Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Arsenal kampt met dilemma over visum voor Europa League-finale

Laatste update:

Arsenal plaatste zich donderdagavond ten koste van Valencia voor de finale van de Europa League door in Spanje met 2-4 te winnen. Woensdag 29 mei nemen the Gunners het zodoende op tegen Chelsea in de finale in Baku. Volgens diverse Engelse media twijfelt Arsenal of men een visum zal aanvragen voor Henrikh Mkhitaryan voor de eindstrijd in Azerbeidzjan.

Volgens onder meer de BBC kampt Arsenal met het vraagstuk om een visum aan te vragen voor de aanvallende middenvelder. De aanvoerder van de nationale ploeg van Armenië heeft de afgelopen jaren al wedstrijden gemist bij duels in Azerbeidzjan, zowel voor Arsenal als voor zijn voormalig werkgever Borussia Dortmund.

Er zijn geen diplomatieke relaties tussen Armenië en Azerbeidzjan vanwege een langdurig conflict over de regio Nagorno-Karabakh. Toen Borussia Dortmund in 2015 moest spelen tegen FK Qabala vanwege 'veiligheidsredenen'. Hij ontbrak ook bij de 3-0 overwinning van Arsenal op FK Qarabag afgelopen oktober. Destijds zei manager Unai Emery dat Mkhitaryan niet kon afreizen naar het land.

Gurban Gurbanov, trainer van Qarabag, claimde dat Arsenal Mkhitaryan wilde behoeden voor de druk om te spelen in Azerbeidzjan. "Als hij naar Azerbeidzjan komt, zal het niet de eerste sporter zijn uit Armenië. Arsenal is misschien bang dat Mkhitaryan te veel druk voelt met zestigduizend fans van Azerbeidzjan waarmee hij dan te maken heeft."

Wie verwacht jij dat de finale van de Europa League gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als een speler niet mee kan vanwege veiligheidsredenen mag van mij daar nooit een finale gespeeld worden. Belachelijk besluit om ergens in zo'n land de finale te laten spelen (ondanks dat Baku als stad indrukwekkend is). De trainer van Qarabag praat onzin. Het gaat niet om de druk van alleen wat supporters.

10 mei 2019 om 12:36

Natuurlijk slaat deze hele locatie voor de finale al nergens op. Voor fans is het bijna onbereikbaar en van beide ploegen mogen er slechts 6000! supporters mee. Echt waanzin dat zo'n mooie finale met zoveel belangen op zo'n plek wordt gespeeld. Snap oprecht niet dat de finale van zo'n toernooi niet in een vergelijkbaar stadion van de CL finale wordt gespeeld.

10 mei 2019 om 12:39

Inderdaad. Daarnaast is Azerbeidszjan ook meer Azië dan Europa. Niemand heeft daar iets te zoeken. Alles voor het geld, bij de kansloze Uefa. Zal ook totaal geen sfeer zijn. Het tijdstip waarop ze spelen is ook krankzinnig.

10 mei 2019 om 12:40

Het is wel een vergelijkbaar stadion hoor. Het is in ieder geval ietsjes groter dan het Atletico stadion waar de CL finale gespeeld gaat worden.

10 mei 2019 om 12:53

Bij een locatie bedoel ik niet alleen een stadion. De stad en bereikbaarheid voor supporters zijn even zo belangrijk. Anders kan je net zo goed in Qatar gaan voetballen, daar hebben ze ook mooie stadions.

10 mei 2019 om 12:40

Mee eens, ik vind het ook heel raar dat er een finale plaatsvindt in een land waar spelers/staff van een bepaalde nationaliteit niet welkom zijn. Nu zal denk ik de Uefa wel ingrijpen en een visum regelen voor Mkhitaryan, maar er zullen in het stadion en in de stad van Baku ook wel een paar imbecielen zijn die meer willen dan alleen voetbal komen kijken.

Dit heeft de Uefa slecht geregeld, maar we zijn ook niet anders gewend denk ik.

10 mei 2019 om 12:43

Zolang ze maar kunnen cashen boeit dit ze helemaal niks. Het lijkt me 100% zeker dat Mkhi niet mee gaat. De Uefa gaat zich niet bemoeien met dit soort conflicten. Ik heb ooit een boek gelezen over corruptie binnen de Fifa en Uefa van Thomas Kistner, waar alles om geld gaat en lucratieve deals. Dit is weer zo'n typisch geval.

10 mei 2019 om 12:51

Miki kreeg in 2015 toen hij bij Dortmund speelde wel een visum na ingrijpen van de Eufa. Maar Dortmund besloot om hem maar niet mee te nemen aangezien het toch een wedstrijd van niets was en ze geen risico's wilden lopen.

10 mei 2019 om 15:18

Men moet hier niet over de veiligheid beginnen. Dat speelt hier echt geen rol. Het is puur een politieke kwestie wat over de grens gaat. Al is het daar bij de grens tussen de 2 landen niet rustig.

Zoals in de tekst staat komt het vaker voor dat Armeense sporters daar zijn. De Azeri supporters zullen ze iig niet aanmoedigen, maar veel meer dan fluiten gaat er niet gebeuren. Azerbeidzjan is een land die heel graag meer de toeristische kaart wil spelen. Zij zijn jaren bezig met hun imago te verbeteren. Dit willen ze echt niet zomaar verkloten.

Verder is het echt een prachtland. Qua natuur, mensen en cultuur /geschiedenis.

Uiteraard zijn er ook minpunten, maar ik vind het nogal wat dat mensen hier allemaal landen willen uitsluiten vn het genot dat voetbal kan brengen. Als zo een finale daar plaatsvindt, gaat het hele land er alles aan doen om het te laten slagen. Dit is voor hen een kans van once in a lifetime. Dus neen, ik ben wel blij dat meer landen hierbij betrokken worden. Ik vind het best een arrogante gedachte dat er mensen zijn die claimen dat voetbal enkel en alleen voor hen is die toevallig in het juiste deel van Europa wonen (of geboren zijn).

Dat hier verder veel voor is betaald, en dat de Uefa hier veel aan verdient, is voor mij van ondergeschikt belang. Als het veilig gebeurt en je zo meer mensen aan voetbal kunt laten deelnemen, en ze het gevoel kunt geven dat ook zij erbij horen, vind ik dat een veel mooiere boodschap. Want voetbal brengt mensen bijeen.

Zeker als het hier gaat om een Arsenal vs Chelsea die gemiddeld zo een 3x per seizoen (competitie + beker) plaats vindt. En dat in een stadion en op een plaats waar de meeste supporters makkelijk bij kunnen. Het is nou niet zo dat deze twee clubs dan aan de supporters denken. Want de prijskaartjes voor een potje Arsenal zijn de duurste ter wereld. Dus jah, als je toch over geld en hebzucht wilt zeuren, doe dat dan ook bij jouw eigen club. Dit ia gewoon de standaardmoraal van bijna alle clubs. Iedereen melkt het voetbal uit. Van spelers, tot zaakwaarnemers, tot clubs en dus ook de overkoepelende organisaties. Het is allemaal zelfde soort mensen, en wij betalen het. Zolang er zoveel mensen zijn die ervoor betalen, kan iedereen gewoon doorgaan met graaien. Dus kap met die selectieve verontwaardiging.

11 mei 2019 om 01:25

Daar heb je niet helemaal gelijk. Ja, het is logisch om het een keer niet in West-Europa te houden, helemaal prima. Houd het dan in pakweg Moskou, Kiev (al weet ik niet hoe veilig Oekraine momenteel is), of voor mijn part in Liechtenstein.

Verder, over de tickets van Arsenal: De seizoenskaarten zijn zonder twijfel de duurste ter wereld, maar daarin zitten wel 3 wedstrijden in Europa en een aantal wedstrijden in de nationale bekertoernooien inbegrepen. Qua losse tickets zijn ze niet goedkoop, maar ook zeker niet de duurste, volgens mij zijn Spurs en Chelsea qua losse tickets niet goedkoper.

10 mei 2019 om 19:53

De locatie vind ik ook best vreemd en daar ben ik het met je eens over, maar ze kunnen vooraf dat de finalisten bekend zijn toch niet ieder deelnemer daarop gebaseerd gaan controleren en dan pas een locatie kiezen? De locatie wordt meestal jaar ofzo van tevoren al bepaald dacht ik?

11 mei 2019 om 01:27

Ja, maar het is ook niet echt gepast om in pakweg Saudi Arabie of de UAE te gaan spelen, puur omdat er de kleine kans is dat er een Israelische speler meedoet. Dat is net zoals ze in andere sporten ervoor zorgen dat India en Pakistan zo min mogelijk op elkaars grondgebied spelen.

Juist, een finale spelen in een land waar niet iedere speler naartoe kan, wat wil je nog meer? Natuurlijk hoeven niet alle finales in West-Europa te zijn, voor mijn part houden ze het in Vladivostok of in Schubbekutteveen, of als het echt moet in Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllan tysiliogogogoch (ja, dit is echt een bestaande plaats in Wales), maar zorg er wel voor dat het op een plek is waar iedere speler met een enigszins gerust hart naartoe kan.

10 mei 2019 om 12:40

Ik zou het juist wel eerder in West-Europa doen. Puur omdat het overgrote deel van de teams in de latere fases nagenoeg allemaal West-Europees zijn. Als je halve finales Valencia-Arsenal en Frankfurt-Chelsea zijn, waarom dan voor de finale helemaal naar Oost-Europa of Azië?

10 mei 2019 om 12:50

Baku stond natuurlijk al vast ver voordat bekend werd wie de halve finale zouden spelen. Volgens mij al voordat het toernooi begon. Neemt niet weg dat het alleen maar vanwege geld is dat de finale daar gespeeld wordt.

10 mei 2019 om 13:00

Dat klopt, dat weet ik. Misschien moet daar ook maar eens verandering in komen.

Ik ben Miki liever kwijt dan rijk maar dit is gewoon belachelijk. Hoe bestaat het dat de Eufa hier een finale laat spelen. Het is wel zo dat Miki ongetwijfeld een visum zal krijgen maar of zijn veiligheid gegarandeerd kan worden is een tweede. Nu is het wel zo dat Armeense sporters over de jaren naar Azarbeijan zijn afgereist en ik heb niks ernstigs daarover gevonden maar voetbal supporters zijn wel een ander verhaal dan een of ander olympisch sport of eurovisie songfestival denk ik zo.

Lachwekkend. Ben niet op de hoogte van dit politiek conflict dus weet niet hoe ernstig het is maar als UEFA mag je natuurlijk nooit een land/stad aanduiden waar zo'n conflict heerst en de veiligheid van spelers niet gegarandeerd kan worden. En, Bakoe, serieus? Een Europese finale in Azie? What's next? De finale van 2020 in Maleisie, 2021 in India en 2022 in Australie? En 6000 tickets voor de fans is natuurlijk ook belachelijk weinig. Eigenlijk moeten we allemaal niet kijken, een dikke middelvinger opsteken naar die zakkenvullers bij de uefa.

Dit is ook gewoon competitievervalsing. Mkhitaryan zal niet zo erg gemist worden maar stel je maar eens over dat pakweg Lacazette en Aubameyang of Hazard en Kante Armenen waren geweest. Dan kon je de beker nu al uitreiken..

10 mei 2019 om 14:50

Het is niet heel duidelijk of Baku Europa of Azie is, dat ligt aan hoe je de Caucasus definieert, en in het geval van Baku hoe je de lijn volgt als je de kleinste definitie pakt. Ga je dan vanuit de zuidoostelijke punt van de Caucasus gelijk oostelijk, of houd je dezelfde richting aan? Baku is echt een apart geval qua locatie, en de meeste mensen zijn het niet eens over welk continent het is. Zeker omdat Eurazië eigenlijk gewoon een continent is en niet twee.

Ik kan begrijpen dat de Uefa wel eens van de gebaande wegen wil gaan, maar het is nou niet zo dat Azerbajan uberhaupt iets van een voetballand is. Als ze de finale in pakweg Belgrado of Moskou hadden gehouden had ik het beter begrepen dan dit.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren