Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ramadan geen issue voor Ten Hag: ‘Ik laat ze daar helemaal vrij in’

Laatste update:

Mochten Ajax-spelers Hakim Ziyech, Nousssair Mazraoui en Zakaria Labyad dit jaar meedoen aan de ramadan, dan hoeven ze geen boze blikken te verwachten van Erik ten Hag. De trainer van Ajax respecteert elke beslissing van het drietal. “Daar maak ik me totaal geen zorgen over”, zo stelt hij. “Het is een keuze van onze spelers. Ik laat ze daar helemaal vrij in.”

“Maar ik weet uit ervaring dat spelers prima kunnen functioneren als ze aan de ramadan deelnemen”, citeert De Telegraaf Ten Hag op het officiële persmoment van de finale in de TOTO KNVB Beker tegen Willem II. “Met FC Utrecht hebben we zo de play-offs om Europees voetbal gewonnen.”

“We moesten voor eigen publiek tegen AZ een achterstand van 3-0 goedmaken. En het was 35 graden. Extremer kon het bijna niet. Maar uiteindelijk lukte het wel, met een hoofdrol voor Labyad.” De ramadan gaat aankomende zondag in en duurt tot 4 juni. In die periode mag er niet worden gegeten tussen zonsopgang en zonsondergang.

Ajax speelt in de komende vier weken enkele cruciale wedstrijden. Drie dagen na de bekerfinale tegen Willem II komt Tottenham Hotspur op bezoek in de Johan Cruijff ArenA. Met een gunstig resultaat is een plaats in de finale van de Champions League verzekerd. Daarnaast heeft het elftal van Ten Hag nog twee zeges in de Eredivisie nodig om het kampioenschap definitief veilig te stellen.

Verwacht jij dat Ajax de treble gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Correcte keuze van Ten Hag. Het is natuurlijk, ondanks het dat de werkprestaties kan verminderen, een eigen keuze en verantwoordelijk. Daarnaast is alleen Ziyech cruciaal voor het Ajax van nu. Ik ben benieuwd of de spelers zelf nog reageren.

3 mei 2019 om 17:27

De stelling dat participatie van Ramadan überhaupt invloed heeft op sportprestaties is nog allerminst duidelijk. Er zijn veel wetenschappelijke studies naar gedaan maar de uitkomsten zijn heel wisselend. Vooralsnog laat een groot gedeelte zien dat er sportieve prestaties niet/nauwelijks te leiden hebben onder Ramadan. Verder denk ik dat je met wat aanpassingen aan je leefstijl al veel mogelijke negatieve effecten kan opvangen. Verder is Ziyech 26 jaar, hij heeft dus al zeker een keer of dertien mee gedaan. Hij zal uit ervaring ook inmiddels wel weten hoe zijn lichaam hierop geageerd.

3 mei 2019 om 17:35

Vandaar mijn neutrale inname in het debat met de woorden 'kan'. Verder heb ik me niet verdiept in de wetenschappelijk academische analyses van het fenomeen. Dat ging me net weer wat te ver.

3 mei 2019 om 17:36

Wat een onzin, tuurlijk heeft het invloed. Man man man, probeer jij eens een week alleen in de avond te eten en kijk dan eens hoe jij je voelt.

Zeker in topsport heeft je lichaam vaker voeding nodig om te herstellen. Wat denk je dat inspanning vergt?

3 mei 2019 om 17:39

Dus 8 uur niet eten heeft geen invloed op je performance?

3 mei 2019 om 17:51

Ik ben geen wetenschapper op dit gebied, ik kan me dus enkel scharen achter een wetenschappelijk consensus of niet. Ik kan me enkel scharen achter conclusies die zijn getrokken uit wetenschappelijk onderzoek. Het enige wat ik zeg is dat er absoluut geen wetenschappelijk consensus is over het feit dat Ramadan (grote) gevolgen heeft voor sportieve prestaties. Zolang deze er niet is, vind ik terughoudend in deze stelling gepast.

Verder, is het ook bekend dat veel moslims aankomen tijdens de Ramadan (In hoeverre dit in strijd is met gedachte achter Ramadan is even een andere kwestie). Dit zegt wel iets over het gegeven dat velen tijdens de Ramadan fysiek niet zwakker worden, in elk geval op het gebied van het verlies van lichaamsgewicht.

Daarbij eten de meeste mensen die Ramadan doen niet alleen s'avonds he. Ook vaak nog voordat de zon opkomt. Ik ben verder ook een leek op het gebied van voeding in combinatie met sport. Maar als je gewoon s'avonds wat meer en vooral gezond eet met veel vitamines, eiwitten en koolhydraten en s'ochtends vroeg nog even een stevig ontbijt neemt en hierna desnoods nog even wat uurtjes slaap pakt.

@ afca0cbs,
Daar kan ik maar een ding op antwoord, namelijk dat dat nog niet duidelijk is.

3 mei 2019 om 17:51

Zolang je tijdens die 8 uur maar niet te veel energie verbruikt dan zal het ook niet of nauwelijks invloed hebben op je prestaties. Zolang je spieren maar verzadigd zijn met glycogeen.

Uitdroging heeft daarentegen wel duidelijk meetbare negatieve invloed op de prestaties.

3 mei 2019 om 18:12

Klopt, maar dit geldt met name voor uitdroging in warme klimaten. Uitdroging, ook in combinatie met topsport, komt in wat koelere klimaten, niet heel snel voor. In elk geval niet tot dusver dat de topsportprestaties hier dusdanig onder te leiden hebben.

Ik weet ook niet in hoeverre je uitdroging kan voorkomen, bijvoorbeeld door wat meer zout te eten.

Wat ik mij van Ziyech herinneren was dit geen issue voor zijn prestaties in voorgaande seizoenen. Ze zullen zich alle drie als professionals wel zoveel mogelijk aanpassen aan de Ramadan, zodat het het minst mogelijke effect op de prestaties heeft.

Ik denk dat dit niet eens een keuze mag zijn. Het geloof is iets wat voor iedereen anders is en altijd vanuit de speler zelf moet komen. Dit is het enige juiste antwoord dat Ten Hag kan geven. Helaas werkt het vaak in Nederland zo dat er redenen worden gezocht achter mindere wedstrijden en ik zie de sneren naar Nous en Ziyech alweer komen.

Hoe je het went of keert. Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven. Ik ben zelf niet gelovig, maar kan mij er prima in vinden dat het geloof voor het voetbal gaat. Ik zal geen speler het dan ook ooit kwalijk nemen dat ze vasten, ook al is het de belangrijkste maand in de geschiedenis van Ajax.

3 mei 2019 om 17:25

Enige juiste reactie! Hulde.
Ben zelf ook niet gelovig maar neem het wel op voor hen die dat wel doen. Trouwens voor iedereen die belemmerd wordt in zijn vriheid. (extremen vanzelfsprekend uitgezonderd)

3 mei 2019 om 17:48

Ben het aan de ene kant met je eens, maar je krijgt wel n dik salaris en daar verwachten ze een tegen prestatie voor.

Als ik met n dikke kater op mijn werk zit begint de baas ook te zeuren. Mijn baas is atheïst dus voor hem maakt geloof of n feestje geen verschil

3 mei 2019 om 17:58

Alleen vergeet je 1 ding @nederland79 je weet wat je van te voren aantrekt. Ben je er niet mee eens moet je die speler ook niet kopen, doe je dat toch moet je niet zeiken.
En dat doet de trainer bij deze dus correct.

3 mei 2019 om 18:08

Wat een hypocriet gedoe zeg, Moet eens 1 trainer zijn die zegt dat hij geen moslims wilt aantrekken omdat ze aan Ramadan doen.. Die komt nergens meer aan de bak en word als racist afgeschilderd.

3 mei 2019 om 18:34

@origineel

En terecht. Je moet wel heel achterlijk zijn om geen moslims binnen te halen omdat ze 1 maand per jaar hun eetpatroon veranderen. Moslim voetballers doen dit al decennia lang en het is nooit echt een probleem geweest. Sterker nog ik heb nog nooit een trainer er echt o horen zeuren, behalve de mensen van de media.

Voetballers als Ziyech die zullen waarschijnlijk nog eten ook op de belangrijke voetbal dagen. Niks of niemand die ze het kwalijk zal nemen. Dus deze hele debat is nutteloos want uiteindelijk beslissen die voetballers lekker zelf en kennen zij hun eigen lichaam beter dan wie dan ook.

Ik heb zelf tijdens de ramadan vaak genoeg gevoetbald. Nooit het gevoel gehad dat ik dan minder presteerde dan mijn teammaten. Ik heb weliswaar geen topsport beoefent maar Benzema, Ozil, Mahrez, Pogba, Sisokho etc etc die overleven de ramadan ook elk jaar en zijn ook tijdens deze periode nog gewoon van waarde voor hun teams.

4 mei 2019 om 00:39

En als iemand in je team opeens bekeert?

3 mei 2019 om 17:55

Natuurlijk mag dit wel een keuze zijn. Net zoals de spelers mogen kiezen of ze willen vasten of niet mag Ten Hag natuurlijk kiezen of een minder optimale wedstrijdvoorbereiding zijn selectiebeleid verandert.

Overigens doet Ten Hag het enige juiste hier. Als hij iets anders zegt dan dit is de wereld te klein.

3 mei 2019 om 19:59

Mensen, die reizen langer dan x km krijgen diendagen vrijstelling. En kunnen op een andere dag hun vasten inhalen. Inprincipe zijn zij en dus ook jij hier vrij om te bepalen of je vast of niet.

3 mei 2019 om 20:15

Topreactie! Jammer dat niet alle mensen zo denken. Ik ben zelf wel gelovig, maar ben gestopt met me te verdedigen. Ik verwacht van niemand dat hij mijn geloof overneemt, maar ik verwacht wel dat je het respecteert.

3 mei 2019 om 20:28

Itachi-san, nee nee en nee. Het lijkt me sterk dat de almachtige geen oogje dichtknijpt voor boven uitzonderlijke prestaties. Wat als je 33 km door de woestijn van Saoudie Arabie moet lopen ik zeg maar wat, dan kan je toch ook niet niks eten en drinken. Het is noodzaak. Dit is hierbij ook te vergelijken. Ramadan is prima, als je de vrijheid hebt om dit te doen. Een werkdag in de supermarkt of op kantoor kom je prima door terwijl je maag knort. Maar het gaat hier om prestaties die je moet leveren die toch heel wat mensen, ook gelovigen, blij maken. God dan wel Allah zet zijn tv alvast aan volgende week voor de bekerwedstrijd me dunkt met zoveel support voor Mazraoui en Ziyech uit Arabische landen. Ramadan voor sporters als het in de competitie is zou ik knarsetandend goed kunnen keuren, maar niemand kan dit accepteren als je op zo'n hoog podium speelt en waar zoveel van afhangt.

Hoe je het ook went of keert, geloof is de belangrijkste bijzaak in het leven. Ten eerste sta je in het leven ten midden van andere mensen, en mocht er een hemel zijn wordt je behandeld neem ik aan zoals je je leven gevoerd hebt en helemaal niet welk geloof je aanhangt. Christenen, Hindoestanen, Boeddhisten zjin behoorlijk de sjaak als de Islam de enige godsdienst is die God accepteert en vice versa.

Kwalijk nemen nee, frustrerend vind ik het wel dat er geen andere weg kan worden gevonden.

Ik heb zelf ook op mondiaal niveau geturnd. Ook gevast tijdens wk kwalificaties maar toen was de ramadan al 2 weken gaande en mijn lichaam was al in een soort van ramadan-ritme. Dat had geen negatieve effect bij mij. De eerste dagen is het wel een schok voor je lichaam en je concentratie. Dat kan (hoeft niet) effect hebben als je de eerste dagen belangrijke wedstrijden hebt tijdens de ramadan. Het verschilt per individu en sporters die ramadan doen weten of het voor hun een groot effect gaat hebben. Bovendien, niet elke moslim houdt zich strikt aan de ramadan.

3 mei 2019 om 17:20

Thanks voor de info!! Interessant om te lezen. Ik ging er blind van uit dat iedere moslim er last van had. Hoop voor Ajax dat Zyech er geen last van zal hebben

3 mei 2019 om 19:28

Die laatste zin, daar zijn een hoop moslims ook op voetbalzone het niet met je eens heb ik het idee. Maar daarnaast, interessant om te lezen inderdaad!

3 mei 2019 om 22:05

Dat kan. In ons islamitische "cultuur" gaan we altijd het van het goede uit en verwachten dus dat elke moslim een goede moslim is. Realistisch gezien ligt dat iets genuanceerder. Dat laatste lijkt me logisch.

3 mei 2019 om 22:27

Het eerste wat ik dacht is dat de eerste paar dagen het moeilijkst voor ze zou zijn, daarna kom je in een ritme. Maak me daarom geen zorgen over de moslims bij Ajax

En dan zeiden de mensen op de vorige topic , dat Ramadan ongezond is en slecht is voor de spelers.
Vorig jaar genoeg spelers die mee deden aan de Ramadan en ze blonken uit.
Namli en Mokhtar
El Ahmadi
Labyad
El Idrissi
Mahi
Enzo kan ik nog tiental namen noemen

3 mei 2019 om 17:51

Ramadan zal dan wel super gezond zijn!

Is natuurlijk van de zotte dat we met zijn allen gaan doen alsof Ramadan zo bevorderlijk is voor de gezondheid. Als dat zo was zouden we allemaal wel het hele jaar zo leven. Die gasten (topsporters) eten geloof ik pasta op nauwkeurig berekende tijden zodat ze tijdens de wedstrijd zo veel mogelijk profiteren van de langdurige afgifte ervan. Dat effect is dus compleet weg tijdens Ramadan, dan laat ik de aanslag op je lichaam van het niet regelmatig eten en drinken nog buiten beschouwing.

3 mei 2019 om 17:57

Er zijn zat mensen die het hele jaar dagelijks vasten, het heet intermittent fasting. De hele evolutie van de mensheid heeft plaatsgevonden in een situatie waarin je niet op elk moment van de dag de deur van de koelkast kon opentrekken om wat te eten. Er zijn ook zat studies die positieve effecten op de gezondheid en levensverwachting aantonen door periodiek vasten.

3 mei 2019 om 18:06

Natuurlijk. Denk je dat het voor een topsporter verantwoord is om de hele dag niet te drinken? Daar zijn natuurlijk al voldoende studies naar gedaan en het lijkt me vanzelfsprekend dat een hele dag niet drinken verre van optimaal is en zeer zeker niet positief voor je gezondheid. Op het moment dat Ajax straks tegen Spurs aftrapt hebben die gasten dus al meer dan 12 uur lang niet gedronken. Wil ik de studie wel eens zien die aantoont dat dat geen invloed heeft..

3 mei 2019 om 18:09

Nooit last van gehad. Trainde vroeger 32 uur per week. Tijdens de ramadan zag ik en onze staf geen of nauwelijks effect

3 mei 2019 om 18:09

"denk je dat het voor een topsporter verantwoord is om de hele dag niet te drinken?"

Nee, dat denk ik niet. Ik heb het over vasten met drinken.

4 mei 2019 om 00:44

Okee , let dan op deze spelers , Sissokho , Wanyama , Ziyech en Mazraoui. Die gaan als paarden rennen.
En owhja na 20:45 mag je eten en drinken 😉

3 mei 2019 om 18:00

Ik weet niet wat hier met ongezond bedoeld wordt, maar zat onderzoeken hebben bewezen dat je juist aankomt tijdens Ramadan.dit komt doordat je heel vroeg moet opstaat en veel eten naar binnen moet werken en daarna meestal gaat slapen voordat je eten in je lichaam is verwerkt.

Het lijkt mij persoonlijk erg zeldzaam als je als voetballer of wat voor soort atleet dan ook opeens beter zal presteren als je 15 uur+ niks hebt gegeten.

3 mei 2019 om 18:07

Onzin, je komt aan door meer calorieën te eten dan je verbrandt. En op welk moment van de dag je die calorieën eet heeft daar verder totaal geen invloed op.

3 mei 2019 om 18:21

Volgens mij kom je ook aan als je veel calorieën naar binnen werkt net voor het slapen gaan. Echter tijdens de slaap verbrandt je ook calorieën. Lastig thema dus.

3 mei 2019 om 18:26

Jullie hebben gelijk. Ik wist niet de juiste zin te gebruiken, maar ik probeerde hetzelfde te zeggen hier. Sorry voor de verwarring =).

3 mei 2019 om 18:37

Het tijdstip waarop je eet heeft geen invloed op je lichaamsgewicht. De reden dat sommige moslims aankomen tijdens Ramadan is over het algemeen doordat ze andere voeding eten dan gebruikelijk met meer vet, dierlijke eiwitten en suiker waardoor ze per dag simpelweg meer kcal eten dan ze zonder Ramadan zouden doen.

Correcte handelswijze van Ten Hag. Maar had van hem niks anders verwacht. Verder kiest de ene speler ervoor om wel te vasten en de ander juist om het later in te halen. Daarnaast is het absoluut niet bewezen dat vasten een aanslag op je fysieke gesteldheid is. Je ziet nou juist (vooral in de VS) dat steeds meer mensen vasten om fysiek grote vooruitgang te boeken. Je zou in mijn ogen dus juist krom bezig zijn om vastende spelers te verwijten of voor keuzes te stellen.

3 mei 2019 om 19:30

Waarom zou ik jou daarin geloven? Het klinkt best aannemelijk hoor, maar leg uit.

4 mei 2019 om 03:30

Ik weet nog tijdens t wk 2014, wedstrijd Algerije Duitsland. Dat was incl verlenging laat op de avond. Alle Algerijnen waren aan t vasten. Diep in extra tijd heb ik hen sprints zien trekken, dat ik ze verdenk gewoon te hebben gegeten onder de radar. Niks mis mee verder

De zon gaat in mei rond 06:00 uur op en rond 21.00 uur onder. Stel dat je met een beetje sprokkelen nog net wat naar binnen werkt vlak voor de Champions League finale, dan heb je dus 15 uur niets gegeten én gedronken.

Dat kún je mijns inziens nooit aanvullen in een paar minuten snel wat naar binnen werken. Dat druist in tegen alle wetenschap over sportvoeding of voeding voor het sporten.

Ik durf wel te stellen dat het totale onzin is als spelers beweren dat ze deelnemen aan de Ramadan én daarbij kunnen uitblinken. Het lijkt mij dat dat een leugentje is wat algemeen geaccepteerd is of wat opgevoerd wordt om geen stennis te veroorzaken.

Zelfs op amateurniveau is het voor mij absoluut ondenkbaar dat ik met een gebroken nacht, na 15 uur niets gegeten en gedronken te hebben een topprestatie lever 90 minuten lang.

3 mei 2019 om 17:59

Is natuurlijk ook onzin. Bovendien is eten vlak voor de wedstrijd een dikke no-no volgens mij. Dat kan natuurlijk nooit optimaal zijn. Zeg dan gewoon dat je wilt vasten vanwege je geloof en dat je de consequenties ervan accepteert, in plaats van te zeggen dat het geen effect (of zelfs een goed effect haha) heeft op je prestaties.

3 mei 2019 om 18:01

Je hebt het steeds over ik ik ik terwijl je zelf geen ervaring hebt met het meedoen aan de ramadan op constante basis. Ten Hag heeft zelf gewerkt met jongens die meedoen aan de Ramadan en geeft specifieke voorbeelden van gevallen waarin de spelers gewoon goed presteerden. Algerije speelde prachtig voetbal op het wk terwijl ze gingen vasten, Ahmed Musa speelde zelfs de topteams in Nederland kapot tijdens de Ramadan. Je hebt zelf geen ervaring ermee maar toch kom je hier zwart wit redeneren.

3 mei 2019 om 18:10

Ik wil je best geloven, maar ben ook gewoon een mens die ook wel eens gevast heeft. Ik weet ook dat dat na een paar dagen anders wordt, maar nog steeds is een topprestatie leveren een ander verhaal.

Een antwoorder op Quora haalt Chamakh, Elington, Dembele, Fellaini en Ribery aan. Zij zeggen allen dat ze op wedstrijddagen niet vasten of het geheel inhalen op een ander moment.

Ik vind het gewoon naïef om te denken dat die jongens wel vasten en de fuss die er omheen wordt gemaakt dus overdreven. Ohja, ik erger me ook aan de gezondheidsclaims die er hangen rond ramadan, want 1. Het is een soort half vasten, want 's nachts eet je wel. en 2. Je mag niet drinken, dat vind ik echt heel vreemd.

Voor de volledigheid:
Marouane Chamakh. "i have no problem fasting during Ramadan, it becomes normal. The day before a game and on match days I do not fast, but I'll make up the lost days later."

Well, every healthy adult Muslim should and must fast, but, if you’re traveling or not well, then you can choose to make up this fast another day,” Nathan Ellington, an ex-Premier League footballer

Likewise, in the Belgian team, Muslim players, including Mousa Dembele and Marouane Fellaini, have also said they will make up for the fasting after Ramadan.

I also remember reading an article about Ribery a few years ago, where he said something among the lines that his imam gave him permission to fast off season instead.

3 mei 2019 om 18:31

Dat er moslims (sporters) zijn die er niet voor kiezen om te vasten moeten ze zelf weten, je kan alleen niet droog zeggen dat je die dag niet hoeft te vasten. Er zijn uitzonderingen waarbij bepaalde mensen niet hoeven te vasten (zoals reizigers, zwangere vrouwen, kleine kinderen etc). Voetballers horen niet expliciet tot dit groep, snap dan ook niet hoe bepaalde voetballers zo droog zeggen dat ze dan niet hoeven te vasten. Je kan als leek niet zomaar met een Islamitische oordeel komen, dat moet je aan geleerden gaan vragen.

Terugkomend op jouw argumenten: nogmaals heeft Ten Hag genoeg voorbeelden laten zien, hij heeft zelf ook met zulke jongens gewerkt.

Ik ga hier niet claimen dat het precies hetzelfde is als iemand die niet vast, maar men moet niet doen alsof iemand die vast helemaal niet kan functioneren als een voetballer.

3 mei 2019 om 18:35

Islamitisch vasten is trouwens niet 24 uur. Gedurende de tijden dat je vast mag je niet eten, drinken of geslachtsgemeenschap hebben. Het doel hiervan is om dichterbij God te komen. Tijdens deze maand sta je meer stil bij jezelf en de dingen die je hebt, je verricht meer aanbiddingen en denkt meer aan de medemens. Heel veel mensen putten hier juist kracht uit, vandaar dat je ook niet snel echt praktiserende moslims zult vinden die het vasten zullen overslaan voor een potje voetbal.

3 mei 2019 om 18:37

Ik niet welke eeuw jij leeft maar ramadan moet een eigen keuze zijn en niet iets wat je moet doen

3 mei 2019 om 20:29

Romario: Dat is een bijzonder generaliserend betoog. Net zoiets als schrijven dat iedereen die in Christus gelooft zwarte kousen draagt. De Islam kent heel veel stromingen maar het enige waar het westen mee doodgegooid wordt zijn de extremen. Daardoor is er bij het grote publiek nauwelijks sprake van nuancering als het om geloof gaat. Wat wederzijdse weerstand en afkeer oproept en dus polarisatie.

Blijft echt een hardnekkig verschijnsel onder de mensheid om de wereld in zwart wit te verdelen.

3 mei 2019 om 18:54

De Champions League finale geldt als reizen natuurlijk dan mag het vasten verbroken worden voor Moslims

Ik was dit natuurlijk vergeten, maar dat zal denk ik ook gevolgen kunnen hebben voor Mané en Salah. Volgens mij mogen ze of 1 uur voor de aftrap of 1 uur de aftrap pas eten. Zal ook voor Ajax interessante gevolgen kunnen hebben in komende wedstrijden hmm.

3 mei 2019 om 18:22

Salah heeft voor de vorige Champions League finale niet gevast:

However, Liverpool physiotherapist Ruben Pons says Salah will not fast ahead of Saturday's final.

"we were in Marbella (spain) and he and Mona (nemmer), our nutritionist, established a work plan for this week," Pons said.

"he didn't do it (fasting) on Thursday and will not do it on Friday or on game day, so in that sense that is perfect. He (salah) has been flexible."

Pons, who will be treating Salah while the player competes with Egypt at the World Cup, added to Onda Cero radio: "salah fasted while we were in Marbella but ate normally on Thursday and he will resume Ramadan after the final. He is very excited, very upbeat and looking forward to Saturday's game."

Bij die andere clubs lopen toch ook moslims rond. Bij Tottenham bijvoorbeeld zijn Sissoko en Aurier ook moslim. Dus iedereen heeft er evenredig veel last van. Het is niet alleen een Ajax issue. Het zou een goed resultaat niet in de weg moeten zitten.

3 mei 2019 om 19:31

Eens. Sissoko zou wel fijn zijn met wat minder power, wat een goede wedstrijd speelde hij.

Het is altijd wel leuk om te lezen dat mensen buiten Ajax er wel een issue van maken. Die Verheijen probeert zo weer eens de aandacht om hem gericht te krijgen , nu blijkt dat het met de fitheid van de Ajax spelers wel goed zit

Er is hier al genoeg over gezegd en ik lees veel mooie begripvolle reacties. Dat is goed om te zien en zo ook die van ten Hag. Zo is het ook en daar is alles mee gezegd.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 2.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren