Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: Feyenoord bindt ook ‘talentvolle, aanvallende spelers’

Laatste update:

Abdel Belarbi heeft vrijdag zijn eerste profcontract bij Feyenoord getekend, zo communiceren de Rotterdammers via de officiële kanalen. De zeventienjarige spits zette zijn handtekening onder een driejarige verbintenis, waardoor hij zich tot medio 2022 aan de club verbonden heeft. Belarbi speelt sinds 2015 in de jeugdopleiding van Feyenoord.

“Het is prachtig om bij deze grote club een contract te tekenen, echt een droom die uitkomt. Daarnaast voelt het voor mij als een stimulans richting de toekomst”, zo laat Belarbi op de website van Feyenoord weten. De jonge aanvaller speelde dit seizoen zijn wedstrijden in de Onder-17 en Onder-19 van de Rotterdammers. Met veertien doelpunten was hij deze jaargang de topscorer van zijn lichting.

“Abdel is een echte spits in een drie-aanvallers systeem. We geloven dat hij, ondanks dat hij nog jong is, al de kwaliteiten bezit om volgend seizoen permanent aan te sluiten bij Onder-19”, vertelt vertrekkend technisch directeur Martin van Geel namens Feyenoord. Na Denzel Hall, Joey Koorevaar, Splinter de Mooij en Tein Troost is Belarbi de vijfde jeugdspeler die dit seizoen een profcontract tekent in Rotterdam-Zuid.

“Dat is een heel goed teken”, stelt Van Geel. “Spelers willen hier graag tekenen omdat ze weten dat hen ook echt de kans wordt geboden om door te breken, mits ze er natuurlijk hard voor blijven werken. Dat zie je ook af aan de contracten van jeugdspelers die we weten te verlengen. Feyenoord heeft altijd ingezet op eigen jeugd en zal dat blijven doen.”

Update 17 mei 18.11 uur - Feyenoord bindt ook ‘talentvolle, aanvallende spelers’
Abdel Belarbi is niet het enige talent dat vrijdag een contract heeft getekend bij Feyenoord. De club laat via de officiële kanalen namelijk weten dat ook Shilo ’t Zand en Giuliany Ben-David dos Santos zich tot medio 2022 aan de club hebben verbonden. Met eerstgenoemde werd eerder deze week al een principeakkoord bereikt. Shiloh en Giuliany zijn twee talentvolle, aanvallende spelers van wie we blij zijn dat we ze beiden voor lange periode aan onze club hebben weten te binden. Het aantal doelpunten dat de twee dit seizoen in Onder-16 en Onder-17 hebben gemaakt, liegt er niet om. We geven hen de kans om zich de komende jaren verder te blijven ontwikkelen bij Feyenoord”, legt technisch directeur Martin van Geel uit.

Logisch besluit?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Behalve Belarbi tekenen vandaag ook nog drie andere jeugdspelers een contract.

17 mei 2019 om 16:26

Klopt, naast Belarbi en (de gister bekendgemaakte) 't Zand tekenen ook van der Zeeuw en Dos Santos een contract. Erg goed nieuws. Brengt daarnaast ook rust in de tent, na al die geruchten de laatste tijd en het (aankomende) vertrek van van der Sloot en Berete.

17 mei 2019 om 20:17

Nu afwachten als Jaap Stam wel.de jeugd een kans geeft..

Misschien een aparte vraag om hier te stellen maar hoe zit het eigenlijk met de jeugd van Feyenoord? Loopt er nog wat leuks rond? Het is toch wel jammer om te zien dat zij niet meestrijden voor de top 2. Buiten het feit dat ze geen geld hebben om goede investeringen te doen, zie ik ze niet zo snel aansluiting maken.

17 mei 2019 om 16:27

Matig en als ze er al zijn is er geen vervolg omdat Feyenoord ze niet kan stallen in KK divisie en dat doet dus Ajax of PSV wel . Structureel aanhaken gaat dan ook nooit meer lukken

17 mei 2019 om 16:34

Wat niet is kan nog komen? Nieuwe TD biedt wellicht hoop

17 mei 2019 om 17:22

Haha 'nooit meer lukken', dat zei men in de early 2000s ook over Liverpool, kijk hoe die nu het voetbal kleuren. Een van de grootste denkfouten is dat men denkt dat de huidige ontwikkeling van een club oneindig blijft voortduren. Ook Feyenoord kan straks weer stappen maken met een nieuw stadion en een beter beleid.

17 mei 2019 om 18:34

Hou toch op met je stallen in de KK divisie! Dat is zo overschat. Feijenoord kan zijn spelers prima stallen of verhuren in de Eredivisie. Deden ze in het verleden ook succesvol. Ook Ajax verhuurde in het verleden spelers als Daley Blind en Jan Vertonghen. Die zijn er echt niet minder van geworden. En als de KK divisie wel succesvol is dan kan Feijenoord altijd nog een samenwerkingsverband aangaan met een eerste divisieclub geïnteresseerde clubs genoeg.

17 mei 2019 om 17:07

Zeker! Snap niet dat iedereen zo praat want ik denk dat we een jeifs hebben die vergelijkbaar is met de periode van oa De Vrij, Martins Indi, Fer en Wijnaldum. Kokcu, Malacia en Bijlow zitten nu al bij de eerste selectie en ik hoop dat Burger, El Bouchatoui, Lewis, Geertruida en Bannis volgend seizoen de kansen krijgen. Burger vind ik het grootste talent van Varkenoord momenteel, nog meer dan Kokcu. Daarnaast komen ook Summerville en Hansson terug van verhuur aan Dordrecht en RKC Waalwijk. Summerville heeft zeker potentie, hoewel z'n compaan Zwarts raadselachtig genoeg mag vertrekken. Vente hebben we ook nog maar die kan simpelweg het niveau niet aan. Hopelijk wordt hij volgend seizoen verhuurd of verkocht

17 mei 2019 om 17:08

*Jeugd ipv jeifs 😁

17 mei 2019 om 18:20

Matig gesteld met de jeugd zo nu en dan springt er 1;of 2 eruit of ze geven ze geen goede sturing en begeleiding of focussen zich op spelers waar je eigenlijk niks aan heb wat hun later opbreekt zoals nu,,,

17 mei 2019 om 19:22

Als je de vraag moet stellen heb je geen verstand van voetbal. Feyenoord heeft NU en heeft altijd al goeie jeugdspelers gehad. De Echte parels worden continue weggekaapt door grote clubs maar over het laatste seizoen hebben ze grote talenten weten vast te leggen.

17 mei 2019 om 20:46

Er zijn een aantal spelers due zeker wat kunnen. Bannis, Azarkan, koorevaar, Toure en Lewis zijn spelers die ik graag af en toe zou willen zien. Naast gebruikelijke Kokcu, en burger.

Feyenoord blijft maar geloven dat eigen jeugd hen terug zal brengen maar die jeugd is niet meer goed genoeg.

Kijk naar onder de 17 op EK (waar deze jongen bij had kunnen zijn maar dus niet goed genoeg voor is). Bij die selectie levert Ajax 8 spelers en Feyenoord 3 (psv overigens maar 1). Van de spelers die daar spelen mag je blij zijn als er twee of drie spelers van de hele selectie de top haalt, de rest valt af waarbij nog wel een paar de subtop halen maar merendeel niet. Dan is je beleid als Feyenoord om alleen maar op jeugd in te zetten toch gedoemd te mislukken. Ja Ajax moet blij zijn dat ze zoveel spelers daar kunnen laten spelen maar weten ook dat er ook spelers gekocht moeten worden en dat gebeurt ook alleen dan kun je zwakke plekken in je selectie opvangen. Feyenoord blijft maar gaan voor eigen jeugd, ben bang dat binnenkort teams als Vitesse en AZ hun structureel voorbij streven.

17 mei 2019 om 16:39

Deze jongen is beter dan het gros van de spelers die daar rondlopen. Scoort tegen de halve basis van Pec Zwolle al 2 keer.

17 mei 2019 om 16:40

Niet doen alsof Ajax zo fantastisch in opleiden is, ze plukken elke jeugdopleiding kaal. Wees er maar trots op

17 mei 2019 om 16:44

Los daarvan loopt er genoeg talent rond bij Feyenoord. Deze vent lult maar wat en heeft gewoon een hekel aan Feyenoord (die die niet weet te onderdrukken).

17 mei 2019 om 16:46

Hoe kun je nou zeggen dat de ajax opleiding niet goed is? Staat bekend als 1 van de beste jeugdopleidingen van de wereld..

17 mei 2019 om 18:06

Dat valt wel mee. Ze plukken talenten weg op 15 a 16 jarige leeftijd dan valt er niet veel meer op te leiden dat doen utrecht psv az enz. Al voor jullie

17 mei 2019 om 19:46

@daannl-12, "niet doen alsof ajax zo fantastisch in opleiden is" dat komt op hetzelfde neer als dat je zegt dat ajax een slechte jeugdopleiding heeft. Want raad eens, wat doe je in een jeugdopleiding? Juist ja, opleiden..

17 mei 2019 om 19:47

Slechte=geen goede.

17 mei 2019 om 20:31

Ik vind het eerder een nuancering dan dat die zegt dat het slecht is, maar we interpreteren het hoogstwaarschijnlijk gewoon anders.

17 mei 2019 om 17:14

Gast, hoe kan jij dat weten dan? Puur gebaseerd op plekjes in de nationale selecties? Dat hangt sterk af van persoonlijke voorkeur zoals je weet. Feyenoord heeft momenteel erg veel talent rondlopen en daarvan was het eerste al goed te zien in de Youth League. Kokcu, Bijlow en Malacia hebben de overstap naar het eerste al gemaakt en daar komen jongens als Wouter Burger (in mijn ogen het grootste talent momenteel), Lewis, Summerville, Bannis en El Bouchatoui bij. Hansson komt ook terug van verhuur. Goede speler maar ik weet niet of hij het niveau ook daadwerkelijk aan kan. Vente mag wat mij betreft verhuurd of verkocht worden want dat is drama. En dan heb ik het puur alleen over wat nu aan de poort staat te rammelen. De jeugd (onder 17 en 19) herbergt nog meer talenten die de stap zeker kunnen maken zoals deze Belarbi

17 mei 2019 om 18:22

Laten we heel eerlijk zijn. Ik heb best veel Feyenoord gezien, maar Bijlow en Malacia waren bij PSV en Ajax niet doorgebroken. Ik vind het geen bijzondere talenten, met name Malacia. Bijlow heeft nog wel de groeimogelijkheid.

Ik lees te veel verhalen over de jeugd van Feyenoord goed is, maar op het veld zie ik dat nergens. Helemaal gezien het algemene niveau van Feyenoord momenteel horen de talenten makkelijk door te breken. De concurrentiestrijd hoort namelijk niet zo lastig te zijn. Zelfs bij PSV breken meer jeugdspelers door.

17 mei 2019 om 18:54

Wat breekt er dan bij PSV echt door? Bergwijn en Rosario die al over de 20 zijn? Of Gakpo en Ihattaran die net als Kokcu minuten mogen maken?
De echt talentvolle jeugdspelers van Feyenoord zijn nu ook pas 19 of jonger. De laatste jaren zat er weinig talent tussen helaas. Malacia was ook geen groot talent, maar kan een hele degelijke back worden.

Dus dat je leest over dat de jeugd goed is kan kloppen. Echter spelen ze dan ook in de jeugd.

Gio had meer kansen kunnen geven, maar was daar te terughoudend in.

18 mei 2019 om 10:50

Malacia was een van de laatste waarvan ik het ook verwacht had. Meer uit nood overgeheveld omdat we geen linksback meer hadden. Maarja, zo zie je wel dat dat net ff die stimulans kan zijn voor zo'n jongen. Stabiel in de jeugd maar niet het grootste talent. Bijlow is een van Nederlands grootste keeperstalenten in jaren. Die jongen komt er wel, daar ben ik echt van overtuigd. En bij PSV meer jeugdspelers? Sinds wanneer? Nu met Gakpo, Ihattaren en Sadilek? Ben benieuwd of je er nog een aantal op kan noemen want Feyenoord heeft met Bijlow, Malacia, Kokcu en Burger alleen al meer jeugdspelers dan PSV dit seizoen

17 mei 2019 om 18:21

Kijk een Feyenoord watcher. En dan afsluiten met ze worden voorbij gestreefd door AZ en Vitesse. Een heel betoog gemaakt op onderbuik gevoelens en wellicht wrok. Wat een niveau.

17 mei 2019 om 19:21

Die achterin komt uit de opleiding van Feyenoord en is pas net naar Hertha vertrokken. Bogarde is echt een goeie speler. dus het valt allemaal echt wel mee hoor. Die Sala-Addin is ook pas NET bij ajax. Verder zijn de 2 grootste Nederlandse talenten die nog op hun doorbraak wachten (chong en Zirkzee) ook net weggeplukt bij Feyenoord. Lang zit net pas bij de selectie van Ajax maar komt uit de Feyenoord-jeugd, hij is daar 1-2x vertrokken naar zaadclubs omdat zijn ouders dachten dat het $ binnen zou stromen. Toen hij elke keer weer terugkwam bij Feyenoord werd hij door zijn medespelers gepest omdat hij iedere keer dacht beter te zijn dan de selectie maar hij bij iedere club uiteindelijk weer mislukte en terugkwam bij Feyenoord. Feyenoord heeft zat talent, een jeugdcomplex & trainingscomplex waar je U tegen zegt. Het gaat allemaal wel goed komen hoor. Ajax wint nu 1 prijs en komt ver in de CL en opeens zijn de andere clubs allemaal waardeloos in de ogen van vele ajax supporters.

17 mei 2019 om 20:01

Vind het knap om schaamteloos zo'n lap tekst te typen en vrijwel alles alsnog fout te hebben. Dat "Hertha" van Bogarde is eigenlijk Hoffenheim. Verder verwijs je naar Salah-Edinne die inderdaad pas een jaar bij Ajax zit en begin je erna over Zirkzee die letterlijk 1 jaar bij Feyenoord heeft gespeeld nadat hij van ADO overkwam en naar Bayern München vertrok. Dan begin je over Lang, dat stuk is al helemaal mooi. Zijn stiefvader is een voormalig profvoetballer, namelijk Boukhari dat is de reden dat hij 2x bij Feyenoord is moeten vertrekken omdat het gezin verhuisde (naar Frankrijk en Turkije) voor de carrière van Boukhari. Dit is ver voor Lang zelf ook maar oud genoeg was om geld te verdienen, maar toen het gezin terug naar Nederland kwam wilde ze hem maar al te graag terug in de opleiding. Uiteindelijk heeft Feyenoord contact met Ajax gemaakt omdat situatie onhoudbaar was aangezien Lang nogal uitgesproken Ajacied is. Zo kwam hij ook met Ajaxshirtje onder trainingspak etc. Hier hebben Feyenoord en Ajax toen besloten dat overstap beste zou zijn. Dan begin je over het jeugdcomplex waar je U tegen zegt, maar is een reden dat 1908 gaat komen. Het huidige complex is namelijk redelijk achterhaald qua faciliteiten, ben het wel met je eens dat het talent er zeker is en dat de regio Rotterdam tot Utrecht vol talent zit. Maar qua faciliteiten lopen ze momenteel achter op AZ, Ajax, PSV maar ook op Vitesse (prachtig complex trouwens). Met 1908 zal het qua faciliteiten zeker weer stuk beter gaan worden.

17 mei 2019 om 20:39

Ook u bent niet volledig goed ingelicht. 1908 is het trainingscomplex voor voornamelijk het eerste en was vorig jaar mei/juni al af. Het nieuwe Varkenoord staat op dit moment nog in de steigers en zal volgens mij (maar dit weet ik zelf weer niet 100% zeker) na de aankomende zomerperiode af zijn. Er zijn dus twee nieuwe trainingscomplexen bijgekomen; één voor de jeugd en één voor het eerste. Vanwege de kosten die hiermee gepaard gingen waren er afgelopen zomer amper transfers, waar weer het onjuiste verhaal dat Feyenoord geen geld heeft uit voort vloeide.

17 mei 2019 om 23:24

Je hebt helemaal gelijk, heb 1908 en nieuwe complex als één geheel in mijn hoofd maar hebben een andere functie inderdaad, excuus.

17 mei 2019 om 20:10

Het valt mij op dat De successen van ajax veel fans hoogmoedwaanzin in den ogen heeft gestrooid. De godenzonen zijn weer terug. Ff serieus. Ajax was aantal jaar geleden ook bijna kapot. Jeugd kwam niet meer door. En financieel was het allemaal ook geen vet pot. De meeste fans zijn die periode vergeten. Maar je ziet wat goed beleid met de juiste mensen en een beetje de wind allemaal kan bewerkstelligen. Ik geloof dat Feyenoord er heus wel weer boven op komt. Maar ze moeten dan eens het juist pad volgen. Dat willen ze volgens mij in Rotterdam gewoon niet doen.

“dat is een heel goed teken”, stelt Van Geel. “spelers willen hier graag tekenen omdat ze weten dat hen ook echt de kans wordt geboden om door te breken, mits ze er natuurlijk hard voor blijven werken. Dat zie je ook af aan de contracten van jeugdspelers die we weten te verlengen. Feyenoord heeft altijd ingezet op eigen jeugd en zal dat blijven doen.”

Vind dit een beetje roepen om het roepen. Wie zijn er de laatste jaren nu echt doorgebroken bij Feyenoord? Van Beek en Vilhena, en misschien Bijlow nog? Voor de rest kom ik zo 1 2 3 niet echt op namen. Hoop dat Kökcü volgend jaar meer kansen krijgt want die zie ik zijn potentie wel benutten.

17 mei 2019 om 16:37

Er zat de laatste jaren dan ook bijzonder weinig talent in die generaties, helaas. Knoester had ik het nog wel zien halen, maar helaas veel blessures en na het incident met Summerville definitief vertrokken. En de grootste talenten (chong, Zirkzee met name) vertrokken naar grotere clubs, maar hadden al absoluut minuten gemaakt in het eerste als ze hier bleven. Maar vanaf de komende generatie (kokcu, Burger, etc.) zit er eigenlijk in iedere generatie wel een aantal grote talenten.

Al hadden ze uberhaupt wel meer minuten kunnen maken, ware het niet dat Gio vrijwel altijd vasthield aan zijn eerste 13-14 spelers.

17 mei 2019 om 16:39

Bijlow is er maar geforceerd ingebracht. Jeugdspelers moeten ook echt daadwerkelijk beter zijn om aanspraak te kunnen maken op een basisplaats. Dat was bij Bijlow duidelijk nog niet het geval. Doorbreken noem ik dat niet echt. De laatste jeugdspeler die echt doorbrak was volgens mij Karsdorp.

17 mei 2019 om 17:13

Dat is niet helemaal waar. Bijlow was iets minder, maar heeft veel meer potential. Dat je dan daarvoor kiest is best logisch.

17 mei 2019 om 17:20

Er is dan ook bijna geen keeper ter wereld die doorbreekt op zijn 20ste. Maar ik snap wat je bedoeld. Het is niet dat iedereen van zijn stoel valt van verbazing. Toch kan dat de komende jaren wel gebeuren. Het is nu een degelijke keeper als daar de komende jaren ervaring bij komt wordt het een hele goede keeper.

17 mei 2019 om 17:27

Bijlow is inderdaad iemand die juist niet geforceerd gebracht is. Zat juist al behoorlijk lang op de bank/bij de selectie en was klaar voor een basisplek. Afgezien van wat fouten (zo gaat dat nog met talenten) speelde hij in mijn ogen gewoon goed. Vermeer is beter, maar je moet op een bepaald punt ook voor potentie kiezen. Zoals iedereen constant praat over dat Feyenoord jeugd moet brengen..

Super! Van Geel is in zijn laatste maanden nog lekker bezig met dit soort (terechte) contracten. Belarbi is echt een uitstekende aanvaller die zich steeds ontzettend makkelijk aan een hoger niveau lijkt op te trekken. Zowel bij o19 als bij Jong Feyenoord maakt hij iedere keer weer indruk. Ben dus benieuwd hoe hij het komend seizoen in een vol seizoen o19 gaat doen. Grote kans dat hij met Toshio Lake (o zo zonde dat hij erg lang geblesseerd is geraakt) de concurrentiestrijd aangaat komend seizoen. Verwacht dat Bannis namelijk al doorschuift.

Het mooie is overigens ook wel dat Bannis, Lake en Belarbi qua speelstijl ook echt van elkaar verschillen.

17 mei 2019 om 17:06

Die Bannis heb ik al veel over gehoord. Dat is een diepe spits toch? Denk je dat hij al kan doorschuiven als 2e spits bij het eerste (en dan Vente verhuren) of is hij daar nog te licht voor?

17 mei 2019 om 17:30

Ja, Bannis is een diepe spits. Zelf ontzettend van gecharmeerd. Is ietsje jonger nog zelfs dan Belarbi, maar speelt al vrijwel het hele seizoen erg goed in de o19. Ik denk echt dat hij zomaar aan kan sluiten komend seizoen. Wellicht a la Burger en co; dus veel meetrainen met het eerste en wedstrijden afwerken in de O19.

De enige juiste en enige mogelijke weg. Weinig geld om aankopen te doen, betekent de jeugd de kans geven. De jonkies moeten dan wel de ondersteuning krijgen van enkele routiniers. Ook de talenten van Ajax zijn echt gaan renderen, toen er wat routine omheen kwam te staan: ze ontwikkelden zich sneller en bij een mindere prestatie zullen niet zij volledig afgefikt worden, maar kunnen de routiniers de klappen wat opvangen.

17 mei 2019 om 18:00

Zeg ik ook steeds. Zonder Tadic en Blind was dit niet mogelijk geweest.

Goed bezig Feyenoord, ondanks shopgedrag Ajax bij ons.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren