Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer ziet ‘vreselijk veel pijn’: ‘Je kunt dit niet naar je fans verkopen’

Laatste update:

Ronald de Boer vraagt zich af of PSV daadwerkelijk in staat zal zijn om een eventueel bod van Ajax op Steven Bergwijn af te wijzen. De Eindhovenaren zullen bij voorkeur geen directe concurrent willen versterken, maar De Boer veronderstelt dat niet ieder bod op de aanvaller zonder meer geweigerd kan worden.

Begin deze week pakte De Telegraaf uit met het verhaal dat Ajax aankomende zomer een serieuze poging wil ondernemen om Bergwijn los te weken bij PSV. Een transfer van Bergwijn naar Ajax is voor PSV voorlopig echter 'onbespreekbaar', zo bracht de club dinsdag naar buiten via Voetbal International en het Eindhovens Dagblad.

De Boer heeft begrip voor het feit dat PSV Bergwijn liever niet naar Ajax ziet verkassen. "Hij behoort tot de drie beste spelers van PSV en dan doet dit natuurlijk vreselijk veel pijn. Je kunt dit bijna niet naar je fans toe verkopen", vertelt de analist woensdagavond bij FOX Sports.

De Boer denkt echter niet dat PSV tegen ieder bod 'nee' zal kunnen zeggen. "Als iemand met een bod van 100 miljoen euro, of misschien 50 of 30 miljoen euro, komt, dan moet PSV er misschien toch over gaan nadenken. Ik vind 30 miljoen euro een ongelofelijk bedrag voor Bergwijn. Voor dat geld kun je misschien wel drie of vier nieuwe spelers kopen."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zei het paar maanden geleden al en toen werd ik voor gek verklaard. Als Ajax de kans krijgt moet je dit gewoon doen. Bergwijn is een Nederlandse speler met veel diepgang en potentie die bovendien de Eredivisie al goed kent. Wanneer die haalbaar is moet je het gewoon doen, helemaal als de speler zelf ook wil.

15 mei 2019 om 22:55

je gaat toch niet 30 mil betalen, je versterkt een directe concurrent met veel cash, je neemt een enorm risico met een speler die kan mislukken of blessures oplopen. gelukkig is overmars een slimme man.

15 mei 2019 om 22:59

Ja, dat risico is er altijd. Bij Bergwijn weet je dat hij het niveau aan kan, want hij heeft zich bewezen in de Eredivisie. Is zelfs al eens kampioen geworden. En is niet echt heel blessregevoelig. Enkel je eerste argument zou voor mij een geldige reden zijn om hem niet te halen.

15 mei 2019 om 23:02

voor 30 kopen, betekent dat je hem minimaal voor 60 moet verkopen wil je een leuk bedrag er aan over houden als club. daarvoor moet bergwijn geweldig presteren als een de jong. overmars kennende betaalt dat never nooit en terecht. het is een verlies situatie voor ajax.

15 mei 2019 om 23:06

Wat maakt het nou uit dat je PSV cash geeft. Dat krijgen ze anders ook wel als die na het buitenland gaat. Ajax haalt gewoon een speler binnen die er meteen staat (net zoals Blind en Tadic) en bovendien nog erg jong ook. Kan zomaar voor nog meer verkocht worden. Spelers van Ajax zijn bovendien marketing technisch altijd meer waard dan die van PSV op een de of andere manier.

15 mei 2019 om 23:21

kerel zoek eens op begrippen als risicoanalyse, concurrentiepositie, marktonderzoek, en misschien snap je mijn punt dan beter

15 mei 2019 om 23:30

Ik zie Ajax ook eerlijk gezegd geen 30 miljoen betalen, ondanks de enorme hoeveelheid geld wat er binnen is gekomen en gaat komen. Dan moet je creatief zijn en zorgen dat je hem voor minder dan 30 miljoen binnen haalt. Wellicht spelers in ruil aanbieden of een mooi doorverkoop-percentage. Mocht Bergwijn daadwerkelijk graag willen dan gaat hij naar Ajax. Zoals de heren ook al zeiden, spelers hebben de macht. Dat zagen we twee jaar geleden ook met bijvoorbeeld Sanchez, als hij weg wil dan gaat hij weg. Verwacht dat Ajax en PSV er wel gaan uitkomen op een miljoen of 25 met een ruilspeler en 15% doorverkoop.

16 mei 2019 om 00:09

Dus? Ajax heeft nu niet eens perse winst erop te halen. Met Bergwijn verzeker je jezelf ervan dat je elftal versterkt wordt en kun je inspelen op een vertrek van Ziyech of Neres. De kans op een kampioenschap in 2020 wordt tevens vergroot en mocht hij in de CL tevens uitblinken kun je hem waarschijnlijk nog voor meer verpatsen.

16 mei 2019 om 05:32

@bochherief, precies dat. Vandaar dat Bergwijn en zijn zaakwaarnemer al het hoofd op hol zijn gebracht door hem, voordat hij zoals het hoort contact heeft opgenomen met Psv. Dik salaris en dito tekengeld in het vooruitzicht stellen. Vervolgens de zaakwaarnemer in de media een bom laten leggen, waardoor de situatie onhoudbaar wordt en je pikt hem uiteindelijk voor 15 miljoen op. Dat is de intentie van dit spelletje. Je denkt toch zeker niet dat Overmars de concurrent gaat versterken met een marktconform bedrag?

16 mei 2019 om 06:51

Als 30 mln het bod is dan weer je al dat het een dikke nee wordt. Ajax verlangt zelf de maximale afkoopsommen en de fans en journalisten doen net of psv blij mag zijn met een fooitje van Ajax. Maar dan moet je ook laten zien dat je een grote club bent en mee kan gaan in de grote bedragen. En dan is iedereen verontwaardigd dat psv nee zegt. Lijkt me niet meer als normaal. Als city Ziyech over wilt nemen voor 30 mln zeggen jullie ook nee. Moeten ze daar in Engeland ook zoveel commotie om maken?

16 mei 2019 om 07:18

Je gaat inderdaad geen 30 miljoen betalen.
Ze zullen echt meer moeten neerleggen voor Bergwijn.

16 mei 2019 om 00:05

Er worden allemaal bedragen genoemd en niemand weet de werkelijke vraagprijs. En ik vind het nogal wat als Ajax dit soort bedragen wil gaan betalen voor één speler. Even andere vraag of topic, spendeert Ajax niet teveel de laatste tijd en haalt het niet teveel van buiten? Zijn jullie niet bang dat Overmars teveel goede spelers haalt dat de talenten minder kansen krijgen dan voorheen?

16 mei 2019 om 00:40

Nee daar ben ik als Ajax supporter totaal niet bang voor. Er komt nu even een mindere lichting aan, en de lat is hoger gelegd. Dan zal je moeten investeren als je beste spelers worden weggekocht. Ajax zal altijd op eigen jeugd blijven inzetten, alleen soms moet je kopen, zoals dat aankomende zomer, moet gebeuren.

16 mei 2019 om 08:56

@elphenomeno

Quote: "als Ajax de kans krijgt moet je dit gewoon doen".

De grote vraag is dan ook of Ajax de kans krijgt. Overmars heeft gisteren een interview gegeven en daarin verklaard dat hij van de RvC budget heeft gekregen om zaken te doen (bron: https://www.telegraaf.nl/sport/3588676/overmars-be... Dat budget is echter niet alleen om aankopen te doen maar ook om spelers te behouden. De vraag is dan ook hoe hoog dat budget is en of het genoeg is om een speler als Bergwijn aan te trekken terwijl er wellicht ook nog voor andere posities spelers moeten worden aangetrokken. Als Ajax op 1 positie veel sterker word, maar er op andere posities teveel op achteruit gaat, schiet het natuurlijk niet echt op. Duidelijk is echter wel dat de RvC een enorme financiele vinger in de pap heeft en Overmars niet alles in zijn eentje kan bepalen. Maar dat wisten de mensen die daadwerkelijk geinteresseerd zijn in de financiele materie en de voorkeur hebben om daar op af gaan in hun commentaar ipv op de onderbuik, natuurlijk al.

ajax gaat echt niet 30 mil bieden voor bergwijn, hoe verzin je dit. je volgt toch de competitie en het wel en wee van clubs. waar vinden ze dit soort analisten?

16 mei 2019 om 09:01

@hoogindeconcen

Quote: "ik zou hem wel voor 30 kopen hoor, Overmars ook denk ik. Je verkoopt hem normaal gesproken voor meer, en hebt best wel een goede garantie dat je een van de beste aanvallers van de competitie binnen haalt".

Het gaat er echter helemaal niet om of hij het waard is en of je winst op hem kunt maken, maar of je genoeg geld heb om het te bekostigen zonder dat het ten koste gaat van andere posities die moeten worden ingevuld en spelers wier contract zal moeten worden opgewaardeerd om ze te behouden. Overmars heeft een bepaald budget van de RvC gekregen waar hij het mee moet doen en kan dus niet zomaar de geldkraan wijd open zetten zoals jij kennelijk veronderstelt.

Ik zeg het niet vaak, maar ik raak Bergwijn/Ajax moe. Iedereen heeft z’n zegje gedaan (sommige mensen in de media wel meerdere keren). Van Bommel werd er door Fox zowel vooraf als achteraf de wedstrijd naar gevraagd. Laten we nu maar afwachten of Marc zich daadwerkelijk in Eindhoven gaat melden of niet.

15 mei 2019 om 23:14

Zouden we niet veel beter Malen terug kunnen halen. Kost een hoop minder, want contract tot 2020 en heeft enorm veel potentie

15 mei 2019 om 23:35

Dat is idd nog een goede optie. 30 miljoen is echt teveel, moet Ajax niet aan beginnen

Bij 30 miljoen of meer moet PSV dit maar doen. Zo bijzonder vind ik Bergwijn niet. Ik vind hem nogal overschat en denk niet dat een Europese club dergelijke bedragen gaat betalen. Zijn rendement is te laag en ik zie dit seizoen te weinig progressie hierin. Ajax zal wel 30 moeten betalen, omdat het ajax en dus de directe concurrent betreft. Niet dat ik geloof dat ze dit gaan betalen, dus zal hij wel of blijven, of naar het buitenland verkassen. Je zult Gakpo en Malen ook eens de kans op een basisplaats moeten geven. Daarvoor staat Bergwijn in de weg. Dus het is eigenlijk wel gewenst dat hij gaat.

15 mei 2019 om 23:29

Precies. Ik zou een bod doen op Luuk

15 mei 2019 om 23:42

Ik begrijp totaal niet hoe je het als PSV supporter kunt accepteren dat een van de beste spelers aan de concurrent wordt verkocht.

15 mei 2019 om 23:59

Waarom zou PSV een bod van 30M moeten accepteren? Er werd twee/drie weken geleden gemeld dat PSV Bergwijn had getaxeerd op 40 miljoen. Hij is de op drie na meest waardevolle speler van de eredivisie!

Ik vind Bergwijn juist enorm ondergewaardeerd. De tweede helft van het seizoen was hij helaas minder. Maar in de eerste helft speelde hij echt de pannen van het dak en vind ik hem niet heel veel onderdoen dan Depay in zijn top jaar. (depay had destijds meer doelpunten, bergwijn nu iets meer assists).

Als Ajax met 50 Miljoen komt (wat ze nooit gaan doen natuurlijk). Dan kan je als PSV zijnde het niet tegenhouden. Zo veel gaat hij anders gewoon niet opbrengen.
Maar 30 miljoen in deze markt voor een speler met de leeftijd & kwaliteit van Bergwijn is een hele normale prijs die Tottenham/ac Milan/inter ook gewoon zullen betalen

16 mei 2019 om 00:06

Op basis van wat is hij de op drie na meest waardevolle speler? Denk eerlijk gezegd dat hij het bij lange na niet is. Dat zal komende zomer wel duidelijk worden.

16 mei 2019 om 00:26

Waardevol qua Goals + Assists

Bergwijn is al een vrij dure speler voor een talentvolle jongen die nog niet zoveel heeft gepresteerd als je de vraagprijzen vanuit Eindhoven hoort. Hun goed recht hoor, maar of je dat als Ajax zijnde moet willen...

Zou dan eerder kijken of je een Gakpo kan halen die waarschijnlijk maar een fractie van het bedrag van Bergwijn kost.

Niet dat je dat moet doen persé, maar zou het wel logischer vinden.

Kunnen we hier niet gewoon over ophouden? Ajax gaat de vraagprijs van PSV niet betalen. Ten eerste wil PSV hem niet aan Ajax verkopen, ten tweede gaat PSV 30 miljoen of meer vragen. Als Ajax aan zulke bedragen gaat beginnen schiet het zichzelf in de voet. Dat is voor Ajax echt een veel te groot risico en jaag je dat knap opgebouwde vermogen er wel erg rap doorheen. Dit zie ik echt niet gebeuren.

Overmars ik zeg doen!! Bied 20M en ze happen. Max 25m. Het moment dat datgene gebeurt waar ik nu zo spottend over doe, weet psv dat ze qua financieel geen stap dichterbij zullen komen bij Ajax. En dat wij dan werkelijk "het Bayern" van Nederland worden. Ik als ras echte Ajacied zal je er in ieder geval niet over horen klagen.

15 mei 2019 om 23:13

Ik snap werkelijk niets van supporters zoals jij. Wie zit er nu op te wachten dat zijn club in een bayern situatie terecht komt? Ieder jaar kampioen worden in een competitie waar alle andere teams vele malen zwakker zijn. Lijkt mij niet echt leuk om naar te kijken. Die dan maar de Belgische competitie waar meerdere titelkandidaten zijn.

15 mei 2019 om 23:21

Dat mag je natuurlijk vinden. Andersom hoop ik dat PSV elk jaar kampioen wordt. Maar als je dat bij aanvang van de competitie al weet, dan is alle spanning eraf. Dat lijkt eventjes leuk, maar uiteindelijk wordt het dodelijk saai. Ook voor jou. Je hebt spanning nodig. Daarmee dus een sterke concurrent.

15 mei 2019 om 23:28

Jij leeft echt in een fantasie wereld... Hij heeft een 3 jarig contact en psv wilt het record van depay (34 miljoen) verbreken. Die 20 miljoen gaat never gebeuren en die opmerking van financieel niet dichterbij en bayern van Nederland is gewoon misplaatste arogantie bij sommigr supporters, zoals jij. Zohoog blaaskaak gehalte (jij oa) na 1 bijna perfect seizoen

Ben ik de enige die de financiële heisa niet snapt ?! Bergwijn kan je altijd nog voor minimaal 20 miljoen weg doen en als die goed presteert vang je misschien wel 60 miljoen !! Een versterking is die zeker en het is een jongen die de speelwijze eigen is. Ik zou het wel weten 😏

15 mei 2019 om 23:29

Als ze die 40+ mil betalen vind ik het best. Kun je de totale selectie enorm mee versterken, ook in dr breedte

Ik denk dat Ajax van dat geld ook beter 2 of 3 andere spelers kan kopen voor 30 miljoen of zelfs meer. Ik zou het echt zonde vinden mocht dit doorgaan..

Wat mij opvalt in wat je nu al een soap kan noemen .. is dat meerdere Ajacieden op social het vuurtje opstoken met uitspraken als : waar rook is is vuur en altijd welkom stevie tel daarbij op dat steven in zn reactie het niet naar het rijk der fabelen verwijst dan geeft dat wel te denken! Stel nou eens dat PSV mondeling of zelfs schriftelijk aan steven heeft beloofd toen hij verlengde dat bij 20 miljoen of 30 de deal zondermeer rond is en daarbij niks over binnenland heeft gezegd... en steven wil echt.. dan kan je hem echt niet houden...

16 mei 2019 om 01:51

Gevalletje K Vermeer. Mocht vertrekken voor 1m, ze hadden geen binnenlandse transfer aangeboden. Na het jaar woord wn ging naar rdam

Kunnen we deze vent ronald de boer aub zo snel mogelijk van de buis halen. Wat een onzin kraamt deze vent uit. Psv gaat nooit akkoord met een bod uit amsterdam. Deze r de boer zet zichzelf enkel voor lul omdat hij zon grote liefde heeft voor zijn werkgever ajax.

16 mei 2019 om 07:18

Je bent wel heel stellig en ik ben er van overtuigd dat De Boer er meer kijk op heeft dan jij. Zullen we jou dan ook maar van alle voetbal gerelateerde media bannen?

16 mei 2019 om 14:14

Prima, maar hoe kan hij onafhankelijk een mening geven over de situatie als hij op de loonlijst staat bij ajax? Ik toevallig niet dus ik kan lekker onafhankelijk mijn mening geven. Beste Ronald niet.

PSV moet niet miepen.
What goes around comes around; alleen krijgen ze nu voor Bergwijn op zijn minst een marktconforme prijs. Waar was deze verontwaardiging toen PSV Wijnaldum bij ons kwam ophalen voor 5 euro pardon... 5mln euro?

16 mei 2019 om 07:22

PSV zit in een hele andere situatie dan Feyenoord destijds.

Vanuit Ajax perspectief zou ik Bergwijn alleen kopen voor max 20 miljoen, evt met doorverkooppercentage. Maar ik zou niet weten waarom PSV daar genoegen mee zou nemen, ik denk dat andere clubs ook meer gaan bieden op Bergwijn deze zomer. Of Bergwijn moet een vertrek naar Ajax gaan forceren, maar dat kan ik me niet voorstellen.

TUUURLIJK!!! Ronald de Boer, ambassadeur van ajax die zoiets zegt. BOTER OP JE HOOFD die Ronald! Echt lachwekkend! Als analist praat hij normale taal, maar nu is hij door het kampioenschap van ajax helemaal door het dolle heen en praat hij arrogante taal zoals ajax zichzelf graag ziet. Zelfs Mr. Ajax a.k.a. Sjaak Swart zegt dat zelf op z'n eigen Twitteraccount. Het klopt, 30 miljoen voor een binnenlandse transfer is echt heel veel. Maar Bergwijn is meer waard dan 30 miljoen. Deze nieuwe Mr. Ajax kan zijn opgekropte frustraties van de afgelopen 5 jaar eens eindelijk van zich loslaten. Vanaf volgend seizoen kan hij weer beginnen met het opkroppen van frustraties.

16 mei 2019 om 08:58

Bergwijn meer waard dan dertig miljoen? vanwege welke fantastische statistieken, zullen niet die van dit jaar zijn. En het beweren dat Bergwijn meer waard is dan dertig miljoen? is dat geen arrogantie dan?

16 mei 2019 om 09:39

Dat is de vraagprijs die PSV zelf hanteert, afhankelijk van vraag en aanbod (napoli, B. Munchen, Man Utd.). Waarom hij dat bedrag waard is, zijn de kwaliteiten die hij bezit, welke door geã¯nteresseerden subjectief wordt beoordeeld. Eveneens geldt dat nu voor Mr. Ronald de Boer met z'n ambassadeurschap voor ajax.

Laat Bergwijn maar baar het buitenland gaan als ie niet bij PSV blijft. Voor wie moet hij spelen? Voor Tadic? Voor Neres? Nee, dank je. Prima speler maar te goed voor de bank en ik zie liever de flanken zoals we die hebben staan.

Ja leuk. Dan koop je net als Ajax meerdere spelers van 6a 7 miljoen. Waarvan de helft niets is. Daar heeft PSV toch niks aan als Bergwijn weg is.

Bergwijn voor 30 Mlj ? Leuk die interesse om ze bij PSV een beetje gek te krijgen, maar kun je dan niet beter Berghuis voor 10 Mlj ophalen in Rotterdam? Ook een Nederlander, ook gevaarlijk voor de goal met redelijk veel assists en doelpunten.

ach het blijft een triest verhaal, wel spelers van Ajax kopen en op het moment dat het gerucht gaat dat Ajax iemand van PSV wil hebben bij voorbaat al de deur dichtgooien. en daarnaast behoorlijk hoog van de toren blazen terwijl ze zelf al weten dat ze niet in de financiële positie zijn om dergelijke deals bij voorbaat uit te sluiten. Vind dit ook PSV onwaardig, daarmee maken ze zich zoveel kleiner dan Ajax...

16 mei 2019 om 09:23

Gast, waar heb je het over? Niemand van ajax heeft zich gemeld bij PSV voor Bergwijn. En jij begint PSV al af te zeiken, ben je zo altijd in het leven? Psv onwaardig zeg je zelfs. Geniet in plaats van haten, zal je goed doen

16 mei 2019 om 09:31

Ken de feiten. Kennelijk is jouw bovenkamertje niet meer zo Bright na het kampioenschap. Arrogantie is ver boven je hoofd gestegen. Tijd om weer met beide benen op de grond te staan.

Bergwijn mag nooit naar ajax als je het mij vraagt
Dus begrijp me niet verkeerd.
Maar met het spel wat ajax speelt zou bergwijn 10x gevaarlijker zijn als bij psv.
Komt amper in stelling met 75% het middenveld hendrix/rosario wat een aanfluiting.
Dus ik begrijp de interesse van ajax.
Ik hoop echter dat hij blijft of het buitenland kiest

40 miljoen (wordt als voorbeeld gesteld) is dus 2 x de waarde van Daley Blind.
Blind is dit seizoen een van de belangrijkste spelers geweest in de successen. Stond er defensief, opbouwend en kiest juiste momenten voor het doordekken. En dat terwijl ik hoopte dat ie verdedigende middenvelder zou gaan spelen.
Ik weet er is een leeftijdsverschil maar Overmars gaat toch voor Bergwijn toch niet 2 x de prijs van Blind betalen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren