Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Sinkgraven staat voor toptransfer van Ajax naar Bundesliga’

Laatste update:

Daley Sinkgraven wordt na Frenkie de Jong waarschijnlijk de tweede speler uit de huidige Ajax-selectie die een transfer gaat maken. De Telegraaf schrijft vrijdag dat het Bayer Leverkusen van Peter Bosz zich heeft gemeld voor de multifunctionele linkspoot. Volgens het dagblad gunt Ajax Sinkgraven een transfer en hoeft Leverkusen niet de hoofdprijs te betalen om het tot medio 2020 doorlopende contract van de 23-jarige linksback annex middenvelder af te betalen.

Sinkgraven maakte in januari 2015 voor zeven miljoen euro de overstap van sc Heerenveen naar Ajax. Hij had destijds grote indruk gemaakt op het middenveld van de Friezen. Mede door blessureleed kwam hij echter nooit helemaal uit de verf in Amsterdam. De concurrentie op het middenveld bij Ajax was groot en lang moest hij het doen met spaarzame invalbeurten. Onder Bosz kwam hij echter meer aan spelen toe, maar niet op het middenveld. De huidige coach van Leverkusen raakte zeer gecharmeerd van Sinkgraven en gebruikte hem als linksback.

Dit seizoen moet Sinkgraven Nicolás Tagliafico voor zich dulden op de linksbackpositie. Nu de Argentijn heeft aangegeven ook volgend seizoen het shirt van Ajax te dragen, lijkt een transfer van Sinkgraven naar de huidige nummer vijf van de Bundesliga aanstaande. “Voor mij was Daley een openbaring”, zei Bosz eerder dit jaar op de clubwebsite van Ajax. “Hij heeft geweldig gespeeld in de tijd dat ik trainer van Ajax was. Lasse Schöne was heel belangrijk ’op zes’. Daley minstens zo belangrijk op de linksbackpositie. Als ik hem was, zou ik niet teruggaan naar het middenveld. Ik denk dat hij als linksback de absolute wereldtop kan halen.”

Ook onder Erik ten Hag maakt Sinkgraven het afgelopen seizoen minuten als linksback. Hij maakte in de uitwedstrijd tegen Juventus zijn debuut in de Champions League. Na de blessure van Noussair Mazraoui viel Sinkgraven in als linkervleugelverdediger. Met 218 speelminuten in de Eredivisie was zijn bijdrage aan het kampioenschap de afgelopen voetbaljaargang beperkt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit zou ik echt zonde vinden. Sinkgraven zoj ik heel graag voor langere tijd op het middenveld zien. Wordt naar mijn inziens echt onderschat mede omdat hij vaak linksback staat icm blessures. Echter staan zijn techniek en voetbalkwaliteiten voor mij buiten kijf.

17 mei 2019 om 07:12

Ik vind hem eigenlijk steeds beter worden op de back. Toen ik hem aan het einde van het seizoen weer zag spelen, o.a. tegen Juventus.. vond ik ook dat hij er fysiek een stuk sterker uitzag. Gespierder.

17 mei 2019 om 07:54

Die jongen komt toch juist op ieder vlak te kort als je mee wil doen in Europa?

Technisch een prima speler hoor enkel is zijn handelingssnelheid te laag voor op het middenveld.

Daarnaast is hij verdedigend geen topper. Daar komt hij in de Eredivisie zelfs te kort als hij tegen een echte buiten speler speelt.

17 mei 2019 om 09:43

Daar ben ik het helemaal mee oneens Cvs. Die jongen kan op de gehele linkerflank spelen. Ontzettend jammer als hij gaat vertrekken. Speelde tot aan zijn blessure prima en het is jammer dat die blessure zo lang geduurd heeft. Als hij blessurevrij zou blijven, dan zou ik hem graag langer bij ons zien. Bosz haalt nu een hele goede speler op.

17 mei 2019 om 09:55

@cvs1982

Quoete: "technisch een prima speler hoor enkel is zijn handelingssnelheid te laag voor op het middenveld".

Knap dat je dat weet terwijl nog nauwelijks op het middenveld heeft gepeeld bij Ajax. Hij heeft 54 wedstrijden gespeeld voor Ajax, waarvan een groot aantal als back en dan kan je natuurlijk onmogelijk een objectief beeld van hem vormen. Bovendien is zijn handelingssnelheid als je hem met Zyech vergelijkt inderdaad wat aan de lage kant, maar datzelfde geldt voor bijna alle middenvelders van Ajax. Het is dus maar net welke speler je als referentiekader neemt en het is niet opportuun om hem met Zyech te vergelijken omdat de kans groot is dat die volgend seizoen verdwenen is, terwijl de verwachting dat Ajax er een speler van zijn kaliber voor terug kan halen, niet erg realistisch is.

17 mei 2019 om 12:14

Eens, zou graag zien dat hij nog een kans krijgt op het middenveld bij Ajax. Denk dat hij best wel eens de snelle, behendige middenvelder zou kunnen zijn die we gaan missen met het vertrek van de Jong. Vond hem tegen Juve en Spurs goed spelen. Ziet er ook fusiek en mentaal sterker uit tegenwoordig. Denk dat hij nog best verrassend goed zou kunnen zijn, zeker naast een fysiek sterke Mazraoui of Marin.

17 mei 2019 om 08:05

Dat zijn techniek en voetbalkwaliteiten buiten kijf staan lijkt me duidelijk, maar hij zit nu 4 jaar bij Ajax en wat heeft hij eigenlijk gepresteerd? Het is nooit een vaste waarde geworden op het middenveld. Toen hij 4 jaar geleden kwam hadden we toch wel iets meer verwacht dan 2de/3de linksback dit seizoen. Mede door zijn blessuregevoeligheid vrees ik dat het niks meer gaat worden voor Ajax 1 op het middenveld. Als hij dan een mooi contract bij Leverkussen kan tekenen moet je hem laten gaan. Hem er nog 1 of 2 jaar bij houden heeft weinig zin. Ik zie hem geen vaste waarde meer worden en als hij weer 5 goede wedstrijden speelt loopt hij weer een zware blessure op.

17 mei 2019 om 08:36

Eens wat betreft z'n techniek en ook z'n inzicht is goed. Leuke speler gewoon. Wel echt een Mazraoui gevoel. Goeie speler op de back maar voor het middenveld net tekort. Als back brengen ze juist wat extra's, iets wat buitenspelers van tegenstanders verschrikkelijk vinden. Op het middenveld komen ze beiden verschillende kwaliteiten tekort wanneer je Ajax (ongeveer) op dit niveau wilt houden. Of er dichtbij wilt blijven. Daarbij wel meegenomen dat het bij Mazraoui steeds lastiger wordt z'n plafond enigszins in te schatten want wat heeft hij veel mensen hun ongelijk bewezen, waaronder mij. Echt geweldig ontwikkeld en als hij dat door kan zetten.. Afijn, als je voor Sinkgraven om en nabij 10 miljoen kunt krijgen: lekker laten gaan.

17 mei 2019 om 08:38

Oh, contract voor een jaar nog maar. 4 tot 6 miljoen dan.

17 mei 2019 om 08:39

Denk ook dat t beter is voor beide partijen. Sinkgraven heeft kwaliteit. Was ook meteen te zien weer. Lichtvoetig en een goede trap.
Maar die blessures. Zo jammer! Blijft een risico in dat geval. Je zou denken die stroomt mooi in in het nieuwe seizoen. Kijkende naar hoe ten Hag wilt spelen. Maar stel hij ligt er wéér een half jaar uit. Zit je met een gat.
Met 24 jaar zou dit er mooie kans voor m zijn. Heel erg mooi zelfs. En dan ook nog spelen onder een oud trainer.

Mocht hij gaan wens ik m t allerbeste!

17 mei 2019 om 08:48

Ik vojd het ook wel zonde. Ondanks blessures heeft hij in het seizoen onder bosz zeker zijn waarde bewezen. Ook tegen juve sterk sterk ingevallen terwijl dit een hele laatige wedstrijd was. Maargoed als je hem voor een redelijk bedrag weg kan doen (ik denk rond de 5 mil?) en je haalt die lisandro martinez ervoor terug voor ongeveer 7 mil dan vind ik dt een goede deal

17 mei 2019 om 09:09

Dit is naar mijn idee de vervanger van Frenkie op het middenveld. Als back heeft hij leren verdedigen. Dribbelen en vooruit voetballen kon die al. En mentaal is hij nu enorm sterk. Zonde om te laten gaan!

17 mei 2019 om 09:19

Helemaal mee eens. Gewoon houden en op het middelveld. 24 jaar, er zit nog heel veel rek in.

17 mei 2019 om 09:58

Wel nee joh. Sinkgraven ziet er allemaal heel leuk uit in een goed draaien team, maar het is de ultieme slapjanus. Hij wint nooit een wedstrijd voor je, maar verliest er wel regelmatig een. Dat zijn van die net nietjes die je niet verder brengen. Een beetje een type Maher (waar Feyenoord op het punt staat een fout mee te begaan). Zodra het fel wordt en niet zo makkelijk gaat haken ze af.

17 mei 2019 om 11:58

Aan de andere kant, hij heeft inmiddels 3 en 1/2 jaar jaar de tijd gehad om zich in de basis te spelen, natuurlijk heeft hij last gehad van blessures, maar tot op heden is zijn overgang nog geen groot success geweest dan mag je ook een keer afscheid van iemand nemen en door selecteren.
Alleen deze zomer is dat laatste met alle basis spelers die mogelijk gaan vertrekken misschien niet het beste moment.

Gun het hem wel, succes....

Het is deze jongen gegund, Klaagde nooit en als hij moest invallen deed hij dat veelal naar behoren.

17 mei 2019 om 11:55

Wat leuk! Nog een WHC fan. Hoe hoog schat jij de kansen voor handhaving van de Wezepers? Met Staphorst thuis en Deto uit voor de boeg?

Dit zou jammer zijn, in zijn laatste invalbeurten zag je de klasse van daley roch wel weer, de inval beurt bij juve uit zonder wedstrijdritme waar iedereen zijn hart vast hield.. heeft hij zich toch mooi staande gehouden.

17 mei 2019 om 09:04

Eens. Toch is het hem wel gegund. Een mooie stap naar een prachtige competitie, met een coach die je al kent. Zou het top vinden als hij bij Ajax zou blijven, maar een nieuwe uitdaging gunt de hele club hem volgens mij ook.

17 mei 2019 om 10:16

Is toch mooi dat hij zo een kans krijgt om zich te verbeteren, komt net iets te kort voor Ajax.

Zal daar zeker een beter salaris ontvangen, wat hem zeker gegund is want het is geen zeurpiet.

Laten we eerlijk zijn, Ajax is nog steeds bezig met door selecteren en financieel kan Ajax zich dat nu goed permitteren.

Niet alleen de basis moet sterk zijn, ook de bank moet heel dicht tegen de basis aan zitten.

Ga zo door Marc.

17 mei 2019 om 10:23

Ik vond Sinkgraven tegen Juve echt briljant. Als je nagaat dat hij zo lang geblesseerd is geweest, amper speelminuten heeft gemaakt en tegen de absolute wereldtop kwam te staan. Dat was echt heel knap. Hij maakt Ajax absoluut niet zwakker als hij blijft, maar is wel gewoon minder dan Tagliafico. Ergens een vaste basiskracht worden is hem daarom gegund. Hij vertrekt in ieder geval door de voordeur.

17 mei 2019 om 10:51

Door zijn prestaties na een lange blessureperiode, is het gewoon heel goed zoals hij tegen Juve speelde.

Heeft zich in de kijker gespeelt bij Bosz en verdiend deze transfer zeker.

Ik vind Bosz een hele geschikte vent en als coach doet ie zijn werk goed. Echter, die man is zo ongelofelijk koppig. Als hij eenmaal iets heeft geroepen (Daley kan de wereldtop halen) dan laat ie dat ook niet meer los. Soms moet je gewoon accepteren dat zoiets niet helemaal uitkomt. Volgens mij kan je als leverkusen wel een betere linksback halen namelijk.

17 mei 2019 om 07:51

Dus jij denkt dat Bosz een speler wilt aantrekken uit koppigheid? Misschien vindt hij Sinkgraven gewoon een goede speler, in wie hij een versterking ziet voor zijn ploeg.

17 mei 2019 om 07:56

Of hij wil hem toch gebruiken als LM of AM maar zegt dat hij hem als linksback ziet. Backs zijn toch goedkoper dan middenvelders.

Prima laat hem maar gaan, bij Ajax gaat het hem helaas niet meer worden dan is het beter als hij gaat spelen voor een club waar de trainer vertrouwen in hem heeft. Wel benieuwd of ze zijn transfersom er nog uit gaan halen, schat zijn waarde eerlijk gezegd niet op meer dan 4/5 miljoen op dit moment

17 mei 2019 om 07:23

Z'n boekwaarde is ongeveer 1,4 miljoen Dus begrotingtechnisch zullen ze nog wel winst maken ook

Dat zou een mooie club zijn voor hem. Misschien verdien je er ook nog een beetje aan. Direct strik!
Wel leuke uitdaging voor Daley

Een mooie transfer voor hem. Had bij Ajax nog maar een contract voor 1 jaar. Als hij gaat, dan weet hij ook duidelijk voor welke positie. Een transfersom van 5-6 miljoen moet er nog wel uit te halen zijn.

Je zag tegen Juventus dat hij nog steeds heel erg goed kan voetballen. Snap het als hij gaat maar zou het wel jammer vinden. Goede backup en multi functioneel. Echter ook heel netjes dat een transfer wel gegund wordt.

Van de de kampioen van Nederland naar de nummer 5 in de Duitse competitie, is dus een toptransfer ?

17 mei 2019 om 07:39

Als bank speler van Ajax zonder enig uitzicht op een basisplaats, mag je dit toch wel scharen onder een top transfer.

17 mei 2019 om 09:20

De vraag is of dat volgend jaar zonder Zyech, de Jong en van de Beek nog zo is...

17 mei 2019 om 10:22

Gewoon een goede transfer , er zijn wel meerdere bankzitters naar andere clubs verhuisd . Dus ja een toptransfer zou ik het niet noemen. Ook weten we niet over welk bedrag we praten en we weten ook nog niet of hij daar eventueel in de basis zou staan, erg voorbarig als je het mij vraagt.

17 mei 2019 om 07:42

Top transfer natuurlijk, je speelt met betere spelers ,verdient wss meer en je speelt elke week tegen topploegen en hoger niveau

17 mei 2019 om 09:13

Leverkusen heeft geen betere spelers en speelt ook niet elke week tegen topploegen.

17 mei 2019 om 10:01

Je kan er niet omheen dat de Bundesliga klasses better is dan de Eredivisie. En dan heb ik nog niks gezegd over de fans etc.

17 mei 2019 om 10:24

Hij zal dasr meer tegenstand onder vinden dan in de eredivisie, daar heb je gelijk in. Maar dan zou iedere transfer naar Duitsland, Engeland, Italië Spanje enz een toptransfer zijn

17 mei 2019 om 16:50

Daar heb ik toch ook niet over, klown. Ik ontkracht alleen die andere onzin.

17 mei 2019 om 12:00

ja dat is zeker een toptransfer. Duitsland staat 4e op de Uefa lijst met 75K punten. Nederland staat 11e met 32k. Daarnaast is de Buli hoger aangeschreven, gaat er meer geld in om en heerst er een beter topsportklimaat in Duitsland.

17 mei 2019 om 12:36

Zo dus iedere speler uit de eredivisie die naar Duitsland vertrekt maakt dan een toptransfer .

17 mei 2019 om 12:47

je moet het wel in de context plaatsen. Een transfer van de nummer 1 in de eredivsie naar de nummer 5 in duitsland, een topcompetitie, is zeker een goede transfer. Bayer zit in de lift en Ajax al aan haar top. Dus ja het is zeker geen stap naar onder. Eerder een stap opzij/schuin omhoog. Dus voor Sinkgraven een goede transfer. Zekerweten.

18 mei 2019 om 04:51

Een goede transfer dat zeker , maar een toptransfer ? En we hebben het dit jaar gezien hoe goed die toppers zijn op Europees gebied. Natuurlijk is de Duitse competitie beter, maar dat zijn wel meer buitenlandse competities. Neem nu alleen maar de ranking , dan staat de eredivisie geloof ik 11de , zelfs België staat hoger aangeschreven.....

18 mei 2019 om 15:49

@bossie.

Ja als je alleen dit jaar kijkt. DIt jaar lijkt de eredivisie ook een topcompetitie als je Europees kijkt. een blik hierop dient een langere visie dan 1 seizoen.
Bijvoorbeeld laatste 5 jaar europese overwintering in de Cl:
2014/2015: 4 Duitse ()waaronder Leverkusen)
2015/2016: 2 duitse, 1 nederlandse
2016/2017: 3 duitse (waaronder Leverkusen)
2017/2018: 1 Duitse
2018-2019: 3 Duitse, 1 Nederlandse.

Die jongen een transfer gunnen en lekker doorselecteren bij Ajax. Hij zal nooit basisklant worden bij Ajax en daarom als hij voor 10 miljoen verkocht kan worden (of meer) dan is het prima. Beter nu de net niet spelers allemaal verkopen en dan gewoon een paar gerichte versterkingen erbij halen (desnoods een paar goede voor de bank) en de rest aanvullen met eigen jeugd.

Speelde dit seizoen toch helemaal niet verkeerd. Bij feyenoord uit was het nog ohh god daar is sinkgraven.
Maar aan het einde van het seizoen straalde hij veel vertrouwen uit.
Passeerde makkelijk en heeft een goede techniek. Nu heeft hij zolang de tijd gehad, wil het graag bij ajax zien komend jaar. Nooit gedacht dit te zeggen: Sinkgraven moet blijven💪💪

17 mei 2019 om 10:04

Dat komt omdat Ajax toen als een gek draaide. Dan is het makkelijk aanhaken.

17 mei 2019 om 10:10

En dat deed hij, daarom zie hem graag eens een heel seizoen.

Wat heeft deze man nou gepresteerd. Toptransfer?! 10 miljoen zeker? Mensen gaan los

Het is 'm gegund. Lig er ook zeker niet wakker van, komt gewoonweg te kort bij Ajax als basisspeler.

Voor beide partijen het beste. Dit
Wordt niets meer. En met die nieuwe Argentijn heeft Ajax een talentvolle speler ervoor terug, die niet alleen linksback maar ook centraal kan staan.
Ik zou als Ajax zijnde wel proberen je investering van 7miljoen eruit te halen.

Die jongen moet je laten gaan voor een zachte prijs. Deze kans krijgt hij nooit meer om bij zo club te spelen in zo competitie.
Bij ajax zal hij geen basisplaats krijgen schat ik zo. Helemaal niet als lb en op et middenveld verewacht ik de nodige versterkingen ook

Mooi transfer, dat heeft hij verdiend! Zeker als Nico en Martinez (als ik de geruchten mag geloven) zie ik weinig speelminuten voor hem.

Oei, mijn gevoel zegt me dat we hier een hele goede speler voor veel te weinig laten gaan. Die had ik graag in plaats van Frenkie op het middenveld zien spelen komend seizoen. Ben bang dat Bosz dit heel goed ziet een voor een koopje op de eerste rij zit hiermee.
Nah ja, het seizoen daarna maar terug proberen te halen dan maar .... ? :-(

Ik hoopte eigelijk dat feyenoord hem zal halen samen met masuwa van de graafschap. Dat gaat natuurlijk niet gebeuren. Met sinkgraven spat de inzicht en techniek eraf hij zou wat brutaler moeten zijn hij is te lief. Maar Bayer langs komt gelijk gaan.

Ajax mag blij zijn als ze nog minimaal 7 miljoen terugkrijgen. Speler die voor mijn gevoel gewoon is geflopt. Had er meer van verwacht. Voor hem nu een mooie kans om naar de bundesliga te gaan, maar vraag mij af of het daar wel gaat lukken. Hij heeft in ieder geval een trainer die in hem gelooft..

Ik zou hem houden voor als Tagliafigo na komend seizoen weggaat. Ik vond hem in de wedstrijden die ik dit seizoen van hem heb gezien wel heel goed spelen. Vooral tegen Juventus vond ik hem erg goed en erg rustig aan de bal.

Wat moet Leverkusen nou weer met deze speler. Als Bosz zulke spelers binnen halt mag die van mij meteen weer vertrekken. Met Wendell heb je al een veel betere linksback in huis.

Nederlanders gaan langzaam weg en de Argentijnen, Roemenen etc komen. Ajax wordt langzaam een vreemdelingenlegioen. Spijtig net nu ze zo goed bezig waren met Nederlandse talenten als De Ligt, Frenkie en Donny.

Tsja, een lastig verhaal. Ik vond hem voor zijn blessure niet goed genoeg, echter hij is wel erg jong.
Na zijn blessure heeft hij weinig gespeeld, maar in de tijd dat ie gespeeld heeft vond ik hem wel beter dan daarvoor.

Ik denk echter dat hij voor het volgende seizoen kan rekenen op een basisplaats, dan zou ik als ik Ajax was hem nu verkopen en een nieuwe vervanger voor Nico aantrekken.

Daarnaast zou het voor Sinkgraven ook een mooie stap zijn naar een club waar de trainer gecharmeerd van hem is.

Tot nu toe is de Nederlandse competitie zijn top denk ik persoonlijk
Qua techniek en overzicht heeft ie het wel op een rijtje...hij zou alleen even een jaar moeten kunnen voetballen zodat ie weer in het ritme komt
Toffe goser met goede mentaliteit en gun m echt het allerbeste

Gezien de argentijn Martinez bijna rond is en die kan linksback dan zou dit logisch kunnen zijn aan de andere kant kan Sinkgraven prima op het middenveld staan maar hij moet ook eerst eens wat langer goed spelen, wellicht is een doorverkoop percentage van 20% en een terugkoopoptie in het contract een prima regeling en dan vragen we nu betrekkelijk weinig geld aan Leverkusen het bedrag wat wij aan Heerenveen betaalt hebben lijkt me wel betaalbaar voor Leverkusen 7 Mio.

Jammer... heb een zwak voor deze jongen. Mooie voetballer om te zien.

Ik heb hier toch een dubbel gevoel bij

7 miljoen uitgegeven,plus 4 jaar salaris, van de 4 jaar 1 jaar plezier aan gehad, en nu hij fit is voor een vriendenprijsje laten gaan naar Leverkusen, omdat je het die jongen zo gunt

Ik ben dan wel benieuwd wat het vriendenprijsje zal zijn...

Zou jammer zijn. Prima voetballer met techniek en inzicht. Zou zich ook op middenveld kunnen richten. Voor verdediging zijn straks voldoende (betere) alternatieven.
Als er echter weinig kans is op speelminuten, zou een verkoop, met minimaal verlies, misschien toch de beste optie zijn (anders verdwijnt hij volgend jaar transfervrij)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren