Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Krampachtig’ PSV door de mangel gehaald: ‘Het signaal van een Calimero’

Laatste update:

Steven Bergwijn staat in de belangstelling van Ajax, zo meldde De Telegraaf deze week. PSV reageerde op het verhaal door onder meer te stellen dat een transfer naar de concurrent 'onbespreekbaar' is. Valentijn Driessen van De Telegraaf schrijft vrijdag dat de Eindhovenaren krampachtig reageerden op het verhaal.

“De volledige PSV-top schoot volledig in de kramp bij het lezen van het nieuws over Ajax en Bergwijn in De Telegraaf. Sterker, de paniek op de Eindhovense burelen droop van de reacties af. Directeur Toon Gerbrands liet z'n woordvoerder 's ochtends vroeg al roepen dat Bergwijn niet te koop is voor Ajax. Later gevolgd door een statement van technisch manager John de Jong op trainingscomplex De Herdgang”, memoreert Driessen in zijn column voor de krant.

PSV verkoopt geen sterspelers aan de concurrentie. Tot slot werd Bergwijn opgedragen te vertellen dat hij het verschrikkelijk naar zijn zin heeft bij PSV. Wat een heisa om een flirt van Ajax met Bergwijn terwijl de kampioen (nog) niet naar de Amsterdamse aanvaller heeft geïnformeerd bij PSV, laat staan een bod heeft uitgebracht. PSV wilde met die stroom aan reacties een signaal afgeven. Dat is gelukt, het signaal van een Calimero.”

“Zwijgen zou het beste signaal zijn geweest, of had desnoods verteld dat de club nog geen bod heeft ontvangen en afwacht.” Driessen stelt dat PSV juist 'dolblij' moet zijn met de interesse uit Amsterdam, aangezien het de prijs opdrijft. De journalist stelt dat, als Ajax genoeg betaalt, PSV 'gek' zou zijn als het een lagere transfersom van een andere club accepteert. De club van trainer Mark van Bommel kan met de miljoenen dan de 'broodnodige versterkingen' halen.

Driessen vindt dat een transfer naar Ajax goed zou zijn voor Bergwijn, aangezien hij in Amsterdam nagenoeg verzekerd is van Champions League-voetbal. Volgens de columnist bieden clubs als Internazionale en Manchester United veel minder sportieve zekerheid. "Zo snijdt het mes aan alle kanten en is Ajax blij een Nederlands, zelfs Amsterdams gezicht aan de selectie te kunnen toevoegen. En we hebben het niet over de nieuwe Lionel Messi die PSV van de hand doet."

Verwacht jij dat Steven Bergwijn verkast naar Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helemaal eens PSV reageerde ook echt lachwekkend hierin. Zoals hij al aangaf PSV had gewoon moeten met reageren we hebben nog niets van Ajax gehoord en nog zeker geen bod ontvangen dus we wachten het rustig af.

Dat was een zoveel volwassener reactie geweest dan hoe ze het nu aangepakt hadden.

17 mei 2019 om 08:38

Ja, ze reageerden wat bangig. Dit terwijl dat helemaal niet nodig lijkt. Ajax gaat echt geen 25 miljoen betalen voor Bergwijn, dat zie ik gewoon niet gebeuren.

17 mei 2019 om 10:27

Ik denk dat als Bergwijn voor 25 miljoen te halen is door Ajax ze absoluut hun duurste transfer ooit gaan doen. NL International, Ajax verleden, potentiële topper. Voor 25 mio zou ik het zeker doen ( en ja ik weet dat zijn laatste halve seizoen niet fantastisch was maar de kwaliteit druipt er wel vanaf )

17 mei 2019 om 10:36

Zelfs op transfermarkt.nl is zijn waarde hoger ingeschat (en die zijn vrijwel altijd wat aan de conservatieve kant). Zie hem nog eerder voor 50 dan 25 gaan.

17 mei 2019 om 10:44

Als Bergwijn 50 miljoen op gaat leveren, denk ik dat het een club uit China of het Midden-Oosten wordt. En daar wil Bergwijn vast niet naar toe.

17 mei 2019 om 09:00

@sebasjuh,

Psv had helemaal niet moeten reageren met een sprookje uit het grote boek met ongeloofwaardige verhalen van Valentijn Driessen. Het hele verhaal is voorlopig nergens op gebaseerd.

Ieder weldenkend mens begrijpt ook dat deze transfer volledig kansloos is. Het bedrag wat PSV wenst te ontvangen past helemaal niet bij de filosofie van Ajax.

17 mei 2019 om 09:45

Het verhaal is wel degelijk ergens op gebaseerd, namelijk het feit dat Ajax bij de zaakwaarnemer heeft geinformeerd naar bergwijn of hij open zou staan voor de overstap. Dit is bevestigd vanuit zowel Ajax als de zaakwaarnemer zelf. Of het daadwerkelijk tot een transfer gaat komen, valt verder inderdaad zeer te betwijfelen, door de door jou genoemde punten. Dat Driessen uit zijn nek loopt te zwammen de laatste tijd sluit ik me ook volledig bij aan, maar dat het allemaal een sprookje is gaat natuurlijk niet op. Er speelt/speelde wel degelijk iets.

17 mei 2019 om 11:29

Ajax moet eerst toestemming van PSV hebben om in gesprek te mogen met Bergwijn of met de zaakwaarnemer van Bergwijn over Bergwijn aangezien Bergwijn nog een doorlopend contract heeft, dus het lijkt mij niet dat Ajax geïnformeerd heeft bij 1 van beide.
Het lijkt mij aannemelijker dat Driessen wat inside info heeft vanuit Ajax of de zaakwaarnemer, Driessen heeft natuurlijk wel z'n musjes zitten bij de toekomst en Arena die maar al te graag wat aan hem kwijt willen. Er zal inderdaad best gesproken zijn bij Ajax over Bergwijn maar ik geloof nooit dat Overmars contact heeft gehad met Bergwijn of diens zaakwaarnemer zonder medeweten van Psv...

17 mei 2019 om 14:50

PSV had maar één ding hoeven zeggen. "jongens, het is de Telegraaf..." Boem. Mic drop. Hele gerucht ontkracht én Valentijn een hak gezet. Want die man kan alleen maar onzin blijven roepen omdat mensen er op blijven ingaan.

17 mei 2019 om 09:00

En wie mag de heer Driessen wel niet zijn om te bepalen hoe PSV moet reageren? Wie denkt hij wel niet wie die is.....
Eerder dit jaar begon ik aan zijn clubvoorkeur te teijfelen, maar zo de wind waait, waait zijn jasje. Met zijn stuitende arrogantie hoort hij weer helemaal bij de club.
Hij zal er wel van genieten om lekker onrust te stoken. Eerst iets insinueren en dan de ander vertellen hoe die hierop moet reageren. Als dit soort broddelwerk de toekomst is van de journalistiek, dan houd ik mijn hart vast

17 mei 2019 om 09:25

Driessen is een journalist en die mag een mening hebben, ik ben het verre van met hem eens in dit geval maar dat doet niet ter zaken.

Ado is de clubvoorkeur van Driessen hij heeft meerdere seizoenen een seizoenskaart gehad in Den Haag. Hij werkt voor het huisblad van Ajax en dus ligt het accent in zijn werk daarop maar alleen omdat zijn baas dat wil.

Onrust stoken is ook wel een beetje het idee achter zijn manier van werken, ook bij Ajax zelf gooit hij regelmatig de knuppel in het hoenderhok.

Ik ben over het algemeen zeer gecharmeerd van Driessen als journalist en van zijn manier van werken maar ik ben het zeker niet altijd met hem eens....

17 mei 2019 om 09:34

"met zijn stuitende arrogantie hoort hij weer helemaal bij de club."
Goed dat je je niet afvraagt waarom het reageren een signaal van een Calimero is. Je laat met deze steek onder water zien hoe je dat moet doen. Ajax staat niet ter discussie, maar je kunt het niet laten om dit zinnetje ertussen te plaatsen.
Misschien moeten we PSV en alles erom heen ook maar eens gereraliseren tot de "calimero's".

17 mei 2019 om 09:49

Tornado bespaar je de moeite, die trieste uitgekotste en aandoenlijk schattige sneer "met zijn stuitende arrogantie hoort hij weer helemaal bij de club" aldus Sneek in Psv en ik maar denken dat men in Friesland nuchter is. Falentijn Driessen is geen eens een Ajacied, en die man is dit seizoen zovaak door de mand gevallen. Ten Hag ligt slecht in de spelers groep, we hebben gezien ja de afgelopen maanden. Nee de Telegraaf kan die onrustzaaier pur sang beter vervangen wat mij betreft.

17 mei 2019 om 12:17

En wie mag jij wel niet zijn om te bepalen hoe Driessen moet reageren?
Wie denk je wel niet dat je bent?
Beetje flauw van mij, maar een journalist aanvallen omdat hij een mening heeft is natuurlijk onzin. Een mening hebben we allemaal. Jij, ik, en dus ook Driessen.

Zijn mening is dat psv zich wel erg laat kennen door op deze manier te reageren. In dat opzicht ben ik het zowaar een keer met hem eens. Ik heb me ook ontzettend verbaast hoe er bij PSV gereageerd werd op een gerucht.
Zou jij ook niet liever hebben gezien dat ze bij PSV wat minder op de achterbenen waren gaan staan?
Ze hadden bijvoorbeeld ook kunnen zeggen. Ja hoor, is goed. Laten we een ruildeal doen met Ziyech. Gewoon luchtig, met een knipoog. Dat zou in mijn beleving veel meer vertrouwen en rust uitstralen.

18 mei 2019 om 11:16

Driessen dringt een mening altijd op alsof het feiten zijn.
Deze man heeft 0.0 geloofwaardigheid en is de meest domme "voetbaljournalist" die er rond loopt.
Nu vindt hij dit calimero gedrag terwijl hij zelf dit in gang lijkt te heb ben gezet, misschien moet hij eens in de spiegel kijken.

17 mei 2019 om 09:25

Driessen steekt zelf de boel in de fik en nu heeft hij commentaar op hoe de brandweer de boel aan het blussen is.... Totaal ongeloofwaardig als chefvoetbal.

17 mei 2019 om 12:30

Driessen heeft een lucifer aangestoken en verbaast zich over het feit dat PSV het vlammetje probeert te blussen door er een emmer benzine over heen te gooien.

Zegt Driessen nu dat Ajax nog niet eens geïnformeerd heeft? Is dit dezelfde Driessen die een paard dagen geleden aan het verkondigen was dat Bergwijn zo goed als zeker speler van Ajax zou worden? Neemt iemand deze man nog serieus?

17 mei 2019 om 08:35

Ik heb even het vorige Voetbalzone artikel van afgelopen dinsdag (!) erbij gepakt "Ik denk wel dat hij zeker bij PSV vertrekt. De kans dat hij naar Ajax vertrekt, is ook vrij groot, niet honderd procent", zegt Driessen via de kanalen van De Telegraaf. Nu vraag ik me al helemaal af waarom deze man eerst zei dat hij bijna zeker naar Ajax ging, terwijl er nog niet eens geïnformeerd is.

17 mei 2019 om 08:41

Omdat Ajax contact met zijn zaakwaarnemer heeft gehad en bergwijn open zou staan voor een transfer.

17 mei 2019 om 08:53

Ja en? Dat zijn echt de baby stapjes voor een transfer. Je hebt nog een hele grote factor en dat is dus de verkopende partij/huidige werkgever van bergwijn. Als er met die partij nog 0,0 contact is geweest is de kans natuurlijk nooit "vrij groot" dat een speler naar een bepaalde club gaat. Achja alles voor de clicks hé, Valentijn zou natuurlijk wel een dikke bonus hebben gekregen van de Telegraaf voor de hoeveelheid aandacht en clicks zijn clickbait artikel hen heeft opgeleverd.

17 mei 2019 om 09:14

Eens hoor, maar je vroeg waarop hij het basseerde en dat was de zaakwaarnemer van bergwijn.

18 mei 2019 om 11:17

Zaakwaarnemers proberen hun cliënt ook altijd goed aan te prijzen, dus neem dat niet te serieus.

17 mei 2019 om 08:45

Onbegrijpelijk dat deze man telkens een podium blijft krijgen op de buis en in een van de grootste dagbladen van Nederland. Als hij er niet (volledig) naast zit probeert hij wel een punt te maken met een argument die dagen geleden ook al is geopperd.

Wat een enorme schande dat deze man de titel 'chef voetbal' mag dragen. Ik stel voor om een petitie te starten om de titel van Valentijn te veranderen naar 'chef open deur'.

17 mei 2019 om 09:57

Het ergste nog is dat er niemand iets kan of wil bevestigen op dit moment. Zou goed kunnen dat Falentijn dit bericht zelf heeft verzonnen om maar weer voer te hebben voor nieuwe artikelen.

Wel vind ik het schrijnend om te zien hoe de supporters van Ajax lopen te verkondigen dat het echt een mega stap omhoog is. Oké, je doet het een seizoen goed in de Champions League en je pakt na 5 jaar eindelijk weer eens een prijs. Kijk kritisch naar hoeveel blessures en schorsingen je hebt opgelopen en waarbij het dubbeltje jouw kant is opgevallen. Bij Spurs viel het net verkeerd, Bayern en Benfica viel het net goed. Was ie daar al verkeerd gevallen dan was je Champions League daar ook al voorbij...

Nee Ajax is terecht kampioen maar zo denigrerend alsof PSV een club van het kaliber Heerenveen is maakt de uitspraak dat de Ajacieden zo arrogant zijn zeker niet minder waar.

En totdat er ergens een bod komt is het alleen maar speculatie maar als Ajax dit zou doen dan hoeft voor mij Ajax niet meer geholpen te worden met het verzetten van wedstrijden. Tenslotte maak je er dan zelf de competitie zwakker van waardoor Europees succes steeds moeilijker wordt!

17 mei 2019 om 10:19

Dat van die zaakwaarnemer is wel bevestigd, hij heeft hetzelfde tegen freeeeek Jansen gezegd van VI

17 mei 2019 om 09:18

Deze man is nu nog relatief jong... moet je nagaan wat voor onzin hij over pak weg 20 jaar gaat uitkramen. Ik hou me hart vast.

17 mei 2019 om 09:45

En de zelfde driessen die zei dat frenkie rond was met psg ?

Als analist vind ik hem al waardeloos maar als hij nu ook als journalist dit niveau haslt...

17 mei 2019 om 11:44

In de Telegraaf-podcast, zoals de periodieke reeks van zelfingenomenheid (één van de rubrieken heet 'vraag het Valentijn(!) heet, beweerde hij zelfs dat 'er nu geen weg meer terug is voor Bergwijn [naar Psv] natuurlijk.' Eerder vond ik hem wel een leuke gast bij Veronica Inside, die werkelijk iets toevoegde, maar na dit seizoen is deze man inderdaad niet meer serieus te nemen. Het is je reinste zelfverloochening als journalist hoe Driessen met zijn vak bezig is. Eerst al niet naar Madrid afreizen omdat Ajax geen kans zou hebben (alsof dat er voor verslaggeving toe doet!) en nu? Zonder concrete aanleiding een spannend proefballonnetje oplaten, PSV de microfoon voorhouden voor een reactie daarop en vervolgens de wijze van reageren afkraken? Tadaa! Drie artikelen met chocoladeletterkoppen in Telesport!

Tuurlijk Valentijn, het kan natuurlijk niet zo zijn dat de pers, waaronder jouw Telegraaf, bovenop de kwestie duikt en vragen afvuurt op John de Jong, Bergwijn en alles en iedereen rondom PSV. Bizar dat daar vervolgens antwoorden op komen en dan ook nog eens dat Bergwijn het naar zijn zin heeft, het moet niet gekker worden. PSV had natuurlijk ook beter kunnen zeggen, voor 2 tientjes mogen ze hem komen ophalen, wij raken graag (financieel/sportief) nog verder achterop bij Ajax.

Ben het wel aardig eens met Valentijn, maar ik snap ook de reactie van PSV wel. Het had niet zo paniekerig gehoeven van mij. Laat Ajax dan maar 45-50 miljoen op tafel leggen als ze hem graag willen, was een betere reactie geweest.

17 mei 2019 om 09:14

En dan nog roepen dat er een Ajax belasting bovenop zou komen. Dat vindt ik pas treurig. Je bepaalt een vraagprijs en als een club dat wil betalen dan gaat ie, Door deze houding krijg je alleen maar dat Bergwijn de kont tegen de krib gaat gooien en uiteindelijk via een arbitrage (financiële verbetering) veel goedkoper weggaat. Vervolgens zijn de supportersgroepen van PSV en Ajax weer als kleuters tegen elkaar bezig, met zielige reacties als gevolg. Daardoor zijn er geen uitsupporters meer gewenst en dat alles omdat de PSV top zich als een stel calimero's opstelt. Natuurlijk is het niet leuk als een goede speler naar de concurrent gaat, maar probeer het zakelijk te zien. Voor 30 mio of meer krijg je heus wel een goede vervanger. Het is nu niet zo alsof Bergwijn een superspeler is.

17 mei 2019 om 09:26

@rochus zelf overal de hoofdprijs voor vangen maar als iemand dat omgekeerd wil doen is het treurig. Doe toch is niet zo hypocriet man, als de rollen omgekeerd waren zou Ajax precies hetzelfde doen. Als je concurrentie noodgedwongen moet versterken alleen maar voor de hoofprijs.

17 mei 2019 om 09:28

Denk je nou echt dat Bergwijn een arbitragezaak tegen PSV gaat aanspannen? Van PSV naar Ajax is geen stap vooruit, dat is een stap opzij. Als Internazionale en Manchester United zich echt voor hem melden, dan kan hij daar ook meer verdienen dan bij Ajax.

PSV heeft uitstekend gereageerd en het is logisch dat ze de prijs verhogen als een concurrent hem wil halen. Waarom zou je één van je beste spelers naar je grootste concurrent laten gaan? Natuurlijk verkopen ze hem liever aan een buitenlandse club, als Ajax zich dan echt voor hem meld is het niet meer dan normaal dat ze een hoger bedrag vragen dan aan andere clubs.

17 mei 2019 om 09:35

PSV staat vrij om te vragen wat het wil en het is volkomen logisch dat zij een hogere prijs hanteren voor een concurrent, want die wil je nou eenmaal niet beter maken. Dat er geen uitsupporters zijn gewenst moet je lekker tussen Ajax en Feyenoord laten, daar zitten de triestelingen die zich niet kunnen gedragen en objecten moeten vernielen om andere dingen te compenseren.

17 mei 2019 om 09:41

@panerai, nee je legt mij woorden in de mond dat is niet netjes. Ik heb het erover dat Ajax meer moet betalen dan een andere club. Dat vindt ik treurig. Dat de basisprijs de hoofdprijs is maakt mij niet zoveel uit het gaat om het extra bedrag dat PSV wil hebben om hem naar Ajax te laten gaan. Misschien niet ze geprikkeld reageren als het om je club gaat. Mijn reactie heeft namelijk helemaal niets hypocriets. Als Ajax een speler verkoopt dan hoop ik dat ie naar de hoogste bieder gaat en dat Ajax niet zo kleinzielig is om met minder akkoord te gaan zolang die maar niet naar PSV gaat.

17 mei 2019 om 09:44

@kerzoep. Ajax is financieel wel degelijk een vooruitgang. Het plafond bij Ajax ligt inmiddels ruim €1,5 mio hoger dan bij Psv. Hoezo geen vooruitgang?

17 mei 2019 om 09:47

@psver4ever, nee er is nu nog geen strijd tussen de supporters van PSV en Ajax. Maar ik vind dat de directies van zowel Ajax als PSV zich bewust moeten zijn van wat hun actie voor een reactie oproept bij hun achterban. Hierin hebben ze behoorlijk wat invloed. Het zou me niets verbazen als door deze acties van beide kanten uit de verhouding tussen beide groepen op scherp komen te staan. Dat is waar ik het over heb.

17 mei 2019 om 10:02

Financiële vooruitgang speelt helemaal geen rol in een arbitrage zaak. Anders hadden Ajax en PSV echt vrij spel op de Nederlandse transfermarkt. Dus je argument kan zo de prullenbak in.

17 mei 2019 om 10:08

Jij doet net alsof dat een unicum is. In Engeland gaan spelers binnen de landsgrenzen altijd voor veel meer weg dan als ze van of naar het buitenland komen/gaan. Misschien herinner je je het wedijveren om Alexis Sanchez nog.

17 mei 2019 om 10:10

Positieverbetering is meestal de reden van arbitragezaken.. Financiële verbetering is hier van de onderliggende criteria in. Zie ook de zaak de Boer. Misschien dat je me kunt verhelderen met uitspraken die jou boute aanname kunnen onderbouwen. Ik zou dat best fijn vinden.

17 mei 2019 om 10:12

@harryloenst. Dus in Engeland gaan ze gewoon naar de hoogste bieder. Dat is toch een heel andere situatie dan dat PSV hem voor minder naar het buitenland laat gaan? Sterker nog je onderbouwt mijn post.

17 mei 2019 om 12:09

Ik vind dat een voetbalclub niet helemaal verantwoordelijk kan zijn voor hersenloze 'supporters'. Iedereen staat vrij om te reageren zoals hij wil. Bij geweld wordt vanzelfsprekend de grens getrokken.

17 mei 2019 om 11:17

Wat is er precies paniekerig aan de reactie van PSV dan? Ze geven gewoon duidelijkheid door te zeggen dat ze hun beste speler niet aan de concurrent verkopen. Dat is in mijn ogen de enige juiste reactie van een topclub.

In welk opzicht is Ajax nagenoeg zeker van de cl deelname eigenlijk? Die spelen naar mijn weten toch ook gewoon voorrondes voor de CL en daarbij lijkt mij dat heel naïef om er dan van uit te gaan dat het nagenoeg zeker is. Verder was dit CL seizoen prachtig van Ajax, maar er is geen enkele garantie dat dit structureel zal gebeuren en dus zelfs al zou Ajax de groepsfase halen, wat PSV ook zou kunnen dan zou het zomaar kunnen worden beperkt tot 6 groepsfase duels. Om dan te zeggen dat de stap naar Ajax daarom een goeie is vind ik een aparte conclusie. In mijn optiek is er behoudens misschien het financiële aspect er op sportief gebied geen enkele noemenswaardige reden waarom Bergwijn volgend seizoen de stap zou moeten maken.

17 mei 2019 om 08:39

@giodinho7: helemaal met je eens. Ajax is totaal niet zeker van CL-deelname. 2 voorrondes overleven (wel met beschermde status) is wel wat. En we hebben in het recente verleden wel gezien dat nietszeggende clubs in Europa toch lastiger blijken te zijn dan je zou verwachten.

Nu gaat het volgens hem slechts om een flirt terwijl het eerder in de week volgens zijn krant nog zo zou zijn dat Ajax volledig voor Bergwijn zou gaan en dat Bergwijn ook naar Ajax wilde. Ongeloofwaardig figuur en onruststoker.

Net of dat iemand het boeiend vind wat meneer Driessen vind. Man heeft nog wat goed te maken in Amsterdam. Als Bergwijn verkocht wordt is dat aan het buitenland, 100% zeker niet naar Ajax.

Toch eigenlijk belachelijk dat een CL halve finalist, kampioen is geworden en dan nog voorronden CL moet spelen. On topic: Ja tuurlijk is het niet prettig om te horen dat je concurrent genoeg geld heeft om iedereen te kopen uit je team. Een situatie die nooit eerder is voorgekomen bij Psv. Lastig om daarmee om te gaan lijkt mij.

17 mei 2019 om 08:41

Goede reactie! Lijkt mij ook lastig voor Psv, maar ik denk dat het nu gewoon even werkelijkheid is (totdat PSV 3x op jaar CL haalt en een keertje overwintert)
Bergwijn naar Ajax is gewoon realistisch, als Ajax 28 mln biedt en geen andere club gaat bieden en Bergwijn wilt acht ik de kans reeel. Ik denk alleen niet dat Ajax zo'n groot bedrag gaat bieden aan een andere (nederlandse) club.
Verwacht dat Bergwijn in Eindhoven blijft of naar het buitenland gaat, maar je weet het nooit.

Ik vind het overigens ook belachelijk, maar eigenlijk vooral jammer dat Ajax niet verzekerd is van CL als halvefinalist. Maarja, hadden we de CL maar moeten winnen

17 mei 2019 om 09:31

Bergwijn heeft een contract tot 2022 hè. Als alleen Ajax met een bod van 28 miljoen komt en er meldt zich geen enkele andere club dan denk ik dat PSV Bergwijn gewoon aan zijn contract houdt en hem volgende zomer verkoopt.

17 mei 2019 om 11:08

Dan zou Bergwijn weleens heel lastig kunnen worden. Via de Knvb kun je een vertrek afdwingen. We leven gelukkig niet meer in de situatie dat mensen eigendom zijn van iets of iemand (slavernij). Dus als Bergwijn weg wil dan biedt de wet hier openingen in aldus artikel 7:677 lid 4 en 7:671c lid 3 BW.

17 mei 2019 om 12:25

Slavernij gaat me wat ver, maar ik snap je punt.

20 mei 2019 om 07:55

Er is best veel onderzoek geweest naar de voetbal arbeidscontracten en hoe die passen binnen het arbeidsrecht.
Officieel kan je namelijk gewoon je baan opzeggen, maar de juristen concluderen toch wel iets anders.
Contract = contract is het adagium in de voetballerij en je kan daar bijna niet onder uit. Behalve bij een duidelijke positieverbetering en dat in juridische termen; PSV naar Ajax is dat niet duidelijk genoeg.

20 mei 2019 om 07:57

Het kan allebei Ik weet niet precies hoe PSV in de wedstrijd zit, maar aan een mokkende Bergwijn heb je niet veel en 28mln geeft PSV wel heel veel lucht. Ligt natuurlijk ook aan de evt transfer van Lozano, als die voor 35mln gaat dan houden ze Bergwijn vast heel graag

17 mei 2019 om 08:46

Komt natuurlijk ook omdat alle Nederlandse clubs in het verleden niet echt goed presteerde in Europa.

17 mei 2019 om 09:01

Klopt, maar Ajax staat 'gewoon' op plek 20 van beste clubs in Europa van de afgelopen 5 jaar. Bij plaatsing wellicht zelfs in pot 2! Dan is het toch wel jammer dat je eerst weer door die dekselse voorrondes heen moet. Maar goed, het is in ieder geval een voorronde minder dan vorig jaar en hopelijk kan onze kampioen vanaf volgend jaar weer jaren direct de CL in!

17 mei 2019 om 09:54

Is dat al niet zeker dat de kampioen van 19/20 Al geplaatst is? Ik meende van wel namelijk omdat Ajax het dit jaar ontzettend goed gedaan heeft. Kan er natuurlijk naast zitten.

17 mei 2019 om 10:49

Het is volgend jaar wel zeker maar Sander bedoelt 'weer jaren'. Dus niet alleen volgend jaar.

17 mei 2019 om 08:59

De prestatie van Ajax dit jaar en die van twee seizoenen geleden staat helaas in schril contrast met de gehele prestatie van alle Nederlandse teams in Europa. Hopen dat we komend seizoen eens met meerdere teams wat neer kunnen zetten in Europa.

Ik ben het niet altijd eens met Valentijn Driessen, maar hier heeft hij een punt. Als Ajax al bereid zou zijn pakweg 35 miljoen voor Bergwijn te betalen, profiteert PSV daar goed van (en dus ook van het succes van Ajax) omdat zij dit geld weer goed kunnen besteden plus ze hebben de opvolger al in huis in de persoon van Malen. Ik vind het een beetje een drogreden om te stellen dat ze de concurrent niet willen versterken tenzij ze Bergwijn kunnen behouden (wat ik niet denk, dan gaat hij naar het buitenland). Als Bergwijn niet komt, zal Ajax een andere aankoop doen.

17 mei 2019 om 09:19

35 mil gaat PSV echt niet overtuigen hoor, dat willen ze al minimaal van buitenlandse clubs hebben. Als het puntje bij paaltje komt zal PSV echt wel een Ajax willen verkopen maar dan wel voor de absolute hoofdprijs boven de 45 mil. Ik die Ajax dat niet neerleggen dus een hoop commotie om niks. Die Driessen is echt een lachwekkende onbetrouwbare flapdrol trouwens. Eerst het vuurtje aanstoken, flink wat olie er op gooien en vervolgens kritiek hebben op de reactie van PSV omdat die hem niet aan staat. Ik had de Telegraaf en Driessen al niet hoog zitten maar dit bevestigd nog maar eens wat voor riool journalistiek daar bedreven wordt en tegelijkertijd hoe machtig de media kan zijn.

Wat heb ik toch een hekel aan de term Calimero. Zet de verhoudingen maar weer lekker op scherp. Als het zelfs al in de media wordt geroepen, dan is het nu toch ook haast wel een feit geworden: álle PSV-ers zijn Calimero en álle Ajacieden zijn arrogant.

Bovendien vind ik een duidelijk signaal heel wat anders dan Calimero gedrag. Moeten ze dan de rode loper maar uitrollen voor het o zo geweldige Ajax?

Normale reactie van psv. Alleen het dommevan Friesen die zegt dat ajax meer kans om CL te halen groot onzin verhaal. Bij ajax gaat er meer weg. En psv heeft wel spelers klaar staan om het op te vangen.

17 mei 2019 om 09:32

"Bij Ajax gaat er meer weg." Buiten Frenkie, De Ligt en Ziyech zal het wel aardig intact blijven verwacht ik. Blind, Tagliafico, Onana en Tadic zullen bijna zeker nog een seizoen blijven en met Van de Beek gaan ze deze week zitten. Mazraoui, Huntelaar, Schone, enzo zie ik niks mee gebeuren. Tel daarbij op dat Ajax' bankrekening enorm gespekt gaat worden en ze een odegaard gaan proberen te halen en er komt gewoon genoeg kwaliteit terug. Daarnaast speelt Ajax de champions route met beschermde status en moet je straks tegen de kampioen van Letland van het niveau excelsior terwijl psv waarschijnlijk minimaal 1 ronde niet beschermd is en ze straks een FC Porto gaan loten terwijl ze in de rondes ervoor ook al teams als Club Brugge en Dinamo Kiev kunnen treffen. Daarnaast kunnen schwaab, bergwijn, lozano, etc. ook zomaar vertrekken.

Voorlopig is het een verhaaltjes wat door Valentijn zelf in de wereld geholpen is. Verder heeft niemand iets gezegd. Niemand heeft het erover gehad dat er concreet interesse is en geen van de partijen heeft nog contact gehad met de ander. Voorlopig is het 1 groot sprookje uit de mouw van Driessen...

17 mei 2019 om 09:55

Ik zou eerst afwachten of het een sprookje is. Feit is dat we interesse is en dat bergwijn niet onwelwillend tegen een transfer aankijkt gezien de uitspraken van zijn zaakwaarnemer. Uiteraard is PSV ook een partij maar stel dat Ajax gek genoeg is om de hoofdprijs te betalen dan gaat de transfer er gewoon komen denk ik

17 mei 2019 om 10:41

Als ik het beleid van Ajax van de laatste jaren bekijk gaat Ajax geen 35+ miljoen voor Bergwijn betalen. Bergwijn is een leuke speler die het vooral voor de winterstop goed gedaan heeft maar na de winterstop kon hij ook op het vrij treurige niveau van de eredivisie het verschil niet maken bij Psv.
Voorlopig is het nog niet meer dan een gerucht waarvan ik me in de verste verte niet kan voorstellen dat het bewaarheid wordt...

17 mei 2019 om 13:18

Als zijn mangement gewoon bevestigd dat er met Ajax gesproken is en wordt ... dan is het toch wel meer dan een gerucht? Dan is er gewoon sprake concrete interesse. Of het tot een bod gaat komen of laat staan een deal is nog maar de vraag. Maar om dit af te doen als verzinsels van Driessen is natuurlijk onzin.

17 mei 2019 om 13:51

Ik geloof er niets van dat er een gesprek geweest is tussen Bergwijn en zijn management en Ajax. Zo'n gesprek over een eventuele overgang mag alleen plaatsvinden met goedkeuring van PSV aangezien Bergwijn nog een doorlopend contract heeft.
Ik heb het idee dat de zaakwaarnemer een balletje heeft opgegooid bij Driessen of dat er een musje heeft lopen tjilpen op de toekomst en dat dat Driessen ter oren gekomen is.

Altijd als PSV reageert op een manier die sommigen niet aanstaat dan is het Calimero-gedrag. Zo makkelijk. Die Driessen is een onruststoker, bij zowel PSV als Ajax, en is een schande voor de journalistiek.

17 mei 2019 om 09:24

Precies, gewoon een riool journalist, niemand neemt hem nog serieus.

Hopelijk neemt hij zijn eigen advies ook op en zwijgt hij vanaf nu.

"driessen vindt dat een transfer naar Ajax goed zou zijn voor Bergwijn, aangezien hij in Amsterdam nagenoeg verzekerd is van Champions League-voetbal. "

Zowel Ajax als PSV moeten zich nog kwalificeren nu zal de route van Ajax korter en makkelijker zijn maar de stelligheid waarmee Driessen Ajax alweer de CL inschrijft getuigd niet van enig historisch besef, Ajax was al vaker zeker van kampioenschappen CL voetbal en weet ik veel wat en met regelmaat kreeg men in Amsterdam het deksel op de neus.
Valentijn, zekerheid (en ook niet nagenoeg) bestaat niet in het voetbal dat zou je inmiddels moeten weten.

Onze valentijn met zijn ajax plakboek en behang aan de muur, die zei dat ajax de finale ging halen en moura vrij voor de doelman kon laten staan! Werkt hij voor de televaag of stiekem voor ajax?

17 mei 2019 om 09:57

Je kan veel van Driessen zeggen maar niet dat hij voor Ajax is. Ik weet niet of je de afgelopen jaren zijn berichten hebt gevolgd maar die waren altijd gericht op onrust stoken binnen Ajax.

De huiskrant van Ajax is weer aan het stoken. Vroeger deden ze zulke dingen al. Stoken en maar stoken om zo de supporters te laten keren tegen Bergwijn en dan kan Ajax hem voor een leuke prijs binnen hengelen.

17 mei 2019 om 09:28

Supporters bepalen het transferbeleid toch niet? Waarom zouden PSV supporters nu Bergwijn niet meer willen? Omdat een journalist een verhaal uit z'n mouw schut? Ik schat de gemiddelde voetbalsupporter toch hoger in. Zolang Bergwijn geen uitlatingen gedaan heeft dat hij perse naar Ajax wil lijkt me er voor de supporters niets om zich druk om te maken richting Bergwijn....

17 mei 2019 om 09:31

Het is niet alleen de supporters ook de speler die ze gek maken. Zo hebben ze in het verleden ook met Suarez gedaan. Is een Ajax tactiek waarvoor ze de telegraaf altijd gebruiken.

17 mei 2019 om 09:39

Ik heb niet het idee dat Ajax de Telegraaf aanstuurt

Ik begrijp de houding van PSV niet. Als ze nou hadden gezegd dat wanneer Ajax genoeg zou bieden alles mogelijk is. Het is handiger om meerdere bieders te hebben voor een speler. Je moet je zakelijk opstellen als club en niet slechts zieltjes willen winnen. Die tijd is helaas voorbij.
De afgelopen dertig jaar mogen we best spreken van een hevige strijd (sportief gezien) tussen Ajax en Psv. Zij hebben het gros van de titels in de wacht gesleept. Waarom zou je nu zo stellig reageren, terwijl dat niet het geval was toen talent Peter Hoekstra door Ajax werd overgenomen.
Wat PSV nu doet (op basis van dit gerucht) is de onderhandelingspositie verzwakken en dat begrijp ik niet.
En ja, Driessen is uiteraard niet de enige journalist die verzinsels als waarheid probeert te verkopen.

17 mei 2019 om 11:14

Als je die sportieve strijd wil blijven voeren ga je niet je beste spelers aan Ajax verkopen, ongeacht het bedrag. Daarmee positioneer je jezelf in een ondergeschikte rol. Reageren zoals PSV doet is de enige juiste reactie.

17 mei 2019 om 11:15

Hoe verklaar je de transfer van Peter Hoekstra naar Ajax dan?

17 mei 2019 om 11:19

Dat is 23 jaar geleden. Totaal niet relevant.

17 mei 2019 om 11:54

Het zou niet relevant zijn wanneer PSV op dat moment geen concurrent van Ajax was. Dat zijn ze al sinds de jaren '80. Het uitgangspunt is en blijft hetzelfde: PSV was ook toen een directe concurrent van Ajax. Derhalve snap ik de houding van PSV niet. Als ze hoog genoeg in de boom gaan zitten, haakt Ajax sowieso af. Daar hoef je niet voor te bluffen, want legt Ajax 100 MLN neer, dan speelt Bergwijn volgend seizoen bij Ajax. Dat zal niet betaald worden, maar dan kun je je starre houding als PSV zijnde helemaal niet waarmaken.

Over een calimero gesproken... Eerst een artikel schrijven dat er geen weg meet terug is om vervolgens na aanleiding vd reacties een column kunnen wijden aan calimero gedrag. Driesen is echt een riool journalist

Denk ook dat dit voordelig is voor PSV want het zal de prijs opdrijven en Ajax gaat echt niet meer dan 20 voor hem neerleggen. Dan zal Inter ermee vandoor gaan. Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat Robben volgend jaar op de vleugel staat bij PSV en dan heb je met de Jong en Malen wel een droomaanval staan. Daarbuiten hoeft Robben buiten salaris alleen wat tekengeld denk ik en kan er veel geld overblijven om een goede centrale verdediger en middenvelder te halen.

Het zit me niet helemaal lekker dat juist deze Valentijn het woord calimero in de mond neemt. 1 op de 10 nieuwsberichten die hij naar buiten brengt, als je het nieuws mag noemen, bevat een kern van waarheid. Ik vind de telegraaf in tegenstelling tot anderen geen verkeerde krant, maar het moet eens ballen laten zien en deze zogenoemde redacteur eens de deur wijzen. Hij krijgt veel te veel aandacht, zowel op nationale televisie als in de fysieke media. Ik heb er zelf geen moeite mee als er iemand bij een krant voorstander van een bepaalde club is, maar blijf wel door een gewone bril kijken aub. Dit gedoe met Bergwijn ook, of dat Lucas Moura echt niet zal scoren, dat Ten Hag ontslagen zou worden, dat De Ligt naar elke voetbalclub ter wereld zou gaan, ga maar door. Deze man is nationaal bekend om zijn idiote gedrag en vreemde uitspraken, iedereen die zijn naam hoort associeert deze met onzin, lulverhalen en goedkoop-scoren journalistiek. Een hoofdredacteur, zeker van een grote krant, mag bekend zijn onder NLers, maar als je alleen bekend staat om je onzinnige uitspraken dan doe je toch iets verkeerd. Maargoed, slechte reclame is ook reclame he?

Valentijn.
Die man heeft nog nooit iets zinnigs gezegd.
Is voor ajax en dat mag maar mag als journalist vind ik wel een beetje neutraal blijven..
En vaak suggereert hij maar wat terwijl hij denkt dat hij het krijgt van betrouwbare bronnen.


Zo kan ik ook zeggen dat psv vast wel interesse in icardi heeft.
Maar officieel heeft psv zich nog niet bij inter gemeld.

Deze man laat meer scheten als n ander en veranderd goede info in poep

Dit houdt de gemoederen lekker bezig in Brabant en Amsterdam.

De zaakwaarnemer van Bergwijn beaamt de interesse van Ajax
Bergwijn wuift de interesse bij voorbaat dus niet af en wil na de competitie nadenken.
Ajax erkent dat ze hem in de gaten houden, maar hebben nog niets concreets gedaan.
Psv moet gaan nadenken welke vraagprijs er gehanteerd gaat worden voor binnenland/buitenland.

Ondertussen is het onrustig aan Eindhovense zijde en denkt een ieder het zijne ervan.... En de media smult ervan !

Die Driessen is echt hilarisch. Eerst een bom klaar leggen die nep blijkt te zijn voor de laatste speeldag en dan commentaar hebben over hoe PSV er op gereageerd heeft. Flut journalist.

17 mei 2019 om 12:09

Als de bom nep is waarom reageert de Jong dan als door een wesp gebeten door te zeggen dat Bergwijn niet te koop is voor Ajax. Als die bom nep is hoeft PSV helemaal niet te reageren.....

17 mei 2019 om 12:45

Hij reageerde idd overdreven, echter heeft ajax zich niet gemeld. Dus in dat opzich was het stellige artikel van Driesen nep nieuws

17 mei 2019 om 13:06

Het was het management van Bergwijn wat heeft bekend in De Telegraaf dat ze met Ajax gesproken hebben en hebben gezegd dat Bergwijn naar Ajax wilt. Dat Driessen vervolgens de kans groot acht dat Bergwijn daadwerkelijk naar Ajax gaat is voor zijn rekening, maar dat was niet het artikel waar het over ging.

17 mei 2019 om 14:08

Ajax heeft dan wellicht niet geinformeerd bij Psv, maar schijnbaar al wel met Bergwijn en z'n zaakwaarnemer. De zaakwaarnemer heeft namelijk al aangegeven dat er contact is geweest. Dan is het niet vreemd dat PSV reageert als Driessen de boel vervolgens enorm op scherp zet. Gewoon een vies spelletje van een waardeloze sportjournalist.

Hoezo is Ajax nagenoeg al verzekerd van Champions League voetbal? Oke je zal niet de sterkste ploegen loten maad waarschijnlijk wel hele stugge tegenstanders in de voorronde, daarnaast moet Ajax 2 voorrondes overlever ipv 1 zoals PSV vorig jaar in de kampioenenroute. Het is maar zeer de vraag welk team er aan de aftrap verschijnt aangezien de kans best groot is dat er veel spelers weg gaan. Het team zal ook moeten bouwen dus ik verwacht eerlijk gezegd toch 2 lastige voorrondes

Ik vraag me af waarom Driessen en in mindere mate Spaan nog altijd een podium krijgen om hun mening te verkondigen. Hun teksten zijn puur bedoeld om te stoken en het is enorm irritant. Laten we deze gasten gewoon lekker negeren.

Ook dit artikel is natuurlijk weer onzin. Korte metten maken met de interesse van Ajax is de enige juiste reactie als je een concurrent wil blijven. Dit heeft niks met paniek of calimero te maken.

17 mei 2019 om 12:15

Dat lijkt mij vrij simpel. Driessen is een journalist en een krant bestaat bij de gratie van journalistieke vrijheid. Jij mag er natuurlijk van vinden wat je vind maar Driessen wordt ruim boven modaal betaald om zijn artikelen te schrijven de Telegraaf is de meest verkochte krant van Nederland dus zal Driessen wel iets goed doen.

Spaan is een die hard Ajax fan die reageert als supporter meestal zonder enige kennis van zaken en voetbalkennis maar Spaan schrijft een column en daar is eigenlijk alles in geoorloofd zeker prikkelende meningen die aanzetten tot nadenken en of discussie dat is namelijk de bedoeling van een column..

Zo is er altijd iets, reageert de PSV top niet dan raakt de achterban van slag. Na het verlies van de eredivisie zou dit misschien nog een hardere klap zijn geweest. Ik was blij met de uitspraken van de zijde van PSV. Al vermoed ik als PSV een bod krijgt van Ajax a 40 miljoen je deze echt niet gaat weigeren.

Driessen is hier gewoon met een vies spelletje bezig. Eerst schrijft hij zelf Bergwijn al bijna naar Ajax en nu ineens is er niet eens geinformeerd inzake Bergwijn om PSV nu "calimero-gedrag" te verwijten. Wat een walgelijke gang van zaken. De objectiviteit omtrent dit onderwerp is bij velen overigens ook ver te zoeken (meestal vanwege de clubvoorkeur).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren