Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik wilde niet zo’n lachertje worden als Manolev, die ze ook altijd pakten’

Laatste update:

Kees Luijckx kijkt niet met al te veel plezier terug op de laatste fase van zijn contract met Roda JC Kerkrade. De verdediger, thans in dienst van het Deense SønderjyskE, werd regelmatig bespot door René van der Gijp en Johan Derksen en koos voor het avontuur in Griekenland bij Niki Volos. Via het Hongaarse Videoton FC kwam hij in 2015 in Denemarken terecht.

“Ik was gedegradeerd met Roda JC en op televisie werd ik door Van der Gijp en Derksen steeds belachelijk gemaakt. Het was een goed moment om weg te gaan”, verklaart de mandekker in een interview met het Noordhollands Dagblad waarom hij uit Limburg vertrok. “Ik wilde niet net zo'n lachertje worden als Manolev, die ze toen ook altijd pakten. Daar had ik helemaal geen zin in.”

“Als dat nu weer zou gebeuren, zou ik er schijt aan hebben, maar toen had ik er veel moeite mee”, geeft de voormalig jeugdinternational van Oranje ruiterlijk toe. De 33-jarige verdediger beleefde zijn doorbraak in het betaald voetbal bij AZ en speelde in Nederland verder voor Excelsior, ADO Den Haag en NAC Breda.

De Noord-Hollander staat niet onwelwillend tegenover een terugkeer naar zijn vaderland. “Ik voel me heel goed. Misschien nog een avontuur hierna. Of nog naar Nederland, ja, dat zou ik best willen, als er iets leuks komt. Ik zou het nog wel graag in Nederland willen laten zien, omdat ik er slecht ben weggegaan”, zo besluit Luijckx.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is toch jammer dat die vermakelijke tv (al valt daar natuurlijk over te twisten) er voor kan zorgen dat spelers onze competitie verlaten. Luijckx was geen topper, maar voor clubs halverwege het rechterrijtje was het altijd een zeer bruikbare en nuttige speler.

2 mei 2019 om 14:15

Was als talent een best prima speler, maar heeft nooit die stap daarna kunnen zetten. Denk dat ze die naam in Alkmaar niet snel zullen vergeten na zijn vrije trap! Hehe

2 mei 2019 om 14:39

Meest legendarische middag Eredivisie ooit, doel je op denk ik he?

2 mei 2019 om 14:22

Nah. Dit was gewoon echt een waardeloze speler.
En los van de vraag hoe wenselijk het is dat talkshows aan karaktermoord doen (want zo kun je het gerust noemen), vraag ik me af hoe je het spelerzijnde bedenkt om daarvan je clubkeuze te laten afhangen.

Tja Rene van der Gijp en Johan Derksen zijn gewoon van de belachelijke gasten die altijd de zwaksten eruit zoeken en bespotten. Mag toch hopen dat dat niet de enige reden voor hem is geweest om weg uit Nederland te gaan, alhoewel ik het aan de ene kant wel kan begrijpen. Of in Nederland blijven en belachelijk gemaakt te worden of nog lekker een avontuurtje in het buitenland meepikken.

2 mei 2019 om 14:38

Het is ook heel overdreven hoe zij doen. Alsof zij vroeger nooit weleens een slechts pass gaven die in een niemandsland belandde. Dan pakt Gijp steeds zo'n aftrap die niet lekker loopt, ach ja, kan gebeuren denk ik dan als je even niet lekker in je vel zit of een bal gewoon volkomen verkeerd raakt. Maar dan helemaal in de lach schieten en heel overdreven erover doen alsof de wereld in brand staat. Natuurlijk verwacht je meer van professionals, maar het zijn ook nog mensen die fouten maken.

Het is zelfs volkomen normaal, naar mijn mening, als een spits een 100% kans mist voor een open doel. Je kunt de bal verkeerd raken die net stuitert of je denkt als speler er staat een verdediger in mn nek, of je verwacht zo'n ball net voor je voeten verschijnt en dan raak je de bal niet al te lekker met alle stress in je benen terwijl miljoenen naar je kijken op tv en duizenden om je heen in een stadium. Ik vind het al niet fijn als een hele klas hun ogen naar mij richten tijdens een presentatie. Soms skip ik mijn sheet iets te snel in mijn powerpoint of vergeet ik wat info te melden. Terwijl deze voetballers voor miljoenen mensen staan. Het wordt weleens vergeten dat ook deze goed betaalde miljonairs nog altijd onder druk kunnen staan. Je geld kan je niet helpen als de stress in je benen schiet.

2 mei 2019 om 16:09

Vd gijp en Derksen hebben een paar standaard trucjes waarmee ze kennelijk voldoende mensen aan t programma binden, en die melken ze schaamteloos uit zonder enige zorg of verantwoordelijkheid voor eventuele consequenties van hun uitspraken. T zijn gewoon n soort pestende pubers. Schaamteloos. K hoop dat mensen er ooit moe van worden..

2 mei 2019 om 19:06

Voor mij viel een Derksen al jaren geleden door de mand toen hij het nodig achtte om Rinuls Michels te kleineren in de week dat hij overleed. Hij moest zo nodig zeggen dat Michels niet verantwoordelijk was voor het succes van Oranje, maar Cruijff. Dat Michels niet het brein er achter was. Al ben je daarvan overtuigd lijkt het me niet het gepaste moment om zoiets te zeggen wanneer die man pas een paar dagen geleden overleden is en zijn familie nog om hem rouwt. Hij moest ook zo nodig zijn vrouw aanhalen en zei ook hele rare dingen over haar.

Het zijn gewoon hele rare en nare figuren die iets teveel in hun eigen bubble zitten.

2 mei 2019 om 15:13

En dat is verwonderlijk als iemand als Van der Gijp zelf een hele zwakke persoonlijkheid heeft. Als je van de hele dag niks doen en af en toe kroegpraat overspannen wordt ben je niet heel erg sterk vind ik. Aan de andere kant; weet je wie het zegt, dus waarom er wakker van liggen.

2 mei 2019 om 16:58

Precies. Die van der Gijp zat een jaar (voor de verandering) thuis omdat hij overspannen was na het WK van 2010. Het succes was hem teveel geworden, blijkbaar. Maar om dan een jaar zwaar overspannen thuis te zitten is onbegrijpelijk. Hij doet hele dagen niks, ligt op zijn bank een beetje te zappen. Dan kan je inderdaad spreken van een zwakke persoonlijkheid. Logisch dat deze man nooit de absolute top heeft gehaald.

2 mei 2019 om 22:00

Wel jammer dat ik nu zelf een beetje aan karaktermoord ga doen, maar jammer dan. Ik heb Gijps biografie eens cadeau gekregen (zo'n typische voetballersbiografie met een portretfoto op de voorkant met een zwarte achtergrond en één naam als titel) en ik heb het na een hoofdstuk of drie maar opgegeven. Deze man is zo ongelofelijk, onveranderlijk lui dat hij gewoon apart van zijn partners leeft omdat hij er te lui voor is. Als kind belde hij een taxi om zich naar school te laten brengen. Weigerde altijd ook maar een stap harder te zetten op de training. Ik vind 'm oprecht best een grappige vent, maar neem zijn meningen inderdaad maar niet serieus.

Overigens ben ik in een paar van dat soort biografieën begonnen (allemaal cadeaus) en ik raad iedereen af dat te doen.

Ben zelf wel fan van VI, maar ik begrijp deze jongen wel. Bij Manolev ging het op den duur echt te ver, dat hij er ook echt last van had. Gelukkig hebben ze dat zelf achteraf ook toegegeven. Neemt niet weg dat Luijckx een hele matige speler was, die eigenlijk de eredivisie niet aankon. Als ik aan hem terug denk, denk ik aan een hele slechte verdediger die ooit van het veld is gelopen voor een grote boodschap.

vind ik wel een hele overdreven reactie van kees. als voetballer sta je nou eenmaal in de spotlights en moet je hier tegen kunnen. zelfkritiek zou hierbij wat meer op zijn plaats zijn. als deze jongen er elke week 3 in had geschoten, hadden ze geen grapjes over hem gemaakt natuurlijk.

daar komt nog bij dat er op deze wereld natuurlijk veel grotere problemen aan de hand zijn. als kees dan al wakker ligt van een paar geintjes van een aantal mannen aan een tafel, nou dan komt die de winter wel door hoor. voetballers krijgen erg veel door hun carriã¨re (geld, roem, aandacht van het andere geslacht etc.), dan moeten ze ook niet zeuren als ze zelf een keer geschoren worden.

2 mei 2019 om 13:58

Oneens. Het moet kunnen dat ze bij VI een keer zeggen dat een speler er helemaal niets van kan. Maar zoals bij Manolev ging dat gewoon veel te ver en dat kan echt een hele negatieve invloed op iemands leven hebben.

2 mei 2019 om 14:01

Ik snap wat je bedoelt, maar ben ook wel van mening dat deze voetballers wat meer zelfspot mogen hebben. Zolang ze (in dit geval) grapjes maken over iemands voetbalkwaliteiten (die zeer beperkt zijn bij meneer Luijkcx), vind ik het allemaal niet zo'n probleem hoor.

2 mei 2019 om 14:19

Hangt er vanaf. Bij Manolev werd al het slechte met hem in verband gebracht. Die jongen kon niks goed doen terwijl het gewoon een hele degelijke speler was. Als ze er een keer iemand uithalen, prima. Maar continu een specifiek persoon, een jaar lang, benoemen vind ik schandalig. Een grapje over iemand zijn slechte voetbal kwaliteiten is prima, maar het moet bij een grapje blijven. Vroeger keek ik VI altijd, nu ben ik helaas verplicht het half te zien als ik voetbal wil kijken op een Nederlandse zender. Een paar geintjes zijn leuk,zoals gister werd gezegd dat Messi geel zou moeten hebben omdat hij Die vrije trap er zo in schiet. Maar al dat politiek gelul, smaad, spelers afmaken, gaat te ver. Jammer, want verstand van voetbal hebben ze wel.

2 mei 2019 om 14:02

Helemaal geen overdreven reactie. Volkomen te begrijpen dat sommige spelers er geen zin in hebben om het mikpunt te worden van een stel gasten dat continue goedkoop probeert te scoren. Kritiek krijgen is 1 ding, constant worden opgezocht terwijl er zat andere zijn die slechter zijn is wat anders. Dan is het duidelijk dat ze je moeten hebben.

Zodra ze merken dat iets scoort bij het publiek proberen ze het compleet uit te melken. Dat het ten koste moet gaan van een echt persoon die er dus echt last van kan hebben maakt dan niet uit.

2 mei 2019 om 14:19

Slechter dan Luijcks? Lijkt me sterk.

Maar ON: Zelfs bij Roda verdient men toch wel genoeg om af en toe even te kunnen relativeren? Hij is zelf voetballer geworden en daarbij komt dat iedereen een mening over je heeft. Zeker wanneer je niet heel bijzonder presteert met dat salaris mag je wel een beetje weerstand verwachten hoor. Hij kan ook niet kijken naar die programma’s of beter spelen. Ik krijg als ik zijn nomadentocht door Europa nou niet het idee dat de grappen onterecht waren...

2 mei 2019 om 14:24

Ja, slechter dan Luijckx

3 mei 2019 om 16:02

Niet met je eens wat betreft de weerstand. Ja, Luijckx speelde dat seizoen gewoon heel slecht. Er zit echter wel een groot verschil tussen (terechte) kritiek krijgen of zelfs af en toe een grapje, tegenover continue belachelijk worden gemaakt in een programma wat enkele honderdduizenden mensen kijken.

Wat betreft geef ik hem groot gelijk dat hij naar het buitenland vertrokken is. Lijkt bij Sonderjyske gewoon een heel gewaardeerde kracht te zijn.

2 mei 2019 om 14:08

Vind ik wat te gemakkelijk gezegd, waarschijnlijk deed deze jongen gewoon zijn stinkende best, maar niet iedereen heeft het talent van Messi om wekelijks 3 goals te maken.

Als jij een blunder op je werk maakt zal je daar ook mee worden gepakt door je collega's. In het begin vind je dit niet erg maar op een gegeven moment kan dit wellicht ook gaan knagen.
En dan moet je je voorstellen dat het niet alleen je collega's zijn, maar ook iedereen die je op straat tegenkomt. Dan zijn we allemaal mensen en is het in mijn ogen te gemakkelijk om te zeggen dat voetballers dat gewoon moeten slikken en hier tegen moeten kunnen zonder dat het ze iets mag doen. Tuurlijk hebben voetballers het voorrecht om een beroep te beoefenen dat menig mens zou willen doen. Maar het blijven natuurlijk ook 'maar' mensen..

Ik denk dat dit daarom juist een heel menselijke reactie is van Luijckx.

2 mei 2019 om 16:13

Ik snap dat deze jongen het talent van Messi niet heeft. Dat neemt niet weg dat ik vind dat hij dit allemaal enorm opblaast. Kees doet hier net alsof hij het land uit is gejaagd door drie mannen aan een tafeltje, iets wat vooral in deze tijd nogal vreemd is om te zeggen. In Jemen vallen nog elke dag dodelijke slachtoffers, de mensenrechten in Saudi-Arabië worden bij de vleet geschonden en dan heb ik het geeneens over de verschrikkelijke aanslagen in Sri Lanka van laatst. Dat zijn mensen die hun land moeten ontvluchten, maar toch niet Kees Luijkcx? Kees mag voor een behoorlijk salaris elk weekend tegen een balletje trappen. dus zo slecht heeft hij het volgens mij niet, Roy.

Het zegt denk ik vooral een hoop over het incasseringsvermogen van meneer Kees Luijckx. Manolev werd volgens mij wekelijks op de hak genomen. Kan mij eigenlijk niet of nauwelijks iets herinneren van dat Luijckx met enige regelmaat de pineut was met beeld en al. Wat dat betreft klinkt het nogal als een huilverhaal van Luijckx, terwijl ik van Manolev voor 100% begrip kan opbrengen toen hij hierover iets zei.

2 mei 2019 om 14:23

Hij werd wel vaak in de media gezocht, ook bij VI. En oke, deze voetballer kan er ook gewoon echt niks van, maar dat geeft niemand het recht om een ander zo gigantisch voor schut te zetten. Een reden om NL uit te gaan? Dat lijkt me niet.. Gewoon die studio inlopen of een advocaat langsgooien

2 mei 2019 om 15:17

Ja, ook hij zal vast weleens gezocht zijn eens in de zoveel tijd, maar laten we niet doen alsof dat maandelijkse kost was met die jongen. Dan had ik het namelijk wel onthouden. Jij hebt het over iemand gigantisch voor schut zetten. Hoe hebben ze dat dan gedaan op structurele basis waardoor jij het voldoende vindt dat deze jongen gelijk heeft? Ik vind dat hij zich ontzettend aanstelt.

2 mei 2019 om 16:16

Er is niks strafbaars aan iemand voor lul zetten, en gelukkig maar. Zelf kan ik er de lol wel van inzien, lijkt me ook een bijkomstigheid van een profcarrière.

je kan als speler ook denken ik laat mijn voeten spreken en ik ga deze critici het tegendeel bewijzen. veel spelers zijn vaker bezig met de mening van de media dan met hun eigen spel

de frustratie van Manolev kan ik nog wel begrijpen omdat die wekelijks werd bekritiseerd maar bij VI komt iedereen wel een keer aan de beurt. dan moet zo een Luix niet gaan doen of ze alleen hem moesten hebben want dat viel best mee

2 mei 2019 om 14:11

Ik denk dat menig voetballers dat ook echt wel denkt, maar als ze dan niet de voetballende kwaliteiten hebben om hun voeten te laten spreken en de critici het tegendeel te bewijzen houdt het op. Is denk ik wat te gemakkelijk gezegd

2 mei 2019 om 14:13

maar moeten de clubs dan dit soort jongens die het niveau niet aankunnen gewoon tegen zichzelf in bescherming nemen en doorselecteren?

2 mei 2019 om 14:23

Of moeten critici omdat spelers talent missen dan maar geen grapjes maken wanneer ze een domme actie maken? Omdat het zielig is? We hebben het over Roda JC, niet FC Bal Op Dak 5.

Deze meneer zal ook bij Roda JC wel ruim boven modaal betaald hebben gekregen om zijn hobby uit te oefenen. Dat lijkt me het mooiste wat er is, ook al kleven er misschien wat nadelen aan.

Zo ben je een publiekelijk mikpunt doordat je je kunsten vertoond in de Eredivisie en als het meer kunst- en vliegwerk is dan iets moois om naar te kijken krijg je daarover instant kritiek. Daar moet je wel boven gaan staan, anders heb je een zwaar leven als voetballer cq sporter.

Over Manolev gesproken: de grappen waren wel hard, maar hij bleef ook iedere week maar voorzetten tegen zijn tegenstander aanknallen. Iemand bij PSV, of in zijn vriendenkring had toch ook wel een keertje kunnen vragen om gewoon geen voorzetten meer te geven?

2 mei 2019 om 14:24

Bij elke willekeurige club vind je zat spelers die fouten wekelijks herhalen. Valt toch niet te ontkennen dat er wekelijks gezocht werd naar iets om Manolev mee te pakken.

2 mei 2019 om 14:34

Geef mij het salaris van Manolev en ik hang mijn hele huis met webcams en iedereen mag mij de hele dag belachelijk maken over de dingen die ik doe. Met beperkte voetballende kwaliteiten en een PSV salaris kan je maar beter wat incasseringsvermogen hebben hoor. Denk je dat Manolev er nog wakker van ligt?

2 mei 2019 om 14:47

Toch een behoorlijke statement om te maken aangezien je geen idee heb waar je het over heb en hoe voetballers dat ervaren. De druk en stress die voetballers hebben. Misschien is het wat om te lezen hoe Mertesacker dat beleefde.

Manolev heeft aangegeven er last van te hebben gehad, van der Gijp heeft aangegeven er te ver mee zijn doorgegaan.

2 mei 2019 om 14:26

Bij Manolev begon het idd bij de voorzetten. Maar als hij iets anders deed werd hij later ook gewoon afgemaakt. Als hij scoorde was het geluk en als hij een assist gaf was het goed gedaan van de spits. Het ging te ver.

Ik dacht eigenlijk dat hij nog europees kampioen was geworden met jong oranje. Maar toen zat die niet bij de selectie. Blijft altijd apart om te zien dat er maar weinig echt grote voetballers worden.

Tja, beetje gemengde gevoelens hierbij. Enerzijds begrijpelijk dat je geen aangeschoten wild wil zijn. Anderzijds: als je kans wilt grijpen om bejubeld te worden neem je ook het risico bekritiseerd of geridiculiseerd te worden. Zo’n Manolev had het privilege rechtsback van PSV te worden maar ging daar totaal niet naar voetballen. Als je dan week in week uit elke poging tot voorzet de tweede ring op laat landen, haal je de lachers ook wel een beetje op de hand. Tegenwoordig zie je dat met Bram van Polen, die ruiterlijk toegaf zelf de nederlaag tegen Vitesse op zijn naam te hebben gezet. Lullig dat je dan wordt uitgelachen maar anderzijds: waarom pak je de zaken dan ook niet iets slimmer aan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren