Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Beste speler van de Eredivisie komt dit seizoen van Ajax of PSV

Laatste update:

Luuk de Jong gaat de laatste speelronde van de Eredivisie in als de favoriet om de Gouden Schoen te winnen. In het Voetballer van het Jaar-klassement van De Telegraaf heeft de aanvoerder van PSV een half punt voorsprong op Matthijs de Ligt van Ajax, zo meldt de krant maandag. Het klassement is een optelsom van de cijfers die spelers dit seizoen kregen voor hun wedstrijden in de Eredivisie.

Vanwege de kleine voorsprong van De Jong op De Ligt, zullen beide spelers woensdag in de slotronde goed voor de dag moeten komen om de strijd in hun voordeel te beslissen. De Jong neemt het met PSV op tegen Heracles Almelo, terwijl het Ajax van De Ligt op bezoek gaat bij De Graafschap. Zondag ontving de aanvoerder van de Amsterdammers een 7 voor zijn optreden tegen FC Utrecht; De Jong noteerde een 5,5 tegen AZ.

Het was echter niet voldoende voor De Ligt om de koppositie over te nemen. Dat heeft te maken met de reglementen, zo legt De Telegraaf uit. Voor het eindklassement tellen slechts 29 wedstrijden mee, in plaats van alle 34. "Deze regel is ingesteld om te voorkomen dat spelers die bijvoorbeeld door een blessure enkele wedstrijden missen, direct uit de top van het klassement duikelen. Wanneer een speler wel alle 34 duels in actie komt, vervallen zijn vijf slechtste cijfers. Speelt hij 33 wedstrijden, dan vervallen zijn vier laagste cijfers, enzovoorts." De Jong kon een laag cijfer wegstrepen en behield daarmee zijn voorsprong.

De winnaar van de Gouden Schoen mag zijn bokaal ophalen tijdens het volgende Gala Voetballer van het Jaar. Er wordt echter ook een Zilveren en een Bronzen Schoen uitgereikt. De strijd om de Bronzen Schoen ligt nog helemaal open; Angeliño van PSV staat momenteel derde, maar ploeggenoot Steven Bergwijn en Dusan Tadic van Ajax volgen op een half punt afstand. Vitessenaar Martin Ödegaard is op plek zeven de eerste speler in het klassement die niet voor Ajax of PSV speelt.

Wie was volgens jou dit seizoen de beste speler in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geen Clasie? Matchfixing!

13 mei 2019 om 20:17

Je bent nu wel heel cynisch t.o.v. Clasie😊

13 mei 2019 om 20:44

Die gaat voor pupil van het jaar 😋

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat Luuk de Jong meer punten heeft dan, pak hem beet, Hakim Ziyech? Het zou echt een schande zijn als Luuk de Jong de gouden schoen wint...

13 mei 2019 om 20:14

Ziyech heeft een aantal wedstrijden gemist. Dat wordt keihard afgestraft in het systeem dat de Telegraaf hanteert.

13 mei 2019 om 21:08

Als ziyech 29 wedstrijden zou halen,op welke plek zou hij dan staan?

14 mei 2019 om 00:48

Ach dit is een prima scenario. Het zilverwerk in Amsterdam en de individuele schouderklop naar topscorer Luuk. Het mocht niet baten maar lekker gewerkt pik!

13 mei 2019 om 20:16

Ach de teamprijzen zijn natuurlijk veel belangrijker. Bovendien heeft Luuk dit jaar vooral de eerste seizoenshelft misschien wel boven zijn niveau goed gepresteerd. Ook zijn de geweldige prestaties van Ajax spelers in Europa niet van invloed op deze individuele prijzen dus al met al snap ik wel dat het net als de stand in de Eredivisie niet zo ver uit elkaar ligt allemaal.

Mijn voorkeur zou uitgaan naar Ziyech of De Ligt.

13 mei 2019 om 20:18

Nog grotere schande was dat matige spelers als Heitinga, Daley Blind en Klaassen hebben gewonnen in het verleden. Luuk de Jong verdient het wel i.t.t. de bovengenoemde spelers!

13 mei 2019 om 20:20

Blind speelde dat seizoen fantastisch en verdiende het absoluut.

13 mei 2019 om 20:24

Hij speelde een goed seizoen omdat de verwachtingen heel laag waren bij hem maar er waren zeker andere die het meer verdiende dan Blind.

13 mei 2019 om 20:26

Luuk de Jong moet nog maar eens de carrière van Heitinga of Blind zien te krijgen en dat gebeurt waarschijnlijk niet eens. Anders dan Luuk de Jong faalden ze niet persé hopeloos in het buitenland en speelden ze belangrijke wedstrijden in Oranje.

13 mei 2019 om 20:30

Ik gun het Luuk helemaal, daar niet van. Maar ik vind het wel frappant dat de nummers 1, 3 en 4 allemaal bij PSV spelen. Dan scoren een De Jong, Tadic en Ziyech toch wel heel erg laag. Sterker nog behalve Tadic staan al deze namen ook onder Odegaard. Maakt niet heel veel uit verder, op competitiegebied lag het dit seizoen heel dicht bij elkaar dus dat al die PSV spelers hoog staan is absoluut te verdedigen.

13 mei 2019 om 20:56

Je hebt in ieder geval wel 1 overeenkomst met Daley Blind als je hem matig vind. Speelde dat jaar als 6 weergaloos en was de olie die de motor deed draaien. Dat Luuk hem verdient kun je vinden, echter zou je er ook weinig op aan kunnen merken als Tadic, Ziyech, De Ligt of Frenkie hem winnen.

13 mei 2019 om 21:27

@ Bergwijn

Wie dan? Erg benieuwd naar!

13 mei 2019 om 22:12

Ik gok een PSV’er Bergwijn? Luuk de Jong heeft het goed gedaan, maar kom op zeg de Ligt is hem op alle vlakken al voorbij op 19 jarige leeftijd. Trekt als aanvoerder Ajax in goede en slechte momenten.

13 mei 2019 om 22:45

Tadic, Pelle en Finbogasson.

13 mei 2019 om 22:47

Klaassen is genomineerd voor het team van het jaar in een competitie waar Luuk compleet door de mand viel! Buiten dat best denigrerend naar die spelers die echt hun waarde hebben bewezen. Heitinga zeker ook in het Nederlands elftal. En Blind apeelde dat seizoen echt fenomenaal: werd kampioen met afstand en was de beste speler van Ajax toen.

13 mei 2019 om 20:18

Is dat zo. In de eerste helft van de competitie was PSV ongenaakbaar. De 2e helft na een dipje in de eerste wedstrijden Ajax. Het ligt dicht bij elkaar. Europees telt niet mee hier in. En Luuk de Jong is echt wel belangrijk geweest. Hij word waarschijnlijk ook topscoorder....Ik zie ook dat Ajax een topseizoen heeft gehad, en dat ook Frenkie de Jong, Ziyech, Til, Blind, cd Beek, Odegard, Matthijs de Ligt of nog een andere topper dit had kunnen winnen. Maar om nu te spreken over een schande. Nee, dat (in mijn ogen) niet

13 mei 2019 om 20:21

Inderdaad, zou echt een schande zijn als de topscorer van Nederland die PSV eigenhandig tot de laatste dag in de titelrace heeft gehouden de prijs wint. Je kunt ook overdrijven zeg.

13 mei 2019 om 20:27

Luuk de Jong is een prima targetman, die ijzersterk in de lucht is en met die kwaliteit veel goals maakt. Maar kom op, het is geen speler waar je voor gaat zitten toch? Hij is geen uithangbord om de eredivisie mee te promoten...

13 mei 2019 om 20:35

Dat jij er niet voor gaat zitten betekent natuurlijk nog niet dat hij de prijs niet verdient. Hij is dit seizoen met afstand de belangrijkste speler voor PSV geweest, heeft dit team echt gedragen met zijn doelpunten en ongekende werklust. Samen met Angelino uberhaupt de enige Psv'er die letterlijk het hele seizoen constant heeft gepresteerd, kunnen er maar weinig zeggen.

13 mei 2019 om 20:41

Ja, zo kan ik het ook; dat jij vind dat de Jong hem verdient betekent nog niet dat hij hem verdient... zo kun je toch geen discussie voeren? Het is gewoon een kopsterke spits die veel goals maakt.. niet meer en niet minder. Daarnaast is hij met zijn gedrag ook geen voorbeeld toch? De Ligt bijvoorbeeld, heeft zich altijd representatief gedragen in het veld. Dit zou ook mee moeten wegen in mijn optiek.

13 mei 2019 om 20:46

Dan hadden we hem de afgelopen jaren aan Nathan Rutjes moeten geven. De prijs hoort te gaan naar de speler die het best gepresteerd heeft, de ideale schoonzoon spelen voor de camera is mooi meegenomen maar niet meer dan dat.

13 mei 2019 om 20:55

De Jong is een matige voetballer, die het moet hebben van zijn inzet en kopkracht. Niks mis mee verder, maar als je daarbij zijn gedrag binnen de lijnen (dus niet tijdens interviews waar jij opeens mee aan komt) optelt, zou hij in mijn optiek nooit de gouden schoen kunnen winnen.

13 mei 2019 om 21:02

Wat bedoel je met matige voetballer? Dat hij niet de techniek van een Frenkie, Tadic, Ziyech of Bergwijn heeft? Dan zou de prijs dus volgens jou nooit naar een centrale verdediger of pure centrumspits kunnen gaan? Die moet je nu eenmaal op andere dingen beoordelen. Maken van doelpunten lijkt me voor een spits een vrij belangrijk criterium.

13 mei 2019 om 20:25

Luuk de Jong is de meest belangrijke speler van psv dit jaar. Doelpunten. Assists, aanspeelpunt, constant gevaar bij corners en vrije trappen, was een voorbeeld voor het team in het doen van een extra stap als het nodig was en ook als aanjager van het elftal was hij belangrijk. Dus wat dat betreft is het niet onlogisch dat hij hoog staat. Natuurlijk is er ook genoeg aan te merken op hem. Voetballend is hij niet zo sterk en ik heb vooral vaak commentaar op het feit dat hij na bijna elk duel gaat liggen en zeuren. Desalniettemin de belangrijkste factor van psv. Zelf zou ik voor zyech gaan. Voor mij was hij bij ajax belangrijker dan pak hem beet tadic, de ligt en de Jong. Hij verliest vaak de bal omdat hij risicovolle passes en acties maakt, maar compenseert dat door de acties drie wel lukken. Hij heeft ook zijn werkethos verbeterd en ik vind het ontzettend knap dat hij onverstoorbaar is terwijl hij iets meer dan een jaar gelden nog werd uitgefloten in Amsterdam. Daarbij werd zijn nummer afgepakt en ging de transfer die hij graag wilde niet door.

14 mei 2019 om 07:31

Hier ben ik het deels mee eens. Wanneer we nu kijken zou ik zonder twijfel zeggen dat ziyech zou moeten winnen, Maar wanneer een spits scoort haalt deze een goed cijfer. Hij heeft 28? Keer gescoord. Dat zijn een heleboel goede cijfers. Tel hier bij op dat de jong echt van cruciaal belang is voor PSV. Wanneer ik PSV kijk is de bijdrage van de jong gigantisch, afgelopen jaar toen hij minder scoorde bleef hij toch staan vanwege zijn voetballende kwaliteiten en zijn vermogen om de bal vast te houden. Tel daar dit jaar 28 goals bij op en dan heeft hij ook gewoon echt een top jaar gedraaid. Ziyech speelt echt als een God de laatste tijd, maar op het begin van het seizoen heeft hij ook een aantal wedstrijden gigantisch veel balverlies geleden en onnodig veel op (en vooral ook naast) goal geschoten. Ik kon me hier in het begin van het seizoen mateloos aan irriteren terwijl hij dit de afgelopen tijd een stuk minder doet. Zoals ik eerder al zei, ik vind ziyech op dit moment beter dan de jong, maar ik zou de jong of de ligt beiden terechte winnaars vinden over een heel seizoen gezien.

14 mei 2019 om 15:46

Gedeeltelijk komt dit ook door het seizoen van PSV ten opzichte van Ajax, bij PSV was dit seizoen de Jong veruit de beste, maar bij Ajax waren veel meer mensen de beste. Echter worden punten dan verdeeld onder meerdere mensen en zullen die dus lager uitvallen op de ranglijst terwijl in werkelijkheid, naar mijn mening natuurlijk, één van de Ajacieden deze prijs zal moeten winnen.

Hoe kan De Jong van PSV nou zo'n hoge gemiddelde hebben. Die man kan echt niks. Heeft alleen zn lengte mee.

13 mei 2019 om 20:13

Een van de beste koppers in europa. Topscorer in een minder goed en minder aanvallend team dan Ajax. Etc...

13 mei 2019 om 22:52

Pfft topscoorder in een team dat volledig op hem afgesteld is. Nou nou. De 15 doelpunten van Huntelaar zijn indrukwekkender. Die heeft namelijk allemaal spelers om hem heen staan, die zelf ook heel graag doelpunten maken. En dat topscoorder moet je ook nog maar afwachten. Tadic loopt maar 2 doelpunten achter en dat weet het elftal ook.....

13 mei 2019 om 23:04

Ik denk dat je als spits liever bij Ajax speelt. Van een Ziyech, tadic etc krijg je meer bruikbare ballen dan bij PSV. Dus L. de Jong heeft zeker een goede prestatie geleverd, ookal ben ik er ook niet mee eens als hij Speler vh Jaar wordt.

13 mei 2019 om 20:41

Kan niks?! Hahah man, man. Je kunt ook doorslaan hoor.. 28 veldgoals in het mandje liggen + 5 assists. 1 op 1 in betrokkenheid bij goals dus. Dan kun je per definitie niet niks, hij kan klaarblijkelijk erg goed scoren namelijk, vind je niet? Overigens vind ik persoonlijk dat Ziyech de beste voetballer van de competitie is, dat is ook deels smaak. Juist om die balletjes die hij soms geeft die 99 procent van de spelers niet ziet, laat staan in staat is om uit te voeren.. Maar enfin, Luuk kan zeker wel wat is ook gewoon 1 van de betere en meest bepalende spelers van de ED.

13 mei 2019 om 21:07

Zelf goals die hij niet scoort krijgt hij op zijn naam, dat is al een vermelding waard! En dan al die pirouetten en salto's in het strafschop gebied, een kunstschaats jury zou hem daar een 10 voor geven. Aanvallend koppend goed, maar daar houdt het ook een beetje mee op.

Ik ken deze prijs totaal niet maar als ie door de telegraaf (lees: valentijn driessen) wordt uitgereikt zal die wel naar Luuk de Jong gaan. Of dat terecht is valt te betwijfelen, ja hij is de topscorer maar een verdediger met een aanvaller vergelijken is appels en peren.

13 mei 2019 om 20:12

Wat zeg jij nou weer? Sinds 2006 bepaalt de Telegraaf deze prijs en sindsdien heeft maar één PSV speler ( Wijnaldum in 2015) gewonnen tegenover zes Ajax spelers. Spelers van PSV winnen bijna nooit deze prijs terwijl er paar spelers van Ajax onterecht hebben gewonnen zoals Heitinga in 2007, Blind in 2014 en Klaassen in 2016.

Het wordt tijd dat er een speler van PSV deze prijs wint want het is bizar dat de laatste 12 jaar maar één PSVer heeft gewonnen terwijl ze het vaakst kampioen zijn geworden sinds 2006. Luuk de Jong, de onbetwiste topscorer van de Eredivisie verdiend deze individuele prijs!

13 mei 2019 om 20:16

Dat zal allemaal best, alleen als het dit seizoen is zal dat natuurlijk wel belachelijk zijn. Ik vind oprecht dat de beste trainer, speler en het team van het jaar op de sportgala van Ajax mag komen. Wat zij dit seizoen hebben laten zien is zo uitzonderlijk. Tegen het grote ge(we)ld opboksen wat echt bizar om te zien.
En ik snap best dat een psver nooit deze prijs wint. Welke sierlijke voetballer hebben zij de afgelopen jaren gehad? Er was nooit een speler die er boven uitstak, altijd was het het collectief. Heel raar, want dat is ook de kracht van Ajax geweest dit seizoen.

13 mei 2019 om 20:18

''het wordt tijd dat het weer een keer gebeurt''

Is het een soort prijs vanuit medelijden dan?

13 mei 2019 om 20:21

Heitinga, Blind en Klaassen zijn als voetballers één van de saaiste spelers die je kunt bedenken en die hebben het wel die prijs wel gewonnen dus een sierlijke voetballer hoef je blijkbaar niet te hebben.

13 mei 2019 om 20:45

Bergwijn, je hebt het over de 'onbetwiste topscorer' van de Eredivisie verdient het. Dus als Tadic hem woensdag voorbij gaat qua doelpunten verdient die het opeens?

13 mei 2019 om 21:14

Kyle66

Er zijn mensen hier die doen alsof Luuk de Jong er niks van kan en zwak seizoen heeft gedraaid. Hij is diegene waarom het zo lang spannend was in de titelrace.

13 mei 2019 om 21:29

@Bergwijn, ik wil nog wel eens zien of het de Jong lukt om te slagen bij een ManU of Everton door constant in de basis staan. Ohnee wacht, dat heeft hij al gedaan. Je vergelijking slaat nergens op.

13 mei 2019 om 22:37

Dan zou dat toch Heracles moeten zijn? Pakken Ajax twee maal met een begroting van 1/10e van die van de Amsterdammers....

13 mei 2019 om 20:18

Jnpsv praat svp niet over zaken waar je je niet in verdiept hebt, en kruip niet zo in de slachtofferrol.
Valentijn heeft hier geen drol over te vertellen, Ajax heeft een groot aantal rapporteurs die wedstrijden beoordelen, waarbij de clubvoorkeur niet in de weg mag staan. (Positief of negatief). Zo beoordeeld oud AZ speler kees kist Feyenoord-nac, oud Feyenoord speler John de wolf ajax-vitesse. Volgens mij is oud psv er Willy van der kuilen ook rapporteur. Daarmee is de telegraaf prijs de meest objectieve prijs.
Dus niet in de slachtofferrol kruipen, kijk gewoon eens hoeveel psvers er in de top 5 staan en je ziet dat hier geen enkele telegraaf=amsterdam=Ajax 123tje is.

13 mei 2019 om 20:21

Je hebt gelijk over het feit dat dit niet Driessen's pakje aan is. Maar heb je die cijfers wel eens bekeken? Bij sommige rapporteurs slaan ze wekelijks als een tang op een varken. Je vraagt je soms oprecht af of ze de wedstrijd wel hebben gezien. Ik snap dat ook niet waarom het klassement van de Telegraaf zo naar voren wordt geschoven.

13 mei 2019 om 22:01

Er zitten inderdaad rare cijfers bij, ook omdat de ene rapporteur hooguit een 7,5 geeft, en een ander best makkelijk een 8,5 geeft. Maar ik heb nog even de laatste 20 jaar nagekeken en kan me eigenlijk wel vinden in de winnaars. Maar je hebt een punt, er zitten rare snijbonen bij. Maar als ik naar de top 3 Luuk de Jong, de ligt en Angelino kijk vind ik dat helemaal geen gekke top 3. LdJ is topscoorder en heeft psv heel lang in de titelrace gehouden, de Ligt is een waanzinnig verdedigend talent en heel belangrijk in dit succesvolle Ajax en Angelino heeft zich waanzinnig ontwikkeld en is een stille maar krachtige motor bij psv.

Tadic hoort dit toch gewoon te winnen of zie ik dat verkeerd?

13 mei 2019 om 20:22

Los van het puntensysteem van de Telegraaf denk ik dat niemand echt een duidelijke winnaar zou zijn om eerlijk te zijn. Het is al lastig om de beste bij Ajax te kiezen uit De Ligt, De Jong, Zyjech en Tadic. Bij PSV waren De Jong en Angelino de beste.

13 mei 2019 om 20:32

Als je het mij vraagt;
1. Tadic
2. De Ligt
3. Ziyech
4. De Jong

13 mei 2019 om 22:38

Kies de Jong
Altijd goed, zowel bij A als bij P

13 mei 2019 om 20:36

Waarom dan? Ik vind niet dat Tadic deze prijs moet winnen. Volgens mij heeft die een stuk of 13 penalties binnen geschoten. Ik zou de prijs ook eerder aan Ziyech, Onana of de Ligt geven wat betreft Ajax spelers. Daarnaast draait Luuk de Jong ook wel echt een topseizoen want dit zijn toch wel uitstekende cijfers.

13 mei 2019 om 20:39

Vanwege 26 doelpunten en 13 goals, oftewel 39 goal contributies. En die penaltys moet je nog steeds allemaal binnen schieten men doet daar echt veel te makkelijk over.

13 mei 2019 om 21:17

Dat is puur naar dat een ding kijken. Het lijkt mij logisch dat wanneer je veldgoals maakt je een hoger cijfer krijgt voor de wedstrijd. Ik kan me nog herinneren dat ik een tijdje terug een discussie had met Ajax supporters dat PSV geen enkele speler in de top 3 had vorig seizoen volgens hun hadden onafhankelijke rapporteurs dit beoordeeld. Ik vind het systeem ook nogal oneerlijk en ik zou dan ook eerder een lijst van whoscored serieus nemen.
Maar ook op die lijst staan Ziyech en de Jong ruim boven Tadic.

13 mei 2019 om 21:32

Ben het niet met je laatste zin eens, er valt te discuseren of Tadic de beste was bij Ajax. Maar bij een aanvaller kijk je al gauw naar goals en assist en dan steekt Tadic er toch wel echt boven uit.

De Jong of de Ligt, apart verhaal.

Ach ja, Klaassen heeft hem ook een paar jaar geleden gewonnen. Dus ik hecht er niet zoveel waarde aan. Maar Luuk de Jong heeft meer punten dan Ziyech Frenkie de Jong Tadic of Neres?

13 mei 2019 om 20:19

Er staat niet specifiek vermeld of het om basisplekken gaat of om invalbeurten. Dat hij in die kleine aantal wedstrijden juist zijn waarde heeft laten zien door veel te scoren en te bedienen zegt ook wel veel!

Ik snap alle haat reacties niet zo? 'Luuk de jong kan echt niks, heeft alleen zijn lengte mee' dus alle grote spelers van de eredivisie die spits staan hebben er dus bijna 30 gescoord dit seizoen?

Dat veel spelers bij ajax het echt goed hebben gedaan betekent niet dat 28 goals van luuk de jong niet knap is toch

Ik zou er niet heel gek van opkijken als luuk hem krijgt, maar spelers zoals de ligt en tadic/ziyech/de jong zijn natuurlijk wel talentvoller

13 mei 2019 om 20:22

Tadic is desondanks bij meer goals betrokken geweest.

Enfin, mijn probleem is meer met het systeem dat de Telegraaf hanteert. De 5 slechtste wedstrijden wegstrepen is van de zotte, als je een gemiddeld cijfer gebruikt in plaats van de som heb je dat probleem niet. Ik weet niet of dat in dit geval iets uit zou maken. Ik denk dat de spelers van Ajax wel blij zijn dat de 6-2 tegen Feyenoord en de 3-0 tegen PSV worden weggestreept.

13 mei 2019 om 20:37

Dat klopt inderdaad maar Luuk de Jong heeft bijna alleen maar veldgoals gemaakt. Volgens mij heeft hij 1 penalty genomen terwijl Tadic er minstens 10 heeft genomen.

13 mei 2019 om 20:26

Hulde voor jouw reactie. Ik heb zo'n beetje dezelfde woorden gebruikt. Helaas vinden mensen met een andere clubvoorkeur het moeilijk om objectief te zijn over Luuk de Jong. Dat valt me ontzettend vaak op, in elke post waar de Jong voorkomt komt dit beeld weer terug. Misschien moet dat maar worden gezien als compliment voor de Jong

13 mei 2019 om 20:50

Hoezo gelijk "haat" reacties? Tegenwoordig is het hebben van een andere mening direct "haten". Het kan toch zijn dat mensen meer genieten van andere spelers en het raar vinden als de Jong zou winnen? Wat heeft dat met haat te maken? Zoek even op wat haat betekent...

Ik snap alle haat reacties niet zo? 'Luuk de jong kan echt niks, heeft alleen zijn lengte mee' dus alle grote spelers van de eredivisie die spits staan hebben er dus bijna 30 gescoord dit seizoen?

Dat veel spelers bij ajax het echt goed hebben gedaan betekent niet dat 28 goals van luuk de jong niet knap is toch

Ik zou er niet heel gek van opkijken als luuk hem krijgt, maar spelers zoals de ligt en tadic/ziyech/de jong zijn natuurlijk wel talentvoller

Wat een idioot systeem om de slechtste 5 wedstrijden weg te strepen. Gewoon een gemiddeld cijfer en je dingt alleen mee als je een x-aantal wedstrijden (bijv. 29) hebt gespeeld. Het is werkelijk alsof de redactie van de Telegraaf optellen nog heeft meegekregen maar elke verdere statistiek op school niet meer gevolgd heeft.

De Jong is natuurlijk niet van wereldklasse, maar heeft dit seizoen wel uitzonderlijk goed gepresteerd.

Ik zie alweer een paar reacties dat Luuk de Jong er helemaal niets van kan. Ik vind het beschamend dat de waarde van de Jong niet op waarde wordt geschat. Hij is bepalend in het spel van PSV. Natuurlijk heeft hij zijn beperkingen, dat weet hij zelf ook. Maar op de juiste manier gebruikt is het gewoon de beste spits in de Eredivisie. Jammer dat veel mensen dat niet kunnen erkennen omdat zijn uitspraken of gezicht ze niet aanstaat

13 mei 2019 om 20:34

Eens hoor. En dat is ie al een tijdje. De reden dat mensen hem niet leuk vinden komt door zijn interviews, waarbij hij graag afgeeft op andere clubs.
Maar niemand hoeft te twijfelen over zijn capaciteit als spits en aanspeelpunt.
Aan de andere kant hoeft niemand te twijfelen over de capaciteit van De Ligt als verdediger. Het blijft appels met peren vergelijken en naar mijn beleving is de impact van De Ligt dit seizoen groter geweest dan van De Jong (Luuk)

13 mei 2019 om 21:08

"misschien omdat zijn gezicht ze niet aanstaat".
Misschien omdat waarschijnlijk 99% van Nederland geen sympathie voor hem voelt? Soms hebben we het wel eens over een Suarez, Busquets. Ja, ook Ronaldo kan er wat van. Maar man wat kan deze Luuk de Jong zeiken, drammen en zuigen. 90 minuten lang dat zure gezicht alsof de hele wereld hem aanvalt, maar oh wee als er wat over gezegd wordt. Ik heb het bijten van Suarez toen hij bij Ajax speelde ook niet goed gekeurd, maar alleen al vanwege de uitstraling gun ik hem geen enkele prijs. Zoals waarschijnlijk alle Psv'ers Tadic of wellicht Schone geen prijs gunnen.

13 mei 2019 om 21:20

Deze reactie vind ik echt doordrongen van subjectiviteit en clubvoorkeur. Je gunt hem geen enkele prijs, alleen vanwege zijn uitstraling?! Heel bijzonder. Jammer dat je blijkbaar alsnog niet kan onderkennen dat de Jong een topspits is in de eredivisie en meer talent heeft dan jij en ik bij elkaar.

14 mei 2019 om 16:34

Lekker makkelijk scoren dit. Dus jij had Suarez wel elke willekeurige prijs gegunt nadat hij Bakkal had gebeten, ondanks dat hij een wereldspits was? Mijn mening heeft absoluut niets te maken met clubvoorkeur. Als je Luuk de Jong een shirt van RKC had aangegeven had ik hem net zo vervelend gevonden, of hij nou 2 doelpunten scoort of 32.

Ja, Luuk de Jong is voor de Eredivisie gewoon een fantastische spits. Maar dat betekent niet dat hij ook een fantastisch karakter heeft. Het is letterlijk gewoon een feit dat Luuk een zeikerd is, net zoals bijvoorbeeld Tadic. En zo kan ik er nog wel 20 opnoemen.

Jammer dat je je blijkbaar aangevallen voelt als iemand een mening heeft (wat notabene een reactie is op jouw eigen mening) en nog niet eens iets zegt over de voetballende kwaliteiten. Je begint zelf immers over het uiterlijk...

13 mei 2019 om 21:16

Luuk de Jong is wat mij betreft een crimineel onderschatte speler en dat zeg ik als Ajacied. Dat die gozer zo veel spitsendoelpunten scoort maakt het nog geen houthakker. Hij is een uitermate technische en veelzijdige speler, maar in dit PSV moet hij gewoon scoren. Dat doet hij dan ook. En veel! Dat PSV zwak aan de bal is iets waar hij wekelijks mee moet dealen, maar wat mensen hem ten onrechte aanrekenen.

Mensen zijn de Luuk de Jong van FC Twente ook helemaal vergeten zo lijkt het wel.

Hahaha dat zou toch wat zijn. Met al die klasse spelers bij Ajax en dat Luuk de Jong die prijs wint. Matige spits.

13 mei 2019 om 20:29

Al die klasse spelers hebben wel ALTIJD moeite met die matige de jong.

AJAX is geweldig dit seizoen dat staat buiten kijf. Echter telt hier alleen de eredivisie en niet wat ze Europees hebben laten zien. Ajax heeft in de eredivisie zelden het niveau gehaald wat ze constant Europees hebben laten zien. Dan is het meer dan normaal dat veruit de beste verdediger en de topscoorder van de eredivisie de grootste kanshebber zijn

13 mei 2019 om 21:26

Misschien moet Ajax de "matige" spitsen als de Jong en Llorente wat minder onderschatten want beide hebben Ajax dit seizoen keihard afgestraft.

Lijkt me vrij logisch dat de beste speler van Ajax óf PSV komt, er is geen 1 speler van een andere club die ook maar in de buurt komt

Hopelijk speelt Mathijs dan woensdag een geweldige pot en raakt Luuk de Jong geen bal goed. In dit geval naast een kwestie van clubvoorkeur ook een kwestie van symphatie. Maar goed, dan heb je ook wel twee tegenpoolen tegenover elkaar staan met De Ligt en Luuk de Jong.

Ik heb de beoordelingen in De Telegraaf niet bijgehouden (ik lees die krant gelukkig zelden) dus kan er geen oordeel over vellen of dit terecht is of niet. Luuk de Jong heeft een geweldig seizoen gespeeld en de ploeg vaak op sleeptouw genomen. Ik kan prima ermee leven als hij wint. Angelino deed het geweldig en Tadic en De Ligt heb ik zelf van dichtbij wekelijks mogen zien schitteren. Ik vind het een prima lijstje die in aanmerking komen.

Er word wel hard gehaat op Luuk.. ik vind het meer dan terecht. Zo'n beperkte spits. Die er bijna 30 inlegt, zoveel arbeid levert en zo belangrijk voor het team is.. maar goed. Iedereen zen mening.

Als je niet inziet dat je als topscoorder van een competitie kans maakt op een individuele prijs begrijp je weinig van het spelletje. Het is bijna verboden om een mening te hebben die niet in de Ajax-polonaise past

13 mei 2019 om 23:02

Aardig met je artikel eens! Luuk is aanvoerder en gedraagt en presteert daar ook naar. Al vind ik hem in het veld een enorme bloedzuiger, hij is de belangrijkste PSV-er geweest dit seizoen.

Wat veel mensen niet begrijpen, maar dit gaat puur over de eredivisie wedstrijden, daar heeft Ajax bij lange na niet het niveau gehaald als in de cl.

13 mei 2019 om 20:42

Net alsof iemand al die beoordelingen heeft bijgehouden en nu kan aankomen met ''ik vond het cijfer van De Jong tegen VVV te hoog'' of ''de Ligt verdiende tegen NAC een hoger cijfer''. Laat lekker gaan joh.

Ik zie de prijs liever naar De Ligt gaan, maar als De Jong hem pakt dan is het ook prima. Net als met die bronzenschoen voor Angelino of Tadic. Of zelfs als het gaat om de topscorer van Nederland. Ik heb een voorkeur voor een Ajacied, maar is het niet dan is het niet en dan hebben we andere winnaars waar ik absoluut vrede mee hebt.

De reden dat mensen het de jong niet gunnen is zijn calimero gedrag in interviews, telkens mekkeren, liggen en zeiken in wedstrijd (zoals het een pupil van van Bommel betaamd) en het spelbepalend zijn voor het oersaaie voetbal van PSV. In Nederland houdt het merendeel nou eenmaal niet van resultaatvoetbal of liggen om uit te lokken en zeiken.

Ik vind Tadić eigenlijk de eerste de beste keus. Veel betere voetballer all round. Ook met zijn ontelbare contributies het afgelopen seizoen is hij een veel betere kandidaat dan Luuk de Jong.

Ik vind het spel van PSV de tweede seizoenshelft niet om aan te gluren en de houding van L. de Jong stoort mij mateloos maar daar gaat deze prijs niet over. Ziyech is een klasse apart om naar te kijken, een traktatie voor het oog, maar toegegeven is L. de Jong meer consistent belangrijk geweest in iedere wedstrijd. Daar gaat deze prijs over. Ik zou het niet onverdiend vinden als hij 'm wint ondanks mijn persoonlijke mening over het karakter L. de Jong.

Ik snap dat de jong bovenin meedoet hoor met die hoeveelheid goals. Maar hoe kan tadic zo laag staan. 2 goals minder maar dubbele aantal assist. Ziyech komt niet eens in het lijstje terug. Ik weet niet hoe de punten verdeeld worden, maar het verbaast me.

Luuk was natuurlijk uitermate belangrijk voor PSV, maar ik denk toch dat ze af en toe de verkeerde De Jong een topcijfer hebben toegeschreven. Frenkie de Jong was met afstand de beste en belangrijkste in de eredivisie.

Ik ben supporter van PSV, maar ik durf 'm best te maken.

' ik had niet verwacht dat iets of iemand van PSV nog zo hoog zou eindigen'.

Geintje! Luuk is enorm waardevol voor dit team dat niet draait. Ik snap de hoge positie van hem wel. Hoop als psv-supporter ook dat hij hem wint. We zullen zien wat de laatste pot brengt ðŸ‘

Een schande als Luuk de Jong Voetballer vh Jaar wordt. Hij is momenteel topscorer, daarvoor complimenten maar verder stelt hij als voetballer niet zoveel voor. Een De Ligt, Ziyech, Tadic spelen 2-3 per week op hoog niveau, dat zijn de aangewezen spelers voor de gouden, zilveren en bronzen schoen. Maar goed, misschien moeten we om teleurstellingen en een hetze te voorkomen Luuk de prijs maar gunnen.... Heeft ie ook nog wat.

13 mei 2019 om 23:06

Wat een onzin! Topscorer word je niet als je er niets van kan. Luuk heeft op zeer belangrijke momenten goals gemaakt. Het is geen gepolijste voetballer, maar hij verzet veel arbeid en offert zich op voor het team. Bij ons draait het veel beter en zijn er veel belangrijke spelers.

Hoeveel waarden moet je aan deze prijs hechten, als je de reacties lees heel veel....
Ik denk dat als je deze prijs zou winnen omdat collega's jouw de beste vinden, het veel meer waarden zou hebben....

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren