Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Barcelona vreest strijd om Matthijs de Ligt toch nog te verliezen’

Laatste update:

Voor Ajax staat er dit seizoen nog één wedstrijd op het programma, als De Graafschap in Doetinchem de tegenstander is. Het is vermoedelijk de laatste wedstrijd van Matthijs de Ligt in het shirt van de Amsterdammers, daar de verdediger gevolgd wordt door de gehele Europese top. Een transfer naar Barcelona leek al tijden aanstaande, maar volgens Mundo Deportivo ligt de toekomst van De Ligt mogelijk in de Premier League.

De Catalanen worden al maanden als favoriet beschouwd om met De Ligt aan de haal te gaan en een afvaardiging van de Spaans kampioen was afgelopen week in Nederland om met de verdediger over zijn toekomstplannen te praten. Barcelona zou nu echter vrezen dat De Ligt zijn carrière gaat vervolgen bij Liverpool. De aanwezigheid van Virgil van Dijk zou voor de negentienjarige verdediger een reden kunnen zijn om toch voor een overstap naar de Premier League te kiezen.

Het lijkt erop dat er na het seizoen een zogenaamde bidding war zal ontstaan in de strijd om De Ligt. Engelse media schatten dat er minimaal 85 miljoen euro op tafel moet komen om de verdediger los te weken bij Ajax. In gesprek met FOX Sports benadrukte De Ligt zondagmiddag dat het duel met FC Utrecht (4-1 zege), waarin Ajax officieus de landstitel binnenhaalde, in principe niet zijn laatste thuiswedstrijd voor de Amsterdammers is.

“Op dit moment niet. Er is nog niets rond met een club. Dat is op dit moment niet aan de orde. Als het goed is, is het niet mijn laatste thuiswedstrijd”, zei De Ligt. “Je weet het natuurlijk nooit. Ik kan nu leuk verkondigen dat ik blijf of wegga, maar er is niets aan de orde. Daar ben ik heel eerlijk in. Er wordt wel gepraat, maar er is niets concreet. Ik ben hier nog steeds met Ajax.”

Zie jij Matthijs de Ligt naar Barcelona vertrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou het beste duo vd PL zijn De Ligt & Van Dijk, past beter in de PL met zijn kwaliteiten

13 mei 2019 om 07:27

Alleen heeft Liverpool Jeo Gomez ook al. Hij is van hetzelfde kaliber als De Ligt en ook nog eens Engels. De Ligt loopt op deze manier de ontwikkeling van Gomez in de weg. Ik hoop dat City z'n slag slaat en De Ligt haalt als opvolger van Kompany en Otamendi.

13 mei 2019 om 07:35

Ik begrijp je natuurlijk volkomen maar, De Ligt steekt wel over Gomez uit he? Ik denk dat dat wel duidelijk is. Jongste aanvoerder in de semi’s, golden boy en er is geen betere verdediger dan De Ligt onder de 23 jaar. Daarintegen sukkelt Gomez continu met pijntjes en blessures, waarin De Ligt al veel meer ervaring heeft en volwassener speelt dan Gomez doet.

13 mei 2019 om 07:35

De Ligt is beter dan Gomez. Hij is volgens mij ook erg blessuregevoelig dus Liverpool zou er zeker wel op vooruit gaan.

13 mei 2019 om 07:35

Ik schat de Ligt wel wat hoger in, die gaat iig niet banken nadat Liverpool 85 miljoen heeft afgetikt.

13 mei 2019 om 07:38

De Ligt gaat never naar City, Matthijs heeft denk ik meer gevoel bij een club met meer sfeer, passie en geschiedenis. Een shirt dat hij met meer trots zal dragen. Denk dat het toch eerder Barca wordt.

Matthijs is een beetje hetzelfde als Frenkie, die ook naar city en PSG kon. Frenkie koos voor Barca en iedereen weet wel denk ik waarom.

13 mei 2019 om 07:42

Joe Gomez is zeker een groot talent maar echt niet van het zelfde kaliber als De Ligt hoor, die is anderhalf jaar jonger en heeft dubbel zo veel Europese duels gespeeld, meer interlands, is al aanvoerder, GoldenBoy, etc, etc. Zou overigens prima snappen dat Liverpool voor hun eigen Gomez z'n ontwikkeling kiest i.p.v. grof investeren in de iets betere en jongere De Ligt maar dat terzijde!

13 mei 2019 om 07:42

Ja voor City zou De Ligt zeker prima zijn, van Guardiola zou ie ook veel bijleren.
Gomez is zeker een erg goeie verdediger maar heeft wat pech gehad

13 mei 2019 om 08:12

Liverpool moet De Ligt en Ziyech gewoon halen. Met zulke 3 sterke verdedigers kun je dan 343 spelen tegen alle clubs uit t rechter rijtje. Virgil, De Ligt en Gomez achterin. Robertson, Fabinho, Firminho en TAA. Mane, Salah en Ziyech voorin. Met Henderson, Wijnaldum, Ox, Origi en Milner hou je een hele sterke bank over. Sturridge en Shaqiri wegdoen.

13 mei 2019 om 08:29

Zermatt_Person heeft hier gewoon gelijk, Joe Gomez is idd van hetzelfde kaliber als MdL. Joe Gomez heeft zich al lang en breed bewezen in de premier league en MdL niet. Het feit dat MdL goldenboy is, is misschien een garantie op een hogere transfersom, maar geen garantie dat hij gaat slagen. Dus ik vind dat niet de juiste meetstaf. Ik probeer niet te zeggen dat Joe Gomez beter is dan MdL of andersom. Ze zijn van het zelfde kaliber, dus ze ontlopen elkaar niet echt. Het kan zijn dat de een beter is dan de ander, maar als Liverpool moet je de juiste keuze maken. De komst van De Ligt bij Liverpool behoort geen prioriteit te genieten. Want naast Joe Gomez heb je een andere ondergewaardeerde speler genaamd Matip. In het begin sukkelde hij een beetje, maar daarna heeft hij een bizar hoog niveau gehaald. Zowel verdedigend als aanvallend is hij ijzersterk. Voetballend is hij zelfs beter dan VvD. Als je dus beschikt over Joe Gomes VvD , Matip en dan nog als 4de verdediger Lovren, dan is MdL geen prio en misschien zelfs overbodig.

13 mei 2019 om 08:48

@Warabe zonder blikken of blozen gooi je de beste middenvelder van dit seizoen bij Liverpool - Wijnaldum - op de bank. Firmino speelt al tijden als spits en zou ineens de 3 standaard middenvelders naar de bank verwijzen en centraal op het middenveld worden geposteerd?

13 mei 2019 om 08:52

@Glossiandzozo nee, hij heeft helemaal geen gelijk. De Ligt is een ongekend kaliber. Eerste verdediger ooit die de golden boy is geworden, halve finale CL als 19-jarige aanvoerder.. En Gomez? Die was weer eens geblesseerd. Fitheid is ook een kwaliteit. Gomez is echt een groot talent maar De Ligt is een totaal ander kaliber. Die staat boven alle verdedigers onder de 23 jaar. De Ligt is verder dan de Varane die naar Real ging. Nooit is een verdediger zo jong, zo goed en belangrijk geweest de afgelopen 20 jaar. Durf ik wel te stellen. Nogmaals; Gomez is een groot talent maar wordt geremd door z'n blessures. Ander kaliber hoor.

13 mei 2019 om 09:08

Renato Sanches was ook Golden boy😛

13 mei 2019 om 09:21

@professor Oak

@quote: "de Ligt gaat never naar City, Matthijs heeft denk ik meer gevoel bij een club met meer sfeer, passie en geschiedenis. Een shirt dat hij met meer trots zal dragen. Denk dat het toch eerder Barca wordt".

Is natuurlijk onzin. Op dit moment speelt City veel aantrekkelijker voetbal dan Barcelona. Bij Barcelona zie je duidelijk de laatste stuiptrekkingen van een tijdperk en dat ga je niet zomaar omkeren omkeren door goede spelers te kopen. Barcelona heeft een volle prijzenkast, daar is bij City geen sprake van. Bij City heeft De Ligt derhalve veel meer eer te behalen en bovendien kan De Ligt natuurlijk geen betere leermeester wensen dan Pep Guardiola. Objectief gezien zou City dan ook een veel betere keuze zijn dan Barca en bovendien is de kans om aan spelen toe te komen daar ook veel groter. Er word nergens met zoveel passie gespeeld als in de Engelse competitie en de sfeer in de PL is onvergelijkbaar met welke andere competitie dan ook. Op dat punt slaat je argument de plank derhalve volledig mis. De geschiedenis van Barcelona is inderdaad veel indrukwekkender dan die van City, maar daar kan je ook de uitdaging in zien om dat te helpen veranderen en te kizen voor die uitdaging in plaats van een opgemaakt bedje. De hegemonie van Barca en Real is ten einde en het is nog maar de vraag hoe lang het gaat duren voordat die weer hersteld gaat worden. En dat is niet alleen maar een kwestie van geld, daarvan heeft City immers ook meer dan genoeg.

13 mei 2019 om 09:37

@Sjonny, tegen de teams die de bus parkeren heeft Liverpool behoefte aan dat stukje extra creativiteit. TAA en Robertson hebben goede voorzetten maar Ziyech is iemand die zo'n vies steekballetje geeft die 99% van t publiek niet eens voor mogelijk had gehouden. Je kan ook Ziyech voor in de ruit op t middenveld zetten maar er is een reden dat trainers hem liever op de flank zetten. Risico op een steekbal die mislukt en een counter inluidt, is namelijk aanwezig. Wijnaldum, Ox, Henderson en Milner zijn allen goede lopers met de 1 iets meer techniek dan de ander. Maar je hebt ook echt een creatief brein nodig. Shaqiri voldoet niet. Ziyech is type Mahrez die dat wel brengt. Nabil Fekir overigens ook.

13 mei 2019 om 09:40

Sjonnyvandebeek

Kunnen de meeste hier eens ophouden met zijn leeftijd en te noemen als pluspunt? Volgens een aantal hier levert elk pluspunt hier al 10 miljoen extra op.
Dat De Ligt een enorm talent is en het in de top (ooit) wel gaat redden daar zijn de meeste wel van overtuigd inclusief mijn persoon, maar dat gelul over ‘hij is nog maar 19’.... dat is eerder iets wat zijn marktwaarde verlaagt dan verhoogt op deze leeftijd.

En die golden boy Award zegt ook niet alles. Er staan er ook een aantal op die de top nooit hebben bereikt.

13 mei 2019 om 10:04

2 breuken maakt je niet een speler die sukkelt met pijntjes en blessures. Ook het niveau wat Gomez aantikte voor de kerst was vrijwel gelijk aan de ligt. Liverpool gaat niet een nationaal supertalent banken om een leuke combinatie van Nederlandse spelers neer te zetten

13 mei 2019 om 10:08

Als jij denkt dat het zijn marktwaarde verlaagt in plaats van verhoogt, denk je niet goed na: een speler van 19 van zijn niveau kan nog zeker 14 jaar spelen op het hoogste niveau, tenzij hij geblesseerd raakt. Een speler van 26 heeft dan nog maar 7 jaar. Als je hetzelfde bedrag betaalt, heb je de oudere speler dus maar de helft van de tijd.

13 mei 2019 om 10:28

@sjonnyvdbeek

fitheid is een kwaliteit? ik snap dat een club liever een fitte speler heeft ja maar fitheid een kwaliteit noemen gaat me te ver. als dat zo is dan waren Robben, Bergkamp en Van Persie maar hele matige voetballers

13 mei 2019 om 10:44

Zoveel reacties dus ik ga het niet lezen, maar het is belangrijk om te noemen dat Joe Gomez meer kans had op een plek als RB dan op CB in dit elftal. En dat was met Lovren erin, Alexander-Arnold had het even moeilijk. Dan gaat hij De Ligt niet eruit houden.

13 mei 2019 om 11:00

Dat is een middenvelder.

13 mei 2019 om 11:05

Je hele tekst raakt kant noch wal.

City is een plastic club gemaakt op oliedollars, zonder eigen investeringen, passie of liefde. 12 jaar geleden was het een nietszeggende middenmotor en degradatiekandidaat. De geschiedenis van Barca en de zwak die Nederlanders (met name het Ajax kamp) is bij iedereen bekent. Vandaar dat Frenkie's keuze ook ligt in Spanje. Bij City en PSG had hij waarschijnlijk meer geld verdiend.

'de hegemonie van Barca en Real is ten einde' hahahah dit is zoveel onzin, ze doen het 1 seizoen niet goed en Bam het oordeel is er. Geloof me, die komen echt wel weer terug. Voordat Real 4x binnen 5 jaar de CL pakte ging het ook allemaal niet zo lekker.

Opgemaakt bedje valt denk ik wel mee bij Barca. Voetballend gezien heeft Spanje het beter gedaan de laatste jaren dan Engeland. De subtoppers maakte engelse ploegen kapot (vorig jaar Sevilla bij Utd bijvoorbeeld).

Daarnaast zijn Frenkie en Matthijs goede vrienden. Dat vergroot ook zeker de kans om voor Spanje te kiezen. Mocht hij naar Engeland gaan, dan wordt het denk ik toch Liverpool met van Dijk en Wijnaldum als landgenoten. Een liefhebber van de sport, kiest niet voor PSG of City.

13 mei 2019 om 11:33

Jouw veronderstelling is gebouwd op een droom.
De trainer is misschien wel belangrijker dan de club .. vooe een voetballer.
Liever Guardiola dan Lukkien zeg maar.
En je denkt toch niet dat Liverpool hem gaat halen omdat het zo leuk is die 2 Nederlanders samen te laten spelen ?
Dat is niet in het belang van Liverpool .... een droom is het ... van een Nederlander.
Je schrijft : Je hele tekst raakt kant noch wal.
Maar jij ziet dus niet dat Barca bezig is in een neergaande lijn ... dat het voetbal steeds minder aantrekkelijk wordt ?
Dar ze de laatste jaren al met belachelijke cijfers wedstrijden verliezen ... PSG - Roma - Liverpool ...........
En ook een plastic club kan prachtig voetbal spelen ...
Dat jij iets tegen oliedollars hebt geeft je niet het recht om een ander af te kraken met zulke teksten.
City speelt misschien wel het mooiste voetbal in de hele wereld.
En met je opmerking declasseer ja Alle voetballers van PSG en City ..... en ook degenen die daar nog naar toe zullen gaan.
Quote : Een liefhebber van de sport, kiest niet voor PSG of City.
Wie ben jij dan wel om dat te durven beweren ?
Ik neem jou dus Niet serieus met je gekleurde opvattingen.

13 mei 2019 om 15:44

@alcantara91
Renato Sanches was ook Golden boyðÿ˜›

Griekenland is ook Europees Kampioen geworden en heeft daarmee evenveel eretitels als het Nederlands Elftal. M.a.w. de uitzondering bevestigt de regel!

15 mei 2019 om 11:26

Eerst maar een seizoen PL afwachten denk ik voordat we zien wie beter is? Het is nogal een verschil als je opeens tegen firmino, Salah, sane aguero etc staat

13 mei 2019 om 08:50

Voor de ontwikkeling van De Ligt zelf, is PL misschien wel de beste optie. Als ik een minpunt van De Ligt moet noemen is dat hij toch vaak moeite heeft met snelle behendige spitsen, en daar heb je in de PL genoeg van en het feit dat het voetbal een stuk harder en dynamischer is. Bij Barcelona zal hij net als Ajax vooral met veel ruimte in zijn rug spelen, en dat kan hij inmiddels wel. Verdedigen in de kleine ruimte tegen snelle spitsen (sane, Mane, Salah, Auba, Rashford, Hazard als die blijft) leer je veel meer van..

13 mei 2019 om 11:22

Volgens die redenering zou La Liga een betere keuze zijn. Daar spelen juist de snelle behendige voetballers, terwijl PL wat fysieker is.

13 mei 2019 om 14:37

Ik schat alderweireld-Vertonghen nog een heel stuk hoger in. Deels omdat ze beide meer ervaren en momenteel nog beter zijn dan de ligt en deels omdat ze al jaren samen spelen en elkaar als geen ander kennen. Ook jones-laporte of evt kompany schat ik momenteel nog hoger in. Over 2-3 jaar is er dan uiteraard geen discussie meer als de ligt zich zo blijft ontwikkelen

Lijkt me fantastisch als hij samen met Wijnaldum en Van Dijk bij Liverpool gaat spelen. Ook voor het Nederlands elftal zou dat fantastisch zijn; een belangrijk gedeelte van je as die al samenspeelt bij een topclub, heerlijk!!

13 mei 2019 om 11:36

Als Liverpool dat ook zou vinden ...... zou wel mooi zijn ..... toch betwijfet ik dat enigszins.
Ik denk dat het Ned. elftal niet echt belangrijk is voor L'pool.
Maar idd. dat zou mooi zijn.

Zou mooi zijn als hij een duo gaat vormen met Virgil. Dan heb je echt een fantastisch centrum staan zeg. Ik snap alleen niet waarom Real al zo snel is afgehaakt in de strijd. Onze verdediging is een gatenkaas en ik zie in Matthijs de ideale kandidaat om het stokje over te nemen van onze capitano. Eerst leren van Ramos en hem dan overnemen en een duo vormen met Varane/Militao. Ik hoop dat Real er lucht van heeft gekregen dat de deal nog niet rond is en nog 1 poging gaat wagen, al denk ik dat hij alsnog voor Barcelona tekent (helaas).. is zijn persoonlijke voorkeur. Liverpool zou ik overigens ook een hele mooie stap vinden.

13 mei 2019 om 07:57

Real gaat zich flink versterken, en aangezien Matthijs de Ligt erg duur is weet ik niet of de koninklijke daar nu geld voor heeft.

13 mei 2019 om 08:30

We hebben een transferbudget van 520 miljoen deze zomer en dan heb ik de verkoop van o.a. Bale nog niet meegerekend. Doordat we amper wat hebben gekocht de afgelopen jaren is er genoeg geld en naast de aanval is de verdediging ook prioriteit. Ik heb liever dat we 85 miljoen uitgeven aan Matthijs dan 200 miljoen aan Pogba.

13 mei 2019 om 08:47

Dan is het dus een kwestie van prioriteiten. De Ligt zou ook zo bij Real kunnen spelen, maar waarschijnlijk denken ze nu aan andere spelers.

13 mei 2019 om 09:30

Het is zeker een kwestie van prioriteiten en ik hoop dat Zidane en co de juiste beslissingen nemen. De Ligt is echt ontzettend welkom. Vele verkijken zichzelf op het probleem. Natuurlijk ligt het grotendeels aan de aanval, maar dat zit wel snor met Hazard en eventueel Jovic. Maar de achterhoede is ook een probleem. Zonder Ramos stelt het helemaal niets voor en stort alles als een kaartenhuis in elkaar. Ik hoop ook echt dat Matthijs voor ons kiest al zie ik het somber in..

13 mei 2019 om 11:22

Real heeft die jongen van Porto toch voor 50m gekocht, Militao?

13 mei 2019 om 11:42

Klopt! Ben erg gecharmeerd van hem maar ik zie hem Ramos niet 1,2,3 vervangen; eerder Varane. Een centrum met De Ligt en Militao in de toekomst zou ik zeker toejuichen.

13 mei 2019 om 12:00

De vraag is of ze 120 miljoen of meer willen neertellen voor 2 verdedigende talenten.

Dan had Barcelona maar serieuzer geld moeten bieden lijkt me. Afkoersen op een ‘vriendenprijsje’ met Ajax terwijl je voor Dembélé wel 120 miljoen uittrekt, dan kun je dit natuurlijk over je afroepen.

13 mei 2019 om 07:53

Dat vind ik nog het ergste van alles, dat zogenaamde "vriendenprijsje". Wat voor profijt heeft Ajax gehad aan deze "vriendschap"? Ik vind Barcelona een mooie club, maar als Liverpool echt 85 miljoen euro wil betalen dan hoop ik dat Matthijs daar naar toe gaat.

13 mei 2019 om 08:10

Waarom roep je iets wat niet waar is, puur om Barcelona in een kwaad daglicht te zetten?
Barca heeft op verzoek van Ajax zelfs gewacht met de gesprekken met de Ligt en Raiola tijdens de CL campagne omdat dit hem zou kunnen afleiden.
Dus waarom je nu per se dit moet benoemen is me een raadsel. Als je het als een vriendenprijsje ziet, dan kan je beter bij Overmars gaan klagen dan bij Barcelona.
Als Overmars zegt "als jullie 85 geven, is ie voor jullie". Waarom zou een club dan zeggen "ben je mal? We betalen 105 miljoen."

Of doe je dat zelf ook als je in de bonus shopt bij de Albert Heijn?

13 mei 2019 om 08:37

Ophef over niks. uiteindelijk gaat Matthijs gewoon naar de hoofdstad van de autonome regio (comunitat Autònoma) Catalonië oftwel: Barcelona,om daar te spelen in het thuisstadion van FC Barcelona en het Catalaans voetbalelftal. Camp Nou werd geopend in 1957 met een capaciteit van 93.053 plaatsen. De capaciteit is sindsdien verhoogd naar 99.050 plaatsen.dit omdat veel Ajacieden De Ligt willen zien spelen,en met heel hun familie naast elkaar willlen zitten om hem te zien schitteren.

13 mei 2019 om 08:48

Gaan we nu opeens de wikipedia tour op?

On topic : Barça zal wel moeten opschieten lijkt me...

13 mei 2019 om 08:53

Tuurlijk wil ik Barcelona niet in een kwaad daglicht stellen, maar heb wel de indruk dat ze in deze kwestie gebruik cq misbruik willen maken van De Ligt’s voorkeur voor Barca en de relatie met Ajax. Het is niet voor niets dat iemand als Xavi niets moet hebben van Bartomeu.

13 mei 2019 om 08:59

Nee niemand die van Barcelona houdt of support heeft iets met de huidige gang van zaken en de president of Valverde.
Dat wil echter niet zeggen dat Barcelona hier niet juist heeft gehandeld. Juist het tegenovergestelde. Barcelona heeft goodwill getoond, ondanks het akkoord tussen de clubs die er zou liggen.
Dat wil overigens niet zeggen dat Ajax nu verplicht is om aan Barca te verkopen, maar beide clubs hebben goodwill getoond, dus niemand misbruikt de ander. Soms zijn er gewoon gentelman agreements.

13 mei 2019 om 09:43

Ik ben echt wel de laatste die iets heeft met dit Barcelona en zijn handelswijze, irriteer me al jaren aan de eens zo mooie club. Maar dat Barcelona gebruik maakt van De Ligt's voorkeur voor Ajax en de goede relatie met Ajax is toch niet meer dan normaal? Sterker nog, het zou van wanbeleid getuigen er geen gebruik van te maken.

13 mei 2019 om 11:23

Probeert er ook 1 Sierd de Vos na te doen, gewoon niet meer doen.

Bij Liverpool speelt hij meteen in de basis. Tja Barça dan kan je het voorlopig wel de Ligt vergeten.

De Ligt is een heel groot talent, maar laten we niet vergeten dat (mijn) Liverpool nog altijd Joe Gomez heeft. Hij speelde zo goed dit jaar, tot hij zwaar geblesseerd raakte. Vind dat Joe verder in zijn ontwikkeling staat dan Matthijs maar goed. Misschien kan Joe zijn niveau niet meer halen en dan mag de Ligt wel komen, anders is het weggegooid geld of willen we met 5 verdedigers spelen?

13 mei 2019 om 07:36

Hoezo vind je dat Gomez verder is dan de Ligt? De Ligt heeft al heel veel bewezen voor zijn leeftijd en is niet voor niets de huidige golden boy winnaar.

13 mei 2019 om 07:46

Ik vermoed,dat je je niet erg verdiept hebt in Joe Gomez,golden boy winnaar die de Ligt is is leuk als eretitel,maar zegt niets over de toekomst van iemand.
Gomez was ook al Engels international voor zijn zware blessure en ook pas 21.
Trent Alexander-Arnold was trouwens ook Golden Boy kandidaat,die heeft een absurd aantal assists achter zijn naam dit seizoen en dat als Rb....
Neemt niet weg dat ik de Ligt een zeer goede speler vind,alleen hij hoeft de ontwikkeling van Gomez niet in de weg te zitten door voor Liverpool te tekenen.

13 mei 2019 om 08:43

Joe Gomez was ook een golden boy winnaar. Daarbij komt dat Joe Gomez Engels international was en hij elke wedstrijd speelde in de Barclays Premier League dat is toch wel een paar niveaus hoger dan de Eredivisie lijkt me. Stel dat Joe Gomez niet geblesseerd raakte en er niks aan de resultaten waren veranderd zoals nu, dan zou je Joe Gomez zonder twijfel de betere noemen.

13 mei 2019 om 08:48

Golden Boy winnaar zegt niks over iemands toekomst? OK.

13 mei 2019 om 09:33

@ Leidsehood

Dat zegt inderdaad niets over iemands toekomst. Het zegt wat over hoe ver diegene als jonge speler in zijn ontwikkeling is. Balotelli, Renato Sanches en Anderson hebben die prijs ook allemaal gewonnen. Je kunt nou niet echt zeggen dat het bij hen daarna zeer soepel is gegaan.

13 mei 2019 om 07:40

Gomez is ook een paar jaar ouder, dan hoort hij verder te staan in zijn ontwikkeling.

13 mei 2019 om 07:48

Maar is hij dat, ondanks dat hij anderhalf jaar ouder is, wel echt? Ik heb Gomez vaak zat zien spelen (De Ligt veel vaker uitetaard), maar ik heb nog niet gezien waarom ik meer onder de indruk zou moeten zijn dan van De Ligt. Dat is ook niet raar, want mijns inziens maakt geen enkele jonge verdediger wereldwijd meer indruk dan De Ligt.

13 mei 2019 om 08:34

1,5 jaar...tja...enorm verschil...
Gomez houdt zich als jonkie makkelijk staande in t geweld van de Pl
Zou de Ligt op 17-jarige leeftijd kansen hebben gekregen in de Pl?
Denk het niet...alleen de hele goeien waaronder dus Gomez ( en TAA natuurlijk) en zeker voor verdedigers is het een hele opgave op zo'n leeftijd.sterling mocht lekker dartelen op 16-jarige leeftijd,maar dat is een aanvaller.

13 mei 2019 om 08:45

Nouja De Ligt was op zijn 17de al de beste man op het veld in een EL finale. Dus afhankelijk van welke club had hij zeker aanspraak gemaakt om op zijn 17de te debuteren. Bij Burnley doe je dat wel wat sneller dan City natuurlijk, maar De Ligt is niet voor niks verkozen tot het grootste talent van de wereld.

13 mei 2019 om 08:51

De Ligt stond op zijn 17e al in de EL finale, dus waar heb je het over? En was ook nog eens beste man op het veld!
Heeft Gomez ook beste talent vh jaar gewonnen?
De Ligt hspeelt dan geen PL, maar heeft denk ik wel vsker tegenover Europese topspitsen gespeeld in die 3 jaar tijd. En is ook echt een leider!

13 mei 2019 om 09:56

Per ongeluk in een EL-finale staan is geen graadmeter,bovendien werd er verloren met hem dus in het team...
Een manke vergelijking,ik schaal de PL echt vele malen hoger in dan de Eredivisie,dat is een speeltuintje.
Maar de Ligt is echt een goede speler en een wereldtopper in wording,daar kunnen we het echt wel over eens zijn!

13 mei 2019 om 10:13

'Maar met hem werd er verloren'. En ik maar denken dat er elf spelers op het veld staan. Bovendien, volgens jouw redenering kan Gomez er ook niets van aangezien Liverpool geen kampioen is geworden?

13 mei 2019 om 18:27

Maar goed, jouw oordeel is ook niet geheel gebaseerd op objectiviteit. Het is gewoon niet makkelijk om Gomez en De Ligt te vergelijken. Beiden zijn erg talentvol, beiden maken nog foutjes en beiden hebben zich laten zien op een hoog niveau.

13 mei 2019 om 07:45

Kijk in zo'n geval zou ik gewoon passen en bij Ajax blijven als ik Matthijs was. Ajax kan zijn contract nog wel wat verbeteren mocht dat het probleem zijn, denk dat van Dijk en de Ligt ook niet complementair aan elkaar zijn. Hebben beide snelheid naast hun nodig.

13 mei 2019 om 08:07

Als je op 3 fronten mee wil strijden het hele seizoen heb je gewoon 3 topverdedigers nodig en evt nog een goede 4e. Kijk maar naar City. Gomez van Dijk is een goed duo, maar Gomez was het halve seizoen geblesseerd en daardoor moesten we het doen met Matip en Lovren.

13 mei 2019 om 08:17

En hoe deed Matip het? Op 2 eigen doelpunten na heeft hij een hoog niveau gehaald. Zeer complemntair aan VvD met zijn goeie passen en goeie dribbels. Ik vind dat Liverpool met VvD en Joe Gomez en Matip 3 topverdedigers heeft. De enige reden om voor MdL de gaan is vanwege de blessuregevoeligheid van Joe Gomez. Anders zeg ik laat maar zo staan en ga voor wat aanvallende krachten.

13 mei 2019 om 08:25

Matip kan goed voetballen (opbouwen, inschuiven) maar vind hem verdedigend erg kwetsbaar. Liverpool verdedigd met de hele ploeg waardoor het niet opvalt, maar een echte top verdediger zorgt dat je met de hele ploeg kan opschuiven. Matip mag blijven en Lovren vetrekken.

13 mei 2019 om 10:46

Gomez is een groot talent. De Ligt is een generationeel talent. Dat soort spelers laat je niet links liggen. Het is net als zeggen dat je Mbappe niet hoeft omdat je Dembélé hebt. Doet ook niemand.

Als ik eerlijk ben denk ik dat Matthijs er goed aan doet nog een jaar te blijven, misschien met een terughuur constructie naar Ajax. Er is onrust rond zijn zaakwaarnemer, bij Barcelona lijkt hij mij niet verzekerd van een basisplaats en ik vind hem beter passen in de La Liga of Bundesliga (bayern dan).

Bij Bayern Munchen zou ik wel gaan, alleen gaan die 70 miljoen betalen? Eigenlijk vind ik het nog helemaal niet zo gek om als 19/20 jarige gewoon nog een jaar bij Ajax te blijven.

13 mei 2019 om 08:17

Hoezo past die alleen bij Bayern? De Ligt past bij elke club in Duitsland. Zal bij Dortmund ook meteen der abwerchef zijn. Echter kan de Ligt na betere clubs. Deze gozer zal bij elke club in de basis staan. Barcelona, Liverpool en Bayern lijken mij de mooiste en beste clubs waar die kan gaan spelen.

Liverpool/barcalona zijn wel de beste clubs om heen te gaan... Anders ga je erop achteruit, want wie gaat nu een halve finalist Champions League inruilen voor een club die er eerder uit lag...

13 mei 2019 om 08:18

Dan is Spurs ook een mooie stap op basis van jouw redenatie. Vertonghen, Alderweireld, Sanchez en Eriksen hebben die stap ook al bewandeld.

Prima toch? Als Barcelona Ajax niet wil belonen met een mooi bedrag die de Amsterdammers verdienen dan hoop ik dat Liverpool echt bereid is om 85 miljoen euro op tafel te leggen. Op deze manier zou Matthijs ook z'n spel met van Dijk kunnen verbeteren zo dat Oranje daar nog meer profijt van kan gaan krijgen. Ik hoop dat dit gaat gebeuren.

Ik zou dit om 3 redenen toejuichen. 1 het is geweldig voor Nederlands elftal omdat de ligt en van dijk beter op elkaar ingespeeld raken, 2 pl clubs betalen beter en dat is gunstig voor ajax, 3 de ligt zal meer topwedstrijden gaan spelen en zo nog weerbaarder worden.

Ik zou dit om 3 redenen toejuichen. 1 het is geweldig voor Nederlands elftal omdat de ligt en van dijk beter op elkaar ingespeeld raken, 2 pl clubs betalen beter en dat is gunstig voor ajax, 3 de ligt zal meer topwedstrijden gaan spelen en zo nog weerbaarder worden.

Ondanks dat de Ligt natuurlijk prima bij Liverpool zou passen, zou ik als Liverpool mij eerder op andere posities richten. Je hebt van Dijk al en Gomez is ook op de weg terug. Dan zou ik eerder kijken of er wat creativiteit op het middenveld kan bijkomen.

Liverpool MOET versterken en de Ligt zou er prima in passen.....

13 mei 2019 om 10:00

Liverpool moet helemaal niet versterken...hebben minder doelpunten tegen gekregen dan de kampioen....
Enkel in aanvallend opzicht omdat Sturridge vertrekt,origi misschien zelf wil gaan en Moreno als LB kan gaan wandelen...reserves/breedteaankopen dus.
De verdediging,want daar hebben we het in deze topic over,staat prima en dan komt Clyne ook nog eens terug van een verhuurperiode.

Ik kan me ook een Q&A interview van een paar jaar geleden herinneren waarin Frenkie en Mathijs worden gevraagd wat hun droomcompetitie/club is. Frenkie zei Barca en Mathijs zei de PL, want hij vind de voetbalsfeer geweldig met al die grote stadions. Zou het een ideale versterking voor Liverpool vinden. Lovren kan dan weg, matip achter de rug.

13 mei 2019 om 08:56

Ik dacht, ik ga het eens even opzoeken. Maar ze hebben maar 1 Qena (op trainingskamp 1 jaar geleden) en daar zegt Frenkie inderdaad Barcelona, omdat de vraag aan hem gesteld werd. De Ligt werd die vraag niet gesteld en hij heeft hier ook geen antwoord op gegeven.
Dus mooi dat jij je zoiets kan herinneren, maar misschien heb je het zelf verzonnen?

Edit. Hij zegt het aan het eind van het filmpje. Ik moet mijn opmerking terugtrekken. Excuses!

14 mei 2019 om 00:18

kan gebeuren. excuses aanvaard

Blijven lijkt me een utopie...

Gelet op de kracht van de PL kan ik mij wel voorstellen dat De Ligt, die toch bekend staat om zijn weloverwogen persoonlijke ontwikkeling, daarvoor kiest

Ik hoop het niet. Maar dat is natuurlijk mijn mening. Bij Barcelona is de oude garde serieus aan vervanging toe. En daar zou Matthijs de ideale kandidaat voor zijn. Bij Liverpool acht ik hem niet nodig omdat ik daar de indruk heb dat de achterste linie een stuk solider en een stuk jonger is dan de Catalaanse club. Dus op basis van 'waar is Matthijs het hardste nodig?', zou ik zeggen: Barcelona.

Ben benieuwd of dat koppeltje gaat slagen ( van Dijk/de Ligt ) als hij naar Liverpool gaat. Misschien wel twee kapiteins op een schip.

Zou prachtig zijn. Hoop echt dat-ie niet naar Barcelona gaat. Goeie club hoor, maar ik kan er toch niet van genieten, dat Spaanse voetbal.

Die gaat gewoon naar Barca hoor. Lekker samen met Frenkie.

hoezo haalt City hem niet? Kompany is inmiddels op leeftijd en Stones is een goede verdediger maar niet zo goed als De Ligt. bovendien gaat Otamendi waarschijnlijk ook nog weg

Matthijs bij City ?
Op zich een goed idee om met Guardiola en zijn mannen te trainen.
Maarre .,... hoe lang blijft Guardiola nog ?
Wat als ie volgend jaar naar Barca gaat ?

-Bij Barcelona zal een onrustige periode ontstaan na de verloren finale tegen Liverpool.
-Barcelona is volledig afhankelijk van een ouder wordende speler. Als die niet meespeelt is het een roerloos schip.
-Bij Barcelona begint de Ligt achter Piquet, die je er niet zo maar uitspeelt.
-Bij Liverpool komt hij in een positief team terecht.
-Bij Liverpool zal hij meteen een basisplaats krijgen.
-Bij Liverpool staat hij samen in de defensie met Virgil van Dijk me wie hij een goede klik heeft en dezelfde taal spreekt.

De ligt naar liverpool zou geweldig zijn voor het Nederlandse voetbal!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren