Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘City verzekert zich met ‘man van 100 miljoen’ van eerste zomerse versterking’

Laatste update:

Manchester City heeft zijn eerste aanwinst voor seizoen 2019/20 bijna binnen, zo weet de Manchester Evening News vrijdagmiddag te melden. De onderhandelingen tussen the Citizens en Sporting Portugal over Bruno Fernandes bevinden zich momenteel in de afrondende fase. De 24-jarige middenvelder stond ook in de nadrukkelijke belangstelling van stadgenoot Manchester United.

Fernandes heeft bij Sporting Portugal een afkoopclausule van honderd miljoen euro in zijn tot 2023 lopende contract staan. Het is onduidelijk of Manchester City deze gelimiteerde transfersom op tafel gaat leggen, of dat men met os Leões een overeenstemming heeft bereikt over een lager bedrag. De club van trainer Marcel Keizer wilde afgelopen maand het contract van Fernandes naar verluidt nog aanpassen, om de afkoopclausule te verhogen naar 150 miljoen.

De aanvoerder van Sporting Portugal stond ook in de belangstelling van Juventus en Paris Saint-Germain, maar lijkt nu dus naar Manchester City te gaan verkassen. The Citizens waren op zoek naar een creatieve versterking voor het middenveld, daar Ilkay Gündogan voorlopig weigert om zijn tot 2020 lopende verbintenis te verlengen en mogelijk voor een zomers vertrek staat. Daarnaast houdt men rekening met het naderende vertrek van David Silva. In eerste instantie had de koploper van de Premier League de pijlen gericht op Frenkie de Jong, maar de Ajax-middenvelder koos voor een transfer naar Barcelona.

Overigens is Fernandes niet de enige speler die komende zomer vanuit Portugal naar Manchester City moet komen. The Citizens willen zich ook graag versterken met João Félix, het wonderkind van Benfica dat door de gehele Europese top wordt begeerd. De negentienjarige aanvallende middenvelder zal ook niet goedkoop zijn, want zijn afkoopclausule bedraagt naar verluidt 120 miljoen.

Is Bruno Fernandes een aanwinst voor Manchester City?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin aankoop. Bruno Fernandez is zwaar overbodig bij Man City. Man City moet een linksback en CVM halen. Geen Bruno Fernandez. Ik zelf baal dan ook van deze aankoop. Dat Gundogan vertrekt, hoeft niet te betekenen dat Man City direct een vervanger voor Gundogan nodig heeft. Man City heeft met: Foden, B. Silva, De Bruyne en David Silva nog genoeg creatieve middenvelders. Joa Felix zou al helemaal een belachelijke aankoop zijn. Je hebt met Jesus en Aguero al twee spitsen rond lopen en dan hoeft er echt geen 3e meer bij hoor, tenzij Gabriel Jesus per se wilt vertrekken en veel geld oplevert. Dan kan ik de aankoop Joao Felix nog begrijpen, maar zelfs dan kun je beter voor Jovic gaan als vervanger van Jesus i.p.v. Felix, omdat Felix meer een type schaduwspits is en niet in z'n eentje voorin kan spelen. Jovic kan dat wel en heeft veel meer lichaamsbouw/fysiek om als balvaste spits te kunnen fungeren die ook nog eens met de rug naar goal kan spelen, iets wat cruciaal is in het spelletje van Guardiola en de Premier League.

Man City moet i.i.g. niet deze Bruno Fernandez gaan kopen, maar een linksback, CVM en eventueel nog een centrale verdediger. Het liefst zie ik Ndombele, Telles/grimaldo/chilwell/tierney en De Ligt komen. Otamendi schijnt namelijk te willen vertrekken.

3 mei 2019 om 17:56

Aan de andere kant weet Pep wat hij wel of niet aan zijn team wil toevoegen. Ik geef toe verbaast te zijn maar zal in de visie liggen van Pep.

3 mei 2019 om 22:27

peps visie is niet heilig. zn laatste jaar bij barca begon hij matige eigen jeugdspelers in de basis te zetten. hij had miskopen zoals grychinsky, kostte iets van 30 mil, voor die tijd veel geld.

3 mei 2019 om 23:37

Voor ons is het zo dat zijn visie niet heilig is. Maar hij heeft echt zijn eigen visie x op x gebracht. Sure, de CL's waren te vroeg uitgeschakeld, maar daar is ook geluk bij nodig. En uiteraard doet ook Pep weleens verkeerd ingeschatte spelers halen die een bak geld kosten. Maar ja, wie niet?

3 mei 2019 om 18:16

Ndombele is geen echte verdedigende middenvelder. Ja hij kan daar spelen en zeker gezien zijn fysieke gesteldheid maar hij komt beter tot zijn recht centraal op het middenveld.

3 mei 2019 om 19:47

Ik kan je vertellen dat Fernandinho ook geen echte verdedigende middenvelder is, maar toch op die positie speelt onder Guardiola. Pep Guardiola zoekt voor de nummer 6 positie een echte allrounder die zowel sterk is in verdedigen als aanvallen, uitstekende opbouwend vermogen heeft en ook nog eens een dosis fysiek en loopvermogen heeft. Fernandinho is een echte allrounder geworden op de nummer 6 positie onder Guardiola, terwijl hij onder Pellegrini een box-to-box middenvelder was en bij Shakthar een aanvallende middenvelder. Een pure balafpakker als Kante of Gueye is daarom niet geschikt om als nummer 6 te spelen onder Guardiola. Van die positie wordt veel meer geeist en Ndombele heeft het talent en potentie om die rol te kunnen invullen.

3 mei 2019 om 18:25

De Ligt wil niet naar deze koopclub. Dan zou hij voor Pep kiezen die op zijn beurt zijn contract niet wil verlengen omdat hij na volgend seizoen weg wil

3 mei 2019 om 19:41

Alsof Barcelona, PSG, Juventus, Real Madrid, Man Utd, Liverpool etc geen koopclubs zijn?? Als mee wilt doen met de top, moet je ook mee doen met grote bedragen uitgeven. Dat is de huidige tijd. Verder heeft Guardiola afgelopen zomer nog verlengt tot 2021. Guardiola blijft dus tot 2021.

3 mei 2019 om 20:08

PSG en City zijn vergelijkbaar. Clubs die enkel groot zijn geworden vanwege een nagenoeg onbeperkte stroom aan oliegeld (financiële doping). Chelsea is er nog zo een. Bijvoorbeeld United is daarentegen een historische club die groot is geworden vanwege continue gezonde bedrijfsvoering. Dat is het grote verschil. Dat zij ook spelers kopen spreekt verder voor zich. Je kunt niet alles uit de jeugd halen.

3 mei 2019 om 23:06

Achja zo zijn barca en real weer geholpen door de spaanse overheid. Denk dat de ligt echt wel bij man city zou willen spelen , die spelen gewoon het beste voetbal in europa momenteel. Zelf zou ik dan liever naar liverpool gaan aangezien ik dat een mooiere club vind, maar als je voetballer bent hou je daar denk ik niet veel meer mee bezig.

3 mei 2019 om 23:25

Barca geholpen door de Spaanse overheid? Ik geloof dat je even het nieuws moet gaan kijken met betrekking tot de Catalaanse onafhankelijkheid vriend.

4 mei 2019 om 10:41

@arjenism3

neemt niet weg dat de clubs die Zermatt noemt ook alles kopen wat los en vast zit dus dat zijn idd ook gewoon koopclubs. ze zijn misschien op een andere manier aan hun geld gekomen maar de beleidsvoering is hetzelfde als bij City en PSG

4 mei 2019 om 15:46

Misschien moet jij dan even het nieuws bekijken van alle belastingvoordelen en allerlei andere voordelregelingen

3 mei 2019 om 18:29

Ik hoop voor de achterban van city dat het gaat om geruchten .
100 milioen veel te veel geld, zelf in de huidige markt niet meer dan 60 waard. City heeft idd geen behoefte aan zo'n type , city had beter geweest voor die leftwinger van Nice youcef atal ideaal voor city.
Die naam atal zal je nog van horen wees daar maar zeker van , hoop dat Barça hem haalt als stand in voor alba zal niet veel kosten max. 30m

3 mei 2019 om 19:23

Toch jammer dat ze niet alle spelers kunnen kopen. Met al die clubs van rijke eigenaren heb ik niks. Alles wat maar een beetje kan voetballen links en rechts kopen. Het meer is nooit vol. En het voetballandschap is steeds meer voorspelbaar. Waar andere clubs afhankelijk zijn van de jeugdafdeling, worden door de rijke clubs ook eens de beste talenten overal weggekaapt. Ik weet, het is de voetbalpiramide, maar net als in de wereld van de multinationals is het eigen voordeel volledig doorgeslagen. Jammer dat de Uefa en Fifa eerder handlanger dan tegenhanger zijn van de ontstane situatie.

3 mei 2019 om 23:14

Hoe belachelijk het ook is persoonlijk denk ik dat Pep een slimme zet maakt en niet wacht op vergrijzing van zijn elftal. Kompany (33), David Silva (33), Fernandinho (34) zijn al aangekomen in hun nadagen. Als het hem lukt om Varane, Bruno Fernandes en Ndombele als vervangers aan te trekken doet hij uitstekende zaken.

Ederson
Walker
Varane
Laporte
Mendy
De Bruyne
NDombele
B.Fernandes
Sterling
Aguero
Sane

Zo onnodig. Maar ja, beter dat jij het koop dan dat iemand anders hem koopt. Volgens mij weet hij nog niet dat hij weinig minuten gaat maken. Ook als dit officieel, moet foden per direct vertrekken en naar club gaan waar hij minimaal 30 wedstrijden in een seizoen speelt. Hij te veel talent om daarmee op de bank/jeugd te blijven.

Als dit waar is kunnen bepaalde uitspraken van Guardiola ook de ijskast in. ‘Wij betalen i.t.t. PSG of Barca maar 50/60 miljoen per speler’. Tot op heden waar, maar hier zie ik al 3 cijfertjes lonken.
Ik weet ook niet of deze speler wel 100 miljoen waard is!?

3 mei 2019 om 17:58

Ze hebben geen duurdere aankopen rondlopen tot nu toe. Maar als ze een speler willen met clausule....

3 mei 2019 om 18:01

De Bruyne heeft 75 of 85mln gekost...

3 mei 2019 om 18:52

Klopt. Ze heben 3 spelers duurder als 60 mln.
KdB 75mln
Mahrez 67mln
Sterling 63mln

Dus je hebt gelijk met KdB en is dus 1 speler bij City die erboven uit steekt, (moet bekennen dat ik hem vergeten was dat hij duurder was) vind 3 tot 7 meer als te weinig om te benoemen. De rest zit tussen de 30 en 55.

3 mei 2019 om 19:08

Klopt , Sterling en Mahrez heb ik er bewust buiten gelaten omdat ik die tot de 60mln reken(de). Maar De Bruyne zat daar flink boven.
Bovendien hebben Sterling en De Bruyne hun waarde dubbel en dwars terug verdiend.

3 mei 2019 om 19:26

Volkomen met je eens over het feit dat KdB en Sterling hun waarde meer als bewezen hebben. Ik ging in me oorspronkelijke reactie in op de aankoop van100 mln, waarover Pep al zovaak heeft gezegd niet zulke dure spelers aan te willen trekken. Maar die clausule, als ze m dan halen moeten ze het afkopen. Zie de meerwaarde niet in maar ja, Pep en zijn visie.

3 mei 2019 om 19:46

@FR_JC, eigenlijk is het ongelooflijk: je schrijft "3 tot 7 miljoen meer vind ik te weinig om te benoemen". Natuurlijk heb je in de huidige tijd groot gelijk, maar het geeft ook de waanzin aan van sommige clubs en de betaalde afkoopsommen.

3 mei 2019 om 19:50

@Kyle66

100% eens! Kon het niet anders schrijven. En vandaag de dag is 3 tot 7 mln helemaal niks. Waanzin te top de gemoeide bedragen momenteel en de toekomst zal nog veel gekker worden, zie Neymar of Mbappe. (Of van spelers van o.a Real/Barca/Atletico met clausules van 200 - 350 mln)

3 mei 2019 om 18:14

Die woorden betekenen sowieso niets als je de duurste selectie ter wereld tot de beschikking hebt. Met dat soort uitspraken probeert hij de kritiek naar een ander toe te schuiven, maar dat komt niet echt geloofwaardig over.

3 mei 2019 om 22:28

als je voor 3 backs 200 mil betaalt, dan neem ik je sowieso niet serieus als trainer. een back leid je zelf op, zoals een leermeester ooit zei.

4 mei 2019 om 12:37

Ik ben het zeker mee eens dat je een back of een centrale verdediger beter zelf had kunnen opleiden. Het probleem was echter dat Man City geen enkele topback had in eigen jeugdopleiding. Hierdoor moesten ze voor 50 miljoen euro backs kopen. Persoonlijk vind ik het ook jammer, maar het kon niet anders.

Waarom interesse tonen in Joao Felix als je al een toptalent als Phil Foden rond hebt lopen op dezelfde positie.

3 mei 2019 om 17:58

Joao Felix zal meer als opvolger van Jesus gezien worden, die mogelijk vertrekt. Foden is een pure middenvelder, terwijl Felix een schaduwspits is. Ik hoop dat ook dat een loos gerucht is.

3 mei 2019 om 18:09

Silva wordt er niet jonger op; Felix kan prima in de rol van Silva groeien. Jij denkt nooit op lange termijn Zertmatt maar in het nu. Je lijsten spelers wie City moet halen pas je tijdens het seizoen aan met veelal spelers die dan toevallig in vorm zijn. De lijst die je hier boven schrijft is weer heel anders als een paar weken terug. Felix zou gewoon een goede aankoop zijn, met het oog op de toekomst. Dat Fernandes overbodig is ben ik het met je eens; ga maar voor Felix

3 mei 2019 om 20:11

@De Roze Panter:

Man City heeft Phil Foden en Bernardo Silva al die David Silva kunnen opvolgen voor lange termijn. Dan ga je geen godsvermogen betalen voor Felix of Fernandes om David Silva of Gundogan te vervangen.

3 mei 2019 om 20:38

"Dan ga je geen godsvermogen betalen voor Felix of Fernandes om David Silva of Gundogan te vervangen."

Inderdaad Zermatt, wat een krankzinnige suggestie van de roze panter!! Immers, als er 1 club ter wereld een zuinig transferbeleid voert en de eigen jeugd volop kansen geeft, is het City wel. Het is niet zo dat zij de ene na de andere peperdure winger kochten in plaats van hun toptalenten (Sancho & Diaz) de kans te geven.

3 mei 2019 om 20:44

Sancho en Diaz weigerde hun contract te verlengen, terwijl Man City ze koste wat het kost wilden behouden. Diaz kreeg daarnaast genoeg kansen en Sancho vertrok toen hij 16 jaar was. Geen een speler krijgt op z'n 16e een kans bij welke club ook ter wereld.

3 mei 2019 om 20:55

Iheanacho kan zich momenteel niet eens bij Leicester City in basis spelen. Hoe wilt hij dan ooit bij City in basis spelen? Iheanacho is zwaar overschat. Jesus is vele malen groter talent.

City heeft dringend een goede centrale verdediger nodig en een vleugelverdediger.

3 mei 2019 om 18:22

Laporte en Stones zijn, mits fit, gewoon zekerheidjes. Daarachter heb je Kompany en Otamendi die nog onder contract staan en heb je dat Spaanse toptalent uit de jeugd waar men hele hoge verwachtingen van heeft. Zolang er geen verdediger vertrekt hebben ze absoluut geen centrale verdediger nodig. Een linksback is wel zeer noodzakelijk aangezien Mendy geen schakel blijkt te zijn waar je langer als 3 maanden op kan rekenen.

Tja, die kopen net zolang door tot ze de Champions League een keer winnen. Overigens denk ik niet dat ze ook daadwerkelijk die 100 miljoen euro op tafel hebben gelegd al weet je het bij City natuurlijk nooit. Verder vraag ik me af of ze deze Bruno Fernandes uberhaupt nodig hebben.

3 mei 2019 om 20:57

Kopen tot dat ze de CL winnen is echt onzin. Man City koopt gewoon versterkingen waar ze nodig hebben. Ook na de CL winst. Bruno Fernandes hebben ze echter totaal niet nodig.

4 mei 2019 om 01:18

Ik vond Mahrez al een zeer onnodige aankoop en ook deze Bruno Fernandes lijkt weer zo'n aankoop te worden waardoor ze inmiddels drie topploegen het veld op kunnen sturen. De reputatie, de eigenaar en het beleid van de afgelopen jaren wijzen er simpelweg op dat de club niet stopt met kopen totdat ze die CL eens winnen. Het zegt eigenlijk genoeg dat een Sane zeker nog niet alles speelt, terwijl hij bij elke topploeg steevast in de basis zou staan.

Nu snap ik dat je als supporter het perspectief ervan in ziet, maar als buitenstaander is er in ieder geval in mijn geval geen eer aan te behalen en is al het karakter wat er ooit in die club heeft gezeten volledig verdwenen.

Bij het lezen van de titel hoopte ik op een opvolger van Fernandinho. Ndombele bijvoorbeeld. Je zou zeggen dat ze met Bernardo Silva, De Bruyne, Foden en Mahrez genoeg aanvallende middenvelders hebben op het moment dat David Silva en Gundogan vertrekken.

Waarom laatstgenoemde zou willen vertrekken lijkt mij sowieso een raadsel. Hij speelt al bij een grootmacht, speelt onder een coach wiens speelwijze op het lijf van de speelstijl van Gundogan staat geschreven en maakt gewoon volop minuten. Ik zou gewoon bijtekenen. Het is niet dat Barca op de stoep zal staan voor hem. Die hebben inmiddels ook een karrevracht aan spelers voor op zijn positie.

3 mei 2019 om 18:56

Ndombele is kan geen vervanger voor Fernandinho zijn. Fernandinho ruimte het vuile werk op en gaat amper mee naar voren. Ndombele is een box to box die graag rushes naar voren maakt en dan heb je juist weer iemand nodig die het vuile werk doet.

3 mei 2019 om 19:57

Fernandinho was onder Pellegrini ook een pure box-to-box middenvelder en bij Shakthar Donetsk zelfs een aanvallende middenvelder. Guardiola heeft Fernandinho omgeturned tot een echte allrounder/dirigent op het middenveld bij Man City. Een pure balafpakker, zoals Gueye of Matic zoekt Guardiola niet voor de nummer 6 positie. Guardiola zoekt een allrounder die sterk is in zowel verdedigen als aanvallen voor de nummer 6 positie. Deze nummer 6 moet ook nog eens een uitstekende techniek hebben, veel loopvermogen/duelkracht en ijzersterk zijn in het opbouwen. Daarom wilde Guardiola ook dolgraag Frenkie de Jong. Hij heeft het talent en potentie om een echte allrounder te worden. Verratti is ook ideaal. Helaas is hij onhaalbaar.

Ik mag toch hopen dat City probeert te onderhandelen en niet zomaar 100 miljoen voor deze speler betaald. Is geen super talent, al 24 en laat het maar zien in de Portugese competitie. Je hebt nooit een garantie dat een speler het gaat maken, maar in deze kwestie heb je dat helemaal niet. Daarnaast is dit uiteindelijk gewoon een bankspeler.

3 mei 2019 om 19:00

"Al" 24... nog even je moet je piek al hebben op je 17e, man man man, je piek heb je toch echt meestal tussen je 25-30e, nadat de nodige ervaring hebt op gedaan ect ect. Nee,Fernandes komt er wel! Toppertje

3 mei 2019 om 19:44

Oké. Je zeurt op mij maar komt vervolgens met een statement zonder enige onderbouwing. Waarom komt Fernandes er wel? Het verschil tussen een 20 jarige en 24 jarige en het niveau is groot. Als iemand op zijn 20e laat zien wat Fernandes doet is vaak het groeipotentieel groter. Ik spreek hier niet eens over een piek. Lees voortaan eerst de reactie compleet en onderbouw eens je eigen statements.

3 mei 2019 om 20:30

Het groeipotentieel is inderdaad vaak groter. Maar voetbal is nu eenmaal geen statistiek, en ook in statistiek heb je uitschieters. Ik ken deze jongen niet en kan er niks zinnig over zeggen, maar het is niet omdat hij 24 is en nog in Portugal speelt dat je hem al op voorhand kunt afschrijven of zelfs als minder groot talent kunt categoriseren. Misschien is hij gewoon een laatbloeier, of kreeg hij op zijn 21ste een ernstige blessure die zijn ontwikkeling remde, of whatever. Niet oordelen over iemand die je niet kent, zou ik zeggen. Ik had ook mij twijfels toen Barca een 22 jarige onbekende Braziliaan (Arthur) contracteerde en moet je nu eens kijken wat een fantastische transfer hij is.

Heb wel mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van dit gerucht want de prioriteiten voor City lijken me een linksback, cvm en eventueel rechtsback.

Zo zonde, Fernandes is echt belachelijk, alleen komt te kort voor Man city, des te zuurder dat hij niet een stapje onder dat kiest. Goh, wat had m' graag bij Milan gezien

3 mei 2019 om 19:13

Zit met Sporting al bij een club dat op hetzelfde niveau als Milan zit. Denk dat hij liever een stap omhoog doet dan opzij.

4 mei 2019 om 01:21

Milan is echter wel een club die het in deze markt op financieel gebied altijd gaat redden. Voor zo'n club is er altijd wel een rijke meneer die de boel wil kopen en het is dan ook een kwestie van tijd voordat het beleid richting het financiele niveau gaat. Op dat gebied biedt AC Milan meer perspectief dan Sporting. Bovendien is de Serie A gemiddeld een stuk beter dan de Portugese competitie.

En city gaat gewoon door met creatieve spelers halen en wij blijven vertrouwen houden in Lingard en Rashford..tuurlijk het is de zoveelste dure aankoop van city maar mocht er 1 weg gaan of zoals David Silva in de winter van zn carrière zitten vang je het zo op. Het is gewoon een super beleid daar. Valt niks van te zeggen

4 mei 2019 om 01:24

Ik denk niet dat Manchester United nog de luxe heeft om elke transferperiode weer een astronomisch bedrag uit te geven aan spelers. Zeker met het oog op de vorige zomer lijkt het erop dat de slechte prestaties ze nu in aan het halen is en dat er geld vrijgemaakt dient te worden. Bij City is dat echter anders. Je kunt het topbeleid noemen, maar ik noem het liever gekocht succes zonder identiteit of karakter.

Dit soort transfers ga je toch vergelijken met De Ligt en De Jong. Waanzin dat zo'n speler 20-30 miljoen meer zou moeten kosten dan die spelers.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren