Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Analisten zitten met dubbel gevoel: ‘Daarvoor verdient Ajax een compliment’

Laatste update:

Ajax won de eerste wedstrijd tegen Tottenham Hotspur in de halve finales van de Champions League dinsdagavond met 0-1 en zette zo een grote stap richting de eindstrijd. Wim Kieft en Jan van Halst zijn na afloop enthousiast over de overwinning, maar stellen dat Ajax niet eens zijn beste spel speelde.

"Als je de heenwedstrijd met 0-1 wint, dan sta je met één been in de finale. Alleen: het had hier al beslist kunnen worden", stelt Kieft bij Ziggo Sport. Ajax speelde een geweldig eerste halfuur en ging dankzij een doelpunt van Donny van de Beek uiteindelijk met 0-1 rusten. In het laatste kwartier voor rust en met name na rust wankelde de ploeg van trainer Erik ten Hag echter bij vlagen.

"Het is jammer dat Ajax zijn niveau niet haalde in de tweede helft. Als ze het niveau hadden gehaald dat ze kunnen halen, zoals tegen Juventus en Real Madrid, dan was het 0-3 geworden", vervolgt de oud-spits. "De mogelijkheden lagen er. Ik vond ze wat slordig, de scherpte die ze normaal wel hebben in het positiespel ontbrak. Maar 0-1 winnen in een halve finale.. Het is toch geweldig."

Volgens Van Halst was het uitvallen van Jan Vertonghen op slag van rust de kentering in de wedstrijd. Vertonghen moest zich geblesseerd laten vervangen door Moussa Sissoko, die eraan bijdroeg dat Tottenham het middenveld in handen kreeg. "Maar Ajax ging daar ook op wisselen", zegt de oud-middenvelder, refererend naar het inbrengen van Noussair Mazraoui voor Lasse Schöne in de tweede helft. "Dat vond ik wel positief. Ajax moet het altijd hebben van het positiespel. In de tweede helft moesten ze knokken en dat hebben ze gedaan. Daarvoor verdient Ajax een compliment."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jezus, heeft Ajax verloren of zo? We hebben toch uit gewonnen?

30 april 2019 om 23:20

Ze mogen ook gewoon eerlijk zijn en vertellen dat het spel niet best was vandaag

30 april 2019 om 23:23

Eerste helft vond ik ons anders echt van een heel hoog niveau. 2de helft zakte we weg, maar zijn we niet in de problemen gekomen. Gewoon heel volwassen uitgevoetbald ondanks dat het niet liep.

30 april 2019 om 23:27

'Vandaag'. Eerste helft domineerde Ajax. Voetballend. Heer en meester. Tweede helft leek Spurs gevaarlijk door veel druk en hoge ballen. Ze gebruikten daarvoor Llorente goed en ik zou als ik Poch was ook zeker overwegen met hem én Son te spelen. Desalniettemin was de analyse van Derksen wel vrij deprimerend. Winnen we één, één enkele keer met één wat mindere helft, na al die jaren dat we 'volwassen' moesten worden en dergelijke na leuk spel en uitschakelingen. En dan is alles k*'t, want geen hogeschoolvoetbal gespeeld. Jezus zeg, wat een onmogelijk zuur land hebben we toch.

30 april 2019 om 23:27

Eerlijk is wat anders dan overdreven negatief.

30 april 2019 om 23:28

Uitgevoetbald hebben ze het niet. Dat was juist het probleem..

30 april 2019 om 23:29

Wel moet ik bekennen dat de sleutel tot het klem spelen van Ajax opnieuw bij krachtspel op het middenveld ligt. Mourinho, je mag hem of niet, heeft hierin toch weer gelijk. Wel is dit Ajax vele malen flexibeler dan het Ajax van Bosz, en hebben ze nu ook de slimmigheid om er onderuit te spelen. Soms heb je ook gewoon even een wat mindere helft. Het zijn net mensen.

30 april 2019 om 23:53

Niet best? Winnen uit bij Tottenham zonder een goal tegen. Hoeveel beter wil je het hebben?

Tottenham is wel het team dat City uitschakelde. Tegen City de ene na de andere goal maakte. Tegen Ajax kwamen ze er niet doorheen.

1 mei 2019 om 00:50

Ik lees overal dat Tottenham het team is dat City uitschakelde, maar heeft iemand die wedstrijd gezien? Daarbij is West Ham ook het team dat van Tottnham won..

1 mei 2019 om 05:49

Het spel was niet goed ja. Eerste helft waren we heer en meester. Tweede helft veel minder, maar zijn we toch niet in de problemen gekomen. En we speelden uit. Wat willen ze nog meer van ons???? Volgens mij beseffen ze niet dat Ajax in de halve finale van de beste clubvoetbaltoernooi ter wereld zit. En dat we de eerste wedstrijd hebben gewonnen. Of denken ze dat we alleen maar poppen tegenkomen deze fase.

30 april 2019 om 23:25

Haha, inderdaad.
Ajax heeft in een CL halve finale een uitwedstrijd met 0-1 gewonnen. Lekker belangrijk dat dat met iets minder oogstrelend voetbal gebeurt. Sterker nog, alleen maar positief dat er vanavond niet op het best werd gebald want dat betekent dat de return dus nóg beter kan!

30 april 2019 om 23:28

We hebben allemaal gezien welk niveau Ajax kan halen, daar bejubelen we ze al maanden voor.

Echter, als het spel minder is mag dat toch ook gezegd worden. Als ze thuis net zo spelen ala de tweede helft zie ik het ze eerlijk gezegd gewoon niet halen. Tottenham miste duidelijk aanvallende kwaliteiten. Als ze Son er vandaag bij hadden had Ajax er wel een paar om de oren gehad zo open lag het. Volgende week is hij er weer bij, dus dat moet het gewoon beter. Buiten dat gewoon fantastisch dat Ajax het weer flikt, ongekend!

30 april 2019 om 23:49

Maar heb jij Tottenham gezien @ blindevogel? Niks gecreëerd en dat thuis. Son is geen Messi hoor. PSV had hem ook aardig onder controle. Kayne is pas echt een gemis! Ajax heeft Tottenham niet laten voetballen. Eriksen niet gezien ! Je kunt eerder stellen dat Tottenham het niet haalt als het volgende week in mokum zo speelt

1 mei 2019 om 00:02

Het eindstation mistte bij Totenham, de laatste schakel. Ajax heeft Tottenham niet laten voetballen? Ze hebben na dat halfuur heel de wedstrijd gedomineerd. Zodra Tottenham echter bij de goal van Ajax kwam, werd er niks gecreeed door Ali en Llorente. Goed verdedigend werk van Blind en De Ligt overigens.

1 mei 2019 om 03:41

Gedomineerd omdat ze ballen naar voren peerden? Ben je serieus? Klopt de eindschakel ontbrak dus men kon Ajax geen pijn doen. Onana is niet eens getest... Hij heeft nooit zo een rustige cl wedstrijd meegemaakt. Sorry hoor maar zelfs Benfica was lastiger dan deze wedstrijd met alle respect. Ik heb er vertrouwen in. Thuis in een kolkende arena verwacht ik dat Ajax doorgaat.

1 mei 2019 om 05:54

Als ze Son er vandaag ... blablabla. Uuhhhh als 'ik' Koning was geweest. Die als als is totaal niet relevant. Son, ja goeie speler maar voor mij geen Messi of Ronaldo. Als wij de eerste helft wat oplettender waren hadden hun ook 'n paar om de oren gehad. Dus tja, zeg het maar ...

30 april 2019 om 23:42

Denk dat t vooral teleurstelling is, omdat tegen de verwachting in er meer te halen viel en t ajax wordt gegund. Ergens ook wel des ajax toch? Niet zomaar tevreden zijn met een winst maar ook kijken naar t spel. Vond ons tot de komst van sissoko echt beresterk, echter erna leken we t niet meer te weten. Wellicht nog tactisch onvolwassen om dit zelf goed te verwerken en om te kunnen zetten. Daarnaast natuurlijk eeuwig zonde dat die 2e goal er niet kwam, vooral omdat die 0-1 echt gigantisch tricky is omdat je op twee gedachtes gaat hinken waar de spurs alleen maar moeten winnen. Echtet wel trots oo die gasten dat ze op karakter de winst binnen hebben gesleept en eerste helft gewoon echt goed voetbalden.

1 mei 2019 om 01:01

"ajax is pas de derde club in de Champions League-historie die erin slaagt in hetzelfde seizoen een uitwedstrijd in de achtste finale, kwartfinale én halve finale te winnen."

En maar zeuren met z'n allen!!!

1 mei 2019 om 01:10

Ik heb mij ook kapot zitten ergeren aan Derksen en Co die net deden alsof Ajax tegen RKC speelde en dan nog te bedenken dat dit soort lui ook nog serieus genomen worden.

1 mei 2019 om 05:56

Het is allang bekend dat we Derksen niet serieus moeten nemen. Gewoon geen aandacht geven, dan dooft het kaarsje vanzelf wel uit. Dat zijn journalisten die met de wind mee waaien.

Mooi juist, beetje hoop geven die gasten. Ze lieten vandaag zien geen plan te hebben of er geen pepernoot van te kunnen. Thuis gewoon ijselijk over heen walsen.

30 april 2019 om 23:41

Het is goed dat ze Liverpool of Barcelona in de finale tegenkomen. Dat zijn toch de twee beste ploegen in Europa dit jaar en ik zag Ajax geen van beide kloppen over twee wedstrijden. In een finale kan het dan weer wel als alles meezit. We zullen het zien.

1 mei 2019 om 00:02

Tja, als real en Juventus aan de andere kant innde halve finale stonden had je hetzelfde gezegd.

1 mei 2019 om 02:32

'ijselijk overheen walsen'.

Die ga ik erin houden

ik irriteer me aan profvoetballers die zaalvoetbal op de mat leggen. te lang getik rond de 16 en kansen worden verprutst. gewoon doelgericht en effectief spelen aub, dan had je hier idd met 0-3 gewonnen.

30 april 2019 om 23:21

Dan kijk je toch lekker naar een man utd of een andere saaie ploeg..

30 april 2019 om 23:24

met jouw ambtenaarsmentaliteit kom je nergens. t gaat om maximaal rendement, als ajax de halve finale verliest ligt het aan hunzelf. en dat had niet gehoeven

30 april 2019 om 23:29

Je wint als Ajax zijnde een uitwedstrijd in de halve finale CL. En dan kritiek hebben op mentaliteit? Ben jij alle realiteitszin verloren of zo?

30 april 2019 om 23:33

deze halve finale had nu al beslist moeten zijn, de mogelijkheden lagen er, maar er werd gekozen voor tikkies breed rond de 16 ipv steekballen en schoten op doel.

30 april 2019 om 23:44

Wat is hier ambtenarenmentaliteit aan? Alsof die gasten niet gestreden hebben voor wat ze waard zijn

30 april 2019 om 23:46

Man, man, man... neem nog een liter azijn... Ajax wint in de HALVE FINALE CL de uitwedstrijd met 0-1! Natuurlijk is er ruimte voor verbetering, maar het resultaat is ongekend.

1 mei 2019 om 02:34

Frivoliteiten veroordelen, puur in zelf gedefinieerde uitkomsten denken en dan een ander beschuldigen van een ambtenaarsmentaliteit... Chapeau, bocherbrief!

1 mei 2019 om 06:01

Dan moet je al helemaal niet van het tiki taka voetbal van Barca hebben gehouden in Pep zijn tijd daar. Die tijd toen Barca iedereen en overal de baas was. Gelukkig kunnen de meeste mensen wel genieten van mijn Ajax. Maar gelukkig zijn er ook andere teams en competities waar jij naar kan kijken. Misschien een andere sport proberen.

Mooi dat mensen hun laatste hoop op Son en Kane vestigen. Ajax heeft gewoon in de halve finale CL een overwinning over de streep getrokken. Spurs speelde heel opportunistisch, daardoor leken ze gevaarlijker dan ze echt waren. Ajax was dichterbij de 0-2 (paal) dan zij bij de 1-1. Ik weet zeker dat Ajax in een kolkende Johan Cruijff Arena zal winnen. Daarnaast denken de spurs Ajax nu te kunnen bespelen, echter weet Ajax nu hoe het wilt spelen. Nee, dit kan en mag niet meer fout gaan. Over de streep trekken en de cup met de grote oren de lucht in!

30 april 2019 om 23:30

Ajax speelde dit CL-seizoen haar beste wedstrijden uit. Met Son erbij wordt het gewoon een nagelbijtertje volgende week!

30 april 2019 om 23:38

Dat kwam omdat Ajax toen moest, de uitwedstrijden waren de beslissende wedstrijden. Nu zal Ajax thuis over het veld wervelen. Daarnaast moeten we niet doen alsof Son een verlosser is. Ajax heeft sterkere tegenstanders voor zich gehad en die ook verslagen. Sterker nog, heel de CL horen we al elke keer; "maar deze tegenstander heeft X, Y en Z op het veld lopen". Nu is het echt klaar.. Dit mag ajax gewoon niet meer weggeven.

30 april 2019 om 23:49

@Blindevogel: qua resultaat misschien, maar Ajax heeft thuis elke keer een prima wedstrijd op de mat gelegd (en maar 1x in totaal verloren). Son is geen Messias. Vandaag heeft Tottenham 0 uitgespeelde kansen gehad, door heel erg goed verdedigend werk (met wederom Daley Blind voorop). De Spurs moeten echt volgende week, en wij scoren zeker wel 1x!

1 mei 2019 om 00:00

Thuis iedere wedstrijd gedomineerd zelfs toen men van real verloor.

1 mei 2019 om 06:14

1x maar. Ik denk wat 3x scoren. Omdat hun zoveel ruimtes gaan weggeven. Thuis scoren we ook makkelijker.

Gefeliciteerd ajax geen gezeik van de beste stuurlui

30 april 2019 om 23:22

Soms is een lelijke overwinning tog prachtig hup hup ajax

1 mei 2019 om 01:54

@ Marcianodona

Precies, want hoe vaak heeft Ajax en andere Nederlandse club alsnog een voorsprong weg gegeven.

1 mei 2019 om 04:30

Precies hoe je wint maakt echt geen reet uit. Ik heb de wedstrijd bijna 6000km van huis gekeken tussen allerlei zaken mensen op mijn telefoon maar blij dat ik het grotendeels kon zien (zonder geluid). T zal nog knap lastig worden volgende week, want Tottenham wordt hier te veel weggezet als een ploeg die er niets van kan. Maar wat een mooi resultaat.

Ik hoor net Derksen Ziyech weer bekritiseren en v de Beek de hemel in prijzen. Donny zou meer afmaken. Volgens mij vergeet de beste man hoeveel kansen Ziyech creëert voor zijn ploeggenoten en het andersom nauwelijks gebeurd. Die jongen wordt echt ondergewaardeerd.

30 april 2019 om 23:26

valentijn driessen was nu ook al negatief over pep ten hag. kan wel lachen om die mannetjes van vi. ze hebben hun keuze al gemaakt en daar houden ze aan vast, oftewel wat pep ten hag ook presteert, hij zal nooit hun respect krijgen

30 april 2019 om 23:31

Vond de wissel Schöne - Mazraoui op dat moment anders een prima zet. Daar resulteerde ook bijna de 0-2 van Neres uit.

30 april 2019 om 23:31

@bochherief: klopt, ze zijn nauwelijks te overtuigen van hun ongelijk.

30 april 2019 om 23:27

Wat zij hij over ziyech dan

30 april 2019 om 23:32

@marieke: dat hij uitermate zwak was en dat de scouts op tribune hun aandacht zullen hebben verlegd naar v de beek omdat hij veel beter is voor het doel dan Ziyech.

30 april 2019 om 23:36

Lol ik vond ziyech super vandaag!

30 april 2019 om 23:28

In zijn oude tijd als redacteur bij VI zei hij nog wel eens zinnige dingen, met goed onderbouwde voorbeelden. Eigenlijk sinds die tijd dat heren ook in rare reclames e.d. gingen spelen is het echt lariekoek uit zijn en Gijp hun mond.

30 april 2019 om 23:28

Derksen is niet meer serieus te nemen. Belachelijk dat spelers zo worden afgekraakt als ze in de halve finale van CL spelen. Het was aanvallend geen goede wedstrijd, maar Tottenham had eigenlijk niet een echte kans. Ik ben meer dan tevreden en ontzettend trots op de jongens.

30 april 2019 om 23:29

Nou Donny speelde echt heel goed hoor. Al zijn kaatses en aannames waren goed in de eerste helft. Dat was echt absurd hoor. Ziyech was goed, maar Van de Beek was gewoon de beste vandaag. Maar ze doen dit als een team, dus boeie of Donny of Hakim nou net beter speelt.

30 april 2019 om 23:39

@zytto: Donny speelde zeker goed, dat ontkent niemand,.. vond hem in de tweede helft wel erg slordig, eerste helft was hij echt sterk.

Mij gaat het om de onderwaardering van Ziyech.. hij zet de aanval bij de 0-1 op en levert assist. Bij de bal die Donny op Neres had moeten geven, zet Ziyech ook de aanval op. Bij de bal van Neres op de paal, is het ook Ziyech die de bal veroverd en mazraoui wegstuurt.. om dan zo te worden geanalyseerd gaat nergens over

30 april 2019 om 23:44

Ja tuurlijk. Ziyech wordt soms onterecht bekritiseerd en ik vond hem in balbezit ook niet altijd even sterk, maar als zijn passes lukken dan creeert hij altijd grote kansen. Verder de analyse niet gezien, maar hij zette inderdaad al die aanvallen op. Jammer.

30 april 2019 om 23:30

Johan kraamt echt ongelofelijk veel onzin uit. Ziyech speelde een hele sterke eerste helft en was net als de rest wat mindrr in de tweede maar nog steeds voldoende. En ook nog eens de assist gegeven voor de goal en dan hoor je johan zeggen dat je hem niet ziet in grote wedstrijden en scouts hem nu minder zien zitten.

30 april 2019 om 23:39

Als iemand een mening heeft die haaks staat op die van jou dan betekent het nog niet dat die onzin uitkraamt. Ik vond hem ook te negatief maar ik kan me voor de rest wel vinden in zijn analyse maar ik vermoed dat ik nu ook onzin uitkraam

30 april 2019 om 23:51

Ja ik vind dat hij onzin uitkraamt dat is ook weer mijn mening. Als je gaat roepen dat ziyech zoch niet laat zien in grote wedstrijden zit je er feitelijk al naast(goals tegen real en vamavond weer een assist). Daarnaast ook nog eens roepen dat hij verdedigend niet zijn mannetje stond terwijl hij veel vuile meters maakt. Zo kan ik wel even doorgaan met de onzin die johan net op live tv stond uit te kramen zonder geremd te worden.

30 april 2019 om 23:52

@Kaassie: ik begrijp niet dat Derksen zo negatief is (of het onzin is, laat ik aan anderen over). Als een Nederlandse club in de halve finale CL de uitwedstrijd 0-1 wint, lijkt het mij logisch dat je in de basis euforisch bent! Wie had dat begin van het seizoen kunnen bedenken? En daarnaast vond ik Ziyech aan de bal niet de sterkste vandaag, maar hij heeft gewerkt als een buffel en was overal. Daarvoor verdient hij naar mijn mening alleen maar lof voor!

30 april 2019 om 23:30

Derksen heeft volgens mij echt naar een andere wedstrijd zitten kijken of hij had een anti-Ziyech bril op, want die man kraamt echt totale onzin uit. Donny, De Ligt en Ziyech waren in mijn ogen de beste spelers aan de kant van Ajax vandaag

30 april 2019 om 23:53

Het ergste is dat veel ‘dom’ voetbalpubliek zijn mening kennelijk nog steeds slikt als zoete koek.

30 april 2019 om 23:54

Ziyech werkte hard, maar was vooral na het eerste halfuur slordig. Vul voor Ziyech Blind maar in. Die speelde met de Ligt in het centrum een geweldige partij.

1 mei 2019 om 00:31

Soccer81 sterke reactie, wat een zure onzin weer. Ziyech was verdedigend erg belangrijk, zonder zijn harde werk tot zijn wissel had Tottenham gescoord.

1 mei 2019 om 00:55

Donny wordt juist ondergewaardeerd. Ziyech overgewaardeerd. Is niet voor niks twijfel bij de topclubs over hem. Ziyech speelde wel redelijk vandaag, maar stak er zeker niet bovenuit zoals oa Donny en Blind. Ben blij dat Ziyech minder van die waardeloze schoten op doel heeft gedaan.

Wat is dit ajax goed zeg. kunnen niet alleen voetballen maar ook goed verdedigen. echt sterk gestreden.

Typisch Nederlands dit.... Ze winnen een uitwedstrijd notabene en dan toch op deze manier praten

30 april 2019 om 23:37

Echt he. Ja, het was gewoon tegen houden in de 2e helft en ja, Ajax heeft beter gespeeld deze CL editie maar men moet niet als standaard zien dat Ajax elke topploeg maar even oprolt. In de eerste helft heeft Ajax geweldig gespeeld en de 2e helft de 0 gehouden en niet zomaar maar in de uitwedstrijd van de halve finale!! Niets anders dan lof gewoon, gewoon wéér een topprestatie.

1 mei 2019 om 06:25

Niet normaal Nederlands is dit. Altijd maar klagen!! Hoe dan ook we maken er volgende week een mooi Amsterdams feestje van. Want dan ben ik daar!!!!

Snap de ophef niet. Ze zitten daar als analist en de tweede helft was gewoon slecht. 0-2 is toch nog beter geweest. Snap sowieso niet dat mensen zo zwaar tillen aan Derksen, die neemt zichzelf totaal niet serieus, waarom doen anderen dat dan wel.

Ajax speelde misschien niet zo sterk als in Turijn of Madrid, maar ze deden het toch aardig. de kans was groter dat het 2-0 zou worden dan 1-1, en dat in de halve finale in de CL in een uitwedstrijd. Denk dat je daar alleen maar complimenten voor mag geven aan een Nederlandse club. Dus, goed gedaan Ajax, hoop dat je het thuis afmaakt en de finale bereikt!

30 april 2019 om 23:32

Nou. Van de 10e tot 35e minuut speelden ze anders ongelooflijk goed. Een lust voor het oog.

30 april 2019 om 23:34

Men vergeet dat je nu eerst uit speelt en dan is het een ander verhaal. Je wil geen risico lopen op de 1-1 maar toch voor de 2-0 gaan. Je speelt gewoon uit tegen de Spurs in de halve finale en je wint. Hoe goed moet je dan zijn. Ja je komt 2e helft onder druk te staan maar menig team staat de hele wedstrijd onder druk uit.

misschien is het handiger om meer realistisch naar deze wedstrijd te kijken, sommige hebben echt een rood witte bril op, geeft ook niks ze hebben gewonnen, alleen maar klasse maar er was echt veel op aan te merken.. die zelfde lui zitten waarschijnlijk te janken als Ajax het niet zou redden, met in hun hoofd hoe kon dit gebeuren.. Als je op dit niveau wilt ballen zul je echt beter moeten zijn als vooral de tweede helft, Tottenham Hotspur is echt nog niet kansloos met deze uitslag, dat gaan we ook wel zien nog.. vergeet niet dat Ajax thuis tegen juventus gelijk gespeeld heeft en verloren heeft van Madrid.. sterkte alvast, wordt nog heel spannend

30 april 2019 om 23:48

Je wint 0-1 bij de Spurs en speelt de 1e 35 min geweldig. Spurs moeten komen en spelen de lange bal en hebben met hun lengte vaker de 2e bal. Ajax speelt dan ook te slordig onder druk maar komen er een paar keer goed uit. Spurs spelen beter maar creëeren geen 100% kans. Verdedigend staat Ajax geweldig en zo win je uit. Was dit realistisch genoeg?

30 april 2019 om 23:53

nope, son is terug.. dat zag je bij city.. is dat realistisch genoeg voor jou?

30 april 2019 om 23:55

Wat heeft Son te maken met het realistisch beeld van vandaag? Son is geen Messi en Ajax speelde niet zijn beste wedstrijd. Daarbij zegt toch niemand dat we er al zijn. Maar blijf maar zuur ik ga verder met mijn feestje, proost

30 april 2019 om 23:55

Son is goed maar het is nou ook weer geen Messi of Ronaldo toch?

1 mei 2019 om 00:17

klopt maar is wel een speler die Ajax pijn kan doen, dat zag je bij City.. en laat nou net de ligt problemen hebben met lopende voetballers, van Dijk ook trouwens zie Duitsland met sane.. just saying het is nog niet gebeurt..

Als Ajax het laatste halfuur zo had gespeeld in plaats van het eerste halfuur was dat veel meer blijven hangen. Gevoelsmatig verliep deze wedstrijd anders dan de kwart- en halve- finale wedstrijden. Maar Ajax heeft gewoon een prima resultaat behaald. De finale is in zicht, maar ook nog ver weg.... Hangt af van in welke samenstelling Spurs volgende week woensdag verschijnt. Met Son en eventueel Kane wordt het echt een moeilijk verhaal, want het middenveld van Ajax kan het fysiek niet bolwerken tegen dat van de Londenaren. Ook Neres leed heel veel onmondig balverlies en liet zijn man regelmatig lopen. Ajax werd na de onderbrekingen slordig, maar gelukkig was Tottenham ook niet zo secuur. Veel dreiging, maar het laatste zetje werd niet gegeven. Wordt dus vervolgd....

Hahahaha die Derksen......valt zwaar door de mand. Gelukkig zijn er al mensen hier die dat doorhebben. Wie vandaag vele malen slechter was dan Ziyech, is Frenkie de Jong. Het enige wat Derksen daarover zei is dat Frenkie balverlies leed. Kom op he, ik ben fan van Frenkie maar vandaag was hij echt slecht! En die gekke Derksen bleef alsmaar afgeven op Ziyech.... Het wordt echt tijd dat hij niet meer aanschuift bij de CL avonden. Hij kreeg ook vrij spel van die Hélène Hendriks die denkt dat ze goed is... Geen fatsoenlijke voor-en nabeschouwingen van de CL wedstrijden!! Hoe lang laten wij ons nog foppen door die zeer ongeschikte gasten aan tafel? Ajax heeft uiteindelijk uit gewonnen en zij bleven maar zeiken over de dingen die niet goed gingen... Terwijl er zoveel dingen ook goed zijn gegaan..

1 mei 2019 om 09:14

Zeg jij het maar! Hoelang blijf je nog voor- en nabeschouwingen kijken? Vooraf een beetje gissen en na de pot achteraf gelul. Heb je helemaal niets aan. 21:00 uur inschakelen, 23:00 uur tv uit, zo gaat dat bij mij.

1 mei 2019 om 09:44

Goede vraag.. De enige reden waarom ik voor-en nabeschouwingen kijk is om achteraf te zien hoe Derksen en ook vd Gijp zich uit foute analyses/constateringen van hunzelf draaien. Ze doen dat zonder blikken of blozen en zonder enige schaamte!! Ongelooflijk gewoon!! En ze mogen gewoon blijven zitten wat nog verbazingwekkender is. Alleen maar omdat ze vermakelijk zijn. Bij CL wedstrijden horen daar serieuze analisten te zitten en die 2 mogen in hun eigen programma alles zeggen en de clown uithangen, prima....!!!

Hahahaha rot op Nederlanders en de media, alles altijd zo zuur en negatief. Je hebt GVD met 0-1 gewonnen in Londen en je hebt voetballend gedomineerd.
Spurs waren sterker tweede helft maar dat had alles met kracht en snelheid te maken, niet met voetbal en dan zie je ook dat ze eigenlijk nauwelijks gevaarlijk zijn geweest.
Jammer dat je nog geen tweede maakt, maar nu moet Tottenham echt komen, als Neres en co dan wat sneller doen en zorgvuldiger zijn gaat het goed komen.
We zijn er nog lang niet, maar uit met 0-1 winnen is een grote stap.

Ik denk juist dat Ajax beter speelt tegen een Son, dan de lange halen snel thuis zoals Spurs vandaag speelde. Ajax is niet sterk in de lucht, behalve bij standaard situaties aanvallend omdat ze dan allemaal loop lijnen hebben. Klinkt raar maar je kan beter Spurs het spel laten maken en iets minder hoge druk zetten, en dan in balbezit de wedstrijd naar je toetrekken. Ik vond in de tweede helft dat Ajax te snel de pass naar voren wilde geven waardoor je teveel risico neemt en weer onder druk komt, wat ook weer vee kracht kost, het is een lang seizoen. Maar goed, Spurs moeten er eerst maar eentje maken in de Arena.

Ik kreeg een heel naar gevoel van de analyse van Johan Derksen. Ajax wint uit van Spurs zonder ook maar een 100% kans weg te geven en nog weet hij er negatieve dingen uit te pikken. Het is toch helemaal niet gek dat ajax de tweede helft even minder is. Spurs ging toen goed drukken en dan is voetballen zoals ajax normaal doet even moeilijker. Dan kun je heel negatief doen dat het ongelofelijke voetbal uit de eerste even niet meer lukt maar dat is onzin. Zelfs in die mindere helft had ajax 2 100% kansen en bleef het voor spurs bij een paar kopballen. Ajax verdient gewoon een groot compliment. Zelfs als het even niet loopt zijn ze uiteindelijk nog beter dan een topteam uit een topcompetitie.

Na zoveel goede wedstrijden in de Champions League moest er wel een keertje er in mindere wedstrijd tussen zitten, laat dat dan deze wedstrijd zijn geweest. Ondanks dat Ajax niet meer zo ver mag terug vallen ben ik gewoon harstikke blij, Ajax en Nederlandse clubs hebben in het verleden vaak genoeg zo~n wedstrijd uit handen gegeven. We staan met 1 been in de finale, hebben weer punten gepakt en Ajax krijgt er ook weer een lekkere zak dukaten bij voor deze overwinning.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren