Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Slutsky geeft Ödegaard negatief Ajax-advies: ‘Wat leert Martin dan?’

Laatste update:

Vitesse-trainer Leonid Slutsky vindt dat Martin Ödegaard niet naar Ajax moet gaan. De Noorse buitenspeler staat naar verluidt hoog op het lijstje van directeur voetbalzaken Marc Overmars, maar volgens de Russische trainer doet zijn pupil er beter aan om te gaan spelen in een andere competitie.

Ödegaard werd anderhalf jaar door Real Madrid verhuurd aan sc Heerenveen en kwam het afgelopen seizoen op uit voor Vitesse. Het contract van het Noorse talent in Madrid loopt nog door tot medio 2021 en Ajax zou er wel oren naar hebben om die verbintenis af te kopen. Slutsky denkt dat het tijd is voor Ödegaard om ervaring op te doen in een andere competitie dan de Eredivisie.

“Een zwaardere competitie verhoogt zijn weerstand en is beter voor zijn ontwikkeling'', reageert Slutsky in het Algemeen Dagblad. “Ajax wint tachtig procent van de wedstrijden zonder al te veel inspanning. Wat leert Martin dan? Ajax is een goede club. Hij kan dat niveau aan. Hij kan op den duur bij de beste clubs ter wereld spelen. Maar hij moet zich nu verder ontwikkelen. Hij voetbalt nu al drie seizoenen in Nederland. Dan is hoge weerstand in een zware competitie beter.”

Bij het programma Voetbalpraat op FOX Sports liet commentator Leo Driessen weten dat Real Madrid Ödegaard niet wil verkopen. “Maar ze kunnen hem ook voor twee jaar huren , zo heb ik begrepen. En trouwens, voor een jaar, verder moet je niet meer kijken tegenwoordig”, aldus Driessen. “Ik denk dat Ajax er echt alles op in zal zetten om hem te kopen. Hij kan op de positie van Hakim Ziyechspelen, maar uiteindelijk kan hij ook centraal op het middenveld spelen want hij is zó balvast”, reageerde zijn collega Vincent Schildkamp.

Denk jij dat Martin Ödegaard komend seizoen bij Ajax voetbalt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat dacht je van voetballen (hopelijk) op Champions League niveau en alles met een veel grotere handelingssnelheid?

18 mei 2019 om 08:15

Oh ja want Ajax speelt structureel in de CL? Stel dat ze wel in de CL komen gaan ze echt niet elk jaar een halve finale bereiken. Grote mogelijkheid dat ze in de groepsfase al worden uitgeschakeld.

18 mei 2019 om 09:02

Heb je het woordje 'hopelijk' niet gelezen in de reactie van jaakke? In elk geval is de kans op Europees spelen bij Ajax heel groot.

18 mei 2019 om 09:08

Eerlijk gezegd heb ik er over heen gelezen! Is nog vroeg he! Ik denk zelf dat je meer leert in een betere competitie. Kijk naar Engeland daar is elke wedstrijd lastig en moet je op 100% spelen. In Nederland speel je een handjevol duels op 100%. Leuk dat je dan maximaal 8 duels speelt in Europa.

18 mei 2019 om 09:08

Bovendien, bij welke ploegen die een grote kans hebben op overwintering in de CL zou Ødegaard zomaar even in de basis staan. Precies, geen enkele waarschijnlijk. Bovendien, wat is er mis met 4 potten in de voorronde, 6 in de groepsfase en wellicht nog enkele in de EL daarna? Dat is gewoon de doelstelling van Ajax en dat lijkt me ook aardig bij Ødegraard's huidige kwaliteiten passen.

18 mei 2019 om 09:37

Hij kan dan toch beter 38 belangrijke duels spelen? Desnoods in Spanje, Duitsland of Engeland.

18 mei 2019 om 09:44

Daar is inderdaad niets mis mee, maar het gaat om de 34 wedstrijden in de eredivisie waarvan Ajax er pakweg 28 met de vingers in de neus kan afwerken. We weten dat Odegaard op dat niveau kan excelleren, maar kan hij dat ook op een hoger niveau? De eventuele CL wedstrijden zijn dan natuurlijk een enorme pre, maar de kanttekeningen zijn A: dat het überhaupt nog geen sinecure is dat Ajax zich wederom gaat plaatsen (met een beetje pech in de voorronde lig je er zo uit) en B: dat het hoe dan ook om een stuk minder wedstrijden op niveau gaat dan wanneer je iedere week moet presteren in een van de grootste competities ter wereld. Europees voetbal is mooi, maar niet per se zaligmakend als de nationale competitie niet veel toevoegt.

18 mei 2019 om 09:53

@arsenal, boeit helemaal niets. Er is een mega voorbeeld voor hem. Ziyech. Vergelijk de Ziyech nu, met de Ziyech die overkwam van Twente. De CL was de laatste stap in zijn transformatie, niet de eerste. Dus het hele verhaal van Slutsky kan de prullenbak in. Ajax in de CL was zo goed, juist door de situatie in de eredivisie. Van voetballen zonder enige ruimte, naar voetballen met veel ruimte. Spel werd bij tijd en wijlen mega versneld, en dat was juist iets wat in de eredivisie moest omdat zeker 70% van de teams 10 man achter de bal hielden. En ik verwacht dat Odegaard, maar ook een Isak daar totaal niet mee om kunnen gaan. Dat is namelijk een van de redenen waarom zoveel toppers van subtoppers mislukken bij de topploegen in de eredivisie.

18 mei 2019 om 09:57

Mwa, overdreven vind ik. Stel je komt bij een ploeg van het kaliber Betis of Villareal o.i.d. terecht. Dan speel je geen Europees. In de competitie speel je wel een pot of 12 op dat niveau, maar het is echt niet zo dat alle 38 wedstrijden op een heel hoog niveau zijn hoor. Spelers als Ziyech, Neres, Frenkie, etc. hadden toch ook nog genoeg bij te leren in Nederland, en hebben zich stuk voor stuk goed ontwikkeld. Beetje overdreven om te doen alsof Ødegaard dat niveau al lang en breed ontgroeid is, hij zou zich bij Ajax (zelfs al spelen ze 'maar' 10 Europese duels) echt nog wel prima kunnen ontwikkelen hoor!

18 mei 2019 om 11:14

Odegaard en isak zijn geen toppers van subtoppers. Het zijn talenten van wereldtoppers gestald bij subtoppers. Dat is een ander verhaal. Daarnaast is ziyech geen goed voorbeeld. Ziyech is nu 26 en 23 toen hij naar Ajax kwam. Odegaard is nu 20. De kans is groot dat hij al bij een grote club in een top 4 competitie zit als hij 24/25 is

18 mei 2019 om 12:36

Dit Ajax kan je niet vergelijken met het Ajax van afgelopen jaren. Natuurlijk was Ajax al een gerespecteerde club, Maar qua aanzien, geld, en ook naam in Zuid Amerika oa door Neres en Tagliafico is de situatie heel anders nu. Ajax kan nu structureel strijden om bijv te overwinteren wat eerst niet echt realistisch is. Echter met het beleid nu om niet alleen met jonkies te spelen werkt ook heel goed

18 mei 2019 om 10:15

Je doet nu net of Ajax elk jaar goed presteert in de CL.. dit was toch heel erg lang geleden! De Eredivisie is geen competitie voor goede voetballers en zal het ook nooit worden.

18 mei 2019 om 12:00

PSV misschien niet maar Ajax is een prima plek voor goede voetballers.

18 mei 2019 om 12:57

@ Mikepsv040

"je doet nu net of Ajax elk jaar goed presteert in de Cl"

Dat doet hij helemaal niet, ik raad jou aan om zijn bijdrage nog eens te lezen. Overigens kan Odegaard nog genoeg bij Ajax leren, bij Ajax kan hij ervaren en leren omgaan met de druk van "het moeten winnen" en de druk van media en publiek. Een van de redenen waarom buitenlandse clubs meer betalen voor sterktehouders van Ajax; is omdat buitenlandse clubs er vanuit gaan dat zij bestand zijn tegen de druk van media, publiek en het moeten winnen.

Daarnaast vraag ik mij af op basis van wat hij de Eredivisie ontgroeit zou zijn. Nu heb ik geen percentages voorhanden, maar volgens mij zijn er niet zoveel grote talenten geslaagd die van een Nederlandse middenmoter/laagvlieger direct de overstap maakte naar een Europese topclub of dito competitie. Degene die eerst nog een tussenstap maakte bij Ajax of Psv, en daar vervolgens ook slaagde gingen over het algemeen wel een mooie carrière tegemoet. Waarbij ze wel succesvol waren bij hun vervolgstap(pen) in plaats van overal de bank warm te houden en/of van club tot club te hoppen.

Bovendien kan hij zich bij Ajax ook Europees laten zien, dat is pas echt een goede graadmeter voor in Nederland spelende spelers of zij de Nederlandse competitie wel of niet ontgroeit zijn. Kortom er zijn tal van goede argumenten voor hem om een tussenstap bij Ajax te maken.

18 mei 2019 om 10:54

Precies en hier bewijst Slutsky de beperktheid van zijn trainerschap aan. Prima als een jolige tussenfiguur en ook mijn hart streelt hij maar dat is het. Odegaard bij Ajax, omringt met kwaliteit. Van spelers en trainers. Daar kan je alleen maar NOG beter van worden. Dat Slutsky dat niet snapt, snap ik niet. Bij Real Madrid geven ze echt niet om je ontwikkeling. Je moet er Staan. En daarom is Bale weg die geniet van z'n miljoentjes zonder enige inspanning te doen.

18 mei 2019 om 11:38

Inderdaad,

Ajax is juist de club waar je als talent goed aan je carriã¨re kunt werken. Zeker vandaag de dag waar Europees succes toch wel tot de mogelijkheden behoord gezien de Europaleague en de championsleague.

Als je een jaar niet optimaal presteert kun je het jaar erna je altijd nog herpakken. In de grotere competities lozen ze je gewoon als je niet rendeert.

Heeft ie natuurlijk gelijk in. Hij zou het dan puur van de CL-wedstrijden moeten hebben en de toppers in NL. Als het even tegenzit ligt Ajax na de eerste ronde eruit (niet ondenkbaar), dan moet je weer een jaar wachten.

18 mei 2019 om 09:01

Nee het belangrijkste wat je leert is omgaan met het week na week moeten winnen. Je kunt niet even drie wedstrijden onzichtbaar worden bij een topclub want dan wordt je er uitgelicht en zetten de media en supporters je kop op een spies. Ik ben het dus niet eens met mensen die zeggen dat hij nu beter in de Spaanse middenmoot kan gaan spelen dan in de Nederlandse top.

18 mei 2019 om 12:12

Precies. De druk van het wekelijks moeten presteren in de top kan juist enorm veel bijdragen aan zijn ontwikkeling. Ook kan hij waarschijnlijk nog veel leren van spelers in Amsterdam die na de training zelfstandig nog extra tijd in de sportschool doorbrengen zoals Tadic. Die heeft Donny al zover gekregen dat hij dit seizoen een heleboel extra uren krachttraining heeft gedaan en dat heeft zich duidelijk uitbetaald. Odegaard kan ook nog wel wat extra spierkracht en inhoud gebruiken dus ik denk dat hij er op alle manieren op vooruit gaat.

18 mei 2019 om 09:12

Ik vind eigenlijk dat Odegaard best eerst mag bewijzen dat hij inderdaad het niveau heeft om stabiel te presteren bij een club als Ajax, waar je wekelijks móet winnen, en waar meer van je inzet geëist wordt dan bij veel andere clubs. Odegaard was in die eerste anderhalf jaar bij Heerenveen nou ook niet echt altijd een stabiele uitblinker in het team; laten we niet doen alsof hij zoals Ziyech al jarenlang de smaakmaker van de Eredivisie is. Odegaard heeft nog heel wat te bewijzen, ondanks zijn goede jaar bij Vitesse.

Het is inderdaad niet ondenkbaar dat Ajax er na de groepsfase uit ligt in de CL. De groepsfase zou vanuit de Champions Route wel haalbaar moeten zijn, maar daarna is het altijd maar afwachten. Maar goed, het is tegelijkertijd ook goed denkbaar dat Odegaard compleet kopje onder zou kunnen gaan bij een Engelse, Duitse of Spaanse subtopper. Ik denk dat voor zijn eigen ontwikkeling Ajax echt een heel verstandige stap zou zijn.

18 mei 2019 om 11:37

Denk ik juist niet. Kijk naar Ziyech. Die was verder dan Odegaard dat hij naar Ajax kwam. Die is veranderd van een heerlijke voetballer naar een geweldige voetballer. Dat geeft hij zelf ook aan. Ik denk serieus dat je beter als jonge speler naar Ajax of PSV kan gaan dan naar een subtopper in de PL of de Bundesliga.

Leert er veel meer dan bij Vitesse, hoger niveau van voetballen om gaan met moeten winnen en Ajax speelt Champions League.

18 mei 2019 om 08:31

Er zit een groot verschil tussen moeten winnen in de ED en bv de PL. Hier kan een topploeg makkelijk wegkomen met een slechte dag, in de PL ga je onderuit.

18 mei 2019 om 09:03

Dus? De clubs die moeten winnen in de PL zijn helemaal geen optie voor Odegaard.

18 mei 2019 om 09:58

Grappig dat City en Liverpool dan ongeveer evenveel puntverlies hebben als Ajax en psv met 4 wedstrijden meer. Net of City op een slechte dag niet van Watford of Cardiff kan winnen....

18 mei 2019 om 08:36

Hij zegt ook niet dat hij bij vitesse moet blijven hè. Hij vergelijkt Ajax hier niet met Vitesse. On topic: ik zou hem volgend jaar graag bij Ajax zien, maar voor zijn ontwikkeling zou een grotere stap waarschijnlijk beter zijn.

18 mei 2019 om 09:05

Nee hij vergelijkt het met pakweg Real Betis. Daar spelen ze gewoon geen hoger niveau voetbal dan in de Nederlandse top, het maakt niet uit dat ze in Spanje spelen.

18 mei 2019 om 09:46

Natuurlijk maakt dat wel uit voor de weerstand die je krijgt. De flaters die wij hier op wekelijkse basis voorgeschoteld krijgen zie je echt niet in dezelfde aantallen terug in de grote competities.

18 mei 2019 om 10:10

Waarom is Betis dan slechter dan Ajax? Ze spelen onder veel meer weerstand.. Kennelijk werkt het niet zoals jij denkt.

Ik zou als Ajax zijnde voor Robert skov gaan van fc kopenhagen heeft dit seizoen ontzettend veel gescoord en assist gegeven heeft goed linkerbeen scoort ook vaak vanuit vrije trappen en kost minder dan odegaard.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Robert_Skov

Volgens mij is het bij Ziyech ook niet echt fout gegaan die extra jaren in Nederland met wat succes in Europa. Ik zie Odegaard nog geen basisplek bij een subtop team in Engeland halen en degradatie voetbal in Engeland is niets voor het met het kick en rush spel.
Of een Dortmund/Leverkusen moet langskomen voor hem, zie hem namelijk ook wel bij het team van Bosz passen.

18 mei 2019 om 09:03

Ik vond Zyech bij Twente net zo goed als bij Ajax. Speelt nog altijd hetzelfde en heeft zich bij Ajax niet door kunnen ontwikkelen in de eredivisie omdat hij daar meestal maar op 70% hoefde te spelen bij gebrek aan weerstand.

18 mei 2019 om 09:08

Bizar. Dat kun je simpelweg niet oprecht menen.

18 mei 2019 om 09:15

Ziyech was bij Twente ook al goed, maar als je niet zien dat hij echt extreem veel gegroeid is in zijn spel zou ik je voortaan volleybal of badminton aanraden man, dan snap je echt niks van voetbal. Die man is zoooo veel beter geworden, vooral in de omschakeling bij balverlies echt een verschil als water en vuur.

18 mei 2019 om 09:20

Ziyech is wel degelijk een heel andere speler geworden dan in zijn Twente tijd.
Verdedigend knapt hij nu ook ontzettend veel werk op, wat hem bij Twente vaak verweten werd.
Verder speelt hij bij Ajax beslist niet op 70%
Dus hoe jij erbij komt dat je hem bij Twente net zo goed vond, begrijp ik totaal niet.

18 mei 2019 om 09:22

Nou ja, het is een mening... Die op vrijwel iedereen een tikkeltje absurd over zal komen, maar goed.

Was Ziyech bij Twente ook al een geweldenaar die heerlijk strooide met de prachtigste passes? Dat is waar. Toch heb ik het idee dat hij ook daarin nog wel doorontwikkeld is sindsdien, maar dat hangt vooral samen met Ziyechs verdere ontwikkeling als voetballer: meer spelinzicht, meer besef van het hele samenwerken van het team. Ziyech is echt een allround klasbak geworden, een opjager, aanjager, bijna een spelverdeler, een beetje een tacticus, maar ook een van de felste spelers in afjagen en meeverdedigen. Dat terwijl hij bij Twente vooral de man was van de beslissende eindpass, en that's it. Ik zie inderdaad amper verschil

Voor Odegaard ligt potentieel een zelfde scenario in het vooruitzicht: hij kan zich nog op zoveel facetten goed ontwikkelen voordat hij echt als een serieuze kracht binnen kan komen bij een buitenlandse (sub)topper. Ajax en de Eredivisie zijn echt niet te klein voor hem; als hij straks die stap wil maken, kan hij beter maar laten zien dat hij het allemaal beheerst, en bijschaven wat er bij te schaven valt. Een speler met spelinzicht en verfijnde techniek is hij natuurlijk al, maar kijk naar het traject van Ziyech om te zien hoeveel meer er nog uit te halen valt.

18 mei 2019 om 10:11

@Steef71, Ziyech heeft zelf aangegeven dat hij gigantisch is veranderd sinds hij bij Ajax speelt. Hij zei letterlijk dat als je hem 5 jaar geleden had gezegd dat hij zo zou spelen (zoals hij nu bij Ajax speelt), hij het niet had geloofd.

Vreemd, de man zegt nog niet zolang geleden dat Ödegaard klaar voor Ajax is.
Terwijl hij zich nu afvraagt wat hij bij Ajax leren kan.
Ik vraag me zelfs af of hij het niveau wel eens aan zou kunnen bij Ajax.

18 mei 2019 om 09:47

Dat hij klaar is voor Ajax wil niet zeggen dat Ajax ook de juiste stap is. Zo vreemd is deze uitspraak dus niet.

18 mei 2019 om 09:59

Ik vind het wel vreemd.
Vooral waar hij zegt dat Ödegaard niets kan leren bij Ajax.
Maar dat is dan weer mijn mening.

18 mei 2019 om 10:10

Slutsky doelt hier niet zozeer op Ajax, maar op de eredivisie als competitie. Ik ben het daar wel mee eens. Je ziet hem nu al met twee vingers in de neus overeind blijven in Nederland, wordt een speler met zijn talent daar nou beter van? Persoonlijk zou ik de Bundesliga een mooie stap vinden, en dat kan dan ook een club zijn die minder mooi voetbal dan Ajax speelt of niet uitkomt in Europese competities.

18 mei 2019 om 10:12

Ziyech heeft toch ook veel geleerd bij Ajax? Waarom zou dat niet voor Odegaard gelden?

Edit: juist van de Europese wedstrijden leert een speler het meest, dus ik vind het een rare opmerking dat je zegt dat hij beter bij een club in een andere competitie kan gaan spelen, zelfs als die niet Europees speelt.

18 mei 2019 om 11:32

Persoonlijk denk ik dat je meer leert van 30+ competitiewedstrijden in een sterke nationale competitie dan van 6-8 wedstrijden in Europa. Maar goed, daarover kan je van mening verschillen. Voor de jouwe valt immers ook genoeg te zeggen.

18 mei 2019 om 11:36

Hij doelt wel degelijk op Ajax.
Als je een beetje verstand van het spelletje hebt, weet je ook dat elke speler veel kan leren bij Ajax.
Bijvoorbeeld altijd Europees spelen,een heel andere technische beleid.
En dat Ödegaard met twee vingers in de neus overeind blijft in de Nederland, vind ik nog wel mee vallen.
Nee als jij vind dat Ödegaard niets te leren is bij Ajax,zit jij er niet zon heel klein beetje naast.

18 mei 2019 om 13:27

Mbappe is ook klaar voor Ajax. Betekent niet dat hij er iets kan leren

Bij Ajax kan Ødegaard nog een hoop leren. Voetballen in kleinere ruimtes, het positiespel en bovendien in een team met meer en waarschijnlijk zelfs betere concurrentie voor zijn positie. Hij zal bij Ajax eerst maar moeten laten zien of hij klaar is voor een basisplaats. Bij Ajax bepaald namelijk het transferbedrag of je naam niet of je op het veld staat ja/nee. Hier moet je echt laten zien dat je de betere bent tov je concurrent maar ik heb er zelf wel vertrouwen in dat Ødegaard de kwaliteiten heeft om bij Ajax te slagen wanneer hij betere spelers om zich heen heeft.

Ziyech is het perfecte voorbeeld voor Odegard om aan te tonen hoe je in de eredivisie ontwikkeling door kunt blijven maken.

Alleen de ‘druk’ die er bij je ligt is al vele malen hoger. Zie daar maar eens mee om te gaan. Bij Real Madrid was het pressure to the max. Hier bij Ajax zou hij juist een goede stap kunnen maken om te proeven hoe het is om altijd voor de prijzen te spelen. Dus Martin kan nog genoeg leren!

Hij leert winnen. En onder druk voetballen en beter trainen en positiespel.

Waarom praat iedereen goede spelers uit de eredivisie, om daarna te klagen dat het niveau te laag is in Nederland? Misschien moeten we daar eens mee stoppen.

Is Odegaard al zo goed als Ziyech? Nee? Dus genoeg te leren. Zo lastig is het allemaal toch niet. Ipv de beste speler zoals bij Vitesse is hij 1 van de 17 bij Ajax. Niet presteren is gewoon banken. Bij Vitesse mag het allemaal, bij Ajax Moet het. Veel meer druk.

18 mei 2019 om 11:30

Dat klopt natuurlijk ook niet helemaal. Dat zie je bij genoeg andere ploegen ook. Als je niet in vorm bent, dan ga je na een aantal wedstrijden gewoon de bank warm houden. Je hebt meer krediet, maar het houdt een keer op. Volgens mij heeft Odegaard in het begin van het seizoen zelfs nog op de bank gezeten omdat ie toen nog niet helemaal in vorm was, maar dat weet ik even niet meer zeker. Ow, hij heeft 31 wedstrijden gespeeld waarvan 29 in de basis.

Ik denk dat hij nog genoeg kan leren, maar ajax moet 'm niet halen met het idee dat hij na een jaar weer zal gaan verkassen. Koop dan een iets jongere die 2/3 jaar blijft.

Nou één ding dat Martin bij Ajax had geleerd dit seizoen is hoe je Real Madrid thuis van de mat speelt

Ziyech is niet te vervangen, maar Martin zou een eind in de richting komen.

Voetballen bij een club als Ajax is wel wezenlijk anders hoor. Daar zal hij bovenal moeten leren om met de druk om te gaan, daar zul je elke wedstrijd moeten presteren. Het lijkt me een betere stap om eerst te slagen bij Ajax, alvorens naar het buitenland te gaan.

Laat Odegaard een gesprek houden met Ziyech en hij heeft zijn antwoord.

Wat Slutsky hier zegt, zit gewoon een kern van waarheid in. Hij zegt nergens, dat Ajax van een lager niveau is. Het enige wat hij zegt, dat hij weer zal spelen tegen dezelfde tegenstanders. Hij zal dan wel CL wedstrijden spelen, maar dat zijn er maar een aantal. Dan kan hij beter in de PL of Bundesliga spelen. Dan heb je wekelijks tegenstand en zal je sneller beter worden. Dormund zou dan wel een leuke club voor hem zijn.

Slutsky heeft gelijk, voor Martins ontwikkeling is het beter dat hij week in en week uit op een hoog niveau speelt met hogere weerstand.
Die paar CL matches met Ajax doen er
Niets aan af.

18 mei 2019 om 14:39

Hij moet eerst eens leren onder druk spelen. Dat zit er bij Vitesse niet in. Veel mensen vergeten dat
Odegaard pas een seizoenshelft echt sterk speelt, dan ben je nog niet klaar voor een grotere competitie.

Slutsky heeft gedeeltelijk een punt. natuurlijk is de weerstand in de Eredivisie niet van een heel hoog niveau maar het maakt wel een verschil als je bij een grote club binnenkomt als een speler die het leuk heeft gedaan bij een subtopper als Vitesse of als een speler die het goed heeft gedaan bij een topclub als Ajax. dat laatste zal je natuurlijk veel meer krediet en aanzien geven

Alsof Ajax 80 procent wint zonder al te veel inspanning.. das echt onzin.. juist de wedstrijden waar de inspanning laag was werden niet gewonnen!

Ajax is juist de ideale vervolgstap voor Odegaard zijn ontwikkeling. Gaat hij naar bijvoorbeeld Betis heeft hij grote kans dat hij op de bank wegkwijnt net als Lainez. Dan kan hij beter wekelijks spelen hij een Nederlandse topclub. Daarna kan hij de overstap maken naar een Europese topclub/subtopclub.

Het gaat natuurlijk niet alleen om de wedstrijden in de Eredivisie, bij Ajax heb je natuurlijk Europese wedstrijden. Nee, dit seizoen met halve finale CL is geen maatstaf voor volgend jaar. Maar poulefase CL bereiken en misschien opnieuw doorgaan naar de achtste finales of anders ver komen in het EL toernooi behoren misschien wel tot de realistische mogelijkheden.

Daar komt nog bij dat de druk bij Ajax nationaal totaal anders is dan bij Vitesse en Heerenveen in de Eredivisie. Ik zal niet zeggen dat je vrijblijvend speelt in Arnhem, maar als je een keer thuis van VVV verliest of op bezoek bij Excelsior onderuit gaat dan kan dat gewoon. Bij topclubs (en zeker bij Ajax) is het dan gewoon crisis. Ook mag je als speler rustig 3 wedstrijden op rij een beetje onzichtbaar zijn. Reken er maar op dat je als Ajacied dan gewoon gespreksonderwerp bent in de media waarom je niet presteert. Dikke kans dat je dan ook gewoon je plek kan kwijtraken.

Wat een onzin. Slutsky doet alsof Ödegaard al uitgeleerd is in Nederland, maar hij speelt letterlijk één seizoenshelft goed. Daarvoor was het soms goed, maar ook soms heel matig. Die jonge kan nog heel veel leren in de Eredivisie.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren