Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Swart verklaart woede-uitbarsting na Ajax-fiasco: ‘De Graafschap vroeg erom’

Laatste update:

Ajax is officieus kampioen van Nederland en krijgt na het uitduel met De Graafschap van woensdagavond de kampioensschaal uitgereikt. Zodoende blijft een herhaling van het onderlinge treffen van drie jaar geleden uit, toen Ajax op de laatste speeldag van het seizoen 2015/16 de landstitel verspeelde in Doetinchem. Sjaak Swart bezigde destijds de legendarische woorden: ‘Ik hoop dat De Graafschap degradeert’.

De voormalig aanvaller wordt in aanloop naar de kampioenswedstrijd van Ajax geconfronteerd met de stevige uitspraken van toen. “Ik was kwaad, vooral op Ajax”, zegt hij tegen FOX Sports. ”En daarna op De Graafschap, omdat ze allemaal van die gekke dingen gingen zeggen. En toen degradeerden ze ook nog (na twee duels met Go Ahead Eagles in de Play-Offs, red.). En dan vind ik helemaal niet leuk, want ik vind het een leuk cluppie.”

Swart heeft ook drie jaar na dato geen spijt van zijn uitspraken. “Want ze vroegen erom. Dat zag je ook tijdens die wedstrijden tegen Go Ahead Eagles. Ze gingen eruit, omdat ze zich zo verschrikkelijk hadden ingespannen tegen Ajax. Op zich is dat niet erg, maar ga dan geen gekke dingen doen.” Een nieuw fiasco voor de Amsterdamse club lijkt op voorhand uitgesloten. “De Graafschap moet nog nacompetitie spelen. Wat ga je dan doen? Dan ga je je instellen op die extra wedstrijden en niet op een club die kampioen kan worden.”

Ajax won zondag in de Johan Cruijff ArenA met 4-1 van FC Utrecht, terwijl PSV zich liet verrassen door AZ (1-0). Het verschil is opgelopen tot drie punten in het voordeel van de Amsterdammers. Daarnaast moet de ploeg van Mark van Bommel, woensdag de opponent van Heracles Almelo, een achterstand van veertien doelpunten goedmaken. Bij beide wedstrijden klinkt het eerste fluitsignaal om 19.30 uur.

Wint Ajax woensdag op bezoek bij De Graafschap?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vraag me af of ze die wedstrijd 3 rode kaarten en 6 blessures kregen. Niet dus. Elk kleiner team wil winnen van ajax.

13 mei 2019 om 18:53

Elk team wil winnen ongeacht van wie

13 mei 2019 om 19:42

Ja, maar een soort vriendschappelijke wedstrijd tegen Ajax vol gas gaan in de wetenschap dat je 3 dagen later weer volle bak moet is wel opmerkelijk. En vriendschappelijke wedstrijd noem ik het, omdat die wedstrijd voor de Graafschap nergens meer om ging.

13 mei 2019 om 19:57

Persoonlijk heb ik me daar eigenlijk niet aan geërgerd. Ik kan namelijk best begrijpen dat je blij kan zijn door de titelfavoriet te verslaan, zeker op de laatste speeldag en op weg naar de nacompetitie. Wat me wel tegenstond was dat ze gingen tijdrekken en feestvieren alsof ze zelf voor de titel speelden.

13 mei 2019 om 20:15

Inderdaad. Het is tocht prachtig om andermans kampioensfeest te verzieken? Gewoon je mond houden en je sportieve plicht doen. Dan had Ajax er gewoon maar een extra in moeten schieten. Maar de graafschap afzeiken omdat het gewoon doet wat het hoort te doen (namelijk de uiterste best) vind ik persoonlijk wel heel sneu.

13 mei 2019 om 20:41

Sjaak Swart is een hele slechte verliezer.

13 mei 2019 om 21:09

We vierde feest omdat er veel Ajacieden op de tribune zaten die een grote mond hadden dat ze wel even kampioen werden tegen De Graafschap.

13 mei 2019 om 18:54

Daarnaast kan je jezelf ook niet laten afslachten zo voor de play-offs. Die jongens wilden gewoon met een goed gevoel de play-offs in. De dorpsgek uit Amsterdam zegt hier gewoon ze hadden Ajax geen tegenpartij moeten bieden. Niet serieus te nemen een man van zijn leeftijd die zich gedraagt als een kleuter.

13 mei 2019 om 19:07

Ik ben het met je eens dat het een keuze is om je niet te laten afslachten, zeker in eigen huis voor fans die een kaartje hebben gekocht. Echter vind ik wel dat je met iets meer respect mag praten over Sjaak. Hij heeft natuurlijk een uitstekende carrière gehad en is gewoon een man op leeftijd met een sterkte mening. Om naar hem te refereren als dorpsgek en het gedrag van een kleuter vind ik niet gepast en ik vraag me dan ook af of jij geen lesje respect bij de kleurters hebt gemist.

13 mei 2019 om 19:28

Sorry, maar hij gedraagt zich toch ook als een kleuter. Een kleine club doet zijn best tegen zijn club en daardoor hebben ze het kampioenschap verloren en dan hoopt hij dan maar dat ze degraderen. Dat is toch redelijk kinderachtig. De hele week werd er aangekondigd dat de graafschap wel met 6 of 7-0 zou verliezen en dan halen ze een resultaat en dan deden ze volgens meneer Swart alsof de Europacup hadden gewonnen.

13 mei 2019 om 19:45

Sjaak Swart legt het in mijn ogen juist goed uit. De Graafschap speelde nergens meer voor, voor hun was het een verplichte vriendschappelijke wedstrijd, waarna 3 dagen later een belangrijke wedstrijd volgde. In plaats van zich op te laden voor die wedstrijd, liep men zich helemaal de pleuris in die oefenwedstrijd. Best een rare gewaarwording, waarna ze vervolgens 3 dagen later redelijk uitgeput oogden.

13 mei 2019 om 20:19

Ik denk persoonlijk dat je lekkerder de nacompetitie ingaat met een 1-1 tegen Ajax dan een 7-0 pak rammel. Zoiets is gewoon een mentale opsteker. Dat ze ook gewoon hun sportieve plicht doen word hier niet in ogenschouw genomen. Dat zou lekker zijn. Dat als je het toevallig treft dat een team al gedegradeerd is en daar kampioen kan worden en dat die het dan maar laten lopen. Lijkt mij een beetje competitievevalsing.

13 mei 2019 om 20:25

Uhm, zo kent men ook de term salonremise. Een 0-0 op de laatste speeldag, omdat beide teams genoeg hebben aan een puntje. Dat is al redelijk vaak voorgekomen. Net als clubs die al wisten dat ze play-offs moesten spelen en zich de laatste wedstrijd inhielden om zich daarvoor te sparen.

13 mei 2019 om 20:52

Omdat iemand een fantastische carrière heeft gehad moet je hem als mens respecteren? Ik reageer op zijn reacties en opmerkingen. En wat uw zaait, zal uw oogsten.

13 mei 2019 om 21:08

Ach Rolotjuh Sjaak zegt het wat beroerd maar snap hem wel. Buiten dat is het een markant persoon die op zijn leeftijd nog erg fanatiek is en zich vaak laat meeslepen, dat is wat anders dan iemand een dorpsgek noemen want dan sla je de plank behoorlijk mis. Ajax mag nooit afhankelijk zijn van hoe een de Graafschap speelt en heeft dit 100% aan zichzelf te danken maar ook ik had toen zonde Pé erin dat ik ook baalde dat ze zich zo konden opladen om vervolgens kansloos de play-offs te verliezen.

13 mei 2019 om 21:41

@nijogeth:
Dat noem je je sportieve plicht doen. Wissel de namen ajax en psv om (oftewel psv speelde die wedstrijd tegen de graafschap) dan was je maar wat blij geweest dat de graafschap zijn sportieve plicht had gedaan.

13 mei 2019 om 22:30

Oh en toen Excelsior zijn best deed tegen az toen az kampioen kon worden terwijl excelsior nergens meer voor speelde was 'geweldig' en 'hulde'. Vreselijk hypocriet van een hele hoop mensen hoor.

13 mei 2019 om 23:08

Terence
Maradona heeft ook een vrij aardige carriere gehad en is een nog grotere dorpsgek. Kan mij die zgn carriere nou verrotten. Een ok carriere (want zo bijzonder was het ook niet) en eem respectabele leeftijd geeft je nog geen recht om je te gedragen als een onsportieve kleuter. Alhoewel: hij mag zich wel gedragen als een klein meisje in dit vrije land, maar kijk dan niet gek op als de meerderheid van voetbalminnend nl je niet serieus neemt. Als je geen respect voor anderen op kunt brengen, en dat heeft deze vent al meermalen aangetoond niet te kunnen, dan kan het mij niet verrotten of je de Paus, Ghandi of Moeder Theresa bent, dan ben je gewoon een bijzonder onsportieve komt-ie: dorpsidioot. Dat lesje respect heeft hij in de jaren 20 zelf gemist.

13 mei 2019 om 20:36

Helemaal geen reactie op jou, maar waarom denkt 2/3 van de mensen dat Ajax niet gaat winnen van de Graafschap woensdag?? Of is dit een foute grap ofzo

Begint beetje droevig te worden

13 mei 2019 om 19:05

De opmerking van Swart is al vanaf het begin zielig. De een vind het mooi vanwege clubliefde, de ander vind dat sjaak voor zichzelf en de club in bescherming genomen moet worden.

13 mei 2019 om 19:24

Dat is het al 3 jaar. Maar deze man is ook door velen gebrandmerkt door deze woorden die hij uit frustratie riep

13 mei 2019 om 20:28

Sjaak is 1 van de mooiste figuren in het Nederlandse voetbal, heerlijke vent die gewoon zegt wat hij vindt, en dat zeg ik als Feyenoorder.

13 mei 2019 om 20:57

Inderdaad. Sjakie, Willem, de Van de Kerkhofjes. Prachtfiguren. Laten we hopen dat ze nog een poosje onder ons blijven.

13 mei 2019 om 21:33

Ik vind het wel meevallen, het was toen droevig, nu geeft hij wat meer context. Was blijkbaar gezegd uit emotie, kan iedereen gebeuren en mensen op die leeftijd nemen dingen nu eenmaal niet terug of hebben er spijt van. Gezegd is gezegd, ze zijn niet opgegroeid met de internet generatie waarin alles je altijd blijft achtervolgen,

Ik snap dat als je geen supporter van Ajax bent je deze man bloedirritant vind, ik heb dit ook met Mark van Bommel, terwijl ik PSV fans hier hoor zeggen dat ik zijn negatieve woorden opzoek/"hij ernaar gevraagd wordt". Maar als Ajax fan is deze man (ome Sjaak) toch een held! Zegt precies wat ik en waarschijnlijke vele andere fans ook dachten in de emotie.

13 mei 2019 om 18:55

Ja in de emotie misschien... maar drie jaar later nog verdedigen. Is niet irritant, is zielig...

13 mei 2019 om 18:59

Een man die niet achter zijn woorden staat is geen man. Ongeacht wat de consequenties dan zijn.

13 mei 2019 om 19:03

Jij hebt nog een boel te leren als je dat echt denkt.

13 mei 2019 om 19:17

Ik ben wel van mening dat je woorden niet zomaar iets zijn dat je steeds maar weer terugdraait en afzwakt (bv politici). Heb geen moeite met mensen die achter hun uitspraken blijven staan. Ben het er misschien niet mee eens maar ik wat wel wat ik aan die persoon heb.

13 mei 2019 om 19:23

Als je je krampachtig aan je mening van het verleden vasthoud kan je moeilijk groeien als persoon. Ik vind het persoonlijk een teken van karakter wanneer je later je mening aanpast en je fouten erkent. Zou die bagger voetbal talkshows in Nederland ook een stuk dragelijker maken.

13 mei 2019 om 19:37

Je standpunt niet kunnen herzien maakt je juist ongelooflijk zwak.

13 mei 2019 om 19:48

Hij blijft achter zijn uitspraak staan, omdat hij dat op dat moment dacht en daar kan ie niets aan veranderen. Zijn achterliggende uitleg over waarom hij zo boos was, die kan ik echter heel erg waarderen. De Graafschap speelde nergens meer voor, maar speelde die wedstrijd toch met het mes tussen de tanden, terwijl ze een paar dagen later uitgeblust waren voor een wedstrijd die wel belangrijk voor ze was. Dat is inderdaad erg vreemd en dan ook niet gek dat de Graafschap toen degradeerde.

13 mei 2019 om 20:45

Je bent juist geen man als je krampachtig aan je stelling vasthoud. Het vergt past echt moed en lef om je mening te herzien en anderen gelijk te geven.

13 mei 2019 om 22:11

Je mening herzien is iets anders. Als mensen met goede argumenten komen en je daarop je mening herziet is niet het zelfde als achter je woorden blijven staan. Een mening kan veranderen of kan bijdraaien. Je kan het verleden niet uitwissen.

13 mei 2019 om 22:34

Als meneer zwart gewoon had gezegd dat het puur uit emotie was en de woorden niet gemeend waren/je de graafschap een warm hart toedraagt dan is er niets aan de hand en is het verleden het verleden. Zolang je achter je woorden blijft staan gaat het je na verloop van tijd achtervolgen. Kinderlijk gedrag van zwart vind ik maar dat vind ik persoonlijk wel vaker als deze man een podium krijgt.

14 mei 2019 om 12:52

@Azb100 Dat zegt hij tussen de regels door toch ook? Hij geeft aan dat hij het zei omdat hij boos (een emotie) was, met name op Ajax en dat hij het niet leuk vond dat ze uiteindelijk degradeerde omdat hij het een leuke club vindt (meer of mindere mate een warm hart toedragen). Het is maar net hoe je het wilt lezen.

13 mei 2019 om 18:57

Als dit al een held is tegenwoordig. Het is een verzuurde vent die goed is in zeuren. Ze hebben het verdient te degraderen omdat ze hun best deden tegen Ajax? Wat een onzin zeg. Dat is simpelweg onredelijk zijn omdat je eigen club heeft gefaald. Volgens Sjaak moet dan elk team maar degraderen want ze doen hun best tegen het grote Ajax.

En dan nog dit "ze vroegen erom". Slaat ook nergens op. Omdat ze Ajax het kampioenschap hebben ontnomen vroegen ze om de degradatie. Dat deze vent nog een podium krijgt is soms een wonder.

13 mei 2019 om 19:02

Hij zei dat naar aanleiding van uitspraken van spelers van De Graafschap. Tuurlijk moet je als topsporter altijd proberen altijd te winnen. En ze mochten ook best trots zijn op die prestatie tegen Ajax. Het ging hem om de borstklopperij na afloop. En die grap met nieuwe iPhones voor de selectie zal daar niet aan hebben bijgedragen.

13 mei 2019 om 19:04

@Arsenallz: ik neem aan dat je begrijpt dat Sjaak een held is voor Ajacieden om meer dan deze uitspraak. Dat zou inderdaad zielig zijn.

Misschien wel leuk om even verder te kijken dan alleen dit artikel. Zeker zijn programma die hij voor Ajax maakt, is alles behalve zuur maar juist erg leuk.

13 mei 2019 om 19:12

@4ever4ajax

Dat je een leuk programma maakt en veel betekent voor de club rechtvaardigt zijn zwakzinnige uitspraken niet.

13 mei 2019 om 19:20

@arsenallz: zwakzinnig is een zwaktebod aan jouw kant man. Dat je het geen leuke opmerkingen vindt, helemaal prima. Maar zwakzinnig is onzin. Het ging Sjaak ook helemaal niet om het feit dat De Graafschap gelijk speelde en daarom wij geen kampioen werden. Het ging erom dat publiek en spelers massaal “helemaal niets in Amsterdam” zongen. Dat vind ik zelf ook een zwaktebod, niet naar jezelf kijken maar genieten van andermans ongeluk. En voordat je dat vraagt, dat zou ik ook vinden als wij dat zingen over een andere club.

13 mei 2019 om 19:25

Dat je een volwassen man gaat verdedigen die gepikeerd is door een liedje. Dat hij zich zo uit de tent laat lokken en uitspraken doet die een 12 jarig kind niet eens zou bedenken is zwakzinnig. Voor mij is de discussie wel klaar. Je vind zelf het liedjes zingen een zwaktebod, maar de opmerking van Sjaak niet. In combinatie met een persoonlijke aanval lijkt me dit gesprek wel klaar. Prettige avond nog.

13 mei 2019 om 19:31

Wel grappig, ik heb namelijk nergens gezegd wat ik van zijn opmerkingen vind (goed of fout). Het gaat mij er louter om welke kwalificatie mensen geven aan Sjaak als persoon. Iedereen heeft denk ik om zijn eigen redenen destijds gelachen om zijn opmerkingen over het “hopen dat De Graafschap degradeert”. Sjaak deed dat niet handig voor de camera, maar je kan mij niet wijs maken dat jij af en toe geen domme dingen zegt (doe ik zelf natuurlijk ook zoals iedereen) uit emotie. Dus als je dat nu wel graag wil horen, ik vond dat een opmerking die hij niet in de media had moeten uiten.

13 mei 2019 om 19:51

Ze vroegen er om, dat snap ik inderdaad wel. Dat deden ze ook. De wedstrijd tegen Ajax was voor de Graafschap niet meer dan een verplichte oefenwedstrijd. Voor de Graafschap ging deze nergens om en dus had men krachten kunnen sparen voor de belangrijkste wedstrijden van het seizoen die een paar dagen erna begonnen. Alleen speelde men tegen Ajax volle bak en was men vervolgens uitgeblust in de play-offs. Dat laatste hebben ze toch echt over zichzelf afgeroepen.

13 mei 2019 om 19:53

Sjaak is dement, tijd dat iemand hem tegen zichzelf in bescherming neemt.

13 mei 2019 om 20:02

@nijogeth

Ik hoop niet dat je serieus bent. Ook al gaat het nergens om, je moet gewoon je best blijven doen en dat deed de Graafschap ook, daarmee vraag je nergens om. Ernstig dat mensen de uitspraken van Swart nog verdedigen ook.

13 mei 2019 om 20:31

Je zou zeggen dat je altijd je best zou moeten doen, maar iedereen weet toch dat op de laatste speeldag regelmatig teams zich sparen voor de play-offs? Net als dat iedereen weet dat wanneer beide teams aan 1 puntje op de laatste speeldag genoeg hebben, dat die wedstrijd altijd in een gelijkspel eindigt. Ik verdedig inderdaad zijn uitspraak dat de Graafschap het over zich afriep. Dat kun je namelijk niet anders dan concluderen uit het feit dat men erg vermoeid oogde in de nacompetitie. Dat ie de Graafschap graag zag degraderen, dat riep Swart in volle emotie en dat kan ik ook nog begrijpen.

13 mei 2019 om 21:13

We zongen juist Helemaal niets in Amsterdam nadat jullie het ongelooflijk trieste liedje "Wij zijn Ajax wij zijn de beste" zongen. Echt het verschrikkelijkste liedje van een voetbalclub.

13 mei 2019 om 21:15

Je hebt het hele tijd over uitgeputte spelers van De Graafschap tijdens de play-offs. Je traint elke dag dan kan je echt wel wat wedstrijden achter elkaar spelen, zelfs amateurs kunnen dat. DE Play-offs hebben we gewoon terecht verloren omdat de tegenstander beter is en niet door vermoeidheid.

13 mei 2019 om 19:05

Wat dacht je dan precies? De graafschap hoort ajax te laten winnen en ze mogen vooral niet hun best doen? Want het is best wel triest als je als persoon boos wordt op een club omdat ze doen waarvoor ze betaald worden, namelijk: voetballen.

13 mei 2019 om 19:53

Je zou haast verwachten dat ze de play-offs wel even belangrijker hadden gevonden dan deze wedstrijd tegen Ajax die voor de Graafschap nergens meer om ging. Maar in plaats daarvan verspilde ze hun krachten en gingen ze helemaal uitgeblust de play-offs in. Met de gevolgen van dien.

13 mei 2019 om 20:47

Ja want 1 wedstrijd je best doen maakt je gelijk uitgeblust. Kan je veel beter het laten lopen en met 0-6 eraf gaan.... veel beter voor je zelfvertrouwen en teamsfeer.

13 mei 2019 om 21:06

Sjonge jonge... dat jij verwacht (of sjaak) dat de graafschap anders had moeten spelen omdat er niets meer voor hun op het spel stond, is zo vanuit het slachtoffer rol oogpunt gezien. Ajax had gewoon moeten winnen, met hun miljoenen op het veld. Dat sjaak nog steeds niet over zijn zere pijn kan komen, zegt genoeg over zijn progressieve houding( juist niet), en zijn ontwetende, egoistische koppigheid. Hij zeurt hier gewoon en kan nog steeds niet accepteren wat er in het verleden gebeurd is. Acceptatie daarin zou de beste man meer rust geven. En mijn tip voor jou: probeer iets niet te verdedigen wat sowieso al niet goed te praten valt, dan kom je net zoals Sjaak over.

13 mei 2019 om 19:13

Ik ben supporter en vind enkele van zijn uitspraken zeker irritant. Voor mij is hij ook geen held en ik vind dat hij zichzelf, en indirect Ajax, met dit soort uitspraken belachelijk maakt.

Sjaakie, de Willy en Rene van de Kerkhoff van Ajax.
Ik kan me zijn frustraties toen heel goed voorstellen.
Ik stond zelf in het uitvak en het was een van de zwart(ste) bladzijden voor mij.
Gelukkig zal het woensdag anders zijn😊

13 mei 2019 om 19:44

Zal het aan de leeftijden liggen? De Kerkhofjes, Swart en Hanegem hebben toch een bepaalde leeftijd bereikt... misschien ligt het daaraan

13 mei 2019 om 19:54

BartBertus zou kunnen.
Waarschijnlijk ook geen mediatraining gehad 😉

Meneer Swart, doe dat nou niet. Ik heb veel respect voor de beste man, dit moet hij echter gewoon niet doen. Waar ik mij eigenlijk nog meer over verbaas is de stelling: Op dit moment denk 83% (147 reacties) dat Ajax niet gaat winnen. Hallo?! Ik snap dat veel supporters van andere clubs vanuit emotie na dit bericht Ajax niets gunnen, maar dit werkt wel op mijn lachspieren.

Dit is een erg sneue reactie van een sneu mens. Iedereen begrijpt dat een kleine club graag van een top3 team wil winnen. Als je je met zoveel misbaar in de media laat kennen na een verliespartij sta je behoorlijk voor gek. Triest

13 mei 2019 om 19:06

Een sneu mens, maar zelf amper meer groen in je balkje te zien. Dat je deze reactie niet kan waarderen prima, maar om iemand een sneu mens te noemen is triest van jou. Als je op deze leeftijd al zo reageert (neem aan dat je niet net als Sjaak zo oud bent), ben ik benieuwd hoe jij op die leeftijd bent.

13 mei 2019 om 19:15

Als je geen respect voor een tegenstander op kunt brengen ben je in mijn ogen inderdaad een sneu mens. Het is/was niet de eerste keer dat hij zich laatdunkend uitlaat over anderen.....

13 mei 2019 om 19:18

De ironie. Wat maakt jouw laatdunkende reactie over de 80-jarige Sjaak dan van jou?!

13 mei 2019 om 19:21

Lees het stuk nog eens. Hij was eerst boos op Ajax en daarna pas op De Graafschap omdat de spelers dingen gingen roepen.

13 mei 2019 om 19:23

@Stormjager: ook lees je niet goed (in ieder geval eerder). Het ging hem niet om het feit dat De Graafschap gelijk speelde. Dat maak jij ervan. Maar voordat je eigenlijk weet waar je over praat, beticht je een oude man van een sneu mens te zijn.

13 mei 2019 om 19:23

Geen respect voor een ander dan hoef jezelf ook geen respect te verwachten. Simpel toch?

13 mei 2019 om 19:24

Verandert toch niets. Jij hebt geen respect voor een ander dus hoef jij toch ook geen respect te verwachten?!

Het is heel simpel: Verander de wereld, begin bij jezelf.

13 mei 2019 om 19:17

Geen beetje respect voor een oudere hier. Als je ziet hoe deze oude man behandelt word door zoveel mensen dan snap je ook meteen waarom de ouderen ieder jaar minder verzorging krijgen. Totaal gebrek aan respect door mensen die zelf nog moeten ervaren hoe het is om zo oud te zijn.

13 mei 2019 om 20:57

Dus als je oud bent mag je alles zeggen zonder enige vorm van reactie danwel kritiek? Wat heeft dit in vredesnaam met verzorging van ouderen te maken?

13 mei 2019 om 22:34

Natuurlijk mag iedereen een reactie geven en kritiek uiten. Echter is hem een sneu mens noemen geen kritiek uiten maar totaal op de man spelen. Misschien een totaal verschillende opvoeding gehad, maar ik zou vroeger niet zo over een oude man durven praten.

Hij is een Ajax supporter die iets teveel met zijn hart spreekt en te weinig met zijn verstand. Dat mensen daar zo'n 80-jarige belachelijk mee maken zegt meer over die mensen dan over Sjaak.

Sjaak, je bent 80. Tijd om volwassen te worden.

13 mei 2019 om 21:09

Mooie reactie. Maar wat houdt volwassenheid in? Verantwoordelijk zijn? Echtheid? Acceptatie? Een maatschappelijke visie hebben? Maar idd, Sjaak heeft op dat vlak nog een hoop te leren.

Dat ze hun sportieve plicht deden valt zeker te prijzen. Maar na afloop na een nutteloze 1-1 dit te vieren of je zojuist de CL hebt gewonnen was wat mij betreft ook pure provocatie.
Ik gunde ze daarom ook de degradatie toen.

13 mei 2019 om 19:50

Ach zo zag Real Madrid ook de euforie van Ajax. Natuurlijk ben je blij als je tegen de verwachting in van een grotere club wint.

13 mei 2019 om 19:54

Je kan de wedstrijd tegen Real niet vergelijken met die van De Graafschap. De laatste speelde nergens meer om, terwijl Real wel ergens om speelde.

13 mei 2019 om 19:57

Het idiote was dat juist de extra inspanning om te winnen de Graafschap vervolgens de nek om deed toen men uitgeblust in de play-offs terecht kwam. Ajax uit bij Real was een wedstrijd die voor beiden ergens om ging en kun je dus niet echt vergelijken.

13 mei 2019 om 21:00

Waren helemaal niet uitgeblust. Wat een onzin. Is niets moeilijker dan na een jaar moeten afzien en vechten tegen degradatie tegen een ploeg te spelen die een goed jaar heeft gehad en vaak in een goede flow zit van resultaten.

13 mei 2019 om 20:56

Ongelofelijk gebrek aan inlevingsvermogen van jou beste Hansje. Voor een kleinere club als de Graafschap en haar supporters staat een gelijkspel tegen een club die zoveel meer middelen heeft als eendezelfde prestatie dat Ajax de CL zou winnen.

13 mei 2019 om 21:19

Hansje ben je serieus? Er zaten ongelooflijk veel Ajacieden in het stadion, de cokesnuivers en zonnebrillen dragers kwamen ook het stadion in en begonnen het publiek te provoceren. Toen kwam het verschrikkelijk lied "Wij zijn Ajax wij zijn de beste"... Daarom heb ik juist hartstikke groot feest gevierd om al die huilende mannetjes te zien, heb genoten samen met vele mede supporters. Dat we daarna de Play-offs verloren lag aan het team zelf want we waren niet best.

Kijk iedere week weer uit naar Sjaakie. Ja hij is een beetje een gekkie, maar goed daarvoor ben je ook supporter. Feyenoord het Boskampie, PSV willie en Rene. Mooi man. Dit zijn echte club mensen, beetje koesteren. Dat ze af en toe wat idiote uispraken doen moet je een beetje voor lief nemen en vooral om lachen. Ook als supporter van een andere club.

13 mei 2019 om 19:19

Precies. Bovendien is hij al 80 jaar oud. Dan is een beetje respect wel op zijn plaats, ook als je het niet met hem eens bent.

13 mei 2019 om 21:12

Dus in een andere context moeten leden van een cult hun leider respecteren en eren omdat ze daar actieve "supporter" bij zijn? Ik ben het er niet mee eens. Als frans van seumeren nu ineens iets in de context van Sjaak roept, zal ik hem niet daarin volgen. Volgen...

13 mei 2019 om 21:40

Nee, maar men moet gewoon niet zoveel waarde hechten aan uitspraken als deze in deze context. Toentertijd en nu ook nog mensen die het schuim op de bek krijgen als ze dit zien. Beetje blijven relativeren is wel op zijn plaats.

Wat ik opmerkelijk vind is dat zoveel mensen denken dat Ajax gaat verliezen. Misschien de hoop? Bij de poll gisteren over de wedstrijd tegen Utrecht stemde ook meer dan de helft dat Ajax zou gaan verliezen. Bijzonder.

Graafschap mag blij zijn als de dubbele cijfers niet gehaald worden..onder Henk de Jong word het voetbal steeds slechter, blij dat ie vertrekt..
Sjaak hoeft zich nergens zorgen over te maken..

Tja, het blijft een zielige man natuurlijk... totaal niet serieus te nemen.

Dit soort uitspraken zijn toch juist de reden dat die man zijn mening altijd publiekelijk mag uiten. Kom op, juist dit ongenuanceerde gebral maakt goede televisie. Precies om dezelfde reden dulden we die snor ook nog op TV. Ik vind het bijna hilarisch dat mensen zich er daadwerkelijk druk over maken wat Swart zegt.

De uitslag van de poll is ook belachelijk.

De Graafschap spelden toch òok om te winnen
En dan Ajax in die westerijd gewoon beter moeten spelen

Misschien hadden ze met B team moeten spelen en krachten moeten sparen voor play off. Maar dat bepalen ze zelf.
Ajax hoorde gewoon te winnen. Je kan niet boos worden (en na 3 jaar nog boos blijven) op een ploeg die best doet om een resultaat te halen en blij is als het is gelukt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren