Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Vertrek van Bergwijn naar Ajax ‘onbespreekbaar’ voor PSV

Laatste update:

De Telegraaf wist in de nacht van maandag op dinsdag te melden dat Ajax vol inzet op de komst van Steven Bergwijn. De vleugelaanvaller van PSV zou ‘niet afwijzend’ staan tegenover een terugkeer naar Amsterdam. Voor de Eindhovenaren is een vertrek van Bergwijn naar Ajax echter onbespreekbaar, zo laat men in een reactie weten aan Voetbal International en het Eindhovens Dagblad.

Voorlopig hebben de Amsterdammers nog geen officieel bod neergelegd bij PSV voor Bergwijn. Indien Marc Overmars, directeur voetbalzaken, zich op korte termijn toch in Eindhoven meldt voor de vleugelaanvaller, zal hij een duidelijke 'nee' te horen krijgen. PSV is geenszins van plan om Bergwijn naar Amsterdam te laten vertrekken en lijkt met deze reactie een duidelijke signaal af te geven richting Ajax, dat qua financiën de beste spelers bij de concurrentie kan wegkapen. "Wij hebben niets gehoord van Ajax of de zaakwaarnemer hierover. Een transfer naar Ajax is voor ons onbespreekbaar", zo laat een zegsman van PSV weten aan het Eindhovens Dagblad.

In een eerder stadium werd al gemeld dat PSV niet onwelwillend staat tegenover een vertrek van Bergwijn, die minimaal veertig miljoen euro moet opbrengen. Het is dus echter wel de bedoeling dat de aanvaller naar het buitenland trekt, waar Internazionale, Manchester United, Bayern München, Borussia Dortmund en TSG 1899 Hoffenheim hem nadrukkelijk volgen. Het contract van Bergwijn in Eindhoven loopt nog tot medio 2022.

Bergwijn speelde tot 2011 in de jeugdopleiding van Ajax, waarna hij Amsterdam verruilde voor PSV. Daar heeft hij inmiddels 119 wedstrijden in de hoofdmacht achter de rug, waarin hij goed was voor 25 doelpunten en 28 assists. Zijn zaakwaarnemer Fulco van Kooperen liet eerder aan De Telegraaf en Voetbal International weten dat de naam van Bergwijn 'serieus ter sprake is gekomen' in gesprekken met Overmars.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
14 mei 2019 om 09:24

Tja Ajax is een keer kampioen en ze menen direct alles te kunnen. Overigens ken ik een goede vriend van Bergwijn en die heeft laten weten dar Steven absoluut nooit naar Ajax wil. Dus geen sprake van een transfer. Telegraaf wil sensatie maken.

14 mei 2019 om 09:28

Ik ken ook een zeer goede vriend van Bergwijn die zegt weer dat Bergwijn er voor open staat om terug te keren bij Ajax, we gaan zien wat er gebeurd in de zomer, zijn tot nu toe geruchten die zullen ook wel blijven komen tot het nieuwe seizoen begint.

14 mei 2019 om 09:30

@mannschaft

Je spreekt jezelf wat tegen.

Eerst zeg je dat ze menen alles te kunnen omdat ze kampioen zijn geworden en vervolgens schrijf je dat de Telegraaf sensatie wil maken, dus hebben ze PSV hier niet over geinformeerd volgens jou. Wat is het nou?

Als Ajax met een zak geld staat in Eindhoven, moeten we nog maar eens zien wat PSV doet. Geld doet alles tegenwoordig. Al hoop ik niet dat Ajax zoveel geld voor hem gaat neerleggen. Wat er allemaal waar van is, moeten we nog maar zien.

14 mei 2019 om 09:32

Ongeacht dat Ajax wel de financiële daadkracht heeft om Bergwijn aan te trekken vind ik niet dat ze 40-50 miljoen moeten uitgeven voor hem. En die opmerking van “Ajax is een keer kampioen en menen direct alles te kunnen” vind ik wel een beetje onzinnig. Ajax is al 33 keer eerder kampioen geweest, das nog een stuk meer dan PSV . En zoals het er financieel nu naar uitziet gaat Ajax de komende jaren domineren in NL.

14 mei 2019 om 09:34

Nee, Ajax heeft geld om dat te realiseren. Het is een kwestie van hoe hoog Overmars inzet of deze transfer gaat gebeuren, want elke speler is te koop.

Overigens ken ik de melkboer van de nicht van de tante van Bergwijn, en die zegt dat de transfer al in kannen en kruiken is. Natuurlijk is er geen sprake van een transfer, men is nog in de aftastfase.

14 mei 2019 om 09:34

Muah, het is een Amsterdammer, heeft daar in de jeugd gespeeld en is goed bevriend met Donny. Ik had het geen gekke transfer gevonden, maar snap de houding van PSV heel goed. Of ze het nou menen of niet, deze houding geeft ze de mogelijkheid alles te vragen wat ze willen.

Los daarvan zou ik het van Ajax' kant alleen snappen als Neres of Ziyech weggaan. Steven is op dit moment, vind ik, echt nog wel minder dan die twee en 40 miljoen voor een aankoop in de breedte en om de tegenstander te verzwakken vind ik echt buitensporig.

Sowieso vind ik iemand kopen om de concurrent te verzwakken totaal overbodig. We willen een zo sterk mogelijke competitie en dat gaat zo niet lukken. Als een speler uit jouw competitie een directe versterking is snap ik het volledig.

14 mei 2019 om 09:37

Jaja, die verhalen van 'goede vrienden' ken ik. Echt goeie bron, man.
En dat 'keertje kampioen' is ook een beetje kinderachtig. Als Ajax de juiste prijs biedt en Bergwijn zou willen, moet PSV gewoon meewerken. Want waarom niet? Is goed voor de Nederlandse competitie en dus goed voor Psv. Dat kortzichtige gedoe van iedereen...

14 mei 2019 om 09:43

Bergwijn heeft ook zelf meerdere malen aangegeven dat PSV in zijn hart zit en dat hij zichzelf nooit meer in een Ajax-shirt ziet voetballen. Lijkt me dat hij dus niet op een dergelijke transfer zit te wachten, al kan een zak geld een hoop bij mensen teweeg brengen.

14 mei 2019 om 09:45

Precies. Dan blijven al die miljoenen binnen de landsgrenzen. Dikke prima toch.

14 mei 2019 om 09:46

Als Ajax daadwerkelijk bereid is om zo'n waanzinnig bedrag (komt ook gewoon extra geld bovenop omdat PSV niet aan een concurrent wil verkopen) neer te leggen, gaat PSV heus ook wel overstag. Die kunnen met dat geld dan ook gewoon weer de markt op.

Maar het lijkt me toch echt onbegrijpelijk als Ajax dit doet.

14 mei 2019 om 09:48

@ajaxxxlove: Dit is natuurlijk een schaakspel. PSV kan niet zonder slag of stoot haar topper kwijtraken aan haar grootste concurrent en dient dus ook geloofwaardig te zijn naar de achterban. Daarbij is de vraagprijs natuurlijk ook een belangrijke factor.

Bergwijn lijkt mij alleen naar Ajax te vertrekken als hij een plek in de basiself kan verwachten. PSV kan dan bijvoorbeeld voor Stengs gaan.

14 mei 2019 om 09:49

"muah, het is een Amsterdammer, heeft daar in de jeugd gespeeld en is goed bevriend met Donny."

Maar hij is wel vervelend weggegaan bij Ajax. Zijn vader had ruzie met zijn trainer en daarom werd hij weggestuurd.

Daarbij denk ik dat Bergwijn te ambitieus is om te kiezen voor een stap opzij in de eredivisie.

14 mei 2019 om 09:50

Dus je zegt in een reactie dat en Ajax de speler wil kopen want ze zijn zo arrogant na een kampioenschap (je vergeet wat ze nog meer gepresteerd hebben en ze zijn daarin 0,0 arrogant) en dat de Telegraaf dit verzonnen heeft.. Heel sterk. Ik word altijd zo moe van mensen die van alles van een club vinden op basis van wat journalisten of dergelijke personen roepen. Stop eens met oordelen totdat er feitelijk is te be-/veroordelen is.

14 mei 2019 om 09:51

@superstick

'' Als Ajax de juiste prijs biedt en Bergwijn zou willen, moet PSV gewoon meewerken'''

PSV moet helemaal niks, het zou oliedom zijn om puur voor geld de grote concurrent nog verder te versterken. Waarom zou PSV in godsnaam in zee gaan met Ajax terwijl er ook genoeg interesse is vanuit het buitenland die bereid zijn vergelijkbare bedragen te betalen.

Er zit werkelijk 0 logica in je pleidooi.

14 mei 2019 om 09:53

PSV kan zich met de inkomsten en het verlies van Lozano en Bergwijn dusdanig versterken op meerdere posities dat ze sterker zijn dan nu.

14 mei 2019 om 09:56

Mijn moeder zei ook al dat het een kwestie van tijd is.
OT: Bayern praktijken hier in Nederland, zal niemand baat bij gaan hebben. Behalve Ajax dan natuurlijk.

14 mei 2019 om 09:57

@drl80

Dat klopt, maar ter informatie: PSV kan spelers aan meer clubs verkopen dan Ajax. Er is genoeg interesse in Bergwijn door clubs die minstens zo veel geld te besteden hebben dan Ajax.

14 mei 2019 om 10:01

Jij reageert echt altijd als door een wesp gestoken als het om jouw oh zo geliefde philips gaat. Punt is gewoon dat als Bergwijn alleen naar Ajax wil, omdat hij speeltijd belangrijk vindt, hijzelf daar wel degelijk een bepalende stem in heeft. Zegt psv dan nee, zitten ze met een ontevreden speler en wint helemaal niemand. Dus als ergens 0 logica in zit, is het (zoals wel vaker) in jouw verhaaltje.

14 mei 2019 om 10:04

ik hoop dat dit zo niet waar is! ! ! ! dit verhaal komt van uit de kant van psv en daar ben ik van overtuigt, met dat geld kan je makkelijk het salaris van ziech, van de beek, en nerez openbreken en dan heb ik het nog niet eens is het salaris dat bergwijn moet gaan verdienen, dit lijkt me dan een broodje aap verhaal.met met 35 miljoen kan je prima ook teken geld bij bepaalde spelers neer gaan leggen in plaats van een salaris.

in totaal zou bergwijn dan twee miljoen per jaar verdienen en dan nog een som van 35 miljoen, premies voor winst in de champions league, die jongen gaat ajax al over de 45 miljoen kosten, misschien wel 50 miljoen. zo goed is bergwijn nou ook weer niet. hij moet in de spel van ajax passen.ik weet niet of hij de aanpassingen aan kan.maar voor 35 miljoen heb je zeker betere spelers in europa, en denk is aan die jongen van real madrid, het talent... hoe heet hij ook al weer? Martin odegaard ,beter daar je geld in inverteren, het middenveld moet versterkt worden.

voor 50 miljoen kan je beter andere spelers een beter contract geven of teken geld toe geven.

hoe wanhopig is Psv? ik twijfel erg of bergwijn zou slagen bij ajax moet je tussen de lines kunnen voetballen, mee verdedigen, en op de vierkante meter een mannetje dol kunnen spelen, zoals nerez, ziyech, dat kunnen etc etc.

en dan hoor je uit psv zijde dat ze de ligt wel in een deal willen betrekken laat me niet lache, dit is de grootste waanzin ooit.
de ligt kan naar elke euopese top club, dan lijkt me psv wel een stapje achter uit,

14 mei 2019 om 10:07

Qua eredivisie is Ajax een stap opzij inderdaad, alleen qua toekomst is Ajax wel degelijk een stap omhoog. Iedereen ziet dat spelers van Ajax naar grotere clubs gaan voor grotere bedragen en meer salaris. Een stap opzij is daarom ook een stap vooruit in dat opzicht. Het zou betekenen dat Bergwijn een weloverwogen tussen stap neemt. Nevertheless is dit vrijwel onmogelijk.

14 mei 2019 om 10:10

@Panerai

Je weet uiteraard niet of buitenlandse clubs bereid zijn een dergelijk bedrag te betalen. De zaakwaarnemer is van elke club op de hoogte en gaat niet zomaar het gesprek aan met Overmars. Sterker nog, ik denk oprecht dat er geen enkele buitenlandse club meer dan 30 miljoen betaald op het moment voor Bergwijn. Dat is omdat de clubs met serieuze interesse geen geld smijters zijn. De zogenaamde interesse van United daargelaten. En als PSV 35 miljoen van ajax krijgt en minder dan 30 miljoen uit het buitenland word het een serieuze optie.

14 mei 2019 om 10:17

"qua eredivisie is Ajax een stap opzij inderdaad, alleen qua toekomst is Ajax wel degelijk een stap omhoog."

Mwah, ik denk dat het verschil tussen Ajax en PSV niet zo groot zal worden als veel mensen nu denken. Uiteraard, Ajax is nu heel veel rijker dan Psv, maar spelers die meer dan 20 miljoen kosten kunnen ze toch niet halen, want die willen nou eenmaal niet naar de eredivisie. Dan blijf je dus hangen bij spelers van rond die prijsklasse. En als bij PSV nu Lozano, Bergwijn en nog een paar spelers (zoet, De Jong, Pereiro... ) vertrekken, dan heeft ook PSV de middelen om een aantal spelers uit die prijsklasse te halen.

Daarbij verwacht ik dat de leegloop bij Ajax harder aan zal komen dan bij Psv. Want laten we eerlijk zijn: Ajax gaat er zeer zeker niet in slagen om spelers te vinden die kwalitatief ook maar een klein beetje in de buurt komen van De Jong en De Ligt.

14 mei 2019 om 10:21

Volgens mij spelen er ook voormalig Ajax spelers bij Psv. En gebeurde dat in de geschiedenis wel vaker. Zo raar is dat niet.

14 mei 2019 om 10:28

Europa league finale, halve finale CL, F de Jong naar Barcelona. De Ligt en vd Beek aan Europese top gelinkt. Qua competitie is Ajax een stap opzij, qua salaris, toekomst perspectief en mogelijke vervolg transfer is Ajax gewoon veel verder dan PSV. De beste spelers van ajax worden gelinkt aan de top 10-15 clubs. De beste spelers van PSV aan club 15-50. Dat zijn nog steeds prachtige clubs alleen wel van mindere statuur. Dat mag je gewoon erkennen hoor.

14 mei 2019 om 10:32

Zei Wijnaldum ook over Feyenoord destijds.

14 mei 2019 om 10:35

"volgens mij spelen er ook voormalig Ajax spelers bij Psv."

Rosario en Bergwijn zijn in de jeugd weggestuurd bij Ajax, Viergever mocht transfervrij vertrekken en Malen was al een paar jaar weg bij Ajax toen hij naar PSV kwam. Is allemaal wel wat anders dan dat je gaat trekken aan de sterspeler van je directe concurrent.

14 mei 2019 om 10:37

"zei Wijnaldum ook over Feyenoord destijds."

Andere situatie. Feyenoord stond er financieel zo slecht voor dat Wijnaldum verkopen een noodzaak was. Bovendien lag dat minder gevoelig, omdat Feyenoord op dat moment niet echt een topclub meer was (waren net als 10e geëindigd).

14 mei 2019 om 10:40

Hahahahahahaha het is niet dat we een x kampioen worden dat we alles kunnen maken. We hebben een bankrekening vol met geld meer dan alle NLse clubs bij elkaar en daarom kunnen we alles maken. Ik ken Stevie uit de buurt en het pleintje en die zei vroeger al "dat ie niet voor ze plezier naar Eindhoven ging"

14 mei 2019 om 10:40

@D-Bergkamp:

Kan allemaal wel zijn, maar feit is dat je ook bij Ajax nog gewoon in de eredivisie speelt. Dat je wederom dat rondje langs Heracles, Emmen, ADO en Fortuna moet gaan maken (en wellicht het seizoen daarna nog een keer, Ajax zal immers een speler niet halen met de intentie om hem maar één seizoen te houden). Dat bedoel ik met een stap opzij. Daar heb je toch geen trek in als je eventueel ook naar Engeland of naar Spanje zou kunnen gaan?

14 mei 2019 om 10:48

Tadic/Blind speelden tegen Coty, Arsenal, Chelsea etc en kwamen toch terug? Ziyech kwam naar en bleef bij Ajax ondanks het buitenlands? Tagliafico en Onana tekenen toch bij voor een jaar en blijven? De selectie van Ajax geeft juist aan dat de spelers niet meer zomaar voor Engeland/Spanje kiezen. Die geeft juist aan dat andersom een feit is. Spelers kiezen sneller voor Ajax dan voor subtop buitenland. En juist daarom is Ajax geen stap opzij maar een stap vooruit. Salaris, toekomst perspectief, vervolg stappen etc spreken allemaal in het voordeel. Iedereen ziet dat een Lozano aan Napoli word gelinkt als ster speler. En iedereen ziet ook de de Jong, DeLigt, vd Beek, Ziyech, Onana, Tagliafico, Neres aan de absolute top 8 word gelinkt.

Leer accepteren dat qua competitie Ajax een stap opzij is, maar qua alle overige dingen Ajax een stap vooruit is met heel veel perspectief

14 mei 2019 om 10:56

Leuk dat jullie menen Bergwijn direct of indirect te kennen, maar ik was van het weekend op de verjaardag van de oom van Bergwijn, die een goede vriend is van mijn schoonvaders zakenpartner. Steven was daar zelf ook, hij kwam alleen wat later. Op zulke momenten wil je van alles van zo'n jongen weten maar je voelt ook aan alles dat hij daar waarschijnlijk helemaal geen trek in heeft zo vlak nadat ze het kampioenschap verpest hebben. Maar de sfeer was al vrij jolig omdat driekwart van de familie van Bergwijn toch voor Ajax is en de meesten staken een beetje de gek aan met hem, dus ik besloot hem toch lastig te vallen met 1 vraag. Ik vroeg hem: Steven, zou je niet liever naar Ajax willen? Waarop hij antwoordde: Ik weet niet, is roti lekkerder bij de Surinamer dan bij de Chinees? Daarna liep hij geïrriteerd weg. Ik heb nog nooit roti gehad bij de Chinees, volgens mij kan dat ook helemaal niet, maar ik maak hieruit op dat Bergwijn welwillend staat tegenover een transfer naar Ajax.

14 mei 2019 om 11:13

@D-Bergkamp:

Zo, het is jullie wel aardig naar de bol aan het stijgen in Amsterdam, niet?

Uiteraard, het zou kunnen dat Ajax vanaf nu volstrekt superieur wordt in Nederland en structureel lekker mee blijft draaien in de CL. Maar zullen we het even afwachten?

Het is nog maar een seizoen geleden dat Ajax in de kwalificatiefase van de Europa League sneuvelde en dat PSV al in de 31e speelronde kampioen werd. Dan vind ik het één goed seizoen later nog wat te vroeg om al te doen alsof Ajax lichtjaren voor ligt op Psv. Vooral omdat ik er niet vreemd van opkijk als Ajax komend seizoen, zonder De Ligt, De Jong en wellicht nog wat basiskrachten, gewoon weer ouderwets in december klaar is in Europa.

14 mei 2019 om 11:16

@superstick Zullen we onderhand een keer ophouden alles wat Ajax doet 'goed voor de Nederlandse competitie' te noemen. Niets goeds aan, straks Bayern taferelen, zit niemand op te wachten. En de arrogantie dat Ajax het Nederlandse voetbal is en internationaal bla bla, nee gewoon niet. Rete irritant. Concurrentie is goed voor de competitie, stukje nivelleren tussen de clubs houdt het veel spannender. Bij 250miljoen eigen vermogen zoek je maar een eigen competitie wat mij betreft, ik heb liever spanning tot de laatste dag.

14 mei 2019 om 11:27

Dat zou dan ook andersom werken volgens jouw pleidooi.... maar toch voetbalt Viergever bij PSV, Vermeer bij Feyenoord... Er wordt ook op de interne markt gewoon gekocht en verkocht door de topclubs. Ik zie het alleen niet met Bergwijn gebeuren aangezien er genoeg rondloopt bij Jong Ajax om een vertrek van Neres en Ziyech op te vangen. Daarnaast heb je ook nog wat mensen op de bank zitten (Labyad, Dolberg) die op die plekken kunnen spelen. Dus ik zie Ajax niet 40 mln op tafel leggen voor Bergwijn.

14 mei 2019 om 11:35

In de tachtiger jaren kocht PSV heel veel spelers van Ajax. Dat vond men toen helemaal niet erg. Zelf vind ik het nu ook niet erg dat Ajax goede spelers wil kopen; eventueel van Psv. Los van het feit of PSV niet aan Ajax wil verkopen, zou ik voor goedkopere alternatieven in b.v. Zuid-Amerika gaan. Want zo goed was Bergwijn in de tweede helft van de competitie nu ook weer niet om daar een 40/45 miljoen voor neer te tellen. Wel leuk dat Ajax dit probeert, mocht dit waar zijn. Helemaal niet erg dat PSV voelt dat de rollen nu omgedraaid zijn!

14 mei 2019 om 11:53

@pinko:

Dat is meer dan dertig jaar geleden. Kon je geen oudere koe vinden?

14 mei 2019 om 12:11

@cabinssence, Quote " Vooral omdat ik er niet vreemd van opkijk als Ajax komend seizoen, zonder De Ligt, De Jong en wellicht nog wat basiskrachten, gewoon weer ouderwets in december klaar is in Europa"

IK heb het even opgezocht van de laatste 10 jaar heeft Ajax 8x overwinterd en PSV 5x.
En ja ik heb een 10 jaar genomen, over een ander periode is het misschien anders. Maar kom niet met de onzin 'ouderwets klaar in december wat gewoon niet klopt.
Als je dan toch over als vanouds wilt reageren, spreek dan over PSV a.u.b.

On topic, we zullen het zien met Bergwijn, voor mij hoeven ze hem niet te halen,mocht dit al waar zijn vanuit Ajax.
Verder zijn veel mensen hier weer lekker snel op hun teentjes getrapt als het om Ajax gaat, oow ze hebben geld hoor kijk ze een s arrogant doen, maar vanuit al dit is geen enkele communicatie van Ajax geweest alleen media, maar Ajax is arrogant en denken de boel wel eens te kunnen bepalen.

Wat een onzin allemaal. Denk eerst even na voor dat je je onderbuik gevoelens gaat aanspreken.

14 mei 2019 om 12:32

Flink gaan bieden?
Denk niet dat ze boven de 100 miljoen gaan bieden.

14 mei 2019 om 12:49

Elke speler heeft vanuit de club gezien inderdaad een prijs...echter moet de speler zelf ook altijd nog ergens een krabbeltje onder zetten. Mocht een club uit Congo ineens 70 miljoen bieden op Psv, dan zal PSV wel akkoord gaan, maar Bergwijn niet.

14 mei 2019 om 13:01

@ajax33*

"maar kom niet met de onzin 'ouderwets klaar in december wat gewoon niet klopt."

Nou, vooruit, dan maak ik er van:

"vooral omdat ik er niet vreemd van opkijk als Ajax komend seizoen, zonder De Ligt, De Jong en wellicht nog wat basiskrachten, gewoon weer ouderwets in december uit de CL en in februari uit de EL ligt."

14 mei 2019 om 13:08

Sorry cabinessence, ik vind Je vaak redelijk argumenteren, maar dit gaat er bij niet in.

Het fundament van PSV is gebouwd op een ploeg die volledig bij elkaar gekocht is bij directe concurrenten. Met name Ajax. Søren Lerby, Frank Arnesen, Ronald Koeman, en Gerald Vanenburg van Ajax, en de sterspeler van Feyenoord, Gullit.

Zonder deze spelers was PSV nu gewoon een soort Utrecht of Twente geweest.

Het is in mijn ogen nogal hypocriet om nu verongelijkt te reageren wanneer de rollen omgedraaid zijn. Of dat nu dertig jaar geledens of niet, dat maakt niets uit. Het is precies hetzelfde op een verschil na, Ajax is al een topclub, PSV heeft zich op die manier naar de top gekocht.

Objectief gezien is PSV een verrijking geweest voor de competitie, maar dat doet er niets aan af. Als Bergwijn of welke speler dan ook liever bij Ajax speelt, moet je daar een prijskaartje aan hangen. Als de clubs dan akkoord gaan is er niets aan de hand. Net zoals dertig jaar geleden.

14 mei 2019 om 13:12

Pinko precies, ik gun daarnaast Feyenoord en Psv geen cent. Logischerwijs komt er heel veel bonus geld boven op, omdat men niet wilt dat Ajax op de stoep staat.

14 mei 2019 om 14:08

"zonder deze spelers was PSV nu gewoon een soort Utrecht of Twente geweest."

Ja, want PSV werd pas in de jaren tachtig dankzij al die ex-Ajacieden een topclub en was daarvoor een soort Utrecht/twente...

O nee, wacht even... We kijken even naar PSV in de jaren zeventig:

1972 halve finalist Europa Cup Ii
1974 bekerwinnaar
1975 halve finalist Europa Cup II, landskampioen
1976 halve finalist Europa Cup I, landskampioen, bekerwinnaar
1978 winnaar Uefa Cup, landskampioen

14 mei 2019 om 14:17

Telt dat dan niet meer?;-). Als Ajax fan zijnde zou ik dit wel leuk vinden. Dat nu PSV knarsetandend moet toezien dat Ajax haar beste spelers kan kopen, als ze dat willen. Even los van het feit dat ik nog maar moet zien of het waar is dat Ajax vol voor Bergwijn gaat. Op dat moment kan PSV wel zeggen wij verkopen niet aan Ajax, maar als de speler dat perse wil? Niet doen en een ontevreden speler die nergens anders heen wil? Zeg het maar....

14 mei 2019 om 14:33

"op dat moment kan PSV wel zeggen wij verkopen niet aan Ajax, maar als de speler dat perse wil? Niet doen en een ontevreden speler die nergens anders heen wil? Zeg het maar...."

Ik ga er vanuit dat Bergwijn zelf professioneel en volwassen genoeg is om te beseffen dat hij bij z'n volle verstand een contract heeft getekend en niet in dienst is bij een liefdadigheidsinstelling, maar bij een topclub. En dat een topclub het naar zichzelf en z'n achterban toe gewoon echt niet kan maken om een speler naar de directe concurrent te laten gaan, tenzij er een bedrag geboden wordt dat toch zeker meer dan markconform is.

14 mei 2019 om 14:38

Whahaha helemaal goed deze.
Wat er uit gaat komen en wie van de innercircle gelijk gaat krijgen: ik denk dat Bergwijn zeker een aanwinst zou zijn. Verder wachten we lekker af.

14 mei 2019 om 14:40

Je kan wel gaan zeuren maar in het verleden kocht PSV dankzij meneer Philips spelers als b.v. Kieft, Arnesen, Wouters, Lerby van Ajax maar nu gaat het omgekeerde gebeuren.

14 mei 2019 om 14:50

"je kan wel gaan zeuren maar in het verleden kocht PSV dankzij meneer Philips spelers als b.v. Kieft, Arnesen, Wouters, Lerby van Ajax maar nu gaat het omgekeerde gebeuren."

Ten eerste moet ik nog maar zien of het echt gaat gebeuren. Ik geloof er weinig van.

Ten tweede heeft PSV geen van de spelers die jij nu noemt rechtstreeks van Ajax gekocht. Kieft kwam van Torino, Arnesen van Anderlecht, Wouters van Bayern Munchen en Lerby van Monaco.

Ten derde is het niet zo, zoals jij nu wil insinueren met "meneer Philips", dat PSV in die tijd een steenrijke, met geld smijtende suikeroom had en de rest niet. Philips was gewoon de shirtsponsor van Psv, net zoals TDK dat was van Ajax.

14 mei 2019 om 15:58

@ cabinessence, ik zou je gezicht wel eens willen zien mocht dit toch waar zijn en rondkomen

15 mei 2019 om 13:16

Ja. Psv is drie keer kampioen geweest. Daarvoor was het niets en daarna tot ‘86 ook niet. Pas toen er goed werd ingekocht kwamen de grootste successen.

14 mei 2019 om 09:57

Leuk verzonnen gerucht van de Telegraaf zoals altijd.

Gaat nooit naar ajax dat geloof ik niet......

14 mei 2019 om 09:19

Hij zou het zelf misschien nog wel willen maar PSV gaat vanzelfsprekend niet meewerken aan deze transfer.

14 mei 2019 om 09:54

Zou wel een geweldige transfer zijn. Prachtige speler die Bergwijn. Als Bergwijn zegt te willen gaan, vraag ik mij af hoe de verstandhoudingen worden...

14 mei 2019 om 11:11

Als Ajax 5 miljoen meer biedt dan de andere bieders die misschien geen 40 miljoen willen neertellen kan ik je verzekeren dat PSV toch wat minder moeilijk doet dan nu, zo aan het begin van de onderhandelingen. Want die gaan er echt wel komen.

14 mei 2019 om 10:24

Iedereen die ook maar een beetje begrijpt hoe deze wereld in elkaar zit snapt dat.

14 mei 2019 om 09:22

Kwestie van heel veel geld.

14 mei 2019 om 09:30

En dan? Je bent hier niet met 15-20m klaar. Bergwijn wegkopen bij PSV betekent ook de kas van PSV flink spekken.

14 mei 2019 om 09:33

minimaal 60mil vragen. bergwijn is zeker 40/50mil waard en doe er nog maar 10/20mil bovenop, onder het motto wil je de spelers vna de concurrent betalen dan, en ajax heeft genoeg geld

14 mei 2019 om 09:40

Als Ajax het niet doet zal een andere club de portemonnee wel gaan trekken. Als je hem haalt ga je er sportief op vooruit en omdat hij nog relatief jong is zal er een kans bestaan dat hij na goede prestaties weer met winst wordt doorverkocht.

14 mei 2019 om 09:43

Door welke prestaties is bereiken 40/50 mil waard? Paar eredivisie goals? Vind het een leuke speler maar wat je roept is absurd naar mijn mening

14 mei 2019 om 10:07

De markt is nogal veranderd en er zullen natuurlijk meer clubs achter hem aanzitten. Want op dit moment bestaat het lijstje van succesvolle jonge haalbare buitenspelers toch uit Lozano, Neres, Bailey, Pepe, Oyarzabal, Malcom en Bergwijn. Dat houdt in dat hij zeker op de lijstjes zal staan en regelmatig horen we ook dat er interesse in hem is daarom denk ik dat PSV hem echt wel kan verkopen voor 35-40 miljoen.

14 mei 2019 om 10:13

Verschil is dat Neres, Bailey en Malcom zich allemaal al op een veel hoger niveau hebben laten zien en daarom al meer geld waard zijn. Op basis van de prestaties in de eredivisie gaat geen club 40 miljoen voor hem neer leggen. Zelfs geen 30 miljoen op het moment. De mindere tweede seizoenshelft werkt daar in absoluut niet in mee. Net zoals de Kansloze CL uitschakeling dit jaar.
De enige reden dat Bergwijn voor Ajax bespreekbaar is en misschien haalbaar is, is omdat de zaakwaarnemer weet dat er nog geen enkele club serieus 30 miljoen overwogen heeft.

14 mei 2019 om 10:21

Nou de statistieken van Bergwijn zijn anders beter dan die van Neres van dit seizoen maar hij heeft inderdaad 2 wedstrijden goed gespeeld in de CL. Toch speelde Bergwijn ook zeker niet zo heel slecht in de CL. Daarnaast gaan Bailey en Malcom je waarschijnlijk meer dan 40 miljoen kosten.

Verder ben ik ervan overtuigd dat PSV het transferrecord bij hem gaat verbreken dus hou die onzin lekker voor je. Waarom zou PSV hem verkopen voor minder dan 30 miljoen?

14 mei 2019 om 10:32

Omdat je wel een kopende partij moet vinden die meer dan 30 miljoen betaald. PSV kan wel hun transfer record willen verbreken alleen hebben ze hier zelf eigenlijk niets in te vertellen. Depay werd verkozen tot speler van de competitie, was topscorer en bijna assist koning. Iets andere statuur dan Bergwijn. Die met alle respect vele malen minder heeft bewezen. Op basis van 2 goede wedstrijden in de CL gaat geen club 35 miljoen neer leggen. Op basis van de competitie ook niet. En op basis van ervaring of prestaties ook niet.

Vergelijk het met Hakim Ziyech, al jaren een van de ster spelers van de eredivisie. Tot op heden geen enkele club die 30 miljoen plus heeft geboden. En we kunnen wel stellen dat Ziyech de afgelopen drie jaar meer bewezen heeft dan Bergwijn.

14 mei 2019 om 10:58

Het vergelijken met Hakim Ziyech slaat helemaal nergens op. Dit seizoen heeft hij zich bewezen maar Ziyech is niet de meest jonge speler en daarom zullen clubs getwijfeld hebben. Ziyech wordt ook niet heel veel meer waard terwijl Bergwijn na 1 of 2 goede seizoenen voor het dubbele verkocht zou kunnen worden.

Depay werd verkocht in een andere tijd. Tegenwoordig liggen de prijzen wel wat hoger hoor.

Maar op basis van biedingen hoger dan 40 miljoen voor Neres, 41 miljoen voor Malcom, 35 miljoen voor Nakajima, 38 miljoen voor Jimenez, 40 miljoen voor Guedes, 40 miljoen voor Richarlison, 36 miljoen voor Vitolo etc. durf ik rustig te zeggen dat PSV 35 miljoen kan ontvangen.

Daarnaast waarom heeft PSV niks te vertellen Bergwijn ligt gewoon nog voor 3 jaar vast hoor.

14 mei 2019 om 11:37

Maar als geen enkele club de vraagprijs biedt dan kan die ook zijn contract gehouden worden.

14 mei 2019 om 12:53

Nou, een reden om hem voor minder dan 30 miljoen te verkopen zou de vertrek wens van de speler kunnen zijn. Hoeveel jaar loopt zijn contract nog? Hij kan besluiten om niet bij te tekenen zodat hij tzt voor minder geld of zelfs gratis kan vertrekken. In dat geval kan PSV beter 30 miljoen accepteren toch? Een ontevrede spelers is ook niet wenselijk.

14 mei 2019 om 13:32

@Bergkamp
Kansloze uitschakeling in de Cl? Volgens mij stonden we in het merendeel van de wedstrijden op een voorsprong? Is wel leuk en aardig dat Bergwijn zich nog niet bewezen heeft op het allerhoogste niveau, maar als de grootste concurrent interesse heeft in je beste speler dan kun je verwachten dat de vraagprijs ook wel flink omhoog schiet. Ik denk dat jij dat ook wel begrijpt. Wat had Frenkie de Jong dan laten zien toen Barcelona voor het eerst kwam rondkijken? Of een gehypte Neymar uit een braziliaanse comp. Interesse weegt net zo zwaar mee als je cv zo schijnt het.

14 mei 2019 om 09:38

Hoop doet leven, Succes maakt je hysteria. Het succes in de CL is bij sommige Ajacieden helemaal naar hun bolletje gestegen, inclusief Overmars.

14 mei 2019 om 09:53

Succes naar het hoofd gestegen? Ajax heeft nu de financiële middelen om dit te proberen, waarom niet? Ajax heeft geld zat en wil de beste Nederlandse voetballers naar Ajax halen. Niet logisch om flink te investeren na zo'n succes toch? Juist nu moet je van die daadkracht profiteren.

14 mei 2019 om 09:56

Is dit allemaal waar dan? Als je alles gelooft dat je leest dan jij idd continue hysterisch zijn..

14 mei 2019 om 10:00

@magistra

Wat ik bedoel is dat je op voorhand kan weten dat PSV hier niet aan mee gaat werken los van hoeveel Ajax gaat bieden. PSV spreekt duidelijk uit dat het onbespreekbaar is dus ze hebben geen interesse in miljoenen van uit Amsterdam. Die miljoenen kunnen ze ook krijgen van andere clubs die ze interesse hebben dus dit heeft voor PSV totaal geen zin, sterker nog het zou enorm dom zijn.

Iedereen heeft het over Bayeren maar mensen vergeten dat de competities totaa lverschillen.duitsers gaan historisch gezien nauwelijks de grens over en de competitie daar is veel uitdagender. NL topspelers willen niet in Nederland blijven voetballen maar naar het buitenland omdat de competities daar veel interessanter zijn en er meer continuiteit zit qua prestaties in CL voetbal. Ajax heeft voor het eerst in 15 jaar uberhaupt de groepsfase overleeft, mensen doen net alsof dit ieder jaar gebeurd.

14 mei 2019 om 10:09

@panerai

Er zal hier een strategische reden achter zitten, dan dat zij realistisch dachten dat dit zou lukken denk ik. Bijvoorbeeld om de prijs naar beneden te halen of de positie van Ajax om dit moment in Nederland te tonen aan spelers. Geeft wel iets aan als een van de beste spelers van PSV interesse heeft in Ajax.

Verder geef ik je volledig gelijk m.b.t. het 'bayern van Nederland'. Het is hier simpelweg niet mogelijk, omdat spelers eerder een stap naar het buitenland maken dan hogerop. Met de financiële mogelijkheden is het echter wel aan haar stand verplicht om een veel betere selectie op de been te brengen dan PSV volgend seizoen.

14 mei 2019 om 10:15

Een stap naar het buitenland maken? Zoals een Tadic en Blind die terug kwamen. Een Ziyech die kwam en bleef. Een Onana en Tagliafico die bij tekenen en blijven? Het verhaal dat mensen liever naar het buitenland gaan i.p.v. naar Ajax is feitelijk niet meer juist. Ajax doe qua salaris en prestige niet meer onder voor de subtop van Spanje, Duitsland, Italië.

14 mei 2019 om 10:42

@D-Bergkamp

En waarom gaan de Ligt en Frenkie dan weg? Ziyech waarschijnlijk vertrekken? Daarnaast gaat van de Beek en Onana ook niet heel hun carriere voor Ajax spelen en zie ik Tagliafico volgend jaar ook vertrekken?

Je hebt gelijk dat Ajax meer salaris kan bieden en dus spelers langer aan zich kan binden maar spelers dromen uiteindelijk van echt grote clubs in grote competities en hoe goed Ajax het ook doet ze spelen in de ED en dat zal altijd zo blijven.

14 mei 2019 om 11:09

Tadic en Blind waren dan ook natuurlijk verre van toppers in het buitenland.

14 mei 2019 om 12:21

Zo heel veel keus had Blind dan ook niet als ie weg wilde bij Man United.

14 mei 2019 om 09:45

In de zin dat als Ajax deze lijn een béétje weet door te trekken ze inderdaad spelers van concurrenten kunnen gaan kopen. Deze greep lijkt echter wat te vroeg. Bergwijn is één van Psv's absolute blikvangers geweest dit seizoen, ongeacht z'n mindere vorm van de laatste maanden. Maar wellicht zou je nu wel al een Donyell Malen kunnen verleiden tot een terugkeer naar Ajax? Zal toch minder kosten en heeft ook veel potentie. Zou prima in dit Ajax kunnen passen.

14 mei 2019 om 10:14

Prima, laat ze maar teveel geld betalen voor de spelers van PSV. Waar hij normaal voor 30 weg zou gaan, gaat PSV hem niet voor minder dan 50 naar Ajax laten gaan en voor 50 miljoen kan je naar mijn mening wel een waardige vervanger halen voor Bergwijn.

14 mei 2019 om 10:41

@Hysteria: Kwestie van dromen zijn bedrog. Dit gaat niet gebeuren

14 mei 2019 om 12:52

Denk je nou echt dat PSV dit toe zou laten? Dan zul je het dubbele van het bedrag moeten neertellen wat PSV voor Bergwijn wil hebben. Slechts dan zou PSV het wellicht overwegen. Ik was al bang dat het succes weer de nodige over-arrogante reacties op zou leveren en dat gebeurt helaas ook weer.

En al was het bespreekbaar, dan nog zou Ajax het bedrag niet op tafel leggen. On to the next!

14 mei 2019 om 09:20

Waarom zou Ajax dan informeren ? Die snappen zelf toch ook wel dat Bergwijn geen 10 miljoen kost.

14 mei 2019 om 09:22

Ajax heeft dat helemaal niet gedaan. Zoals de laatste tijd wel vaker het geval is heeft de Telegraaf een verhaal uit hun duim gezogen.

14 mei 2019 om 09:27

Telegraaf is altijd op zoek naar sensatie. Meneer Valentijn Driessn voorop met zijn anti-ajax bril.

14 mei 2019 om 09:36

Huh wat is het nou Mannschaft, 1 bericht hierboven claim je nog dat Ajax alles maar direct weer meent te kunnen omdat ze weer eens een keer kampioen zijn, en nu insinueer je weer dat Ajax helemaal niet geinformeerd? Ik snap hem even niet meer..

14 mei 2019 om 10:05

Als de zaakwaarnemer het bevestigd en ook andere media dit gerucht naar buiten brengen, zal er een kern van waarheid inzitten lijk mij.

14 mei 2019 om 10:15

De andere media neemt het over van de Telegraaf. En de Telegraaf wordt ook netjes als bron vermeld zodat ze zich daar achter kunnen verschuilen. En de zaakwaarnemer is alleen maar gebaat bij dit soort "geruchten". Want als Ajax zogenaamd geã¯nteresseerd is in zijn speler zullen andere clubs misschien eerder actie ondernemen.

14 mei 2019 om 10:16

Ik denk vast dat er een kern van waarheid in zit inderdaad, door meerdere media gemeld dat de zaakwaarnemer het bevestigd heeft. Desalniettemin zou ik niet begrijpen dat Ajax een dusdanig hoog bedrag voor Bergwijn over heeft, we denken hier echt aan minstens 30 miljoen en waarschijnlijk zelfs meer, dat is gewoon te gortig. Vanuit PSV overigens volledig begrijpelijk dat zij niet willen meewerken aan deze transfer..

14 mei 2019 om 10:27

Begrijpelijk? Hoeveel Ajax spelers zijn er wel niet naar PSV gegaan? Van Vanenburg tot Koeman. Recent nog transfervrij Viergever.

Waarom zou het nu ineens een probleem moeten zijn? Als Ajax gewoon de marktwaarde betaald, is het alleen maar in het voordeel van Psv. Meer interesse betekend een hogere marktwaarde.

En het argument, het maakt Ajax sterker, gaat niet op. Als de marktwaarde betaald wordt kan Ajax voor hetzelfde bedrag ook elders een gelijkwaardige speler kopen.

Kortom, ik begrijp PSV helemaal niet in deze.

14 mei 2019 om 10:35

Vanenburg en Koeman, dat is 30 jaar geleden, dat vind ik niet echt representatief. En ja, Viergever wel maar dat is van een heel andere orde, aflopend contract, geen absolute sterkhouder, etc.

Ik zou er ook niet vrolijk van worden als Ajax bijvoorbeeld Neres of Donny aan PSV zou verkopen als de finaciele situaties van Ajax en PSV andersom zouden zijn, andersom geldt dat dus net zo. En inderdaad, als Ajax echt de hoofdprijs betaalt zou het wellicht interessant kunnen zijn voor Psv, maar dan snijdt Ajax zichzelf in de vingers, dan kunnen ze wat mij betreft beter voor Odegaard en Vargas gaan ofzo. Die zijn met z'n tweeen misschien net iets duurder dan alleen Bergwijn..

14 mei 2019 om 11:59

Als PSV een speler van Ajax zou kopen met een premie erop waardoor Ajax meer verdiend, zie ik geen enkel probleem. Zeker als die speler al eerder bij PSV speelde.

Met het extra geld kan je dan weer een betere speler kopen, heb je meer voordeel dan de ander die de speler bij jouw haalde.

14 mei 2019 om 14:25

Ja inderdaad ik snap het ook niet. Raar zeg dat Psv haar beste speler niet voor een prikkie wil verkopen aan de concurrent.

lijkt me logisch toch? en ga er ook wel van uit dat psv een veel hogere transfersom verlangt dan ajax wil betalen.

14 mei 2019 om 11:46

Ik zou het ook prima vinden hoor, mits een mooie transfersom van 50 miljoen. Als Steven naar Amsterdam wil dan moet hij dat lekker doen.

Zoals verwacht ook gewoon logisch. Zij gaan tuurlijk hun concurrent niet versterken. Maar goed denk dat Ajax beter voor Odegaard kan gaan dan Bergwijn.

14 mei 2019 om 09:21

Precies. Bergwijn lijkt in de verste verte niet op Tadic of Ziyech en zelfs bij een vergelijking met Neres kun je je twijfels hebben. Odegaard of Doan zouden wat dat betreft veel logischer zijn.

14 mei 2019 om 09:24

Liever geen Doan. Die heb ik de tweede seizoenshelft toch een stuk minder gezien. Doe dan maar Ödegaard

14 mei 2019 om 10:12

Bergwijn is natuurlijk wel wat klasse beter dan een Doan. Niveau Tadic gaat hij lachend aantikken. Hierdoor hoop ik ook dat hij gewoon bij PSV blijft. Prachtige speler. Snel. Technisch. Kunnen zij nog veel plezier aan beleven

14 mei 2019 om 10:50

Lachend aantikken ? Tadic loopt 1 op 1 met 50 plus duels dit seizoen. Laat bergwijn eerst een goeie interland spelen lol. Het niveau tadic zie ik hem totaal niet halen

14 mei 2019 om 11:17

Tadic die het niet gered heeft bij Southampton en nu bijna 30 jaar oud is.... dat niveau gaat Bergwijn met twee vingers in de neus halen in de toekomst.

14 mei 2019 om 12:47

Wat een onzin dat mensen blijven denken dat Tadic het niet gered heeft bij Southampton. Hij was daar voor een lange tijd gewoon basisspeler en ook 1 van de beteren, zeker onder Koeman.
Toen Southampton het moeilijk kreeg als club en vaker in de onderste regionen was te vinden, paste Tadic minder goed in dat elftal en speelstijl.

14 mei 2019 om 12:51

Niet heeft gered bij Southampton, alsjeblieft zeg... Was gewoon een van de betere spelers in de selectie en hoewel ze het laatste jaar tegen degradatie vochten werden ze de drie jaren daarvoor resp. 7e, 6e en 8e in de Premier League, met Tadic gedurende die hele tijd als vaste basisklant. Hij speelde 134 PL duels waarin hij direct betrokken was bij meer dan 50 goals, als je dat gaat omschrijven als 'niet redden' is het eind zoek. Dat Bergwijn wellicht verder kan komen in de toekomst ben ik het zeker mee eens, maar 'met twee vingers in de neus' is wel weer stuitende arrogantie hoor Bergwijn Ohnee grapje, het gaat niet over een Ajacied dit keer, dan is er niks arrogants aan!

14 mei 2019 om 10:01

"Zij gaan tuurlijk hun concurrent niet versterken". Op een geven moment kan je een bedrag niet weigeren. Dortmund heeft ook Bayern versterkt met Lewandowski en Gotze

14 mei 2019 om 13:26

Lewandowski was transfervrij.

Voor 100 miljoen mogen ze hem best hebben hoor

14 mei 2019 om 10:15

Hou m maar lekker, meer dan 20 miljoen moet je als Ajax niet uitgeven, Vargas of Pavon is voor minder te halen. Maar goed, zal wel meer een prijs opdrijf trucje zijn dan serieus mag ik hopen

14 mei 2019 om 12:56

Waarom zou Ajax de prijs van Bergwijn op willen drijven? Verder zit Bergwijn in z'n ontwikkeling en is inmiddels wel een zekerheid voor een bepaald rendement. Verder zul je waarschijnlijk meer dan het dubbele moeten betalen, wil je Bergwijn bij PSV weghalen en zelfs dan is het nog maar de vraag of je kunt concurreren met het buitenland.

Het was weer een leuk artikeltje om reacties uit te lokken. Lekker naar Engeland gaan

Ze worden bang denk ik, of is het gewoon ouderwets prijs opdrijven?

Prima, voor minder geld kun je ook Vargas of Pavon halen. Als je Bergwijn voor een redelijke prijs op kan halen ok, maar psv wil m niet kwijt aan de grote concurrent, dat snap ik.

14 mei 2019 om 09:46

Jaap, los daarvan zie ik Ajax niet de zuurverdiende centjes opmaken aan een concurrent. Laat PSV zelf gaan uitzoeken hoe ze geld moeten verdienen.

14 mei 2019 om 12:58

Nogal een vreemde laatste zin. Alsof ze in Eindhoven niet weten dat je de spelers zo duur mogelijk moet zien te verkopen om geld te verdienen...

14 mei 2019 om 15:13

Zo duur mogelijk? Napoli haakt af, Ajax wordt nu tegengehouden. Als het verdienmodel veel te afhankelijk is van uitgaande transfers, denk ik niet dat het een solide beleid is.

14 mei 2019 om 17:11

Dat is net wat de gek er voor geeft. Persoonlijk vind ik 20 miljoen prima, omdat Steven Nederlands is, Ajax kent en wel potentie heeft. Meer dan 20 hoop ik niet dat Ajax betaalt omdat ik dan liever een Vargas zie komen of een Odegaard. En Psv wil zoveel mogelijk krijgen, das logisch, maar hij heeft imo minder bewezen dan Depay destijds, en zou dus ook minder dan 34 miljoen moeten kosten.. Dus is gewoon een persoonlijke mening, maar juist een concurrent zal meer moeten betalen. Dus lekker daar latten

Ik zie ook niet in waarom PSV hieraan mee zou werken? We hebben in Nederland geen verplichte transferclausules in contracten dus kan Ajax echt niet “zomaar even Bergwijn komen halen”.. Weer een lekker stukje “journalistiek” van dat stuk vod De Telegraaf.. Wat een triest leven als journalist moet je toch hebben als je voor die walgelijke organisatie gaat werken.

14 mei 2019 om 09:34

had je iets anders verwacht van de telegraaf?.
volgende week komen ze met een artikel dat ajax CR7 gaat halen, omdat ze denken met hem de CL te kunnen winnen

14 mei 2019 om 09:56

Ben ook geen fan van de Telegraaf, maar dit was gewoon een goede primeur. VI heeft bij zijn zaakwaarnemer geïnformeerd en die zegt dat hij inderdaad al heeft gesproken met Bergwijn en hij hier niet onwelwillend tegenover staat. Als krant is dit gewoon mooie informatie om naar buiten te kunnen brengen. Of het daarna rond komt is niet eens van belang, dat staat ook nergens in de tekst.

14 mei 2019 om 10:53

Dit is gewoon plaaggedrag van Ajax, om even in de media te laten zien wie de baas is. En de Telegraaf leent zich daarvoor.

Uiteraard hebben ze geen serieuze interesse, want ze gaan geen 30 of 40 miljoen betalen voor een speler.

14 mei 2019 om 12:59

Haha overdrijven is ook een vak.

Zou ook niet snappen waarom Ajax dat überhaupt zou proberen. Je loopt sowieso tegen heel veel weerstand en waarschijnlijk een blauwtje op.

14 mei 2019 om 09:36

Stel dat er achter de schermen al informele gesprekken zijn geweest met Bergwijn en hij niet onwelwillend tegenover een transfer staat kun je best kijken of je hem kunt losweken. Het aantrekken van Bergwijn kan ook een stimulans/investering zijn voor spelers als van de Beek en Neres om nog een jaar te blijven.
Al denk ik niet dat dit realistisch is gezien de hoge transfersom. Ik zie liever dat Ajax 20 miljoen neerlegt voor Odegaard bijvoorbeeld.

14 mei 2019 om 09:48

Die 20 miljoen voor Ödegaard zou ik inderdaad sowieso neerleggen, maar die zie ik vooral als vervanger van Ziyech. Bergwijn zou dan zijn om het vertrek van Neres op te vangen. Da's nu denk ik te hoog gegrepen. Maar als je op die tour bezig bent, waarom dan niet Donyell Malen verleiden tot een terugkeer naar Ajax? Waarschijnlijk stukje goedkoper, maar ook een speler met veel potentie. Kent het Ajax spelletje en is op meerder plekken voorin inzetbaar.

14 mei 2019 om 13:01

Maar je geeft ook een boodschap van dominantie af in dit geval. Het is natuurlijk niet heel raar om te denken dat de club aan de buitenwacht wil tonen dat het momenteel 'oppermachtig' is. Als er al een moment is om dat te doen, is dat natuurlijk wel nu, want een status als nu gaan ze niet snel weer krijgen.

Logisch, verwacht ook niet dat, mocht het wel bespreekbaar gaan worden, hij voor onder de 25 miljoen weggaat. Niet doen dus.

14 mei 2019 om 11:48

Als Ajax aanklopt, dan is het gewoon 45-50 miljoen minimaal mag ik hopen. Dan gaat Steven maar lekker. Prima toch.

Goh wat verassend. Los van dat Bergwijn hier zelf waarschijnlijk geen trek in heeft zou PSV heel dom zijn om zo de concurrentie nog sterker te maken dan ze al zijn. PSV heeft het geld niet nodig en daarnaast zal er ook genoeg interesse zijn uit het buitenland. Leuk geprobeerd Overmars maar PSV zal in iedergeval niet meewerken aan een Bayern Munchen achtig scenario in Nederland.

14 mei 2019 om 09:37

Leuk geprobeerd Overmars? Je weet toch wel dat hij niets heeft gezegd? De Telegraaf heeft dit gebracht, niet Overmars.

14 mei 2019 om 09:40

De telegraaf schrijft dat de zaakwaarnemer van Bergwijn bevestigd dat Ajax interesse heeft getoond. Als Ajax interesse toont zit Overmars hier achter. Of dit waar is kan ik niet beoordelen ik reageer alleen op maar wat er in dit artikel staat.

14 mei 2019 om 10:09

Door op die manier te reageren, ga je dus uit van de waarheid van dat bericht. Als je je gezond verstand zou gebruiken, zou je ook wel weten dat Ajax niet gek is. Waarom zoveel geld betalen terwijl voor hetzelfde bedrag betere spelers kunnen worden gehaald?

14 mei 2019 om 10:47

Panerai,

Denk dat Antoy en Pavon goedkopere en mogelijk betere opties zijn voor Ajax, situatie wordt mogelijk anders als Bergwijn zelf weer terug wil naar Ajax.

Situatie wordt dan voor Psv wat gecompliceerder, want een ontevreden speler die dan mogelijk ook andere clubs weigert kan vervelende gevolgen hebben voor Psv.

Maar het is zeer zeker de vraag of dit Telegraaf bericht op waarheid is gebaseerd.

14 mei 2019 om 10:50

@kyle

Dus Ajax kan altijd voor veel minder geld betere spelers halen dan andere clubs? Nu snap ik waarom Ajax het zo goed doet, ze kunnen daar iets wat niemand anders kan!

14 mei 2019 om 11:01

Zucht. Nee, dat is niet wat ik zeg. Tot nu toe ging ik ervan uit dat je meestal leest wat er wordt geschreven, maar misschien dat het nu anders is omdat het om Ajax en Bergwijn gaat. Wat ik zei, was dat Ajax voor het geld dat PSV zou willen hebben voor Bergwijn (ik lees hier bedragen van 50 miljoen en meer) ze betere spelers kunnen halen.

Tip: neem een voorbeeld aan sommige van je mede PSV-supporters die niet reageren als door een bij gestoken wanneer het om Ajax gaat.

14 mei 2019 om 09:53

Sowieso is die ambitie van 'het Bayern München van Nederland' willen zijn natuurlijk behoorlijk tegenstrijdig met het 'denken in belang van het Nederlandse voetbal' wat we het hele seizoen horen. Clubs moesten maar meedenken, niet zeuren en vooral trots zijn op Ajax. Allemaal in het belang van het Nederlandse voetbal. Opzich natuurlijk ergens logisch en terecht gezien de situatie, alleen als je vervolgens uitspreekt het Bayern van Nederland te willen worden en daar ook nog eens naar handelt dan klopt er iets niet met je motieven heb ik het idee.

14 mei 2019 om 13:05

Ik heb Ajax anders niet gezien toen clubs als BV Veendam, Agovv, Haarlem, RBC enzovoort in hevige nood zaten. Men kan zeggen van Bayern wat het wil, maar Bayern heeft al menige club in financiele nood geholpen en ze van de afgrond weggehaald.

Maar goed, clubs zijn er voor zichzelf en daarin is Ajax logischerwijs geen uitzondering. Als topclubs al een beetje mee willen denken met de rest, is dat eigenlijk al een pluspunt. Dat is nou eenmaal de voetbalwereld van nu.

14 mei 2019 om 13:10

Uiteraard zijn clubs er voor zichzelf. Zoals de Graafschap en PEC dat ook waren dit seizoen. Alleen die kregen het verwijt dat ze het grotere plaatje niet wilden zien.

Logisch! En als Ajax zou ik het ook niet direct doen. Ja, je verzwakt je concurrent (tijdelijk), maar hij zal zo overprijst worden dat je beter iemand van buiten de eredivisie kan halen. Stel Ajax moet nu 40 miljoen voor Bergwijn betalen en PSV koopt Pavon voor 20 en nog een andere aanwinst voor 20, dan denk ik toch dat PSV beter af is.

14 mei 2019 om 09:35

voor 40 krijgen ze hem niet dat kan ik jou verzekeren

14 mei 2019 om 10:14

Het lijkt mij echter srug dat PSV hem voor 40 miljoen naar Amsterdam laat vertrekken. Dus in alle opzichten denk en hoop ik niet dat deze transfer plaats gaat vinden

Als je maar zo hoog mogelijk biedt is alles mogelijk maar ik zou als Ajax zijnde dit nooit doen.
Veel te duur en ging zelf weg omdat hij niet lekker in zijn vel zat bij Ajax dus nee we hebben Bande al

Goh wat een verrassing! Hopelijk houdt PSV zich aan zijn woord. Voor dat geld kan je beter in het buitenland gaan kijken.

Dit is toch gewoon manier om prijs van Bergwijn bij transfer naar buitenland naar beneden te halen? Ploeg A wilt 30 betalen, Ajax 35. Dan gaat hij op aandringen van PSV zeker naar ploeg A. Kan me niet voorstellen dat Ajax serieus voor Bergwijn zal gaan en dat PSV mee zal werken. Ajax is hier een middel om prijs te beïnvloeden.

14 mei 2019 om 09:24

Of juist andersom, hoe meer clubs zich mengen om Bergwijn hoe hoger de prijs die uiteindelijk op tafel komt te liggen

14 mei 2019 om 09:33

Alleen zou Ajax pure schijn zijn, dat gaat geen partij zijn om prijs mee op te drijven aangezien elke club snapt dat PSV niet aan Ajax wilt verkopen. Je hoeft niet eroverheen te gaan maar beetje in de buurt zitten en PSV wilt Bergwijn naar die club zien gaan.

14 mei 2019 om 11:23

Dit is wel een hele creatieve interpretatie van het concept van vraag en aanbod.

14 mei 2019 om 09:25

Het nieuws komt helemaal niet van PSV maar van de zaakwaarnemer van Bergwijn dus waarom zou hij de prijs op willen drijven.

14 mei 2019 om 09:32

Is ook niet opdrijven maar naar beneden halen. Ajax is onbespreekbaar, als dat hoogste bedrag is gaat het alsnog niet gebeuren. Bergwijn zal willen vertrekken en een transfer van 30 miljoen laten gaan zie ik niet gebeuren, Ajax kan zo een partij zijn om druk op te voeren op PSV om te gaan verkopen.

14 mei 2019 om 10:12

Nou dat lijkt me een hele rare tactiek en een zeer kinderachtig spelletje van Ajax als dat waar zou zijn. Ik geloof echter helemaal niet dat, dat waar is. Je kraamt gewoon onzin uit! Interesse van Ajax zal juist alleen maar ervoor zorgen dat er nog meer aandacht voor Bergwijn komt waar overigens toch wel clubs voor in de rij zullen staan.

14 mei 2019 om 10:47

Voor Ajax wordt de prijs automatisch hoger, dus als Ajaz 35M biedt en een andere club 30M dan gaat PSV hem niet voor 5M meer aan Ajax verkopen.

Gaat toch niet gebeuren. Ajax is geen stap omhoog. Ze spelen allebei om de titel.

Gek zeg onbespreekbaar haha.
Ik ben psv man maar deze wereld draait om geld mensen niet meer om gevoel en of principes.
Staat amsterdam morgen met 50 mil op de stoep moet je is opletten wat bespreekbaar is.

Lijkt me niet logisch dat Ajax inderdaad 35 miljoen zou betalen voor Bergwijn.
Al denk ik wel als hij bij Ajax zijn vorm weer zou vinden dat hij dan weer gaat vlammen en veel meer waard is. Zal wel een stap naar dominantie zijn in Nederland als je de beste speler van je concurrent kan kopen....

Al zou ik liever zeggen probeer dan Depay voor 35 miljoen te halen dat is de spits die je echt nodig hebt voorin bij dit Ajax zeker met Tadic en Ziyech eromheen. Dan heb je echt een top aanvalslinie.

Zou dan eerder voor Ihattaren gaan als je dat gentleman agreement aan je laars lapt. Zelf zie ik geen meerwaarde in Bergwijn behalve dat ie met een "W"-maskertje z'n doelpunten viert en daar shady over doet.

Denk ook niet dat je een gevalletje Bayern wilt zijn in de eredivisie, de concurrentie leeglopen.

14 mei 2019 om 09:41

Dat Gentlemens agreement is voor jeugdspelers. Ihhataren heeft het een contract getekend en is officeel deel van de selectie dat heeft er dus niks mee te maken. Daarnaast zal PSV ook aan dit soort tranfsers niet gaan meewerken.

Ben ik nou de enige die deze speler niet speciaal vind? Waarom heeft Ajax sowieso interesse in dit soort middelmaat?

14 mei 2019 om 10:40

Bergwijn is gewoon beter dan Neres hoor (zeg ik als Ajax fan)

14 mei 2019 om 10:55

Bergwijn beter dan Neres. Oke, dat mag je dan wel goed onderbouwen, want ik zou niet weten waar Bergwijn beter in is.

14 mei 2019 om 13:08

Bergwijn is sneller, hij is fysiek sterker en kan in meerdere situaties renderen. Neres rendeert alleen als er ruimte achter de verdediging ligt. Nu zeg ik niet dat Bergwijn al beter is, maar hij heeft sowieso meer potentie.

14 mei 2019 om 14:20

@ Xavikoning

Same here, ik heb meer het idee dat hij gehypt is als onderdeel van de zogenaamde wederopstanding van het Nederlands voetbal. Wellicht laat mijn geheugen mij in de steek maar in de Champions League heeft hij zich volgens mij ook niet echt onderscheiden van de rest.

Mooi... veel te duur voor iemand die helemaal niks met links kan! Ik hoop dat Ajax voor gakpo gaat. Goedkoper en ik zie daar op termijn net zoveel in als Bergwijn.

14 mei 2019 om 10:53

Gakpo ook een goeie als je toch op die tour bezig bent. Of zoals ik hier eerder opperde Malen. Zal toch ook een stuk beter te betalen zijn dan Bergwijn en kent het Ajax spelletje.

In de jaren "80 .. Koeman lerby Kieft Vanenburg Arnesen van Ajax en Gullit (feye) naar PSV.. daarna won PSV alles.. dus waarom zou bergwijn niet willen? Sentiment? Persoon lijk hoeft t niet maar zou op zich prima investering van Ajax zijn..

Terecht.moet je als Ajax zijnde ook niet willen. je gaat een veel te hoog bedrag betalen (niet marktconform) waar de kans groot aanwezig is dat je dit niet terug gaat verdienen. Daarnaast spek je gewoon een concurrent. Moet je niet willen.

Denk dat PSV zn tanden Laat zien om de prijs op te drijven! Ajax mag 40 miljoen betalen dan verkopen ze lozano ook voor 40 en met die 80 miljoen investeren ze 50 in goede nieuwe spelers dat hebben ze al jaren laten zien daar een neusje voor te hebben samen met het talent dat ze hebben komt er dan een fantastisch elftal en die andere 30 gebruiken ze voor aflossingen en herfinanciering schulden waardoor hun fundament weer staat... ik ben Ajacied maar als PSV zo handeld doen ze het beter dan het opurtunistische Ajax dat ineens gaat smijten met geld.

Het is nog te vroeg hiervoor. Als Ajax nu de aankomende 2 seizoenen eenvoudig kampioen word dan zal het anders worden. Dan zal Ajax echt gezien worden als een stap vooruit.

Volgens mij bepaalt Bergwijn zelf waar hij heengaat en als dat Ajax is en ze betalen gewoon wat PSV vraagt dan kan PSV hoog of laag springen en dan gaat Bergwijn gewoon naar Ajax , maar als ik Ajax was zou ik hem niet kopen want en zijn lijkt mij toch wel goedkopere alternatieven plus dat ik vind dat als Neres gewoon blijft die beter is dus bergwijn helemaal niet nodig is .

14 mei 2019 om 09:46

Dat slaat dus nergens op. Er is geen sprake van een clausule dus PSV mag Ajax gewoon links laten liggen.

14 mei 2019 om 10:39

Volgens mij heeft PSV helemaal niets te vertellen als Bergwijn echt naar Ajax wil want PSV bepaalt namelijk niet waar hij speelt dat bepaalt Bergwijn zelf als Ajax natuurlijk de prijs betaalt die PSV wil maar dat gaat Ajax nooit betalen . Net zoals Ajax niet bepaalt waar de Ligt heen gaat .

14 mei 2019 om 11:37

sloep1 is nog niet bekend met het concept van een contract.

14 mei 2019 om 11:38

Als PSV niet wil dat Bergwijn naar Ajax gaat dan gaat Bergwijn niet naar Ajax. Ze kunnen een bod van club A accepteren, maar dat wil niet zeggen dat ze dit bod ook accepteren als het van Ajax komt. Uiteraard is alles en iedereen te koop, maar dan kom je bij bedragen die Ajax niet gaat betalen.

14 mei 2019 om 14:24

@ est-1913

Jij doet nu net alsof contracten in de voetbalwereld ook maar iets voorstellen, iets waar jij ongetwijfeld van op de hoogte bent met jouw mislukte poging om iemand de les te lezen. Als spelers echt weg willen hebben clubs in de praktijk weinig te willen.

Ajax kan hem natuurlijk wel aantrekken maar alleen voor een bedrag wat ze nooit meer gaan terug verdienen. Stel Ajax wil Bergwijn perse halen en PSV wil minimaal 50 miljoen, dat kunnen ze gewoon vragen dan vraag ik me af of PSV nog nee zegt. Strik erom en op de fiets van Eindhoven naar Amsterdam brengen maar alleen gaat Ajax nooit zoveel betalen voor Bergwijn.

Het is meer een praatje van de zaakwaarnemer om Bergwijn in de markt te zetten Ajax is echt niet zo dom om 30+ miljoen te betalen voor een speler als Bergwijn..

Ik zou m gewoon verkopen en dan als van Bommel zijnde Ribery en Robben proberen te halen. Op basis van tekengeld en prestatiecontract (blessures). Die zijn beiden nog eerzuchtig en goed genoeg om bij een Europese subtopper te spelen. Al zouden ze beiden maar de helft van t jaar fit zijn dan nog ben je er geen heel grote buil aan gevallen. Ze zijn een voorbeeld voor de talentvolle jonkies op het middenveld en in de aanval van PSV. Het doemscenario is dat beiden bijna heel het jaar eruit liggen.

Mooi haal voor die 40 miljoen maar een argentijnse of braziliaanse wonderkind die veel.meer potentie heeft bijvoorbeeld een vinicius junior die heeft real 45 miljoen gekost dus voor 40 miljoen kan je een speler met zijn kwalititeiten halen en die gaat veel verder komen dan bergwijn iedergeval

14 mei 2019 om 12:10

Het is voor een speler niet 1 op 1 zo dat als er maar genoeg betaald wordt dat een speler dan maar slaafs gaat spelen waar de club hem aan verkoopt natuurlijk. Een speler heeft zelf ook wensen en het draait niet alleen om geld maar ook om de competitie. De Spaanse competitie is voor de meeste spelers veel interessanter dan de eredivisie waar dat soort knaapjes tegen clubs spelen waar ze nog nooit van hebben gehoord en ook nog geregeld op een plastic ondergrond.

Het spel is begonnen

14 mei 2019 om 09:39

Precies. Wat hadden ze dan verwacht? Dat psv zou zeggen: prima, kom maar ophalen, Marc. Nee, uiteraard niet. Bergwijn is gewoon te koop, ook voor Ajax. Of Bergwijn dat wil en of ze er uit komen qua prijs, dat is de grote vraag.

14 mei 2019 om 09:47

@superstick

Jij begrijpt schijnbaar ook niet wat het woord ''onbespreekbaar'' betekend. Bergwijn is niet te koop voor Ajax, anders hadden ze wel een bizar hoge prijs genoemd.

14 mei 2019 om 09:58

Jij begrijpt blijkbaar niet hoe dit spel werkt. Want jij denkt dus dat wanneer, heel hypothetisch, Ajax 100 miljoen biedt, Psv dat afslaat? Natuurlijk niet. In de voetbalwereld wordt er natuurlijk nooit overdreven, gelogen of iets gezegd dat later weer wordt veranderd. Jij bent een beetje naief.

14 mei 2019 om 10:12

Hypotetisch gezien zou PSV ook met behulp van een aantal sponsoren heel de selectie van Ajax kunnen kopen voor een miljard euro. Dat Ajax dat afslaat? Natuurlijk niet. In de voetbalwereld wordt er natuurlijk nooit overdreven, gelogen of iets gezegd dat later weer wordt veranderd. Jij bent een beetje naief.

14 mei 2019 om 10:21

Als je straks over de grote schok heen bent (dat er misschien wel een speler van Psv naar het grote, gemene 020 gaat), kunnen we verder discussieren.
Kom op man, je bent 32 jaar. Jij gelooft dat woordje 'onbspreekbaar' direct? Als Ajax genoeg biedt, gaat PSV gewoon akkoord. Misschien moeten ze meer betalen dan een club uit het buitenland, dat kan. Maar een absolute nee bestaat niet in het voetbal. Dat snap je toch zelf ook wel?

14 mei 2019 om 10:58

@superstick

Ik ben er totaal niet bang voor dat dit gaat gebeuren, PSV zal hier namelijk niet aan meewerken, het voegt namelijks niks toe voor PSV dan wellicht enkele miljoenen meer dan zouden krijgen als hij naar het buitenland zou vertrekken.

Dus ja, ik geloof dat woordje onbespreekbaar direct. Dat hyptetische gelul van jou (gigantische bedragen) gaat toch niet gebeuren dus totaal verspilde moeite om deze discussie verder te voeren.

14 mei 2019 om 11:07

Prima! Mijn complimenten voor je nette reactie en onderbouwing, dit was een prettig staaltje reageren.

14 mei 2019 om 09:46

Nee, het spel is afgelopen voordat het begonnen was. PSV deelt niet mee aan het spel, of begrijp je de defenitie niet van het woord ''onbespreekbaar''.

14 mei 2019 om 10:00

Het zorgt verder natuurlijk wel voor onrust als Bergwijn daadwerkelijk heeft aangegeven dat hij wel naar de concurrent zou willen. Dat is hier dan ook wel weer vervelend aan. Dat zou dan ook een teken zijn dat als het komende zomer niet tot een transfer komt naar welke club dan ook hij teleurgesteld rondloopt in Eindhoven. Dan krijg je de ongemakkelijke situatie waarin je weet dat een speler weg wil (blijkbaar dusdanig dat hij zelfs naar de concurrent zou willen) en geïnteresseerde clubs dat aanvoelen, waardoor het moeilijker wordt een geweldig bedrag eruit te slepen. Ajax had dit ooit een beetje met Sanchez. Die wilde weliswaar niet naar de concurrent, maar die werd wel 'bespeeld' door Tottenham en zijn zaakwaarnemer. Die situatie heb je al minder als een speler het ook wel prima vind om bij zijn huidige club te blijven. Zoiets zie ik bij de meeste Ajacieden momenteel niet zo snel gebeuren.

14 mei 2019 om 10:16

In het voetbal gelden andere definities. Als er genoeg geld op tafel komt verkoopt PSV Bergwijn gewoon aan Ajax.

Ajax kan PSV hier ook sterker mee maken. Wanneer PSV (eindelijk) eens een keer de poot stijf houdt en 70 miljoen vraagt, wordt het financiële gat kleiner.

Als Ajax zijnde zou ik dit echter nooit doen. De kans dat je nog ooit winst gaat maken op Bergwijn wanneer je hem voor tientallen miljoenen haalt, is zeer klein.

PSV gaat aan Ajax natuurlijk een onrealistisch hoog bedrag vragen tov Bayern/inter.

Bergwijn vertrekt sowieso. PSV duwt hem zelf naar de uitgang. Of je hem dan aan Ajax of United verkoopt, maakt dan ook niet uit. In het 1e geval versterk je de concurrentie misschien maar blijf die wel behouden voor de Nederlandse competitie, wat een belangrijke bijkomstigheid is.

En als Ajax 40 miljoen bied, is die gewoon weg.

Sowieso denk ik dat dit voor PSV heel gunstig uitpakt. De interesse van Ajax kan veel buitenlandse clubs over de streep trekken om ook Bergwijn binnen willen te halen. Dat kan de prijs flink opschroeven

14 mei 2019 om 09:42

Haha en toen werd je wakker zeker. Waarom zou Ribery bij PSV komen ballen, die verdiende dik acht miljoen excl. bonussen bij Bayern. Die zul je zeker 5-6 miljoen excl. bonussen moeten betalen, mocht hij uberhaupt zin hebben in een club als PSV (waar hij zover ik weet totaal niks mee hebt). Acht miljoen voor een speler van 36? Dat is pas wanbeleid. Robben kan ik nog iets van begrijpen als hij bij PSV wilt spelen, maar lijkt me te risicovol. Begint ook een ouode man te worden, één flinke beuk van een enthousiaste back en hij zit voor 6 miljoen per jaar in de ziekenboeg. Vergeet het maar.

14 mei 2019 om 09:54

Nee, tuurlijk zal ie flink moeten inleveren maar enige plekken waar hij ook maar enigszins een beetje in de buurt komt van het bayernsalaris zijn de zandbak, China enz. Ik kan me voorstellen dat hij met zijn 5 kinderen niet met z'n hele hebben en houden daarnaartoe wil, maar wat dichter bij huis. Frankrijk geen optie want in Frankrijk houden ze niet van hem en vinden ze dat hij een Duitser is geworden. Eindhoven is geen Frankrijk maar wel maar 2,5 uur rijden van Boulogne sur Mer waar zijn ouders en familie wonen. En Mark van Bommel is zeer goed met Ribery. PSV mag mij inhuren dan regel ik het wel even.

14 mei 2019 om 10:10

Je reageert op de verkeerde denk ik. Ik heb niets gezegd over Ribery of Robben.

Ik denk overigens dat Robben wel naar psv gaat. Hij heeft aangegeven voor de prijzen te willen spelen, een club in de middenmoot ziet die niet zitten. Evenals China etc.
Titelkandidaten in de grotere competities zitten niet meer op Robben te wachten, dan blijven al snel PSV of een Amerika over.

14 mei 2019 om 21:14

Sorry, wilde inderdaad op kraanvogelaar reageren, weet niet wat ik fout deed (behalve op het verkeerde knopje drukken?)

Heel leuk en aardig dat PSV een resoluut nee uitspreekt, maar we weten allemaal hoe de voetbalwereld in elkaar zit. Een speler heeft tegenwoordig zoveel macht dat PSV haast wel móet meewerken als Bergwijn zelf aangeeft graag naar Ajax te willen. Dat zie je nu ook bij Ajax met De Ligt. Die jongen wil alleen maar naar Barcelona, waardoor Ajax een aanzienlijk deel van de transfersom misloopt als je de bedragen vergelijkt met wat er door andere clubs betaald zou kunnen worden.

Logisch en waarom zou je het ook doen. Enige redenen: Nederlandse speler, potentieel nog veel meer waard na een goed CL-seizoen en bewezen Eredivisie-klasse.

Echter: heel erg duur, je verzwakt de concurrentie niet want hij gaat toch al naar het buitenland (hooguit spek je de kas meer, dat is ook een verschil met München/dortmund waar een Lewandowski een jaar later wel weer tegen je speelt).

Van dat geld kan je eventueel én Odegaard, én Pavon kopen. Word je toch veel sterker van. Kan Schöne er eindelijk uit en krijg je in twee linies een kwaliteitsinjectie.

wat nog grappiger is dat het niet bij Bergwijn alleen blijft
Ihatarran gaat ook volgen
daar is ajax al sinds oktober mee bezig
de enige voorwaarde was dat ajax kampioen moest worden

14 mei 2019 om 09:58

"daar is ajax al sinds oktober mee bezig"

En daarom heeft Ihattaren afgelopen maart zijn contract verlengd... Klinkt geloofwaardig, inderdaad.

14 mei 2019 om 10:16

Afgelopen maart heeft Ihatarren nog zijn contract verlengd.....

Goede ontwikkelingen,
Alle goede spelers naar Ajax...ze hebben genoeg elftallen waar ze geplaatst kunnen worden...maar tegen wie gaan ze dan spelen? Tegen die mindere voetballers die niet bij Ajax spelen! Wel een goede ontwikkeling van deze spelers, misschien maar 2 wedstrijden per seizoen die het er om doen en dan nog een handjevol wedstrijden in Europa waar je dan je krachten die je opgedaan hebt in die 2 wedstrijden kan meten. Bedenk me ineens hoe interessant het moet zijn voor een speler in Nederland om de stap naar Ajax te maken...buiten het geld dan, kan me wel voorstellen dat je iets meer krijg dan een uitkering maar sportief zie ik die uitdaging niet.
Maar Ajax kennende zal men wel een groter plan hebben met het afromen van spelers in Nederland!

Uiteindelijk als een speler zelf wil, zal het echt wel doorgaan. Kijk naar een dergelijke situatie bijv met suarez.

14 mei 2019 om 09:59

"uiteindelijk als een speler zelf wil, zal het echt wel doorgaan."

Maar waarom zou hij willen? Als er straks serieuze komt uit Engeland of Spanje, dan gaat hij toch niet kiezen voor komend seizoen weer een rondje langs FC Emmen, Fortuna Sittard en ADO Den Haag?

Wel slim als Ajax zijnde om je spelers eerst ervaring in de Eredivisie op te laten doen en dan weer terug te halen.

Prima hoor, voor het juiste bedrag. Vanaf 50 miljoen wat mij betreft ok. In mijn ogen een prima speler maar niet onmisbaar.

14 mei 2019 om 09:50

Eens, als ze Ihatarren, Angelino en Malen maar niet weghalen.

Dit is op de vroege ochtend meteen al goed nieuws. Bergwijn is een leuke talentvolle speler, maar absoluut niet de transfersom waard, die Psv in gedachten heeft. We gaan de clubkas van Psv niet spekken. Ik ben benieuwd of hij daadwerkelijk voor 30/35 naar het buitenland gaat, want zo spectaculair was zijn seizoen niet....

Ik snap de verontwaardigde reacties niet. In Nederland doen we altijd zo moeilijk met transfers binnen de top 3. Denk eens flexibeler. Wat is er mis dat een top3 club iets koopt bij de concurrent. Dat gebeurd immers overal met de beperkte gedachte goed in Nederland is erg groot. En het voordeel van het kopen van spelers in de landsgrenzen is dat het geld binnen de eredivisie blijft ze doen niets anders in topcompetities.

Overigens vind ik Bergwijn echt niet beter dan Depay en dus ook minder waard dan hem.

14 mei 2019 om 10:24

"overigens vind ik Bergwijn echt niet beter dan Depay en dus ook minder waard dan hem."

Depay vertrok in 2015, toen was de markt nog niet zo op hol geslagen als nu. 34 Miljoen was toen een extreem bedrag voor een eredivisiespeler, nu is het dat niet meer.

14 mei 2019 om 10:40

Daar heb je inderdaad een punt die ik even gemist heb en de markt is inderdaad sinds de Neymar transfer helemaal op hol geslagen. Overigens gaf de financieel directeur van Ajax (jeroen slop) een leuk inkijkje. Hij gaf aan dat er binnen Ajax een paar dagen vergaderd is over wat gevolgen deze transfer heeft voor Ajax.

14 mei 2019 om 10:39

Wat mij betreft gaat die naar Ajax als die zelf graag wilt, en Ajax het gevraagde bedrag op tafel gaat leggen. Alleen zie ik dat laatste niet gebeuren. Omdat PSV terecht de absolute hoofdprijs zal vragen. Geef Malen en Gakpo maar de kans.

Dit betekent dat Bergwijn snel naar het buitenland geloodst wordt. Ik zie hem niet naar Ajax gaan, want daar past hij niet meer. Ajax zal voor creatievere spelers gaan. Zaakwaarnemers gebruiken Ajax vaak als geinteresseerde om verkopen af te dwingen of prijzen te verhogen.

Juiste keuze Bergwijn past beter in het spelsysteem van Ajax, ik denk dat hij daar beter tot zijn recht komt.

Als Ajacied zit ik ook niet te wachten op Bergwijn. Althans niet voor de genoemde bedragen.. leuke voetballer, maar nog niet de speler die het team op sleeptouw neemt of erg beslissend is. Dat was bijvoorbeeld Memphis wel destijds.
Dan zijn bedragen tussen de 25-35 miljoen realistisch.

Gewoon nog een jaar PSV en jezelf bewijzen.
Mocht Ajax zo gek zijn de volle buit te betalen, gaat PSV echt wel overstag.. de centen zijn hard nodig in Eindhoven..

Ik zou persoonlijk veel eerder 20 miljoen neertellen voor Christian pavon. Heeft zich ook al goed laten zin in nationaal elftal van Argentinië

Zou me niet eens verbazen dat het gewoon weer een sensatieverhaal van de Telegraaf is. Wie weet was het een informeel gesprekje om gewoon te kijken hoe Bergwijn nog over Ajax denkt? Dit hele gedoe is nergens voor nodig. PSV laat de speler terecht niet gaan naar Ajax en wij hoeven geen tientallen miljoenen euro's te betalen voor een Nederlandse speler.

14 mei 2019 om 11:04

VI meldt het ook en het komt van de zaakwaarnemer. Zal best een kern van waarheid in zitten. Maarja als Hoffenheim of Inter 20 miljoen biedt en Ajax 35 gaat PSV nog steeds niet het bod van Ajax accepteren. Wat natuurlijk compleet logisch is.

14 mei 2019 om 11:36

Zaakwaarnemers zijn soms ook niet vies om spelletjes te spelen. Ik snap PSV en heb er geen moeite dat ze niet gaan meewerken.

PSV hoeft hem natuurlijk niet te verkopen, en als 40 miljoen de prijs is en blijft dan gáát er ook helemaal niets gebeuren - dan blijft Bergwijn gewoon in Eindhoven. Ajax zal dat sowieso niet voor hem gaan neertellen, en andere clubs ook niet.

De vraag is of PSV koste wat het kost moet voorkomen om spelers naar Ajax te laten vertrekken. Ajax kan dat soort deals voor PSV lucratief maken, terwijl je je altijd moet afvragen: hoeveel sterker wordt Ajax er werkelijk op, en weegt dat op tegen zo'n groot bedrag? Ik vind 40 miljoen echt een astronomisch bedrag voor een speler die PSV ook niet echt op sleeptouw heeft weten te nemen het afgelopen halfjaar. En ook 30 miljoen zie ik Ajax eerlijk gezegd nog niet bieden. Wat mij betreft zou het voor Ajax in elk geval een slechte deal zijn.

Maar de grote vraag is: moet je als PSV willen voorkomen dat je topspelers voor grote bedragen naar Ajax gaan? Want als Ajax een Bergwijn niet aantrekt, dan zullen ze een andere speler van elders aantrekken - dat vergt wat creatiever en intensiever scoutingswerk, maar ook dan kan er voor 14 miljoen een Neres uit de hoge hoed komen. Dan gaan de miljoenen naar Brazilië (bijvoorbeeld) in plaats van naar Eindhoven, en dat kan maar zo betekenen dat Ajax er minstens zo sterk op wordt en er minder geld aan kwijt is. (maar dat is bij transfers vooraf natuurlijk altijd maar gokken.)

Ik denk dat clubs niet zomaar ten koste van alles hun spelers binnenboord zouden moeten willen houden om te voorkomen dat ze naar de concurrent gaan. Wat schiet je er nou uiteindelijk mee op? Die concurrent schakelt zo weer verder naar een andere speler, en zelf heb je dan een lucratieve deal laten lopen. Vanuit handelsoogpunt is dat nogal twijfelachtig. Gelukkig is voetbal nog altijd niet alleen maar handel, maar toch, ik zou me niet te veel laten meeslepen door angst voor de concurrentie maar vooral aan verbetering van de eigen positie denken. Kan PSV een goede transfersom scoren voor Bergwijn, dan zouden ze dat volgens mij gewoon moeten doen, ongeacht of het geld van Ajax komt of van een buitenlandse club.

Ik vind het raar dat dit niet kan. Viergever is ook overgekomen of is Viergever gehaald om PSV te verzwakken. Is beetje typisch. Het zou normaal moeten zijn om over te stappen binnen Nederland. Beetje angstig beleid bij PSV.

Verlate 1 april grap zeker? Tuurlijk werkt PSV niet mee aan zo'n transfer. En waarom zou Ajax Bergwijn willen halen? Ik zou eerst even kijken wat er vanuit Jong Ajax bij kan komen... dan pas gaan kopen.

En terecht natuurlijk. Wat voor signaal geef je af als PSV zijnde als je je beste spelers gaat verkopen aan je grootste concurrent? Dat moet je natuurlijk nooit willen.

Je wil de beste eredivisie spelers hebben en daarmee ook de tegenstanders verzwakken. Een heel logische gedachte. Maar als je 40 miljoen aan psv zou betalen voor een speler, verzwak je psv dan of help je ze juist op weg om een "stabielere" selectie te krijgen. PSV kan slimme en goede aankopen doen, met 40 miljoen kan psv de selectie misschien zelfs wel versterken, zelfs zonder Bergwijn.

Het zou heel onlogisch zijn als ajax hier veel geld aan wil uitgeven, ik zie dit dus echt als kansloos gerucht.

Goedemiddag, PSV met John de Jong. John goedemiddag met Marc Overmars, AJAX Amsterdam. Hey Marc, nog gefeliciteerd met de bekerfinale, het kampioenschap en de halve finale CL. Wat kan ik voor je doen? Ik bel eigenlijk voor Bergwijn. Wij zaten te denken om iets van een bod te doen op Stevie. Nou Marc, wij als PSV zaten te denken van niet. Fijne middag.......

Snap niet zo goed wat Ajax met Bergwijn wil. Ze hebben nog een zelfde type speler, die nog niet eens heeft gespeeld: Bandé. Zou als ik Ajax was eerder voor Memphis gaan!

Nouja waarom niet. 40 miljoen krijgen ze van helemaal niemand natuurlijk, die marktwaarde van die jongen zal zo rond de 15-20 miljoen liggen en als een speler weg wilt. Ajax moet natuurlijk inspelen op het vertrek van Ziyech, Neres en misschien zelfs Tadic dus zullen aan de bak moeten. Bergwijn zal niet veel tijd nodig hebben om te wennen en PSV zal een betere som van Ajax voor hem krijgen, 25 miljoen ofzo, waarmee ze weer wat schuld kunnen aflossen.

Niet heel vreemd dat Bergwijn het wel ziet zitten. Je kan veel zeggen, maar je kan bij Ajax meer verdienen en als je naar de laatste vijf jaar kijkt, ook verder komen in de CL.

Zegsmannen van voetbalclubs vinden zichzelf doorgaans heel erg belangrijk en zijn uitblinkers in voor hun beurt praten. Beste 'zegsman', dat onbespreekbare zal toch ook écht voor een groot deel van Bergwijn en zijn zaakwaarnemers afhangen én van het bod waar Ajax mee zal komen. Dan maar eens kijken of Gerbrands en co nóg zo principieel zijn zoals u ons wilt doen geloven.

40 miljoen en Dolberg erbij.

Je kan het ook zo zie als hij komt blijft donny want hij wil samen met hem spele. Dus alleen maar goed toch

Dit is weer de media.
Ajax heeft zich officieel nog niet gemeld. Dus tot hoeverre is het waar.
Bergwijn krijgt nu vanuit de PSV en aanhang veel kritiek natuurlijk. Omdat hij een overstap wel ziet zitten.
Die heeft dus zn laatste wedstrijd voor PSV gespeeld

Als ik dan al iemand zou halen bij Psv, dan zou ik vol op Lammers in zetten. Mocht dã£â­e willen, heb je een echte ajax-spits in de gelederen. Snel aan de bal, technisch, kan zelf een kans creã£â«ren, oog voor zijn mede spelers en er zit een goeie kop op. Heeft ook geen onvolwaardelijke steun van Psv gevoeld, heeft weinig kansen gehad en is verhuurd.

Ik hã£â³ef bergwijn helemaal niet. Eerst is Ajax te min voor je, was je zo blij dat je naar psv bent gegaan. maar nu het allemaal hosanna is hier staat hij niet 'onwelwillend' tegenoever een terugkeer naar ajax. Zal ons meer dan 50 miljoen kosten als hij voor meer dan 40 naar het buitenland moet, en zulk soort geld hoeven we echt niet neer te leggen voor iemand van het kaliber van bergwijn.

Zou Ajax ook het netto salaris willen betalen van pak hem beet Spurs. Zal ergens tussen de 5 en 8 miljoen per jaar zijn.

14 mei 2019 om 12:57

Leuk idee dat je je vinger nat maakt, hem de lucht in steekt en aan de hand van die handeling tot een marktconform salaris voor Steven komt, wat nota bene spurs ook nog eens voor hem zou moeten betalen, maar ik schudt je alvast even wakker uit die droom: alleen de top van de selectie, jongens als son, kane, eriksen, verthongen, lloris, etc. verdienen meer dan 5 miljoen euro per jaar.

Davinson sanchez verdient 3.4miljoen pond, Davies 3mil. Wanyama etc. ook allemaal 3.4m pond. Ik vertwacht echt niet dat ze een broekkie als Steven meteen boven al deze mensen in het salarishuis plaatsen. Waarom zouden ze?

Ik denk inderdaad niet dat PSV Bergwijn zal verkopen aan Ajax. Echter, ik ben wel benieuwd wat dit doet met de positie van Bergwijn binnen de club/spelersgroep. Het zou best voor wat scheve gezichten kunnen zorgen als een speler aangeeft wel oren te hebben naar een terugkeer bij de grote concurrent.

Je gaat toch geen 40 miljoen voor Bergwijn nerleggen? Geef Ziyech gewoon een salaris verhoging dat hij nog 1 seizoen blijft. Veel betere oplossing! Of geef 30-35 miljoen uit aan Vargas en Anthony ook een veel betere oplossing.

Onbespreekbaar? In het betaalde voetbal is niets onbespreekbaar. Alles hangt van het prijskaartje af.

Zodra psv gaat reageren is het wel degelijk officieel lijkt mij.. Zeker een goede aanwinst voor Ajax, in mijn ogen ook een lichte stap vooruit tov psv. Bergwijn moet alleen maar denken aan speeltijd nu. Bij een inter/tottenham wellicht geen basisplek. Sevilla of een subtopper in Duitsland wellicht proberen..?

Markje heeft boter op z'n harses. Zo'n 15/16 spelers in totaal, gingen Bergwijn voor, in beide richtingen. Zowel van PSV naar Ajax, als van Ajax naar PSV! Moet nu zeker ook weer kunnen toch? De pegels, zijn in ieder geval goed te lappen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren