Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kenneth Perez: ‘Hij kan beter naar Ajax dan naar een club als Everton’

Laatste update:

De toekomst van Martin Ödegaard blijft voer voor discussie. De sterspeler van Vitesse, die dit seizoen werd gehuurd van Real Madrid, kreeg zaterdag van zijn trainer Leonid Slutsky een negatief advies over een eventuele transfer naar Ajax. De Amsterdammers denken eraan om zijn contract bij Real Madrid af te kopen, maar Slutsky vindt dat Ödegaard beter naar een zwaardere competitie kan. Kenneth Perez vond de uitspraken opvallend.

"Ik vond het wel heel opvallend wat Slutsky over Ödegaard zei", vertelt de analist zondagavond bij FOX Sports. De Deen vindt het perspectief van een nieuwkomer als Slutsky op de Eredivisie verhelderend. "Hij raakte dit seizoen voor het eerst bekend met de Eredivisie en hij concludeert dat Ödegaard eigenlijk naar een betere competitie moet, waar hij meer weerstand krijgt. Als buitenstaander constateert Slutsky dat het niveau en de weerstand niet al te hoog is."

Toch denkt Perez dat Ödegaard er niet per se goed aan doet om naar een hoger aangeslagen competitie te gaan. "Ik kan me voorstellen dat het voor hem beter is om bij Ajax te voetballen dan een club als Eintracht Frankfurt of Everton. Dan kan hij ook weer ondersneeuwen en daar word je niet beter van", waarschuwt hij. Gertjan Verbeek heeft begrip voor de uitspraken van Slutsky en stelt dat een speler zich in een competitie als de Bundesliga of de Premier League wel kan doorontwikkelen.

"Haal de Champions League weg bij Ajax, en je kunt je afvragen of Matthijs de Ligt, Donny van de Beek en Frenkie de Jong zich ook zo hadden ontwikkeld", stipt hij aan. "Ze hadden iedere week wel zo'n wedstrijd en daar word je beter van. Maar PSV was na de winterstop al klaar in Europa en er was op een gegeven moment geen enkele ontwikkeling meer in dat elftal. Ik kan me de denkwijze van Slutsky dus wel voorstellen."

Doet Martin Ödegaard er goed aan om naar Ajax te gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Yeeejjj... 15 berichten over Odegaartje per dag. Hou hier toch eens mee op VZ, alsjeblieft zeg...

JA hij zou goed voor Ajax zijn. Bericht nou gewoon als je echt nieuws heb...

19 mei 2019 om 23:32

Mee eens ... alles en iedereen lult spelers maar richting Ajax. Snap niet waarom dit nieuws is aangezien; speler noch clubs noch zaakwaarnemers dit opperen. Als alles wat een analist zegt een topic wordt .... pff ik ga mijn VZ alert maar uitzetten. Wat een non nieuws! Ajax is hot en terecht ... dat snap ik best maar een beetje overkill. Gaarne wat kritischer kijken naar de nieuwswaarde van Ajax gerelateerde 'topics' ...

20 mei 2019 om 01:18

Vind het zelf wel leuk een beetje speculeren over wie waar heen zou kunnen... Daarom klik ik op het artikel. Als het me niet boeit niet. Makkelijk systeem 😇

19 mei 2019 om 23:47

Dan lees je het toch niet?

Altijd die zeikreacties hier. Als het allemaal zo vervelend is, zoek je toch een andere site? Daarbij vind ik het een beetje kort door de bocht om dit als een bericht over Odegaard te bestempelen. Hier zit een discussie in die veel breder dan dat is en ook wel relevant denk ik.

20 mei 2019 om 01:37

Dit bericht gaat inderdaad maar mondjesmaat over Odegaard. Om er dan toch de kop aan te wijden vind ik al lichtelijk vreemd. Echter grijp ik dit wel aan om mijn punt te maken dat iedere dag 10 berichten over Odegaard gewoon te veel is. Maar inderdaad, misschien is dit artikel inderdaad niet de beste om dit punt te maken.

Verder zijn er geen websites waar discussies op een normale wijze kunnen worden gehouden, dat gebeurt alleen op VZ door goed modereren (VI en VP, andere ken ik niet en die twee zijn meer divers maar echt waardeloos in discussies). Echter zien ze dan in ieder geval dat er met mij nog wat mensen het er over eens zijn dat het best wat diverser mag.

Ik denk dat Ajax voor hem juist de perfecte stap is.

Spelers uit de eredivisie die goed bij Ajax passen zijn onder andere deze Odegaard maar ook een Doan, Stengs en Isak passen ook perfect bij Ajax denk ik. Ik zou ze gewoon allemaal halen voor pak hem beet 40 miljoen samen. En dan ook nog Edson Alvarez, Pavon en Vargas halen:

Onana
Mazraoui E.Alvarez Blind Tagliafico
Vd.Beek Odegaard Alena
Vargas Tadic Neres

Varela
Kristensen Veltman Magallan Martinez
Doan Schone Marin
Stengs Isak Cerny

19 mei 2019 om 23:29

Ziyech blijft!! Geen odegaard nodig😁

19 mei 2019 om 23:31

Heb zon gevoel dat Ziyech naar Arsenal gaat. Zou ik zeker toejuichen en past ook goed in het pressie voetbal wat Emery wil spelen!

20 mei 2019 om 02:44

Daar verschillen we van mening. Betwijfel of Ziyech de BPL aan kan. Daarnaast kan de club geen risico van 40 miljoen nemen.

19 mei 2019 om 23:33

Die 4 spelers ga je echt niet kunnen halen voor 40 miljoen. Odegaard is al rond de 20, Doan zeker 10+ net als Stengs en Isak zal ook wel meer dan 20 zijn. Zou Doan en Stengs ook sowieso niet halen en Isak lijkt me niet haalbaar..

19 mei 2019 om 23:41

Odegaard eerst een jaar huren met optie tot koop. Doan heeft geen topseizoen gedraaid. 6-8 miljoen moet hij wel voor op te halen zijn. Is een gokje. Stengs is blessuregevoelig. Ook een behoorlijk risico. Maximaal 12 miljoen voor geven. Isak moet wel voor 20 miljoen op te halen zijn. Is nog geen basisspeler van Dortmund.

19 mei 2019 om 23:58

Ja Real gaat natuurlijk niet verhuren met optie tot koop. Domste wat ze kunnen doen. Als die slecht speelt dan hebben ze niks aan hem en levert die niks op, als die goed speelt dan zijn ze hem kwijt dus zet dat maar uit je hoofd. Betwijfel ook of Groningen Doan wegdoet voor 6-8 miljoen, vind hem idd niet meer waard maar dat betekent niet dat Groningen dat accepteert. Stengs idem dito..

20 mei 2019 om 01:11

Ik denk dat daar wel afspraken voor te maken zijn onderling. Ajax wilt hem gewoon kopen maar wilt door middel van het huren met optie tot koop de kosten niet te veel te laten oplopen. Ik denk dat Groningen dat wel accepteert. Ze kunnen goed wat miljoenen gebruiken. Stengs is voor iedere club een financieel risico vanwege zijn blessure verleden. Daarom kan AZ niet de volle hoofdprijs krijgen naar mijn mening.

20 mei 2019 om 00:29

Alena enige mogelijkheid is huren en ben ik geen voorstander van en he opstelling is oke maar zou ik Blind naar het middenveld gooien en Magallan achterin naast Alvarez en Pavon ook niet maar Dolberg in de spits want gaat voor mijn gevoel knallen dit jaar en Tadic naar de zijkant

20 mei 2019 om 00:30

Odegaard dan wel kopen he niet huren

20 mei 2019 om 01:17

Alena inderdaad 2 jaar huren. Vind ik geen probleem. Hij heeft veel kwaliteiten en een ideale vervanger voor Frenkie. Odegaard het volgende seizoen overnemen voor 15-20 miljoen. Goede afspraken over maken.

20 mei 2019 om 07:01

"gaat voor mijn gevoel knallen dit jaar".... Die gok zullen ze niet nemen na een dramatisch seizoen waarbij het lijkt dat hij na zijn blessure het voetbal is verleerd

20 mei 2019 om 02:45

Middenveld is natuurlijk veel te aanvallend. Daar ben je gewoon een speler zoals Marin nodig.

20 mei 2019 om 06:30

Ik vind het alle drie behoorlijk twijfelachtige namen. Isak en Odegaard omdat ik ernstig twijfel of ze ook nog zo spectaculair zijn in de kleine ruimte. Ik denk het namelijk niet en laat 70 a 80% van de wedstrijden nou tegen tegenstanders zijn die een muur optrekken. Pas na de 1e goal wordt het meer en meer een open wedstrijd. En bij Stengs twijfel ik enorm aan zijn rendement. In de wedstrijd tegen oa Ajax liet hij dotten van kansen liggen. Echt hele grote en het was echt niet zo dat Onana een wereld partij keepte, de meeste waren slecht ingeschoten.

20 mei 2019 om 12:32

Ik zie wel potentie bij hun dat ze Ajax aankunnen. Maar mochten ze niet goed genoeg presteren staat er zo weer een betere vervanger klaar dus Ajax kan het risico nemen.

20 mei 2019 om 14:02

Alsjeblieft niet zeg. 5 van de 22 namen zijn niet Nederlands, slechts 3 basispelers eigen jeugd, Onana niet mee gerekend. Opeens wilt iedereen dat Ajax een koopclub wordt... ik mag toch hopen dat dat niet gaat gebeuren.

20 mei 2019 om 14:55

Kwaliteit moet leidend zijn. En het zijn maar 3 Nederlandse spelers minder in de selectie dan dit seizoen. En 6 spelers uit de selectie hebben in de eigen jeugdopleiding gespeeld wat ook prima is.
Dat is nog altijd zo'n 30% van de hele selectie.

Ik weet niet of een club als Everton de juiste stap is, maar ik denk wel dat hij wat meer weerstand nodig heeft dan de eredivisie. Wat dat betreft is Ajax dan niet de juiste stap denk ik. Met een beetje pech haal je de groepsronde van het Europees voetbal niet. Dan is er geen back-up plan voor wedstrijden met genoeg weerstand.

Maar bij een Villareal, Sociedad of Betis zou die zich denk ik ook sterk kunnen ontwikkelen. Ajax zou een goede stap zijn maar een van die Spaanse clubs ook zeker geen slechte. Elke week veel weerstand, wennen aan de Spaanse competitie en krijgt dan misschien wel een kans bij Real en als die niet lukt, kun je vaak op veel plekken terecht. Bij Ajax ben je elke week beter dan de tegenstander op een paar Europese wedstrijden na. Zou het in principe allebei prima keuzes vinden..

19 mei 2019 om 23:35

Nou we zien bij Lainez dat hij beter voor Ajax had kunnen kiezen. Komt daar minder aan spelen toe dan dat hij bij Ajax had gedaan.

19 mei 2019 om 23:45

Onzin, alsof Ajax hem in deze belangrijke wedstrijden speeltijd zou geven. Een Traore die alles erin schiet bij Jong Ajax mag het doen met een zielig invalbeurtje van 1 minuut.

19 mei 2019 om 23:49

Ajax had wel gemoeten want David was dan verkocht als Lainez was aangetrokken.

20 mei 2019 om 00:00

Ja Lainez kwam vanuit het buitenland en had niks bewezen, stond niet op de radar bij grote clubs dus. Odegaard is een speler van Real Madrid die het erg goed doet in Nederland en niet voor niets in de belangstelling staat van Ajax en gesproken wordt over minimaal 20 miljoen. Is toch wel anders dan een jonge Mexicaan die nog niks heeft bewezen..

Voetballen bij Ajax in de eredivisie is anders dan met Vitesse aangezien je met veel meer druk te maken hebt. Ik denk dat Odegaard hierom veel kan leren bij Ajax, los van de Europese wedstrijden.

19 mei 2019 om 23:44

Precies. Daarbij is het verhaal over meer weerstand overdreven. Alleen in Engeland zou dat zo kunnen zijn, maar de meeste competities hebben ook maar een paar topwedstrijden.... Daarbij is het ook fijn voor een speler als hij af en toe ook wat rust krijgt. Verder lopen veel spelers die te vroeg naar het buitenland gaan vervelende en soms langdurige blessures op.... Tenslotte is Ajax wel een club waar in een speler geinvesteerd wordt en waar spelers beter worden.

19 mei 2019 om 23:47

''verder lopen veel spelers die te vroeg naar het buitenland gaan vervelende en soms langdurige blessures op''

Die jongen zit al 4 jaar in het buitenland hoor.

20 mei 2019 om 00:01

Ja, maar niet in Engeland, Italie of Spanje.

20 mei 2019 om 00:03

Het hebben van meer weerstand gaat niet alleen maar over het spelen van topwedstrijden. Ajax is beter dan elke ploeg in de eredivisie in principe en tegen 80% hebben ze compleet geen moeite. Dan heb je dus amper weerstand om te ontwikkelen. Als je in de subtop/middenmoot Spanje speelt, is in principe elke wedstrijd zwaar en wordt je dus elke wedstijd meer uitgedaagd. Zeg niet dat het perse een betere stap is voor Odegaard maar wil even verklaren wat die weerstand precies betekent. Veel mensen denken dan alleen maar aan het spelen van topwedstrijd maar dat hoeft niet zo te zijn..

20 mei 2019 om 00:45

@mayarood, hij heeft al 2 jaar in spanje gezeten.

Ik zou eerder Robert skov halen voor op de plek van ziyech is goedkoper maar heeft veel gescoord en assist gegeven.

Zelfde voor Bergwijn, ik zie de europese top nog niet voor hem gaan (heeft in Oranje nog te weinig laten zien), dan kan je beter bij Ajax CL spelen dan bij een club als Everton spelen.

20 mei 2019 om 11:37

Of bij PSV CL spelen? Ik zie voor hem niet zo de meerwaarde om nu naar Ajax te gaan. Dan kan hij beter een jaar bij PSV blijven en dan naar een Europese subtopper.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren