Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Bergwijn wil naar Ajax, hij heeft appcontact gehad met de Ajax-spelers’

Laatste update:

Steven Bergwijn staat in de belangstelling van Ajax. De aanvaller van PSV zou zelf wel oren hebben naar een transfer naar Amsterdam, maar de Eindhovense club ziet een overstap absoluut niet zitten en noemt het ‘onbespreekbaar’. Mike Verweij, Ajax-watcher van De Telegraaf, stelt dat Bergwijn een transfer naar de Amsterdammers ziet als ‘een stap hogerop’.

In een podcast van de krant stelt Verweij dat Bergwijn zeker openstaat voor Ajax, de club waar hij in zijn jeugd al actief was. "Het is duidelijk dat hij naar Ajax wil. In Amsterdam is het plan om twee jaar te voetballen, waarna Bergwijn een stap naar de absolute top wil zetten. Hij is van mening dat vanuit Ajax deze stap makkelijker gezet kan worden dan bij PSV, dat is zorgelijk voor de Eindhovenaren."

PSV liet weten dat een transfer 'onbespreekbaar' is. Bergwijn heeft geen afloopclausule in zijn contract, waardoor de Eindhovenaren kunnen eisen wat ze willen. Naar verluidt zou PSV bij een niet tegen te houden transfer circa veertig miljoen verlangen. "Blijkbaar is Bergwijn dat bedrag waard. Ajax heeft ook interesse in de Argentijn Cristian Pavón. Die is goedkoper maar dat is wel weer een speler waar het publiek zich minder snel in kan vinden."

"Ajax moet zorgen dat het geen vreemdelingenlegioen wordt, dat kan tegen zich gaan keren. Bergwijn heeft zondag ook via de app contact gehad met een aantal spelers van Ajax, dat geeft ook aan wat voor band hij heeft met Ajax en de spelers die er nu spelen", aldus Verweij. De 21-jarige Bergwijn ligt nu nog tot de zomer van 2022 vast in het Philips Stadion.

Verwacht jij dat Steven Bergwijn na dit seizoen vertrekt naar Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bericht nummer 3 en ik geloof er nog steeds geen zak van.

Dat hij ''app contact'' heeft gehad met Ajax spelers zegt helemaal Niks. Die gasten kennen elkaar allemaal van vroeger en de nationale (jeugd) elftallen. Sensatie sensatie sensatie.

Hoop dat Bergwijn zelf dit verhaal z.s.m. gaat ontkrachten.

Als dit echt waar is moet PSV hem per direct uit de hoofdselectie zetten en zijn contract laten uitdienen bij de jeugd. Jaren in de jeugd gespeeld, opgevangen toen hij bij Ajax is weggestuurd om vervolgens als Ajax het even wat beter doet terug naar Amsterdam verhuizen. Dit zou onacceptabel zijn voor PSV en de fans, dan maar geen miljoenen.

14 mei 2019 om 13:01

Precies. Hij is ook voor een reden weggegaan bij Ajax, toen hij in de jeugd daarvan speelde.

14 mei 2019 om 13:02

Die reden was ruzie met een jeugdtrainer, niet omdat ie wat tegen Ajax heeft

14 mei 2019 om 13:03

Waarom geloof je het allemaal niet dan? Ik bedoel, ik gok dat z'n zaakwaarnemer er meer over weet dan meneer Penerai. Wellicht wil je het niet geloven, dat is wat anders. Ik denk dat het zeker tot biedingen kan gaan komen. Hoge biedingen.

14 mei 2019 om 13:12

Sjonnyvdbeek

Wanneer heb jij zijn zaakwaarnemer gesproken dan? Die berichten komen allemaal van de Telegraaf, die claimen mensen gesproken te hebben. Of dat waar is weet je helemaal niet, laat staan al die uitspraken over wat Bergwijn zelf zou willen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat dit soort verhalen de wereld in worden geslingerd door de telegraaf.

14 mei 2019 om 13:17

Zijn vader maakte naar veluidt vooral ruzie met toenmalig jeugdtrainer Orlando Trustfull. Steve was letterlijk het spreekwoordelijke kind van de rekening door het verongelijkte gedrag van zijn pa en kon vertrekken.

14 mei 2019 om 13:19

Ik geloof dit ook niet. Een zaakwaarnemer die hem ‘genoemd’ heeft en wat app contact. Daar is het hele verhaal op gebaseerd. We weten niet eens wat Marc heeft gezegd, maar het lijkt me nogal ver gezocht dat Ajax 40 miljoen betaald als je daar een braziliaans talent en Odegaard van kan betalen. Hoop sensatie om niks om PSV uit balans te brengen voor de laatste wedstrijd...

14 mei 2019 om 13:19

Als een krant iemand quote, of het nou een rioolkrant is of niet, dan kan je er wel vanuit gaan dat dit klopt. Anders maak je het mensen wel erg makkelijk om zaken tegen je te starten voor smaad en laster. Verder laat jij je wel heel erg leiden door emotie ipv ratio. Bergwijn in de jeugd laten spelen daar heb je alleen maar jezelf mee. Ajax koopt dan wel iemand anders voor dat geld terwijl je zelf 35 miljoen door de wc spoelt.

ON: Als ik Ajax was zou ik niet aan deze transfer beginnen als PSV meer dan 25 miljoen wil zien. Volgens mij verlangt PSV toch zeker 30-35 miljoen voor Bergwijn? Dan zijn er voor Ajax betere en goedkopere opties.

14 mei 2019 om 13:23

Geloof nog best dat Ajax een poging wil doen en Bergeijk wil luiteren. Al is het voor hem alleen al lekker om de club waar hij met bonje vertrok af te kunnen wijzen. Maar zie de clubs er niet uitkomen. Heb met alleen wel een kleine dejavú naar het moment van de eerste geruchten van Ajax’ interese in Tadic. Dat vonden we ook massaal hoogmoedswaanzin. Werkelijk niemand die het zag gebeuren.

14 mei 2019 om 13:32

@manodedios

Dat is wel een wezelijk verschil denk je niet. Tadic streed in Engenland tegen degradatie en was 29 jaar.

PSV en Ajax strijden in NL allebei voor het kampioenschap. Ajax heeft Tadic kunnen overtuigen door een flink salaris te betalen, daarnaast zat er ook weinig betere opties in voor Tadic gezien zijn leeftijd.

Daarnaast komt er nog bij dat PSV natuurlijk niet mee gaat werken dus wel een wezelijk verschil.

Los van dat Ajax ALS hij al zou gaan echt de hoofdprijs moet gaan betalen en ik zie ze dat ook zo 1,2,3 niet doen maargoed we gaan het zien.

14 mei 2019 om 13:38

Leuk maar ik doel erop dat niemand het zag gebeuren, net als nu.

14 mei 2019 om 13:39

Ja ja panerai, ontken maar lekker alles!
Maar waar rook is is vuur en dit was natuurlijk wel te verwachten. Why??
Ik bedoel: Ajax had het al over het bayern Munchen van NL wordenn en wat doet Bayern? Pcies, de beste spelers bij de concurrent weghalen.
Verder is Bergwijn een ex ajacied en bijna amsterdammer. En de overstap van ajax naar de absulute top is ook veeeel makkelijker vanaf Ajax zeker na dit seizoen en vergeet niet: het mislukken van Memphis bij United.
En zit zn zaakwaarnemer Fulco van Kooperen bijna wekelijks op de schoot van Overmars.

Ot; ik vind het zelf overigens totaal niet slim van Ajax als ze dit doen.
40 miljoen, daarmee het Nlse transferrecord 2x verbreken.
Voor, met alle respect, een snelle technische buitenspeler? De laatste 3 van ajax Justin K, Amin Younes, Neres waren ook goed genoeg dus zo moeilijk is die plek niet in te vullen.
Als ze slim zijn en ze willen die klap toch uitdelen. Gaan ze VOL voor Sam Lammers. Perfecte Ajax spits. Te weinig vooruitzicht bij Psv, want Luuk blijft. Kun je voor max 15 mio oppikken. Gaan Marc!

14 mei 2019 om 13:40

Zowel VI als de Telegraaf bericht erover. Je vertelt alles alsof het feiten zijn en dan kom ik met een feit, maar dan klopt dat niet omdat ik 'hem niet zelf gesproken heb'. Je verdraait het allemaal prima. Z'n zaakwaarnemer heeft het persoonlijk toegegeven. Verder is het inderdaad zo dat De Telegraaf vaak onzin verkondigt en waardeloze journalistiek bedrijft. Echter, er is één ding waarin ze vaker dan alle andere kranten primeurs hebben: transfers van Ajax.

14 mei 2019 om 13:40

@Panerai

Zaakwaarnemers en TD’s spreken periodiek wel vaker met elkaar over jongens uit hun stal. Het verhaal is, dat ook Bergwijn dus logischerwijs ter sprake kwam volgens zijn zaakwaarnemer.

Het is logisch dat Overmars dan met zekere interesse naar de status en bereidwilligheid bij Bergwijn om op termijn naar A’dam te verkassen informeert.

Als die bereidwilligheid wordt bevestigd, dan is het ook ‘logisch’ dat de zaakwaarnemer uit eigen belang een balletje in de media opgooit. Maar dat betekent niet dat er al concrete plannen hoeven te bestaan.

Ik geloof best, dat Bergwijn meer dan geïnteresseerd is in een terugkeer naar zijn geboortestad en de club, waar hij 6 jaar voor speelde. De club waar zijn oude jeugdmaatjes spelen en de financiële en sportieve mogelijkheden groter lijken, dan ze momenteel in Eindhoven zijn.

Misschien heeft Ajax slechts de interesse in Bergwijn bij de zaakwaarnemer kenbaar gemaakt, maar Bergwijn is en blijft gewoon een interssante optie voor Ajax. Dat staat hoe dan ook buiten kijf.

Ik snap dat het voor de gemiddelde PSV-er hard aankomt en zij een Bergwijn, die wil luisteren naar Ajax liever niet willen horen of lezen, maar waar vuur is is vask rook. Wellicht niet als een concrete onderhandeling, maar sluimerend lijkt er wel interrese vanuit Amsterdam en mogelijk vice versa door Bergwijn.

Je kop hierover in het zand steken is ook niet echt realistisch. Al met al lijkt mij een overgang financieel vooralsnog een risico, dat Ajax niet aan zal gaan, tenzij het prijskaartje onder de 15 tot 18 miljoen blijft.

Maar het lijkt me nagenoeg duidelijk, dat Bergwijn hierover app-contact over heeft met zijn oude Ajax-maatjes als Donny van de Beek. Die appen naar veluidt als jaren met elkaar.

Maar goed, PSV heeft al laten weten niet mee te willen werken. Als heeft de speler hierin natuurlijk ook een belangrijke stem. Mocht Bergwijn blijven, dan zal Ajax ongetwijfeld in zijn laatste contractjaar nog eens terugkeren bij de Eindhovense club.

14 mei 2019 om 13:41

@rugu

Helemaal mee eens. FF serieus voor het bedrag wat PSV voor Bergwijn wil, heb je zowel Pavon als Vargas binnen (een van die 2 gaat echt wel slagen) en haal je ook nog eens Maher op bij AZ als vervanger van Schone (speelt namelijk bij AZ uitstekend in die rol en doet de juiste dingen aan de bal en ook zonder bal).

Drie versterkingen waar Ajax net zo veel kans heeft dat het beter van wordt als bij Bergwijn.

Marc zou echt van de pot gerukt zijn om dat te doen. Ongeacht of je wel of geen vreemdelingenlegioen wilt worden.

Als er al contact is, is dit hooguit een afleidingsmanoeuvre. Het nieuws is compleet opgeblazen en intussen worden hele andere spelers gehaald. Marin wist zo ongeveer niemand wat van en die was er opeens.

14 mei 2019 om 13:43

Kijk zn insta ;-)

14 mei 2019 om 13:47

Ik heb het hieronder ook al gezegd. Bergwijn voor 35 miljoen naar Ajax zou PSV de grote winnaar zijn. Namelijk de grote concurrent betaald te veel, immers kan Ajax voor veel minder geld spelers halen met dezelfde kwaliteiten als Bergwijn. Stel PSV verkoopt Bergwijn voor 35 miljoen aan Ajax. Dan haalt PSV voor 18 miljoen Vargas en blijft er nog 17 miljoen over voor een top centrale verdediger. Daar wordt PSV echt sterker van hoor.

Ik snap eerlijk gezegd die dramatiek niet onder PSV-supporters. Het is misschien vernederend, dat het grote Ajax even je beste speler komt ophalen maar dat betekend nog niet het einde van de wereld.

14 mei 2019 om 13:47

Overigens: deze hele rits aan reacties doet me vooral erg denken aan de reacties nadat de interesse in Tadic naar buiten kwam, haha.

14 mei 2019 om 14:05

Donny wel. Zie z'n reactie onder Bergwijn z'n laatste foto. Van gisteren, terwijl de geruchten vandaag pas kwamen

14 mei 2019 om 14:14

Je kunt de Telegraaf een hoop verwijten maar als het om Ajax gaat zijn ze zeer goed ingelicht.

Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat dit gaat gebeuren.

14 mei 2019 om 14:54

Bergwijn gewoon naar buitenland. Samen met lozano, zoet, de jong, hendrix, Pereiro verkopen. haal je een dikke 100 miljoen binnen. Hiermee de selectie een impuls geven met 6 goede aankopen.

Alvarez voor 10 miljoen.
Groeneveld voor 10/12 miljoen.
Robben Gratis overnemen, kan mooi afwisselen met Groeneveld, malen, Gakpo. Aangezien hij toch niet alles kan spelen.
Dan nog een goede keeper, een CV en 2 nieuwe middenvelders

Ben je zon 50 miljoen euro kwijt.
En gewoon lekkere voetballers en geen lopers of houthakkers die geen paas kunnen geven zoals hendrix, rosario, sadilek. Lekker Guti met een creatieve nummer 10 voor zich en 1 defensieve middenvelder.

Aankoop
Dumfries
Alvarez
Aankoop
Angelino
Nieuw
Nieuw/Ihatar
Guti
arjen/Groene
Lammers
Malen/Gakpo
14 mei 2019 om 14:58

Niet meer Panerai.... zaakwaarnemer schijnt het ook aan VI te hebben bevestigd.

14 mei 2019 om 15:20

Pff met deze opstelling ga je wel enorm kwaliteit inleveren hoor. Robben zie ik niet komen en als hij naar Nederland komt zie ik hem eerder naar Groningen gaan. Verder heb je met Unnerstal al een keeper gehaald. Verder Schwaab, Viergever, Lozano, Bergwijn en de Jong weg en Alvarez, Lammers en Groeneveld terug lever je enorm veel in. Met dit team wordt het een hele klus om Feyenoord volgend jaar voor te blijven.

14 mei 2019 om 15:43

Rugu, Unnerstal kan inderdaad de keeper worden.
Verder snap ik je reactie niet omdat er bij 3 aankopen niet eens namen bij staan. Hoe kun je dan zeggen dat je kwaliteit inlevert.
Verder wanneer je een beetje naar psv hebt gekeken snap je dat de lozano en bergwijn totaal niet goed renderen op dit moment dus kwaliteit inleveren snap ik niet zo goed?

Ook heb je met Lammers een veel betere voetballende spits wat het spel van psv ook beter moet maken. Met luuk in de spits heb je zon slecht veldspel, hij kan alleen koppen.

En Groeneveld is zeker een prima speler met kwaliteiten.

14 mei 2019 om 17:55

Sjonnie die transfer van tadic betrof uiteindelijk ook een veel lager bedrag dan die ze voor berwijn zullen moeten gaan betalen daar zit een wezenlijk verschil in

14 mei 2019 om 18:12

Dat wist ik niet. Bedankt voor die verduidelijking. Maar toch, hij zal wel met een slechte herinnering er naartoe gaan. Mocht het zover komen

14 mei 2019 om 18:33

Psv uit balans brengen. Wie heeft daar in godsnaam baat bij. Leg uit.

14 mei 2019 om 13:02

Dit stuk staat ook wederom vol met aannames van verweij. Dat Bergwijn Ajax bijvoorbeeld als een stap hogerop ziet die noodzakelijk voor hem is. Of dat het plan is om 2 jaar in Amsterdam te spelen en dan de stap naar het buitenland te maken. Dit klinkt vooral als een hoop gestook voor de clicks, als je het mij vraagt.

14 mei 2019 om 13:08

Verweij heeft toch goede bronnen. Persoonlijk zie ik het ook niet gebeuren en ik snap de emotie bij PSV supporters hier wel een beetje. Echter denk ik dat er toch een bron van waarheid inzit als Verweij ermee komt. Hoe dan ook kan Bergwijn hoog en laag springen, PSV heeft ook een stem in deze.

14 mei 2019 om 13:16

Ach weet je wat het probleem is met die podcasts. Het is niet terzake. Er moet zoveel tijd worden vol geluld en een nieuwsdoorgeefluik als deze site pakte daar één zinnetje uit en pum💥 weg context. Dan hoeft het niet onwaar te zijn, maar is het toch onzin. De juiste context is dit: Bergeijk kan er voor open staan, Ajax en hun spelers zouden hem willen, een aantal supporters zouden het wel een mooi statement vinden naar PSV. Maar het is een brug te ver natuurlijk. Voor het bedrag dat ze van Ajax voor hem willen haal je twee Richairlisons.

14 mei 2019 om 13:03

@Panerai, Je bent er wel erg van overtuigd dat het allemaal niet klopt. Ik zie het niet gebeuren omdat Ajax geen 40 miljoen gaat betalen. Maar ik geloof wel degelijk dat Bergwijn het wil. Al is het alleen al omdat Mike Verwije het zegt, die zit er vrijwel nooit naast.

14 mei 2019 om 13:05

Als Ajax 50 miljoen wil betalen mag ie van mij gaan. Daar gaat echter niet gebeuren.

14 mei 2019 om 14:37

Ik zou als Ajax zijnde dan eerst met Donny babbelen. Als de komst van Bergwijn betekent dat Donny ook blijft, scheelt dat je een transfersom voor de vervanging van Donny en dan wordt het interessant. Dan heb je eigenlijk 2 posities gedekt voor de transfersom van Bergwijn.

14 mei 2019 om 13:03

Natuurlijk is het sensatie, maar er zal weldegelijk een kern van waarheid inzitten als zowel de zaakwaarnemer als Mike Verweij, een Ajax watcher die het bijna altijd correct heeft, het melden. Dus je kunt ervan uitgaan dat er contact is en dat er iets speelt, maar daarbij kan je er denk ik ook vanuit gaan dat het niet rond zal komen omdat PSV het niet wilt en Ajax niet een dergelijk hoog bedrag op tafel zal leggen.

14 mei 2019 om 13:14

Beetje een cirkel redenatie. Ik heb net het gesprek gehoord en daarin geeft Valetijn Diessen aan dat Bergwijn naar Ajax wil omdat er contact is met zijn zaakwaarnemer (aanname). Mike Verweij geeft aan dat hij rondgebeld heeft en er van overtuigd is dat hij naar Ajax wil (op basis van aannames of??). Hij geeft ook aan dat Bergwijn app contact heeft gehad na de wedstrijd. Donny is gewoon een vriend van hem en zien elkaar regelmatig als ze bij Nouri op bezoek gaan. Dat ze app contact hebben gehad is niet gek natuurlijk. Maar ja, waar rook is is vuur.

14 mei 2019 om 13:04

Nou als je nu ziet dat Donny zegt dat die altijd welkom is. Er blijkt toch wel iets aan de hand te zijn.

14 mei 2019 om 13:07

@thugvz

Donny en Bergwijn kennen elkaar van vroeger bij Ajax en van het Nederlandselftal. Dat bericht zegt toch helemaal niks, Donny is echt niet bij gesprekken tussen zaakwaarnemerse en pers aanwezig. Die leest gewoon iets in de pers en post een grappig bedoelde comment de wereld in.

Dat je hier meteen conclusies uit trekt is echt te lachwekkend voor woorden.

14 mei 2019 om 13:14

Dat bericht moet je met een knipoog zien. Vooral die emoji aan het eind van het bericht van Donny lijkt me gewoon een signaal dat hij het als grap bedoeld.

14 mei 2019 om 13:14

Ze gaan zelfs samen op bezoek bij Nouri.

14 mei 2019 om 13:16

De timing is wel he toevallig, naief om dit dan uit te sluiten

14 mei 2019 om 13:06

We zijn het zowaar een keer eens. Althans, ik geloof best dat de wederzijdse interesse er is. Maar niet dat het haalbaar of wenselijk is. Vind niet dat Ajax tijd en energie moet steven in het het verzwakken van de concurrenten. PSV moet er gewoon 10 miljoen bovenop doen als Ajax werkelijk aanklopt en Overmars zal nooit meer dan 30 willen betalen lijkt me dus laten we ons weken gekibbel besparen en alvast doorschakelen. Want vind wel dat ze flink mogen uitpakken voor een goede buitenspeler.

14 mei 2019 om 13:11

Precies. Gewoon vol op Vargas inzetten. Wat is die behendig en lichtvoetig zeg, perfect voor de vleugel. Bovendien ook een clausule waardoor hij voor ongeveer 18 miljoen is over te nemen.

14 mei 2019 om 13:08

Ik snap ook niet waarom we hier zo lang over doorgaan. Ik zie Ajax geen 40 mil aftikken en psv nooit een dragende kracht naar de concurrent laten gaan. Kunnen hier lang of kort over praten maar ik zie het nooit gebeuren.

14 mei 2019 om 13:15

Ik ook niet. Als ajacied weet ik ook niet of ik het wel zo sympathiek zou vinden van zowel Bergwijn als Ajax.

14 mei 2019 om 13:31

Dit vindt je lang over doorgaan? Berg je dan want dit kan nog even duren. Is toch ook juist sappig nieuws, dit is als een roddel over zo’n zanger die vreemdgaat voor wijven. Dit nieuws scoort beter dan pak hem beet de uitslagen in de Ligue 1, of transfernieuws van Borussia Dortmund

14 mei 2019 om 13:11

Ik snap je frustratie, maar het is wel zo dat je vanuit Ajax een grotere stap kunt zetten (bijvoorbeeld naar de Europese top). Als je daarvoor kan blijven wonen waar je je op je plaats voelt en je nog steeds op het hoogste niveau getraind wordt, dan snap ik dat een overstap voor Bergwijn interessant kan zijn. Ik zie het niet gebeuren hoor, en vind 40 miljoen echt teveel geld (voor ajax) maar waar rook is is vuur. We gaan het zien

14 mei 2019 om 13:15

Hij staat nu toch ook al in belangstelling van grote clubs? Dus het kan ook vanuit psv.

14 mei 2019 om 14:35

Er is nog echt wel een wezenlijk verschil tussen PSG, Bayern Barca of Inter, Everton of hoffenheim

14 mei 2019 om 13:17

Verstandig hoor zijn contract laten uitdienen bij de jeugd. Gelukkig voor PSV ben jij niet verantwoordelijk voor het beleid daar.

14 mei 2019 om 13:21

@Panerai Niet druk om maken joh. Als hij wil, mag hij gaan. Ajax betaald de hoofdprijs en PSV krijgt in één klap heel veel extra bestedingsruimte. Is het een broodje aap verhaal dan gebruikt de Telegraaf zijn fantasie goed om het Nederlandse Bayern syndroom kracht bij te zetten. Iets wat waarschijnlijk niet of nooit gaat gebeuren, maar wat velen schijnbaar graag willen zien. Laten we eerst de zomer maar eens afwachten welke mutaties er allemaal gaan plaats vinden. Zelfs Ajax gaat een drukke zomer tegemoet, ook daar is het getouwtrek begonnen. Zolang Ajax daar last van heeft, zal het zelf alle moeite hebben om de Europese top te blijven volgen. Daar zal een Bergwijn geen verandering in brengen. Ik moet wel toegeven , zo'n prachtig Europees jaar van Ajax zie ik graag ook in Eindhoven, niet voor de centen, wel voor de beleving, de aandacht en de spanning. Dat was het enige waar ik jaloers op was!

14 mei 2019 om 13:30

Hij heeft natuurlijk het recht om terug te willen. En doe nou niet net alsof het een daad van liefdadigheid was dat PSV hem opnam in haar jeugdopleiding. Dat was gewoon een zakelijke deal die ze heel veel geld gaat opleveren.

Maar ik zou het wel heel raar vinden als hij nu ineens naar Ajax zou willen.

Ja, Ajax pakt de titel dit jaar en presteerde top in de CL maar het is toch ook wel eens anders geweest? Niet lang geleden overwinterde PSV in de CL en Ajax lag voor de kerst uit de EL. PSV won toen ook de titel. Toen zag je toch ook geen Ajacieden die naar PSV wilden?

Ik vind het onwaarschijnlijk, maar als de speler echt wil zie ik de deal wel rond komen, want Ajax heeft het geld en zal best bereid zijn een premie te betalen.




14 mei 2019 om 14:11

Het is toch niet raar als je naar een club kan gaan in Nederland die 4 keer zoveel salaris kan betalen als dat je nu hebt?

14 mei 2019 om 14:38

Ook al wordt het ontkracht, dat doet De ligt nu toch ook terwijl hij hoogstwaarschijnlijk naar Barça gaat...

14 mei 2019 om 13:41

Met malen hebben we een vervanger klaar staan. Als Ajax 50 aftikt laat hem maar lekker gaan als hij dat wil. Geloof er trouwens niks van want hij kan in het buitenland veel meer verdienen dan bij Ajax. Maar dat terzijde.

14 mei 2019 om 13:43

Maar ook geen goede bedrijfsvoering als je hem anders niet verkoopt..dan lopen ze miljoenen mis..
En Ajax is toch echt nog wel een stapje omhoog i.v.m. psv.
En last but not least, de talenten bij Ajax komen vaak bij mooiere/betere clubs terecht dan de Psv talenten..

14 mei 2019 om 13:43

Exact Stevie die kent deze club al voor die PSV kende. Hij weet voor prachtige club het is en nu heeft ie vergelijkingsmateriaal in PSV. PSV is niets meer dan die oude schoenen die hij niet weg doet voordat ie nieuwe heeft... deze jongen komt uit de jeugd van Ajax en droomde er allang van. AL gaat ie 50 mio kosten hij is meer dan welkom om terug naar huis te keren.

14 mei 2019 om 13:49

Geloof het maar wel, want Bergwijn wil zelf ook graag naar Ajax.
Ik kan niet vertellen hoe ik dat weet, maar het is wel zo.
PSV zegt dat het onbespreekbaar is voor hen, maar dat is om de supporters tevreden te stellen en onrust te voorkomen.
Wanneer een speler zelf weg wil kan PSV kan het nooit tegenhouden,

14 mei 2019 om 17:51

Wat is dat voor bs. Er zijn ook andere clubs geïnteresseerd he? Psv heeft zelf ook zeggenschap, aangezien je 2 partijen nodig hebt. Hij staat nog 3 jaar onder contract dus veel heeft die ook niet te zeggen

14 mei 2019 om 13:54

Ik begin ook meer emotie bij jou te merken, zo bij bericht 3.

Waarom moet Psv hem uit de selectie zetten, als dit klopt? Is dat niet wat overdreven? Gaat niet alleen om kwaliteit, he. Het voetbal van Ajax past ook gewoon beter bij hem. En spelers van Ajax stromen de laatste jaren hoger in bij Europese ploegen dan die van PSV (over het algemeen). Daar heeft hij dus gelijk in (als hij het echt gezegd heeft).

PSV gaat hem natuurlijk niet uit de selectie zetten, en al zeker niet zijn contract laten uitdienen bij de jeugd. Leuke vorm van idealisme, maar dat kost veel te veel geld.

Als je nou een speler gratis oppakt en die vervolgens voor miljoenen terugverkoopt? Dan heeft Psv toch een topdeal? Dit gejammer en gemekker hoort niet bij een topclub. Want qua resultaten is Psv al jaren de meest succesvolle van het land, maar qua mentaliteit en gedrag niet. En dat is een beetje sneu.

Neem een voorbeeld aan Dortmund. Die verkopen gewoon aan Bayern, als de prijs juist is. En dan investeren ze dat weer slim. Dat is een veel slimmere werkwijze dan wat Psv nu lijkt te doen.

14 mei 2019 om 15:10

Haha serieus? En dan maar 40 mil mislopen om een statement te maken? Dat kan PSV niet die hebben het geld nodig

14 mei 2019 om 17:53

Psv heeft alleen geld nodig om spelers te kunnen kopen, niet om zwarte cijfers te behalen. Dit is gezegd bij de potentiële transfer van alvarez. Mensen moeten zich echt beter verdiepen voordat ze iets lukraak roepen

14 mei 2019 om 15:39

Wat een emotionele reactie Panerai. Iets om van te schrikken toch wel.

Wat een frustratie.......

Het is voor Bergwijn zowel sportief als financieel een enorme grote stap vooruit. Zo eerlijk moet je momenteel gewoon zijn. Het zou heel begrijpelijk zijn als hij dit wil.

14 mei 2019 om 17:54

Gelukkig sta jij niet aan het roer, want jouw plan zou een dusdanige kapitaal vernietiging zijn die PSV zeker niet kan gebruiken. Als ik Ajax was zou ik een slinkse truc uithalen. Laat een topclub die interesse heeft in de Ligt Bergwijn kopen, om hem vervolgens in de deal met Matthijs te betrekken. Is dit een legale constructie?

heel raar verhaal als dit waar is. even je transferrecord verbreken (met het dubbele) voor een speler waar je met geen enkele zekerheid kan zeggen dat hij hetzelfde bedrag ook weer kan opleveren. het lijkt me allemaal zeer onwaarschijnlijk.

14 mei 2019 om 13:01

en zouden ze bovendien voor hetzelfde bedrag niet veel beter een Memphis op kunnen halen?

14 mei 2019 om 13:03

Ik denk niet dat Memphis naar de eredivisie wil

14 mei 2019 om 13:05

Wellicht. Wellicht ook niet. Ik vind Bergwijn gemakkelijker voetballen dan Memphis, puur als ik naar z'n basistechniek en souplesse kijk. Memphis is natuurlijk verder maar ik gok dat men bij Ajax prima weet wat wel en niet in dit team past.

14 mei 2019 om 13:05

Daarnaast denk ik dat Memphis niet per se naar de ED wil. Maar wie weet.

14 mei 2019 om 13:10

"en zouden ze bovendien voor hetzelfde bedrag niet veel beter een Memphis op kunnen halen?"

Voor wat het waard is: Transfermarkt schat Bergwijn op 30 en Depay op 50 miljoen. Wat ook niet zo gek is, omdat Depay al jaren een vaste basisspeler van Oranje is en Bergwijn daar voorlopig alleen nog van kan dromen.

14 mei 2019 om 14:50

Inderdaad, dit zou volledig breken met het beleid wat tot dit succes heeft geleid en Bergwijn is weliswaar goed, maar niet dusdanig goed dat je je beleid daarvoor overhoop gooit. Het riekt er sterk naar dat Ajax bovenal wil laten zien dat ze het kunnen, maar ik vind 40-50 miljoen wel erg veel geld om wat spierballen te tonen. Pavon en andere buitenspelers die meer dan goede aanwinsten zouden zijn, zijn stukken goedkoper.

Niets is onbespreekbaar. Geld spreekt in de voetballerij. Zou wel een hele leuke transfer zijn voor ajax en bergwijn

14 mei 2019 om 13:05

Ook voor PSV aangezien ze minstens 10 miljoen extra zullen krijgen dan als ze hem aan het buitenland verkopen. Dat terwijl hij niet beter is dan Neres.

14 mei 2019 om 13:59

Het lijkt mij erg sterk dat Ajax zoveel geld gaat betalen voor Bergwijn. Ik geloof best dat ze interesse hebben en hem graag willen hebben, maar PSV zal sowieso de hoofdprijs willen en dan zit je al snel op zo'n 45 miljoen euro.

Denk dat PSV dit echt niet goedkeurt hoor

14 mei 2019 om 13:04

Maar aan een ongemotiveerde speler heeft Psv ook niks.

14 mei 2019 om 13:10

Bergwijn gaat clubs als Inter en Spurs echt niet afwijzen omdat hij per se naar Ajax wil hoor. Zeker als het risico er is dat PSV hem straft als hij gaat zitten mokken.

14 mei 2019 om 13:14

Een speler naar de concurentie laten gaan even min. Dan maar een ongemotiveerde speler in de jeugd en geen miljoenen. Kost een hoop geld maar dan maak je in iedergeval een statement dat PSV niet als springplank naar de concurent gezien wil worden.

14 mei 2019 om 13:16

Asroma8 Precies. Ik geloof best dat hij naar Ajax wilt en Ajax als een stapje hogerop ziet momenteel maar hij gaat echt niet uit principe zijn transfer naar Spurs laten afketsen vanwege zoiets. Die gasten hebben een loopbaan van pakweg 12 jaar, dan is er geen ruimte voor zulke onzinnige dingen.

14 mei 2019 om 13:26

Leuk dat je een statement wilt maken, maar als Ajax met heel veel geld komt lijkt het mij een hele slechte keuze om Bergwijn een transfer in de weg te zitten als hij echt wil.

Met dat geld kan je de selectie een kwaliteitinjectie geven en dat kan PSV echt wel gebruiken. Als je die miljoenen links laat liggen en Bergwijn laat verpieteren in de jeugd, moet je gaan gokken dat deze selectie het de komende jaren goed gaat doen en geld gaat opleveren. Dat zie ik niet gebeuren, want dit team is niet sterk genoeg om in Europa heel ver te komen en de enige die naast Bergwijn echt wat kan opleveren is Lozano.

14 mei 2019 om 13:29

Vind je een statement van 35 miljoen niet een beetje een duur statement?

14 mei 2019 om 13:36

@rugu

Zo ver zal het vast niet lopen maar 20 mil naar een andere club krijg je er altijd wel voor en dat is 20 mil meer dat PSV er voor heeft betaald.

14 mei 2019 om 13:43

Zo kan je het ook bekijken, maar alsnog gooi je dan 20 miljoen weg. Maar even serieus nu, als je nou even uit die emotie komt. Ik ben Ajacied, maar probeer het ook even van PSV kant te bekijken. Is het echt zo dramatisch voor PSV als Bergwijn naar Ajax gaat? Ik denk het niet. Ajax betaald teveel, in de zin dat Ajax voor minder geld spelers kan halen met dezelfde kwaliteiten. Neem bijvoorbeeld een Vargas. Die zou PSV dan kunnen halen. Stel Ajax haalt Bergwijn voor 35 miljoen. Dan haalt PSV Vargas voor 18 miljoen, hou je 17 miljoen over, hier kan je nog een top centrale verdediger voor halen. Even buiten het feit dat een overstap van je topspeler naar je concurrent misschien vernederend is. Als je van mij scenario uit gaat, ga je hier sportief echt van op vooruit.

14 mei 2019 om 13:58

@rugu

''is het echt zo dramatisch voor PSV als Bergwijn naar Ajax gaat?

Voor mij wel, maar uit principe. Voetbal kan je niet los zien van emotie dus zo zullen er weinig PSV fans naar kijken.

'' Even buiten het feit dat een overstap van je topspeler naar je concurrent misschien vernederend is''

Dit verwoord precies mijn gevoel, ik meen oprecht dat ik mijn seizoenskaart opzeg als PSV hier aan mee gaat werken.

En ik heb voor de goede orde helemaal niks tegen de club Ajax, ik heb bewondering voor jullie prestaties in Europa en jullie gaan terrecht kampioen worden en ontken zeker niet dat Ajax op dit moment gewoon op alle gebieden een maatje groter is.

maar nee, onze beste spelers aan Ajax verkopen voor welk bedrag dan ook is wat mij betreft onbespreekbaar en ik ben blij dat PSV (vooralsnog) er hetzelfde over denkt.

14 mei 2019 om 14:03

Zal Ajax toch ver boven buitenlandse clubs moeten gaan zitten.
En dan praat je niet over slechts 5 miljoen meer. Eerder 10-15 miljoen meer.

14 mei 2019 om 15:24

Ok, dat supporters emotioneel zijn dat kan en mag. Maar je moet het toch met me eens zijn dat een bestuur niet op basis van emotie kan regeren?

Ik denk dat het voor zowel Ajax en PSV het beste is dat Bergwijn naar een buitenlandse club vertrekt.

Tot slot vraag ik me af wat nou erger of vernederender is. Is dat het gegeven dat Ajax Bergwijn koopt of is alleen het gegeven dat Bergwijn graag naar Ajax wil al erg genoeg en is er op basis daarvan geen basis meer op samen door te gaan? Wat vindt jij?

15 mei 2019 om 15:16

Dit geloof je toch zelf niet? Jouw idealisme is schattig hoor, maar zo zit de wereld niet in elkaar. Als Bergwijn per se naar Ajax wil, zal Psv er met Ajax uit moeten komen.
Overigens denk ik niet dat het uiteindelijk zo ver zal komen, hoor. Maar als jij denkt dat PSV miljoenen laat schieten om een statement te maken, heb je een bord voor je hoofd.

14 mei 2019 om 13:05

Als de juiste prijs betaald wordt, is goedkeuring opeens wel mogelijk. PSV zal, logischerwijs, de hoofdprijs vragen.
PSV kan een bod van 35-40 miljoen niet weigeren

14 mei 2019 om 13:07

PSV kan ieder bod weigeren, alleen of het verstandig is, is een tweede. Maar PSV hoeft niet te verkopen.

14 mei 2019 om 13:11

PSV weigert 35 miljoen zonder twijfel. Ga er maar vanuit dat Ajax minstens 10 miljoen extra zal moeten betalen in vergelijking met het buitenland.

14 mei 2019 om 13:19

Zou PSV een bod van laten we zeggen 26 miljoen wel kunnen weigeren?

Los daarvan vind ik niet dat Ajax zo diep in de buidel moet gaan tasten voor Bergwijn hoor. Deze transfer gaat er sowieso niet komen. Overmars is niet gek; voor dat geld kun je een veel interessantere speler dan Bergwijn halen. Al zou ik wel benieuwd zijn hoe Bergwijn het zou doen in het team van Ajax - wellicht dat er dan iets in hem naar boven komt wat er onder Van Bommel te weinig uit komt.

14 mei 2019 om 13:31

Wat halen jullie je allemaal in jullie hoofd? 26 miljoen? Het moet niet gekker worden. Er spelen meer goede jonge spelers bij PSV dus als ze echt geld nodig hebben wat niet zo is dan verkopen ze maar een andere speler wat waarschijnlijk ook gaat gebeuren.

14 mei 2019 om 13:32

Haha, 26 miljoen, wat denk je. Memphis ging jaren terug voor meer weg. Na die tijd is de transfermarkt ontploft en PSV wil voor Bergwijn meer dan Memphis. 45-50 miljoen en anders niet.

14 mei 2019 om 13:57

Ik haal me inderdaad niet zo veel in het hoofd - zoals ik al zeg, die transfer gaat er echt niet komen. PSV wil bedragen zien die niet snel neergeteld gaan worden voor Bergwijn in zijn huidige vorm, en Ajax zou hem absoluut niet moeten willen aantrekken voor dat soort bedragen.

Vandaar dat ik die 26 miljoen uit de losse pols benoem: dat is naar mijn inschatting grofweg het bedrag waar Ajax maximaal aan zou kunnen denken. Een bod van 35 miljoen hoeft PSV echt niet te verwachten; vanuit Ajax zou het ruim onder de 30 blijven, vandaar die retorische vraag. Want natuurlijk denk ik niet dat PSV vrolijk afscheid neemt van een van zijn beste spelers voor dat bedrag.

Dus nogmaals: die transfer komt er niet. Dit onderwerp kunnen we prima laten rusten, want Bergwijn speelt komend seizoen heus nog wel voor Psv. Ajax gaat zéker niet met zo'n hoog bod komen, en vanuit het buitenland hoeft PSV dat volgens mij ook nog niet echt te verwachten.

14 mei 2019 om 14:03

Ik ben ook voor Ajax maar je moet wel realistisch blijven met je 26 miljoen. Psv kan aan buitenlandse clubs al 40 miljoen voor Bergwijn vragen. En als Ajax komt gaan ze daar natuurlijk nog een bedrag bovenop noemen mochten ze hem uberhaupt wel aan de directe concurrent verkopen. Zo werkt het gewoon.

Dit zou wel erg apart zijn maar zie liever dat Ajax een speler met meer ervaring haalt zoals Tadic en Blind. Misschien inderdaad weer gaan shoppen in Engeland. Ajax heeft toch nu een enorme status weten te creëren bovenop de legendarische status die ze al hadden.

14 mei 2019 om 14:16

Die legendarische status hebben ze allang niet meer, als ze die al ooit hebben gehad en bovendien zul je toch echt structureel moeten presteren in de Champions League, wil je die status ook behouden. De kans is groot dat dit de komende 20-25 jaar niet meer gebeurt. Als het verleden een goede graadmeter is voor de toekomst, is Ajax snel weer van z'n status af.

Geloof wel dat Bergwijn de stap naar Ajax wilt maken. Ajax heeft veel meer aanzien in Europa, als hij nog twee jaar bij Ajax voetbalt en indruk maakt in Europa komt hij als een veel grotere speler binnen. Zie mensen het al volledig uitsluiten, maar iets zegt mij dat Ajax hier helemaal niet kansloos is.

14 mei 2019 om 13:03

Allereerst wil PSV niet verkopen en ten tweede wat moet bergwijn bij Ajax? Ajax is echt geen stap omhoog, is gewoon een stap opzij.

14 mei 2019 om 13:09

Vorig jaar wel, nu niet meer. Kijk alleen al naar de investeringen die Ajax voor volgend seizoen doet in combinatie met de huidige selectie. De club heeft zoveel kwaliteit en mogelijkheden dat het de komende jaren in Europa goed kan blijven doen. Blijkbaar hoeft Bergwijn nog niet per se naar het buitenland en zie hij Ajax daarom als stap hogerop. Bovendien is hij Amsterdammer en zal hij wellicht meer met Ajax dan PSV hebben.

Als Ajax 10 miljoen meer biedt dan buitenlandse clubs biedt zou dat kapitaalvernietiging zijn van Psv. Als Bergwijn bovendien drukt gaat uitoefenen op PSV acht ik Ajax echt niet kansloos.

14 mei 2019 om 13:17

Ik acht Ajax ook niet kansloos, maar in mijn ogen zouden ze niet zoveel geld uit moeten geven aan een speler. Voor de genoemde 40 miljoen kunnen ze ook Odegaard en nog een andere speler halen. Laten we maar eerst afwachten wie er allemaal vertrekken. Misschien blijven Neres en Ziyech wel.

Edit: ik begrijp alleen niet waarom zoveel @PSV-supporters zo steigeren. In het verleden zijn er al veel spelers van Ajax naar Eindhoven gegaan. Toen vonden ze dat wel prima.

14 mei 2019 om 14:19

@magistra

Mensen lijken maar niet te beseffen dat je dit niet zomaar even weer evenaart. De financiele mogelijkheden die Ajax heeft, hebben veel andere clubs in Europa ook + meer. Daarin is Ajax absoluut geen uitzondering.

Bovendien raken ze hun beste spelers kwijt en je denkt toch zeker niet dat je jongens als De Ligt, Ziyech en De Jong moeiteloos vervangt? In Nederland hebben ze (aanzienlijk) meer mogelijkheden, maar in Europa is Ajax alleen groot door de prestatie van dit seizoen. Daarvoor waren ze jarenlang niet relevant.

14 mei 2019 om 14:36

@sirius

Ik snap dat Ajax dit niet zo makkelijk weer gaat presteren. Ajax heeft echter weer een grote naam gekregen in Europa, waardoor Ajax een zeer interessant is voor grote talenten. Met de financiële mogelijkheden en huidige selectie valt bovendien te verwachten dat zij het de komende jaren structureel weer beter gaan doen.

De genoemde spelers zul je niet zomaar vervangen, maar met de financiële mogelijkheden van Ajax brengt het echt wel weer een sterk elftal op de been. Zegt ook wel iets dat het nu in de categorie spelers Bergwijn is geïnteresseerd. Verwacht veel vuurwerk komende transferperiode bij Ajax.

14 mei 2019 om 14:57

Ajax is wel kansloos. Simpelweg omdat PSV niet mee gaat werken aan een dergelijke transfer. Ze moeten dan echt met astronomische bedragen komen, voordat PSV enigzins na zou denken hierover. Dit gaat geaoon niet gebeuren.

14 mei 2019 om 15:25

Stel dat buitenlandse clubs maximaal 30 miljoen willen betalen en Ajax 35 miljoen zal het toch wel gaan twijfelen hoor. Met name als er druk vanuit Bergwijn komt dat hij per se naar Ajax wilt. Zal wel heel erg lastig worden, maar ik zou het zeker niet volledig uitsluiten.

Nou wat een stap omhoog zeg. Wat een verschil tussen die 2 clubs. Ik verwacht dat het gewoon een onzin bericht is.

14 mei 2019 om 13:11

Heeft PSV dit jaar halve finale CL gehaald of zijn ze kampioen geworden?
Daarnaast een Frenkie gaat naar Barca en een de Ligt gaat waarschijnlijk naar Barca. Waar gaan de spelers van PSV naartoe op die plekken?

Dat het verschil op de ranglijst 3 punten is wil niet zeggen dat het verschil minimaal is want dat is echt levensgroot. Kwa prestaties dit seizoen en kwa spelers.

14 mei 2019 om 14:22

@sebasjuh

Nee, PSV was de afgelopen vier jaar drie keer kampioen van Nederland. Het is werkelijk lachwekkend hoe neerbuigend sommigen ineens doen terwijl je voor de eerste keer in vijf jaar tijd weer prijzen pakt. Alsof Ajax dit seizoen in de komende 20 jaar nog gaat evenaren?!

14 mei 2019 om 13:11

Heeft PSV dit jaar halve finale CL gehaald of zijn ze kampioen geworden?
Daarnaast een Frenkie gaat naar Barca en een de Ligt gaat waarschijnlijk naar Barca. Waar gaan de spelers van PSV naartoe op die plekken?

Dat het verschil op de ranglijst 3 punten is wil niet zeggen dat het verschil minimaal is want dat is echt levensgroot. Kwa prestaties dit seizoen en kwa spelers.

14 mei 2019 om 13:33

Ik denk dat daar vooral het verschil zit tussen Ajax en Psv. Laat ik het voorop stellen dat PSV het al decennia waanzinnig doet door telkens met mindere kwaliteit Ajax het al zo lang zo moeilijk te maken. Echter voor spelers individueel is Ajax natuurlijk wel veel aantrekkelijker. Buiten het financieele plaatje, hoeveel topspelers van PSV belanden nou in de wereldtop? En hoeveel van Ajax? Uitzonderingen daargelaten, belanden spelers van PSV voornamelijk bij Europese subtop (hooguit) en die van Ajax in de Europese top. Dat kan voor Bergwijn een doorslaggevende reden zijn om graag naar Ajax te willen.

14 mei 2019 om 14:06

Dat spelers van PSV niet altijd in de wereldtop eindigen ligt denk ik niet eens zo zeer aan PSV, des te meer aan de spelers. Pak de selecties van de afgelopen jaren er maar eens bij. In die selecties ging Memphis naar United en Arias naar Atlético, maar verder zou ik niet weten welke speler (direct) naar de wereldtop kon gaan. Wijnaldum heeft het via een prima tussenstap gehaald natuurlijk.

Bergwijn is de eerste speler die weer zo’n toptransfer kan gaan maken.

Mike Verweij en Dhr. Driessen in een normaal bedrijf werd je ontslagen na zoveel onzin, maar hun mogen blijven.

Even een vraag, als Bergwijn wil en Ajax betaalt de vraagprijs. PSV zegt nee en Bergwijn stapt net als Suárez naar de tuchcommisie wat zal die dan zeggen? Het zou zomaar zo'n soap kunnen worden mits dit waar is.

14 mei 2019 om 13:05

Als Ajax de vraagprijs betaalt zegt PSV geen nee meer lijkt me? Echter is het probleem dat PSV de vraagprijs exorbitant hoog zal maken als Ajax aanklopt, waardoor de Amsterdammers hoogstwaarschijnlijk niet aan deze zullen willen voldoen. En inderdaad, een soap begint het nu al te worden, en we zijn pas een halve dag onderweg haha!

14 mei 2019 om 13:10

Ik geloof ook vrij weinig van dit verhaal. Ten eerste wat jij terecht stelt Ajax zal dat bedrag nooit betalen. Dit is door een zaakwaarnemer naar buiten gebracht, en dan weetje al genoeg. En ja ik heb ook app contact met vrienden van een andere vereniging, maar dat wil niet zeggen dat ik daar nasr toe ga.

14 mei 2019 om 13:07

Een arbitragezaak voor een overgang van PSV naar Ajax is nog kansloos op dit moment gelukkig.

14 mei 2019 om 13:08

Er moet sprake zijn van een sportieve en financiele verbetering. Bij het eerste liep het stuk voor Suarez, zelfs voor een stap van Groningen naar Ajax. Bergwijn zal daarom al helemaal kansloos zijn.

14 mei 2019 om 13:39

Inderdaad. PSV en Ajax zijn allebei titelkandidaten en spelen voorrondes CL. De stap is dus sowieso niet groot genoeg op sportief gebied om een transfer af te dwingen via de arbitragecommissie. De zaak van Suarez is alweer 10 jaar geleden, dus inzichten kunnen zijn veranderd in de tussentijd, maar op basis van algemene kenmerken lijkt een arbitragezaak me tamelijk kansloos.

Maar ik vind het hele verhaal vreemd. Er gaan echt veel berichten rond opeens, maar Ajax zie ik echt geen 40M betalen voor een speler. Zelfs niet voor een speler van Psv. We hebben geld zat nu, maar Overmars is over het algemeen heel verstandig met de centjes.

14 mei 2019 om 13:22

@armandode: Mike Verweij kan je weinig op onzin betrappen hoor, is een zeer goed geinformeerde ajax-watcher. Valentijn Driessen is een ander verhaal, maar die pretendeert ook geen Ajax-watcher te zijn.

Los daarvan geloof ik niet dat dit ooit door zou gaan. Ajax moet niet zoveel gaan betalen en PSV zal nooit willen verkopen.

14 mei 2019 om 13:52

Je zou wel gek zijn als je Driessen ontslaat. Die man gaat als zoete broodjes over de toonbank. Kijk maar hoe iedereen over elkaar heen dondert om erop te reageren, jij incluis.

Vraag en aanbod.

14 mei 2019 om 14:09

Past inderdaad prima bij een krant als de Telegraaf. Daar staat sensantie over de gehel breedte boven integriteit.

14 mei 2019 om 14:44

Dat is wel het lastige van clicbaits of hoe je dat ze dat op het www weer met een populair woord verzonnen hebben.

Ik lees dit soort berichten totdat ik de bron heb gezien. Is het van Ajax lees ik verder. Is het de top 3 meest rotte kranten uit het land, klik ik links op de home-knop en ga ik verder met een ander bericht. Telegraaf bij deze weer zijn doel bereikt.

Kom op Ajax gaat toch geen 40 miljoen neertellen voor Bergwijn?

Nou nou, hij heeft app-contact gehad. Ik heb ook app-contact met vrienden van kantoren die onze concurrent zijn, betekent nog niet meteen dat ik daar wil werken. Tuurlijk is alles mogelijk maar dit soort 'feiten' of 'argumenten' zijn nou precies de dingen waar de Telegraaf zo bekend om staat.

14 mei 2019 om 13:21

Het is inderdaad weer een typisch Telegraafargument. Het is waarschijnlijk gewoon een appje geweest om de tegenstander in de kampioensrace een beetje uit te dagen. Jongensachtige speldenprikjes over de app. Dat gaat echt geen contact geweest zijn van "oh, ik wou toch zo graag dat ik bij jullie in het team zat!"

14 mei 2019 om 13:26

Precies, misschien heeft Bergwijn bijvoorbeeld Donny van de Beek gefeliciteerd (zijn goede vrienden) en hebben ze elkaar een beetje lopen dollen, nou en.

Oei zou de Telegraaf dan toch wel gelijk hebben? De Telegraaf weet ongetwijfeld meer ze brengen dit niet zomaar.

14 mei 2019 om 13:23

Want er heeft nog nooit iets onwaars in de Telegraaf gestaan? Of iets wat gebaseerd is op ontzettend voorbarige redenaties?

Ik zou me er voorlopig nog niet al te druk om maken, zolang het geruchten zijn die door de columnisten van de Telegraaf de wereld in geslingerd worden... Die proberen ook maar krantjes te verkopen door spannende, prikkelende verhalen op te hangen.

Eerlijk is eerlijk, ik zit ook gewoon niet te wachten op Steven. Ja hij speelt leuk voetlbal bij Psv, ja hij heeft zich fantastisch ontwikkeld.

Maar hij heeft ajax ook verlaten voor Psv, heeft meerdere keren in interviews aangegeven dat hij blij is dat hij weg ging bij ajax, en nu wil hij opeens terug? Ik vind bovendien dat we echt niet meer dan 25 miljoen voor deze jongen moeten betalen, en dat vind ik eigenlijk al wat te veel. Er lopen goedkopere alternatieven rond die van een vergelijkbaar niveau kunnen worden.

Ik zou als Ajax zijnde eerder voor een jongen als Lammers gaan, die zou zomaar volgend seizoen de eerste spits van PSV kunnen worden ,maar Luuk is er nog, hij is verhuurd en hij heeft in de tijd dat hij bij PSV was met luuk de jong, niet veel kansen gehad. Dat is nou een echte ajax spits met snelheid aan de bal, kan zelf een kans creeren, scoort makkelijk, is creatief in zijn oplossingen, heeft oog voor zijn medespelers en is heel baltechnisch. Zit ook een goeie kop op. Die zal ook minder duur dan zijn als Bergwijn, maar heeft wel een soortgelijke potentie.

14 mei 2019 om 13:18

Ik ben het met je eens, behalve je laatste alinea. Zou niet zo een speler van PSV kopen om de concurrentie te verzwakken. Liever goede spelers uit de jeugd, uit het buitenland of de subtop van NL dan van PSV of Feyenoord.

Bergwijn hoef ik er ook niet per se bij bij Ajax.

14 mei 2019 om 13:23

Maar als we het bayern van Nederland willen worden, ons willen ontstijgen van de rest van de concurrentie, zullen we daar toch mee moeten beginnen.

Wat heb je aan honderden miljoenen op de bank, als dat niet in overwicht uit kan drukken op het veld. We kunnen niet elk jaar de tadic's en blind's van de grote competities plukken, en als jij als team er kwalitatief op vooruit gaat zonder er financieel al te zwaar onder te leien, waarom niet?

14 mei 2019 om 13:32

Je hoeft ze niet per se van PSV of Feyenoord over te nemen, want de spelers daar zijn al duur. Dat is een beetje het scoutingswerk dat Martin van Geel zou doen als hij op dit moment voor Ajax werkte als TD

Prijs/kwaliteit is gewoon waardeloos als je ze op dit moment bij de nationale top en subtop probeert op te halen, want dan betaal je altijd de hoofdprijs. Dan moet een speler wel heel exceptioneel zijn, zoals Ziyech toen hij van Twente over kwam - en die kostte toen eigenlijk niet eens echt de hoofdprijs.

Niet voor niets zijn er de laatste jaren verdomd weinig echte uitblinkers binnenlands naar Ajax of PSV gegaan - die gingen altijd van clubs als AZ direct naar het buitenland. De spelers die binnenlands opgepikt werden, waren juist nog niet zo ver in hun ontwikkeling. Denk aan een Sinkgraven, Frenkie, Schuurs, Pierie, dat soort spelers. Zijn ze al verder in hun ontwikkeling, dan zijn ze veel oninteressanter voor een club als Ajax omdat er dan ineens met grote bedragen gesmeten moet worden terwijl het nog onzeker is of die spelers die beoogde ontwikkeling (en daarmee waardevermeerdering) wel echt gaan doormaken.

14 mei 2019 om 13:27

Haha vooral Sam Lammers halen als je Traore, Danilo, Brobbey en Dolberg al onder contract hebt staan. Dit is precies de reden waarom talenten tegenwoordig een grotere kans op speelminuten hebben bij PSV.

14 mei 2019 om 13:34

@davilla

Vergeet huntelaar en sierhuis niet

Alsof ik dat niet weet? brobbey moet zeker nog 1-2 jaar rijpen, Danlio en Traore zijn volgend jaar klaar voor minuten, maar geen garantie dat die aan kunnen haken, plus zeker Danilo moet even wat peper in zijn achterste krijgen wil hij echt ajax 1 materiaal worden.

Dolberg laat al maanden zien dat hij toe is aan een andere stap. Het is niet dat hij het niet kan, het komt er op dit moment, onder deze omstandigheden gewoon niet meer uit. Hij heeft zat kansen gehad, traint goed, ligt goed in de groep, is fit dus dan is er iets anders aan de hand.

Sierhuis ben ik groot fan van, maar is niet echt een typische ajax spits, en ik denk dat nog een jaartje ed bij één van de teams in de subtop hem goed zou doen.

Huntelaar als pinchhitter.

14 mei 2019 om 13:36

Precies man. Die dekselse mening van Selassi is precies de reden waarom PSV beter voor de jeugd is!

14 mei 2019 om 13:39

Volgens mij is het de laatste tijd eerder andersom... vd Beek en de Ligt en Mazraoui. De rest zijn allemaal aankopen of bankzitters.

14 mei 2019 om 14:44

We hebben de schuldige voor het feit dat er in Amsterdam alleen nog maar matige talentjes als De Ligt, Van de Beek en De Jong doorbreken: het is Selassi van Voetbalzone.

Want ja, er breken zo veel talenten door bij PSV die veel beter zijn, dat heeft die Selassi mooi verprutst voor ons.

Selassi gedraag je.

Ik zou Bergwijn graag bij Ajax zien. Het is een goede vleugelspeler en een type die wij op het moment nog niet hebben. Daarnaast ben ik er aardig zeker van dat er voorin wel het een en ander gaat vertrekken bij Ajax.

Ook zou het heel gaaf zijn omdat Bergwijn een Nederlander is. Ik houd van alle Ajax spelers, maar we moeten geen vreemdelingenlegioen worden met alleen maar buitenlanders.

Toch zie ik het niet gebeuren. PSV gaat heel veld geld vragen (wat hun goedrecht is) en ik weet dat Ajax veel te besteden heeft, maar ik weet dan weer niet of Bergwijn zoveel geld waard is.

20 tot 30 miljoen zou ik nog wel durven te betalen als Ajax zijnde, maar meer dan dat wordt echt te veel van het goede.

Elke 5 minuten een update over dit broodje aap verhaal. Als appcontact, een reactie van vd beek op zijn insta en die sensatiezoekers van de telegraaf de boventoon voeren, i.p.v. gedegen journalistiek, feiten en logica, dan hoort zo’n bericht gewoon in de wandelgangen i.p.v. pontificaal in het nieuws en in pushberichten.

Toen ik zag dat het van 1. Iemand vd telegraaf en 2. Een ajax watcher was wist ik dat ik het niet hoef te geloven. Ze hebben het nagenoeg nooit juist over psv en dan zou een ajax watcher het als enige weten?

14 mei 2019 om 13:07

Over Ajax zijn ze juist erg goed geinformeerd altijd. En Ajax is hier ook bij betrokken dus.

14 mei 2019 om 13:14

Mike Verweij is normaal gesproken erg goed geïnformeerd inderdaad.

Ik denk persoonlijk niet dat Ajax 40 miljoen gaat uitgeven aan Bergwijn. Maar dat ze een grote stap willen zetten naar de stabiele subtop van Europa is wel duidelijk. Ik ben bang, maar verheug me tegelijkertijd op de transfermarkt!

Ik heb gehoord dat het zo is gegaan. Donny en Steven waren aan het appen:

Bergwijn: "hey Donny, gefeliciteerd met de titel pik. Hoeven jullie ook niet meer je best te doen tegen De Graafschap "

Vd Beek: "thanks man, jajaja. Mocht je ook nog eens wat willen winnen moet je maar bij ons komen spelen..."

Bergwijn: *ironisch* "ja goed man, zie je wel op de training na de zomer"

Vd Beek stuurt het door naar teamspelers, waarvan een het weer door stuurt naar De Telegraaf. En we hebben een verhaal.

Als Bergwijn graag naar Ajax wilt, en Ajax betaalt het bedrag dat PSV graag wilt hebben dan is er toch helemaal niks aan de hand. PSV heeft Malen en Gakpo klaar staan om het voorin over te nemen. Geld van Bergwijn kan besteed worden aan twee nieuwe centrale verdedigers. Schwaab is transfervrij weg, en Viergever is een prima back-up, maar geen gewenst niveau basis speler. Wellicht houd je dan ook nog geld over om iets extra's te doen voorin of op het middenveld.

Is er serieus iemand die denkt dat deze transfer door zal gaan? Ik geloof er echt niks van. Gaat gewoon niet gebeuren.

Als straks alle competities ten einde zijn begint het circus pas echt.
Kijken welke clubs nog meer interesse hebben.

Hmm dit blijkt toch wat serieuzer te zijn dan ik voorafgaand dacht. Natuurlijk zegt PSV dat ze Bergwijn niet aan Ajax willen verkopen maar iedereen weet goed dat het zo niet werkt in de voetballerij. Iedereen is namelijk te koop dus ook Bergwijn. Wat ook in het voordeel van Ajax kan werken is dat Bergwijn eerst de stap naar Ajax wil zetten voordat hij naar het buitenland gaat. Bergwijn acht volgens goede bronnen de kans namelijk groter om via Ajax de stap naar de absolute top te zetten i.p.v. via PSV. Ben alleen wel benieuwd of PSV zo makkelijk wil meewerken aan een transfer. Weet iemand hoeveel Bergwijn zou moeten betalen om zijn eigen contract af te kopen, mocht hij echt naar Ajax willen en PSV niet mee zou willen werken?

14 mei 2019 om 13:48

@ajaxfollower

Quote: " Weet iemand hoeveel Bergwijn zou moeten betalen om zijn eigen contract af te kopen, mocht hij echt naar Ajax willen en PSV niet mee zou willen werken?"

Gewoon even googelen op Wwz (wet Werk en Zekerheid). In die wet is het ontslagrecht geregeld en daarin staat dat iedere werknemer ongeacht de doorlooptijd van zijn contract en zonder opgave van redenen onder zijn arbeidscontract uit kan. Hij pleegt dan wel contractbreuk en moet dus een schadevergoeding betalen, maar de hoogte daarvan is ook in de wet vastgelegd en bedraagt maximaal het salaris dat hij gedurende de resterende doorlooptijd van zijn contract nog zou kunnen verdienen. Het contract van Bergwijn loopt nog drie jaar door dus als hij 1 miljoen per jaar zou verdienen, moet hij drie miljoen betalen als hij zijn contract opzegt. Als een club een speler zou kopen voor 25 miljoen Euro en betreffende speler zou zijn contract na 1 jaar laten ontbinden, zou die club daarmee met een enorme schadepost worden opgezadeld. Als die speler voor 5 jaar zou hebben getekend heeft hij na 1 jaar nog een boekwaarde van 20 miljoen. Dat zou betekenen dat zijn club 20 miljoen op hem verliest. Omdat het betaalde voetbal de enige beroepsgroep is met een transfermarkt, is er in de Wwz een speciale regeling opgenomen voor het voetbal die het voor de Knvb mogelijk maakt om de speler die zijn contract eenzijdig verbreekt, een aanvullende schadevergoeding op te leggen. Aangezien een speler als hij zijn contract laat ontbinden, transfervrij is, wordt op dat moment het Bosmanarrest van kracht en kan er geen transfersom meer voor hem verlangd worden. Ook niet volgens de Fifa reglementen die zijn aangepast op het Bosmanarrest. De extra schadevergoeding die de Knvb een speler in geval van contractbreuk kan opleggen, zal gemotiveerd moeten worden om te voorkomen dat de rechter die van tafel veegt. Dus zal die schadevergoeding moeten zijn gebaseerd op de daadwerkelijke en aantoonbare schade die een club door de contractontbinding leidt en dan heb je het dus over de boekwaarde. Aangezien Bergwijn door PSV zelf is opgeleid en de club dus geen transfersom voor hem heeft betaald, heeft hij echter geen boekwaarde. De schadevergoeding die de Knvb dan zou kunnen opleggen zou betrekking kunnen hebben op de opleidingskosten en dan heb je het over een marginaal bedrag.

De kans is echter levensgroot dat Ajax zal afhaken als Bergwijn zijn contract via de kantonrechter zou willen laten ontbinden. Dat heeft men destijds ook bij Steven Defour gedaan. Ajax heeft er geen enkel belang bij dat Steven Bergwijn zijn contract zou laten ontbinden omdat er dan jurisprudentie zou ontstaan waar ook de spelers van Ajax zelf gebruik van zouden kunnen maken als ze weg willen. De club zou zich daarmee geweldig in de eigen voet schieten en zal dat ten koste van alles willen voorkomen. In Belgie heeft men al 40 jaar een vergelijkende wetgeving, de zogenaamde Wet van 78. Daarvan hebben in 40 jaar maar een handjevol spelers gebruik gemaakt om onder hun contract uit te komen en dat waren voornamelijk buitenlandse spelers. Dat is zo omdat er in Belgie wel jurisprudentie is en de zaakwaarnemer van een speler alleen maar met de Wet van 78 hoeft te dreigen om een club die te hoog in de boom gaat zitten met de transfersom, te laten inbinden. Het gevolg is wel dat het hoogste transferbedrag dat een Belgische club ooit heeft ontvangen " slechts" 25 miljoen bedraagt, terwijl Belgie de afgelopen jaren een batterij aan topspelers heeft afgeleverd. Ook dat effect is niet in het voordeel van Ajax en zal de club ten koste van alles willen voorkomen. Daarnaast moet een speler de gang naar de rechter maken om zijn contract te ontbinden. Als hij dat doet, zal hem dat niet in dank worden afgenomen door de supporters van zijn club. Hij zal daardoor een flinke imagoschade oplopen en daar niet op zitten te wachten, waardoor je er vanuit kan gaan dat hij alleen in het uiterste geval van die mogelijkheid gebruik zal maken.

14 mei 2019 om 14:07

Mooi verwoord stuk. Ik betwijfel alleen het stukje over boekwaarde. Volgens mij hangt het ook samen met marktwaarde.

14 mei 2019 om 15:09

Hartstikke bedankt voor de uitgebreide onderbouwing! Ik ben benieuwd hoe dit zich tot de Nations League verder ontwikkeld, aangezien Bergwijn dan duidelijkheid wil hebben over zijn toekomst.

14 mei 2019 om 15:58

@timba69

Quote: "mooi verwoord stuk. Ik betwijfel alleen het stukje over boekwaarde. Volgens mij hangt het ook samen met marktwaarde" .

De marktwaarde is een fictief bedrag en een schadevergoeding op basis van een fictief bedrag is derhalve al bij voorbaat kansloos. In de ministeriele regeling waarmee de uitzonderingspositie in de Wwz van het betaalde voetbal is geregeld, staat niets anders dan dat de rechter een hogere schadevergoeding kan toewijzen, niet waarop die moet zijn gebaseerd. Er is nog geen jurisprudentie dus waar die schadevergoeding uit zal bestaan, staat niet vast. De boekwaarde lijkt mij het meest voor de hand liggen omdat die aantoonbaar is. Voor de Wwz nam de Knvb in dergelijke zaken ook vaak reele schadevergoeding op zoals bijvoorbeeld het feit dat een club bij het vertrek van een speler een vervanger moet aantrekken en dat daarmee kosten zijn gemoeid. Omdat dat geen absolute schade is en dus moeilijker te onderbouwen, is dat echter moeilijker te verdedigen als een speler die zijn contract heeft laten ontbinden in beroep zou gaan tegen de hogere schadevergoeding. Bovendien zijn veel rechtsgeleerden van mening dat de uitzonderingspositie van o.a. het voetbal in strijd is met Europese regelgeving en de kans reeel is dat die hogere schadevergoeding met succes zou kunnen worden aangevochten bij het Europese Hof. Dat kan echter pas als er een uitspraak ligt en zover is het dus nog niet. En de clubs hebben er alle belang bij dat die er voorlopig ook niet komt.

Sensatie of niet. Waar rook is...... Maar 40 miljoen is wel héél veel geld. De torenhoge transfersom van Miralem Suljemani heeft hem zo zwaar om de nek gehangen dat hij de verwachting nooit heeft kunnen inlossen. En dat was nog niet de helft van de genoemde 40

Als er zoveel geld moet worden uitgegeven aan Bergwijn, zou ik eerder voor Depay gaan. Die brengt ook de nodige ervaring mee.

PSV kan vragen wat het wil en Ajax (overmars) kennende betalen zij nooit de hoofdprijs. Onzin verhaal dus.

Psv moet hier niet zo dramatisch over doen. Bergwijn ging zelf van Ajax naar Psv en dat was geen probleem. Nu wilt hij weer terug. Nou big deal! Schijnbaar voelt hij zich toch meer Ajacied. Hij zeurt ook altijd veel over dat hij Ajax had verlaten in de media vind ik. Misschien doet het hem toch wel veel pijn dat hij niet bij Ajax is doorgebroken.

14 mei 2019 om 13:12

Van mij mag hij hoor! 50 miljoen aftikken en lekker naar Amsterdam gaan, lig ik niet wakker van. Iedereen is vervangbaar en zeker de Bergwijn van het afgelopen halve seizoen.

14 mei 2019 om 13:23

PSV doet toch helemaal niet dramatisch? Maar is Ajax al bij PSV geweest met een bod dan? Volgens mij nog niet, en tot dusver hoeft PSV ook niks. Natuurlijk zeggen ze dat een stap naar Ajax onbespreekbaar is. Maar als dat het enige is dat Bergwijn zal willen moet Ajax wel een bepaalde transfersom neer leggen. En dat zal de absolute hoofdprijs zijn. Wil Ajax die betalen, nou dan zullen ze best mee willen werken denk ik. Geen enkel probleem.

Van mij hoeft hij niet te komen hoor. Een talentvolle speler, zeker! Maar 40 miljoen plus die zogenaamde Ajax bonus? Terwijl hij het laatste half jaar geen bal geraakt heeft? Nee, die jongen moet lekker naar het buitenland. Paar miljoen per jaar binnen harken en jezelf ontwikkelen. Hij is wat mij betreft geen gigantische meerwaarde voor Ajax, in ieder geval zeker niet voor 40+ miljoen.

Als Bergwijn graag naar Ajax wil dan heb ik daar als supporter van PSV niks op tegen tenzij er de prijs voor betaald wordt die PSV mag vragen. Als Ajax Bergwijn ook graag wil dan moeten zij dat ook laten zien met een respectvol bod aan Psv, wetende dat Je concurrent hoog in de boom gaat zitten qua vraagprijs. Ik hoop vooral dat Bergwijn beseft wat dit voor PSV en de achterban betekent dat dit niet makkelijk gaat worden. Ik snap ergens ook wel dat Bergwijn alsnog wil slagen bij de club waar hij vertrok in 2011.

De reden dat je via Ajax naar een grotere club gaat dan via PSV vind ik niet terecht. Er zijn genoeg spelers via PSV naar grote clubs gegaan. Het gaat om talent. Wanneer Frenkie de Jong bij PSV had gespeeld was hij ook zeker weten doorgegroeid naar de absolute top en dat heeft vooral te maken met zijn talent. Opleiding bij een club is belangrijk en Ajax staat internationaal er goed om bekend, dit betekent niet dat de opleiding van PSV slecht is. Die hebben ook genoeg kennis om spelers goed op te leiden. Het verschil tussen Ajax en PSV is dat Ajax meer geld weet te vangen en ook meer heeft om een talent binnen te halen dan PSV dit kan.

Ik hoop vooral dat dit niet een strijd wordt waarin Bergwijn een transfer gaat forceren en weigert voor PSV te spelen.

14 mei 2019 om 13:21

Ik kan me als PSV supporter moeilijk voorstellen dat een mede supporter het geen probleem vind dat een van onze beste spelers onze concurrent gaat versterken. Vreemde vorm van clubliefde heb je dan die blijkbaar af te kopen is voor geld.

14 mei 2019 om 13:26

Panerai, hoe vond jij het in het verleden toen er spelers van Ajax naar Eindhoven gingen?

14 mei 2019 om 13:26

We moeten niet zo dramatisch doen. Wanneer PSV een goed bod krijgt, en Bergwijn wil graag, waarom dan niet? Weet je hoeveel Ajaxieden er bij PSV hebben gevoetbald. Daarnaast kun je met dat bedrag je centrale verdedigingsduo vervangen.

14 mei 2019 om 13:38

(panarai)
Club liefde bestaat alleen bij yab yum , dat heb je toch nergens meer zeker niet met de bedragen nu en ik denk dat a Ajax veel beter betaald en B Ajax in betere omstandigheden verkeerd om grotere bedragen te betalen voor spelers om zich te versterken en PSV heeft dat niet die moeten eerst verkopen om te kunnen investeren zeker als je aankopen moet doen van 15/20 miljoen , dus kan ik mij wel voorstellen dat als het buitenland niet lukt voor Bergwijn dat hij richting Ajax wil .

14 mei 2019 om 14:03

Kyle66

Dat waren periodes dat het mondiale voetbal nog totaal anders was. Blijkbaar was dat in die periode's normaal. Gullit naar Psv, Cruyff naar Feyenoord etc. maar dat kan nu echt niet meer wat mijbetreft.

Los van dat PSV helemaal geen geld heeft zou er omgekeerd ook niet op zitten te wachten dat PSV spelers van Ajax gaat kopen hoe goed ze ook zijn.

Laat elkaar gewoon met rust en vecht onderling en tijdens de competitie uit wie de beste is zonder elkaars beste spelers van elkaar te kapen.

Of dit nou waar is of niet, laten we niet hopen dat we hier het Bayern München model krijgen. Elk jaar dezelfde kampioen doet een hoop af aan de spanning van de competitie. Zelfs als Bayern zwak is zoals dit seizoen worden ze waarschijnlijk nog kampioen.

App contact? Hij heeft mer sommige in de jeugd gespeeld em kent ze van de nationale ploegen. Waarschijnlijk feliciteerde hij ze alleen met het kampioenschap en is de rest gewoon verzonnen.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden als hij naar Ajax komt. Echter is 15-20 miljoen een leuk bedrag voor hem en psv wil het dubbele hebben. Kortom, doorschakelen.

Ps: Hoeveel contractjaren heeft hij nog bij Psv?

14 mei 2019 om 13:29

Je weet zelf ook dat 15 tot 20 miljoen een belachelijk bedrag is. Dit zeg je alleen om te trollen. Ook voor 30 miljoen gaat deze jongen niet naar Ajax.

Wat raar zeg dat Bergwijn appcontact heeft met jongens die hij al van kleins af aan kent

Waar rook is is vuur, ik denk dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Supporters reageren emotioneel, zou ik ook doen als het andersom was. Mijn inschatting is dat PSV zal inzien dat ze hem niet kunnen houden en via de media de prijs opdrijven.

14 mei 2019 om 14:27

Jij noemt een mogelijk verlies van 15 miljoen geen groot risico? Dan ben ik blij dat jij mijn boekhouder niet bent. Voor Ajax is dat wel degelijk een groot risico.

Het houdt de gemoederen bezig zullen we maar zeggen, ik geloof er niks van dat ajax een bedrag van boven de 30 miljoen neer wil gaan tellen voor een speler en al helemaal niet voor Bergwijn. Daarbij geloof ik niet dat psv het ooit zou accepteren.

14 mei 2019 om 14:34

De kans dat Bergwijn dat aan gaat geven lijkt mij heel klein. Het zou wel erg dom zijn in een fase dat er nog niet onderhandelt is. Want als het dan misgaat of hij raakt bij wijze van spreke geblesseerd waardoor hij bij PSV moet blijven dan is heel zijn reputatie naar de klote.

Daarnaast maak je een hoop aannames die nergens op gebaseerd zijn. Ik kan ook zeggen dat Man Utd of Inter nu juist bereid zou zijn om verder te gaan voor hem bij wijze van spreken.

Ook lijkt Bergwijn mij ook geen speler die zijn carrière gaat verprutsen en ontevreden op de bank gaat zitten dan.

Geloof je het zelf. Nadat hij in God weet hoeveel interviews heeft aangegeven het niet naar zin gehad te hebben bij Ajax en duidelijk aangaf gelukkig te zijn bij PSV, wil hij nu ineens naar Ajax? De heren zuigen het uit hun duim.

14 mei 2019 om 13:36

Al doen ze dat niet. Als Ajax de hoofdprijs op tafel legt (45-50 miljoen), dan moet Steven lekker naar Amsterdam gaan als hij dat wil. Zal er geen nacht wakker van liggen.

Bergwijn heeft contact via de app gehad met een paar ajacieden, dat zegt wel wat de band is. Ehm. Het is een pikkie van 20 jaar die contact heeft met leeftijdsgenootjes die hij al jaren lang kent. Ja, hij wil absoluut naar ajax. Dit is toch wel een teken. Ik heb app contact met mijn moeder, maar dat betekent toch niet dat ik weer thuis wil gaan wonen.

Dus ik begrijp hieruit dat Neres zeker vertrekt?

14 mei 2019 om 14:09

En jij denkt dat hij komt als invaller?

Als hij graag naar Ajax wil en Ajax wil hem graag, vind ik het prima. Ik kan me alleen niet voorstellen dat Ajax zoveel geld op tafel wil leggen. Ze vissen nu in een vijver van tussen de 10-20 miljoen per speler en dat legt ze toch ook geen windeieren. Ik denk dat ze daar beter mee door kunnen gaan. PSV en Feyenoord kunnen namelijk niet in die vijver vissen. Prijzen van 30-40 miljoen voor spelers betalen is zelfs voor Ajax te veel risico denk ik.

Dat Ajax interesse in hem heeft geloof ik, dat hij zelf misschien hier wel oren naar heeft geloof ik ook nog wel, maar dat Psv hem aan Ajax verkoopt geloof ik helemaal niets van. Misschien, heel misschien als dhr. Bergwijn het hoog op gaat spelen door te weigeren naar een andere club te gaan en te weigeren te trainen/spelen dat Psv zich genoodzaakt voelt om mee te werken, maar moet je zo'n spelers dan willen?

Mocht dit waar zijn dan heeft PSV wel een groot probleem. Bergwijn houden is dan geen optie meer ivm supporters en clubvoorkeur, de grote clubs weten dit ook en gaan minder betalen. Dus moet PSV akkoord gaan met een lage transfersom of ze moeten aan Ajax verkopen voor een marktconforme prijs (35 mol ofzo). Dat is voor Ajax geen probleem lange heb hij ook voor een hoger bedrag verkocht gaat worden

14 mei 2019 om 14:17

Dit is een redenering van lik mijn vestje. Waarom zouden andere ploegen minder gaan bieden dan Ajax? Het komt vaker voor dat Ajax-supporters het gevoel hebben dat alles in het voetbalwereldje met Ajax te maken heeft, maar dat is echt niet zo.

De telegraaf, dat mensen geld kunnen verdienen door zoveel onzin te praten.

die gaat echt net weg, en als die wel weg gaat zal ajax 150% zijn waarde moeten betalen, dan kan je als ajax zijn de beter een jonger talent halen

14 mei 2019 om 14:06

Daar ben ik het mee eens. Maar als hij weg wil naar ajax dan kan PSV hem moeilijk houden. Dan moet hij of goedkoop naar een buitenlandse club, een jaar uitgefloten worden, of vo9r een redelijke prijs naar Ajax. Meer dan 35 miljoen zou ik niet betalen als ik Ajax was

14 mei 2019 om 14:33

hij is weggemoeten bij ajax in de jeugd omdat hij niet goed genoeg was, PSV heeft hem daarna gemaakt tot wat hij nu is. Sportief gezien kan je net zeggen dat er veel verschil is. allebij CL en allebij gaan ze voor kampioenschap in dezelfde competitie. Dus ik zie ook echt geen een enkele reden dan meer salaris waarom hij naar ajax zou gaan.

en psv laat hem echt neit gaan voor minder dan 50 naar ajax.
naar buiteland zie ik ze niet lager gaan dan 40

14 mei 2019 om 15:15

Hij is helemaal niet weg gemoeten omdat hij niet goed genoeg was, hij was juist een van de uitblinkers in veel jeugdteams samen met Appie en (later ook) Donny. Hij is weggegaan door een uit de hand gelopen conflict met zijn toenmalige jeugdtrainer Orlando Trustfull, die hem op een toernooi op de bank zette. Bergwijn's vader reageerde hier ludiek op door met een witte zakdoek te gaan zwaaien, dit viel verkeerd bij de trainer en die stuurde Bergwijn weg. Mijns inziens een fout van Trustfull, want Bergwijn was een van de meest getalenteerde jongens in de opleiding. Dus nee, hij is niet weggestuurd vanwege een gebrek aan kwaliteit maar door een (in mijn ogen) opportunistische trainer die te trots was om de problemen tussen Bergwijn(s vader) en zichzelf uit te praten en aan de kant te zetten.

Leuke soap zo net voor het einde van het seizoen. Ajax is momenteel een stapje hoger maar voornamelijk het salaris en het doorstromen naar een mooiere buitenlandse club zal meespelen. Als topspeler ga je vanuit PSV naar Brighton, Everton en Betis. Vanuit Ajax naar Barca, Bayern, City etc. Dat heeft met het internationale appeal van Ajax te maken, meer dan met de recent historische resultaten want die zijn zeker in Psv's voordeel.

Buiten dat PSV de cup verprutste tegen RKC thuis hebben ze gewoon een erg goed seizoen gedraaid. Dat ze in de CL groep vierde werden in een groep met twee halve finalisten CL en tweede worden op waarschijnlijk 3 punten achterstand betekent dat het toch allemaal wel erg meevalt.

Natuurlijk, geen prijzen is net als voor Ajax een mislukt seizoen, maar als je naar de cijfers kijkt hebben ze gewoon net mis gezeten en niet heel erg mis.

Maar stel het verhaal klopt wel, zou het een versterking zijn voor Ajax?

Als Ajax (toevallig mijn club) moet je de geloofwaardigheid van de competitie beschermen en niet gaan trekken aan spelers van de concurrent... komop scouting dit moeten we in eigen schoot opleiden wij zijn toch Ajax en 4-3-3 ?

Als achteraf blijkt dat dit weer pure onzin is mag ik hopen dat we Valentijn Driessen het komende half jaar even niet meer op tv, voetbalzone of in ze eigen krantje te zien krijgen.

PSV moet niet zo flauw doen.Psv kwam om kampioen te worden net iets tekort. Natuurlijk moet je zeker je spelersbeleid laten gelden.Als echter een speler ook graag weg wil dan telt dat mee.Geen koehandel dus we hebben met mensen te maken
Waar ben je anders dan mee bezig.
Laat Bergwijn naar Ajax gaan, als Bergwijn zelf ook wil!

14 mei 2019 om 14:18

Mogen we wel zelf bepalen wat we voor de speler willen hebben, of moeten we dat ook aan Ajax en Bergwijn overlaten?

14 mei 2019 om 14:32

Door fair te onderhandelen met alle betrokkenen.Kan natuurlijk uiteindelijk om welke reden dan ook af afketsen.

Prima stap voor Bergwijn, ik zie de Europese top nog niet voor hem gaan dan is Ajax prima tussen stap wat je kan maken.

Volgens mij zijn er voor Ajax genoeg andere opties die niet slechter zij dan Bergwijn en stukken goedkoper. De reden waarom ze dan toch voor Bergwijn gaan laat zich raden: het is puur machtsvertoon. Ze willen domweg laten zien dat ze de beste speler van de concurrent kunnen weg kopen. Persoonlijk vind ik 40-50 miljoen uitgeven terwijl je bijvoorbeeld Pavon voor de helft kan kopen wel erg veel geld om enkel je financiële spierballen te laten zien, en het zal Ajax ongetwijfeld ook goodwill kosten van andere clubs in de eredivisie, maar dat moeten ze natuurlijk helemaal zelf weten.

Er kan natuurlijk een kern van waarheid in zitten. Echter lijken mensen te vergeten dat bergwijn niet de enige is die wat te zeggen heeft hier. Hij staat gewoon nog 3 jaar onder contract en er zijn buitenlandse clubs die hem ooj kunnen betalen. Hoezo zou psv zich maar neer moeten leggen wat bergwijn wilt. Gewoon iets goedkoper dan maar aan hwt buitenland verkopen, zijn we meteen af van het gezeik.

Ajax gaat echt geen 40miljoen overmaken aan een concurrent

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren