Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars erkent interesse: ‘Dan meld ik me bij PSV, zoals het hoort’

Laatste update:

Ajax heeft zijn zinnen gezet op een zomerse overname van Steven Bergwijn, maar PSV heeft geen trek om mee te werken aan een binnenlandse transfer van de aanvaller naar de grote concurrent. De club noemt een transfer ‘onbespreekbaar’ en heeft genoeg vlees op de botten om ‘nee’ te zeggen. Directeur voetbalzaken Marc Overmars erkent de belangstelling van de officieuze landskampioen van Nederland in de 21-jarige Oranje-international.

“Hij is een interessante speler. Als we hem willen aantrekken, meld ik me bij PSV, zoals het hoort”, verzekert Overmars woensdag in gesprek met De Telegraaf. De sportbestuurder benadrukt dat ‘het aantrekken van Nederlandse spelers’ bij Ajax op één staat, om zo ook binding tussen de fans en de spelersgroep te creëren. Ajax raakt komende zomer Frenkie de Jong en mogelijk Matthijs de Ligt kwijt.

“We kunnen geen hele selectie met Zuid-Amerikanen formeren. Het is niet zo moeilijk. Je kijkt welke poppetjes er in het Nederlands elftal zitten en wat er mogelijk is”, legt Overmars in het dagblad uit. “Het is heel belangrijk om een Nederlands gezicht te houden.” Ajax wil elk seizoen in de Champions League spelen en kijkt daarom goed om zich heen. “De rvc heeft een berekening gemaakt, een keurig financieel plaatje voorgelegd, waarmee ik wel uit de voeten kan.”

“Maar we verwachten vanuit onze eigen jeugd ook veel van Jurgen Ekkelenkamp en Ryan Gravenberch. En Onder-17 hebben we een heel goede lichting”, benadrukt Overmars. Bergwijn zelf heeft de berichtgeving over de interesse van Ajax in hem voor kennisgeving aangenomen. “Ik wil het graag bij de feiten houden en die zijn heel simpel: ik ben gelukkig bij PSV en ben door geen enkele club concreet benaderd. Zoals ik al eerder heb aangegeven: na het seizoen ga ik nadenken over mijn toekomst”, zei hij dinsdag.

PSV liet dinsdag weten niet te zullen meewerken aan een eventuele transfer van Bergwijn naar Ajax, ook al zouden de hoofdstedelingen een recordbedrag betalen. “Misschien maakt hij wel een transfer naar een buitenlandse club, maar ik kan zeggen dat een binnenlandse overstap niet gaat gebeuren”, was trainer Mark van Bommel stellig in gesprek met PSV TV. “Wij zijn drie keer kampioen geworden in vijf jaar. Onze beste spelers gaan wij niet aan onze concurrent verkopen”, voegde technisch manager John de Jong daaraan toe op een persconferentie.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit is een transfer die een heleboel mensen niet zien gebeuren, Zelfs niet voor 35 miljoen.

15 mei 2019 om 06:20

Wat ik denk is dat die zaakwaarnemer van Bergwijn de boel enorm aan het opnaaien is zodat buitenlandse clubs dieper in de buidel gaan lasten voor hem. Ik geloof best dat Ajax interesse heeft en dat is ook best wel logisch maar gezien PSV niet mee wil werken aan een binnenlandse transfer voor welk bedrag dan ook zal dat een vrij kansloos verhaal worden. En als het al om welke reden dan ook toch gebeuren dan moet Ajax minimaal 45 mil betalen en dat lijkt me ook niet echt verstandig.

15 mei 2019 om 06:32

Voor buitenlandse clubs: 40mio.
Voor Ajax: 60mio.

15 mei 2019 om 06:48

Zelfs dan niet Warabe.

15 mei 2019 om 07:19

Warabe droom lekker verder. Zelfs snap ik die interesse niet, ik gun Psv geen cent en al helemaal geen miljoen of 30/40 wat hij zal kosten. Van Bergwijn zou ik het ook niet begrijpen, een stap opzij heb je niks aan. Hij kan zich beter gaan profileren, bij een grote buitenlandse club. Daarnaast begrijp ik de irritatie bij de Psv supporters, dit slaat ergens nergens op Overmars geef Bandé volgend seizoen maar een eerlijke kans.

15 mei 2019 om 08:08

Waarom gun jij je concurent geen cent? Het gaat toch om het sterker worden van jouw club??

15 mei 2019 om 08:09

@sulejmanii

Precies! Als Ajax met dit soort bedragen wil gaan smijten moeten ze dat lekker over de grens gaan doen. Ik riep het gisteren en ook vandaag, de bedragen die genoemd worden zijn veel te hoog. Ik snap PSV daarin dan ook volkomen, waarom zou je je beste spelers verkopen aan je grootste concurrent? Voor Bergwijn is het normaal gesproken ook een stap opzij, dus ik snap heel deze paniek status niet (al kan ik er stiekem wel om lachen).

Het leuke van alles is dan weer wel dat Bergwijn zelf alles open laat en geen statement maakt dat Ajax geen optie zou zijn, terwijl je dat eigenlijk wel zou verwachten waardoor heel deze media hype ten einde zou komen. Het kan natuurlijk ook een stunt zijn om de prijs op te drijven en Bergwijn meer in de picture te krijgen in het buitenland en dat de zaakwaarnemer daar nu Ajax een beetje voor gebruikt. Daar komen we deze zomer dan ook snel genoeg achter. Zakelijk gezien snap ik de interesse van Ajax wel natuurlijk, het is gewoon een directe versterking en je weet dat hij elke euro voor je club terug gaat verdienen.

Maar als je hier realistische naar toe kijkt, nee, dit gaat niet gebeuren. En zeker niet voor het bedrag dat PSV vraagt (en terecht). Voor dat geld kan je gewoon weg betere spelers halen in het buitenland. Dan maar een seizoen met minder Nederlandse spelers.

Ik ben het trouwens ook eens met je opmerking over Bande, ik ben zeer benieuwd naar zijn ontwikkeling aankomend seizoen. Daar is ook een flinke klap met geld voor betaald, geef hem maar eens een kans. En dan ontwikkeld Traore zich ook nog eens stormachtig bij Jong Ajax. Daar heb ik ook wel wat verwachtingen van.

Het wordt in ieder geval weer een spannende zomer!

15 mei 2019 om 08:21

Ooh ja welke spelers in het buitenland vind jij dan beter die haalbaar zijn? Je kan wel roepen dat Ajax die 30-40 miljoen over de grens moet spenderen maar het is niet zo dat iedere speler droomt van Ajax of de eredivisie.

15 mei 2019 om 08:27

Memphisdepay, Je kan ook 2 spelers van 20 miljoen halen toch? Bergwijn is simpelweg geen 40 miljoen waard voor Ajax. Dan kan je beter Pavon én Vargas halen voor in totaal 40. Hoeveel zou Kluivert moeten kosten om hem terug te halen?

15 mei 2019 om 08:56

@memphis, beheers je frustratie en lees eerst de tekst anders nog een keer. Ik zeg namelijk nergens dat Ajax 30-40 miljoen uit “moet” gaan geven in het buitenland. Maar om even in te gaan op je reactie; Ik denk dat je voor 35 miljoen aan transfer budget en 5 miljoen aan salaris (om maar een voorbeeld te noemen) toch vrij veel spelers kan verleiden om een paar seizoenen voor Ajax te komen spelen. Ook spelers met status zoals we dat zo mooi noemen. Zoals hierboven al wordt omschreven zijn Pavon en Vargas prima alternatieven.

15 mei 2019 om 09:25

@sulejmanii, helemaal met je eens! Zeker met de wetenschap dat Bergwijn door een conflict bij Ajax naar Eindhoven is vertrokken, maakt het ongeloofwaardig om te bedenken dat Ajax nu de ruim het dubbele van de grootste transfersom uit de clubgeschiedenis naar Eindhoven gaat brengen voor deze speler. Of ze moeten dit bedrag op Orlando Trustfull kunnen verhalen ....😉

15 mei 2019 om 09:45

Ik vind jou beter. Ajax zou kunnen proberen Memphis binnen te halen.

15 mei 2019 om 10:01

Frustratie? Het is makkelijk om namen te noemen maar die moeten nog wel even willen komen dat is gewoon de realiteit, ondanks dat Ajax goed gespeeld heeft in de CL. Bergwijn is gewoon een erg groot talent en ik denk niet dat Ajax makkelijker een betere speler vind. De statistieken van die spelers zijn in ieder geval stukken minder.

15 mei 2019 om 10:05

Je maakt PSV niet zwakker en zelf wordt je niet sterker. Maar PSV cashed flink.

15 mei 2019 om 10:27

Kluivert terughalen zie ik wel als optie, alleen maximaal betalen wat Roma voor hem betaald heeft gaat niet gebeuren. Leuk dat Ajax Bergwijn wilt halen maar daarmee maak je de concurrentie ook direct rijker en denk zelfs sterker. Voor het bedrag dat Ajax zou moeten betalen voor Bergwijn kan je een betere buitenlandse speler halen. Snap dan ook niet dat Ajax dit als optie ziet. Je wilt afstand nemen van je concurrentie neem ik aan. Dit doe je niet door ze rijker te maken, hoewel dit wel beter is voor de eredivie opzich

15 mei 2019 om 10:33

Bekijk even deze opstelling voor volgend seizoen:
Onana
Veltman
Magallan
Martinez
Tagliafico
Mazraoui
Blind
Marin
Odegaard
Neres
Tadic

Welgeteld 2 Nederlanders en 1 Nederlandse Marrokaan. Daarbij moet gezegd worden dat Veltman ook nog eens niet zeker is van een basisplek. Als we nu nog meer Zuid-Amerikanen gaan halen valt de hele Nederlandse identiteit weg. Zou bijvoorbeeld ook kijken naar spelers als Guus Til als VD Beek weggaat.

15 mei 2019 om 11:45

Het is zeker een stap opzij voor op de korte termijn. Alleen ben ik wel van mening dat deze transfer voor hem op de langere termijn beter gaat uitpakken. Hoe je het wendt of keert Ajax gooit hoge ogen bij veel grote clubs en dat doet het al jaren.

15 mei 2019 om 13:08

Mannschaft88 omdat ik de kas van onze concurrent niet wil spekken. En daarnaast hoef ik niet sterker te worden, ten kosten van een andere Nederlandse clubs. Ik heb niks met die Bayern-Dortmund style als je begrijpt wat ik bedoel.

15 mei 2019 om 14:14

@memphisdepay

Quote: " Frustratie? Het is makkelijk om namen te noemen maar die moeten nog wel even willen komen dat is gewoon de realiteit, ondanks dat Ajax goed gespeeld heeft in de CL. Bergwijn is gewoon een erg groot talent en ik denk niet dat Ajax makkelijker een betere speler vind. De statistieken van die spelers zijn in ieder geval stukken minder" .

Dat klopt dus niet met de feiten. Christian Pavon (40 doelpunten in 157 wedstrijden) en Robert Skov (43 doelpunten in 197 wedstrijden) hebben vergelijkbare statistieken als Bergwijn (25 doelpunten in 117 wedstrijden) en zijn tesamen op te halen voor ongeveer hetzelfde bedrag dat PSV voor Bergwijn verlangt. Bovendien hebben die ook nog eens aanzienlijk meer ervaring. De veronderstelling dat ze niet zouden willen komen is net zo uit de lucht gegrepen als dat ze dat wel zouden willen. Niemand bestrijdt dat Bergwijn een groot talent is, maar het is niet zo dat hij uniek is in zijn soort. Behalve Pavon en Skov zijn er genoeg andere buitenspelers die voor het bedrag dat PSV voor Bergwijn verlangt zijn op te halen. Als je in Brazilie (of in de rest van Zuid-Amerika) gaat kijken, vind je er waarschijnlijk wel twee voor dat bedrag. Ajax heeft tenslotte voor Neres ook maar 12 miljoen betaald en PSV voor Lozano zelfs nog minder. De voornaamste reden dat Ajax belangstelling toont voor Bergwijn, is zijn nationaliteit. Ajax wil ten koste van alles voorkomen dat het elftal door het vertrek van de vooral de Nederlandse sleutelspelers uit een vreemdelingenlegioen komt te bestaan. Als dat niet het geval geweest, had Ajax zich waarschijnlijk gewoon bij de zaakwaarnemers en clubs van Pavon of Skov gemeld, misschien zelfs wel voor beiden als men daar voldoende geld voor beschikbaar heeft. Matias Vargas heeft nog maar een contract voor 1 jaar en is waarschijnlijk voor nog minder op te halen. Die heeft niet de statistieken van Bergwijn, maar heeft nog maar 50 wedstrijden op het hoogste niveau gespeeld. Steven Berghuis (76 doelpunten in 261 wedstrijden) is ook een Nederlander en international en heeft ook vergelijkbare statistieken als Bergwijn. En ook nog eens veel meer ervaring. Die heeft nog maar een contract voor twee jaar en zal daarom nog niet de helft moeten kosten van het bedrag dat PSV voor Bergwijn wenst te ontvangen. Dan moet hij natuurlijk willen, maar ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord bij een bod van pak em beet 20 miljoen nee zal zeggen.

15 mei 2019 om 07:04

Volgens mij zegt Overmars ook niet zoveel. Hij geeft aan dat als ze interesse hebben, ze zich melden bij Psv. De weg zoals het hoort, maar Marc weet het prijskaartje ook wel. Die legt niet zomaar even recordbedragen neer, dat zal hij uiteindelijk ook weer moeten verantwoorden. En dan moet je je afvragen of Bergwijn na 2 jaar Ajax nog meer waard is, dat hangt dan volledig af van zijn eigen prestaties en die van Ajax.
Volgens mij is het allemaal een storm in een glas water waarbij iedereen het spelletje meespeelt en de supporters de speelbal is. Lekker laten gaan en afwachten hoe het werkelijk zit. Natuurlijk zou het jammer zijn als één van je beste spelers naar de concurrent zou gaan, maar dat is in het verleden ook wel eens gebeurt. Daar is niemand slechter van geworden.

15 mei 2019 om 07:52

PSV is dom als ze het niet doen. Bergwijn is opgeleid door Ajax en komt volgens mij ook uit Amsterdam. Als Ajax bereid is om grof geld te betalen waarom zouden zij het weigeren vraag ik mij af. Het is niet zo dat de kansen voor kampioenschap dan opeens afnemen voor PSV. Bergwijn is vervangbaar.

15 mei 2019 om 08:09

Het gaat er ook om dat je je directe concurrent versterkt. Daarmee maak je jezelf wel minderwaardig aan Ajax. Vooral nu Ajax zoveel geld heeft, is het belangrijk dat PSV probeert bij te blijven. Laat Ajax maar lekker een ander zoeken, zal PSV ook doen. Al zie ik Bergwijn ook nog wel blijven. Zo goed waren de spelers van PSV niet het afgelopen half jaar, vraag me af welke club het risico wilt nemen.

15 mei 2019 om 08:12

Bergwijn is groot geworden bij PSV en speelt nu al een jaar of 8 bij PSV dus hij is net zo goed opgeleid door PSV, sterker nog die hebben voor Bergwijn natuurlijk een veel belangrijkere rol gespeeld. Waarom zouden de kansen dan niet afnemen volgens mij is hij momenteel een van de betere spelers? Daarnaast is dit niet alleen een verhaal van kwaliteit verliezen maar ook van reputatie verlies en dat is natuurlijk ongunstig.

15 mei 2019 om 08:17

@zinedin,

Als Ajax grof geld betaald verkoopt PSV Bergwijn echt wel aan Ajax alleen is de vraag wat vindt Ajax grof geld en wat vindt Psv grof geld?
Als Ajax 25 miljoen grof geld vindt en PSV 50 miljoen dan gaat er geen transfer plaats vinden van Bergwijn richting Ajax.

15 mei 2019 om 10:11

@JvL-United psv maakt zich niet minderwaardig aan Ajax door een van de top spelers uit de selectie te verkopen aan ze, dan zou je zeggen dat ze zich al helemaal minderwaardig hebben gemaakt door een speler van wie zijn contract niet werd verlengd bij Ajax over te nemen (viergever).

15 mei 2019 om 15:00

@JvL-United

Quote: " Het gaat er ook om dat je je directe concurrent versterkt. Daarmee maak je jezelf wel minderwaardig aan Ajax" .

Dat zou alleen zo zijn als er elders geen met Bergwijn vergelijkbare speler te koop zou zijn. En dat is natuurlijk niet zo. In het buitenland haal je er er voor die prijs wel twee, misschien zelfs wel drie als je naar de bedragen kijkt die PSV voor Lozano en Ajax voor Neres op tafel hebben gelegd en het bedrag waarvoor Richairlison naar Watford en Lainez naar Betis zijn gegaan. De reden waarom Ajax zover wil gaan voor Bergwijn is zijn nationaliteit. Als De Ligt, De Jong en misschien ook wel Van der Beek de Arena verlaten, blijven er (te) weinig Nederlandse spelers over in de selectie en dat is voor Ajax een probleem.

Nou ik hoef niet perse Nederlanders te zien. Zo lang ze maar goed kunnen pingelen. Bergwijn is te duur als je realistisch bent en zelfs dan verkoopt PSV niet. Hopelijk gaat men niet opeens naar Stengs, omdat hij ook een Nederlander is. Hij is denk ik geen Ajax niveau op dit moment. Er zijn met alle respect weinig Nederlanders in de ED die significant wat toevoegen aan Ajax. Weet nagenoeg zeker dat die keeper van Emmen puur is aangetrokken omdat hij Nederlander is. Tsja. De Nederlanders in het buitenland zie ik niet komen. Mijn droom blijft depay, over onrealistisch gesproken zeg....

15 mei 2019 om 06:16

Denk dat Scherpen is aangetrokken vanwege het groei potentieel. Vergeet niet dat een Van der Sar ook pas in zn 20ers was eer die echt doorbrak. Keepers zijn over het algemeen laatbloeiers.

15 mei 2019 om 06:23

Precies dit. Laat andere clubs zich maar bezig houden met een Nederlandse identiteit. Ik wil vooral goed, aanvallend en avontuurlijk voetbal zien. Welke elf dan een Ajax shirt hebben, maakt me minder uit. Vooral de nationaliteit niet. Interessanter is of ze via de opleiding zijn gekomen of gekocht en bij gekocht is met name de prijs van belang zijn. In Bergwijn zouden we een aankoop hebben van 40 miljoen. Terwijl hij dan geeneens een buitencategorie talent is......

15 mei 2019 om 06:35

@Ninjakai
Ik ben het grotendeels eens met wat je zegt, maar vergeet niet dat er een minimaal aantal zelf opgeleide spelers en in het land opgeleide spelers ingeschreven moeten worden in de CL. Dat is ook de reden dat PL clubs zulke bizarre bedragen neerleggen voor Engelse spelers.

15 mei 2019 om 07:30

Als het goed gaat is het prima al die buitenlanders, maar 90% zijn broodvoetballers. Passanten die weinig om de club geven. Als het dan wat minder gaat willen ze ook gewoon de centjes zonder een stap harder te lopen en zonder contact met het publiek. En dan krijg je dus wel gezeik.

15 mei 2019 om 07:01

Natuurlijk moet je wel Nederlandse spelers halen, als ze dit niet doen is dat pure kapitaalsvernietiging. Een vreemdelingenlegioen werkt totaal niet, dat hebben meerdere clubs in het verleden wel bewezen. Stel dat De Jong, De Ligt, Ziyech en Van de Beek vertrekken, dan vertrekken er dus vier Nederlanders (één Marokkaan opgegroeid in Nederland). Als je dan Marin, Odegaard, Alvarez / die Argentijn en nog een buitenlandse speler als opvolger voor Van de Beek haalt dan krijg je ontzettend veel verschillende nationaliteiten, culturen en talen in je selectie. Dit moet je gewoon willen voorkomen. Ik denk dat als Ajax geen Nederlandse spelers haalt op de belangrijke posities deze zomer dat ze het volgend seizoen nog wel eens heel lastig kunnen krijgen.

15 mei 2019 om 07:47

Zouden die 1 of 2 extra Nederlanders er dan voor zorgen dat het zo veel beter draait? Ik vind dit nogal overdreven. Het lijkt mij dat er nog genoeg Nederlanders in de selectie zitten en we moeten ook niet vergeten dat sommige spelers al zo lang bij Ajax zitten bijvoorbeeld Schone het is een Deen, maar hij is zo’n beetje een halve Nederlander tegenwoordig of Onana die zit nu ook al een jaar of 4-5 bij Ajax.

15 mei 2019 om 08:01

Is Kluivert terughalen geen optie dan? Als ze zo graag Nederlanders willen..

15 mei 2019 om 08:03

Nederlanders passen zich gewoon sneller aan dan veel buitenlanders. Kijk bijvoorbeeld naar Guti bij PSV, je ziet wel dat die jongen talent heeft maar hij is nog steeds niet doorgebroken bij PSV. Dat komt omdat hij een aanpassingsperiode nodig heeft, die duurt bij hem wat langer dan normaal. Als Ajax alleen maar exotische Zuid-Amerikaanse spelers haalt, dan heb je de kans dat zij een wat langere aanpassingsperiode nodig hebben. Dat kan je je niet veroorloven en daarom hebben ze wel Nederlandse of wellicht Belgische spelers nodig zodat ze spelers hebben die de taal spreken, het Nederlands voetbal kennen en de Nederlandse cultuur kennen.

15 mei 2019 om 08:46

@Kerzoep,

Het zou aanpassing kunnen zijn, maar Guti krijgt ook gewoon de kans niet. Lozano paste zich ook prima aan. De wedstrijdje die Guti meedeed waren prima, als je die vaker opstelt zal hij het vast niet minder doen dan de spelers die er nu lopen.

15 mei 2019 om 10:24

Welke Nederlanders dan? Ik wil nogmaals vooral goeie voetballers zien. Denk je serieus dat Nederlanders voor een betere vibe zorgen ? Of wilt men hofleverancier oranje zijn....Hoeveel gekochte Nederlanders zijn er bij Ajax geslaagd ? Frenkie en Cil zijn 2 van de weinigen. Vaak zijn de eigen jeugdspelers de succesvolle Nederlanders.

15 mei 2019 om 10:29

@Kerzoep, waarop baseer je dag een vreemdelingenlegioen niet werkt? Liverpool speelde afgelopen weekend met twee Engelse in de ploeg. Over een paar weken speelt dat vreemdelingenlegioen de CL finale.

Ik hoop niet dat Ajax 40mil+ voor Bergwijn gaat betalen alleen om nlse id te houden.

15 mei 2019 om 06:17

PSV heeft al gezegd dat ze aan geen enkele binnenlandse transfer willen meewerken voor welk bedrag dan ook dus dan houd het al snel op hè.

15 mei 2019 om 06:29

We weten allemaal hoe het werkt in de wereld. Als een speler uit eindelijk echt iets wil, zal er gesproken moeten worden...

15 mei 2019 om 06:32

Dat hebben we gezien toen Ajax van Ginkel wilde hebben en Vitesse niet met Ajax wilde praten ja.

15 mei 2019 om 06:33

Dat statement zegt natuurlijk heel weinig. Als Ajax bereid is te betalen en er komen geen buitenlandse clubs die hetzelfde willen betalen is er altijd een opening.

15 mei 2019 om 06:38

Aldus Enogbaws, PSV denkt daar duidelijk anders over, PSV heeft het geld niet nodig hè, ze hoeven niet te verkopen.

15 mei 2019 om 06:41

Ajax staat er financieel natuurlijk wel anders voor dan destijds. Ajax zou nu in een zelfde situatie voor van Ginkel makkelijk 15 a 20 miljoen neertellen en ik denk niet dat Vitesse dan nog steeds zo stoicijns zou zijn

15 mei 2019 om 06:46

Vitesse misschien ja maar PSV? PSV heeft het geld niet nodig en is een directe concurrent, PSV gaat hier echt niet aan meewerken dus dan houd het gewoon op.

15 mei 2019 om 07:03

En dan blijft philips met een ontevreden speler zitten als hij niet naar het buitenland wil om welke reden dan ook (gebrek aan uitzicht op speeltijd). Snap je niet dat dat een vervrlende situatie is of geloof je gewoon alles wat door philips gecommuniceerd wordt? Zwaar leven lijkt me dat laatste

15 mei 2019 om 07:04

Philips?

15 mei 2019 om 07:17

Goede inhoudelijke reactie, philips sport verrniging, kortweg philips.

15 mei 2019 om 07:25

Nee, het is kortweg PSV, Philips heeft meer letters. Verder heb ik geen behoefte om met iemand in discussie te gaan die niet eens het fatsoen heeft om de naam normale naam van mijn club uit te spreken. Valt verder ook weinig op in te gaan trouwens want je opmerking is bijzonder kortzichtig, je gaat er namelijk vanuit dat Ajax de enige club ter wereld is die interesse zou hebben in Bergwijn.

15 mei 2019 om 07:58

Je komt wel erg gefrustreerd over Panerai. Gister zei je al dat je het zo erg vond dat je nog liever hebt dat PSV Bergwijn terug zet naar de jeugd.. Ik zie alleen maar voordelen voor PSV. Zoals je zelf aangeeft zal PSV aan Ajax extra veel vragen. PSV verdient dus extra en maakt de concurrent financieel armer. Terwijl als Ajax niet voor Bergwijn zou gaan, Bergwijn alsnog vertrekt en Ajax een gelijkwaardige speler haalt voor minder, want zo geweldig is Bergwijn toch niet? Ik zie het overigens niet gebeuren, en ik hoop het ook niet. Want vind alles boven de 25 miljoen te veel, en PSV zal hem daar voor niet laten gaan, ook niet na een abitragezaak.

15 mei 2019 om 08:05

Nou, de echte Europese topclubs hebben waarschijnlijk geen interesse in Bergwijn omdat hij simpelweg nu nog niet goed genoeg is en zij daar geen 30 a 40 miljoen voor gaan betalen. De Europese subtoppers gaan ook niet hun halve of hele budget spenderen aan Bergwijn. Ik wil nog weleens zien wie er echt concreet wordt, want Bergwijn wilt na dit seizoen vertrekken, correct?

15 mei 2019 om 08:21

@avds dus je bevestigd eigenlijk dat Ajax geen Europese top of subtop club is. Helemaal mee eens!

15 mei 2019 om 08:22

Dat is al sinds gisteren MessiBazoer toen hij in alle topics hierover liep te bazelen dat er helemaal niets van waar is. Uit de duim gezogen door Driessen en zijn rioolkrant. Wij hebben immers de zaakwaarnemer niet gesproken etc. Hij laat zich on-ge-lo-fe-lijk kennen deze dagen.

Maar geen zorgen Panerai, het zal ongetwijfeld nu niet doorgaan en dan maar hopen dat een buitenlandse club 20-30m neerlegt, want meer zal je niet krijgen voor een speler met een leuke 1ste seizoenshelft in de Eredivisie. Daar buiten heeft hij immers nog niets laten zien en na de winterstop geen pepernoot meer geraakt. Dolberg krijgen wij ook geen 50m meer voor, hoe hard we ook schreeuwen dat hij het waard is.

Gewoon afwachten en zien hoe het gaat verlopen. Maar waak er nou voor dat je zelf niet te vaak een "Driessen" doet zoals gisteren toen alles "onzin" was en uit iemands duim kwam. Hoop dat je snel weer wat rust vindt kerel.

15 mei 2019 om 08:26

Hahaha. Aldus Penerai. Je bent duidelijk PSV-supporter. Je zit al 2 dagen lang fulltime iedereen je 'feiten' door de strot te drukken, maar volgens mij sta je er wat naïef in. In de voetballerij dan. Money talks. Niet Penerai, of Mark van Bommel. Geld. Als Ajax genoeg geld biedt en misschien ook wel een leuke speler als wisselgeld, gaat PSV praten hoor. Aldus Sjonny.

15 mei 2019 om 08:32

Ben je nou jezelf aan het overtuigen? Je lijkt net zo in paniek als de trainer en TD...

15 mei 2019 om 08:53

@panerai kinderachtige reactie van je. Maargoed, ik schaar Ajax inderdaad onder de Europese subtoppers die geen 30 miljoen gaan neerleggen voor Bergwijn, en hoop ook dat ze dat niet gaan doen.

15 mei 2019 om 09:34

@tikitiki, als hij speelminute wil kan hij beter bij PSV blijven daar is hij verzekerd van een basisplaats en sportief gezien is het gewoon hetzelfde. Beide CL en beide spelen voor het kampioenschap.

off: De telegraaf melkt deze onzin wel heel erg uit, dat er mensen geld verdienen met zoveel onzin te praten. Dat driessen met een ajax pyjama slaapt is al lang duidelijk maar ga niet zon onzin uit type

15 mei 2019 om 17:54

Goeie samenvatting..
En daarom: als Ajax 65 miljoen biedt, niet pmdat B zo goed is maar om de concurrentie (of wat ervan over is) te verzwakken..hapt PSV echt wel.
En terecht om bedrijfseconomiese reden

Wat mij opvalt is dat de afgelopen interviews,van Bergwijn wel heel veel over Ajax ging.
Dit komt wel rond,Neres gaat naar PSG en dat geld gaat door naar PSV.

15 mei 2019 om 06:30

En hoe gaat dit precies rondkomen dan? Uitspraken van PSV zelf gemist? Kan me nog iets vergelijkbaars herinneren in Arnhem met van Ginkel, daar wilde Vitesse ook niet aan meewerken en toen vertrok ie naar het buitenland. Geloof me nou PSV werkt hier niet aan mee voor welk bedrag dan ook, dit is een kansloos verhaal voor Ajax.

15 mei 2019 om 06:34

Dat was toch wel een iets andere situatie. Dat kwam doordat ze rennen afspraak hadden met Chelsea.

15 mei 2019 om 06:52

Fijn die stelligheid. Dat was bij Groningen met Suarez ook... Vitesse schoot zichzelf in de voet met Van Ginkel, als armlastige club moesten ze met de verkoop aan Chelsea met minder genoegen nemen. Maar prima dat Psv Ajax al bij voorbaat nee verkoopt of hoog in de boom gaat zitten, dan mogen we hopen dat het niet tot een deal gaat komen. Ik heb liever dat Ajax zich gaat melden voor Ihattaran, dat is een speler met meer potentie. Verder lollig dat er zo'n onrust is in het kamp van onze concurrent. En verder werd De Telegraaf verketterd, maar ze hadden eergisteren dus toch gelijk.

15 mei 2019 om 06:58

Welke onrust is er dan bij Psv? Op internet is er onrust, niet bij Psv.

15 mei 2019 om 07:01

Bogarde, toch gelijk? Leuke eigen interpretatie geef jij aan dit verhaal. Niemand ontkende dat Ajax wel eens interesse zou kunnen hebben, echter suggereerde de telegraaf dat Bergwijn wel open zou staan en dat is nog helemaal niet duidelijk. Dat zijn zaakwaarnemer zo veel mogelijk deuren open houd is niet meer dan logisch want dat is zijn taak.

15 mei 2019 om 07:06

Trainer Von Bommel sprak er gisteren tenslotte zich hier ook over uit. Bij de supporters is er ook onrust, we zullen wel zien hoe er in de evt kampioenswedstrijd tegen Heracles op gereageerd wordt....

15 mei 2019 om 07:52

Hey Panerai, ik zie je nou in elke topic over Bergwijn reageren als opgeschoten wild.
Volgens mij denk je als ik nou steeds blijf roepen 'psv gaat nooit niet meewerken' dan gaat het ook niet gebeuren!
Maar jij weet natuurlijk ook wel hoe het werk, als Ajax met de juiste prijs komt gaat hij gewoon!!
Ik hoop het BTW niet, want dat zou betekenen dat we veel te veel hebben betaald, en zo goed vind ik hem ook weer niet.
En ook net als wat Sulejmanii zegt dan maken we PSV alleen maar sterker met zoveel geld te betalen.

Maar gast chill out man!!

15 mei 2019 om 08:04

Nou ik denk niet dat dat zo makkelijk is. Bij PSV zullen ze het niet willen of Ajax moet echt ver boven de vraagprijs betalen en zelfs dan is het niet goed. Je geeft natuurlijk een verkeerd signaal af naar eigen spelers als je zoiets toe zou staan. Verder is het voor de trainer en vooral de technisch directeur die er nu pas eigenlijk in zijn eentje voor staat natuurlijk ook een domme zet. De supporters gaan dit niet leuk vinden waardoor er onnodig een negatieve sfeer bestaat. Verder ben ik het niet eens met je laatste beweren als PSV Bergwijn verliest worden ze niet sterker of ze moeten een goede vervanger halen maar die kans is klein dat die meteen net zo goed is, dat zal tijd kosten. Daarnaast komt dat geld er natuurlijk toch wel ook al zou Ajax hem niet kopen er zijn nog genoeg andere clubs met interesse volgens VI Bayern, Man U en Inter.

15 mei 2019 om 08:58

@penerai als iemand eigen interpretaties geeft aan dit hele gebeuren ben jij het wel.

15 mei 2019 om 12:23

Veel vreemde zinnen hier.

"maar prima dat Psv Ajax al bij voorbaat nee verkoopt of hoog in de boom gaat zitten, dan mogen we hopen dat het niet tot een deal gaat komen."

Het is Ajax die hier hoog in de boom gaat zitten... Even spierballen laten zien? Alsof ze ooit een transfersom neer gaan leggen die PSV vanuit het buitenland niet kan krijgen. Interessant doenerij is dit, na een geweldig seizoen.
Ik zou bijna zeggen typisch Ajax.

Alleen al vanwege de stelligheid van van Bommel, lijkt het mij prachtig als deze transfer doorgaat.

15 mei 2019 om 06:35

Los van het feit dat dit niet gaat gebeuren zal PSV dan de grote winnaar zijn want dan spekt Ajax de clubkas van PSV met de absolute hoofdprijs. Van dat geld kan PSV meerdere versterkingen halen, Bergwijn is totaal geen dragende speler van PSV op het moment dus daar zal echt geen enorm gat vallen.

15 mei 2019 om 06:42

Helemaal mee eens. Ajax moet dit doen. Niet voor meer dan 20 miljoen. Leuk gerucht maar zolang je niet buitensporig betaald niet realistisch

15 mei 2019 om 06:50

Dus PSV is dan de grote winnaar? Maar waarom mag deze transfer dan niet van jou, vele supporters en de leiding van Psv? Als je zoals zelf zegt PSV de grote winnaar is? Ik vind deze hele soap de afgelopen dagen, want ja, deze dag gaan we gewoon verder, hilarisch. Het ''kei-gemoedelijke'' PSV gaat al 2 dagen op tilt..

15 mei 2019 om 07:03

Blackpool, heel simpel omdat wij niet willen dat onze beste spelers naar de grote concurrent gaan. Wij wensen niet mee te werken aan het versterken van het elftal van Ajax in ruil voor een zak geld. Ik ben blij dat PSV er net zo over denkt.

15 mei 2019 om 07:15

Maar je zegt zelf fat PSV bij een enorm transferbedrag de grote winnaar is? Dus grote winnaar maar we doen het niet? Je zegt zelf dat PSV meerdere versterkingen kan halen? Zelden zulke grote onzin gelezen. PSV is gewoon bang om gezichtsverlies te lijden. Fans, bestuur etc. En aan jouw aantal reacties gisteren en vandaag te lezen jij voorop. Gisteren wist je nog te roeptoeteren dat het niet waar was en dat De Telegraaf er weer eens naast zat. Inmiddels blijkt het toch wel wat anders te zijn. Niet zeggende dat Bergwijn alsnog naar Ajax gaat. Ik zie dat niet gebeuren.

15 mei 2019 om 07:20

Dit is echt enorm inconsequent inderdaad. Ze willen Ajax niet versterken, maar als ze dat zouden doen zou PSV de grote winnaar zijn. Pick one...

15 mei 2019 om 07:34

Nogmaals, geld is ondergeschikt in dit geval. Maar als er op de een of andere manier toch een transfer wordt geforceerd zal Ajax de absolute hoofdprijs moeten betalen en daar plukt PSV dan financieel gezien de vruchten van. Ik zie een transfer van Bergwijn naar Ajax niet als een overwinning maar als een nederlaag. Maar als die nederlaag onvermijdelijk blijkt te zijn dan maar voor een gigantische zak geld die ver boven zijn marktwaarde ligt. Ik bedoel dus eigenlijk dat het voor de club financieel gezien heel goed zal zijn en dat bedoel ik met de grote winnaar. Daarnaast heeft Berwijn helemaal niet bevestigd dat de interesse wederzijds is dus waar jij de informatie vandaan haalt dat de telegraaf gelijk heeft is mij een raadsel.

15 mei 2019 om 07:54

Kortom, je dekt jezelf goed in. Bergwijn blijft en je kunt roepen dat PSV zijn poot goed heeft stijf gehouden. Hij vertrekt naar het buitenland kan je zeggen dat er niet aan Ajax verkocht wordt en als hij wel vertrekt naar Ajax hebben ze het goed gedaan want hij is toch niet zo goed en PSV kan nu betere spelers halen. Win win situatie. Bergwijn zelf had simpel moeten zeggen dat het kansloos was van Ajax omdat hij geen interesse heeft. Was alle ophef voor niks geweest. En was jouw gemoedstoestand de afgelopen 36 uur een stuk beter geweest.

15 mei 2019 om 08:08

Heb ik ongelijk dan?

15 mei 2019 om 08:43

Als je je overal voor indekt is het niet mogelijk om ongelijk te hebben..

15 mei 2019 om 16:27

Dat is gewoon mijn oprechte mening, dat jij dat als ''indekken'' ziet moet je zelf weten maar dat doet niets af aan het feit dat ik er zo over denk. Dat jij dat als onzin afschetst zegt genoeg. Bijdehand proberen doen om zo je punt te maken, goed voor de likes (van harte gefeliciteerd' maar een punt maken heb je nog steeds niet gedaan.

15 mei 2019 om 18:02

Je schrijft leuke stukjes P..meestal mee eens
Maar je maakt nu 1 grote denkfout: PSV is allang geen concurrentie meer voor Ajax..
Ajax kan bij wijze van de hele eredivisie wegkopen met n EV van straks ca E400 miljoen..
Elders in n topic leg ik uit hoe dat zo gekomen is. En dat het de dood van de eredivisie gaat betekenen- nu al 4 jaar achtereen daalt het toeschouwersaantal..
En ik ben gn Ajax supporter he...in tegendeel: ik vind $jax een buitengewwoon irritante, zelfingenomen, egoïstiese club..

Gelukkig, ik had al meer dan 12 uur geen nieuw bericht gelezen dat in eerste instantie bij de wandelgangen hoort.

Dat Ajax Bergwijn een interessante speler vindt, lijkt mij niet meer dan logisch gezien zijn kwaliteiten. Maar, dat geldt voor een heleboel spelers. Waarschijnlijk zullen ze een Stengs of een andere willekeurige talentvolle Nederlandse speler ook interessant vinden. Maar, moet dat hele mediacircus er omheen? Iedereen die een bal 3x kan hooghouden of toevallig 3 regels kan schrijven in een pulpblaadje (Driessen) moeten allemaal hun zegje doen. PSV geeft aan dat het onbespreekbaar is, Overmars geeft al aan dat Ajax zich dan eerst bij PSV zal melden maar, ondertussen in de media en op internet is hij Bergwijn al 3x naar Ajax getransfereerd en in dezelfde periode aan elke andere club behalve Ajax. Puntje bij paaltje blijft het bij een gerucht in de wandelgangen maar, het is nu al een grotere soap dan.de eventuele komst van Eto'o destijds. En met hem waren ze tenminste nog in gesprek

Dus Neres gaat vertrekken bij Ajax. PSV moet zijn poten stijf houden en minimaal 50 miljoen vragen.

15 mei 2019 om 06:31

Neres en Bergwijn kan toch ook samen?

15 mei 2019 om 08:11

En waar gaat Ziyech dan spelen? In de spits?

15 mei 2019 om 08:30

Ziyech kan uiteraard ook op het middenveld. Los daarvan, Ziyech gaat gewoon vertrekken natuurlijk.

15 mei 2019 om 08:38

Los daarvan, dat is nog lang niet zeker bij de uiterst kieskeurige Ziyech natuurlijk. Zeker niet nu hij zo goed ligt bij alles en iedereen.

15 mei 2019 om 07:19

Ja, en als er daadwerkelijk met deze stelligheid is gereageerd moet Ajax absoluut niet aan dat zgn herenakkoord beginnen.

Het zal toch wat zijn als Ajax een afspraak maakt met een buitenlandse club ivm een transfer blokkade van Psv. Een transfer laten realiseren en dan meteen verhuren met optie tot koop en een bepaalde “korting” op bijvoorbeeld Matthijs of Ziyech.. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Het zou toch wat zijn zeg.. voor als nog zie ik het niet gebeuren, maar de sensatie die deze geruchten geeft is wel prachtig om te zien!

15 mei 2019 om 06:36

Dat heet kartelvorming en dat is wettelijk gezien strafbaar.

15 mei 2019 om 06:40

Netjes is anders. Maar zie er niks strafbaars in. Ajax mag wettelijk geziej Bergwijn kopen van PSV, daar is niets illegaal aan. Dus wat zouber dan wettelijk op tegen zijn als ze het via een andere club doen?

Kartelvorming zorg je voor hogere prijzen door afspraken met je concurrenten. Daar is hier geen sprake van.

15 mei 2019 om 06:53

Wellicht heb je gelijk maar het lijkt me sterk dat een andere club zich gaat verlagen tot dit soort praktijken. Grote clubs in het buitenland zitten echt niet te wachten om als speelpop van Ajax te fungeren. Daarnaast wordt PSV er in alle gevallen alsnog beter van want die gaan natuurlijk de hoofdprijs vragen.

15 mei 2019 om 07:47

Lol en als Bergwijn zegt ik wil naar Ajax, zorg maar dat je er uit komt. En Psv werkt niet mee, is het dan tegen vrij verkeer van werknemers in de EU? Leuk, maar van Ginkel ging naar de BPL en verdiende meer dan Ajax ooit zou betalen (op dat moment) dus die wilde niet perse naar Ajax

15 mei 2019 om 08:08

Jaap; wil Bergwijn dan gaar naar Ajax ja? Wie zegt dat precies dan? Bergwijn en zijn Zaakwaarnemer niet in iedergeval. Die laatste houd alleen alle deuren open maar sluit een transfer naar het buitenland ook niet uit. De enige die vanalles roept is Valentijn Driessen en die kerel kraamt meer onzin dan waarheden uit.

15 mei 2019 om 12:32

"lol en als Bergwijn zegt ik wil naar Ajax, zorg maar dat je er uit komt. En Psv werkt niet mee, is het dan tegen vrij verkeer van werknemers in de EU? "

Nee. Om de simpele reden dat PSV een contract heeft met Bergwijn. Die hoeven helemaal nergens aan mee te werken.

15 mei 2019 om 07:00

En jij denkt dat PSV bij de verkoop niet bedacht is op dit soort omwegen? Gaat niet gebeuren die fantasie van jou.

15 mei 2019 om 07:20

Fantasie? Er zijn gekkere dingen gebeurt in het voetbal. De kopende club kan toch van alles afspreken met het management van Bergwijn zonder PSV daar van op de hoogte te stellen? Als hij echt naar Ajax zou willen dan zijn er verschillende scenario's denkbaar.

Nogmaals, ik zie het ook niet gebeuren. En ik vind de bedragen die genoemd worden ook veel te hoog.

15 mei 2019 om 07:37

Ja en als PSV het gevoel heeft dat zo’n constructie gaat gebeuren dan kunnen ze daar natuurlijk echt wel iets aan doen. De kopende club moet een deal maken met PSV niet met het management van Bergwijn dat staat los van de transferdeal. De deal tussen de kopende club en Bergwijn gaat over dingen die PSV niets interesseren. Dus met andere woorden PSV kan gewoon een bonus toevoegen wanneer Bergwijn in de zomer vertrekt moet er een x bedrag worden betaalt.

Dit begint een nog grotere soap dan Frenkie de Jong te worden.

Voor de Die Hard haters hier... het was dus geen fabel van de Telegraaf en Driessen maar keiharde feiten.

Dat je geen elftal vol zuid Amerikanen wil snap ik maar je wil wel de hoogst haalbare kwaliteit. En ik betwijfel of Bergwijn die kwaliteit levert, vooral voor dat geld dat hij zou moeten kosten.

15 mei 2019 om 06:57

Exact, over dat soort geruchten zijn ze altijd goed geïnformeerd. Deze onrust is voor deze week ff leuk. Maar laten we vooral hopen dat het niet doorgaat, want daarvoor heeft Bergwijn te weinig laten zien. Hij heeft bij lange na nog niet de status die Depay had toen die Psv ging verlaten.

15 mei 2019 om 07:54

Waar zegt Overmars dat ze interesse hebben? Het is een interessante speler, maar er zijn er nog zeker 10 waar hij dat van zou kunnen zeggen in Nederland. Dat wil niet zeggen dat ze die speler ook werkelijk willen aantrekken.

15 mei 2019 om 08:01

nou ook niet helemaal, het enige wat Overmars nu zegt is dat het een interessante speler is, maar dat zou hij ook zeggen over Lozano, Guti, Malen, Ihataran, en nog een paar maar dat betekent niet dat hij ze allemaal wilt kopen.
Ik denk echt wel dat de Telegraaf een bommetje heb willen droppen. En dat is ze aardig gelukt gezien alle reacties de afgelopen dagen

Stel Ajax gaat Bergwijn kopen. Dan kost hij sowieso 35 miljoen plus. Dat is niet een verantwoorde investering in mijn optiek.

Waarom gaan ze niet voor Stengs? Die kost beduidend minder en is een topspeler in wording die bij Ajax alleen maar beter kan worden.

15 mei 2019 om 07:00

Nou mijns inziens moet het bij bedragen boven de 17 miljoen al niet doorgaan. Stengs is idd zeer talentvol, maar die komt wel terug van een zware blessure. En op dit moment zou hij nog niets toevoegen aan Ajax (hetgeen ik overigens ook voor Bergwijn vind)...

15 mei 2019 om 07:07

Voorlopig is er nog niemand weg op die positie. Sterker nog, Bande komt er bij. Ik zou nog even wachten.

PSV blijkt toch niet zo'n warme club te zijn. Hoor nu wel heel veel spelers die weg willen. Hoe psv zich opstelt, als dat zo blijft zullen spelers zich voortaan 2 x denken voordat ze bij psv een contract tekenen

15 mei 2019 om 07:03

Wat een gezwets. Hoe moet de sfeer bij Ajax dan wel niet zijn als de Jong, de Ligt en Ziyech weg gaan terwijl Ajax ook al weet dat ze na komend seizoen een nieuwe LB en keeper nodig hebben. Weleens van carriere gehoord?

15 mei 2019 om 10:26

"hoe psv zich opstelt, als dat zo blijft zullen spelers zich voortaan 2 x denken voordat ze bij psv een contract tekenen "

Dus zodra de directe concurrent zich komt melden voor je sterspeler dan moet je onmiddelijk alle medewerking verlenen, omdat je anders misschien toekomstige spelers af zou kunnen schrikken? Ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij PSV dan.

'wij zijn drie keer kampioen geworden in vijf jaar'. Even een sneer terug? :D

15 mei 2019 om 07:10

Wij al 33x en de 34e is heel dichtbij ondanks een eerder opgelopen grote achterstand.... Dus, lekker belangrijk inzake het item Bergwijn....

15 mei 2019 om 13:45

En je laat al 5 jaar niks zien op het veld en Ajax heeft 10 meer titels ofzo?

Sjonge jonge. Blijft dit aan de gang? Toch wel een compliment hoor. Sta je als Ajax met 3 punten en 14 goals voor. En nog vind je huiskrant het nodig onrust te veroorzaken voor de laatste wedstrijd van de concurrent. Zijn ze er dan alsnog niet gerust op in Amsterdam? Triest!

15 mei 2019 om 07:25

Sterker nog. Ajax doet dit om alvast te stoken voor de JC Schaal.. Man, man, man...

15 mei 2019 om 08:31

Ja.. geef Ajax de schuld hiervan.. Die bellen de krant natuurlijk en zeggen Hey, even stukje schrijven aub. Triest van je isook

15 mei 2019 om 13:51

Wat een onzin man, Ajax heeft geen zin om elk jaar de laatste week van de transfer makrt alle zaken pas op orde te hebben. Ze willen de selectie helemaal klaar hebben in Juni en zijn nu al bezig met volgend seizoen.
Ik begrijp dat je Bergwijn niet bij Ajax wilt zien, heel logisch, maar dit heeft niks met onrust te maken.
Het is ook de krant he, niet Ajax.

Nu wordt het interessant. Wanneer Bergwijn een voorkeur voor Ajax uitspreekt heeft PSV toch echt een probleem. Het lijkt er op dat de behoudende speelwijze van Mark van Bommel en het niet doorontwikkelen van spelers en team tegen hem gaan werken.
Dan kan hij wel heel stoer verkondigen dat een transfer naar Ajax niet gebeurt maar daar zou ik dan niet zo zeker van zijn als ik hem was.

15 mei 2019 om 09:17

Wat is het probleem dan precies? Als PSV hem niet aan Ajax wil verkopen dan gaat het niet door. Het maakt niet uit hoe graag Bergwijn en Ajax dat willen.

Ben benieuwd welke andere Nederlanders op lijstje zouden staan: Propper, Depay, Cillesen, Hateboer, De Roon, De Vrij?

15 mei 2019 om 07:26

Promes?

15 mei 2019 om 09:52

Robben?

Dan moet je profiteren van de ajax miljoenen en minstens 60-70 miljoen vragen

Ik begrijp PSV echt niet. Zo geweldig is die Bergwijn niet. Ja, als je alle 10 goeie acties in een seizoen op een rij zet lijkt het heel wat, maar zijn rendement is echt niet bijzonder. Gewoon verkopen voor een enorme bak geld en dan fatsoenlijke versterkingen terughalen.

Wat maakt iedereen zich druk?
Bergwijn heeft contract.
Psv zegt nee tegen alles.
Dus zn zaakwaarnemer en ajax kunnen samen een potje monopoly gaan spelen en laat raiola dan meedoen als speler 4.
Kan ie meteen de gevangenis in

15 mei 2019 om 08:29

Die koopt zich wel vrij hoor. En als hij dubbel gooit wint hij de pot ook nog.

En Damjuma dan, is hij niet van ongeveer hetzelfde niveau?

Ik mag alleen hopen dat het bij interesse blijft en meer ook niet. Ik ben groot fan van Overmars zijn handelen de laatste jaren, maar Bergwijn? 40 miljoen plus die zogenaamde Ajax bonus? Nee dankje! Dat is belachelijk veel geld. Die jongen kan goed voetballen hoor,maar het komt er al een tijd niet uit. ALS Neres vertrekt voor heel veel geld, mag je een deel daarvan uitgeven aan Bergwijn. Maar alsjeblieft niet innde buurt van 40 miljoen, dat is van de zotte.

15 mei 2019 om 08:58

Helemaal mee eens. Het is een goede speler maar niet meer dan dat. Met Tadic en Ziyech hebben we bijvoorbeeld al betere spelers in huis, dus dit zou geen enorme kwaliteitsimpuls zijn voor het geld dat op tafel moet komen.

Prima als je Bergwijn wilt halen, maar wat is je plan met:
Vlaclav Cerny
Noa Lang
Hassane Bande

Je complete jong ajax aanval?

Nog even los daarvan heb je Neres, Ziyech en Tadic nog.. lijkt mij op dit moment redelijk overbodig.

15 mei 2019 om 08:56

Cerny moet gewoon weg. Die jongen is veel te blessure gevoelig en sukkelt al jaren.

15 mei 2019 om 09:11

Prima, maar dan moet die toch juist eerst weg voordat je weer nieuwe spelers binnen haalt?
Anders wordt je contractenhuis veel te groot en ga je op termijn weer dezelfde financiele ellende is als waar je vandaan komt.

15 mei 2019 om 09:06

En je vergeet Traore nog

15 mei 2019 om 09:10

Die zie ik als van jong Ajax, maar ik ben het met je eens.

15 mei 2019 om 09:17

Klopt maar zie hem as seizoen wel door stromen naar het eerste, hoop alleen nog dat ze Neres en Ziyech kunnen behouden geef ze maar wat meer geld voor een jaar extra dat zou zo mooi zijn als die nog blijven en donny ook

Goede speler maar wat ze vragen is veel te hoog en als Ajax 1 club niet moet gaan spekken is het PSV wel

Je kijkt naar de poppetjes in het Nederlands elftal, ik zeg je die gaan Memphis halen.

Haal Babel, Overmars!

Ik snap eigenlijk niet waarom er zoveel ophef over een mogelijke Bergwijn-transfer is.

Kijk, of Ajax nou een Argentijn haalt en PSV Bergwijn aan het buitenland verkoopt, of de clubs rechtstreeks een deal sluiten. Ajax geeft geld uit en krijgt goede speler, PSV raakt haar speler kwijt en krijgt er een mooie transfersom voor terug. Per saldo kom je toch op hetzelfde uit.

Ik zou het veel erger vinden als Ajax zoals Bayern een jaar voor de afloopdatum van het contract gaat regelen dat de PSV-speler zijn contract uitdient en dan gratis vertrekt.

Afgezien van het feit of Bergwijn nu wel of niet naar Ajax gaat, vindt ik het wel grappig om te lezen dat veel Ajaxieden plotseling wel oren hebben naar Bergwijn terwijl een tijdje terug de discussie vol liepen met trotse Ajaxcieden die aangaven dan geen enkele PSV basisspeler aantrekkelijk zou zijn of het zou maken in de basis van Ajax. En nu staan ze bijna te springen om Bergwijn, grappig hoe dat zo snel verandert

15 mei 2019 om 10:53

Dat heeft letterlijk niemand gezegd... wat een gestook weer.

Goed dat Ajax zich in eerste instantie richt op spelers uit Nederland of Eredivisie, maar ik denk niet dat Ajax 40 miljoen gaat betalen voor Bergwijn.

Van de Nederlandse spelers zijn alleen deze spelers interessant:
- van Dijk (onhaalbaar)
- Wijnaldum (onhaalbaar)
- Aké (onhaalbaar)
- Pröpper
- Promes
- Bergwijn
- Memphis
- Cillesen
- Stengs
- Boadu

Verder uit eredivisie:
- Isaak
- Odegaard

Ik weet niet of het nou door deze foto komt van Marc, maar ik vind sowieso dat het bestuur de laatste 2 jaar rust uit straalt. Iedereen weet dat Valentijn Driessen maar lukraak in de rondte schreeuwt. Iedereen maakt er nu ophef over en veroordeelt Ajax en het bestuur. En Marc Overmars zegt het gewoon politiek correct: als Ajax Bergwijn wilt zullen ze zich melden bij PSV zoals het hoort.

Hij is een interessante speler. Als we hem willen aantrekken, meld ik me bij Psv, zoals het hoort

Leuke zin, maar hoe komt het dan altijd dat dit soort dingen uitlekken Voor dat iemand zich meld bij de club - zoals het hoort. Ajax staat hier niet alleen in natuurlijk, maar ik wordt zo moe van de schijnheilige gedrag. Dit soort dingen worden met rede gelekt naar pers, en goede redenen ook. Allemaal onderdeel van het spelletje helaas

Wat mij vooral verbaast is dat PSV hier zo gebeten op reageert. Dit bericht komt vanuit de media, is een gerucht maar PSV weet niet hoe snel ze formeel van zich af moeten bijten. Snap dat niet, want volgens mij helemaal niet nodig..

15 mei 2019 om 10:28

Waar rook is daar is ook vuur. Denk ook niet dat het gaat gebeuren. PSV kan trouwens wel hoog van de toren blazen dat een binnenlandse transfer noot zal gebeuren maar ik denk dat PSV daar de plank helemaal mis slaat. Stel dat Bergwijn echt naar Ajax wil dan gaat ie ontevreden bij PSV spelen en puntje bij paatlje zal PSV hem moeten laten gaan. Of dit nou binnen of buiten nederland is.
Uit principe hoor je te zeggen "dan maar op de reservebank" maar geen een club doet aan kapitaal vernietiging

En zo wil Ajax een beetje de PSG van de Eredivisie worden, want die zijn ook altijd met kerst kampioen. Alle spanning uit de competitie halen door je concurrenten te verzwakken.

15 mei 2019 om 12:50

Het doel was het Bayern van Nederland te worden. En Ajax is aardig goed op weg moet ik zeggen. Je kan erover zeuren maar dit gebeurt ook in Duitsland, Frankrijk, Portugal, Italie, enzovoorts.

15 mei 2019 om 13:07

Dat ligt er aan wat PSV met dat geld doet. 35 miljoen is een hoop geld. Bij Ajax zijn de laatste jaren ook Sanchez, Milik, Klaassen, Riedewald en Wober verkocht voor mooie bedragen. Zijn we daar zwakker op geworden? Kluivert was duurder dan zowel Neres als Tadic. Bayern heeft ook toch ieder jaar concurrentie om de titel. Heel de eredivisie moet over het algeheel sterker worden. Alleen dan kunnen we stappen maken op de europeese ranking. Wanneer er slechts 1 of 2 clubs succesvol zijn ( hoe succesvol dan ook) heeft dat nauwelijks impact.

Laat de grote voetballanden hun geld maar lekker in Nederland uitgeven en laten wij Nederlanders dat geld aub zo veel mogelijk in NL houden.

De Telegraaf werd gisteren afgekraakt maar ze hadden gewoon weer gelijk hahaha. Echt onbegrijpelijk dat mensen dan gewoon gaan haten op een nieuwsverspreider die gewoon het juiste nieuws naar buiten brengt zoals het daadwerkelijk is. Alleen omdat het nieuws hen niet aanstaat.
Bergwijn en zijn zaakwaarnemer willen een transfer naar Ajax forceren en Ajax heeft serieuze interesse om Bergwijn over te nemen. Psv kan dan wel dwars gaan liggen maar de kans is groot dat ze dan met een ongemotiveerde speler blijven zitten en zal Psv uiteindelijk toch water bij de wijn moeten doen.

Ik ben er een groot voorstander van om het geld in de eredivisie te houden. Ook al is het Psv. Wanneer ook zei een (aantal) eredivisiespeler(s) aantrekken is dat alleen maar goed. Dit is de enige manier om het niveau van het nederlands voetbal op te krikken. Feyenoord, Vitesse, Az en bijvoorbeeld Heerenveen zouden voldoende inkomen moeten krijgen om structureel in de europaleague echt mee te kunnen doen, en niet alleen te figureren. Daarnaast is het toch ook niet erg dat PSV sterker wordt? Dat betekend alleen dat Ajax nóg sterker moet worden/blijven.

Psv die zelf Wijnaldum heeft gekocht en het in het Sneijder en vd Vaart tijdperk ook vaker heeft geprobeerd bij Ajax spelers, maar nu lekker verontwaardigd doen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren