 2019 om 09:37

De bodem bereikt? Stel Vilhena, van Persie en Berghuis gaan weg en er is weinig geld om in te kopen en je ziet dat AZ een jong, talentvol team heeft dan kan het best zijn dat je volgend jaar als 4e eindigt. Het is geen garantie dat je 3e wordt.

20 mei 2019 om 10:07

Als Vilhena weggaat ontvang je daar een flinke transfersom voor en is er geld om te investeren. Bovendien is zijn positie prima op te vullen door middel van eigen spelers (Ayoub, Toornstra en El Bouchattaoui) plus eventueel transfervrije aanwinsten (Fer, Maher). Een vertrek van Vilhena is wel het laatste waar je je zorgen over hoeft te maken. Een vertrek van Berghuis is wel funest ja, maar die kan je gewoon aan je contract houden en anders alleen verkopen voor een exorbitant bedrag waardoor je met dat geld een waardige vervanger kunt halen. We moeten niet doen alsof de wereld vergaat met deze selectie. Met 2 goede verdedigers erbij loop je gewoon 10 punten in op de top 2 en draai je een geweldig seizoen. Dat lijkt mij geen onmogelijke taak voor een td.

20 mei 2019 om 08:51

"iemand die de club weer gezond heeft gemaakt. Gezorgd voor selecties die 5 prijzen hebben gepakt word uitgekotst door een groot deel van onze aanhang!"

En dat is toch wel een beetje terecht, vind ik.

Feyenoord was in 2017 nog de beste van Nederland. En daarna kwam er ook nog eens een hoop geld binnen: 25 miljoen aan CL-inkomsten, Karsdorp verkocht voor 14 miljoen, Kongolo verkocht voor 15 miljoen. Hoe kan het dan gebeuren dat je binnen een jaar de aansluiting met Ajax en PSV al hopeloos verloren hebt?

20 mei 2019 om 10:17

Er zijn zoveel inhoudelijke argumenten tegen MvG in te brengen. Eén daarvan is zijn persoonlijke vete met de constructie van de voetbalpiramide waar de hele jeugdopleiding de dupe van is geworden. Wanneer je denkt dat deze supporters Feyenoord schuldig hieraan zijn ben je helemaal het spoor bijster. MvG heeft er de afgelopen jaren een puinhoop van gemaakt waardoor de situatie voor zijn opvolger onaantrekkelijk is.

20 mei 2019 om 15:00

@capis

ik ben met je eens dat die leuzen veel te ver gingen maar ik ben het niet met je eens dat we geen betere TD als Van Geel kunnen vinden. de spelers die hij haalde waren de spelers die een willekeurige Studio Sport kijker ook had kunnen verzinnen. vaak hele twijfelachtige Eredivisie aankopen of oud spelers die al jaren geen knikker meer hadden geraakt. in het buitenland werd verder niet eens gekeken wat daar rond liep.

daarnaast is er na 8 jaar nog steeds geen capabel scoutingsapparaat en heeft hij de kans laten schieten om onze jeugdspelers te laten meedoen in de Jupiler League. ik snap daarom het enthousiasme bij sommigen over het beleid van Van Geel niet echt

Als Ajacied is het misschien leuk om Feyenoord zo te zien worsten en dat is het ook natuurlijk maar het moet nu wel snel wat beter gaan. Feyenoord hoort mee te draaien in de top van Nederland. Al was het alleen al om de titel meer glans te geven. 😉

20 mei 2019 om 07:47

Dat is de rivaliteit en zolang het daarmee blijft, is het goed toch wij gaan voorlopig niet meedoen om de titel. Ja, de eerste 10 speelrondes misschien...

20 mei 2019 om 08:06

Het niet meedoen om de titel houdt dus in dat je een geslaagd seizoen hebt. Met de huidige selectie dien je gewoon mee te doen om de titel. Niet in december al klaar te zijn.

Natuurlijk hebben Ajax en PSV meer kwaliteit, in ondelirnge duels ben je zelfs de beste van de drie. Maar dat het team zo vaak door het ijs zakt is gewoon onacceptabel. In eigen huis verliezen van Fortuna, Willem II, Ado? Onacceptabel!

Ik ben blij dat Gio weg is, ik ben hem ontzettend dankbaar voor de afgelopen jaren, maar het leek dit jaar gewoon helemaal nergens op.

20 mei 2019 om 08:39

Ik ben het ook met je eens, ik bekijk het alleen vanuit Feyenoords perspectief hé. Zij geven aan dat de doelstelling 3e worden is, dus als je dat behaald heb je het goed gedaan. Als je tegen de nummers 1 en 2 in de onderlinge duels de betere bent, kan het niet zo zijn dat je op 20!! Punten achterstand eindigt.

20 mei 2019 om 08:45

Tja, bij Feyenoord hanteren ze dan ook matige doelstellingen. Niet voor niks dat mannen als Gio, van Geel en Gudde mogen blijven zitten na jaren lang wanpresteren.

20 mei 2019 om 08:49

@zilveren:
Noemen ze realistisch zijn!
We zijn geen PSV of Ajax en zijn we komende 10 jaar ook nog niet!
6 jaar geleden waren we zo goed als failliet

20 mei 2019 om 09:20

Dus, realistisch zijn is concurreren met clubs die de helft van je budget hebben? Ja, met gebrek aan ambitie wordt hetnooit wat met Feyenoord. Lekker weer 347784 jaar wachten op succes.

20 mei 2019 om 09:37

Dat is zeker waar. Echter in geval van Gio verbloemden de prijzen dan ook erg veel. Echter zag het voetbal er niet uit en hadden ze geluk dat Kuyt en co boven zichzelf uitgroeiden.

20 mei 2019 om 14:41

@zilverenvos

Gio heeft het gewoon prima gedaan imo met vaak hele matige selecties. Van Geel ben ik met je eens, die heeft teveel verkeerde beslissingen genomen

20 mei 2019 om 09:38

Feyenoord worstelt nu eigenlijk al 10 jaar, met de titel als enige echte uitzondering. Wat mij betreft mag het wel is klaar zijn, ik zie Feyenoord graag goed genoeg om in ieder geval af en toe is de groepsfase van de EL te overleven.

Wanbeleid bij feyenoord! Geen td en selectie niet op orde. Jonge trainer. Zal zo maar eens kunnen dat ze niet in het linkerrijtje eindigen komend seizoen.

20 mei 2019 om 07:45

Hoe dan?!?!
Ze hebben nog steeds de selectie die 3de is geworden. Sterker met soms heel dom verlies wat puur mentaal was.
En zullen ze nu ineens rechterrijtje komen?!?

Feyenoord zal weer 3de worden. Is alleen hopen met wat beter voetbal

20 mei 2019 om 07:50

De huidige selectie is van dusdanig niveau dat ze alsnog "the best of the rest" zijn. Dan zakken we ineens 10 plaatsen? En hoezo is de selectie niet op orde? Om mee te draaien om de titel idd niet, maar dat is moeilijk aangezien Ajax en PSV een aantal stappen voorliggen op ons.

20 mei 2019 om 13:11

@troy010

2 trage centrum verdedigers, 2 matige backs als Haps weer eens geblesseerd is, geen creativiteit op de vleugels, geen veelscorende spits en geen diepgang of snelheid op beide vleugels. dan is de selectie imo idd niet op orde

Ik vermoed dat dit slechte seizoen van Feyenoord slechts het eerste slokje was uit de gifbeker die de komende jaren nog gedronken gaat worden. Er staat geen stabiele organisatie, de scouting ligt op zijn gat, er stromen te weinig grote talenten door en er is geen geld om iets te doen aan deze hele situatie. Tot slot heeft de huidige spelersselectie ook ongelofelijk weinig restwaarde waardoor het lastig wordt om een buffer te creëren.

20 mei 2019 om 07:52

Mwa, hoezo een slecht seizoen? 3e geworden (wat de doelstelling is) en Ajax en PSV zijn gewoon veel stappen voor ons. En de talenten komen er weer aan, bij elke club zitten er seizoenen bij dat je gewoon geen al te grote talenten hebt. Voor de rest ben ik het wel mer je eens.

20 mei 2019 om 08:10

Als jij meent dat we geen slecht seizoen hebben gedraaid ben je echt niet goed. Echt een gebrek aan ambitie. Met die instelling ben je gewoon niets meer dan een middenmoter.

Het interreseert de meeste echt niks dat we 3e zijn geworden, maar kijk naar de manier waarop. Je eindigt kilometers achter Ajax en Psv, het werd nog spannend tussen Feyenoord en AZ nadat je een kilometer voorsprong had in de winterstop. Je speelt geen Europees...

Je mag toch verdomme wel wat ambitie hebben? Kijk naar de selectie. In de onderlinge duels met Ajax en PSV de beste. Maar als je die wedstrijden in eigen huis verliest van clubs als Fortuna, Willem II en Ado... Onacceptabel! Het is dat Gio zo'n clubman is, anders was hij er allang uitgebonjourd. En dat was dan niet onterecht geweest.

20 mei 2019 om 08:17

Vernederd in Europa door Trencin, in oktober al kansloos voor de titel en plek 2 en in februari uitgespeeld voor de beker, waardoor je daarna geen serieuze wedstrijden meer hebt hoeven spelen. Het geraamte van het elftal voor volgend seizoen is nog ongewis, dus ook daar is niet direct op geanticipeerd door andere spelers en talenten de kans in de basis te geven. Op basis waarvan is dit geen slecht seizoen? Omdat ze 3e zijn geworden? Is dat jouw norm is, ben je wel heel snel tevreden. Nee, kampioenschap of plek 2 zat er niet in, maar ze hadden wel langer bij moeten blijven en in Europa voorbij Trencin moeten komen.

20 mei 2019 om 08:33

Tuurlijk moeten we mee doen om de titel, maar kijk naar wat PSV en Ajax hebben gedaan dit seizoen. We hadden ook gewoon tot de laatste speelronde mee moeten doen, maar je kan moeilijk spreken van een slecht seizoen als wij de doelstelling halen. De doelstelling is hierin het probleem, als topclub moet je toch als doelstelling hebben de titel winnen of niet? Maar als wij de doelstelling halen hebben we het "goed" gedaan. Wat wij als supporters "willen" of "goed vinden" is bij onze club al lang niet meer belangrijk.

20 mei 2019 om 08:34

Nee, dat is de doelstelling. Als mijn doelstelling op werk is dat ik 10 problemen moet oplossen, vervolgens 10 problemen op los, maar er 30 had kunnen oplossen, ben ik dan niet goed bezig of zijn de verwachtingen van mij dan gewoon laag?

20 mei 2019 om 07:55

Mooi dat mensen die geen idee hebben wat er bij Feyenoord speelt en bijv in de jeugd toch zo’n mening kunnen vormen!
-19 van Kuyt is een geweldige selectie bijv. -17 doet het ook weer super, dus hoezo komen er geen talenten?

Komen komend jaar ook weer talenten terug die verhuurd waren en zullen ook een kans gaan krijgen!
Scouting ligt niet op zijn gat, ze kiezen er voor om zo te scouten. Dat is heel iets anders

20 mei 2019 om 08:08

Zeg je zou dat de scouting niet op zijn gat ligt? Als Feyemoord "scout" bij de middenmoot en subtop, naar spelers die 1 tot 2 jaar eerder zijn gescout door diezelfde clubs, maar ze moet kooen voor een aantal miljoen, doen ze het toch echt verkeerd hoor.

20 mei 2019 om 08:11

Leuk en aardig dat de selectie van -19 en -17 goed is. Maar er zijn echt totaal geen doorgroeimogelijkheden om van -19 aan te sluiten bij Feyenoord 1.

Van Geel bedankt!

20 mei 2019 om 08:21

@zilveren:
Wat heeft een TD te maken met doorgroeimogelijkheden naar het eerste? Ben heel benieuwd?

En welke jeugd speler had de afgelopen 2 jaar die stap kunnen maken? Buiten Bijlow, Malacia en mindere vorm Vente?
Hanson komt sterker terug nu gelukkig. En Schuurman heeft het helaas nooit waargemaakt

20 mei 2019 om 08:35

Chong, Zierkzee. Om even wat te noemen. Onze TD heeft verzuimd ons te laten instromen in de voetbalpiramide, daar lagen de grootste kansen voor de doorgroeimogelijkheden.

20 mei 2019 om 08:47

@capis

Van Geel is diegene geweest die het instromen van Jong Feyenoord naar de piramide blokkeerde. Iets waar heel Varkenoord en Gio nadrukkelijk om riep.

Het gaat er hier niet om wie er had kunnen doorstromen, het gaat er om welke faciliteiten je nu mist ten opzichte van andere clubs. Het is simpelweg niet interresant bij Feyenoord in de jeugd te voetballen. Je kan beter naar AZ, Ajax, PSV of Utrecht toe.

20 mei 2019 om 08:47

@troy:
Dan waren die 2 ook wel gegaan! Plus Zirkzee zat zelf nog geen 2 jaar bij ons

20 mei 2019 om 09:38

Weet je. Van Geel heeft het perfect gedaan.

20 mei 2019 om 09:46

Ze kiezen er voor om zo te scouten ...???....hoe te scouten dan . Er wordt gewoon niet gescout . Dus de keuze is om niet te scouten maar omdat dat de keuze is , is het prima . Jaja.

Ik heb al eens eerder gezegd dat Stan Valckx een hele goede kandidaat zou zijn. Is geloof ik 8 jaar technisch directeur geweest bij PSV en daar heeft hij natuurlijk ook moeilijke tijden gehad maar het zegt wel iets dat hij het daar zo lang heeft gedaan. En nu laat hij bij VVV zien dat hij geen volle portomonee hoeft te hebben om elk jaar een goed team samen te stellen. Hij kent dus de druk van een topclub en kan omgaan goed handelen als er geen geld is. Dat hebben we nodig.

20 mei 2019 om 09:42

Werken bij PSV is natuurlijk wel veel makkelijker dan bij Feyenoord. Ontzettend stabiele organisatie, meer geld en de supporters zijn een soort oompa loompas met een zachte G in plaats van het bloedfanatieke legioen. Je zal PSV supporters nooit een maasgebouw zien bestormen.

20 mei 2019 om 09:48

Ja dat is inderdaad een goede kandidaat. Heeft volgens mij ook nog links en rechts wat connecties in het buitenland .

"bovendien mist de nieuwe trainer Jaap Stam een ‘aanspreekpunt op voetbaltechnisch vlak"

ja daar heb je ook echt een td voor nodig. Er lopen toch nog een heleboel oud spelers rond met allemaal een prima voetbal cv...

20 mei 2019 om 09:43

TD is een lastige positie. Je ziet dat zelfs iemand als van Gaal, maar ook Peter Bosz en een gelouterde voetballer als Danny Blind hopeloos door de mand vielen op die positie. Niet elke voetballer met een goed CV kan dat zomaar invullen en iemand zonder ervaring aanstellen in het management is wel een risico.

20 mei 2019 om 11:05

ik heb het ook niet over de TD, maar over een aanspreekpunt op voetbaltechnisch vlak.
Dus een klankbord om je ideeen mee te bespreken en kijken wat hij er van vindt

Van Geel heeft zeker in slechte (financiele) tijden goede dingen gedaan voor Feyenoord. Maar hij is er ook mede verantwoordelijk voor dat er niets met dat geld gebeurde. Ik weet het, er zijn deels schulden mee afbetaald, maar ook daarna was er het e.e.a. over en dat hebben we nergens op het veld terug gezien. Het terughalen van ex Feyenoorders kan best wel eens lonen,zoals bij Kuyt en, alhoewel hij geen prijs naar binnen voetbalde, van Persie. Voor beiden geldt echter ook dat het puur korte termijn politiek was en er nul restwaarde over bleef. In dezelfde tijd dat de investering in van Persie verdampte werden Bergwijn, Lozano, Neres, Ziyech etc vele miljoenen meer waard in het aflopende seizoen. En dus lopen zowel Ajax als PSV straks weer mijlenver uit op Feyenoord in hun financiele mogelijkheden.
Daarnaast vind ik het ook fout dat van Geel eerst Stam voor enkele jarencontracteert en een paar weken later aankondigt dat hij vertrekt. Niet ten nadele van Stam, maar mij lijkt dat van Geel beter had kunnen vertrekken en het aantrekken daarvan aan zijn opvolger te laten. Die zit nu namelijk met iemand opgescheept die niet zijn keuze was maar hij gaat straks wel mede afgerekend worden op de prestaties, of juist een gebrek daarvan, van Jaap Stam.
Van Geel heeft hier de cuciale fout gemaakt dat hij over zijn eigen graf is gaan regeren.dat hij de "profielschets" heeft aangepast nadat hij Advocaat had benaderd is daarbij ook duidelijk geworden. Eerst een door de wol geverfde zeventiger benaderen om daarna een relatief "broekie" aan te stellen is oook al geen uiting van stabiel beleid.

Feyenoord gaat steeds meer het lachertje van de eredivisie worden. Wat een wanbeleid zeg! De vrienden van Feyenoord heeft veel te veel macht gekregen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren