Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajacied reageert op gerucht om Steven Bergwijn: ‘Waar rook is, is vuur’

Laatste update:

Dinsdag wordt er volop bericht over de mogelijke transfer van Steven Bergwijn van PSV naar Ajax. De Eindhovenaren sluiten een overstap van de 21-jarige aanvaller naar Ajax uit, terwijl de buitenspeler zelf pas na het seizoen wil nadenken over zijn toekomst. Joël Veltman denkt dat er wel iets speelt rond Bergwijn.

"Waar rook is, is vuur", zegt de verdediger van Ajax in gesprek met VTBL. Veltman kent Bergwijn niet zo goed als persoon. "Hij is een beetje van de lichting van Donny (van de Beek, red.). In die zin ken ik hem niet goed. Nu wordt de reactie van hem (Van de Beek, red.) op de Instagram van Bergwijn naar boven gehaald natuurlijk", doelt Veltman op het feit dat Van de Beek op een bericht van Bergwijn reageerde met de woorden 'altijd welkom'.

"Bergwijn is een hele goede speler", vervolgt Veltman, die niet zo snel een oordeel wil vellen, aangezien Bergwijn nog helemaal niet op weg is naar Ajax. "Hij is hier nog niet. Dat moeten we eerst nog zien. We hebben goede aanvallers natuurlijk. Nogmaals: bij PSV speelt hij in de basis, dus dan ben je een goede speler", aldus de Ajacied.

Veltman wil niet veel kwijt over zijn eigen toekomst. De 27-jarige verdediger ligt nog tot medio 2020 vast bij Ajax. "Een eventuele verlenging? Dat gaat na De Graafschap aan bod komen. Ik denk dat het voor Ajax ook druk is geweest. Iedereen weet dat ik een jaar heb. We gaan er aankomend weekend naar kijken. Of een buitenlands avontuur leuk zou zijn? Dat heb ik nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik ga nu naar De Graafschap kijken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoppa en de volgende! Ga door met die artikelen

Wat een hoop gedoe toch allemaal zeg. Er is een nieuwe sensatie aangebroken. Ben benieuwd wat er allemaal nog gezegd gaat worden!

Als Ajax daadwerkelijk interesse heeft, zullen ze de hoofdprijs moeten betalen. PSV kan doodleuk zeggen dat ze hem niet aan Ajax verkopen, maar mochten ze 50-60 miljoen gaan bieden (wat ik overigens absoluut niet hoop) speelt hij gewoon bij Ajax denk ik. Geld is namelijk alles.

14 mei 2019 om 16:33

De telegraaf heeft in ieder geval een gouden scoop. Dat dan weer wel.

14 mei 2019 om 17:33

Daarom is de Telegraaf ook krant nr1 neem ik aan. Ze weten altijd wel weer met nieuws te komen, waarvan ze weten dat wie die open gaan maken. Ze weten de nieuwsgierigheid in ons los te maken op een of ander manier hahaha

14 mei 2019 om 19:03

Ach de Telegraaf. Al een jaren komen ze de week voor Utrecht-Ajax met een verhaal dat de op dat moment beste speler van Utrecht onderweg is naar Ajax. Vrijwel nooit klopt het. Is dat toeval?

15 mei 2019 om 02:33

Niet echt iets wat geloofwaardig is, zou je zeggen. Maar als Ajax en Bergwijn het echt willen, kan PSV niet met 50 miljoen komen aanzetten. PSV gedraagt zich beschamend, al een half jaar (wat zeg ik, een half jaar? Feyenoord zeikt nooit of niet vaak overigens). Zulk gedrag verwacht je van supporters, niet bestuurslieden. Maar ja wat verwacht je van een John De Jong. en Toontje die nooit van Toontje lager zingen gehoord heeft.

Overigens zie ik Maher staan ook op de post van Bergwijn op Instagram. Zou interessante optie zijn als back up, bij PSV heeft hij z'n weg nooit kunnen vinden. Niet juiste club, teveel verwachtingen. Okay bij Ajax is dat nog meer maar heeft hij meer sociale support. Wellicht beter van niet maar misschien, toch misschien.

14 mei 2019 om 16:35

Als Ajax 60 miljoen gaat bieden gaat PSV lachend akkoord hoor. Gevolg is wel dat Ajax met zulk financieel beleid vrij snel weer terug bij af is.

14 mei 2019 om 16:41

Vind Bergwijn persoonlijk niet meer als 20 miljoen waard. Kan nog flinke stappen maken. Snap PSV overigens als zij 30 of meer willen, maar dit zou echt absurd van Ajax zijnde zijn.

14 mei 2019 om 17:04

Eens, heeft nog niet zoveel laten zien in grotere wedstrijden in Eredivisie, CL en het Nedelands elftal. Maar zou bij Ajax wel beter tot z’n recht komen en z’n potentie kunnen benutten om vervolgens een stap naar Europa te maken. Snap wel dat hij dit ook zo ziet. Eigenlijk heel verstandig van hem en daar waar altijd wordt gezegd dat spelers beter wat langer kunnen rijpen in NL, stelt PSV zich dan zo kinderachtig op. Hun Europacup 1 wonnen ze nota bene met 4 Ajacieden en een Feyenoorder...

14 mei 2019 om 17:07

PSV weet ook als ze Berwijn aan het buitenland verkopen dat er dan ook een deel naar Ajax gaat volgens de Fifa regelementen.

14 mei 2019 om 18:35

Misschien is t handelen met voorkennis? Zaakwaarnemer heeft al een 60 miljoen bod vanuit buitenland ontvangen, maar brengt bergwijn eerst nog langs Ajax voor 35. Krijgt Ajax überhaupt nog opleindingsvergoeding als bergwijn wordt verkocht door psv? Dat zou een aparte constructie zijn.

14 mei 2019 om 18:36

@skede
De bedragen worden steeds mooier😂 Denk dat hij inclusief bonussen max de helft zal opleveren en deze zomer naar het buitenland verkast.
Ik zie liever Neres bij Ajax blijven dat dat er te veel geld voor Bergwijn wordt betaald. Ajax moet nou geen rare bedragen gaan betalen.

14 mei 2019 om 18:37

Dat kan weleens oplopen tot €20.000 inderdaad.. is op 13-jarige leeftijd naar PSV gegaan. Bij mijn weten is de vergoeding €10.000 voor elk jaar opleiding tussen 12-15

14 mei 2019 om 18:39

Waarom lees ik alleen maar emotionele reacties?. Bergwijn is een hele goede speler en eentje die 3-4 jaar in het eerste van PSV zit en zijn transfer verdiend heeft als de juiste som op tafel komt. Dat is denk ik afgesproken tussen directie en speler, op basis van bewezen diensten en zo. Dat werkt bij Ajax of Feyenoord ook zo.
Dat de verkeerde club misschien bereidt is de som op tafel te leggen is dan jammer en heel vervelend, maar ja, je hebt toch afspraken gemaakt?
Ik denk dat PSV een verkeerde boodschap stuurt naar zijn spelers met deze reactie. Ik begrijp dat ze veel liever hebben dat Bergwijn naar het buitenland vertrekt, en dat ze dachten dat alleen het buitenland hem betalen kon, maar als Ajax de gewenste som betaald en een veel beter salaris biedt, dan wordt het een lastig verhaal voor Psv...
Buiten dat het signaal nu is: je mag gaan, maar alleen als wij de club aardig vinden, ook al wordt er gewoon betaald... dat veranderd de instelling van spelers... als Lozano naar Ajax wilt, hij heeft niks met de haat en nijd onderling, hij gaat meer verdienen, kan hij dan niet gaan? Denk je dat een nieuwe Lozano dan eerst 2x nadenkt?. Ja dus.. verkeerd beleid van PSV en vanuit emotie gehandeld, dat is zakelijkmonverstandig

14 mei 2019 om 19:04

@curacao
Nou ik denk dat Ajax hetzelfde zou doen. Zie Kenneth Vermeer die naar Feyenoord vertrok. Dat kwam even rouw op het dak bij F de Boer.

14 mei 2019 om 18:19

Iemand al gedacht aan het feit dat Ajax meerdere spelers heeft die voor PSV erg interessant kunnen zijn en waarmee ze de prijs kunnen drukken?

14 mei 2019 om 23:12

Ik ja kristensen en dolberg voor stevie

14 mei 2019 om 19:29

Ik vind het top. Eindelijk een keer een binnenlandse transfersoap.

Als Ajax hem zo graag wilt dan kunnen ze hem voor minimaal 50 miljoen euro ophalen. Als ze dat bedrag niet kunnen of willen betalen dan moeten ze maar spelers van niveau lager zoeken.

Ik weet zeker dat Psv wel bereid is om spelers als Luckassen, Ramselaar en Behich voor een mooie prijs aan Ajax te verkopen.

14 mei 2019 om 16:31

20 a 25 miljoen teveel. Laat hem eerst maar eens weer een fatsoenlijke wedstrijd spelen. Dat is ook al een half jaar geleden.

14 mei 2019 om 16:35

Komisch, waarom heeft Ajax dan interesse als hij al een half jaar geen fatsoenlijke wedstrijd heeft gespeeld? Ik vind hem namelijk een van de beste buitenspelers in de eredivisie en in mijn optiek zelfs de beste en dat ben je niet als je een halfjaar er niks van bakt.

14 mei 2019 om 16:39

Ajax moet ook niet voor Bergwijn gaan vind ik. Klopt 1 van de beste van de eredivisie, maar Ajax moet daar bovenuit steken. Stel Je verkoopt neres en dan haal je daarvoor bergwijn terug, dat is wel jammer dan.

14 mei 2019 om 16:42

Wanneer het een Ajacied was, dan had de vraagprijs 80miljoen moeten zijn in plaats van 50.. De bril van een Ajacied, die zou ik wel een dagje willen lenen.

14 mei 2019 om 16:43

Ajax moet lekker in de categorie vissen met een budget tussen de 10-20 miljoen. Zou nooit je concurrent 20 miljoen rijker maken trouwens. Lekker verder rondkijken, Bergwijn is ook geen Tadic/Blind als in de zin van een dragende en bepalende speler. Hoewel ik zeker gecharmeerd ben van hem

14 mei 2019 om 16:49

''klopt 1 van de beste van de eredivisie, maar Ajax moet daar bovenuit steken.''

Ziyech was een van de besten in de Eredivisie, Tadic was voor z'n vertrek een van de besten in de Eredivisie, etc. Neres was bij aankomst ook nog lang net direct iemand die erboven uit stak.

14 mei 2019 om 16:52

Hoef je geen bril voor te hebben het is gewoon een feit dat Ajax voor gelijkwaardige spelers altijd meer vangt dan PSV of Feyenoord.

14 mei 2019 om 23:15

Wie moet anders neres opvolgen?

14 mei 2019 om 16:49

Ik zou je profielfoto alvast in het Ajax logo veranderen stevie😜

On: Ajax lijkt nu echt afstand te nemen van de rest. Bergwijn heeft gezien wat er met depay is gebeurd en ik kan best begrijpen dat hij het gevoel heeft dat hij via Ajax meer uit zijn carrière kan halen. Zelfs na de dreigende leegloop bij PSV mist die club echt een plan. Taak voor Van Bommel is dan ook om met de nieuwe garde snel en aantrekkelijk voetbal te gaan spelen, het atletico systeem heeft leuk gewerkt de afgelopen jaren maar je zal het vanaf nu toch echt op eigen kracht moeten gaan doen wil je dezelfde status als Ajax bereiken. Voor PSV kan dit echt wel mogelijk zijn. En iedereen bij PSV roept ook dat deze transfer niet gaat gebeuren, maar als je niet uitkijkt ontstaat er oorlog tussen speler en club en krijg je een gevalletje icardi, dus als je even pech hebt is hij over een jaar nog maar 10 miljoen waard. Heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

14 mei 2019 om 16:57

@gaobear

Depay was toen hij naar United vertrok veruit de beste speler in de Eredivisie en speelde destijds bij PSV dus ik snap je punt niet helemaal

misschien kijkt Bergwijn juist wel naar wat er met Klaassen is gebeurd bij Everton. dat zou ook nog kunnen

14 mei 2019 om 17:13

Je slaat de spijker op zijn kop. Memphis was hét talent in Nederland en zou volgens de kenners geen problemen hebben met een stap naar de top. Dat viel toch tegen en nu lijkt hij ook weinig progressie meer te boeken bij de nummer 3 in de Franse competitie. Wat mijn punt is, is dat ik zeker op basis van de tweede seizoenshelft kan begrijpen dat Stevie minder vertrouwen heeft dat hij bij PSV verder kan groeien, terwijl Ajax met hun speelstijl hem wel deze mogelijkheid kan geven (daar waar hijzelf ook wisselvallig speelde). Bij Memphis viel het in de eredivisie niet op vanwege zijn individuele klasse, maar in de bpl zag je al snel zijn gebrek aan voetbalintelligentie op het gebied van teamspel. Dit leer je simpelweg niet bij een PSV dat weinig druk zet en zich vol focust op de omschakeling. Voor bergwijn geldt ditzelfde: veel snelheid en een goede techniek, maar heeft nog veel te leren over samenspelen en ‘nuttig’ zijn voor het team. Ziyech is hier een schoolvoorbeeld van.

Snap verder niet waar je de vergelijking met Klaassen trekt, dat is nooit een geweldenaar geweest en is nooit naar de absolute top vertrokken, wat wel bergwijns ambitie is en waar ook zijn mogelijkheden liggen.

14 mei 2019 om 17:27

@gaobear

dat Depay bij United niet slaagde had meer te maken met het feit dat hij als onervaren speler met louter Eredivisie ervaring wekelijks het verschil moest maken in de zwaarste competitie ter wereld. dan speelde hij bovendien ook nog eens in een matig United zonder echte topspelers om hem heen. die stap was gewoon te groot want een gozer van 21 met alleen Eredivisie ervaring gaat een Europese topclub niet in zijn eentje aan overwinningen helpen. of je nou bij Ajax of PSV vandaan komt

ik denk dat de club waar je vandaan komt niks met spelintelligentie te maken heeft. die intelligentie doe je op door structureel tegen zware weerstand te spelen en die kom je niet tegen in de Eredivisie. in de thuiswedstrijd tegen de Spurs waren spelers als De Ligt en Schone ook opeens al hun voetbalintelligentie kwijt en gaf Ajax daardoor een 3-0 voorsprong weg in de tweede helft. dat heeft denk ik alles te maken met het feit dat Ajax in de Eredivisie niet gewend is om onder druk te staan en hoe in zo een situatie te handelen, waar de Spurs in de PL tegen sterkere weerstand hebben geleerd hoe dat wel moet en wat een plan B hebben is

maar waarom zou Ajax minimaal 35 miljoen neerleggen voor een speler van PSV die in de CL en in Oranje geen moment het verschil heeft gemaakt? ik zou dat een rare move van Overmars vinden

14 mei 2019 om 17:45

Klaassen was de beste speler in het team van Ajax maar kon het bij Everton niet maken. Tadic is nu één van de beste spelers van Ajax maar in de premier league was hij niets bijzonders. Klaassen heeft blijkbaar niet zoveel geleerd bij Ajax dat hij bij een club in Engeland ook kon presteren. Welke speler die eerder bij Ajax speelde is de laatste geweest die het in de top heeft gemaakt. Volgens mij staat fc Groningen er dan nog beter voor en PSV ook.

14 mei 2019 om 17:51

@boca2005

sowieso vind ik dit allemaal commotie voor niks. Ajax gaat nooit voor Bergwijn betalen wat PSV wil krijgen en waarom zou Bergwijn naar Ajax gaan wat slechts een minimale stap omhoog is en niet een echte stap omhoog maken door naar een topcompetitie te verkassen?

als Ajax de hoofdprijs neer zou leggen willen ze hem waarschijnlijk voor 4 of 5 jaar vast leggen. dan kan je weer seizoenen lang wekelijks voetballen tegen FC Groningen en FC Emmen. welke speler met ambitie heeft daar nou zin in?

14 mei 2019 om 18:20

@japie_krekel volgens mij onderschat je de waarde van de speelstijl van Ajax. Als je ziet hoe jongens als Matthijs, fenkie en Donny zit manifesteren tegenover grote ploegen, kun je niet zeggen dat spelers bij PSV dit wel hebben. Waarom? Omdat 100% van eigen kracht uitgaan simpelweg niet in hun speelstijl te vinden is. Je haalt nu wel makkelijk de wedstrijd tegen de spurs eruit, maar dat viel te wijten aan collectieve onervarenheid en zenuwen. Dan trek je de vergelijking tussen een individuele en een collectieve kwestie. Ik vind het ook niet terecht om aan te nemen dat het geen verschil maakt om voor Ajax of PSV te spelen. Ajax is op voetbaltechnisch gebied veel verder dan PSV, maar door de geringe weerstand in de eredivisie valt dit verschil minder groot uit. Daarnaast heeft Ajax veel meer status binnen Europa. Als ik me namelijk niet vergis heeft milik net zo veel gekost als Memphis, terwijl iedereen het verschil tussen die twee wel kon zien. Dit zal vanaf nu alleen maar meer worden gezien de Europese prestaties van Europa.

14 mei 2019 om 18:51

Om de concurrentie te verzwakken misschien?

Haha, ik mis nog de reactie van Ten Hag, Van der Sar, de teammanager en de koffiejuffrouw. Als PSV weigert te onderhandelen met Ajax is het verhaal toch klaar of ben ik gek.

14 mei 2019 om 16:41

Als Bergwijn echt alleen naar Ajax wil, heeft PSV niet zo veel keus denk ik. Aan een ontevreden speler heb je helemaal niets natuurlijk en als PSV hem niet opstelt dan daalt zijn waarde.

14 mei 2019 om 17:01

Ja en dat gelooft toch niemand. Dat Bergwijn alleen naar Ajax zou willen. Bergwijn is 3x kampioen geworden met PSV en zou dan na een seizoen waarin Ajax een veel beter seizoen draait ineens niks anders willen dan Ajax.

14 mei 2019 om 17:08

Via Ajax is de weg naar de absolute top kleiner dan bij Psv. Ajax kan ook meer betalen en daar draait het allemaal om.

14 mei 2019 om 17:09

Ach, de mogelijkheden zijn momenteel bij Ajax wel veel groter dan bij PSV (of welke andere club dan ook). De spotlights staan vol op Ajax gericht en Europees staat de club er veel grootser op dan de rest van de Eredivisie.

Maar natuurlijk is het onzin dat Bergwijn opeens alleen maar oog voor Ajax heeft. Toch denk ik dat, als er een echt grote club uitblijft, zijn houding bepalend kan zijn. Als hij zinspeelt op een transfer naar Amsterdam maakt het het voor PSV wel heel lastig.

14 mei 2019 om 17:16

Ik denk dat Bergwijn helemaal niet de kwaliteiten heeft voor de absolute top en dan denk ik aan Barcelona, Real Madrid, Liverpool etcetera. Voor daar onder vind ik hem geschikt en die hebben nu ook al interesse in Inter en man utd dus daar hoeft hij niet voor naar Ajax. Verder vind ik het vrij meevallen dat die stap kleiner is. Klaassen was jaren captain bij Ajax en werd zelfs talent en speler van het jaar. Gaat toch maar naar een Everton en weet daar niet te slagen. Ik kan niet zoveel spelers in de laatste jaren opnoemen die de stap naar de absolute top hebben gemaakt en dan laatst staan daar nog slagen.

14 mei 2019 om 17:21

Het gaat niet om kwaliteit van de speler zelf, maar om naamsbekendheid. Niemand kent PSV in het buitenland, maar Ajax kennen ze allemaal. Je staat daar meer in de spotlights dan Psv, met alle respect.

14 mei 2019 om 17:53

Niemand kent PSV in het buitenland? Ze hebben in het verleden wel twee Europese bekers gewonnen en ook de halve finale van de Champions League gehaald. Jij kent clubs als Sporting Lissabon, Olympique Marseille, Galatasaray, PSG en Tottenham toch ook neem ik aan? PSV heeft ook nog spelers als Ronaldo, Romario en Gullit gehad. Drie spelers die Eropees/wereld-voetballer van het jaar werden.

14 mei 2019 om 17:55

Wat zeg jij nou? Natuurlijk gaat het wel om kwaliteit van de speler zelf. De absolute top zal niet voor Veltman, Kristenssen of Sinkgraven komen, omdat ze voor Ajax spelen hoor.

14 mei 2019 om 18:22

Giodinho daar zeg je wel wat, maar volgens mij gaat de discussie over vergelijkbare spelers voor meer verkopen, waarom dan met die namen aan komen? Wat men hier probeert te zeggen is dat men bij Ajax eerder voor een Neres zal komen met meer geld, dan bij PSV voor Bergwijn. Clubs zullen vast hebben meegekregen dat Klaassen niet heeft voldaan, maar ze zien in de halve finale CL ook een team Ajacieden dat menig topclub wegspeelt + een half team ex Ajacieden die het wel gemaakt hebben in de top. De laatste echt grote verkopen van PSV zijn zo'n beetje Afellay en Depay, die beide om verschillende redenen niet volledig geslaagd zijn in de top. Depay kan dat natuurlijk nog rechttrekken. Je kunt nog zo hard ontkennen dat Ajax vaak beter scoort bij uitgaande transfers dan Feyenoord en PSV, maar feitelijk gezien maken gelijkwaardige spelers bij Ajax vaak wel grotere stappen voor meer geld.

14 mei 2019 om 21:47

Geef mij die voorbeelden dan eens, want behoudens dit seizoen met de Jong en waarschijnlijk de Ligt kan ik er niet op komen hoor. Het transferrecord was op naam van Depay en is nu gepasseerd door Davinson Sanchez en Frenkie de Jong en dan kan je bij Sanchez nog twijfelen of je spreekt van de absolute top. Dat zijn transfers van de laatste twee seizoenen. Dus zo vaak gebeurd het gewoon helemaal niet. Dat het in toekomst vaker kan gebeuren dat kan zeker, maar om dat nu aan te halen alsof dat al het geval is vind ik zwaar overtrokken. En om het nog als reden te gebruiken om van PSV naar Ajax te gaan al helemaal. Verder geef ik aan dat kwaliteit wel degelijk belangrijk is voor de absolute top om spelers te halen en dat het dan echt niet uitmaakt of iemand voor PSV of Ajax speelt omdat de een meer naamsbekendheid heeft. Daarop antwoord de andere persoon dat het niet belangrijk is en dan geef ik aan dat het weldegelijk zo is en geef daarbij voorbeelden aan van spelers die minder kwaliteit hebben, maar niet in belangstelling zullen staan bij de absolute top omdat ze Ajax op hun palmares hebben staan. Ook al speelde ze in de halve finale van de cl.

14 mei 2019 om 16:42

Ten Hag heeft al gereageerd op de persconferentie net. Hij had er niets over te melden.

14 mei 2019 om 16:57

Hangt er vanaf of bergwijn graag wil denk ik. Als hij echt graag wil dan kan hij een arbitragezaak aanspannen, want volgens mij is het wettelijk gezien niet mogelijk om iemand echt te verplichten om te blijven als hij zelf weg wil naar een betere werkgever (niet dat Ajax beter is, maar een beter salaris, CL voetbal, enzo spelen daar in mee). In Belgie dreigen voetballers ook wel eens met een bepaald artikel om zo "gratis" weg te mogen, maar hier is in Nederland nog geen jurisprudentie over omdat er nog nooit zo'n zaak voor de Hoge Raad is gekomen, maar die zou er bij wijze van wel kunnen komen als bergwijn echt graag wil en psv voet bij stuk blijft houden. Daarnaast zou ik ook niet weten was psv met een ontevreden speler moet die bij de concurrent wil voetballen als ik eerlijk ben, maar nogmaals dit is alleen als bergwijn echt graag wil en dat betwijfel ik.

14 mei 2019 om 17:04

Oké, maar dan neem ik aan dat de voorwaarden beduidend beter en een vooruitgang zijn om daar een beroep op te doen. In dit geval gaat het om Ajax en PSV die in dezelfde competitie spelen, allebei cl voorrondes moeten spelen en allebei om de titel spelen. Misschien dat Ajax Bergwijn financieel meer kan bieden maar kan me daarbij ook niet voorstellen dat dat om miljoenen verschil zou gaan.

14 mei 2019 om 17:11

Als Ajax zijn salaris van 1 miljoen naar 2 miljoen verdubbelt dan is het financieel wel degelijk een goede stap. Achja we zien het wel. Geloof opzich best dat er een balletje is opgegooid en dit gaat nog 2 weken uitgemolken worden, maar zie het persoonlijk ook niet gebeuren. Tenzij bergwijn echt graag wil en Ajax bereid is om ver te gaan (35 á 40 miljoen), maar beide betwijfel ik.

14 mei 2019 om 17:51

Een arbitragezaak is volslagen kansloos. Het lukte Suarez ook niet op die manier en die spande er een aan om van Groningen naar Ajax te gaan, wat een veel sterkere posutieverbetering was dan van PSV naar Ajax.

14 mei 2019 om 17:55

Er zijn in het verleden inderdaad al meerdere soortgelijke zaken geweest, dat kan Ajax dus wel vergeten.

14 mei 2019 om 23:23

Nee maar wel het drievoudige een basisplek

Jezus wat een onnozole soap.
Waarschijnlijk verkiest bergwijn europese (sub)top boven Ajax)
Mocht Bergwijn toch willen, dan gaat PSV minimaal 50 milioen vragen. Dat moet Ajax nooit betalen als ze opties hebben in zuid-amerika.

"Waar rook is, is vuur."

Hahaha lekkere trollactie van Veltman die ik wel kan waarderen. Lekker een beetje de boel opstoken.

14 mei 2019 om 16:43

Dit begint inderdaad op provoceren te lijken. Lekker even de PSV-achterban nerveus maken...

14 mei 2019 om 17:22

Ik snap niet dat er zoveel PSV supporters nerveus van worden, Ajax kan voor 20 miljoen ook iemand halen van het niveau Bergwijn. Mocht Bergwijn naar Psv vertrekken dan zal dat zijn voor 40miljoen, een goeie deal voor Psv maar een slechte voor Ajax als je het mij vraagt.

Ik wil graag Valentijn Driessen, voetbalzone en de overige media bedanken. Ik heb in tijden niet zoveel plezier gehad op deze website!

14 mei 2019 om 16:42

Genieten inderdaad. Iedereen staat op z'n kop vandaag, door alleen al het gerucht dat Bergwijn eventueel naar Ajax wilt. Redelijk jaloers op alle Engelsen die dagelijks de meest bizarre geruchten om het hoofd geslingerd krijgen van de Daily Mail.

Prima reactie van Veltman, maar wat wordt dit onderwerp uitgemolken zeg. Bergwijn zal na dit seizoen ongetwijfeld vertrekken, maar natuurlijk laat PSV hem niet naar Ajax gaan.

14 mei 2019 om 16:46

Klopt, gelijk heeft PSV. Bovendien zie ik Bergwijn geen Tadic of Neres uit de basis spelen. Ajax zou niet verder moeten gaan als 20 miljoen en PSV zal aan Ajax zeker het dubbele vragen (einde verhaal lijkt mij) enige reden waarom Bergwijn echt naar Ajax zou willen is het hogere salaris. Verder ondanks het uitstekende jaar van Ajax zijn wij gelijk met PSV. 1 zwaluw maakt nog geen zomer verhaal.

Bergwijn komt dus van de Beek blijft.
Van de Beek blijft, dus Ziyech blijft ook.

Zo kan er zomaar een domino effect ontstaan dat er voor zorgt dat het grootste deal van het team behouden blijft. Aangevuld met hier en daar een goede aankoop en Ajax kan ook volgend seizoen leuk meedoen op Europees niveau.

Haha lekker Joel, de boel opstoken.

Zout in de wonden van PSV dit. Ajax wordt oppermachtig en zowel sportief als financieel is Ajax een stap vooruit voor Bergwijn. Zou een uitstekende stap zijn voor hem. Dat weet iedereen en hij zelf ook.

PSV en Van Bommel kunnen moeilijk hun trots aan de kant zetten. Dat is te begrijpen. Daarom denk ik dat deze transfer ook geen doorgang zal vinden.

14 mei 2019 om 16:50

Wat vind jij dan dat PSV moet doen? Gewoon zeggen dat het prima is en hem voor 20 miljoen laten gaan?

14 mei 2019 om 16:53

Haha, ik lig er geen tel wakker van. Ajax zal een bizar bod moeten neerleggen, daar kopen we weer een aantal prima spelers voor. Knap dat Ajax de halve finale heeft gehaald van de CL, maar dat zal eerder uitzondering dan regelmaat zijn. Verder speel je bij Ajax het hele jaar tegen hetzelfde Excelsior en VVV als bij PSV. Zo'n grote stap is het niet vooruit.

Haha schitterend. Eerst Donny op Instagram, nu Veltman. Natuurlijk gaat Bergwijn niet naar Ajax, al is het maar omdat Ajax dat bedrag nooit gaat betalen. Toch is het wel genieten hoor, deze commotie.

14 mei 2019 om 16:58

Mooi toch. Is voor PSV alleen maar beter om de prijs op te drijven straks.

14 mei 2019 om 17:12

Hahaha stel je toch eens voor. Die Italianen in Milaan lezen dit gerucht, verslikken zich in de Espresso en rijden vliegensvlug met de Ferrari om 50 miljoen te bieden in Eindhoven voor bergwijn.

Wat gaat PSV met Ramselaar doen?

Bergwijn is een leuke speler voor PSV. Heeft in de CL niets laten zien. Ga maar naar het buitenland. En bommeltje kan wel zeggen we hebben het laten liggen bij Ajax maar je heb gewoon terecht verloren. Je ging niet naar Amsterdam om te winnen naar net als in de CL schijterig voor de verdediging te gaan.

als Ajax toch genereus bezig is, kunnen ze Feyenoord niet gelijk leeg kopen? we kunnen wel wat geld gebruiken voor versterkingen in De Kuip

14 mei 2019 om 18:35

De hele selectie van Feyenoord is net zoveel waard als 1 speler van Ajax.

Wat speelt Ajax eigenlijk een ontzettend vies spelletje. Het is puur onrust stoken omdat Ajax donders goed weet dat PSV Bergwijn, een international met nog 3 jaar contract, never nooit verkoopt aan de directe concurrent en Ajax ook geen 50 miljoen zal investeren in een binnenlandse transfer. Ook het feit dat PSV niet is geã¯nformeerd over het feit dat Ajax voornemens is met de zaakwaarnemer van Bergwijn te praten is (zacht uitgedrukt) niet netjes. Alles en iedereen moet zich aan Ajax aanpassen maar andersom gedraagt Ajax zich erg kinderachtig en onprofessioneel. Als ik PSV was dan had ik contact opgenomen met de zaakwaarnemer van Van de Beek en vervolgens het Eindhovens dagblad gebeld dat PSV vol voor Van de Beek gaat. Iedereen weet dat dit niet zal gebeuren, net zoals iedereen weet dat Bergwijn niet naar Ajax gaat.

14 mei 2019 om 17:37

PSV gaat er ook veel te diep op in. ik zou als ik PSV was zeggen, helemaal prima als jullie 50 miljoen aftikken en Bergwijn wil zelf ook. dan mogen jullie hem vandaag komen ophalen

14 mei 2019 om 17:43

Schofterig want? Ik lees nergens dat Ajax een concreet bod heeft gedaan en lees nergens dat er direct contact is geweest met de zaakwaarnemer van Bergwijn. Het is immers de grootste roddelpers van NL wat dit bericht de wereld in heeft gestuurd zonder dat er maar enigsinds concrete en officiele statements zijn gemaakt van de zogenaamd geïnteresseerde club. Iedereen heeft direct een aanname en een vooroordeel klaarliggen alsof ze zelf de feiten en waarheden kennen en direct in contact staan met de spelers als de clubs.
Daarbij, als een speler zelf een overstap wilt maken naar een andere club waarbij hij denkt dat het beter is voor zijn carriere moet iedereen dat respecteren? Dit hebben er velen al eerder gedaan en dat was voor het verwelkomend publiek oppeens geen probleem? Denk aan Wijnaldum, Viergever?
Mocht hey uberhaubt waar zij, dan zal PSV een enorm bedrag vragen en als Ajax bereid is om dat neer te leggen is iedereen blij toch?

Ondanks dat ik als Ajacied Bergwijn graag bij Ajax zie, verwacht ik niet dat hij de overstap zal maken van PSV naar Ajax.

Als het wel gebeurd, dan is het natuurlijk een sensationele transfer. Dan heeft Ajax met Neres als rechtsbuiten, Tadic als valse spits en Bergwijn als linksbuiten echt een aanval om je vingers bij af te likken.

Nogmaals, ik verwacht het niet. Maar dagdromen doen we allemaal weleens. Zie opstelling: ervan uitgaande dat naast de Jong ook de Ligt en Ziyech zullen vertrekken.

Onana
Mazraoui
Álvarez
Blind
Tagliafico
van de Beek
Marin
Ødegaard
Neres
Tadic
Bergwijn

wel komisch dat de meeste Ajacieden Bergwijn maar een overschatte speler vonden en nu hij genoemd word als mogelijke versterking het opeens een geweldige voetballer vinden

14 mei 2019 om 17:58

Mwa, ik persoonlijk vond de hype rondom hem wat overdreven (zoals van Bommel die benoemde dat hij al Europese top was). Maar die jongen heeft duidelijk kwaliteiten. Zeker als Neres vertrekt zou dit absoluur een versterking zijn. Maar het astronomische bedrag wat PSV gaat vragen aan Ajax is hij in mijn ogen (nog) niet waard

14 mei 2019 om 18:02

@diego_forlan

ik ook. ik zou als club nooit 30+ miljoen betalen voor een speler die in de CL en Oranje nog geen potten heeft kunnen breken

14 mei 2019 om 23:13

@ Japie_krekel

Dat hoort bij het opportunisme wat bij de voetbal supporter hoort. Ajax spelers worden hier vaak ook afgekraakt; totdat ze een conflict met Ajax hebben en dan is zojuist verguisde speler opeens een wereld talent/speler of onschuldig slachtoffer.

Persoonlijk hoop ik niet dat dit serieus speelt, buiten het feit dat PSV een waanzinnig bedrag zal vragen ben ik het ook eens met Diego_forlan dat er rondom hem dit jaar bepaalde hype heerste. Naar mijn mening op basis van de zogenaamde wederopstanding van het Nederlandse voetbal, waar ik eerlijk gezegd nog niet van overtuigd ben dat er echt sprake is van een wederopstanding.

De betere resultaten van Oranje en het goede Europese seizoen van Ajax (al werd de finale weer ouderwets dom op zijn Nederlands weg gegeven) vind ik vooralsnog te dun om van een echte wederopstanding te spreken.

Ach dat is toch prima, gewoon de marktwaarde + wat extra's overmaken ivm transfer naar de concurrent, zeg 75 miljoen! Dat lijkt me voor beide een prima transfer, met Malen gaan we er niet drastisch op achteruit.

Die moet je niet willen halen, zijn veel betere opties dan dit renpaard

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren