Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV houdt rekening met ‘leegloop’ en ‘drukke transferzomer’: ‘Dat is logisch'

Laatste update:

PSV sloot het seizoen woensdagavond af met een 3-1 overwinning op Heracles Almelo. De Eindhovenaren moesten de landstitel dit jaar aan Ajax laten, dat met drie punten meer bovenaan in de Eredivisie eindigde. Trainer Mark van Bommel verwacht een ‘drukke transferzomer’, terwijl aanvoerder Luuk de Jong rekening houdt met een ‘leegloop’.

“Volgend jaar gaan we weer proberen om kampioen te worden”, zegt De Jong in gesprek met Nusport. Daniel Schwaab gaat PSV sowieso verlaten, terwijl ook de nodige andere spelers in verband gebracht worden met een transfer. De Jong houdt om die reden rekening met een leegloop. “Maar ik ben daar niet bang voor. In al die jaren dat ik hier speel, heeft PSV altijd een kampioenswaardige selectie gehad. Dat zal volgend seizoen ook zo zijn.”

“Ik heb altijd aangegeven dat ik open sta voor een mooie club. Als ik een stap wil maken, dan moet het wel goed bij me passen. Want ik weet ook wat ik bij PSV heb. Ik heb het hier naar mijn zin. Ik kan hier veel in het strafschopgebied komen en veel scoren”, zegt de spits over zijn eigen toekomst. Ook Van Bommel sluit een ‘drukke transferzomer’ niet uit. “Dat is ook logisch, we hebben 83 punten gehaald. Veel spelers hebben zich goed ontwikkeld en zijn international geworden. Dan komt er veel belangstelling.”

Van Bommel neemt komende zomer in ieder geval afscheid van Schwaab. “Hij is een voorbeeld op en naast het veld geweest en heel betrouwbaar. Daniel gaat niet weg omdat hij niet tevreden is, maar omdat hij voor zijn familie kiest. Dat het publiek hem de waardering geeft, is mooi. Zo hoort het ook. Mensen blijven er gewoon voor op de plek zitten na de wedstrijd. De wisselwerking tussen onze supporters en de ploeg is sowieso hartstikke goed”, zo tekent het Eindhovens Dagblad op uit de mond van de oefenmeester.

“Het was een hele lastige keuze, ik heb er lang over nagedacht. We hebben lang samen gezeten en geprobeerd om het mogelijk te maken, maar uiteindelijk heb ik voor mijn familie gekozen”, voegt Schwaab toe in gesprek met het regionale dagblad. De dertigjarige verdediger weet nog niet waar zijn toekomst ligt. Greuther Fürth wordt genoemd als mogelijke bestemming voor Schwaab. “Dat zullen we de komende weken zien. Ik voel me nog goed. Als er een goede optie is, zal ik zeker doorgaan met voetballen.”

Denk jij dat Luuk de Jong volgend seizoen nog bij PSV speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Logisch verhaal. Niemand blijft voor altijd!
Psv kan deze zomer rond de 90 miljoen ophalen. Deels zal opnieuw worden geinvesteerd. Twee goeie CV’s zijn welkom!

16 mei 2019 om 11:08

Waar tover jij die 90 miljoen nou vandaan?

16 mei 2019 om 11:12

Lozano bergwijn de jong zoet maby pereiro ? Dan zit je wel rond dat bedrag.

16 mei 2019 om 11:13

Als ik, nog enigszins, behoudend ben:
Bergwijn 25 miljoen
Lozano 35 miljoen
Pereiro 12 miljoen
Luuk de Jong 8 miljoen
Zoet 5 miljoen
Ramselaar/restant 5 miljoen

90 miljoen ophalen voor PSV moet absoluut mogelijk zijn

16 mei 2019 om 11:14

Als we even conservatief rekenen moet 35 mil voor Lozano en 35 voor Berwijn toch zeker wel lukken, dan zit je al op 70. Dan heb je Pereiro, De Jong, Zoet, Ramselaar en Hendrix nog die hopelijk gaan vertrekken en daar moet je bij elkaar toch wel 20 mil voor kunnen krijgen lijkt me? Of al die spelers weg zullen gaan is nog maar de vraag want zo geweldig spelen ze allemaal niet maar dat dachten we ook over Brenet, Marcelo, Manolev en dat soort spelers en daar heeft PSV ook nog geld voor gekregen dus zo onrealistisch is 90 mil niet denk ik.

16 mei 2019 om 11:22

Voor Pereiro en Ramselaar zie ik ze dat bedrag niet meer zo snel krijgen. Hendrix misschien voor rond de 7 a 8 miljoen naar Fiorentina??

16 mei 2019 om 12:55

Half PSV elftal voor een de jong of een de ligt,🤣😂 ik kom niet meer bij

16 mei 2019 om 16:59

Apart gevoel voor humor heb je dan Edwin 😂😂😂

17 mei 2019 om 00:23

Erg behoudend.
Bergwijn - waar rook is is vuur- gaat nr Ajax..denk rond 34 miljoen

17 mei 2019 om 02:36

Ik snap niet waarom een club 35 voor Bergwijn zou aftikken. Ik mis bij die jongen nog de constante dreiging. Wat bijvoorbeeld Neres heel erg heeft en Lozano in de eerste helft vh seizoen had. Bij 25mil kan je dat risico nemen, voor 35 heb je genoeg andere spelers die constanter zijn. Ik denk dat Bergwijn het beste nog een jaar kan rijpen, constanter worden en dan vertrekken.

17 mei 2019 om 11:01

Lozano en Bergwijn zullen hoogstwaarschijnlijk (aanzienlijk) meer dan dat opleveren.

16 mei 2019 om 11:11

"psv kan deze zomer rond de 90 miljoen ophalen."

Ik denk nog wel meer. PSV zal voor zowel Bergwijn als Lozano zeker rond de 40 miljoen vragen en Zoet, Pereiro en De Jong zie ik wel voor tussen de 10 en 15 miljoen vertrekken.

En daar komt bij dat PSV dit seizoen 40 miljoen verdiend heeft in de Cl.

16 mei 2019 om 11:15

@cabinessence, ik begrijp dat PSV 80 miljoen voor Lozano en Bergwijn zal vragen, maar ik vraag me af of ze dat ook zullen krijgen. Lozano is geblesseerd en beide spelers hebben de tweede helft niet zo veel later zien. Vragen mag natuurlijk altijd.

16 mei 2019 om 11:24

"ik begrijp dat PSV 80 miljoen voor Lozano en Bergwijn zal vragen, maar ik vraag me af of ze dat ook zullen krijgen."

In dat geval denk ik dat ze lekker in Eindhoven blijven. Ook goed.

16 mei 2019 om 11:48

Ik zie zoet en pereiro voor maximaal 10 miljoen vertrekken als ik eerlijk ben, want zoet is een gemiddelde keeper en pereiro is een 12de man die weg wil met een aflopend contract. Daarnaast als de jong verkocht wordt, zie geen reden om weg te gaan voor hem, dan zal het vast en zeker met het oog op lammers en romero zijn. Ik denk dat als je het als kopende club slim uitspeelt dat je de jong voor 7 á 10 miljoen kan krijgen, want als de jong weg gaat dan zal het met het oog op de talenten zijn en dus zal psv met iets minder genoegen gaan nemen.

16 mei 2019 om 12:03

@cabinessence, en als Lozano en Bergwijn zelf weg willen en er wordt geen 80 miljoen geboden?

16 mei 2019 om 12:04

Ze hebben toch bij hun volle verstand contracten getekend tot 2023 en 2022?

16 mei 2019 om 13:21

Dat zal dan invloed hebben op talenten die in de toekomst voor PSV kunnen kiezen. Wetend dat als ze weg willen, PSV ze niet laat gaan.

16 mei 2019 om 15:30

Onzin. Je gaat toch niet je sterspelers voor een prikkie de deur uit laten lopen, alleen maar omdat anders jonge talenten misschien minder snel naar je club zullen gaan? Zo doet toch geen enkele club het? Zie je het voor je dat Ajax om dezelfde reden straks Ziyech, Neres, De Ligt of Tadic in de uitverkoop gooit zodra die zelf aangeven dat ze weg willen?

16 mei 2019 om 11:13

Ik ben ook wel benieuwd waar je die 90 miljoen vandaan haalt. Gaat PSV het halve elftal verkopen?

16 mei 2019 om 11:15

Als ik, nog enigszins, behoudend ben:
Bergwijn 25 miljoen
Lozano 35 miljoen
Pereiro 12 miljoen
Luuk de Jong 8 miljoen
Zoet 5 miljoen
Ramselaar/restant 5 miljoen

90 miljoen ophalen voor PSV moet absoluut mogelijk zijn

16 mei 2019 om 11:15

Een paar basispelers en hopelijk een groot aantal bankzitters die niks toevoegen. Lees hierboven.

16 mei 2019 om 11:16

Met Bergwijn en Lozano zit je al bijna aan de 80 miljoen, dan heb je nog pereiro en zoet, die samen voor de 20 miljoen zullen weggaan en wellicht nog andere krachten als De Jong, Ramselaar, en wellicht nog iemand anders (lammers?). Dan kom je met gemak al aan de 90 tot 100 miljoen...

16 mei 2019 om 11:23

En dan zijn altijd netto bedragen die zo 1 op 1 weer uit te geven zijn. Er gaat nooit wat vanaf...

16 mei 2019 om 11:35

De kern van het verhaal is dat PSV echt wel aardig wat inkomsten genereert waarmee ze versterkingen kunnen halen. Nee, het zijn geen Ajax-bedragen. Ajax gaat de duidelijke favoriet zijn komend seizoen, maar bij PSV staat volgend seizoen echt wel weer een prima selectie

16 mei 2019 om 11:46

@tubes

hij zegt toch 'deels zal opnieuw worden geinvesteerd''

Er gaat bij verkoop van spelers al snel 40 naar de belasting, zaakwaarnemers en eventueel oude clubs i.v.m. doorverkooppercentages.

Van de transfersom van Frenkie gaat er bijvoorbeeld alleen al 11 mil naar Willem 2.

16 mei 2019 om 12:02

Maar van Lozano gaat er ook nog een bedrag weg vanwege het doorverkooppercentage. Ik begrijp dat PSV zoveel mogelijk wil vragen, maar ik zal aangenaam verrast zijn als ze die ook zullen krijgen.

16 mei 2019 om 13:49

En anders is het misschien een soort van overgangsjaar waarin ze hopelijk overwinteren in Europa, liefst met groepsfase eerst van de CL, en misschien de beker

16 mei 2019 om 11:19

Precies, het zou ook meer kunnen zijn hoor. Wie zal er voor in de plaats komen?

16 mei 2019 om 11:36

Er zit een verschil tussen 90 miljoen binnen krijgen uit transfers en 90 miljoen uit kunnen geven.

90 miljoen ophalen moet makkelijk lukken als al die spelers gaan, maar wat houd je daar van over na belasting, afdracht aan spelersmakelaar, afdracht aan andere clubs ivm doorverkoopclausules en opleidingsvergoeding. En het belangrijkste, wat altijd word vergeten, er wordt zelden in 1x een speler betaald. Bergwijn voor 40 miljoen verkopen, betekent vaak een betaling van 4x 10 miljoen of 2x 20 miljoen of iets dergelijks. Zelden in 1x het gehele bedrag.

16 mei 2019 om 12:17

De speler die je ervoor in de plaats gaat halen betaal je ook maar zelden in 1x dan. Dus dan is het boekhoudkundig weer in evenwicht. Dus zo hoef je het bedrag zelf ook niet in 1x te hebben. En de vraag is ook of jongens als Malen, Sadilek, Gakpo, Lammers, Romero, Obispo de kans krijgen. Dan hoef je er niet eens vervangers voor te halen. Met Unnerstal heb je ook al de vervanger voor Zoet.

16 mei 2019 om 12:55

Je kan alleen uitgeven wat je nu hebt, niet wat je over een jaar binnen krijgt.

16 mei 2019 om 20:10

Ik moet het nog zien hoor. Als na de winterstop waardes hadden moeten toegekend dan had 90m er inderdaad ingezeten. Alleen hebben veel speler na de winterstop hun niveau niet gehaald. Ik denk niet dat Lozano en bergwijn 70m op gaan leveren. En zoet en pereiro geen 20m. Maar goed, je hoeft maar twee rijke clubs te hebben die lozano willen en de prijs schiet omhoog. Afwachten dus...

Appart dat swaab aangeeft als er een goede optie komt dat hij doorgaat, betekent dat dat hij ook met stoppen in zijn hoofd zit? Op 30 jarige leeftijd al

16 mei 2019 om 11:15

Zou inderdaad behoorlijk vroeg zijn. Maar goed, van Champions League spelen met PSV naar onderin meedraaien in de 2e Bundesliga met Greuther Fürth (de club waar hij momenteel aan gelinkt wordt), daar moet je ook maar zin in hebben. Schwaab is afgestudeerd econoom, misschien dat hij nu die kant op wil.

16 mei 2019 om 11:24

Onderschat de 2e Bundesliga niet hoor. Vergelijkbaar met de Eredivisie alleen dan met veel meer en fanatieker publiek. Prima om dichter bij je familie te zijn en af te bouwen.

16 mei 2019 om 13:51

Zeker een aardig niveau inderdaad, maar CL speel je niet met hun en PSV wel

16 mei 2019 om 15:36

"vergelijkbaar met de Eredivisie alleen dan met veel meer en fanatieker publiek."

Greuther Fürth speelt gemiddeld voor 10.000 man, PSV gemiddeld voor 34.000.

Over het algemeen heeft PSV de opvolgers wel al redelijk klaar staan, behalve centraal achterin. Malen kan een vertrek van Bergwijn of Lozano opvangen. Ik zie Lozano liever nog een jaartje blijven, anders zal er voorin versterking moeten komen. Luuk de Jong is onvervangbaar, maar een vertrek kan je dwingen om op een andere manier aan te gaan vallen. Hetgeen best eens positief kan uitpakken. Verder is het natuurlijk interessant om te zien hoe Romero uit zijn blessureperiode komt en welke progressie Lammers heeft gemaakt.

De investeringen moeten mijns inziens met name centraal achterin plaats vinden. Twee centrale verdedigers is topprioriteit voor PSV. Daar gaat het grootste probleem zich voordoen denk ik.

Per saldo moet PSV minimaal aantrekken:
- een keeper om de strijd met Unnerstall aan te gaan, mits Zoet vertrekt
- twee a drie centrale verdedigers
- middenvelder (+ afhankelijk of er iemand vertrekt, Thomas komt weer terug)
- spits (wel afhankelijk van Lammers en Romero)

16 mei 2019 om 11:14

Een reserve lb en rb kunnen we ook wel gebruiken.

16 mei 2019 om 11:17

Ik zou multifunctionele centrale verdedigers halen. Bijvoorbeeld Viergever kan ook prima een aantal wedstrijden als LB spelen

16 mei 2019 om 11:25

Daarom hoop ik juist dat ze vol voor twee directe basiskrachten gaan op de CB positie. Viergever is de perfecte vervanger en kan tegen de laagvliegers ook spelen. Plus dus mogelijk op de LB.

16 mei 2019 om 12:53

Rb heb je Teze lopen in de jeugd, Viergever moet een back up speler worden m.i. Die kan ook op linksback.

Verwacht dat Bergwijn, Zoet, Lozano en Angelino vertrekken. Verder verwacht ik dat de rest wel blijft. Al is Schwaab al vertrokken.

16 mei 2019 om 11:01

Angelino verwacht ik zeker niet. Speelt pas net een jaartje bij PSV hè

16 mei 2019 om 11:43

Mag nog een jaar in Eindhoven blijven zodat hij volgend jaar Nico kan komen vervangen.

Heerlijke back die Angelino met een fantastische voorzet.

Op het middenveld en in de verdediging is er sowieso versterking nodig. Daarnaast hoop ik ook dat het tijdperk Luuk de Jong ten einde is. Hij heeft veel voor PSV betekend maar mede door hem kan PSV maar op één manier voetballen. Tijd voor een ander type spits.

Hi Iwan, Schwaab heeft familie-issues. Vandaar.

16 mei 2019 om 11:20

Ik heb nergens gelezen dat hij "issues" heeft met zijn familie, alleen dat hij dichter bij ze wil gaan wonen (hij komt van vlakbij de Zwitserse grens).

Zoet: Nieuwe keeper hebben we al
Schwaab: Wil dichter bij huis voetballen las ik ergens
Hendrix: Is mooi geweest na al die jaren, hopen dat een club hem wil
Pereiro: Beste tijd gehad, komen nieuwe talenten aan
Bergwijn: Bijna niet meer te houden, hopen op buitenland
De Jong: Kan ruimte maken voor andere
Lozano: Nu kun je er nog wat aan verdienen

Wisselspelers:
Ramselaar
Sainsburry
Behich
Room

Een drukke transferzomer wordt er tegenwoordig bij elke club verwacht dus dat is niets bijzonders.

Ik ben wel benieuwd wie er bij PSv weggaan, waar ze naar toe gaan en voor welk bedrag. Er is wat vage interesse in Lozano, maar verder hoor je weinig over:

- Zoet; geen idee welke club het in hem ziet zitten en wat zijn transferwaarde is (is niet echt zijn seizoen geworden)
- De Jong; is medetopscorer, verder een modale voetballer met 2 mislukte buitenlandse avonturen
- Lozano; de internationaal meest aansprekende naam, kent een tegenvallende 2e seizoenshelft en is dus nu geblesseerd
- Bergwijn; Ajax en Inter zijn geïnteresseerd. Maar de 30-40 miljoen die Psv in gedachte heeft, gaan zij waarschijnlijk niet betalen
- Pereiro; een speler die altijd van basis naar bank gaat. Geen bijzondere speler, maar die wil wel zijn heil ergens anders zoeken
- Dumfries kent een redelijk goed seizoen en is international geworden. Maar die zal na 1 seizoen nog niet vertrekken
- Angelino; kent ook een prima seizoen. Hij zal bij een aantal Spaanse clubs wel in de belangstelling staan, alleen net als bij Dumfries, gaat hij na 1 seizoen ook al weg

Nou we gaan het de komende maanden allemaal meemaken.... #enjoy

16 mei 2019 om 11:41

Eens. Al met al vind ik niet dat veel Psv'ers zich dit seizoen nu enorm "in the picture" hebben gespeeld. Er spelen zat prima spelers bij Psv, maar een jongen als Zoet, Hendrix of De Jong ga je logischerwijs niet een enorm bedrag aan overhouden bij verkoop. Ze zijn niet meer piepjong en hebben nog niet echt aangetoond een hoger niveau dan PSV aan te kunnen. Na een seizoen zonder prijzen verwacht ik dan geen enorme transferbedragen en dan heb je al snel dat hun sportieve waarde hoger ligt dan de financiële.

Bergwijn en Lozano zijn de spelers die in één klap veel op moeten leveren, maar voor zover ik weet is er nog niet veel concrete interesse getoond om ze voor hun vraagprijs over te nemen. Angelino en Dumfries hebben het prima gedaan, zijn ook nog jong maar ik verwacht nog niet dat er bedragen op hen worden geboden die PSV niet kan of wil weigeren. Ik moet nog maar zien hoe druk de transferzomer van PSV zal worden...

De Jong is hooguit 8 miljoen waard, Bergwijn 30 max, Pereiro max 10, Ramselaar max 2, Schwaab is al weg, Lozano max 20, Zoet max 10

dus als ze die allemaal weten te verkopen max 70-80 miljoen

16 mei 2019 om 11:20

De jong rond 15 bergwijn rond de 40, pereiro ook rond 15 lozano 35 zoet 10.

Heb je rond de 115mil.

17 mei 2019 om 00:27

Bergwijn vr Ajax 80

16 mei 2019 om 11:20

Bergwijn max 30? En lozano max 20? Dit zal wel een grap zijn zeker. Ze zullen beiden rond de 35 miljoen opleveren.

16 mei 2019 om 11:21

Lozano max 20?😂 Nee joh.. Die gaat minimaal hrt dubbele opbrengen. Alleen gaat een fors deel ervan nog richting mexico.

16 mei 2019 om 11:22

Lozano, de beste en meest populaire voetballer van Midden- en Noord-Amerika met nog een contract tot 2023 voor maximaal 20 miljoen? Bergwijn in deze markt verkopen voor een bedrag van maximaal 30 miljoen? Sorry hoor maar dit kun je niet serieus nemen...

16 mei 2019 om 11:22

Maximaal 20 miljoen voor een speler die een paar maanden geleden nog uit is geroepen tot de beste speler van Noord- en Midden-Amerika? Maximaal 8 miljoen voor de topscorer van de eredivisie? In de huidige markt?

Voor die bedragen blijven ze lekker in Eindhoven.

16 mei 2019 om 12:23

(cabinessence)

(voor die bedragen blijven ze lekker in Eindhoven.)

Dat geloof je toch zelf niet ze bedragen als 40 miljoen voor Lozano als Bergwijn ga je denk ik nooit krijgen want wat hebben die Europees laten zien ? en daar kijken toch de ploegen naar die dit soort bedragen kunnen en willen betalen als het andersom was geweest had Ajax ook nooit 70 miljoen gekregen voor de Jong en voor waarschijnlijk de Ligt zo werkt dat nu eenmaal , en je kunt een speler we tegen houden maar wat heb je er dan aan Ajax kon 2 jaar terug ook Sanches niet behouden ondanks een nog 4 jarig contract , en zo gaat het ook met Bergwijn en Lozano hoor als ze echt weg willen ondanks contract .

16 mei 2019 om 12:39

Lozano heeft bijvoorbeeld evenveel goals gemaakt als Neres in de cl len die vind jij zeker 60 miljoen waard? Het is triest om te zien hoe Ajacieden waardes van PSV spelers inschatten, het is haast gewoon provoceren. PSV zal haar topspelers niet voor niks verkopen hoe graag jij dat ook wil!

16 mei 2019 om 12:51

Ik schat helemaal niets in maar zo liggen de verhoudingen gewoon topclubs kijken naar de CL en de teams en daar heeft Ajax het dit seizoen erg goed gedaan en dat kan komend jaar andersom zijn , als Ajax in de voorronde wordt uitgeschakeld straks dan is het ook minder want dan heb je hetzelfde verhaal hoor dan kunnen ze zich niet etaleren op het hoogste niveau , dus ik provoceer helemaal niet , ik gaf toch een duidelijke reactie .

16 mei 2019 om 12:58

"ik schat helemaal niets in maar zo liggen de verhoudingen gewoon topclubs kijken naar de Cl"

Ajax heeft tot het huidige seizoen ook jarenlang geen deuk in een pakje boter geschopt in de CL. Maar intussen vingen ze wel 28,5 miljoen voor Klaassen, 40 miljoen voor Sanchez en 32 miljoen voor Milik.

16 mei 2019 om 13:22

Dan zal dat denk ik toch met de naamsbekendheid te maken hebben of dat ze waarschijnlijk betere spelers hebben of Overmars is een goede verkoper , het zal toch wel ergens aan liggen en nu hebben ze zeker een paar top spelers die jammergenoeg weggaan want dat vind ik dan wel weer hoor .

17 mei 2019 om 00:29

Niks laten zien?
Speelden Tottenham.daar weg- met Kane

16 mei 2019 om 17:01

Voor De Jong ga je na dit seizoen moeiteloos 15 miljoen euro krijgen. Verder kunnen we wel gaan gissen wat je voor spelers gaat krijgen, maar het is tegenwoordig maar net wat de gek er voor geeft. Bovendien hou je het wel erg laag aan. Volgens transfermarkt:

Zoet: 12,5 miljoen euro
Ramselaar: 3 miljoen euro
Pereiro: 14 miljoen euro
Bergwijn: 30 miljoen euro
Lozano: 40 miljoen euro
De Jong: 10 miljoen euro

Alleen Ramselaar zal waarschijnlijk vertrekken voor minder, maar bij de rest lijkt het me toch wel redelijk correct.

Ik ga er van uit dat er toch wel een betere club als Greuther Fürth voor Schwaab voorbij komt.

PSV zal flink moeten renoveren en ze moeten ook niet bang zijn om 'dragende' spelers te laten gaan.

Als Luuk de Jong vertrekt is dat natuurlijk een aderlating qua doelpunten maar van de andere kant zorg hij er ook voor dat PSV vaak statisch speelt en weinig diepgang heeft.

Zoet is qua statistieken (aantal schoten en goals) gewoon een erg matige keeper de laatste jaren.

Hendrikx vertraagd het spel alleen maar

Schwaab is jammer, vrij degelijke speler. Had liever Viergever zien gaan.

Bergwijn en Lozano kunnen in 28 van de 34 wedstrijden prima vervangen worden door Gakpo en Malen

Pereiro is toe aan een nieuwe uitdaging en heeft nooit overtuigd

16 mei 2019 om 11:28

"zoet is qua statistieken (aantal schoten en goals) gewoon een erg matige keeper de laatste jaren."

Wel veruit de minst gepasseerde keeper van de eredivisie dit seizoen...

16 mei 2019 om 13:45

Dat ligt dan dus blijkbaar meer aan de verdediging dan aan Zoet.

16 mei 2019 om 15:39

"dat ligt dan dus blijkbaar meer aan de verdediging dan aan Zoet."

Ajax heeft 32 goals tegen gekregen, PSV maar 26. Dat zou dus betekenen dat PSV de beste verdediging heeft van Nederland? Ik denk dat zelfs de meest verstokte PSV-supporter dat niet zou durven beweren (zelfs de Van de Kerkhofjes niet).

16 mei 2019 om 17:08

@dms

Heb je die cijfers dan ook bij de hand? Het is altijd makkelijk om te schrijven dat iemand volgens statistieken erg matig of erg goed is, maar dan is het wel handig om die cijfers hier even te vermelden inclusief de cijfers van zijn collega's (of althans de betere doelmannen) in de Eredivisie.

17 mei 2019 om 06:52

Wel net de 2 controleurs die voor de verdediging stonden. Dat is dit jaarisschien saai geweest soms, maar ook de kracht omdat je voorin heel veel individuele klasse had lopen. Ik snap de kritiek op v. Bommel dan ook niet zo. Ik vind het echt knap hoor, dat puntenaantal met de selectie die ze hadden. Daarnaast hebben ze misschien weinig punten gehaald in europa, maar er zat in bijna alle wedstrijden meer in.

16 mei 2019 om 11:39

Dat mensen zo makkelijk denken over bergwijn en lozano vind ik bizar. Samen goed voor 31 goals en 20 assists dit seizoen. Ik zie gakpo volgend seizoen echt niet even 15 goals scoren en 10 assists geven.

16 mei 2019 om 11:49

"ik zie gakpo volgend seizoen echt niet even 15 goals scoren en 10 assists geven."

Ik denk dat een basisplaats voor hem inderdaad nog te vroeg komt. Gelukkig hebben we ook Malen nog, die dit seizoen goed was voor 10 goals en 5 assists in 962 minuten speeltijd (oftewel minder dan 11 volledige wedstrijden). En als Lozano en/of Bergwijn vertrekken, dan is er genoeg geld voor een leuke vervanger, terwijl PSV ook nog een beetje mag hopen op een transfervrije Robben.

Op basis van wat zou Bergwijn 40 miljoen waard zijn? Ik begrijp PSV dat ze zo aan de onderhandelingen zouden beginnen, maar het daadwerkelijk krijgen zoals sommige PSV-fans hopen, lijkt mij toch wel heel optimistisch. Bergwijn heeft internationaal nog helemaal niks laten zien. Bij het Nederlands elftal doet hij maar wat anoniem mee, en ook in de CL heeft hij niet echt indruk op mij weten te maken. Het grote geld zal toch echt wel van Lozano moeten komen, want die heeft toch wel wat meer laten zien bij zowel club als land.

16 mei 2019 om 11:56

"op basis van wat zou Bergwijn 40 miljoen waard zijn?"

Tja, op basis van wat was Milik destijds 32 miljoen waard? Er zit gewoon niet zo heel veel logica meer achter de bedragen die tegenwoordig betaald worden.

16 mei 2019 om 12:09

Op basis van een uitstekend EK volgens mij. Dat kan Bergwijn tot nu toe nog niet claimen. Nogmaals, hoewel ik het idee heb dat sommige PSV-supporters denken dat ik het provocerend bedoel en dat doe ik absoluut niet, ik vraag het me serieus af welke clubs 40 miljoen gaan bieden voor hem. Het zou geweldig zijn voor PSV als ze dat bedrag ook echt krijgen, dat wel.

16 mei 2019 om 13:00

"op basis van een uitstekend EK volgens mij."

Daar scoorde hij toch maar één keer?

16 mei 2019 om 13:26

Dus alleen het aantal doelpunten bepaalt hoe goed je speelt? Dan heeft Barcelona echt een fout gemaakt bij Frenkie. Wat zijn doelpunten betreft: in de kwalificatiereeks scoorde hij 7 keer en tijdens het toernooi 2 keer.

16 mei 2019 om 13:38

Milik scoorde toen ook welr edelijk wat vaak in de interlands met Polen. Dat hij op het EK maar een keer scoorde doet daar niks van af. Van Persie heeft ons ook een paar keer in de steek gelaten op een eindtoernooi, maar is toch topscoorder van het Nederlands elftal.

16 mei 2019 om 14:30

een middenvelder vergelijken met een spits is natuurlijk wel heel vreemd. Natuurlijk reken je een spits voor een groot deel af op doelpunten. Frenkie speelt op het middenveld en dan nog niet eens als nr 10, dus logisch dat hij dan minder doelpunten maakt.
Das hetzelfde als zeggen dat Barcelona al jaren een fout maakt met Messi want die heeft minder bal onderscheppingen als Hendrix.....

16 mei 2019 om 13:15

Op basis van wat leverde kluivert zoveel op vorig seizoen dan? Bergwijn had vorig seizoen al betere statestieken en dit seizoen heeft hij weer meer ervaring opgedaan. Ik vind dat psv zelfs een nog grotere bek moet krijgen wat betreft de prijzen.

16 mei 2019 om 13:37

Uhm, leeftijd misschien? Een achttienjarige speler die in de eredivisie tien doelpunten scoort bij een Nederlandse topclub is toch wel zeventien miljoen waard. Bergwijn is wel wat ouder en had vorig jaar dezelfde statistieken haha. Ik zeg trouwens ook niet dat Bergwijn voor een appel en een ei verkocht moet worden. Ik vind 40 miljoen simpelweg gewoon teveel. Zelf zit ik meer aan een bedrag van dertig miljoen te denken, gewoon door het feit dat hij internationaal niks heeft laten zien.

16 mei 2019 om 13:56

Kluivert was ook uitgeroepen tot Europees talent van het jaar.

17 mei 2019 om 06:54

Op basis van wat een gek ervoor wil geven. Op basis van wat zijn onze spelers zoveel waard? Ik schrok echt van de 85 mil voor frenkie, maar als ajax had gewacht tot na de halve final hadden ze er misschien wel 100 uit gehaald. Ik vind 40 mil geen gekke vraagprijs hoor.

Dumfries, By far de beste speler van PSV IMO. Qua potentie ook, wat een geweldenaar. Die kan je zomaar kwijtraken voor 30 miljoentjes.

16 mei 2019 om 12:12

Als hij de tweede helft net zoveel had laten zien als de eerste, had ik je gelijk gegeven. Gelet op zijn niveau van de tweede helft denk ik niet dat je dat bedrag voor hem zult krijgen.

Spelers hebben zich goed ontwikkeld? Als er iets niet gelukt is bij PSV dan is het wel de ontwikkeling van individuele spelers of het team. Zijn er nog mensen die van Bommel serieus nemen? Deze man kraamt niets dan onzin uit, puur en alleen om zijn eigen straatje schoon te vegen. Het wordt met de week lachwekkender wat hij zegt.

16 mei 2019 om 13:40

"spelers hebben zich goed ontwikkeld? Als er iets niet gelukt is bij PSV dan is het wel de ontwikkeling van individuele spelers of het team."

Dat is echt onzin. Stel je eens voor dat iemand dit een jaar geleden tegen je had gezegd:

"in het basisteam van PSV staan volgend seizoen een speler van Nac, eentje van Heerenveen en een tribuneklant van Ajax in de verdediging. Op het middenveld krijgt een jongen van Jong PSV een vaste plek, terwijl twee jongens van de onder 19 ook veel speeltijd gaan krijgen. En Luuk de Jong, in de afgelopen twee seizoenen goed voor totaal maar 20 goals, blijft lekker in de spits staan. En weet je wat? Dat team gaat 83 punten halen."

Dat had je echt niet geloofd, hoor.

PSV heeft veel jong talent wat je eigenlijk moet gaan doorschuiven dan. Ze moeten dan alleen nieuwe talenten aankopen om je bank ook goed bezet te houden en spelers klaar te stomen voor de toekomst.
Ik zal proberen een Luuk de Jong te behouden als ‘ervaren’ speler en proberen om achterin een ervaren speler erbij te halen. De talenten die PSV heeft zijn allemaal wel erg leuk maar je zal dan wel een soort overgangsjaar gaan krijgen (of die talenten moeten het echt op hun heupen houden een heel seizoen maar dat zie je niet vaak). Ben benieuwd wat er bij PSV gaat veranderen, ik denk dat er daar meer spelers gaan vertrekken dan bij Ajax.

Ramselaar hier op an, erg gecharmeerd van en wordt total genegeerd bij PSV

16 mei 2019 om 15:04

Ramselaar heeft kansen genoeg gehad. 69 Wedstrijden gespeeld in zijn eerste twee seizoenen, maar geen moment echt overtuigend.

16 mei 2019 om 15:09

Daarom! Op naar twente!

16 mei 2019 om 15:12

Hij heeft wel nog een contract tot 2021 en PSV heeft 4,3 miljoen voor hem betaald. Ik gok dat ze daar toch zeker de helft nog van terug willen zien.

Het zal een hele interessante transferzomer gaan worden voor PSV en John de Jong. Er zullen veel spelers vertrekken en er zal echt gewerkt moeten worden aan een nieuw elftal met een goede mix tussen de jeugdspelers die op het punt staan door te breken en ervaring.

De lijn die is ingezet met jeugdspelers werpt zijn vruchten af, dit seizoen zijn Gakpo, Ihatarren en Sadilek ''doorgebroken'' en Malen heeft ook weer een extra stap gezet. Aboukhlal komt ook met grote sprongen en zal volgend seizoen waarschijnlijk een vaste plek in de selectie krijgen.

De verwachte verkopen + opbrengsten PSV zijn i.m.o.:
Lozano 35 miljoen, Bergwijn 40 miljoen, Pereiro 8 miljoen, Ramselaar 2 miljoen, Behich 800k, Schwaab & Room transfervrij. Dit is samen en zeker 85 miljoen. Mogelijk transfers zijn: De Jong 9 miljoen, Zoet 8 miljoen en Hendrix 7, dit maakt mogelijk 109 miljoen aan opbrengsten via de verkoop van spelers.

Laten we even uitgaan van de zekere verkopen (85 miljoen), PSV zal de volledige opbrengsten niet kunnen investeren dus daar nemen we 50 miljoen voor (vergeet niet dat PSV dit seizoen 40 miljoen heeft binnen gehaald met de Cl). Daar moeten zeker 2 centrale verdedigers, 1 kwalitatief goede vleugelspeler, een back up voor de LB en/of RB en een CAM voor terug komen. Met een eventueel vertrek van Zoet zal er ook moeten worden geïnvesteerd in een nieuwe keeper. Het is lastig om te zeggen of PSV Unnerstall als potentieel opvolger van Zoet ziet.

Als optie voor een kwalitatief en ervaren vleugelspeler ziet PSV Robben als eerste optie (gok ik). Dat zou mooi zijn, vanwege het budget dat je dan aan andere spelers kunt besteden. Voor 50 miljoen heb je dan nog 2 centrale verdedigers, een 10 en een back nodig. Als 10 zou Zaracho van Racing Club een goede optie zijn, echter zal hij wel minstens tussen de 12 en 18 miljoen moeten opbrengen. Voor de CV positie zie ik Moreno graag terug komen, daar zal je mogelijk 5 miljoen voor moeten neertellen. Ook Alvarez zie ik graag komen maar is erg duur na zijn contractverlenging.

Afellay traint al een tijdje mee bij de O19, ik zou hem erbij nemen voor de ervaring, Ibi zal weinig andere opties hebben en wil zelf volgens mij graag terug naar Psv. Afhankelijk hoe goed hij nog is, zal worden bepaald of hij basisspeler of 12e man wordt.

Mogelijk elftal seizoen 19/20 zie opstelling. (rosario punt naar achteren).

Op de bank heb je dan:
Nieuwe keeper, Sainsbury, Viergever, Teze, Nieuwe LB, Sadilek, Ihattaren, Thomas/afellay, Lammers, Gakpo, Aboukhlal en Piroe.

Mauro JR, Dante Rigo en Obispo komen in aanmerking voor een verhuurperiode.

Unnerstall
Dumfries
Alvärez
H.Moreno
Angelino
Ibi/Thomas
Rosario
Gutiérrez
Robben
Romero/Luuk
Malen
16 mei 2019 om 14:41

Op veel vlakken met je eens. Ik zou er echter in 90 van de Eredivisie wedstrijden voor kiezen om Guti als een meer controlerende spelverdeler op te stellen en dan Ihatarran aankoop/ibi wat meer naar voor. Luuk zal denk ik voor zijn kans in het buitenland gaan, dan mogen Romero (mits fit) en Lammers uitvechten wie in de basis komt.

Zekerheidje voor mij : 2 nieuwe centrale verdedigers, nieuwe back-up linksachter, nieuwe middenvelder en bij vertrek Bergwijn en Lozano een nieuwe buitenspeler als aanvulling op Malen, Gakpo en Aboukhlal.

Ik hoop op veel dynamiek voorin en aanvallend dominerend spel.

Unnerstall
Dumfries
Aankoop
Aankoop
Angelino
Aankoop
Gutiérrez
Ihatarran
Malen
Romero
Gakpo
16 mei 2019 om 14:46

Ben het helemaal met je eens. Ik denk er precies zo over ik vraag me alleen af of van Bommel het aandurft om zo te spelen. Met 2 goed opbouwende centrale verdedigers (waarvan eentje snelheid heeft) is er geen reden meer om met een blok van 2 controleurs te spelen. Of hij hiervan af durft te stappen is de vraag.

16 mei 2019 om 19:35

Ik ben bang van niet, maar we gaan het zien. Denk dat Van Bommel wel wat te eigenwijs is om van zijn systeem af te stappen. Zonde.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren